• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 13:52
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Het is de beste en mooiste open wereld waarin ik ooit rondgelopen heb. Maar qua game staat 'ie niet eens in mijn top 100. Zelden zo'n groot contrast tussen open wereld/graphics en gameplay meegemaakt. Doe mij dan maar iets wat lekker speelt en mijn tijd respecteert, waarbij ik alle vrijheid hebt om dingen aan te pakken zoals ik dat wil en waarbij alle mechanics gewoon in dienst van de gameplay staan met een minder indrukwekkende open wereld, zoals Ghost of Tsushima.
Ik heb zoveel van dit spel genoten. Als ik zie hoe weinig moeite het me kostte om er 100+ uur in te steken dan is dat in ieder geval een teken aan de wand. Het is wel een game waar je niet meteen makkelijk in komt. Dit ligt naar mijn idee aan het tempo, wat een stuk lager ligt dan de meeste recente games. Maar als je daar gewend aan raakt dan is het zo lekker om met je paard door de wereld te rijden. Gewoon ontspannen en genieten van het uitzicht. Het helpt dat je ook niet op de automatische piloot kan blijven rijden omdat je dan gegarandeerd in een hinderlaag loopt, te vaak overkomen dat ik lekker op auto piloot aan het rijden was en ondertussen lekker op de telefoon kijken en voor ik het wist was ik al doodgeknald :D. Ik denk dat nog het minste aan de game het verhaal is. Redelijk goed maar niet 100 punten.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 10:54
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb zoveel van dit spel genoten. Als ik zie hoe weinig moeite het me kostte om er 100+ uur in te steken dan is dat in ieder geval een teken aan de wand. Het is wel een game waar je niet meteen makkelijk in komt. Dit ligt naar mijn idee aan het tempo, wat een stuk lager ligt dan de meeste recente games. Maar als je daar gewend aan raakt dan is het zo lekker om met je paard door de wereld te rijden. Gewoon ontspannen en genieten van het uitzicht. Het helpt dat je ook niet op de automatische piloot kan blijven rijden omdat je dan gegarandeerd in een hinderlaag loopt, te vaak overkomen dat ik lekker op auto piloot aan het rijden was en ondertussen lekker op de telefoon kijken en voor ik het wist was ik al doodgeknald :D. Ik denk dat nog het minste aan de game het verhaal is. Redelijk goed maar niet 100 punten.
Zit er een auto piloot in dan? Nooit geweten |:(

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:55
G.Scholtens schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Zit er een auto piloot in dan? Nooit geweten |:(
Is een van de eerste dingen die in het spel worden uitgelegd.

https://www.rdr2.org/guid...-2-horse-autopilot-guide/

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Het verhaal vond ik zelf juist een van de weinige lichtpuntjes en is de reden dat ik de game überhaupt heb uitgespeeld. Tempo had ik ook weinig moeite mee. Ik houd wel van een beetje rustig exploren. Het was vooral de besturing en belabberde gameplay die mij snel tegen ging staan waarbij het spel binnen de missies letterlijk alles voor mij bepaalde. Uitgebreide animaties voor looten en skinnen waren op het begin vet en heel indrukwekkend, maar na 5x tergend als je er steeds weer op moet wachten. Ik hoop dan ook van harte dat Rockstar met een nieuwe GTA gewoon het roer volledig omgooit en ons iets geeft wat voelt als bijvoorbeeld Uncharted (inclusief de cover mechanics en het schieten).

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Het verhaal vond ik zelf juist een van de weinige lichtpuntjes en is de reden dat ik de game überhaupt heb uitgespeeld. Tempo had ik ook weinig moeite mee. Ik houd wel van een beetje rustig exploren. Het was vooral de besturing en belabberde gameplay die mij snel tegen ging staan waarbij het spel binnen de missies letterlijk alles voor mij bepaalde. Uitgebreide animaties voor looten en skinnen waren op het begin vet en heel indrukwekkend, maar na 5x tergend als je er steeds weer op moet wachten. Ik hoop dan ook van harte dat Rockstar met een nieuwe GTA gewoon het roer volledig omgooit en ons iets geeft wat voelt als bijvoorbeeld Uncharted (inclusief de cover mechanics en het schieten).
Haha, ik heb juist het tegenovergesteld en vind Uncharted juist enorm tegenvallen, ik heb Uncharted 4 denk na 10 uur weggelegd. Misschien moet ik die weer een keer opnieuw proberen. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind het juist heerlijk dat alles lekker langzaam gaat in RDR, en heb heel veel uren besteed aan jagen en legendary animals vinden. Maar het verhaal vind ik ook geweldig.

Gelukkig wordt niemand verplicht het een leuk spel te vinden, maar ik heb speciaal voor RDR2 een playstation gekocht ;)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

TDB

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/g3n4fggldkv51.jpg

PSN: TDBtje

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:40:
Voor wie TLOU part 2 nog wil bestellen, hij is nu in de aanbieding bij de MM voor 29 euro.
Nu nog Ghost of Tsushima en ik ben de komende maanden volledig onder de pannen met mijn PS5 :D
Goede tip, ga ik even halen! Beetje jammer dat CP2077 op de zelfde dag released (ik ga voor PC versie). Keuzes... keuzes :).
Ik vond RDR2 ook echt geweldig. Als die een volledige Ps5 versie krijgt dan koop ik hem zeker opnieuw.

Echt een fantastische game. Mijn nummer 2 van deze generatie (Gow op 1).

Alleen als je er 10 uur instopt dan kan ik me voorstellen dat je daar nog niet achter bent. Ik moest er ook wel even aan “wennen”.

RDR2 is als The Hateful Eight, als het klikt is het geweldig. Klikt het niet dan maken ze gelukkig ook andere games.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Ozzie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Haha, ik heb juist het tegenovergesteld en vind Uncharted juist enorm tegenvallen, ik heb Uncharted 4 denk na 10 uur weggelegd. Misschien moet ik die weer een keer opnieuw proberen. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind het juist heerlijk dat alles lekker langzaam gaat in RDR, en heb heel veel uren besteed aan jagen en legendary animals vinden. Maar het verhaal vind ik ook geweldig.

Gelukkig wordt niemand verplicht het een leuk spel te vinden, maar ik heb speciaal voor RDR2 een playstation gekocht ;)
Zoals ik al zei heb ik geen moeite met het tempo, maar de besturing is gewoon nergens smooth. Er zit een vertraging in de controls omdat R* niet goed is in het blenden van de animaties met de controls, zoals ND dat bijvoorbeeld als geen ander laat zien in TLoU2. Dat ziet er enorm realistisch uit, maar het voelt ook nog eens heel strak waarbij je gewoon complete controle hebt. Ik wil gewoon dit soort shit kunnen uithalen in RDR3.

"Hier heb je de missie, dit is je doel, zoek maar uit hoe je deze tot een einde brengt"

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 13:55
Weet ik nog niet zo....ik vindt de verwoording wat apart. Bij AC Valhalla hebben ze het bij de Series X over 4K at 60FPS (dat is dus duidelijk) maar bij de PS5 over 4k and 60FPS wat weer zou kunnen duiden dat er 2 verschillende modes zijn en het dus niet samen kan

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Zoals ik al zei heb ik geen moeite met het tempo, maar de besturing is gewoon nergens smooth. Er zit een vertraging in de controls omdat R* niet goed is in het blenden van de animaties met de controls, zoals ND dat bijvoorbeeld als geen ander laat zien in TLoU2. Dat ziet er enorm realistisch uit, maar het voelt ook nog eens heel strak waarbij je gewoon complete controle hebt. Ik wil gewoon dit soort shit kunnen uithalen in RDR3.

"Hier heb je de missie, dit is je doel, zoek maar uit hoe je deze tot een einde brengt"

[YouTube: The Last of Us 2 - Epic Stealth & Brutal Combat Compilation (Cool New Game Plus Moments)]
Ik heb Red Dead Redemption 2 gekocht op mijn PC. Mijn PC is al wat verouderd, maar kan Assassin's Creed Odyssey bijv. nog op 60 fps spelen (al moet ik dan wel kwaliteit lager zetten). Bij Red Dead Redemption ging het mij gewoon niet lukken om op 30 fps te spelen of de game begon er echt heel slecht uit te zien. Ook vond ik de reactie heel traag. Ik drukte soms naar voren om Arthur te laten lopen, maar voor mijn gevoel begon hij pas na een halve second met bewegen en ik dacht dus dat dat aan mijn pc lag. Reden voor mij om PS5 te kopen is niet enkel Red Dead Redemption, maar ook omdat mijn PC nu echt te oud wordt voor mijn gevoel. Bedoel jij ook die reactietijd of is dat wel gewoon prima in RDR2? Ik ben gekomen tot ik het kamp had rond Valentine en daar een paar missies uitgevoerd. Ik hoop dat er een PS5 versie uit komt en wil hem dan opnieuw gaan kopen. Enige waar ik flink tegenop kijk is de missie waarbij je dronken in de saloon bent. Daar werd ik gigantisch misselijk van en ik moest daarna direct op bed gaan liggen.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12 14:15
Kyhfin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb Red Dead Redemption 2 gekocht op mijn PC. Mijn PC is al wat verouderd, maar kan Assassin's Creed Odyssey bijv. nog op 60 fps spelen (al moet ik dan wel kwaliteit lager zetten). Bij Red Dead Redemption ging het mij gewoon niet lukken om op 30 fps te spelen of de game begon er echt heel slecht uit te zien. Ook vond ik de reactie heel traag. Ik drukte soms naar voren om Arthur te laten lopen, maar voor mijn gevoel begon hij pas na een halve second met bewegen en ik dacht dus dat dat aan mijn pc lag. Reden voor mij om PS5 te kopen is niet enkel Red Dead Redemption, maar ook omdat mijn PC nu echt te oud wordt voor mijn gevoel. Bedoel jij ook die reactietijd of is dat wel gewoon prima in RDR2? Ik ben gekomen tot ik het kamp had rond Valentine en daar een paar missies uitgevoerd. Ik hoop dat er een PS5 versie uit komt en wil hem dan opnieuw gaan kopen. Enige waar ik flink tegenop kijk is de missie waarbij je dronken in de saloon bent. Daar werd ik gigantisch misselijk van en ik moest daarna direct op bed gaan liggen.
Lenny, my boy! :+

Over het algemeen voelen de controls wel een beetje traag. Ik merk dat vooral tijdens het paardrijden. Maar dat heeft me er niet van weerhouden om de game helemaal grijs te spelen. Heerlijke game.

This is absolutely ridiculous

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-12 11:06

ikookhier

>hijdiehieris<

SackBoy A Big Adventure Is Bringing PS5 And PS4 Cross-Play Into The Mix :P

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 13:40
Zhero10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:09:
[...]
Ik denk niet dat ik unboxing videos ga kijken. Ik vind het toch leuker om het als 'verrassing' te bewaren voor de dag zelf (beetje onnozel/kinderachtig ik weet het :X _O- ).
Zit er überhaubt iemand op een unboxing vid te wachten? We hebben toch allemaal de teardown gezien?

• Ozzie
Chic de Friemel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Zit er überhaubt iemand op een unboxing vid te wachten? We hebben toch allemaal de teardown gezien?
Ik snap het hele fenomeen van unboxing videos sowieso niet. Kijken hoe iemand anders een doos open maakt is niet voor mij. De teardown vond ik dan nog wel interessant.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Vanmiddag om 13.00 uur live Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANRjqnmlc_lh9ep2Ye3cgGkW_Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T7geA47u2yGZ7eJN4b01Lsc.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ozzie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Ik snap het hele fenomeen van unboxing videos sowieso niet. Kijken hoe iemand anders een doos open maakt is niet voor mij. De teardown vond ik dan nog wel interessant.
Een unboxing video met ASMR in 3D audio.
Dan heb je alle trends te pakken :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 10:17
Bas170 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Een unboxing video met ASMR in 3D audio.
Dan heb je alle trends te pakken :+
TheRelaxingEnd ;-)

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12 13:22
Ik kijk alleen een unboxing als unbox therapy het doet.

• cold_as_ijs
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

[YouTube: The Last of Us 2 - Epic Stealth & Brutal Combat Compilation (Cool New Game Plus Moments)]
Denk dat RDR2 ook met een andere filosofie is opgezet. Ze hebben daar juist heel erg ingezet op het maken van een filmische game. Hier krijg je dus minder vrijheid helaas in de missies. Ik had daar totaal geen moeite mee, maar ik kan het wel begrijpen dat niet iedereen daar op zit te wachten.

BTW als ik dat filmpje zie van TLOU2 dan maak ik me wel zorgen over mijn game kwaliteiten :D
dat gaat bij mij echt een stuk houteriger, misschien daarom dat ik RDR2 ook wel lekker vond _O-

• bram1984
Kyhfin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Yep, er zit lag in de controls. Het is niet "direct". Dus dat bedoel ik inderdaad.
Chic de Friemel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Ja ik! Hoort gewoon bij de hype! Geluid extra hard zodat je de kartonnetjes goed hoort kraken. :9~ :+
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Denk dat RDR2 ook met een andere filosofie is opgezet. Ze hebben daar juist heel erg ingezet op het maken van een filmische game. Hier krijg je dus minder vrijheid helaas in de missies. Ik had daar totaal geen moeite mee, maar ik kan het wel begrijpen dat niet iedereen daar op zit te wachten.

BTW als ik dat filmpje zie van TLOU2 dan maak ik me wel zorgen over mijn game kwaliteiten :D
dat gaat bij mij echt een stuk houteriger, misschien daarom dat ik RDR2 ook wel lekker vond _O-
Als er filmische games zijn, dan zijn het wel de games van ND. :P En dat gaat nergens ten koste van de player agency. Dus dat lijkt me niet echt een excuus. Die zijn lineair, maar toch heb je veel meer vrijheid om dingen aan te pakken zoals je wilt. Maar goed, ieder z'n ding inderdaad.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-12 08:03
Ozzie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

RDR2 hoeft toch alleen te laden als je hem opstart? Tenminste dat is op mijn PS4 Pro het geval. Dat duurt wel eventjes, maar tijdens het spelen zelf heb je er geen last van.
Ik hoop echt dat er voor RDR2 een PS5 update komt of misschien zelfs een remaster die gebruikt maakt van de dualsense en het spel nog iets mooier maakt dan het al is. Ik zou dat spel zo weer opnieuw spelen.

[...]

Grappig voor mij is RDR2 echt de beste game die ik ooit gespeeld heb.
Tussen de scenes door duurde het erg lang in mijn herinnering, ik merkte verder ook dat mijn ps4 eigenlijk gewoon te oud was voor dit spel (ook vanwege graphics).

TLOU2 een aanrader overigens als ik jullie hier zo hoor over het algemeen? Heb die spellen nog nooit gespeeld, maar voor €30 incl de ps5 versie kan ik hem eigenlijk niet laten liggen.

• bram1984
Mesque schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Tussen de scenes door duurde het erg lang in mijn herinnering, ik merkte verder ook dat mijn ps4 eigenlijk gewoon te oud was voor dit spel (ook vanwege graphics).

TLOU2 een aanrader overigens als ik jullie hier zo hoor over het algemeen? Heb die spellen nog nooit gespeeld, maar voor €30 incl de ps5 versie kan ik hem eigenlijk niet laten liggen.
Yep, maar die zou ik dan vooral even voor de PS5 laten liggen. In de tussentijd kan je mooi deel 1 + DLC spelen. Die kan wat verouderd aanvoelen, maar vooral qua verhaal blijft het een topper.

• cold_as_ijs
[...]

ik heb alleen ervaring met TLOU 1, dat was een van de beste games die ik heb gespeeld. Zeker het verhaal was enorm meeslepend. Er was wat discussie over dat deel 2 woke zou zijn maar ik kreeg sterk het vermoeden dat dit maar geroepen werd door de anti-lhbti gemeenschap. Maar ik heb de game nog niet gespeeld dus ik weet niet of mijn vermoeden klopt :D

Er is geen TLOU2 Ps5 versie aangekondigd toch? Of heb ik dat gemist?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:16
Ik vond RDR2 de beste game van de huidige generatie omdat het juist zo lekker langzaam was en filmisch was. Ik ben ook een fervente filmliefhebber dus dat komt mooi uit Ik ga ook als eerste de game spelen op de PS5. Ik ben benieuwd hoe groot het verschil is tussen de PS4 en de PS5 op 4K en HDR. Verder zit ik te wachten op GTA met de nieuwe grafics. Ik hoorde dat mensen die de game al hadden op de PS4 of Xbone gratis worden geüpdatet naar de PS5 editie.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

ik heb alleen ervaring met TLOU 1, dat was een van de beste games die ik heb gespeeld. Zeker het verhaal was enorm meeslepend. Er was wat discussie over dat deel 2 woke zou zijn maar ik kreeg sterk het vermoeden dat dit maar geroepen werd door de anti-lhbti gemeenschap. Maar ik heb de game nog niet gespeeld dus ik weet niet of mijn vermoeden klopt :D
Ik vind dat wel meevallen, vond het een goed spel en verhaal. De details zijn echt ongelooflijk.

Zonder te willen spoilen had ik wel wat andere issues met de opzet t.o.v. deel 1 qua progressie, daar moest ik me even overheen zetten, maar uiteindelijk was dat ook prima na een tijdje.

• Tim01
spijkerhoofd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
Ik vond RDR2 de beste game van de huidige generatie omdat het juist zo lekker langzaam was en filmisch was. Ik ben ook een fervente filmliefhebber dus dat komt mooi uit Ik ga ook als eerste de game spelen op de PS5. Ik ben benieuwd hoe groot het verschil is tussen de PS4 en de PS5 op 4K en HDR. Verder zit ik te wachten op GTA met de nieuwe grafics. Ik hoorde dat mensen die de game al hadden op de PS4 of Xbone gratis worden geüpdatet naar de PS5 editie.
GTA Online zal in 2021 (tijdelijk) gratis zijn voor PS+ gebruikers. De geupgrade versie van de singleplayer zul je naar verwachting gewoon opnieuw moeten kopen

• spijkerhoofd
Tim01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

GTA Online zal in 2021 (tijdelijk) gratis zijn voor PS+ gebruikers. De geupgrade versie van de singleplayer zul je naar verwachting gewoon opnieuw moeten kopen
https://www.psx-sense.nl/...grade-naar-de-ps5-versie/

Dit gerucht gaat over het gehele spel een gratis update krijgt naar de PS5 versie. Volgens mij ook met extra content.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
spijkerhoofd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

https://www.psx-sense.nl/...grade-naar-de-ps5-versie/

Dit gerucht gaat over het gehele spel een gratis update krijgt naar de PS5 versie. Volgens mij ook met extra content.
Zoals @Tim01 inderdaad al aangeeft is alleen het online gedeelte gratis voor een bepaalde periode.
Waarom ga je nog van geruchten uit van onbetrouwbare bronnen die weer met Google translate vertaald zijn naar het Nederlands. Kijk gewoon naar de berichtgeving van Rockstar zelf.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Tim01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ik snap niet dat mensen na 3 generaties van GTA 5 nog steeds die game spelen. Word het niet tijd dat ze eens aan GTA 6 gaan beginnen? Of is GTA 5 de laatste GTA en zal die zelfs op de PS6 en 7 nog uitkomen?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Tim01
Kalder schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Ik snap niet dat mensen na 3 generaties van GTA 5 nog steeds die game spelen. Word het niet tijd dat ze eens aan GTA 6 gaan beginnen? Of is GTA 5 de laatste GTA en zal die zelfs op de PS6 en 7 nog uitkomen?
Ik ga er vanuit dat er met GTA Online nog steeds zulke bakken met geld binnenkomen dat er geen noodzaak was om relatief snel een GTA6 uit te brengen al zal hij deze generatie heus wel uitkomen

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
[...]

ik ben ook wel toe aan gta6. gta 5 is niet meer leuk sinds ze van die vliegende grief machines erin gestopt hebben. looking at you opressor mk2.

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Er is geen TLOU2 Ps5 versie aangekondigd toch? Of heb ik dat gemist?
Nee er is niks aangekondigd. Voor nu zijn alleen de laadtijden korter, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony er helemaal niks mee doet op de PS5. Dat is nu met BC al een van de system sellers en het ziet er op de PS4 al beter uit dan 90% van wat ik tot nu toe op de next gen heb gezien.

• Ozzie
[...]

Ik heb GTA 5 op de PC en PS4 gespeeld, alleen single player. Vind het nog steeds een leuk spel, maar denk niet dat ik hem nog een keer ga kopen voor de PS5, maar als er een gratis upgrade komt dan ga ik die zeker spelen.

Ik hoop natuurlijk dat er gewoon een GTA 6 komt, maar zolang Rockstar daar nog niks over los laat zal het wel even duren.

bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Nee er is niks aangekondigd. Voor nu zijn alleen de laadtijden korter, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony er helemaal niks mee doet op de PS5. Dat is nu met BC al een van de system sellers en het ziet er op de PS4 al beter uit dan 90% van wat ik tot nu toe op de next gen heb gezien.
Aah nee dacht al misschien heb ik wat gemist.

Nou goed heb hem al platinum ook, dus kom niet meer terug maar even 1x kijken wat ND ermee zou doen had wel interessant geweest.

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Aah nee dacht al misschien heb ik wat gemist.

Nou goed heb hem al platinum ook, dus kom niet meer terug maar even 1x kijken wat ND ermee zou doen had wel interessant geweest.
Ja ik wel hoor. Na de credits ben ik eigenlijk meteen aan een tweede playthrough op NG+ begonnen met die slowmotion modus aan, maar toen toch besloten om daar even mee te wachten.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Dan heeft Tweakers er vast toch ook wel eentje gekregen O-) ?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
Zwartkijker schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Bedankt. Hier thuis gebruiken enkel betrouwbaar spul.
Een collega heeft met een goedkope kabel voor een kortsluiting gezorgd. De volledige bureau (8 man) lag plat. Was echt met vonken en rook, heel spectaculair 😃. De iPhone heeft het voorval overleefd en zij heeft haar lesje geleerd.
Hier nog zo'n ervaring. Op festival. Ik krijg van een collega zijn telefoon en lader (gek roze ding). Ik steek de bende in een stopcontact Vliegt echt van alles er uit.. Groep in mijn hok eruit. Groep er uit op paddestoel waar mijn hok rechtstreeks op was aangesloten. Groep er uit op krachtstroom naar fase verdeler dik 100 meter verderop. telefoon was nog heel.
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Ja ik wel hoor. Na de credits ben ik eigenlijk meteen aan een tweede playthrough op NG+ begonnen met die slowmotion modus aan, maar toen toch besloten om daar even mee te wachten.
Ja ik ook een flink stuk. Is nodig voor de platinum.
Maar nu nog een derde keer hoeft van mij niet.

• bram1984
Over RDR2 gesproken, deze meneer maakt het wel heel bont. :P

https://www.dualshockers....lvr.it&utm_medium=twitter

• Ozzie
Ha, dan val ik nog mee met mijn 2x uitgespeeld :D

• bram1984

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Hype :D

IGN:

YouTube: PS5 Console Unboxing

MKBHD:

YouTube: PlayStation 5 Unboxing & Accessories!

[ Voor 40% gewijzigd door alionfire op 27-10-2020 13:03 ]

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

"Out of the box and ready to play!"

Best lastig als je geen kabels aansluit :+

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12 14:50

lasharor

7 december 2004

Mijn eerste reactie; ja hij is groter dan de PS4 maar eigenlijk kleiner dan dat ik had verwacht na al die berichtgeving in de media.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-12 15:47
Ligt het aan mij of is het best een zeik mannetje die er maar lomp mee omgaat met uitpakken? :P

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:24
ben die IGN stream aan het kijken, wat een gigantisch ding haha niet normaal meer man.

Playstation 5

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
lasharor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:08:
Mijn eerste reactie; ja hij is groter dan de PS4 maar eigenlijk kleiner dan dat ik had verwacht na al die berichtgeving in de media.
_O-

Kom op, be real. Ik denk dat het een dijk van een console is, maar het formaat is echt bizar. Ook nog eens versterkt door de welvingen van die witte zijkanten.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 01:00

RMX

Kan iemand die controller uit elkaar halen.
Het zou zo geniaal zijn als er een kleurenledje achter die knoppen zit.

• bram1984

• bram1984
Martijn1990 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Ligt het aan mij of is het best een zeik mannetje die er maar lomp mee omgaat met uitpakken? :P
Haha ja viel me ook al op. MKB doet het een stuk subtieler en voorzichtiger. :P

• bram1984
Men is nogal hyped over de DualSense. Can't wait!

Unboxings kijken is gewoon hetzelfde als pr0n kijken.. Als je t niet zelf doet, is er eigenlijk geen zak aan :>

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

RMX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:13:
Vanaf 8min45sec:
YouTube: PS5 - Unboxing the DualSense Controller!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RMX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:13:
Moet je even de video van Austin Evans opzoeken, die had de controller gesloopt :)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:19

kaanmijo

Picobello B.V.

Typische Sony doos dus weer: een witte kartonnen doos zonder ook maar enig details. Voor (waarschijnlijk) veel hier niet zo erg, maar ik vind dat erg jammer. Het hele uitpakken van zo'n console hoort bij de hele experience vind ik, en dit doet daar erg af aan. Dit lijkt net of ze alles gewoon in de doos hebben gemikt en op de "Ship it" knop hebben geduwd.

Sony kan nog een voorbeeld nemen aan Microsoft en Apple als het daarom gaat.

• bram1984
Trophy pop-up.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

poor Leno schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:18:
Unboxings kijken is gewoon hetzelfde als pr0n kijken.. Als je t niet zelf doet, is er eigenlijk geen zak aan :>
In veel pr0n zit ook geen zak

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

kaanmijo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:19:
Typische Sony doos dus weer: een witte kartonnen doos zonder ook maar enig details. Voor (waarschijnlijk) veel hier niet zo erg, maar ik vind dat erg jammer. Het hele uitpakken van zo'n console hoort bij de hele experience vind ik, en dit doet daar erg af aan. Dit lijkt net of ze alles gewoon in de doos hebben gemikt en op de "Ship it" knop hebben geduwd.

Zal misschien aan mij liggen, maar een doos vind ik niet zo spannend.
Ik weet al wat ik koop en daarna gaat de doos toch bij het oud papier.

Enige wat ik nog weleens interessant vindt is als ze accessoires op een slimme manier in de doos hebben verwerkt.

• spijkerhoofd
Bas170 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

In veel pr0n zit ook geen zak
Wel veel dozen als je het juiste filmpje aan klikt :+

• spijkerhoofd

Het gaat er uiteindelijk om wat er in zit.

• spijkerhoofd
Ik kan die donderdag pas laat in de middag uitpakken want de bezorger komt meestal na de lunch en elke donderdag heb ik overleg -O- Maar vrijdag kan ik de hele dag er mee aan de slag O-)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:55
Jammer genoeg geen beschrijving van de trophy. Hopelijk kun je dat in de instellingen aanzetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12 14:24

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lama

[ Voor 92% gewijzigd door v8power67 op 27-10-2020 13:30 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wel grappig, ik zie er een aantal de PS5 verticaal neerzetten zonder de stand en dat ziet er vrij stabiel/stevig uit. Vraag me af of ie echt nodig is in die oriëntatie. Ik heb zelf de PS5 DE besteld en ben benieuwd of die ook net zo stevig staat zonder stand, die lijkt wat smaller aan de onderkant.

Qua grootte: het is vooral de vormfactor die hem zo groot doet lijken, qua volume/inhoud valt het eigenlijk best mee. De PS5 DE is gok ik ook minder zwaar dan de PS4 Pro.

Mooi om nu al de zeer positieve feedback over de DualSense te lezen, kan niet wachten tot ik dat ding in m'n handen heb!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:29
Hopelijk een knappe review over de nieuwe headset. Heb hem nog niet besteld, maar staat zeker op het wensen lijstje.

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Raem schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Jammer genoeg geen beschrijving van de trophy. Hopelijk kun je dat in de instellingen aanzetten.
Dit inderdaad. Niet heel erg, wel jammer.
Zou heel vet zijn als je Trophy meldingen echt flink kan customizen.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
Gaat het hier om een gedeeltelijke embargo die nu weg is? Dus alleen unboxing en de controller kunnen laten zien? Of kunnen we vanaf nu ook ervaringen over geluid en warmteproductie verwachten?

• Caayn
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElVcRRBUwAAbUI5?format=jpg&name=large

Voor het eerst dat wij beide consoles naast elkaar zien :)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12 14:50

lasharor

7 december 2004

Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

_O-

Kom op, be real. Ik denk dat het een dijk van een console is, maar het formaat is echt bizar. Ook nog eens versterkt door de welvingen van die witte zijkanten.
Hij is ook groot dat ontken ik niet. Maar mensen doen net alsof die absoluut niet in een TV meubel zal passen terwijl dat naar mijn gevoel wel meevalt.

• bram1984
yinx84 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:32:
Gaat het hier om een gedeeltelijke embargo die nu weg is? Dus alleen unboxing en de controller kunnen laten zien? Of kunnen we vanaf nu ook ervaringen over geluid en warmteproductie verwachten?
Ja vandaag unboxing en wat previews over de controller en Astro. Waarschijnlijk volgende week dinsdag weer iets anders.

• cold_as_ijs
poor Leno schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:18:
Ik vind het anders wel spannend hoor die plot twist. Is de pizzakoerier de worst vergeten, blijkt ineens dat hij helemaal niet de worst is vergeten.....

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Hier ook nog iemand die erover praat:

Martinspire - PC, PS5, XSX

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
https://kotaku.com/we-fin...rally-feels-li-1845486520

Leuk om te lezen.
I don’t know if Astro’s Playroom looks like a next-generation game. It’s very pretty, but isn’t a massive leap beyond other 3D platformers I’ve played. What I will say is it feels like a next-generation game. The haptic feedback is an integral part of my enjoyment of the experience. That’s something new and exciting, and I’m looking forward to seeing what other PlayStation 5 games make me feel as the console’s library grows.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
lasharor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Hij is ook groot dat ontken ik niet. Maar mensen doen net alsof die absoluut niet in een TV meubel zal passen terwijl dat naar mijn gevoel wel meevalt.
In een gemiddeld tv meubel past het niet lekker denk ik. Je wil ook ruimte voor ventilatie. Staand wordt het sowieso erg lastig.

Die van mij gaat in een kast met ventilator. Dan hoef ik dat ding niet te zien. Kost me wel een USB poort om de ventilator aan te sturen maar so be it.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Bij de meeste zal hij ook niet passen. Ligt er natuurlijk ook aan, hoe groot je meubel is.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
[...]

Mwah, het ene meubel is de andere niet, maar je moet wel flink veel ruimte hebben wil je ook de warmte lucht nog voldoende kunnen afvoeren.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Hij is wel groot hoor hè kolere. Maar vind het in deze beelden gek genoeg een minder lelijk ding dan eerder.

Ben benieuwd hoe dat straks is als we hem echt hebben (en de mijne mooi zwart gespoten is)

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12 14:15
kazuka schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:30:
Wel grappig, ik zie er een aantal de PS5 verticaal neerzetten zonder de stand en dat ziet er vrij stabiel/stevig uit. Vraag me af of ie echt nodig is in die oriëntatie. Ik heb zelf de PS5 DE besteld en ben benieuwd of die ook net zo stevig staat zonder stand, die lijkt wat smaller aan de onderkant.

Qua grootte: het is vooral de vormfactor die hem zo groot doet lijken, qua volume/inhoud valt het eigenlijk best mee. De PS5 DE is gok ik ook minder zwaar dan de PS4 Pro.

Mooi om nu al de zeer positieve feedback over de DualSense te lezen, kan niet wachten tot ik dat ding in m'n handen heb!
Viel mij ook direct op. MKBHD zegt zelfs meerdere keren dat die stand voor horizontale plaatsing is (terwijl hij ondertussen naar de instructiehandleiding voor het verticaal plaatsen wijst :+ ).

Maar ik denk niet dat het mogelijk is om de DE zonder stand verticaal te plaatsen. Het lijkt erop dat het uitstekende deel waar de diskdrive zit voor de stabiliteit zorgt. Maar ik heb nog geen beelden gezien waarin iemand de balans van de PS5 zonder stand test. Op de video van IGN wiebelt de console wel, maar later in het filmpje zag ik dat dat meer aan zijn tafel lag dan aan de console. :9

This is absolutely ridiculous

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ja cool! Krijg hierdoor ook wel echt zin om Astro te spelen :)

Bij game informer zijn ze ook heel lovend over de feedback (en ook over Astro, dat meer is dan alleen een show case voor de nieuwe controller features):

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Pff een USB dongle om de headset draadloos over Bluetooth te kunnen verbinden.

Kom op zeg, dat is toch niet meer van deze tijd. Waarom kan de controller wel draadloos zonder dongel en een headset niet?

Hoopte dat AirPods gewoon gingen werken voor audio en Mic, maar ben dus bang van niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u35xPx6vbWQ55r1fXWrVXuSZDGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/shyDSIh15mhl86PlOtn02M09.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 27-10-2020 13:59 ]

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 10:28

Groot Apple fan, maar de dozen zijn wit met een opdruk 😅

Xbox series x. Binnenkant doos is wel mooi. Buitenkant ook gewoon saai 😅

Dus snap je punt niet echt.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• bram1984
Greatsword schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:53:

Kom op zeg, dat is toch niet meer van deze tijd. Hoopte dat AirPods gewoon gingen werken voor audio en Mic, maar ben dus bang van niet.

[Afbeelding]
Lol, dat was al al lang bekend hoor. Headset gaat via RF signaal omdat bluetooth vertraging geeft. En prijstechnisch gaan ze geen RF erin zetten voor het geval iemand toevallig een Sony headset koopt. En anders kan je de headset ook in je controller pluggen. Of gewoon de dongle aan de achterkant.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-12 02:29
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Lol, dat was al al lang bekend hoor. Headset gaat via RF signaal omdat bluetooth vertraging geeft. En prijstechnisch gaan ze geen RF erin zetten voor het geval iemand toevallig een Sony headset koopt. En anders kan je de headset ook in je controller pluggen. Of gewoon de dongle aan de achterkant.
Klopt, maar dat maakt het nog niet juist. Had liever universele connectiveit gehad voor elke bluetooth headset.

Kom op zeg, dat is toch niet meer van deze tijd. Waarom kan de controller wel draadloos zonder dongel en een headset niet?

Hoopte dat AirPods gewoon gingen werken voor audio en Mic, maar ben dus bang van niet.

[Afbeelding]
Dat snap ik ook nog steeds niet, vanaf mijn iPad komt al het geluid (ook van games) zonder vertraging aan in mijn Airpods maar bij een console schijnt dat niet te kunnen.

Nou ben ik geen headset speler maar zo af en toe had het wel handig geweest. Nu is de hoop dus nog dat Sony vanwege 3D audio een goeie DAC in de controller heeft gestopt, dan doe ik dat wel.

• bram1984
RaijRaij schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Klopt, maar dat maakt het nog niet juist. Had liever universele connectiveit gehad voor elke bluetooth headset.
Dat werkt dus niet goed, omdat bluetooth over het algemeen te traag is. Maar dat had wel het moois geweest.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Headset gaat via RF signaal omdat bluetooth vertraging geeft. En prijstechnisch gaan ze geen RF erin zetten voor het geval iemand toevallig een Sony headset koopt. En anders kan je de headset ook in je controller pluggen. Of gewoon de dongle aan de achterkant.
Klinkt echt als onzin, hun Sony WH-1000XM4 zijn super populair en werken ook gewoon met Bluetooth zonder vertraging. Geen idee waarom er op een console dan ineens vertraging zou moeten zijn.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Ook dus de PS5 bij Nederlandse media aanwezig :).

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34

[Afbeelding]
Ik heb de XM3's en dacht ook dat het allemaal onzin was. Heb me vervolgens flink ingelezen. Even goed googlen als je het interessant vindt. Dit is er een die ik nu even snel voor je heb gevonden die het een en ander uitlegt:

https://www.reviewgeek.co...watching-video-or-gaming/
In the end, Bluetooth headphones and earbuds experience at least 32ms of audio latency. But that’s only in ideal circumstances. You’re more likely to run into a 100-300ms delay, especially while using true wireless earbuds. Thankfully, that 100-500ms delay time isn’t a death-blow for watching video, so long as your headphones and phone (or computer) support the Bluetooth 5.0 audio standard.
But Bluetooth 5.0 doesn’t totally mask the latency of wireless audio. Instead, it compensates for lag through a technique called audio-video sync (or A/V sync).

A/V sync is an interesting solution to audio lag. With this technology, your phone estimates the audio latency of your setup and adds that same latency to whatever video’s playing on-screen. In the end, your video and audio information are aligned and appear to work without a shred of lag.
[...]
It’s also worth noting that A/V sync is useless for gaming or music production, as these applications are interactive and happen in real-time.
Gamers can take things a step further by honing in on headphones that support the uncommon 16-bit aptX LL codec, which operates with just 32 to 40ms of lag, or the aptX Adaptive codec, which flip-flops between bit rates and delay times depending on your current task.
[...]
aptX codecs are available on Android devices, Macs, and some Windows machines. But aptX is not supported by iOS devices. This creates an interesting dilemma, as iOS users are stuck using the universal SBC codec and a format called AAC. This AAC codec, which is the brains behind AirPods and PowerBeats earbuds, generates lossless audio (a good thing) but works with 140 to 200ms of latency (a bad thing). It’s a near-universal, high-quality codec for iOS, Mac, Windows, or even Android users, but it’s also a little laggy, and it limits the ability for iOS gamers or musicians to fine-tune their audio latency.

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 27-10-2020 14:07 ]

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 10:24

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Greatsword schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Klinkt echt als onzin, hun Sony WH-1000XM4 zijn super populair en werken ook gewoon met Bluetooth zonder vertraging. Geen idee waarom er op een console dan ineens vertraging zou moeten zijn.
Ga maar eens praten door je MX4's. Dan veranderd het bluetooth profiel omdat er data heen en weer moet, waardoor de kwaliteit heel erg laag wordt. Daar wil je niet mee gamen. Met zo'n dongle is kwaliteit hoog, en snelheid hoog.
Haha hij is gewoon ingepakt als een Ali expres pakketje, gewoon Como zakkie eromheen en label erop.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:55
Vind je? Ziet eruit als een slecht ingepakt cadeau.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
Greatsword schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Technisch geen idee, maar als ik mijn Bose QC35 II of AirPods aan mijn TV koppel, dan schakel deze automatisch de gamemode uit. Ik zie op Reddit deze uitleg daarover. Wellicht ook van toepassing op de PS5?
As someone having worked with this type of software before: Yup, this is a semi-correct answer.
The types of devices (TV's, digital receivers, etc) work via code modules. Each module adds functionality, but can potentially add delay between what is received through the input, processed and sent via the output. Every module you keep active can increase that delay by a tiny part.
Some times this is simply syncing up the image with the BT delay.
Other times this is a fraction of a ms simply due to the time for the code to run through that module. The nature of an AV stream means that almost everything goes through a single processing thread, in order.
The safest thing in these cases is to simply reduce what modules the machine has to run as much possible.
Pagina: 1 ... 232 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden