• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Kiadjo schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:08:
VRR lijkt gewoon met een update te komen als ze het zelfs in de officiële specs aangeven.

https://blog.playstation....hardware-technical-specs/

[Afbeelding]
Ja dus het was al wel bevestigd en het zit erin, alleen is het nog niet actief, en nu ik dat lijstje zie bedenk ik me ook dat ik ook gehoord had dat 8k niet werkt vanaf het begin, dus er zal inderdaad nog wat functionaliteit bij komen met updates.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kalder
Recon24 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:10:
[...]

Ik heb nooit echt ondervonden dat dit lang duurde.
Moet je voor de grap COD:MW of GT:Sport updaten, of een andere game die 100+ GB kost.
Regelmatig een half uur tot 3 kwartier op GT Sport zitten wachten op het "Kopiëren" terwijl de meeste updates binnen 5 minuten gedownload zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 08-11-2020 22:17 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:32
Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:13:
[...]

Moet je voor de grap COD:MW of GT:Sport updaten, of een andere game die 100+ GB kost.
Ja maar dat zijn dus PS4 games, gebouwd met HDD als target spec. Het wordt pas interessant om te zien hoe snel het installeren van patches zal gebeuren met een echte PS5 game. Zoals R&C straks. Zelfs Demon's Souls en Spiderman bevatten nog wat legacy code.
Dat 'copyen' en installeren van grote patches voor PS4 games zal hoe dan ook sneller gaan op de PS5 aangezien de IO architectuur en CPU enorm veel sneller zijn.

• Kalder
Trishul schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:17:
[...]

Ja maar dat zijn dus PS4 games, gebouwd met HDD als target spec. Het wordt pas interessant om te zien hoe snel het installeren van patches zal gebeuren met een echte PS5 game. Zoals R&C straks. Zelfs Demon's Souls en Spiderman bevatten nog wat legacy code.
Dat 'copyen' en installeren van grote patches voor PS4 games zal hoe dan ook sneller gaan op de PS5 aangezien de IO architectuur en CPU enorm veel sneller zijn.
De persoon waar ik op reageer heeft het over zijn PS4, tenzij hij nu al een PS5 heeft maar dat lijkt me stug.

Natuurlijk gaan die tijden flink verbeteren op de PS5, daar twijfel ik niet aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 08-11-2020 22:19 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:13:
[...]

Regelmatig een half uur tot 3 kwartier op GT Sport zitten wachten op het "Kopiëren" terwijl de meeste updates binnen 5 minuten gedownload zijn.
Zal het als test nog eens proberen op de PS4, met bv CoD even downloaden en patches zodra er een patch is, en daarna hetzelfde nog eens met CoD op de PS5 doen. Misschien maak ik er nog wel een comparison video van.

Overigens is de HDMI 2.1 full specificatie ook niet niet eens zo lang geleden gecertificeerd en getest.

• Kalder
Recon24 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:20:
[...]

Zal het als test nog eens proberen op de PS4, met bv CoD even downloaden en patches zodra er een patch is, en daarna hetzelfde nog eens met CoD op de PS5 doen. Misschien maak ik er nog wel een comparison video van.

Overigens is de HDMI 2.1 full specificatie ook niet niet eens zo lang geleden gecertificeerd en getest.
Ja, alleen als je hem opnieuw moet downloaden, installeert hij meteen de meest up to date versie dus kun je het niet testen tot er weer een nieuwe update komt.
Ik zie je vergelijkingsvideo wel tegemoet :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Exact, ik vermoed dat PS5 native games het copy gedeelte niet eens hebben.

Die video van NXGamer over BC games laat ook zien dat PS5 naar 1 van de 3 BC modes terugschakelt, afhankelijk van de game. Dat laat ook zien dat de load-times niet volledig gebruik maken ven de IO wanneer je het vergelijkt met bijvoorbeeld Miles Morales die een save-game onder de 2 seconden laad.

We zullen komende week meer weten als ook andere native PS5 games als AC Valhalla, WD Legions, Warframe en No Man's Sky Next-Gen releasen.

Vooral Warframe ben ik benieuwd naar, aangezien dat tot dusver de enige game is waarvan we weten dat het gebruikt maakt van Oodle Textures.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:30:
[...]

De steelseries Arctis 7x/7P is volledig draadloos hoor via usb dongle

Is speciaal ontwikkeld voor series X en ps5
Serieus? Ik dacht dat alleen de Sony headset volledig draadloos was.

Er zit dus net zo’n dongel bij de 7P? En die ondersteunt ook draadloos de 3D audio?

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
boefje79 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:58:
[...]

Serieus? Ik dacht dat alleen de Sony headset volledig draadloos was.

Er zit dus net zo’n dongel bij de 7P? En die ondersteunt ook draadloos de 3D audio?
Klopt en ondersteunt ook de 3D audio 👌

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Installeren van updates was ook supersnel op de PS4. Alleen de rare cod’s etc met de multi platform multiplayer zijn altijd super traag.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als jullie nu afgelopen generatie terug denken, wat is dan je beste multiplayer en singleplayer ervaring? Voor mij de volgende denk ik...

Multiplayer
1. Destiny
2. Rainbow Six
3. Warzone

Singleplayer
1. Witcher 3
2. The Last of Us (beide samen)
3. Divinity Original Sin 2

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:18
Kenny_026 schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:09:
Als jullie nu afgelopen generatie terug denken, wat is dan je beste multiplayer en singleplayer ervaring? Voor mij de volgende denk ik...

Multiplayer
1. Destiny
2. Rainbow Six
3. Warzone

Singleplayer
1. Witcher 3
Leuk initiatief, maar maak hiervoor maar een apart topic aan.
Recon24 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:10:
[...]

Ik heb nooit echt ondervonden dat dit lang duurde.
Dat neemt helaas niet weg dat het wel een probleem is. Updates van COD2019 of Warzone doen er al snel 40/30 minuten over op een standaard pro, exclusief downloaden want als je daar pech hebt dan zit je nog veel langer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Multiplayer
1. Destiny
2. Rainbow Six
3. Warzone

Singleplayer
1. Witcher 3
Beste is natuurlijk relatief maar het het meeste multiplayer uren in:

MP
1. COD2019
2. COD Warzone
3. The Division 2

SP
1. Rdr2
2. AC Odyssey
3. GOW

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Donstil schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:17:
[...]

Dat neemt helaas niet weg dat het wel een probleem is. Updates van COD2019 of Warzone doen er al snel 40/30 minuten over op een standaard pro, exclusief downloaden want als je daar pech hebt dan zit je nog veel langer.
Er zijn maar een handjevol games die over de 100GB zijn. Velen mensen zullen dit probleem dus al niet ondervinden naast die paar games die over de 100 zijn.

En doen ze dat allemaal? Het "probleem" is er straks ieder geval niet meer.
Ik probeerde er net naar te kijken (nadat DF hier zoveel besproken werd) maar daar is het nu te laat voor merk ik. Wat een droge vertelling zeg, ik ben tot de wattage meter gekomen 8)7

Iemand hier die de “verrassing” kan spoilen waar DF eerder naar hinte?

Recon24 schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:24:
[...]

Er zijn maar een handjevol games die over de 100GB zijn. Velen mensen zullen dit probleem dus al niet ondervinden naast die paar games die over de 100 zijn.

En doen ze dat allemaal? Het "probleem" is er straks ieder geval niet meer.
Ja die grote games zijn een uitzondering maar dat betekend helaas niet dat het seconden werk is bij de games van gemiddelde grootte.

Maar goed, jammer dat deze methode niet is aangepast, goed dat alles door de ssd nu sneller gaat inderdaad.

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022

Multiplayer
1. Destiny
2. Rainbow Six
3. Warzone

Singleplayer
1. Witcher 3
Multiplayer kan ik niet echt beoordelen aangezien ik het te weinig speel

Singleplayer
1. Detroit Become Human
2. Cuphead
3. GOW

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Zal ook even het topic vervuilen met mijn persoonlijk lijstje van games waar ik het meeste tijd/plezier in heb gehad :+

Multiplayer:
- Destiny 2
- GTA Online
- COD Warzone

Singleplayer:
- Uncharted 4
- Spiderman
- AC Odyssey
boefje79 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:21:
[...]

Obv oa deze review, maar ook de positieve andere reviews ben ik voor de pulse 3D gegaan:

YouTube: Sony Pulse 3d VS SteelSeries Arctis 7X/7P - Mic Tests Included | Hea...

7P ook erg fraai, maar 100% draadloos os voor mij de reden om niet voor de 7P te gaan, een draadje van controller naar headset vind ik niet echt next gen 😉
Meh ik zat op zoiets dus te wachten.. wordt t niet getest met een PS5. }:|

Ik wil graag weten hoe het echte 3D geluid zich verhoudt tot de verschillende headsets.. en in hoeverre de EQ app van de Pulse verschil kan maken :/
(Geen idee hoe dat zit bij iets van Steelseries)

En in t filmpje de twee mics 'ongeveer hetzelfde' noemen vind ik nogal raar.. de Pulse klinkt gewoon goed, de Steelseries als een walkie-talkie op het toilet :X

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Opsom topics zijn niet gewenst, daarnaast is het ook nog een soort van offtopic dus laten we het hier bij laten

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 17:23
Ik zou mij nog niet teveel druk maken over VRR en dergelijke, dit zijn features die nog gemakkelijk nadien kunnen toegevoegd worden via een update.
Als je de changelog van de PS4 over de jaren ziet is er daar ook heel wat aan toegevoegd dat er bij de launch nog niet in zat : https://sharefactory.fand...System_Software_Changelog

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Euh, wat is er met de titel van deze thread gebeurd? :P @Chaoss

Blijkbaar wordt er momenteel een PS5 Remote Play app uitgerold voor de PS4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lEpEhYpxC4piSqmRqb_vnLluR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWsDna0Pq3jXEYffUuhg2RqD.jpg?f=fotoalbum_large

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10 10:57
Marty03 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:14:
[...]

Jupp, 12 maanden ps plus _/-\o_
Ik een digitale code voor destruction all stars😂.

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Donstil schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:24:
[...]

Ik probeerde er net naar te kijken (nadat DF hier zoveel besproken werd) maar daar is het nu te laat voor merk ik. Wat een droge vertelling zeg, ik ben tot de wattage meter gekomen 8)7

Iemand hier die de “verrassing” kan spoilen waar DF eerder naar hinte?
Ik kan de DF video's vaak wel waarderen, maar de PS5 review was inderdaad niet hun huzarenstukje. Kurkdroog, 50% ging over de beeldscherm instellingen en 25% over de BC die juist vorige week al uitgebreid aan bod is gekomen.

De verassing waar ze zo enthousiast over waren was de BC die boven verwachting presteerde.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Wat is aan de hand met de naam van dit forum onderdeel? "Willekeurige Bluetooth Headset PS4/PS5" Foutje van een MOD?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

Raikkonen_WC schreef op maandag 9 november 2020 @ 06:53:
Wat is aan de hand met de naam van dit forum onderdeel? "Willekeurige Bluetooth Headset PS4/PS5" Foutje van een MOD?
Ik gok dat iemand in plaats van het topic "willekeurige bluetooth headset op PS4/PS5" mergen met "[PS5] Het aanloop naar release topic" het andersom gedaan heeft en daarmee het topic "willekeurige bluetooth headset op PS4/PS5" het main topic gemaakt en "[PS5] Het aanloop naar release topic" overschreven heeft. Ik zet de titel wel even terug.

offtopic:
@Gropah ik heb mijn knopjes hier even gebruikt :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
De aftelklok is ook weg helaas..

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
FeaR schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:01:
[...]

Ik gok dat iemand in plaats van het topic "willekeurige bluetooth headset op PS4/PS5" mergen met "[PS5] Het aanloop naar release topic" het andersom gedaan heeft en daarmee het topic "willekeurige bluetooth headset op PS4/PS5" het main topic gemaakt en "[PS5] Het aanloop naar release topic" overschreven heeft. Ik zet het wel even terug.

offtopic:
@Gropah ik heb mijn knopjes hier even gebruikt :>
Thanks! Helaas is de teller ook verdwenen, en de linkjes naar de andere topics, net als de topics waarschuwingen etc. Maar vooral die teller is een gemis :P

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

Zhero10 schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:11:
Jup, helaas wordt ook de topic warning overschreven van het gemergde topic. Geen idee wat er allemaal in stond dus die laat ik aan de lokale crew over O-)

Ik kan wel de counter van het [XSX / XSS] Het aanloop naar release topic-topic kopieren en hier in de Topic Warning zetten :+

Edit:
@Chaoss, @BM, @Ircghost, @Sagat, @Geronimous, @Bart ® fixt iemand van jullie de TW even? :>

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 09-11-2020 07:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Zhero10 schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:11:
Nou, blijkbaar is de PS5 dus nu beschikbaar :+

* Bas170 laat zichzelf wel uit

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Er kan weer karma gegeven worden zie ik. Even kijken of iedereen weer actief wordt 😜

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

xavier! schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:33:
Er kan weer karma gegeven worden zie ik. Even kijken of iedereen weer actief wordt 😜
Ik denk dat een aantal reguliere posters een tijdelijke ban heeft gekregen ;)

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
* RubenSaurus gaat even snel plusjes strooien voor de comments van gisteren

En @OzzieMann gefeliciteerd he ouwe bok! Zie net de taart bij je post staan! *O*

[ Voor 34% gewijzigd door RubenSaurus op 09-11-2020 07:45 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bas170 schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:37:
[...]

Ik denk dat een aantal reguliere posters een tijdelijke ban heeft gekregen ;)
Ik gok dat het een neveneffect is van de foutieve topic merge ;)

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 01-11 09:16
Bas170 schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:22:
[...]

Nou, blijkbaar is de PS5 dus nu beschikbaar :+

* Bas170 laat zichzelf wel uit
Ik snap dan ook niet dat jij wel tijd om hier te posten terwijl de rest van ons astro playroom aan het spelen is })

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

cold_as_ijs schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:00:
[...]

Ik snap dan ook niet dat jij wel tijd om hier te posten terwijl de rest van ons astro playroom aan het spelen is })
Af en toe moet je naar de wc :+

• Poulske
  • Laatst online: 31-10 17:56
Ik vroeg me inderdaad al af waarom mijn topic bookmark weg was.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:07
Santiago2019 schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:26:
[...]

Multiplayer kan ik niet echt beoordelen aangezien ik het te weinig speel

Singleplayer
1. Detroit Become Human
2. Cuphead
3. GOW
Vraag over Detroit. Kijk je relatief weinig films/lees je weinig/ben je jong? Ik vond het zelf namelijk een leuke game maar het verhaaltje hebben we al zo ongelooflijk vaak gezien dat ik me moeilijk kan voorstellen dat hij zo hoog eindigt.

Edit: sorry, zag pas later dat dergelijke reacties niet gewenst zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 09-11-2020 08:21 ]

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
Geen opsomtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2020 11:07 ]

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 20:26

OzzieMann

PSN: OzzieMann

RubenSaurus schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:44:
* RubenSaurus gaat even snel plusjes strooien voor de comments van gisteren

En @OzzieMann gefeliciteerd he ouwe bok! Zie net de taart bij je post staan! *O*
Bedankt! Helaas komt mijn cadeau pas 19-11 binnen. Één of ander schaalmodel van een toren uit Dubai :+

https://untappd.com/user/OzzBier

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

OzzieMann schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:18:
[...]

Bedankt! Helaas komt mijn cadeau pas 19-11 binnen. Één of ander schaalmodel van een toren uit Dubai :+
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qlEEQNzj705G/550x557.jpg

Ziet er leuk uit idd :Y

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 11:42
w0uterr schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:52:
Sorry als deze vraag al vaker gesteld is, maar ik kom er nog niet uit.
En misschien dat deze vraag nogal vroeg is, omdat de PS5 nog niet eens officieel uit is.
Maar dit zal niet anders werken dan op de PS4 toch?

Ik zou graag een willekeurige bluetooth headset willen gebruiken in combinatie met mijn PS5 (of nu nog PS4).
Zelf heb ik een beats solo (die zou ook bekabeld kunnen) en AirPods (die alleen via bluetooth kunnen).
En vind het zonde om bijvoorbeeld die PS5 Pulse 3D Wireless Headset te 'moeten kopen' als ik gewoon 2 goede opties heb. (zeker als 3D audio op alle koptelefoons werkt.)

Nu weet ik dat geluid en spraak over de bluetooth niet goed werkt.
Maar misschien dat dit nu anders is omdat de Duel Sense controller een ingebouwde mic heeft.

Ik dacht nog om de koptelefoon aan te sluiten op de TV, maar ik ben bang dat ik dan de 3D audio van de PS5 niet door komt.

Zijn er opties/tips (maakt niet uit hoe), dat ik dit werkend kan krijgen?
Ik heb dongels voorbij zien komen, maar werkt dit überhaupt?
Ik gebruik de Genki Bluetooth adapter op mijn PS4 en Nintendo Switch met mijn AirPods Pro.
Je plugt hem in via USB-C of USB-A en je pairt de Genki eenmalig met je AirPods. De Genki herkent je AirPods automatisch dus je hoef niet constant opnieuw te pairen.
Ik merk geen hoge latency en de ANC van de AirPods Pro kunnen ook geactiveerd worden via de AirPod zelf.
Ik doe niet aan voice chat dus ik weet niet of dat werkt met de Genki. Op de PS4 en de Switch wordt duidelijk gemaakt dat de audio via de USB-adapter verloopt.

• Santiago2019
giantgiantus schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:20:
[...]

Vraag over Detroit. Kijk je relatief weinig films/lees je weinig/ben je jong? Ik vond het zelf namelijk een leuke game maar het verhaaltje hebben we al zo ongelooflijk vaak gezien dat ik me moeilijk kan voorstellen dat hij zo hoog eindigt.

Edit: sorry, zag pas later dat dergelijke reacties niet gewenst zijn.
Geen één van de drie (tenzij 23 jong is). Maar ik ben het met je eens dat het een standaard verhaal is. Echter blijven dit soort games (Heavy Rain, Beyond Two Souls, Until Dawn, etc...) gewoon volkomen mijn ding. Het spel heeft naar mijn mening ook de beste graphics van de afgelopen generatie en een geweldige soundtrack.

Ik wil wel meer uitleg geven in DM. Ik ga hier verder niks posten want de mods vinden het niet leuk als je off topic gaat. :X

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:02

BM

Moderator Spielerij
Ik heb een poging gedaan de Topic Warning inclusief aftelklok weer te fixen. Weet niet precies wat er allemaal in TW stond, dus als er dingen missen, laat het via een Topic Report even weten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
BM schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:33:
Ik heb een poging gedaan de Topic Warning inclusief aftelklok weer te fixen. Weet niet precies wat er allemaal in TW stond, dus als er dingen missen, laat het via een Topic Report even weten :)
Thanks, de klok is nog wel wat breed op mobiel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoJqxQeKXZb_NMzHZYTdn8TBeig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELypFkg1D1f8gnDopAPk3ufT.jpg?f=fotoalbum_large

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Geen opsomtopic

[ Voor 102% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2020 11:09 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je weet waar je commentaar kunt geven, en je weet dat dit niet de juiste plaats is.

Die lijstjes zijn ten eerste offtopic, want PS4, ten tweede is een opsom topic totaal niet interessant en als laatste drukt het de ontopic discussie totaal weg

[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2020 11:14 ]

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-11 21:02
Kenny_026 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:09:
[...]

Mag niet meer aan optellijstjes gedaan worden. Stel je voor dat we iets van een community gevoel kunnen realiseren hier.
Er is al een modbreak over geweest, het is PS4 gerelateerd en een pagina vol met opsommingen zonder verdere onderbouwing is totaal niet interessant om te lezen :O

Niet heel erg next gen, wel een game waar ik ongetwijfeld ook op de PS5 weer enorm veel tijd in ga spenderen. _/-\o_ (CoD:CW/Black Ops is niet mijn ding)

Oh en met die oogjes erop geplakt is het toch eigenlijk best een cute apparaat :+

[ Voor 29% gewijzigd door Racing-Paradise op 09-11-2020 11:20 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@BM / @Chaoss de TW is nu weer borked

Er stond oorspronkelijk in:
  • Countdown
  • Geen PS5 vs XS discussie
  • Preorders en levertijden in het daarvoor bestemde topic

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2020 11:21 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-11 21:33
Nu ontbreekt er weer wat info in het topic warning en de timer is wel verkleind op desktop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwbIYvzY_dGFlEImAPcyPtwl1Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8WHNCSSEztBng2DDgUtg2NAK.png?f=fotoalbum_large
Edit: zie net dat het al vermeld was

[ Voor 4% gewijzigd door AppleFan2007 op 09-11-2020 11:20 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:02

BM

Moderator Spielerij
edit:gaatniegoednie

[ Voor 86% gewijzigd door BM op 09-11-2020 11:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-10 16:57
Weet niet of ik dit hier ook mag posten. Maar wellicht interessant voor veel van jullie.

De Dualsense controller is nu met 11% korting te bestellen bij Gamemania.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Bas170 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:17:
@BM / @Chaoss de TW is nu weer borked

Er stond oorspronkelijk in:
  • Countdown
  • Geen PS5 vs XS discussie
  • Preorders en levertijden in het daarvoor bestemde topic
Ja BM en ik zaten door elkaar heen te editen :'(

working on it.

• AppleFan2007
Tricto schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:21:
Weet niet of ik dit hier ook mag posten. Maar wellicht interessant voor veel van jullie.

staat toch nog steeds op zelfde prijs op site, of is het alleen in winkels?
kan je anders een link posten?

• Tricto
AppleFan2007 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:23:
[...]

staat toch nog steeds op zelfde prijs op site, of is het alleen in winkels?
kan je anders een link posten?
https://www.gamemania.nl/...ense-draadloze-controller

Je moet m in het mandje doen voordat je de korting ziet.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Chaoss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:22:
[...]

Ja BM en ik zaten door elkaar heen te editen :'(

working on it.
Wie van de twee heeft er nu een digitaal blauw oog? :+

Ziet er nu weer goed uit (y)

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:55
Ik ben wel echt benieuwd hoe de PS5 games zich gaan ontwikkelen in de komende jaren.
Bij de PS4 was het duidelijk, kwalitiet ging omhoog dmv technieken die erbij kwamen.
Nu valt het me bij Spiderman MM op dat je de keuze moet maken, kwaliteit of raytracing. Het zal wel zinloze hoop zijn om te verwachten dat we in de toekomst en spectaculaire beelden krijgen en daarnaast in combinatie met 60fps? Of zijn er andere zaken om rekening mee te houden waar ik niet aan heb gedacht?

• AppleFan2007
+1

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 18:03
Misschien kunnen jullie meteen een paar dagen van de timer afhalen nu jullie toch bezig zijn, hoeven we niet meer zo lang te wachten :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-11 14:50
Exxus schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:35:
Ik ben wel echt benieuwd hoe de PS5 games zich gaan ontwikkelen in de komende jaren.
Bij de PS4 was het duidelijk, kwalitiet ging omhoog dmv technieken die erbij kwamen.
Nu valt het me bij Spiderman MM op dat je de keuze moet maken, kwaliteit of raytracing. Het zal wel zinloze hoop zijn om te verwachten dat we in de toekomst en spectaculaire beelden krijgen en daarnaast in combinatie met 60fps? Of zijn er andere zaken om rekening mee te houden waar ik niet aan heb gedacht?
Ze halen nu ook nog lang niet alles uit de PS5, er zitten technieken in waar ze nog geen,of nog niet goed gebruik van maken .

- NAC Breda -

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-11 14:35

Halfkakkende

Vandring

Mijn comment eerder is weggehaald (for whatever reason, mogelijk wat minder strict modereren?)), maar dan zal ik 'm anders formuleren:

Hopelijk krijgen we nog een update voor Resogun. Een van mijn meest gespeelde spellen op de PS4, maar kan absoluut gebruik maken van de haptic feedback van de DualSense.

[ Voor 6% gewijzigd door Halfkakkende op 09-11-2020 11:47 ]

MUZIEK!

• AppleFan2007
Ritchie schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:43:
[...]

Ze halen nu ook nog lang niet alles uit de PS5, er zitten technieken in waar ze nog geen,of nog niet goed gebruik van maken .
het klinkt misschien een beetje raar maar ik kijk uit naar de laatste 2 jaar van de PS5.
Met wat ze de laatste jaren uit de PS4 gehaald hebben, zie maar naar the last of us part II en Red Dead redemption.
Als ze hetzelfde kunnen doen met de PS5 dan beloofd dat iets spectaculairs te worden.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10 14:46
Helaas maximaal maar 1 per order

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Er zijn hoge verwachtingen mbt Oodle Kraken compressie en Sony's eigen DLSS oplossing. Technisch weet ik alleen hoog over wat het doet; sneller en meer renderen met aanzienlijk minder resources. In plaats van native 4K renderen kun je hiermee op lagere resoluties renderen terwijl je door allerlei slimme AI en trucjes vrijwel geen kwaliteitsverlies hebt en toch ook 4K output. Checkerboarding maar dan een stuk geavenceerder.

Hoe Raytracing daarbij komt kijken weet ik niet precies, maar kan me voorstellen dat je meer resources overhoudt voor RT en je ook gewoon 60fps er uit kunt persen.

https://kotaku.com/dlss-o...ome-witchcraft-1845293295

Hier is een extreem voorbeeld van wat DLSS doet... iemand heeft Death Stranding op 240p laten renderen. Hoewel het natuurlijk lang niet zo mooi is als hogere resoluties, is het zeker nog speelbaar... en performance te over.

[ Voor 13% gewijzigd door yinx84 op 09-11-2020 12:15 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Precies, kijk eens naar de titels in het begin van de PS4 en de latere titels zoals GoW, TLOU2, RDR2. Als je dan ziet dat Miles Morales nu al indrukwekkend is dan belooft dat nog wat voor de latere PS5 titels. :9~

• Tricto
timetje100 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:49:
[...]

Helaas maximaal maar 1 per order
2 x bestellen dan ;)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
Chaoss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:56:
Precies, kijk eens naar de tiesl in het begin van de PS4 en de latere titels zoals GoW, TLOU2, RDR2. Als je dan ziet dat Miles Morales nu al indrukwekkend is dan belooft dat nog wat voor de latere PS5 titels. :9~
Killzone Shadow Fall ziet er trouwens ook nog steeds goed uit. Was een echte showcase voor de PS4. Beetje jammer van de unlocked framerate. Kijkende naar latere games zijn die wel echt velen malen indrukwekkender idd. Wordt echt een hele dikke generatie dit.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 09-11-2020 12:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-11 21:02
Ik denk dat de Tech demo van de nieuwe Unreal 5 engine een tipje van de sluier oplicht wat dat betreft.

Zijn er eigenlijk al games bekend die op basis van de Unreal 5 engine gebouwd gaan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Racing-Paradise op 09-11-2020 12:03 ]

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 11:35
Iemand die een idee heeft wanneer we de eerste PS5 bundels kunnen verwachten? Hoe lang duurde dit bijv. bij de PS4? Wil graag rond februari voor een PS5 gaan.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
JerDrie schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:04:
Iemand die een idee heeft wanneer we de eerste PS5 bundels kunnen verwachten? Hoe lang duurde dit bijv. bij de PS4? Wil graag rond februari voor een PS5 gaan.
PS4 had bij launch al een bundel :P Denk dat we die bij de PS5 voorlopig niet hoeven te verwachten, die dingen zullen de komende maanden wel constant uit verkopen. Ik verwacht iig vanuit Sony zelf het eerste jaar geen bundel. Winkels als een Mediamarkt willen zelf nog wel eens een bundel maken met een populaire game, maar je voordeel is dan ook maar een tientje of zo, imho niet de moeite om op te wachten.

kijk de komende maanden hoe het gaat, en plaats eventueel ergens een reservering.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

AC Valhalla reviews lopen binnen, een 83 OC score tot nu toe: https://opencritic.com/game/9439/assassins-creed-valhalla

Meer van hetzelfde, wat ik ook wel verwacht had. De setting spreekt me wel meer aan en op de PS5 zal het er ongetwijfeld fraai uitzien. Toch wacht ik wel met de aanschaf, bewaar die denk ik voor begin volgend jaar.

Nog geen PS5 beelden gezien tot nu toe overigens.

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
JerDrie schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:04:
Geloof dat de PS4 een launch bundel had met Killzone Shadow Fall?

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Houthuizen96 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:35:
[...]

Geloof dat de PS4 een launch bundel had met Killzone Shadow Fall?
Yes, en nu met Astrobot

MUZIEK!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
DoubleDutch schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:53:
De PS5 ondersteunt geen 1440p en VRR,vind dit toch wel een gemiste kans van Sony.
Zouden ze zoiets nog met een patch kunnen implementeren?
De nieuwe Xbox ondersteunt dit wel, wat zou de reden voor Sony zijn om dit niet te doen?
VRR en 8k gaat toegevoegd worden. Staat op de doos en in al het reclame materiaal. 1440p geen idee wat ze daar mee gaan doen, zou leuk zijn voor de gene die dat graag willen maar bij de PS4 hebben ze 't ook nooit toegevoegd. Ook dit zouden ze kunnen toevoegen als er genoeg vraag naar is.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ga er vanuit dat je dit niet serieus bedoeld, mijn sarcasme meter is misschien defect :P

Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde, Astrobot is een veredelde techdemo van 4-5 uurtjes om de dualsense te introduceren. Killzone SF betaalde je gewoon een meerprijs voor..

• Kalder
Chaoss schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:45:
[...]

Ik ga er vanuit dat je dit niet serieus bedoeld, mijn sarcasme meter is misschien defect :P

Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde, Astrobot is een veredelde techdemo van 4-5 uurtjes om de dualsense te introduceren. Killzone SF betaalde je gewoon een meerprijs voor..
Maaar, Astro's Playroom zit wel gebundeld bij de PS5 ... of preinstalled of hoe je het ook noenen wilt :P
Die game gaat de eerste game zijn die ik op de PS5 speel, in ieder geval tot AC Valhalla geïnstalleerd is, en misschien langer mocht de playroom leuk zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 09-11-2020 12:50 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-10 13:16
Kalder schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:49:
[...]

Maaar, Astro's Playroom zit wel gebundeld bij de PS5 ... of preinstalled of hoe je het ook noenen wilt :P
Die game gaat de eerste game zijn die ik op de PS5 speel, in ieder geval tot AC Valhalla geïnstalleerd is, en misschien langer mocht de playroom leuk zijn.
Zat hij bij de PS4 ook.

Computer says no

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Tricto schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:21:

Op de website staat gewoon de adviesprijs van eur69.98 vermeld. Waar zie je dat? never mind. Ik zie het al.

Ik wil een tweede controller maar vooral vanwege smetvrees :P ik verwacht dat vrienden en familie de DS willen uitproberen. Dan kan de tweede controller als demo dienen. Daarnaast fijn om een backup te hebben voor als de hoofd controller niet is opgeladen.

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
FMS schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:57:
[...]

Op de website staat gewoon de adviesprijs van eur69.98 vermeld. Waar zie je dat?

Ik wil een tweede controller maar vooral vanwege smetvrees :P ik verwacht dat vrienden en familie de DS willen uitproberen. Dan kan de tweede controller als demo dienen. Daarnaast fijn om een backup te hebben voor als de hoofd controller niet is opgeladen.
Je moet het toevoegen aan je winkelwagentje. Dan wordt de korting verrekent. Staat ook in de banner bovenaan.

• Kalder
Niet hetzelfde, maar je hebt ook Playroom op de PS4 met astrobots alleen daar schijn je een camera voor nodig te hebben dus kon alleen een filmpje kijken waar ik niets van opgestoken heb eigenlijk.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-10 13:16
Kalder schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:01:
[...]

Niet hetzelfde, maar je hebt ook Playroom op de PS4 met astrobots alleen daar schijn je een camera voor nodig te hebben dus kon alleen een filmpje kijken waar ik niets van opgestoken heb eigenlijk.
klopt maar het was wel degelijk iets wat op ieder apparaat werd meegeleverd. Als je de camera had gehad, kon je ook een veredelde tech demo game spelen ;)

Zelfde concept dus. Maar tot nu toe zijn er nog niet echt game bundels voor de PS5, zoals je bij de PS4 dat had met Killzone. Astro telt niet mee imo gezien het een techdemo was op zowel de PS4 als PS5.

Computer says no

• Palindrome
  • Laatst online: 01-11 01:29
Chaoss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:56:
Precies, kijk eens naar de titels in het begin van de PS4 en de latere titels zoals GoW, TLOU2, RDR2. Als je dan ziet dat Miles Morales nu al indrukwekkend is dan belooft dat nog wat voor de latere PS5 titels. :9~
Sony heeft volgens Cerny wel drastisch de "time to triangle" verlaagt wat kan betekenen dat ze sneller het meeste uit de hardware kunnen halen.

De ue5 demo staat mij nog bij en dat is niet eens eens een specifiek platform geoptimaliseerde engine. Epic verwachte die kwaliteit uiteindelijk te kunnen halen op 1440p 60 fps. Gooi daar wat checkeroarding or andere upscaling techniek overheen en je bent er al.

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Chaoss schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:45:
[...]

:| :S Het is toch gewoon een spel? Dus wat mij betreft is het 'natuurlijk' wel hetzelfde. Overigens geen idee of het destijds een meerprijs had, maar volgens mij niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Halfkakkende op 09-11-2020 13:12 ]

MUZIEK!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11 15:58
Twijfel om toch maar de game Assassins: Creed Valhalla en de extra controller te annuleren. Ik hink echt op twee gedachten, prachtig stukje hardware, maar geen enkele 'next gen' game trekt mij echt. En ik heb nog bergen Single Players liggen voor de PlayStation 4 Pro, waarvan ik er een aantal ook op de Playstation 5 kan spelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weet niet of het al gepost is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-Xgm1f_i7pp1SJPxe7KA4Ds8Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DdIYZ8KY4lUYZrpWnqwZHcl.jpg?f=fotoalbum_large

Gamesharing PS5

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-10 09:29

Uit deze video kan je veel leren over BC van de PS5.

Zo zie je maar wat het voordeel is van disc edition van de PS5 en van het op disc hebben van een game:
  • Last Guardian kan je pre-patch spelen dus met unlocked framerate. Gevolg is dat het spel in volle glorie op 60fps loopt op de PS5. Als je het spel zou downloaden via de store wordt die ineens gepatched en staat er een framecap op van 30 fps
  • DUS grote tip als je PS4 spellen gaat spelen: Speel in unlocked framerate, experimenteer met of zonder patches en speel in performance mode van het spel. Meestal is dan de performance uncapped en met dyamische resolutie. Dynamic resolutie: PS5 gaat die in max. behaalbare resolutie spelen en bij uncapped framerate meestal tot 60 fps.
  • Ook moet je natuurlijk de PS5 patches voor de PS4 spellen in het oog houden. Het kan zijn dat deze de framecap voor het spel toch weghaalt zoals ze bij Ghost Of Tsushima hebben gedaan. Ze zouden dit voor meer spellen moeten doen zoals Horizon Zero Dawn die ook op max 30 fps draait.
code:
1
En vraagje algemeen aan tweakers/mod: Waarom heb ik geen video invoeg icoontje als ik tweakers forum bekijk op smartphone?

• Caayn
  • Niet online
Leest alsof ze Primary/Home console een ander naampje hebben gegeven.

Wel bevestiging dat je zowel een PS4 als PS5 als primary ingesteld kan hebben, wat imo niet meer dan logisch is.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Caayn schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:26:
[...]

Wel bevestiging dat je zowel een PS4 als PS5 als primary ingesteld kan hebben, wat imo niet meer dan logisch is.
Wij maken in de vriendengroep heel veel gebruik van gamesharing dus de bevestiging is wel fijn.

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:29:
[...]

Wij maken in de vriendengroep heel veel gebruik van gamesharing dus de bevestiging is wel fijn.
Zeker :Y
Cowboy_Henk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:20:

En vraagje algemeen aan tweakers/mod: Waarom heb ik geen video invoeg icoontje als ik tweakers forum bekijk op smartphone?
Lol kwam ik laatst dus ook achter _O-

Je moet je telefoon overdwars houden en komt ie op magische wijze tevoorschijn :X

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Caayn schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:26:
[...]

Inderdaad gewoon een 'rename', maar wat @Kenny_026 ook al zegt: het is wel goed dat ze dit nu iets meer marketen, waardoor ook duidelijk is dat dit een ondersteunde feature is.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe PS5 ad:

[YouTube: PS5 Launch – New Worlds To Explore – Play Has No Limits]

Met de bevestiging dat in de eerste helft van volgend jaar de volgende games uitkomen:
  • Gran Turismo 7
  • Returnal
  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Destruction AllStars
En in de 2e helft Horizon: Forbidden West

• Santiago2019
kazuka schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:43:
Nieuwe PS5 ad:

Met de bevestiging dat in de eerste helft van volgend jaar de volgende games uitkomen:
  • Gran Turismo 7
  • Returnal
  • Destruction AllStars
Ben echt heel erg hyped voor Returnal

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:45
Niet echt een probleem, maar maak cloud storage dan gratis. Belachelijk dat de enige optie van save backups dan achter een paywall zit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:39
Nieuwe PS5 ad:

• Gran Turismo 7
  • Returnal
  • Destruction AllStars
Fijn dat GT 7 en Ratchet and Clank begin 2021 uitkomt. Dan ben ik nog blijer met mijn PS5 preorder. Ik hoop dat Horizon met een bundel komt met beide games. Dan zit ik tot eind 2021 gebakken :9~

• Poulske
  • Laatst online: 31-10 17:56
Nieuwe PS5 ad:

• Gran Turismo 7
  • Returnal
  • Destruction AllStars
Ik geloof pas dat GT7 uitkomt wanneer ik hem in de winkel zie liggen. Dat grapje heeft Polyphony al vaker uitgehaald.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Cowboy_Henk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:20:

Uit deze video kan je veel leren over BC van de PS5.

Zo zie je maar wat het voordeel is van disc edition van de PS5 en van het op disc hebben van een game:
  • Last Guardian kan je pre-patch spelen dus met unlocked framerate. Gevolg is dat het spel in volle glorie op 60fps loopt op de PS5. Als je het spel zou downloaden via de store wordt die ineens gepatched en staat er een framecap op van 30 fps
  • DUS grote tip als je PS4 spellen gaat spelen: Speel in unlocked framerate, experimenteer met of zonder patches en speel in performance mode van het spel. Meestal is dan de performance uncapped en met dyamische resolutie. Dynamic resolutie: PS5 gaat die in max. behaalbare resolutie spelen en bij uncapped framerate meestal tot 60 fps.
  • Ook moet je natuurlijk de PS5 patches voor de PS4 spellen in het oog houden. Het kan zijn dat deze de framecap voor het spel toch weghaalt zoals ze bij Ghost Of Tsushima hebben gedaan. Ze zouden dit voor meer spellen moeten doen zoals Horizon Zero Dawn die ook op max 30 fps draait.
Last Guardian speel je dan wel zonder HDR. Ik verkies zelf HDR boven 60fps in deze specifieke game, maar ieder z'n keuze.
Pagina: 1 ... 261 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden