• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het een beetje vroeg om te roepen dat Astrobots een kleutergame is. De game is door Sony preinstalled om je kennis te laten maken met de nieuwe controller. Die nieuwe controller is afgezonderd van beroepschagrijn Boris van Gameking heel positief ontvangen bij de influencers en Sony lijkt met Astrobots dus prima de nieuwe features te kunnen showcasen.

Of ik schik met de game ga hebben voor die paar uurtjes merk ik de 19e vanzelf. Maar nu al spreken van een kleutergame is een beetje voorbarig. Er zijn genoeg kleutergames waar ik veel schik mee gehad heb. De meeste kleuters zelf kom je dan weer in in "volwassen" online shooters tegen.
Je mag ook gewoon schik hebben van kleuter games hoor, niemand zegt van niet.
Wees gewoon jezelf en geniet waarvan je wilt genieten!

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 29-10-2020 12:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:47:
Je mag ook gewoon schik hebben van kleuter games hoor, niemand zegt van niet.
Wees gewoon jezelf en geniet waarvan je wilt genieten!
Goedemorgen open deur. Nog een dualshock gesloopt vannacht?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben wel blij met Astrobot, lijkt een leuke introductie voor de DS5, plus ik heb nog geen andere games op de planning staan voor de PS5 dus dan heb ik in ieder geval een PS5 game :P

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Ik snap wel dat mensen dat gek vinden ik snap alleen niet dat het voor sommige, die toch al niet zeggen te kijken, een belangrijk punt lijkt te zijn.

Ik zie Gamekings (de oudere mannen dan) gewoon als entertainment, beetje over games lullen zoals je dat ook in de kroeg doet. Biertje erbij, Ongenuanceerde meningen enz.

Maar goed dat komt ook omdat het voor mij allemaal wat minder belangrijk is misschien, het zal mij echt jeuken wat iemand van de controller vind als ik hem zelf wel tof vind, of andersom.
Zo kijk ik er ook een beetje naar. Niet te serieus nemen, er zijn al meer dan genoeg youtubers/influencers/gamejournos die alles veels te serieus nemen. Verstand op nul en lekker dom weg kijken, al vind ik de oude garde wel fijner om naar te kijken, beetje het zelfde niveau als dat jezelf aanhoudt wanneer je met vrienden praat waarbij je elkaar ook niet constant corrigeert op de juiste marketing naam.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Caayn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Zo kijk ik er ook een beetje naar. Niet te serieus nemen, er zijn al meer dan genoeg youtubers/influcencers/gamejournos die alles veels te serieus nemen. Verstand op nul en lekker dom weg kijken, al vind ik de oude garde wel fijner om naar te kijken, beetje het zelfde niveau als dat jezelf aanhoudt wanneer je met vrienden praat waarbij je elkaar ook niet constant corrigeert op de juiste marketing naam.
Ik heb dat juist met Angry Joe 😊

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Astrobots is voor mij het eerste spel dat ik ga uitproberen. Zo benieuwd naar de DualSense.

Ik zit ook ontzettend te twijfelen of ik toch een PSVR ga halen, m.n. voor NMS.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zelf ga Spiderman halen en Godfall. Spiderman haal ik op 12 november, heb ik hem elk geval.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kenny_026 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Goedemorgen open deur. Nog een dualshock gesloopt vannacht?
Het is al middag, en ja dualshock gaan zo makkelijk stuk.. Hopelijk is de dualsense van betere kwaliteit.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Leuke Nederlandstalige preview van Gamer.nl :) : https://gamer.nl/artikele...ation-5-echt-next-gen-is/

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:57
laurens700 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:07:
Ik zelf ga Spiderman halen en Godfall. Spiderman haal ik op 12 november, heb ik hem elk geval.
Godfall kan mij nog niet boeien. Doet me heel erg denken aan "good old" Inifity Blade op iOS. Boss level na boss level met veel slashing. Ook meh graphics.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:57
Segafreak83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Het is al middag, en ja dualshock gaan zo makkelijk stuk.. Hopelijk is de dualsense van betere kwaliteit.
Uh ? Ik heb nog steeds de eerste(n) uit 2013. Heb wel drie controllers ivm de wat brakke accur duur van de DS4.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Segafreak83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Snel stuk? Wel nee joh :P

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
loekf2 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Uh ? Ik heb nog steeds de eerste(n) uit 2013. Heb wel drie controllers ivm de wat brakke accur duur van de DS4.
Meer geluk dan wijsheid denk ik. De eerste batch controllers had snel versleten rubbers op de thumpsticks, en V2 extreem snel stick drift. Zelfs nieuw uit de doos.

PS3 controllers waren echt onverwoestbaar.

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 17:01
Hulleman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Same here, alleen zijn mijn kerslichtjes niet zo slim. Verder dan aan uit gaan ze niet :p
De combi google assistent en harmony hubwerkt ook mooi. Helemaal sinds de routines in google. Als ik zeg "he google, we gaan een film kijken" dan zet ie de nvidia shield aan, tv (alles op juiste inputs voor zover dat nog niet staat) hue lampen/lightstrip op de scene "arctische dageraad" (fijne kleuren en verlichting voor een filmpje) en speelt de google home de 20th century fox theme :+

Hopelijk kan de PS5 eindelijk bedient worden via de harmony idd.
Ik bedien de PS4 ook met Homekit maar dan met Homebridge ertussen. Je kan dan ook meteen een spel opstarten via Siri.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Interessante Pulse 3D review.
Pulse 3D Headphones: Review from a 7 year long Producer/Audio Engineer

Hey everyone!

I've been browsing the sub for a very long time, probably since around 20k members or so, and have been extremely excited to receive a PS5 and everything that came with it. I was especially excited to try out the Pulse 3D headset, as i'm huge on audio and love everything about it. All my accessories just came in, and i've gotta say these are the most interesting headphones i've came across. Most of these comparisons will be side by side with Audio-Technica ATH-M50x over ear headphones, as those have been my main headphones for years now and what I primarily produce with. I have experience with Bose, Beats, Airpods, etc as well. Without further ado..

Comfort:
These are surprisingly much more comfortable than i thought they would be, especially for $100. Although there's not much room for adjustment (no hinges, or moving parts besides the top headrest), things rest pretty well. It feels a bit more loose than most over ear headphones, but not in a bad way. Where as the M50x tightens around your ears with cushions to really close the audio in, the Pulse 3D headphones gently rest on your head with ease. If i erratically move my head, the headphones do move around a bit, but it's not something i'd ever see being an issue.

Build Quality:
These feel very much like a premium set of headphones. The only semi-cheap feeling part of it are the actual speakers inside of the film- it's a pretty thin layer but i'm sure its by design. This in no way changes the way the headphones sound to a crazy degree, everything else is extremely sleek. There are many buttons on the left side of the headphone, including vocal monitoring, volume, game/chat mixing, and a mute button. Everything feels great. While I don't think it feels like it's worth $150, it does feel like it's worth $130 instead of $100, if that makes any sense.

Microphone:
A bit torn on this one, the vocal monitoring on the headphones itself sound great- but when used with an application like Discord/REAPER it didn't sound too hot at all. I assume the microphone is highly optimized for PlayStation parties, and there may be software updates specifically for that. The noise cancelling microphone feature does work very well though. For a PlayStation party usage only mic, I think you'll be in the clear- on your PC you may want to set up an external.

Sound:
I'm sure this is what everyone is wondering about, and honestly I can't believe how these turned out. So, I started with musical testing as that's what my ear is most attuned for, and I went through a bunch of different musical genres. To be completely blunt about it- the M50x's sound better, albeit not by much, for most music listening purposes. But, for my final test before I moved on to media, I put on The Last of Us PT II soundtrack. I have no clue how they did it, but it sounds WAY better than the M50x's. The OST sounds completely different now, almost like it's remastered to sound much clearer and alive. I haven't come across a pair of headphones that do this the way they do. Mixed with 3D audio, any sort of Score/Cinematic experience with the Pulse 3D headphones are comparable to a $250-$300 pair of headphones. I'd like to mention again though, with music they do not. If you think that trade off is worth it, which I 100% do, these are for you. I will be using these as my main Gaming/Media based headphones, and using the M50x's for casual listening.

Conclusion:
The Pulse 3D Headphones are a pleasant surprise from PlayStation and for a gaming headset, feel very premium. If you do not have a pair of studio quality over-ear headphones already, it's a no brainer to purchase these at their low price point. If you do, i'd try to value your headphones and decide if another $100 on top of what you already have for sound is worth it for the Cinematic experience. In my opinion as someone who has been audio engineering for almost a decade, they most certainly are.

tl;dr: yes they're very good.

Proof: https://imgur.com/a/Zf8oAZF

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 22-12 21:33
[...]
Zo kijk ik er ook een beetje naar. Niet te serieus nemen, er zijn al meer dan genoeg youtubers/influencers/gamejournos die alles veels te serieus nemen. Verstand op nul en lekker dom weg kijken, al vind ik de oude garde wel fijner om naar te kijken, beetje het zelfde niveau als dat jezelf aanhoudt wanneer je met vrienden praat waarbij je elkaar ook niet constant corrigeert op de juiste marketing naam.
Ben het er wel mee eens, ik heb ook niet zoveel moeite met de kritische houding. Ergens ook wel lekker na al die hosanna berichten.
Maar er worden daar gewoon verschillende onwaarheden gebezigd en dan gaat het niet eens over de marketing termen. En dat is gewoon jammer omdat ik van hun op zijn minst had verwacht dat ze gewoon in ieder geval wat feiten beter op een rijtje zouden hebben. En dan gaat het over basale zaken als de prijs van de controller.
Ik kijk dan wel geen VI, maar ik krijg in ieder geval nooit het idee dat zij een uur lang onwaarheden verkondigen, wel onzin maar geen onwaarheden :D
Segafreak83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

Meer geluk dan wijsheid denk ik. De eerste batch controllers had snel versleten rubbers op de thumpsticks, en V2 extreem snel stick drift. Zelfs nieuw uit de doos.

Ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik heb nog steeds 2 goed werkende controllers. De oudste heb ik sinds 2015. Ze werken nog prima, batterij van de oudste gaat iets minder lang mee, maar mocht deze dood gaan dan kost het een paar euro om er een nieuwe in te zetten. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:18
loekf2 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Idd.. kleuter game of zijn er hier fans van de Astrobots en mag ik dat niet zeggen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3lOyPKwD8VC8FjsvCDCHx_AyzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/CeiOrwVOg4cEva5Xm0Rz7hBo.gif?f=user_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Recon24 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:26:
Interessante Pulse 3D review.

[...]
Dit is wel lekker om te lezen. Ben zelf nog heel hard aan het twijfelen om ze te kopen. Speel eigenlijk altijd al met goedkope oordopjes, maar als het echt een verschil maakt ben ik wel bereid om het geld er aan te spenderen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik ben wel blij met Astrobot, lijkt een leuke introductie voor de DS5, plus ik heb nog geen andere games op de planning staan voor de PS5 dus dan heb ik in ieder geval een PS5 game :P
Ook geen crossgen of BC titels die je op de PS5 gaat spelen?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

Van de vaste groep van 8 jongens hebben we er 2 die aan nummer 5 begonnen zijn dit jaar. De rest niet... moet er wel bij zeggen dat er bij de overstap naar pro een nieuwe bij zat en ik zelf naar scuf ben overgestapt.
Huh wat is dit? Komt er straks iets van Demon Souls? :D

Maar wat heeft dat met Bugsnax te maken :?

• Starscreamer
  • Laatst online: 12-12 16:50
laurens700 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:07:
hmmmm ik denk erover om de PS4 game van Spider-man Miles Morales te kopen en dan gratis upgrade na PS5 dus 2 games voor de prijs van 1 (ben ten slotte een Nederlander).
Echter hoe duur wordt de remastered upgrade dan? Heb ergens gelezen dat je die met discount ingame kan halen. O-)

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Ook geen crossgen of BC titels die je op de PS5 gaat spelen?
PS4 titels inderdaad, ik heb nog GoW3 remastered en Gravity Rush 2 op mijn backlog staan. Multiplats speel ik doorgaans op een ander platform.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43
Nieuwe Demon Souls gameplay trailer.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dit is wel echt absurd man. Holy crap 😊

• laurens700
Pfff bruut zeg. Dat straks op mijn CX 65 TV kan niet wachten

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• FMS
  • Niet online

FMS

Kom zo niet toe aan werk :p

Wat ontzettend gaf zeg. Maakt alle verwachtingen waar and then some.

• Caayn
  • Niet online
Geen fan van Souls games, de originele Demon Souls wel geprobeerd op de PS3, maar dat ziet er grafisch goed uit :Y
Nou, ik heb alleen de trailer al bijna 3x geragequit, dus laat maar :X

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dang wat ziet dat er goed uit zeg. Ik heb Demon's Souls ooit eens een paar uur geprobeerd op de PS3 en toen gaf ik het al op :X

Maar ik ga gewoon een nieuwe poging wagen, misschien dat de klik er deze keer wel komt.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:20:
Nou, ik heb alleen de trailer al bijna 3x geragequit, dus laat maar :X
Zou @Donstil zo zn controllers slopen?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dit ziet er echt fucking gruwelijk uit. Ik zie nu ook meteen waar die brainsuckers in Bloodborne op gebaseerd zijn. Fuck dat. :')

En dan nog even 3D audio, de controller en geen laadtijden erbij bedenken. Beter wordt het niet. :9~

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43
Ik ben ook totaal geen fan van Demon Souls, maar het ziet er inderdaad verschrikkelijk goed uit. Wat mij bijzonder opviel is de belichting.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:17
Caayn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Geen fan van Souls games, de originele Demon Souls wel geprobeerd op de PS3, maar dat ziet er grafisch goed uit :Y
Dit is ook niet mijn game maar ziet er inderdaad fantastisch uit, zeker de belichting. Alleen een beetje raar dat vijanden elkaar geen schade toebrengen als ze per ongeluk op elkaar slaan, maar goed. Ik begrijp de charme van dit soort games; verstand op nul en non-stop monsters afslachten met soepele controls. De ene meer bad-ass dan de ander. Maar ik heb echt een drijfveer (verhaal, personages) nodig om door te gaan en volgens mij zit dat niet in dit soort games?

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 12:27
Game ziet er grafisch erg gelikt uit, maar heb nu niet het wauw effect wat ik destijds had met de eerste beelden van Killzone Shadow Fall op de PS4. 🤔

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Demon's Souls details:

- two modes: cinematic mode (4K 30FPS) and performance mode (dynamic 4K 60FPS)
- photo mode
- filters can be applied like Kurosawa mode
- there is a classic filter to make the game look more like the PS3 original
- no 6th Archstone
- no difficulty settings
Daar gaat m'n kans op een easy mode (ik weet het, blasphemy om zoiets te roepen. Have mercy please :P).
Unpopular opinion: en tóch speel ik dit soort filmische SP spellen het liefst op 30fps :)

Zo 'gladjes' op 60 ziet er toch ( -> imo <- ) een beetje knullig uit :X

Na post edit:

oeh!
Demon's Souls details:

- two modes: cinematic mode (4K 30FPS) and performance mode (dynamic 4K 60FPS)

[ Voor 30% gewijzigd door poor Leno op 29-10-2020 14:28 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:22
Zie je Demon Souls nooit health balk van jezelf of enemy? Het ziet allemaal zo gaaf uit, maar ik ben bang dat ik de release beter met makkelijkere game kan beginnen.

• bram1984
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:26:
Unpopular opinion: en tóch speel ik dit soort filmische SP spellen het liefst op 30fps :)

Zo 'gladjes' op 60 ziet er toch ( -> imo <- ) een beetje knullig uit :X
DS is niet filmisch hoor. Alles komt verder aan op timing en precisie, dus 60fps it is. Helemaal als de RT daarin intact blijft.

• bram1984
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:27:
Zie je Demon Souls nooit health balk van jezelf of enemy? Het ziet allemaal zo gaaf uit, maar ik ben dat ik de release beter met makkelijkere game kan beginnen.
Jawel, maar die hebben ze voor de trailers bewust weggelaten om het er clean uit te laten zien.
Hahaha nou Deamon Souls begin ik niet aan hoor, vind het al erg genoeg dat ze “buiten mijn schuld om” sneuvelen.

Anders kan ik ze echt op de plank leggen 8)7

Wut :?

Alles aan zo'n spel is 'filmisch/cinematic'..

• bram1984
Voor de TES6 geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bRxMFHR/Schermafbeelding-2020-10-29-om-14-29-18.png

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 10:54
Zal de trailer straks eens kijken op de tv elf ipv mijn oude monitor, misschien dat ik dan meer een wow idee krijg. Want vind dit nu niet echt een nieuwe revolotie qua gaming ofzo

Verwijderd

Ziet er goed uit, ga ik zeker spelen! Weet alleen nog niet op release.

• bram1984
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Nee man. Alles aan een Naughty Dog/SSM/Insomniac game is filmisch en cinematic met snelle camera shots, uitgebreid en diep acteerwerk, cutscenes. In DS zitten amper cutscenes. Ook acteerwerk ontbreekt praktisch volledig. Dit zijn "gameplay" games pur sang. 'Hier heb je een poppetje en een zwaard, over het verhaal vertellen we niks; daar kom je wel achter via item descriptions, kijk maar hoe ver je komt.'

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Dat kan wel zo zijn, maar snap niet zo zeer waarom het er voor sommige beter uit ziet in 30 fps dan in 60 fps.
Ik zou willen dat films en series eindelijk eens de overstap zouden maken naar 60FPS/Hz (Maar snap wel dat het editen dan gelijk ook een stuk moeilijker word)

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 29-10-2020 14:34 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Nee man. Alles aan een Naughty Dog/SSM/Insomniac game is filmisch en cinematic met snelle camera shots, uitgebreid en diep acteerwerk, cutscenes. In DS zitten amper cutscenes. Ook acteerwerk ontbreekt praktisch volledig. Dit zijn "gameplay" games pur sang. 'Hier heb je een poppetje en een zwaard, over het verhaal vertellen we niks; daar kom je wel achter via item descriptions, kijk maar hoe ver je komt.'
Ik bedoel gewoon over de look & feel en het epische wat je meemaakt.. Niet perse of t letterlijk als een film wegspeelt ;)
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Dat kan wel zo zijn, maar snap niet zo zeer waarom het er voor sommige beter uit ziet in 30 fps dan in 60 fps.
Ik zou willen dat films en series eindelijk eens de overstap zouden maken naar 60FPS/Hz (Maar snap wel dat het editen dan gelijk ook een stuk moeilijker word)
ieuw nee alsjeblieft niet zeg.. :X

Dan krijg je het 'soap opera effect' zoals dat zo mooi heet.. Kijk ook bijvoorbeeld naar het hele Hobbit fiasco met high frame rate :'(

Maarre.. jij bent iemand die op zn TV ook alle foefjes als motion enhancement enzo aan heeft staan? :X

[ Voor 34% gewijzigd door poor Leno op 29-10-2020 14:38 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
Ik vind in DS de models er echt next-gen uitzien, maar qua bewegingen vind ik het zo oudbollig... dat haalt me er een beetje uit. Je character lijkt vaak over de vloer te zweven... als hij achteruit loopt is het net een moonwalk. Ik mis een bepaalde dynamiek.

Maar goed, dat zeg ik als iemand die DS 1 t/m 3 en Sekiro grijsgespeeld heeft :P Hij gaat er ook zeker komen, maar de animaties passen totaal niet bij de rest van de feel.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Ik ben geen geweldige gamer, dus ik speel nooit op de moeilijkste setting. Ik speel meer voor de 'fun'. Ik hoef ook geen gigantische uitdaging als ik na een dag werken nog even ga gamen. Dan is het voor mij echt ontspanning.
Ook ben ik niet zo van de 'middeleeuwen' games en vooral niet van games met monsters. Bovendien games in krappe, donkere ruimtes gaat mijn hartslag flink van omhoog. Zullen sommige wel denken 'mietje', maar vooral de muziek/geluiden erbij werken vaak op mijn stress-niveau. Toch heb ik the Last of Us gespeeld tot bijna het einde, maar waren echt wel delen met zombies wat mij niet echt lag. Ook wel Castlevania gespeeld, maar dat was ook veel buiten en arcade, dus nog wel goed mee vermaakt.

Als ik dit dan zie spreekt het mij helemaal niet aan en denk ik dat het geen game voor mij is. Ik hou het wel bij Spider-man, Ratchet & Clank, dat soort games haha :+

• Kalder
yinx84 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:36:
Ik vind in DS de models er echt next-gen uitzien, maar qua bewegingen vind ik het zo oudbollig... dat haalt me er een beetje uit. Je character lijkt vaak over de vloer te zweven... als hij achteruit loopt is het net een moonwalk. Ik mis een bepaalde dynamiek.

Maar goed, dat zeg ik als iemand die DS 1 t/m 3 en Sekiro grijsgespeeld heeft :P Hij gaat er ook zeker komen, maar de animaties passen totaal niet bij de rest van de feel.
Is toch meestal zo dat bij remasters de gameplay hetzelfde is en alleen de graphics eigenlijk echt geupgrade worden? Althans ik weet even geen remaster te bedenken waarbij de gameplay ook echt een upgrade ontving.

Edit: Oh ja, toch wel, FFVII en RE2, maar dat waren complete remakes, valt misschien in een andere categorie.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 29-10-2020 14:41 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Is toch meestal zo dat bij remasters de gameplay hetzelfde is en alleen de graphics eigenlijk echt geupgrade worden? Althans ik weet even geen remaster te bedenken waarbij de gameplay ook echt een upgrade ontving.

Edit: Oh ja, toch wel, FFVII en RE2
Dat zijn dan ook remakes i.p.v. remasters toch?

• Caayn
  • Niet online
D. Ninjai schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Dit is ook niet mijn game maar ziet er inderdaad fantastisch uit, zeker de belichting. Alleen een beetje raar dat vijanden elkaar geen schade toebrengen als ze per ongeluk op elkaar slaan, maar goed. Ik begrijp de charme van dit soort games; verstand op nul en non-stop monsters afslachten met soepele controls. De ene meer bad-ass dan de ander. Maar ik heb echt een drijfveer (verhaal, personages) nodig om door te gaan en volgens mij zit dat niet in dit soort games?
Geen idee hoe het qua verhaal zit het zijn wel games die jouw aandacht vereisen om te spelen vanwege de moeilijkheidsgraad. Maar dat zouden Souls fans vast beter kunnen uitleggen dan ik :)
Link naar het originele interview voor de geïnteresseerden: https://www.gamesindustry...eneration-is-about-access

• Kalder
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Maarre.. jij bent iemand die op zn TV ook alle foefjes als motion enhancement enzo aan heeft staan? :X
Nee alsjeblieft niet zeg, alles om de input lag te minimaliseren! Alles uit al die enhancers!
Alleen bij echt TV kijken staan die opties aan, maar bij m'n HDMI inputs staan al die beeldverbeteraars uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 29-10-2020 14:44 ]

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Demon's Souls ziet er echt fantastisch uit! _/-\o_
Hadden ze die deal niet moeten maken.
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Nee alsjeblieft niet zeg, alles om de input lag te minimaliseren! Alles uit al die enhancers!
Alleen bij echt TV kijken staan die opties aan, maar bij m'n HDMI inputs staan al die beeldverbeteraars uit.
Maar als je film of TV kijkt?

edit, ah je had t al aangepast.

Maar ook als je tv kijkt, en dan met name series/films enzo, moet je t voor de grap eens uitzetten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door poor Leno op 29-10-2020 14:47 ]

• Kalder
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Maar als je film of TV kijkt?
Als ik gewoon TV kijk via Ziggo dan staat er wel het één en ander aan ja.
Films en series kijk ik meestal via de PS4, en ga niet continu die instellingen lopen veranderen als ik game of netflix kijk, dus daarbij staat het meestal ook uit. En ik gebruik de netflix app van de PS omdat die van m'n TV via WiFi loopt en niet altijd even goed werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Kalder op 29-10-2020 14:49 ]

• Hulleman
Caayn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
PS4 titels inderdaad, ik heb nog GoW3 remastered en Gravity Rush 2 op mijn backlog staan. Multiplats speel ik doorgaans op een ander platform.
GoW3 remastered kon in niet meer spelen. Op de PS3 vond ik dat zo vet, maar ik vond de game erg slecht oud geworden. AC Valhalla ga ik op de PS5 spelen en in PS collection zit nog wel wat ik nog niet gespeeld heb. Monster Hunter lijkt me nog wel tof en ik moet in GoW de valkyries nog een keer allemaal slopen :P In GoW zit een unlocked framerate modus, dus die zal op PS5 wel locked 60fps zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
poor Leno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Ik bedoel gewoon over de look & feel en het epische wat je meemaakt.. Niet perse of t letterlijk als een film wegspeelt ;)
Andere definitie dus. :)
yinx84 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:36:

Ik schat zo in dat ze dat bewust hebben gedaan om enigszins trouwe te blijven aan de game en formule. Eigenlijk spelen alle FROM games wel een beetje zo.
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Edit: Oh ja, toch wel, FFVII en RE2, maar dat waren complete remakes, valt misschien in een andere categorie.
Hoe kom je erbij dat dit een remaster is. :+

Dit is een remake in de zuiverste zin van het woord. Compleet opnieuw vanaf de grond opgebouwd in een nieuwe engine met next gen features.
CerandoX.nl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:44:
Demon's Souls ziet er echt fantastisch uit! _/-\o_

[...]

Hadden ze die deal niet moeten maken.
Mwah. Iedere verkochte PS game (en dat zijn er een stuk meer dan bij de buren vanwege install base en Gamepass) gaat dan natuurlijk in de zak van MS. Ik heb het al eerder gezegd: zolang MS niet roept dat alles vanaf nu exclusief is, zie ik alles gewoon multiplatform blijven. Als dit wel al helemaal beklonken was, hadden ze het van de daken geschreeuwd. Wat Todd Howard hier zegt, bevestigt dit ook nog eens. Ze blijven waarschijnlijk gewoon semi-zelfstandig.

• Kalder
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Hoe kom je erbij dat dit een remaster is. :+

Dit is een remake in de zuiverste zin van het woord. Compleet opnieuw vanaf de grond opgebouwd in een nieuwe engine met next gen features.
Daar kwam ik bij omdat de gameplay (en animaties) er nogal PS3ish uit zien.

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

dit is zeer zeker geen remaster. dit is de exacte definitie van een remake

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-12 10:25
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:31:
Zal de trailer straks eens kijken op de tv elf ipv mijn oude monitor, misschien dat ik dan meer een wow idee krijg. Want vind dit nu niet echt een nieuwe revolotie qua gaming ofzo
Dat was ook niet de bedoeling. Demons' Souls is een PS3 game wat snel een cult status kreeg. Voordat de gameserie echt populair werd met Dark Souls.
Dit is een remake van dat deel. En hoewel het er goed uitziet, is dit niet een een revolutie op gaming.

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

GoW3 remastered kon in niet meer spelen. Op de PS3 vond ik dat zo vet, maar ik vond de game erg slecht oud geworden. AC Valhalla ga ik op de PS5 spelen en in PS collection zit nog wel wat ik nog niet gespeeld heb. Monster Hunter lijkt me nog wel tof en ik moet in GoW de valkyries nog een keer allemaal slopen :P In GoW zit een unlocked framerate modus, dus die zal op PS5 wel locked 60fps zijn.
Ik ga het zien of GoW3 zich stand heeft weten te houden, de nieuwe GoW stijl spreekt mij niet aan.

Monster Hunter World kan ik je zeker aanraden, ik heb daar nu zo'n ~400 uur in zitten en ik heb nog steeds niet alle monsters weten te verslaan... Het is ook een game die zich perfect leent voor de next-gen machines omdat hij nu lange laadtijden heeft en de performance nog wel een dingetje is.

• FMS
  • Niet online

FMS

Laat je ook niet afschrikken omdat het een FROM software game is.

Je kunt ook gewoon heel veel farmen en overpowered raken. In die zin heb je de moeilijkheidsgraad zelf onder controle (unlike Sekrio... damn you Genichiro ;( )

• bram1984
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Dat is gewoon de stijl van de game. Dit is geen The Last of Us 2 met super realistische animaties en motion blending en cutscene achtige gameplay. Dit is gewoon droog rammen.

• bram1984
Caayn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Ik ga het zien of GoW3 zich stand heeft weten te houden, de nieuwe GoW stijl spreekt mij niet aan.

Monster Hunter World kan ik je zeker aanraden, ik heb daar nu zo'n ~400 uur in zitten en ik heb nog steeds niet alle monsters weten te verslaan... Het is ook een game die zich perfect leent voor de next-gen machines omdat hij nu lange laadtijden heeft en de performance nog wel een dingetje is.
Ik vind van niet. GoW3 voelt op de PS4 al flink verouderd aan met het fixed camera standpunt. Ik ben er op easy even doorheen gegaan, maar de nieuwe GoW vind ik echt 100x vetter.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Wat een prach-ti-ge beelden. Ondanks de grafische schoonheid is dit wel echt geen game voor mij (gameplay-wise). Ik kreeg ook oprecht de creeps van die spinachtige demon :P .

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:52
Her ziet er wel echt rete mooi uit weet niet of ik de gameplay interessant vindt maar misschien haal ik hem puur al voor de graphics, dat is wel echt genieten zeg:)

Playstation 5

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 22-12 21:33
Hmm denk dat ik begin met bloodborne te installeren. Als dit me bevalt zal ik demon souls overwegen te kopen. Maar de trailer is best vet. Niet een game type wat een insta buy is, maar lijkt mij deels door de mythe van de game.

• Kalder
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Dat is gewoon de stijl van de game. Dit is geen The Last of Us 2 met super realistische animaties en motion blending en cutscene achtige gameplay. Dit is gewoon droog rammen.
Nou het is geen remake als in FFVII of RE2.
Verder was Shadow of the Colossus ook een bluepoint game, maar kan ik echt geen remake noemen, is imo gewoon een remaster, de gameplay is volgens mij ook gewoon een 1:1 copy/paste van het origineel.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om een snelle externe ssd te koppelen aan de PS5. Ja, dat kan, maar dat werkt alleen voor PS4 spellen. Of als tijdelijke opslag voor PS5 gamedata. Wil je het PS5 spel weer spelen, dan moet deze op de interne ssd staan of op de door Sony goedgekeurde interne ssd.

Zie ook deze link: https://www.techradar.com...and-what-you-need-to-know

Flickr

• bram1984
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Nou het is geen remake als in FFVII of RE2.
Verder was Shadow of the Colossus ook een bluepoint game, maar kan ik echt geen remake noemen, is imo gewoon een remaster, de gameplay is volgens mij ook gewoon een 1:1 copy/paste van het origineel.
Wel dus. :)

Het is heel simpel:

Een bestaande game die vanaf de grond af aan opnieuw gebouwd wordt in een nieuwe engine: remake (dus DS en SotC, maar ook R&C PS4). Geloof mij dat een Demon's Souls remaster er compleet anders uit zou zien.

Een bestaande game pakken als geraamte en daarvan zaken als textures en belichting oppoetsen: remaster (TLoU, Nathan Drake Collection, Skyrim, MW etc.).

Het is net als met een film. Daarin heb je ook remasters zoals Blade Runner (het origineel opgepoetst), maar ook remakes zoals de laatste Robocop.

Dat jij de animaties niet oké vindt is natuurlijk prima, maar dat maakt het niet ineens een remaster.
cold_as_ijs schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:20:
Hmm denk dat ik begin met bloodborne te installeren. Als dit me bevalt zal ik demon souls overwegen te kopen. Maar de trailer is best vet. Niet een game type wat een insta buy is, maar lijkt mij deels door de mythe van de game.
Nog even mee wachten misschien. Zag net dit:

https://www.resetera.com/...oodborne-at-4k-60.315409/

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Snap dit wel maar ook ik vind dit houterig ogen.
Ja het is de gekozen stijl maar op een of ander manier ziet er en next gen uit (graphics/textures) maar ook weer last gen juist vanwege dat stijltje, niet smooth genoeg anno 2020 imo.
Net als dat ik turn based rpgs bijv verouderd vind ogen, kan daar simpelweg niet aan wennen.

• Kalder
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Wel dus. :)

Het is heel simpel:

Een bestaande game die vanaf de grond af aan opnieuw gebouwd wordt in een nieuwe engine: remake (dus DS en SotC, maar ook R&C PS4).

Een bestaande game pakken als geraamte en daarvan zaken als textures en gelichting oppoetsen: remaster (TLoU, Nathan Drake Collection, Skyrim, MW etc.).

Het is net als met een film. Daarin heb je ook remasters zoals Blade Runner (het origineel opgepoetst), maar ook remakes zoals de laatste Robocop.

Dat jij de animaties niet oké vindt is natuurlijk prima, maar dat maakt het niet ineens een remaster.
[...]

Nog even mee wachten misschien. Zag net dit:

https://www.resetera.com/...oodborne-at-4k-60.315409/
Als de gameplay van game A, exact hetzelfde is als game A remake, noem ik het geen remake, alleen omdat ze een nieuwe engine gemaakt hebben en de graphics opnieuw gemaakt hebben, de gameplay is 1:1 hetzelfde met hooguit wat toevoegingen hier en daar. Ik vind die bluepoint games dus geen remakes, desondanks dat ze een nieuwe engine hebben.

• Hulleman
Caayn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
de nieuwe GoW stijl spreekt mij niet aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RzxTGQi_qYK3uMfBncMxr4pKaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/q3r5qV1nuJa48yN5QKTxW2Tu.gif?f=user_large

Klinkt goed wat betreft MH! Kijken of die game mij ligt. Schijnt nogal hardcore te zijn.

• bram1984
BigF25 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Snap dit wel maar ook ik vind dit houterig ogen.
Ja het is de gekozen stijl maar op een of ander manier ziet er en next gen uit (graphics/textures) maar ook weer last gen juist vanwege dat stijltje, niet smooth genoeg anno 2020 imo.
Net als dat ik turn based rpgs bijv verouderd vind ogen, kan daar simpelweg niet aan wennen.
Ik snap het wel, maar dat is gewoon typisch iets van dit soort games. Ik ben ook een animatie-man, maar bij dit soort games moet je daar echt vanaf blijven, vind ik zelf. Anders blijft er helemaal niks meer van het origineel over. Dan krijg je Sekiro achtige animaties, dat klopt gewoon niet.
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Als de gameplay van game A, exact hetzelfde is als game A remake, noem ik het geen remake, alleen omdat ze een nieuwe engine gemaakt hebben en de graphics opnieuw gemaakt hebben, de gameplay is 1:1 hetzelfde met hooguit wat toevoegingen hier en daar. Ik vind die bluepoint games dus geen remakes, desondanks dat ze een nieuwe engine hebben.
Ok je mag het natuurlijk noemen hoe je wilt. Ik leg je alleen de definities uit. Bijzonder alleen dat je een compleet andere game qua gameplay verwacht. Verwacht je van een film remake ook ineens een totaal ander verhaal. De remake van R&C "vind" je dus ook geen remake? De gameplay is immers hetzelfde.

Daarbij, als je de interviews leest, hebben ze wel degelijk elementen in de gameplay aangepast.

• Kalder
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:35:
Ok je mag het natuurlijk noemen hoe je wilt. Ik leg je alleen de definities uit. Bijzonder alleen dat je een compleet andere game qua gameplay verwacht. Verwacht je van een film remake ook ineens een totaal ander verhaal. De remake van R&C "vind" je dus ook geen remake? De gameplay is immers hetzelfde.

Daarbij, als je de interviews leest, hebben ze wel degelijk elementen in de gameplay aangepast.
Dat zeg ik toch nergens? Punt 1 heb ik totaal niets verwacht van deze game want het is toch niet mijn ding, punt 2, je mag de gameplay van R&C hetzelfde vinden, maar dat is in ieder geval geen 1:1 kopie van een origineel.

Het enige wat ik bedoel is dat ik een game pas een remake vind als het echt compleet anders speelt als het origineel, zoals FFVII en RE2. Anders kan iedereen wel gaan claimen dat hun remaster een remake is.

Edit: nvm, R&C op PS4 was ook een nieuwe game met een nieuw verhaal volgens mij, heb R&C nooit gespeeld voordat het op PS+ op de PS4 kwam.

[ Voor 32% gewijzigd door Kalder op 29-10-2020 15:47 ]

wilmundo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:23:
Wil je het PS5 spel weer spelen, dan moet deze op de interne ssd staan of op de door Sony goedgekeurde interne ssd.
Dat was toch al lang geweten ? En is ook logisch, want PS5 games gaan specifiek gebruiken maken van de snelheid van de SSD. Je wil niet gameplay gebroken wordt omdat de data niet snel genoeg kan geleverd worden. Vandaar dat de exansion M.2 SSDs ook gecertifieerd moeten zijn (al vermoed ik dat je er om het even welke SSD in kunt gooien, maar dan moet je er de haperingen bijnemen).

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
wilmundo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:23:
Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om een snelle externe ssd te koppelen aan de PS5. Ja, dat kan, maar dat werkt alleen voor PS4 spellen. Of als tijdelijke opslag voor PS5 gamedata. Wil je het PS5 spel weer spelen, dan moet deze op de interne ssd staan of op de door Sony goedgekeurde interne ssd.

Zie ook deze link: https://www.techradar.com...and-what-you-need-to-know
Klopt. Is al sinds maart bekend: https://www.youtube.com/watch?v=ph8LyNIT9sg
Een externe SSD haalt over USB niet de snelheid die gegarandeerd moet zijn voor games. Sterker nog, zelfs de meeste interne SSD's halen het niet. Vandaar dat Sony SSD's gaat checken die uitkomen en een lijst zal publiceren van SSD's die volgens hun testen snel genoeg zijn.

Edit, nog een klein dingetje:
In die link van jou staat het volgende:
'The PS5’s storage can be expanded in three distinct ways: by installing a Sony-certified NVMe SSD [...]'
En een paar regels verderop 'Sony has yet to confirm which off-the-shelf NVMe SSDs will work with PS5'.

Dat is wel een interessant verschil in woordkeus. 'Sony-certified' kan ook geïnterpreteerd worden als dat ze door Sony goedgekeurd moeten zijn voordat ze werken. Maar voor zover mij bekend is, is dat niet noodzakelijk. Sony gaat ze echter wel testen en een lijstje uitbrengen, zodat je zeker weet dat de 'off-the-shelf' SSD die je koopt, ook wel snel genoeg is. Kleine nuance dus, maar niet getest (en goed gekeurd) door Sony, betekent niet direct dat de SSD niet werkt. Een SSD producent hoeft geen licentie ofzo bij Sony te kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door nioz op 29-10-2020 15:50 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Je bedoeld remake vs remaster?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• bram1984
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Dat zeg ik toch nergens? Punt 1 heb ik totaal niets verwacht van deze game want het is toch niet mijn ding, punt 2, je mag de gameplay van R&C hetzelfde vinden, maar dat is in ieder geval geen 1:1 kopie van een origineel.
Nou ja je klaagt dat de gameplay 1:1 is. Ja het is niet ineens een flightsimulator of real-time strategie game geworden, dat klopt wel. Het is een fantasy action RPG waarbij je met melee wapens en magic vijanden en gigantische bosses te lijf gaat. Je mist volgens mij de essentie van het spel volledig. Nogmaals: het draait niet om filmische animaties en motion blending. Het draait om combat, je karakter levelen, vijanden en patronen leren kennen, briljant leveldesign. Dat ze trouw zijn gebleven aan de animaties (die overigens niet een 1 op 1 kopie zijn, zie comparisons) is niet meer dan een artistieke keuze. Ik had het persoonlijk erg gek gevonden als de speler ineens compleet andere animaties zou hebben en het eruit zou zien als Nathan Drake in een ridderpak. Juist nu zie je meteen dat het Demon's Souls is.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-12 11:12
[...]

Mag je vinden maar dan ben je de enige denk ik. Als 1 developer goede remakes maakt dan is het Blue Point wel. SotC was ook echt fenomenaal gedaan. En als je zegt dat de gameplay bij DS 1 op 1 hetzelfde is zou ik je toch eens willen aanraden om wat vergelijkingsvideo’s te checken.

• Kalder
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Nou ja je klaagt dat de gameplay 1:1 is. Ja het is niet ineens een flightsimulator of real-time strategie game geworden, dat klopt wel. Het is een fantasy action RPG waarbij je met melee wapens en magic vijanden en gigantische bosses te lijf gaat. Je mist volgens mij de essentie van het spel volledig. Nogmaals: het draait niet om filmische animaties en motion blending. Het draait om combat, je karakter levelen, vijanden en patronen leren kennen, briljant leveldesign. Dat ze trouw zijn gebleven aan de animaties (die overigens niet een 1 op 1 kopie zijn, zie comparisons) is niet meer dan een artistieke keuze. Ik had het persoonlijk erg gek gevonden als de speler ineens compleet andere animaties zou hebben en het eruit zou zien als Nathan Drake in een ridderpak. Juist nu zie je meteen dat het Demon's Souls is.
Ik klaag daar ook helemaal niet over, ik constateer alleen dat de gameplay en animaties er hetzelfde uitzien als op de PS3, en dat kan prima, de meeste remasters hebben dat, om dit nou een remake te noemen alleen omdat ze de graphics opnieuw gemaakt hebben en de engine opnieuw gemaakt hebben, nee.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 29-10-2020 15:49 ]

• bram1984
Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Ik klaag daar ook helemaal niet over, ik constateer alleen dat de gameplay en animaties er hetzelfde uitzien als op de PS3.
Je vindt het een remaster (wat eigenlijk gewoon het simpelweg oppoetsen van een bestaande game is) omdat de animaties lijken terwijl het gewoon een keiharde remake is waar ze al jaren mee bezig zijn. Dat lijkt een beetje op klagen. Maar dan ben ik benieuwd: wat had je precies anders willen zien?

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Kalder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Ik klaag daar ook helemaal niet over, ik constateer alleen dat de gameplay en animaties er hetzelfde uitzien als op de PS3, en dat kan prima, de meeste remasters hebben dat, om dit nou een remake te noemen alleen omdat ze de graphics opnieuw gemaakt hebben en de engine opnieuw gemaakt hebben, nee.
Ik weet zeker dat ze klachten zouden krijgen als die houterige gameplay stijl veranderd zou zijn. Mensen zouden dan ook klagen dat het "te makkelijk" wordt.

• FMS
  • Niet online

FMS

Lijkt me evident dat DS een remake is. Idem als met Shadow of the Colossus remake. Ook bij dat spel had men moeite met het behoud van de camera, maar wel zo trouw aan het origineel.

Dat houterig aanvoelen hoort bij DS. Zelfs nieuwe DS games hebben dat nog tot zekere mate.

Oh en ik garandeer je dat je tijdens spelen het heel snel vergeet. Je bent dan veel meer bezig met overleven en je skills verbeteren. Zodra je in de flow komt, dan valt alles op zijn plek.

[ Voor 25% gewijzigd door FMS op 29-10-2020 15:59 ]

Verwijderd

Jongens, zullen we het gewoon Remakemaster noemen?

• Kalder
bram1984 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Je vindt het een remaster (wat eigenlijk gewoon het simpelweg oppoetsen van een bestaande game is) omdat de animaties lijken terwijl het gewoon een keiharde remake is waar ze al jaren mee bezig zijn. Dat lijkt een beetje op klagen. Maar dan ben ik benieuwd: wat had je precies anders willen zien?
Wat mij betreft hadden ze een complete kopie van de PS3 game met 4K/60 mogen uitbrengen, maakt mij echt niet uit, ik heb genoeg andere dingen om te spelen dus het boeit me echt niet. Ik had dan ook niets anders willen zien van die game want het interesseert me toch niet.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Porno heeft ook een remaster gehad de afgelopen jaren. Van een zwartwit blokje rechtsonderin het mozaïek kanaal naar 4k VR.... maar de bewegingen zijn wel het zelfde gebleven.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-12 11:12
*knip* op de man

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 29-10-2020 23:04 ]

• laurens700
Kenny_026 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:56:
Porno heeft ook een remaster gehad de afgelopen jaren. Van een zwartwit blokje rechtsonderin het mozaïek kanaal naar 4k VR.... maar de bewegingen zijn wel het zelfde gebleven.
hahaha _/-\o_ :9~

• laurens700
Komt er nog een Discord voor playstation liefhebbers? Waar we het kunnen hebben over games, consoles en multiplayer uitnodigingen.

• Kalder
ZeroY85 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Laatste pagina staat vol met jouw DS afkraak posts maar het interesseert je toch niet? Rare mensen op deze wereld.
Alleen omdat ik vind dat de animaties en de gameplay er PS3ish uitzien kraak ik de game af? *knip* rustaaaag Ik zeg niet eens of dat goed of slecht is, dat is aan de mensen die het lezen, sommige zijn er blij mee dat de animaties er zo houterig uit zien en de game een hommage is aan het origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 29-10-2020 21:12 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Wat kunnen wij goed lullen over niks :P

Laat de reviews maar snel komen. :Y)

• bram1984

• bram1984
Hier een kort filmpje over de adaptive trigger en hoe deze kan reageren.

https://twitter.com/ErikF.../1321794690572816389?s=20

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Ziet er prachtig uit. Maar verder niet echt mijn ding. Te moeilijk; de setting spreekt me niet aan, en (dit is een aanname) ik heb het gevoel dat er maar weinig verhaal in zit. Of echt interessante karakters. Geef mij maar een Ratchet and Clank, Horizon Zero Dawn, Spider-man, etc. Casual gamer ook.
Pagina: 1 ... 240 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden