• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
Ik wacht ook lekker nog even met games bestellen. Die raken toch niet uitverkocht en dan kan ik mooi eerst de reviews / impressies afwachten die een paar weken voor release online zullen komen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Kyhfin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:55:
Hier ook altijd eind van de dag rond 5 uur. Uiteraard ben ik rond die tijd waarschijnlijk ongeduldig, maar ik ben allang blij dat ik bij de eerste ronde zit aangezien ik in de winter (en kerstvakantie) véél meer game dan rond de zomermaanden. Een paar dagen later is dus niet zo'n probleem.
Daarentegen heb ik wel de 20ste vrij genomen voor nu :+
Ik heb nog ergens hoop dat ik het in de winkel zelf mag ophalen (GM Utrecht). Liefst nog om 12am.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 16:45
wat is kutter.. wachten op launchday als consument. of wachten op launchday terwijl er een hele voorraad voor je snuffert staat en je mag er niet aankomen? :P

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zag net een youtube video thumbnail met de tekst 4k/30 met ray tracing betekend geen vrr. En toen dacht ik ook gelijk van idd geen vrr. Hoop dus serieus dat ze dan een unlocked fps modus hebben zodat je met vrr toch hogere fps kan halen. Vrr is een van de technieken die imho heel nuttig is, zeker gezien er nog genoeg games zullen komen die niet stabiel 30/60 fps draaien 100% van de tijd. Dus zou heel zonde zijn als dit dus amper tot niet benut gaat worden in de games die 30fps target hebben en ray tracing hebben( is vaak toch wel max 4k/30). Zou dus graag een vrr modus zien bij deze games. Heb zelf nog geen hdmi 2.1 tv, ben nog onderdeel van de 1080peasant groep. Maar die tv moet er wel komen denk deze black friday.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-02 21:24
v8power67 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:55:
Zag net een youtube video thumbnail met de tekst 4k/30 met ray tracing betekend geen vrr. En toen dacht ik ook gelijk van idd geen vrr. Hoop dus serieus dat ze dan een unlocked fps modus hebben zodat je met vrr toch hogere fps kan halen. Vrr is een van de technieken die imho heel nuttig is, zeker gezien er nog genoeg games zullen komen die niet stabiel 30/60 fps draaien 100% van de tijd. Dus zou heel zonde zijn als dit dus amper tot niet benut gaat worden in de games die 30fps target hebben en ray tracing hebben( is vaak toch wel max 4k/30). Zou dus graag een vrr modus zien bij deze games. Heb zelf nog geen hdmi 2.1 tv, ben nog onderdeel van de 1080peasant groep. Maar die tv moet er wel komen denk deze black friday.
Wat bedoel je precies met "met vrr toch hogere fps kan halen?"

Want dat is niet wat VRR doet :)

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoe meer ik ray-tracing en 30fps bij elkaar zie, hoe meer ik hoop dat het gewoon uit kan.

Ook al is het hardwarematig ingebakken, vreet gewoon teveel resources.

En ja, ik weet dat het een niet-populaire mening is.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt 50 FPS ipv 60, maar dan met vrr.

Hoe ik het begrijp heb je dan geen stutter zoals bij een fixed 60 die niet stabiel is toch? Of zit ik er naast?

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
Hoeft niet zo te zijn, AMD videokaarten hebben bijvoorbeeld Low Framerate Compensation (LFC). Wat juist extra frames toevoegt zodat het boven de 40 uitkomt voor VRR.

Ik hoop dat de next gen consoles met hun AMD apu ook zoiets hebben.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dalim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Hoeft niet zo te zijn, AMD videokaarten hebben bijvoorbeeld Low Framerate Compensation (LFC). Wat juist extra frames toevoegt zodat het boven de 40 uitkomt voor VRR.

Ik hoop dat de next gen consoles met hun AMD apu ook zoiets hebben.
*Dupliceert :)

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 21:50
Ik kijk ontzettend uit naar de PS5. Droomde al langer van heerlijk op de bank gamen met 60fps. Heb ook een dikke game PC maar ik heb, ook vanwege al het thuiswerken, weinig zin om 's avonds nog weer aan m'n bureau te zitten.

Toch maak ik me dan wel weer zorgen over die verhalen dat er games in 4K 30fps worden gedraaid. Want dan is mijn hele incentive om zo'n PS5 te halen helemaal weg. Laat er dan tenminste nog een optie in zitten voor 1080p op 60fps locked (evt zonder ray tracing). Dat heb ik nog liever dan.

Ik wacht in spanning af de komende weken... Heb de PS4 Pro voornamelijk gespeeld vanwege de exclusives, een voor een fantastische spellen maar 30fps dat wil ik echt niet meer :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

FrankoNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Wat bedoel je precies met "met vrr toch hogere fps kan halen?"

Want dat is niet wat VRR doet :)
Nee weet ik, ik bedoel ermee dat icm vrr unlocked fps vanaf 30 fps nog steeds smooth speelt en geen screen tearing etc. Of onder de 60 idd.
Segafreak83 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Hoe meer ik ray-tracing en 30fps bij elkaar zie, hoe meer ik hoop dat het gewoon uit kan.

Ik denk dat ik ook eerder voor de performance niet ray tracing modus kies dan met raytracing 30 fps. Maar watchdogs is de eerste game al die zover ik weet geen modus heeft en alleen 4k/30 met raytracing doet. Had eigenlijk ook wel de hoop deze gen alles op 60fps te kunnen spelen..

[ Voor 48% gewijzigd door v8power67 op 22-10-2020 10:29 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Flghter1982 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

wat is kutter.. wachten op launchday als consument. of wachten op launchday terwijl er een hele voorraad voor je snuffert staat en je mag er niet aankomen? :P
Pakketbezorger zijn op de 19e terwijl je zelf naast de pre-orders hebt gegrepen? ;)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 16:22
Ik snap die hele heisa om 4k/60FPS niet zo goed, maar waarschijnlijk ben ik daar een te 'casual' gamer voor. Ik vind de graphics er op de PS4 Pro er namelijk al prima uit zien, zeker in een game als RDR2. Als het dan op de PS5 nog mooier is dan ben ik helemaal blij. Kijk zelf meer uit naar de nieuwe controller, en spellen, dan de betere graphics.
Maar ik heb ook nooit een 'dikke' gamepc gehad. De laatste PC die ik gekocht heb was in 2013 met een videokaart die toen mid-range was. Dat was voor mij prima en heb daar ook niet zoveel verschillende spellen op gespeeld.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
MitchellHearth schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:15:
Ik kijk ontzettend uit naar de PS5. Droomde al langer van heerlijk op de bank gamen met 60fps. Heb ook een dikke game PC maar ik heb, ook vanwege al het thuiswerken, weinig zin om 's avonds nog weer aan m'n bureau te zitten.

Toch maak ik me dan wel weer zorgen over die verhalen dat er games in 4K 30fps worden gedraaid. Want dan is mijn hele incentive om zo'n PS5 te halen helemaal weg. Laat er dan tenminste nog een optie in zitten voor 1080p op 60fps locked (evt zonder ray tracing). Dat heb ik nog liever dan.

Ik wacht in spanning af de komende weken... Heb de PS4 Pro voornamelijk gespeeld vanwege de exclusives, een voor een fantastische spellen maar 30fps dat wil ik echt niet meer :)
De verwachting is inderdaad dat er veel games met een performance mode zullen komen, met RT uit en een lagere resolutie.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 21:50
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

De verwachting is inderdaad dat er veel games met een performance mode zullen komen, met RT uit en een lagere resolutie.
En daar ben ik heel blij mee. Rest mij wel de vraag: wat is er dan nog zo "next-gen" aan de PS5? Zeker, de SSD die er in zit is fantastisch en biedt mogelijkheden wbt laadtijden. Maar de grootste next-gen feature voor mij persoonlijk was geweest gamen op 4K 60fps. Wat mij betreft had dat niet eens native 4K gehoeven maar checkerboarding oid ook prima geweest. Dat ik nu lees dat er tóch weer wordt ingezet op 4K30fps met extra eyecandy daar schrik ik wel van.

Zoals een van de comments hierboven zal het voor vele casual gamers weinig uitmaken en vinden zij het allemaal prima. Echter vind ik dat best wel een ding. Maar goed ik wacht in spanning de berichten af! :)

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
v8power67 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Nee weet ik, ik bedoel ermee dat icm vrr unlocked fps vanaf 30 fps nog steeds smooth speelt en geen screen tearing etc. Of onder de 60 idd.

[...]

Ik denk dat ik ook eerder voor de performance niet ray tracing modus kies dan met raytracing 30 fps. Maar watchdogs is de eerste game al die zover ik weet geen modus heeft en alleen 4k/30 met raytracing doet. Had eigenlijk ook wel de hoop deze gen alles op 60fps te kunnen spelen..
Keuze tussen natte vloeren en opgepoetste muren of 4K 60 fps ;)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Helpt een hogere framerate ook tegen motion sickness?
Heb vorige week Uncharted (2007) eindelijk eens uitgespeeld op mn PS3, maar werd tegen het eind echt naar met een vervelende soort hoofdpijn. Toen ging de lol er wel vanaf.. Las dat voor die game een patch was om motion blur aan/uit te zetten, maar heb dat nog niet geprobeerd.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MitchellHearth schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

En daar ben ik heel blij mee. Rest mij wel de vraag: wat is er dan nog zo "next-gen" aan de PS5? Zeker, de SSD die er in zit is fantastisch en biedt mogelijkheden wbt laadtijden. Maar de grootste next-gen feature voor mij persoonlijk was geweest gamen op 4K 60fps. Wat mij betreft had dat niet eens native 4K gehoeven maar checkerboarding oid ook prima geweest. Dat ik nu lees dat er tóch weer wordt ingezet op 4K30fps met extra eyecandy daar schrik ik wel van.

Zoals een van de comments hierboven zal het voor vele casual gamers weinig uitmaken en vinden zij het allemaal prima. Echter vind ik dat best wel een ding. Maar goed ik wacht in spanning de berichten af! :)
Eind van de rit blijft dit beperkte hardware, dit is geen high-end PC niveau hardware dat op dat niveau kan draaien en als je dan met enigzins beperkte hardware zit dan moet je dus een keuze van richting maken. Ga je 'minder mooi, maar supersnel', of ga je 'erg erg mooi maar wat minder snel'. Mensen lijken over het algemeen meer gevoelig voor zeer mooie plaatjes, veel hoog aangeschreven grafische games draaide ook geen 4k60, maar veelal checkerbord 30fps. Zolang die 30fps solide werd gehaald, was het voor het gros ook helemaal prima.

Ik heb niet het idee dat er een lineair verband is tussen resolutie, framerate, grafische settings en de 'ervaring' die de speler heeft met het spel, dat de overhead die ze hebben vanuit een basispunt in een game beter kan worden ingezet voor grafisch en bij andere games juist resolutie of fps.

Zolang ze per saldo maar net als MHW de keuze bij de speler leggen, vind ik het wel prima. Division 2 singleplayer vind ik prima op 30fps te spelen om van de omgeving te genieten, maar ga ik online waar elke kogel telt.. geef mij gewoon die 60fps, dat ik dan wat minder eyecandy zie maak niet uit, mijn doel is neermaaien van tegenstanders, niet de omgeving tot foto detail gaan ervaren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FMS
  • Niet online

FMS

De SSD betekent niet slechts betere laadtijden maar gaat game design fundamenteel veranderen. Daarnaast biedt de veel krachtigere CPU mogelijkheden op het gebied van AI en pyshcics die de huidige gen niet aan kan.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:04
Even voor de duidelijkheid. Ps5 komt de 19e. Ik heb een 65C9 en een marantz SR7011. Is het beter om de ps5 rechtreeks op de tv aan te sluiten en vua optisch naar de receiver. (gebruik 90% van de tijd de koptelefoon). Of via receiver naar TV, zoals ik nu heb met de ps4 pro??.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
[...]

Graphics is veel meer dan resolutie en raytracing alleen. 4K is slechts een nummer. Je kunt Half Life 1 in 4K renderen en het ziet er nog niet uit. Textures, wereld detail, pop-in, etc. voegen zoveel meer toe dan resolutie alleen. En dan hebben we het nog niet over non-gfx zaken als snelle IO waardoor je laadtijden bijna nihil zijn bijvoorbeeld.

• Ozzie
[...]

Wat misschien wel een verschil maakt is bij multiplayer. Ik kan me voorstellen dat je dan zoveel mogelijk FPS wil hebben, maar ik speel zelf geen multiplayer games dus dan ga ik liever voor het zo mooi mogelijke plaatje.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Maakt het je ook niet uit bij welk type game het is? Lijkt me dat je met een SP eerder voor eyecandy kiest en voor een CoD of racing voor de fps.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:54
FMS schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:56:
De SSD betekent niet slechts betere laadtijden maar gaat game design fundamenteel veranderen. Daarnaast biedt de veel krachtigere CPU mogelijkheden op het gebied van AI en pyshcics die de huidige gen niet aan kan.
Mwah, dit zal enkel voor 1st party games (kunnen) gelden. De rest zal nog een tijd gebonden zijn aan hardware limieten van andere platformen en vorige generaties.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rossi46
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Graphics is veel meer dan resolutie en raytracing alleen. 4K is slechts een nummer. Je kunt Half Life 1 in 4K renderen en het ziet er nog niet uit. Textures, wereld detail, pop-in, etc. voegen zoveel meer toe dan resolutie alleen. En dan hebben we het nog niet over non-gfx zaken als snelle IO waardoor je laadtijden bijna nihil zijn bijvoorbeeld.
Absoluut waar, meet resolutie helpt toch ook wel mee. En framerate. Ik vind het erg teleurstellend dat men voor Watch Dogs Legion heeft gekozen voor welliswaar 4k, maar dan weer op 30fps. Met RT uiteraard en dat geeft hele mooie natuurgetrouwe schaduwen en reflecties, maar die 30fps is wel een domper.

• FMS
  • Niet online

FMS

Rossi46 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Mwah, dit zal enkel voor 1st party games (kunnen) gelden. De rest zal nog een tijd gebonden zijn aan hardware limieten van andere platformen en vorige generaties.
En daarom kiezen we voor de Ps5. :Y) Ik verwacht dat Sony en hun 1st party studios veruit de meeste eerste echte next gen games gaan produceren.

• Segafreak83
Kenny_026 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Maakt het je ook niet uit bij welk type game het is? Lijkt me dat je met een SP eerder voor eyecandy kiest en voor een CoD of racing voor de fps.
Nee, 60fps minimaal, overal, geen excuses of smoesjes meer dat de hardware een probleem is.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:22:
ik heb ook 100% bewust voor de Digital only gekozen. ik heb in alle jaren van de ps4 bij aanschaf 2 disc games gekocht. daarna alles digital. het boeit me niet of games 10-20 euro duurder zijn. gemak mag ook wat kosten :) plus het scheelt weer opberg ruimte met al die hoesjes.
Ik zelf ben juist het tegenovergestelde, heb slechts een paar games digitaal gekocht (of review exemplaar gekregen) en heb zelf over de 126 fysieke games voor de PS4.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
harley2009 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:02:
Even voor de duidelijkheid. Ps5 komt de 19e. Ik heb een 65C9 en een marantz SR7011. Is het beter om de ps5 rechtreeks op de tv aan te sluiten en vua optisch naar de receiver. (gebruik 90% van de tijd de koptelefoon). Of via receiver naar TV, zoals ik nu heb met de ps4 pro??.
In mijn geval hangt de PS4 Pro aan de TV en de Receiver aan de ARC HDMI van de TV, omdat mijn receiver geen HDR doorgeeft. Mijn TV heeft dan weer geen eARC dus ik heb hooguit DTS5.1 of DD5.1, PCM gaat maar tot max 2.0 bij mij.
Als ik de PS4 direct op de receiver aansluit heb ik wel alle audio opties, maar geen HDR meer.
Verder is het verschil van wel of geen HDR groter imo dan DTS of DD5.1 vs Dolby True HD / DTS:HD of 5.1 PCM.
Als je receiver wel 4K/60 + HDR doorgeeft zou ik de PS5 gewoon op de receiver aansluiten, tenzij je TV HDMI2.1 functies ondersteund (en je receiver niet), dan zou ik de receiver aan de eARC van de TV hangen en de PS5 aan de TV.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 12:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Segafreak83 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Nee, 60fps minimaal, overal, geen excuses of smoesjes meer dat de hardware een probleem is.
Hardware is altijd een issue, nu en in de toekomst als hardware nog sneller wordt.

Je kan altijd kiezen voor meer eye-candy of meer performance. Eye-candy verkoopt bij veel type spellen nu eenmaal beter, dus zullen veel ontwikkelaars kiezen voor deze eye-candy.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 12:59
De meeste aangekondigde games krijgen gelukkig een 60 fps mode. Hopelijk wordt dat de norm, want élke game speelt beter op 60 fps. Het is niet altijd nodig... maar het is altijd beter dan 30.

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02 14:54
majoh schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:24:
[...]
Hardware is altijd een issue, nu en in de toekomst als hardware nog sneller wordt.

Je kan altijd kiezen voor meer eye-candy of meer performance. Eye-candy verkoopt bij veel type spellen nu eenmaal beter, dus zullen veel ontwikkelaars kiezen voor deze eye-candy.
Inderdaad want in principe had elk PS4 spel natuurlijk ook gewoon op 60FPS kunnen draaien als de ontwikkelaar daar voor had gekozen. Ben daarom ook blij dat er nu blijkt dat veel games verschillende preformance modes hebben zodat de gebruiker zelf kan kiezen wat hij wil.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:05
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal 60 (of zelfs 120) fps gewend bent je niet meer zo gemakkelijk "terugschakeld" naar 30 (of 60) fps zonder irritaties, want het loopt minder soepel, meer blur, etc.
Ook een 144 fps monitor is een wereld van verschil t.o.v. een 60 fps monitor.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Ja ik heb dat ook altijd als ik na een weekendje in m'n Ferrari weer met m'n Civic moet rijden -O-

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 21:26
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:47:
Helpt een hogere framerate ook tegen motion sickness?
Heb vorige week Uncharted (2007) eindelijk eens uitgespeeld op mn PS3, maar werd tegen het eind echt naar met een vervelende soort hoofdpijn. Toen ging de lol er wel vanaf.. Las dat voor die game een patch was om motion blur aan/uit te zetten, maar heb dat nog niet geprobeerd.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb hier namelijk ook last van, maar met name bij FPS games. Third person is het probleem bij mij een stuk minder. Fallout 4 kan je schakelen naar achter de persoon, maar de manier van draaien is nog steeds first person en ik word daar aanzienlijk misselijk van. Ik kan me herinneren met Uncharted dat ik het ook had op de PS3.

Ik wil deel 2 en deel 3 op de PS5 gaan spelen voordat ik Uncharted 4 ga doen. De Nathan Drake collection is nu 10 euro in de Playstation Store, en die draaien wel op 60 fps naar mijn weten.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:17
Linksquest schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Ik zelf ben juist het tegenovergestelde, heb slechts een paar games digitaal gekocht (of review exemplaar gekregen) en heb zelf over de 126 fysieke games voor de PS4.
Waarom verkoop je die dan niet? Enige wat me soms tegenstaat bij digitale games is dat je ze in je bezit houdt er er nooit meer wat mee doet. Met doosjes etc snap ik daar al helemaal niets van. Wat moet je er mee?

• timetje100
  • Laatst online: 31-01 17:04
Ik zie nu ineens dat de ps5 versie van call of duty black ops war op 13 november staat? De upgrade naar ps5 versie zou toch pas later komen?

https://www.bol.com/nl/p/...831491/?s2a=#productTitle

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 15:48
timetje100 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:11:
Ik zie nu ineens dat de ps5 versie van call of duty black ops war op 13 november staat? De upgrade naar ps5 versie zou toch pas later komen?

https://www.bol.com/nl/p/...831491/?s2a=#productTitle
Ja meerdere games en PS5 accessoires staan op 12 november. Ook als ik bij de Gamemania naar de PS5 versie van Sackboy kijk staat 12 november.

Het lijkt er dus op dat we een week naar een hoesje mogen staren voordat we kunnen gamen.

• timetje100
  • Laatst online: 31-01 17:04
Poulske schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Ja meerdere games en PS5 accessoires staan op 12 november. Ook als ik bij de Gamemania naar de PS5 versie van Sackboy kijk staat 12 november.

Het lijkt er dus op dat we een week naar een hoesje mogen staren voordat we kunnen gamen.
Ik bedoel meer dat ik dacht dat de ps5 versie pas veel later zou komen dan de ps4 versie? Eind 2020?

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 21:49
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.

Bij films is 24 fps volgens mij nog steeds de standaard. HFR (48 fps) heb ik eens gezien bij de tweede hobbit film en was echt een wereld van verschil. Dit zijn in vergelijking met games heel lage "refresh rates".
Hoe komt het dat 30 fps of zelfs 60 fps bij games als absolute minimum wordt gezien?
Is het verschil te zien tussen 60 en 120 fps?

60 tov 30 snap ik nog, is veel vloeiender. Maar is 120 dan niet wat overkill, of onder het motto "gewoon omdat het kan"?

PSN: Zwartkijker

• Poulske
timetje100 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Ik bedoel meer dat ik dacht dat de ps5 versie pas veel later zou komen dan de ps4 versie? Eind 2020?
Ooh nee, deze komt direct met de release.

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
Zwartkijker schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:27:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.

Bij films is 24 fps volgens mij nog steeds de standaard. HFR (48 fps) heb ik eens gezien bij de tweede hobbit film en was echt een wereld van verschil. Dit zijn in vergelijking met games heel lage "refresh rates".
Hoe komt het dat 30 fps of zelfs 60 fps bij games als absolute minimum wordt gezien?
Is het verschil te zien tussen 60 en 120 fps?

60 tov 30 snap ik nog, is veel vloeiender. Maar is 120 dan niet wat overkill, of onder het motto "gewoon omdat het kan"?
Je laatste zin klopt wel een beetje, maar het geeft wel een heel vloeiend beeld. Dit kan bij sommige games goed van pas komen. Als je het verschil zou willen zien: sommige recente smartphones en de iPad Pro hebben een 120hz scherm, het lijkt eerst een gimmick maar zodra je het hebt raak je er snel aan gewend

• Rossi46
Houthuizen96 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Je laatste zin klopt wel een beetje, maar het geeft wel een heel vloeiend beeld. Dit kan bij sommige games goed van pas komen. Als je het verschil zou willen zien: sommige recente smartphones en de iPad Pro hebben een 120hz scherm, het lijkt eerst een gimmick maar zodra je het hebt raak je er snel aan gewend
Dit is inderdaad een goed voorbeeld. Veel (duurdere) telefoons maken nu de overstap naar 120hz scherm, komende van 60hz. En dat verschil merk je echt :)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:41

Major_ton

Shoot!

Heel leuk al die verschillende grafische settings, maar op een console zie ik het liefst één door de developer gekozen setting (mits ze zo handig zijn om een locked framerate zonder frame drops te kunnen hanteren). Nu voelt elke setting die je zelf kan kiezen als een compromis. Je kan nooit het mooiste beeld én de hoogste framerate tegelijk hebben. Op PC's zijn verschillende settings een must aangezien niemand dezelfde PC heeft en als je zin hebt om geld uit te geven dan kan je wél op alle fronten maximaliseren, maar met consoles ligt dat anders.

Some infinities are bigger than others.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Major_ton en op console zijn de settings nu ook een must aangezien niet iedereen dezelde tv/monitor heeft.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:41

Major_ton

Shoot!

CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:54:
@Major_ton en op console zijn de settings nu ook een must aangezien niet iedereen dezelde tv/monitor heeft.
Dat is onzin natuurlijk. Het gross is 4K tegenwoordig, maar los daarvan kan een spel gewoon op één resolutie gerenderd worden en middels upscaling of downsampling aangepast worden aan de native resolutie van het gebruikte scherm. Dat lukt nu ook, waar bij de resolutie wordt gekozen op systeem niveau voor de output en het niet als een render optie wordt gezien.

Some infinities are bigger than others.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Major_ton schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Dat is onzin natuurlijk. Het gross is 4K tegenwoordig, maar los daarvan kan een spel gewoon op één resolutie gerenderd worden en middels upscaling of downsampling aangepast worden aan de native resolutie van het gebruikte scherm. Dat lukt nu ook, waar bij de resolutie wordt gekozen op systeem niveau voor de output en het niet als een render optie wordt gezien.
120Hz, VRR dat soort dingen zijn lang nog niet mainstream maar vereisen wel aanpassing aan hoe de game de CPU/GPU inzet. Als je tv geen 120Hz support, wat doe je dan met de overhead die je CPU/GPU nog heeft? Wellicht inzetten voor ray tracing? Of zeg je dan, nee moet uniform zijn en als raytracing niet op 120Hz kan dan maar helemaal niet? Of geen 120Hz supporten?

• Caayn
  • Niet online
Uitgebreide settings zoals je op PC ziet hoef ik niet persé op consoles, voor mij één van de redenen waarom ik met PC gaming gestopt ben. Een aantal presets, zoals de bekende performance vs resolutie modes, die wij de laatste tijd veel zien vind ik dan wel weer een groot pluspunt.
[...]

Ray tracing, instant loading, nieuwe game mechanics zoals te zien in R&C Rift Apart, grafische vooruitgang buiten resolutie en FPS om, haptic feedback en adaptive triggers.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/681211641617973266/768798300747989062/ps5-6-1024x470.jpg
Major_ton schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:53:
Heel leuk al die verschillende grafische settings, maar op een console zie ik het liefst één door de developer gekozen setting (mits ze zo handig zijn om een locked framerate zonder frame drops te kunnen hanteren). Nu voelt elke setting die je zelf kan kiezen als een compromis. Je kan nooit het mooiste beeld én de hoogste framerate tegelijk hebben. Op PC's zijn verschillende settings een must aangezien niemand dezelfde PC heeft en als je zin hebt om geld uit te geven dan kan je wél op alle fronten maximaliseren, maar met consoles ligt dat anders.
Ik heb dat met HDR. Ik hoop dat we niet meer per game ook nog eens HDR moeten finetunen, maar het kunnen laten bij "system level HDR calibration" want de PS4 nu ook heeft. Het zal helemaal mooi zijn als meer developers in de toekomst Dolby Vision gaan supporten, dan gaat het helemaal makkelijk worden.

Nu moet je bv van te voren weten of een Dev HGIG of DTM (Dynamic Tone Mapping) ondersteuning heeft voor een game, waar je dus dan weer per game je setting moet aanpassen Is niet veel werk, maar naar mijn idee niet nodig.
Games that support HGIG
No Mans Sky.
Call Of Duty: Modern Warfare.
Gran Turismo Sport (unconfirmed, this presentation indicates that it might)
Kom maar gewoon met DV support zou ik zeggen.

[ Voor 85% gewijzigd door Recon24 op 22-10-2020 13:43 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Fat boy <3

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:35
Die kan wel een Sonja Bakker gebruiken :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nee joh net als met vrouwen er moeten wat ronde vormen aan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-10-2020 13:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• spijkerhoofd
Chaoss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:37:
Dit is meer een bierbuik :o

• Flghter1982
Chaoss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:37:
hopelijk dat zo'n apparaat dan niet 1x per maand op hol slaat :P

• spijkerhoofd
Flghter1982 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

hopelijk dat zo'n apparaat dan niet 1x per maand op hol slaat :P
En al helemaal niet dat het synchroon loopt met mijn vriendin :+

• Flghter1982
spijkerhoofd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

En al helemaal niet dat het synchroon loopt met mijn vriendin :+
daarom heb ik voor de digital only gekozen. ik wil geen risico nemen en nog een ding met een gleuf (disc versie) in huis nemen. >:)

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-02 15:24
Shit pas die zo wel in mijn kastje van 12 cm hoogte :S
Anders vind de vrouw het minder leuk :$

• Ozzie
Hij zou ongeveer 10cm hoog moeten zijn, maar of dat met of zonder de stand is weet ik niet.

• Caayn
  • Niet online
Starscreamer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:44:
Shit pas die zo wel in mijn kastje van 12 cm hoogte :S
Anders vind de vrouw het minder leuk :$
Succes (y)

PS5: 390x104x260 mm
PS5 DE: 390x92x260 mm

Dat is exclusief de standaard.

• Tricto
  • Laatst online: 13-02 10:19
Caayn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
Succes (y)

PS5: 390x104x260 mm
PS5 DE: 390x92x260 mm

Dat is exclusief de standaard.
Oeff, dat is voor mij wel een klein probleempje. Mijn ikea Besta kastje heeft een opening van +- 95 mm hoog.
En ik heb de versie MET de disk besteld. Even uitvogelen hoe ik dat op ga lossen.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:11
Tricto schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Oeff, dat is voor mij wel een klein probleempje. Mijn ikea Besta kastje heeft een opening van +- 95 mm hoog.
En ik heb de versie MET de disk besteld. Even uitvogelen hoe ik dat op ga lossen.
Ik denk dat je toch hem ergens anders moet plaatsen, alleen al om de PS5 wat meer ademruimte te geven

• Tricto
  • Laatst online: 13-02 10:19
Cloud_VII schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat je toch hem ergens anders moet plaatsen, alleen al om de PS5 wat meer ademruimte te geven
Mijn idee is om het plankje op een of andere manier iets te verlagen. En de achterkant van het meubel open te maken. Hopen dat dat voldoende is. Ik zie het echt niet zo zitten om de PS5 staand neer te zetten. Ook heb ik niet een ander apparaat wat mooi in die opening staat. En om de PS4 pro nou te laten staan is ook een beetje overdreven.

• Ozzie
Straks als mijn vrouw van huis is ook maar even meten of die hier wel gaat passen :) Wil natuurlijk geen slapende honden wakker maken.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 15:08
Tricto schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Mijn idee is om het plankje op een of andere manier iets te verlagen. En de achterkant van het meubel open te maken. Hopen dat dat voldoende is. Ik zie het echt niet zo zitten om de PS5 staand neer te zetten. Ook heb ik niet een ander apparaat wat mooi in die opening staat. En om de PS4 pro nou te laten staan is ook een beetje overdreven.
Ga er maar vanuit dat de PS5 z'n warmte goed kwijt moet kunnen. De XSX blaast volgens Digital Foundry lucht van 65 graden uit de bovenkant. Wellicht niet vergelijkbaar met de PS5, maar geeft wel aan dat die apparaten nogal wat warmte afvoeren en het handig is dat niet in een te kleine ruimte te laten circuleren.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb 2 120mm fans achter op het tv meubel gemonteerd. Usb kabel voor stroom. Werkt perfect.

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-01 18:02
FMS schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:29:
Ik heb 2 120mm fans achter op het tv meubel gemonteerd. Usb kabel voor stroom. Werkt perfect.
NIce, heb je foto hoe dat eruit ziet?
Ben wel benieuwd. Heb mijn PS4 uit het meubel gehaald na een tijdje want was niet genoeg ruimte.

• Segafreak83
FMS schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:29:
En nu een zwarte (geblakerde) muur achter je meubel? Had ik wel :$ |:(

• FMS
  • Niet online

FMS

Joseph4820 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

NIce, heb je foto hoe dat eruit ziet?
Ben wel benieuwd. Heb mijn PS4 uit het meubel gehaald na een tijdje want was niet genoeg ruimte.
Sure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMM0hdcaAtNRlom0XV5NKRQxUaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYSvNSvsKWjx9bto9finxF9y.jpg?f=fotoalbum_large

De voetjes helpen met de koeling.

Voor de PS5 wil ik een nieuwe plaat snijden en de fans iets verder van elkaar monteren.
Segafreak83 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

En nu een zwarte (geblakerde) muur achter je meubel? Had ik wel :$ |:(
Geen last van! De fans blazen maar heel zachtjes.

[ Voor 22% gewijzigd door FMS op 22-10-2020 15:08 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-02 08:50
Recon24 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:31:
[Afbeelding]

[...]

Ik heb dat met HDR. Ik hoop dat we niet meer per game ook nog eens HDR moeten finetunen, maar het kunnen laten bij "system level HDR calibration" want de PS4 nu ook heeft. Het zal helemaal mooi zijn als meer developers in de toekomst Dolby Vision gaan supporten, dan gaat het helemaal makkelijk worden.

Nu moet je bv van te voren weten of een Dev HGIG of DTM (Dynamic Tone Mapping) ondersteuning heeft voor een game, waar je dus dan weer per game je setting moet aanpassen Is niet veel werk, maar naar mijn idee niet nodig.

[...]

Kom maar gewoon met DV support zou ik zeggen.
De intentie achter HGIG is heel mooi, maar het is inderdaad helemaal niet gebruiksvriendelijk. Ik heb als redelijk technisch aangelegde tweaker toch wel even research moeten doen hoe dit nu zat. Had al gelezen dat HGIG een mooie toevoeging is... dus ik had het om te proberen eens aangezet bij TLOU2. Veel te donker omdat dat spel het weer niet ondersteunt. Het feit dat je tv de optie wel biedt, plus het feit dat je van de developer moet weten of een game HGIG ondersteunt maakt het wel alleen iets voor de enthousiast.

Hoop dat de PS5 een feature heeft die dit automatisch kan aansturen, of je in ieder geval op de hoogte stelt als je een tv hebt die het ondersteunt. Want in de demo filmpjes ziet het er echt briljant uit.
Tricto schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Zet hem er alsjeblieft niet in maar erop of zo.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe is de airflow eigenlijk? In welke richting wordt de warme lucht geblazen? Ik ga de PS5 liggend in een zwevend meubel plaatsen, mogelijk moet ik dan ook nog extra fans plaatsen aan de onderkant van het meubel aangezien de achterkant strak tegen de muur zit.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:48:
Hoe is de airflow eigenlijk? In welke richting wordt de warme lucht geblazen? Ik ga de PS5 liggend in een zwevend meubel plaatsen, mogelijk moet ik dan ook nog extra fans plaatsen aan de onderkant van het meubel aangezien de achterkant strak tegen de muur zit.
Lucht word van de voorkant / bovenkant naar de achterkant geblazen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• FMS
  • Niet online

FMS

CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:48:
De hele achterkant is de luchtuitlaat. Warme lucht wordt dus van achteren naar buiten geblazen.

Wmb kan die prima in een kast, mits voldoende airflow.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, dan heb je dus risico dat de warme lucht aan de achterkant, die bij mij nergens anders heen kan dan naar voren, weer wordt aangezogen aan de voorkant waardoor ie steeds warmer wordt.. Maar even aanzien tegen die tijd dan.

• Starscreamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWUddQ56O034cjvJ16P7oPb5A0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OofHSJej5cM2lx7p4lU2ki7b.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een laptop koeler onder mijn PS4 geplaatst. Geen stof daardoor maar past niet met PS5

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:29
Starscreamer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:59:
[Afbeelding]

Ik heb een laptop koeler onder mijn PS4 geplaatst. Geen stof daardoor maar past niet met PS5
Nee voor ps5 heb je een aparte tafel voor nodig 😂😂

nothing stops this train

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 11:33
Starscreamer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:59:
[Afbeelding]

Geen stof.. heb je wel eens onder je PS4 logo gekeken? :D

• Starscreamer
Martijn1990 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Geen stof.. heb je wel eens onder je PS4 logo gekeken? :D
Dat is de voorkant die krijg je altijd slecht schoon :P. Bedoel meer in kastje of op de PS4 ;)
Al hoewel ik nu beter kijk ligt er toch wat stof :P

[ Voor 8% gewijzigd door Starscreamer op 22-10-2020 15:12 ]

• Martijn1990
Starscreamer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is de voorkant die krijg je altijd slecht schoon :P. Bedoel meer in kastje of op de PS4 ;)
Snapte je wel hoor ;) Maar ff een doekje erlangs en het is zo weg!

• FMS
  • Niet online

FMS

Bij gebrek aan nieuws en gespreksstof, laten we een rondje laat-zien-waar-je-je-PS5-gaat-plaatsen doen?

• Martijn1990
Ergens in dit rack of rechtop ernaast:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jMNTSpw/IMG-7015.jpg

En hier moet het beeld op komen :D :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jT8P5JW/IMG-7147.jpg

Foto van het beeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6mSf0M2/IMG-7103.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Martijn1990 op 22-10-2020 15:26 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 21:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brLrYGFnInXHZj9Uh1ftlhoSMUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tz8GGipAXnAUSY6lJQE6fORH.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat bij mij niet passen in het zwarte kastje. Hij komt dus op mijn pc te staan. Moet maar zegt mijn vriendin ook, want ook zonde als we nu nieuw tv-meubel kopen en even later wellicht een huis kopen met nieuwe inrichting (zegt zij).

Verwijderd

Martijn1990 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo'n gameroom wil ik ook wel! :o _/-\o_

• Joseph4820

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dayum

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ok we hebben nu al een winnaar.
Speelt dit wel fijn eigenlijk op zo’n groot scherm?
Kyhfin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]

Gaat bij mij niet passen in het zwarte kastje. Hij komt dus op mijn pc te staan. Moet maar zegt mijn vriendin ook, want ook zonde als we nu nieuw tv-meubel kopen en even later wellicht een huis kopen met nieuwe inrichting (zegt zij).
Gewoon rechtop achter de tv, opgelost :)

• Flghter1982

[Afbeelding]

Foto van het beeld:

[Afbeelding]
oh wat kan ik me toch storen aan niet weggewerkte kabeltjes :P >:)

• Joseph4820
Flghter1982 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

haha inderdaad, verder is dit natuurlijk wel ideale splitscreen setup, maar shooter in je eentje kan je beter monitor voor pakken

• Starscreamer

• Martijn1990
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ok we hebben nu al een winnaar.
Speelt dit wel fijn eigenlijk op zo’n groot scherm?
Haha thanks. Ik ben geen hele grote gamer en heb deze kamer ook nog niet zo lang. Tot nu toe TLOU2 gespeeld en dat was echt geweldig! Hele snelle shooters is misschien wat minder fijn, maar verwacht dat het best prima zal gaan.

• Martijn1990
Flghter1982 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Die liggen nu iets netter, maar.... zodra ik de kamer binnen kom en de beamer een doe, gaan alle lampen uit en is het pikzwart in de kamer ;) Dus moet zeggen dat ik me er eigenlijk niet aan stoor omdat ik ze toch niet zie.

• Poulske
Er is een nieuw artikel op de PlayStation Blog gepost betreffende de media apps op de PS5:

https://blog.playstation....aming-apps-coming-to-ps5/

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Zo'n groot scherm en dan nog in zwart-wit gamen :N

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Ik zit stiekem wel te kijken naar die remote eigenlijk.. benieuwd of je de buttons kan programmeren :)

• Martijn1990
Bas170 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Zo'n groot scherm en dan nog in zwart-wit gamen :N
Weet je hoeveel kleur je nodig hebt om zo'n scherm te vullen!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Martijn1990 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Weet je hoeveel kleur je nodig hebt om zo'n scherm te vullen!
Nou, blijkbaar maar 2

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
yinx84 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

De intentie achter HGIG is heel mooi, maar het is inderdaad helemaal niet gebruiksvriendelijk. Ik heb als redelijk technisch aangelegde tweaker toch wel even research moeten doen hoe dit nu zat. Had al gelezen dat HGIG een mooie toevoeging is... dus ik had het om te proberen eens aangezet bij TLOU2. Veel te donker omdat dat spel het weer niet ondersteunt. Het feit dat je tv de optie wel biedt, plus het feit dat je van de developer moet weten of een game HGIG ondersteunt maakt het wel alleen iets voor de enthousiast.

Hoop dat de PS5 een feature heeft die dit automatisch kan aansturen, of je in ieder geval op de hoogte stelt als je een tv hebt die het ondersteunt. Want in de demo filmpjes ziet het er echt briljant uit.
HGIG in TloU 2 was idd te donker, waar ik weer mensen zag op internet die het er beter uit vonden zien. Helaas was dat niet het geval. Ik heb zelf een LG CX van dit jaar, maar ben van te voren ook wel even bezig geweest om per profiel die ik wilde gebruiken voor HDR, SDR etc instellingen te maken.

[Twitter: https://twitter.com/PlayStation/status/1319266243027865610?s=20]
Additional streaming apps* coming to PS5 include Amazon Prime Video, MyCanal, Hulu, Peacock, and more.

[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 22-10-2020 15:49 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hmmm nog geen ondersteuning voor Plex, maar misschien komt dat nog :)

• Exxus
  • Laatst online: 28-01 15:48
Recon24 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

HGIG in TloU 2 was idd te donker, waar ik weer mensen zag op internet die het er beter uit vonden zien. Helaas was dat niet het geval. Ik heb zelf een LG CX van dit jaar, maar ben van te voren ook wel even bezig geweest om per profiel die ik wilde gebruiken voor HDR, SDR etc instellingen te maken.

[Twitter]
Zo te zien gaat het alleen om een Applt TV+ app. Ik had gehoopt mijn AppleTV 4K weg te kunnen doen en dan de app draaien vanaf de PS5. Helaas is dat nog niet het geval voor zover ik kan zien. Had graag infuse vanaf de PS5 willen kunnen starten :) Wellicht is er een ander alternatief beschikbaar. Afwachten maar.
Pagina: 1 ... 225 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden