• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:49
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:52:
Zat net Digital Foundry te kijken en daar werd Hitman als voorbeeld genomen (10:10) en daar was de game locked 60fps op 1440,dacht dat de PS5 geen 1440 ondersteunde?

[YouTube: PlayStation 5 Backwards Compatibility Tested - And It's Fantastic!]
Ik heb het filmpje vanmiddag bekeken en ik meen mij te herinneren - en ik ben te lui om het op te zoeken - dat BC-spellen met dezelfde resolutie draaien als de PS4 en/of PS4 Pro. De resolutie wordt/kan niet hoger zijn de de oorspronkelijke resolutie. Mogelijk is dit een bewuste ontwerpkeuze van Sony.

@DoubleDutch Ja, upscale naar 4K of downscale naar 1080p.

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 06-11-2020 19:05 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:21
@bram1984 @ariekanari

Dus als ik het goed begrijp is hitman op de PS4 pro 1440p en word dit op de PS5 ook in 1440p afgespeeld, maar word dit dan weer geupscaled naar 4K door mijn 4K tv? 🤔

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:52:
Zat net Digital Foundry te kijken en daar werd Hitman als voorbeeld genomen (10:10) en daar was de game locked 60fps op 1440,dacht dat de PS5 geen 1440 ondersteunde?

[YouTube: PlayStation 5 Backwards Compatibility Tested - And It's Fantastic!]
De PS5 ondersteund geen 1440p output enkel 720, 1080 en 4K, de gebruikelijke tv resoluties. Er bestaan (pc-)monitoren met een 1440p paneel, sommige van die monitoren kunnen zelf 4k downscalen naar 1440p maar andere monitoren kunnen dat weer niet.

Een game kan in elke resolutie gerenderd worden maar het output signaal van PS5 is altijd 720/1080 of 4K.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:03:
@bram1984 @ariekanari

Dus als ik het goed begrijp is hitman op de PS4 pro 1440p en word dit op de PS5 ook in 1440p afgespeeld, maar word dit dan weer geupscaled naar 4K door mijn 4K tv? 🤔
Nee de PS4 of PS5 upscaled het naar 4k.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:57:
[...]

Ik heb het filmpje vanmiddag bekeken en ik meen mij te herinneren - en ik ben te lui om het op te zoeken - dat BC-spellen met dezelfde resolutie draaien als de PS4 en/of PS4 Pro. De resolutie wordt/kan niet hoger zijn de de oorspronkelijke resolutie. Mogelijk is dit een bewuste ontwerpkeuze van Sony.

@DoubleDutch Ja.
Gedeeltelijk waar. Elke game werkt zonder patch, dus de PS4 versie draait gewoon op de PS5. De resolutie is dan altijd gelijk aan de PS4 pro versie van de game. Enkel de fps is hoger/stabieler.

Andere games krijgen een patch waarbij de resolutie omhoog gaat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 14:39
Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:07:
Review van de Sony Pulse 3D Wireless Headset
YouTube: Sony Pulse 3D Wireless Headset Review

Ik ben echt benieuwd hoe die headset is. Ik hou niet zo van gamen met een headset, omdat ik dan vaak hele warme oren krijg of omdat ik de headset vrij zwaar vindt. Ik heb nu een Turtle Beach Stealth 450.

Meestal speel ik dus zonder headset, maar mijn vriendin maakte van de week opmerking of ik niet wat vaker met headset op kon gamen.
Volgens de review werkt surround sound dus niet als je de headset aansluit op de controller. Dat is toch wel een belangrijk aandachtspuntje. De rest klinkt goed.

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
bram1984 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:56:
[...]

Nogmaals: dat is interne resolutie. TLoU2 en Uncharted 4 zijn ook 1440p. PS5 doet geen 1440 output.

[...]

[mbr]De game komt volgende week uit, waarschijnlijk komen daar inderdaad binnenkort reviews van.

Zie je, zelfde strekking, stuk vriendelijkere toon[/]
Zat hij weer moeilijk te doen over de termen die ik had gebruikt misschien? Uiteraard doel ik met 'binnenkort' op 'vandaag nog'. Net zoals dat we de reviews van Miles Morales ook al hebben gekregen. :+

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
TheDukemaster schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:13:
[...]

Volgens de review werkt surround sound dus niet als je de headset aansluit op de controller. Dat is toch wel een belangrijk aandachtspuntje. De rest klinkt goed.
Dat is al een tijdje bekend. Je krijgt er ook een USB stick bij wat ervoor zorgt dat je surround sound werkt.

Heeft te maken dat het bluetooth signaal vanaf de console naar controller niet voldoende zou zijn om daar ook nog eens 3d sound overheen te sturen. Tenminste zoiets had ik begrepen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Net die nieuwe DF video over MM gekeken. Hoe moet ik in godsnaam nu kiezen tussen fidelity mode en performance mode ;( Ik vind het allebei fantastisch.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

yinx84 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:26:
Net die nieuwe DF video over MM gekeken. Hoe moet ik in godsnaam nu kiezen tussen fidelity mode en performance mode ;( Ik vind het allebei fantastisch.
Das het gevaar ook van dit soort opties, het zijn altijd compromissen.

En als je gevoelig bent voor fomo heb je dus gauw het gevoel dat je iets mist.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 20:28
yinx84 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:26:
Haha ik had exact hetzelfde. Die beelden zijn zo mooi in de stad met die reflecties dan wil je dat echt niet zonder spelen. Aan de andere kant ben ik 60 fps gewend van de pc en ziet dat er zo smooth uit.. Ik denk dat ik eerst voor fidelity ga en kijk hoe dat bevalt.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Man in the Mirror:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CC2aRtV5jqROk-kVDFSvp1dmFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ytvr9r4xKDo2VM7wnGa7g8qu.gif?f=user_large

Was wel positief verrast dat ze in een launch game al zo'n nette raytracing implementatie hebben. Heel benieuwd nu wat Guerilla en Santa Monica volgend jaar laten zien.

• yinx84
Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:29:
[...]

Haha ik had exact hetzelfde. Die beelden zijn zo mooi in de stad met die reflecties dan wil je dat echt niet zonder spelen. Aan de andere kant ben ik 60 fps gewend van de pc en ziet dat er zo smooth uit.. Ik denk dat ik eerst voor fidelity ga en kijk hoe dat bevalt.
Was er maar een optie die switcht naar fidelity in cutscenes en performance tijdens gameplay.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 12:11

Melkaz

Melkazar

Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ik speel op de PC of 144mhz of 100 mhz bij simracing en vreemd genoeg ben ik altijd zo gewend aan 30FPS op de TV in de woonkamer. Ik ga dus zeker eerst voor fidelity :9

Ik heb eigenlijk meer last van hevige framedrops, bijvoorbeeld een sim race game waar je ineens van 100FPS naar 55 valt rond de drukkere gebieden zoals de start/finish met de pitlanes.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• Starscreamer
  • Laatst online: 04-11 13:11
loekf2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:36:
[...]

Ik twijfel tussen een 2TB externe SSD of een 2TB HDD. Wat heb jij gekocht ? Zal bij de PS5 een externe SSD uitmaken of kun je het geld beter in je zak houden ?
Gewoon een normale ;) heb liever meer opslag dan snelheid

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:50
Kadardar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:16:
[...]

Dat is al een tijdje bekend. Je krijgt er ook een USB stick bij wat ervoor zorgt dat je surround sound werkt.

Heeft te maken dat het bluetooth signaal vanaf de console naar controller niet voldoende zou zijn om daar ook nog eens 3d sound overheen te sturen. Tenminste zoiets had ik begrepen.
2 dingen, bluetooth heeft een delay wat voor gaming vervelend is. Daarnaast is de bandbreedte beperkt. Goed genoeg voor muziek op kwaliteit te luisteren maar niet voor zowel luisteren als met de mic praten. Heb dit met mijn headset op het werk. Zodra ik ga bellen wordt de geluidskwaliteit echt bagger voor muziek te luisteren.

Vandaar dat ze de stick gebruiken met eigen protocol, geen delays en genoeg bandbreedte voor headset.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:03:
@bram1984 @ariekanari

Je TV zal hoe dan ook dit altijd upscalen naar 4K, sinds tv’s geen 1440p output ondersteunen.
Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:06:
[...]

Gedeeltelijk waar. Elke game werkt zonder patch, dus de PS4 versie draait gewoon op de PS5. De resolutie is dan altijd gelijk aan de PS4 pro versie van de game. Enkel de fps is hoger/stabieler.

Games die op de pro een dynamische 4K res hebben en unlocked fps, die zijn vooral de meest interessante games, sinds die volledig 4K/60 kunnen draaien op de PS5.
—————————————-

Overigens ben ik wel heel enthousiast over Spiderman’s Raytracing, dat zag er echt verdomd goed uit zeg.

[ Voor 45% gewijzigd door Recon24 op 06-11-2020 19:58 ]

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:18
Kadardar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:16:
[...]

Ik had dat nog niet gelezen/gehoord, maar dat is een flinke tegenvaller voor mij.
Dat zou dus betekenen dat mijn Sony koptelefoon van 200+ euro geen 3D sound ondersteund als ik die bedraad op de controller aansluit..
Hoe doet die Pulse koptelefoon dat dan? Via dat stickje met een ander protocol dan Bluetooth?

• Kyhfin
yinx84 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:39:
[...]

Was er maar een optie die switcht naar fidelity in cutscenes en performance tijdens gameplay.
Ja, of dat wanneer je wandelt en stil op gebouw staat 30 fps en wanneer je hard rondslingert 60 fps, maar hoe je dan de overgangen soepel doet moeten ze dan waarschijnlijk te creatief zijn.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
yorroy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:16:
[...]

Ik had dat nog niet gelezen/gehoord, maar dat is een flinke tegenvaller voor mij.
Dat zou dus betekenen dat mijn Sony koptelefoon van 200+ euro geen 3D sound ondersteund als ik die bedraad op de controller aansluit..
Hoe doet die Pulse koptelefoon dat dan? Via dat stickje met een ander protocol dan Bluetooth?
Dat 3D-sound niet werkt via de controller is niet waar!
On the PS5, you’ll be able to experience 3D Audio with the headphones that many of you already own, either through USB connection to the console, or by plugging your headphones into the DualSense wireless controller’s 3.5mm headset jack.
Bron: https://blog.playstation....ound-coming-after-launch/

This is absolutely ridiculous

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 12:14
Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:06:
[...]

Welke games krijgen een BC patch? Daar is toch niets over bekend?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 12:14
Hier zitten best geinige dingen tussen. Neem bijvoorbeeld dat muten middels één druk op de knop op je controller. Klinkt suf, maar is gewoon erg handig.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ridicuul schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:22:
[...]

Dat 3D-sound niet werkt via de controller is niet waar!

[...]

Bron: https://blog.playstation....ound-coming-after-launch/
Thanks voor de link! Het leek me al onwaarschijnlijk dat het niet via de controller zou werken (signaal is ten slotte gewoon stereo :)).

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Starbucks schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:23:
[...]

Volgens mij wel. Ik dacht dat de review voor de PS5 ook om 14u zou zijn, net als de overige. Misschien later vandaag?
Blijkbaar komt de (volledige) embargo volgende week woensdag te vervallen. De reviews van vandaag bevatten zijn dus niet volledig:
Xtuv in 'nieuws: 'Backward compatibility van PlayStation 5 werkt beter dan ve...

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:07:
Review van de Sony Pulse 3D Wireless Headset
YouTube: Sony Pulse 3D Wireless Headset Review

Ik ben echt benieuwd hoe die headset is.
Deze review is zeker het bekijken waard voor de geïnteresseerde. Ik denk dat deze headset vrij hoog op mijn verlanglijstje staat zodra deze ergens weer beschikbaar is. Hoewel 100 euro zeker geld is, lijkt me het een uitstekende aanvulling!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:40:
[...]

Deze review is zeker het bekijken waard voor de geïnteresseerde. Ik denk dat deze headset vrij hoog op mijn verlanglijstje staat zodra deze ergens weer beschikbaar is. Hoewel 100 euro zeker geld is, lijkt me het een uitstekende aanvulling!
In deze video zegt hij dat er geen surround geluid is als je deze bekabelt aansluit. Dus weer wat tegenstrijdig als enkele posts hierboven?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 22:02
Oké mensen, wat een apparaat O+ , volgens mij gaat het denken vanuit de gamer in alles wat Sony heeft gedaan met de PS5 icm de 1st party games en de nieuwe DualSense controller *knip* geen versus Zo veel dingen waar ik mij bij de PS4 aan ergerde lijkt aangepakt te zijn door Sony.

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2020 03:40 ]

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Soussi. schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:48:
[...]

In deze video zegt hij dat er geen surround geluid is als je deze bekabelt aansluit. Dus weer wat tegenstrijdig als enkele posts hierboven?
Daarom vind ik het ook een onzinnige review. Het is duidelijk niet waar, en dat die gast dat zegt, bewijst dat hij niet weet waar hij over praat (in ieder geval op het gebied van compatibiliteit). 3D-audio werkt met iedere headset, ook via de kabel.

This is absolutely ridiculous

• cold_as_ijs
Soussi. schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:48:
[...]

3d sound is niet surround
daar zit de crux, 3d sound zou over surround kunnen werken maar de huidige implementatie op de PS5 is via stereo. Het werkt daarom via de controller omdat de tempest engine de 3d audio genereert als stereo signaal.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
Guerilla schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:36:
[...]

Blijkbaar komt de (volledige) embargo volgende week woensdag te vervallen. De reviews van vandaag bevatten zijn dus niet volledig:
Xtuv in 'nieuws: 'Backward compatibility van PlayStation 5 werkt beter dan ve...
Reviews zijn wel beetje als de competitie, leuk maar waar zijn de games. Ars probeerde de PSVR, schrikken die foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMJyFSD62kF91pSN8QA8c13oMPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDbuJdf7kHcrRCm12Z46VffS.jpg?f=fotoalbum_large

Zie: https://arstechnica.com/g...-but-maybe-keep-your-ps4/

De mijne blijft nog even in de kast....

Op de foto kun je wel de PSVR camera adapter zien, niet meer dan een stekker van de proprietary USB stekker op de PS4 naar USB-A.

Zijn klacht was dat de camera USB 3.1 type A nodig heeft, dus je bent een van de twee poorten kwijt. Maar twee van de drie USB-A poorten doet USB 3.1.

Arstechnica klaagde ook al dat de PS5 in horizontale toestand makkelijk van de standaard kan lazeren.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

loekf2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:54:
[...]

Reviews zijn wel beetje als de competitie, leuk maar waar zijn de games. Ars probeerde de PSVR, schrikken die foto:

[Afbeelding]

Op de foto kun je wel de PSVR camera adapter zien, niet meer dan een stekker van de proprietary USB stekker op de PS4 naar USB-A.

Zijn klacht was dat de camera USB 3.1 type A nodig heeft, dus je bent een van de twee poorten kwijt. Maar twee van de drie USB-A poorten doet USB 3.1.

Arstechnica klaagde ook al dat de PS5 in horizontale toestand makkelijk van de standaard kan lazeren.
Snel tijd voor de PSVR2, draadloos dan :D

• cold_as_ijs
[...]

[Afbeelding]

ach heb ik nog steeds meer poorten vrij dan op mijn ps4 als ik PSVR aansluit :+

• Kyhfin
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:40:
[...]

Ja bij mij dus ook. Wacht nog even reviews af hoe comfortabel hij is en wellicht kan ik hem zelf proberen, maar denk in de situatie waar we nu in zitten dat dat niet gaat lukken.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-10 22:05
Spiderman MM ziet er echt ontzettend goed uit met ray-tracing (al zou dat zelfs in low-res RT zijn). Zojuist overstag gegaan en de Ultimate Edition voor € 72 besteld. Bedacht me dat ik net zo goed € 12 extra kon kopen voor een opgepoetste Spiderman Remastered, zodat ik die na MM nog eens kan replayen :). Krijgt deze Remaster overigens ook de 60fps modus en een RT modus?

Waar ik verder erg benieuwd naar ben, zou een wat meer lineaire game wel 60FPS én RT aankunnen? Of kunnen we verwachten dat dit mogelijk wordt naar mate ontwikkelaars bekender raken met het ontwikkelen voor de next gen consoles? Een combinatie van 60FPS én RT zou toch ziek zijn...

• Recon24
Van console menu naar game.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qc546Ux.png

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 06-11-2020 21:21 ]

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:49
Weet niet of deze al voorbij is gekomen
https://www.gamesradar.co...er-would-make-goku-proud/

• DoubleDutch
Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:14:
[...]

Ja bij mij dus ook. Wacht nog even reviews af hoe comfortabel hij is en wellicht kan ik hem zelf proberen, maar denk in de situatie waar we nu in zitten dat dat niet gaat lukken.
Had dezelfde gedachtengang, maar ben bang dat je hem in deze tijden nergens in een winkel kunt gaan passen en van een review ga ik ook niet blind op vertrouwen, ieder z'n hoofd is anders en heb vaak koptelefoons op mijn hoofd gehad die super geluid hadden maar kwa maat gewoon niet lekker zaten.
Misschien koop ik hem via een webwinkel waar ik hem weer retour kan zenden als ik er niet tevreden over ben.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Dat huiswerk mag je gewoon zelf doen ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2020 03:44 ]

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 15:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ja geloof dat die beelden van miles moralis die 7sec deed en dus alle splash screen namen enz oversloeg dus nep was. Lijkt dus niet te skippen. 16 sec is netjes maar die 7sec klonk wel heel goed. Helaas.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Recon24
v8power67 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:29:
[...]

Ja geloof dat die beelden van miles moralis die 7sec deed en dus alle splash screen namen enz oversloeg dus nep was. Lijkt dus niet te skippen. 16 sec is netjes maar die 7sec klonk wel heel goed. Helaas.
DF skipte de splash screen dus dan ben je sneller in de game, anders is het ongeveer 16 seconden.

• v8power67

v8power67

Recon24 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:31:
[...]

DF skipte de splash screen dus dan ben je sneller in de game, anders is het ongeveer 16 seconden.

[YouTube: Playstation 5 - Hardware Review & Performance - The new Speed King?]
Okee dus 16 sec is zonder skippen en kan dus veel sneller? Heb die df gezien kon me niet herinneren dat ze de opstart snelheid lieten zien effe opnieuw kijken.

Holy crap nu de review van miles morales aan het kijken en idd 4 sec van menu naar menu. Wtf. Dat is wel ziek. Is dit geedit of is dit echt zo als je dus button bashed en dan de splash screen skipt ?

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 06-11-2020 21:39 ]

• nioz
v8power67 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:33:
[...]

Okee dus 16 sec is zonder skippen en kan dus veel sneller? Heb die df gezien kon me niet herinneren dat ze de opstart snelheid lieten zien effe opnieuw kijken.

Holy crap nu de review van miles morales aan het kijken en idd 4 sec van menu naar menu. Wtf. Dat is wel ziek. Is dit geedit of is dit echt zo als je dus button bashed en dan de splash screen skipt ?
Ze hebben ook een tellertje in beeld dacht ik (video even niet voor mijn neus), dus ik neem aan dat het dan echt is en niet geedit. 20sec totaal van opstarten, save game selecteren (en zelfs even heen en weer klikken), naar spelen (als je de looptijd van de video telt en er inderdaad niet geedit is :))

• v8power67

v8power67

nioz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:47:
[...]

Ze hebben ook een tellertje in beeld dacht ik (video even niet voor mijn neus), dus ik neem aan dat het dan echt is en niet geedit. 20sec totaal van opstarten, save game selecteren (en zelfs even heen en weer klikken), naar spelen (als je de looptijd van de video telt en er inderdaad niet geedit is :))
Ja nice hoor. 4sec van ps5 menu naar game menu is wel serieus ziek. Dan binnen 2 sec savegame laden. Kolere dat gaat veel tijd besparen.

• nioz
@v8power67 Ik zie nu dat er in de screenshot die Recon24 poste ook staat dat het 'console menu to gameplay' is. Dus dan is die 16seconden wel redelijk accuraat, maar mijn (onze?) leesvaardigheid was wat ondermaats ;)

• Palindrome
  • Laatst online: 00:54
:w eerste keer dat ik hier een berichtje plaats maar lees zo nu en dan wel mee.

Ik was van plan om maar te investeren in 1 console.
Dat werd dus de series x mede vanwege de gamepass ultimate deal voor een prikkie en die kon ik niet laten liggen MAAAAAR...

Na vandaag en de reviews komt die PS5 er ook wel ! d:)b

Alhoewel het design vloekt met mijn interieur vind ik het wel een mooi design. Daarnaast vind ik die controller echt reuze interessant en krijg ik daar wel een next gen gevoel bij als ik de feedback (pun intended) lees.

En natuurlijk een aantal interessant launch titels en komende titels.

Genoeg competie dus in console land en daar wordt iedereen beter van.

Zal waarschijnlijk wel halverwege 2021 zijn voordat hij hier bij mij komt (als die dan verkrijgbaar is)

• v8power67

v8power67

nioz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:06:
@v8power67 Ik zie nu dat er in de screenshot die Recon24 poste ook staat dat het 'console menu to gameplay' is. Dus dan is die 16seconden wel accuraat, maar mijn (onze) leesvaardigheid was wat ondermaats ;)
Haha oeps okee touche :P

• Kyhfin
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:22:
[...]

Had dezelfde gedachtengang, maar ben bang dat je hem in deze tijden nergens in een winkel kunt gaan passen en van een review ga ik ook niet blind op vertrouwen, ieder z'n hoofd is anders en heb vaak koptelefoons op mijn hoofd gehad die super geluid hadden maar kwa maat gewoon niet lekker zaten.
Misschien koop ik hem via een webwinkel waar ik hem weer retour kan zenden als ik er niet tevreden over ben.
Ja misschien is dat dan een idee.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ben enigszins verbaasd dat TLOU2 (of GoT) geen next gen patch gaat krijgen. Gezien de beperkte game launch exclusives, met games als Gran Turismo die later komen dacht ik dat ze TLOU2 wel zouden patchen om echt goed gebruik te maken van de PS5.

Bijvoorbeeld adaptive triggers tijdens het boog schieten en 4K 30 of 60 i.p.v. 1440p upscaled op de PS4 Pro. Of zouden ze zoiets vlak voor release nog aankondigen?

Of TLOU2 remastered, net zoals TLOU op de PS4.

[ Voor 5% gewijzigd door Brogala op 06-11-2020 22:35 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Brogala schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:34:
Ik ben enigszins verbaasd dat TLOU2 (of GoT) geen next gen patch gaat krijgen. Gezien de beperkte game launch exclusives, met games als Gran Turismo die later komen dacht ik dat ze TLOU2 wel zouden patchen om echt goed gebruik te maken van de PS5.

Bijvoorbeeld adaptive triggers tijdens het boog schieten en 4K 30 of 60 i.p.v. 1440p upscaled op de Pro. Of zouden ze zoiets vlak voor release nog aankondigen? E

Ik vermoed dat Naughty Dog gewoon te weinig tijd had om PS5 optimalisaties door te voeren aangezien ze sinds de TLOU2 release in juni druk bezig zijn met Factions. Zal ongetwijfeld nog wel iets gaan komen maar dan wat later na launch.

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
YouTube: Sony PS5 Doesn't Support VRR Out of The Box?

Toch ook wel belangrijk .. geen VRR support out of the box , geen dolby vision en atmos voor de games .. misschien doen ze dit later via update ?

Had toch verwacht dat VRR erop ging zitten en laat ons hopen Dolby vision en atmos voor 4k blu - ray films

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Brogala schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:34:

Bijvoorbeeld adaptive triggers tijdens het boog schieten en 4K 30 of 60 i.p.v. 1440p upscaled op de PS4 Pro. Of zouden ze zoiets vlak voor release nog aankondigen?

Volgens deze video zit adaptive trigger support er wel in:

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

tommy50 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 06:20:
YouTube: Sony PS5 Doesn't Support VRR Out of The Box?

Toch ook wel belangrijk .. geen VRR support out of the box , geen dolby vision en atmos voor de games .. misschien doen ze dit later via update ?

Had toch verwacht dat VRR erop ging zitten en laat ons hopen Dolby vision en atmos voor 4k blu - ray films
Mbt VRR trek je een vreemde conclusie op basis van wat Vincent zegt. Hij heeft reviews gekeken en de voorlopige conclusie is dat er nu nog geen games uit zijn (voor review) die VRR implementeren.

Latere update voor DV en Atmos lijkt me helaas onwaarschijnlijk. Zal licentie bij komen kijken met een x bedrag per console. Baal hiervan want wil de PS5 als volwaardige UHD player gebruiken.

• cold_as_ijs
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:16:
[...]

Mbt VRR trek je een vreemde conclusie op basis van wat Vincent zegt. Hij heeft reviews gekeken en de voorlopige conclusie is dat er nu nog geen games uit zijn (voor review) die VRR implementeren.
Idd, heb nog geen enkele game review gezien waar VRR toegevoegde waarde zou hebben aangezien tot nu toe alles locked 60 of 30 fps is :*).

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 13:52
[...]
...
Wat een onzin-foto, want het aansluiten is gewoon krek hetzelfde als bij een PS4, behalve dat dat tussenstukje er bij komt. Bovendien staat er ook een externe HDD op de foto die niets met de PSVR te maken heeft. Als ik vandaag alles wat aangesloten is op mijn PS4 op een hoopje leg ipv mooi georganizeerd, zal het er net hetzelfde uitzien (of zelfs nog wat erger omdat alles relatief groter zal lijken doordat de PS4 een stuk kleiner is dan de PS5.

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
cold_as_ijs schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:29:
[...]

Idd, heb nog geen enkele game review gezien waar VRR toegevoegde waarde zou hebben aangezien tot nu toe alles locked 60 of 30 fps is :*).
Locked fps betekend wel nog altijd (mogelijke) drops naar beneden. Misschien nu inderdaad niet zo spannend, maar zodra de zwaardere games uitkomen kan VRR wel degelijk z'n waarde hebben.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twS_62iyVFsCxZi738S0XAnuWGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c3wKDJ0yDg5RQAAEBer0ty4s.jpg?f=user_large

Nog steeds copying dus, zou er niet meer inzitten.. :(

• v8power67

v8power67

Segafreak83 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:12:
[Afbeelding]

Ja klopt cerny zei juist dat dit was door de ps4 zn hdd. Dit is wel beetje bizar dat nog steeds gebeurt en nodig is. Hoop serieus dat dit is door dat het allemaal nog beetje in kinderschoenen staat qua os enz en dat dit er zsm uitgaat.. dowloaden ging altijd super snel bij mij maar dat copying was echt zo irritant.. zeker met gt sport die ruim 100gb is..

• DoubleDutch
Ben steeds meer benieuwd naar de 3D audio en de controller, bij iedere video/recensies zijn ze er lyrisch over.

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Segafreak83 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:12:
*knip*

Dat hele copying gedoe was voor mij toch echt wel een van de meest frustrerende dingen aan de PS4.
Ik hoop dat ze hier later nog iets voor verzinnen, het is geen dealbreaker maar het is wel irritant dat zij de afgelopen 7 jaar hier niks op hebben gevonden.
Het copy'en boeit me niet zo, maar vooral dat ik ong 2x het spel grootte in vrije ruime moet hebben voor een update van 1 GB bij wijze van :/

• Twixie
cold_as_ijs schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:54:
[...]
3d sound is niet surround
daar zit de crux, 3d sound zou over surround kunnen werken maar de huidige implementatie op de PS5 is via stereo. Het werkt daarom via de controller omdat de tempest engine de 3d audio genereert als stereo signaal.
Ik vind het wel een gemiste kans dat ze de Tempest Engine dan niet gebruiken om een surround signaal (DD, DTS, etc) te gaan coderen naar 3D sound. Dan zou je eender welke stereo headset ook kunnen gebruiken om surround te luisteren (bvb bij DVD/BluRay, of PS4-games met surround geluid).

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Maak gewoon een opt-out voor dat copying, we hebben hier in Nederland retesnel internet. Als het dan niet goedgaat download ik het nog 4x in de tijd dat dat copying klaar was. |:(

• Twixie
PS: waar zijn de +1'tjes naartoe ?
Ik vind de mods momenteel wel wat overdrijven met het voorkomen van blauw-vs-groen flamewars. Ik heb eigenlijk nog geen enkele post gezien (noch hier, noch in het groene topic) die duidelijk flamebate was. Jullie zijn echt met bazooka's op muggen aan het schieten momenteel. Beetje jammer.
Just my opinion :P.

• TheDukemaster
poor Leno schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:45:
Het copy'en boeit me niet zo, maar vooral dat ik ong 2x het spel grootte in vrije ruime moet hebben voor een update van 1 GB bij wijze van :/
Precies moet volgens mij meer dan 100 gb vrij houden om patches voor bijvoorbeeld GT Sport te kunnen installeren. Die 660 gb van de PS5 wordt dus ergens in de 500 gb aan vrije ruimte..

• TheDukemaster
Foutje

[ Voor 96% gewijzigd door TheDukemaster op 07-11-2020 09:57 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:52:
Ik vind de mods momenteel wel wat overdrijven met het voorkomen van blauw-vs-groen flamewars. Ik heb eigenlijk nog geen enkele post gezien (noch hier, noch in het groene topic) die duidelijk flamebate was. Jullie zijn echt met bazooka's op muggen aan het schieten momenteel. Beetje jammer.
Bart ® in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"

Dat is ook gelijk de plek waar je feedback op moderatie kunt achterlaten, dat hoort nl niet in het topic zelf :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29
Palindrome schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:08:
Alhoewel het design vloekt met mijn interieur vind ik het wel een mooi design. Daarnaast vind ik die controller echt reuze interessant en krijg ik daar wel een next gen gevoel bij als ik de feedback (pun intended) lees.

En natuurlijk een aantal interessant launch titels en komende titels.

Genoeg competie dus in console land en daar wordt iedereen beter van.
Het design vloekt met ieders interieur :p
Ik had em vanaf preorder dag 1 al in bestelling, maar
raak steeds enthousiaster. Je koopt zo’n ding voor wat ie kan en de games, maar dan blijkt de controller ook echt heel tof te zijn en echt iets nieuws te doen. Reviews zijn goed, backcompat is zeer goed en vind ik deze keer belangrijk, omdat ik wat ps4 games heb bewaard om op ps5 te spelen. Launch lineup is niet gek en komende jaar komen de eerste echte rammers al. Gister pikte ik bij een ps5 review/item (ik denk van PU) op dat de 1e microsoft rammers nog wel 2 jaar zou kunnen duren.... geen idee waar ze dat vandaan halen en lijkt me stug, maar geeft de burger geen moed.

Gamepass op xbox is absoluut heel interessant, maar voor mij niet iets wat me overhaalt een XSX voor erbij te kopen(€500 vind ik dan te duur). Het gaat mij om de Sony games en een handvol multiplats die ik speel. Die zullen op de XSX wellicht beter draaien dan op de PS5. De XSS is interessant voor erbij, maar daar geloof ik niet in. Die kan nu mss nog meekomen met lastgen games, maar dat apparaat is me niet krachtig genoeg.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hulleman schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:06:
[...]

Het design vloekt met ieders interieur :p
Dan pas je je interieur daar op aan :+ kost wat, maar dan heb je wat.

Het design zal mij persoon aan m'n achterste oxideren, er zijn wel meer minder mooie apparaten (settopboxes anyone?).

Belangrijker is hoe het gebruik ervan / gamen is en dat lijkt dik in orde te zijn :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29
Voor de fortnite spelers onder ons. Hoe epic de dual sense en extra cpu en gpu power gaat gebruiken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
DoubleDutch schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:24:
Ben steeds meer benieuwd naar de 3D audio en de controller, bij iedere video/recensies zijn ze er lyrisch over.
Controller wel. Ik heb nog niet veel lyrische recensies over 3D audio gezien?

• DingK
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik zie wel vergelijkingen van laadtijden tussen PS4 en PS5, maar dat is met de game op het interne geheugen geïnstaleerd.
Is er iemand al iets tegengekomen over laadtijden op de PS5 met games die op een externe SSD geïnstalleerd staan? Dit omdat PS4 games daar vanaf gespeeld kunnen worden op PS5; dan ga ik de geïnstalleerde games niet vanaf PS4 naar PS5 verhuizen, maar naar een externe opslag.

• Erapaz
Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:52:
+1

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:31

kaanmijo

Picobello B.V.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
@Twixie blauw vs groen zal je altijd hebben, net als democraten vs republikeinen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Amaze86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:38:
@Twixie blauw vs groen zal je altijd hebben, net als democraten vs republikeinen.
Zo voelt t hier soms wel ja :X

• DoubleDutch
giantgiantus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:18:
[...]

Controller wel. Ik heb nog niet veel lyrische recensies over 3D audio gezien?
Zoek even de videos op YT (Sony 3D pulse headset). Geluid moet heel goed zijn en het 3D heel accuraat. 👍

• Twixie
Amaze86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:38:
Tuurlijk. Net daarom dat ik de mod-acties zo overdreven vindt. De ingrepen zijn nu al van die aard dat we in het topic eigenlijk de indruk krijgen dat 'het andere kamp' (aan weerszijden) niet bestaat.

Misschien tijd voor een PS5 vs XSX/XSS topic :D.

Terug on-topic.
Kun je eigenlijk games copiëren (niet verplaatsen) naar externe HDD ? Blijkbaar kan je wel je externe PS4 HDD aan een PS5 koppelen, maar dan zijn dat per definitie games die je niet meer op je PS4 hebt, en die je daar dus terug zou moeten downloaden.
Misschien ga ik maar gewoon de games downloaden ipv proberen te transfereren.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
DoubleDutch schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:46:
[...]

Zoek even de videos op YT (Sony 3D pulse headset). Geluid moet heel goed zijn en het 3D heel accuraat. 👍
Neem een kijkje in het headset topic :) review van IGN

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59

Superkiwi

Hoi doei

Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:52:
[...]
Dat is er (bij de oude generatie consoles) ooit geweest, bleek niet te werken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:52:
[...]

Is vroeger al geprobeerd..

Got pretty ugly, really fast _O-
RubenSaurus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:50:
Maak gewoon een opt-out voor dat copying, we hebben hier in Nederland retesnel internet. Als het dan niet goedgaat download ik het nog 4x in de tijd dat dat copying klaar was. |:(
Niet vanaf het PlayStation network 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Misschien wat confronterend maar stiekem wel leuk :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Twixie
Ik zou maar oppassen met dat soort reviews. Wanneer hij het over de geluidskwaliteit heeft, kloppen er gewoon een aantal zaken compleet niet. Hij is zo onder de indruk van de 3D feature... terwijl hij op PC speelt. Dit is onmogelijk, want een PC game gaat gewoon geen 3D audio genereren. Het kan hooguit dolby surround zijn dat omgezet wordt naar 3D, maar hij begint dan ook over geluiden die boven hem zitten en dergelijke.
Volgens mij zit het dus ook tussen de oren (no pun intended).

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een wat meer kritische blik op de PS5 UI. Aantal dingen overdrijven ze mijn inziens maar ze maken ook wel een aantal goede punten. Net als met de eerste versie van de PS4 UI lijken ze weer een aantal stappen terug te hebben gezet en ontbreken er basis zaken als folders support.

Volgens de video is dit de versie van de UI die ook live gaat volgende week, dus er is nog wel wat werk aan de winkel. Ik zie een aantal coole nieuwe features maar ook een aantal dingen waarvan ik denk: why?

Kan natuurlijk ook te maken hebben met tijdsdruk / WFH en pandemie invloeden wat begrijpelijk is. Hoe dan ook, er is nog voldoende ruimte voor verbetering:

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021

3, 2, 1 boem, daar is de mod Edit dat commentaar over moderatie in het speciale topic moet...

Bedankt dat je het zelf al zag aankomen

[ Voor 73% gewijzigd door BM op 07-11-2020 11:36 ]

• Erapaz
En sommige users begrijpen niet dat niet alles in 1 groot topic hoeft, maar dat dat voor het overzicht gesplitst is. Geeft niks, daar grijpen wij dan weer op in :)

[ Voor 89% gewijzigd door BM op 07-11-2020 11:37 ]

• Twixie
kazuka schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:26:
Een wat meer kritische blik op de PS5 UI.
Gisteren was er ook al een review die toch ook enkele bedenkingen had, hoe clumsy sommige zaken zijn. Ik moest gelijk aan die UI reveal van een tijdje terug denken, want dat vond ik al hoogst verwarrend, en nu blijkt dat het ook gewoon op sommige vlakken echt wel onlogisch in elkaar zit.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:49:
[...]

Ik vind het wel een gemiste kans dat ze de Tempest Engine dan niet gebruiken om een surround signaal (DD, DTS, etc) te gaan coderen naar 3D sound. Dan zou je eender welke stereo headset ook kunnen gebruiken om surround te luisteren (bvb bij DVD/BluRay, of PS4-games met surround geluid).
Ah! Maar wat niet is kan nog komen. Kijk naar de hoeveelheid features nu in PS4 OS en vergelijk hoe het was op release.
Zelfde met de PS3...

De basis is er en die is best goed als ik het zo zie, en lekker vernieuwend, jou ik wel van. Benieuwd of die cards veel toegevoegde waarde gaan hebben bv.

• Recon24

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
kazuka schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:26:
Een wat meer kritische blik op de PS5 UI. Aantal dingen overdrijven ze mijn inziens maar ze maken ook wel een aantal goede punten. Net als met de eerste versie van de PS4 UI lijken ze weer een aantal stappen terug te hebben gezet en ontbreken er basis zaken als folders support.

Volgens de video is dit de versie van de UI die ook live gaat volgende week, dus er is nog wel wat werk aan de winkel. Ik zie een aantal coole nieuwe features maar ook een aantal dingen waarvan ik denk: why?

Kan natuurlijk ook te maken hebben met tijdsdruk / WFH en pandemie invloeden wat begrijpelijk is. Hoe dan ook, er is nog voldoende ruimte voor verbetering:

[YouTube: The PlayStation 5 User Experience: Quick Look]
Ik heb deze video ook even zitten kijken en waar ik een beetje bang voor was gebeurt wel en ik ben het dan ook met jou eens met dat je ernaar kijkt en denkt "why?".

Ik vind persoonlijk dat e.e.a. nogal rommelig overkomt. Sony gaat zichzelf een beetje voorbij op het gebied van gemak en simpelheid wat momenteel op de PS4 wel (nog) zo is.
Het is iets wat ik hier ook een beetje door schemerde.

Het valt me op, en ik vind het raar, dat sommige features niet al erin zitten. Dit terwijl Sony puur alleen maar de huidige UI en hun nieuwe UI naast elkaar hoefde te leggen om goed te kijken van: Wat kan er nu allemaal beter? Waarom is het bijv. zo omslachtig om Hidden Information te zien van een Trophy? Kan blijkbaar nu niet meer door simpelweg op vierkantje te drukken. Sowieso vind ik dat de Trophy lijst er een stuk minder overzichtelijk uit ziet momenteel. Geen mooie lijst meer waar alles onder elkaar staat maar nu naast elkaar (mits aanpasbaar :?) ... toch wel dingen die ik dan even niet begrijp; bouw gewoon verder op de huidige UI want die is goed en overzichtelijk. Ga niet voor al te "flashy" gedoe.
Ook het simpele verdwijnen van de patch notes vind ik raar en het feit dat je niet in één oogopslag kan zien welke versie van een game je gaat spelen; PS4 of PS5.

Wat wel zo is, of wat ik verwacht, is dat veel quality of life dingetjes waarschijnlijk nog geïmplementeerd moeten worden. Wellicht aan de hand van feedback v/d gebruikers als straks iedereen ermee aan de slag kan.

Al met al een hoop kleine dingen die gepolijst en toegevoegd moeten worden nog. Ik heb wel het vertrouwen in Sony dingen overzichtelijker te maken, maar de vraag is hoe lang gaat dit duren. Ik hoop niet te lang namelijk.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
https://kotaku.com/playst...-kotaku-review-1845588904

Laatste deel van deze review vind ik eigenlijk wel mooi (reviewer plaatst de review en release van nieuwe spelletjes machines in de huidige context van Corona en zeer gevaarlijke politieke situatie in de US). Wel goed om te zien dat ook de game wereld telkens volwassener wordt. Daarnaast heb ik zelf ook wel wat ongemak merk ik. Veel zin in de nieuwe spelcomputers, maar als ik het nieuws lees of kijk krijg je er ook wel een beetje vreemd gevoel bij.

[ Voor 24% gewijzigd door giantgiantus op 07-11-2020 12:27 ]

• yinx84
giantgiantus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:23:
https://kotaku.com/playst...-kotaku-review-1845588904

Laatste deel van deze review vind ik eigenlijk wel mooi (reviewer plaatst de review en release van nieuwe spelletjes machines in de huidige context van Corona en zeer gevaarlijke politieke situatie in de US). Wel goed om te zien dat ook de game wereld telkens volwassener wordt. Daarnaast heb ik zelf ook wel wat ongemak merk ik. Veel zin in de nieuwe spelcomputers, maar als ik het nieuws lees of kijk krijg je er ook wel een beetje vreemd gevoel bij.
Ik heb de review ook gelezen maar vond dat stuk niet op z'n plaats. Ik snap hem wel en ben zelf ook steeds bewuster aan het worden dat de bubbel waarin we leven erg fragiel is, maar ik zoek juist met dit soort zaken afleiding van alle ellende en wil gewoon over het apparaat zelf lezen... niet de blog-achtige politieke zorgen van de reviewer.

• Siebelouis
  • Laatst online: 19-06-2022
yinx84 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:46:
[...]

Ik heb de review ook gelezen maar vond dat stuk niet op z'n plaats. Ik snap hem wel en ben zelf ook steeds bewuster aan het worden dat de bubbel waarin we leven erg fragiel is, maar ik zoek juist met dit soort zaken afleiding van alle ellende en wil gewoon over het apparaat zelf lezen... niet de blog-achtige politieke zorgen van de reviewer.
Helemaal met jou eens

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59

Superkiwi

Hoi doei

giantgiantus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:23:
Veel zin in de nieuwe spelcomputers, maar als ik het nieuws lees of kijk krijg je er ook wel een beetje vreemd gevoel bij.
Heb je dat gevoel ook als je boodschappen aan het doen bent terwijl je weet dat er miljoenen mensen sterven van de honger?
Er is nu eenmaal veel ellende op de wereld, dat weerhoudt mij er echter niet van om mijn pleziertjes te hebben ;)

Trollen doe je maar ergens anders

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 07-11-2020 15:40 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• yinx84
IK HEB HIER DAGEN NAAR UITGEKEKEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZJWGm-RHirUPasJ4Zsdy1W6pz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3GPotlSWw3M3ZzMM4jSBnpW.jpg?f=fotoalbum_large

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33

• Twixie
yinx84 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:53:
IK HEB HIER DAGEN NAAR UITGEKEKEN
Enige dat mij interesseert is 00:00:00:00 :P

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:00:
[...]

Enige dat mij interesseert is 00:00:00:00 :P
mij alleen -00:10:00:00

Om 10u gaat de Mediamarkt pas open.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Pagina: 1 ... 258 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden