• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 13:55
Houthuizen96 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Kijk, dat klinkt bemoedigend! Vraag me wel af hoe de betaling dan zou verlopen? 🤔
Contact opnemen met de klanten en dan per mail een betaallink sturen? Maar zelf als er weer een lockdown komt zoals in april verwacht ik nog steeds dat winkels zoals een MM open blijven (dat waren ze toe volgens mij ook) Het is ook niet zo dat ze 1000'en preorders per winkel hebben dus dat is allemaal wel makkelijk te regelen mbt afstand houden etc

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
Kalder schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Bij een lockdown blijven winkels als supermarkten sowieso open, de kans is klein dat de MediaMarkt ook dicht gaat, mensen zullen toch een nieuwe wasmachine moeten kunnen kopen als de oude het begeeft.
Het zal hooguit zo zijn dat er maar een beperkt aantal mensen naar binnen mag tegelijkertijd ofzo.
Mja, online shoppen dan maar. In Ierland zijn alle niet noodzakelijke winkels dicht en een electronica winkel van niet onder noodzakelijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Tim01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Contact opnemen met de klanten en dan per mail een betaallink sturen? Maar zelf als er weer een lockdown komt zoals in april verwacht ik nog steeds dat winkels zoals een MM open blijven (dat waren ze toe volgens mij ook) Het is ook niet zo dat ze 1000'en preorders per winkel hebben dus dat is allemaal wel makkelijk te regelen mbt afstand houden etc
het enige verschil ik wel dat het toen een "partial lockdown" was en een full lockdown toch wel even net anders is.

ik verwacht dat alleen de winkels die levensmiddelen verkopen. en apotheken open blijven en de rest van NL gaat dan echt 100% dicht. ik snap dat voor sommige mensen een ps5 als levensmiddel gezien wordt maar pretty sure dat rutten in het OMT daar anders over denken ;)

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12 17:01
Tim01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

1000'en niet, maar zeker 500-1000 voor sommige vestigingen. Regel dat maar op 1,5 meter als iedereen 10:00 sochtends voor de deur staat :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Tim01
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

1000'en niet, maar zeker 500-1000 voor sommige vestigingen. Regel dat maar op 1,5 meter als iedereen 10:00 sochtends voor de deur staat :+
We weten de aantallen natuurlijk niet maar de meeste gaan ongeveer uit van 50-75 per MM vestiging, zeker geen 500+ en dat zou prima moeten kunnen desnoods met wat verschillende tijdslots
Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

het enige verschil ik wel dat het toen een "partial lockdown" was en een full lockdown toch wel even net anders is.

ik verwacht dat alleen de winkels die levensmiddelen verkopen. en apotheken open blijven en de rest van NL gaat dan echt 100% dicht. ik snap dat voor sommige mensen een ps5 als levensmiddel gezien wordt maar pretty sure dat rutten in het OMT daar anders over denken ;)
Dan heb je het idd over een full lockdown, ik ga er niet van uit dat dit gaat gebeuren...

[ Voor 3% gewijzigd door Tim01 op 21-10-2020 15:36 ]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Gelukkig levert de MediaMarkt niet alleen PS5's, want de PS5 is natuurlijk niet een levensmiddel, al is het dat voor mij wel zo'n beetje 8)7 Maar als je wasmachine / koelkast / oven / koffiezet apparaat kapot gaat wil je toch een nieuwe kunnen kopen. Plus ik denk dat als ze echt zo'n strenge lockdown gaan voeren dat bepaalde mensen helemaal uit hun dak gaan en zullen protesteren. Bovendien zijn de winkels als mediamarkt meestal ruim genoeg om makkelijk de 1,5m afstand te kunnen hanteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 21-10-2020 15:36 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het lijkt erop dat Digital Foundry of al een PS5 heeft of er zeer binnenkort 1 in handen krijgen:

[Twitter: https://twitter.com/dark1x/status/1318840382592081920?s=21]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Het heeft ook een averechts effect. Met de Playstation 5 in huis kom je daarna minder buiten de deur

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

cold_as_ijs schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Tjaa
Je kan op de zaken vooruit lopen volledig digitaal te gaan, maar misschien zijn al je digitale aankopen wel ook weggegooid geld aangezien sony dan gewoon alleen streaming toestaat, dus vanuit dat oogpunt kan je beter geen games kopen.
Ik geloof wel dat digitale aankopen een blijvertje is. Of streaming dan de onderliggende techniek is staat er denk ik los van. Men zou wel kwaad bloed zetten als je aangekochte games dan ineens niet meer te spelen zijn.
Ga zelf voor de disc versie, maar het is inderdaad geen slecht idee om aan het eind van de (nieuwe) generatie meer digitaal te gaan kopen (uitgaande dat dit de laatste generatie met disc is). Nu al gelijk doen lijkt me onnodig, er is ook vrij weinig wat ik nog steeds speel en uit het begin van deze generatie komt. Alleen GTA 5 eigenlijk.

• I ColoSsuZz I
Tim01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

We weten de aantallen natuurlijk niet maar de meeste gaan ongeveer uit van 50-75 per MM vestiging, zeker geen 500+ en dat zou prima moeten kunnen desnoods met wat verschillende tijdslots

[...]

Dan heb je het idd over een full lockdown, ik ga er niet van uit dat dit gaat gebeuren...
Ik weet sommige aantallen wel, en die liggen boven de 500 ;)

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
Kyhfin schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:38:
Het heeft ook een averechts effect. Met de Playstation 5 in huis kom je daarna minder buiten de deur
eigenlijk zou de regering in het geval van een full lockdown elke huishouden een ps5 kado moeten doen. dan lullen we ook niet meer over de 1000 euro van rutten en zijn we binnen 4 weken van corona af. win win? :9~

• Kyhfin
Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

eigenlijk zou de regering in het geval van een full lockdown elke huishouden een ps5 kado moeten doen. dan lullen we ook niet meer over de 1000 euro van rutten en zijn we binnen 4 weken van corona af. win win?
Ik ben akkoord :+

• Tim01
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

per vestiging?
Verkeerd gelezen :X

[ Voor 94% gewijzigd door poor Leno op 21-10-2020 15:48 ]

• Hulleman
Exxus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Tja, ieder zijn ding. Ik heb mijn PS4 een tijd geleden al verkocht, zou willen dat ik nog even had gewacht. Nu is het echt helemaal niets :)
Echt he, same here.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-LUH6CDLdCmQSV1su3Dh5AKytU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wwu3zo9jigvQREhMae8eBq4B.gif?f=user_large

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12 02:10
Zwartkijker schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
poor Leno, poor poor Leno 😉
@poor Leno . Al lang eens willen vragen, maar fan van Röyksopp ? :)

Sorry voor de completely off-topic :)
Twixie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

@poor Leno . Al lang eens willen vragen, maar fan van Röyksopp ? :)

Sorry voor de completely off-topic :)
:>

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12 15:42
Tom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Ik geloof wel dat digitale aankopen een blijvertje is. Of streaming dan de onderliggende techniek is staat er denk ik los van. Men zou wel kwaad bloed zetten als je aangekochte games dan ineens niet meer te spelen zijn.
Ga zelf voor de disc versie, maar het is inderdaad geen slecht idee om aan het eind van de (nieuwe) generatie meer digitaal te gaan kopen (uitgaande dat dit de laatste generatie met disc is). Nu al gelijk doen lijkt me onnodig, er is ook vrij weinig wat ik nog steeds speel en uit het begin van deze generatie komt. Alleen GTA 5 eigenlijk.
Ik koop eigenlijk voornamelijk disk en af en toe digitaal, maar alleen bij goeie deals. Ik blijf dit ook doen tot het einde van deze generatie. Die ps5 gaat waarschijnlijk toch nooit weg, dus wil nog wel over mijn games beschikken. Waarschijnlijk start ik hem nooit meer op zoals de meeste oude games op de PlayStation O-)

• Kalder
Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

eigenlijk zou de regering in het geval van een full lockdown elke huishouden een ps5 kado moeten doen. dan lullen we ook niet meer over de 1000 euro van rutten en zijn we binnen 4 weken van corona af. win win? :9~
Dat zou ik dan echt een pro gamer move noemen. Is die petite al opgestart? Waar kan ik tekenen?

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Denk dat er wat miscommunicatie is tussen jullie. Jij bedoelt de levering consoles per vestiging in de 1e batch en @I ColoSsuZz I bedoelt volgens mij het aantal pre-orders per vestiging.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Precies de titels die ik wil halen dus. 8)

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12 15:42
Dalim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Denk dat er wat miscommunicatie is tussen jullie. Jij bedoelt de levering consoles per vestiging in de 1e batch en @I ColoSsuZz I bedoelt volgens mij het aantal pre-orders per vestiging.
Lijkt me sterk dat mediamarkt 25000 ps5 geleverd krijgt voor de release terwijl ze net na de pre-orders aangaven dat ze 10000 pre-orders hebben binnen gekregen en daar het meeste niet van konden leveren.

https://www.ad.nl/tech/wi...at-wordt-lastig~a999c69d/

• I ColoSsuZz I
Dalim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Dit inderdaad. Ik had 't over het aantal winkel pre-orders per vestiging. Niet over 't aantal dat ze daadwerkelijk gaan binnen krijgen bij de 1ste batch. Dat ligt inderdaad rond de 50-70 afhankelijk per vestiging

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-12 12:05
Ik heb ook navraag gedaan bij de MM, ze verwachten 40 met disk en 10 zonder... dus 500 lijkt mij wel erg veel van het goede op launch day

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Ik kreeg een mail van 'mijn' mediamarkt dat ik met mijn reservering bij de eerste batch zat. Nu was die mail verzonden met alle klant adressen open en bloot (lekker avg :P) in het aan veld en dat waren er echt maar iets van 20. Nu is dit een kleine mediamarkt maar dan verschilt het aantal units per vestiging wel heel erg.

Edit laat maar dus :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:58:
Precies de titels die ik wil halen dus. 8)
[Twitter]
Oh oh. Is dit de cover your ass voor AC Valhalla? O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FF 16 is een PS5 exclusive rn komt al in 2021:

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 21-10-2020 19:56 ]

• bram1984
2021 wordt een ziek jaar.

@YakuzA I don't follow. :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12 17:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heel eerlijk gezegd hou ik daar niet zo van. Als iets gewoon multiplatform is hou het dan ook zo. Nou maakt het mij persoonlijk niet uit want speel dit niet. Maar als deel 15 op de xbox en pc uitkwam dan vind ik dat deel 16 dat ook gewoon hoort te komen. Is persoonlijk en zal iedereen zn eigen gedachten over hebben. Maar van mij hoeft dat niet. Zeker als de exclusiviteit gekocht is, steek dat geld lekker in 1st party studios of extra teams voor je huidige studios.

Wel allemaal lastig aan het worden zo... Zenimax is nu van Microsoft met alles eronder. Dus grote kans dit allemaal exclusief word(pc/xbox). Sony is veel 3rd party deals aan het maken. Is voor de consument niet beter aan het worden. Vroeger had je gewoon sony en Microsoft zn eigen studios. En de rest was 3rd party multiplatform. Nu is het veel timed en gekochte exclusieve games. Of volledig gekochte publishers. Naast een ps5 een pc of xbox hebben is haast wel nodig als je veel 3rd party koopt/speelt. Zeker met al die irritante marketing deals met exclusieve shizzle.. als ik er zo naar kijk word ik er niet heel blij van hoe de gaming toekomst eruit ziet..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

2021 wordt een ziek jaar.

@YakuzA I don't follow. :)
John geeft in die tweet toch aan dat je niet teveel moet verwachten van multi platform games qua performance? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
v8power67 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Heel eerlijk gezegd hou ik daar niet zo van. Als iets gewoon multiplatform is hou het dan ook zo.
Het maakt imho geen verschil of een hele uitgever wordt opgekocht of dat enkel de game exclusive wordt, in beide gevallen heeft een bepaalde groep pech (tenzij je alle consoles hebt).

Realistisch gezien zijn exlusives voor de gamer nooit een voordeel ook die van first party studios niet.

Persoonlijk treft het mij ook niet zo, mijn vrije tijd is beperkt ik moet sowieso keuzes maken in wat ik speel. En de Sony first party games spreken mij aan dus dat pepaald mijn console keuze.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1318971345049391108?s=21]
[...]

Heel eerlijk gezegd hou ik daar niet zo van. Als iets gewoon multiplatform is hou het dan ook zo. Nou maakt het mij persoonlijk niet uit want speel dit niet. Maar als deel 15 op de xbox en pc uitkwam dan vind ik dat deel 16 dat ook gewoon hoort te komen. Is persoonlijk en zal iedereen zn eigen gedachten over hebben. Maar van mij hoeft dat niet. Zeker als de exclusiviteit gekocht is, steek dat geld lekker in 1st party studios of extra teams voor je huidige studios.

Wel allemaal lastig aan het worden zo... Zenimax is nu van Microsoft met alles eronder. Dus grote kans dit allemaal exclusief word(pc/xbox). Sony is veel 3rd party deals aan het maken. Is voor de consument niet beter aan het worden. Vroeger had je gewoon sony en Microsoft zn eigen studios. En de rest was 3rd party multiplatform. Nu is het veel timed en gekochte exclusieve games. Of volledig gekochte publishers. Naast een ps5 een pc of xbox hebben is haast wel nodig als je veel 3rd party koopt/speelt. Zeker met al die irritante marketing deals met exclusieve shizzle.. als ik er zo naar kijk word ik er niet heel blij van hoe de gaming toekomst eruit ziet..
Ik ben ook niet zo van het feit dat complete publishers worden overgenomen, waarin games zitten die al eeuwen oud zijn en naar mijn idee niet eens exclusief horen te zijn. Wat betreft Final Fantasy, die is naar mijn idee altijd een franchise geweest die een "wisselende" werking heeft. Naar mijn idee is de FF serie semi-multiplatform want er worden (of werden) ook FF games ontwikkeld exclusief voor de Nintendo consoles.

Het is een franchise die dichter bij PS/Nintendo zit dan de concurrentie. Wie zegt dat een toekomstige FF game niet weer multiplatform is?

