nioz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:51:
[...]
Same here. Ik dacht vooral dat het een beetje een gimmick zou zijn. HD rumble op de switch is bijvoorbeeld ook hard door de Nintendo marketing afdeling gepusht, maar het blijft gewoon een variatie op rumble in mijn ervaring. Maar in letterlijk elke video die ik tot nu toe heb gezien zijn ze echt bizar enthousiast over de Dual Sense, en noemen ze het echt vernieuwend. Lijkt me ook wel ideaal om in GT nu het remmen ook goed te kunnen doseren

Mooi om de evoluties te zien m.b.t. de DS. PSX dat speelde al een stuk beter omdat ik van een SNES kwam (met voor mij kleine controllers). Toen de eerste generatie DS gekocht. Ik kan me nog Metal Gear Solid 1 herinneren waarbij ergens in het begin de helikopter opsteeg en de controller als een malle ging trillen. Analoge sticks waren ook wel een game changer voor de PSX. Bij DS2 had je geloof ik drukgevoelige knoppen waardoor je iets meer of minder gas kon geven via de drukknoppen. Speelde niet prettig, maar het zat erop. DS3 was geloof ik draadloos en super licht. DS4 gaf licht. Kon een headset erop aansluiten enz. En nu DS5. Van mij hoeft er niet super veel op te zitten, als dat wat er op zit maar goed werkt.
Dat laatste heb ik eigenlijk wel vertrouwen in. Maar de lyrische influencers neem ik een beetje met een korreltje zout. Uiteindelijk hebben ze de PS gekregen van? Juist, Sony. Een keer raden wat er gebeurt als je enorm afgeeft. Uiteindelijk willen die gasten ook gewoon views pakken. Dus of alles wordt de helemaal ingeprezen of alles wordt met de grond gelijk gemaakt. Denk dat het grijs gebied vooral wordt opgevuld door reviewers die de console met eigen geld kopen. Dat kan echter nog even duren.
En vanzelfsprekend zijn we ook wel een beetje biased hier. We hebben de aanschaf al goedgepraat voor onszelf en het liefst zien we dan filmpjes dat we daar goed aan hebben gedaan. Ben wel benieuwd of er Tweakers zijn die ondanks de hype zoiets hebben van: meh, het hoeft van mij niet meer/zo snel. Ieder z'n meug verder hoor.