🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Mark Concerny.Kalder schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:44:
[...]
Pff, ik begon me al bijna zorgen te maken dat de 60 fps mode op 540p zou zijn.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:10
Even een reminder hoe dat bij de PS4 launch ging:BlackEyedAngel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:41:
Pff is het al 19 november wanneer ik voor de deuren sta en hoop dat ik met een PS5 weer buiten kom
Combineer dat met het nieuwsbericht van vandaag dat er in 12 uur meer PS5's zijn verkocht dan in de eerste 12weken van de PS4 lauch en de hype dus nog groter is
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Realistisch heb ook geen hoop, maar zo kom ik big eens buiten, mocht er geen online succes zijn tot die tijdChaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Even een reminder hoe dat bij de PS4 launch ging:
[YouTube: PS4 Launch MEDIAMARKT - Massenschlacht!!]
Combineer dat met het nieuwsbericht van vandaag dat er in 12 uur meer PS5's zijn verkocht dan in de eerste 12weken van de PS4 lauch en de hype dus nog groter is
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
- Chaoss
Intertoys komt zelfs weer terug met fysieke winkels. Wij hadden hier tot enkele jaren geleden een Intertoys in het dorp en die komt binnenkort weer terug.Chaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:03:
Releasedag de coolblue site spammen is nog je beste kans. Of misschien een Intertoys in een of ander dorp... Voor zover die nog bestaan
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Combineer dat met een vleugje Covid-19 en je hebt vuurwerkChaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
- Chaoss
Zorgen dat je vooraan in de rij staat, iedereen moet 1,5m afstand houden, heeft die Covid toch nog voordelenRubenSaurus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:22:
[...]
Combineer dat met een vleugje Covid-19 en je hebt vuurwerk
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Past precies, een beetje te precies voor een goede koeling..
Is wel een zoekplaatje want de PS5 viel me niet meteen op
[ Voor 4% gewijzigd door BM op 28-10-2020 10:58 ]
Hoe doet ie dat dan?Rivanov schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:26:
[...]
Niet enkel beter geluid. Je hebt met de LG C9 en CX ook last van audio delay, wat dit kastje ook verhelpt.
HDMI van je console gaat naar tv, HDMI van tv naar dit kastje en dan weer naar je receiver. Dus als je tv al voor delay zorgt, hoe haalt ie dit weg dan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je console gaat in HDMI 1, 3 of 4 van je TV.Phusebox schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 05:48:
[...]
Hoe doet ie dat dan?
HDMI van je console gaat naar tv, HDMI van tv naar dit kastje en dan weer naar je receiver. Dus als je tv al voor delay zorgt, hoe haalt ie dit weg dan?
HDMI 2 is namelijk de eARC poort bij LG.
Dit kastje sluit je dus aan op HDMI 2 (eARC) en vanuit het kastje sluit je de HDMI kabel aan op de ARC In HDMI poort van je receiver.
Vervolgens zet activeer je eARC op je LG TV en dit kastje converteert vervolgens dat eARC signaal naar normaal ARC, aangezien mijn receiver (en did van jou volgens mij ook) geen eARC ondersteunt. Dit zorgt ervoor dat je wél de beschikking krijgt over Dolby/DTS HD en zelfs Atmos én het verwijdert de audio delay, waar de nieuwe LG’s (C9 en CX) mee kampen als je Dolby over ARC doorstuurt.
https://lgcommunity.us.co...i-connected-dolby-sources
TLDR: Dit kastje zorgt ervoor dat je oude non-eARC receiver toch het eARC signaal van je TV accepteert.
Heb je dus een receiver die eARC ondersteunt, dan biedt dit kastje geen meerwaarde.
Lees anders even het Resetera topic door:
https://www.resetera.com/...current-pc-gaming.261972/
[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 28-10-2020 06:10 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar als de LG over de ARC poort delay heeft, want als je receiver dat heeft komt het dus uit de LG ARC poort, dan heeft dit kastje ook die delay. Gaat ie dat dan magisch wegpoetsen? Ik zou niet weten hoe, enige oplossing zou kunnen zijn je beeld ook delay geven en of je dat nu wil?Rivanov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:07:
[...]
Je console gaat in HDMI 1, 3 of 4 van je TV.
HDMI 2 is namelijk de eARC poort bij LG.
Dit kastje sluit je dus aan op HDMI 2 (eARC) en vanuit het kastje sluit je de HDMI kabel aan op de ARC In HDMI poort van je receiver.
Vervolgens zet activeer je eARC op je LG TV en dit kastje converteert vervolgens dat eARC signaal naar normaal ARC, aangezien mijn receiver (en did van jou volgens mij ook) geen eARC ondersteunt. Dit zorgt ervoor dat je wél de beschikking krijgt over Dolby/DTS HD en zelfs Atmos én het verwijdert de audio delay, waar de nieuwe LG’s (C9 en CX) mee kampen als je Dolby over ARC doorstuurt.
https://lgcommunity.us.co...i-connected-dolby-sources
TLDR: Dit kastje zorgt ervoor dat je oude non-eARC receiver toch het eARC signaal van je TV accepteert.
Heb je dus een receiver die eARC ondersteunt, dan biedt dit kastje geen meerwaarde.
Lees anders even het Resetera topic door:
https://www.resetera.com/...current-pc-gaming.261972/
Dus ik snap niet hoe dit kastje delay weg kan halen als het niet meer is dan gewoon een passthrough die vervolgens wel zegt tegen je tv dat ie bepaalde formaten aankan terwijl je receiver dat niet kan.
En werkt het dan wel nog als ARC op je receiver? Dat wil zeggen met de afstandbediening van je tv het volume bepalen etc?
Edit: al gevonden, dit ding gaat dus naar een normale HDMI input, en niet ARC, dus je verliest alle ARC functionaliteit. No thanks.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2020 07:58 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Exact hetzelde probleem hier. De release games interesseren mij niet zoveel.Linkje3 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:37:
Nu Cyberpunk uitgesteld is zit ik met het dilemma, gewoon wachten en in de tussentijd mijn backlog weg spelen op de PS5, of voor een andere game gaan, en wachten tot dat de next gen patch voor Cyberpunk uit is. Alleen was dat de enigste game waar ik dit jaar echt hyped voor was. De PlayStation 5 launch wordt er daar door toch een beetje minder om voor mij.
Ik heb alleen FIFA 21, next gen patch pas in dec (en zal uiteraard weinig verschil brengen)
Daarnaast wilde ik CyberPunk spelen op 19 nov.
Nu heb ik op release daadwerkelijks niets behalve de PS+ Collection (ook ps4 games).
Dan wellicht toch maar Demon Souls pre-orderen om de kracht van mijn PS5 te zien, maar als een leek in de serie zal dat vast vies tegen gaan vallen.
[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 28-10-2020 08:13 ]
Ik had oorspronkelijk de ps4 disc versie als pre-order staan om direct te spelen bij launch van ps5. Heb het nu maar gecancelled, dan wacht ik liever nog 2-3 maanden op de next-gen patch.SpeedyNick schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:24:
[...]
Voor mij wel mooi, ik begin mijn vakantie op 9 decemberen aangezien ons weekje België niet doorgaat weet ik wel waarmee ik mij ga vermaken...
Cyberpunk had al aangegeven dat het eigenlijk gaande weg de game meer gericht was op next-gen dan current-gen.
De nieuwe games met zieke graphics komen vanzelf wel, genieten van je backcomp games op een hele innovatieve manier is ook al tof toch.
Playstation 5
- Chaoss
Ik weet vrij zeker dat Demon Souls en Spiderman MM er beide beter uit gaan zien dan Cyberpunk op de PS5.
Playstation 5
Ik heb echt precies hetzelfde! Maar dan wacht ik liever nog paar maanden aangezien ze ook aangeven dat het meer gericht is op next-gen. De next-gen update zal dan ook wel zeer indrukwekkend worden verwacht ik. Ik heb mijn pre-order geannuleerd en ga wel wat Call of duty cold war spelen xd.Linkje3 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:37:
Nu Cyberpunk uitgesteld is zit ik met het dilemma, gewoon wachten en in de tussentijd mijn backlog weg spelen op de PS5, of voor een andere game gaan, en wachten tot dat de next gen patch voor Cyberpunk uit is. Alleen was dat de enigste game waar ik dit jaar echt hyped voor was. De PlayStation 5 launch wordt er daar door toch een beetje minder om voor mij.
eARC poetst die delay weg. Dat is één van de nieuwe features van eARC t.o.v. ARC (los van het feit dat eARC ook alle HD audio ondersteund). Aangezien je middels dit kastje wél eARC kunt activeren op je TV i.c.m. een receiver die enkel ARC ondersteunt heb je ook geen delay meer.. bijkomend voordeel dus.Phusebox schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:53:
[...]
Maar als de LG over de ARC poort delay heeft, want als je receiver dat heeft komt het dus uit de LG ARC poort, dan heeft dit kastje ook die delay. Gaat ie dat dan magisch wegpoetsen? Ik zou niet weten hoe, enige oplossing zou kunnen zijn je beeld ook delay geven en of je dat nu wil?
Dus ik snap niet hoe dit kastje delay weg kan halen als het niet meer is dan gewoon een passthrough die vervolgens wel zegt tegen je tv dat ie bepaalde formaten aankan terwijl je receiver dat niet kan.
En werkt het dan wel nog als ARC op je receiver? Dat wil zeggen met de afstandbediening van je tv het volume bepalen etc?
Edit: al gevonden, dit ding gaat dus naar een normale HDMI input, en niet ARC, dus je verliest alle ARC functionaliteit. No thanks.
Ik was echt heel enthousiast toen deze game onthuld werd, maar naar mate er meer getoond werd, raakte ik steeds minder hyped. Het begint er steeds meer generiek uit te zien hoe meer ik zie. Ook vind ik het heel apart dat er nog steeds geen gameplaybeelden zijn met co-op. Of ik heb dat gemist. Maar neem aan dat Gearbox dat wel op orde heeft aangezien hun ook Borderlands maken.Stylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:22:
Wel weinig mensen die interesse lijken te hebben in Godfall hier trouwens, toch ook een next gen launch game waar ik echt hyped voor ben:)
PSN ID: ShadowSaiyan Battle.net:<GoT>ShadowSaiyan#2394
dat is de game waar ik het meest naar uitkijk. en can't waitStylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:22:
Wel weinig mensen die interesse lijken te hebben in Godfall hier trouwens, toch ook een next gen launch game waar ik echt hyped voor ben:)
Zeker wel, vooral co-op als ik vrienden zo ver kan krijgen. Ziet er uit als een game met leuke gear, een goed uitgewerkt combat systeem en een focus op next-gen.Stylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:22:
Wat een groot apparaatKoning-Admiraal schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:00:
Haha, dit is toch geen gezicht.
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat zal ik niet ontkennen. Demon Souls zal er grafish een stuk beter uitzien. Maar Cyberpunk was een game waar ik lang naar uitkeek.. Nu misschien maar wachten op de next gen patch. En in de tussentijd.. geen idee wat ik moet spelen. Waarschijnlijk een paar games uit de PS+ collection.Chaoss schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:
Sowieso zie je met Demon Souls veel meer de kracht van de PS5 die is voor next gen gemaakt terwijl Cyberpunk een cross-gen titel is die ook nog eens niet specifiek voor playstation is gemaakt.
Ik weet vrij zeker dat Demon Souls en Spiderman MM er beide beter uit gaan zien dan Cyberpunk op de PS5.
[ Voor 3% gewijzigd door G4mert op 28-10-2020 08:35 ]
Ik ben ook wel geïnteresseerd maar de marketing machine van Gearbox werkt volgens mij niet op volle touren. Ik krijg veel meer informatie van Youtubers dan van Gearbox.Stylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:22:
Heerlijk dit terug te kijkenChaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Maar nu met Corona lijkt me dit soort acties niet meer verstandig
Nee, dat wil je niet. Waarom niet wachten op de echte next-gen ervaring?G4mert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Daarnaast wilde ik CyberPunk spelen op 19 nov.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja die potjes is echt wel een vreselijk gezicht onder de tvKoning-Admiraal schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:00:
Haha, dit is toch geen gezicht.
[Afbeelding]
Met AC Valhalla ga je je waarschijnlijk wel vermaken totdat CP2077 uitkomt. Tenzij de laatste AC games je totaal niet liggen. Zijn wat mij betreft echt leuk om te spelen. Veel te doen en te ontdekken altijd.G4mert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Dat zal ik niet ontkennen. Demon Souls zal er grafish een stuk beter uitzien. Maar Cyberpunk was een game waar ik lang naar uitkeek.. Nu misschien maar wachten op de next gen patch. En in de tussentijd.. geen idee wat ik moet spelen. Waarschijnlijk een paar games uit de PS+ collection.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
bram1984 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:44:
Activision dev over de controller features.
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
Als je niemand hebt om mee te spelen, en de reviews zijn zodanig goed dat ik tot aanschaf over ga houd ik me aanbevolen om met je te spelen.SgtCaffran schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:30:
[...]
Zeker wel, vooral co-op als ik vrienden zo ver kan krijgen. Ziet er uit als een game met leuke gear, een goed uitgewerkt combat systeem en een focus op next-gen.
Denk dat dit niet meer gaat gebeuren, vraag me af of er überhaupt PS5’s in de winkel te koop zijn op launchdag.Chaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Verwijderd
Je hebt de echte Series X volgens mij gemist op het plaatjebram1984 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:44:
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2020 08:58 ]
Kun je rekenen? Reken er maar niet op. De pre-order lijsten in de winkel zijn langer dan het aantal exemplaren die ze krijgen. Ik denk dat het minstens tot mei duurt voordat de eerste exemplaar daadwerkelijk in de winkel ligt.Erapaz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:52:
[...]
Denk dat dit niet meer gaat gebeuren, vraag me af of er überhaupt PS5’s in de winkel te koop zijn op launchdag.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Je hebt de echte Series X volgens mij gemist op het plaatje. Dus je schaal klopt niet helemaal.
Ben benieuwd naar je ervaringen met die game. Lijkt me wel wat, maar durf de pre-order niet aanR-utger schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:06:
Godfall ga ik ook op day 1 aanschaffen. Nu alleen nog kiezen of het digitaal is of op disk
Waarom zou je ook. Games zijn doorgaans geen schaars product. Als je niet voor special editions oid gaat is het me een raadsel waarom je games zou pre-orderen.Hulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:07:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen met die game. Lijkt me wel wat, maar durf de pre-order niet aan
budgetgaming.nlSteffanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:16:
Iemand een idee waar de PS5 games het goedkoopst zijn of zullen zijn ?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Oh die graphics geloof ik wel hoor. Al vaker aangegeven: ik ben veel meer hyped voor de SSD/IO, de controller en de sprong in CPU.Stylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:
Snap niet dat zoveel mensen alleen de graphics belangrijk vinden met nieuwe console, juist de nieuwe UI, controller en features zijn toch al genoeg reden om nieuwe console in huis te halen:)
De nieuwe games met zieke graphics komen vanzelf wel, genieten van je backcomp games op een hele innovatieve manier is ook al tof toch.
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Je hebt de echte Series X volgens mij gemist op het plaatje. Dus je schaal klopt niet helemaal.
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 28-10-2020 11:56 ]
Verwijderd
[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 28-10-2020 12:49 ]
Het is heel lang geleden dat ik een hele afdeling voor PC games op disc in een winkel heb gezien.
Wel interesse en het ziet er ook vet uit, maar keuzes moeten gemaakt worden.Stylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:22:
[ Voor 95% gewijzigd door BM op 28-10-2020 10:10 ]
Ik zie ieder geval dat 1 bedrijf aan hun eigen kosten denkt ;-)Recon24 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
Ik zie ieder geval dat 1 bedrijf aan het milieu denkt ;-)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat het zo minimalistisch is, maar het lijkt me niet dat het is vanwege het milieu. 😉
PSN: Zwartkijker
Ik ga er vanuit dat beide consoles nagenoeg onhoorbaar gaan zijn. Sony gaat niet nogmaals de 'fout' maken die ze met de vorige console(s) gedaan heeft, en afgaande op de teardown zit het allemaal prima in elkaar. Geen reden om daar hier onvriendelijkheden voor te gaan uitwisselen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Om meteen op releasedag aan de slag te kunnen met een fysieke versie zonder naar de winkel te gaan. Dat is bij mij de enige reden dat ik wel eens games preorder.giantgiantus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:10:
[...]
Waarom zou je ook. Games zijn doorgaans geen schaars product. Als je niet voor special editions oid gaat is het me een raadsel waarom je games zou pre-orderen.
het enige waar ik nog een beetje bang voor ben bij de ps5 is dat aangezien games inmiddels van redelijk formaat zijn en ze nu dus ook digital only consoles hebben. is de download speed van het playstation network.Hulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Om meteen op releasedag aan de slag te kunnen met een fysieke versie zonder naar de winkel te gaan. Dat is bij mij de enige reden dat ik wel eens games preorder.
dat moet echt beter.. op de pc download ik 50gb in 20-30 minuten maar op de playstation 4 huidige situatie mag ik daar gerust 3 uur voor uittrekken als niet meer.
ik hoop dat ze dit nog wel upgraden en we gewoon de max download speed kunnen aantikken. anders wordt dit nog wel een dingetje..
Nou reken er maar op dat op release dag die downloadsnelheid sowieso niet optimaal zal zijn.Flghter1982 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
het enige waar ik nog een beetje bang voor ben bij de ps5 is dat aangezien games inmiddels van redelijk formaat zijn en ze nu dus ook digital only consoles hebben. is de download speed van het playstation network.
dat moet echt beter.. op de pc download ik 50gb in 20-30 minuten maar op de playstation 4 huidige situatie mag ik daar gerust 3 uur voor uittrekken als niet meer.
ik hoop dat ze dit nog wel upgraden en we gewoon de max download speed kunnen aantikken. anders wordt dit nog wel een dingetje..
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Goed punt, dat is echt dramatisch. Nu ben ik geen grote downloader via PSN, maar de snelheden zijn niet van deze tijd.Flghter1982 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
het enige waar ik nog een beetje bang voor ben bij de ps5 is dat aangezien games inmiddels van redelijk formaat zijn en ze nu dus ook digital only consoles hebben. is de download speed van het playstation network.
Het varieert. Soms heb ik een game van 30/40GB in een halfuur gedownload, maar er zijn ook dagen dat ik 3x zolang moet wachten op een game die maar half zo groot is. Het kopiëren van updates neemt ook gruwelijk veel tijd in beslag op de PS4, maar dat zou ook verleden tijd moeten zijn op de PS5.Flghter1982 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
This is absolutely ridiculous
True, al was dat wel op basis van teardown beelden/info die ze hadden, ging niet over de bouwkwaliteit van de console. Ze vinden de koeloplossing wat simpeltjes en de Xbox vapor chamber eleganter. Groot stuk PCB vonden ze ook maar lomp.Hulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
Volgens Digital Foundry (heb zo ff het item niet meer paraat) is het voornamelijk de PS5 die goedkoop gebouwd is. Bedoel ik dan niet op een slechte manier, maar kosten technisch. De bouw/design van de XSX schijnt nogal duur te zijn ivm de PS5. Ze vergeleken het met een Toyota. Functioneel, geen poespas en doet wat het moet doen.
Ik vond het een beetje een gek stuk, aangezien er best wel interessante hardware-foefjes in de console zitten, waar amper over werd gesproken. Kwam lichtelijk zurig over.
Ja en dan is de ruimte die je vrij moet hebben ook nog wel een dingetje. Ik wilde gisteren Fortnite weer een keer aanslingeren op mijn PS4, maar ik kon de patch (van 4 of 8GB ofzo?) niet installeren omdat ik te weinig ruimte had. Ik had ~46GB vrijFlghter1982 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Ik ben te lui om uit te zoeken wat de reden precies is (ongetwijfeld iemand hier die het wel weet
Hier ben ik voor wat betreft het Next-gen gevoel nog het meest hyped voor, heel benieuwd naar om zelf te mogen ervarenbram1984 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:44:
[Afbeelding]
zodra er een leuke 2tb of hoger nvme compatable ssd beschikbaar is gaat die er ook meteen in.nioz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Ja en dan is de ruimte die je vrij moet hebben ook nog wel een dingetje. Ik wilde gisteren Fortnite weer een keer aanslingeren op mijn PS4, maar ik kon de patch (van 4 of 8GB ofzo?) niet installeren omdat ik te weinig ruimte had. Ik had ~46GB vrij![]()
Ik ben te lui om uit te zoeken wat de reden precies is (ongetwijfeld iemand hier die het wel weet![]()
), maar blijkbaar moet ik genoeg ruimte vrij hebben om de hele game nog een keer te kunnen installeren tijdens het patch proces? Ik hoop dat dit straks ook verleden tijd is.
gemakzucht mag wat kosten
Volgens mij heeft dat dezelfde achterliggende reden als dat het kopiëren van data bij een update zo lang duurt. Hij maakt een volledige kopie van de game en schrijft daar de wijzigingen van de update naar toe, waardoor je dus behoorlijk wat vrije schijfruimte nodig hebt.nioz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Ja en dan is de ruimte die je vrij moet hebben ook nog wel een dingetje. Ik wilde gisteren Fortnite weer een keer aanslingeren op mijn PS4, maar ik kon de patch (van 4 of 8GB ofzo?) niet installeren omdat ik te weinig ruimte had. Ik had ~46GB vrij![]()
Ik ben te lui om uit te zoeken wat de reden precies is (ongetwijfeld iemand hier die het wel weet![]()
), maar blijkbaar moet ik genoeg ruimte vrij hebben om de hele game nog een keer te kunnen installeren tijdens het patch proces? Ik hoop dat dit straks ook verleden tijd is.
Dat zou inderdaad ook verleden tijd moeten zijn.
Das idd wel een typisch japanse featurebram1984 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:59:
Nog een goede reden om gewoon voor de PS5 te kiezen.
[Afbeelding]
nu weten we ook waarom de kleur wit gekozen is.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ja Bram had dit al gepost maar is het herhalen wel waard, supermooi gedaan! Iedereen die de controller in zijn handen heeft gehad is er enthousiast over dus ik kan niet wachten om het zelf te proberen. Heb er dit keer ook een oplaadstation bij besteld. Niet gebruikt voor de PS4 maar is toch wel handig om zonder na te denken een altijd opgeladen controller te pakken.Denko schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:03:
Waren de detailfoto's btw al bekend? Wel erg mooi zo de details
[Afbeelding]
Verder vind ik de PS5 er bloedmooi uitzien. Past voor geen ene meter in mijn interieur maar hij komt staand naast de tv en vanuit een bepaalde hoek is ie slank en best wel elegant zodat ie niet teveel opvalt als je naar de tv kijkt. Spidey Ultimate is besteld, verlof aangevraagd, rode loper voor PostNL met antislip functie, ben er klaar voor!
Ja is leuk, zat ook in de MKBHD video.Denko schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:03:
Waren de detailfoto's btw al bekend? Wel erg mooi zo de details
[Afbeelding]
De binnenkant van van de flappen op de console zijn ook van dit patroontje.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Geloof het niet. Daar hoef je denk ik op het begin weinig van te verwachten.G4mert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:16:
Is er enig nieuws omtrend PS5 demo's die evt. beschikbaar zijn op launch? Of is dit niet meer van deze tijd. Zelfs FIFA had geen demo meer dit jaar...
En op de headset zit het ook.Donstil schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Ja is leuk, zat ook in de MKBHD video.
De binnenkant van van de flappen op de console zijn ook van dit patroontje.
Ooh geinig, leuk bedacht welbram1984 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:20:
En op de headset zit het ook.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 28-10-2020 11:43 ]
Playstation 5
Ik heb geen next-gen feel bij de beelden van wrc 9 eerlijk gezegd. Doet Dirt 5 beter.Stylze schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:43:
Waarom moet WRC 9 ook met een next gen versie komen, geeft mij weer een hoop keuzestress tussen die en Dirt 5Beide zien er echt goed uit met een eigen grafische stijl, wrc heeft goede review cijfers zag ik in ieder geval op de current gen dus maar even die van dirt 5 afwachten.
Dit was mij bij de PS4 wel gelukt. De PS3 1 week voor release kunnen verkopen, pre-orders lukte niet meer maar door een fout op de Intertoys website kon ik heb bestellen en kwam hij zelfs voor pre-orders de volgende dag gewoon op de deurmat. Verwacht dit jaar minder kans te maken.Chaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:03:
Releasedag de coolblue site spammen is nog je beste kans. Of misschien een Intertoys in een of ander dorp... Voor zover die nog bestaan
Maar ik wacht wel even tot over een paar maanden, moet ook nog een modus icm mijn vriendin vinden die gamen voor kleuters vindt.
Dat zei mijn vriendin een paar jaar geleden ook, nu doet ze rustig mee en is ze net zo fanatiek als ik.AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Maar ik wacht wel even tot over een paar maanden, moet ook nog een modus icm mijn vriendin vinden die gamen voor kleuters vindt.
Keuzes:AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Dit was mij bij de PS4 wel gelukt. De PS3 1 week voor release kunnen verkopen, pre-orders lukte niet meer maar door een fout op de Intertoys website kon ik heb bestellen en kwam hij zelfs voor pre-orders de volgende dag gewoon op de deurmat. Verwacht dit jaar minder kans te maken.
- Andere vriendin zoeken
- Aan kinderen beginnen, dan merkt ze dat kleuters toch wel heel ergens anders mee bezig zijn
- Gewoon kopen en de discussie niet aangaan, want iedereen heeft z'n eigen hobby’s
- suggesties doen van games die ze mogelijk wel leuk vindt
Hebben we dezelfde game gezien? Ik vind WRC er echt vele malen beter uitzien.Mnup_1 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:47:
[...]
Ik heb geen next-gen feel bij de beelden van wrc 9 eerlijk gezegd. Doet Dirt 5 beter.
AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Dit was mij bij de PS4 wel gelukt. De PS3 1 week voor release kunnen verkopen, pre-orders lukte niet meer maar door een fout op de Intertoys website kon ik heb bestellen en kwam hij zelfs voor pre-orders de volgende dag gewoon op de deurmat. Verwacht dit jaar minder kans te maken.
Ik kan rekenen, schommelen en wippen! Maar inderdaad, we gaan ze niet in de winkel zien voorlopig.spijkerhoofd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:06:
[...]
Kun je rekenen? Reken er maar niet op. De pre-order lijsten in de winkel zijn langer dan het aantal exemplaren die ze krijgen. Ik denk dat het minstens tot mei duurt voordat de eerste exemplaar daadwerkelijk in de winkel ligt.
Uit ervaring kan ik zeggen dat "aan kinderen beginnen" niet helpt. Ik sprak nog de famous last words: "Lekker een parttime dag, dan leg ik de baby in de box en ga ik Xboxen"Zvennn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Keuzes:
- Andere vriendin zoeken
- Aan kinderen beginnen, dan merkt ze dat kleuters toch wel heel ergens anders mee bezig zijn
- Gewoon kopen en de discussie niet aangaan, want iedereen heeft z'n eigen hobby’s
Mijn vriendin vindt gamen ook mooi. Die is helemaal in dr nopjes met een Switch Lite. Lekker zelda, animal crossing, pokémon en fortnite spelen. Is de OLED met knap geluid voor de baas en zijn playstationspinnenman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Dat zei mijn vriendin een paar jaar geleden ook, nu doet ze rustig mee en is ze net zo fanatiek als ik.
Ze is ook de enige ter wereld die inverse axis in moet stellen als ze wel op de PS gamet (op de switch dan weer niet
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 28-10-2020 12:17 ]
Echt zonde dat de 7P niet op beide werkt, vind die witte toch echt mooier passen bij de PlayStation. Sowieso eigenlijk. Heb een Xbox One voor erbij, maar geen headset die op beide kan.Steven030 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Voor de mensen die net als ik allebei de consoles halen: de tegenhanger 7X zou op allebei moeten werken waar de 7P alleen op de PS5 werkt
Ik vind dit best wel tegenvallen voor 'next-gen'.kazuka schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:54:
Nog een rally game op launch date. Dacht altijd dat WRC een beetje de lower budget versie van Dirt was maar gek genoeg vind ik de belichting en omgeving er hier beter uitzien:
[YouTube: WRC 9 - Gameplay Video | PS5]
/f/image/A5nKN9vHdpvczASiLEVsoTvI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/l57mt9hBC0Sh4pzw726SOP0G.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n88IPn1q1J3aDENrTSErFiLe.png?f=fotoalbum_large)
De auto reageert ook een beetje fake als je naar de third person camera moment kijkt. Ik zou beter verwachten met zoveel CPU kracht.
Optie drie werkt hier prima, ik zeg tenslotte ook niet wat zij moet kopenZvennn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Keuzes:
- Andere vriendin zoeken
Eens, maar hij is in het echt niet zo groen hoor, gewoon zwart en de groene details zitten in de elastische band. Ik heb hem inmiddels in huis en ik kan bevestigen dat hij op zowel de One X als de PS4 pro prima werkt. Alleen chatmix niet op de PS, maar dat wist ik van tevorenRaziel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
Echt zonde dat de 7P niet op beide werkt, vind die witte toch echt mooier passen bij de PlayStation. Sowieso eigenlijk. Heb een Xbox One voor erbij, maar geen headset die op beide kan.
Begrijp niet waarom je voor de aanschaf van een console goedkeuring moet hebben van je vriendin. Laat je niet domineren en koop wat je wil. Tenminste, als het tot op zekere hoogte ook verantwoordelijk is om te kopen natuurlijk, als het ten koste van die piepers gaat is het een ander verhaal.AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Je moet toch gewoon kunnen doen wat je leuk vindt.
[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 28-10-2020 12:31 ]
Ik hoef geen goedkeuring hoor haha, ik wacht überhaupt even tot verderop dit jaar. Vooral qua games nog geen haast ook, en geld.CerandoX.nl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:30:
[...]
Begrijp niet waarom je voor de aanschaf van een console goedkeuring moet hebben van je vriendin. Laat je niet domineren en koop wat je wil. Tenminste, als het tot op zekere hoogte ook verantwoordelijk is om te kopen natuurlijk, als het ten koste van die piepers gaat is het een ander verhaal.
Fijne vriendin die jouw hobby's niet accepteert, al weet ik niet hoeveel je gamend natuurlijk!AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Speel The Last of Us part 2 en laat haar even mee kijken, als ze dan nog zegt dat het voor kleuters is, is ze zelf gewoon een trol.AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Mijn vriendin vind games ook leuk behalve shooters. Ze vind avonturengames dan wel weer leuk en kijkt graag mee vanachter een boek. Wel is het zo dat ik op bepaalde dagen niet kan gamen omdat ze de tv claimt voor series. Maar goed dat vind ik niet erg. Je moet er toch zelf uitkomen.Hulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Mijn vriendin vindt gamen ook mooi. Die is helemaal in dr nopjes met een Switch Lite. Lekker zelda, animal crossing, pokémon en fortnite spelen. Is de OLED met knap geluid voor de baas en zijn playstationZe mag ook graag kijken naar games die ik speel, zoals the last of us
Ze is ook de enige ter wereld die inverse axis in moet stellen als ze wel op de PS gamet (op de switch dan weer niet)... wie gebruikt dat? Dat is hetzelfde als mensen die proppen ipv vouwen na het bouten.
Qua fps games met muis stel ik ook altijd inverted axis in. Heb heel lang flight sims gespeeld en dat voelt voor mij natuurlijker. Enige nadeel met Warzone is dat die die setting niet vasthoudt en ik dit elke sessie weer opnieuw moet instellen. (PS4)Hulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
...
Ze is ook de enige ter wereld die inverse axis in moet stellen als ze wel op de PS gamet (op de switch dan weer niet)... wie gebruikt dat? Dat is hetzelfde als mensen die proppen ipv vouwen na het bouten.
BTW ik vouw netjes, proppen is voor barbaren.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Hier hetzelfde. Echter is het mijn hobby en dat begrijpt ze ook haha.AMARONE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Koop er eventueel een sackboy bij en een 2e controller indien dat gaat bij die game en speel gezellig met 2 man af en toe sackboy.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat is wel jammer. Ik gebruik dat best vaak op mijn Sony Platinum headset. Even de chat audio harder zetten tov de game audio in MP is toch best handig.Steven030 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Eens, maar hij is in het echt niet zo groen hoor, gewoon zwart en de groene details zitten in de elastische band. Ik heb hem inmiddels in huis en ik kan bevestigen dat hij op zowel de One X als de PS4 pro prima werkt. Alleen chatmix niet op de PS, maar dat wist ik van tevoren
Samen overcoocked spelenOxigeon schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
Hier hetzelfde. Echter is het mijn hobby en dat begrijpt ze ook haha.
Koop er eventueel een sackboy bij en een 2e controller indien dat gaat bij die game en speel gezellig met 2 man af en toe sackboy.
Of modern warfare 2: no russian missie.Kalder schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Speel The Last of Us part 2 en laat haar even mee kijken, als ze dan nog zegt dat het voor kleuters is, is ze zelf gewoon een trol.
Kans is dan wel dat ie meteen de deur uit moet 😅
Inderdaad ook een game om samen te spelen. Alleen voorzichtig zijn dat je elkaar de kop niet in slaat als je de ander in de weg loopt haha
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden

:strip_exif()/f/image/kGtdMov06p2t3FdXKY1uWNCW.jpg?f=fotoalbum_large)