[ Voor 92% gewijzigd door Recon24 op 21-10-2020 19:53 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Ja, eens. Als er geld wordt gestoken in eigen studios, of in exclusieve projecten die in opdracht van Sony gemaakt worden (zoals eerdere insomniac titels) dan vind ik dat positief. Maar exclusiviteit afkopen voelt toch meer alsof er geld wordt besteed om iets onmogelijk te maken (release op andere platforms) in tegenstelling tot het mogelijk maken van iets (nieuw project/vette game die anders wellicht niet gemaakt was).

• nioz
Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Realistisch gezien zijn exlusives voord e gamer nooit een voordeel ook die vam first party studios niet.
Ik denk dat je best het argument kan maken dat een game zoals TLOU misschien niet gemaakt was, of in ieder geval niet met de resources die er nu aan besteed zijn, als ND geen first party Sony studio was. FFXVI daarentegen was er volgens mij sowieso wel gekomen op de Sony consoles, met of zonder deal.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Maar is het echt anders? Als een studio voor 7,5 miljard dollar grkocht wordt dan is dat ook gewoon geld lappen om games bij dr concurentie weg te halen?

• Kalder
Kan het niet gewoon tijdelijk exclusief zijn? Als in na een jaar ook naar xbox?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
nioz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat je best het argument kan maken dat een game zoals TLOU misschien niet gemaakt was, of in ieder geval niet met de resources die er nu aan besteed zijn, als ND geen first party Sony studio was. FFXVI daarentegen was er volgens mij sowieso wel gekomen op de Sony consoles, met of zonder deal.
Dat werkt 2 kanten op, als je een game maakt voor 2-3 platformen dan is je afzet markt hoger, verkoop je meer en is je budget hoger. Als je games maakt voor 1 console dan heb je wel (financiële) hulp nodig?

• nioz
Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:51:
Maar is het echt anders? Als een studio voor 7,5 miljard dollar grkocht wordt dan is dat ook gewoon geld lappen om games bij dr concurentie weg te halen?
Die vergelijk maak ik niet, het is ook geen versus discussie ;)
Maar investeren in game development van eigen studios (dus niet de daad van het opkopen van..) vind ik wel iets anders ja. Ratchet & Clank en Spiderman vind ik mooie voorbeelden. Sony geeft geld uit om games te maken voor PS bezitters. FFXVI was ook zonder het geld van Sony wel op de PS uitgekomen. Dus wat is de toegevoegde waarde van dat geld wat richting FF gaat?

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 12:27
En toch verwacht ik dat alle triple AAA games deze generatie geen 4K 120Hz met RT gaan ondersteunen. (verwacht 😉)

• bram1984
YakuzA schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

John geeft in die tweet toch aan dat je niet teveel moet verwachten van multi platform games qua performance? ;)
Ja?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
DoubleDutch schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

En toch verwacht ik dat alle triple AAA games deze generatie geen 4K 120Hz met RT gaan ondersteunen. (verwacht 😉)
Hoop het niet, ik heb liever mooie games :P

De meeste consoles worden aangesloten op een TV en nog maar een enkeling heeft een 120Hz tv staan. Steek die console resources dan liever in het mooi maken van de game en/of steady 60fps.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:51:
MS heeft Zenimax niet gekocht om games bij de concurrentie weg te halen maar omdat het te lang duurt om zelf studio's op te zetten en deze mogelijkheid zich voordeed. Het gevolg van deze aankoop zal wel zijn dat de (meeste) games straks enkel nog op PC en XBox te spelen zijn. Geen beste ontwikkeling voor de gamers, al boeit mij dat weinig omdat ik straks toch zowel de PS5 als XSX binnen heb staan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• DoubleDutch
Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Hoop het niet, ik heb liever mooie games :P

De meeste consoles worden aangesloten op een TV en nog maar een enkeling heeft een 120Hz tv staan. Steek die console resources dan liever in het mooi maken van de game en/"of steady 60fps.
Ik ook hoor, vind 4K met RT en steady 60fps ook prima, maar zelfs daar ben ik wat huiverig voor.
Zie een game als een nieuwe BF6 multiplayer met 64+ man dit niet halen, misschien zonder RT.
We gaan het zien.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12 17:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Recon24 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:47:
[Twitter]

[...]

Ik ben ook niet zo van het feit dat complete publishers worden overgenomen, waarin games zitten die al eeuwen oud zijn en naar mijn idee niet eens exclusief horen te zijn. Wat betreft Final Fantasy, die is naar mijn idee altijd een franchise geweest die een "wisselende" werking heeft. Naar mijn idee is de FF serie semi-multiplatform want er worden (of werden) ook FF games ontwikkeld exclusief voor de Nintendo consoles.

Het is een franchise die dichter bij PS/Nintendo zit dan de concurrentie. Wie zegt dat een toekomstige FF game niet weer multiplatform is?
Ik ken persoonlijk heel final fantasy niet, nooit gespeeld. Maar als deel 15 op de xbox is geweest en en deel 16 niet en deel 17 weer wel, heeft dit geen impact op het verhaal?
Ik vind dat zodra iets multiplatform is, of dit ervoor nou wel of niet zo was het erna gewoon zo moet blijven. Dat het in verleden wel exclusief uitgebracht werd op ps of nintendo vind ik dan ook verleden. Als ze vorige delen wel multiplatform uitbrengen vind ik het wel zo netjes dit zo te houden. Maja game wereld is ook gewoon keiharde business, en merk dat ik steeds minder pas in de doelgroep helaas.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Kalder schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:53:
Kan het niet gewoon tijdelijk exclusief zijn? Als in na een jaar ook naar xbox?
FF XVI is geen PlayStation exclusive, hoe hard Sony je dat ook wil doen geloven. Het is een 1-year timed exclusive, zoals bijna alle Square-Enix titels. Net als dat FF VII Remake in Maart 2021 gewoon op de Xbox uit gaat komen alleen zal Squaresoft dat nu niet mogen zeggen vanwege hun deal met Sony. Het is allemaal erg kinderachtig en bijna zielig te noemen hoe Sony omgaat met onze intelligentie.

Alle Square-Enix titels behalve FF XIV zijn naar de Xbox gekomen, en die titel is volgens mij ook al aangekondigd zonder release datum. Dus ja... net als bij rechtzaken zou ik naar het precedent kijken, en niet wat game publishers roepen want die bewijzen keer op keer dat ze graag liegen.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 01:00

RMX

Lekker Ventje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

MS heeft Zenimax niet gekocht om games bij de concurrentie weg te halen maar omdat het te lang duurt om zelf studio's op te zetten en deze mogelijkheid zich voordeed. Het gevolg van deze aankoop zal wel zijn dat de (meeste) games straks enkel nog op PC en XBox te spelen zijn. Geen beste ontwikkeling voor de gamers, al boeit mij dat weinig omdat ik straks toch zowel de PS5 als XSX binnen heb staan.
Ik denk niet dat die studio's zonder de omzet van PS kunnen hoor.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
RMX schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Ik denk niet dat die studio's zonder de omzet van PS kunnen hoor.
Het is niet dat de verkopen op de PS4 en PS5 van levensbelang gaan zijn voor Zenimax. MS heeft nog steeds diepe zakken en wil GamePass verkopen. Dan gaat het beschikbaar stellen van de games op de PS5 niet helpen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Recon24
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

FF XVI is geen PlayStation exclusive, hoe hard Sony je dat ook wil doen geloven. Het is een 1-year timed exclusive, zoals bijna alle Square-Enix titels. Net als dat FF VII Remake in Maart 2021 gewoon op de Xbox uit gaat komen alleen zal Squaresoft dat nu niet mogen zeggen vanwege hun deal met Sony. Het is allemaal erg kinderachtig en bijna zielig te noemen hoe Sony omgaat met onze intelligentie.

Alle Square-Enix titels behalve FF XIV zijn naar de Xbox gekomen, en die titel is volgens mij ook al aangekondigd zonder release datum. Dus ja... net als bij rechtzaken zou ik naar het precedent kijken, en niet wat game publishers roepen want die bewijzen keer op keer dat ze graag liegen.
Final Fantasy (Nintendo Entertainment System, 1987);
Final Fantasy II (Nintendo Entertainment System, 1988);
Final Fantasy III (Nintendo Entertainment System, 1990);
Final Fantasy IV (Super Nintendo Entertainment System, 1991);
Final Fantasy V (Super Nintendo Entertainment System, 1992);
Final Fantasy VI (Super Nintendo Entertainment System, 1994);
Final Fantasy VII (PlayStation, pc, 1997);
Final Fantasy VIII (PlayStation, pc, 1999);
Final Fantasy IX (PlayStation, 2000);
Final Fantasy X (PlayStation 2, 2001);
Final Fantasy XI (PlayStation 2, pc, Xbox 360, 2002);
Final Fantasy XII (PlayStation 2, 2006);
Final Fantasy XIII (PlayStation 3, Xbox 360, pc, 2010);
Final Fantasy XIV (PlayStation 3, PlayStation 4, pc, 2010);
Final Fantasy XV (PlayStation 4, Xbox One, pc, 2016)
Final Fantasy XVI (PlayStation 5, n.n.b.)
Final Fantasy Legend (Game Boy, 1989);
Final Fantasy Legend II (Game Boy, 1990);
Final Fantasy Legend III (Game Boy, 1991);
Final Fantasy Adventure (Game Boy, 1993);
Final Fantasy Mystic Quest (Super Nintendo, 1993);
Final Fantasy Tactics (PlayStation, 1998);
Final Fantasy Tactics Advance (Game Boy Advance, 2003);
Final Fantasy X-2 (PlayStation 2, 2003);
Final Fantasy Crystal Chronicles (GameCube, 2004);
Final Fantasy IV Advance (Game Boy Advance, 2005);
Before Crisis: Final Fantasy VII (Mobiele telefoon, 2005);
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII (PlayStation 2, 2006);
Final Fantasy V Advance (Game Boy Advance, 2006);
Final Fantasy VI Advance (Game Boy Advance, 2006);
Final Fantasy III (Nintendo DS, 2006);
Crisis Core: Final Fantasy VII (PSP, 2007);
Final Fantasy XII: Revenant Wings (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers (Nintendo Wii);
Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time (Nintendo DS);
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions (PSP, 2007);
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Fables: Chocobo Tales (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy IV (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (Wii Ware, 2008);
Dissidia: Final Fantasy (PSP, 2008);
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a Darklord (Wii Ware, 2009);
Final Fantasy The 4 Heroes of Light (Nintendo DS, 2010);
Dissidia 012 Final Fantasy (PSP, 2011);
Final Fantasy Type-0 (PSP, 2011);
Final Fantasy XIII-2 (PlayStation 3, Xbox 360, 2011);
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (pc, PlayStation 3, 2013, PlayStation 4, 2014);
Lightning Returns: Final Fantasy XIII (PlayStation 3, Xbox 360, 2013, pc, 2015);
Final Fantasy X HD Remaster (PlayStation 3, PlayStation Vita, 2013, PlayStation 4, 2015);
Final Fantasy X-2 HD Remaster (PlayStation 3, PlayStation Vita, 2013, PlayStation 4, 2015);
Final Fantasy Type-0 HD (PlayStation 4, Xbox One, pc, 2015);
Final Fantasy VII Remake (PlayStation 4, 2020)
De concurrentie heeft over het algemeen maar bar weinig van FF gezien.

• sohus
Recon24 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:28:
De concurrentie heeft over het algemeen maar bar weinig van FF gezien.
Er klopt helemaal niets van die lijst, behalve dat het de platforms toont waarop games oorspronkelijk gelanceerd zijn. Maar in later stadium zijn al die titels gewoon op andere platforms verschenen. En gangbaar sinds een aantal jaar is 1 jaar exclusiviteit voor PlayStation op Square-Enix titels.

Alle Final Fantasy titels die naar Xbox/Gamepass komen, aangekondigd door Square-Enix en Microsoft:
  • Final Fantasy VII
  • Final Fantasy VIII: Remastered
  • Final Fantasy IX
  • Final Fantasy X: HD Remastered
  • Final Fantasy X-2: HD Remastered
  • Final Fantasy XII: The Zodiac Age
  • Final Fantasy XIII
  • Final Fantasy XIII-2
  • Lightning Returns: Final Fantasy XIII
  • Final Fantasy XV
Daarnaast zijn ook alle Kingdom Hearts games inmiddels op de Xbox verschenen en komt Dragon Quest XI binnekort uit. Square-Enix's Sony exclusiviteit valt dus reuze mee tegenwoordig.

Final Fantasy VII Remake komt in Maart zo goed als zeker, want dan is het jaar exclusiviteit verstreken.

Verder zijn praktisch alle Final Fantasy games gewoon beschikbaar op de PC, zo ook FF XVI tzt.

[ Voor 17% gewijzigd door sohus op 21-10-2020 20:37 ]

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
Hoe zijn jullie van plan games te gaan spelen als er een keuze mogelijk is? Betere grafische effects (ray tracing/resolutie/textures) of hogere FPS? Ga zelf denk ik voor de effects, vooral benieuwd naar ray tracing!

• Kalder
Houthuizen96 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:40:
Hoe zijn jullie van plan games te gaan spelen als er een keuze mogelijk is? Betere grafische effects (ray tracing/resolutie/textures) of hogere FPS? Ga zelf denk ik voor de effects, vooral benieuwd naar ray tracing!
Zeker raytracing aan,
Mooie graphics > hoge framerate (zolang de motion blur goed is)

Alles behalve een online fps multiplayer zoals Battlefield wil ik graag op de 'filmische' manier zien, 30fps, met alle toeters en bellen :)

Met name cut scenes op 60 fps zijn lachwekkend slecht gewoon.. dus daar liever gewoon 30.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik denk dat ik, zeked in het begin, beide modi ga proberen, zeker spiderman wil ik wel eens in 60fps peoberen. Maar ik denk dat ik in meeste gevallen voor 30fps en de mooiste graphics ga, mooie plaatjes boven alles :P

Interview van Game Informer met Brian Horton van Insomniac, schijnen wat spoilers in te zitten:

• Recon24
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Er klopt helemaal niets van die lijst, behalve dat het de platforms toont waarop games oorspronkelijk gelanceerd zijn. Maar in later stadium zijn al die titels gewoon op andere platforms verschenen. En gangbaar sinds een aantal jaar is 1 jaar exclusiviteit voor PlayStation op Square-Enix titels.

Alle Final Fantasy titels die naar Xbox/Gamepass komen, aangekondigd door Square-Enix en Microsoft:
  • Final Fantasy VII
  • Final Fantasy VIII: Remastered
  • Final Fantasy IX
  • Final Fantasy X: HD Remastered
  • Final Fantasy X-2: HD Remastered
  • Final Fantasy XII: The Zodiac Age
  • Final Fantasy XIII
  • Final Fantasy XIII-2
  • Lightning Returns: Final Fantasy XIII
  • Final Fantasy XV
Daarnaast zijn ook alle Kingdom Hearts games inmiddels op de Xbox verschenen en komt Dragon Quest XI binnekort uit. Square-Enix's Sony exclusiviteit valt dus reuze mee tegenwoordig.

Final Fantasy VII Remake komt in Maart zo goed als zeker, want dan is het jaar exclusiviteit verstreken.

Verder zijn praktisch alle Final Fantasy games gewoon beschikbaar op de PC, zo ook FF XVI tzt.
Ja dus dan klopt die lijst gewoon 8)7 . De concurrentie krijgt geen fysieke releases van deze games. Ze worden alleen na meer dan 10 jaar of langer (sommige games) aan GP toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 21-10-2020 20:51 ]

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 01:00

RMX

Effects. Die FPS heb ik me nog nooit aan gestoord.

• sohus
Op een 1080p TV dus 1080p60 met Ray-Tracing bij voorkeur. Lijkt me prima trade-off! Alleen ga ik het wellicht missen als ik na 2-3 jaar op een 4K HDR set overstap.

• sohus
Recon24 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Ja dus dan klopt die lijst gewoon 8)7 . De concurrentie krijgt geen fysieke releases van deze games. Ze worden alleen na meer dan 10 jaar of langer (sommige games) aan GP toegevoegd.
Final Fantasy X/X-2 HD remakes zijn 4 jaar later naar Xbox en Switch gekomen
Final Fantasy XII Zodiac Age Remake is 1,5 jaar later naar Xbox en Switch gekomen, met meer features
Final Fantasy XIII is wereldwijd op dezelfde dag uitgekomen op PlayStation en Xbox
Final Fantasy XV is op dezelfde dag op beide platforms uitgekomen.
Final Fantasy VII Remake heeft 1-jaar exclusiviteit
Final Fantasy XIV gaat ook gewoon 1-jaar exclusiviteit hebben

Dus wat je zegt klopt gewoon pertinent niet. *knip* geniet gewoon van je games.

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 22:12 ]

• Recon24
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Final Fantasy XII Zodiac Age Remake is 1,5 jaar later naar Xbox en Switch gekomen, met meer features
Final Fantasy XIII is wereldwijd op dezelfde dag uitgekomen op PlayStation en Xbox

Dus wat je zegt klopt gewoon pertinent niet. Hou op met fanboy zijn en geniet gewoon van je games.
*knip* Zoals je ook al zei is dat een originele lijst, dus de punt die ik maak klopt gewoon.

FF 14 is zo'n beetje de enige FF game die tegelijk op meerdere console platformen is gekomen namelijk. Dus kijkend naar de lijst, is het niet geheel gek dat er daadwerkelijk weer een FF game volledig exclusief is voor Sony's platform.

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 22:10 ]

• Dalim
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Dus wat je zegt klopt gewoon pertinent niet. *** geniet gewoon van je games.
Doe eens rustig man, wat hij zegt klopt gewoon. Zijn de ORIGINELE FF 7 t/m 12 op Xbox uitgebracht? Nee. Ze zijn tig jaar later in remaster vorm een keer uitgebracht. Waarom is dat überhaupt relevant? Final fantasy is de afgelopen 25 jaar een PlayStation franchise geweest, of het nou exclusief was of niet. Het grootste deel van de verkopen zijn op de PlayStation, zelfs in het PS3/X360 tijdperk toen Xbox meer consoles verkocht had.

Dat is zijn hele punt ook, nou kan je daar omheen proberen te lullen, maar dat verandert de feiten niet. FF = een PlayStation franchise. Dat is ook niet gek aangezien beide Japanse bedrijven zijn in meer of mindere mate.

Ik ben overigens van mening dat Sony het geld in eigen games en studio's moet steken. Zeker met een franchise als Final Fantasy, waar het grootste deel van de fanbase al op PlayStation zit. En zulke 3rd party deals zijn ook best anti consument zoals meerdere mensen al aangekaart hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 22:25 . Reden: quote ]

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Voor mij is dit afhankelijk van type game. Als ik shooters speel, heb ik liever hogere frames. Bij story-driven games wil ik liever mooiere details.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:35
Metal Gear Solid, Resident Evil en Final Fantasy: allemaal typische Playstation franchises. Grootgemaakt op Playstation. Vaak niet exclusief, maar het gros van de verkopen (pakweg 60~80%) zijn op Playstation. De massa associeert die franchises met Playstation. Stiekem geldt datzelfde ook voor GTA; dankzij de PS2 geëxplodeerd, uitgegroeid tot een fenomeen en naar eenzame hoogte gebracht.

Sony had al sinds de PS1 gewoon een neus voor content, wat niet gek is aangezien de PS1 grootgemaakt is door Sony Music die weten hoe belangrijk content is. Final Fantasy is natuurlijk ouder dan Playstation en datzelfde geldt voor Metal Gear, maar die franchises zouden nooit zo groot zijn geweest zonder de enorme groei die zij hebben meegemaakt op de PS1, PS2, PS3 en PS4.

• sohus
Recon24 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Applaus voor jezelf, je hebt mijn Wiki lijst gelezen! Zoals je ook al zei is dat een originele lijst, dus de punt die ik maak klopt gewoon.

FF 14 is zo'n beetje de enige FF game die tegelijk op meerdere console platformen is gekomen namelijk. Dus kijkend naar de lijst, is het niet geheel gek dat er daadwerkelijk weer een FF game volledig exclusief is voor Sony's platform.
Weer fout. FF 14 is alleen op PC en PlayStation uitgekomen.

*knip* laat dit soort sneertjes weg...

Je zegt dat het 10 jaar langer duurt voordat Final Fantasy games naar PlayStation komen. Dat is dus pertinent onwaar. Het is tegelijkertijd of met 1 jaar vertraging met enkele uitzondering.

Dat Final Fantasy een PlayStation franchise is klopt ook niet. Het is een Nintendo franchise, die ten tijde van de "Nintendo PlayStation" die zou uitkomen de sprong heeft gemaakt. Sindsdien is het inderdaad een hele tijd een PlayStation franchise geweest. Tegenwoordig is het gewoon een AAA franchise die op alle platforms verschijnt, zei het met een kleine vertraging. Maar goed, ik spreek jullie volgend jaar wel weer te beginnen in Maart als Xbox bezitters ook met FFVII Remake aan de slag kunnen die zogenaamd ook exclusief is.

Tot die tijd geniet ik gewoon van het beste wat elk platform te bieden heeft. Maar laten we elkaar niet voor de gek gaan houden hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 22:24 ]

• R-utger
- de countdowntimer -

Moet dit niet 28 dagen, 1 uur en 35 minuten zijn?
Scheelt toch weer een uurtje :9

[ Voor 68% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 22:31 . Reden: het plaatje was geknipt :) ]

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

R-utger schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:29:
- countdowntimer -

Moet dit niet 28 dagen, 1 uur en 35 minuten zijn?
Scheelt toch weer een uurtje :9
Wintertijd he, volgend weekend :D

[ Voor 33% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 22:32 . Reden: de quote :P ]

• R-utger
poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

FML 8)7
Afschaffen die wintertijd, ik wil een ps5

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-12 10:52
poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

Dit weekend! >:)

Ka-tjing

• Recon24
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Weer fout. FF 14 is alleen op PC en PlayStation uitgekomen.

[mbr]*knip* laat dit soort sneertjes weg...[/]

Je zegt dat het 10 jaar langer duurt voordat Final Fantasy games naar PlayStation komen. Dat is dus pertinent onwaar. Het is tegelijkertijd of met 1 jaar vertraging met enkele uitzondering.

Dat Final Fantasy een PlayStation franchise is klopt ook niet. Het is een Nintendo franchise, die ten tijde van de "Nintendo PlayStation" die zou uitkomen de sprong heeft gemaakt. Sindsdien is het inderdaad een hele tijd een PlayStation franchise geweest. Tegenwoordig is het gewoon een AAA franchise die op alle platforms verschijnt, zei het met een kleine vertraging. Maar goed, ik spreek jullie volgend jaar wel weer te beginnen in Maart als Xbox bezitters ook met FFVII Remake aan de slag kunnen die zogenaamd ook exclusief is.

Tot die tijd geniet ik gewoon van het beste wat elk platform te bieden heeft. Maar laten we elkaar niet voor de gek gaan houden hier.
Achja ik vergiste me met FF15.
Final Fantasy VII (PlayStation, pc, 1997);
Final Fantasy VIII (PlayStation, pc, 1999);
Final Fantasy IX (PlayStation, 2000);
Final Fantasy X (PlayStation 2, 2001);
Final Fantasy XI (PlayStation 2, pc, Xbox 360, 2002);
Final Fantasy XII (PlayStation 2, 2006);
Final Fantasy XIII (PlayStation 3, Xbox 360, pc, 2010);
Final Fantasy XIV (PlayStation 3, PlayStation 4, pc, 2010);
Final Fantasy XV (PlayStation 4, Xbox One, pc, 2016)
Final Fantasy XVI (PlayStation 5, n.n.b.)
Final Fantasy I-II (Nintendo Entertainment System, 1994);
Final Fantasy Collection (PlayStation, 1999);
Final Fantasy Anthology (PlayStation, 1999);
Final Fantasy Chronicles (PlayStation, 2002);
Final Fantasy Origins (PlayStation, 2002);
Final Fantasy I & II: Dawn of Souls (Game Boy Advance, 2004)
Final Fantasy Legend (Game Boy, 1989);
Final Fantasy Legend II (Game Boy, 1990);
Final Fantasy Legend III (Game Boy, 1991);
Final Fantasy Adventure (Game Boy, 1993);
Final Fantasy Mystic Quest (Super Nintendo, 1993);
Final Fantasy Tactics (PlayStation, 1998);
Final Fantasy Tactics Advance (Game Boy Advance, 2003);
Final Fantasy X-2 (PlayStation 2, 2003);
Final Fantasy Crystal Chronicles (GameCube, 2004);
Final Fantasy IV Advance (Game Boy Advance, 2005);
Before Crisis: Final Fantasy VII (Mobiele telefoon, 2005);
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII (PlayStation 2, 2006);
Final Fantasy V Advance (Game Boy Advance, 2006);
Final Fantasy VI Advance (Game Boy Advance, 2006);
Final Fantasy III (Nintendo DS, 2006);
Crisis Core: Final Fantasy VII (PSP, 2007);
Final Fantasy XII: Revenant Wings (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers (Nintendo Wii);
Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time (Nintendo DS);
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions (PSP, 2007);
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Fables: Chocobo Tales (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy IV (Nintendo DS, 2007);
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (Wii Ware, 2008);
Dissidia: Final Fantasy (PSP, 2008);
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a Darklord (Wii Ware, 2009);
Final Fantasy The 4 Heroes of Light (Nintendo DS, 2010);
Dissidia 012 Final Fantasy (PSP, 2011);
Final Fantasy Type-0 (PSP, 2011);
Final Fantasy XIII-2 (PlayStation 3, Xbox 360, 2011);
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (pc, PlayStation 3, 2013, PlayStation 4, 2014);
Lightning Returns: Final Fantasy XIII (PlayStation 3, Xbox 360, 2013, pc, 2015);
Final Fantasy X HD Remaster (PlayStation 3, PlayStation Vita, 2013, PlayStation 4, 2015);
Final Fantasy X-2 HD Remaster (PlayStation 3, PlayStation Vita, 2013, PlayStation 4, 2015);
Final Fantasy Type-0 HD (PlayStation 4, Xbox One, pc, 2015);
Final Fantasy VII Remake (PlayStation 4, 2020)
Dat Final Fantasy een PlayStation franchise is klopt ook niet
Meh...tis maar hoe je het wilt zien he.... :O

• sohus
Trishul schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:09:
Metal Gear Solid, Resident Evil en Final Fantasy: allemaal typische Playstation franchises. Grootgemaakt op Playstation. Vaak niet exclusief, maar het gros van de verkopen (pakweg 60~80%) zijn op Playstation. De massa associeert die franchises met Playstation. Stiekem geldt datzelfde ook voor GTA; dankzij de PS2 geëxplodeerd, uitgegroeid tot een fenomeen en naar eenzame hoogte gebracht.

Sony had al sinds de PS1 gewoon een neus voor content, wat niet gek is aangezien de PS1 grootgemaakt is door Sony Music die weten hoe belangrijk content is. Final Fantasy is natuurlijk ouder dan Playstation en datzelfde geldt voor Metal Gear, maar die franchises zouden nooit zo groot zijn geweest zonder de enorme groei die zij hebben meegemaakt op de PS1, PS2, PS3 en PS4.
  • Resident Evil was destijds enorm populair op de Dreamcast en daarna ook op de Gamecube (al was die minder populair). Het begin was wel op de originele PlayStation voor de eerste 3 games maar dat maakt het nog geen PlayStation franchise.
  • Final Fantasy was al een mega knaller op de NES en SNES dus dat PlayStation die franchise heeft groot gemaakt klopt niet. Wel heeft PlayStation met Final Fantasy VII en de eerste pseudo 3D graphics de franchise en het JRPG genre de mainstream in geholpen. Grote wereldwijde marketing campagne ook. Maar dat was dus vanaf deel 7, en niet eerder.
  • GTA is van oudsher een PC franchise en daar ook mega populair, heb goede herinneringen aan de eerste top down games. Dit een PlayStation franchise noemen lijkt me ook niet echt fair. Nog meer dan de twee franchises hierboven is dit gewoon een platform-onafhankelijke AAA franchise.
Het lijkt me logisch dat de console die op dat moment het meest verkoopt ook resulteert in de meeste verkopen voor franchise X of Y. Dat maakt nog niet dat je dan een franchise kan claimen.

Wat correcter is om te zeggen is dat Sony en Nintendo Japanse bedrijven zijn, die op hun thuismarkt veel meer success hebben (en ook de PC is daar niet populair vanwege ruimtegebrek in huizen), met als resultaat dat bepaalde type games beter verkopen en daarom ook logischerwijser eerst op de platforms die daar populair zijn verschijnen. Het heeft weinig zin om een Japans-georienteerde game exclusief te maken voor een platform dat daar amper verkocht wordt. Dit is het thuisvoordeel van Sony en Nintendo (en voorheen ook Sega, al was dat altijd meer Amerikaanser dan de andere twee).

Maar goed, ik kijk uit naar de PlayStation 5, laten we dat voorop stellen. Staan genoeg mooie game momenten in het verschiet en hopelijk zijn ze weer net zo succesvol, al hoop ik dat de marktverdeling richting 33-33-33% gaat tussen Sony, Nintendo en Microsoft want dan winnen we allemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door sohus op 21-10-2020 22:45 ]

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 07:15
Had iemand deze al gepost? Filmpje van Gran Turimso zelf op social media met als titel: COMING SOON

Ik ben hyped!!! Ik hoop nog steeds als day 1 release.... gewoon als laatste marketing dingetje van Sony, even een grote schok erbij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMBnzHIxn24aTYmasyFIDFF1s8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXXQqzwAoWf9PxgfbA5WJERV.jpg?f=fotoalbum_large

Je weet dat je op een iPhone een screenshots kan croppen direct nadat je deze hebt genomen? Graag croppen of direct linken naar de vidoe ipv een high-res fullscreen smartphone screenshot te posten om iets kleins te laten zien...

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2020 23:00 ]

• sohus
Raikkonen_WC schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:52:
Had iemand deze al gepost? Filmpje van Gran Turimso zelf op social media met als titel: COMING SOON

Ik ben hyped!!! Ik hoop nog steeds als day 1 release.... gewoon als laatste marketing dingetje van Sony, even een grote schok erbij!

[Afbeelding]
Zou mooi zijn maar ik vrees op zijn vroegst mid-December maar eerder Q1 2021. Had perfecte launch titel geweest. Is voor mij toch wel 1 van de absolute oer-PlayStation franchises en moet een feestje gaan worden op de PlayStation 5 en een showcase voor de Dual Shock 5 controllers.

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Nog iemand die vreest dat postNL pas tegen de avond zal leveren ipv smorgens vroeg? De laatste tijd leveren ze uren later dan voorzien bij mij.
Zal een lange dag worden 19 november haha ;p

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
ShaYan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:55:
Nog iemand die vreest dat postNL pas tegen de avond zal leveren ipv smorgens vroeg? De laatste tijd leveren ze uren later dan voorzien bij mij.
Dat risico loop je altijd natuurlijk, behalve als je hem zelf in de winkel ophaalt
Ja duh.. de postbezorger wil zelf eerst even gamen >:)

Met een beetje pech heb je t pas de volgende dag of later in de week..

• ShaYan
poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Ja duh.. de postbezorger wil zelf eerst even gamen >:)

Met een beetje pech heb je t pas de volgende dag of later in de week..
Later in de week, hoe verschrikkelijk zou dat zijn |:( |:( |:( |:( |:(

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:35
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:42:
[...]
  • Resident Evil was destijds enorm populair op de Dreamcast en daarna ook op de Gamecube (al was die minder populair). Het begin was wel op de originele PlayStation voor de eerste 3 games maar dat maakt het nog geen PlayStation franchise.
  • Final Fantasy was al een mega knaller op de NES en SNES dus dat PlayStation die franchise heeft groot gemaakt klopt niet. Wel heeft PlayStation met Final Fantasy VII en de eerste pseudo 3D graphics de franchise en het JRPG genre de mainstream in geholpen. Grote wereldwijde marketing campagne ook. Maar dat was dus vanaf deel 7, en niet eerder.
  • GTA is van oudsher een PC franchise en daar ook mega populair, heb goede herinneringen aan de eerste top down games. Dit een PlayStation franchise noemen lijkt me ook niet echt fair. Nog meer dan de twee franchises hierboven is dit gewoon een platform-onafhankelijke AAA franchise.
Het lijkt me logisch dat de console die op dat moment het meest verkoopt ook resulteert in de meeste verkopen voor franchise X of Y. Dat maakt nog niet dat je dan een franchise kan claimen.

Wat correcter is om te zeggen is dat Sony en Nintendo Japanse bedrijven zijn, die op hun thuismarkt veel meer success hebben (en ook de PC is daar niet populair vanwege ruimtegebrek in huizen), met als resultaat dat bepaalde type games beter verkopen en daarom ook logischerwijser eerst op de platforms die daar populair zijn verschijnen. Het heeft weinig zin om een Japans-georienteerde game exclusief te maken voor een platform dat daar amper verkocht wordt. Dit is het thuisvoordeel van Sony en Nintendo (en voorheen ook Sega, al was dat altijd meer Amerikaanser dan de andere twee).

Maar goed, ik kijk uit naar de PlayStation 5, laten we dat voorop stellen. Staan genoeg mooie game momenten in het verschiet en hopelijk zijn ze weer net zo succesvol, al hoop ik dat de marktverdeling richting 33-33-33% gaat tussen Sony, Nintendo en Microsoft want dan winnen we allemaal.
Het is ook geen claim-kwestie. Het is dat de massa dergelijke franchises over het algemeen associeert met Playstation. Net zoals dat de massa Nintendo associeert met 'fun, playing together on the couch' en Xbox met 'Halo, shooters en multiplayer'.
Overigens lijkt het mij wel moeilijk te ontkennen dat die franchises, en ja ook GTA, niet zo groot geweest zouden zijn zonder Playstation. De marketing push en samenwerking vanuit Sony moet je niet onderschatten, vooral voor MGS, FF, RE en GTA. GTA evolueerde met deel 3 van een redelijk marginale franchise naar een fenomeen dat tientallen miljoenen exemplaren verkoopt. Op PC was dat (destijds) ondenkbaar, omdat piraterij doodnormaal was in het pre-steam tijdperk. Dankzij Playstation afzetmarkt explodeerden die franchises, want men wist dat de extra kosten die bv een GTA3 (t.o.v. deel 2) met zich meebracht, terugverdiend konden worden op de PS2.

Maar verder wel eens met je post hoor.
ShaYan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

Later in de week, hoe verschrikkelijk zou dat zijn |:( |:( |:( |:( |:(
Zou ik doen als ik postbezorger was en mn wagentje vol had met die dozen van Bol enzo :>

[ Voor 53% gewijzigd door poor Leno op 21-10-2020 23:06 ]

• sohus
Trishul schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Overigens lijkt het mij wel moeilijk te ontkennen dat die franchises, en ja ook GTA, niet zo groot geweest zouden zijn zonder Playstation. De marketing push en samenwerking vanuit Sony moet je niet onderschatten, vooral voor MGS, FF, RE en GTA. GTA evolueerde met deel 3 van een redelijk marginale franchise naar een fenomeen dat tientallen miljoenen exemplaren verkoopt. Op PC was dat (destijds) ondenkbaar, omdat piraterij doodnormaal was in het pre-steam tijdperk. Dankzij Playstation afzetmarkt explodeerden die franchises, want men wist dat de extra kosten die bv een GTA3 (t.o.v. deel 2) met zich meebracht, terugverdiend konden worden op de PS2.
Klopt ook helemaal.

Maar dat probeer ik ook te zeggen: het is logisch dat het meest populaire, dominante platform tijdens hun heerschappij ook de meeste invloed heeft op games, en dus zijn stempel drukt op franchises. Maar mensen die al langer meelopen, zoals ik, hebben veel van die ervaringen dus op andere platformen met dezelfde franchises. Het is dus meer een generatie ding en als je wat langer meegaat dan ben je wat minder gevoelig voor Red vs Blue en kijk je meer naar gaming als geheel en al het mooie wat het te bieden heeft.

Petje af voor de bijdrage van Sony aan gaming in de laatste 20 jaar. De PSX en PS2 behoren tot mijn favoriete consoles allertijden al is voor mij persoonlijk de Dreamcast nog altijd onovertroffen (als ik me als fanboy identificeer dan zou het met Sega zijn). Ik denk altijd meer in momenten.... FFVI op de SNES, FFVII op de PSX, MGS op de PSX, Resident Evil 1 op de PSX, Resident Evil Code Veronica op de Dreamcast, Phantasy Star online op de Dreamast, Wolfenstein op de originele Xbox en zo gaat het nog wel even door :)

• Geronimous
  • Laatst online: 20:59
Goed, en hier kappen we met dit overloze en zinloze wellus-nietus gedoe over Final Fantasy...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raikkonen_WC schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:52:

[Afbeelding]
Misschien morgen een conrete aankondiging? Soon klinkt voor mij toch wel echt als korte termijn, dus nog een release window titel? Dat zou voor veel mensen toch wel een verrassing zijn

Linkje naar de teaser: https://fb.watch/1gp1QGUvtC/

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 22-10-2020 07:40 ]

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:34:
[...]

Misschien morgen een conrete aankondiging? Soon klinkt voor mij toch wel echt als korte termijn, dus nog een release window titel? Dat zou voor veel mensen toch wel een verassing zijn

Linkje naar de teaser: https://fb.watch/1gp1QGUvtC/
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LSxPzb3/6-D48-C9-D4-586-E-4493-8-FF7-E34-CA3-F2-F4-A8.jpg

• bram1984
@Chaoss Een verassing is overigens een lijkverbranding, detail. ;)

• bram1984
Morgen weer een Godfall deep dive.

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-12 21:31
Ik vermoed dat mijn pakket ook laat wordt geleverd, dan maar alleen de 20ste vrij nemen :) Mocht ie toch eerder komen dan neem ik nog wel een middagje vrij :p

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 14:42

Metian

Snert is vies

Nee, hier maak nou niet druk om. Zolang de bezorger niet veranderd dan staat hij altijd rond het middaguur voor de deur.

Hoewel het wel drukker kan zijn tegen die tijd met pakketjes voor Sinterklaas en kerst.

Rupsen, Rapsen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik denk dat de PS5 gewoon komt in het tijdvak waarin de bezorger normaal gesproken langskomt. Dat is hier meestal tussen 13:00 en 16:00.

Voor ons is het een speciaal pakket, maar voor hem/haar is het gewoon een reguliere bezorging hè ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Dalim
Bas170 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:40:
[...]

Ik denk dat de PS5 gewoon komt in het tijdvak waarin de bezorger normaal gesproken langskomt. Dat is hier meestal tussen 13:00 en 16:00.

Voor ons is het een speciaal pakket, maar voor hem/haar is het gewoon een reguliere bezorging hè ;)
Tenzij je niet opent en het aangenomen wordt door het kindje van de buren >:)

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dalim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:08:
[...]

Tenzij je niet opent en het aangenomen wordt door het kindje van de buren >:)
Gaven ze het maar aan de buren. De ervaring leert dat het meestal 5 verdiepingen lager wordt bezorgt 8)7

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Hulleman
Bas170 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:40:
[...]
Die gasten hebben hun busjes vol liggen met 1 formaat doos. Wat zou er in zitten :P

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hulleman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Die gasten hebben hun busjes vol liggen met 1 formaat doos. Wat zou er in zitten :P
Een blender :Y

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
PostNL komt sowieso altijd pas laat bij mij. Tussen 19 en 21.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 22:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Tussen 11:00 en 13:00 is hier normaal de bezorging. Dus de middag en vrijdag dagje vrij lijkt me leuk. Toch geen vakantie kunnen vieren.

Begin nu toch wel zin erin te krijgen. Komende weken maar eens een mooie bijbehorende 4K OLED in huis halen.

[ Voor 22% gewijzigd door majoh op 22-10-2020 08:44 ]

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Nog 4 weken *O* .

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32

JSchut

.....

Hier de donderdag en vrijdag vrij. PostNL komt eigenlijk altijd tussen 10:30 en 13:00.

Heb zoveel zin in Demon's Souls en meer dan verwacht ook in AC valhalla! Wilde AC nog upgraden naar de gold maar die is helaas uitverkocht bij UBI. Dan later maar de Season pass kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door JSchut op 22-10-2020 08:53 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• ShaYan
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

PostNL komt sowieso altijd pas laat bij mij. Tussen 19 en 21.
Haha wow, zal een lange dag worden 8)7

• Kyhfin
Hier ook altijd eind van de dag rond 5 uur. Uiteraard ben ik rond die tijd waarschijnlijk ongeduldig, maar ik ben allang blij dat ik bij de eerste ronde zit aangezien ik in de winter (en kerstvakantie) véél meer game dan rond de zomermaanden. Een paar dagen later is dus niet zo'n probleem.
Daarentegen heb ik wel de 20ste vrij genomen voor nu :+

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-12 22:09
Zojuist kreeg ik een reclame mail van Sony om Destruction All Stars te pre-orderen in de PS Store, maar als ik op de link klik kan ik hem nog niet bestellen.

Ik heb het vermoeden dat de nieuwe store vandaag online komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pn_GuJJgU1M3p6N0URf9uM1JpAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/beMEaB07RM2kWfNyl8SpwUoG.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Poulske op 22-10-2020 09:16 ]

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/gmho4s3hhgu51.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=39eba03db632c87fc6de6f3e77449de81ebc49fd

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
ShaYan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Haha wow, zal een lange dag worden 8)7
Ja, of gewoon werken die dag en ervan uitgaan dat je de volgende dag pas heb. Hoogstens in de avond even uitpakken/aanzetten.

• DoubleDutch
En over ongeveer twee weken veel filmpjes op YT. *O*
Pagina: 1 ... 224 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden