• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 10:59
Caayn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:22:
[...]
"Level scaling" ;) Eén van de meest irritante gameplay systemen imo. Net als anderen hier heeft mede dat Assassin's Creed voor mij verpest. Origins een paar uur gespeeld maar vervolgens nooit meer aangeraakt, Odyssey uiteindelijk ook nooit gekocht en Valhalla wordt het waarschijnlijk ook niet. Terwijl ik de voorgaande AC games altijd met plezier gespeeld heb beginnend bij het origineel op release dag in 2007.
ik vond het in dying light nog niet eens zo heel slecht gedaan het level scaling. Daar werd het zover ik nog kan herinneren voornamelijk op de makkelijke zombies toegepast. Die kregen gewoon meer armor naarmate je level steeg, maar ze waren wel met 3x hakken wel dood. De moeilijke zombies werden iets moeilijker waardoor het daar eigenlijk nauwelijks op viel.

Voor mij is het level scaling de reden om niet aan AC te beginnen. Om een of andere reden is AC nooit op mijn radar gekomen, ondanks dat ik me met ubisoft games me altijd wel heb vermaakt (Far Cry en Watch dogs).

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

spijkerhoofd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ik vind het jammer de Ubisoft weinig inspiratie heeft de laatste jaren en alles onder de vlag van AC stopt. Het is prima om een game te maken in de Egyptische, Griekse of, zoals nu, een Vikinggame te maken, maar haal het AC gedeelte eruit en maak gewoon 3 op zich staande games.
Beter nog, behoud de setting en maak er weer een traditionele AC game van.
Egypte, Griekenland, Vikings in de originele stijl? Yes please :Y

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:19:
[...]

Oh echt?? Dus dat hele levelen kan weg?? :D *O*

Of geldt dat alleen voor 'echte' assassinations, zoals ergens van bovenaf droppen op iemand?

Want mij gaat t vooral om het vechten met groepjes enzo.. man man wat duurt dat lang.. zelfs al zijn ze een paar levels lager :/

Imo moet alles gewoon een 1-2 hit/slash/shot kill zijn.. zoals t was.

De hele tijd t gevoel dat ze dit systeem hebben toegepast om de tijd uit te rekken en dat mensen het geveol van voortgang krijgen..

Maar ja ik speel AC niet voor de uitgebreide combats enzo.

--

PS Als dat levellen niet uitgezet kan worden in Valhalla, dan ga ik m niet eens spelen.
Ik weet er het fijne niet van, maar ik vermoed dat het alleen mogelijk is als je nog niet gespot bent door de vijand.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Trishul schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:28:
Langzamerhand krijgen alle PS+ collection games een PS5 update. Days Gone is er sinds gisteren bijgekomen.
Bloodborne zit ook in die collection en heeft als enige geen PS4pro mode, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren...
Days Gone was dit weekend al geupdate volgens mij, update van 25-30gb

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27
Caayn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:22:
[...]
"Level scaling" ;) Eén van de meest irritante gameplay systemen imo. Net als anderen hier heeft mede dat Assassin's Creed voor mij verpest. Origins een paar uur gespeeld maar vervolgens nooit meer aangeraakt, Odyssey uiteindelijk ook nooit gekocht en Valhalla wordt het waarschijnlijk ook niet. Terwijl ik de voorgaande AC games altijd met plezier gespeeld heb beginnend bij het origineel op release dag in 2007.
Ah ja dát was het! Echt een stom mechanisme.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vrijdag schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:38:
[...]

Ah ja dát was het! Echt een stom mechanisme.
Ik had met de mechanic zelf niet heel veel moeite, omdat ik vaak eerst alle sideshit in een gebied doe en dan pas verder ga met de main quest. Wat ik wel irritant vond, is dat je hogere levels niet kon one-shotten als je een assassination deed. Duw je je blade in iemands nek, gaat er 5% health bij 'm af.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12 21:41
spijkerhoofd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ik vind het jammer de Ubisoft weinig inspiratie heeft de laatste jaren en alles onder de vlag van AC stopt. Het is prima om een game te maken in de Egyptische, Griekse of, zoals nu, een Vikinggame te maken, maar haal het AC gedeelte eruit en maak gewoon 3 op zich staande games.
Simpel: het merk AC verkoopt. 3 nieuwe IPs is 3 x een groot risico. En daar houden de aandeelhouders niet zo van 😉
Hoe meer geld ermee gemoeid is, hoe minder risico's genomen worden en dan gaat ook de creativiteit omlaag

PSN: Zwartkijker

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:51:
[...]

Ik had met de mechanic zelf niet heel veel moeite, omdat ik vaak eerst alle sideshit in een gebied doe en dan pas verder ga met de main quest. Wat ik wel irritant vond, is dat je hogere levels niet kon one-shotten als je een assassination deed. Duw je je blade in iemands nek, gaat er 5% health bij 'm af.
Git gud
Was bij Odyssey een kwestie van de juiste gear en skills 8)

(Ben het wel met je eens hoor)

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:51:
[...]

Dat is nu dus schijnbaar opgelost met de One-hit-assassination optie.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Nog maar 2 weken! *O*

tot we de verzendbevestiging krijgen

• Kalder
Poulske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:58:
Nog maar 2 weken! *O*

tot we de verzendbevestiging krijgen
Over 2 weken moet ik alsnog een dag wachten :-( Over 2 weken en 1 dag ben ik zelf aan het spelen :>

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Bas170 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:54:
[...]

Git gud
Was bij Odyssey een kwestie van de juiste gear en skills 8)

(Ben het wel met je eens hoor)
Git gud ... dat past bij Bloodborne en Demon Souls en zo. AC moet niet frustrerend zijn imo. Heb geen zin in een gevecht van een kwartiet waar ik moet letten op m'n blocks en parries Ik ben in Odyssey meerdere malen per ongeluk in een gevecht met meerdere mercenaries gekomen waar mijn level niet toereikend voor was. Verstoppen, wegrennen, long distance combat. Daar ben je geen assassin voor.

Denk ook dat ik die 1 hit assassination aanzet

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kalder schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:15:
In AC Valhalla krijg je een optie om one-hit-assasinations aan te zetten.
Ik hoop ook dat je het op die manier kunt spelen zodat het weer meer zoals de oude AC's voelt. Verder ziet het er toch wel weer vet uit en overweeg ik het weer te halen, maar ik wacht de reviews nog even af.

Bij de laatste AC's lag de nadruk erg op het vechten. Natuurlijk kon je daar ook stealth toepassen, maar een deel van de vijanden in een kamp kreeg je niet met één kill dood waardoor je alsnog opgemerkt werd. Daarna kwam gelijk heel het kamp op je af en als bonus één of meerdere mercenary's van wat levels hoger. Gameplay-wise ben je dan gewoon veel aan het vechten.

Het hele levellen vind ik in geen enkel spel fijn. Ik heb dan liever dat je gewoon gebieden moet vrijspelen omdat het verhaal je toelaat. Zoals RDR2 vond ik perfect: toch open-world en behoorlijk wat vrijheid om te bewegen, als je het verhaal volgt komt je vanzelf op verschillende plekken en sommige zijn nog afgeschermd (waardoor je benieuwd bent wat daar is).

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 22:50
Wel erg flauw van Sony om nu nog embargoes te hebben op teardowns etc. Alle preorders zijn toch op en mensen gaan nu toch niet meer switchen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
Wel erg flauw van Sony om nu nog embargoes te hebben op teardowns etc. Alle preorders zijn toch op en mensen gaan nu toch niet meer switchen.
Vind het zelf ook kinderachtig, maar je doet er niets aan.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:48
Tom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:03:
[...]
Het hele levellen vind ik in geen enkel spel fijn. Ik heb dan liever dat je gewoon gebieden moet vrijspelen omdat het verhaal je toelaat. Zoals RDR2 vond ik perfect: toch open-world en behoorlijk wat vrijheid om te bewegen, als je het verhaal volgt komt je vanzelf op verschillende plekken en sommige zijn nog afgeschermd (waardoor je benieuwd bent wat daar is).
Ik vind dat wel mooi. Ik ben gek op zichtbare en merkbare progressie. Bij RDR2 is dat totaal niet en dat begrijp ik best gezien het soort game en het realisme wat ze neer willen leggen. Wat dat betreft past dat levelen niet bij AC, maar ik vind dat prachtig. Op een gegeven moment moet ik gewoon enorm badass zijn zodat ik iedereen en alles kan slopen 8) Wil niet zeggen dat een game perse heel makkelijk hoeft te zijn, maar gewoon toffe skills unlocken die mij enorm helpen vind ik al mooi.

Bij veel RPG's wordt je wel echt helemaal doodgegooid met loot die er voor 99% niet toe doet. Is bij de laatste AC games ook zo. Dat schijnen ze bij Valhalla ook aangepakt te hebben. Ben benieuwd!

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2020 12:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• cold_as_ijs
Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
ze willen de hype laten pieken zo dicht mogelijk bij de verkopen. De pre-orders zijn dan al wel uitverkocht wereldwijd maar met name de US kunnen we denk ik wel nog winkelverkopen verwachten voor de feestdagen. Aangezien daar de strijd het heetst is moet je toch op een of andere manier de aandacht zien te trekken.

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12 15:22
Even jullie hulp nodig met de keuze voor m'n PS5 monitor:
LG 27GL850-B of de ASUS TUF Gaming VG27AQL1A, wat zeggen jullie ? Ik weet dat de PS5 wsl geen 1440p native gaat ondersteunen, maar de PS4 pro schijnt 4k signaal te ontvangen van deze monitoren om ze vervolgens te downscalen naar 1440p (ipv 1080 upscalen naar 1440p wat blur kan veroorzaken).

Mochten jullie nog een betere keuze hebben qua monitor hoor ik het ook graag!

• cold_as_ijs
ik moet zeggen dat ik het van de ene kant wel leuk vind dat Sony het zo doet. Dat druppelgewijs nieuws spreekt heel erg aan op de menselijke psyche, zelfde tactiek een beetje als facebook, we willen altijd nieuwe informatie opnemen hoe klein die kruimel ook is.
Hierdoor ben ik eigenlijk al sinds september hyped en wordt het ook alleen maar erger.

Nu is de XBOX tactiek daarentegen beter voor mijn productiviteit. Een keer veel filmpjes kijken, dan kan ik gewoon rustig werken tot hij er daadwerkelijk staat :D
Segafreak83 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:08:
[...]

Vind het zelf ook kinderachtig, maar je doet er niets aan.
Jawel hoor..

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/1fec01e1780fe14166290177d735d85e/tenor.gif

:>

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12 21:41
bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:15:
[...]

Black Flag heb ik ook bijna op 100% gehaald. Unity vond ik heel storend qua pop-in. Syndicate heb ik ook uitgespeeld, vond ik ook leuk. Origins is mijn favoriet met Black Flag.
Bij Unity hadden ze volgens mij de kracht van de consoles wat overschat volgens mij.
Hier heeft DF toevallig een tijdje geleden een video over gemaakt, hoe die draait op next gen (wel op de zwarte toren, maar op PS5 zal het hopelijk ook zo zijn)
Is echt een wereld van verschil

PSN: Zwartkijker

• bram1984
Zwartkijker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:26:
[...]

Bij Unity hadden ze volgens mij de kracht van de consoles wat overschat volgens mij.
Hier heeft DF toevallig een tijdje geleden een video over gemaakt, hoe die draait op next gen (wel op de zwarte toren, maar op PS5 zal het hopelijk ook zo zijn)

[YouTube: Xbox Series X: Assassin’s Creed Unity FINALLY Runs Locked at 60fps]
Absoluut. Zou daar wel een goede remaster van willen zien. Prachtige game verder.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12 19:41
Zwartkijker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:26:
[...]

[YouTube: Xbox Series X: Assassin’s Creed Unity FINALLY Runs Locked at 60fps]
Jammergenoeg is die 60fps in Unity alleen mogelijk met de ongepatchte versie van Unity zoals die op de retail disc geleverd werd. Die was zo buggy, dat de developers de framerate maar uncapped hebben gelaten, in de hoop af en toe nog 30fps te halen. :)
Dit is dus meer een experiment geweest van DF om te zien wat er gebeurt met een uncapped game die slecht performde op previous gen hardware. Een gepatchte AC Unity op de SeriesX of PS5 zal nog steeds een 30fps lock hebben. Tenzij Ubisoft er werk van maakt, wat zeer onwaarschijnlijk is...
Oh, AC unity, wat zou ik graag een remaster van je spelen! Parijs in 4K met HDR, raytracing, mooie textures...

[ Voor 13% gewijzigd door estorino op 04-11-2020 13:22 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Ik zag op Twitter dat er een actie is waarbij je 25% korting krijgt op de PS+ abo in bepaalde landen, waaronder Nederland (van 3/11 tot 10/11):

https://www.playstation.com/nl-nl/legal/plusicd1020/

Iemand die hier gebruik van heeft kunnen maken? Ik heb nog geen mail van Sony ontvangen met de kortingscode.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
alionfire schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:23:
Ik zag op Twitter dat er een actie is waarbij je 25% korting krijgt op de PS+ abo in bepaalde landen, waaronder Nederland (van 3/11 tot 10/11):

Iemand die hier gebruik van heeft kunnen maken? Ik heb nog geen mail van Sony ontvangen met de kortingscode.
Thanks voor de tip, ga het ook wel even proberen.
Edit: ah zie nu dat je gewoon iets in je email moet ontvangen van ze :(
Mijn instellingen nog een keer gecheckt, staan volgens mij goed, maar ik ontvang dit soort mails nooit. Enkel aankoopbevestigingen.

[ Voor 16% gewijzigd door nioz op 04-11-2020 13:33 ]

• Basekid
Booo net 1 jaar PS+ afgenomen. Nouja you win some you lose some (ofzo....)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:43

Oxigeon

En zo is dat!

Hoop dan ook dat ik die mail ga ontvangen. De mijne loopt eind november af

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• cold_as_ijs
Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
Booo net 1 jaar PS+ afgenomen. Nouja you win some you lose some (ofzo....)
Je kan toch gewoon nog een jaar extra afnemen, wordt er gewoon bij opgeteld.

• alionfire
  • Laatst online: 27-08 08:33
nioz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:27:
[...]

Thanks voor de tip, ga het ook wel even proberen.
Edit: ah zie nu dat je gewoon iets in je email moet ontvangen van ze :(
Mijn instellingen nog een keer gecheckt, staan volgens mij goed, maar ik ontvang dit soort mails nooit. Enkel aankoopbevestigingen.
Ik krijg ook nooit promo mails van Sony, ondanks het feit dat ik het overal wel heb aangevinkt.

Ach ja, hopelijk komt het nog binnen. En anders is er misschien wel een aanbieding op Black Friday (27 nov.)

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-12 19:10
Oxigeon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:32:
Hoop dan ook dat ik die mail ga ontvangen. De mijne loopt eind november af
Met Black Friday op komst zou ik mij daar niet te druk om maken, dan is er vaak wel een goede aanbieding qua PS+.

Overigens lees ik van bovenstaande mensen nog niemand die daadwerkelijk een mail heeft gehad, begrijp ik?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Edzeau schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
[...]

Met Black Friday op komst zou ik mij daar niet te druk om maken, dan is er vaak wel een goede aanbieding qua PS+.

Overigens lees ik van bovenstaande mensen nog niemand die daadwerkelijk een mail heeft gehad, begrijp ik?
Ik niet nee... Maar begin van het jaar hebben ze ook aan willekeurige mensen 10euro uitgedeeld. Hier viel ik ook buiten de boot. Dus of ik niet binnen de promoties van kan ook best. Zoals meerdere hier wel de vinkjes aanstaan

• Basekid
cold_as_ijs schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:33:
[...]

Je kan toch gewoon nog een jaar extra afnemen, wordt er gewoon bij opgeteld.
Oh wist niet dat dat kon, thanks :)

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:11
Uhm, dacht ik doe vast ook even PS+ verlengen.

Maar hier is de site een beetje stuk, krijg een 500 internal error op het winkel wagentje.
En op mijn games bibliotheek een "dat hielp niet".

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Edzeau schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
[...]

Zou ook wel wachten op black friday, wie weet is er een betere korting dan 25% :)

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-12 21:07
Iemand een code ontvangen, ik had me eerder al op honderden verschillende mails van Sony aangemeld maar dan blijkt dat er nog 50 andere mails bestaan.
Alleszins, ik heb niet gekregen en het zou wel handig zijn.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
Ik heb ook geen code gekregen :( Wilde juist deze maand PS+ aanschaffen vanwege de PS5. Nog maar even wachten tot de volgende aanbieding. Black Friday ofzo

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ozzie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:10:
Ik heb ook geen code gekregen :( Wilde juist deze maand PS+ aanschaffen vanwege de PS5. Nog maar even wachten tot de volgende aanbieding. Black Friday ofzo
Ik koop traditioneel bij tijdens BF of days of play (of hoe het ook heet).

Rond die tijden zijn er altijd wel kortingen, meestal heb je het dan voor 40 euro.

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Hoe komt het dat de nieuwe games in de psn plus nog niet beschikbaar zijn? Andere regios zijn deze al wel beschikbaar, maar voor Belgie nog steeds de games van oktober te zien.

• Stantana
  • Laatst online: 16-12 21:16
alionfire schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:23:

Klopt!
Code gisteren in de mail gehad en direct gebruik van gemaakt.

Verwijderd

Soussi. schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:07:
Hoe komt het dat de nieuwe games in de psn plus nog niet beschikbaar zijn? Andere regios zijn deze al wel beschikbaar, maar voor Belgie nog steeds de games van oktober te zien.
Ik kon ze eerst ook niet vinden. Ze staan hier:

https://store.playstation.com/nl-nl/subscriptions

• Kalder
In nederland zijn ze ook al beschikbaar, en als je via de browser kijkt in de PS Store?

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
Dank je voor de link, als ik browse naar plus service psn plus games van de maand dan zie ik de games van vorige maand. Maar via jouw link kan ik de nwe games wel vinden best raar. Bedankt :)

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-12 16:50
Soussi. schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
[...]

Dank je voor de link, als ik browse naar plus service psn plus games van de maand dan zie ik de games van vorige maand. Maar via jouw link kan ik de nwe games wel vinden best raar. Bedankt :)
Wel vreemd ik kon ze gisteren gewoon vinden op mijn PS4
Echter zie ik ook in de store de PS5 game nog niet O-)

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12 11:31
AppleFan2007 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:08:
Iemand een code ontvangen, ik had me eerder al op honderden verschillende mails van Sony aangemeld maar dan blijkt dat er nog 50 andere mails bestaan.
Alleszins, ik heb niet gekregen en het zou wel handig zijn.
Ik heb een code gekregen maar ze werkt niet icm PS+, enkel voor games :F

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• DeYentel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-04-2021
Aangezien ik nooit echt online gespeeld meer heb sinds dat het verplicht werd om PS+ daarvoor te hebben had ik wel enkele vraagjes.. :

Wat is juist het verschil tussen die PS+ & PS now? Dat zijn 2 afzonderlijke abonnementen waarvoor je 60 EUR per jaar neertelt?

Die PS4 collection die beschikbaar zou zijn op de PS5, heb je daar dan PS+ of PS Now voor nodig?

thx!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
DeYentel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:36:
Aangezien ik nooit echt online gespeeld meer heb sinds dat het verplicht werd om PS+ daarvoor te hebben had ik wel enkele vraagjes.. :

Wat is juist het verschil tussen die PS+ & PS now? Dat zijn 2 afzonderlijke abonnementen waarvoor je 60 EUR per jaar neertelt?

Die PS4 collection die beschikbaar zou zijn op de PS5, heb je daar dan PS+ of PS Now voor nodig?

thx!
PS Now is streaming van oude games.

Computer says no

• Tim01
  • Laatst online: 28-11 13:55

thx!
PS+ heb je nodig om online te kunnen gamen en daarbij krijg je ook elke maand 2 of meer games gratis. De PS4 collectie zit inbegrepen bij PS+ al heb je daar wel een PS5 voor nodig

PS Now is een service waar je bepaalde games kunt downloaden/streamen voor een vast bedrag per maand/jaar.

• nioz

thx!
Kleine opmerking: voor Free to Play games is het niet verplicht om PS+ te hebben. Je kan spellen zoals Apex Legends, Fortnite, Rocket League etc dus gewoon online spelen zonder extra abonnement.

• DeYentel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-04-2021
Tim01 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:40:
[...]

PS+ heb je nodig om online te kunnen gamen en daarbij krijg je ook elke maand 2 of meer games gratis. De PS4 collectie zit inbegrepen bij PS+ al heb je daar wel een PS5 voor nodig

PS Now is een service waar je bepaalde games kunt downloaden/streamen voor een vast bedrag per maand/jaar.
Bedankt voor de duidelijke uitleg! dan maar PS+ kopen bij men ps5 :)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12 10:25
Je kon ze ook al manueel zoeken in de Store, en waren gisterenavond al beschikbaar. Maar het illustreert nogmaals wat voor een ongelooflijke soep die Store momenteel is.
Het enige waar ik positief over kan zijn, is dat je nu gewoon met 1 klik de games toevoegt aan je bibliotheek zonder dat je het als aankoop moet doen.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12 10:25
Starscreamer schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:20:
[...]
Echter zie ik ook in de store de PS5 game nog niet O-)
Dat was al aangekondigd dat die (Bugsnax dus) pas op 12 november te claimen zal zijn.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Er was onlangs een lijstje met games die niet backwards compatible zijn vanaf de PS4 op de Ps5. Echter, ik zie nu wel bij bijv. Gardens Between in de app staan dat hij niet speelbaar is op de Ps5. Misschien geldt dat toch wel voor meer games dan?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-12 19:08

PBP

Call of Duty Black Ops Cold War heeft schijnbaar 285gb nodig. Weet ik in ieder geval welke game ik niet hoef te kopen :+

• Kalder
PBP schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:10:
Call of Duty Black Ops Cold War heeft schijnbaar 285gb nodig. Weet ik in ieder geval welke game ik niet hoef te kopen :+
Als dat waar is? Wtf....

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik zie trouwens in de pushinstellingen van de PS app dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDTGdmhb9iupsuafoJKe_MmnJiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZCnSz4HwJVO8qmP13Upbazs.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker nuttig als er geen wensenlijst meer is 8)7

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 22:17
PBP schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:10:
UPDATE – Nov 4 at 1PM ET: Activision has officially announced the file size for PlayStation 5 at launch, and it’s 133GB, not 285GB. See how to pre-load Black Ops Cold War now.

Sultana?

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:31

ikookhier

>hijdiehieris<

In case you needed any more confirmation - the #PS5 review kits have 667 GB of storage.

Looks like that's with Astro's Playroom installed.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-12 12:05

Was deze al voorbij gekomen? :*)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Sony Would Like to Add Customization Elements to PS5 UI in the Future
Today’s issue of Weekly Famitsu included a brief interview to Sony Interactive Entertainment senior vice president, Platform Planning & Management Hideaki Nishino about the UI of the PS5.

Nishino-san mentioned that the concept of the new UI is to provide the user with hints and hooks in the system to immerse themselves in the games at a deeper level.

That’s why there is a “Control Center” that can let you easily access the system menu and presents a lot of information about the games. Sony believes this will improve the gaming experience for the users.

However, the PS4 UI has been well-received because it was simple and easy to use, so Sony applied its good points without eliminating them and hopes players will get used to the new UI soon.

PS5 is also more closely connected with the network allowing the user to easily see additional information for each game including available downloadable content.

In the future, Nishino-san would like to consider implementing customization elements for the home screen like the custom themes that are on PS4.

First of all, he’d like users to get hands-on with the UI when the PS5 launches and get used to its operation. https://bit.ly/38alq8r

[ Voor 89% gewijzigd door Recon24 op 04-11-2020 20:07 ]

• bram1984
Recon24 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:51:
[Twitter]

Sony Would Like to Add Customization Elements to PS5 UI in the Future

[...]
We komen in de endgame nu. :9~

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-12 10:36
Bas170 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:37:
[...]

Nee, dit is gewoon een wens van velen. Als je eenmaal de backbutton attachment van de DS4 hebt gebruikt, wil je niet anders meer
Ah oke thnx.

Speel zelf ook al jaren met een nacon met back buttons. Hoop stiekem dat ie ook gewoon op de ps5 werkt.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

*O* Nog 2 weken *O*

• bram1984
Toch geen 1440 support dus, lees ik.

• ikookhier

ikookhier

>hijdiehieris<

bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 06:57:
Jammer maar had ik ook niet echt verwacht :O
Het is nog even wachten op een 4k hdmi 2.1 monitor :9~

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Yeah. Al zal ik moeten wachten met hem aan de tand voelen tot in het weekend erna. Zit in een verbouwing waar ik die vrijdag het laatste volk over de vloer heb

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 12:27
ikookhier schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:09:
[...]

Jammer maar had ik ook niet echt verwacht :O
Het is nog even wachten op een 4k hdmi 2.1 monitor :9~
Nog heel even wachten.

https://tweakers.net/nieu...t-4k144hz-paneel-uit.html

• cold_as_ijs
Ik blijf gewoon voorlopig op mijn 14440p monitor spelen, heb weinig zin om 1000 euro neer te tellen voor een nieuwe monitor.

Sowieso is er nog geen scherm dat aan mijn voorwaarden voldoet (4k, 144hz, IPS, 32inch).

@bram1984 kan je de bron plaatsen?

• bram1984
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:49:
Ik blijf gewoon voorlopig op mijn 14440p monitor spelen, heb weinig zin om 1000 euro neer te tellen voor een nieuwe monitor.

Sowieso is er nog geen scherm dat aan mijn voorwaarden voldoet (4k, 144hz, IPS, 32inch).

@bram1984 kan je de bron plaatsen?
IGN Italië uit mijn hoofd.

• cold_as_ijs
https://it.ign.com/ps5/17...ra-la-risoluzione-a-1440p
Brutte notizie per tutti i PC gamer interessati all'acquisto di PS5. A quanto pare, la nuova console non supporterà la risoluzione a 1440p.

L’arrivo di PS5 è sempre più vicino e, ovviamente, intorno alla macchina si susseguono con grande frequenza sempre nuove informazioni, belle o brutte che siano.

• Tricto
  • Laatst online: 21-12 21:26
Hmmm, de podcast van tweakers is vanmiddag pas om 15:00 ivm embargo. Zal er vanmiddag al meer info gaan komen over de ps5 ?

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:49:
Je vergeet goede HDR weergave. Veel belangrijker dan 4K

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Tricto schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:11:
Hmmm, de podcast van tweakers is vanmiddag pas om 15:00 ivm embargo. Zal er vanmiddag al meer info gaan komen over de ps5 ?
Ik ga er vanuit ja.

• Hulleman
Tricto schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:11:
Ik dacht pas morgen. Maar als tweakers vanm om 15u een podcast heeft, dan wordt het embargo mss dan wel opgeheven? *O*

Dat wordt een Digital Foundry marathon

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 05-11-2020 08:23 ]

• Caayn
  • Niet online
Vandaag verloopt een Xbox embargo.
Morgen verloopt een Playstation embargo.

(dacht ik)

• cold_as_ijs
Hulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:22:
[...]

En dan minimum hdr600 toch?
Als lg met een 32 inch variant komt van de gn950 komt met freesync dan ga ik daarvoor. Maar zal wel een aantal jaar duren voordat die op een acceptabele prijs komt.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:58
Caayn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:24:
Vandaag verloopt een Xbox embargo.
Morgen verloopt een Playstation embargo.

(dacht ik)
Klopt helemaal, vanmiddag om 15:00 uur

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
Hulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:22:
[...]

Absoluut. Heb qua tv's altijd budgetspul gehad, maar nu voor de PS5 een LG CX gekocht. Ben nu TLOU2 op aan het spelen in HDR mode en ben echt omvergeblazen. Hoop dat HDR standaard gaat worden in alle PS5 games.

Was er trouwens al wat bekend over een eventuele TLOU2 upgrade? Je zou verwachten dat zo'n belangrijke recente titel nog wat extra's gaat krijgen. Zelfde geldt voor GoT. Niet dat die games het nodig hebben overigens... het enige wat je kunt verbeteren is de fps. In sommige TLOU2 cutscenes vergeet ik al dat ik naar een game aan het kijken ben.

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:38:
[...]

En dan minimum hdr600 toch?
Als lg met een 32 inch variant komt van de gn950 komt met freesync dan ga ik daarvoor. Maar zal wel een aantal jaar duren voordat die op een acceptabele prijs komt.
Liefst wil je dat een LCD scherm wel tot 1000nits kan pieken met HDR content. Degelijke monitoren zijn inderdaad echt goed aan de prijs.

• Hulleman
yinx84 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:45:
[...]

Absoluut. Heb qua tv's altijd budgetspul gehad, maar nu voor de PS5 een LG CX gekocht. Ben nu TLOU2 op aan het spelen in HDR mode en ben echt omvergeblazen. Hoop dat HDR standaard gaat worden in alle PS5 games.

Was er trouwens al wat bekend over een eventuele TLOU2 upgrade? Je zou verwachten dat zo'n belangrijke recente titel nog wat extra's gaat krijgen. Zelfde geldt voor GoT. Niet dat die games het nodig hebben overigens... het enige wat je kunt verbeteren is de fps. In sommige TLOU2 cutscenes vergeet ik al dat ik naar een game aan het kijken ben.
Ik ging ook van een midrange LCD naar een OLED C7. Verschil in beeldkwaliteit is echt énorm. Ook bij normale tv of SDR content. Bij HDR content op hoge resolutie is het helemaal feest idd.

GoT gaat op de PS5 op 60fps draaien. Gaat via boostmode, dus geen verdere upgrades. Ook geen idee wat de resolutie is. Voor TLOU2 is niks bekend voor zover ik weet, maar dat gaan absoluut komen.

• ikookhier

ikookhier

>hijdiehieris<

Afbeeldingslocatie: https://gameranx.com/wp-content/uploads/2020/11/DualSense-Faceplate-1024x643.jpg
Faceplate verwisselbaar :D Malle Sony toch :+

• Hulleman
ikookhier schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:08:
[Afbeelding]
En dan je verdiende trophies in kunnen wisselen voor fysieke faceplates voor je console en controller. Ik zie een nieuwe hype :P

• nioz
ikookhier schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:08:
[Afbeelding]
Ik zag laatst in een youtube video hoe je dat ding los krijgt, op die manier is alles verwisselbaar he ;)

• bram1984
@Hulleman GoT is 1800p op PS4 Pro. Vrij crisp al dus. :)

Ik ga een NG+ run doen op de PS5.

• Hulleman
bram1984 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:38:
@Hulleman GoT is 1800p op PS4 Pro. Vrij crisp al dus. :)

Ik ga een NG+ run doen op de PS5.
Ah cool! Hopelijk wordt ie dan 1800P 60fps locked zonder DRS :P

• bram1984
Hulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:41:
[...]

Ah cool! Hopelijk wordt ie dan 1800P 60fps locked zonder DRS :P
Wat is DRS?

• Tim01
  • Laatst online: 28-11 13:55
Ben niet zo technisch maar betekend dit dat developers moeten kiezen voor 1080p of 4k en ze dus bijvoorbeeld geen preformence mode op 1440p kunnen maken? Hoe zit dit dan bij dynamic resolution?

@bram1984 DRS = Dynamic Resolution?

[ Voor 5% gewijzigd door Tim01 op 05-11-2020 09:46 ]

Dat als je achter iemand rijdt op bepaalde afstand en op bepaalde stukken, dat je je staart spoiler open kan klappen om extra snel te gaan :)

• Caayn
  • Niet online
Dynamic Resolution Scaling?

• ikookhier

ikookhier

>hijdiehieris<

nioz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:20:
[...]

Ik zag laatst in een youtube video hoe je dat ding los krijgt, op die manier is alles verwisselbaar he ;)

Op 55 seconden :o

• Hulleman
dynamic resolution scaling

• Caayn
  • Niet online
Tim01 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:45:
[...]

Ben niet zo technisch maar betekend dit dat developers moeten kiezen voor 1080p of 4k en ze dus bijvoorbeeld geen preformence mode op 1440p kunnen maken? Hoe zit dit dan bij dynamic resolution?
Nee. In het kort je hebt drie resoluties 1) render resolutie, 2) output resolutie 3) display (jouw TV) resolutie.

Developers zijn vrij om iedere willekeurige render resolutie te gebruiken om hun game op te renderen of dat nou 1080p, 1440p, 2160p, 1621p of een willekeurige andere resolutie maakt voor het systeem niet uit.

De output resolutie is de resolutie waarmee het beeld verstuurd wordt vanaf de PS5 naar jouw TV. De render resolutie wordt, indien nodig, geschaald naar de output resolutie.

Display resolutie is de resolutie van jouw TV/Monitor. De output resolutie wordt indien nodig geschaald naar de display resolutie.

Bijvoorbeeld in het geval van een 1440p scherm:

(Game: render -> output -> display)
Ghost of Thushima: 1800p -> 1080p -> 1440p

In het geval van een 4K scherm:
Ghost of Thushima: 1800p -> 2160p -> 2160p

In het geval van een 1440p scherm gaat er informatie verloren omdat de game eerst naar 1080 als output resolutie geschaald moet worden waarna hij door het scherm naar 1440p geschaald wordt omdat je anders zwarte balken krijgt. Voor de beste beeldkwaliteit wil jij dat de output en display resolutie gelijk zijn aan elkaar. Daarom hopen mensen op 1440p ondersteuning voor de PS5 :)

Edit: Kleine uitbreiding op basis van de reacties hieronder.
Er zijn uiteraard ook andere mogelijkheden:
Ghost of Thushima: 1800p -> 1080p -> 1440p <- Twee upscale/downscale acties
Ghost of Thushima: 1800p -> 2160p -> 1440p <- Twee upscale/downscale acties
Ghost of Thushima: 1800p -> 1440p -> 1440p <- Eén upscale/downscale actie = beste beeldkwaliteit in dit scenario.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 05-11-2020 10:17 ]

• ikbenben
Caayn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:57:
[...]
Display resolutie is de resolutie van jouw TV/Monitor. De output resolutie wordt indien nodig geschaald naar de display resolutie.

In het geval van een 1440p gaat er informatie verloren omdat de game eerst naar 1080 als output resolutie geschaald moet worden waarna hij door het scherm naar 1440p geschaald wordt omdat je anders zwarte balken krijgt. Voor de beste beeldkwaliteit wil jij dat de output en display resolutie gelijk zijn aan elkaar. Daarom hopen mensen op 1440p ondersteuning voor de PS5 :)
Kan het ook niet zijn dat het 1800p -> 2160p -> 1440p is? Dus eerst upscalen om dan weer te downscalen?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Caayn
  • Niet online
ikbenben schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:00:
[...]

Kan het ook niet zijn dat het 1800p -> 2160p -> 1440p is? Dus eerst upscalen om dan weer te downscalen?
Uiteraard kan dat. Maar doorgaans ondersteunen schermen enkel resoluties tot maximaal hun eigen resolutie.

Edit:
Daarnaast is het eerst upscalen om vervolgens weer te downscalen ook niet ideaal. Je wilt het liefst maximaal één upscale of downscale actie in de keten hebben zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 05-11-2020 10:12 ]

• ikbenben
Caayn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:01:
[...]
Uiteraard kan dat. Maar doorgaans ondersteunen schermen enkel resoluties tot maximaal hun eigen resolutie.
Ja, klinkt logisch inderdaad,

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12 15:22
Caayn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:57:
[...]
Nee. In het kort je hebt drie resoluties 1) render resolutie, 2) output resolutie 3) display (jouw TV) resolutie.

Developers zijn vrij om iedere willekeurige render resolutie te gebruiken om hun game op te renderen of dat nou 1080p, 1440p, 2160p, 1621p of een willekeurige andere resolutie maakt voor het systeem niet uit.

De output resolutie is de resolutie waarmee het beeld verstuurd wordt vanaf de PS5 naar jouw TV. De render resolutie wordt, indien nodig, geschaald naar de output resolutie.

In het geval van een 1440p scherm gaat er informatie verloren omdat de game eerst naar 1080 als output resolutie geschaald moet worden waarna hij door het scherm naar 1440p geschaald wordt omdat je anders zwarte balken krijgt. Voor de beste beeldkwaliteit wil jij dat de output en display resolutie gelijk zijn aan elkaar. Daarom hopen mensen op 1440p ondersteuning voor de PS5 :)
Prima uitleg, het is wel zo dat sommige schermen zoals de LG 27GL850 (1440p) door je ps4(pro) worden herkent als 4k scherm, waardoor je niet een upscaling krijgt van 1080p naar 1440p wat vaak problemen geeft, maar hij het 4k signaal downscaled naar 1440p. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik toch de trigger heb overgehaald om dit scherm te halen als mijn PS5 scherm

• cold_as_ijs
dflow schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:09:
[...]

Prima uitleg, het is wel zo dat sommige schermen zoals de LG 27GL850 (1440p) door je ps4(pro) worden herkent als 4k scherm, waardoor je niet een upscaling krijgt van 1080p naar 1440p wat vaak problemen geeft, maar hij het 4k signaal downscaled naar 1440p. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik toch de trigger heb overgehaald om dit scherm te halen als mijn PS5 scherm
Hoe weet je of je scherm dit kan?

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:49

OzzieMann

PSN: OzzieMann

https://untappd.com/user/OzzBier

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12 21:54
Ik heb het zelf al 'opgelost' door een 4k/60 IPS monitor naast mijn 1440p/165 te zetten puur voor console gaming. Was toen leuke aanbieding voor 219 euro, dus het hoeft zeker niet duur te zijn. Toen ik dat ding paar weken terug binnen kreeg leek het alsof ik al de PS5 binnen had :+ Had ik echt veel eerder moeten doen voor mijn PS4 Pro, op 1440p zag het er gewoon echt niet uit. Terwijl de framerate gewoon hetzelfde is gebleven voor de meeste games (60fps).

Toch zien games over het algemeen wel beter uit op mijn pc met 1440p monitor, vanwege native 1440p vs. upscaled 4k resolutie denk ik. Teksten zijn dan wel weer scherper op het 4k beeld. Maar goed dit is op een PS4, ben benieuwd hoe de PS5 hier verandering in gaat brengen :)

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• nioz
Ah, in die andere video zat die dude met een tool dat ding los te peuteren. Dit ziet er wel een stuk soepeler uit.
Pagina: 1 ... 252 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden