Weddings are basically funerals with cake.
Vandaar dat ik het ook had over het gros van de mensenKenny_026 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Zit wel een nuance aan. Ze hebben uitvoerig getest met controllers vs kb/muis en de resultaten waren dat op de korte afstanden de controllers het voordeel hadden en de langere afstanden waren het kb/muis combinaties.
Maw... Je wilt niet iemand met een kb/muis in de bergen hebben liggen als je airport oversteekt en omgekeerd wil je niet iemand met een controller tegenkomen in een gebouw als je zelf met kb/muis speelt.
Dan is er nog de factor van de één is wel heel goed met de controller door sensitivity settings ADS speeds perfect instellen etc... Dus zo simpel gezegd is het allemaal niet.
Uitzonderingen zijn er altijd, kijk maar naar bijv NICKMERCS (speelt hoogniveau zowat alles met controller)
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Lang verhaal kort: Toetsenbord vs Controller is een eindeloze discussie waar beide partijen niet vatbaar zijn voor argumenten en heilig overtuigd zijn van hun eigen nadeel.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
Vandaar dat ik het ook had over het gros van de mensen![]()
Uitzonderingen zijn er altijd, kijk maar naar bijv NICKMERCS (speelt hoogniveau zowat alles met controller)
[ Voor 5% gewijzigd door Racing-Paradise op 30-10-2020 09:53 ]
Verwijderd
Dat PS5 games er zullen uitzien als PS4 games.Jesp_J schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:32:
Wat betekent dit voor de PS5? Heeft de PS5 dan geen volledige RDNA2 (maar de series S wel)
[Afbeelding]
Jup, daarom ben ik een groot tegenstander van cross-play, of beter gezegd tegenstander van controller en kbm samen. Crossplay tussen consoles en pc-spelers met controller kan ik alleen maar toejuichen. Dit is ook echt mijn reden om Warzone alleen op de PS te spelen en niet op de Xbox, waar je crossplay niet uit kan zetten. Al dat bunnyhoppen word je niet goed van hahaRacing-Paradise schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Lang verhaal kort: Toetsenbord vs Controller is een eindeloze discussie waar beide partijen niet vatbaar zijn voor argumenten en heilig overtuigd zijn van hun eigen nadeel.
[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 30-10-2020 10:01 ]
Wat vervelend nou.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Dat PS5 games er zullen uitzien als PS4 games.
Hmm sorry.. Mijn twitter notificaties lopen achter.Bas170 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:56:
[...]
Hey psssst
Kijk eens naar de datum van die tweets
Nee dat is het zelfde als zeggen..."Microsoft gebruikt geen GNM en GNMX" Sony's eigen variant op Direct X.TweakOverflow schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
"There’s a lot of marketing spin here though.
These features are tied to the DirectX 12 API which the PS5 obviously won’t use since its exclusive to MS.
That’s like PS5 coming out and saying MS won’t support Kraken decompression and the Geometry Engine lol"
https://www.reddit.com/r/...5_doesnt_have_full_rdna2/
PS5 hoeft geen desktop GPU features te ondersteunen en de concurrent namelijk wel als ze games zowel voor console als pc ontwikkelen.
Dit komt rechtstreeks uit "The Road to PS5"
Sony heeft ervoor gekozen hun eigen features ontwikkeld samen met AMD of alleen toe te voegen, en geen gebruik te maken van alle Desktop RDNA2 GPU features.After confirming that Sony’s PS5 will house “a custom AMD GPU based on their RDNA 2 technology,” Cerny added, “if you see a similar discrete GPU available as a PC card at roughly the same time as we release our console, that means our collaboration with AMD succeeded in producing technology useful in both worlds. It doesn’t mean that we at Sony simply incorporated the PC part into our console.”
What he is really emphasising here, then, is that AMD has worked closely with Sony to ensure that the GPU’s feature set is specifically tailored to the PS5’s needs. Along with reduced power consumption and performance optimisation, this feature set, Cerny says, is what AMD is focusing on.
Games zullen toch wel gewoon op voorraad zijn of is het daar ook schaarste en kan ik toch beter een pre order plaatsen voor een game? iemand ervaring/verwachting?
Ik heb nog nooit gehad dat een game overal uitverkocht was als je een disc versie wilt, en daarnaast je kan altijd de game in de PS store kopendouble_pack schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:13:
Met de Ps4 was ik er niet zo snel bij met kopen, nu heb ik wel een pre order staan voor de Ps5, alleen twijfel ik nog qua games pre orderen ( slechte ervaring mee), wil eerst reviews afwachten,
Games zullen toch wel gewoon op voorraad zijn of is het daar ook schaarste en kan ik toch beter een pre order plaatsen voor een game? iemand ervaring/verwachting?
Ben wel altijd van de disc games, gezien verkoop/ruil waarde.Jamesl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Ik heb nog nooit gehad dat een game overal uitverkocht was als je een disc versie wilt, en daarnaast je kan altijd de game in de PS store kopen
Denk dat ik eerst maar gewoon afwacht, astro's playroom staat er natuurlijk al op, plus heb ook ps+ dus bugsnax is er ook nog, zal me net vervelen de eerste paar dagen.
GTA5 was destijds heel moeilijk te krijgen zonder pre-order.Jamesl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Ik heb nog nooit gehad dat een game overal uitverkocht was als je een disc versie wilt, en daarnaast je kan altijd de game in de PS store kopen
Tot er een GTA6 zal uitkomen verwacht ik niet dat je ooit problemen zult hebben om een spel op de dag van release gewoon bij de MM te kopenbram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
GTA5 was destijds heel moeilijk te krijgen zonder pre-order.
@double_pack Van de meeste release games weet je toch eigenlijk al wel zo een beetje van je kunt verwachten? Godfall misschien uitgesloten maar als je bijv. de laatste Assassins Creed games tof vond vind je Valhalla vast ook tof. Zijn From Software games je ding kun je rustig DS kopen etc maar even voor de zekerheid rustig afwachten is uiteraard ook geen probleem omdat er zeker geen schaarste zal zijn
Daar hoor ik niets meer over, ook niet uit de community
Zijn juiste de nieuwere titels waar ik naar uitkijk zoals Godfall en Miles Morales,Tim01 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
Tot er een GTA6 zal uitkomen verwacht ik niet dat je ooit problemen zult hebben om een spel op de dag van release gewoon bij de MM te kopen![]()
@double_pack Van de meeste release games weet je toch eigenlijk al wel zo een beetje van je kunt verwachten? Godfall misschien uitgesloten maar als je bijv. de laatste Assassins Creed games tof vond vind je Valhalla vast ook tof. Zijn From Software games je ding kun je rustig DS kopen etc maar even voor de zekerheid rustig afwachten is uiteraard ook geen probleem omdat er zeker geen schaarste zal zijn
Bij Godfall heeft er een goeie studio achter zitten en ziet er qua style wel vet uit, maar als het niet goed speelt, of combat is niet goed kan het een flop worden, Miles Morales ben ik benieuwd hoeveel uren het gaat brengen, Spiderman zelf op de ps4 recentelijk uitgespeeld dus niet de behoefte dat direct weer te spelen dus gaat me daar om de nieuwe dingen.
Zover ik weet is dat pas Q3/Q4 2021.jongf7 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:27:
Kregen we trouwens geen gratis gtaV ps5 versie bij release (iig online)?
Daar hoor ik niets meer over, ook niet uit de community
Verwijderd
dafuq. Niet eens een witte 'shell' eromheen?bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:
Zo ziet de camera adapter eruit:
https://twitter.com/geron.../1321847945856167944?s=21
Verwacht jij de adapter te zien als hij achter de PS5 hangt?Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
dafuq. Niet eens een witte 'shell' eromheen?
Je maakt hem vast aan een zwarte kabel en gaat in een poort op een zwart gedeelte van de console. Ik weet niet of wit hier een verbetering zou zijnVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
dafuq. Niet eens een witte 'shell' eromheen?
PS4 versie? Ik zie best veel popup van textures en schaduwen. Zie vanaf 0:44bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:49:
Gelekte Miles Morales gameplay.
https://twitter.com/GameL.../1321783390744596480?s=20
Oprechte vraag, maar die reflecties op de gebouwen, zat dat in Ps4 spiderman? Ik heb nog steeds niet precies door wanneer iets raytracing is en wanneer niet...Cowboy_Henk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
PS4 versie? Ik zie best veel popup van textures en schaduwen. Zie vanaf 0:44
Ja er zaten reflecties in Ps4 versie maar dat waren valse, niet real-time. Er was dus een reflectie van gevouwen die er eigenlijk niet waren. Best belachelijkMichiel_1982 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Oprechte vraag, maar die reflecties op de gebouwen, zat dat in Ps4 spiderman? Ik heb nog steeds niet precies door wanneer iets raytracing is en wanneer niet...
Zie maar YouTube: Spider-Man PS4 Pro Gameplay Reflection Buildings
Nee. RT reflections in de gebouwen.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
RT? Ben je daar zo zeker van? Lees mijn vorige post. Je kan dit pas zeker weten door op een gebouw te zitten en rond te draaien en zien of de reflectie klopt met de gebouwen
[ Voor 21% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-10-2020 10:57 ]
Verwijderd
Ik zit maar een beetje te geinenCaayn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Verwacht jij de adapter te zien als hij achter de PS5 hangt?
Yup, maar deze mag wat mij betreft meerdere keren voorbij komenpoor Leno schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:58:
Misschien al voorbij gekomen, maar deze is wel cool
[YouTube: PS5 - Adaptive Triggers]
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2020 10:59 ]
Als je goed kijkt zie je dat de reflections veranderen naar gelang de inval van het licht. 100 procent weet ik het niet maar dit ziet er wel uit als RT.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
RT? Ben je daar zo zeker van? Lees mijn vorige post. Je kan dit pas zeker weten door op een gebouw te zitten en rond te draaien en zien of de reflectie klopt met de gebouwen
Zou kunnen. Of de 60fps versie. Of een vroege build. Geen idee verder. Ik denk dat het niet de graphics mode is in ieder geval, want volgens mij mist de reflectie van Miles in gebouwen.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Wel tof dat de animaties volledig anders zijn. Het ziet er een stuk minder soepel uit in positieve zin (onervaren Spider-Man).
Lastig te zien hoor. Zou ook SSR kunnen zijn denk ik. En Miles zelfs zie je niet.FrankoNL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Als je goed kijkt zie je dat de reflections veranderen naar gelang de inval van het licht. 100 procent weet ik het niet maar dit ziet er wel uit als RT.
SSJ?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Met een 3e persoons games zoals spiderman is het makkelijker om te kijken of spiderman reflecties teniet doet, doordat hij op de voorgrond een reflectie op de achtergrond "blokkeert". Dan weet je zeker dat SSR gebruikt wordt. Voor waterreflecties op de achtergrond is dat bij Spiderman het geval. Reflecties dichterbij/in de visie van de speler zullen RT zijn. Alles wat minder opvalt SSR of zelfs cube maps. En dat is prima natuurlijk.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Trouwens... dat filmpje op twitter is dusdanig lage kwaliteit dat je niet zomaar kan zeggen dat is RT, SSR of cube mapping. In sommige scenes verwacht ik een spiderman reflectie in het raam die er niet lijkt te zijn.... anyway... wat maakt het uit
[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 30-10-2020 11:24 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik vind het SSR en daarmee is de kous af.
Dat zijn cube maps en geen SSR, in de PS4 versie van Spiderman.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:07:
[...]
Lastig te zien hoor. Zou ook SSR kunnen zijn denk ik. En Miles zelfs zie je niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 30-10-2020 11:27 ]
Kun je dat eens wat meer uitleggen? Digital Foundry had het daar ook over en ik kon het niet volgen. Ik snap het nog steeds niet helemaal.Hulleman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Met een 3e persoons games zoals spiderman is het makkelijker om te kijken of spiderman reflecties teniet doet, doordat hij op de voorgrond een reflectie op de achtergrond "blokkeert". Dan weet je zeker dat SSR gebruikt wordt. Voor waterreflecties op de achtergrond is dat bij Spiderman het geval. Reflecties dichterbij/in de visie van de speler zullen RT zijn. Alles wat minder opvalt SSR of zelfs cube maps. En dat is prima natuurlijk.
bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Ik vind het SSR en daarmee is de kous af.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Screen Space Reflections moet je heel letterlijk nemen. De objecten in jouw camera beeld die dat bevatten, worden gereflecteerd in een reflecterend oppervlak (water, vloer, raam, spiegel whatever). Als je de camera van links naar rechts beweegt bij reflecterend water dan ga je zien dat op de randen van het scherm de reflecties verdwijnen, doordat het gene wat gereflecteerd moet worden uit jouw camerabeeld verdwijnt.Kyhfin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Kun je dat eens wat meer uitleggen? Digital Foundry had het daar ook over en ik kon het niet volgen. Ik snap het nog steeds niet helemaal.
Hier 2 screenshots van dat DF filmpje. Dan zie je de reflectie wat ik omcirkeld heb (deels of zelfs geheel) verdwijnen (2e plaatje). Dat komt omdat spiderman voor dat witte gebouw in de verte hangt en die reflectie in het water deels of geheel blokkeert. Typisch een tekortkoming van SSR wat RT niet heeft.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qla0dR7flHMDSJHkzezntDIy.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 30-10-2020 11:35 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Heb je toevallig een open wereld game in bezit zoals Far Cry of Ghost of Tsushima? Moet je eens water (een meer of zo) opzoeken en dan op de reflecties letten als je de camera draait. Zodra de reflecties bijna uit je beeld zijn (dus tegen de rand van je TV aanzitten) dan verdwijnen ze. Zie ook bijvoorbeeld dit filmpje. Daar kan je het goed zien.Kyhfin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Kun je dat eens wat meer uitleggen? Digital Foundry had het daar ook over en ik kon het niet volgen. Ik snap het nog steeds niet helemaal.
[YouTube: RTX Ray traced reflections VS SSR Screen Space reflections]
Voor de geïnteresseerden: lengte van alle kabels bij de PS5 zijn 150cm lang.
Dat is wel voor alle game modes he, dus je bent niet verplicht alles in 1x te installeren.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:34:
Ik hoop niet dat de PS5-versie ook 250GB vraagt, dan is 1/3 van de ruimte al weg [Afbeelding]
Ik denk wel meer, aangezien ik minder ruimte dan 750GB vrij verwacht. Het is voor CoD spelers te hopen dat we al iets terugzien van het selectief installeren van modes die je zelf wilt. Dus alleen de multiplayer of singleplayer met specifieke audio mixen.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:34:
Ik hoop niet dat de PS5-versie ook 250GB vraagt, dan is 1/3 van de ruimte al weg [Afbeelding]
644gb vrij heb ik al wel eens voorbij zien komen.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Ik denk wel meer, aangezien ik minder ruimte dan 750GB vrij verwacht. Het is voor CoD spelers te hopen dat we al iets terugzien van het selectief installeren van modes die je zelf wilt. Dus alleen de multiplayer of singleplayer met specifieke audio mixen.
Ja hoe dan ook, een externe schijf en straks een extra SSD voor PS5 titels kan geen kwaad.Hulleman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
644gb vrij heb ik al wel eens voorbij zien komen.
Dit is nu ook al geval op de PS4.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Ik denk wel meer, aangezien ik minder ruimte dan 750GB vrij verwacht. Het is voor CoD spelers te hopen dat we al iets terugzien van het selectief installeren van modes die je zelf wilt. Dus alleen de multiplayer of singleplayer met specifieke audio mixen.
Je kunt de multiplayer, singleplayer, special ops (Co-op) en Warzone al individueel (de-)installeren. Maar met Warzone, Multiplayer en Singleplayer is mijn install nu al ruim 200gb. Misschien dat Oodle Textures daar een verschil in kunnen maken op de PS5, ik ben in ieder geval heel benieuwd. Anders maar vanaf een externe SSD spelen.
Ah kijk, dat geeft al veel duidelijkheid. Hij neemt alleen mee wat er daadwerkelijk op het beeld is. Waarom dan de hele reflectie verdwijnt recht onder de blaadjes die je ziet is me nog niet helemaal duidelijk, maar het idee snap ik denk ik wel.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Heb je toevallig een open wereld game in bezit zoals Far Cry of Ghost of Tsushima? Moet je eens water (een meer of zo) opzoeken en dan op de reflecties letten als je de camera draait. Zodra de reflecties bijna uit je beeld zijn (dus tegen de rand van je TV aanzitten) dan verdwijnen ze. Zie ook bijvoorbeeld dit filmpje. Daar kan je het goed zien.
[YouTube: RTX Ray traced reflections VS SSR Screen Space reflections]
Dat gaat niet werken, tenminste niet als je de next-gen versie wilt spelen. Het is even afwachten welke (interne) SSD's beschikbaar komen en wanneer, maar die gaat er zeker komenDevilish schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Anders maar vanaf een externe SSD spelen.
Klopt inderdaad. Maar CoD: Cold War ga ik toch niet halen. Maar ik bedenk me dus net, dat dan Warzone op de interne SSD komt (ik verwacht daar toch minstens een PS5 upgrade) en Modern Warfare op de externe SSD.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:47:
[...]
Dat gaat niet werken, tenminste niet als je de next-gen versie wilt spelen. Het is even afwachten welke (interne) SSD's beschikbaar komen en wanneer, maar die gaat er zeker komen
Precies! Heb al een PriceAlert staan op de SN850. Bij de PS4 te lang gewacht, en ga nu zo snel mogelijk de storage upgraden, des te langer je er plezier aan hebt.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
Ja hoe dan ook, een externe schijf en straks een extra SSD voor PS5 titels kan geen kwaad.
Oeh ja, dat is een goed idee. Ik heb hetzelfde, wil ook door met Warzone en MW maar heb geen interesse in Cold WarDevilish schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Klopt inderdaad. Maar CoD: Cold War ga ik toch niet halen. Maar ik bedenk me dus net, dat dan Warzone op de interne SSD komt (ik verwacht daar toch minstens een PS5 upgrade) en Modern Warfare op de externe SSD.
Interessant, dus als je PS5 in vertikale positie staat, is dat kabeltje te kort om die adaptor-blok neer te leggen. Dus die zal ergens achter (of vooraan) je PS5 hangen te bengelen ?! Echt ongelooflijk kortzichtig.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:
Zo ziet de camera adapter eruit:
eh ja, goed gespot. Beetje onhandig wel. Het valt wel op te lossen met een usb verlengkabel, maar daar hadden ze inderdaad wel iets beter over kunnen nadenken.Twixie schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:59:
[...]
Interessant, dus als je PS5 in vertikale positie staat, is dat kabeltje te kort om die adaptor-blok neer te leggen. Dus die zal ergens achter (of vooraan) je PS5 hangen te bengelen ?! Echt ongelooflijk kortzichtig.
Beetje gekke redenatie, althans mbt hardware..Cyleo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Precies! Heb al een PriceAlert staan op de SN850. Bij de PS4 te lang gewacht, en ga nu zo snel mogelijk de storage upgraden, des te langer je er plezier aan hebt.
Je moet pas uitbreiden op t moment dat je t nodig hebt, niet zodra t kan.. dan zijn er ongetwijfeld nog betere, snellere en goedkopere
Maar goed, ga vooral je gang
Precies! De onderkant van een object valt meestal niet binnen het zichtveld van de camera. Dan kan SSR de reflectie niet weergeven. Je zult bij SSR de reflectie van de onderkant van een brug meestal niet zien (tenzij je de camera zo beweegt dat die onderkant en het water in jouw camera beeld valt), daar heb je ray-tracing voor nodig.Kyhfin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Ah kijk, dat geeft al veel duidelijkheid. Hij neemt alleen mee wat er daadwerkelijk op het beeld is. Waarom dan de hele reflectie verdwijnt recht onder de blaadjes die je ziet is me nog niet helemaal duidelijk, maar het idee snap ik denk ik wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 30-10-2020 12:13 ]
Als je het weet valt het vet op ineens.
Hier heeft raytracing wat mij betreft nog veel grotere meerwaarde dan bij SSR in water. Volgens mij zit de SSR in het water er op de ps5 ook nog gewoon in omdat dit een behoorlijk resultaat geeft tegen lage render kosten. De echte meerwaarde van ray-tracing zit in de reflecties van ramen enzo.
1) Verwachten jullie nog een pricedrop / korting rondom de PS5 release? Ik ben nu geen lid en wil me graag weer voor 12 maanden aansluiten als de PS5 uitkomt.
2) Moet je voor de Instant Game collection nu al PS+ hebben of kun je dit op elk moment krijgen nadat je lid wordt van PS+ (dus ook na release)? Kon dit nergens heel duidelijk terugvinden.
1. Er zijn hier en daar af en toe aanbiedingen, maar dat is gewoon even de boel in de gaten houden.JK90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:52:
Twee vraagjes over PS+:
1) Verwachten jullie nog een pricedrop / korting rondom de PS5 release? Ik ben nu geen lid en wil me graag weer voor 12 maanden aansluiten als de PS5 uitkomt.
2) Moet je voor de Instant Game collection nu al PS+ hebben of kun je dit op elk moment krijgen nadat je lid wordt van PS+ (dus ook na release)? Kon dit nergens heel duidelijk terugvinden.
2. IGC games kan je alleen claimen als je lid bent. De collection kan je altijd claimen (totdat Sony er titels uithaalt of ermee stopt o.i.d.).
Bel Boris van gamekings effe. Is zn enige waardeloze argument ook nog van tafel.bram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:46:
Voor de mensen die het uit willen zetten:
https://www.psu.com/news/...triggers-can-be-disabled/
Kenny_026 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Bel Boris van gamekings effe. Is zn enige waardeloze argument ook nog van tafel.
Jeetje dat zit je wel echt hoog héKenny_026 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Bel Boris van gamekings effe. Is zn enige waardeloze argument ook nog van tafel.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou het frustreerde mij ook, vooral ongefundeerde stuk en niet kloppende informatie die ze verstrekken. Ergens tegenaan schoppen is niet erg. Als je allemaal onzin loopt te brallen om het brallen. is dat verevelend
Je hebt er alleen maar langer last van als je het dan steeds voor jezelf weer ophaalt. De mening (waar iedereen uiteraard recht op heeft) ga je er niet mee veranderen.Mizojojo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Nou het frustreerde mij ook, vooral ongefundeerde stuk en niet kloppende informatie die ze verstrekken. Ergens tegenaan schoppen is niet erg. Als je allemaal onzin loopt te brallen om het brallen. is dat verevelend
En voor het topic voegt het ook niets toe.
Jeetje. Dat maakt het niet veel beter.Kenny_026 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ik probeerde jou weer uit je hol te krijgen
Ik had deze nog niet gezien omdat unboxings me niet interesseren, maar ik zag dat Bram iets zei over een tease...
Dus toch maar gekeken, en het is wel erg lastig om niet super hyped te raken voor de Dual Sense met al die positiviteit
En die tease aan het einde... https://youtu.be/Medrg61anyE?t=1151. Hij zegt dat hij het niet over platform comparisons heeft en dat mensen verrast zullen zijn. Ik ben echt heel benieuwd wat het dan zal zijn
Ja laten we hopen dat het in ons voordeel is. Want afgaande van deze teaser kan het alles zijn.nioz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:51:
https://youtu.be/Medrg61anyE?t=1151. Hij zegt dat hij het niet over platform comparisons heeft en dat mensen verrast zullen zijn. Ik ben echt heel benieuwd wat het dan zal zijn
Zoals ik het interpreteer is het geen 'VS' ding. Maar als het geen 'vs' ding is, dan vraag ik me af wat het dan wel is en of het dan iets is dat de consoles delen. Dat ze heel stil zijn dat valt nu wel te verwachten, en dat de SSD's snel zijn is ook geen verrassing meer... Ik heb echt geen ideeDonstil schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Ja laten we hopen dat het in ons voordeel is. Want afgaande van deze teaser kan het alles zijn.
Misschien nog UI / OS functionaliteit? Remote play/xCloud capabilities?
[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 30-10-2020 14:05 ]
Ja dat bedoel ik. Je kunt je gedachte een slinger in elke richting geven en het past er eigenlijk wel in.nioz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Zoals ik het interpreteer is het geen 'VS' ding. Sowieso maak ik me niet druk om eventuele power verschillen. Dan droppen ze de resolutie iets en met alle reconstructie technieken ga ik daar weinig van zien onder het spelen. Maar als het geen 'vs' ding is, dan vraag ik me af wat het dan wel is en of het dan iets is dat de consoles delen. Dat ze heel stil zijn dat valt nu wel te verwachten, en dat de SSD's snel zijn is ook geen verrassing meer... Ik heb echt geen idee
Ja of gewoon een beetje teasen en om de NDA heen lullen.nioz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Zoals ik het interpreteer is het geen 'VS' ding. Sowieso maak ik me niet druk om eventuele power verschillen. Dan droppen ze de resolutie iets en met alle reconstructie technieken ga ik daar weinig van zien onder het spelen. Maar als het geen 'vs' ding is, dan vraag ik me af wat het dan wel is en of het dan iets is dat de consoles delen. Dat ze heel stil zijn dat valt nu wel te verwachten, en dat de SSD's snel zijn is ook geen verrassing meer... Ik heb echt geen idee
Laten we ook niet vergeten dat John in het verleden al meerdere malen dingen in de strekking heeft aangegeven dat mensen niet blind op het TF verschil af moeten gaan en dat ze misschien beter even kunnen wachten in plaats van zaken roepen waar nog niks over bekend is.
We zien het wel. Zolang de games top zijn zoals deze generatie, vind ik het allemaal prima.
Dit lijkt me inderdaad ook een goede mogelijkheid.Michiel_1982 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:
Met een beetje geluk is het de PS5 boost mode die het beter doet dan we verwachtten!
Ik denk dat het iets globalers is. Hij zegt letterlijk dat hij het niet over platform vergelijking gaat en aangezien deze video over alle twee de consoles gaat zie ik zo snel geen aanleiding om het aan de Ps5 op te hangen.Michiel_1982 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:
Met een beetje geluk is het de PS5 boost mode die het beter doet dan we verwachtten!
Ik zie concurrentie voor Christine Le Duc, EasyToys en Pabo.poor Leno schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:58:
Misschien al voorbij gekomen, maar deze is wel cool
[YouTube: PS5 - Adaptive Triggers]
We hebben een expert hier.kazuka schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
Ik zie concurrentie voor Christine Le Duc, EasyToys en Pabo.
Your first look at the Spider-Man: Into the Spider-Verse Suit 👀
— PlayStation (@PlayStation) 30 oktober 2020
♥️ this tweet to receive Marvel's Spider-Man: Miles Morales updates leading up to launch. pic.twitter.com/DdyaDKvRc5
Verwijderd
Ook wel vet dat ze de frames/animaties "gehalveerd" hebben om de Spider-Verse animatiestijl na te bootsen. Voor de niet kenners: Spiderman kreeg in Spider-Verse vloeiende animaties, en de animaties van "Miles" werd "gehalveerd" omdat hij de skills nog niet onder controle had.
Hier wat uitleg:
Spider-Verse sowieso een aanrader!
En een slechte Shadow of the Colossus clone:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2020 14:49 ]
De enige reden dat ik die film gezien heb was de fantastische art style, wel gaaf dat dat pak erin zit en dat de animaties dan lijken op die uit spider-verse.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:38:
[...]
Ook wel vet dat ze de frames/animaties "gehalveerd" hebben om de Spider-Verse animatiestijl na te bootsen. Voor de niet kenners: Spiderman kreeg in Spider-Verse vloeiende animaties, en de animaties van "Miles" werd "gehalveerd" omdat hij de skills nog niet onder controle had.
Hier wat uitleg:
[YouTube: How 'Spider-Man: Into The Spider-Verse' Was Animated | Movies Insider]
Spider-Verse sowieso een aanrader!
Ik zit nog een beetje te twijfelen om Miles Morales te halen, heb Spiderman op PS4 wel maar heb er heel lang over gedaan om het uit te spelen omdat het niet echt mijn ding is, dus als ik Miles haal zal dat hooguit zijn om de kracht van de PS5 te showcasen en raytracing te ervaren.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
Ik heb Platinum gehaald bij het origineel. Ik vind het een vermakelijke game, maar weet niet of ik het full price waard vind. Relatief veel filler content bij het origineel althans. Neig meer naar Demon's Souls.Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
De enige reden dat ik die film gezien heb was de fantastische art style, wel gaaf dat dat pak erin zit en dat de animaties dan lijken op die uit spider-verse.
Ik zit nog een beetje te twijfelen om Miles Morales te halen, heb Spiderman op PS4 wel maar heb er heel lang over gedaan om het uit te spelen omdat het niet echt mijn ding is, dus als ik Miles haal zal dat hooguit zijn om de kracht van de PS5 te showcasen en raytracing te ervaren.
Ik ga toch weer even over het Remakemaster onderwerp beginnen, zie hier een interview met de creative director:
Ik kijk wel uit dat ik mijn mening over die game nog een keer deel op dit forum lol, je mag geen mening hebben als het ook als negatief beschouwd "kan" worden.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Ik ga toch weer even over het Remakemaster onderwerp beginnen, zie hier een interview met de creative director:
[YouTube: Demon's Souls PlayStation 5 Interview: Fractured Mode, Sixth Archstone, And More]
Dit had weinig met een mening te maken. Je noemde een rode auto blauw omdat je de wielen niet mooi vond rond draaien.Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Ik kijk wel uit dat ik mijn mening over die game nog een keer deel op dit forum lol, je mag geen mening hebben als het ook als negatief beschouwd "kan" worden.
Het was een makkelijke platinum dat was fijn maar je moest daarvoor wel langs veel filler content inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Ik heb Platinum gehaald bij het origineel. Ik vind het een vermakelijke game, maar weet niet of ik het full price waard vind. Relatief veel filler content bij het origineel althans. Neig meer naar Demon's Souls.
Verwijderd
Van mij mag je die mening hebben hoor!Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Ik kijk wel uit dat ik mijn mening over die game nog een keer deel op dit forum lol, je mag geen mening hebben als het ook als negatief beschouwd "kan" worden.
Is gewoon interessant om te horen waar ze rekening mee 'moeten' houden. Bijvoorbeeld snelheid van de animaties / karakters. Om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven en daar begrijp ik je wel in hoor.
Eigenlijk zou er wel een derde variant bij mogen:
Remaster = Originele engine / assets oppoetsen en opnieuw uitbrengen.
Remake = Grafisch alles nieuw, maar in hetzelfde gameplay-jasje.
Reinvision? = Zowel grafische update, betere gameplay en nieuwe levels / aanvullingen.
Nee ik noemde een remake een remaster, heeft niets met kleur te makenbram1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Dit had weinig met een mening te maken. Je noemde een rode auto blauw omdat je de wielen niet mooi vond rond draaien.
En ik vind het geen echte remake, zoals FFVII een remake was, blijft dus alsnog een mening
Mijn gok: online spelen wordt gratis op beide next gens. Dus gold en psplus zijn dan abonnementen met andere voordelen.Michiel_1982 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:
Console vendors lijken sympathieker en game publishers financieren het met hogere aanschafprijzen of microtransaction strategie.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Ja of reinvented ofzo. Zou deze discussie meteen om zeep helpenVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:23:
[...]
Van mij mag je die mening hebben hoor!
Is gewoon interessant om te horen waar ze rekening mee 'moeten' houden. Bijvoorbeeld snelheid van de animaties / karakters. Om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven en daar begrijp ik je wel in hoor.
Eigenlijk zou er wel een derde variant bij mogen:
Remaster = Originele engine / assets oppoetsen en opnieuw uitbrengen.
Remake = Grafisch alles nieuw, maar in hetzelfde gameplay-jasje.
Reinvision? = Zowel grafische update, betere gameplay en nieuwe levels / aanvullingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 30-10-2020 15:33 ]
Dan is je mening verkeerd..?Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Nee ik noemde een remake een remaster, heeft niets met kleur te maken![]()
En ik vind het geen echte remake, zoals FFVII een remake was, blijft dus alsnog een meningmaar nu genoeg daarover.
Een remake is een nieuwe versie maken van een oudere titel. Een remaster is je oude titel oppoetsen en exact zo weer uitgeven.
Wat het misschien verwarrend maakt is dat er soms features toegevoegd worden aan remasters die dan weer verder afwijken van het origineel. Kijk bijvoorbeeld naar Crystal Chronicles. Dat is een remaster met een nieuwe online co-op mode. Maar die wordt wel in de originele engine gemaakt.
Hoe kan een mening verkeerd zijn? Hoe nou gewoon eens op met je gelijk door te drukken, al goed al goed ik zal het voortaan remakemaster noemen zoals @VerwijderdKashika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Dan is je mening verkeerd..?
Een remake is een nieuwe versie maken van een oudere titel. Een remaster is je oude titel oppoetsen en exact zo weer uitgeven.
Wat het misschien verwarrend maakt is dat er soms features toegevoegd worden aan remasters die dan weer verder afwijken van het origineel. Kijk bijvoorbeeld naar Crystal Chronicles. Dat is een remaster met een nieuwe online co-op mode. Maar die wordt wel in de originele engine gemaakt.
Edit:
@Santiago2019
Daarnaast ook: een bepaald label (remake, remaster whatever), betekent ook niet gelijk dat je het niet kan bekritiseren. Volgens mij ging de initiele opmerking pagina's terug over animaties? Die mag je natuurlijk best slecht vinden, of het dan een remake of remaster is verklaart misschien de keuze wel, maar maakt ze niet per se beter?
[ Voor 52% gewijzigd door nioz op 30-10-2020 15:41 ]
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Niet zo letterlijk opvatten, was een geintje. Meer gericht naar dat je een mening hebt over een feit.Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Hoe kan een mening verkeerd zijn? Hoe nou gewoon eens op met je gelijk door te drukken, al goed al goed ik zal het voortaan remakemaster noemen zoals @Verwijderd
Nou ja een remake is een oude game helemaal opnieuw bouwen. Exact wat ze met DS gedaan hebben dus. Dus het een remaster noemen is feitelijk onjuist. Heeft verder weinig met een mening te maken. Dat is het punt een beetje. Maar ik zal erover ophouden. Noem het wat je wilt.Kalder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Hoe kan een mening verkeerd zijn? Hoe nou gewoon eens op met je gelijk door te drukken, al goed al goed ik zal het voortaan remakemaster noemen zoals @Verwijderd
Grapje toch? Online gaan ze echt niet gratis maken. En wat zou dat te maken hebben met de ervaringen van DF? Die zijn echt van de HW en graphics.psych schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Mijn gok: online spelen wordt gratis op beide next gens. Dus gold en psplus zijn dan abonnementen met andere voordelen.
Console vendors lijken sympathieker en game publishers financieren het met hogere aanschafprijzen of microtransaction strategie.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/3WvggABCEjdGwqtimF1SjoFU.jpg?f=fotoalbum_large)