• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
kazuka schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:37:
[...]

7AM EST lees ik op diverse plekken, dat is dan 13.00u vanmiddag hier denk ik?
Nice, ik ben er klaar voor, nu nog maar even werken en dan vanmiddag stiekem wat reviews checken :P

Tweakers, Gamekings en DF ben ik het meest benieuwd naar.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 06-11-2020 09:42 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Miles Morales embargo is ook vandaag dus.

https://www.resetera.com/...bargo-on-the-11th.315763/

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Demon Souls ook neem ik aan? ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat dit voor beide games geldt. Je kunt een next gen console pas goed beoordelen met de games.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
Chaoss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:43:
[...]

Demon Souls ook neem ik aan? ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat dit voor beide games geldt. Je kunt een next gen console pas goed beoordelen met de games.
Lijkt me ook.

SW Squadrons heeft (vooralsnog) geen voordelen op de PS5. Nu speel ik die uitsluitend in VR (de definitieve versie wat mij betreft), maar gek is het wel. Hopelijk komt er nog een patch.

https://www.psu.com/news/...120-fps-on-xbox-series-x/

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
kazuka schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:37:
[...]

7AM EST lees ik op diverse plekken, dat is dan 13.00u vanmiddag hier denk ik?
Zou best logisch zijn, dan is het 21:00 in Japan. Beetje vroeg voor Amerika, maar heb je 'alle' locaties ongeveer tegelijk te pakken. Al denk ik dat Japanse reviewers wel apart testen, maar denk dat je wil dat alles overal ongeveer tegelijk 'vrij' gegeven wordt. Het zou ook nog wel later kunnen. Playstation geeft de laatste tijd veel vrij terwijl het gewoon 's nachts is in Japan.

• Kyhfin
bram1984 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:45:
[...]

Lijkt me ook.

SW Squadrons heeft (vooralsnog) geen voordelen op de PS5. Nu speel ik die uitsluitend in VR (de definitieve versie wat mij betreft), maar gek is het wel. Hopelijk komt er nog een patch.

https://www.psu.com/news/...120-fps-on-xbox-series-x/
Nouja er ging toch iets over dat je de PS4 versie moet spelen voor VR games? Dan zou dat er misschien mee te maken hebben. EA komt (als ik het goed begrijp en lees) sowieso met weinig updates voor de PS5?
Oe Mike Morales en ps5 reviews en dat allemaal op iPhone 12 Pro Max pre-order day 🥳

De kleine krijgt weinig aandacht deze papa dag :P

Edit: Ben vooral benieuwd naar meer interface informatie trouwens. Hoeveel games je in quick resume kunt bewaren etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 06-11-2020 09:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:36:
[...]

Ik twijfel tussen een 2TB externe SSD of een 2TB HDD. Wat heb jij gekocht ? Zal bij de PS5 een externe SSD uitmaken of kun je het geld beter in je zak houden ?
Check ook Marktplaats voor de Samsung T7 Touch 2tb. Deze was onlangs 67,70 via een prijsfout van Amazon.nl. Je kunt wel raden dat een groot deel op Marktplaats is beland. Hierdoor kun je dus voor een 'lagere prijs' instappen wat betreft een 2TB ssd.

Even voor mijn idee: kunnen PS4 games (bv PS Plus Collection) opgeslagen worden op de interne ssd?

Flickr

• bram1984
Kyhfin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:47:
[...]

Nouja er ging toch iets over dat je de PS4 versie moet spelen voor VR games? Dan zou dat er misschien mee te maken hebben. EA komt (als ik het goed begrijp en lees) sowieso met weinig updates voor de PS5?
Ja dat klinkt wel weer logisch. Nou, dan liever geen improvements in de platte pauper versie en gewoon in VR kunnen blijven spelen. :P

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 06:38
Net even alles wat ik belangrijk vind geupload naar de cloud. Ik had auto upload aanstaan maar blijkbaar upload hij dan lang niet alles en in de meeste gevallen was het bestand in de cloud ook nog eens niet de laatste versie. Meer mensen die hier last van hebben?

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 09:38

TiMMieJ

PSN: Orixez

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47
Krijgt Spiderman Miles Morales nu toch een gratis upgrade naar ps5 versie?

Ik zie dit in nieuwe berichten
https://twitter.com/PlayS.../1324431287134810113?s=19

When new threats menace the city, Miles is ready to step up as the new Spider-Man.

Full PS4 and PS5 details: https://t.co/F8oOvC9mIz #BeGreater https://t.co/Hma6bDxyZe
En hier

https://www.playstation.c...man-miles-morales/#buynow

Digitale PS5™-versie is gratis bij de PS4™-versie inbegrepen.¹

1Schaf de digitale PS5™-versie bij PlayStation™Store en download de PS4™-versie van deze game zonder extra kosten. Koop de digitale PS4™-versie van deze game bij PlayStation™Store en download de PS5™-versie zonder extra kosten zodra deze wordt uitgebracht op 12 november 2020. Als je de PS4™-versie van deze game al bezit, hoef je geen pre-order te plaatsen voor de PS5™-versie. Als je de PS4™-game op disc bezit, hoef je alleen maar de disc in de PS5™-console te plaatsen om gebruik te maken van deze aanbieding. Als je de PS4™-game op disc bezit en de PS5™ Digital Edition (zonder disc) aanschaft, dan kun je niet gebruikmaken van deze aanbieding.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:04:
Krijgt Spiderman Miles Morales nu toch een gratis upgrade naar ps5 versie?

Ik zie dit in nieuwe berichten

[...]

En hier

https://www.playstation.c...man-miles-morales/#buynow

Digitale PS5™-versie is gratis bij de PS4™-versie inbegrepen.¹

1Schaf de digitale PS5™-versie bij PlayStation™Store en download de PS4™-versie van deze game zonder extra kosten. Koop de digitale PS4™-versie van deze game bij PlayStation™Store en download de PS5™-versie zonder extra kosten zodra deze wordt uitgebracht op 12 november 2020. Als je de PS4™-versie van deze game al bezit, hoef je geen pre-order te plaatsen voor de PS5™-versie. Als je de PS4™-game op disc bezit, hoef je alleen maar de disc in de PS5™-console te plaatsen om gebruik te maken van deze aanbieding. Als je de PS4™-game op disc bezit en de PS5™ Digital Edition (zonder disc) aanschaft, dan kun je niet gebruikmaken van deze aanbieding.
Miles Morales is wel cross-buy, Spiderman (2018) niet.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:10
Jesp_J schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:03:
Net even alles wat ik belangrijk vind geupload naar de cloud. Ik had auto upload aanstaan maar blijkbaar upload hij dan lang niet alles en in de meeste gevallen was het bestand in de cloud ook nog eens niet de laatste versie. Meer mensen die hier last van hebben?
Ja, ik heb hetzelfde. Gebeurde bij mij ook niet altijd automatisch.
Je kunt in het instellingenmenu alles met 2 drukken op de knop alsnog uploaden naar de cloud.

• wilmundo
  • Niet online
Ik heb zelf geen Spider-Man gespeeld op de PS4. Heb het wel, maar nog geseald. Geen idee of ik er wat van vind. Ik heb er gisteren over gelezen en wat mij is bijgebleven:

Heb je PS4 versie van Spider-Man? Geen gratis upgrade voor PS5.
Heb je Miles Morales voor PS4? Wel gratis upgrade voor PS5.
Er is een Spider-Man remaster. Hoe zit dat dan? Deze zit bij de Ultimate versie van Miles Morales voor de PS5. Naar mijn weten kan je deze remaster niet los kopen. Dat vind ik wel jammer. Heb op zich wel 20 euro of zo over voor een Remaster om te zien of ik het wat vind. Miles Morales zakt nog wel een keer in prijs.

Ultimate versie voor ca 73 vind ik nog ff wat fors. Zeker omdat ik niet weet of ik iets heb met deze reeks.

Flickr

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
wilmundo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:09:
Ik heb zelf geen Spider-Man gespeeld op de PS4. Heb het wel, maar nog geseald. Geen idee of ik er wat van vind. Ik heb er gisteren over gelezen en wat mij is bijgebleven:

Heb je PS4 versie van Spider-Man? Geen gratis upgrade voor PS5.
Heb je Miles Morales voor PS4? Wel gratis upgrade voor PS5.
Er is een Spider-Man remaster. Hoe zit dat dan? Deze zit bij de Ultimate versie van Miles Morales voor de PS5. Naar mijn weten kan je deze remaster niet los kopen. Dat vind ik wel jammer. Heb op zich wel 20 euro of zo over voor een Remaster om te zien of ik het wat vind. Miles Morales zakt nog wel een keer in prijs.

Ultimate versie voor ca 73 vind ik nog ff wat fors. Zeker omdat ik niet weet of ik iets heb met deze reeks.
Vind het zelf behoorlijk meevallen. Aangezien de adviesprijs naar €80 is gegaan (nieuws: PlayStation 5-games van Sony hebben adviesprijs van 80 euro).

Er van uitgaand dat retailers hier +/- €10 à €15 onderzitten heb je dus voor een tientje extra een geoptimaliseerde PS5 game erbij.

Sultana?

• wilmundo
  • Niet online
Mr. Jummy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:15:
[...]

Vind het zelf behoorlijk meevallen. Aangezien de adviesprijs naar €80 is gegaan (nieuws: PlayStation 5-games van Sony hebben adviesprijs van 80 euro).

Er van uitgaand dat retailers hier +/- €10 à €15 onderzitten heb je dus voor een tientje extra een geoptimaliseerde PS5 game erbij.
De value for money vind ik prima voor de Ultimate Edition. Stel je hebt helemaal geen Spider-Man en wilt instappen, dan heb je voor 73 twee PS5 'proof' games.

Mocht je ergens de PS4 versie van Miles Morales oppikken (t.z.t.) dan heb je de upgrade naar de PS5 versie EN je krijgt dan ook de mogelijkheid om de Remaster van Spider-Man aan te schaffen. Dit kan wel een optie zijn voor mij.

Zie: https://blog.playstation....-man-remastered-detailed/

'The PS4 version of Marvel’s Spider-Man: Miles Morales offers a free upgrade path to PS5 Standard Edition. And if you purchase or upgrade to the PS5 Standard Edition, you can take advantage of a paid-upgrade offer from the in-game menu to download Marvel’s Spider-Man: Remastered**.'

[ Voor 57% gewijzigd door wilmundo op 06-11-2020 10:35 ]

Flickr

• bram1984
Hier alvast de MM review thread op Era. Staat alles bij elkaar straks. Om 4 uur dus.

https://www.resetera.com/...les-review-thread.320071/

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 21:37
wilmundo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:19:
[...]

De value for money vind ik prima voor de Ultimate Edition. Stel je hebt helemaal geen Spider-Man en wilt instappen, dan heb je voor 73 twee PS5 'proof' games.

Mocht je ergens de PS4 versie van Miles Morales oppikken (t.z.t.) dan heb je de upgrade naar de PS5 versie EN je krijgt dan ook de mogelijkheid om de Remaster van Spider-Man aan te schaffen. Dit kan wel een optie zijn voor mij.

Zie: https://blog.playstation....-man-remastered-detailed/

'The PS4 version of Marvel’s Spider-Man: Miles Morales offers a free upgrade path to PS5 Standard Edition. And if you purchase or upgrade to the PS5 Standard Edition, you can take advantage of a paid-upgrade offer from the in-game menu to download Marvel’s Spider-Man: Remastered**.'
Anders misschien eerst Spider-man op de ps4 spelen, al is het gewoon om te zien of het je ligt. Stel dat het je niet bevalt voorkom je een miskoop ;)

PSN: Zwartkijker

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Jesp_J schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:03:
Ook net gedaan. Bij mij lijkt alles wel automatisch goed geupload te zijn. Ik ga straks mijn trouwe PS4 Pro wissen voor de verkoop ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 06-11-2020 11:27 ]

• wilmundo
  • Niet online
Zwartkijker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:05:
[...]

Anders misschien eerst Spider-man op de ps4 spelen, al is het gewoon om te zien of het je ligt. Stel dat het je niet bevalt voorkom je een miskoop ;)
Het is heel logisch dat je dat voorstelt en ik denk dat ik dat maar ga doen. De overgang van een normale PS4 naar next gen graphics, feel, etc zal dan nog mooier zijn. :*)

Flickr

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 22:30
Iemand enig idee of ik met mijn bewaarde Battlefield 4 disc ook de multiplayer kan gaan spelen op de PS5?

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01 15:14
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:33:
Iemand enig idee of ik met mijn bewaarde Battlefield 4 disc ook de multiplayer kan gaan spelen op de PS5?
Als je de disc editie van de PS5 koopt wel.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 06:38
Steven030 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:06:
[...]

Ook net gedaan. Bij mij lijkt alles wel automatisch goed geupload te zijn. Ik ga straks mijn trouwe PS4 Pro wissen voor de verkoop ;w
Same here. Om 14:00 komt iemand hem ophalen.

• Tricto
  • Laatst online: 23-01 13:35
Jesp_J schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:38:
[...]

Same here. Om 14:00 komt iemand hem ophalen.
Wat krijg je er een beetje voor?

Ik ga zelf mn pro pas verkopen als de ps5 er staat. Als ik er daardoor een paar tientjes minder voor krijg dan is dat helaas maar zo.

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:00
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Hoe zit het met cross-gen multiplayer?
In anderen woorden, kan ik een spel als Call of Duty: Modern Warfare - Warzone samenspelen op de PS5 met een PS4?

Volgens onderstaande site wel:
https://www.thegamer.com/...s-generation-multiplayer/

• Devilish
  • Laatst online: 20-01 12:24
TrueGamer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:46:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Hoe zit het met cross-gen multiplayer?
In anderen woorden, kan ik een spel als Call of Duty: Modern Warfare - Warzone samenspelen op de PS5 met een PS4?

Volgens onderstaande site wel:
https://www.thegamer.com/...s-generation-multiplayer/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6FpjWa4-LC719XCwI77E3gx2yQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1fTi5qn4awAcajKM9yvp5P3.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: als iemand weet hoe dit makkelijker of beter kan met een dergelijke afbeelding hoor ik het graag :)

[ Voor 21% gewijzigd door Devilish op 06-11-2020 11:55 ]

• Devilish
  • Laatst online: 20-01 12:24
Chaoss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:50:
Mooi item weer van DF, heldere uitleg, goeie bespreking en vergelijking. Benieuwd naar die surprises... Stomme cliffhanger :P zouden ze het over de PS5 ui hebben?

Nog een week wachten, ik meende dat de console embargo 6 of 7 nov aflopen.
En zouden we nu al voorzichtig kunnen concluderen dat die 'surprises' waar DF het over had toebehoren aan de PS5 na het uitkomen van de review van de Xbox Series X gisteren waar (in mijn ogen) niet werd gesproken over 'surprises'?? :*)

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:05

BlackEyedAngel

Just a decent guy

bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:27:
Het betekent waarschijnlijk niks maar oh boy, als Bloodborne iets extra's brengt op PS5, dan ga ik streaken.

[Afbeelding]
1440p stabiele 60 fps lijkt me wel wat :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Eerste review Miles Morales is binnen:

In Short: A far better advert for the PS5 than its short length and last gen assets might have suggested, with superior storytelling and more compelling characters than the original.

Pros: Highly assured storytelling and presentation, with a great villain and spectacular final act. Ray-tracing works very well amongst the skyscrapers, as does fast-loading and other next gen tricks.

Cons: The combat and stealth elements remain very repetitive and overly easy. The amount the game steals from Batman: Arkham is still outrageous.

Score: 8/10

Hele review: https://metro.co.uk/2020/...lar-13545488/?ito=cbshare

• DoubleDutch
Poulske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:37:
[...]

Als je de disc editie van de PS5 koopt wel.
Ja deze komt de 19de, wist alleen niet of de multiplayer ging werken. 👍

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:47
Hi allen,

Wat zijn jullie argumenten om voor de disc versie te gaan, of juist voor de digitale?

Ik ben er nog niet helemaal uit.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47
Is deze al gepost? Recommended settings voor de PS5

EDIT: ja sorry toch al gepost.

[ Voor 9% gewijzigd door Cowboy_Henk op 06-11-2020 12:27 ]

• Tim01
  • Laatst online: 30-01 16:01
NiQo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:23:
Hi allen,

Wat zijn jullie argumenten om voor de disc versie te gaan, of juist voor de digitale?

Disc versie is in de longrun goedkoper als je de meeste spellen nog steeds op disc koopt. Veel kopen echter toch al (bijna) alles digitaal dus dan kun je net zo goed voor de DE gaan

Heel moeilijk is het niet echt om een keuze te maken gezien ze verder echt hetzelfde zijn dus je moet voor jezelf even beslissen of het gemak van alles digitaal het je waard is om voor nieuwe games +/- €10 meer te betalen

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:17
Hi allen,

Wellus/nietus discussie incoming :P

Voor mij persoonlijk: ik wil niet vastzitten aan digitale games omdat ik een game redelijk snel weer door verkoop en het zo dus minder geld kost. Maar hier zijn de meningen erg over verdeeld en de discussie is al best vaak gevoerd.
Hi allen,

DE.. want:
  • Gevoel van goedkoper uit zijn (mijn geval wel)
  • Kan de headset en unit voor zelfde prijs kopen
  • Koop of verkoop geen discs
  • Koop de meeste games toch meestal in sale digitaal
  • Spellen die ik t meeste speel heb ik toch liefst digitaal (Battlefield, GTA etc)
  • Je kunt 10 nieuwprijs/release dag spellen kopen voordat DE duurder wordt (10,- per spel meer)
En misschien belangrijkste:
  • Mooier/slanker :X
(Ben best picky, koop maar handjevol spellen..)

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 06-11-2020 12:33 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:25:
Is deze al gepost? Recommended settings voor de PS5

[YouTube: PS5 - Recommended Settings]

EDIT: ja sorry toch al gepost.
Gebruik dan ook de zoek functie 8)7

• Poulske
DoubleDutch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:22:
[...]

Ja deze komt de 19de, wist alleen niet of de multiplayer ging werken. 👍
Ik zou niet weten waarom niet, de game draait op de PS5 met backwards compatibiliteit, dus ik verwacht dat je dan gewoon online speelt tegen de PS4 spelers.

• DoubleDutch
Hi allen,

Je bespaart een interessante €100 als je de volledig digitale route op gaat, maar je moet wel een paar zaken in je achterhoofd houden.

Zo verlies je de mogelijkheid om jouw console te gebruiken als 4K Blu-ray-speler. Als je weet dat een losse 4K Blu-ray-speler zo al enkele honderden euro's kost, dan is dat een aanzienlijke hoeveelheid geld dat er wordt bespaard voor filmfans die graag van een hoge resolutie genieten.

Ten tweede zullen mensen met een schijflezer gebruik kunnen maken van de mogelijkheid om fysieke spelletjes en schijfjes uit te wisselen, lenen en ruilen met vrienden of game-winkels. In de loop van het leven van een console kan dat een aardige tweedehandse besparing zijn. Wat je dus nu spaart met de digitale console kan je toch iets kosten over enkele jaren, aangezien dat je de prijzen betaalt die Sony en spelontwikkelaars vragen. Dan spreken we ook nog niet over de vreugde die je hebt bij in het bezit zijn van een fysieke kopie.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Hi allen,

Altijd disk. Goedkoper, want games van marktplaats en daarna weer doorverkopen, meer flexibiliteit, bluray speler, minder afhankelijk van Sony, je kunt je PS4 disks gebruiken, minder macht voor Sony.

Digital versie is een val om je te locken in het Sony ecosysteem. Je geeft er je vrijheid om te beslissen waar de games te halen mee op. Niet kopen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 06-11-2020 12:30 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 21:30
Hi allen,

Is al meerdere malen voorbij gekomen but here we go again.

Disc
-Disc optie duh, vaak goedkoper je games scoren
-optie om blurays te kijken

Er is geen goed of fout, je zal toch obv je eigen situatie moeten beslissen, gewoon zien wat je zelf het belangrijkst vind

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01-2025

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Hi allen,

Er is in deze tijd geen ruimte om hier naar te kijken in verband met de schaarste, het is pakken wat je pakken kan. :+

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Erapaz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:30:
[...]

Altijd disk. Goedkoper, want games van marktplaats en daarna weer doorverkopen, meer flexibiliteit, bluray speler, minder afhankelijk van Sony, je kunt je PS4 disks gebruiken, minder macht voor Sony.

Digital versie is een val om je te locken in het Sony ecosysteem. Je geeft er je vrijheid om te beslissen waar de games te halen mee op. Niet kopen dus.
Of je kiest er voor om de hogere prijzen per game en gebrek aan mogelijkheid om uitgespeelde games door te verkopen, te accepteren.

Je kiest voor gemak van alles digitaal, geen discs meer...

Zeker als je maar een paar games per jaar koopt, of geduld hebt tot games in de digitale sale gaan, valt het allemaal wel mee...😉

• silverfox83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste medetweakers.

Ik heb met de PS5 console mijn eerste playstation console ooit gepreordered. (terzijde of ik binnenkort wel of niet een exemplaar zal kunnen bemachtigen dat is afhankelijk van de voorraad).

Ik heb enkele vragen wel voor de doorwinterde ps spelers.

Is playstation plus abonnement het geld waard? Krijg je metteen dan acces tot een library?

Was playstation VR de moeite?

Ik heb momenteel Spiderman Miles morales op de preorderlijst ook staan maar zijn er games die jullie mij zouden aanraden? Ik speel nog graag third person action games.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
Hi allen,

Ben zelf voor disc gegaan.
- vaak goedkoper bij launch. Nadeel dat je wel op je post moet wachten maar ben toch aan het werk en zodra ik thuis kom ligt die klaar. :)
- Kan er films op kijken die op DVD/Blu-ray staan
- 2dehands games (inkoop en verkoop)

Koop je nou 8 games over de gehele generatie zou je waarschijnlijk quitte kunnen spelen op de DE. Ik weet zelf dat ik in de eerste 2 jaar van de ps4 al meer dan 8 games had en denk dat dat niet gaat veranderen met de PS5.

Waren voor mij genoeg reden om een Disc te nemen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Wanneer verwachten we de eerste complete PS5 reviews eigenlijk? Weekje van te voren? Ben oprecht benieuwd naar de eerste reviews die zich richten op bepaalde games die op zowel series X als PS5 draaien. Wat de verschillen gaan zijn.

• boefje79
silverfox83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:36:
Beste medetweakers.

Ik heb met de PS5 console mijn eerste playstation console ooit gepreordered. (terzijde of ik binnenkort wel of niet een exemplaar zal kunnen bemachtigen dat is afhankelijk van de voorraad).

Is playstation plus abonnement het geld waard? Krijg je metteen dan acces tot een library?

Ik heb momenteel Spiderman Miles morales op de preorderlijst ook staan maar zijn er games die jullie mij zouden aanraden? Ik speel nog graag third person action games.
Je krijgt per direct toegang tot de ps plus collection. Third person heb je dan the last of us, uncharted en god of war al direct te pakken.

De rest van de libraby krijg je niet. Die bouw je op met de 2/3 games die per maand gratis toe te voegen zijn aan je library (dus eerder voorbij gekomen games kan je niet gratis toevoegen)

Ik vind het het geld zeler waard. Vanwege de plus-collection, vanwege online gamen en vanwege de maandelijkse gratis games. Niet altijd toppers maar over een jaar heen prima wat mij betreft...

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:32
Beste medetweakers.

Sowieso al vanwege van PS+ collection krijg je een hele mooie catalogus aan games erbij. En met black friday kan je waarschijnlijk PS+ voor 45 kopen voor een jaar. d:)b

• Poulske
Beste medetweakers.

Als je online wilt gamen heb je sowieso al PS Plus nodig, de gratis games zijn een leuke bijkomstigheid.
Beste medetweakers.

Jazeker :)

Zoals eerder vermeld heb je toegang tot (imo) de beste The Last of Us 1-2 en Uncharted (4!).

Daarnaast ook God of War. Wat ook een populaire 3rdP game is, Is Horizon Zero Dawn. (Maar zit er niet bij)

Maar als je online functies wil gebruiken, zoals Cloud saves, en online Multiplayen, dan heb je PS+ nodig :)

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-01 23:27

Als nieuwe playstation gebruiker zou ik hier voor gaan, naast dat het je toegang geeft tot online krijg je toegang tot de Playstation Collection (Playstation 4 Games)

Van Sony/Firstparty:
Bloodborne
Days Gone
Detroit: Become Human
God of War Infamous
Second Son
Ratchet and Clank
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Until Dawn
Uncharted 4: A Thief's End

3rd Party Devs:

Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Fallout 4
Final Fantasy XV
Royal Edition Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona 5
Resident Evil 7

Leuke gimmick/Leuk voor een keer, maar vond het persoonlijk z'n geld niet waard.
Alwayshappyz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:39:
Wanneer verwachten we de eerste complete PS5 reviews eigenlijk? Weekje van te voren? Ben oprecht benieuwd naar de eerste reviews die zich richten op bepaalde games die op zowel series X als PS5 draaien. Wat de verschillen gaan zijn.
Vandaag komen de eerste reviews online, eerder vandaag kwam hier 13:00 als tijdstip voorbij, dus nog een minuut of 10 geduld :9

[ Voor 19% gewijzigd door Racing-Paradise op 06-11-2020 12:50 ]

• silverfox83
super bedankt voor de info,
ik heb horizon zero dawn op pc gekocht en gespeeld. Stond heel lang op mijn verlanglijst.
als pc gamer toch al heel wat exclusives misgelopen. :)

• Poulske
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:
[...]

Zoals eerder vermeld heb je toegang tot (imo) de beste The Last of Us 1-2 en Uncharted (4!).

Daarnaast ook God of War. Wat ook een populaire 3rdP game is, Is Horizon Zero Dawn. (Maar zit er niet bij)

Maar als je online functies wil gebruiken, zoals Cloud saves, en online Multiplayen, dan heb je PS+ nodig :)
Last of Us 2 zit niet in de collectie.
Poulske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:53:
[...]

Last of Us 2 zit niet in de collectie.
Ohja :X

Maar komt vanzelf wel ;)

De catalogus wordt gewoon uitgebreid in de loop der tijd

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 15:03
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:
[...]

Toch enkel Last of Us 1?

Was net te laat :)

• Poulske
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:54:
[...]

Ohja :X

Maar komt vanzelf wel ;)

De catalogus wordt gewoon uitgebreid in de loop der tijd
Daar twijfel ik niet aan, maar wilde hem/haar geen valse hoop geven. :P
Poulske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:56:
[...]

Valse hoop, nounou _O-

Maar sorry hoor, zal het noooooit meer doen ;)

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
botech schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:55:
[...]

Toch enkel Last of Us 1?

Was net te laat :)
Ja de remastered versie

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 28-01 13:44
Poulske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:56:
[...]

Na een jaartje of 6 zal hij er wel in zitten net als TLOU remastered :D

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Racing-Paradise schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:48:
[...]

[...]

Vandaag komen de eerste reviews online, eerder vandaag kwam hier 13:00 als tijdstip voorbij, dus nog een minuut of 10 geduld :9
13:04 en nog geen live streams, denk dat 13:00u niet klopt, gister zei @bram1984 17:00u nog maar even wachten dan.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
boefje79 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:36:
[...]

Of je kiest er voor om de hogere prijzen per game en gebrek aan mogelijkheid om uitgespeelde games door te verkopen, te accepteren.

Je kiest voor gemak van alles digitaal, geen discs meer...

Zeker als je maar een paar games per jaar koopt, of geduld hebt tot games in de digitale sale gaan, valt het allemaal wel mee...😉
De disc versie speelt ook digitale games...

• silverfox83
Erapaz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:
[...]

Klopt, de disc versie is zoals de digitale versie met enkel een cd lezer erboven op, wens je enkel digitaal games te kopen met de disc versie kan je dit ook.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Kalder schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:
[...]

13:04 en nog geen live streams, denk dat 13:00u niet klopt, gister zei @bram1984 17:00u nog maar even wachten dan.
Om 14:00 verloopt het embargo wat ik begrepen heb.
silverfox83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:09:
[...]

Klopt, de disc versie is zoals de digitale versie met enkel een cd lezer erboven op, wens je enkel digitaal games te kopen met de disc versie kan je dit ook.
Maarja dan heb je miss 100,- exrta voor niets uitgegeven..

En het is ook nog een UHD BluRay lezer..

En als je m bovenop hebt, ligt ie ondersteboven :>
Kalder schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:
[...]

Ik heb hier inmiddels zoveel tijden voorbij zien komen, ik zie het wel wanneer het echt gebeurt.

• Tim01
silverfox83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:49:
super bedankt voor de info,
ik heb horizon zero dawn op pc gekocht en gespeeld. Stond heel lang op mijn verlanglijst.
als pc gamer toch al heel wat exclusives misgelopen. :)
Stiekem toch elke keer weer best jaloers op gamers zoals jij die games als een God of War of Uncharted (4) nog nooit gespeeld hebben en dit nu voor het eerst doen :+
silverfox83 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:09:
[...]

Als de games op CD’s komen dan ga ik ook maar digitaal kopen denk ik.

• boefje79
Erapaz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:
[...]

Oh echt? Ik dacht alleen via usb 2.0a...

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
Kadardar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:37:
[...]

Ben zelf voor disc gegaan.
- vaak goedkoper bij launch. Nadeel dat je wel op je post moet wachten maar ben toch aan het werk en zodra ik thuis kom ligt die klaar. :)
- Kan er films op kijken die op DVD/Blu-ray staan
- 2dehands games (inkoop en verkoop)

Koop je nou 8 games over de gehele generatie zou je waarschijnlijk quitte kunnen spelen op de DE. Ik weet zelf dat ik in de eerste 2 jaar van de ps4 al meer dan 8 games had en denk dat dat niet gaat veranderen met de PS5.

Waren voor mij genoeg reden om een Disc te nemen.
Maak daar maar 3 van. Als je bijv een Demon Souls digitaal koopt ben je nu 80 euro kwijt. Als je die fysiek koopt kost het je nu 71 euro (zie budget gaming). Die kan je ook nog eens verkopen voor 40 euro over een x aantal maanden als je er helemaal klaar mee bent. Dan heeft Demon souls je 30 euro gekost ipv 80. 50 euro 'winst'. Doe dit 2 / 3 keer en je hebt het verschil met de digitale editie eruit. Zo simpel is het.

Spellen als FIFA koop ik dan wel weer digitaal omdat ik die een jaar lang speel en daarna niets meer waard zijn. Maar de single player games die je daadwerkelijk kan uitspelen.. die gaan lekker MP op.

[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 06-11-2020 13:23 ]

Donstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:15:
[...]

Als de games op CD’s komen dan ga ik ook maar digitaal kopen denk ik.
Maar dan mis je natuurlijk wel de 70GB 100 CD-box Collectors Edition van een game _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/7BeJSr0YcPc/hqdefault.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door poor Leno op 06-11-2020 13:23 ]

• Melkaz
  • Laatst online: 12:58

Melkaz

Melkazar

Er zijn toch een aantal buitenlandse Youtube kanalen nu aan het uitpakken en een aantal staat op premiers at 14:00. Ik ben benieuwd wat het nou gaat worden :)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bas170 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

We kunnen weer opnieuw een discussie beginnen over:
  • Digital vs fysiek
  • Lampjes op de controller
  • tv's (sorry @Chaoss :> )
  • HDR
  • Wat is raytracing
  • De SSD
  • Er zal wel iets mis zijn, want Sony laat weinig zien/horen
  • ik heb Spider-Man al op de PS4, krijg ik nu een gratis upgrade????
  • *Plaatst filmpje van X dagen geleden* "Hebben jullie dit al gezien!?"
  • HDMI 2.1
  • dolby vision/atmos
  • de nieuwe PS store
  • welke externe SSD kan het beste kopen?
  • PSVR
  • De tandjes wat is dat ding leluuuuuk!!!!!!!
  • Hij past niet in mijn tv-meubel
En hoe is het met jullie bingokaarten?

#vrijdagmiddag :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:39
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:17:
[...]
Maar dan mis je natuurlijk wel de 70GB 100 CD-box Collectors Edition van een game _O-
Ondersteunt de PS5 geen floppies meer ? Ik heb liever de 49.000 diskette editie :D.

[ Voor 56% gewijzigd door Twixie op 06-11-2020 13:33 ]

• Kyhfin
Bas170 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:31:
[...]

En hoe is het met jullie bingokaarten?

#vrijdagmiddag :+
Telt bij SSD ook de discussie over de uitbreiding en overzetten van PS4? Dan heb ik die ook :+

• Kyhfin
Twixie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:32:
[...]

Ondersteunt de PS5 geen floppies meer ? Ik heb liever de 49.000 diskette editie :D.
Nee, enkel ponskaarten nog.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
G4mert schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:17:
[...]

Maak daar maar 3 van. Als je bijv een Demon Souls koopt digitaal ben je nu 80 euro kwijt. Als je die fysiek koopt kost het je nu 71 euro (zie budget gaming). Die kan je ook nog eens verkopen voor 40 euro over een x aantal maanden als je er helemaal klaar mee bent. Dan heeft Demon souls je 30 euro gekost ipv 80. 50 euro 'winst'. Doe dit 2 / 3 keer en je hebt het verschil met de digitale editie eruit. Zo simpel is het.
Opzich heb je gelijk in jou berekening. Jij maakt hem alleen redelijk complex met doorverkoop ernaast.

Mijn berekening was berekend op aanschaf prijs digitaal vs fysiek. Doorverkoop daargelaten omdat je digitaal ook niet kan verkopen. Dan zou je met 10~15 verschil wel op de 8 uitkomen denk ik zo.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Kalder
[Twitter: https://twitter.com/PlayStationNL/status/1324683169325568000]
Volgens mij zijn hier nieuwe beelden van Astro's Playroom te zien.

• bram1984
Kalder schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:51:
[Twitter]
Volgens mij zijn hier nieuwe beelden van Astro's Playroom te zien.
Het is klaar. GOTY gaat tussen Astro's Playroom en The Last of Us 2.

• Tricto
bram1984 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:56:
[...]

Hahaha, ja we kunnen grapjes blijven maken over Astro's Playroom. Maar ik moet zeggen dat ik er echt naar uit kijk deze game te spelen. Ik word echt vrolijk van dat filmpje met al die verwijzingen.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:17
[...]

Dan is het juist nog niet klaar toch? :P

Ben wel benieuwd naar Astro, maar denk niet dat ik er echt lang mee bezig zal zijn :D

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Tricto schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:58:
[...]

Hahaha, ja we kunnen grapjes blijven maken over Astro's Playroom. Maar ik moet zeggen dat ik er echt naar uit kijk deze game te spelen. Ik word echt vrolijk van dat filmpje met al die verwijzingen.
Ik ook, spekkie naar mijn bekkie dit. Hele vette trailer. Ik hoop dat ze volgend jaar ook met een volwaardige game komen, zou zonde zijn om dat niet te doen als alles verder toch al draait.

Verwijderd

Tricto schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:58:
[...]

Ik kijk er ook erg naar uit, mede doordat de controller natuurlijk vernieuwend is. Daarnaast is het een superleuke vrolijke stijl.

Nou daar gaan we!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 14:01 ]

• Tricto
Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:00:
[...]

Ik kijk er ook erg naar uit, mede doordat de controller natuurlijk vernieuwend is. Daarnaast is het een superleuke vrolijke stijl.
Ja precies, na het bekijken van meerdere previews. Iedereen behalve boris erg enthousiast. Ik kan bijna niet meer wachten. Ach.. nog 2 weekjes. Heb er zin in.

• bram1984
Veel plezier iedereen en welcome bij next gen. *O*

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:00:
[...]

[YouTube: PlayStation 5 Review]

Nou daar gaan we!
What's the verdict? Kan op het moment niet kijken.

• Kyhfin
Komen inderdaad video's online nu lijkt het.

onder andere: YouTube: PS5 full review: everything you didn't know about

-Edit-
En ondertussen al veel meer...

[ Voor 9% gewijzigd door Kyhfin op 06-11-2020 14:04 ]

Verwijderd

yinx84 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:
[...]

What's the verdict? Kan op het moment niet kijken.
10/10 IGN altijd. >:)

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 21:30
Faaaacccckkkk, ziet er wel echt dik uit!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 20:05

BlackEyedAngel

Just a decent guy

oeh lekker heb ik wat te luisteren tijdens werk :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Kalder
bram1984 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:
Over 2 weken kunnen we het dan eindelijk current-gen noemen :D

• Poulske
Om 16:00 komt er een livestream van PS UK van Astro's Playroom:

YouTube: PlayStation Access - YouTube

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 15:10

s0kkie

Cowabunga

Miles Morales dus meer een expansion dan echte game, was ik al bang voor. Dit vind ik persoonlijk niet full price waard, ik ga weer annuleren :P

• Marty03
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01-2024
https://youtu.be/jfR9xgM-kz8

[ Voor 15% gewijzigd door Marty03 op 06-11-2020 14:10 ]

• Kalder
[...]

Ik zou zeggen Astro's Playroom of Bugsnax... TLOU2 is zooo PS4....

• bram1984
IGN geeft een 8, Sony's game line-up domineert maar de console laat ondanks de potentie nog niet helemaal zien waar deze toe in staat is. De controller laat andere controller primitief aanvoelen. :9~

• Tim01

Zou dit het goede nieuws zijn waar ze naar hebben gehint?

[ Voor 21% gewijzigd door Tim01 op 06-11-2020 14:09 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:02:
Kan iemand de BramBot herstarten? Deze post kwam 2 weken te vroeg :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• bram1984
s0kkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:06:
Miles Morales dus meer een expansion dan echte game, was ik al bang voor. Dit vind ik persoonlijk niet full price waard, ik ga weer annuleren :P
De helft van het eerdere delen. Hebben ze maanden geleden ook gezegd.
Pagina: 1 ... 255 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden