Ik moet er niet aan denken om elke keer discs te moeten wisselen als ik even iets anders wil spelen. Ieder z'n voorkeur.
whynotboth.tiffHijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:39:
Ik moet er niet aan denken om elke keer discs te moeten wisselen als ik even iets anders wil spelen. Ieder z'n voorkeur.
Ik heb zowel disks al digitaal aangeschaft, op die manier kan ik altijd de juiste prijs pakken.
En tweedehands games zijn behoorlijk voordelig als je ze wat later speelt
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ja, dit hoor ik vaak. Maar is dat het waard om dubbel te bukken voor Sony? Ik koop een console voor lange termijn en wil onafhankelijk zijn van de store. Verder betaal je ook nog de financiële prijs. Dan maar het genot van een game wisselen, het is nou eenmaal geen liedje wat je wisselt, een game speel je langere tijd achter elkaar.Hijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:39:
We zijn zo lui he effe een disk verwisselen pff.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In de praktijk (PS4) bleek ik vrijwel alleen maar digitale games te spelen, dus voor mij was er geen reden om 100 euro extra te betalen voor de disc versie. Begrijp dat dat voor anderen anders kan zijn, goed dat de keuze er is toch?
Sorry, maar ik vind dit soort reacties wel een beetje vermoeiend elke keer als iemand over 'all digital' begint. Een beetje verplaatsen in een ander kan geen kwaad, en geld is niet het enige dat er toe doet bij het maken van keuzes in dit levenErapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Cancellen en disk versie kopen. Alleen TLOU2 en je hebt al 20 euro terugverdiend. Naast het feit dat je gewoon gen*id wordt door Sony door all digital te gaan, ben je ook nog afhankelijk van ze. Als ze een game pullen van de store is je aankoop waardeloos. Altijd voor disc gaan, digitale games bestaan alleen omdat Sony (en MS) volledige controle willen over hun ecosysteem.
Disc is inderdaad goedkoper als je alles in beschouwing neemt, maar daar heb je niets aan als je graag 'all digital / download' wil, zoals o.a. ik. Geen discs meer wisselen, geen doosjes en discs die ruimte innemen. Heerlijk. Ik werk full time, die paar tientjes per maand die ik eventueel duurder uit ben maken mij niet zoveel uit in ruil voor het gemak. Daarnaast zijn games op PSN ook goedkoper te krijgen met wat geduld. Mooi meegenomen dat de console dan ook net een tikkie kleiner is en het me 100euro scheelt bij de aanschaf.
Hier exact het zelfde hoor, heb alle games op de ps4 digitaal, dus waarom een duurdere, lelijkere (mijn mening) disk versie van de ps5 kopen?Hijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:51:
In de praktijk (PS4) bleek ik vrijwel alleen maar digitale games te spelen, dus voor mij was er geen reden om 100 euro extra te betalen voor de disc versie. Begrijp dat dat voor anderen anders kan zijn, goed dat de keuze er is toch?
Ik weet ook niet of ik er met de disk versie tussen had gekomen in de pre-order gekte.
Zelf ben ik ook meer naar digitaal aan het neigen. In het filmpje van de UI showcase ging het wisselen tussen games lekker snel. Dat werkt natuurlijk niet zo soepel als je van CD's moet wisselen.
Zelf heb ik wel de met CD lezer gepreorderd maar ik denk dat ik meer games digitaal ga kopen, maar nu heb ik in ieder geval nog wel de keuze.
Zelf heb ik wel de met CD lezer gepreorderd maar ik denk dat ik meer games digitaal ga kopen, maar nu heb ik in ieder geval nog wel de keuze.
[ Voor 8% gewijzigd door Poulske op 21-10-2020 10:56 ]
Inderdaad een heerlijk vooruitzicht dat ik straks supersnel tussen bv TLOU2 en Spider-Man kan switchen, als ik even zin heb in wat anders. Daar heb ik wel wat extra voor over.
Sorry, de waarheid is hard. Maar sterk staaltje cognitieve dissonantie verder.nioz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
Sorry, maar ik vind dit soort reacties wel een beetje vermoeiend elke keer als iemand over 'all digital' begint. Een beetje verplaatsen in een ander kan geen kwaad, en geld is niet het enige dat er toe doet bij het maken van keuzes in dit leven
Disc is inderdaad goedkoper als je alles in beschouwing neemt, maar daar heb je niets aan als je graag 'all digital / download' wil, zoals o.a. ik. Geen discs meer wisselen, geen doosjes en discs die ruimte innemen. Heerlijk. Ik werk full time, die paar tientjes per maand die ik eventueel duurder uit ben maken mij niet zoveel uit in ruil voor het gemak. Daarnaast zijn games op PSN ook goedkoper te krijgen met wat geduld. Mooi meegenomen dat de console dan ook net een tikkie kleiner is en het me 100euro scheelt bij de aanschaf.
De PS5, accessoires en games zijn in eurogebied onredelijk hoog tov de rest van de wereld.yorroy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:09:
[...]
Ik wel in ieder geval, bij producten waarvan ik weet dat ze binnen 3 jaar weer in de verkoop gaan bewaar ik de dozen (Consoles, telefoons etc). Voor mijn gevoel verkoopt dat net wat lekkerder/sneller.
Zo ook voor de PS5. Binnen 3 jaar zal er vast weer een Slim edition komen die kleiner, zuiniger en stiller is. Dan gaat de gewone PS5 gelijk weer de deur uit.
Naar aanleiding van mijn eerdere vraag over de prijzen van US en EU ben ik er nog even verder ingedoken. Even wat voorbeelden van de Dollar Vs Euro prijzen (dollar omgerekend naar Euro)
Spel US EU Miles Morales 42 euro 59 euro Cyberpunk 50 euro 69 euro Ghost of Tsushima 50 euro 69 euro
Voor de digitale aankopen scheelt het dus structureel bijna 20 euro per spel.
Wat dat betreft loont het wel om je primaire account te gaan switchen naar een US versie.
Het is natuurlijk ook even afwachten hoe de PS5 reageert op buitenlandse accounts, account sharing en het kunnen toevoegen van meerdere accounts op een PS5, wellicht komt daar ook wel een maximum op.
De US prijzen zijn zonder btw neem ik aan, maar dan is het verschil nog best de moeite waard om de games alleen in de USstore te kopen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik sta ook te te kijken dat er überhaupt mensen zijn die digital only kopen. Je bent dan zo afhankelijk van 1 ecosysteem.
Met disk versie heb je zelf de keuze uit wel duizenden plekken waar je games kan aanschaffen ipv maar op 1 plek....en altijd de hoofdprijs gaat betalen
Met disk versie heb je zelf de keuze uit wel duizenden plekken waar je games kan aanschaffen ipv maar op 1 plek....en altijd de hoofdprijs gaat betalen
nothing stops this train
Alles in het Eurogebied supercheap vergeleken met een Zuid-Amerika etc.Hulleman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
De PS5, accessoires en games zijn in eurogebied onredelijk hoog tov de rest van de wereld.
De US prijzen zijn zonder btw neem ik aan, maar dan is het verschil nog best de moeite waard om de games alleen in de USstore te kopen.
Dit heeft niets met de harde waarheid of cognitieve dissonantie te maken.Erapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Sorry, de waarheid is hard. Maar sterk staaltje cognitieve dissonantie verder.
@nioz geeft zelfs aan dat discs goedkoper zijn. Wat ook gewoon zo is als je disks 1 op 1 vergelijkt met digitale games (wat eigenlijk al een denkfout is). Maar ik houd niet van disks. Bovendien wil ik games kunnen delen met de andere Playstation in huis, dat gaat niet als ik maar 1 disc heb.
Zodoende heb ik besloten om sinds de aanschaf van mijn PS4 Pro geen enkele disc meer te kopen. Dus ga ik nu ook logischerwijs voor de PS5 All Digital. Kost €100 minder, want die disc drive gebruik ik toch niet.
Maar schijnbaar is het voor sommigen moeilijk om te begrijpen dat user cases verschillen. Wat voor de een prettig is, hoeft dat niet voor de ander te zijn.
This is absolutely ridiculous
Ik wilde net ongeveer hetzelfde opschrijven. Prima wanneer je liever de disc koopt, maar ik heb echt met m'n volle verstand voor de DE gekozen.Ridicuul schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Dit heeft niets met de harde waarheid of cognitieve dissonantie te maken.
@nioz geeft zelfs aan dat discs goedkoper zijn. Wat ook gewoon zo is als je disks 1 op 1 vergelijkt met digitale games (wat eigenlijk al een denkfout is). Maar ik houd niet van disks. Bovendien wil ik games kunnen delen met de andere Playstation in huis, dat gaat niet als ik maar 1 disc heb.
Zodoende heb ik besloten om sinds de aanschaf van mijn PS4 Pro geen enkele disc meer te kopen. Dus ga ik nu ook logischerwijs voor de PS5 All Digital. Kost €100 minder, want die disc drive gebruik ik toch niet.
Maar schijnbaar is het voor sommigen moeilijk om te begrijpen dat user cases verschillen. Wat voor de een prettig is, hoeft dat niet voor de ander te zijn.
Je geeft aan dat discs goedkoper zijn en vervolgens zeg je dat de DE 100 euro minder kost. Wat is het nou DE is goedkoper of disc oplossing is goedkoper?Ridicuul schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Dit heeft niets met waarheid of cognitieve dissonantie te maken.
Het gaat niet om het wisselen van schijfjes, het gaat erom dat de disc PS5 objectief de beter keuze is. Je wilt niet Sony (of MS) de volle macht geven over het ecosysteem. Stick it to the man, je kunt dus beter de disc versie kopen, want anders krijgen we helemaal geen disc versie meer de volgende generatie. De afhankelijkheid naar online servers voor producten is al veel te groot (zie Sonos). Het gaat hier om de macht van de consument. Het is jouw console en het zijn jouw games, niet die van Sony.
Alle argumenten die je verzint voor de DE versie bestaan puur om naar je zelf recht te praten dat je niet de disc versie hebt gekocht.
Als je het belangrijk vindt om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van Sony servers, of als je graag zo goedkoop mogelijk aan je games komt, dan is de disc PS5 inderdaad objectief de beste keuze.
Als je die argumenten niet belangrijk vindt, dan kan de DE vanwege de lagere initiële aanschijfprijs of het uiterlijk de beste keuze zijn.
Als je die argumenten niet belangrijk vindt, dan kan de DE vanwege de lagere initiële aanschijfprijs of het uiterlijk de beste keuze zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 21-10-2020 11:16 ]
Ik begrijp het wel, het gemak van digital only is enorm groot. Wil je een nieuwe game kopen dan download je hem in de store en even later kan je hem spelen. In plaats van online bestellen en de volgende dag, hopelijk, pas spelen of ergens naar een winkel gaan om hem te halen en dan maar hopen dat die op voorraad is.Ridicuul schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Dit heeft niets met de harde waarheid of cognitieve dissonantie te maken.
Dat gezegd hebbende heb ik, op RDR2 en Spider-Man na, al mijn games voor de PS4 tweedehands gekocht en omdat ik mijn PS4 pas in 2018 heb gekocht heb ik dat erg goedkoop kunnen doen. Zo heb ik laatst Just Cause 4 gekocht voor 5 euro en LittleBigPlanet3 voor 7,50. Andere games zoals The Witcher 3 heb ik 10 euro voor betaald. Dus voor de prijs van 1 nieuwe game heb ik er inmiddels 5 ofzo. Nou zijn het wel wat oudere spellen, maar dat maakt mij niks uit.
Voor de PS5 zal dat iets anders gaan denk want die wil ik vanaf het begin hebben dus dan blijf je ook een beetje bij met de games, maar waarschijnlijk zal ik alsnog het een en andere tweedehands aanschaffen omdat ik gewoon niet direct na launch een game hoef te hebben. Behalve dan een vervolg op RDR2 of als GTA6 uitkomt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Je zegt het wel maar je steekt toch liever je kop in het zand? Jouw keuze voor digital only te gaan prima, maar je weet zelf ook wel dat dit niet de verstandigste keuze is...Hijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:14:
Als je het belangrijk vindt om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van Sony servers, of als je graag zo goedkoop mogelijk aan je games komt, dan is de disc PS5 inderdaad objectief de beste keuze.
nothing stops this train
Begrijpend lezen is ook moeilijk..Erapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Je geeft aan dat discs goedkoper zijn en vervolgens zeg je dat de DE 100 euro minder kost. Wat is het nou DE is goedkoper of disc oplossing is goedkoper?
Maar verder totaal eens met allen die bewust voor de DE hebben gekozen, ik zelf ook.
Met fulltime werk en een vriendin blijft er voor mij weinig tijd over om nog veel te gamen. Die 2 a 3 games die ik per jaar koop en ik voor een tientje (of 2) goedkoper ergens anders kan krijgen gaan mij niet overhalen om het gemak van all-digital op te geven.
De digital only versie past het beste bij mijn wensen, anders had ik die andere wel gekocht heKol Nedra schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Je zegt het wel maar je steekt toch liever je kop in het zand? Jouw keuze voor digital only te gaan prima, maar je weet zelf ook wel dat dit niet de verstandigste keuze is...
Het lijkt bijna of sommige mensen hier een beetje boos zijn op de mensen die een DE kopen. Beetje vreemd wel!
Deze snap ik niet zo goed. Als ik graag de disc versie had gehad, dan had ik die toch gewoon gekocht?Erapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Alle argumenten die je verzint voor de DE versie bestaan puur om naar je zelf recht te praten dat je niet de disc versie hebt gekocht.
Misschien heb je het niet helemaal door zelf, maar je komt wat agressief in je reacties over. Soms helpt het om je reply even een paar minuten te laten staan en nog een keer te herlezen. Ik besluit nog wel eens om wat te verwijderen of gewoon niet te replyen
Zoals ik eerder ook al schreef: ja voor discs kiezen is inderdaad goedkoper, maar dat maakt het niet automatisch de beste keuze voor iedereen.
De DE versie is voor mij de betere keuze, want ik ga sowieso niets op disc kopen. Dus met de DE bespaar ik mijzelf 100euro, waarvoor ik anders een disc drive had gehad die ik nooit ga gebruiken. Ik heb daarnaast helemaal geen zin om het 'to the man te sticken'. Tot op heden bevalt het me prima om alles als download aan te schaffen, en als we de volgende generatie geen discs meer hebben, dan vind ik dat niet erg, ik koop ze nu ook al niet meer. Het moment waarop Sony arrogant gaat doen, of andere dingen die me niet bevallen, is ook het moment dat ik stem met mijn portemonnee: dan ga ik wel meer op mijn Xbox of Switch gamen. Of ik bouw weer een game PC, iets dat ik sinds de PS3 niet meer gedaan heb, maar met alle liefde weer ga doen als dat de beste keuze voor mij is.
ik heb ook 100% bewust voor de Digital only gekozen. ik heb in alle jaren van de ps4 bij aanschaf 2 disc games gekocht. daarna alles digital. het boeit me niet of games 10-20 euro duurder zijn. gemak mag ook wat kosten
plus het scheelt weer opberg ruimte met al die hoesjes.
Niet helemaal, je geeft immers alle macht aan 1 bedrijf namelijk Sony. Monopolie positie is ten alle tijden superslecht! Elk bedrijf probeerd het (logisch) maar voor consumenten een groot nadeel.Michiel_1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:20:
Het lijkt bijna of sommige mensen hier een beetje boos zijn op de mensen die een DE kopen. Beetje vreemd wel!
Ik zal heus wel voor.gemak digital game kopen, maar ik wil niet afhankelijk zijn van 1 platform/bedrijf.
nothing stops this train
Het zal mij aan m'n reet jeuken of er nog een disk versie komt de volgende generatie. Ik deel mijn digitale games met een tweede PlayStation dus die €200 bij aanschaf die ik minder betaal kan ik al weer mooi een paar games van kopen. Heb de afgelopen 4 jaar ook al geen disks meer gekocht. Laat ons gewoon lekker zelf een keuze maken zonder dat er elke keer iemand over heen moet zeiken.Erapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Je geeft aan dat discs goedkoper zijn en vervolgens zeg je dat de DE 100 euro minder kost. Wat is het nou DE is goedkoper of disc oplossing is goedkoper?
Het gaat niet om het wisselen van schijfjes, het gaat erom dat de disc PS5 objectief de beter keuze is. Je wilt niet Sony (of MS) de volle macht geven over het ecosysteem. Stick it to the man, je kunt dus beter de disc versie kopen, want anders krijgen we helemaal geen disc versie meer de volgende generatie. De afhankelijkheid naar online servers voor producten is al veel te groot (zie Sonos). Het gaat hier om de macht van de consument. Het is jouw console en het zijn jouw games, niet die van Sony.
Dan is de console markt toch sowieso niks voor je? Als je spellen op disc koopt dan is alsnog Sony alsnog de baas. Dan kan je beter een PC kopen waar je alle vrijheid heb om te kiezen voor wat je wil.Kol Nedra schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Niet helemaal, je geeft immers alle macht aan 1 bedrijf namelijk Sony. Monopolie positie is ten alle tijden superslecht! Elk bedrijf probeerd het (logisch) maar voor consumenten een groot nadeel.
Ik zal heus wel voor.gemak digital game kopen, maar ik wil niet afhankelijk zijn van 1 platform/bedrijf.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik koop de disc versie puur vanwege de portemonnee.
Kijk je niet naar geld, dan is digitaal natuurlijk fijner. Gelijk je game in huis, geen disc wisselen etc.
Maar ik koop ook wel eens een game die ik niet leuk vind. Dan gaat ie op Marktplaats en heeft het maar twee tientjes gekost. Idem bij single player games die je eenmalig speelt. Ook twijfel ik wel eens over games en dan koop ik het later in de uitverkoop (dat kan ook digitaal, maar bij fysiek en digitaal is de kans op goede deals groter).
Kijk je niet naar geld, dan is digitaal natuurlijk fijner. Gelijk je game in huis, geen disc wisselen etc.
Maar ik koop ook wel eens een game die ik niet leuk vind. Dan gaat ie op Marktplaats en heeft het maar twee tientjes gekost. Idem bij single player games die je eenmalig speelt. Ook twijfel ik wel eens over games en dan koop ik het later in de uitverkoop (dat kan ook digitaal, maar bij fysiek en digitaal is de kans op goede deals groter).
Wat een discussie.
Ook ik heb bewust de DE gekocht. En ben blij dat ik daarmee 100 euro bespaar.
Waarom?
Ik heb al 2 jaar geen disc in mijn PS4 Pro gehad.
Waarom?
Omdat ik digital only lekker makkelijk vind.
Maar is dat dan niet duurder?
Ja dat kan in sommige gevallen duurder zijn. Maar ik koop bijna nooit nieuwe games en wacht op prijsdalingen en aanbiedingen.
En dan kun je geen tweedehandjes kopen!?
Ja dat klopt, dat heb ik dan ook nog nooit gedaan...
Maar dat ben je afhankelijk van Sony en dat moet je niet willen!?
Dat boeit me werkelijk niets, als je niet afhankelijk wil zijn van Sony, dan zou je sowieso geen PS5 moeten kopen, maar lekker gamen op de PC waar je alles zelf kan samenstellen en ergens vandaan kan halen.
Maar ik vind de Disk uitvoering beter!?
Dat is je goed recht. Veel plezier ermee.
Ook ik heb bewust de DE gekocht. En ben blij dat ik daarmee 100 euro bespaar.
Waarom?
Ik heb al 2 jaar geen disc in mijn PS4 Pro gehad.
Waarom?
Omdat ik digital only lekker makkelijk vind.
Maar is dat dan niet duurder?
Ja dat kan in sommige gevallen duurder zijn. Maar ik koop bijna nooit nieuwe games en wacht op prijsdalingen en aanbiedingen.
En dan kun je geen tweedehandjes kopen!?
Ja dat klopt, dat heb ik dan ook nog nooit gedaan...
Maar dat ben je afhankelijk van Sony en dat moet je niet willen!?
Dat boeit me werkelijk niets, als je niet afhankelijk wil zijn van Sony, dan zou je sowieso geen PS5 moeten kopen, maar lekker gamen op de PC waar je alles zelf kan samenstellen en ergens vandaan kan halen.
Maar ik vind de Disk uitvoering beter!?
Dat is je goed recht. Veel plezier ermee.
[ Voor 5% gewijzigd door majoh op 21-10-2020 11:36 ]
Daarom kies is dus disk versie, juist daarom heb ik alle vrijheid die ik wil!Ozzie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:28:
[...]
Dan is de console markt toch sowieso niks voor je? Als je spellen op disc koopt dan is alsnog Sony alsnog de baas. Dan kan je beter een PC kopen waar je alle vrijheid heb om te kiezen voor wat je wil.
nothing stops this train
Niet perse lui maar het is wel irritant. Ik maak me hier al een tijdje druk om en vraag me nog steeds af of er niet een manier is om een licentie te koppelen aan een specifieke disc. Is eerder in het topic uitgebreid besproken.Amaze86 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
Ondanks dat blijf ik discs kopen. En zodra een game beschikbaar komt op ps+ of now, dan schakel ik over. Zo met Bloodborne bijvoorbeeld. Ik speel het daardoor vaker, juist omdat ik geen disc hoef te verwisselen.
Woops.
[ Voor 98% gewijzigd door FMS op 21-10-2020 11:33 ]
Beetje een discussie, die geen discussie hoort te zijn.
Voor beide opties valt wat te zeggen, maar laat eenieder dat lekker voor zichzelf bepalen.
Ik heb lang gedacht aan een Digital Only, maar ben uiteindelijk voor een Disc Edition gegaan. De optie om zowel fysiek, als digitaal games te kopen heeft voor mij de doorslag gegeven. Vind het gewoon zonde om 60,- te betalen voor een game, als ie voor 20,- bij de Mediamarkt ligt. Dan neem ik dat wisselen van een disc wel voor lief.
Voor beide opties valt wat te zeggen, maar laat eenieder dat lekker voor zichzelf bepalen.
Ik heb lang gedacht aan een Digital Only, maar ben uiteindelijk voor een Disc Edition gegaan. De optie om zowel fysiek, als digitaal games te kopen heeft voor mij de doorslag gegeven. Vind het gewoon zonde om 60,- te betalen voor een game, als ie voor 20,- bij de Mediamarkt ligt. Dan neem ik dat wisselen van een disc wel voor lief.
Die disk vs digital discussie is hier al 100x gevoerd, kunnen we daar eens een keer me kappen ja. Niemand wordt gedwongen om voor het een of het ander te gaan en iedereen weet zelf wel waarom je de een of de ander koopt en is wel degelijk bewust wat er voor betaald wordt.
Poor Lenopoor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:37:
*Leno komt vrolijk even het topic checken..
[Afbeelding]
Ieder zo zijn eigen voorkeur inderdaad. Ik zal altijd kiezen voor de disc versie. Deels omdat hij dan ook als UHD speler te gebruiken is en deels omdat ik graag fysiek eigenaar ben van mijn games (werkt hetzelfde bij films en series die we waar mogelijk altijd op disc halen). In theorie kunnen ze games altijd online verwijderen. Gebeurt natuurlijk amper tot niet, maar toch. Dat games op disc vaak goedkoper te vinden zijn is een bonus. Plus: met een disc versie heb je altijd een keuze. Als ik een bepaald spel wel digitaal wil halen kan dat ook gewoon. Enige onhandige aan een disc console is de noodzaak om schijfjes te wisselen, maar dat is het enige voor mij. Maar zoals gezegd: ieder zo z’n prioriteiten en voorkeuren. Is toch helemaal prima?
All we needFMS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Niet perse lui maar het is wel irritant. Ik maak me hier al een tijdje druk om en vraag me nog steeds af of er niet een manier is om een licentie te koppelen aan een specifieke disc. Is eerder in het topic uitgebreid besproken.
Ondanks dat blijf ik discs kopen. En zodra een game beschikbaar komt op ps+ of now, dan schakel ik over. Zo met Bloodborne bijvoorbeeld. Ik speel het daardoor vaker, juist omdat ik geen disc hoef te verwisselen.
Over de UHD speler gesproken, is het nu al duidelijk of de PS5 of XSX Dolby Vision ondersteunt op de disc drive? Ik weet dat de Xbox het gaat ondersteunen op streaming apps en games, maar UHD movie discs? Heb hier van Sony volgens mij nog helemaal niets over gelezen.Alwayshappyz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:43:
Ieder zo zijn eigen voorkeur inderdaad. Ik zal altijd kiezen voor de disc versie. Deels omdat hij dan ook als UHD speler te gebruiken is en deels omdat ik graag fysiek eigenaar ben van mijn games (werkt hetzelfde bij films en series die we waar mogelijk altijd op disc halen). In theorie kunnen ze games altijd online verwijderen. Gebeurt natuurlijk amper tot niet, maar toch. Dat games op disc vaak goedkoper te vinden zijn is een bonus. Plus: met een disc versie heb je altijd een keuze. Als ik een bepaald spel wel digitaal wil halen kan dat ook gewoon. Enige onhandige aan een disc console is de noodzaak om schijfjes te wisselen, maar dat is het enige voor mij. Maar zoals gezegd: ieder zo z’n prioriteiten en voorkeuren. Is toch helemaal prima?
Geen idee, ben er ook regelmatig naar op zoek (die info). Hoop van harte dat in ieder geval een van de twee consoles het gaat ondersteunen voor movie discs. Onze huidige UHD speler vertoont soms wat issues. Huidige Xbox One X vangt dat op, maar die heeft geen DV support.Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Over de UHD speler gesproken, is het nu al duidelijk of de PS5 of XSX Dolby Vision ondersteunt op de disc drive? Ik weet dat de Xbox het gaat ondersteunen op streaming apps en games, maar UHD movie discs? Heb hier van Sony volgens mij nog helemaal niets over gelezen.
Dan geen spelcomputer kopen. Zeker niet nu. Succes met het spelen van games zonder updates:)Kol Nedra schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Niet helemaal, je geeft immers alle macht aan 1 bedrijf namelijk Sony. Monopolie positie is ten alle tijden superslecht! Elk bedrijf probeerd het (logisch) maar voor consumenten een groot nadeel.
Verkeerde gif Leno, je zit in het PS5 topic tenslottepoor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QypVzRPVHaVlsoKizUpN8ttt.gif?f=user_large)
Een vervolg op Ghost of Tsushima lijkt inmiddels een zekerheidje gezien deze job posting van Sucker Punch: https://jobs.suckerpunch....DESIGN--Narrative-Writer/
Heel benieuwd wat SP met de extra horsepower van de PS5 kan doen. Overigens vermaak ik me tot aan de PS5 release heel goed met de GoT: Legends uitbreiding. Zeer geslaagde (en gratis!) co-op multiplayer uitbreiding.- Desire to write stories set in feudal Japan.
- Knowledge of feudal Japanese history.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Ik denk leuk 70 nieuwe reacties in het topic, Playstation heeft weer een Let's Play online gegooid.... is dat even een tegenvaller
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Welcome to the darkest timeline.poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
Ik denk dat de gemiddelde Tweaker goed op de hoogte is van de voor- en nadelen van een DE en/ of Disc PS5. Laten we elkaar a.u.b. niet de les lezen of proberen te overtuigen.
Ik zeg altijd maar zo; een mening is als een penis. Het is goed dat je er een hebt en je mag er ook best trots op zijn, maar je moet hem niet in andermans gezicht drukken.
Ik zeg altijd maar zo; een mening is als een penis. Het is goed dat je er een hebt en je mag er ook best trots op zijn, maar je moet hem niet in andermans gezicht drukken.
Het is lastig, in de toekomst (PS6) weet je nu al vrijwel zeker dat fysieke games gaan verdwijnen en als ze niet verdwijnen dan zullen ze misschien niet meer via een disc geleverd gaan worden, misschien in een cartridge, zoals de Switch. Dus heb je niets meer aan die discs.giantgiantus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Dan geen spelcomputer kopen. Zeker niet nu. Succes met het spelen van games zonder updates:)
Dus ga je dan nu alvast anticiperen op het verdwijnen van de discs en koop je vrijwel alles of zelfs alles digitaal, zodat je je library mee kunt nemen op de PS6 of blijf je fysiek kopen en kun je dat dan later niet, zoals nu ook al het geval is met de PS5 Digital Edition.
Het is echt kiezen tussen twee kwade, maar hoe dan ook worden discs ook alleen maar keys om games te downloaden. Het enige voordeel is de prijs en ze zitten alleen niet aan je account vast, dus als daar wat mee gebeurd heb je de games nog.
[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 21-10-2020 12:20 ]
Shit man, ik mis community nu wel. Wat een goeie serie was dat. Niet voor iedereen weggelegd, maar ik was er dol op
Gebrek aan nieuws he dan krijg je dit soort discussies:)
Denk dat er voor beide wat te zeggen valt, heb zelf voor de DE gekozen simpelweg omdat het goedkoper is en ik te lui ben om steeds discs te verwisselen. De nieuwe Gen zorgt juist veel sneller gamen en makkelijker tussen games wisselen, als je dan alsnog de disc steeds moet wisselen zorgt dat weer voor vertraging daarin.
Aan de andere kant vindt ik het altijd leuk om als ik bijvoorbeeld met mijn zoontje in de intertoys sta nog even naar de game afdeling te gaan en af en toe toch een toffe game mee naar huis te nemen wat dus nu niet meer kan wat wel weer wat charme weghaalt. En een stapeltje games hebben liggen heeft toch ook wel wat met de soms ook tof uitziende hoesjes.
Gelukkig krijg ik ook nog de Series X dus dan kan ik daar evt nog discs voor halen voor het nostalgische gevoel.
Denk dat er voor beide wat te zeggen valt, heb zelf voor de DE gekozen simpelweg omdat het goedkoper is en ik te lui ben om steeds discs te verwisselen. De nieuwe Gen zorgt juist veel sneller gamen en makkelijker tussen games wisselen, als je dan alsnog de disc steeds moet wisselen zorgt dat weer voor vertraging daarin.
Aan de andere kant vindt ik het altijd leuk om als ik bijvoorbeeld met mijn zoontje in de intertoys sta nog even naar de game afdeling te gaan en af en toe toch een toffe game mee naar huis te nemen wat dus nu niet meer kan wat wel weer wat charme weghaalt. En een stapeltje games hebben liggen heeft toch ook wel wat met de soms ook tof uitziende hoesjes.
Gelukkig krijg ik ook nog de Series X dus dan kan ik daar evt nog discs voor halen voor het nostalgische gevoel.
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 21-10-2020 12:26 ]
Playstation 5
Kijk iedereen moet doen in wat zijn of haar mogelijkheden/wensen ligt.
Ik heb de Disc versie gekocht maar koop bijna alles digitaal.
Ik wil gewoon nog dvd’s kunnen afspelen.
Ik snap de mensen die digitaal gaan maar begrijp dus evengoed de mensen die liever disc’s hebben.
Het is niet de bedoeling dat andere voor jou gaan beslissen.
Ik heb de Disc versie gekocht maar koop bijna alles digitaal.
Ik wil gewoon nog dvd’s kunnen afspelen.
Ik snap de mensen die digitaal gaan maar begrijp dus evengoed de mensen die liever disc’s hebben.
Het is niet de bedoeling dat andere voor jou gaan beslissen.
Ik be blij dat ik een game gewoon zie als een ervaring. Ik heb sowieso niet veel met bezit en al helemaal niet met games/films en series. Ik wil gewoon een mooie ervaring en die paar euro’s heb ik er voor over.CerandoX.nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Het is lastig, in de toekomst (PS6) weet je nu al vrijwel zeker dat fysieke games gaan verdwijnen en als ze niet verdwijnen dan zullen ze misschien niet meer via een disc geleverd gaan worden, misschien in een cartridge, zoals de Switch. Dus heb je niets meer aan die discs.
Dus ga je dan nu alvast anticiperen op het verdwijnen van de discs en koop je vrijwel alles of zelfs alles digitaal, zodat je je library mee kunt nemen op de PS6 of blijf je fysiek kopen en kun je dat dan later niet, zoals nu ook al het geval is met de PS5 Digital Edition.
Het is echt kiezen tussen twee kwade, maar hoe dan ook worden discs ook alleen maar keys om games te downloaden. Het enige voordeel is de prijs en ze zitten alleen niet aan je account vast, dus als daar wat mee gebeurd heb je de games nog.
Om maar even weer een andere vraag/discussie op te laaien: is er vanuit nieuwssites al bekend geworden wanneer de eerste reviews komen van de PS5?
Dus 7 oktober hebben we de teardown gehad, 15 oktober de UI reveal.
Zal er vandaag/morgen, deze week nog een State of Play of iets dergelijks komen?
Zal er vandaag/morgen, deze week nog een State of Play of iets dergelijks komen?
Zou zo maar kunnen, de vorige state of plays hadden ze ook niet van tevoren aangekondigd volgens mij?Poulske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:34:
Playstation 5
Wel fijn dat de PS6 al is genoemd en dat deze discussie nog even voor de 20ste keer wordt overgedaan.
[ Voor 50% gewijzigd door NotSoSteady op 21-10-2020 12:38 ]
de vraag is hoe zal de nieuwe xbox heten danNotSoSteady schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:37:
Wel fijn dat de PS6 al is genoemd en dat deze discussie nog even voor de 20ste keer wordt overgedaan.
nothing stops this train
Wat anders dan, waarschijnlijk komt DF snel met PS5 beelden.
Well, next-gen coverage is getting underway - ll be covering games big and small as well as games on each platform. Not every game will look next-gen and I hope people can respect each game for what it is. Stuff like Falconeer, Sackboy, Bugsnax...be cool and enjoy.
John Linneman (@dark1x)
poor Leno, poor poor Leno 😉poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
PSN: Zwartkijker
Hier ook de disc versie. Films kunnen afspelen, goedkoper games aanschaffen en de belangrijkste: ik koop nog wel eens een game op release waarvan ik niet zeker weet of ik deze leuk ga vinden. Ik zou het echt zwaar kut vinden als ik 70/80 piek betaal voor een game waarvan ik na 3 uur spelen al weet dat het hem niet gaat worden. En full priced releases die ik wel vet vind, gaan er pas weer uit als ik ze uitgespeeld heb. Ook geen probleem met discs wisselen dus. En koopjes (alles sub 30 euro) haal ik lekker digitaal. Best of both worlds.
Ik denk dat ik bijvoorbeeld ook Demon's Souls mee pik op launch. Maar dat zal niet de eerste Souls game zijn die ik vroegtijdig aan de kant gooi. Dus dan kan die mooi voor 5 tientjes op Marktplaats.
Ik denk dat ik bijvoorbeeld ook Demon's Souls mee pik op launch. Maar dat zal niet de eerste Souls game zijn die ik vroegtijdig aan de kant gooi. Dus dan kan die mooi voor 5 tientjes op Marktplaats.
Gaat morgen de nieuwe store niet live? Denk dat we het meeste wel gehad hebben qua nieuws.Poulske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:34:
Wordt tijd voor eens wat gameplay beelden van wat games zodat we eea eens kunnen vergelijken met een ps4 en pc. Al zullen die verschillen nog minimaal zijn met de last gen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik ben door Advanced Dungeons & Dragons onlang D&D gaan spelen via discord.cold_as_ijs schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Shit man, ik mis community nu wel. Wat een goeie serie was dat. Niet voor iedereen weggelegd, maar ik was er dol op
Geen idee, maar ze morgen van mij nog wel iets meer uitleggen over de unieke functies van de PS5.Oxigeon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Gaat morgen de nieuwe store niet live? Denk dat we het meeste wel gehad hebben qua nieuws.
Wordt tijd voor eens wat gameplay beelden van wat games zodat we eea eens kunnen vergelijken met een ps4 en pc. Al zullen die verschillen nog minimaal zijn met de last gen
Gek genoeg is Dirt 5 een game die ik continu voorbij zie komen. Zijn mensen daar echt geïnteresseerd in? Ziet er zelfs voor een PS4/Xbox One-game matig uit.
Nee jij mag alleen maar disk games kopen, anders steek je je kop in het zand..Kol Nedra schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Zullen we die hele discussie over wat nou beter is lekker achter ons laten..
Let's agree to disagree. Ieder heeft zijn persoonlijke voorkeuren.
Is natuurlijk een van de weinige next-gen games dus die krijgt sowieso meer coverage dan dat die normaal zou krijgen en het is ook nog eens een spel (de enige tot nu toe?) die bepaalde mensen tot nu toe zelf op de Series X hebben kunnen spelen. Daarom zijn er ook best wat previews van te vindenNotSoSteady schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:02:
[...]
Gek genoeg is Dirt 5 een game die ik continu voorbij zie komen. Zijn mensen daar echt geïnteresseerd in? Ziet er zelfs voor een PS4/Xbox One-game matig uit.
KinkshamingChic de Friemel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:15:
als een penis. Het is goed dat je er een hebt en je mag er ook best trots op zijn, maar je moet hem niet in andermans gezicht drukken.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Vergeleken met Dirt 4 ziet het er goed uit, maar Dirt Rally 2.0 was grafisch al een stuk beter, en moet zeggen dat ik Dirt 5 niet per see mooier vind dan Dirt Rally 2.0, zag er grafisch ongeveer hetzelfde uit naar mijn mening. Maar Dirt 5 bied veel meer variëteit met verschillende soorten races.NotSoSteady schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:02:
[...]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Het is een cross gen game. Wel een van de eerste met een 120fps mode. Maar inderdaad, het ziet er niet echt indrukwekkend uit verder. Er zijn jaren oude racers die er beter uitzien.Tim01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Is natuurlijk een van de weinige next-gen games dus die krijgt sowieso meer coverage dan dat die normaal zou krijgen en het is ook nog eens een spel (de enige tot nu toe?) die bepaalde mensen tot nu toe zelf op de Series X hebben kunnen spelen. Daarom zijn er ook best wat previews van te vinden
De eerste placeholder dozen staan al in de winkel.
edit: is blijkbaar al gepost.
edit: is blijkbaar al gepost.
[ Voor 75% gewijzigd door Poulske op 21-10-2020 13:37 ]
In mijn gedachte zagen de MotorStorm games er altijd super mooi uit, maar dat waren PS3 games, zo jammer dat ze geen PS4 game daarvan meer gemaakt hebben. Zou het echt gaaf vinden als er weer een nieuwe Motorstorm komt.bram1984 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
Het is een cross gen game. Wel een van de eerste met een 120fps mode. Maar inderdaad, het ziet er niet echt indrukwekkend uit verder. Er zijn jaren oude racers die er beter uitzien.
Dit vindt ik inderdaad wel een goed punt. Daar heb ik onvoldoende bij stilgestaan met de PS4. Daarom zit ik nu ook enigzins vast aan een disc versie omdat ik veel PS4 games op disc heb. Koop zelf nieuwe games die ik bij release haal fysiek en degene waar ik dan op uitgekeken verkoop ik weer door. Aanbiedingen pak ik meestal digitaal, dat zijn dan ook games die ik graag wil houden. Denk dat ik met PS5 alle games die ik op disk koop gelijk weer doorverkoop en degene die ik dan uiteindelijk mis koop ik later wel weer een keer terug wanneer ze in de aanbieding komen.CerandoX.nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Het is lastig, in de toekomst (PS6) weet je nu al vrijwel zeker dat fysieke games gaan verdwijnen en als ze niet verdwijnen dan zullen ze misschien niet meer via een disc geleverd gaan worden, misschien in een cartridge, zoals de Switch. Dus heb je niets meer aan die discs.
Ik had nooit verwacht dat ik het zo zeggen maar ik begin me er nu ook aan te irriteren. Normaal speelde ik eigenlijk 1 game single-player en af en toe wat multiplayer wat ik dan meestal digitaal had. Nu speel ik zelf Spider-man en samen met een vriend Far Cry 5 online die ik beide op disc heb. Komt erop neer dat ik elke keer de discs moet swappen en dat best vervelend vind.Amaze86 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
Niet dat ik daarvoor een discloze PS5 zou kopen, scheelt mij teveel geld (laatst Last of Us 2 gespeeld, tweedehands voor 35 euro gekocht en voor datzelfde bedrag weer weggedaan, kosten 0 euro tegen 70 euro in de store.... prijsverschil tussen de DE en disc versie met 1 spel er bijna uit
Vooral dat. Als ik bij nieuwe games in de store kijk heb ik altijd het gevoel dat ik als nieuw klein mannetje in de douche het zeepje op moet pakken in een gevangenis vol met van die buffels. Hopelijk ben je dan al nat, want die gasten gebruiken geen spuug.bram1984 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:54:
Hier ook de disc versie. goedkoper games aanschaffen
NOG 4 WEKEN!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2020 13:50 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
@LordLynx Hier ook vooral voor sp games, na uitspelen meteen de verkoop in. Jammer dat het niet kan bij digital only, je digital game te koop zetten
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Correctie: Nog 4 weken + 1 dag of een paar uurHulleman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Vooral dat. Als ik bij nieuwe games in de store kijk heb ik altijd het gevoel dat ik als nieuw klein mannetje in de douche het zeepje op moet pakken in een gevangenis vol met van die buffels. Hopelijk ben je dan al nat, want die gasten gebruiken geen spuug.
NOG 4 WEKEN!!!
[Afbeelding]
Wij hadden thuis vroeger volgens mij zo'n multi cd speler van Sony.Amaze86 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
De techniek is er dus zou je zeggen
edit: Ahh, zag net dat @Cloud_VII me voor was en dezelfde gedachte had.
Dit topic is niet bij te houden
[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 21-10-2020 14:01 ]
Die disclade is groter dan de PS5 zelf lol.Greatsword schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:57:
[...]
Wij hadden thuis vroeger volgens mij zo'n multi cd speler van Sony.
De techniek is er dus zou je zeggen
[Afbeelding]
Hulleman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Vooral dat. Als ik bij nieuwe games in de store kijk heb ik altijd het gevoel dat ik als nieuw klein mannetje in de douche het zeepje op moet pakken in een gevangenis vol met van die buffels. Hopelijk ben je dan al nat, want die gasten gebruiken geen spuug.
NOG 4 WEKEN!!!
[Afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door Poulske op 21-10-2020 14:15 ]
Ik zat zojuist te kijken voor een google chromecast ultra voor mijn nieuwe 4k monitor.
Nou schiet mij ineens te binnen de Ps5 heeft een media-afstandsbediening.
Zou dat een makkelijkere keuze zijn om te netflixen via de media-afstandsbediening dan een chromecast ultra daarvoor kopen.
Zou dat een makkelijkere keuze zijn om te netflixen via de media-afstandsbediening dan een chromecast ultra daarvoor kopen.
psssst
URL knop gebruiken en daar deze in plakken, dan werkt het wel: https://media1.giphy.com/media/ji6zzUZwNIuLS/giphy.gif
Bas170 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
psssst
URL knop gebruiken en daar deze in plakken, dan werkt het wel: https://media1.giphy.com/media/ji6zzUZwNIuLS/giphy.gif
Top dank je wel, ik zat al de hele tijd met de embed en img tag te kloten.
misschien of topic maar merkt er nu iemand dat de download snelheden nu extreem traag zijn op dit moment?
We proberen hier een update van Fortnite binnen te halen, is ongeveer 3,10GB en het gaat zeer traag.
Er staat dar we nog 80 minuten moeten wachten en die tijd gaat alleen maar omhoog.
Nog iemand problemen?
Edit: blijkt een probleem te zijn met PSN
We proberen hier een update van Fortnite binnen te halen, is ongeveer 3,10GB en het gaat zeer traag.
Er staat dar we nog 80 minuten moeten wachten en die tijd gaat alleen maar omhoog.
Nog iemand problemen?
Edit: blijkt een probleem te zijn met PSN
[ Voor 9% gewijzigd door AppleFan2007 op 21-10-2020 14:57 ]
Ja, dat is even wennen.Poulske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
Top dank je wel, ik zat al de hele tijd met de embed en img tag te kloten.
Overigens moet je op giphy altijd eerst even met rechtermuis klikken en dan kiezen voor "afbeelding openen in nieuw tabblad". Dan heb je de directe link te pakken, die werkt altijd.
Als ik nu buiten zit te kijken naar het trieste weer dan kan het niet snel genoeg 19 november zijn. Gevoelsmatig duurt het nog zo lang
Inderdaad. Ik merk ook dat ik nauwelijks zin heb om op de PS4 te gamen, omdat ik weet dat de laadtijden veel sneller kunnen en de performance ook.spijkerhoofd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:18:
Als ik nu buiten zit te kijken naar het trieste weer dan kan het niet snel genoeg 19 november zijn. Gevoelsmatig duurt het nog zo lang
Het voelt zinloos om op de PS4 te gamen als ik over 4 weken op de PS5 aan de slag kan
Zelfde hier, PS4 gaat vanavond de deur uit.. Speelde enkel nog een beetje BF1 hier en daar. Even 4 weken afkickenspijkerhoofd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:18:
Hier in West-Brabant is het anders 20 graden en overwegend zonnig. Maar dat maakt het wachten tot 19 november niet veel beter hoor.spijkerhoofd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:18:
This is absolutely ridiculous
Daar zit natuurlijk nogal een verschil tussen. Voor de Chromecast moet je een telefoon of tablet gebruiken om een stream naar de Chromecast te casten, bij de PS5 heb je een dedicated afstandbediening waarbij je dus ook op de tv kunt bladeren in de Netflix gids.timetje100 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:12:
Ik zat zojuist te kijken voor een google chromecast ultra voor mijn nieuwe 4k monitor.
Dat laatste is veel meer WAF proof als je daar rekening mee moet houden.
Offtopic: de Chromecast Ultra is ook hopeloos ouderwets
Tja, ieder zijn ding. Ik heb mijn PS4 een tijd geleden al verkocht, zou willen dat ik nog even had gewacht. Nu is het echt helemaal nietsBas170 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
Inderdaad. Ik merk ook dat ik nauwelijks zin heb om op de PS4 te gamen, omdat ik weet dat de laadtijden veel sneller kunnen en de performance ook.![]()
Het voelt zinloos om op de PS4 te gamen als ik over 4 weken op de PS5 aan de slag kan
TjaaTheDukemaster schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Dit vindt ik inderdaad wel een goed punt. Daar heb ik onvoldoende bij stilgestaan met de PS4. Daarom zit ik nu ook enigzins vast aan een disc versie omdat ik veel PS4 games op disc heb. Koop zelf nieuwe games die ik bij release haal fysiek en degene waar ik dan op uitgekeken verkoop ik weer door. Aanbiedingen pak ik meestal digitaal, dat zijn dan ook games die ik graag wil houden. Denk dat ik met PS5 alle games die ik op disk koop gelijk weer doorverkoop en degene die ik dan uiteindelijk mis koop ik later wel weer een keer terug wanneer ze in de aanbieding komen.
Je kan op de zaken vooruit lopen volledig digitaal te gaan, maar misschien zijn al je digitale aankopen wel ook weggegooid geld aangezien sony dan gewoon alleen streaming toestaat, dus vanuit dat oogpunt kan je beter geen games kopen.
Ik denk dat het allemaal niet zo’n vaart gaat lopen. Zo lang het marktaandeel op disc groot genoeg blijft zal Sony een discversie van de ps6 gaan maken. En natuurlijk verdiend Sony per game meer op digitaal, maar juist het goedkoper aan kunnen bieden zorgt dat games beter verspreid worden wat weer de digitale verkopen stimuleert. Daarnaast wordt de diskverkoop niet gecompenseerd met digitale verkopen. Gevolg dat mensen ook minder tijd doorbrengen op de console etc.
Dan krijg je nog de winkels die geen games meer kunnen verkopen en dus ga je heel wat gratis reclame missen. Dus je kan niet simpel concluderen digital only alleen maar positief uitpakt voor Sony op de lange termijn.
Mochten ze toch digital only gaan voor de ps6, dan speel ik mijn oude games gewoon op de ps5.
4 Weken voelt lang maar is het niet. Ik heb het zelfde gevoel als 2 jaar geleden toen RDR2 bijna uitkwam. Je kan niet wachten maar je moet toch. Ik heb dan het geluk dat ik nog BF en COD kan spelen na het werk(leven thuiswerken), maar om nu GTA of RDR op te pakken voelt nutteloos.Bas170 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
Inderdaad. Ik merk ook dat ik nauwelijks zin heb om op de PS4 te gamen, omdat ik weet dat de laadtijden veel sneller kunnen en de performance ook.![]()
Troy and Abed in the moooooorning!poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
Moet South Park geen nieuwe aflevering maken nadat Cartman zich liet invriezen voor de Nintendo Wii release? Kunnen ze nu ook wel doen voor de PS5
Ik kijk geen South Park meer dus geen idee of ze al een nieuwe console wars aflevering hebben. Community kende ik enkel van deze meme en die van Chang: ha gay. Pas jaren later ging ik alles kijken
Zelf twee weken geleden mijn PS4 verkocht, heb een PS5 gereserveerd bij een media markt en kan het zo goed als zeker 19 november ophalen. Mijn enige zorg is nu dat er bij een eventuele lockdown de winkels dicht moeten, waardoor de console niet op te halen is
Nog een keer RDR2 spelen is geen straf hoorspijkerhoofd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
4 Weken voelt lang maar is het niet. Ik heb het zelfde gevoel als 2 jaar geleden toen RDR2 bijna uitkwam. Je kan niet wachten maar je moet toch. Ik heb dan het geluk dat ik nog BF en COD kan spelen na het werk(leven thuiswerken), maar om nu GTA of RDR op te pakken voelt nutteloos.
Bij een lockdown worden alle pre-orders verstuurd door de vestiging, toevallig vanmorgen gecheckt bij een ex-collegaHouthuizen96 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:58:
Zelf twee weken geleden mijn PS4 verkocht, heb een PS5 gereserveerd bij een media markt en kan het zo goed als zeker 19 november ophalen. Mijn enige zorg is nu dat er bij een eventuele lockdown de winkels dicht moeten, waardoor de console niet op te halen is
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Kijk, dat klinkt bemoedigend! Vraag me wel af hoe de betaling dan zou verlopen? 🤔I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Bij een lockdown worden alle pre-orders verstuurd door de vestiging, toevallig vanmorgen gecheckt bij een ex-collega
ik geloof dat ze die voorraad dan naar de webshops gooien om het probleem om te lossenHouthuizen96 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:58:
Dat wilde ik juist doen in 4K op de PS5Ozzie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Nog een keer RDR2 spelen is geen straf hoor
Bij een lockdown blijven winkels als supermarkten sowieso open, de kans is klein dat de MediaMarkt ook dicht gaat, mensen zullen toch een nieuwe wasmachine moeten kunnen kopen als de oude het begeeft.Houthuizen96 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:58:
Het zal hooguit zo zijn dat er maar een beperkt aantal mensen naar binnen mag tegelijkertijd ofzo.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden