€100,-s0kkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:12:
In Amerika worden de controllers al in het wild gespot
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik een tweede controller wil wacht ik wel tot ze in de winkel op voorraad zijn
Also, is het wel Amerika? Gezien de prijs in euro staat?
[ Voor 6% gewijzigd door Bas170 op 20-10-2020 11:28 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Dat is een dollar symboolBas170 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
€100,-![]()
Als ik een tweede controller wil wacht ik wel tot ze in de winkel op voorraad zijn
Zijn amerikaanse euro’s duhBas170 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
€100,-![]()
Ik ga weer terug naar bed.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verkoopt de PS4 (Pro) een beetje? Ik heb geen haast en wil hem ergens in december te koop zetten. Benieuwd naar hoe de tweedehands markt is?
eur200 voor een PS4 pro (v2) en 1 controler vind ik meer dan zat.
poh die oogjespoor Leno schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:45:
Mensen met een PS5 controller thuis, 3 weken vóórdat de console zelf uitkomt, be like:
[Afbeelding]
![]()
Ik hoop dat ik hem nog kan bestellen bij de ergens met wat gelu, anders komt ie later wel, toch nog 12 games in de backlog om weg te werken
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Daar heb ik hem laatst voor ingeleverd bij de GM. Krijg je wel een tegoedbon, maar dat vind ik zo rondom de launch van een nieuw systeem persoonlijk geen probleem.FMS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:18:
Over 2 dagen is het nog maar 2 weken totdat het nog maar 1 week is totdat het 1 week is tot launch!![]()
![]()
Verkoopt de PS4 (Pro) een beetje? Ik heb geen haast en wil hem ergens in december te koop zetten. Benieuwd naar hoe de tweedehands markt is?
Cash krijg je minder, wil je dat dan zou ik hem in v&a zetten, maar dan nog steeds lijkt me 200 prima haalbaar.
Ik hoop mijn PS4 pro ook in december te verkopen voor zo rond de 200 euro, maar als ik op marktplaats kijk staan er wel heel veel te koop voor ongeveer hetzelfde dus ben benieuwd hoe groot de vraag nog is.FMS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:18:
Over 2 dagen is het nog maar 2 weken totdat het nog maar 1 week is totdat het 1 week is tot launch!![]()
![]()
Als het niet lukt om te verkopen hou ik hem zelf of geef ik hem misschien wel weg aan iemand die er nog wel blij van wordt. Ik heb hem pas sinds oktober 2018 dus hij is pas 2 jaar oud.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik heb hem eind september verkocht voor 235 met 6 games. Verkoop ging niet snel maar je moet net de juiste persoon treffen heFMS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:18:
![]()
Mm video al offline helaas.
Edit: Ooh toen je de link poste ook al
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-10-2020 13:59 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
ah foutje zijn Australische prijzen.
https://www.psx-sense.nl/...tion-store-voor-browsers/
[ Voor 61% gewijzigd door Amaze86 op 20-10-2020 14:25 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Baseer je dat op de screenshot van de nieuwe store ?Amaze86 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:19:
PSN+ wordt $20 duurder, zal bij ons weer €80 zijn.
https://www.psx-sense.nl/...tion-store-voor-browsers/
Dat is de australische store dus australische dollars.
Hebben jullie wel eens overwogen alleen met een Amerikaans, Indiaas of weet ik wat voor land een account te gebruiken voor de aankopen?
Scheelt dat nog veel in kosten?
Ik zie het wel vaak terugkomen in het PS4 topic. Vooral in de US zie je vaak dat de Sales een pak interessanter zijn dan de Sales in onze landen.yorroy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
Hoewel ik zelf een disc edition heb besteld, wil ik wel steeds meer digitale aankopen gaan doen.
Hebben jullie wel eens overwogen alleen met een Amerikaans, Indiaas of weet ik wat voor land een account te gebruiken voor de aankopen?
Keerzijde is dat je altijd met verschillende accounts zit te knoeien. Je moet immers die accounts dan ook op je lokale console laten inloggen en je moet ook heel hard oppassen met DLCs want die moeten in hetzelfde land gekocht zijn als de main game.
Persoonlijk heb ik het dan ook nooit gedaan omwille van het hele gedoe dat er mee gepaard gaat.
Dat deed ik al in de PS3 periode.yorroy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
Hoewel ik zelf een disc edition heb besteld, wil ik wel steeds meer digitale aankopen gaan doen.
Kocht toen voornamelijk veel in de Amerikaanse store.
Dollar koers was toen zeer gunstig. Destijds betaalde je voor nieuwe games €35-€40 ipv €60.
Destijds waren de Amerikaanse Flash Sales ook heel aantrekkelijk.
Tegenwoordig is het verrschil niet meer zo groot. Maar alsnog kan het in sommige gevallen voordelig zijn.
Sommige nieuwe games kosten in de Nederlandse store bijv €70. Terwijl je er in de Amerikaanse store $60 voor betaald. Toch bijna €20 winst.
[ Voor 3% gewijzigd door Sefaex op 20-10-2020 15:05 ]
Als je niks had gekocht had je winstSefaex schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
Dat deed ik al in de PS3 periode.
Kocht toen voornamelijk veel in de Amerikaanse store.
Dollar koers was toen zeer gunstig. Destijds betaalde je voor nieuwe games €35-€40 ipv €60.
Destijds waren de Amerikaanse Flash Sales ook heel aantrekkelijk.
Tegenwoordig is het verrschil niet meer zo groot. Maar alsnog kan het in sommige gevallen voordelig zijn.
Sommige nieuwe games kosten in de Nederlandse store bijv €70. Terwijl je er in de Amerikaanse store $60 voor betaald. Toch bijna €20 winst.
ja scheelt heel veel.yorroy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
US account (Triple A launch title) $ 69.95 = +- 59 euro
EU account (Triple A launch title) EU 79.95
doe daar nog een keer account sharing overheen is 59/2 29.50 euro de man
Naar aanleiding hiervan toch eens gaan googlen (want iemand beweert dat het wel degelijk USD is - maar met Google vind ik daar niets over terug).Amaze86 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:19:
PSN+ wordt $20 duurder, zal bij ons weer €80 zijn.
Maar met het googlen ook dit nieuws gevonden, niet echt verrassend, maar toch goed van bevestiging te zien : https://www.techspot.com/...station-plus-members.html . Binnenkort dus 4 maandelijkse games met PS+. En dankzij BC betekent het dus eigenlijk zelfs 4 games voor PS5.
Met de PS3 heb ik het ook nog zo gedaan, maar bij de PS4 niet meer.yorroy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
Ik hoef niet per se een spel op release te hebben, dus zet ik een melding aan op psprices.com en sla vervolgens toe als die in de aanbieding is. Betalen die ik door goedkope pre paid kaarten te kopen (koers 0,73 gehad onlangs). Op die manier heb ik AC Oddyssey Ultimate edition voor 28 euro ipv normaal 114 euro gekocht
PSN: Zwartkijker
Het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind HDR veel toevoegen. Het is natuurlijk appels met peren vergelijken maar ik vind de stap van non-HDR naar HDR groter/belangrijker als van 1440p naar 4kDoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:41:
Kan een leuk pc schermpje kopen voor mijn PS5 straks, deze ondersteunt geen HDR10 (+), is dat een gemis straks op de PS5?
Ja joh, random comment van iemand die anoniem is en dat beweertTwixie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:09:
[...]
Naar aanleiding hiervan toch eens gaan googlen (want iemand beweert dat het wel degelijk USD is - maar met Google vind ik daar niets over terug).
Maar met het googlen ook dit nieuws gevonden, niet echt verrassend, maar toch goed van bevestiging te zien : https://www.techspot.com/...station-plus-members.html . Binnenkort dus 4 maandelijkse games met PS+. En dankzij BC betekent het dus eigenlijk zelfs 4 games voor PS5.
Iemand daarboven zegt dat de bron op resetera heeft bevestigd dat het AUS is, en dat klopt.
Reactie van de topic starter:
https://www.resetera.com/...site.309355/post-48907651
[YouTube: LEAKED! Marvels Spider Man: Miles Morales PS5 Menu Music!]Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Mm video al offline helaas.
Edit: Ooh toen je de link poste ook al
Misschien dat ik daar zo meteen Ghost of Tsushima aanschaf, kost mij dan €50.Flghter1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:07:
[...]
ja scheelt heel veel.
US account (Triple A launch title) $ 69.95 = +- 59 euro
EU account (Triple A launch title) EU 79.95
doe daar nog een keer account sharing overheen is 59/2 29.50 euro de man
Zit hier nog steeds op een 24" 1080p scherm, dus weet niet hoe HDR eruit ziet en met de stap van 1080 - - >4K verwacht ik al een wauw effect.Tim01 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind HDR veel toevoegen. Het is natuurlijk appels met peren vergelijken maar ik vind de stap van non-HDR naar HDR groter/belangrijker als van 1440p naar 4k
Maar is het zo dat alle PS5 games ondersteunen of alleen sommige?
Kan mij niet voorstellen dat de PS5 games gaat afspelen op 4K- 60/120Hz -HDR.
Ziet er wel kick uit maar toch geen Ps5 menu? Of zie ik dat nou over het hoofd?
Dit kun je ook gewoon met een disc versie doen en meer.yorroy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
Tweedehands games.
Wachten op uitverkoop.
Ruilen met familie en vrienden. 👍
"Menu music"Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
Was alleen muziek geloof ik.Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
Hoe HDR eruit ziet hangt ook sterk van je televisie af. Koop je een goedkope LCD dan is het niks. Voor HDR heb je een high-end LCD nodig met een hoge piekhelderheid/veel dimming zones of een OLED. Maar daarvoor is hier een andere categorie op Tweakers, want anders krijg je hier weer eindeloze posts over televisies en monitoren.DoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Zit hier nog steeds op een 24" 1080p scherm, dus weet niet hoe HDR eruit ziet en met de stap van 1080 - - >4K verwacht ik al een wauw effect.
Videokaarten & Beeldschermen
Televisies & Beamers
Ooh jeetje, nou dan zie ik het wel op release.
Je hebt helemaal gelijk, maar de vraag ging een beetje over beide, weten we überhaupt of de games op 4K- 60/120Hz met HDR gaan draaien?
Ik verwacht wel dat het gros van de PS5 games HDR ondersteuning zal hebben gezien veel PS4 games van de afgelopen jaren dit ook al hebbenDoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Zit hier nog steeds op een 24" 1080p scherm, dus weet niet hoe HDR eruit ziet en met de stap van 1080 - - >4K verwacht ik al een wauw effect.
- God of War
- The Last of us 2
- Red Dead Redemption 2
- Ghost of Tsushima
- Spider-Man
De eerste drie heb ik amper aangeraakt (enkele uren), de laatste twee nog nooit gespeeld. Af en toe ontzettend gebaald dat ik om wat voor een reden dan ook die games niet (fatsoenlijk) kon spelen. Maar nu kijk ik er misschien nog wel meer dan ooit naar uit omdat ik deze pareltjes nog te goed heb. Met games als GoT en SM op 4k60!
Hier bovenop recentelijk een OLED 65C9 en 5.1.2 set gekocht, van mij mogen die 29 dagen snel om zijn...
HDR wel, maar ik verwacht dat de ontwikkelaars met games die niet crossgen zijn gewoon langzaam weer gaan overstappen naar 4k/30fps met een prestatiesmodus wanneer je liever op een hogere framerate speelt. De nieuwe consoles zijn best krachtig, maar qua rekenkracht nog altijd minder dan een RTX 2080 Ti die meer dan twee jaar oud is en dat was tot voorkort eigenlijk de enige kaart die nagenoeg alle games in 4k/60fps deed. Consoles zijn natuurlijk wat efficiënter, echter is dat verschil niet meer zo groot als vroeger.DoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar de vraag ging een beetje over beide, weten wel überhaupt of de games op 4K- 60/120Hz met HDR gaan draaien?
[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 20-10-2020 16:08 ]
Het gaat eigenlijk niet zo zeer om de render resolutie, maar om de output resolutie.DoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar de vraag ging een beetje over beide, weten wel überhaupt of de games op 4K- 60/120Hz met HDR gaan draaien?
Als de game op 1440p of 1800p wordt gerenderd, maar output op (upscaled naar) 4K, dan is dat voor je monitor gewoon 4k.
Volgens mij is op dit moment nog niet bekend of de PS5 alleen 1080p en 4k output ondersteunt, of ook tussenliggende resolutie.
Voeg Days Gone toe aan dat lijstje. Ik kan niet wachten om het op de PS5 te spelen. 4k60, en vooral, geen pop-in!Rck010 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:58:
Door het gebrek aan tijd heb ik menig top PS4 game amper, of zelfs helemaal niet gespeeld. Ik kijk dus niet alleen ontzettend uit naar next-gen games, maar ook wat pareltjes uit de PS4 generation, zoals:
- God of War
- The Last of us 2
- Red Dead Redemption 2
- Ghost of Tsushima
- Spider-Man
De eerste drie heb ik amper aangeraakt (enkele uren), de laatste twee nog nooit gespeeld. Af en toe ontzettend gebaald dat ik om wat voor een reden dan ook die games niet (fatsoenlijk) kon spelen. Maar nu kijk ik er misschien nog wel meer dan ooit naar uit omdat ik deze pareltjes nog te goed heb. Met games als GoT en SM op 4k60!
Hier bovenop recentelijk een OLED 65C9 en 5.1.2 set gekocht, van mij mogen die 29 dagen snel om zijn...
Had het spel bij launch gekocht en vrij snel daarna teruggebracht. Onlangs weer opgepakt via PS now en ik moet zeggen dat het een pareltje is. Duurt echt een uur of 10 voordat het op tempo komt, maar zeer de moeite waard. Bijzondere sfeer en gave, unieke, Open World. Aanrader dus!
En het beste van alles, hij zit "gratis" in de PS Plus collection.FMS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:25:
[...]
Voeg Days Gone toe aan dat lijstje. Ik kan niet wachten om het op de PS5 te spelen. 4k60, en vooral, geen pop-in!
Had het spel bij launch gekocht en vrij snel daarna teruggebracht. Onlangs weer opgepakt via PS now en ik moet zeggen dat het een pareltje is. Duurt echt een uur of 10 voordat het op tempo komt, maar zeer de moeite waard. Bijzondere sfeer en gave, unieke, Open World. Aanrader dus!
Vind ik wel. Ik ben van mening dat HDR veel interessanter is dan een hele hoge resolutie.DoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:41:
Kan een leuk pc schermpje kopen voor mijn PS5 straks, deze ondersteunt geen HDR10 (+), is dat een gemis straks op de PS5?
Ik heb een 55"OLED C7 die een mooie HDR weergave heeft. Geeft het beeld echt wat extra's. Ik game op 1 - 1,5m afstand. Op de PS4pro zag ik echt wel verschil tussen CB 4K en fullHD, maar dat is echt niet wereldschokkend. HDR aan of uit is dan wel. Zonder HDR ziet het beeld er maar saai en flets uit. De zon of een straatlantaarn is net zo fel als een wit papiertje wat op tafel ligt.
Als je verder van het scherm zit of het scherm is kleiner op eenzelfde afstand, dan zie je het verschil tussen fullHD/1440p en 4K echt niet meer. Of iig als marginaal scherper.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een pc scherm of een tv met echt goede HDR weergave zijn gewoon prijzig. Bij TV's zeg ik altijd, vanaf € 1.000 voor een 55" model voor een goede HDR weergave. Bij PC schermen weet ik het niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2020 16:32 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik was Days Gone helemaal vergeten, die heb ik digitaal gekocht op m’n PS4.FMS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:25:
[...]
Voeg Days Gone toe aan dat lijstje. Ik kan niet wachten om het op de PS5 te spelen. 4k60, en vooral, geen pop-in!
Die kan dus inderdaad ook nog toegevoegd worden... Voorlopig hoef ik me niet te vervelen
Je kunt savegames overzetten die BC zijn.
Je kunt savegames overzetten die ook een PS5 versie hebben en je later pas een PS5 koopt.
Je kunt geen savegames overzetten als je een spel hebt die een PS5 patch krijgen
of zoiets?
Ik heb namelijk nog een beste awesome RDR2 save, met heel veel wapens unlocked, beste paard, ultimate satchel, veel kleding, opgebouwd kamp, bakken goud etc.. Maar nog nauwelijks iets van de story gedaan
Nu wil ik telkens daarmee verder gaan, maar wil eigenlijk wachten op de PS5..
Want ik ga er vanuit dat die ook een patch krijgt..
Maar moet je dan kiezen tussen je savegame en dus niet patchen, of wel patchen en alle extra goodies krijgen maar je savegame opgeven?
4. Je kunt de PS4 via remote play op de PS5 besturenpoor Leno schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:58:
Word nog steeds niet wijs uit het hele savegames gebeuren![]()
Je kunt savegames overzetten die ook een PS5 versie hebben en je later pas een PS5 koopt.
Je kunt geen savegames overzetten als je een spel hebt die een PS5 patch krijgen
of zoiets?
Paar posts boven je:Linkje3 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:14:
Heeft er iemand op de PS4 ervaring met games op een USA account kopen? Ik wil vooral weten of er ook nadelen aan kleven (bijvoorbeeld bij online games alleen tegen Amerikanen kunnen gamen). Als ik zo die prijs verschillen zien, scheelt dit een hoop. En ik wil niet meer zo veel games fysiek hebben deze generatie.
yorroy in "[PS5] Het aanloop naar release topic" en daarvandaan verder lezen
[ Voor 3% gewijzigd door Bas170 op 20-10-2020 17:27 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:10
The #PS5 UI reveal has topped 10 million views on YouTube and was the top trending video on the day it was posted 👀🔥🔥 pic.twitter.com/jI83tXh8qh
— Hunter 🎮 (@NextGenPlayer) 20 oktober 2020
Blijkbaar wordt de UI interresanter / belangrijker gevonden want de hardware teardown staat nu oo 8,7 miljoen views best opvallend toch?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
We're excited to confirm that #DIRT5 will launch on @PlayStation 5 from 𝗡𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 𝟭𝟮!
— EA SPORTS WRC (@EASPORTSWRC) 20 oktober 2020
🖐️ Cross-gen online with PS4 players
🖐️ 4K and 120fps options
🖐️ Faster loading
🖐️ FREE upgrade from PS4
🖐️ DualSense haptic feedback and adaptive triggers
👉 https://t.co/pq48K5Uynw pic.twitter.com/SB9cvLwZrn
[ Voor 19% gewijzigd door kazuka op 20-10-2020 19:08 ]
Niet zo raar toch? De mainstream heeft geen interesse in de binnenkant. Die gaan het ding gebruiken en willen weten hoe het OS werkt.Chaoss schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:07:
Men was blijkbaar best benieuwd naar de PS5 UI, inmiddels staat de teller op 12,5 miljoen views
[Twitter]
Blijkbaar wordt de UI interresanter / belangrijker gevonden want de hardware teardown staat nu oo 8,7 miljoen views best opvallend toch?
Nice use of Ray Tracing here in PS5 Spider-Man Miles Morales - especially effective as the door opens, the moving reflected light rays all being calculated real-time by PS5 to match the angles of the door, making it all appear far more realistic than ever. https://t.co/gp557qfmA0
— ▶︎ PlayGamesMovies (@PlayGamesMovies) 15 oktober 2020
Die triggers lijken al best breed ondersteund te wordenkazuka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:08:
Dirt 5 nu ook eindelijk confirmed voor launch. Ben benieuwd hoe ze de DualSense features ingepast hebben.
[Twitter]
Interessant!
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
[ Voor 30% gewijzigd door Amaze86 op 20-10-2020 19:52 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De meeste mensen zullen denk ik toch benieuwd zijn naar het scherm dat ze iedere dag zullen zien en niet naar de interne eigenschappen van de console op de kast.Chaoss schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:07:
Men was blijkbaar best benieuwd naar de PS5 UI, inmiddels staat de teller op 12,5 miljoen views
[Twitter]
This is absolutely ridiculous
bram1984 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:43:
Niet slecht voor een launch game. Open voor gifje.
[Twitter]
https://www.youtube.com/w...tz2U1jE&feature=emb_title
Dus als je de PS4 versie van een spel hebt kun je je savegame gebruiken als je de PS5 versie koopt? Maar met patch weer niet ? Of kun je de PS4 savegame eenmalig upgraden naar PS5 en niet de PS4 versie spelen in BC mode dus?poor Leno schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:58:
Word nog steeds niet wijs uit het hele savegames gebeuren![]()
of zoiets?
Ik heb namelijk nog een beste awesome RDR2 save, met heel veel wapens unlocked, beste paard, ultimate satchel, veel kleding, opgebouwd kamp, bakken goud etc.. Maar nog nauwelijks iets van de story gedaan![]()
Nu wil ik telkens daarmee verder gaan, maar wil eigenlijk wachten op de PS5..
Want ik ga er vanuit dat die ook een patch krijgt..
Maar moet je dan kiezen tussen je savegame en dus niet patchen, of wel patchen en alle extra goodies krijgen maar je savegame opgeven?
Ik ga nog een jaartje wachten. 😋
https://youtu.be/uDKU8E9rJOc
Dit gaat helaas nog verder dan het matchen van regio's.Twixie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
Keerzijde is dat je altijd met verschillende accounts zit te knoeien. Je moet immers die accounts dan ook op je lokale console laten inloggen en je moet ook heel hard oppassen met DLCs want die moeten in hetzelfde land gekocht zijn als de main game.
Bij bepaalde games wordt de extra content als een 'service' aanzien. Dit betekent dat je de DLC niet hoeft te downloaden, maar dat deze aan je account wordt gelinkt. En aangezien je de 'licentie' met een Amerikaanse account hebt gekocht is deze enkel van toepassing op je Amerikaanse account.
Yaha!
Goed om te zien dat een game als Dirt, toch zwaar gemarket op Xbox, gebruikt maakt van de DualSense features. Tot nu toe weinig te klagen over de implementatie ervan.kazuka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:08:
Dirt 5 nu ook eindelijk confirmed voor launch. Ben benieuwd hoe ze de DualSense features ingepast hebben.
[Twitter]
Daarom ben ik ook niet begonnen aan deze "omweg" om goedkoper games te kunnen scoren. Veel te veel gedoe.Fettel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:46:
[...]
Dit gaat helaas nog verder dan het matchen van regio's.
Bij bepaalde games wordt de extra content als een 'service' aanzien. Dit betekent dat je de DLC niet hoeft te downloaden, maar dat deze aan je account wordt gelinkt. En aangezien je de 'licentie' met een Amerikaanse account hebt gekocht is deze enkel van toepassing op je Amerikaanse account.
- Chaoss
PS5 Display Boxes at GameStop pic.twitter.com/cfPMQ0JoOS
— ▶︎ PlayGamesMovies (@PlayGamesMovies) 20 oktober 2020
Sjeezus. Had ik maar een discloze besteld had ik teminste een zwarte doos gehad.Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:14:
Naast controllers zijn er nu ook lege PS5 dozen in de winkels aangekomen
[Twitter]
Moet toch eigenlijk betekenen dat de marketingmachine hier volgende week begint te draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 21-10-2020 00:32 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Kan je een recap geven waarom je moet wachten? Kan de video momenteel niet bekijken.DoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:27:
Ik weet het (weer TV) maar wilde hem toch even delen met degene die overweegt om een nieuwe tv te kopen bij de nieuwe PS5.
Ik ga nog een jaartje wachten. 😋
https://youtu.be/uDKU8E9rJOc
Je kunt nog even snel voor 19 november een vliegtuig aanschaffen, dan heb je ook een zwarte doos in bezitOxigeon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:31:
[...]
Sjeezus. Had ik maar een discloze besteld had ik teminste een zwarte doos gehad.
Oprechte vraag, ga je die doos dan bewaren? Vroeger bewaarde ik ook alle dozen voor elektronica maar dat loopt zo snel uit de klauwen en ik heb er nog nooit wat aan gehad. Als het apparaat na een weekje ofzo nog naar behoren werkt gaat de doos wegOxigeon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:31:
[...]
Sjeezus. Had ik maar een discloze besteld had ik teminste een zwarte doos gehad.
Moet toch eigenlijk betekenen dat de marketingmachine hier volgende week begint te draaien.
[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 21-10-2020 07:34 ]
- Chaoss
Die machine draait toch al aardig? 2 weken terug teardown, vorige weel uitgebreide UI reveal, regelmatig info via de Playstation blog. En als ik de twister mag geloven kijgen we deze week ook nog iets te zien.Oxigeon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:31:
[...]
Ik denk dat hij de fysieke marketing bedoelt zoals nu in de USA gebeurt.Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:36:
[...]
Die machine draait toch al aardig? 2 weken terug teardown, vorige weel uitgebreide UI reveal, regelmatig info via de Playstation blog. En als ik de twister mag geloven kijgen we deze week ook nog iets te zien.
https://untappd.com/user/OzzBier
Het is een vrij uitgebreide video waarin word uitgelegd welke drie dingen belangrijk zijn op een tv die nodig zijn voor de aankomende generatie consoles.yinx84 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:09:
[...]
Kan je een recap geven waarom je moet wachten? Kan de video momenteel niet bekijken.
HDR - VRR - LFC, leuk om te zien/horen hoe deze drie dingen niet met elkaar werken, echt het kijken waard.
Ik ga nog een jaartje wachten en haal een pc scherm voor op zolder om daar tijdelijk op te gamen. ☺️
Cool! op 2:19 Booyyyyyyspijkerhoofd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:14:
Het afscheidsfilmpje van de PS4 *pinkt een traantje weg*![]()
https://www.youtube.com/w...tz2U1jE&feature=emb_title
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2020 08:15 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
God Of aWards
Dikke game en reboot van de serie was dat zeg
"boooyyyy" en "unwearthy... unwearthy" wat heb ik dat vaak gehoord zeg
Eigenlijk zou dat een mooi filmpje zijn: Everything that defines PS4 en dan alleen "booyyyy" horen
[ Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2020 08:19 ]
[ Voor 3% gewijzigd door timetje100 op 21-10-2020 08:26 ]
Dit jaar.timetje100 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:25:
Ik heb eigenlijk de voorkeur om een 34 inch 3440x1440P 144 hz monitor te kopen in plaats van een 4K monitor 28 inch met 60 hz voor de ps5. Maar tot nu toe is dus nog niet duidelijk of ps5 ultra wide resolutie ondersteunt? Iemand enig idee wanneer dit duidelijk wordt?
Die zijn nooit zwart, maar altijd rood/oranjeBas170 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:27:
[...]
Je kunt nog even snel voor 19 november een vliegtuig aanschaffen, dan heb je ook een zwarte doos in bezit
Likje verf erover en klaarbaronruud schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:31:
[...]
Die zijn nooit zwart, maar altijd rood/oranje
Maar waarom moet je wachten? Jij wacht, dus waarom?DoubleDutch schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:11:
[...]
Het is een vrij uitgebreide video waarin word uitgelegd welke drie dingen belangrijk zijn op een tv die nodig zijn voor de aankomende generatie consoles.
HDR - VRR - LFC, leuk om te zien/horen hoe deze drie dingen niet met elkaar werken, echt het kijken waard.
Ik ga nog een jaartje wachten en haal een pc scherm voor op zolder om daar tijdelijk op te gamen. ☺️
Gaat niet gebeuren, ultrawide wijkt af van de "normale" aspect ratio dat wordt gebruikt bij console gaming.timetje100 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:25:
Ik heb eigenlijk de voorkeur om een 34 inch 3440x1440P 144 hz monitor te kopen in plaats van een 4K monitor 28 inch met 60 hz voor de ps5. Maar tot nu toe is dus nog niet duidelijk of ps5 ultra wide resolutie ondersteunt? Iemand enig idee wanneer dit duidelijk wordt?
Of het beeld wordt uitgerekt, of je krijgt twee zwarte balken links/rechts. Ik heb zelf ook een 3440x1440, console gamen daarop is waardeloos.
Tot de kinderziektes eruit worden gehaald,leuk zo'n tv die HDMI 2.1 heeft met VRR en HDR,maar die twee werken elkaar dus gewoon tegen.baronruud schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:32:
[...]
Maar waarom moet je wachten? Jij wacht, dus waarom?
Kijk het filmpje zou ik zeggen.
- Chaoss
Ik wel in ieder geval, bij producten waarvan ik weet dat ze binnen 3 jaar weer in de verkoop gaan bewaar ik de dozen (Consoles, telefoons etc). Voor mijn gevoel verkoopt dat net wat lekkerder/sneller.Steven030 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
Oprechte vraag, ga je die doos dan bewaren? Vroeger bewaarde ik ook alle dozen voor elektronica maar dat loopt zo snel uit de klauwen en ik heb er nog nooit wat aan gehad. Als het apparaat na een weekje ofzo nog naar behoren werkt gaat de doos weg
Zo ook voor de PS5. Binnen 3 jaar zal er vast weer een Slim edition komen die kleiner, zuiniger en stiller is. Dan gaat de gewone PS5 gelijk weer de deur uit.
Naar aanleiding van mijn eerdere vraag over de prijzen van US en EU ben ik er nog even verder ingedoken. Even wat voorbeelden van de Dollar Vs Euro prijzen (dollar omgerekend naar Euro)
| Spel | US | EU |
| Miles Morales | 42 euro | 59 euro |
| Cyberpunk | 50 euro | 69 euro |
| Ghost of Tsushima | 50 euro | 69 euro |
Voor de digitale aankopen scheelt het dus structureel bijna 20 euro per spel.
Wat dat betreft loont het wel om je primaire account te gaan switchen naar een US versie.
Het is natuurlijk ook even afwachten hoe de PS5 reageert op buitenlandse accounts, account sharing en het kunnen toevoegen van meerdere accounts op een PS5, wellicht komt daar ook wel een maximum op.
[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 21-10-2020 10:32 ]
Ik bedoel inderdaad de fysieke reclame. De day one kopers kijken die filmpjes etc allemaal wel. Maar het gros weet niks van dat ding en wil gewoon een ps hebbenChaoss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:36:
[...]
Die machine draait toch al aardig? 2 weken terug teardown, vorige weel uitgebreide UI reveal, regelmatig info via de Playstation blog. En als ik de twister mag geloven kijgen we deze week ook nog iets te zien.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zit er eigenlijk aan te denken om Spider-Man MM Ultimate Edition, TLOU2 en GoT te bestellen.Rck010 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:58:
Door het gebrek aan tijd heb ik menig top PS4 game amper, of zelfs helemaal niet gespeeld. Ik kijk dus niet alleen ontzettend uit naar next-gen games, maar ook wat pareltjes uit de PS4 generation, zoals:
- God of War
- The Last of us 2
- Red Dead Redemption 2
- Ghost of Tsushima
- Spider-Man
Niemand heeft een glazen bol, maar is het verstandig om nog even te wachten ivm mogelijke korting (voor TLOU2 en GoT) bij de PS5 launch? Hoe zat dat bij de PS4 launch?
Tevens met het oog op updates, maakt het nog iets uit of ik ze fysiek of digitaal koop?
De PS4 launch is niet te vergelijken omdat PS3 games niet te spelen zijn op de 4.Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:41:
[...]
Zit er eigenlijk aan te denken om Spider-Man MM Ultimate Edition, TLOU2 en GoT te bestellen.
Niemand heeft een glazen bol, maar is het verstandig om nog even te wachten ivm mogelijke korting (voor TLOU2 en GoT) bij de PS5 launch? Hoe zat dat bij de PS4 launch?
Tevens met het oog op updates, maakt het nog iets uit of ik ze fysiek of digitaal koop?
Zelf denk ik dat er rond Black Friday nog wel wat deals rondom PS4 games komen, maar het is natuurlijk de vraag of het de games zijn die jij wilt.
Resell value?Steven030 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
Oprechte vraag, ga je die doos dan bewaren? Vroeger bewaarde ik ook alle dozen voor elektronica maar dat loopt zo snel uit de klauwen en ik heb er nog nooit wat aan gehad. Als het apparaat na een weekje ofzo nog naar behoren werkt gaat de doos weg
Goed punt inderdaad wat betreft PS3 / PS4, niet bij stilgestaan.Poulske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
De PS4 launch is niet te vergelijken omdat PS3 games niet te spelen zijn op de 4.
Zelf denk ik dat er rond Black Friday nog wel wat deals rondom PS4 games komen, maar het is natuurlijk de vraag of het de games zijn die jij wilt.
Black Friday is 27-11 volgens mij? Wellicht de moeite waard om het even aan te kijken.
Een game als TLOU2 zou zomaar eens een korting kunnen krijgen.
https://psdeals.net/nl-st...56/the-last-of-us-part-ii
Ben ‘m al tegengekomen voor 47,- bij een webwinkel, maar zou zonde zijn als ie met Black Friday ineens voor 25 euro op te pikken is. Ik heb niet stilgestaan bij Black Friday, denk dat ik daar op wacht.Hijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:01:
Net te laat. Last of us 2 was de afgelopen dagen 50 euro ipv 70
En anders kun je altijd nog even V&A of Marktplaats afstruinen. Toevallig ben ik nu ook voor Ghost of Tsushima aan het kijken.Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Goed punt inderdaad wat betreft PS3 / PS4, niet bij stilgestaan.
Black Friday is 27-11 volgens mij? Wellicht de moeite waard om het even aan te kijken.
Een game als TLOU2 zou zomaar eens een korting kunnen krijgen.
GoT zal ietsje duurder zijn 2e hands.
Ik moet ze ook nog op de kop tikken, maar ik kan gelukkig nog even wachten. Heb nog genoeg backlog voorlopig
Dat was voor mij een mooie onderhandelingspositie om een tweedehands versie op te pikken voor 20 euro bij iemand.
Ik denk dat er rond BF inderdaad nog wel wat mooie prijzen komen van TLOU2 en GoT
Overigens wacht ik met spelen totdat ik de PS5 heb. De stap van een PS4 Slim naar een PS5 geeft naar mijn verwachting nog wel een mooie graphics boost.
Ah check, dat doe ik eigenlijk nooit. Ik geef de console meestal weg als ik er klaar mee ben wanneer de volgende generatie komt.
Al moet ik zeggen dat ik laatst wel mijn day one Xbox One verkocht had aan GameMania, maar die hoefden er geen doos bij te hebben
[ Voor 20% gewijzigd door Steven030 op 21-10-2020 10:21 ]
Bij zowel mediamarkt als GameMania in de aanbieding geweest voor 29 euro. Even goed in de gaten houden. Op MP zou ik er dus ook niet meer dan 25 euro voor geven.Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:03:
[...]
Ben ‘m al tegengekomen voor 47,- bij een webwinkel, maar zou zonde zijn als ie met Black Friday ineens voor 25 euro op te pikken is. Ik heb niet stilgestaan bij Black Friday, denk dat ik daar op wacht.
Dat is minstens 20 euro te duur.Hijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:01:
Net te laat. Last of us 2 was de afgelopen dagen 50 euro ipv 70
[ Voor 22% gewijzigd door Erapaz op 21-10-2020 10:19 ]
Zitten wel wat nadelen aan maar die hebben niet op iedereen/ieder spel betrekking. Als je games in de US account koopt moet jij ook DLC daar kopen. Als jij bijvoorbeeld FIFA in de US Store koopt en het dan wil spelen via je NL account kun je bijv. in Ultimate Team dan geen packs kopen met echt geld...Voor games waar je verder geen DLC van wil kopen maakt het allemaal niets uit, online speel jij gewoon tegen de mensen waar je ook tegen zou spelen als jij het spel hier kooptLinkje3 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:14:
Heeft er iemand op de PS4 ervaring met games op een USA account kopen? Ik wil vooral weten of er ook nadelen aan kleven (bijvoorbeeld bij online games alleen tegen Amerikanen kunnen gamen). Als ik zo die prijs verschillen zien, scheelt dit een hoop. En ik wil niet meer zo veel games fysiek hebben deze generatie.
Heb een digitale PS5 besteld, dus moet het "helaas" met dit soort deals doenErapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:19:
Dat is minstens 20 euro te duur.
[ Voor 23% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 21-10-2020 10:28 ]
Steven030 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Ik geef de console meestal weg als ik er klaar mee ben wanneer de volgende generatie komt.
* Bas170 aait z'n PS2
Kan beter het geld uitgeven aan ps5 dan kleding/schoenen/domme dingen wat vrouwen nog meer aanschaffen voor het huis ed......😆
nothing stops this train
Cancellen en disk versie kopen. Alleen TLOU2 en je hebt al 20 euro terugverdiend. Naast het feit dat je gewoon gen*id wordt door Sony door all digital te gaan, ben je ook nog afhankelijk van ze. Als ze een game pullen van de store is je aankoop waardeloos. Altijd voor disc gaan, digitale games bestaan alleen omdat Sony (en MS) volledige controle willen over hun ecosysteem.Hijo Del Jefe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Heb een digitale PS5 besteld, dus moet het "helaas" met dit soort deals doenVia cdkeys nog 5 euro korting op PSN tegoed, en dan heb ik hem dus voor 45 euro. Maar op disc is hij natuurlijk goedkoper te vinden.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden