• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
nioz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:37:
Mooi dat we dan toch weer een semantische discussie gaan voeren, en kijken hoe een bepaald spel in een bepaald hokje geduwd kan worden. Zo zwart-wit hoeft het toch niet te zijn?
Demon's Souls zit vol met kleuren, dus het is helemaal niet zwart-wit :)
En ik had niet verwacht dat mensen zo op hun tenen getrapt zouden zijn als ik het er niet mee eens ben dat het een remake genoemd word, want dan zou FFVII Remake dus geen remake zijn.
FFVII heeft voor mij de term remake geherdefinieerd, kan je van vinden wat je wil. Ik vind Demon's Souls niet een remake zoals FFVII een remake was, maar hadden ze dan Demon's Souls remaster moeten noemen? Of FFVII Recreated? Maakt mij niets uit, maar ik kan ze niet onder dezelfde categorie plaatsen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Ik zit nog een beetje te twijfelen om Miles Morales te halen, heb Spiderman op PS4 wel maar heb er heel lang over gedaan om het uit te spelen omdat het niet echt mijn ding is, dus als ik Miles haal zal dat hooguit zijn om de kracht van de PS5 te showcasen en raytracing te ervaren.
Tja, dan zou ik hem toch simpelweg niet halen...Hoe mooi het ook lijkt, het blijft een launch-titel waarbij de studio's nog weinig ervaring hebben opgedaan.
Ik verwacht over een half jaar betere showcases en raytracing voorbeelden, puur omdat men dan gewend begint te raken aan de hardware. En dan is de kans groter dat die games ook jouw ding zijn...

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Demon's Souls zit vol met kleuren, dus het is helemaal niet zwart-wit :)
En ik had niet verwacht dat mensen zo op hun tenen getrapt zouden zijn als ik het er niet mee eens ben dat het een remake genoemd word, want dan zou FFVII Remake dus geen remake zijn.
FFVII heeft voor mij de term remake geherdefinieerd, kan je van vinden wat je wil. Ik vind Demon's Souls niet een remake zoals FFVII een remake was, maar hadden ze dan Demon's Souls remaster moeten noemen? Of FFVII Recreated? Maakt mij niets uit, maar ik kan ze niet onder dezelfde categorie plaatsen.
Weet niet helemaal of alles na zin 1 ook naar aanleiding van mijn post is, maar if anything vind ik dat we die termen sowieso lekker los moeten laten. Dus ik heb dan ook geen problemen met welke naam je die categorie geeft: remake, remaster.. prima. Ik heb wel problemen met de discussie die vervolgens volgt over welke categorie het dan precies wel of niet is, en wat dat inhoudt. De hele semantische discussie..

Iemand op een marketingafdeling is er een keer mee begonnen om met spannende termen hun her-uitgaves een beetje te duiden, waarom zouden wij dan nu moeilijk gaan doen en discussies voeren of een spel nou wel of niet precies in categorie A of B past?

Ik vind het interessanter om te kijken naar wat een game biedt, en daar verandert de naam van de categorie helemaal niets aan :)
psych schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Mijn gok: online spelen wordt gratis op beide next gens. Dus gold en psplus zijn dan abonnementen met andere voordelen.
Console vendors lijken sympathieker en game publishers financieren het met hogere aanschafprijzen of microtransaction strategie.
Dat gerucht ging al een tijdje over de Xbox maar zie dat niet zo snel gebeuren bij Sony.

Ik zou wel instant weg zijn van Ps+ als ze dat doen. Ik heb dat puur voor de online play namelijk, als dat gratis of goedkoper wordt dan denk ik geen seconde na en geef ik de andere “voordelen” direct op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kalder
nioz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Weet niet helemaal of alles na zin 1 ook naar aanleiding van mijn post is, maar if anything vind ik dat we die termen sowieso lekker los moeten laten. Dus ik heb dan ook geen problemen met welke naam je die categorie geeft: remake, remaster.. prima. Ik heb wel problemen met de discussie die vervolgens volgt over welke categorie het dan precies wel of niet is, en wat dat inhoudt. De hele semantische discussie..

Iemand op een marketingafdeling is er een keer mee begonnen om met spannende termen hun her-uitgaves een beetje te duiden, waarom zouden wij dan nu moeilijk gaan doen en discussies voeren of een spel nou wel of niet precies in categorie A of B past?

Ik vind het interessanter om te kijken naar wat een game biedt, en daar verandert de naam van de categorie helemaal niets aan :)
Nee dat was niet naar jou gericht hoor, meer in het algemeen, ben het verder met je eens, vind het ook veel interessanter om te zien wat een game te bieden heeft.
In het geval van Demon's Souls exact hetzelfde als de PS3 game vermoed ik zo, maar dan in een nieuw jasje, helemaal prima! Als de game nou nog een easy mode zou hebben zou ik zelfs misschien nog wel interesse hebben in de game ook, maar volgens mij doet From Software niet aan easy modes.

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
Demons souls ziet er vet uit denk toch eens proberen 😊

[ Voor 88% gewijzigd door Hondadude op 30-10-2020 16:01 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ken je dat: scrollend door deze topic... Naarstig op zoek naar die ene reactie met super veel likes waarin staat dat de releasedatum van Gran Turismo 7 bekend is?

Flickr

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

wilmundo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:17:
Ken je dat: scrollend door deze topic... Naarstig op zoek naar die ene reactie met super veel likes waarin staat dat de releasedatum van Gran Turismo 7 bekend is?
2022 :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nog niet bekend, ook niet op de Sony website

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvn62TyBEn6kThEyhfJn_N_ia1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RNo3Debe0QWpVgWa64pXb5c.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Om er vervolgens achter te komen dat er niemand over GT7 praat maar alleen maar zure reacties zit te posten :+

• Kalder
RubenSaurus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Om er vervolgens achter te komen dat er niemand over GT7 praat maar alleen maar zure reacties zit te posten :+
Hoe moeten we anders in 19 dagen 7 uur en 22 minuten de 1000 pagina's vol krijgen? :+ j/k

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Hoe moeten we anders in 19 dagen 7 uur en 22 minuten de 1000 pagina's vol krijgen? :+ j/k
We kunnen weer opnieuw een discussie beginnen over:
  • Digital vs fysiek
  • Lampjes op de controller
  • tv's (sorry @Chaoss :> )
  • HDR
  • Wat is raytracing
  • De SSD
  • Er zal wel iets mis zijn, want Sony laat weinig zien/horen
  • ik heb Spider-Man al op de PS4, krijg ik nu een gratis upgrade????
  • *Plaatst filmpje van 6 dagen geleden* "Hebben jullie dit al gezien!?"
  • HDMI 2.1
  • dolby vision/atmos
  • de nieuwe PS store
  • welke externe SSD kan het beste kopen?
  • PSVR
  • De tandjes wat is dat ding leluuuuuk!!!!!!!
  • Hij past niet in mijn tv-meubel

[ Voor 34% gewijzigd door Bas170 op 30-10-2020 17:56 ]

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:27

Major_ton

Shoot!

Bas170 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

• digital vs fysiek
  • lampjes op de controller
  • HDR
  • Wat is raytracing
Vergeet de SSD niet, of het idee dat er wel wat mis moet zijn met PS5 omdat Sony zo weinig van zich laten horen 8)7

Some infinities are bigger than others.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Major_ton schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Vergeet de SSD niet, of het idee dat er wel wat mis moet zijn met PS5 omdat Sony zo weinig van zich laten horen 8)7
Goeie! gelijk even toegevoegd

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12 18:42
Kunnen ps+ leden die niet aan een PlayStation 5 kunnen komen , of hem nog niet willen komen. De maandelijkse ps+ ps5 games aan hun account koppelen? En hoe?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
[...]

• Digital vs fysiek
  • HDR
  • Wat is raytracing
  • De SSD
Ik wil ook de "ik heb Spider-Man al op de PS4, krijg ik nu een gratis upgrade" nomineren.

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:08
WokeBroke schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:58:
Kunnen ps+ leden die niet aan een PlayStation 5 kunnen komen , of hem nog niet willen komen. De maandelijkse ps+ ps5 games aan hun account koppelen? En hoe?
Denk dat dit wel mogelijk is, dit kon ook altijd met de ps vita games, deze worden dan aan je libary toegevoegd.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
[...]

• Digital vs fysiek
  • HDR
  • Wat is raytracing
  • De SSD
HDMI 2.1, dolby vision en atmos, wishlist in de store, gaan ook nog wel voorbijkomen

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:10
[...]

• Digital vs fysiek
  • HDR
  • Wat is raytracing
  • De SSD
  • HDMI 2.1
  • dolby vision/atmos
  • de nieuwe PS store
Misschien nog iets over een nieuwe PSVR of welke externe SSD’s er komen.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-12 13:53
Kyhfin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

HDMI 2.1, dolby vision en atmos, wishlist in de store, gaan ook nog wel voorbijkomen
Ik zag gisteren een reportage van digital foundry waarin ze stellen dat er geen hdmi 2.1 kabel wordt meegeleverd in tegenstelling tot bij de concurrent. Jammer.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Ik zag gisteren een reportage van digital foundry waarin ze stellen dat er geen hdmi 2.1 kabel wordt meegeleverd in tegenstelling tot bij de concurrent. Jammer.
Die unboxing? Daarin geven ze aan dat ze er niks over mogen zeggen maar dat de boel goed werkt op de tv (LG CX) van John. Dat klinkt in mijn oren als een 2.1 kabel.

• bram1984
Pre-order geannuleerd.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Als dat echt zo is, dan zijn ze wel heel cheap bezig.. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het gewoon een 2.1 kabel is.

• Kalder
Neem aan dat je dan gelijk je PS5 pre-order bedoeld? Toch maar een Series X scoren dan.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12 14:15
Ach, dan heb je nog maar 12 pre-orders openstaan... :+

This is absolutely ridiculous

• bram1984
Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Neem aan dat je dan gelijk je PS5 pre-order bedoeld? Toch maar een Series X scoren dan.
JK. Maar ik had het over de console ja. :p

Valhalla staat sowieso niet op mijn lijst momenteel.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Lol, op minuut 13 zeggen ze gewoon dat he een spiderweb voelt wegschieten als je door de stad vliegt. Dat is wel cool.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-12 13:53
bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

Die unboxing? Daarin geven ze aan dat ze er niks over mogen zeggen maar dat de boel goed werkt op de tv (LG CX) van John. Dat klinkt in mijn oren als een 2.1 kabel.
Als dit klopt dan moet het inderdaad wel een 2.1 kabel zijn, apart dat dit onder het geheimhoudingsbeding valt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12 13:22
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Als dit klopt dan moet het inderdaad wel een 2.1 kabel zijn, apart dat dit onder het geheimhoudingsbeding valt.
Omdat het niet op de kabel staat en de mogen niets van de UI laten zien. Hij hintte er naar het daar wel vandaan te hebben, dus in de settings kunnen checken bij ondersteunde modus ofzo.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Kenny_026 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:37:
[YouTube: EvdWL over eerste ervaringen PS5 en Xbox Series X & Cyberpunk 2077]

Lol, op minuut 13 zeggen ze gewoon dat he een spiderweb voelt wegschieten als je door de stad vliegt. Dat is wel cool.
Hij is nu in ieder geval wel enthousist iver de haptics.

Wat Koos zegt over het geluid wat de PS5 produceerd is ook wel interresant: 'als ik het geluid van de tv uit zet dan hoor ik hem niet, oftewel muistil'

Daarnaast is hij behoorlijk enthousiast over de 3D audio. Klinkt allemaal erg mooi, ben benieuwd naar de revieuws.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Ik had Valhalla wel gepreordered bij ubisoft. Wou ik vorige week annuleren en dat zou moeten kunnen volgens hun FAQ tot 15 dagen voor Shipment en anders moet je hem retourneren. Nu zeiden ze dat het traject al begonnen is. Ik wacht toch maar de reviews af en ga toch eerst Spiderman spelen.

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Ik zou het wel straf vinden dat bij Assassin's Creed: Valhalla xbox series x 4k60fps native is en bij ps5 4k60fps upscaled is

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

tommy50 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:06:
Ik zou het wel straf vinden dat bij Assassin's Creed: Valhalla xbox series x 4k60fps native is en bij ps5 4k60fps upscaled is
Grote kans dat het gewoon dynamische resolutie is en dat dit op beide consoles is. En dat mogelijk de xbox wat vaker hogere resolutie aantikt. Ga je dat zien. Nope, gaat dit je ervaring verbeteren. Nope. Zolang de fps op beide stabiel 60fps is zie ik geen reden voor paniek. Haal deze game sowieso niet dus zal er niet wakker van liggen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• yinx84
tommy50 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:06:
Wat ik me wel gelijk afvraag is waar je dit aan gaat zien en of het heel erg afdoet aan de kwaliteit. Ik heb pas sinds kort een 4K tv en ik kan oprecht vaker niet dan wel zien of ik iets in HD of 4k zit te kijken.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Hmm ik moet zeggen dat upscalen/checkerboarden op de PS4pro er best oke uitzag. Maar is het in dit geval zo dat het op de XSX wél native 4K is en op de PS5 niet, of op allebei de consoles niet? En geldt dit ook voor Watch Dogs Legion met 30fps en RT aan?

Gezien de vaagheid van alles heb ik een beetje het idee dat MS+Ubisoft doen wat Epic+Sony deden ten tijden van de UE techdemo; door vaagheid de discussie aanzwengelen of het niet mogelijk zou zijn op de andere console (wat het heus wel is)

[ Voor 20% gewijzigd door Steven030 op 30-10-2020 19:36 ]

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
En hoe zit dit in de toekomst .. als bv de ps5 nu al geen native 4k/60 fps kan draaien in zwaardere games . ( Assassin's Creed: Valhalla )

Is de hardware van series x dan toch beter .. omdat dit bij hun van dag 1 al kan

[ Voor 7% gewijzigd door tommy50 op 30-10-2020 19:28 ]

• Segafreak83
Chaoss schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Hij is nu in ieder geval wel enthousist iver de haptics.

Wat Koos zegt over het geluid wat de PS5 produceerd is ook wel interresant: 'als ik het geluid van de tv uit zet dan hoor ik hem niet, oftewel muistil'

Daarnaast is hij behoorlijk enthousiast over de 3D audio. Klinkt allemaal erg mooi, ben benieuwd naar de revieuws.
Mijn originele PS4 en Pro waren ook stil in het begin. Ben benieuwd hoe het gaat over een half jaar / jaar, of de console dan nog steeds stil is, hoop ik echt van harte :).

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

Mijn originele PS4 en Pro waren ook stil in het begin. Ben benieuwd hoe het gaat over een half jaar / jaar, of de console dan nog steeds stil is, hoop ik echt van harte :).
Die van jou is bezweken omdat ie onderop de pallet stond
tommy50 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:27:
En hoe zit dit in de toekomst .. als bv de ps5 nu al geen native 4k/60 fps kan draaien in zwaardere games . ( Assassin's Creed: Valhalla )

Is de hardware van series x dan toch beter .. omdat dit bij hun van dag 1 al kan
Ik denk dat we het brandende schip moeten verlaten nu het nog kan.. het einde is in zicht.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
yinx84 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

Wat ik me wel gelijk afvraag is waar je dit aan gaat zien en of het heel erg afdoet aan de kwaliteit. Ik heb pas sinds kort een 4K tv en ik kan oprecht vaker niet dan wel zien of ik iets in HD of 4k zit te kijken.
Je geeft zelf het antwoord al :) Wellicht dat je het verschil ziet als je ze naast elkaar afspeelt. Maar niet iets dat jouw speelervaring aantast.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Kalder
poor Leno schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Ik denk dat we het brandende schip moeten verlaten nu het nog kan.. het einde is in zicht.
Maar naar het strand is het nog 20 dagen varen, zwemmend gaat dat niet lukken natuurlijk, neehoor ik blijf gewoon aan boord, genoeg water om ons heen dus blussen die handel!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13

AC games zijn - door het hoge detail niveau - vreselijk zwaar om te draaien. Dat native 4K/60 op de PS5 niet steady haalbaar is vind ik geen schande. Vergeet ook niet dat ze nog niet zoveel ervaring met de PS5 hebben.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• jongf7
  • Laatst online: 10-12 13:22
Ach, de Xbox is grafisch gewoon iets sterker, dus het is bij multiplats kiezen tussen de Xbox niet volledig benutten, op ps5 wat details / effecten terugschroeven of op ps5 de resolutie iets lager.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuk detail: de organist is dezelfde als die van de film Interstellar.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
jongf7 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:19:
Ach, de Xbox is grafisch gewoon iets sterker, dus het is bij multiplats kiezen tussen de Xbox niet volledig benutten, op ps5 wat details / effecten terugschroeven of op ps5 de resolutie iets lager.
Wat mij betreft kiezen beiden console makers voor de 'sweetspot' en gaan voor alles erop en eraan voor 1440p/60 of 120fps en af en toe een uitstapper naar volle bak 4k waar mogelijk. Als ze maar minimaal op 60fps inzetten met zoveel mogelijk grafische pracht vind ik het goed (en dat zeg ik met een 2019 LG OLED in de woonkamer)

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
D-Ed schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

Wat mij betreft kiezen beiden console makers voor de 'sweetspot' en gaan voor alles erop en eraan voor 1440p/60 of 120fps en af en toe een uitstapper naar volle bak 4k waar mogelijk. Als ze maar minimaal op 60fps inzetten met zoveel mogelijk grafische pracht vind ik het goed (en dat zeg ik met een 2019 LG OLED in de woonkamer)
same here. ik heb nog liever 720p met solid 60fps dan 4k 30fps.

en dat zeg ik met een 2020 Oled in de wc!!

nee grapje.. maar meen de 1e regel wel :P noooooit meer 30fps >:)

• D-Ed
  • Niet online
Flghter1982 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

lol, 720p kies ik dan weer niet voor want dat zie je echt wel ;)

Maar liefste natuurlijk zo dik mogelijk alles erop en eraan maar die frames zijn naar mijn idee het belangrijkste de komende jaren _/-\o_

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Flghter1982 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Het boeit mij niet, als het maar lekker speelt :Y

• D-Ed
  • Niet online
Bas170 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:36:
[...]

Het boeit mij niet, als het maar lekker speelt :Y
Ik denk dat de gemiddelde next gen enthousiast wel wat graphics wil bewonden náást een solide gameplay ;)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Ik zie liever zoveel mogelijk pracht en praal boven hoge fps. Tenzij in multiplayer games, dan fps>pracht en praal

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik ben dus ook echt totaal niet mee bezig met FPS en al die andere dingen. Al is dat waarschijnlijk omdat ik geen hogere settings gewoon ben.

Ik neem aan dat het voor mensen met een goede gaming PC soms moeilijk is om opeens terug over te moeten schakelen naar 30 FPS.

[ Voor 5% gewijzigd door Santiago2019 op 30-10-2020 20:46 ]

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12 22:48
Hier hebben we de load time van Spider-Man

https://imgur.com/ojMm3pa

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ge-embed, kijkt wat makkelijker:

[Streamable: ojMm3pa]

Redelijk rapido :P . 7-8 seconden vanaf het homescreen en binnen 2 seconden de save-game geladen.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Holy shii.. snel!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:04
Ik denk dat we langzaam gewoon weer naar 30 frames per seconde gaan. Dit zijn allemaal nog crossgen titels die ook nog op de PS4 en Xbox One moeten kunnen draaien. Daarnaast zijn de consoles snel, maar de PS5 is bijvoorbeeld nog fors langzamer dan een 2080 Ti van meer dan 2 jaar geleden en ook die draait al niet meer iedere titel probleemloos in 4k met 60 frames per seconde.

• NotSoSteady
kazuka schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:56:

Redelijk rapido :P . 7-8 seconden vanaf het homescreen en binnen 2 seconden de save-game geladen.
Kun je met de PS5 nou ook switchen tussen meerdere games?

• Kalder

Damn dat is wel monsterlijk snel,

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 30-10-2020 21:01 ]

• bram1984

Hier krijg ik nou een grote glimlach op mijn gezicht van.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 12:27
Zouden de laadtijden van een multiplayer spel nu ook sneller laden na het beëindigen van een potje, of heeft dat ook te maken met de internet snelheden van alle gebruikers in het potje?

• bram1984
DoubleDutch schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:09:
Zouden de laadtijden van een multiplayer spel nu ook sneller laden na het beëindigen van een potje, of heeft dat ook te maken met de internet snelheden van alle gebruikers in het potje?
Daar ga ik wel vanuit. Helemaal als iedereen op een PS5 zit. Langzamer zal het niet gaan in ieder geval. :p

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:42

Hopelijk is de savegame ook vanaf het homescreen te laden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DoubleDutch
Raem schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Dat hoop ik ook maar was dat niet bij de demo van de UI met Astro wel gedaan. 🤔

• bram1984
Raem schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Talk dirty to me

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Stofvakje van de PS5

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:42
DoubleDutch schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Dat hoop ik ook maar was dat niet bij de demo van de UI met Astro wel gedaan. 🤔
Weet ik niet. Bij Sackboy kun je wel direct in een missie springen via die cards, maar in die demo was de game natuurlijk al actief.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DoubleDutch

Heb de video nu een paar keer bekeken, maar zie een paar games voorbij komen waarvan ik mij afvraag hoe deze gebruiker ze al op zijn PS5 heeft? 🤔
Aantal kan ik niet zien door de slechte video.

Hitman releasedatum: januari 2021
Dirt 5 releasedatum: 6 november 2020

• bram1984
Hij heeft ook Bloodborne geïnstalleerd staan.

@DoubleDutch Is het de nieuwste Hitman? Zou een preview build kunnen zijn. En Dirt zijn waarschijnlijk al review copies voor verstuurd.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Kijk naar games als Spiderman MM en demon Souls die zien er tenminste next gen uit en zijn 4"K. Valhalla ziet er alles behalve next gen uit, die devs zijn gewoon lui.

En het tegenovergestelde van wat jij beweerd is waar. Hoe langer de generatie duurt hoe beter de games er uit gaan zien. Vergelijk een GoW of TLOU2 eens met de games die in het begin van de PS4 uitkwamen.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Chaoss schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Kijk naar games als Spiderman MM en demon Souls die zien er tenminste next gen uit. Valhalla ziet er alles behalve next gen uit, die devs zujn gewion lui.

En het tegenovergestelde van wat jij beweerd is waar. Hie langer de generatie duurt hoe betee de gsmes er uit gaan zien. Vergelijk een GoW of TLOU eens met de games die in het begin van de PS4 uitkwamen.
Rustig aan met de drank he :+ of is je toetsenbord stuk? in dat geval: https://tweakers.net/toetsenborden/vergelijken/

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Telefoon en dikke vingers, ok en een paar biertjes :P

• DoubleDutch
bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:44:
Hij heeft ook Bloodborne geïnstalleerd staan.

@DoubleDutch Is het de nieuwste Hitman? Zou een preview build kunnen zijn. En Dirt zijn waarschijnlijk al review copies voor verstuurd.
Dat moet dan wel, krijgen hopelijk binnenkort dus meer gameplay te zien van deze games,hitman ben ik wel erg benieuwd naar,trailer zag er erg gelikt uit. 😋

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56
DoubleDutch schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Heb de video nu een paar keer bekeken, maar zie een paar games voorbij komen waarvan ik mij afvraag hoe deze gebruiker ze al op zijn PS5 heeft? 🤔
Aantal kan ik niet zien door de slechte video.

Hitman releasedatum: januari 2021
Dirt 5 releasedatum: 6 november 2020
Ik zag Hitman 2 dus dat kan wel.

Verder heerlijk zulke laadtijden, of eerder het gebrek eraan :9

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:32
Met zulke laadtijden komt het GTA-Googlemaps-laadscherm na twee generaties eindelijk tot zijn recht :p

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12 22:59
[...]

Kijk naar games als Spiderman MM en demon Souls die zien er tenminste next gen uit en zijn 4"K. Valhalla ziet er alles behalve next gen uit, die devs zijn gewoon lui.

En het tegenovergestelde van wat jij beweerd is waar. Hoe langer de generatie duurt hoe beter de games er uit gaan zien. Vergelijk een GoW of TLOU2 eens met de games die in het begin van de PS4 uitkwamen.
Daarnaast: 4k, who cares.

1440p met een goede reconstructie is meer dan voldoende.

• alionfire
  • Laatst online: 27-08 08:33

Is dit niet gewoon een kwestie van tijd? Dat developers vanzelf op een gegeven moment alles uit de PS5 weten te halen – ook al is de switch van PS4 -> PS5 (qua architectuur) niet hetzelfde als destijds met de PS3 --> PS4.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Segafreak83
FrankoNL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

1440p, who cares..
pff resolutie, who cares..

Ik wil gewoon eyecandy en mn 30 fps :)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:03
https://youtu.be/foayUS5xlSg

Voor Demon's Souls hebben ze weer een compleet orkest ingeschakeld, vergelijkbaar met de score voor Bloodborne. DS blijft toch wel een bijzondere IP voor Sony.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
[...]

Niet echt een eerlijke vergelijking trouwens AC is veel groter dan beide games. Was al heel knap hoe mooi ze Oddesey hadden gemaakt met die gigantische map imo.

Demon souls ziet er idd gruwelijk uit, maar dat zijn natuurlijk wel kleine area's.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 31-10-2020 00:56 ]

Playstation 5

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Geen enkel van die games van Ubisoft zullen voorlopig native 4K zijn op beide consoles. Verder ook niet nodig als de image quality haarscherp is namelijk.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
Recon24 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:15:
Geen enkel van die games van Ubisoft zullen voorlopig native 4K zijn op beide consoles. Verder ook niet nodig als de image quality haarscherp is namelijk.
Valhalla is volgens mij wel Native 4k op de series X, maarja misschien zijn de laadtijden weer beter op Ps5

Playstation 5

• D-Ed
  • Niet online
[...]

.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Ed op 31-10-2020 01:30 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05

Lijkt er op dat er een 2.0 hdmi kabel bijgeleverd wordt.. (vanaf 6:40)
mij maakt het niet veel uit kan toch nog geen gebruik maken van 2.1, mn tv support max 2.0

[ Voor 17% gewijzigd door BigF25 op 31-10-2020 01:39 ]

• NotSoSteady
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door NotSoSteady op 31-10-2020 01:43 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12 18:59
BigF25 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:35:
[YouTube: PS5: YOUR Questions Answered!]

Lijkt er op dat er een 2.0 hdmi kabel bijgeleverd wordt.. (vanaf 6:40)
mij maakt het niet veel uit kan toch nog geen gebruik maken van 2.1, mn tv support max 2.0
Dat is al debunked door Digital Foundry.
NotSoSteady schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:42:
[...]

Volgens Digital Foundry is dat inderdaad het geval. Een beetje jammer is het wel, hoewel ik vermoed dat er nagenoeg geen enkele AAA-game gebruik van zal maken.
Eh nee, juist niet het geval. John Linneman geeft aan dat hij niets officieels mag zeggen, maar zegt via een omweg dat “Alles werkt via zijn LG CX”. Richard geeft ook aan dat de verwarring een non-issue zal zijn. Het gaat om de benaming op de kabel zelf, waardoor er verwarring is ontstaan. Het is gewoon een HDMI 2.1 kabel.

[ Voor 43% gewijzigd door MadDogMcCree op 31-10-2020 01:46 ]

• NotSoSteady
MadDogMcCree schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:42:
[...]

Dat is al debunked door Digital Foundry.
Heb je daar een link van? Zag vandaag nog een hands-on en die zeiden dat de kabel identiek was aan de PS4 Pro.

Edit: heb het al.

[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 31-10-2020 01:54 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12 18:59
NotSoSteady schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:46:
[...]

Heb je daar een link van? Zag vandaag nog een hands-on en die zeiden dat de kabel identiek was aan de PS4 Pro.
Ik denk dat je hun uitspraken verkeerd heb begrepen, want ik heb het ook over die video. Zoals hierboven aangegeven, John Linneman zegt met een omweg dat het allemaal werkt op zijn LG CX en Richard geeft aan dat het een non-issue zal zijn zodra de review verschijnt. Hij doet ook lacherig over de geluiden dat de kabel geen HDMI 2.1 ondersteund omdat er in dikke letter 8K/4K/120fps op de doos staat.

Als er echt issues met de kabel zouden zijn geweest, dan hadden ze er wel wat minder luchtig over gedaan. Plus John zegt dus met een omweggetje dat het allemaal gewoon werkt met zijn TV en daardoor HDMI 2.1 wel moet ondersteunen, en dan hebben ze het vast over VRR.

Dus nee, daar zou ik me absoluut geen zorgen over maken. De verwarring is puur de branding ‘High-Speed HDMI’ i.p.v. ‘Ultra High-Speed HDMI’, dat is alles.

• yinx84
Vandaag is de laatste dag ooit waarop we kunnen zeggen: "volgende maand de PS5!"

• bram1984
Stylze schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:21:
[...]

Valhalla is volgens mij wel Native 4k op de series X, maarja misschien zijn de laadtijden weer beter op Ps5
Is dat al bevestigd? Legion is namelijk dynamic.

Laadtijden zijn sowieso beter. Cold boot is net zo snel als quick resume.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-12 12:33
Chaoss schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:50:
Telefoon en dikke vingers, ok en een paar biertjes :P
Drank maakt meer posts stuk dan je lief is ;)

Hier ook de adapter voor psvr bestelt. Netjes dat ze het aanbieden.
Ook langzaam het lijstje met launch titele compleet aan het maken. In ieder geval Spiderman en de nieuwe Cod.

• Stantana
  • Laatst online: 20:08
Mochten er tweakers zijn die via platestation (heet nu customizeplates) een bestelling hebben gedaan, alle orders worden geannuleerd i.v.m. rechten Sony. Was natuurlijk te verwachten, ook al waren die plates wel vet!

https://twitter.com/custo.../1322256886775844865?s=19

• Zwartkijker
  • Laatst online: 20:22
yinx84 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

Dat klopt, als je op normale kijkafstand zit kan het menselijk oog blijkbaar het verschil tussen Full HD en 4K niet waarnemen. Ik moet zeggen dat ik ook geen verschil zie met mjjn mensenogen 😃

PSN: Zwartkijker

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
yinx84 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 06:49:
Vandaag is de laatste dag ooit waarop we kunnen zeggen: "volgende maand de PS5!"
Nog 3 weken afzien ;( Maar idd vanaf morgen lijkt het een stuk dichterbij :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ok, die devs zijn niet lui maar Ubi gaat gewoon niet veel geld iveateren om er een next gen titel van de maken. Eigenlijk ook niet iets om van op te kijken Black Flag was destijds ook maar marginaal mooier op de next gen.

Valhalla ga ik ook wel spelen omdat de setting me aanspreekt het gaat uiteindelijk om de game. Maar ik wacht wel even op de prijsdaling, die krijgen veel ubi games toch al na een paar weken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09
FrankoNL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

Uhm née. Ik zit op 2.5m van m’n 65CX. Dan maakt 4K echt wel uit. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:18

Oxigeon

En zo is dat!

Stantana schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:00:
Mochten er tweakers zijn die via platestation (heet nu customizeplates) een bestelling hebben gedaan, alle orders worden geannuleerd i.v.m. rechten Sony. Was natuurlijk te verwachten, ook al waren die plates wel vet!

https://twitter.com/custo.../1322256886775844865?s=19
Geen idee van levertijd enzo. Maar hoe kunnen ze een plate uitbrengen als ze geen afmetingen etc hebben. Leek me eigenlijk al logisch dat dit niet door de beugel kon.

Van de andere kant.... betekend dit dat Sony zelf met plates gaan komen?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Kalder
Ik zag net een video waaruit blijkt dat de DualSense gewoon werkt op de PS3, vraag me af waarom hij niet werkt op de PS4 dan :S

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58
Kalder schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:49:
Ik zag net een video waaruit blijkt dat de DualSense gewoon werkt op de PS3, vraag me af waarom hij niet werkt op de PS4 dan :S
Kan werken door een fw update. Het wordt al herkend door de Ps4
Zie YouTube: PS5 - Unboxing the DualSense Controller! vanaf 5:33

• Kalder
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Kan werken door een fw update. Het wordt al herkend door de Ps4
Zie YouTube: PS5 - Unboxing the DualSense Controller! vanaf 5:33
Daar zie ik alleen dat de microfoon het doet, controller zelf word wel herkend als controller maar werkt niet, op de PS3 kun je hem gewoon gebruiken m.u.v. de PS knop en zonder rumble.

Maar ze zouden inderdaad nog een fw update voor de PS4 kunnen uitbrengen waardoor de DualSense wel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 31-10-2020 09:04 ]

Pagina: 1 ... 243 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden