• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
nioz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Ik heb de XM3's en dacht ook dat het allemaal onzin was. Heb me vervolgens flink ingelezen. Even goed googlen als je het interessant vindt. Dit is er een die ik nu even snel voor je heb gevonden die het een en ander uitlegt:

https://www.reviewgeek.co...watching-video-or-gaming/

[...]

[...]

[...]
Nou ja basically dit dus. :)

Als het zou kunnen, had het er wel op gezeten, denk ik dan. Scheelt voor Sony weer een dongle produceren en meeleveren.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 14:07

TiMMieJ

PSN: Orixez

Greatsword schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:53:
Pff een USB dongle om de headset draadloos over Bluetooth te kunnen verbinden.
f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
Ik ben wel benieuwd eigenlijk of zo elke USB headset zoals mijn PS4 Razer Thresher ook de 3D audio kan gebruiken. Heel nieuwschierig of die Tempest 3d audio hier ook invloed op heeft.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
majoh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Ga maar eens praten door je MX4's. Dan veranderd het bluetooth profiel omdat er data heen en weer moet, waardoor de kwaliteit heel erg laag wordt. Daar wil je niet mee gamen. Met zo'n dongle is kwaliteit hoog, en snelheid hoog.
Ik heb echt heel lang gedacht dat MacOS een bug had. Elke keer dat ik een Google Hangouts/Meet vergadering inging, was mijn hele geluidskwaliteit om te huilen. Komt dus inderdaad omdat er ook voice data terug moet, en dat trekt bluetooth blijkbaar slecht :S

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Als het zou kunnen, had het er wel op gezeten, denk ik dan. Scheelt voor Sony weer een dongle produceren en meeleveren.
Ze hadden dat ding gewoon moeten inbouwen, gezien het formaat/volume maakt dat ook geen drol meer uit.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Haha hij is gewoon ingepakt als een Ali expres pakketje, gewoon Como zakkie eromheen en label erop.
Stel je voor dat je de PS5 tegen een woekerprijs koopt en dan zo opgestuurd krijgt :).

Flickr

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
majoh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Ga maar eens praten door je MX4's. Dan veranderd het bluetooth profiel omdat er data heen en weer moet, waardoor de kwaliteit heel erg laag wordt. Daar wil je niet mee gamen. Met zo'n dongle is kwaliteit hoog, en snelheid hoog.
Klopt, is een Bluetooth probleem. Met alleen luisteren (bijvoorbeeld muziek) is bandbreedte en kwaliteit prima maar als het 2 richtingen opgaat (met microfoon erbij) dan schakelt Bluetooth over naar een ander profiel met lagere kwaliteit. Bij bellen merk je dat niet echt maar bij gamen of muziek wel dus Bluetooth is daarom voor dit geen goed protocol, tenzij je de microfoon niet gebruikt. Dat is waarom headsets op de pc voor bijvoorbeeld Skype en Teams ook met Bluetooth altijd net mindere kwaliteit hebben dan bekabeld.
Met de dongle met RF heb je een hogere bandbreedte en dus wel goede kwaliteit audio terwijl je de microfoon gebruikt
wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Stel je voor dat je de PS5 tegen een woekerprijs koopt en dan zo opgestuurd krijgt :).
Ik doe er altijd netjes een om doos omheen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Greatsword schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Ze hadden dat ding gewoon moeten inbouwen, gezien het formaat/volume maakt dat ook geen drol meer uit.
Voor dat handje vol mensen met een Sony headset? Ze moeten ergens een lijn trekken natuurlijk om de kosten zo laag mogelijk te houden. Al is het maar 50 cent productie extra. Als je dat op 100 miljoen units doet, ben je flink wat extra kosten kwijt. Ik had het graag gezien hoor, daar niet van, maar lijkt me logisch dat dit soort "voor het geval dat" dingen er niet standaard in zitten.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 15:57

S1W

Pffff.... al die unboxers met hun lege hulzen, zet gewoon aan dat ding! Famous for one day en daarna nooit meer hoeven te unboxen van de marketing afdeling van Sony.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

S1W schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:15:
Pffff.... al die unboxers met hun lege hulzen, zet gewoon aan dat ding! Famous for one day en daarna een vette boete aan je broek
FTFY

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• wilmundo
  • Niet online
Ik vind het mooi dat het apparaat niet spierwit is. Het patroon van de vier knopjes (ruisje, vierkantje, rondje, driehoek) vind ik ook leuk gedaan. Eigenlijk onvoorstelbaar hoeveel views influencers pakken door iets te doen wat we allemaal over een paar weken willen doen.

Flickr

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 15:57

S1W

Moet dan maar.. uitpakschapen }:O :+

• bram1984
Astro’s Playroom is a brilliant showcase for a brilliant controller
https://venturebeat.com/2...r-a-brilliant-controller/
Die bloatware mogen ze houden maar die controller kijk ik wel erg naar uit.
Een van de redenen waarom ik toch voor de Ps5 ben gegaan deze launch.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Zou inderdaad tof zijn dat wanneer een game gestart wordt de knoppen onder de controller gaan kleuren waardoor driehoek alsnog groen is e.d.

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Die bloatware mogen ze houden maar die controller kijk ik wel erg naar uit.
Een van de redenen waarom ik toch voor de Ps5 ben gegaan deze launch.
Probeer die game nou eerst maar even ouwe zeiksnor. ;)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Die game ziet er op zich wel grappig uit voor de rest. Toen ik hem eerst zag had ik zoiets van lama. Maar ga hem wel proberen zodra de PS5 binnen is.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
TiMMieJ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk of zo elke USB headset zoals mijn PS4 Razer Thresher ook de 3D audio kan gebruiken. Heel nieuwschierig of die Tempest 3d audio hier ook invloed op heeft.
Volgens mij gebruiken de meeste (zo niet, alle) headsets met een USB dongle gewoon USB Audio, en dat is behoorlijk gestandaardiseerd dus vermoedelijk werkt de Tempest 3D Audio engine met alle headsets die via USB of direct in de controller aangesloten zijn. PS ondersteunt alleen geen BT headsets (meer sinds de PS3 volgens mij)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Probeer die game nou eerst maar even ouwe zeiksnor. ;)
Hahaha neeHEE ik wil het niet! :P

• Kalder
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Hahaha neeHEE ik wil het niet! :P
Waarschijnlijk is het wel de makkelijkste platinum trophy, als er al een platinum trophy bij zit tenminste (trophies zitten er zeker bij, weet alleen niet of platinum erbij zit).

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:04
En weet iemand hoelang de meegeleverde hdmi kabel is...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kalder
Amaze86 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
Nee, ik gok 1,5 of misschien 2 meter

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 14:07

TiMMieJ

PSN: Orixez

Kalder schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Volgens mij gebruiken de meeste (zo niet, alle) headsets met een USB dongle gewoon USB Audio, en dat is behoorlijk gestandaardiseerd dus vermoedelijk werkt de Tempest 3D Audio engine met alle headsets die via USB of direct in de controller aangesloten zijn. PS ondersteunt alleen geen BT headsets (meer sinds de PS3 volgens mij)
Hier nog wat over gevonden inderdaad:

https://blog.playstation....ound-coming-after-launch/

Lijkt dus op alle audio bronnen te werken. Wel lijken ze te wijzen op optimalisaties in specifieke headsets.
Kalder schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Waarschijnlijk is het wel de makkelijkste platinum trophy, als er al een platinum trophy bij zit tenminste (trophies zitten er zeker bij, weet alleen niet of platinum erbij zit).
Haha das waar ook, dan wil ik het ineens wel :P

• Amaze86
Kalder schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Heb min 2 meter nodig :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kalder schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Hij ziet er vrij kort uit, bij die MKBDBD video was de kabel even in beeld. Ik gok dat ik beter nog even een losse kan bestellen.
Dan is de bijgeleverde 1,5m :>

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
S1W schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:15:
Pffff.... al die unboxers met hun lege hulzen, zet gewoon aan dat ding! Famous for one day en daarna nooit meer hoeven te unboxen van de marketing afdeling van Sony.
Echt hè, totaal nutteloos. Lekker alles rekken tot in den treure :N

• Amaze86
poor Leno schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Dan is de bijgeleverde 1,5m :>
denk het ook ja.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Haha das waar ook, dan wil ik het ineens wel :P
*kuch* trophywhore *kuch*

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kyhfin
Amaze86 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
Enige wat ik kan doen is schatten. Vanuit video van MKBHD lijkt hij 6x rond te gaan en is de diameter ongeveer 8 cm (breedte van mijn hand) en diameter lijkt zo breed als zijn hand. Daarmee kom je op ongeveer 1.5 meter.

Wetenschappelijk héél sterk onderbouwd :+

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Zou de kabel hdmi 2.1 zijn ?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Giant Bomb is ook zeer onder de indruk van de DualSense.

• wilmundo
  • Niet online
Is it only me of denk ik na ff snel de beelden gezien te hebben: is dit next gen? Dit kan toch ook gewoon op de PS4?

Flickr

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:24
Wel leuk dat ze zo positief zijn over de nieuwe controller overal, ben wel benieuwd in hoeverre die nieuwe functies interessant blijven in echt goede games in plaats van zo'n astro spel die ervoor gemaakt is. Denk dat ze dan weer een stuk minder interessant blijken te zijn en we er na een tijdje niks meer over horen:)

Maar de controller ziet er in ieder geval tof uit!

Playstation 5

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:54
Is de USB dongle voor de Pulse 3D headset niet gewoon voor als je hem wil gebruiken icm bijvoorbeeld een PS4 ofzo? Kan me niet voorstellen waarom ze die dongle niet gewoon standaard in de PS5 gebouwd hebben voor headsets die gemaakt zijn voor de PS5.

Op dit moment game ik vaak genoeg met en headset ingeplugd in de DS4 en dat werkt zover ik weet zonder lag. Weet zo ff niet hoe de DS4 verbinding maakt met de PS4.

• Kyhfin
Hierboven wordt gezegd dat de Pulse Headset dus een dongle krijgt, omdat die op basis van RF is ipv van bluetooth (omdat bluetooth input lag heeft). Maar dat je hem ook in je controller kan aansluiten (bekabeld). Je controller is toch ook verbonden via bluetooth of maak ik daar een denkfout?

• nioz
wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Is it only me of denk ik na ff snel de beelden gezien te hebben: is dit next gen? Dit kan toch ook gewoon op de PS4?
Als je tijd hebt moet je de video even kijken met geluid aan en naar het commentaar luisteren. Het gaat niet om de graphics, maar om de controller en de haptic feedback waar iedereen super enthousiast over lijkt te zijn.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:29
Segafreak83 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Echt hè, totaal nutteloos. Lekker alles rekken tot in den treure :N
Je bent wel een btje zurig zeg.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:47
Yes!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 13:52
TiMMieJ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Hier nog wat over gevonden inderdaad:

https://blog.playstation....ound-coming-after-launch/

Lijkt dus op alle audio bronnen te werken. Wel lijken ze te wijzen op optimalisaties in specifieke headsets.
Het is maar net hoe je het leest. Ze zeggen dat hij ge-engineerd is om volledig gebruik te maken van de PS5 3D audio mogelijkheden maar spreken daarna alleen over de features die niks met de 3D audio doen. Om daarna te zeggen dat je dit niet de enige manier is om gebruik te maken van de 3d audio mogelijkheden.

Oftewel dit is gewoon marketing praat om die 3D pulse headset weer naar voren te schuiven. De hele 3D audio technologie die uit de tempest engine komt is uiteindelijk gewoon stereo audio. Dus los van crappy headphone speakers zou de headphone niet het grote verschil moeten maken. Tel daarbij op dat de headset maar 100 euro kost, wat op zich een koopje is.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02:35
Ik vraag mezelf af of je meerdere externe schijven tegelijk kan gebruiken.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 10:54
[...]

Qua beelden zou je inderdaad zeggen dat dit gewoon ps4 kwaliteit is als ik dit zo bekijk. Misschien gaat het puur om de feeling van de nieuwe controller.

Maarja een gratis game is nooit verkeerd

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-12 21:39
Heb wat filmpjes doorgeklikt en het is hier vast al langs gekomen, maar kan 't niet vinden. Zitten er nou gekleurde ledjes achter de vierkant, driehoek, kruis, rondje knoppen?

Edit: wast een verademing trouwens dat de PS Store het nu gewoon doet in OSX - Safari _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Sluw op 27-10-2020 15:26 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Dit is geen next-gen showcase puur voor de graphics maar vooral voor de DualSense. Bovendien is Astro's Playroom zelf ook erg tof met een throwback naar alle 4 voorgaande Playstation generaties en de meest iconische games. Het spel is ongeveer 4-5 uur lang en je kunt gewoon trophy's scoren. Gezien de goede trackrecord van Team Asobi en hele goede reviews voor Astrobot's Rescue Mission op de PS4 is dit denk ik voor een pack-in game een voltreffer.

Giant Bomb vond de game er overigens wel heel crisp uit zien en hij draait op 4K60. Denk eerlijk gezegd niet dat een PS4 dat zou trekken.

Voor de graphics showcase is het even wachten op reviews van Demon's Souls en Miles Morales volgende week.

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 27-10-2020 15:31 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 13:04
Hands-on van SkillUp met de PS5 en met name de controller:

Haptic feedback lijkt echt wel iets toe te kunnen voegen dus. Benieuwd hoeveel aandacht ontwikkelaars hieraan gaan geven (niet 1st party).

[ Voor 18% gewijzigd door Kwistnix op 27-10-2020 15:35 ]

• bram1984
Kwistnix schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:34:
Hands-on van SkillUp met de PS5 en met name de controller:
[YouTube: I PLAYED PLAYSTATION 5!!! (and the controller blew me away)]
Haptic feedback lijkt echt wel iets toe te kunnen voegen dus. Benieuwd hoeveel aandacht ontwikkelaars hieraan gaan geven (niet 1st party).
Tot nu toe vrijwel allemaal, dus het ziet er goed uit.

• bram1984
En DF is inmiddels ook voorzien.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-12 21:26
Dit vind ik er serieus best wel leuk uit zien. Zeker even leuk om kennis te maken met de nieuwe hardware.

• wilmundo
  • Niet online
nioz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Als je tijd hebt moet je de video even kijken met geluid aan en naar het commentaar luisteren. Het gaat niet om de graphics, maar om de controller en de haptic feedback waar iedereen super enthousiast over lijkt te zijn.
Fair enough. In eerste instantie dacht ik: dat ga ik toch niet serieus spelen? Ik denk nu dat het leuke manier is om de controller en de functies ervan te ontdekken. Bij het inzoom op de PS camera kreeg ik de indruk dat het een stuk preciezer kan. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben of ik preciezer kan sturen/gasgeven met GT Sport t.o.v. DS4. In promomateriaal zag ik ook dat je de spanning van een boog kan voelen, of het rijden over kerbs. Daar ben ik wel echt benieuwd naar.

@G.ScholtensIk deel je mening. @kazuka Het zag er wel allemaal smooth uit ja en op een gegeven moment vonden ze ook een PS3 disc of zo? Als ze 4 generaties PS erin gaan verwerken/hebben verwerkt, dan kan dat een mooie trip down memory lane zijn.

Flickr

• nioz
wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Fair enough. In eerste instantie dacht ik: dat ga ik toch niet serieus spelen? Ik denk nu dat het leuke manier is om de controller en de functies ervan te ontdekken. Bij het inzoom op de PS camera kreeg ik de indruk dat het een stuk preciezer kan. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben of ik preciezer kan sturen/gasgeven met GT Sport t.o.v. DS4. In promomateriaal zag ik ook dat je de spanning van een boog kan voelen, of het rijden over kerbs. Daar ben ik wel echt benieuwd naar.
Same here. Ik dacht vooral dat het een beetje een gimmick zou zijn. HD rumble op de switch is bijvoorbeeld ook hard door de Nintendo marketing afdeling gepusht, maar het blijft gewoon een variatie op rumble in mijn ervaring. Maar in letterlijk elke video die ik tot nu toe heb gezien zijn ze echt bizar enthousiast over de Dual Sense, en noemen ze het echt vernieuwend. Lijkt me ook wel ideaal om in GT nu het remmen ook goed te kunnen doseren _/-\o_
Kwistnix schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:34:
Benieuwd hoeveel aandacht ontwikkelaars hieraan gaan geven (niet 1st party).
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, van de nieuwe Ubisoft games had er maar eentje DualSense adaptive triggers en weer een andere game DualSense haptic feedback.

Dus dat moet nog even komen waarschijnlijk.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, van de nieuwe Ubisoft games had er maar eentje DualSense adaptive triggers en weer een andere game DualSense haptic feedback.

Dus dat moet nog even komen waarschijnlijk.
Dat vond ik ook wel bijzonder. Het lijkt mij niet de meest ingewikkelde zaak om zoiets te implementeren.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Tom schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Dat vond ik ook wel bijzonder. Het lijkt mij niet de meest ingewikkelde zaak om zoiets te implementeren.
Ja idd, vooral voor AC Valhalla lijkt mij DualSense adaptive triggers wel gaaf, met bogen enz.

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Ja idd, vooral voor AC Valhalla lijkt mij DualSense adaptive triggers wel gaaf, met bogen enz.
Die heeft ook geen RT. Lijkt dus echt een current gen game te worden met voornamelijk een resolutie en fps bump.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 10:28
voor u gefilmd met een aardappel met een slecht camera standpunt! :+

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Die heeft ook geen RT. Lijkt dus echt een current gen game te worden met voornamelijk een resolutie en fps bump.
Ja ook dat idd, alleen Legion heeft Ray tracing.
Nou ja zal allemaal wel komen, overgang jaartje.

• bram1984
Die is wel een stuk strakker dan de disc versie. Helemaal als je er andere plates op zet straks.
Dutchzilla schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

voor u gefilmd met een aardappel met een slecht camera standpunt! :+
Haha ja, dat zulke youtubers ook consoles krijgen zeg.
1200 abonnees en je hebt er al een. Goed om te weten voor de Ps6 :P .

• wilmundo
  • Niet online
nioz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Same here. Ik dacht vooral dat het een beetje een gimmick zou zijn. HD rumble op de switch is bijvoorbeeld ook hard door de Nintendo marketing afdeling gepusht, maar het blijft gewoon een variatie op rumble in mijn ervaring. Maar in letterlijk elke video die ik tot nu toe heb gezien zijn ze echt bizar enthousiast over de Dual Sense, en noemen ze het echt vernieuwend. Lijkt me ook wel ideaal om in GT nu het remmen ook goed te kunnen doseren _/-\o_
Mooi om de evoluties te zien m.b.t. de DS. PSX dat speelde al een stuk beter omdat ik van een SNES kwam (met voor mij kleine controllers). Toen de eerste generatie DS gekocht. Ik kan me nog Metal Gear Solid 1 herinneren waarbij ergens in het begin de helikopter opsteeg en de controller als een malle ging trillen. Analoge sticks waren ook wel een game changer voor de PSX. Bij DS2 had je geloof ik drukgevoelige knoppen waardoor je iets meer of minder gas kon geven via de drukknoppen. Speelde niet prettig, maar het zat erop. DS3 was geloof ik draadloos en super licht. DS4 gaf licht. Kon een headset erop aansluiten enz. En nu DS5. Van mij hoeft er niet super veel op te zitten, als dat wat er op zit maar goed werkt.

Dat laatste heb ik eigenlijk wel vertrouwen in. Maar de lyrische influencers neem ik een beetje met een korreltje zout. Uiteindelijk hebben ze de PS gekregen van? Juist, Sony. Een keer raden wat er gebeurt als je enorm afgeeft. Uiteindelijk willen die gasten ook gewoon views pakken. Dus of alles wordt de helemaal ingeprezen of alles wordt met de grond gelijk gemaakt. Denk dat het grijs gebied vooral wordt opgevuld door reviewers die de console met eigen geld kopen. Dat kan echter nog even duren.

En vanzelfsprekend zijn we ook wel een beetje biased hier. We hebben de aanschaf al goedgepraat voor onszelf en het liefst zien we dan filmpjes dat we daar goed aan hebben gedaan. Ben wel benieuwd of er Tweakers zijn die ondanks de hype zoiets hebben van: meh, het hoeft van mij niet meer/zo snel. Ieder z'n meug verder hoor.

Flickr

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Zo te zien zijn ze geliëerd aan onderstaand kanaal en die hebben er 45k. Maakt wat meer sense.

YouTube: pixelconnect - YouTube

• bram1984
Fast travel in Astro's Playroom.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 10:28
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Zo te zien zijn ze geliëerd aan onderstaand kanaal en die hebben er 45k. Maakt wat meer sense.

YouTube: pixelconnect - YouTube
en ze hebben een grote website met veel bezoekers

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• nioz
wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Maar de lyrische influencers neem ik een beetje met een korreltje zout. Uiteindelijk hebben ze de PS gekregen van? Juist, Sony. Een keer raden wat er gebeurt als je enorm afgeeft. Uiteindelijk willen die gasten ook gewoon views pakken. Dus of alles wordt de helemaal ingeprezen of alles wordt met de grond gelijk gemaakt. Denk dat het grijs gebied vooral wordt opgevuld door reviewers die de console met eigen geld kopen. Dat kan echter nog even duren.

En vanzelfsprekend zijn we ook wel een beetje biased hier. We hebben de aanschaf al goedgepraat voor onszelf en het liefst zien we dan filmpjes dat we daar goed aan hebben gedaan. Ben wel benieuwd of er Tweakers zijn die ondanks de hype zoiets hebben van: meh, het hoeft van mij niet meer/zo snel. Ieder z'n meug verder hoor.
Ik denk dat je sommige reviewers op youtube tekort doet door ze enkel 'influencers' te noemen. Sommige daarvan hebben ook een reputatie hoog te houden en zijn in mijn ervaring niet over alles lyrisch. Maar ik snap je punt, en ik denk dat het gedeeltelijk ook wel opgaat (lekker clicks genereren) :)

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12 14:15
Hmm, zelfs de DE lijkt vrij stabiel te staan zonder stand.

This is absolutely ridiculous

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
Jesp_J schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:11:

Op dit moment game ik vaak genoeg met en headset ingeplugd in de DS4 en dat werkt zover ik weet zonder lag. Weet zo ff niet hoe de DS4 verbinding maakt met de PS4.
Heb het even gegoogled. De controller connectie zelf gebruikt inderdaad gewoon Bluetooth en daarom kan je 'm ook via Bluetooth op PC of telefoon/tablet gebruiken. Het audio signaal (voor die 3.5 mm jack) lijkt echter via een ander protocol te gaan en werkt alleen met de console zelf. Een PC herkent de dualshock controller daarom niet als audio output apparaat via Bluetooth maar alleen als ie met een USB kabel is aangesloten. De standaard Bluetooth protocollen zijn nogal bagger voor 2-way audio dus lijkt erop dat ze daarom een custom protocol gebruiken voor de audio. Ze hadden in principe natuurlijk wel hun eigen headset ditzelfde protocol kunnen laten gebruiken als de controllers, dan hebben ze meteen een extra voordeel bovenop een andere headset die met kabel moet (via controller) of via BT alleen audio kan spelen maar zonder mic.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ridicuul schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

En is een heel stuk mooier dan ik had gedacht!
Iemand die wil ruilen? :P

• wilmundo
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

YouTube naam: 'Don Carbon'. Motto: everything looks better in Carbon Schwarz. Vertel iets over jezelf: I am Don Carbon and I paint it black, Carbon Black. Subscribe and hit the bell icon to be alerted when I got my spray on.

Titel: the PS5 Sony should have built. Of: See why I changed the color of my PS5. Of: I'm switching to Carbon Black on my PS5 met een palmface als afbeelding.

Als gasten met 1.200 subs al een PS5 krijgen... Dan moet jou dat toch ook wel lukken? Spray on playa!

Flickr

wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

YouTube naam: 'Don Carbon'. Motto: everything looks better in Carbon Schwarz. Vertel iets over jezelf: I am Don Carbon and I paint it black, Carbon Black. Subscribe and hit the bell icon to be alerted when I got my spray on.

Titel: the PS5 Sony should have built. Of: See why I changed the color of my PS5. Of: I'm switching to Carbon Black on my PS5 met een palmface als afbeelding.

Als gasten met 1.200 subs al een PS5 krijgen... Dan moet jou dat toch ook wel lukken? Spray on playa!
Hahaha, Carbon Schwarz for president, Ik zie opties!

Ik koop alvast een Red Camera :9

• Ridicuul
wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Dat pak je helemaal verkeerd aan. Ik stel voor:

- Does black paint improve PS5 performance? :o
- Did Sony make a mistake with the PS5 design? :o
- I painted my PS5 black and you will not believe what happened :o

*De smileys zijn een visualisatie van het gezicht dat je trekt voor de thumbnail.

Binnen een paar minuten heb je duizend views, ik zeg het je!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ridicuul schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Inderdaad. Maar toch, 1 keer er verkeerd tegenaan tikken en hij valt op z'n kant vermoed ik. Ga het risico niet nemen :P

De DE ziet er wel wat slanker en strakker uit. Blij dat ik er 1 heb kunnen pre-orderen.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Onlangs mijn playstation Pro voor 200 euro kunnen verkopen. Heerlijk om even console-loos te zijn. Des te meer kan ik de PS5 op release waarderen.

Het enige wat onbrak is een pre-order van echte killer game. Nu ik me er meer in ben gaan vediepen de afgelopen dagen kan die game Cybepunk 2077 zijn. Die krijgt een iig een kleine day 1 PS5 patch (res + framerate). Dark Souls zou ik wellicht puur voor de graphics kopen maar dan is 70 euro toch wel een heftig prijskaartje. En de verhalen over de moeilijkheids graad + frutraties doen mij ook niet veel goeds. En na 10 minuten door de stad hebben gevlogen als Spiderman ben ik daar denk ook snel op uitgekeken. Wat overblijft:

Mijn day 1 'PS5' games:
  • Cyberpunk 2077
  • FIFA 21
vd PS+ Collection heb ik de volgende games nog niet gespeeld:
  • God of War
  • Days gone
Zijn er meer die voorlopig geen next gen exclusives kopen?

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
Ridicuul schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Dat pak je helemaal verkeerd aan. Ik stel voor:

- Does black paint improve PS5 performance? :o
- Did Sony make a mistake with the PS5 design? :o
- I painted my PS5 black and you will not believe what happened :o

*De smileys zijn een visualisatie van het gezicht dat je trekt voor de thumbnail.

Binnen een paar minuten heb je duizend views, ik zeg het je!
niet van mij. dat zijn juist de clickbait titles die ik zoiezo al vermijd. wordt een beetje moe van die over the top clickbait headers. instant NONO voor mij.

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
Met al die unboxingsvideo's en review exemplaren die in Europa aankomen (en zelfs in Nederland ook bij Bright), zou je bijna gaan denken dat de release misschien hier ook wel naar 12 november gezet wordt.

• wilmundo
  • Niet online
nioz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat je sommige reviewers op youtube tekort doet door ze enkel 'influencers' te noemen. Sommige daarvan hebben ook een reputatie hoog te houden en zijn in mijn ervaring niet over alles lyrisch. Maar ik snap je punt, en ik denk dat het gedeeltelijk ook wel opgaat (lekker clicks genereren) :)
Ik chargeer inderdaad. Er zitten toppers tussen zoals Anandtech. Al duurt het even voordat zo'n review verschijnt. Tot die tijd liften velen gewoon mee op de initiele hype. Uiteindelijk moet bij iedereen de schoorsteen blijven roken. Heeft Flossy Carter een PS5 gekregen? Zie hem al ruiken aan de PS5 hehehe.

Flickr

• Ridicuul
Flghter1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

niet van mij. dat zijn juist de clickbait titles die ik zoiezo al vermijd. wordt een beetje moe van die over the top clickbait headers. instant NONO voor mij.
Ik ben er ook geen fan van hoor, haha. Maar voor iedere video die jij skipt, zijn er duizenden YouTubers die wel aangetrokken worden door die schreeuwende thumbnails. Het is jammer, maar het werkt wel zo. :|

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12 14:47
Weet iemand de datum van de embargo voor reviews van de PS5 console?

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• timetje100
  • Laatst online: 28-11 09:54
Buddha_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:31:
Weet iemand de datum van de embargo voor reviews van de PS5 console?
Volgende week dinsdag toch?

• Flghter1982
Ridicuul schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Ik ben er ook geen fan van hoor, haha. Maar voor iedere video die jij skipt, zijn er duizenden YouTubers die wel aangetrokken worden door die schreeuwende thumbnails. Het is jammer, maar het werkt wel zo. :|
ik ben daarin mischien wel een beetje "selectief" unskipable reclame? nou fuck jou filmpje dan lekker. kijk ik toch niet :D. beetje die mentaliteit. heel internet wordt een beetje verpest zo. toch maar eens een Addblocker installeren om het leed een beetje te verzachten :P

• bram1984
G4mert schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:27:
Onlangs mijn playstation Pro voor 200 euro kunnen verkopen. Heerlijk om even console-loos te zijn. Des te meer kan ik de PS5 op release waarderen.

Het enige wat onbrak is een pre-order van echte killer game. Nu ik me er meer in ben gaan vediepen de afgelopen dagen kan die game Cybepunk 2077 zijn. Die krijgt een iig een kleine day 1 PS5 patch (res + framerate). Dark Souls zou ik wellicht puur voor de graphics kopen maar dan is 70 euro toch wel een heftig prijskaartje. En de verhalen over de moeilijkheids graad + frutraties doen mij ook niet veel goeds. En na 10 minuten door de stad hebben gevlogen als Spiderman ben ik daar denk ook snel op uitgekeken. Wat overblijft:

Mijn day 1 'PS5' games:
  • Cyberpunk 2077
  • FIFA 21
  • God of War
  • Days gone
Ik heb Miles Ultimate Edition in pre-order staan en ik denk dat ik Demon's Souls oppik als ik de PS5 ga halen. Verder nog een dikke PS4 backlog, dus daar kan ik ook nog mee verder + Astro.

Van de multiplats is er weinig wat mij vooralsnog interesseert. Hooguit Cyberpunk, maar daar wil ik sowieso de volwaardige PS5 versie van afwachten en of die game goed wordt, is ook nog maar de vraag.

• cold_as_ijs
MysticMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Heb het even gegoogled. De controller connectie zelf gebruikt inderdaad gewoon Bluetooth en daarom kan je 'm ook via Bluetooth op PC of telefoon/tablet gebruiken. Het audio signaal (voor die 3.5 mm jack) lijkt echter via een ander protocol te gaan en werkt alleen met de console zelf. Een PC herkent de dualshock controller daarom niet als audio output apparaat via Bluetooth maar alleen als ie met een USB kabel is aangesloten. De standaard Bluetooth protocollen zijn nogal bagger voor 2-way audio dus lijkt erop dat ze daarom een custom protocol gebruiken voor de audio. Ze hadden in principe natuurlijk wel hun eigen headset ditzelfde protocol kunnen laten gebruiken als de controllers, dan hebben ze meteen een extra voordeel bovenop een andere headset die met kabel moet (via controller) of via BT alleen audio kan spelen maar zonder mic.
Dat vraag ik me toch echt af of hij BT gebruikt op de PS.
Je mist namelijk ook de touchpad functionaliteit op de PC, als het gewoon allemaal via BT werkt dan snap ik niet waarom dit niet zou moeten kunnen werken. Dit is trouwens super K*T met PS remote play, aangezien genoeg games gebruik maken van de touchpad en dit dan weer via het scherm moet. Vooral frustrerend omdat de meeste games de touchpad gewoon als knop gebruiken om bv de kaart te openen. Dit moet toch niet heel moeilijk zijn om in de drivers voor de controller te implementeren.

Dan heb je ook nog de audio natuurlijk die logischerwijs niet van BT gebruik kan maken. Zeker als ze ook nog 2 way gebruiken (mi + audio) bevat BT gewoon niet genoeg bandbreedte. Daarom vermoed ik eerder dat ze zowel audio als controls via hun eigen protocol doen, met de BT optie om de controller ook op andere apparaten te kunnen gebruiken

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024

Mijn day 1 'PS5' games:
  • Cyberpunk 2077
  • FIFA 21
  • God of War
  • Days gone
Ik skip ook de launch games. Zit niets bijzonders tussen voor mij.

Vanuit de PS+ collection ga ik ook God of War & Days Gone spelen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Dat vraag ik me toch echt af of hij BT gebruikt op de PS.
Je mist namelijk ook de touchpad functionaliteit op de PC, als het gewoon allemaal via BT werkt dan snap ik niet waarom dit niet zou moeten kunnen werken. Dit is trouwens super K*T met PS remote play, aangezien genoeg games gebruik maken van de touchpad en dit dan weer via het scherm moet. Vooral frustrerend omdat de meeste games de touchpad gewoon als knop gebruiken om bv de kaart te openen. Dit moet toch niet heel moeilijk zijn om in de drivers voor de controller te implementeren.

Dan heb je ook nog de audio natuurlijk die logischerwijs niet van BT gebruik kan maken. Zeker als ze ook nog 2 way gebruiken (mi + audio) bevat BT gewoon niet genoeg bandbreedte. Daarom vermoed ik eerder dat ze zowel audio als controls via hun eigen protocol doen, met de BT optie om de controller ook op andere apparaten te kunnen gebruiken
Kan het nu even niet testen, maar volgens mij heb je via DS4Windows wel touchpad functionaliteit via BT?

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb Miles Ultimate Edition in pre-order staan en ik denk dat ik Demon's Souls oppik als ik de PS5 ga halen. Verder nog een dikke PS4 backlog, dus daar kan ik ook nog mee verder + Astro.

Van de multiplats is er weinig wat mij vooralsnog interesseert. Hooguit Cyberpunk, maar daar wil ik sowieso de volwaardige PS5 versie van afwachten en of die game goed wordt, is ook nog maar de vraag.
Ik denk dat ik Demon souls een kans wil geven als de prijs wat gedaald it. Puur omdat ik niet zeker weet of het mijn ding is..

De volledige Next Gen patch van Cyberpunk komt pas in april - mei volgens de geruchten. En gezien het lage aanbod Ps5 toppers tot die tijd ga ik niet zo lang wachen op het toevoegen van ray tracing.

• cold_as_ijs
Flghter1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

ik ben daarin mischien wel een beetje "selectief" unskipable reclame? nou fuck jou filmpje dan lekker. kijk ik toch niet :D. beetje die mentaliteit. heel internet wordt een beetje verpest zo. toch maar eens een Addblocker installeren om het leed een beetje te verzachten :P
Ik frustreer me erover maar blijf gewoon lekker hangen.
Heb al besloten geen Samsung S21, Mercedes/BMW te kopen (die waren vervelend want daar moest je klikken in de advertentie om verder te gaan), niet te handelen via een of andere trading app waar ik de naam al niet meer van weet, zelfs na de 100ste keer dat filmpje te hebben gezien.
Valt me nog mee dat ik niet de lidl flat voorbij heb zien komen....

Vraag me af of ze serieus hier op verdienen de bedrijven
Mijn day 1 'PS5' games:
  • Cyberpunk 2077
  • FIFA 21
  • God of War
  • Days gone
#Meeto.

Ik ga donderdag voor Watch Dogs Legion, als die op release van de Ps5 nog niet uit gespeeld is ga ik daar met RT verder. Daarna ga ik naar AC Valhalla en Cyberpunk 2077 als de NextGen patch uit is.

Als Multiplayer game ga ik voor Cold War en wat Warzone (om met mensen te spelen die op de Ps4 zijn blijven hangen.)

Flghter1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Ik heb een PiHole en Youtube Premium (via India) maar je schrikt je echt rot als je op internet gaat zonder.
Wat een meuk krijg je dan op de oren he.

cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Ik frustreer me erover maar blijf gewoon lekker hangen.
Heb al besloten geen Samsung S21, Mercedes/BMW te kopen (die waren vervelend want daar moest je klikken in de advertentie om verder te gaan), niet te handelen via een of andere trading app waar ik de naam al niet meer van weet, zelfs na de 100ste keer dat filmpje te hebben gezien.
Valt me nog mee dat ik niet de lidl flat voorbij heb zien komen....

Vraag me af of ze serieus hier op verdienen de bedrijven
Dat jullie überhaupt nog reclame zien op internet.. :X

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Erg gaaf om te lezen dat men zo enthousiast is over de DualSense. Kan niet wachten om het straks zelf te beleven . Hype +1

• bram1984
G4mert schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat ik Demon souls een kans wil geven als de prijs wat gedaald it. Puur omdat ik niet zeker weet of het mijn ding is..

De volledige Next Gen patch van Cyberpunk komt pas in april - mei volgens de geruchten. En gezien het lage aanbod Ps5 toppers tot die tijd ga ik niet zo lang wachen op het toevoegen van ray tracing.
Heb je de disc versie? Ik weet namelijk ook niet of ik er doorheen ga komen. Enige FROM titel die ik tot nu toe heb uitgespeeld, is Bloodborne. Maar anders is die snel weer verkocht, vandaar. Maar op day one met dat soort games beginnen is altijd wel leuk. Vooral online ontstaan er meteen communities waarin geheimen ontdekt worden en tips worden gedeeld om moeilijke gedeeltes door te komen (voor zover de oude PS3 rotten dat niet meer weten).

Maar voor zover ik weet zijn de next gen details m.b.t. Cyberpunk nog niet echt bekend toch? Volgens mij draai je gewoon de BC versie met wellicht een iets hogere resolutie op 30fps.

Als de next gen versie bijvoorbeeld ray tracing, maar ook betere effecten, meer particles en betere models toevoegt + 3D audio en DualSense support, dan vind ik dat wel serieus het wachten waard.

• cold_as_ijs
Bas170 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Kan het nu even niet testen, maar volgens mij heb je via DS4Windows wel touchpad functionaliteit via BT?
Je hebt gelijk, 1 keer gebruikt ds4windows :s
lees wel dat hij de muisfunctie overneemt, en het dus eigenlijk gelijk is aan de touchpad van je laptop. Wat op zich logisch is voor Ds4windows.

Dit staat trouwens op de PS site over DS4 support onder windows:
DUALSHOCK 4 wireless controller Bluetooth limitations

Please note, some wireless controller features are not available when connected via Bluetooth:

Touchpad is not supported
The color of the light bar cannot be changed
Rumble, motion sensor and headphone jack audio connection are not supported

• cold_as_ijs
poor Leno schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Dat jullie überhaupt nog reclame zien op internet.. :X
Dat is om die armlastige bedrijven als Google, Microsoft en Facebook te steunen in deze zware tijden _O-

• bram1984
Dit blijft een leuk detail.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3v5gqxv/Schermafbeelding-2020-10-27-om-16-50-55.png
upload without registration

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024

Mijn day 1 'PS5' games:
  • Cyberpunk 2077
  • FIFA 21
  • God of War
  • Days gone
Op release haal ik denk ik alleen FIFA 21 en Spider-Man: Ultimate Edition voor de PS5 en krijg als het goed is een next-gen update voor Avengers. De rest nog genoeg PS4 spellen die nog gespeeld kunnen worden.

• Flghter1982
zeker. tot je 6 maanden verder bent dan zijn ze zwart :)

denk dat het perfect is voor allerlei vuil om achter te blijven hangen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
PS5 SSD in actie

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Flghter1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Ik was mijn handen altijd voordat ik ga gamen en eet eigenlijk niets als ik game, maar ik kan mij wel voorstellen dat de Chipito liefhebbers dit probleem gaan krijgen. :9

• NotSoSteady
  • Laatst online: 02:10
Flghter1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Zijn 'goede' producten voor. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 27-10-2020 16:57 ]

Pagina: 1 ... 233 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden