LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nou echt hedvdkiwi schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:23:
Ik denk dat je maar geen grapjes meer moet maken @Hulleman, ze gaan er allemaal veel te serieus op in
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat meen je niet... heb je d'r voor straf gelijk wat games bij laten bestellen?Ozzie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:04:
Ander goed nieuws, mijn vrouw heeft met net verteld dat ze me een PS5 voor kerst cadeau wil geven. Alleen dat is meteen ook slecht nieuws want ze heeft natuurlijk geen pre-order.. Dus wie heeft er nog een pre-order te vergeven?
Austin Evans heeft de nieuwe controller getest op PC en Android: YouTube: PS5 - Unboxing the DualSense Controller!pokle312 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:48:
[...]
interessant, ben benieuwd of het ook werkt met non-steam games die je toevoegt aan steam.
Lijkt gewoon als een normale controller gedetecteerd te worden en te voldoen aan alle standaarden zonder rare driver installs.
Dingen als adaptive triggers en gamepad werken natuurlijk niet, maar verder kan je hem waarschijnlijk prima gebruiken voor vrijwel alle games.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
En dat met nog 15 dagen en een paar uur te gaan. Pff met dit tempo zitten we bij die tijd op 1500
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Kijk dat is goed om te horenRichh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:57:
[...]
Austin Evans heeft de nieuwe controller getest op PC en Android: YouTube: PS5 - Unboxing the DualSense Controller!
Lijkt gewoon als een normale controller gedetecteerd te worden en te voldoen aan alle standaarden zonder rare driver installs.
Dingen als adaptive triggers en gamepad werken natuurlijk niet, maar verder kan je hem waarschijnlijk prima gebruiken voor vrijwel alle games.
Lieftallige vriendin is al weken aan het vragen wat ik toch voor mijn verjaardag wil.
Blijkbaar is ps5 niet het goede antwoord tot nu toe
Probeer het eens met “Een prachtige en unieke Japanse design sculptuur, die erg zeldzaam en gewild is, en een bijzondere eye-catcher en centerpiece in de woonkamer zal zijn”jasperv91 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:27:
Lieftallige vriendin is al weken aan het vragen wat ik toch voor mijn verjaardag wil.
Verwijderd
poor Leno schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:42:
@Verwijderd Goh er staat een artikel op de frontpage..
Leuke video ook
nieuws: Teardown PlayStation 5-controller toont werking adaptive triggers
---
[...]
Lol, there is no "I" in Bram
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2020 21:43 ]
https://www.neogaf.com/th...es-sound-effects.1574891/
Next-gen genoeg?
Goeie! ik zal morgen laten weten wat hier de uitslag van word!poor Leno schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:41:
[...]
Probeer het eens met “Een prachtige en unieke Japanse design sculptuur, die erg zeldzaam en gewild is, en een bijzondere eye-catcher en centerpiece in de woonkamer zal zijn”
Mijn PS4 Pro staat dan ook op Marktplaats
Had vandaag nog een discussie op het werk. Hoe houden jullie de controller vast? Ik gebruik mijn wijsvingers voor het bedienen van R1+R2/L1+L2. Doen jullie dit ook of gebruiken jullie de middelvinger voor R2/L2 en de wijsvinger voor R1/L1?
R2/L2 met wijsvingers, R1/L1 met ringvingersJesp_J schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:20:
Ben helemaal klaar voor de nieuwe generatie. Na 3/4 jaar ben ik toch wel altijd toe aan iets nieuws op console gebied. Dus het is nu echt tijd om afscheid te nemen van de PS4 Pro. Einde van een mooie generatie
Mijn PS4 Pro staat dan ook op Marktplaats.
Had vandaag nog een discussie op het werk. Hoe houden jullie de controller vast? Ik gebruik mijn wijsvingers voor het bedienen van R1+R2/L1+L2. Doen jullie dit ook of gebruiken jullie de middelvinger voor R2/L2 en de wijsvinger voor R1/L1?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Wijsvingers voor alles hier. Mocht ik ze allebei nodig hebben dan haal ik me middelvinger erbij.Jesp_J schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:20:
Ben helemaal klaar voor de nieuwe generatie. Na 3/4 jaar ben ik toch wel altijd toe aan iets nieuws op console gebied. Dus het is nu echt tijd om afscheid te nemen van de PS4 Pro. Einde van een mooie generatie
Mijn PS4 Pro staat dan ook op Marktplaats.
Denk dat dit ook een vraag is welke game je speelt. Ken niemand die het fijn vind om te racen met ze middelvingers maar ze wel gebruikt in een shooter en de vingers op beide knoppen laat rusten.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
The ClawJesp_J schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:20:
Ik gebruik mijn wijsvingers voor het bedienen van R1+R2/L1+L2. Doen jullie dit ook of gebruiken jullie de middelvinger voor R2/L2 en de wijsvinger voor R1/L1?
Zou ik ook zeggen als je er zo op reageert als jij doetExxus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:31:
[...]
Idd maar niet meer doen, daar is je humor ook echt te slecht voor.
Idd, ben nu enorm gewend aan m'n ringvingers gebruikenbram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:46:
Geef nu maar gewoon die DualSense backbutton attachment, dan zijn we meteen van de claw af.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Een van de redenen dat ik mijn verjaardag een goede 25 jaar geleden heb afgeschaft.jasperv91 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:27:
toch grappig om de countdown te zien, namelijk jarig op de 19 november.
Als ik iets wil hebben koop ik het zelf wel.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dit inderdaad, en dan gelijk met een optie voor vier paddles.bram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:46:
Geef nu maar gewoon die DualSense backbutton attachment, dan zijn we meteen van de claw af.
Als je daar eenmaal aan gewend bent raak je de facebuttons bijna niet meer aan. Speelt super relaxed
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 03-11-2020 22:57 ]
Yes please.Caayn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:56:
[...]
Dit inderdaad, en dan gelijk met een optie voor vier paddles.
Als je daar eenmaal aan gewend bent raak je de facebuttons bijna niet meer aan. Speelt super relaxed
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 12:18
Ik doe dus alles met mijn wijsvingers, maar ik speel geen multiplayer games dus snelheid is voor mij niet relevant.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ook wijsvinger en speel bijna alleen maar multiplayer. Heb het idee dat het reactievermogen van de middelvinger een stuk lager is. Maar dat zal vast en zeker ook wel weer gewenning zijn. Als je 2 maanden met beide vingers speelt weet je niet meer anders lijkt me.Chaoss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:40:
Tot zojuist heb ik me nooit gereliseerd dat er mensen zijn de middelvingers voor de triggers gebruiken en de wijvingers voor de bumpers
Ik doe dus alles met mijn wijsvingers, maar ik speel geen multiplayer games dus snelheid is voor mij niet relevant.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
https://www.videogameschr...id%20in%20a%20blog%20post.
Hoeft natuurlijk niet perse alleen voor multiplayer alhoewel je daar het meeste het effect van zou merken. Singleplayer met snelle games als Doom kan er ook profijt van hebben.Chaoss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:40:
Tot zojuist heb ik me nooit gereliseerd dat er mensen zijn de middelvingers voor de triggers gebruiken en de wijvingers voor de bumpers
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Haptic feedback trilplaat.Amaze86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:38:
PS5 bij personferentie, pfff erg groot
[Afbeelding]
Is dit serieus een optie? Heb je ergens meer info?bram1984 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:46:
Nee, dit is gewoon een wens van velen. Als je eenmaal de backbutton attachment van de DS4 hebt gebruikt, wil je niet anders meerNiQo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:27:
[...]
Is dit serieus een optie? Heb je ergens meer info?
Is hier veel vraag naar?boyette schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:49:
De Dualshock 5 gaat dus wel op de PS3 werken en op de nintendo switch maar niet op de PS4
https://www.videogameschr...id%20in%20a%20blog%20post.
Kan me voorstellen dat dit hooguit vervelend is voor mensen die graag een grotere controller hebben. De rest kan nog steeds de goedkopere DS4 kopen. Verder werkt het niet meteen uit de doos, lijkt me gewoon een kwestie van een patch. Die hoeft natuurlijk niet op launch day klaar te zijn, sterker nog van mij mogen ze bij Sony eerst even de focus op de ps5 leggen.
Maar ja er zal vast wel iemand op twitter boos zijn en er schande van spreken
Ik zit niet te wachten op de backbutton persoonlijk. En ik ken werkelijk niemand die hem heeft. Niet dat dit een hele goede steekproef overigens. De huidige lay-out is prima voor casual gaming. Neemt niet weg dat er geen markt voor is, maar het lijkt mij meer een niche. Hiermee bedoel ik de groep die graag competitief multiplayer speelt.Bas170 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:37:
[...]
Nee, dit is gewoon een wens van velen. Als je eenmaal de backbutton attachment van de DS4 hebt gebruikt, wil je niet anders meer
Zouden ze misschien deze keer in gaan zetten op een pro controller?
Want die back button attachment voelt als een goedkope oplossing om een markt aan te boren voor een console die op het einde van zijn lifecycle zat. Dan is het een lager risico door het als “goedkope” attachment dan een controller te leveren. Nu met de ps5 kunnen ze gerust na een jaar een pro controller opleveren die dan nog 6-8 jaar kan meegaan.
Ik speel altijd al zo, ondanks dat ik op consoles echt nooit multiplayer heb gespeeld. Automatisme denk ik.Chaoss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:40:
Het is ongetwijfeld een niche maar het is zeker niet enkel voor de groep die competitief speelt. Ik speel verre van competitief en eigenlijk alleen nog maar casual op mijn eigen gangetje.cold_as_ijs schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:01:
[...]
Ik zit niet te wachten op de backbutton persoonlijk. En ik ken werkelijk niemand die hem heeft. Niet dat dit een hele goede steekproef overigens. De huidige lay-out is prima voor casual gaming. Neemt niet weg dat er geen markt voor is, maar het lijkt mij meer een niche. Hiermee bedoel ik de groep die graag competitief multiplayer speelt.
Want die back button attachment voelt als een goedkope oplossing om een markt aan te boren voor een console die op het einde van zijn lifecycle zat. Dan is het een lager risico door het als “goedkope” attachment dan een controller te leveren. Nu met de ps5 kunnen ze gerust na een jaar een pro controller opleveren die dan nog 6-8 jaar kan meegaan.
Ik vind paddles juist fantastisch, niet vanwege het competitieve voordeel wat je ermee krijgt, maar vooral omdat mijn handen meer rust hebben. Ik hoef bijvoorbeeld vrijwel nooit meer mijn duim van de thumbsticks af te halen om te springen of de controller anders in mijn hand te houden om één knop in te drukken. De Xbox Elite controller, met zijn vier paddles, is momenteel dan ook veruit mijn favoriete controller omdat ik het relaxter vind spelen. De back button attachment voelde een beetje aan als een (succesvolle) proef vanuit Sony en hopelijk komt Sony met een volwaardig antwoord op de Elite controller voor de PS5.
Ik denk dat het vooral een niche is vanwege de instapprijs, dat het mensen mogelijk afschrikt vanwege de "extra" knoppen en je moet er toch wel eventjes aan wennen in het begin omdat je normaal nooit knoppen bediend met die vingers. Als jij zo'n controller in je handen gedrukt krijgt bij een vriend(in) zal jij waarschijnlijk niet direct verkocht zijn aan de paddles vanwege de learningcurve.
Komt doordat hij binnen ongeveer een week (dacht ik) al uitverkocht was.cold_as_ijs schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:01:
[...]
En ik ken werkelijk niemand die hem heeft.
Ik vind het heerlijk, mijn handen rusten nu meer tijdens het gamen. Voor mij voelt het een stuk ergonomischer.
Ding was binnen no-time al in de pre-order uitverkocht en bleef dat vervolgens constant, dus hij was erg populair.cold_as_ijs schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:01:
[...]
Ik zit niet te wachten op de backbutton persoonlijk. En ik ken werkelijk niemand die hem heeft. Niet dat dit een hele goede steekproef overigens. De huidige lay-out is prima voor casual gaming. Neemt niet weg dat er geen markt voor is, maar het lijkt mij meer een niche. Hiermee bedoel ik de groep die graag competitief multiplayer speelt.
Verder niet met je eens. Ik ben redelijk casual en speel niet online. Dit ding maakt gamen letterlijk leuker voor mij, omdat ik veel meer controle heb doordat ik de camera veel minder vaak los hoef te laten. De standaard layout is gewoon niet handig in mijn optiek.
Een Pro controller is prima, maar ik hoop ook dat ik straks weer voor 3 tientjes zo'n attachment kan oppikken. Duurder hoeft voor mij niet.
GTA5 achtergrond*
Link dan naar de juiste, Mr. Charles
Dat dacht ik gedaan te hebben. Gelukkig zijn de meeste Tweakerts zelfredzaam.
Voordat ik klikte las ik GTA boot (als in vaartuig). Leek me ook leuker dan zo'n saai opstartscherm.
Ik dacht daarentegen aan een laars met een mooi GTA design. Super handig met die natte herfst, en tevens stijlvolPoulske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:58:
[...]
Voordat ik klikte las ik GTA boot (als in vaartuig). Leek me ook leuker dan zo'n saai opstartscherm.
Dat was toch al bekend van de officiële UI reveal die PS gedaan had ?
Wat voor nieuws gaan we morgen zien? De reviews van het beest zelf? Of gaan we puur nog wat meer info over de controller zien?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ja? Ik dacht dat er twijfel over was.Twixie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:18:
[...]
Dat was toch al bekend van de officiële UI reveal die PS gedaan had ?
Ik las ergens dat er morgen early reviews online komen en overmorgen gaat het algehele embargo eraf.Oxigeon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:20:
Wat doet het me een deugd als ik onderaan het scherm 14 dagen zie staan. Zijn er als je het eventjes simpel bekijkt eigenlijk nog 15 maar dit betekend wel dat het dichtbij aan het komen is.
Wat voor nieuws gaan we morgen zien? De reviews van het beest zelf? Of gaan we puur nog wat meer info over de controller zien?
Dus de komende 2 dagen gaan we veel BC games zien die getest zijn, Miles en Demon's Souls reviews en de onvermijdelijke vergelijkingen met de Xbox qua graphics en laadtijden.
[ Voor 76% gewijzigd door poor Leno op 04-11-2020 09:38 ]
Volgens mij was 6nov de datum. Dagje extra wachten.Oxigeon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:20:
Wat doet het me een deugd als ik onderaan het scherm 14 dagen zie staan. Zijn er als je het eventjes simpel bekijkt eigenlijk nog 15 maar dit betekend wel dat het dichtbij aan het komen is.
Het komt inderdaad wel lekker dichtbij nu. Ik heb zelf nog geen enkele game besteld, ik wacht de ervaringen vanuit de landen die eerst gaan even af. Miles Morales is wel een zekerheidje voor mij, maar verder blijf ik een beetje twijfelen, Dirt5, Demon's Souls, AC, Sackboy... ze zien er allemaal wel leuk uit.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit.
edit: je had het al door.
[ Voor 6% gewijzigd door Poulske op 04-11-2020 09:43 ]
Detroit: Become Human was wel gaaf, maar ik denk niet dat het veel bijdraagt aan de uitslagpoor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:35:
Waarschijnlijk kan Detroit alleen al Michigan blauw flippen
Zou Trump niet gewoon een Android zijn?Bas170 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:47:
[...]
Detroit: Become Human was wel gaaf, maar ik denk niet dat het veel bijdraagt aan de uitslag
PSN ID: ShadowSaiyan Battle.net:<GoT>ShadowSaiyan#2394
Hij is gewoon pissed dat Playstation 'het blauwe kamp' isShadowSaiyan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:50:
Ik hoorde geruchten dat Trump beweert dat er gefraudeerd is met de pre-orders en dat hij naar de rechter gaat stappen.
Florida was een swingstate maar voor de 2e keer kiezen de meeste mensen toch voor een Xbox.ShadowSaiyan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:50:
Ik hoorde geruchten dat Trump beweert dat er gefraudeerd is met de pre-orders en dat hij naar de rechter gaat stappen.
1 van die eerste modellen die op de afvalhoop liggen?
Ook die lijkt niet compleet te zijn, of mis ik ook iets?
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
My cup of tea.nioz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:37:
[...]
maar verder blijf ik een beetje twijfelen, Dirt5, Demon's Souls, AC, Sackboy... ze zien er allemaal wel leuk uit.
- Dirt 5 een 13-in-een-dozijn arcade racer die grafisch niet bijzonder is. Meeste racegames op de current-gen zijn al 60fps. Dus daar vind je ook niets nieuws. 120fps heb ik nog nooit ervaren.
- Demon's souls geeft een next-gen ervaring qua graphics én heeft een 60fps modus. Gameplay moet je leuk vinden. Mij is die game te hard werken
- AC Valhalla geeft je meer AC zoals Oddyssey en Origins. Ziet er wat beter uit, doet wat extra's. Vond je de vorige games leuk, dan ga je daar veel lol uit halen. Echt next-gen? Qua graphics niet, maar 60fps is wel lekker
- Sackboy... heb ik niks mee
Ik ga voor AC Valhalla als launchgame, omdat ik de 2 vorige games echt heel tof vond en dit mij erg veel uren speelplezier gaat geven. Mijn Ps4Pro steeg wel op en zat aan zijn limiet bij die games. Problemen met streamen van assets, laadtijden waren echt insane. Dus heb wel zin in een grafisch strakke AC met zeer smooth performance.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2020 10:01 ]
De servers van Driveclub zijn al sinds maart gesloten, dus lijkt me niet.bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:06:
Over racers gesproken: zal DriveClub iets doen qua boost mode? Die is grafisch indrukwekkender dan Dirt 5 op de next gen. Daar heb je wel een killer app mee op 60fps.
nieuws: Sony sluit servers voor PlayStation 4-game Driveclub eind maart 2020
Dit was / is echt een top game inderdaad. Maar ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe test drivePoulske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:08:
[...]
De servers van Driveclub zijn al sinds maart gesloten, dus lijkt me niet.
bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:06:
Over racers gesproken: zal DriveClub iets doen qua boost mode? Die is grafisch indrukwekkender dan Dirt 5 op de next gen. Daar heb je wel een killer app mee op 60fps.
Zonde he... was echt een dikke ondergewaardeerde race game. Had een zeer ongelukkige start, maar die game ziet er nog steeds fenomenaal uit. Was ook echt wel pittig.Poulske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:08:
[...]
Nee, je mist niks.bambam1979 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:54:
[...]
Ook die lijkt niet compleet te zijn, of mis ik ook iets?
Op de PS4 duurt het 20 seconden om bij het Rockstar logo te komen. In deze tweet duurt het 18 seconden.
Het laadscherm komt hierna pas. En dat laten ze dus niet zien...
Zelfs de xbox one x is sneller met opstarten:
[ Voor 27% gewijzigd door Ridicuul op 04-11-2020 10:15 ]
This is absolutely ridiculous
Wat ik tot nu toe lees over Dirt5 vind ik positiever dan ik verwacht had. Daarnaast heb ik het idee dat het er thuis iets beter uit zal zien dan met Youtube compressie icm hoge snelheid racen. Een arcade racer vind ik sowieso altijd wel leuk om te hebben.Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:59:
[...]
My cup of tea.
- Dirt 5 een 13-in-een-dozijn arcade racer die grafisch niet bijzonder is. Meeste racegames op de current-gen zijn al 60fps. Dus daar vind je ook niets nieuws. 120fps heb ik nog nooit ervaren.
- Demon's souls geeft een next-gen ervaring qua graphics én heeft een 60fps modus. Gameplay moet je leuk vinden. Mij is die game te hard werken
- AC Valhalla geeft je meer AC zoals Oddyssey en Origins. Ziet er wat beter uit, doet wat extra's. Vond je de vorige games leuk, dan ga je daar veel lol uit halen. Echt next-gen? Qua graphics niet, maar 60fps is wel lekker
- Sackboy... heb ik niks mee
Ik ga voor AC Valhalla als launchgame, omdat ik de 2 vorige games echt heel tof vond en dit mij erg veel uren speelplezier gaat geven. Mijn Ps4Pro steeg wel op en zat aan zijn limiet bij die games. Problemen met streamen van assets, laadtijden waren echt insane. Dus heb wel zin in een grafisch strakke AC met zeer smooth performance.
Met AC twijfel ik heel hard. Mijn probleem is dat ik vaak snel afhaak bij sequels.
Het eerste deel is het concept vaak leuk en vernieuwend, deel 2 is dan meer van hetzelfde, maar dan polished. Eigenlijk alles dat deel 1 had moeten zijn. En daarna is het gewoon vaak meer van hetzelfde, of verandering om maar iets nieuws te hebben om op de doos te zetten.
Ik ben bij AC na deel twee afgehaakt en heb alleen AC III: Liberation op de vita nog gespeeld. Valhalla ziet er er wel uit alsof het anders is dan de vroegere delen, maar tot nu toe ook wel een beetje generic 3rd person action game.. Maar misschien moet ik wat meer trailers kijken. Ik was van plan om Cyberpunk te kopen, maar nu die uitgesteld is ben ik een beetje verder aan het kijken.
Ik vond de "oude" AC games (tot en met Syndicate) echt geen reet aan. Vanaf origins is het een open wereld RPG geworden wat ik heel tof vond. Odyssey verbeterde dit concept en Valhalla doet daar een schepje boven op. Zijn totaal andere games als de oude AC's en wat mij betreft veel en veel leuker om te spelen.nioz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:13:
[...]
Wat ik tot nu toe lees over Dirt5 vind ik positiever dan ik verwacht had. Daarnaast heb ik het idee dat het er thuis iets beter uit zal zien dan met Youtube compressie icm hoge snelheid racen. Een arcade racer vind ik sowieso altijd wel leuk om te hebben.
Met AC twijfel ik heel hard. Mijn probleem is dat ik vaak snel afhaak bij sequels.
Het eerste deel is het concept vaak leuk en vernieuwend, deel 2 is dan meer van hetzelfde, maar dan polished. Eigenlijk alles dat deel 1 had moeten zijn. En daarna is het gewoon vaak meer van hetzelfde, of verandering om maar iets nieuws te hebben om op de doos te zetten.
Ik ben bij AC na deel twee afgehaakt en heb alleen AC III: Liberation op de vita nog gespeeld. Valhalla ziet er er wel uit alsof het anders is dan de vroegere delen, maar tot nu toe ook wel een beetje generic 3rd person action game.. Maar misschien moet ik wat meer trailers kijken. Ik was van plan om Cyberpunk te kopen, maar nu die uitgesteld is ben ik een beetje verder aan het kijken.
Cyberpunk zit ik ook wel op te wachten, maar die wil ik pas spelen met echte next-gen update.
Ja, ik ben er ook bang voor. Maar wellicht gewoon de singleplayer. Ik heb hier de disc versie nog liggen.Poulske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:08:
[...]
Ik vond juist dat Origins leuk vernieuwend was maar Odyssey ben ik al snel afgehaakt. Er waren teveel quests en teveel dingen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag...Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:28:
[...]
Ik vond de "oude" AC games (tot en met Syndicate) echt geen reet aan. Vanaf origins is het een open wereld RPG geworden wat ik heel tof vond. Odyssey verbeterde dit concept en Valhalla doet daar een schepje boven op. Zijn totaal andere games als de oude AC's en wat mij betreft veel en veel leuker om te spelen.
Cyberpunk zit ik ook wel op te wachten, maar die wil ik pas spelen met echte next-gen update.
Snap ik. Schijnt bij Valhalla te zijn aangepakt. Odyssey is best overweldigend de eerste paar uur.timetje100 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:32:
[...]
Ik vond juist dat Origins leuk vernieuwend was maar Odyssey ben ik al snel afgehaakt. Er waren teveel quests en teveel dingen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag...
Ik heb een beetje hetzelfde, as ook Cyberpunk van plan te halen met launch. Nu zal het AC Valhalla worden, ben heel benieuwd. Heb zelf nog nooit AC gespeeld, dus ben niet bang voor herhaling gelukkig en vind het hele Vikings gebeuren ontzettend gaafnioz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:13:
[...]
Wat ik tot nu toe lees over Dirt5 vind ik positiever dan ik verwacht had. Daarnaast heb ik het idee dat het er thuis iets beter uit zal zien dan met Youtube compressie icm hoge snelheid racen. Een arcade racer vind ik sowieso altijd wel leuk om te hebben.
De nieuwe stijl met alle rpg elementen vind ik dan weer geen hol aan.. Daar speel ik geen AC voor.
Ah cool! Vrij vlot voor daadwerkelijke release dergelijke reviews al online. Ik hoor op veel youtube kanalen steeds dat ze echt veel te melden hebben over de PS5. Ben echt benieuwd naar de eerste ervaringen!bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:23:
Ik las ergens dat er morgen early reviews online komen en overmorgen gaat het algehele embargo eraf.
Dus de komende 2 dagen gaan we veel BC games zien die getest zijn, Miles en Demon's Souls reviews en de onvermijdelijke vergelijkingen met de Xbox qua graphics en laadtijden.
En dat is het andere kamp. AC is veel van zijn historische authenticiteit kwijtgeraakt de afgelopen delen en het verhaal is ook maar zozo. Zoek ik niet in een game, ga ik wel een geschiedenisboek met plaatjes bekijken.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:48:
Black Flag en Unity blijven voor mij nog steeds t beste
De nieuwe stijl met alle rpg elementen vind ik dan weer geen hol aan.. Daar speel ik geen AC voor.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2020 10:58 ]
Ah zo, ik dacht dat het de bedoeling was dat ze zouden laden totdat je ingameRidicuul schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:11:
[...]
Nee, je mist niks.
Op de PS4 duurt het 20 seconden om bij het Rockstar logo te komen. In deze tweet duurt het 18 seconden.
[YouTube: Xbox One X vs. PS4 Pro | Which Console Loads Grand Theft Auto V Faster?]
Thanks
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Unity is ook mijn favoriet op PS4. Heb ik onlangs nog eens gespeeld en die ziet er nog steeds adembenemend mooi uit!poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:48:
Gisteren begonnen met Oddyssey en man, wat voor level-gaps zeg. Ik in level 5 heb was precies met een tandenstoker op de vijand in level 6 aan het poken...
Het min of meer realistische vechten (zo snel mogelijk met één beweging tegenstander omleggen) uit het allereerste deel is ver verwijderd van wat het nu is.
Maar Black Flag en Origins vond ik wel leuk, al zag ik die niet als AC titels (mijn mening). 😃
PSN: Zwartkijker
Dat hele levellen slaat nergens op imo. Ik wil gewoon iemand omleggen en met het verhaal en daarin helemaal opgaan.Zwartkijker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:06:
[...]
Unity is ook mijn favoriet op PS4. Heb ik onlangs nog eens gespeeld en die ziet er nog steeds adembenemend mooi uit!
Gisteren begonnen met Oddyssey en man, wat voor level-gaps zeg. Ik in level 5 heb was precies met een tandenstoker op de vijand in level 6 aan het poken...
Het min of meer realistische vechten (zo snel mogelijk met één beweging tegenstander omleggen) uit het allereerste deel is ver verwijderd van wat het nu is.
Maar Black Flag en Origins vond ik wel leuk, al zag ik die niet als AC titels (mijn mening). 😃
Duurt veel te lang.. ik wil niet een uur bezig zijn met het vechten met een poppetje of een kip die plotseling nu ook level 60 is omdat ik dat ook ben
Ze hadden het imo of-of moeten doen. Nu heb je dus ellenlange gevechten én een enorme map.
Daar is toch ook een naam of term voor? Dat de tegenstanders grofweg altijd drie levels lager/hoger zijn dan jij? Waardoor het hele levelen effectief vrij weinig uitmaakt, behalve dan dat je skills en wapens etc. vrij kan spelen?poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:11:
[...]
Dat hele levellen slaat nergens op imo. Ik wil gewoon iemand omleggen en met het verhaal en daarin helemaal opgaan.
Duurt veel te lang.. ik wil niet een uur bezig zijn met het vechten met een poppetje of een kip die plotseling nu ook level 60 is omdat ik dat ook ben![]()
Ze hadden het imo of-of moeten doen. Nu heb je dus ellenlange gevechten én een enorme map.
Ik vind dat altijd zo suf.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Black Flag heb ik ook bijna op 100% gehaald. Unity vond ik heel storend qua pop-in. Syndicate heb ik ook uitgespeeld, vond ik ook leuk. Origins is mijn favoriet met Black Flag.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:48:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Heerlijk om eens de andere kant te spelen
Oh echt?? Dus dat hele levelen kan weg??Kalder schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:15:
In de AC Valhalla krijg je een optie om one-hit-assasinations aan te zetten.
Of geldt dat alleen voor 'echte' assassinations, zoals ergens van bovenaf droppen op iemand?
Want mij gaat t vooral om het vechten met groepjes enzo.. man man wat duurt dat lang.. zelfs al zijn ze een paar levels lager
Imo moet alles gewoon een 1-2 hit/slash/shot kill zijn.. zoals t was.
De hele tijd t gevoel dat ze dit systeem hebben toegepast om de tijd uit te rekken en dat mensen het geveol van voortgang krijgen..
Maar ja ik speel AC niet voor de uitgebreide combats enzo.
--
PS Als dat levellen niet uitgezet kan worden in Valhalla, dan ga ik m niet eens spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 04-11-2020 11:22 ]
Ja wat een hel was dat in Odyssey met die mercs. Was je ineens 40 minuten verder als je met 3 tegelijk aan het vechten was. Haalde me echt compleet uit de ervaring.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:19:
[...]
Oh echt?? Dus dat hele levelen kan weg??![]()
Of geldt dat alleen voor 'echte' assassinations, zoals ergens van bovenaf droppen op iemand?
Want mij gaat t vooral om het vechten met groepjes enzo.. man man wat duurt dat lang.. zelfs al zijn ze een paar levels lager
Imo moet alles gewoon een 1-2 hit/slash/shot kill zijn.. zoals t was.
De hele tijd t gevoel dat ze dit systeem hebben toegepast om de tijd uit te rekken en dat mensen het geveol van voortgang krijgen..
Maar ja ik speel AC niet voor de uitgebreide combats enzo.
"Level scaling"Vrijdag schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:14:
[...]
Daar is toch ook een naam of term voor? Dat de tegenstanders grofweg altijd drie levels lager/hoger zijn dan jij? Waardoor het hele levelen effectief vrij weinig uitmaakt, behalve dan dat je skills en wapens etc. vrij kan spelen?
Ik vind dat altijd zo suf.
[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 04-11-2020 11:25 ]
Ja ding komt natuurlijk ook volgende week al uit in sommige landen. En volgens mij heeft Sony veel vertrouwen in het product en zijn de eerste geluiden enorm positief. Dus waarom wachten tot een dag voor release.Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:56:
[...]
Ah cool! Vrij vlot voor daadwerkelijke release dergelijke reviews al online. Ik hoor op veel youtube kanalen steeds dat ze echt veel te melden hebben over de PS5. Ben echt benieuwd naar de eerste ervaringen!
Het kan toch gewoon de PS4 versie zijn op een PS5, wellicht nog niet geoptimaliseerd waardoor het niet meteen sneller is.Ridicuul schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:11:
[...]
Nee, je mist niks.
[YouTube: Xbox One X vs. PS4 Pro | Which Console Loads Grand Theft Auto V Faster?]
Ja het spannende (imo) oude rode draad verhaal van AC was best ver te zoeken sinds origins..spijkerhoofd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ik vind het jammer de Ubisoft weinig inspiratie heeft de laatste jaren en alles onder de vlag van AC stopt. Het is prima om een game te maken in de Egyptische, Griekse of, zoals nu, een Vikinggame te maken, maar haal het AC gedeelte eruit en maak gewoon 3 op zich staande games.
Vrij generieke spellen.. Als je het anders zou noemen en dat zich toevallig in die tijden afspeelt, geloof ik t ook.
Bloodborne zit ook in die collection en heeft als enige geen PS4pro mode, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren...
Odyssey dan nog niet gespeeld, maar het bij Origins al af en toe het idee dat het meer een vecht spel geworden was dan een Assassin's Creed.bram1984 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:21:
[...]
Ja wat een hel was dat in Odyssey met die mercs. Was je ineens 40 minuten verder als je met 3 tegelijk aan het vechten was. Haalde me echt compleet uit de ervaring.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dit vind ik ook ontzettend irritant in moderne RPGs. Ben nu ook met het (tegenvallende) Fallout 76 bezig en daar blijf je ook maar kogels pompen in eenvoudige tegenstanders. In goede RPGs zijn bepaalde gebieden gewoon ontoegankelijk omdat er goede tegenstanders rondlopen en door te levelen worden steeds meer gebieden toegankelijk. Divinity Original Sin doet dit nog steeds heel goed bijvoorbeeld.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:11:
[...]
Dat hele levellen slaat nergens op imo. Ik wil gewoon iemand omleggen en met het verhaal en daarin helemaal opgaan.
Duurt veel te lang.. ik wil niet een uur bezig zijn met het vechten met een poppetje of een kip die plotseling nu ook level 60 is omdat ik dat ook ben![]()
Dit plaatje, uit dit filmpje over het level design in Gothic laat het goed zin, in het begin is alleen het groene gebied goed toegankelijk.
/f/image/TyhT96SpigB8kQVXKeQcbBo7.png?f=fotoalbum_large)
Sorry, misschien een beetje offtopic, frustraties he
[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 04-11-2020 11:30 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/gvtj8YeRtcd3BG4CIUeMrHBW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/89veAafTTAD0qlNOgYaDH4X6.jpg?f=fotoalbum_large)