Het is bijna meer een promo praatje voor de dual sense dan voor Dirt5
Ik vind de graphics trouwens echt niet zo slecht, maar de enige racegame die ik recent gespeeld heb is GT Sport, dus mijn referentiekader is ook niet zo heel groot.
De Dirt 5 studio bestaat voor een groot deel uit oud-medewerkers van Evolution Studios, dus Motorstorm developers.nioz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:38:
[...]
Ik vond Motorstorm echt fantastisch (de motorstorm RC spinoff vond ik trouwens echt te verslavend op de vitaCerandoX.nl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:45:
[...]
De Dirt 5 studio bestaat voor een groot deel uit oud-medewerkers van Evolution Studios, dus Motorstorm developers.
Die was zeker gaaf ten tijde van de PS3. Werd volgens mij ook gemaakt door dezelfde studio die later DriveClub heeft gemaakt. Helaas bestaat die studio niet meer volgens mij, terwijl ze aardige games maakte.nioz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:47:
[...]
Ik vond Motorstorm echt fantastisch (de motorstorm RC spinoff vond ik trouwens echt te verslavend op de vita![]()
), dus misschien dat Dirt5 me daarom ook wel aanspreekt. Goed dat ze nog steeds wel enthousiast zijn over Sony spul. Kan me ergens ook wel voorstellen dat die relatie dan toch een beetje meh is, maargoed ik weet niet precies hoe dat destijds allemaal verlopen is.
Laat ons hopen dat het effectief zo is want ik gebruik ook dit scherm,dflow schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:09:
[...]
Prima uitleg, het is wel zo dat sommige schermen zoals de LG 27GL850 (1440p) door je ps4(pro) worden herkent als 4k scherm, waardoor je niet een upscaling krijgt van 1080p naar 1440p wat vaak problemen geeft, maar hij het 4k signaal downscaled naar 1440p. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik toch de trigger heb overgehaald om dit scherm te halen als mijn PS5 scherm
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Evolution Studios bestaat inderdaad niet meer, in 2015 is al een aardig deel van het personeel ontslagen en kort daarna heeft Sony de deuren gesloten. Driveclub is de laatste game die ze gemaakt hebben.Gusev schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:52:
[...]
Die was zeker gaaf ten tijde van de PS3. Werd volgens mij ook gemaakt door dezelfde studio die later DriveClub heeft gemaakt. Helaas bestaat die studio niet meer volgens mij, terwijl ze aardige games maakte.
Waarom begin je er dan over, als je er van wil wegblijven? Het maakt mij gelukkig helemaal niets uit wat andere mensen voor console in huis halen. Als ik hier maar een mooie PS5 kan aansluiten, het liefst op 19 november.FMS schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:14:
Laten we van de Xbox v PS5 discussie wegblijven maar voor mij persoonlijk was het een no-brainer: je krijgt gewoon meer next-get, met de Tempest Audio chip en Dual Sense. Pure kracht is leuk, maar het gaat om het hele pakket. Om maar te zwijgen over de exclusives.
Maar, ieder hun eigen ding. Ik sluit niet uit dat ik over een jaar een Series X in huis haal, vooral voor MS2020. Even kijken hoe dat zich ontwikkelt. Forza lijkt me ook leuk. Vind het overigens ook gewoon een heel mooi minimalistisch apparaat.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dat is het xbox embargo toch? of ook voor PS5? Als dat is ben ik wel benieuwd naar wat meer OS inzichtenPoulske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:23:
Laten we hier vooral van wegblijven. Om maar even iets anders aan te zwengelen, wat verwachten jullie vanmiddag na het embargo van 15:00?
Oowh, ik meende een PS5 embargo. Dan laat maarHuismarb schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:26:
[...]
Dat is het xbox embargo toch? of ook voor PS5? Als dat is ben ik wel benieuwd naar wat meer OS inzichten
Wel grappig hoe je goede bedoelingen toch weer een discussie op kunnen startenPoulske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:27:
[...]
Oowh, ik meende een PS5 embargo. Dan laat maar
Fair enough. Ik liep te hard met delen van mijn persoonlijke mening. Verder eens dat het niet boeit. Vind ze beide hartstikke mooie consoles.Ozzie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:18:
[...]
Waarom begin je er dan over, als je er van wil wegblijven? Het maakt mij gelukkig helemaal niets uit wat andere mensen voor console in huis halen. Als ik hier maar een mooie PS5 kan aansluiten, het liefst op 19 november.
UI geloof ik wel, dat wil ik ook deels op de 19e zelf zien en ervaren, om die zelfde reden heb ik ook nog geen enkele unboxing bekeken. Maar ik wel benieuwd naar de functionaliteit van de "Switcher" knop, het lijkt op een "Quick Resume" achtige werking te duiden maar sommige UI teksten zijn daar nog onduidelijk/tegenstrijdig (afhankelijk van hoe je het interpreteert) over qua werking.Poulske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:23:
Laten we hier vooral van wegblijven. Om maar even iets anders aan te zwengelen, wat verwachten jullie vanmiddag na het embargo van 15:00?
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 05-11-2020 11:44 ]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Die krijgt geen gratis upgrade. Je moet echt Miles Morales Ultimate Edition kopen voor de remake van vorig jaar.Ozzie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:43:
Ik ben vooral benieuwd naar Spider-Man want die heb ik voor de PS4 gekocht vorig jaar met black friday en maar een keer 10min gespeeld en daarna eigenlijk geen tijd meer gehad. In de tussentijd wel wat andere spellen gespeeld. Dus nu wacht ik met die spelen totdat ik een PS5 heb want als het goed is krijgt deze een gratis upgrade. Dus ben wel benieuwd hoe het speelt met de DualSense en de verbeterde graphics
Tja die controller lijkt toch wel veel bruter te zijn dan we allemaal dachten. Ik had zoiets van tof dat ze er in ieder geval iets mee doen en die adaptive triggers zijn wel vet verzonnen, maar zoveel lof had ik niet verwacht. Ik heb al meerdere mensen zien zeggen dat dit de meest next-gen aanvoelende feature is.nioz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:38:
[...]
Het is bijna meer een promo praatje voor de dual sense dan voor Dirt5![]()
Ik vind de graphics trouwens echt niet zo slecht, maar de enige racegame die ik recent gespeeld heb is GT Sport, dus mijn referentiekader is ook niet zo heel groot.
Van de multiplats heb ik onderhand wel aardig van gezien. Geen eentje die echt indruk op mij maakt, tot nu toe.G4mert schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:33:
De series X embargo (als die daadwerkelijk vandaag is) is ook interessant. Toch aardig wat multiplatform games die we dan te zien krijgen.
Nope. Zoals @G4mert al aangeeft krijgt Spider-Man PS4 geen upgrade. Die draait gewoon in boost mode. De versie die bij de Miles Morales Ultimate Edition zit is een geheel nieuwe remaster met eigen trophies. Dat is ook de enige manier om die te bemachtigen.Ozzie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:43:
Ik ben vooral benieuwd naar Spider-Man want die heb ik voor de PS4 gekocht vorig jaar met black friday en maar een keer 10min gespeeld en daarna eigenlijk geen tijd meer gehad. In de tussentijd wel wat andere spellen gespeeld. Dus nu wacht ik met die spelen totdat ik een PS5 heb want als het goed is krijgt deze een gratis upgrade. Dus ben wel benieuwd hoe het speelt met de DualSense en de verbeterde graphics
Hmm fuck dat is wel weer jammer, dacht dat ik gelezen had dat die een gratis upgrade kreeg, maar zie nu dat dat inderdaad alleen zo is als je miles morales ultimate voor de PS4 koopt.G4mert schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:45:
[...]
Die krijgt geen gratis upgrade. Je moet echt Miles Morales Ultimate Edition kopen voor de remake van vorig jaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Ozzie op 05-11-2020 11:57 ]
Als je van plan was om Miles Morales sowieso meteen al te halen zou ik inderdaad voor de Ultimate Edition gaan. Scheelt maar een tientje ofzo en de Remastered versie van Spider-man bevat ook meteen alle DLC.Ozzie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:53:
[...]
Hmm fuck dat is wel weer jammer, dacht dat ik gelezen had dat die een gratis upgrade kreeg, maar zie nu dat dat inderdaad alleen zo is als je miles morales ultimate voor de PS4 koopt.
edit: Naja misschien dan maar spider-man verkopen en Miles Morales Ultimate kopen
[ Voor 32% gewijzigd door Henkje.doc op 05-11-2020 12:07 ]
Verwijderd
Wel vet hoor! Ook gaaf dat ze speakers rond de tracks hebben geplaatst zodat je daar de muziek van kunt horen in 3D in plaats van de huidige standaard waarbij muziek niet zo dynamisch is.
Naar wat ik heb gelezen, wel ja.Henkje.doc schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:06:
Ben overigens benieuwd of Spiderman Remastered ook Ray tracing support heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 05-11-2020 12:09 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Uiteraard gaan ze PS5 titels weggeven, al dan niet cross gen. Bugsnax en Destruction All Stars zijn al bevestigd. Een game als Godfall zie ik er ook wel in verschijnen.Poulske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:03:
Ik hoop wel dat Sony straks ook iedere maand een PS5 game in de PS Plus games doet en niet constant oudere PS4 backwards compatible games.
Vind het dan ook niet erg als het indie games zijn, zoals Bugsnax zijn, aangezien de PS5 library nu nog niet zo groot is.
Ik denk dat dit de eerste maanden niet of nauwelijks gebeurt. De catalogus is ontzettend klein en de ontwikkelaars willen vaak niet zo snel al hun game in de Plus line up zien belanden. Ik neem zelf genoegen met wat goede backwards compatible games.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:11:
[...]
Uiteraard gaan ze PS5 titels weggeven, al dan niet cross gen. Bugsnax en Destruction All Stars zijn al bevestigd. Een game als Godfall zie ik er ook wel in verschijnen.
Ben wel benieuwd hoeveel controllers er gaan sneuvelen als er straks met een multiplayer game de trigger blijft hangen omdat je gun jam hebt.🤡bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:46:
[...]
Tja die controller lijkt toch wel veel bruter te zijn dan we allemaal dachten. Ik had zoiets van tof dat ze er in ieder geval iets mee doen en die adaptive triggers zijn wel vet verzonnen, maar zoveel lof had ik niet verwacht. Ik heb al meerdere mensen zien zeggen dat dit de meest next-gen aanvoelende feature is.
[...]
Van de multiplats heb ik onderhand wel aardig van gezien. Geen eentje die echt indruk op mij maakt, tot nu toe.
Enige wat ik nog graag wil zien is wat tests van BC games (vooral de first party van Sony) en gewoon wat laadtijden/cold boots. Oh en ook wat uitleg hoe het werkt met een externe HDDm, maar dat zal wel voor zich spreken.
Volgens mij kreeg je tijdens de launch van de PS4 ook elke maand wel een PS4 spel dus ik verwacht dat je ook gewoon altijd wel een PS5 spel krijgt al zullen dit de eerste maanden waarschijnlijk alleen kleinere indie's zijn.Als Sony maar genoeg betaald zou in principe elk spel was bij PS+ kunnen zittenCasual_T schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:31:
[...]
Ik denk dat dit de eerste maanden niet of nauwelijks gebeurt. De catalogus is ontzettend klein en de ontwikkelaars willen vaak niet zo snel al hun game in de Plus line up zien belanden. Ik neem zelf genoegen met wat goede backwards compatible games.
[ Voor 6% gewijzigd door Tim01 op 05-11-2020 12:36 ]
Ik vermoed dat de triggers niet volledig zullen blokkeren, dat kan enkel zo'n klein motortje niet, tenzij hij een blokkeer mechanisme heeft, ik denk dat je ten alle tijde door de weerstand van de trigger heen kunt drukken, anders gaan die dingen zo stuk ook.DoubleDutch schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:33:
[...]
Ben wel benieuwd hoeveel controllers er gaan sneuvelen als er straks met een multiplayer game de trigger blijft hangen omdat je gun jam hebt.🤡
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Mja.. ik denk t eigenlijk niet.. want het zal gewoon in de game zitten dan. Anders hebben mensen die de functie uit hebben staan voordeel hebbenDoubleDutch schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:33:
[...]
Ben wel benieuwd hoeveel controllers er gaan sneuvelen als er straks met een multiplayer game de trigger blijft hangen omdat je gun jam hebt.🤡
Daar heb je gelijk in volgens mij. De indies tja .. ik kan me er vaak niet mee vermaken. Al vond ik Resogun nog best vermakelijk in het beginTim01 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:34:
[...]
Volgens mij kreeg je tijdens de launch van de PS4 ook elke maand wel een PS4 spel dus ik verwacht dat je ook gewoon altijd wel een PS5 spel krijgt al zullen dit de eerste maanden waarschijnlijk alleen kleinere indie's zijn.Als Sony maar genoeg betaald zou in principe elk spel was bij PS+ kunnen zitten
@DoubleDutch Ik neem aan dat je het bij elk multiplayer spel wel uit kunt zetten.
Twee weken te gaan. #PS5 pic.twitter.com/L1Jk3NBHI1
— PlayStation NL (@PlayStationNL) 5 november 2020
-
Hm ik was tiende voor de digital maar ben nog niet gebeld door Amersfoort
Dat is nog nooit mogelijk geweest.Soussi. schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:25:
Betreft de headset 3d Pulse PS5.
Kan je 2 headsets verbinden met de PS5 tijdens co-op bijvoorbeeld via 1 usb receiver? En zou je deze Pulse kunnen gebruiken op de xbox ?
Ok thanks, dan weet ik dat ik op zoek moet naar iets anderstimetje100 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:27:
[...]
Dat is nog nooit mogelijk geweest.
En geen idee of het op xbox werkt, zou je moeten opzoeken.
Dit gaat technisch gewoon niet mogelijk vanwege de latency die BT met zich meebrengt. Is eerder besproken/uitgelegd in dit topic.Basekid schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:30:
Ik had graag m'n Sony MX2 headphones aangesloten via Bluetooth , maar blijkbaar doet Sony erg moeilijk met draadloos en bestaande apparatuur.
[ Voor 7% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 05-11-2020 13:38 ]
Het kan waarschijnlijk wel met een omweg:Basekid schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:30:
Ik had graag m'n Sony MX2 headphones aangesloten via Bluetooth , maar blijkbaar doet Sony erg moeilijk met draadloos en bestaande apparatuur.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 05-11-2020 13:34 ]
Oudere reactie van mij hierover >>Basekid schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:30:
Ik heb er zin in! Verveel mij op dit moment echt kapot thuis...
Ja, dat is ook zo. Het artikel laat het wat spannender klinken dan het eigenlijk is.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:37:
[...]
In Nederland ook niet, althans niet in de zin dat je naar de winkel kunt gaan op launch dag en er een mee naar huis kan nemen zonder pre-order. Alles dat in de winkels terecht komt is al gepre-ordered.
edit: ps. dit hoort meer in het pre-order topic thuis.
https://www.eurogamer.net...g-a-playstation-5-glow-upCloud_VII schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:24:
Krijgt Days Gone nu een PS5 upgrade of is dat gewoon BC met Boost mode? Het internet is daar nogal onduidelijk in.
De laatste update voor die game is 23GB, kan me niet voorstellen dat er in zo'n grote patch geen hogere resolutie textures e.d. meegenomen zijn. Om die game alleen op 4K/60 te krijgen heb je geen 23GB grote patch nodig.Michiel_1982 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:43:
[...]
https://www.eurogamer.net...g-a-playstation-5-glow-up
Weet niet of de PS4 versie ook al tot 4k res ging, maar lijkt op BC, of met een kleine patch. Geen betere textures of RT als ik het zo zie.
Staat in m'n backlog!
Dat is waar, al vraag ik me wel af waarom dat dan niet in die tweet staat en die 4k/60 wel.Kalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:46:
[...]
De laatste update voor die game is 23GB, kan me niet voorstellen dat er in zo'n grote patch geen hogere resolutie textures e.d. meegenomen zijn. Om die game alleen op 4K/60 te krijgen heb je geen 23GB grote patch nodig.
Dit dus, onduidelijk. Neem aan als het een upgrade is dat die dan niet van externe schijven gestart kan worden omdat het dan een PS5 game is. Dat wordt dus testen de 19eKalder schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:46:
[...]
De laatste update voor die game is 23GB, kan me niet voorstellen dat er in zo'n grote patch geen hogere resolutie textures e.d. meegenomen zijn. Om die game alleen op 4K/60 te krijgen heb je geen 23GB grote patch nodig.
Ow... Van alle steden die je had kunnen noemen
Geen Dolby Vision is niet hetzelfde als Geen HDR.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:33:
Het is bedoeling om geregeld een 4K blu-ray te kijken met PS4. Nu staan daar allerhande kreten over Dolby vision, maar toch wel btje jammer dat we niet volledig kunnen genieten van die kwaliteit. Weet niet of het vergelijkbaar is, maar als ik op Netflix iets in Dolby vision kijk of gewoon 4K denk ik toch wat verschillen te zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 05-11-2020 14:26 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
[ Voor 24% gewijzigd door Kyhfin op 05-11-2020 14:55 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Kyhfin op 05-11-2020 15:04 ]
Kyhfin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:54:
First look: Demon’s Souls character creator and Photo Mode
https://blog.playstation....r-creator-and-photo-mode/
Wat zijn Gifjes toch eigenlijk irritante dingen zeg met die constante herhaling
Verwijderd
Nice! Wat me wel opvalt is de lage kwaliteit van armor en het haar van de characters. Ik ben wat te verwend met The Last of Us 2, maar toch. Nu weet ik dat je 9 vd 10 een helm op hebt en het haar dus verder niet boeit. Maar hoop wel dat armor wat meer polish krijgt voor de Photo mode.Kyhfin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:54:
First look: Demon’s Souls character creator and Photo Mode
https://blog.playstation....r-creator-and-photo-mode/
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier ook net even in shock toen ik het kreeg lolDonstil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
Gadver krijg net mail van bol,
Belangrijke informatie over je bestelling
spoiler:Ging het over Cold War
Schrik me dood
Mee eensCaayn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:21:
[...]
Volgens mij nog niet. Ja de PS4 en Wii waren beide er lastig te verkrijgen zonder pre-order maar ze lagen wel in de winkels op dag 1.
Daarbij moet wel gezegd worden dat wij nu natuurlijk ook meer en meer online zijn gaan bestellen en reserveren ten opzichte van zeven jaar geleden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik kreeg laatst een mailtje met; je bestelling is vertraagd.Donstil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
Schrik me dood
Maar wat is er zo belangrijk?Donstil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
Schrik me dood
Niets, Cold War op de Ps5 had nog geen datum toen ik hem bestelde, alleen een placeholder op 31/12/2020
[ Voor 95% gewijzigd door BM op 05-11-2020 16:12 ]
[ Voor 88% gewijzigd door BM op 05-11-2020 16:11 ]
Cool, hier hoopte ik al een tijdje op. Een van de betere F2P games en de afgelopen 7 jaar echt een compleet andere game geworden qua scope en verbeteringen. Ik weet nog dat ze 1 van de eerste F2P games waren bij de PS4 launch op day 1, blij dat ze er nu wederom bij zijn voor de PS5
[ Voor 16% gewijzigd door kazuka op 05-11-2020 16:45 ]
Geachte mijnheer Donstil,Donstil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
Schrik me dood
Release komt dichterbij dus denk dat het daardoor komt en er is voor de rest niet zoveel nieuws te bespreken behalve wachten op de 19e. maar ik ben het er wel mee eens, beter om de levertijden/preorder dingen in het andere topic te houden. Dan kan het hier gewoon over de inhoud blijven gaan.Kyhfin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:44:
[...]
Mijn punt is dat er ook hetzelfde wordt besproken wat in het andere topic al beantwoord is en dan gaat het in dat topic weer verder. Dus ik denk: 'huh, dat hebben we toch net uitlegd', maar dat staat dan in het andere topic. Een enkele keer is dat niet erg, maar vandaag slaat het nergens meer op.
Zo lees ik het bericht ook. Het is niet echt verantwoord om nu de winkels vol te proppen met consoles en groepen, rijen en geduw te krijgen. Als een winkel de PS5 heeft, reserveer je 'm en haal je het op of laat je het bezorgen.Martijn1990 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:23:
Ik kan me voorstellen dat Corona ook mee speelt om er op deze manier wereldwijd voor te zorgen dat winkels niet worden overladen met mensen. Daarnaast is Sony nu al gewoon zeker ervan dat alle PS5's die ze hebben kunnen produceren uitverkocht zijn (ook al zou dat anders ook wel zo zijn).
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Priscilla is on fire deze week.poor Leno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:51:
[...]
Geachte mijnheer Donstil,
Wij hebben begrepen dat u meerdere pre-orders heeft geplaatst met eventueel het plan om deze door te verkopen voor woekerprijzen op verscheidene tweedehands websites.
Dit gaat tegen ons eigen principes, waarden en normen in, en beroepen ons derhalve op het annuleringsrecht vanuit onze kant.
Uw bestelling van de PS5 is hierbij geannuleerd en vergeven aan een klant die deze wel waardeert.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantendienst.
Met vriendelijke groet,
- Priscilla, Bol Helpdesk
![]()
![]()
Ze zeggen letterlijk dat ze dit doen om te voorkomen dat er massa's voor de winkels gaan wachten. Als er voorraad is, kun je die online bestellen. Daarmee verminderen ze eventuele besmettingsrisico'sG_Dragon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:15:
[...]
Vind dat wel ontzettend slecht van Sony!
Je zou dit als groot bedrijf wel voor elkaar moeten hebben
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Hahaha.poor Leno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:51:
[...]
Geachte mijnheer Donstil,
Wij hebben begrepen dat u meerdere pre-orders heeft geplaatst met eventueel het plan om deze door te verkopen voor woekerprijzen op verscheidene tweedehands websites.
Dit gaat tegen ons eigen principes, waarden en normen in, en beroepen ons derhalve op het annuleringsrecht vanuit onze kant.
Uw bestelling van de PS5 is hierbij geannuleerd en vergeven aan een klant die deze wel waardeert.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantendienst.
Met vriendelijke groet,
- Priscilla, Bol Helpdesk
![]()
![]()
Ook bij Bol lezen ze hier mee hoorDonstil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:06:
[...]
Hahaha.
Nee nee voor bol heb ik maar een order![]()
Die kunnen dat niet weten.
Tenzij ze alle orders annuleren. Dan hebben ze me wel
Jazeker, ik heb model gestaan voor het blauwe mannetje.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ooh jee dan gaan al jullie orders geannuleerd worden!
[ Voor 30% gewijzigd door ariekanari op 05-11-2020 16:47 . Reden: aanvulling ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Alleen van de scalpersDonstil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:11:
[...]
Ooh jee dan gaan al jullie orders geannuleerd worden!
Haha hoe maken ze die gifjes toch?
Ik weet het niet hoor. Het is natuurlijk makkelijk om nu een oordeel te vellen, maar niemand weet precies hoe de situatie en lockdown etc zich ontwikkeld en wat dan het juiste besluit is. Gezien de rush die er al was op pre-orders, en de rush die er bij eerdere console launches ook was in winkels, denk ik dat dit het enige juiste besluit is. Buiten de mensen zelf die daar staan te dringen met kans op besmetting, wil je hier als merk toch ook echt niet mee geassocieerd worden straks. Die headlines schrijven zichzelf.ariekanari schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:17:
Sony had m.i. wel eerder kunnen of zelfs moeten aankondigen dat de PS5 bij de lancering niet in de schappen ligt van de detailhandel en dat alleen in de voorverkoop gereserveerde consoles kunnen worden afgehaald.
De onlinevoorverkoop ging dermate snel - vele malen sneller dan tijdens de lancering van de PS4 - en wist Sony dus binnen een week of hooguit twee weken dat nagenoeg alle geproduceerde exemplaren uitverkocht waren en Sony ook weet hoe veel doorlooptijd het kost om een batch consoles te produceren (en te verschepen naar de afzetmarkten en -kanalen. M.i. wisten ze dus al heel erg vroeg dat de detailhandel maar mondjesmaat zou kunnen worden bevoorraad.
Sony heeft ruim de tijd gehad om de consument hierover te informeren en had wellicht een onlinereserveringssysteem op kunnen zetten waarin bijvoorbeeld een console wordt toegekend (gereserveerd) uit een bepaalde batch en dus een geschatte leverdatum kan worden afgegeven aan de consument en deze de console rondom deze datum thuisbezorgd krijgt.
Eigenlijk is de fysieke detailhandel het grootste slachtoffer. Geen of vrijwel geen verkeer naar een winkellocatie en dus geen extra verkopen van spellen en gamingsaccessoires met een hogere marge.
Natuurlijk speelt Covid-19 een rol maar zou de voorverkoop minder hard zijn gegaan zonder Covid-19? Wellicht wel maar de gamingmarkt is ook vele malen groter geworden en mogelijk was Sony ook zonder bijzondere Covid-19 omstandigheden ook niet instaat geweest om voldoende winkelvoorraad uit te leveren.
Voor de Series X|S geldt natuurlijk hetzelfde, voor zover van toepassing.
Naughty Dog is daar toen mee begonnen met die Antonio Banderas gif. Nu doen alle Sony studio's het. Bend is ook begonnen en SSM doet het ook. Echt geniaal.

Ze hebben het voor elkaar, dit is vanwege Covid-19. Bij coolblue kun je namelijk online bestellen op releasedag. De consoles zijn er dus gewoon.G_Dragon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:15:
[...]
Vind dat wel ontzettend slecht van Sony!
Je zou dit als groot bedrijf wel voor elkaar moeten hebben
Gaaf, ik dacht even dat het modders waren die wisten hoe ze de modellen konden gebruiken voor zelfgemaakte animaties, gaaf dat het developers zijn die ze maken!bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:30:
[...]
Naughty Dog is daar toen mee begonnen met die Antonio Banderas gif. Nu doen alle Sony studio's het. Bend is ook begonnen en SSM doet het ook. Echt geniaal.
[Afbeelding]
Ik zie dat we nu niet eens Craig memes meer mogen posten.
Jammer van de kwaliteit van de video.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:38:
Dit ziet er wel ziek uit. 4K60 en vol gebruik van haptics en adaptive triggers.
[YouTube: NBA 2K21: PS5 Hands-On Impressions]
Ik zie de headlines al voor me. "Sony besmet X aantal mensen door Playstation" en dat soort variaties erop.nioz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:29:
[...]
Ik weet het niet hoor. Het is natuurlijk makkelijk om nu een oordeel te vellen, maar niemand weet precies hoe de situatie en lockdown etc zich ontwikkeld en wat dan het juiste besluit is. Gezien de rush die er al was op pre-orders, en de rush die er bij eerdere console launches ook was in winkels, denk ik dat dit het enige juiste besluit is. Buiten de mensen zelf die daar staan te dringen met kans op besmetting, wil je hier als merk toch ook echt niet mee geassocieerd worden straks. Die head lines schrijven zichzelf.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Dit was toch al enige tijd duidelijk? In acht nemend wat er in de wereld aan de hand is. Covid19 heeft een hoop dingen in de war geschopt, ook de launch van de nieuwe Playstation.ariekanari schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:17:
Sony had m.i. wel eerder kunnen of zelfs moeten aankondigen dat de PS5 bij de lancering niet in de schappen ligt van de detailhandel en dat alleen in de voorverkoop gereserveerde consoles kunnen worden afgehaald.
De onlinevoorverkoop ging dermate snel - vele malen sneller dan tijdens de lancering van de PS4 - en wist Sony dus binnen een week of hooguit twee weken dat nagenoeg alle geproduceerde exemplaren uitverkocht waren en Sony ook weet hoe veel doorlooptijd het kost om een batch consoles te produceren (en te verschepen naar de afzetmarkten en -kanalen. M.i. wisten ze dus al heel erg vroeg dat de detailhandel maar mondjesmaat zou kunnen worden bevoorraad.
Sony heeft ruim de tijd gehad om de consument hierover te informeren en had wellicht een onlinereserveringssysteem op kunnen zetten waarin bijvoorbeeld een console wordt toegekend (gereserveerd) uit een bepaalde batch en dus een geschatte leverdatum kan worden afgegeven aan de consument en deze de console rondom deze datum thuisbezorgd krijgt.
Eigenlijk is de fysieke detailhandel het grootste slachtoffer. Geen of vrijwel geen verkeer naar een winkellocatie en dus geen extra verkopen van spellen en gamingsaccessoires met een hogere marge.
Natuurlijk speelt Covid-19 een rol maar zou de voorverkoop minder hard zijn gegaan zonder Covid-19? Wellicht wel maar de gamingmarkt is ook vele malen groter geworden en mogelijk was Sony ook zonder bijzondere Covid-19 omstandigheden ook niet instaat geweest om voldoende winkelvoorraad uit te leveren.
Voor de Series X|S geldt natuurlijk hetzelfde, voor zover van toepassing.
Nou, ik zie dit totaal niet voor me, eerlijk gezegd.Kadardar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:43:
[...]
Ik zie de headlines al voor me. "Sony besmet X aantal mensen door Playstation" en dat soort variaties erop.
Mondjesmaat? Ik begreep dat de productie-aantallen veel hoger liggen als de PS4. Die komen bij zowel online- als detailhandel terecht, met als verschil dat veel winkeliers nu ook de mogelijkheid gaven om vooraf te reserveren.ariekanari schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:17:
M.i. wisten ze dus al heel erg vroeg dat de detailhandel maar mondjesmaat zou kunnen worden bevoorraad.
Voorlopig verkoopt Sony nooit rechtstreeks (hardware) aan de consument. Microsoft heeft wel eigen retail-kanalen, dan is zoiets wat makkelijker te organiseren, echter ook alleen binnen je eigen chain.Sony heeft ruim de tijd gehad om de consument hierover te informeren en had wellicht een onlinereserveringssysteem op kunnen zetten waarin bijvoorbeeld een console wordt toegekend (gereserveerd) uit een bepaalde batch en dus een geschatte leverdatum kan worden afgegeven aan de consument en deze de console rondom deze datum thuisbezorgd krijgt.
Nu niet meer nee. Want er is geen losse verkoop.bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:44:
[...]
Nou, ik zie dit totaal niet voor me, eerlijk gezegd.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq