Volgens mij inderdaad wel de 60fps, maar dan in 1080p.Trishul schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]
Heh? GoT, GoW, DG hebben allemaal een 60fps patch gekregen? Lijstje klopt niet. De rest, zoals een TLOU2, gaan natuurlijk 100% zeker een patch krijgen.
Verwijderd
'Het is de vraag hoelang de console werkelijk stil blijft.'spijkerhoofd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:20:
https://gamer.nl/artikele...eter-dan-zijn-voorganger/
De review van Gamer.nl
[...]
Straaljager is verleden tijd
Wacht maar tot volgend jaar zomer tot het warmer is en de stof er al in zit.
Gelukkig heeft de PS5 en dustcollector die makkelijk schoon te maken isVerwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:32:
[...]
'Het is de vraag hoelang de console werkelijk stil blijft.'
Ook dat klopt niet, want zelfs de ps4pro mode draait de game hoger dan 1080p. Days gone is bv. Dynamic 4k op 60fps. Zo geldt dat ook voor de anderen. Wat jouw bron eigenlijk bedoelt, is dat de patches nog niet beschikbaar waren ten tijde van testen.Starbucks schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:31:
[...]
Volgens mij inderdaad wel de 60fps, maar dan in 1080p.
Daarom moet je al in de winter de stofzuiger nemen en die 2 gaatjes stofzuigenVerwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:32:
[...]
EDIT: @majoh was me blijkbaar al voor... gewoon niet meer bij te houden, dit topic
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 06-11-2020 15:35 ]
Dat zou kunnen ja. Ik heb nog 2 weken om te beslissen of er ook direct PS4 games gaan komen of niet. Tegen die tijd vast meer duidelijkheid en minder verwarring.Trishul schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:
[...]
Ook dat klopt niet, want zelfs de ps4pro mode draait de game hoger dan 1080p. Days gone is bv. Dynamic 4k op 60fps. Zo geldt dat ook voor de anderen. Wat jouw bron eigenlijk bedoelt, is dat de patches nog niet beschikbaar waren ten tijde van testen.
PlayStation Airlines is ready for take-off, althans mijn PS4.Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:32:
[...]
'Het is de vraag hoelang de console werkelijk stil blijft.'
Met de PS+ games collection krijg je in een keer bijna 20 PS4 classics, mocht je echt geïnteresseerd zijn...Starbucks schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:34:
[...]
Dat zou kunnen ja. Ik heb nog 2 weken om te beslissen of er ook direct PS4 games gaan komen of niet. Tegen die tijd vast meer duidelijkheid en minder verwarring.
Heb hem verkocht voor 250 inclusief 2 controllers, oplaadstation voor controllers, orgineel oortje, de orginele doos en 4 oudere games.Tricto schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[...]
Wat krijg je er een beetje voor?
Ik ga zelf mn pro pas verkopen als de ps5 er staat. Als ik er daardoor een paar tientjes minder voor krijg dan is dat helaas maar zo.
Ja klopt, die ga ik sowieso een maand afsluiten en zeker aan beginnen. Dit naast de nieuwe Spiderman.Trishul schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:36:
[...]
Met de PS+ games collection krijg je in een keer bijna 20 PS4 classics, mocht je echt geïnteresseerd zijn...
Ik blijf dezelfde reacties hebben hierop. Moeten we nu echt zo verbaasd zijn dat een game dat ong. 40fps haalt op de PS4 Pro, 60fps locked kan halen op een PS5 ? Minder zou zeer ontgoochelend zijn, we zijn gewoon een volle generatie verder.Hulleman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:02:
[...]
Richard: “it doesn’t look good.... it looks great”
Meer zelfs, ik vind sommige van de andere dingen die ze aanhalen eigenlijk een klein beetje verontrustend. Die slechte performance van Assassin's Creed bvb... Maar ook vooral dat er zoveel games zijn blijkbaar waar je een pop-up krijgt die meldt dat er 'iets' kan mislopen. Moet je dan constant met de schrik zitten dat je ineens tegen een game-breaking bug zal aanlopen ?
Als je bvb dit lijstje ziet : https://www.pushsquare.co...s4-games-on-playstation-5 (scrollen naar de lange lijst met games die issues kunnen hebben), dan zitten daar toch serieus wat grote titels tussen.
Ik vind DF opvallend enthousiast, eerlijk gezegd. Daarmee wil ik niet zeggen dat het dramatisch is, maar er is toch wel een en ander op aan te merken.
De reden dat sommige games langere laadtijden hebben op de PS5 (of hetzelfde als op de PS4), is omdat er niks aan de code is veranderd en de PS5 op dat moment in PS4 Pro modus draait.

Bepaalde games hebben afgelopen tijd patches gekregen op de PS4, die zelfs daar daadwerkelijk sneller draaide namelijk. Nog niet alle games hebben een patch ontvangen en als een game als Spiderman in 2 seconden van menu naar game is, dan hoe kunnen mensen serieus roepen dat de PS5 SSD traag is haha?
Ook is er nog een hoop te fixen/patchen bij een day one system firmware die we allemaal nog moeten installeren. Je zag al hoe het verschil was toen ze een firmware update installeerde en Astrobot opeens enorm veel performance winst mee wist te halen.

Bepaalde games hebben afgelopen tijd patches gekregen op de PS4, die zelfs daar daadwerkelijk sneller draaide namelijk. Nog niet alle games hebben een patch ontvangen en als een game als Spiderman in 2 seconden van menu naar game is, dan hoe kunnen mensen serieus roepen dat de PS5 SSD traag is haha?
Ook is er nog een hoop te fixen/patchen bij een day one system firmware die we allemaal nog moeten installeren. Je zag al hoe het verschil was toen ze een firmware update installeerde en Astrobot opeens enorm veel performance winst mee wist te halen.
Bedacht me net dat zowel mensen die in de eerste ronde een PS5 krijgen EN de mensen die moeten wachten allebei winnen: de mensen van de eerste ronde kunnen hun games met gemak tweedehands kwijt aan de mensen die de console later krijgen. Die tweede groep heeft op zijn beurt een overvloed aan keus uit tweedehands games op V&A.
https://www.want.nl/review-playstation-5/
Reviewer van Want is erg te spreken over het geluidsniveau. Kennelijk is de PS5 volledig onhoorbaar.
Reviewer van Want is erg te spreken over het geluidsniveau. Kennelijk is de PS5 volledig onhoorbaar.
Eindelijk, playtime per game. Vond ik wel een gemis tot nu toe in het PS ecosysteem.
/f/image/VvchegXAO8j4cu5q34lKfWSK.png?f=fotoalbum_large)
En holy crap wat ziet Miles Morales er mooi uit in fidelity mode. Ga de performance mode bewaren voor een eventuele 2e playthrough denk ik
/f/image/VvchegXAO8j4cu5q34lKfWSK.png?f=fotoalbum_large)
En holy crap wat ziet Miles Morales er mooi uit in fidelity mode. Ga de performance mode bewaren voor een eventuele 2e playthrough denk ik
[ Voor 14% gewijzigd door kazuka op 06-11-2020 15:45 ]
Verwijderd
''Wel zijn de boottijden van de console zelf trager dan we hadden verwacht. Het opstarten van de PlayStation 5 in standby-modus duurt ongeveer tien seconden, wat langer is dan de Xbox Series X erover doet (ongeveer drie seconden). Opstarten zonder de standby-modus ingeschakeld (dus wanneer de console helemaal uit staat) duurt ongeveer 20 seconden. Het opnieuw opstarten van de PlayStation 5 kost 33 seconden, maar dat is geen functie die je vaak zult gebruiken.''
Bron: https://gamer.nl/artikele...oorganger/?article-page=3
Batterijduur DualSense 4u in Astros Playroom en 5u in Miles Morales volgens Dave Lee z'n review. Bah, dat valt me wel tegen
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Zal hij een fast charger hebben? Dus een kwartier laden en een 2 uur kunnen spelen bijvoorbeeld. Dan is het niet zo erg, maar als je een uur moet laden om een uur te kunnen spelen dan wordt het wel vervelend.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Batterijduur DualSense 4u in Astros Playroom en 5u in Miles Morales volgens Dave Lee z'n review. Bah, dat valt me wel tegen
* Was al gepost en er is al op ingegaan
[ Voor 136% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2020 03:38 ]
5 uur is toch meer dan genoeg? Heb zelf een tweede controller en docking station, dus is al een stuk minder relevant... maar volgens mij is 5 uur vergelijkbaar met de DS.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Zou dat te maken hebben met dat 'green initiative' van Sony waardoor meer zaken uitgeschakeld worden in standby om meer stroom te besparen? Was afgelopen maand in het nieuws dat de PS5 erg weinig stroom gebruikt in standby en als die uit staat.Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
''Wel zijn de boottijden van de console zelf trager dan we hadden verwacht. Het opstarten van de PlayStation 5 in standby-modus duurt ongeveer tien seconden, wat langer is dan de Xbox Series X erover doet (ongeveer drie seconden). Opstarten zonder de standby-modus ingeschakeld (dus wanneer de console helemaal uit staat) duurt ongeveer 20 seconden. Het opnieuw opstarten van de PlayStation 5 kost 33 seconden, maar dat is geen functie die je vaak zult gebruiken.''
Ik heb er hierboven iets over gepost. Same code, PS4 Pro mode, unpatched games, geen day one firmware update.RRCreations schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
Heeft iemand al de verschillen in laadtijden gezien? PS5 komt er niet goed van af...
Bron:
https://www.gamespot.com/...mes-compare/1100-6484057/
Gelukkig draaien de games wel locked op hun fps ;-)
Gewoon wachten tot release of na release welke games de patches krijgen. Afgelopen tijd hebben al een hele boel games een patch ontvangen waar ze zelfs op de PS4 sneller waren geworden.
The last of Us 2 doet er zelfs langer over op de PS5 dan PS4, en ik zag al dat men probeerde te beweren dat de PS5 SSD niet sneller zou zijn dan die andere console met een SSD, grappig...want Spiderman is er in 2 seconden namelijk.
BC modus op de PS5 zal nog steeds in ontwikkeling zijn namelijk, net als dat het was voor de Xbox toen der tijd en ook niet perfect was.
[ Voor 36% gewijzigd door Recon24 op 06-11-2020 15:53 ]
Dat is raar...Bij de review van PU wordt er iets heel anders gezegd.Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Standby mode starten is instant en complete uitstand in een paar seconden.
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Echt niet te doen inderdaad!RRCreations schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
Heeft iemand al de verschillen in laadtijden gezien? PS5 komt er niet goed van af...
Bron:
https://www.gamespot.com/...mes-compare/1100-6484057/
* zulke sneertjes zijn zeer ongewenst, zie TW
[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2020 03:15 ]
YouTube: PS5 full review: everything you didn't know about
1:40 zie ik Puppeteer in zijn library op de PS4, maar dat is een PS3 spel ?! Zit daar nu ook PS3 backward compatibility in ?? Of gaan ze ook je PS3 games tonen in 'Your Collection' zelfs al kun je het niet installeren ??
1:40 zie ik Puppeteer in zijn library op de PS4, maar dat is een PS3 spel ?! Zit daar nu ook PS3 backward compatibility in ?? Of gaan ze ook je PS3 games tonen in 'Your Collection' zelfs al kun je het niet installeren ??
Sorry, zo weinig maar?! Damn, hoe krijgen ze het toch (iedere keer weer) voor elkaar?shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
niet doen
[ Voor 93% gewijzigd door BM op 06-11-2020 15:53 ]
Knip
[ Voor 98% gewijzigd door DeBaroN op 06-11-2020 15:54 ]
Gaat wel een heerlijk maandje worden: Xbox Series X, PS5, Miles Morales, Cold War en Demon's Souls. Gevolgd door Cyberpunk in december op de pc.
Er staat PS Now bij, dus het komt van PS Now, dat daar PS3 games bij zaten was al bekend en dat je PS Now kan gebruiken op de PS5 ook.Twixie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik denk dat die door PS Now heen gestreamed wordt. Heb zelf ook Heaveenly Sword op PS4 door PS Now. Is dan een tegel en als je daar op klikt stream je een PS3 mocht je niet bekend zijn met PS Now.Twixie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Wow, wel erg traag in vergelijking met mijn PS4 Pro (met SSD) die start op in 22 seconden tot aan hoofdmenu.Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Dan zet je toch die haptic feedback en adaptive triggers uit? Scheelt waarschijnlijk wel een paar uur.Segafreak83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:53:
[...]
Sorry, zo weinig maar?! Damn, hoe krijgen ze het toch (iedere keer weer) voor elkaar?![]()
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik ben blij dat ik een extra controller heb weten te bestellen.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Dat is toch nu net niet de bedoeling, moet je meteen alweer kunstgrepen uit gaan halen om een beetje Playtime over te kunnen houden.Kalder schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:55:
[...]
Dan zet je toch die haptic feedback en adaptive triggers uit? Scheelt waarschijnlijk wel een paar uur.
Maar wat als je met 2 personen aan het gamen bentspinnenman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:56:
[...]
Ik ben blij dat ik een extra controller heb weten te bestellen.
Nou ja, ik vind het ook niet een groot issue. Zo vaak game ik niet meer in lange sessies. Kan me wel voorstellen dat er Koreanen zijn die de hele dag gamen en die nu even balen ja.
Is idd wel erg weinig,wordt dan meteen in de lader na een potje gamen.Segafreak83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:57:
[...]
Dat is toch nu net niet de bedoeling, moet je meteen alweer kunstgrepen uit gaan halen om een beetje Playtime over te kunnen houden.
Nog steeds enorm snel natuurlijk.timetje100 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:50:
[...]
PFoehh Xbox is wel 5 seconden sneller, dat kan toch niet!!
Maar logisch dat het benoemd word gezien hoeveel aandacht er was voor de betere SSD in de PS5 t.o.v. die in de series X. Opvallend is het wel.
Benieuwd naar vergelijkingen binnen een AC: Valhalla bv.
[ Voor 7% gewijzigd door Alwayshappyz op 06-11-2020 15:59 ]
Powerbank op tafeltje naast je is ideaal voor als je controller dreight op te raken, nauwelijks last van kabel en beetje fatsoendelijke neemt, kan je controller 4-5x opladen voordat je powerbank moet opladen, doe het al jaren zo.
Lots more in the works for PS5 - including some big surprises. 😬
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) 6 november 2020
Snap ik, maar het is meer dat als je nu al maximaal 4 a 5 uur aantikt, dat zit je over een jaar nog maar op 1 of 2 uur en dat vind ik echt bezopen voor een controller van €70 (of hoeveel het ook mag zijn).Albinoraptor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:59:
Powerbank op tafeltje naast je is ideaal voor als je controller dreight op te raken, nauwelijks last van kabel en beetje fatsoendelijke neemt, kan je controller 4-5x opladen voordat je powerbank moet opladen, doe het al jaren zo.
Er was volgens mij iets met snel laden van de controller.. iemand al iets over gevonden?
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Tja, hoe meer functionaliteit je toevoegt hoe groter het verbruik zal zijn. Ik zie ook liever een langere accuduur, maar aan de andere kant vind ik de verbeteringen van de Xbox-controller wel erg karig. Heb toch twee controllers nodig voor vrienden, dus voor mij is het niet zo'n probleem.Segafreak83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:01:
[...]
Snap ik, maar het is meer dat als je nu al maximaal 4 a 5 uur aantikt, dat zit je over een jaar nog maar op 1 of 2 uur en dat vind ik echt bezopen voor een controller van €70 (of hoeveel het ook mag zijn).
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 06-11-2020 16:03 ]
Nu een aantal reviews gelezen en dan komen toch ontzettend veel positieve punten naar voren. Vooral zaken die je écht een nextgen ervaring geven. Uiteraard mag er ook kritisch gekeken worden naar verbeter punten. Maar sommige halen er echt bijzaken bij die in de weegschaal nauwelijks betekenis hebben op alle pluspunten.
Review van de Sony Pulse 3D Wireless Headset
YouTube: Sony Pulse 3D Wireless Headset Review
Ik ben echt benieuwd hoe die headset is. Ik hou niet zo van gamen met een headset, omdat ik dan vaak hele warme oren krijg of omdat ik de headset vrij zwaar vindt. Ik heb nu een Turtle Beach Stealth 450.
Meestal speel ik dus zonder headset, maar mijn vriendin maakte van de week opmerking of ik niet wat vaker met headset op kon gamen.
Ik ben echt benieuwd hoe die headset is. Ik hou niet zo van gamen met een headset, omdat ik dan vaak hele warme oren krijg of omdat ik de headset vrij zwaar vindt. Ik heb nu een Turtle Beach Stealth 450.
Meestal speel ik dus zonder headset, maar mijn vriendin maakte van de week opmerking of ik niet wat vaker met headset op kon gamen.
Ouch 4/5 uur batterij tijd is wel serieus weinig.. beetje bizar eigenlijk. Haal nu ong 8 uur met de ds4( nieuwe van september 2019). En apart van sommige laadtijden van games, gebruiken dus niet volle ps5 powah.
Al met al wel veel goed nieuws verder qua bc, soms wat probleem gevallen maar meeste zal goed draaien.
Hopen dat de games als ghost of thusima en tlou2 echte ps5 patches krijgen. Leuk dat nu 4k(checkerboarding) 60 is maar zie liever meer support voor bv hogere texture kwaliteit en andere optimalisaties. Ps5 heeft genoeg power om ps4 pro games met hogere settings op 4k( checkboarding desnoods) 60 te spelen. Benieuwd of er nog meer multiplatform games komen met next gen patches die nog niet bekend zijn.
Al met al wel veel goed nieuws verder qua bc, soms wat probleem gevallen maar meeste zal goed draaien.
Hopen dat de games als ghost of thusima en tlou2 echte ps5 patches krijgen. Leuk dat nu 4k(checkerboarding) 60 is maar zie liever meer support voor bv hogere texture kwaliteit en andere optimalisaties. Ps5 heeft genoeg power om ps4 pro games met hogere settings op 4k( checkboarding desnoods) 60 te spelen. Benieuwd of er nog meer multiplatform games komen met next gen patches die nog niet bekend zijn.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik heb nog geen video reviews gezien maar zit op dit moment naar de Gamer.nl podcast te luisteren. Daar geeft Ron (de reviewer dus) aan dat de Ps5 geen quick resume heeft. Alleen vanuit stand-by zoals nu op de Ps4.
Klopt dat? Want dat zou wel echt balen zijn zeg. Ik had een beetje aangenomen (ook door die UX video van laatst) dat de Ps5 dat wel had.
Klopt dat? Want dat zou wel echt balen zijn zeg. Ik had een beetje aangenomen (ook door die UX video van laatst) dat de Ps5 dat wel had.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Een 9, toe maar!Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:07:
Ik sluit al een hele tijd met een Logitech G933 en hij doet het nog steeds prima. Zijn echt wel al wat jaren voorbij dat ik dit ding gebruik.Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:07:
Daartegenover, vrouwlief wilt juist dat ik me headset niet opzet als zij nog wakker is. Als ze slaapt vind ze het wel weer fijn.
Volgens deze GameSpot-pagina inderdaad niet: https://www.gamespot.com/...tag=ftag%3DGSS-05-10aab8eDonstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:13:
Ik heb nog geen video reviews gezien maar zit op dit moment naar de Gamer.nl podcast te luisteren. Daar geeft Ron (de reviewer dus) aan dat de Ps5 geen quick resume heeft. Alleen vanuit stand-by zoals nu op de Ps4.
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
De switcher waarvan vele dachten dat het een QR was is niets meer dan een geschiedenis. Dus nee zit er niet in. Komt misschien nog, misschien ook niet. Niets over bekend voor zover ik weet.Donstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:13:
Klopt, zit er niet in, game wordt fresh geboot. Het is eigenlijk een soort "last played" lijstje.Donstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:13:
Het is er wel, op dit moment gewoon 1 game in suspend zoals ik heb begrepen. Misschien op een later moment meerdere games.
Kadardar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:15:
[...]
De switcher waarvan vele dachten dat het een QR was is niets meer dan een geschiedenis. Dus nee zit er niet in. Komt misschien nog, misschien ook niet. Niets over bekend voor zover ik weet.
Aah gadver zeg. Balen.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:14:
[...]
Volgens deze GameSpot-pagina inderdaad niet: https://www.gamespot.com/...tag=ftag%3DGSS-05-10aab8e
Hahaha Ron zegt “Je moet hem eerst uit de doos halen, daar heb je een kleine groep mensen voor nodig”
En “als je hem samen oppakt ben je wel anderhalve meter bij elkaar verwijderd”.
Tering dat ding blijkt wel echt gigantisch in het echt.
De Ps3 lijkt klein naast deze console aldus Ron.
En “als je hem samen oppakt ben je wel anderhalve meter bij elkaar verwijderd”.
Tering dat ding blijkt wel echt gigantisch in het echt.
De Ps3 lijkt klein naast deze console aldus Ron.
Wutt dus die switcher is dus geen qr. Okee apart waarom staat er dan bij rest modus games ipv game...
Plus lees nu dat je geen ps5 games kan opslaan op externe ssd en dan verplaatsen naar interne ssd.. dat vind ik wel erg jammer. Elke keer alles moeten downloaden is ook gewoon k.u.t.
Dat vind ik wel een serieus gemis. Moet zeggen bc verhaal is erg positief maar dingen als dit en batterij duur is allemaal weer erg jammer.
Plus lees nu dat je geen ps5 games kan opslaan op externe ssd en dan verplaatsen naar interne ssd.. dat vind ik wel erg jammer. Elke keer alles moeten downloaden is ook gewoon k.u.t.
https://www.gamespot.com/...me-swapping/1100-6484147/Another point of differentiation between PS5 and Xbox Series X/S is that the latter allow next-gen games to be stored on an external drive. You'll need to then move them to the system's internal SSD or expansion card in order to play next-gen games (backwards-compatible games can run off an external drive). On PS5, next-gen games can only be downloaded to the internal SSD (although, again, you can play PS4 games off an external drive).
Dat vind ik wel een serieus gemis. Moet zeggen bc verhaal is erg positief maar dingen als dit en batterij duur is allemaal weer erg jammer.
Quick resume is iets dat echt wel er bij moest zitten, niet voor iedereen nodig, maar voor m'n kids wel easy "instant"om gewoon snel te kunnen switchen zonder eerst te moeten saven en doen. Weet niet of ze het makkelijk kunnen implementeren via een update.
Ik lees ook weer dat heel veel media elkaar tegenspreken. Ergens anders las ik dat dit wel kon, maar PS5 games afspelen vanaf externe SSD niet kan, maar wel storen (maar dit was al bekend).v8power67 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:19:
Wutt dus die switcher is dus geen qr. Okee apart waarom staat er dan bij rest modus games ipv game...
[...]
https://www.gamespot.com/...me-swapping/1100-6484147/
Ik denk dat dit is waar men zich in vergist.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 22:52
Gamekings Premium review staat online: PS5 Premium Review – Het eerste echte next-gen gevoel
nouhja Df laat een mooie test zien, Spiderman MM laden na een boot duurt 4s de savegame ongeveer 1s. Quick resume lijkt dan overbodig?
[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 06-11-2020 16:39 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Gamekings heeft het over 12+ uren bij een controller die niet eens vol was...Segafreak83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:53:
[...]
Sorry, zo weinig maar?! Damn, hoe krijgen ze het toch (iedere keer weer) voor elkaar?![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 06-11-2020 17:00 ]
Zag bovenstaande in een artikel op Kotaku over loading times. Wat zouden ze redacted hebben?Here’s how long it took to load up a save file placed three steps into Bugsnax’s [redacted because of limits on what we’re allowed and not allowed to tell you today].
Video van Giant Bomb over PS4 games op de PS5 met o.a. de 4K/60 updates voor Ghost Of Tsushima en Days Gone:
Ze merkten wel op dat ze niet onverdeeld positief over de UI zijn en verwachten weer de nodige updates de komende periode om weer op het niveau van de PS4 te komen.
Astro's Playroom quicklook:
DMC5 SE quicklook:
Ze merkten wel op dat ze niet onverdeeld positief over de UI zijn en verwachten weer de nodige updates de komende periode om weer op het niveau van de PS4 te komen.
Astro's Playroom quicklook:
DMC5 SE quicklook:
[ Voor 25% gewijzigd door kazuka op 06-11-2020 17:11 ]
De Tweakers review komt woensdag pas, aldus de frontpage in het stukje over BC...
[ Voor 4% gewijzigd door vaagisdenaam op 06-11-2020 17:12 ]
Nou dat laden is natuurlijk erg fijn dat staat voorop.Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:36:
Gamekings Premium review staat online: PS5 Premium Review – Het eerste echte next-gen gevoel
[...]
nouhja Df laat een mooie test zien, Spiderman MM laden na een boot duurt 4s de savegame ongeveer 1s. Quick resume lijkt dan overbodig?
Alleen quick resume brengt je wel terug naar precies de plek waar je gebleven was, dus overbodig is het wat mij betreft zeker niet.
Ja dat hoorde ik ook idd. Kan toch haast niet kloppen zou je denken.Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:59:
[...]
[...]
Gamekings heeft het over 12+ uren bij een controller die niet eens vol was...
Las ik nu ergens dat de Xbox sneller laad dan de PS5, dacht dat de PS5 een stuk snellere SSD had, of heeft dit te maken dat dit games zijn die nog niet geoptimaliseerd zijn voor de PS5?
Push Square praat over 6 tot 7 uur. Hoe dan ook erg jammer want 12 uur vind ik ook niet veel. Ik game op vrije dagen regelmatig 12 uur op een dag omdat ik doordeweeks nauwelijks de mogelijkheid heb en ga zo weer terug naar vroeger toen er ook een snoertje aan de controller zat.Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:59:
[...]
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
PS5 DualSense Controller Review:Lekker Ventje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:20:
[...]
Push Square praat over 6 tot 7 uur. Hoe dan ook erg jammer want 12 uur vind ik ook niet veel. Ik game op vrije dagen regelmatig 12 uur op een dag omdat ik doordeweeks nauwelijks de mogelijkheid heb en ga zo weer terug naar vroeger toen er ook een snoertje aan de controller zat.
YouTube: PS5 DualSense Controller Review
In deze review van de controller noemt hij bij 3:20 dat battery life 10-13 uur was bij zijn 'personal testing'.
Klopt gaat over backwards compatibility. Doen het beide anders en blijkbaar is het op de xsx beter qua laden. Maar is erg wisselvallig welke website je kijkt. Sommige zeggen xsx duidelijk sneller en andere ps5 iets sneller. Maar ps5 geoptimaliseerde games hebben aangetoond dat de ssd echt ziekelijk snel is.DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:18:
Las ik nu ergens dat de Xbox sneller laad dan de PS5, dacht dat de PS5 een stuk snellere SSD had, of heeft dit te maken dat dit games zijn die nog niet geoptimaliseerd zijn voor de PS5?
Ja, de games die in PS4 of PS4 Pro Legacy mode draaien maken niet optimaal gebruikt van de IO. Het feit dat Miles Morales en Astro's Playroom, native PS5 games, wel idioot snel laden bevestigd dat. In de eerste Giant Bomb video in mijn vorige post word dat ook uitgelegd.v8power67 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:24:
[...]
Klopt gaat over backwards compatibility. Doen het beide anders en blijkbaar is het op de xsx beter qua laden. Maar is erg wisselvallig welke website je kijkt. Sommige zeggen xsx duidelijk sneller en andere ps5 iets sneller. Maar ps5 geoptimaliseerde games hebben aangetoond dat de ssd echt ziekelijk snel is.
[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 06-11-2020 17:28 ]
Let op, dit gaat volgens mij om de interne expansion bay voor de PCIe 4.0 SSDKing Dingeling schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:57:
[...]
De externe opslag is op dit moment disabled in de huidige firmwae release. Dus ook geen USB storage. Ze willen gegarandeerd dat je dezelfde snelheid ssd gebruikt die ze ook intern gebruiken. Dat komt neer op een lees snelheid van 5500MB/s of meer.
niet zo overdrijven
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2020 03:35 ]
Bijzonder, nou, we gaan het wel zien en ervaren danChaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:59:
[...]
[...]
Zowel Miles Morales als Astro's Playroom een OpenCritic van 85. Niet slecht voor launch games!
De 2 missing in action zijn Demon's Souls en Sackboy, ik neem aan dat Sony die bewaard voor volgende week om de reviews wat te spreiden.
De 2 missing in action zijn Demon's Souls en Sackboy, ik neem aan dat Sony die bewaard voor volgende week om de reviews wat te spreiden.
Ik gok ook dat Sony embargo's voor deze games op verschillende data heeft. Om de nieuwsstroom lekker op gang te houden komende week.kazuka schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:53:
Zowel Miles Morales als Astro's Playroom een OpenCritic van 85. Niet slecht voor launch games!
Ron van Gamer had die games er ook niet bij gekregen. Alleen Mike Morales en dan de TechDemokazuka schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:53:
Ze zijn allebei retesnel. Dit is uit een recensie van gamer.nl:DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:18:
''De PlayStation 5 is in vrijwel ieder scenario bliksemsnel en overdondert je continu met die snelheid. Wel zijn de boottijden van de console zelf trager dan we hadden verwacht. Het opstarten van de PlayStation 5 in standby-modus duurt ongeveer tien seconden, wat langer is dan de Xbox Series X erover doet (ongeveer drie seconden). Opstarten zonder de standby-modus ingeschakeld (dus wanneer de console helemaal uit staat) duurt ongeveer 20 seconden. Het opnieuw opstarten van de PlayStation 5 kost 33 seconden, maar dat is geen functie die je vaak zult gebruiken.''.
Dus het opstarten lijkt inderdaad sneller te gaan op de Xbox. Ook de games waar tot nu toe vergelijkingen voor zijn in backwards compatibility mode laden blijkbaar sneller op de Xbox. Nog niet bekend volgens mij hoe snel ze onderling zijn als je er een optimised game (voor de PS5/Series X) bij pakt.
En wie weet of mogelijke patches/updates nog wat doen.
Heel moeilijk om antwoord op je vraag te geven zonder er een VS discussie van te maken alleen. Hopelijk is dit neutraal genoeg, terwijl ik wel de waarheid benoem.
Nope. Want als ze een onvolledige review publiceren omdat er nog een deel onder embargo is zou het pas echt faal zijn. Er zijn meer sites die tot woensdag wachten om alles te kunnen tonen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Er is niet bekend wanneer de reviews van godfall zijn toch?
Dat zou wel heel teleurstellend zijn als de batterijduur niet beter is dan de DS4.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Had mij verbaast als Switcher inderdaad een Quick Resume tegenhanger was geweest. De teksten die wij tot nu toe in de UI zagen spraken dat ook tegen doordat het enkel zou werken in stand-by stand wat impliceert dat het in geheugen blijft wat niet logisch is voor zo'n functionaliteit. Door de aard van de feature lijkt het mij ook niet iets wat Sony achteraf toevoegt via een update tenzij er nu al een reserving voor is.
Dat gezegd is het geen feature die ik mis.
Dat gezegd is het geen feature die ik mis.
[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 06-11-2020 19:28 ]
Is neutraal genoeg, was ook niet de bedoeling om een vs discussie te starten.Alwayshappyz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:03:
[...]
Ze zijn allebei retesnel. Dit is uit een recensie van gamer.nl:
''De PlayStation 5 is in vrijwel ieder scenario bliksemsnel en overdondert je continu met die snelheid. Wel zijn de boottijden van de console zelf trager dan we hadden verwacht. Het opstarten van de PlayStation 5 in standby-modus duurt ongeveer tien seconden, wat langer is dan de Xbox Series X erover doet (ongeveer drie seconden). Opstarten zonder de standby-modus ingeschakeld (dus wanneer de console helemaal uit staat) duurt ongeveer 20 seconden. Het opnieuw opstarten van de PlayStation 5 kost 33 seconden, maar dat is geen functie die je vaak zult gebruiken.''.
Dus het opstarten lijkt inderdaad sneller te gaan op de Xbox. Ook de games waar tot nu toe vergelijkingen voor zijn in backwards compatibility mode laden blijkbaar sneller op de Xbox. Nog niet bekend volgens mij hoe snel ze onderling zijn als je er een optimised game (voor de PS5/Series X) bij pakt.
En wie weet of mogelijke patches/updates nog wat doen.
Heel moeilijk om antwoord op je vraag te geven zonder er een VS discussie van te maken alleen. Hopelijk is dit neutraal genoeg, terwijl ik wel de waarheid benoem.
Vroeg het mij gewoon af als je naar de snelheid van de ssd's kijkt van beide consoles.
Het word voor beide consoles een verademing kwa snelheid en ik gok erop dat het straks nog sneller gaat als de games zijn geoptimaliseerd.
Wel goed om te lezen dat PS4-spellen gewoon zeer goed draaien op de PS5. Uitzonderingen hierop zullen zeer waarschijnlijk zeldzaam zijn.
Al ben ik persoonlijk van mening dat backward compatibility voor PS4 en XBOX One-spellen enigszins relatief is. Jullie mogen er anders overdenken maar ik vind de PS5 in principe een PS4 2.0 en de Series X een XBOX One 2.0 en ik zie overeenkomsten met MSX, MSX2, MSX2+ en MSX Turbo-R uit de jaren 80.
Al ben ik persoonlijk van mening dat backward compatibility voor PS4 en XBOX One-spellen enigszins relatief is. Jullie mogen er anders overdenken maar ik vind de PS5 in principe een PS4 2.0 en de Series X een XBOX One 2.0 en ik zie overeenkomsten met MSX, MSX2, MSX2+ en MSX Turbo-R uit de jaren 80.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dat laden lijkt per game te verschillen. The Witcher 3 en Yakuza zijn bijvoorbeeld weer sneller op PS5.
https://twitter.com/tiger.../1324737251146780673?s=21
Lekker boeiend verder. Dit zijn niet geoptimaliseerde BC games. Die kunnen zich wel eens anders gedragen. Ik ben al lang blij dat de PS5 vooral strak 60fps blijft. Daar wacht ik graag een paar seconden langer voor.
Dat switchen tussen games is ook typisch een feature die later komt via een software update. Zelfs PS4 ontvangt nog steeds updates. Dat is iets organisch en verandert continue.
https://twitter.com/tiger.../1324737251146780673?s=21
Lekker boeiend verder. Dit zijn niet geoptimaliseerde BC games. Die kunnen zich wel eens anders gedragen. Ik ben al lang blij dat de PS5 vooral strak 60fps blijft. Daar wacht ik graag een paar seconden langer voor.
Dat switchen tussen games is ook typisch een feature die later komt via een software update. Zelfs PS4 ontvangt nog steeds updates. Dat is iets organisch en verandert continue.
Ik ben niet bekend met de MSX, MSX2 etc, maar ik denk dat je de nieuwe consoles tekort doet als je ze enkel ziet als een snellere voortzetting van hun voorgangers (maar ik weet niet helemaal of je dat nou precies bedoelt?). Als je de CPU/GPU's van de voorgangers overclocked en er een SSD in propt, dan is het niet alsof je ineens iets hebt dat gelijk is aan de nieuwe consoles. Er zitten genoeg features en custom hardware vernieuwingen in deze consoles waar alleen nieuwe games gebruik van gaan maken, en dat zal komend jaar ongetwijfeld duidelijk worden.ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:11:
Wel goed om te lezen dat PS4-spellen gewoon zeer goed draaien op de PS5. Uitzonderingen hierop zullen zeer waarschijnlijk zeldzaam zijn.
Al ben ik persoonlijk van mening dat backward compatibility voor PS4 en XBOX One-spellen enigszins relatief is. Jullie mogen er anders overdenken maar ik vind de PS5 in principe een PS4 2.0 en de Series X een XBOX One 2.0 en ik vergelijk het met MSX, MSX2, MSX2+ en MSX Turbo-R uit de jaren 80.
[ Voor 9% gewijzigd door nioz op 06-11-2020 18:19 ]
Mm en waar schaar je dan de PS4 pro onder? Dat was al echt wel een ps4 2 en ps5 is wat mij betreft net zo'n verschil als tussen ps3 en ps4ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:11:
Ik ben toevallig oud genoeg om nog al die MSX modellen gekend te hebben, maar daarmee ga je toch wel redelijk kort door de bocht. Om te beginnen was MSX2 al echt next-gen tov MSX1, met zijn veel betere graphics, floppy support, enz...ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:11:
Anderzijds is de PS5 toch echt ook weer next gen, want zeg dan eens op welke vlakken ze nog verbeteringen hadden moeten aanbrengen om het geen PS4 2.0 te maken ? Trouwens PS4 2.0 hadden we al, dat was de PS4 Pro, maar blijkbaar heb je dat gemist.
Zo mag je erover nadenken. Maar ik ben bang dat het toch iets anders ligt.ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:11:
Daarbij heeft DigitalFoundry aangegeven in hun PS5 backwards compatibility filmpje dat de games zelf getest moeten worden door de uitgever en die moet aangeven hoe de game moet draaien voor de PS5. Kan ook zijn dat er "vermoedelijk" wat foutjes zijn gemaakt zoals we zagen in het Assassins Creed voorbeeld. Hopelijk passen ze ze dat nog aan.
Of dat waar is zullen we moeten aankijken.
- Chaoss
Het mooie van de PS5 BC is juist dat de meeste games werken zonder enige aanpassing vanuit de dev. Games hebben altijd een stabielere FPS, sommige games hebben een kleine update nodig om van locked 30fps locked 60fps te maken. Of een dev kan er voor kiezen een grotere patch te maken die nog meer verbeteringen met zich mee brengt. Ze geven bij Df ook aan dat de kans op bugs en glitches aanwezig is maar erg klein is en dat ze die zelf niet tegen zijn gekomen.
Ah 2.1 kabel is wel aanwezig gelukkig. Bron = J. Linneman via twitter
Hopelijk krijgen we binnenkort de Demon's Souls reviews op Metacritic.
Hoezo? Die staat er toch al een paar jaar??Santiago2019 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:30:
https://www.metacritic.com/game/playstation-3/demons-souls
-
Ik bedoel de Nintendo Wii versie.Edd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:33:
[...]
Hoezo? Die staat er toch al een paar jaar??
https://www.metacritic.com/game/playstation-3/demons-souls
In de review van IGN hebben ze het over 10 a 13 uur.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:45:
Dat is flink beter
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Zat net Digital Foundry te kijken en daar werd Hitman als voorbeeld genomen (10:10) en daar was de game locked 60fps op 1440,dacht dat de PS5 geen 1440 ondersteunde?
Nogmaals: dat is interne resolutie. TLoU2 en Uncharted 4 zijn ook 1440p. PS5 doet geen 1440 output.DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:52:
Zat net Digital Foundry te kijken en daar werd Hitman als voorbeeld genomen (10:10) en daar was de game locked 60fps op 1440,dacht dat de PS5 geen 1440 ondersteunde?
[YouTube: PlayStation 5 Backwards Compatibility Tested - And It's Fantastic!]
De game komt volgende week uit, waarschijnlijk komen daar inderdaad binnenkort reviews van.Santiago2019 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:30:
Zie je, zelfde strekking, stuk vriendelijkere toon
[ Voor 6% gewijzigd door BM op 06-11-2020 19:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden