Henk be like:Cowboy_Henk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:11:
Heeft er al iemand iets gewonnen met die Doritos wedstrijd?
Ik koop elke week 2 zakken en tot nu toe nog niks.
Henk be like:Cowboy_Henk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:11:
Heeft er al iemand iets gewonnen met die Doritos wedstrijd?
Ik koop elke week 2 zakken en tot nu toe nog niks.
Die chips kloppen wel, die dame in mijn bed spijtig genoeg niet
Als je dat wil.. Stap 1: Minder Doritos etenCowboy_Henk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
die dame in mijn bed spijtig genoeg niet
Ik snap de kabel paniek ook niet maar een Charging Dock is verre van de mooiste oplossing in mijn interieur hoorKenny_026 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:10:
Ik snap de kabelpaniek niet zo. Waarom niet gewoon een charging dock? Dat is echt de mooiste oplossing.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je vindt ze los in een kastje gooien mooier?Donstil schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Ik snap de kabel paniek ook niet maar een Charging Dock is verre van de mooiste oplossing in mijn interieur hoor
Ze? Ik heb maar een enkele controller.Kenny_026 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Je vindt ze los in een kastje gooien mooier?
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 25-10-2020 16:51 ]
This is absolutely ridiculous
Stekkerblok ligt achter de bank, kan ik pakken wanneer ik deze nodig heb, simpel en doeltreffend.Donstil schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:49:
[...]
Ze? Ik heb maar een enkele controller.
Even aansluiten aan de Console als die leeg is vind ik in ieder geval beter dan permanent ergens een “Charging Dock”.
Edit: Hoewel nu ik er zo over nadenk zou een Charging Dock met het design van de ps5 niet eens het lelijkste zijn in de entertainment hoek
Ja dat kan hier niet. Want achter de bank is nog 35m2 aan woonkamerSegafreak83 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:54:
[...]
Stekkerblok ligt achter de bank, kan ik pakken wanneer ik deze nodig heb, simpel en doeltreffend.
En je kan gewoon doorspelen als je aan het laden bent.
Bank verplaatsen, enige optieDonstil schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Ja dat kan hier niet. Want achter de bank is nog 35m2 aan woonkamer![]()
Ik pak het kabeltje dus uit het kastje. Plug het in. Laad het op en berg het daarna weer op.
Simpel en doeltreffend
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Hahah ja dat zou wel kunnen. Alleen dan moet ik echt over de 100” gaan en dat wil mijn portemonnee niet
Dat zou wel tof zijn. Dat je met 5 minuten laden weer een uur verder kunt ofz.jongf7 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:05:
Volgens mij heb ik gelezen dat de nieuwe controllers ook veel sneller kunnen laden.
En aangezien we tijdens het laden van de games geen tijd voor wat drinken pakken of toilet meer hebben kunnen we dat mooi combineren met de controller wat bij laden wanneer nodig.
Kabel(goot) door/onder de vloer, vervolgens omhoog laten lopen bij de bank, probleem opgelost.Donstil schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Ja dat kan hier niet. Want achter de bank is nog 35m2 aan woonkamer![]()
Ik pak het kabeltje dus uit het kastje. Plug het in. Laad het op en berg het daarna weer op.
Simpel en doeltreffend
While there’s a lot of talk of 120Hz with regard to the new consoles and late 2020 graphics cards, let’s be realistic. Most of it doesn’t apply to 4K, but more to 1080p or 1440p. It’ll be another generation before 120 frames per second in 4K are normative for the majority of games. We expect the PS5 (and by extension, most PC titles) to deliver firm 4K 60Hz for the next few years. If you’re interested in high frame rates, you may want to consider a good QHD gaming monitor, as 1440p will be supported by the PS5 with a higher likelihood of 120Hz in that resolution.
Waarom zo ingewikkeld. Powerbank erbij pakken en klaarSegafreak83 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:21:
[...]
Kabel(goot) door/onder de vloer, vervolgens omhoog laten lopen bij de bank, probleem opgelost.
Goh dat zou voor een hoop mensen hier op tweakers een enorme opluchting zijn en hoeven we daar ook niet meer over te speculerenbram1984 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:27:
1440p support incoming?
https://www.benq.com/en-u...e/ps5-gaming-monitor.html
[...]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dan zijn je sessies te kortbram1984 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:50:
Ja of gewoon je controller aan de stroom na het spelen. Ik heb deze generatie nog nooit met een leeg exemplaar gezeten. En dat met de belabberde accuduur van de DS4.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Kun je daar gelijk op zitten?Technofreakz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:49:
Gewoon een powerbank gebruiken, net zo makkelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 25-10-2020 18:12 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
poor Leno schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:34:
Veel banken en stoelen hebben nu de optie om een USB hubje erin te laten vewerken.. en de beetje handige klussert, doet t zelf
Dat zou mooi zijn zolang je PS5 fixed op 1440p120 kan zetten. Mijn 2018 Sony 75XF9005 ondersteunt 1080p120 en 1440p120 via een forced output. Aangezien ik 2160p120 ook nog niet snel zie gebeuren, hoef ik dan nog even geen nieuwe TV aan te schaffen. De Sony is mooi zat!bram1984 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:27:
1440p support incoming?
https://www.benq.com/en-u...e/ps5-gaming-monitor.html
[...]
Some infinities are bigger than others.
Dit kan ook. 😜Cowboy_Henk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Die chips kloppen wel, die dame in mijn bed spijtig genoeg niet
From Software games zijn toch altijd van belabberde kwaliteit?bram1984 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:20:
Belabberde kwaliteit, maar Demon's Souls doosje + disc.
https://twitter.com/games.../1320393176558043137?s=21
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Interne resolutie en output zijn niet hetzelfde hè. Ik zie dat meer mensen dit verwarren.ariekanari schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:58:
Ik geloof voor alsnog niet dat 1440p (@60 of @120) gemeengoed gaan worden. Een console is in beginsel ontworpen voor reguliere tv's en deze zijn of 1080p of 2160p en dan is 1080p@120 realistischer dan 2160p@120. Ik hoop dat de meeste devs kiezen voor een verhoging van de frame rate naar 60 fps, dan is er al veel gewonnen en zou er voldoende ruimte moeten zijn voor RT en andere next-gen features.
dvdkiwi schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:36:
[...]
From Software games zijn toch altijd van belabberde kwaliteit?
![]()
*Kiwi rent hard weg
Of een charge dock... ik heb nog nooit een lege controller gehadSegafreak83 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:21:
[...]
Kabel(goot) door/onder de vloer, vervolgens omhoog laten lopen bij de bank, probleem opgelost.
Ik verwar dit niet, de aangehaalde quote verondersteld dat er gekozen kan worden tussen bijvoorbeeld 1080p, 4K en 1440p output, en die laatste is alleen geschikt voor bepaalde monitoren. En op fora zie je ook veel vragen van bovengemiddeld geïnteresseerde "consumenten" rondom 1440p monitoren na aanleiding van de Series X en PS5.bram1984 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Interne resolutie en output zijn niet hetzelfde hè. Ik zie dat meer mensen dit verwarren.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Iets van een gezegde met een ezel en een steen... Maar nu de steen er stukken mooier uit ziet, begrijp ik het wel 😉jongf7 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:23:
Ik ga me er waarschijnlijk gewoon voor de tweede keer in vergissen
PSN: Zwartkijker
Ik vermoed dat je hem na die week gewoon kan kopen.Cloud_VII schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:17:
Heb zojuist een week gratis PS Now nogmaals kunnen activeren. Nu kan ik Days Gone gaan spelen. Die is straks gratis via de PS+ Collection. Nu heb ik een keer het probleem gehad dat ik Sniper Elite 4 tijdens PS+ niet kon "kopen" omdat ik hem al had via PS Now. Weet iemand of dit probleem al is opgelost? Of kan ik beter Days Gone niet via PS Now nu gaan spelen?
Niet. De wishlist feature is er uit gesloopt en komt ook niet meer terug.DarkSide schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:50:
Ja hier ook de nieuwe store live gegaan.
Maar waar kan ik nu mijn Whislist vinden
[ Voor 43% gewijzigd door R4gnax op 26-10-2020 00:50 ]
Klinkt als we bouwen een nieuwe app, maar hebben geen tijd alle features van de oude te implementeren.R4gnax schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:35:
[...]
Niet. De wishlist feature is er uit gesloopt en komt ook niet meer terug.
Dis is onderdeel van de overgang naar het nieuwe model waar Sony met de PS5 heen wil. Zelfde reden dat bijv. met de laatste PS4 firmware update de friends functionaliteit wederom op de schop gegaan is (en wederom bij mensen tot legio bugs heeft geleid omdat het niet goed getest is) en dat het op PS4 bijv. niet meer mogelijk is om Events te organiseren. Allemaal geschrapt of aangepast aan het ecosysteem van de PS5.
Ook PS3; PSP en PSVita titels kunnen niet meer via de website-versie van de store aangeschaft worden en bestaande aankopen van die platformen worden niet meer in je account weergegeven via de website-versie. Alleen nog via de ingebouwde store applicaties op die apparaten zelf zijn die dingen nog toegankelijk. (Leuk voor mensen die nog actief kopen en spelen op een PS3; want de ingebouwde store op dat ding is, sinds Sony in al hun on-wijsheid daar overgeschakeld is naar web-powered meuk, een absoluut niet voor uit te branden drama.)
Persoonlijk heb ik meer een probleem met het feit dat de nieuwe website store geen enkel screenshot of video meer bevat en alle koppelingen tussen games en beschikbare DLC voor die games verwijderd heeft.
In plaats daarvan krijg je een gigantisch groot opgeblazen; schermvullende versie van het plaatje wat ook al op de cover-tile getoond werd, en daar mag je het mee doen. En als je DLC had willen aanschaffen; dan ben je aangewezen op de ingebouwde zoekfunctie. Er is geen koppeling meer vanaf de detail pagina's van een game naar de DLC die bij de game horen. Sterker nog: er is niet eens meer een volle lijst DLC beschikbaar om doorheen te wandelen zoals je dat met de games wel kunt; de lijstweergave voor DLC is gelimiteerd tot een paar populare titels en daarna stuurt Sony je richting de zoekfunctie. Daar moet je maar het geluk hebben dat de naam van het spel in de naam van het DLC item terugkomt. (Dat is dus zeker niet altijd het geval. Ik heb al een paar titels gevonden waar dit niet het geval is en de DLC nu onbereikbaar geworden is.)
Dus ook voor PS4 is de situatie nu min of meer onwerkbaar geworden: op je gemak via de website door nieuwe en opkomende releases heenbladeren en een feel krijgen voor de prijs-kwaliteitverhouding, incl. compleetheid van het spel mbt de verschillende day-one DLCs, dat is er compleet niet meer bij.
Één ding weet ik wel zeker: als dit is hoe het interactie-model voor de ingebouwde PS5 store ook moet gaan werken, dan laat ik hem nog heeee----l lang links liggen. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
(Wat een sof is dit zeg. Ik zit zelf in e-commerce en als dit is wat wij op zouden leveren, dan zou het schaamrood me op de kaken staan.)
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
ik bekijk het van de andere kant;Oxigeon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:28:
Ik gok er toch op dat veel gevraagde functies terug komen zoals de wishlist. Of er moet een reden voor zijn. En de enigste reden die ik kan bedenken is.
Nu kopen voordat de game in de aanbieding komt. Mensem plaatsen het alleen in de wishlist om te wachten op een aanbieding. Als je die optie niet meer geeft zijn mensen misschien sneller geneigd te kopen zonder korting?
Of zal ik ernaast zitten
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Inderdaad. Klinkt alsof er een paar mensen in het management vergeten zijn dat MVP voor Minimum Viable Product staat.Erapaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 06:57:
Klinkt als we bouwen een nieuwe app, maar hebben geen tijd alle features van de oude te implementeren.
Sony heeft juist van de wishlist aangegeven dat die expliciet niet meer terugkomt. Andere zaken als events die door gebruikers zelf aangemaakt zijn krijgen schijnbaar (op de PS5 dan, heh...) nog een vervanger; maar wishlists zijn weg en blijven weg.Oxigeon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:28:
Ik gok er toch op dat veel gevraagde functies terug komen zoals de wishlist.
[ Voor 28% gewijzigd door R4gnax op 26-10-2020 08:42 ]
Dat is wel een heel cynische denkwijzeOxigeon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:28:
Ik gok er toch op dat veel gevraagde functies terug komen zoals de wishlist. Of er moet een reden voor zijn. En de enigste reden die ik kan bedenken is.
Nu kopen voordat de game in de aanbieding komt. Mensem plaatsen het alleen in de wishlist om te wachten op een aanbieding. Als je die optie niet meer geeft zijn mensen misschien sneller geneigd te kopen zonder korting?
Of zal ik ernaast zitten
Wishlist in de oude vorm zal inderdaad niet meer terugkomen. Maar misschien komt er een alternatief (met een andere naam). Het is in ieder geval een handige functie, kan me haast niet voorstellen dat er helemaal niks komt.R4gnax schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:40:
[...]
Sony heeft juist van de wishlist aangegeven dat die expliciet niet meer terugkomt. Andere zaken als events die door gebruikers zelf aangemaakt zijn krijgen schijnbaar (op de PS5 dan, heh...) nog een vervanger; maar wishlists zijn weg en blijven weg.
Klinkt alsnof iemand niet weet waar wat dat betekent. Had dan Minimum Lovable Product ofzo gezegdR4gnax schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:40:
[...]
Inderdaad. Klinkt alsof er een paar mensen in het management vergeten zijn dat MVP voor Minimum Viable Product staat.
Volgens mij moeten je games dan wel een extra patch hebben gehad, anders draaien ze in een soort PS4 Pro-Boost mode.FMS schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Zal aanvankelijk wel minimaal een dag zoet zijn met PS4 games uitproberen @ hopelijk 4k60.
Je kan mij dan alvast een PM sturen als je hem dan weer gaat verkopenjongf7 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:23:
Ik ga me er waarschijnlijk gewoon voor de tweede keer in vergissen
PSN: FreakGIB
Ik heb een aparte kamer speciaal voor mijn 65 inch tv + surround set, zal vanavond even een foto maken:)Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
65 inch de standaard aan het worden? nou overdrijf je wel heel erg haha. de meeste mensen hebben 40 inch hangen hoor (tweakers is hier geen goede graadmeter voor natuurlijk). Vindt het niet eens mooi een te groot scherm in je huis dan heb je meer tv dan woonkamer op een gegeven moment, het moet niet op een bioscoop gaan lijken tenzij je echt een aparte kamer er voor inricht.
Heb nu zelf net ge upgrade naar een 55 inch en dat vindt ik al echt massiveMaarja ik zit dan ook wel in een amsterdams huis.
[ Voor 37% gewijzigd door GranCanaria op 26-10-2020 09:31 ]
Lijkt me inderdaad vrij logisch dat de PS5 die qua hardware niet kan meekomen met de nieuwste PC hardware niet ineens een veel hogere performance gaat leveren. Maar 4k60 is ook prima voor de meeste games, alleen voor bepaalde multiplayergames is 120fps interessant, dan lijkt het me geen slechte trade om wat lager te gaan in resolutie.GranCanaria schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:14:
Ik kwam nog niets interessants tegen op reddit. Benq geeft hier aan dat we ons niet druk moeten maken over 4k 120fps aangezien dat veel te hoog gegrepen is voor deze generatie consoles en videokaarten. Dus zeker interessant voor degen die nu opzoek zijn naar een nieuwe televisie met hdmi 2.1 etc
4K 60Hz Has You Covered
While there’s a lot of talk of 120Hz with regard to the new consoles and late 2020 graphics cards, let’s be realistic. Most of it doesn’t apply to 4K, but more to 1080p or 1440p. It’ll be another generation before 120 frames per second in 4K are normative for the majority of games. We expect the PS5 (and by extension, most PC titles) to deliver firm 4K 60Hz for the next few years.
Otherwise, if you want to enjoy PS5 gaming in their sweet spot settings, then 4K 60Hz is where it’s at, from open world to first person shooters.
https://www.benq.com/en-u...0the%20next%20few%20years.
Volgens mij doen ze dit omdat ze meer monitors met 4K / 60Hz te verkopen hebben ipv 120GranCanaria schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:14:
Ik kwam nog niets interessants tegen op reddit. Benq geeft hier aan dat we ons niet druk moeten maken over 4k 120fps aangezien dat veel te hoog gegrepen is voor deze generatie consoles en videokaarten. Dus zeker interessant voor degen die nu opzoek zijn naar een nieuwe televisie met hdmi 2.1 etc
4K 60Hz Has You Covered
While there’s a lot of talk of 120Hz with regard to the new consoles and late 2020 graphics cards, let’s be realistic. Most of it doesn’t apply to 4K, but more to 1080p or 1440p. It’ll be another generation before 120 frames per second in 4K are normative for the majority of games. We expect the PS5 (and by extension, most PC titles) to deliver firm 4K 60Hz for the next few years.
Otherwise, if you want to enjoy PS5 gaming in their sweet spot settings, then 4K 60Hz is where it’s at, from open world to first person shooters.
Dat weet nog niemand, ik gok dat ze met een Elite achtige controller gaan komen.WokeBroke schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:28:
Weet er iemand of Sony met zo iets komt voor de nieuwe ps5 controller? pricewatch: Sony Dualshock 4 Back Button Attachment
Ik had eigenlijk verwacht dat het standaard op de nieuwe controller zou zitten.
Ik ben ook benieuwd of je een usb-c headset op de controller kan aansluiten?
Ja inderdaad maar het is meer voor de mensen die nu al een goede televisie hebben en speciaal voor de ps5 een televisie gaan kopen die 4k 120fps ondersteund. Volgens het artikel zit je met 4k 60fps gewoon goed en dus zitten de meeste mensen gewoon goed en hoeven ze niet weer een dure aankoop te doen.SD5k schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:20:
[...]
Lijkt me inderdaad vrij logisch dat de PS5 die qua hardware niet kan meekomen met de nieuwste PC hardware niet ineens een veel hogere performance gaat leveren. Maar 4k60 is ook prima voor de meeste games, alleen voor bepaalde multiplayergames is 120fps interessant, dan lijkt het me geen slechte trade om wat lager te gaan in resolutie.
Dan heb je ook nog het VRR aspect van HDMI 2.1, maar dat is vooral interessant voor matig geoptimaliseerde games met een onstabiele framerate.
Ik zie een bedrijf wat zijn 60hz/hdmi2.0 monitor probeert goed te pratenGranCanaria schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:14:
Ik kwam nog iets interessants tegen op reddit. Benq geeft hier aan dat we ons niet druk moeten maken over 4k 120fps aangezien dat veel te hoog gegrepen is voor deze generatie consoles en videokaarten. Dus zeker interessant voor degen die nu opzoek zijn naar een nieuwe televisie met hdmi 2.1 etc
4K 60Hz Has You Covered
Maar dit is toch niets nieuws? Volgens mij heeft nooit iemand gezegd dat 4k/120fps de nieuwe standaard zal worden deze generatie.GranCanaria schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:14:
Ik kwam nog iets interessants tegen op reddit. Benq geeft hier aan dat we ons niet druk moeten maken over 4k 120fps aangezien dat veel te hoog gegrepen is voor deze generatie consoles en videokaarten. Dus zeker interessant voor degen die nu opzoek zijn naar een nieuwe televisie met hdmi 2.1 etc
4K 60Hz Has You Covered
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
WOW, what an adrenaline rush! Thank you Chad Jared Maja @StudioMDHR for letting me finish out my PS4 journey in style. Thankfully I've got two weeks to recover my strength before #PS5 hits! pic.twitter.com/XMGwkojs5W
— Mark Cerny (@cerny) 26 oktober 2020
Ik vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Als ik hun verhaal zo lees, dan bekruipt me het gevoel dat ze het verschil tussen render resolutie en output resolutie voor consoles niet kennen bij hun marketing afdeling.bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:47:
Dat BenQ verhaal is gisteren al gepost. Interessanter is dat ze aangeven dat de PS5 1440p gaat outputten.
Dat stuk tekst is er zo te zien uit gehaald. Zolang Sony er niets over verduidelijkt ondersteund de PS5 geen 1440p output.bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:47:
Dat BenQ verhaal is gisteren al gepost. Interessanter is dat ze aangeven dat de PS5 1440p gaat outputten.
Dat 'artikel' is gewoon reclame voor hun eigen monitor. Nogal logisch dat ze daar zeggen dat je geen 120Hz scherm nodig heb als ze je een 60Hz monitor proberen te verkopen.GranCanaria schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Ja inderdaad maar het is meer voor de mensen die nu al een goede televisie hebben en speciaal voor de ps5 een televisie gaan kopen die 4k 120fps ondersteund. Volgens het artikel zit je met 4k 60fps gewoon goed en dus zitten de meeste mensen gewoon goed en hoeven ze niet weer een dure aankoop te doen.
Toch wel leuk. Nu de ps5 nog.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ja en bij al die 120fps modes is de game grafisch zwaar gedowngrade. Bij Dirt 5 bijvoorbeeld is het publiek verdwenen en zijn de landschappen onwijs blokkerig geworden. Nee bedankt, als je realistisch kijkt gaat voor de meeste games 4K 60fps al een zware kluif worden, zeker als er raytracing bij komt kijken.Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:42:
[...]
Maar dit is toch niets nieuws? Volgens mij heeft nooit iemand gezegd dat 4k/120fps de nieuwe standaard zal worden deze generatie.
Het hangt echter wel volledig van het soort game af. Ik wil hier geen Xbox vs Playstation vergelijk starten, maar voor de Xbox Series X zijn al games aangekondigd die een 4k/120fps modus krijgen. Maar dit zijn natuurlijk niet grafscihe zware games zoals bijvoorbeeld Assassin's Creed (gaat in dit geval iig over Ori deel 2, Halo MCC (oude Halo games dus), The Touryst en The Falconeer (welliswaar op 1800p)). En zaken zoals raytracing hoef je in die modus zelfs bij de meest simpele game niet te verwachten.
Zeker weten dat voor de PS5 ook 4k/120fps games gaan uitkomen, zonder twijfel.
Yep. Even afwachten totdat Sony het bevestigt of iemand het test. Zal de komende weken wel duidelijk worden.nioz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Ik vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Als ik hun verhaal zo lees, dan bekruipt me het gevoel dat ze het verschil tussen render resolutie en output resolutie voor consoles niet kennen bij hun marketing afdeling.
Ligt aan je HDMI poort/kabeltiies schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:25:
Ik speel momenteel op een PS4 pro op een Sony 1080p 100hz tv. Nu weet ik dat de PS4 er maximaal 60fps uit gooit (meestal 30 volgens mij). Zou ik straks met de PS5 wel gebruik kunnen maken van een verhoogde frame rate (bijv 100fps) icm mijn 100hz tv op 1080p? Of zie ik iets over het hoofd?
Dan is 1080p 60fps/4k 30fps de maxtiies schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:29:
Er zit volgens Sony een HDMI 1.4 poort op mijn tv.
Al die 120fps modi die ik benoemd heb ken je nog helemaal niet... En zoals ik al zei, dat zijn allemaal grafisch minder complexe games.Sluw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Ja en bij al die 120fps modes is de game grafisch zwaar gedowngrade. Bij Dirt 5 bijvoorbeeld is het publiek verdwenen en zijn de landschappen onwijs blokkerig geworden. Nee bedankt, als je realistisch kijkt gaat voor de meeste games 4K 60fps al een zware kluif worden, zeker als er raytracing bij komt kijken.
The Falconeer > 1800p (en dat is een Xbox Series X game die nog iets krachtiger is), Assasin's Creed > 4K = 60fps, 120fps heeft veel meer power nodig, dus concessies. En ja The Touryst loopt zelfs op de Switch en sidescrollers zullen vast 120 halen. Het gaat me er meer om dat alles wat we tot nu hebben gezien op 120fps veel concessies doet en dat het in mijn ogen niet nodig is om een nieuwe TV te kopen als je TV 4K 60fps aan kan. Zonde van je geld. Of je moet echt graag kleine indie games op 120 fps willen spelen.Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Al die 120fps modi die ik benoemd heb ken je nog helemaal niet... En zoals ik al zei, dat zijn allemaal grafisch minder complexe games.
Verder zei ik ook dat RT deze generatie nooit samen gaat met 120fps en zij zijn er nog tig voorbeelden te noemen waarom 120fps bij veel games.
Eigenlijk slaat je comment gewoon nergens op
[ Voor 8% gewijzigd door Sluw op 26-10-2020 11:09 ]
Ik had een klein jaartje geleden wel hogere verwachtingen van de nieuwe generatie.Sluw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
The Falconeer > 1800p (en dat is een Xbox Series X game die nog iets krachtiger is), Assasin's Creed > 4K = 60fps, 120fps heeft veel meer power nodig, dus concessies. En ja The Touryst loopt zelfs op de Switch en sidescrollers zullen vast 120 halen. Het gaat me er meer om dat alles wat we tot nu hebben gezien op 120fps veel concessies doet en dat het in mijn ogen niet nodig is om een nieuwe TV te kopen als je TV 4K 60fps aan kan. Zonde van je geld. Of je moet echt graag kleine indie games op 120 fps willen spelen.
Playstation 5
We zullen zien, het is alleen niet meer zoals bij bijvoorbeeld de PS3 generatie dat ze een hele nieuwe systeem structuur en cell processor uit hoeven te zoeken. Het is allemaal op standaard PC hardware gebaseerd. Voor de duidelijkheid, ik heb heel veel zin in de nieuwe generatie en kijk uit naar de nieuwe games maar probeer geen onrealistische verwachtingen te hebben. Ik hou van Sony's first party games en de grafische pracht die daarbij hoort. Misschien als je je focust op multiplayer shooters zul je wat 120fps modes tegenkomen waar je voordeel uit haalt.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:
Het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen, durf te wedden dat er later in de generatie wel degelijk games gaan komen met 4k120fps als ze alles uit de console weten te halen.
Tijd zal het leren
Het ding is vooral dat het een keuze is.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:
Het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen, durf te wedden dat er later in de generatie wel degelijk games gaan komen met 4k120fps als ze alles uit de console weten te halen.
Tijd zal het leren
Je zit voor mijn gevoel een beetje appels met peren te vergelijken. Logisch, want het zijn ook altijd appels en peren. Maar het lijkt nu net alsof je wel stelt dat alles op 60fps dan wel altijd 'het beste' is (sowieso arbitrair natuurlijk).Sluw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
The Falconeer > 1800p (en dat is een Xbox Series X game die nog iets krachtiger is), Assasin's Creed > 4K = 60fps, 120fps heeft veel meer power nodig, dus concessies. En ja The Touryst loopt zelfs op de Switch en sidescrollers zullen vast 120 halen. Het gaat me er meer om dat alles wat we tot nu hebben gezien op 120fps veel concessies doet en dat het in mijn ogen niet nodig is om een nieuwe TV te kopen als je TV 4K 60fps aan kan. Zonde van je geld. Of je moet echt graag kleine indie games op 120 fps willen spelen.
Edit: ook Devil May Cry 5 bijvoorbeeld, current gen game. 4K 30fps met raytracing of 1080p met downgrades op 120fps.
Lol. Nee.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:
Tijd zal het leren
Dat is precies wat dat stuk van BenQ ook aangeeft.shakespeare schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:26:
wat een gelul.. op pc van 3 ruggen trek je bijna geen 120fps met 4k alles op ultra.. wel een beetje in perspectief plaatsen he..
Je mag blij zijn als het een beetje constant draait op 60fps met 4k.. jullie lopen wel heel hard van stapel.
De meeste mensen hebben een mid-low tv thuis staan, de focus zal het merendeel van de populatie zijn. dus 60 fps met maximale graphics. logisch.
Dus zoals ik al eerder zei hdmi 2.1 totaal niet nodig nog en overbodig.
Niks alles instellen. Gewoon een tweetal of drietal pre-sets. Zoals sommige games op de PS4 Pro en de Xbox One X dat nu ook al hebben. Dirt 5 doet dat straks dus, net als Devil May Cry. Helemaal top.Ozzie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Ik ben toch bang dat je dan op PC moet gamen. Alle vrijheid om componenten te kiezen die je wil en de game zo in te stellen dat het precies zo draait als je zelf fijn vind. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur maar ik hoop echt niet dat we straks op de PS5 talloze instellingen kunnen wijzigen. Als ik wil gamen wil ik gewoon de playstation opstarten en gaan. Doe al moeilijke dingen genoeg op de computer de rest van de dag dat ik daar bij gamen juist totaal niet mee bezig wil zijn.
Nou heb ik al eerder gezegd dat ik geen die-hard gamer ben, geen dure oled-tv heb maar 'gewoon' een 4K LCD dus voor mij is tenzij ik een nieuwe tv koop 4K/120fps toch geen optie. Volgens mij doet mijn TV zelfs maar 50Hz maar dan zou ik de specs erbij moeten pakken.
Ik heb daar gelukkig nooit last van gehad, maar misschien als je eenmaal 60/120fps gewend ben dat je niet meer anders wil.
Tuurlijk zullen er concessies gedaan worden maar als je naar de GPU en CPU kijkt is 120 fps gewoon geen realistisch doel als je de zelfde of liever betere grafische kwaliteit wilt als de huidige top games op een beetje redelijke resolutie (RDR 2, TLoU2, God of War etc.). Als de resolutie iets lager wordt met ray tracing geen probleem natuurlijk al vind ik wat hoger dan 1080p wel echt zichtbaar, 1440p of 1800p.Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Je zit voor mijn gevoel een beetje appels met peren te vergelijken. Logisch, want het zijn ook altijd appels en peren. Maar het lijkt nu net alsof je wel stelt dat alles op 60fps dan wel altijd 'het beste' is (sowieso arbitrair natuurlijk).
Wellicht is Control nog wel het beste voorbeeld. Grafisch een mega zware game, die zelfs op de PS4 Pro maar op 1080p/30fps draait (en niet eens steady). Die game gaat een PS5 patch krijgen, volgens mij met RT (is op de PC beschikbaar). Nou, met RT die zal nooit naar de 60fps gaan. Wellicht een upgrade in resolutie naar 1440p? Maar dat is het dan ook wel. Die game zullen ze dus moeten 'downgraden' om 60fps te gaan halen, op een beetje fatsoenlijke resolutie. Is dat wel geoorloofd volgens jou?
Nog een voorbeeldje, uit de praktijk bij mij. Forza Horizon 4 op de Xbox One X kan gespeeld worden in 4k/30 of 1080p/60. Ik verkies by far de laatste optie, omdat in die game 60fps veel verschil maakt. Die downgrade in visuals van 4k naar 1080p kan me op dat moment echt gestolen worden.
Het is gewoon altijd een compromis. Waarbij het mooiste is als ik als gamer kan bepalen hoe ik de game speel.
1800p is blijkbaar echt een resolutie. Ik dacht dat dat een typefout was t.o.v. van 1080p, maar in jouw zin was dat vreemd, dus vandaar dat ik het op ging zoeken.Sluw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Tuurlijk zullen er concessies gedaan worden maar als je naar de GPU en CPU kijkt is 120 fps gewoon geen realistisch doel als je de zelfde of liever betere grafische kwaliteit wilt als de huidige top games op een beetje redelijke resolutie (RDR 2, TLoU2, God of War etc.). Als de resolutie iets lager wordt met ray tracing geen probleem natuurlijk al vind ik wat hoger dan 1080p wel echt zichtbaar, 1440p of 1800p.
Ja misschien wat Platte 2d indie games. Maar 3d grafische games gaan met deze (toch al wel krachtige) hardware echt niet op 4K 120 Fps draaien.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:
Tijd zal het leren
Ik zie zo'n game als fortnite met gemak in 4K 120fps draaien (wellicht met wat kleine concessies), evenals menig ander grafisch niet hele zware spellen.Donstil schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:08:
[...]
Ja misschien wat Platte 2d indie games. Maar 3d grafische games gaan met deze (toch al wel krachtige) hardware echt niet op 4K 120 Fps draaien.
Ze gingen ook Raytracing doen toch? Want dan is 4k 120 Fps misschien ook weer best zwaar.Kalder schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:13:
[...]
Ik zie zo'n game als fortnite met gemak in 4K 120fps draaien (wellicht met wat kleine concessies), evenals menig ander grafisch niet hele zware spellen.
CoD: Cold War gaat als het goed is wel 4k/120FPS ondersteunen. Eerst uiteraard nog even zien of ze het echt gaat halen en welke concessies ze moeten doen. Ik verwacht dus later is de cycle van de PS5 echt wel dat ze het voor elkaar krijgen om dit te gaan halen voor games waar het nut heeft (racers en FPS) maar die zullen dan grafisch wel van PS4 kwaliteit zijn
Betwijfel of cod echt native 4k 120fps is. Zal misschien als je naar de grond kijkt of de lucht native 4k aantikken maar hoogstwaarschijnlijk een dynamische resolutie en mogelijk nog met een checkerboarding eroverheen.Tim01 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:24:
[...]
CoD: Cold War gaat als het goed is wel 4k/120FPS ondersteunen. Eerst uiteraard nog even zien of ze het echt gaat halen en welke concessies ze moeten doen. Ik verwacht dus later is de cycle van de PS5 echt wel dat ze het voor elkaar krijgen om dit te gaan halen voor games waar het nut heeft (racers en FPS) maar die zullen dan grafisch wel van PS4 kwaliteit zijn
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat is toch het hele punt, niemand zegt dat het niet kan maar dat de games (te) veel concessies moeten doen voor 120 fps. Ik verwacht juist dat de games steeds mooier worden en het steeds moeilijker wordt om 4K 60fps (laat staan 120 fps) vast te houden.Tim01 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:24:
[...]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Daarom hoop ik ook gewoon dat je als speler zelf de keuze kunt maken welke grafische mode je kiest. Bij een spel als Cod/Warzone kun je wel echt profiteren van een hogere framerate en is het juist voor de visibility van vijanden beter als het grafisch allemaal wat minder is (maar wel 4k)Sluw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Dat is toch het hele punt, niemand zegt dat het niet kan maar dat de games (te) veel concessies moeten doen voor 120 fps. Ik verwacht juist dat de games steeds mooier worden en het steeds moeilijker wordt om 4K 60fps (laat staan 120 fps) vast te houden.
Ja met raytracing zal 120 niet mogelijk zijn denk ik, maar denk wel dat je opties krijgt bij de meeste games.Donstil schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:17:
[...]
Ze gingen ook Raytracing doen toch? Want dan is 4k 120 Fps misschien ook weer best zwaar.
Ga maar eerder uit van PS3 kwaliteit.Tim01 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:24:
[...]
PlayStation Accessed, nice!bram1984 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:55:
EU media ontvangen nu ook de PS5 (o.a. PS Access).
Morgen dus naar verluidt de unboxing.
Niet echt een heel bevredigend antwoord gekregen de vorige keer, maar zou ik veilig zijn met zowel uploaden alle huidige savedata naar de PS Plus Cloud én voor de zekerheid een backup op een USB-stick zetten? Wil eigenlijk mijn PS4 Pro verkopen, maar dan moet ik dus al mijn save data al gaan backuppen. Wil geen risico lopen dat ik straks geen saves kan overzettenCasual_T schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:05:
Ik volg af en toe dit topic, maar mij is nog niet helemaal duidelijk hoe het transferen van PS4 naar PS5 saves gaat gebeuren. Stel ik verkoop mijn PS4, maar ik heb mijn saves op mijn PS Plus account, kan ik ze dan transferen naar de PS5?
Ik wil sowieso namelijk mijn Ghost of Tsushima save meenemen, omdat ik die verder wil uitspelen op de PS5 in enhanced mode.
Morgenavond rijd ik trouwens even langs de Media Markt om te informeren naar mijn pre-order.
Dit staat blijkbaar op de onderkant van de doos van de PS5 beschreven. https://twitter.com/samit.../1319640406125105154?s=21Casual_T schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Niet echt een heel bevredigend antwoord gekregen de vorige keer, maar zou ik veilig zijn met zowel uploaden alle huidige savedata naar de PS Plus Cloud én voor de zekerheid een backup op een USB-stick zetten? Wil eigenlijk mijn PS4 Pro verkopen, maar dan moet ik dus al mijn save data al gaan backuppen. Wil geen risico lopen dat ik straks geen saves kan overzetten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is een best leuk detail. Zou ik er ook een flyer inzitten met dezelfde informatie?Steven030 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:15:
[...]
Dit staat blijkbaar op de onderkant van de doos van de PS5 beschreven. https://twitter.com/samit.../1319640406125105154?s=21
[Afbeelding]
De officiële lijst is tot nu toe beperkt maar ik heb goede hoop voor de recentere 1tst party titels. Men kan zelfs volstaan met FPS cap uitzetten. Ik ben ook benieuwd wat de SSD gaat betekenen voor texture / object pop-in, in bijvoorbeeld Days Gone. Zou dat zonder meer sneller gaan, of is daar dev werk voor nodig.Tom schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Volgens mij moeten je games dan wel een extra patch hebben gehad, anders draaien ze in een soort PS4 Pro-Boost mode.
Ik verwacht op dag van release niks bijzonders van m'n huidige collectie. Misschien dat Ghost of Tsushima al gepatched is, die hadden het in ieder geval aangekondigd en daar zijn recent al patches voor geweest.
Twee weken geleden: https://blog.playstation....neration-user-experience/double_pack schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:24:
Veel reviewers in de US lijken er eentje gehad te hebben, toch is sony aardig stil qua nieuws en updates.
Zal ook wel een gedachten achter zitten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq