Hier beweert iemand in de comments dat bol ook de 12e wordt lol, ook screenshots van een chat met bol
Ja, maar alleen 1ste en 2de kerstdag doet ie dat
Dit staat eronder:
Made Fan Promo DualSense with button light.
I hope you will like it
Verwacht eerlijk gezegd wel een mod pakket die zoiets zo gaan doen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Een fan promo is doorgaans niet echt.
Deze is trouwens wel echt.
[YouTube: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – Be Yourself TV Commercial | PS5, PS4]
Gaaf dat ie de muziek even aanzet voordat hij gaat vechten haha. Zit nog steeds te twijfelen of ik die game wel moet halen, Spider-man op PS4 was niet echt mijn ding, maar deze game ziet er toch wel erg impressive uit.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:06:
[...]
[YouTube: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – Be Yourself TV Commercial | PS5, PS4]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Haha ja als het niet je ding is, is het niet je ding. Gewoon een story driven open wereld game met shiny graphics en (wat mij betreft) de vetste traversal die er is.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:17:
[...]
Gaaf dat ie de muziek even aanzet voordat hij gaat vechten haha. Zit nog steeds te twijfelen of ik die game wel moet halen, Spider-man op PS4 was niet echt mijn ding, maar deze game ziet er toch wel erg impressive uit.
Heb toevallig vandaag en gisteren de PS4 versie weer 2 uurtjes gespeeld. Gewoon even door Manhattan slingeren en crimes doen. Biertje erbij en gaan.
Ik ga er is naar kijken. Een UHD blu-ray die in Dolby vision op het schijfje staat, gaat automatisch in HDR10 weergeven worden als Dolby vision niet ondersteund zal worden door de speler? In dit geval de PS5?Twixie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
[...]
Geen Dolby Vision is niet hetzelfde als Geen HDR.
De PS5 ondersteunt gewoon HDR10 in UHD BluRay, dus je kan niet gaan vergelijken met kijken in DV of gewone 4K. Het verschil zal volgens mij veel subtieler zijn.
EDIT: als je wil vergelijken, moet je dus de Dolby Vision Netflix van je TV vergelijken met eenzelfde HDR titel op de Netflix app van de PS4. De PS4 heeft immers ook wel HDR10 maaar geen DV.
Pin me er niet op vast, maar is het niet zo dat als de bron Dolby Vision (bv. een UHD bluray) heeft dat de PS5 dit direct kan doorsturen naar de TV? Dus dat de HDR instelling van de PS5 er niet toe doet behalve voor games?Lekkerboeie86 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:23:
[...]
Ik ga er is naar kijken. Een UHD blu-ray die in Dolby vision op het schijfje staat, gaat automatisch in HDR10 weergeven worden als Dolby vision niet ondersteund zal worden door de speler? In dit geval de PS5?
Dit kan niet echt zijn. Kan me niet voorstellen dat ze de release gelijk houden met usa. Dit kunnen de servers niet aan. Zou ook geen reden weten waarom. Het eerder moet.s0kkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:59:
https://www.psx-sense.nl/...s-in-de-winkels/#comments
Hier beweert iemand in de comments dat bol ook de 12e wordt lol, ook screenshots van een chat met bol
Ze gaan landen naar voren schuiven wat nu al in lockdown zitten. Wat is dan het verschil? Buiten dat de mensen iets hebben om te doen als ze thuis zitten.
Al zien de screens er betrouwbaar uit
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik dacht van niet, ook al omdat er door de toestel-makers licenties moeten betaald worden aan Dolby.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:29:
[...]
Pin me er niet op vast, maar is het niet zo dat als de bron Dolby Vision (bv. een UHD bluray) heeft dat de PS5 dit direct kan doorsturen naar de TV? Dus dat de HDR instelling van de PS5 er niet toe doet behalve voor games?
Maar hoe het juist werkt, weet ik ook niet. Heb zelfs nog nooit een UHD BluRay van dichtbij gezien. Dus geen idee of het schijfje dan alle HDR metadata van de verschillende formaten moet bevatten, of dat de speler een conversie doet.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Key points about the PS5 info:
-GPU sits a max frequenci (2.23GHz) 95% of the time, dropping to 2.1 GHz under heavy CPU load, and that happens "for less than one frame"
-Smartshift can change frequency multiple times for only one frame.
-CPU have 8 MB of unified L3 cache, and this is the "Zen 3 feature", but cores are Zen 2.
-The geometry engine is the secret sauce of the system. Yeah, it has VRS, but at early stages of the rendering pipeline (this means better, because then the rest of the pipeline have already less work).
-It's hardware based, so we do have another PS3 with its SPUs case. A tricky puzzle (is harder to code for it than for the DX12U version of it) that when solved can give great results.
-No game seems to be using it as for now, since it will take time to learn and profit from it. Expect some jaws on the floor with ND a SSM games.
I think, that in the case that all this is true (I'm almost sure it is), gives the PS5 the strenght to really punch above its weight.
As always, the first lineup of games will not be using PS5 at its full power, but later on, using the GI, and more nexgent-coded engines and better smartshift profiling and optimization, PS5 games will really shine.
Then add the Tempest Engine on top.
And as I always say, seems like PS5, beyond its raw specs, is a beautifuly crafted piece of tech and engineering.
[ Voor 96% gewijzigd door BM op 05-11-2020 18:29 ]
Zat even de Xbox review te lezen, en hebben daar ook een heel stuk over dit "probleem" aangezien dit ook voor PS5 geldt, past het wellicht net in de topicKalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:29:
[...]
Pin me er niet op vast, maar is het niet zo dat als de bron Dolby Vision (bv. een UHD bluray) heeft dat de PS5 dit direct kan doorsturen naar de TV? Dus dat de HDR instelling van de PS5 er niet toe doet behalve voor games?
Dus zoals ik het begrijp, kan je niet alles uit je UHD films halen. Ik ga maar is kijken hoe dit in HDR 10 eruit ziet. En anders moet er alsnog een extra UHD blu-ray speler komen die wel Dolby vision kan laten zien.Minstens zo interessant is de vraag of de Series X een uhd-blu-ray af kan spelen. Dat afspelen is geen probleem, maar vreemd genoeg kan daarbij helaas geen gebruik worden gemaakt van Dolby Vision. Als het beeld wel in Dolby Vision op de schijf staat, blijft de weergave beperkt tot HDR10.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Kan toch al een tijdje? Kost je volgens mij 10 euro en dacht dat eerste keer gratis was. Maar dat laatste kan ik verwarren met een andere console.Chic de Friemel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:47:
Wordt daar nou tussen neus en lippen even genoemd dat je je online ID kunt wijzigen?
Kanttekening. Hele oude games die de online id gebruikte kunnen weliswaar progressie verliezen. Is ook ergens tweakers artikel over maar die zou je even moeten opzoeken.
[ Voor 19% gewijzigd door Kadardar op 05-11-2020 18:53 ]
Dat is al een tijdje mogelijk.Chic de Friemel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:47:
Wordt daar nou tussen neus en lippen even genoemd dat je je online ID kunt wijzigen?
Eerste keer is gratis en de keren erna dien je ervoor te betalen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Juist volgen die de handleidingen. Om te weten wat de kaders zijn waar je buiten kunt gaan
Ik heb zojuist gechat met Amazon aangezien ik in een paar Reddit topics las dat Amazon.de ook eerder zou verzenden. Volgens de medewerker is dat allemaal onzin - gelukkig. Ik woon namelijk niet in Nederland en wanneer iets wordt bezorgd en er is niemand thuis, is er een grote kans dat ik het een week of 2-3 later pas kan ophalen bij een distributiecentrum.
Ah 5, nog beter.
En toen was de video private. Geloof dat iemand een oopsie heeft gemaakt.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:06:
[...]
Shit ik zie het. Miles launch trailer. Spot on weer.Kadardar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:09:
[...]
En toen was de video private. Geloof dat iemand een oopsie heeft gemaakt.
Hij was wel vet. Twijfel om Spiderman MM erbij te halen maar ik denk dat ik vooral veel tijd ga verzinken in Godfall en AC Valhalla. Tegen de tijd dat ik eraan toe kom is die denk ik al in prijs gedaald.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:10:
[...]
Shit ik zie het. Miles launch trailer. Spot on weer.
Keuzes...
Is eigenlijk het enigste waar ik nog op wacht. Ik vind dat wel belangrijk
Als het je niet bevalt cancel je je pre-order?Santiago2019 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:15:
Leuk allemaal, maar waarom weten we nog steeds niet wat het achtergrond ambience geluidje is?
Is eigenlijk het enigste waar ik nog op wacht. Ik vind dat wel belangrijk![]()
Uiteraard.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:18:
[...]
Als het je niet bevalt cancel je je pre-order?
[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 06-11-2020 12:16 ]
Valhalla is zielloze Ubisoft copy paste fodder met last gen graphics, dus die kan je annuleren en Demon's Souls bestellen. Godfall komt volgend jaar waarschijnlijk in PS Plus of wordt snel afgeprijsd, dus die kan je ook annuleren en in de plaats daarvan Miles bestellen. Opgelost!Kadardar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:14:
[...]
Hij was wel vet. Twijfel om Spiderman MM erbij te halen maar ik denk dat ik vooral veel tijd ga verzinken in Godfall en AC Valhalla. Tegen de tijd dat ik eraan toe kom is die denk ik al in prijs gedaald.
Keuzes...
* bram1984 rent weg voor alle hardcore AC fans die Valhalla in pre-order hebben staan
Ze hebben mij nochtans altijd verteld dat je slimmer wordt van gamen. Zo zie je maar weer.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:22:
[...]
Als je nog steeds "enigste" schrijft, dan moet je andere dingen belangrijker vinden en je prioriteiten bijstellen.
Niks mis met informele taal op een PS5 forum
Verwijderd
Godfall ziet er wel flashy uit. Wacht eerst de reviews wel af.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:31:
[...]
Valhalla is zielloze Ubisoft copy paste fodder met last gen graphics, dus die kan je annuleren en Demon's Souls bestellen. Godfall komt volgend jaar waarschijnlijk in PS Plus of wordt snel afgeprijsd, dus die kan je ook annuleren en in de plaats daarvan Miles bestellen. Opgelost!
* bram1984 rent weg voor alle hardcore AC fans die Valhalla in pre-order hebben staan
[Afbeelding]
Dit soort (verkapte) sneren zijn niet nodig...
[ Voor 69% gewijzigd door BM op 05-11-2020 20:07 ]
Ik zal wel weer een zeikerd zijn, maar het meme gehalte mag sowieso wel wat omlaag. D'r is bij vlagen (bij wijze van) amper door de gifjes heen te komen, en dat zal voor insiders vast heel grappig zijn, maar voor de rest maakt dat het topic er niet leuker, danwel makkelijker te volgen opbram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:30:
[...]
Ik zie dat we nu niet eens Craig memes meer mogen posten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb het idee dat iedereen zich hier anders kostelijk vermaakt. Veel topic reports binnen gekregen dan? Misschien niet alles meteen als een belediging en aanval op Xbox moeten zien. De humor is echt ver te zoeken.BM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:45:
[...]
Ik zal wel weer een zeikerd zijn, maar het meme gehalte mag sowieso wel wat omlaag. D'r is bij vlagen (bij wijze van) amper door de gifjes heen te komen, en dat zal voor insiders vast heel grappig zijn, maar voor de rest maakt dat het topic er niet leuker, danwel makkelijker te volgen op
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 05-11-2020 19:59 ]
Nee hoor, maar ik heb soms zelf ook een mening. Ik probeer soms dit topic ook te volgen, maar als iemand die niet heel erg into playstation is, maar 'gewoon' op de hoogte wil blijven doen die gifjes meer kwaad dan goed.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:47:
[...]
Ik heb het idee dat iedereen zich hier anders kostelijk vermaakt. Veel topic reports binnen gekregen dan? Misschieb niet alles meteen als een belediging en aanval op Xbox moeten zien. De humor is echt ver te zoeken.
Daarom zei ik ook, voor de insiders zal het vast hilarisch zijn, en dat zijn de mensen die je hier het meest ziet. Mijn bericht was 100% persoonlijk, en mag je loszien van mijn mod-rol hier op het forum
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wij verzamelen films en series en waar mogelijk op 4K UHD schijf, maar het aanbod films met Dolby Vision op het schijfje is sowieso niet heel groot imo.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:46:
[...]
Zat even de Xbox review te lezen, en hebben daar ook een heel stuk over dit "probleem" aangezien dit ook voor PS5 geldt, past het wellicht net in de topic
[...]
Dus zoals ik het begrijp, kan je niet alles uit je UHD films halen. Ik ga maar is kijken hoe dit in HDR 10 eruit ziet. En anders moet er alsnog een extra UHD blu-ray speler komen die wel Dolby vision kan laten zien.
En dit kan aan mij liggen, maar ik vind het verschil tussen HDR10 en Dolby Vision niet heel schokkend. Bij sommige films zie je bij sommige scènes een verschil, maar ook enkel als je ze naast elkaar hebt draaien zodat je goed kan vergelijken.
Wij hebben geen speler die Dolby Vision ondersteund, en op termijn zouden we het wel fijn vinden er een te hebben, maar HDR10 en 4K ziet er sowieso al prachtig uit. Ik zou dus niet zo snel zeggen dat je niet het volledige uit het schijfje/de film haalt omdat je het niet in DV kijkt. 4K HDR10 maakt zo’n verschil als je het vergelijkt met normale 4K content (zonder HDR) of normale Blu-Rays. En des te beter de tv hoe mooier de HDR naar voren komt imo.
Ach, ik hou wel van lekkere repetitive shit dus AC Valhalla valt prima in me straatje. Daarbij Noors dus die sla ik zeker niet over.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:31:
[...]
Valhalla is zielloze Ubisoft copy paste fodder met last gen graphics, dus die kan je annuleren en Demon's Souls bestellen. Godfall komt volgend jaar waarschijnlijk in PS Plus of wordt snel afgeprijsd, dus die kan je ook annuleren en in de plaats daarvan Miles bestellen. Opgelost!
[Afbeelding]
Demon's souls.... komt wel. Vind het genre leuk maar de full price betaal ik er zelden voor op Bloodborne en Dark Souls 3 na. Zodra die rond de 30-40 komt ga ik hem wel bestellen.
Godfall was de eerste titel waarvan ik zei daar moet ik een PS5 voor hebben. Dus ik neem mijn jaar headstart voor lief.
Daarnaast is december ook niet echt bepaald rustig want Devil May Cry 5 SE en Immortals staan ook op mijn netvlies.
Probleem is alleen tijd. Ga even rond die tijd kijken of ik de december games meeneem of even laat liggen tot ik klaar ben. Betaal ik er waarschijnlijk er nog minder voor ook.
*knip* Onnodige vergelijkingBM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
[...]
Nee hoor, maar ik heb soms zelf ook een mening. Ik probeer soms dit topic ook te volgen, maar als iemand die niet heel erg into playstation is, maar 'gewoon' op de hoogte wil blijven doen die gifjes meer kwaad dan goed.
Daarom zei ik ook, voor de insiders zal het vast hilarisch zijn, en dat zijn de mensen die je hier het meest ziet. Mijn bericht was 100% persoonlijk, en mag je loszien van mijn mod-rol hier op het forum
PS Blog kan je natuurlijk ook gebruiken om op de hoogte te blijven als je je hier aan dingen irriteert. Hier zitten enthousiaste en gehypte fans die er gewoon een feestje van maken. Laat lekker gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 06-11-2020 09:23 ]
Omg nu wil ik de ps5 meteenVerwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:36:
[...]
Godfall ziet er wel flashy uit. Wacht eerst de reviews wel af.
[YouTube: Godfall - Launch Trailer | PS5]
Als het goed is 5 uur morgenmiddag. Patience you must have.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:01:
Weet iemand hoe laat morgen het embargo vervalt voor de PS5?
dit ziet er echt als een B-game uit. dit spel gaan we nog uitlachen over een jaartje of 2. spiderman....daar doen we het voor.Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:36:
[...]
Godfall ziet er wel flashy uit. Wacht eerst de reviews wel af.
[YouTube: Godfall - Launch Trailer | PS5]
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 05-11-2020 20:07 ]
Ik moet het misschien eerst maar even ervaren voor ik eventueel teleurgesteld ben. Het kwam meer door die Game of Thrones 4K box die gisteren uit is gekomen. Hier staan alle seizoenen op in Dolby Vision. Dan is het wel leuk als je het in die kwaliteit kan bekijken. Ik heb sowieso nog nooit een 4K Blu-ray op een Oled gezien, dus laat me graag verrassen. Netflix in Dolby Vision vind ik prachtig! Bedankt voor je reactie sowiesoAlwayshappyz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:53:
[...]
Wij verzamelen films en series en waar mogelijk op 4K UHD schijf, maar het aanbod films met Dolby Vision op het schijfje is sowieso niet heel groot imo.
En dit kan aan mij liggen, maar ik vind het verschil tussen HDR10 en Dolby Vision niet heel schokkend. Bij sommige films zie je bij sommige scènes een verschil, maar ook enkel als je ze naast elkaar hebt draaien zodat je goed kan vergelijken.
Wij hebben geen speler die Dolby Vision ondersteund, en op termijn zouden we het wel fijn vinden er een te hebben, maar HDR10 en 4K ziet er sowieso al prachtig uit. Ik zou dus niet zo snel zeggen dat je niet het volledige uit het schijfje/de film haalt omdat je het niet in DV kijkt. 4K HDR10 maakt zo’n verschil als je het vergelijkt met normale 4K content (zonder HDR) of normale Blu-Rays. En des te beter de tv hoe mooier de HDR naar voren komt imo.
Vind het wel meevallen eigenlijk. Gearbox zijn ook geen pannenkoeken. Zal hem niet op release kopen, maar wel heel benieuwd naar de reviews.Hamazaki schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:07:
[...]
dit ziet er echt als een B-game uit. dit spel gaan we nog uitlachen over een jaartje of 2. spiderman....daar doen we het voor.
Er zit nog wel een verschil tussen informeel en incorrect.Santiago2019 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:34:
[...]
Ze hebben mij nochtans altijd verteld dat je slimmer wordt van gamen. Zo zie je maar weer.
Niks mis met informele taal op een PS5 forum
Wanneer zou Bol de verzending gaan aankondigen? Ik meen me ter herinneren dat mensen met een Bol XBox preorder al bericht hadden gehad.
[ Voor 18% gewijzigd door Erapaz op 05-11-2020 20:13 ]
Verwijderd
Grafisch gezien ben ik het daar niet mee eens. Wel qua scope en story, beetje standaard. Denk dat de game het erg moet gaan hebben van gameplay en upgradeability / replayability.Hamazaki schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:07:
[...]
dit ziet er echt als een B-game uit. dit spel gaan we nog uitlachen over een jaartje of 2. spiderman....daar doen we het voor.
Zo vond ik dat eigenlijk ook met Diablo 3. Story en scope, mweh. Gameplay was prima. Zo is dat toch meestal met die looters; Warframe, Destiny etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2020 20:15 ]
Ja want precies hetzelfde spel in een net iets ander jasje is veel leuker?Hamazaki schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:07:
[...]
Speel liever een nieuwe game, die er trouwens helemaal niet uitziet als een B game en tenminste ook niet voor 80% bestaat uit quicktime events zoals spiderman
( Spiderman met veel plezier gespeeld trouwens hoor op ps4 maar nu wel klaar mee😉)
[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 05-11-2020 20:26 ]
Playstation 5
Dat was een mail net nog 8 nachtjes slapen, dus als ze dat aanhouden over 6 dagen.Erapaz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:11:
[...]
Wanneer zou Bol de verzending gaan aankondigen? Ik meen me ter herinneren dat mensen met een Bol XBox preorder al bericht hadden gehad.
Voor AC: Valhalla was dat een week voor de release trouwens
Verwijderd
Jason gaat gewoon voor de clicks... Toevallig nu een beetje bezig met Chalice Dungeons, zou wel welkom zijn.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:27:
Het betekent waarschijnlijk niks maar oh boy, als Bloodborne iets extra's brengt op PS5, dan ga ik streaken.
[Afbeelding]
https://www.theverge.com/...o-m2-ssd-expansion-launch
Daar houden we je dan aan, ok? We willen natuurlijk filmpjes en fotos zien van onze streakende @bram1984 .bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:27:
Het betekent waarschijnlijk niks maar oh boy, als Bloodborne iets extra's brengt op PS5, dan ga ik streaken.
[Afbeelding]
Extra snelle laadtijden gelden trouwens ook als verbetering! Dus daar ga je al....
[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 05-11-2020 20:33 ]
Prima. Ik ben helemaal ripped, dus geen problemen mee.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:32:
[...]
Daar houden we je dan aan, ok? We willen natuurlijk filmpjes en fotos zien van onze streakende @bram1984 .
Extra snelle laadtijden gelden trouwens ook als verbetering! Dus daar ga je al....
'Enigste' is informeel.Erapaz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:11:
[...]
Er zit nog wel een verschil tussen informeel en incorrect.
Ik denk dat het vooral komt doordat de launch steeds dichterbij komt en men daardoor nogal enthousiast isBM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:45:
[...]
Ik zal wel weer een zeikerd zijn, maar het meme gehalte mag sowieso wel wat omlaag. D'r is bij vlagen (bij wijze van) amper door de gifjes heen te komen, en dat zal voor insiders vast heel grappig zijn, maar voor de rest maakt dat het topic er niet leuker, danwel makkelijker te volgen op
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
@Chaoss kunnen we deze belofte opnemen in de topicwarning?bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:27:
[Afbeelding]
Ik snap dat bepaalde antwoorden die Cerny al gaf tijdens "The road to PS5", misschien alweer vergeten zijn, maar grappig genoeg zijn vele dingen die nu naar boven komen toen al besproken.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:30:
SSD uitbreiding niet mogelijk op launch maar later via update. Had er zelf nog geen plannen voor, maar dus even mee wachten.
https://www.theverge.com/...o-m2-ssd-expansion-launch
Ik kan me ook niet voorstellen dat je tijdens launch al een expansion SSD nodig hebt. Ze zeiden 2021 en dat is het al gauw, en daarbij..zodra de rest van de fabrikanten de komende maand hun NVMe 4.0 SSD's tonen dan gaan de prijzen opeens hard zakken.If you’ve been paying close attention to PS5 news, this won’t be a big surprise. PlayStation hardware architect Mark Cerny spent several minutes talking up the SSD storage expansion feature as part of his technical preview back in March, but he also said at the time that support was likely to be “a bit past” launch. (See 20:00 through 23:30 in the video below.)
Ja dat is al een maand of twee bekend toch.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:01:
DMC5 op PS5 krijgt Ray-tracing!
[YouTube: Devil May Cry 5 PS5 Vergil Gameplay - 8 New Things We Love]
vanaf 2:08
Spuit 11 graag dan... wist niet dat ray-tracing in die game al bekend was.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:03:
[...]
Ja dat is al een maand of twee bekend toch.
Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:32:
[...]
Daar houden we je dan aan, ok? We willen natuurlijk filmpjes en fotos zien van onze streakende @bram1984 .
[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 06-11-2020 09:26 ]
Ja maar de anderen hoeven al dat manly mancandy niet te zienbram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:09:
Ondertussen de hele tijd "send nudes" appen. Hypocriet.
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 06-11-2020 09:24 ]
Ik heb mijn PS4 al verkocht, dus ik zal mijn games opnieuw moeten downloaden op de PS5. Neem aan dat ik ze dan later eventueel kan verplaatsen naar de externe SSD mocht ik ruimte willen maken voor de PS5 games.
Ben wel echt benieuwd wat games als Street Fighter V en GTA (Online) doen qua laadsnelheden aangezien dat echt een drama is. Grotendeels heeft dat volgens mij ook te maken met de servers waarom ze moeten inloggen maar als ik daar dus een flink verschil in zie laat ik ze voorlopig lekker op de PS5 staan.
DS neemt slechts 66GB in beslag, dus nog een mooie 600GB over voor een paar extra PS4 games die ik nog even wil spelen.
The PS5’s 825GB SSD drive may come with as little as 667GB of usable storage, according to leaks. Compare that to the size requirements for some PS5 launch games:
SackBoy: A Big Adventure: 32GB
Spider-Man: Miles Morales: 50GB
Spider-Man: Miles Morales Ultimate Launch Edition (includes Spider-Man Remastered): 105GB
Demon’s Souls: 66GB
Call of Duty: Black Ops Cold War: 133GB
Spider-Sense tingling!
— PlayStation (@PlayStation) 5 november 2020
Tune in to @Marvel's channels tomorrow at 6pm ET for an extended look at #MilesMoralesPS5 gameplay. pic.twitter.com/wH0IsubjGC
Ha, off-topic, maar die 4k box-set is hier gisteren binnen gekomen ookLekkerboeie86 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:08:
[...]
Ik moet het misschien eerst maar even ervaren voor ik eventueel teleurgesteld ben. Het kwam meer door die Game of Thrones 4K box die gisteren uit is gekomen. Hier staan alle seizoenen op in Dolby Vision. Dan is het wel leuk als je het in die kwaliteit kan bekijken. Ik heb sowieso nog nooit een 4K Blu-ray op een Oled gezien, dus laat me graag verrassen. Netflix in Dolby Vision vind ik prachtig! Bedankt voor je reactie sowieso
Nou ik heb gelukkig een uhd blurayspeler en vind het zelf ook erg jammer dat er geen dolbyvision als dolby atmos op de ps5 zit...maar ik heb sinds gister game of thrones 4k binnen en ik kan je vertellen dat het verschil extreem groot is in kijkervaring op mijn 65c9 icm denon avr-x1600H DAB en 5.1.2 surround...nu in spanning afwachten op de ps5 die hier over 2 weken binnen komtLekkerboeie86 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:08:
[...]
Ik moet het misschien eerst maar even ervaren voor ik eventueel teleurgesteld ben. Het kwam meer door die Game of Thrones 4K box die gisteren uit is gekomen. Hier staan alle seizoenen op in Dolby Vision. Dan is het wel leuk als je het in die kwaliteit kan bekijken. Ik heb sowieso nog nooit een 4K Blu-ray op een Oled gezien, dus laat me graag verrassen. Netflix in Dolby Vision vind ik prachtig! Bedankt voor je reactie sowieso
Ik vind eigenlijk als je kijkt naar een van de snelste PCIE4 SSD's momenteel verkrijgbaar, de Samsung 980 pro, dat ie voor €230 voor 1TB niet eens zo'n gekke prijs heeft op dit moment. En dan is die SSD pas net op de markt, binnen een paar maanden zal die wel opduiken in aanbiedingen onder de €200.Recon24 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:49:
[...]
Ik snap dat bepaalde antwoorden die Cerny al gaf tijdens "The road to PS5", misschien alweer vergeten zijn, maar grappig genoeg zijn vele dingen die nu naar boven komen toen al besproken.
[...]
Ik kan me ook niet voorstellen dat je tijdens launch al een expansion SSD nodig hebt. Ze zeiden 2021 en dat is het al gauw, en daarbij..zodra de rest van de fabrikanten de komende maand hun NVMe 4.0 SSD's tonen dan gaan de prijzen opeens hard zakken.
Ik denk dat het heel raar moet lopen wil die SSD niet de compatibility checks doorlopen van Sony. Maar goed, officieel dus nog geen support dus vanuit Sony.
Inmiddels hebben trouwens ook Sabrent en Adata SSD's op de markt gebracht die >6 of zelfs 7GB/s doen.
Verwijderd
Hmm, als je het zo bekijk, ja eens. Eigenlijk is Godfall een undercover CandyCrush; 'Ooohhh look at them colors! Rare purple, Legendary Orange!'yinx84 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:45:
Ben ook wel afgeknapt op Godfall na die trailer. M'n gametijd is te waardevol voor dat soort loot-based progressie games waarbij de enige motivatie is om NOG betere loot te halen. Die gekleurde items die uit die lootbox springen... nee bedankt. Laat mij maar lekker verdwaald raken in de wereld van Demon Souls of rondslingeren in een grote stad.
Demon's Souls ga ik sowieso halen, aanvullend moet ik nog maar kijken. Misschien samen met de vrouw aan de Sack .. Boy.
Ik meende 14.00 uur maar vraag me niet waar ik dat vandaan had, ik gok GameKings..bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:05:
[...]
Als het goed is 5 uur morgenmiddag. Patience you must have.
Het filmpje krijg ik niet meer gevonden, zal wel verwijderd zijn..
Edit: hebbes, kijken vanaf 4:35:
https://www.gamekings.tv/...x-series-x-miles-morales/
[ Voor 19% gewijzigd door Devilish op 05-11-2020 22:38 ]
If only my video rendering was as fast as......ahem, well.
— Michael T (@N_X_G) 5 november 2020
Who wants to watch some of my latest rendering coverage on my channel?
P.S. stay tuned soon. 😉
Ook op een externe drive zou dit een stuk sneller moeten gaan dan op de PS4, ook al is het maar omdat de PS5 (als ik het even goed heb onthouden) USB3.0 ondersteunt; dus dat is al een stuk rapperGreatsword schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:27:
Ben wel echt benieuwd wat games als Street Fighter V en GTA (Online) doen qua laadsnelheden aangezien dat echt een drama is. Grotendeels heeft dat volgens mij ook te maken met de servers waarom ze moeten inloggen maar als ik daar dus een flink verschil in zie laat ik ze voorlopig lekker op de PS5 staan.
USB is qua naamgeving echt een zooitje. We praten tegenwoordig over:Carn82 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:18:
[...]
Ook op een externe drive zou dit een stuk sneller moeten gaan dan op de PS4, ook al is het maar omdat de PS5 (als ik het even goed heb onthouden) USB3.0 ondersteunt; dus dat is al een stuk rapperFeit blijft dat je bij online games altijd ook afhankelijk zal zijn van de externe servers en matchmaking.
- PS4: USB 3.0 (5Gb/s)
- PS4 Pro: USB 3.1 Gen 1 (5Gb/s)
- PS5: USB 3.1 Gen 2 (10Gb/s) + USB C
Na de PS4 kwam die naam verandering in USB land. Ondertussen is USB 3.2 Gen2x2 (20Gb/s) ook een variant die eraan komt.
[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 06-11-2020 06:57 ]
Iets anders:
Ik heb een logitech g923 gekocht voor bij de ps5, dirt 5 staat in pre-order en gt laat nog even op zich wachten.
Is need for speed remastered leul speelbaar met een stuurtje? Lijkt mij wel leuk voor de afwisseling...
Het zijn echt van dit soort kleine toevoegingen die aantonen dat men bij Sony echt heeft nagedacht over hun ecosysteem. Mooi om te zien hoe de UI en de games steeds meer elkaar overlappen
Was het niet zo dat USB via SATA 2 controller liep, waardoor deze theoretische waardes niet kloppen in de praktijk.Recon24 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 06:54:
[...]
USB is qua naamgeving echt een zooitje. We praten tegenwoordig over:
- PS4: USB 3.0 (5Gb/s)
- PS4 Pro: USB 3.1 Gen 1 (5Gb/s)
- PS5: USB 3.1 Gen 2 (10Gb/s) + USB C
Na de PS4 kwam die naam verandering in USB land. Ondertussen is USB 3.2 Gen2x2 (20Gb/s) ook een variant die eraan komt.
PS4 pro had SATA 3 als ik me niet vergis.
Nu de vraag als je data transfer PS4 doet gaat het dan automatisch na je externe HDD op de PS5?
Blijf de data (hou mijn PS4) op mijn PS4 staan?
[ Voor 5% gewijzigd door Starscreamer op 06-11-2020 08:34 ]
De PS4 pro had hetzelfde mankement waardoor ik al die tijd maar vrij weinig had aan mijn interne ssd van 2tb. Gelukkig komt de ps5 bijna uit en kunnen eindelijk de dubieuze keuzes die Sony in het verleden heeft gemaakt achter ons laten en hang ik die ssd extern aan mijn ps5. Ben benieuwd naar de snelheidswinst bij ps4 games 😀.cold_as_ijs schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:49:
[...]
Was het niet zo dat USB via SATA 2 controller liep, waardoor deze theoretische waardes niet kloppen in de praktijk.
PS4 pro had SATA 3 als ik me niet vergis.
Ik kan bijna niet meer wachten tot Sinterklaas pakketbezorger langskomt
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 03:32
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik twijfel tussen een 2TB externe SSD of een 2TB HDD. Wat heb jij gekocht ? Zal bij de PS5 een externe SSD uitmaken of kun je het geld beter in je zak houden ?Starscreamer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:34:
Zo ff een 4TB externe HDD gekocht.
Nu de vraag als je data transfer PS4 doet gaat het dan automatisch na je externe HDD op de PS5?
Blijf de data (hou mijn PS4) op mijn PS4 staan?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
7AM EST lees ik op diverse plekken, dat is dan 13.00u vanmiddag hier denk ik?Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:35:
Vandaag review dag, ben benieuwdik heb nog niet ergens gelezen wat het exacte embargo tijdstip is.
kazuka schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:37:
[...]
7AM EST lees ik op diverse plekken, dat is dan 13.00u vanmiddag hier denk ik?

image nederlands
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 03:32
Een SSD is altijd sneller dat merk je op de PS4 ook, of jij het de meerprijs waard gaat vinden moet je zelf bepalen. Maar je bent straks de snelheid van de interne SSD gewend dus dan gaat een HDD echt antiek aanvoelen. Ik zou nog liever voor een 1Tb SDD gaan dan voor een 4Tb HDD, maar ik ben dan ook niet iemand die 30 spellen wil installerenloekf2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:36:
[...]
Ik twijfel tussen een 2TB externe SSD of een 2TB HDD. Wat heb jij gekocht ? Zal bij de PS5 een externe SSD uitmaken of kun je het geld beter in je zak houden ?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/9PvrrVBZphXK5dLBcG8AStNY.jpg?f=fotoalbum_large)