• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 17:31
Caayn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:38:
[...]
Twee weken geleden: https://blog.playstation....neration-user-experience/
Vorige week: https://blog.playstation....aming-apps-coming-to-ps5/
Deze week (vanaf 27-okt): Unboxing videos
De week daarna vanaf (6-nov): "andere embargos"
Die " new media experience " heb ik gemist dan, zou ook niet weten wat ze nog meer bekend moeten maken maar voelt naar mijn idee beetje stil, misschien ook omdat ik gewoon niet kan wachten tot de 19e.

• double_pack
(casually changes subject)

Gezien de demontage video van de ps5 zijn de kappen makkelijk los te halen, verwacht dan ook binnen no time third party kappen, zitten daar mensen op te wachten?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:33
double_pack schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:27:

Gezien de demontage video van de ps5 zijn de kappen makkelijk los te halen, verwacht dan ook binnen no time third party kappen, zitten daar mensen op te wachten?
Waarschijnlijk wel, maar ik vind het voor mezelf niet nodig. Al zag ik net op Reddit een render voorbij komen met doorzichtige panelen en dat zag er wel heel vet uit.

Ik zou zelf liever mijn controller personaliseren, maar die zijn volgens mij niet zo makkelijk aan te passen dus daar ga ik al helemaal niet aan beginnen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

double_pack schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:27:

Die kappen zijn al te bestellen, vermoed alleen dat de pasvorm nog niet ideaal is.

Gezien al het gemier over de witte zijkant vermoed ik dat er wel veel mensen op zitten te wachten :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• double_pack
YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Die kappen zijn al te bestellen, vermoed alleen dat de pasvorm nog niet ideaal is.

Gezien al het gemier over de witte zijkant vermoed ik dat er wel veel mensen op zitten te wachten :)
ahh I see
https://www.theplatestation.com/collections/all-products

Stoor me niet zo aan het uiterlijk van de ps5 maar misschien is een helemaal zwarte toch wat minder opvallend in het TV meubel

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
double_pack schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

ahh I see
https://www.theplatestation.com/collections/all-products

Stoor me niet zo aan het uiterlijk van de ps5 maar misschien is een helemaal zwarte toch wat minder opvallend in het TV meubel
Zou hier nog even mee wachten. Zijn niet Sony licensed. Dus mogelijk bagger kwaliteit.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Zou hier nog even mee wachten. Zijn niet Sony licensed. Dus mogelijk bagger kwaliteit.
Enige wat "licensed" garandeert is dat Sony een kickback krijgt, maar zegt heel weinig over de kwaliteit.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• bram1984
Flagg schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Enige wat "licensed" garandeert is dat Sony een kickback krijgt, maar zegt heel weinig over de kwaliteit.
Wat ik daarmee bedoel is dat er nog geen hands-ons zijn en geen echte afbeeldingen maar alleen renders. Het is dus gissen op basis waarvan ze ontworpen zijn en hoe ze dus gaan passen. Sony licensed zou op basis van een officiële schematische tekening zijn.

• bram1984
yinx84 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:56:
Welke tv moet ik pre-orderen bij de Media Markt om op 1440p te spelen en krijg ik dan ook een gratis upgrade naar Mike Moralis als ik Spider-Man al op de PS2 heb?
"Mike" Morales en een gratis upgrade vanaf de PS2? Zwaar weekend gehad? :Y)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Dit begreep ik ook al vanuit een Gameranx video

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:47
Modbreak:de discussie over TV's is wel weer heel erg offtopic, daar hebben we hele subfora voor...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ik vond het er ook wel heel ruw uitzien nog. Game die ik nooit zou kopen, maar wel eens zou willen proberen via PS+. Prima nieuws dus eigenlijk.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17
Ah denk goede keuze, die game voor full price aanbieden had denk ik niet goed verkocht ook.

Playstation 5

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Deze had ik nog niet voorbij zien komen hier geloof ik, nu nog kijken of het zin heeft en überhaupt past:

PS5 Oplaadstation

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Leuk, het lijkt voorlopig ook nog niet echt op een full-priced game die weggezet werd voor €80,-... Kan als gratis game echter best een succes worden!

Nog een vraagje. Ik heb op dit moment geen PS4 en dus ook geen PSplus. Als je een PS+ game hebt, blijft die dan altijd 'gratis' in je collectie zolang je PS+ hebt? Ik lees in het nieuwsbericht namelijk dat ie twee maanden gratis is bij PS+...

[ Voor 64% gewijzigd door Zhero10 op 26-10-2020 16:31 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
GK87 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:26:
Deze had ik nog niet voorbij zien komen hier geloof ik, nu nog kijken of het zin heeft en überhaupt past:

PS5 Oplaadstation
De engelse tekst in de afbeeldingen is wel fantastisch slecht, bijvoorbeeld:
"Included two cooling fans, 3000RPN, with power botton. It can quickly and effectively heat the P5 game console."
1) RPN -> RPM
2) Botton -> button
3) Hij verwarmt de "P5" snel en efficiënt :+

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12 14:15
Caayn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
De engelse tekst in de afbeeldingen is wel fantastisch slecht, bijvoorbeeld:

[...]

1) RPN -> RPM
2) Botton -> button
3) Hij verwarmt de "P5" snel en efficiënt :+
Don't put any heavy objects on the product
Maar waar moet je die P5 console dan neerzetten? :+

This is absolutely ridiculous

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb nog een normale PS4 (MGS LE) en ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe de PS4 games op de PS5 zullen zijn. De PS5 release games doen mij eigenlijk niks. GT Sport vind ik al fraai in HDR op een oled tv. Als de PS5 zich dan als PS4 pro gedraagt, vind ik dat de aanschaf van een PS5 al waard. Komt er een performance upgrade, dan is dat helemaal mooi.

Ik wil The Witcher 3 (GOTY) eindelijk gaan spelen (kort aan begonnen, maar niet doorgezet) en ik vind het prettig dat het bevestigd is dat deze een gratis performance upgrade krijgt. Nog een reden om een PS5 te willen.

Een andere belangrijke reden om een PS5 bij release te willen, is de PS Plus Collection. Ik kan helaas niet terugvinden hoe lang deze beschikbaar blijft voor PS5 bezitters. Vanwege te verwachten tekorten kan het gerust zijn dat het maanden duurt voordat men een PS5 kan bemachtigen. Ook hier lees ik niet terug hoe lang deze beschikbaar blijft. Er zitten meerdere games tussen die ik (nog) wil spelen. Ik zou het jammer vinden als deze collectie niet beschikbaar is omdat ik niet 'snel genoeg' een PS5 heb kunnen fixen.

Tenslotte wil ik een PS5 hebben als GT7 uitkomt. Ja, dat kan inderdaad in 2021 zijn... Maar ik ga balen als GT7 uit is voordat ik een PS5 heb.

Flickr

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zhero10 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:26:
Leuk, het lijkt voorlopig ook nog niet echt op een full-priced game die weggezet werd voor €80,-... Kan als gratis game echter best een succes worden!

Nog een vraagje. Ik heb op dit moment geen PS4 en dus ook geen PSplus. Als je een PS+ game hebt, blijft die dan altijd 'gratis' in je collectie zolang je PS+ hebt? Ik lees in het nieuwsbericht namelijk dat ie twee maanden gratis is bij PS+...
Dit lijkt een speciale aanbieding voor dat ene spel, dat die 2 mnd gratis te spelen is als je PS+ hebt.

Dat is iets anders dan de PS+ monthly games of de nieuwe gratis klassieke toppers bij PS+.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Goede keuze. Ben er nog altijd zeer geïnteresseerd in. Het lijkt een beetje op het liefdeskind van Destruction Derby en Twisted Metal, 2 games die ik grijs heb gespeeld op de PS1.

Als onderdeel van PS+ kan het potentieel net zo'n success worden als Fall Guys of Rocket League. Op zijn minst zal de player base heel wat groter zijn.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Dit lijkt een speciale aanbieding voor dat ene spel, dat die 2 mnd gratis te spelen is als je PS+ hebt.

Dat is iets anders dan de PS+ monthly games of de nieuwe gratis klassieke toppers bij PS+.
ik lees het als:

we laten hem 2 maanden in de ps plus staan zodat je 2 maanden hebt om hem in je winkelmandje te gooien!

anders is het net een Beta.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Interview met de makers van Sackboy's Big Adventure: https://www.gamespot.com/...ers-and-tough-challenges/
In more than one way, Sackboy's Big Adventure is one of the PS5 showpieces. Aside from taking the adorable mascot and placing him in a new subgenre, the PS5 launch title (also available on PS4) is taking advantage of some of the new system's marquee features. From DualSense functionality (that makes use of the controller's haptics) to utilizing the PS5 UI and Activity system, Sackboy has a lot of weight on his tiny, fuzzy shoulders when it comes to advertising what Sony's next-gen console can do.
And we said that when you pull something across the surface, it should feel different based on the surface friction. So if you're pulling something across sort of like a glass plate versus pulling something across a wooden board, the haptics should simulate the surface friction. And that comes through in the haptics
So when you're trying to hunt for everything, you may get stuck and feel like you need that extra bit of help. The Activity system is a really nice way of creating that sort of completionist checklist. But also with the addition of the game help, if you're really stuck and there's just this one piece of information you need, you can get it, and it's at your fingertips. And that's just been a really nice sort of value-add to our game.
That said, obviously the PS5 is a more powerful platform. It's got a bunch of new features. And so we were able to use these features to create an enhanced experience. So we've got greater graphical fidelity on the PS5. We've got the SSD, which basically facilitates near instantaneous loading between levels. It takes just a few seconds to jump in and out of levels, which it's fun. It's great. We've got the DualSense that we touched on that gives you this extra layer of immersion, we've got the 3D audio system on top of that, which again, adds to that immersion, and then the Activity system and the game help on top of that.

• bram1984

https://blog.playstation....e-feel-of-godfall-on-ps5/

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12 22:48
Nieuwe gameplay voor Sackboy. Wel in het frans.

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 17:01

• bram1984
Ziet er toch wel vermakelijk uit als co-op game met de kids. :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De studio achter Destruction AllStars is er zo te zien ook blij mee :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq2cC9XzoAnSo6e_SHvGtGLxO1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPndQmt5KDhpMLvceJo1NSOA.jpg?f=fotoalbum_large

• bram1984
En doorrrrr. Met cross save.

• bram1984
Dit is denk ik trouwens gewoon de Pro legacy BC mode, hoewel die volgens mij nooit de 60fps aantikte. Hopelijk komen ze nog met een patch die de boel locked 60 maakt.

• Steven030
  • Laatst online: 08-12 22:13
Nice! Ik hoop dat GoT ook cross save heeft, ik wacht nu even met verder spelen tot de PS5 er is en ik klaar ben met Valhalla en Miles Morales

• bram1984
Steven030 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Nice! Ik hoop dat GoT ook cross save heeft, ik wacht nu even met verder spelen tot de PS5 er is en ik klaar ben met Valhalla en Miles Morales
Ja die heeft dezelfde save.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:57:
Dit is denk ik trouwens gewoon de Pro legacy BC mode, hoewel die volgens mij nooit de 60fps aantikte. Hopelijk komen ze nog met een patch die de boel locked 60 maakt.
Ik had stiekem gehoopt dat ze de 4K mode een unlocked framerate zouden geven, de performance mode draait op 1080p. Maar goed, zit misschien toch meer werk in en ze zitten ongetwijfeld knees deep in GoW: Ragnarok development op dit moment.

• colossos
  • Laatst online: 21-11 11:24
Ik heb geprobeerd het forum door te lezen maar zie door alle resoluties, fps-en, hertz-en en HDMI-versies de bomen door bos niet meer.

Wat ik eruit begrijp. Zelfs al heeft mijn tv geen HDMI 2.1 ik zeker nog wel voordelen ga halen uit de PS5. Maar alleen niet het maximale, 4k met 120 fps.

Vat ik het zo goed samen?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12 14:24

v8power67

Psn: Mausosaurus

colossos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:08:
Ik heb geprobeerd het forum door te lezen maar zie door alle resoluties, fps-en, hertz-en en HDMI-versies de bomen door bos niet meer.

Wat ik eruit begrijp. Zelfs al heeft mijn tv geen HDMI 2.1 ik zeker nog wel voordelen ga halen uit de PS5. Maar alleen niet het maximale, 4k met 120 fps.

Ligt aan welke tv hdmi versie je nu hebt. Hdmi 1.4 doet maximaal 1080p/60 en 4k/30. Hdmi 2.0 doet tot 4k/60. Hdmi 2.0a doet 4k/60 en hdr 10 en dolby vision zegt een snelle google, en hdmi 2.0b brengt alles van 2.0a plus hybid log gamma format, maar dit is voor tv broadcast zegt dezelfde google.

Ik wil liefst hdmi 2.1 ivm allm (auto low latency mode) en vrr( variable refresh rate). 120hz is leuk maar denk voor de games die ik veel speel niet nodig of haalbaar. Al hoop ik dat een gt7 wel de optie heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 26-10-2020 19:17 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34

Exact en dat is het potentiële maximale, want tot nu toe verwacht ik ook niet veel games die dat gaan halen of ze zijn visueel sowieso al niet next gen.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50

Iedereen kan voordeel halen uit de PS5, zelfs mensen met een full HD scherm, al is het maar op UX gebied of het kunnen spelen van de nieuwste games.
Een 4k TV met goede HDR gaat in principe (bijna) het maximale uit de PS5 halen. Je hoeft met een 4k tv die geen HDMI 2.1 heeft echt niet bang te zijn dat je de PS5 niet volledig benut.

4k120 zal echt een marginaal deel van alle games zijn, en dan vooral de (grafisch) simpelere indie games.

Daarnaast is 4k120 nog niet eens de meest interessante feature van HDMI 2.1, maar dat is weer een ander onderwerp.

Kortom: een goede 4k TV met 'maar' HDMI 2.0 is zeker genoeg om het maximale uit de PS5 te halen.

• Dalim
v8power67 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Ik wil liefst hdmi 2.1 ivm allm (auto low latency mode) en vrr( variable refresh rate). 120hz is leuk maar denk voor de games die ik veel speel niet nodig of haalbaar. Al hoop ik dat een gt7 wel de optie heeft.
Ik zou als ik jou was wachten met aankoop tot de PS5 enige tijd op de markt is geweest. Om duidelijkheid te hebben over welke TV nou precies al die functionaliteit het beste werkend gaat krijgen.

• v8power67

v8power67

Dalim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Ik zou als ik jou was wachten met aankoop tot de PS5 enige tijd op de markt is geweest. Om duidelijkheid te hebben over welke TV nou precies al die functionaliteit het beste werkend gaat krijgen.
De c9 en cx doen alle 2.1 opties nu al toch op pc? Heb nog een lcd 1080peasant tv en ben die wel zat dus wou eigenlijk op black friday toeslaan. Dus hoopte met een c9/cx wel gewoon alles te kunnen. Als het 4k/60 met vrr en allm en hdr kan ben ik echt blij genoeg.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:18

Major_ton

Shoot!

Vergeet ook niet dat er genoeg TV's zijn met HDMI 2.0 die 1080p120Hz en 1440p120Hz ondersteunen. Aangezien veruit de meeste games die 120Hz gaan ondersteunen niet op 4K gaan draaien, haal je dus ook met deze TV's bijna alles uit de PS5.

Some infinities are bigger than others.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:20
v8power67 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

De c9 en cx doen alle 2.1 opties nu al toch op pc? Heb nog een lcd 1080peasant tv en ben die wel zat dus wou eigenlijk op black friday toeslaan. Dus hoopte met een c9/cx wel gewoon alles te kunnen. Als het 4k/60 met vrr en allm en hdr kan ben ik echt blij genoeg.
Wacht even de eerste bevindingen af direct na launch. Maar volgens mij komt het wel goed goed met de C9/CX :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Wacht even de eerste bevindingen af direct na launch. Maar volgens mij komt het wel goed goed met de C9/CX :)
Naja black friday is 27 november en ps5 komt 19 november dus heb 8 dagen ervoor :P hopen dat er dan veel bekend en duidelijk is.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
wacht ff... gaat het nou weer over TV's? 8)7

• bram1984
Komt er nog wat op tv vanavond?

• Flghter1982
ik volg tweakers op tv met de ingebouwde webbrowser. dan is er altijd drama op tv! :)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:18

Major_ton

Shoot!

Al die vragen en dat gedoe over TV's geeft wel aan dat het te complex is geworden. Vroeger was het gewoon aansluiten en gaan. Tegenwoordig zit meer dan de helft met de verkeerde instellingen te gamen....

Some infinities are bigger than others.

• Dalim
v8power67 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

De enige manier om het echt zeker te weten is door te wachten tot de PS5 met de tv's getest is. Maar naar alle waarschijnlijkheid zit je met de LG OLED's wel goed ja. Eventueel pas na een firmware update.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:20
v8power67 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Naja black friday is 27 november en ps5 komt 19 november dus heb 8 dagen ervoor :P hopen dat er dan veel bekend en duidelijk is.
Xbox is weekje eerder, zal ook al een hoop duidelijk maken.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• SoulDrinker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:50
Major_ton schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:42:
Al die vragen en dat gedoe over TV's geeft wel aan dat het te complex is geworden. Vroeger was het gewoon aansluiten en gaan. Tegenwoordig zit meer dan de helft met de verkeerde instellingen te gamen....
Eerlijk gezegd is het nu nog steeds aansluiten en gaan. Het is maar wat iedereen uit zijn hardware wil halen. Blijkbaar is het voor sommige heel belangrijk om het absolute maximale te halen uit hun hardware, met alle respect. Maar de grote vraag is of het ook echt meerwaarde heeft.
IMHO hangt dat af van je persoonlijke doelstellingen. Gamen om te ontspannen of gamen om te frustreren. In geval van het tweede denk ik dat de meeste beter de hobby kunnen opgeven. Tenzij het geen hobby is, maar je werk. In dat geval verander je best van werk denk ik dan. Wat mij betreft is het nog steeds ontspanning na een lange dag of lange week.

Dus ja, ook in blijde verwachting van de PS5. En velen met mij zo te zien.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Als ik bepaalde zenders op zet komt er idd wat op tv :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• bram1984
Wat me opvalt is dat ze bij PS5 heel specifiek Tempest en 3D audio benoemen. Hopelijk krijgen we daar snel wat ervaringen over. Heel benieuwd naar.

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 17:01
bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Wat me opvalt is dat ze bij PS5 heel specifiek Tempest en 3D audio benoemen. Hopelijk krijgen we daar snel wat ervaringen over. Heel benieuwd naar.
Ja wat me ook opvalt is dat bij Immortal staat dat er haptic feedback ondersteuning is en bij AC Valhalla en WD Legion staat hier niks over dus geen ondersteuning?

• bram1984
Thijs2010 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Ja wat me ook opvalt is dat bij Immortal staat dat er haptic feedback ondersteuning is en bij AC Valhalla en WD Legion staat hier niks over dus geen ondersteuning?
Bij Legion staat het wel. Bij FC6 weer niet. Ik ga er vanuit dat dit wel overal in zit. Vooral in FC gaan adaptive triggers veel toevoegen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:00
Veel overeenkomsten met de eerste spider-man game. Wordt weer een leuke platinum. d:)b

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Zou me daar niet al teveel van voorstellen, zal een ontwikkeling zijn op het 3D geluid wat ze met die headset voor de PS4 hadden geïmplementeerd. Ik had liever gewoon Atmos support gezien, ipv weer een eigen iets.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 01:56
Rck010 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Zou me daar niet al teveel van voorstellen, zal een ontwikkeling zijn op het 3D geluid wat ze met die headset voor de PS4 hadden geïmplementeerd. Ik had liever gewoon Atmos support gezien, ipv weer een eigen iets.
Het mooie is juist dat deze techniek van Sony elke headset ondersteund. Zolang je een stereo headset hebt werkt het. Daarnaast zijn ze ook bezig met het ondersteunen van TV audio en daarna 5.1 sets. Ik ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen want dat lijkt me een stuk lastiger.

Het 3D effect op een headset zal ook vele malen beter zijn dan Atmos en een echte next gen audio ervaring bieden.

Ik denk ook dat relatief weinig mensen Dolby Atmos hebben en ik zie liever dat je niet verplicht wordt tot een merk/techniek.

[ Voor 7% gewijzigd door SgtCaffran op 26-10-2020 21:49 ]

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
SgtCaffran schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Het mooie is juist dat deze techniek van Sony elke headset ondersteund. Zolang je een stereo headset hebt werkt het. Daarnaast zijn ze ook bezig met het ondersteunen van TV audio en daarna 5.1 sets. Ik ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen want dat lijkt me een stuk lastiger.

Het 3D effect op een headset zal ook vele malen beter zijn dan Atmos en een echte next gen audio ervaring bieden.

Ik denk ook dat relatief weinig mensen Dolby Atmos hebben en ik zie liever dat je niet verplicht wordt tot een merk/techniek.
Ik laat me erg graag verrassen, maar die hele Tempest techniek klinkt als het alom bekende en eeuwen oude surround virtualization. Leuk, maar niet meer dan dat. Juist het feit dat het op elke headset (of speaker set) mogelijk is, zorgt voor argwaan bij mij.

Maar goed, we gaan het zien. Ik stel me er in ieder geval niet teveel van voor.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 01:56
Rck010 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Ik laat me erg graag verrassen, maar die hele Tempest techniek klinkt als het alom bekende en eeuwen oude surround virtualization. Leuk, maar niet meer dan dat. Juist het feit dat het op elke headset (of speaker set) mogelijk is, zorgt voor argwaan bij mij.

Maar goed, we gaan het zien. Ik stel me er in ieder geval niet teveel van voor.
Er is al precies bekend wat de Tempest Engine doet. Ze hebben bij Sony een enorm snelle audio chip ontwikkeld die snel genoeg is om real time zware audio berekeningen te doen op basis van honderden audio bronnen.

Dit kunnen complexe reverb berekingen zijn voor realistische echo's in ruimtes maar ook - en voornamelijk - HRTF oftewel head related transfer functions. Dit laatste is een bekende techniek om de reflecties, demping en fase verschillen van beide oren te simuleren.

Omdat je oren deze gegevens gebruiken om geluid te lokaliseren kan een stereo signaal met HRTF berekeningen echt 3D klinken. Dit is dus geen simpele virtual surround maar een echte simulatie van de menselijke oren. Geluid kan met deze techniek dus letterlijk overal vandaan komen. Met de juiste instelling in de PS5 voor jouw persoonlijke oren ga je dat dus ook in die richting lokaliseren.
Chateau Meiland schijnt niet eens op 4K120 te zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Nou niet “alles confirmed” zo lijkt het want bij Watch Dogs Legion wordt er niet gesproken over 4K60.
En aangezien ze dat bij de andere titels wel expliciet doen kan je er wel vanuit gaan dat die game geen 4k60 gaat worden.

Thijs2010 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Ja niet vermelden is niet ondersteunen lijkt mij, anders “pronk” je daar als developer wel mee natuurlijk.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Rck010 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

3D Audio is voor iedereen beschikbaar, dat in tegenstelling tot Atmos. Waarom niet elke game van Ubisoft Atmos ondersteuning heeft maar letterlijk 1 game, maar de rest wel Tempest support heeft?

Reden....licentie kosten voor Atmos.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:39
Geen idee of het al hier bekend was. Maar ik las op blog.playstation.com dit :
If you’ve already stored PS4 games and game data in the external USB storage device connected to your PS4, you can bring them over to PS5 with that external USB storage device.
Fijn dat alles wat daar nu op staat dus meteen beschikbaar is na het in prikken van deze schijf.

• bram1984
Donstil schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Nou niet “alles confirmed” zo lijkt het want bij Watch Dogs Legion wordt er niet gesproken over 4K60.
En aangezien ze dat bij de andere titels wel expliciet doen kan je er wel vanuit gaan dat die game geen 4k60 gaat worden.
Die was me niet opgevallen. Vreemd. Er staat bij beide niks. Maar goed, ga ik toch niet halen.

Unboxing om 1 uur vanmiddag.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Die was me niet opgevallen. Vreemd. Er staat bij beide niks. Maar goed, ga ik toch niet halen.

Ik denk niet dat ik unboxing videos ga kijken. Ik vind het toch leuker om het als 'verrassing' te bewaren voor de dag zelf (beetje onnozel/kinderachtig ik weet het :X _O- ).

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Zhero10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Ik denk niet dat ik unboxing videos ga kijken. Ik vind het toch leuker om het als 'verrassing' te bewaren voor de dag zelf (beetje onnozel/kinderachtig ik weet het :X _O- ).
Om die reden kijk ik ook alleen reveal trailers en geen gameplay trailers e.d., ik wil het allemaal zelf ervaren oOo

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

welke specs zijn nu qua nieuwe monitor goed voor de ps5?
Is b.v. wQHD voldoende?

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:50
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Hoe wat je dat de unboxing dan komt?

• Steven030
Zhero10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Same! Had van mij ook nog wel wat dichter op de launch mogen zitten, nu met nog 23 dagen te gaan wordt het steeds lastiger om dit soort video’s te negeren

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

donvalentino schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:14:
welke specs zijn nu qua nieuwe monitor goed voor de ps5?
Is b.v. wQHD voldoende?
Dat kun je beter in het TV aankoopadvies subforum vragen ;)

Ik ga die unboxing van MKBHD wel even kijken denk ik. Hoe meer ik aan het design kan wennen hoe meer het straks “meevalt” op launch.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 27-10-2020 08:20 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Ik vind Unboxing wel grappig en moment van uitpakken blijft bij mij toch wel weer speciaal. Echter, ik zit veel meer te wachten op gameplay video's en reviews. Ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien e.d.

• Hulleman
Voor zover nog niet bekend. Aankomende ubisoft releases, muv WD Legion, zijn 4K60 op PS5 en XSX

edit: zie dat dit al gepost was

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 27-10-2020 08:31 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Donstil schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:13:
Was al het vermoeden dat WD legion niet 4K60 wordt. Dit lijkt me wel de bevestiging. Die game laat ik lekker aan me voorbij gaan. Eerste previews en gameplay zijn niet super positief.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 27-10-2020 08:33 ]

• Steven030
Hulleman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Was al het vermoeden dat WD legion niet 4K60 wordt. Dit lijkt me wel de bevestiging. Die game laat ik lekker aan me voorbij gaan. Eerste previews en gameplay zijn niet super positief.
Ik vind WD juist wel interessant dat deze game wel RT heeft, en de rest niet. Het is dat Valhalla me meer aanspreekt, maar na Valhalla en Miles Morales wil ik WD zeker proberen. Gelukkig heeft Miles Morales ook RT

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-12 21:39
Hulleman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:29:
Voor zover nog niet bekend. Aankomende ubisoft releases, muv WD Legion, zijn 4K60 op PS5 en XSX

edit: zie dat dit al gepost was
Ook wel interessant dat alleen bij WD Legion ray-tracing wordt genoemd. Vind het persoonlijk niet zo erg maar had verwacht dat hier meer mee gedaan zou worden. Grote kans dat dit bij latere games wel komt, misschien toch moeilijker te implementeren dan ik eerder heb gelezen. Veel van deze games zijn ook cross-gen.

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 23-12 13:52
Voor wie TLOU part 2 nog wil bestellen, hij is nu in de aanbieding bij de MM voor 29 euro.
Nu nog Ghost of Tsushima en ik ben de komende maanden volledig onder de pannen met mijn PS5 :D

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik denk dat we binnenkort wel wat meer video’s gaan kunnen verwachten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsdh_YQQPKqXwOC2Fzo-k_bVeH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xZ55zPg5Ytku0QTrew4XUGE.jpg?f=fotoalbum_large

• bram1984
Yep, en in Azië ontvangt de media nu ook de PS5. We gaan los.

• Steven030
Op dit soort momenten vraag ik me altijd af waarom ik niet een carrière in de mediawereld geambieerd heb.. :9

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Valhalla en WDL leken me leuk totdat ik de gameplay/graphics zag. 100% hetzelfde (in beide opzichten) van de vorige games. Hadden net zo goed PS4 spellen kunnen zijn.

Ik koop ze wel in de bargain bin over een jaartje :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:00
Steven030 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:02:
Op dit soort momenten vraag ik me altijd af waarom ik niet een carrière in de mediawereld geambieerd heb.. :9
Zodat jij straks in je vrije tijd kan genieten van de PS5 in plaats van dat je weer moet overstappen op de volgende hype voor Youtube views. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12 13:22
Basekid schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:05:
Valhalla en WDL leken me leuk totdat ik de gameplay/graphics zag. 100% hetzelfde (in beide opzichten) van de vorige games. Hadden net zo goed PS4 spellen kunnen zijn.

Ik koop ze wel in de bargain bin over een jaartje :)
Het zijn ook ps4 games toch?

Of zijn er al next gen beelden van AC:V?
(WDL volg ik niet).

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:41
De laatste dagen duren wel lang zeg 😳 Ik heb op dit moment nog de eerste editie van de PS4, upgrade naar de PS5 gaat voor mij dus enorm zijn. Heb oa naar RDR2 liggen die ik nauwelijks gespeeld heb, met name omdat ik het laden zo ongelofelijk lang vond duren.

• bram1984
@Hulleman Komt denk ik omdat Legion RT aan boord heeft. Ik zou een dynamische resolutie op zich niet erg vinden als dat RT met zich meebrengt. Zoals DF al aangeeft in hun Miles Morales video, zie je het verschil niet met een techniek zoals die van Insomniac. RT is echter wel meteen goed zichtbaar.
jongf7 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Het zijn ook ps4 games toch?

Of zijn er al next gen beelden van AC:V?
(WDL volg ik niet).
PC. Dus ergens in die buurt.

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:15:
@Hulleman Komt denk ik omdat Legion RT aan boord heeft. Ik zou een dynamische resolutie op zich niet erg vinden als dat RT met zich meebrengt. Zoals DF al aangeeft in hun Miles Morales video, zie je het verschil niet met een techniek zoals die van Insomniac. RT is echter wel meteen goed zichtbaar.
Dat is absoluut de reden. Miles Morales heeft een 30fps + RT en een 60fps modus. Als WD geen verschillende settings heeft, dus alleen een modus met RT, dan is 30fps logisch.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 09:54
Mesque schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:15:
De laatste dagen duren wel lang zeg 😳 Ik heb op dit moment nog de eerste editie van de PS4, upgrade naar de PS5 gaat voor mij dus enorm zijn. Heb oa naar RDR2 liggen die ik nauwelijks gespeeld heb, met name omdat ik het laden zo ongelofelijk lang vond duren.
Ik vind RDR2 ook niet echt een super game, zeer repetitief na uurtje of 10-20.

• Ozzie
Mesque schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:15:
RDR2 hoeft toch alleen te laden als je hem opstart? Tenminste dat is op mijn PS4 Pro het geval. Dat duurt wel eventjes, maar tijdens het spelen zelf heb je er geen last van.
Ik hoop echt dat er voor RDR2 een PS5 update komt of misschien zelfs een remaster die gebruikt maakt van de dualsense en het spel nog iets mooier maakt dan het al is. Ik zou dat spel zo weer opnieuw spelen.
timetje100 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Grappig voor mij is RDR2 echt de beste game die ik ooit gespeeld heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Ozzie op 27-10-2020 09:18 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Flghter1982
Ozzie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

RDR2 hoeft toch alleen te laden als je hem opstart? Tenminste dat is op mijn PS4 Pro het geval. Dat duurt wel eventjes, maar tijdens het spelen zelf heb je er geen last van.
Ik hoop echt dat er voor RDR2 een PS5 update komt of misschien zelfs een remaster die gebruikt maakt van de dualsense en het spel nog iets mooier maakt dan het al is. Ik zou dat spel zo weer opnieuw spelen.
ik begin het knap lastig te krijgen met sommige afkortingen van games.. wat is WD / WDL?

• Ozzie
Flghter1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

ik begin het knap lastig te krijgen met sommige afkortingen van games.. wat is WD / WDL?
Watch Dogs: Legion

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 07:15
[...]

Dacht al dat ik de enige was :D

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 23-12 13:52
[...]

Western Digital
Western Digital Linux? :D

• bram1984
Ozzie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

[...]

Grappig voor mij is RDR2 echt de beste game die ik ooit gespeeld heb.
Het is de beste en mooiste open wereld waarin ik ooit rondgelopen heb. Maar qua game staat 'ie niet eens in mijn top 100. Zelden zo'n groot contrast tussen open wereld/graphics en gameplay meegemaakt. Doe mij dan maar iets wat lekker speelt en mijn tijd respecteert, waarbij ik alle vrijheid hebt om dingen aan te pakken zoals ik dat wil en waarbij alle mechanics gewoon in dienst van de gameplay staan met een minder indrukwekkende open wereld, zoals Ghost of Tsushima.

• bram1984
Dit leek een grappige game te worden, maar als je dan weer die volslagen belachelijke infantiele voice acting hoort. Daar krijg je toch een slappe van. Het lijkt wel Sesamstraat. Je hoort gewoon dat de acteurs met heel veel moeite een raar hoog piepstemmetje opzetten. De laatste AC games hebben hier ook al last van. Een van de redenen dat ik snel afhaakte bij Odyssey. Waarom, Ubisoft?

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:15
timetje100 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Voor mij ook, eerste 20 uur waren geniaal maar daarna was het een flinke domper. Eerste spel in jaren die ik zo snel na release weer verkocht heb.

Ik zou het alleen op de PS5 nog een paar uur spelen om van de graphics te genieten, verder niet.

Overigens is het mij net gelukt om mijn agenda op 19-24 november leeg te maken, dus heerlijk thuis gamen op de PS5! Toch wat voordeel van een flexibele werkgever.
Pagina: 1 ... 231 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden