• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die geclaimde korte batterijduur lijkt me ook niet geheel correct. Ja, als je enkel Astro's Playroom speelt, dat min of meer een stress test voor de DualSense features is zal de batterij ongetwijfeld sneller leeg zijn maar bij games als Miles Morales, Demon's Souls, Sackboy en Godfall zullen de haptic feedback en triggers niet continu aangesproken worden lijkt me.

Ander dingetje overigens: ik lees dat het copying mechanisme na het downloaden van een patch nog steeds voorkomt op de PS5. Ik ben dan wel benieuwd of dat bij alle games is of enkel bij de PS4 games, vanwege die specifieke filestructuur. Ik meen mij te herinneren in Cerny's presentatie dat dit mechanisme tot het verleden zou horen maar wellicht dat dit dan enkel voor PS5 games geldt?
Lol jij tankt zeker ook graag hele liters of hele bedragen? :>

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
Haha die ex ceo
Ex-CEO Kaz Hirai

@KazHiraiCEO

Despite what some reports say, loading times on Xbox Series X are not faster than PS5. Our biggest launch exclusive only takes 15 seconds to load, whereas Xbox's biggest launch exclusive won't load for months.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59

Superkiwi

Hoi doei

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:50
Rck010 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:48:
[...]

Locked fps betekend wel nog altijd (mogelijke) drops naar beneden. Misschien nu inderdaad niet zo spannend, maar zodra de zwaardere games uitkomen kan VRR wel degelijk z'n waarde hebben.
Tot nu toe late alle reviews zien dat dit wel goed zit met de huidige games. Zal inderdaad nog wel een dingetje worden later in de lifecycle, misschien is dat ook de afweging geweest van Sony. Tenminste als het inderdaad klopt dat ps5 geen vrr heeft.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-10 22:05
Casual_T schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:19:

Waar ik verder erg benieuwd naar ben, zou een wat meer lineaire game wel 60FPS én RT aankunnen? Of kunnen we verwachten dat dit mogelijk wordt naar mate ontwikkelaars bekender raken met het ontwikkelen voor de next gen consoles? Een combinatie van 60FPS én RT zou toch ziek zijn...
Ik quote mezelf maar even, want geen reactie. Iemand met een technische achtergrond kennis van of we dit kunnen verwachten in de toekomst?

• cold_as_ijs
Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:49:
[...]

Ik vind het wel een gemiste kans dat ze de Tempest Engine dan niet gebruiken om een surround signaal (DD, DTS, etc) te gaan coderen naar 3D sound. Dan zou je eender welke stereo headset ook kunnen gebruiken om surround te luisteren (bvb bij DVD/BluRay, of PS4-games met surround geluid).
Heb te weinig kennis van DTS/DD om er iets zinnigs over te zeggen. Lijkt me dat dit wel te doen moet zijn. Misschien komt het later. Denk dat ze eerst 3D audio voor TV willen implementeren omdat ze zo de game ervaring van meer gamers kunnen verbeteren.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

DarkSide

theres no place like ::1

@Casual_T ben ook erg benieuwd. Maar ik denk persoonlijk van niet.
Er is nog veel te leren voor developers mbt de next gen consoles.

En ik ben positief verrast met MM en de RT kwaliteit.
Maar ik denk dat we toch twee stromen houden. Een Fidelity mode en een performance mode.

Denk dat we in de toekomst wel meer uit RT kunnen halen. Maar dat de target 30 fps blijft.
En de performance mode 60.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• cold_as_ijs
Casual_T schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:55:
[...]

Ik quote mezelf maar even, want geen reactie. Iemand met een technische achtergrond kennis van of we dit kunnen verwachten in de toekomst?
Moeilijk om een antwoord op te geven, RT is natuurlijk een paraplu term en er zijn velen wegen om een vorm van RT te implementeren. RT kost veel processing power, dus als je genoeg wil toepassen moet je ergens anders op besparen.
Nou heeft de PS5 nog een truukje in de GPU zitten begreep ik waardoor ze de GPU kunnen ontlasten van bepaalde taken. Het heeft wat weg van de SPU uit de ps3. Dus duurt het wel een tijd voordat de first party developers er optimaal gebruik van kunnen maken. Maar ik denk persoonlijk dat ze die vrij ruimte gaan gebruiken voor meer RT ipv meer frames. En misschien dat er nog een simpele game gaan krijgen waar ze wel RT en 60fps gaan brengen, maar verwacht dat dan niet zo snel van een triple A titel

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-10 22:05
cold_as_ijs schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:09:
[...]

Moeilijk om een antwoord op te geven, RT is natuurlijk een paraplu term en er zijn velen wegen om een vorm van RT te implementeren. RT kost veel processing power, dus als je genoeg wil toepassen moet je ergens anders op besparen.
Nou heeft de PS5 nog een truukje in de GPU zitten begreep ik waardoor ze de GPU kunnen ontlasten van bepaalde taken. Het heeft wat weg van de SPU uit de ps3. Dus duurt het wel een tijd voordat de first party developers er optimaal gebruik van kunnen maken. Maar ik denk persoonlijk dat ze die vrij ruimte gaan gebruiken voor meer RT ipv meer frames. En misschien dat er nog een simpele game gaan krijgen waar ze wel RT en 60fps gaan brengen, maar verwacht dat dan niet zo snel van een triple A titel
Ik hoorde ook dat AMD wellicht nog een DLSS achtige truc in huis had, die veel processing power zou besparen. Maar het blijft allemaal gissen voorlopig. Een combinatie van beide zou echt mooi zijn, maar net wat je zegt, voor de Triple A titels zal het nog wel even zo blijven.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34

Ik weet niet wat ik doe, maar playstation direct over DS

Edit, gelukt om in te voegen :)

[ Voor 40% gewijzigd door jongf7 op 07-11-2020 14:21 ]

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 14:39
Goed om te horen dat Demon Souls ook gebruik maakt van 3D audio en de haptic feedback. Even afwachten hoe goed de implementatie is natuurlijk, maar zou zo maar eens de ultieme showcase voor de PS5 kunnen zijn gezien de game exclusief voor dat platform is.

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 08:46
link is al gepost.

[ Voor 87% gewijzigd door recca op 07-11-2020 14:28 ]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
jongf7 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:18:
[YouTube: Demon's Souls - State of Play | PS5]

Vanaf 3:05 ik zei toch dat de gameplay 1:1 hetzelfde was :P ze gebruiken de originele code ;) dus niet alles van die game is geremaked. Dus het blijft een remakemaster!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

jongf7 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:18:
[YouTube: Demon's Souls - State of Play | PS5]

Dat ziet er wel goed uit zeg :) Blijft een ontzettend tof genre. Maakt me nog nieuwsgieriger naar Elden Ring. Mag wel wat spoedig meer informatie over komen...

@Kalder :P Was ook wel te verwachten. De gameplay van de From Software games is het sterkste element van de games. Prima dat een andere developer de graphics en de technische kant van de game aanpakt, maar van de core gameplay moet je afblijven. :) Ben ook wel blij op zich dat ze er niet op een of andere manier een easy mode hebben ingebouwd. Dat breekt een dergelijke game gewoon.

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2020 15:04 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kalder schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:31:
[...]

Vanaf 3:05 ik zei toch dat de gameplay 1:1 hetzelfde was :P ze gebruiken de originele code ;) dus niet alles van die game is geremaked. Dus het blijft een remakemaster!
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/5578d5d2d90ac724110fa0552dead501/tenor.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:31:
[...]

+1 ;)

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:24

ikookhier

>hijdiehieris<

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:24

ikookhier

>hijdiehieris<

Astro is dus ook gewoon te verwijderen scheelt weer 10gb 8)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ikookhier schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:22:
Astro is dus ook gewoon te verwijderen scheelt weer 10gb 8)
Kun je voordat je dat doet, Astro wel aan je account koppelen, of is ie dan voor altijd foetsie?
Denk dat ie gewoon vanuit de store te downloaden is.. of gewoon al in je library staat :)

• Kalder
Segafreak83 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:41:
[...]

Kun je voordat je dat doet, Astro wel aan je account koppelen, of is ie dan voor altijd foetsie?
https://www.techradar.com...playroom-on-ps5-heres-how

Zal dus inderdaad in je library komen te staan, je hoeft hem niet te claimen lijkt me, dat gebeurt denk ik automatisch.

En @uchiha tijntje Ja, bij zo'n game als Demon's Souls hoeft de gameplay helemaal niet te veranderen, die was al prima om mee te beginnen volgens mij. Wel gaaf voor de gene die fan zijn van from software of de souls games. Maar het blijft niets voor mij, desondanks wens ik andere veel plezier met de game.

[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 07-11-2020 16:03 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
ik kijk uit naar de 5 5 5 5. Neem de 0 in het verhaal voor lief :+

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Kadardar schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:59:
[...]

ik kijk uit naar de 5 5 5 5. Neem de 0 in het verhaal voor lief :+
Asje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yc5blja.png ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik heb op het duimpje gedrukt

:+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Wat is het toch een knapperd O+

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
+1

precies wat ik nodig had :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Premiums review Spiderman MM van gamekings staat online. Voor de mensen zonder Gamekings premium. Vette game, verbluffende graphics top 10 game van 2020. Metacritic staat nog op 85 lijkt me erg goed voor een launch titel.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 07-11-2020 17:35 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:54
v8power67 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:15:
[...]

Ja klopt cerny zei juist dat dit was door de ps4 zn hdd. Dit is wel beetje bizar dat nog steeds gebeurt en nodig is. Hoop serieus dat dit is door dat het allemaal nog beetje in kinderschoenen staat qua os enz en dat dit er zsm uitgaat.. dowloaden ging altijd super snel bij mij maar dat copying was echt zo irritant.. zeker met gt sport die ruim 100gb is..
Spiderman is toch een crossgen titel ? dat zou het mogelijk kunnen verklaren. Ratchet en klank is wel alleen voor de ps5 gemaakt zo te horen, wellicht dat die het niet heeft.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik hoop serieus op een nieuwe IP na Miles Morales en R&C van Insomniac.

Ze zijn best een efficiënte studio, dus ik verwacht dat een nieuwe game ook al in ontwikkeling is.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 07-11-2020 17:57 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Recon24 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:57:
Ik hoop serieus op een nieuwe IP na Miles Morales en R&C van Insomniac.

Ze zijn best een efficiënte studio, dus ik verwacht dat een nieuwe game ook al in ontwikkeling is.
Doe mij maar nog een R&C

* Bas170 is totaal niet bevooroordeeld O-)

• v8power67

v8power67

Damn ik weet dat mijn broertje heel blij gaat worden hiervan!

One person is all that stands between humanity and the greatest threat it’s ever faced. Relive the legend of Commander Shepard in the highly acclaimed Mass Effect trilogy with the Mass Effect™ Legendary Edition. Includes single-player base content and DLC from Mass Effect, Mass Effect 2, and Mass Effect 3, plus promo weapons, armors, and packs - all remastered and optimized for 4k Ultra HD. More details coming soon.

Available Spring 2021 on Xbox One, PlayStation 4, and PC, with forward compatibility and targeted enhancements on Xbox Series X and PlayStation 5.
For many months now, our team at BioWare has been hard at work updating the textures, shaders, models, effects, and technical features of three enormous games. Our goal was not to remake or reimagine the original games, but to modernize the experience so that fans and new players can experience the original work in its best possible form. It’s been amazing to see the adventures of Commander Shepard take on new life in super-sharp resolution, faster framerates, and beautiful visual enhancements. As game developers, we always hope that our games will transcend their original platforms. Having the opportunity to remaster the trilogy means that the fruits of a decade of our work will live on, and will be experienced better and clearer than ever before.

Mass Effect Legendary Edition will include single-player base content and DLC from Mass Effect, Mass Effect 2, and Mass Effect 3, plus promo weapons, armors, and packs – all remastered and optimized for 4k Ultra HD. It will be available in Spring 2021 for Xbox One, PlayStation 4, and PC, with forward compatibility and targeted enhancements on Xbox Series X and PlayStation 5. More information to come in the new year!

Meanwhile here at BioWare, a veteran team has been hard at work envisioning the next chapter of the Mass Effect universe. We are in early stages on the project and can’t say any more just yet, but we’re looking forward to sharing our vision for where we’ll be going next.

For me personally, Mass Effect represents years of work and countless special memories, so every year I feel incredibly fortunate to celebrate N7 Day with players around the world. Thank you so much for supporting us over the years. I can’t wait to continue our adventure together – revisiting our favorite memories in the Mass Effect universe, and creating brand new ones!

Casey
https://blog.bioware.com/2020/11/07/happy-n7-day-4/

Edit:

En nu voor het eerst dus mass effect 1 speelbaar voor PlayStation gamers. Was altijd x360/pc exclusief.

[ Voor 134% gewijzigd door v8power67 op 07-11-2020 18:24 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
v8power67 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:16:
[YouTube: Mass Effect Legendary Edition – Official Teaser]

Damn ik weet dat mijn broertje heel blij gaat worden hiervan!

One person is all that stands between humanity and the greatest threat it’s ever faced. Relive the legend of Commander Shepard in the highly acclaimed Mass Effect trilogy with the Mass Effect™ Legendary Edition. Includes single-player base content and DLC from Mass Effect, Mass Effect 2, and Mass Effect 3, plus promo weapons, armors, and packs - all remastered and optimized for 4k Ultra HD. More details coming soon.

Available Spring 2021 on Xbox One, PlayStation 4, and PC, with forward compatibility and targeted enhancements on Xbox Series X and PlayStation 5.

[...]

https://blog.bioware.com/2020/11/07/happy-n7-day-4/

Edit:

En nu voor het eerst dus mass effect 1 speelbaar voor PlayStation gamers. Was altijd x360/pc exclusief.
👍

(De +1tjes zijn stuk, dus doen we het ff zo)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Edit:

Die is een paar jaar later toch ook op de PS3 uitgekomen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[YouTube: Mass Effect Legendary Edition – Official Teaser]

ME1 is beschikbaar voor PS3 in een trilogie collectie. Alleen bij mij is de download van ME1 iedere keer corrupt, waardoor ik hem niet kan installeren :(
Meanwhile here at BioWare, a veteran team has been hard at work envisioning the next chapter of the Mass Effect universe. We are in early stages on the project and can’t say any more just yet, but we’re looking forward to sharing our vision for where we’ll be going next.
Een veteran team....
Hopelijk niet het team wat aan ME:A heeft gewerkt?

ME:A was leuk, maar had ook prima zonder de Mass Effect naam uitgebracht kunnen worden, het voelde gewoon niet als Mass Effect.

• v8power67

v8power67

Raem schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:18:
[...]

Die is een paar jaar later toch ook op de PS3 uitgekomen?
Owh dat wist ik niet. Dacht alleen deel 2 en 3.

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Ben benieuwd of de rubbertjes op de sticks nu wel heel blijven in plaats van dat ik weer vervangers er op kan gaan zetten.

Zag al videos van de menu's voorbij komen waar je van te voren kan bepalen hoe de camera dient te reageren,
Weet iemand of het mogelijk gaat zijn voor de controller om zelf een control scheme aan te maken ipv wat er standaard al aangemaakt is in spellen?

• Kalder
Veertien14 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:30:
Ben benieuwd of de rubbertjes op de sticks nu wel heel blijven in plaats van dat ik weer vervangers er op kan gaan zetten.

Zag al videos van de menu's voorbij komen waar je van te voren kan bepalen hoe de camera dient te reageren,
Weet iemand of het mogelijk gaat zijn voor de controller om zelf een control scheme aan te maken ipv wat er standaard al aangemaakt is in spellen?
Die verslijtende rubbertjes was een probleem van de eerste versie van de DS4, latere versies hadden een beter materiaal op de thumbsticks, vermoed dat ze die fout niet nog eens maken.

Of het mogelijk is je eigen buttons te mappen weet ik niet, kon bij de PS4 wel, dus als het bij de PS5 niet kan zal het een kwestie van tijd zijn voordat het ook op de PS5 komt.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-11 20:35
Die ElAnalistaDeBits kan super snel werken zeg. Super kanaal.

De originele video over Demon's Souls is pas uit en hij heeft al een vergelijking klaar staan!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 20:44
Bij Gamekings zijn ze erg positief over de PS5. Hun hardware reviews zijn niet heel technisch met een hoop metingen, maar ze reviewen meer op het gevoel en de beleving (waar het eigenlijk ook over gaat tijdens het gamen)

Ze zijn in ieder geval een stuk positiever dan toen ze de dualsense en Astro live aan het reviewen waren.

• TheDukemaster
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:58:
Die ElAnalistaDeBits kan super snel werken zeg. Super kanaal.

De originele video over Demon's Souls is pas uit en hij heeft al een vergelijking klaar staan!

[YouTube: Demon's Souls Remake | PS5 vs PS3 | State of Play Gameplay Comparison]
De beelden van de PS5 versie zijn trouwens van de 60 fps performance mode, dus geen ideale vergelijking. In cinematic mode en gelijkwaardige 30 fps is het grafische verschil dus nog groter.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Jesp_J schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:10:
Bij Gamekings zijn ze erg positief over de PS5. Hun hardware reviews zijn niet heel technisch met een hoop metingen, maar ze reviewen meer op het gevoel en de beleving (waar het eigenlijk ook over gaat tijdens het gamen)

Ze zijn in ieder geval een stuk positiever dan toen ze de dualsense en Astro live aan het reviewen waren.
[Video: PS5 Review: Next-gen PlayStation is erg indrukwekkend]
Achja die Astrobot review deden ze met een verkeerde insteek. Dat is een veredelde techdemo waarbij je voor jezelf een vertaalslag moet doen wat de Dualsense features in echte games kunnen betekenen en zij zagen Astrobot als game.

Maar deze review is inderdaad objectiever, ik heb de premium review gezien was ook erg goed.

Voor de cijfertjes en metingen hebben we DF, ze hebben nog geen video maar wel een geschreven review met onder andere temperatuur metingen:
https://www.eurogamer.net...n-5-review-digitalfoundry

Goed nieuws hij blijft erg koel :P

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
we gaan pas bij een ubisoft-spel zien of dit ding stil is en koel blijft. eigen exclusives hebben ze meestal wel op orde met dit soort dingen (vanzelfsprekend)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 08-11-2020 00:01 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hamazaki schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:01:
we gaan pas bij een ubisoft-spel zien of dit ding stil is en koel blijft. eigen exclusives hebben ze meestal wel op orde met dit soort dingen (vanzelfsprekend)
Nou nee mijn PS4 pro maakt bij first party games net zo goed herrie, de load bepaald het lawaai en juist de first party titels zijn vaak grafische hoogstandjes.

Wat dat betreft is Spiderman MM een prima testcase voor de koeling, 4K en raytracing oftewel volle bak belasting. Ze meten bij DF ook een verbruik van 200watt dus die load is er wel en toch koel en zonder lawaai.

• Farabi
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:09:
[...]

Nou nee mijn PS4 pro maakt bij first party games net zo goed herrie, de load bepaald het lawaai en juist de first party titels zijn vaak grafische hoogstandjes.

Wat dat betreft is Spiderman MM een prima testcase voor de koeling, 4K en raytracing oftewel volle bak belasting. Ze meten bij DF ook een verbruik van 200watt dus die load is er wel en toch koel en zonder lawaai.
Spiderman was op de ps4 pro al stil. Volgens mij hebben ze dit spel daarop opgebouwd. Dus ik vind deze test weinigzeggend in mijn ogen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat mag je vinden maar 200watt verbruik is 200watt verbruik ;)

Game A die 200watt verbruikt zal niet stiller zijn dan game B die 200watt verbruikt omdat het een first party titel is. Het stroomverbruik is gerelateerd aan de warmte afgifte.

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 08-11-2020 00:18 ]

• Farabi
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:15:
Dat mag je vinden maar 200watt verbruik is 200watt verbruik ;)
Zie ik meer als 'recept uit eigen keuken'. Ben benieuwd naar de statistics van de multi-platform spellen.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Dit vond ik wel een leuke reviewer :P

ps: ik kan geen posts meer liken, ben ik stout geweest of is dit vergrendeld voor dit topic? :P

[ Voor 31% gewijzigd door alionfire op 08-11-2020 00:40 ]

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Van een Kraken dev:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/66ja3pcc5wx51.png

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ben ook erg benieuwd naar de mediaspeler capaciteiten, of de laatste H.265 codecs en andere moderne meuk ondersteund gaan worden, m'n tv nl niet en met de ps4 kan ik tenminste m'n zooi op de headset luisteren :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59

Superkiwi

Hoi doei

Jij hebt God of War niet gespeeld?
Die hoefde je trouwens niet eens te spelen, in het menu hangen was genoeg :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Geen likes meer en opeens reageren sommige niet meer elke 3 minuten :p
Alles voor die karma punten :+

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-11 18:43
s0kkie schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:34:
Ja het is eindelijk een beetje bij te houden hier.
Maar we hebben nu ook eindelijk een beetje reviews kunnen kijken, dus het speculeren is nu wel een beetje afgelopen.

Conclusie is nu wel beetje getrokken. DF had zelfs een paar mooie vergelijkingen met de Xbox kunnen maken, maar daar zal ik hier niet op in gaan :+

Is er nog iets wat we niet weten eigenlijk?
We hebben de volledige UI gezien, Spider-Man MM is al uitgebreid aan bod geweest, er zijn al metingen qua stroomverbruik en FPS gedaan, BC is uitgebreid getest en we weten al veel van de controller. Missen we nog iets?

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Tja, nu moet ik ergens anders gaan karmawhoren :+

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 22:02
yorroy schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:43:
[...]

[...]
Missen we nog iets?
Wanneer kunnen we weer bestellen :+ ?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

We hebben de volledige UI gezien, Spider-Man MM is al uitgebreid aan bod geweest, er zijn al metingen qua stroomverbruik en FPS gedaan, BC is uitgebreid getest en we weten al veel van de controller. Missen we nog iets?
Een State of Play voor Sackboy zou leuk zijn. Komende week wordt het reviews afwachten voor Demon's Souls, Godfall en Sackboy en vanaf donderdag kunnen we jaloers naar impressies kijken en luisteren van de Amerikanen :P

• cold_as_ijs
Gusev schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:49:
[...]

Wanneer kunnen we weer bestellen :+ ?
Die vraag is voor het pre order topic >:)

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
Nee eigenlijk niet, gisteren heb ik nog Last of Us 2 gespeeld op mijn PS4 Pro, en dat ding maakte toch een herrie. Vooral met de cutscenes.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:32
[...]

Maar we hebben nu ook eindelijk een beetje reviews kunnen kijken, dus het speculeren is nu wel een beetje afgelopen.

Conclusie is nu wel beetje getrokken. DF had zelfs een paar mooie vergelijkingen met de Xbox kunnen maken, maar daar zal ik hier niet op in gaan :+

Ben benieuwd of het downloaden en installeren nog steeds op dezelfde manier gaat als bij de ps4. dzw downloaden gaat vlot maar daarna gaat het kopieren traag.

• Caayn
  • Niet online
[...]

Ik wacht nog steeds op iemand die hem openhaalt en o.a. meer over de "dust catchers" bekend maakt. Telt dat ook :P

En een Spiderman MM vergelijking met de PS4 (Pro) versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 08-11-2020 09:52 ]

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ik zou wel willen weten of je de ps5 op 2 manieren horizontaal kunt leggen? Ik heb een iets te korte HDMI 2.1 kabel maar omdat de ingang van de ps4 pro rechts zit past het net.

De HDMI poort van de ps5 zit links zag ik. Kan ik hem dus omdraaien zodat de discdrive boven zit en de HDMI poort dus rechts?

Ik kan heel moeilijk of bijna niet achter mijn gewallmounte tv komen. Vandaar mijn vraag 😊

Scrooge NL

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 09:27
Mn zusje woont in NZ en die krijgt de PS5 dus al de 12e😑

De 13e maar even om een digitale tour vragen..

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Theo27 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:54:
Ik zou wel willen weten of je de ps5 op 2 manieren horizontaal kunt leggen? Ik heb een iets te korte HDMI 2.1 kabel maar omdat de ingang van de ps4 pro rechts zit past het net.

De HDMI poort van de ps5 zit links zag ik. Kan ik hem dus omdraaien zodat de discdrive boven zit en de HDMI poort dus rechts?

Ik kan heel moeilijk of bijna niet achter mijn gewallmounte tv komen. Vandaar mijn vraag 😊
Lijkt mij niet verstandig een disc drive ondersteboven te leggen bij het afspelen van discs.
Verticaal kan wel natuurlijk, maar ondersteboven?
Of je moet dat telkens vermijden maar ja, niet bepaald ideaal.

Verder is de stand die je erbij krijgt ontwikkelt om onder de drive gemonteerd te worden.

Lijkt mij lastig allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Silverdax op 08-11-2020 10:07 ]

• Kalder

Denk niet dat dat kan, je hebt de standaard nodig om hem horizontaal te leggen, en je zou een ander standaard moeten hebben omdat de vorm van de ene kant bij de disc versie niet hetzelfde is als de andere kant, en als je een DE hebt zou de standaard gespiegeld moeten worden i.v.m. de vorm.

Ik zou gewoon een nieuwe HDMI kabel kopen, als je TV geen HDMI 2.1 ondersteund hoeft dat ook niet per se een hele dure te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 08-11-2020 10:09 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43

reaL_G

G

Gewoon ff nwe kabel halen.

Bv deze 3-pack
https://www.amazon.de/-/e...bps-Support/dp/B081NXV3ZR

GiTS

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024

• Farabi
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:31:
[...]

Jij hebt God of War niet gespeeld?
Die hoefde je trouwens niet eens te spelen, in het menu hangen was genoeg :+
Ja gespeeld. Daarom zei ik ook 'meestal in orde'.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
alionfire schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:38:
Dit vond ik wel een leuke reviewer :P

[YouTube: Greg Miller's PS5 Walkthrough]

ps: ik kan geen posts meer liken, ben ik stout geweest of is dit vergrendeld voor dit topic? :P
Dit is inderdaad een stuk leuker dan hoe de meeste reviewers het aanpakken, ga hem maar is volgen thanks!

Playstation 5

• Erapaz

Ik zou een F/M kabel kopen. Kost de wereld niet en dan heb je een simpele oplossing.

• TheDukemaster
[...]
Hands on/review van een next gen only game zoals Godfall of Demon Souls. Dan krijgen we een beter beeld van wat we kunnen verwachten als een game echt puur voor deze hardware ontwikkeld is(met name met Demon Souls). Uiteraard laat Astro's Playroom mooi alle functionaliteit van de PS5 en de Dual Sense zien, maar dat is ook het doel van die hele game. Ik wil graag zien hoe dat gaat met andere games. Demon Souls maakt gebruik van de haptic feedback en 3D audio, dus het is afwachten hoe goed die implementatie is.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
MM maakt ook gebruik van de features en ook nog eens 4K en Raytracing, dus die game geeft al goed weer wat next gen kan. En alhoewel het beide prima games zijn denk ik niet dat DS en Godfall meer indruk gaan maken.

Ik kijk vooral uit naar R&C en de volgende stap zal gemaakt worden met games die eind volgend jaar uitkomen zoals Horizon.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-10 17:02
Chaoss schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:50:
MM maakt ook gebruik van de features en ook nog eens 4K en Raytracinng, dus die game geeft al goed weer wat next gen kan. En alhoewel het beide prima games zijn denk ik niet dat DS en Godfall meer indruk gaan maken.

Ik kijk vooral uit naar R&C en volgende stap zal gemaakt worden met games die eind volgend jaar uitkomen zoals Horizon.
Die laatste twee games zijn de belangrijkste reden waarom ik mezelf eind volgend jaar alsnog een PS5 zie halen. In eerste instantie word het gewoon een series X, gezien ik al in dat ecosysteem zit, plus voor de third party games, maar best wat Sony games die ik wel echt wil spelen.

• Mashed
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08-2023
Dag allen,

Even een vraagje: het valt mij op dat je bij alle release deals alleen de console kan kopen. Ik herinner me dat toen ik een PS3 kocht (ja, lang geleden) er ook een spel bij kreeg. Weet iemand hoe lang ik moet wachten totdat ze dat nu weer doen? Dus ps5+game deals. Lijkt mij wat aantrekkelijker ;)

Groetjes!

• Erapaz
Mashed schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:59:
Dag allen,

Even een vraagje: het valt mij op dat je bij alle release deals alleen de console kan kopen. Ik herinner me dat toen ik een PS3 kocht (ja, lang geleden) er ook een spel bij kreeg. Weet iemand hoe lang ik moet wachten totdat ze dat nu weer doen? Dus ps5+game deals. Lijkt mij wat aantrekkelijker ;)

Groetjes!
Wat verwacht je daarvan? De console is 500 en de games zijn 70. Een bundle zal dan misschien 550 tot 570 euro gaan kosten. Aangezien de consoles voorlopig zijn uitverkocht gaat het zeker nog 6 maanden tot een jaar duren voordat deze verschijnen. Wil je zo lang wachten om 2 tientjes te besparen? Misschien handiger om een goede PS4 game van marktplaats te trekken? Dan bespaar je meer.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:37

SD5k

>4&X

Geen world tendency en pure bladestone bullshit meer! 😄

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
SD5k schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:05:
[...]

Geen world tendency en pure bladestone bullshit meer! 😄
Ik heb zelf DS nooit gespeeld maar wel de Dark Souls serie.

Ga ervan uit dat het minimaal NG++ gaat worden om alle trophies te kunnen behalen.

• w0uterr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-04 08:16
Is er eigenlijk bekend hoe het zit met trophys in de volgende situatie.

Ik heb Spiderman op de PS4 gespeeld, en heb daar 80% van de trophys behaald.
Kan ik dan op de PS5 verder om voor platinum te spelen?
Of heeft de PS5 zijn eigen trophys voor dezelfde game?

• Fusterclucker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-07 15:11
Ik lees hier (https://www.manners.nl/playstation-5-review-topspelcomputer/) dat je snel kan wisselen tussen games zonder opnieuw op te hoeven starten. Werkt het wel zo?

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:55
w0uterr schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:25:

Als je gewoon de PS4 versie speelt kun je verder. Bij de remaster zul je opnieuw moeten beginnen

• Kalder
Fusterclucker schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:25:
Ik lees hier (https://www.manners.nl/playstation-5-review-topspelcomputer/) dat je snel kan wisselen tussen games zonder opnieuw op te hoeven starten. Werkt het wel zo?
Nee, dat schijnt op de PS5 (momenteel in ieder geval) niet het geval te zijn, wellicht dat het met een firmware update toegevoegd kan worden maar ik ga er niet van uit dat dat komt.
De games zullen echter wel sneller starten en laden, en bij geoptimaliseerde PS5 games (zoals Miles Morales) gaat het laden zelfs extreem snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 08-11-2020 11:29 ]

• w0uterr
Rowwan schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:26:
[...]

Als je gewoon de PS4 versie speelt kun je verder. Bij de remaster zul je opnieuw moeten beginnen
De geldt toch alleen voor de save game? Of dus ook voor de trophys?
Wat dan zou betekenen dat de trophy hunters de game op PS4 en de remastered op PS5 op platinum kunnen halen...

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
w0uterr schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:29:
[...]

De geldt toch alleen voor de save game? Of dus ook voor de trophys?
Wat dan zou betekenen dat de trophy hunters de game op PS4 en de remastered op PS5 op platinum kunnen halen...
Ook voor trophys. De PS5 Remastered versie heeft ook een paar extra trophys die je niet kan halen op de PS4.

• w0uterr
Kiadjo schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ook voor trophys. De PS5 Remastered versie heeft ook een paar extra trophys die je niet kan halen op de PS4.
Oke, duidelijk. Dus bij remastered versies nieuwe trophys. En gewoon een PS4 game met (of zonder) patch, zelfde trophys en daar ga je dan op verder.

• w0uterr
Sorry als deze vraag al vaker gesteld is, maar ik kom er nog niet uit.
En misschien dat deze vraag nogal vroeg is, omdat de PS5 nog niet eens officieel uit is.
Maar dit zal niet anders werken dan op de PS4 toch?

Ik zou graag een willekeurige bluetooth headset willen gebruiken in combinatie met mijn PS5 (of nu nog PS4).
Zelf heb ik een beats solo (die zou ook bekabeld kunnen) en AirPods (die alleen via bluetooth kunnen).
En vind het zonde om bijvoorbeeld die PS5 Pulse 3D Wireless Headset te 'moeten kopen' als ik gewoon 2 goede opties heb. (zeker als 3D audio op alle koptelefoons werkt.)

Nu weet ik dat geluid en spraak over de bluetooth niet goed werkt.
Maar misschien dat dit nu anders is omdat de Duel Sense controller een ingebouwde mic heeft.

Ik dacht nog om de koptelefoon aan te sluiten op de TV, maar ik ben bang dat ik dan de 3D audio van de PS5 niet door komt.

Zijn er opties/tips (maakt niet uit hoe), dat ik dit werkend kan krijgen?
Ik heb dongels voorbij zien komen, maar werkt dit überhaupt?

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:34
The Last of Us Part ll is in de aanbieding bij Game Mania voor €34,98. Dit is de goedkoopste prijs op dit moment volgens budgetgaming.nl

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:34
Overigens ben ik enorm blij dat de PS5 het aantal gespeelde uren bijhoudt en ook deze statistieken toont voor PS4-games. Nu gebruik ik ps-timetracker.com maar voor de games die ik al heb uitgespeeld worden deze uren niet getoond.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

VirinR schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:50:
Overigens ben ik enorm blij dat de PS5 het aantal gespeelde uren bijhoudt en ook deze statistieken toont voor PS4-games. Nu gebruik ik ps-timetracker.com maar voor de games die ik al heb uitgespeeld worden deze uren niet getoond.
Dat is ook echt een leuke feature :). Zeker voor completionists en trophy en achievements guides.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik heb nog 3 extra controllers bij Bol kunnen aanschaffen. De camera en Charging Dock hebben ze zo te zien niet.

Iemand een plek waar ik ze voor launch day kan bestellen? Game Mania ook niet zo te zien.

• Starscreamer
  • Laatst online: 04-11 13:11
Kan ik weer opnieuw beginnen gisteren net platinum gehaald :+

• Starscreamer
  • Laatst online: 04-11 13:11
w0uterr schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:25:

Gewoon weer lekker opnieuw beginnen O-)

• boefje79
  • Laatst online: 25-09 21:25
Iemand al wat meer gevonden over de backwards compatibility en performance van racegames als grid, gt sport, etc?

Ik zoek nog een racegame (die werkt met wheel) naast Dirt 5 in afwachting van de nieuwe GT...

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 20:28
VirinR schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:50:
Wel fijn inderdaad, maar ik merk dat ik wel heel erg gefocust ben op games uitspelen tegenwoordig. Bij Steam zie je het namelijk wel. Dan denk ik oh ik moet nog ongeveer 4 uur. Even uitspelen en dan ga ik dat spel doen. Komt ook door de grote backlog. Nu ga ik naar de Ps5 en wordt die backlog nog groter, maar ik wil gewoon meer genieten van games en de tijd nemen ipv snel uitspelen

• Cowboy_Henk
Ik zou voor de PS5 een nieuwe AV receiver willen kopen. Mijn huidige is een Onkyo SR 577 en die heeft max. Hdmi 1.4. Dus 4k@60 is niet mogelijk.
Ofwel moet ik weer hdmi rechtstreeks op tv aankoppelen en optical out van TV gebruiken. Maar dat is omslachtig want het is ofwel tv ofwel optical out bij mij. (lg oled 55b6v)
Heeft iemand anders ook recent een nieuwe gekocht?
Iemand een aanbeveling?

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:49
Cowboy_Henk schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:21:
Ik zou voor de PS5 een nieuwe AV receiver willen kopen. Mijn huidige is een Onkyo SR 577 en die heeft max. Hdmi 1.4. Dus 4k@60 is niet mogelijk.
Ofwel moet ik weer hdmi rechtstreeks op tv aankoppelen en optical out van TV gebruiken. Maar dat is omslachtig want het is ofwel tv ofwel optical out bij mij. (lg oled 55b6v)
Heeft iemand anders ook recent een nieuwe gekocht?
Iemand een aanbeveling?
Heb zelf de 55b6v gehad en voor de ps5 al vorig jaar over gestapt naar de 65c9pla en dit jaar denon avr-x1600h dab aangeschaft aangezien ik de ps5 direct op de tv aan ga sluiten en gebruik ga maken van (e)arc waarbij als je de versterker op hdmi 2 aansluit altijd audio uit je surround set krijgt. Hoop dat je wat kunt met deze info en trouwens de avr-x2700H de opvolger met hdmi 2.1 heeft op het moment problemen met 120fps wat een hardwarematig probleem is wat op zijn tijd verholpen word.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik ben aan het overwegen om een Ps5 aan te schaffen, en ik ben redelijk zeker dat ik liever een digital versie zou kopen (mooier, goedkoper, anno 2020 logischer)..

Het enige wat ik niet weet (ik heb geen PS4) is hoe de prijzen van de games evolueren in de store? Kan je daar soms koopjes doen van games die al even verschenen zijn of blijven deze veel duurder dan wat je bv voor fysieke games zou betalen?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:08
offtopic:
Duimpjes op het forum leveren helemaal geen extra karma op...

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 08-11-2020 13:33 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• boefje79
  • Laatst online: 25-09 21:25
Darks schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:31:
Ik ben aan het overwegen om een Ps5 aan te schaffen, en ik ben redelijk zeker dat ik liever een digital versie zou kopen (mooier, goedkoper, anno 2020 logischer)..

Het enige wat ik niet weet (ik heb geen PS4) is hoe de prijzen van de games evolueren in de store? Kan je daar soms koopjes doen van games die al even verschenen zijn of blijven deze veel duurder dan wat je bv voor fysieke games zou betalen?
Er zijn wel sales, bv met black friday, kerst, pasen, etc...over het algemeen zijn winkels en zeker tweedehands wel goedkoper...

Ik heb voor het gemak en het design wel voor de digital gekozen, dan maar wat duurdere games, zo veel koop ik er toch niet...

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Er zijn niet alleen sales met de feestdagen :P er zijn elke week aanbieding in de PSN store ;)

• Cowboy_Henk
dbz1985 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:28:
[...]

Heb zelf de 55b6v gehad en voor de ps5 al vorig jaar over gestapt naar de 65c9pla en dit jaar denon avr-x1600h dab aangeschaft aangezien ik de ps5 direct op de tv aan ga sluiten en gebruik ga maken van (e)arc waarbij als je de versterker op hdmi 2 aansluit altijd audio uit je surround set krijgt. Hoop dat je wat kunt met deze info en trouwens de avr-x2700H de opvolger met hdmi 2.1 heeft op het moment problemen met 120fps wat een hardwarematig probleem is wat op zijn tijd verholpen word.
Ach ja e arc was ik vergeten. Dus in principe kan je gewoon de ps5 rechtsreeks aansluiten op de tv en Netflix van je tv gebruiken en zo van surround genieten. Als je je surround uit laat gaat het geluid automatisch terug naar de tv speakers?
En heb je met e arc ook dts HD master en Dolby TrueHd?
Pagina: 1 ... 259 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden