Wat een berg content zeg op YouTube, dit filmpje is onderdeel van een bijna half uur durende vodcast episode. Er zijn er al 4 uit. Zo krijg je inderdaad wel hele veel zin in de game. Heb nog nooit een game gepreordered, maar het wordt nu wel heel erg lastig om het niet te doen.DoubleDutch schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:39:
Begin steeds meer zin te krijgen in cyberpunk 2077. 🤤
[YouTube: Cyberpunk 2077 - Riders of the Dark Future]
Ik moet zeggen dat mijn Cyberpunk interesse juist lager is dan ooit tevoren. Tegen die tijd is next gen uit en zal ik me alleen maar daarmee bezig houden en niet meer met last gen. Misschien als ik door de next gen games heen ben dat het toch nog gaat kriebelen, maar anders wacht ik gewoon op de next gen patch ergens in 2021Erapaz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Wat een berg content zeg op YouTube, dit filmpje is onderdeel van een bijna half uur durende vodcast episode. Er zijn er al 4 uit. Zo krijg je inderdaad wel hele veel zin in de game. Heb nog nooit een game gepreordered, maar het wordt nu wel heel erg lastig om het niet te doen.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 13:54
Idem, ik was eerst suoer hyped een cyberpunk rpg van CDPR dat moest wel goed worden en de eerste beelden zagen er fantastisch uit. Toen bleek dat de game ook voor current gen uit kwam was ik daar al minder enthousuast over. Ik ga er vanuit dat alle beelden die we tot nu toe hebben gezien van high end PC's zijn. Ik ben heel erg benieuwd hoe de game er op de PS4 pro uitziet maar dat moet bijna wel tegenvallen. Ik hoop dat die PS5 upgrade snel komt
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik denk dat de game zo rijk is, dat er weinig verschil is in ervaring met de eerste lichting next gen games. Er zit zoveel detail in, en het cyberpunk genre trekt mij ook heel erg. Fantasy, ridders, superhero’s, Vikingen etc. heb ik helemaal niks mee. Dus voor mij zijn er nog geen nextgen games die mij echt trekken. Tegen de tijd dat de PS5 patch komt zit je er waarschijnlijk net lekker in en dan krijg je nog een mooie upgrade en wordt het nog beter allemaal.Steven030 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
Ik moet zeggen dat mijn Cyberpunk interesse juist lager is dan ooit tevoren. Tegen die tijd is next gen uit en zal ik me alleen maar daarmee bezig houden en niet meer met last gen. Misschien als ik door de next gen games heen ben dat het toch nog gaat kriebelen, maar anders wacht ik gewoon op de next gen patch ergens in 2021
Lekker alles spoilen nog voordat je de game zelf kan spelen, vind ik echt zonde man. Wil ik zelf ontdekken en meemaken.Erapaz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Wat een berg content zeg op YouTube, dit filmpje is onderdeel van een bijna half uur durende vodcast episode. Er zijn er al 4 uit. Zo krijg je inderdaad wel hele veel zin in de game. Heb nog nooit een game gepreordered, maar het wordt nu wel heel erg lastig om het niet te doen.
Merk inderdaad dat de meningen steeds meer verdeeld raken over Cyberpunk 2077, ook in mijn vrienden kring, maar ik begin juist steeds meer zin te krijgen in de game.
Vind de hele setting mooi en we hebben ondanks de vele video's op YouTube denk ik nog heel veel niet gezien.
Ik wacht op de PS5 versie en daar vermaak ik mij verlopig mee. 🤤
Is een beetje vergelijkbar met MadMax op de pc,heb ik mij ook uren mee vermaakt.
Vind de hele setting mooi en we hebben ondanks de vele video's op YouTube denk ik nog heel veel niet gezien.
Ik wacht op de PS5 versie en daar vermaak ik mij verlopig mee. 🤤
Is een beetje vergelijkbar met MadMax op de pc,heb ik mij ook uren mee vermaakt.
Hm, asfaik werkt de DS4 pas native in Windows sinds een update afgelopen maart... (@Aenea ) voor die tijd had je een app nodig 'DS4Windows', die er een xbox360 controler van maakte zodat je m kon gebruiken. Ik weet dat omdat ik het heb geprobeerd ooit. Dus native out-of-the-box wil ik wel een bron van zien, want dat is een aanname zover ik weetRecon24 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
[...]
Dat het out-of-the-box zal werken is gewoon een feit, dat deed de DS4 ook al. Die had ik zelf ook al weken voor lancering in huis. Ik zeg niet dat alle features werken, maar als controller zal het gewoon werken.
Bovendien, je wilt toch juist alle functies testen? dat de d-pad en sticks als simpele controller werken interesseert me niet zo... en daarmee dus ook niet of ik m heb voor ik de PS5 zelf heb.
maar goed, daar staan anderen anders in
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dat kan toch gewoon door het allemaal niet te kijken?Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Lekker alles spoilen nog voordat je de game zelf kan spelen, vind ik echt zonde man. Wil ik zelf ontdekken en meemaken.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Spoils die ze laten zijn waarschijnlijk niks in vergelijking van de grote van de game.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Lekker alles spoilen nog voordat je de game zelf kan spelen, vind ik echt zonde man. Wil ik zelf ontdekken en meemaken.
Dat is toch al lang niet meer zo. Zelfs mijn bejaarde PSP had de symbooltjes zonder kleur, en ook in alle marketing gaat het over de 4 symbolen en niet welk kleur ze hebben. Ik moet zelf al eens goed denken welke nu rood en welke roze is.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:43:
Maar ook omdat het toch wel 'signature' kleuren zijn die synoniem staan voor Playstation.
- Chaoss
@Twixie Psp weet ik niet maar tot nu toe heeft elke Playstation controler die kleuren gehad:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HaYHtCRS1uyuouFA8imy5HQ0.jpg?f=user_large)
Geen ramp natuurlijk maar van mij hadden ze er weer op gemogen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HaYHtCRS1uyuouFA8imy5HQ0.jpg?f=user_large)
Voor de mensen die op een monitor gaan gamen: welk model hebben jullie?
Ben wel benieuwd. Ik twijfel zelf tussen de Samsung LU28R550UQU en de Benq EL2870U. Zal volgend jaar waarschijnlijk wel een high-end monitor halen, als HDMI 2.1 meer gangbaar is.
Ben wel benieuwd. Ik twijfel zelf tussen de Samsung LU28R550UQU en de Benq EL2870U. Zal volgend jaar waarschijnlijk wel een high-end monitor halen, als HDMI 2.1 meer gangbaar is.
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Bepaalde games zagen het als een normale controller input, of mapte de xbox keys.Geronimous schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:12:
[...]
Hm, asfaik werkt de DS4 pas native in Windows sinds een update afgelopen maart... (@Aenea ) voor die tijd had je een app nodig 'DS4Windows', die er een xbox360 controler van maakte zodat je m kon gebruiken. Ik weet dat omdat ik het heb geprobeerd ooit. Dus native out-of-the-box wil ik wel een bron van zien, want dat is een aanname zover ik weet
Bovendien, je wilt toch juist alle functies testen? dat de d-pad en sticks als simpele controller werken interesseert me niet zo... en daarmee dus ook niet of ik m heb voor ik de PS5 zelf heb.
Van mij ook, die kleuren horen gewoon bij een playstation.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:28:
@Twixie Psp weet ik niet maar tot nu toe heeft elke Playstation controler die kleuren gehad:
[Afbeelding]
Heb hier deze zonder kleurtjes, zoals wel meer special editions hebben:Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:28:
[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/p/...t-sport/9200000081830844/
Bij initiële launch consoles hebben ze tot nu toe wel altijd kleurtjes gehad idd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij Cyperpunk ben ik bang voor een veel te ambitieuze deadline. Ze misbruiken hun medewerkers gigantisch en veel features komen uiteindelijk toch niet. Dat eerste is wel ironisch bij een spel dat gaat over een dystopische kapitalistische wereld.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1316384649577402368
Iedereen heeft dit kunnen schrijven, zelfs iemand van een concurrent game developer toch?Brogala schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:16:
Bij Cyperpunk ben ik bang voor een veel te ambitieuze deadline. Ze misbruiken hun medewerkers gigantisch en veel features komen uiteindelijk toch niet. Dat eerste is wel ironisch bij een spel dat gaat over een dystopische kapitalistische wereld.
Is nooit bewezen dat dit echt zo is. 🤔
Tja, daarom kijk ik voorlopig ook niets van alles wat "gelekt" gaat worden, gaat denk ik hard tegenvallen.Brogala schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:16:
Ik vind deze controller ook gewoon serieus mooier.DoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Van mij ook, die kleuren horen gewoon bij een playstation.
[Afbeelding]
Moet je mij niet vertellen. Heb ze hier allemaal nog liggenChaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:28:
Vind ik ook, heb ik zelf even gefotoshoped. 😜cold_as_ijs schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:20:
[...]
Ik vind deze controller ook gewoon serieus mooier.
Nee hier ook liever kleurtjeslaugh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:37:
Weet niet of ik de enige ben, vind alsnog wel jammer hoe de knopjes op de controller geen kleur meer hebben zoals we gewend zijn (roze, groen, rood, blauw). Ik had eigenlijk verwacht dat die knopjes een zeer kleine verlichting zouden geven zodra het connected is. Ben ik de enige hierin, of vinden jullie de kleurloze versie wel oke?
Vind het op de witte wel oké maar die zwarte die nu uitlekte zou wat mij betreft veel beter zijn met gekleurde knopjes.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Chaoss
Ik denk dat CDPR wel waarmaakt wat ze beloven. The Witcher was ook een gigantisch groot project, uiteindelijk heeft die game wel alles waar gemaakt. Ok er waren wat technische issues maar die zijn snel gepatched, een paar weken na de release had je een stabiele versie.Brogala schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:16:
Overigens verwacht ik ook bij Cyberpunk dat de game bij release nog wel wat patches kan gebruiken. Imho geen probleem maar mischien wel een reden om minstens een maand te wachten.
En die crunchtime, eerlijk gezegt vind ik dat een beetje gezeur. Als mijn werkgever eist dat ik 60 uur per week moet werken dan stap ik op. Iedereen kan die keuze maken ook die devs bij CDPR, blijkbaar verdienen ze zoveel dat ze het accepteren maar dan wel een beetje anoniem op internet gaan zeuren.
Ben een paar maanden geleden gestopt met het kijken van Cyberpunk content, merkte dat ik wat minder hyped raakte door de hoeveelheid info, dan ontdek ik dat liever (met next-gen patch dan wel) zelf.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Maar ik heb deze week op aanraden van iemand toch die video gezien over de auto’s en kolere wat zag het er bruut uit hè, echt knetter veel zin in die game. Laat ze in het oosten maar lekker crunchen tot die patch er is
Crunch vind ik idd ook een beetje gezeur. Maar cdpr was er de afgelopen jaren als de kippen bij wanneer andere developers een crunch schandaaltje hadden om direct op Twitter de moral highground te kiezen en verkondigen dat zij niet aan crunch deden.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Ik denk dat CDPR wel waarmaakt wat ze beloven. The Witcher was ook een gigantisch groot project, uiteindelijk heeft die game wel alles waar gemaakt. Ok er waren wat technische issues maar die zijn snel gepatched, een paar weken na de release had je een stabiele versie.
Overigens verwacht ik ook bij Cyberpunk dat de game bij release nog wel wat patches kan gebruiken. Imho geen probleem maar mischien wel een reden om minstens een maand te wachten.
En die crunchtime, eerlijk gezegt vind ik dat een beetje gezeur. Als mijn werkgever eist dat ik 60 uur per week moet werken dan stap ik op. Iedereen kan die keuze maken ook die devs bij CDPR, blijkbaar verdienen ze zoveel dat ze het accepteren maar dan wel een beetje anoniem op internet gaan zeuren.
En daar heb ik wel "problemen" mee.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
https://www.retbit.com/20...ed-with-firmware-updates/
Hier ben ik niet echt blij mee, heb je kans dat de "jet-engine" weer terug komt..
Hier ben ik niet echt blij mee, heb je kans dat de "jet-engine" weer terug komt..
Wat een cynische gedachtegang zeg. Ja, ze kunnen er post-launch een jet van maken. Ze kunnen de UI ook terugveranderen naar dat van de PS4. Dat ze de mogelijkheid hebben om iets aan te passen is een vreemde reden om direct van het ergste scenario uit te gaan.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:59:
Die koeling gaat echt wel goedkomen. Ook na eventuele veranderingen. Ze hebben niet zoveel R&D in die koeling gestoken om het post launch weer allemaal in de prullenbak te gooien.
This is absolutely ridiculous
Oja, totaal vergeten, kritisch zijn mag hier niet, alleen maar ja-knikken en vertrouwen hebben .Ridicuul schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:11:
[...]
Wat een cynische gedachtegang zeg. Ja, ze kunnen er post-launch een jet van maken. Ze kunnen de UI ook terugveranderen naar dat van de PS4. Dat ze de mogelijkheid hebben om iets aan te passen is een vreemde reden om direct van het ergste scenario uit te gaan.
Die koeling gaat echt wel goedkomen. Ook na eventuele veranderingen. Ze hebben niet zoveel R&D in die koeling gestoken om het post launch weer allemaal in de prullenbak te gooien.
Dan koop je de PS5 niet.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:59:
Kritisch zijn is prima, maar er is 0 aanleiding om te denken dat het kunnen aanpassen van het gedrag van de fan er opeens voor gaat zorgen dat de PS5 als een jet gaat klinken.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:15:
[...]
Oja, totaal vergeten, kritisch zijn mag hier niet, alleen maar ja-knikken en vertrouwen hebben .
Het enige dat we weten is dat Sony aan de hand van gegevens die ze post launch gaan verzamelen het gedrag van de fan kunnen aanpassen als dat nodig blijkt. Als de fan zachter kan spinnen is dat mooi meegenomen. Blijkt dat de temperatuur te hoog oploopt? Dan heb ik liever dat de fan iets harder gaat spinnen dan dat mijn systeem oververhit raakt.
We weten niet hoeveel geluid de PS5 produceert. We weten niet hoe de fan zich precies gedraagt. Waarom zou het feit dat het gedrag van de fan post launch aangepast kan worden opeens zo onheilspellend moeten zijn?
Weer een leuk filmpje van Cyberpunk 2077. 😊
- Chaoss
@Flagg Dat is inderdaad gewoon hypocriet.
Donstil schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:53:
[...]
Ben een paar maanden geleden gestopt met het kijken van Cyberpunk content, merkte dat ik wat minder hyped raakte door de hoeveelheid info, dan ontdek ik dat liever (met next-gen patch dan wel) zelf.
Maar ik heb deze week op aanraden van iemand toch die video gezien over de auto’s en kolere wat zag het er bruut uit hè, echt knetter veel zin in die game. Laat ze in het oosten maar lekker crunchen tot die patch er is
offtopic:
Idd ik ben na die eerste livewire of hie her ook maar heet ook gestopt.
De autos heb ik dan wel weer gedeeltelijk gezien. De auto's zelf zagen er vet uit maar om een of andere reden vind ik het gedrag van de auto's er wat houterig uitzien, idem voor de chracters het ziet er allemaal wat clunky uit. Nu had The Witcher dat ook wel en daar stoorde het me niet tijdens het spelen, maar dat is inmiddels ook tig jaar geleden. Nu hebben we zoveel games met vloeiende motion gezien dat het me wel eens tegen kan gaan staan
De autos heb ik dan wel weer gedeeltelijk gezien. De auto's zelf zagen er vet uit maar om een of andere reden vind ik het gedrag van de auto's er wat houterig uitzien, idem voor de chracters het ziet er allemaal wat clunky uit. Nu had The Witcher dat ook wel en daar stoorde het me niet tijdens het spelen, maar dat is inmiddels ook tig jaar geleden. Nu hebben we zoveel games met vloeiende motion gezien dat het me wel eens tegen kan gaan staan
Het hele idee was juist dat de PS5 in fixed mode zou gaan draaien én een constante stroom afname zou hebben en dus een daarop standaard afgestelde koeling, zodat je geen PS4 Pro taferelen zou krijgen.Ridicuul schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:37:
[...]
Kritisch zijn is prima, maar er is 0 aanleiding om te denken dat het kunnen aanpassen van het gedrag van de fan er opeens voor gaat zorgen dat de PS5 als een jet gaat klinken.
Het enige dat we weten is dat Sony aan de hand van gegevens die ze post launch gaan verzamelen het gedrag van de fan kunnen aanpassen als dat nodig blijkt. Als de fan zachter kan spinnen is dat mooi meegenomen. Blijkt dat de temperatuur te hoog oploopt? Dan heb ik liever dat de fan iets harder gaat spinnen dan dat mijn systeem oververhit raakt.
We weten niet hoeveel geluid de PS5 produceert. We weten niet hoe de fan zich precies gedraagt. Waarom zou het feit dat het gedrag van de fan post launch aangepast kan worden opeens zo onheilspellend moeten zijn?
Nu ze daarmee kunnen gaan spelen zie ik de logische bui alweer hangen.
Ja, zachter draaien is mooi meegenomen, maar als blijkt dat ze bij firmware 3.00 bedenken dat ze toch meer koeling nodig hebben dan komt de jet-engine weer mogelijk in beeld.
Ik waarschijnlijk, op een LG 27GL850. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik mijn Edifier S880DB speakers ga aansluiten, ik had gehoopt dat de PS5 spdif ging hebben en de usb aansluiting van de speakers gebruik ik al voor pc.alionfire schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:35:
Voor de mensen die op een monitor gaan gamen: welk model hebben jullie?
Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro | BMW 330i G21 LCI2 xDrive
- Chaoss
Vooral leuk als je een rtx3080 hebtDoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:39:
[YouTube: Cyberpunk 2077 - CUTTING EDGE | Cars Fall Apart Uniquely, Ray Tracing, Hardware Optimisation, & More]
Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:41:
@Flagg Dat is inderdaad gewoon hypocriet.
[...]
offtopic:
Nou dat van de beweging was wel te zien idd, ik speelde the witcher3 pas tijdens de Netflix hype en dat was o.a. een reden dat ik na 15 uur ofz toch afgehaakt ben. Ik hoop dus wel op verbetering
En weer in het verkeerde topicDoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:39:
[YouTube: Cyberpunk 2077 - CUTTING EDGE | Cars Fall Apart Uniquely, Ray Tracing, Hardware Optimisation, & More]
Ahh wist niet dat dat niet gelijk werkte. Heb deze pc sinds Juni vorig jaar en de controller heeft het wel rechtstreeks altijd gedaan zo ver ik weet, zeker vanuit Steam. Misschien is die update al langer geleden gekomen?Geronimous schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:12:
[...]
Hm, asfaik werkt de DS4 pas native in Windows sinds een update afgelopen maart... (@Aenea ) voor die tijd had je een app nodig 'DS4Windows', die er een xbox360 controler van maakte zodat je m kon gebruiken. Ik weet dat omdat ik het heb geprobeerd ooit. Dus native out-of-the-box wil ik wel een bron van zien, want dat is een aanname zover ik weet
Ach, is ook niet zo belangrijk
Schreier heeft met 'almost a dozen' devs gesproken, en de identiteit van deze dev geconfirmeerd. Dit is gegarandeerd geen onzin, Schreier is al jarenlang één van de meest betrouwbare game journalisten en Bloomberg heeft natuurlijk ook een erg goede reputatie. CDPR zelf heeft Schreier nog voor een interview benaderd vorig jaar om aan te kondigen dat mandatory crunch vermeden zou worden.DoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:19:
[...]
Iedereen heeft dit kunnen schrijven, zelfs iemand van een concurrent game developer toch?
Is nooit bewezen dat dit echt zo is. 🤔
Ik denk dat het spel ook zeer goed wordt maar de druk is wel extreem hoog met hoe erg ze het spel gehyped hebben, ook qua merch kan je haast Cyberpunk lakens kopen. En natuurlijk de constante social media PR presence waarin ze zich afschilderen als heel uniek/goed binnen de game industrie.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Ik denk dat CDPR wel waarmaakt wat ze beloven. The Witcher was ook een gigantisch groot project, uiteindelijk heeft die game wel alles waar gemaakt. Ok er waren wat technische issues maar die zijn snel gepatched, een paar weken na de release had je een stabiele versie.
TLDR waarom geen ontslag: gespecialiseerde en/of artistieke beroepen, slecht voor CV, geen bonus, passie voor games. Game industry heeft hele hoge turnover rate.
(te lange tekst incoming)
Over de crunch: die is vaak veel meer dan 60 uur en dan ook nog voor maanden tot jaren. De dev op Reddit spreekt over 1-2 jaar 16 uur werkdagen, Rockstar leads schepten nog op over 100 uur werkweken voor RDR2 en de game industry staat algemeen bekend om gigantisch harde crunch. Nog meer reden voor ontslag nemen dus, en de turnover rate is dan ook erg groot in de game industry. Maar er zijn natuurlijk ook verscheidene redenen waarom mensen geen ontslag noemen. De bonus komt pas na de release van de game en is een groot deel van het salaris, en het staat beter op je CV om niet halverwege een project te vertrekken. Zo vertrok bij Naughty Dog 80% van de non-lead designers na Uncharted 4.
Dan is niet iedereen een C++ coder die overal een baan kan krijgen, je hebt ook nog gespecialiseerde beroepen als schrijvers, QA, artiesten, (level) designers, scripters etc. Dan nog iets: CDPR (en andere game bedrijven) maken misbruik van de passie van hun medewerkers voor games. De mail van de studio head biedt excuses aan aan de partners van zijn medewerkers, maar het is oké omdat het een bijzonder goede game wordt dankzij hun sacrifice. En dat is natuurlijk een reden waarom zoveel mensen in de game industry blijven crunchen, grote passie voor het eindproduct. En dan nog mijn mening: het gaat gewoon om basis arbeidsvoorwaarden na gaan. Ongeacht de mogelijkheden van je werknemers moet je ze gewoon niet zo structureel behandelen.
Bron:
These days, veteran Naughty Dog employees describe the design department as a sea of unfamiliar faces. With 70 percent of the non-lead designers and a significant number of artists who worked on Uncharted 4 now gone,'
https://kotaku.com/as-nau...s-ii-developer-1842289962
https://twitter.com/jason...14577749114314753/photo/1
https://twitter.com/jasonschreier/status/1311059656090038272
Wat je zegt blijft ook van toepassing. Het is geen guess work wat de worst case scenario van de PS5 gaat zijn, wat bij de PS4 wel het geval was en wat de problemen met de fan noise veroorzaakte. Maar er zijn veel meer scenario's dan alleen de worst case. Dus is het alleen maar logisch dat je het systeem wilt optimaliseren voor specifieke scenario's (games). Dat is wat ze dus kunnen doen door gegevens te verzamelen van real life situaties en de fan curve daar op aan te passen per game.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:42:
[...]
Het hele idee was juist dat de PS5 in fixed mode zou gaan draaien én een constante stroom afname zou hebben en dus een daarop standaard afgestelde koeling, zodat je geen PS4 Pro taferelen zou krijgen.
Nu ze daarmee kunnen gaan spelen zie ik de logische bui alweer hangen.
Hoe het allemaal precies gaat uitpakken. Daar ben ik ook benieuwd naar. De herrie van de PS4 is wat mij betreft het grootste minpunt van de hele console, dus ik snap je heel goed. Maar met alles wat er in het afgelopen half jaar gezegd is over de koeling van de PS5 mag dat echt geen probleem gaan vormen. Dat zou een enorme fail zijn.
Ik vind dat je hier wel heel makkelijk over denkt/praat.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Bij de relatie tussen een werkgever en een werknemer is altijd sprake van een bepaalde machtsverhouding. Als werknemer ontslag nemen (of zelfs maar in opstand komen tegen de arbeidsomstandigheden) is niet altijd wenselijk voor de werknemer. Je kan een ontslagpremie of bonus mislopen door zelf op te stappen, de baanzekerheid speelt een belangrijke rol, je bent misschien net verhuisd om dichter bij werk te wonen, je werkt met collega's al jaren aan een project dat je niet zomaar de rug wilt toekeren (zeker niet wanneer je bijna klaar bent met dit project).
Om deze reden zijn er dan ook veel regels om werknemers te beschermen tegen hun werkgever. Juist voor al die werknemers die niet in de positie zijn om ontslag te kunnen of durven nemen.
Je zou namelijk ook kunnen stellen dat de werkgever dan maar de oplevering van het project moet uitstellen. Zeker wanneer je als werkgever openlijk naar voren komt dat je tegen het crunchen van je werknemers bent. Het bedrijf kiest ervoor om medewerkers in een moeilijke positie te brengen.
Maar ze willen die game uitbrengen als de next gen consoles er zijn. En dus is uitstel geen optie. Want zaken gaan boven mensen. Nu gaan ze pushen voor de release van de current gen versie, maar hoelang zullen ze moeten overwerken om ook de next gen versie te voltooien? Nu is het zes weken, waarom wordt het de volgende keer geen 12 weken? Het eerdere standpunt bleek immers ook niet veel waard toen ze het zelf ineens erg druk kregen.
De tijd zal het inderdaad moeten uitwijzen. Hoe dan ook, zelfs al zou de fan in overdrive gaan zal het anders klinken dan de PS4 fan. Eerstgenoemde had een 120x15mm fan, de PS5 heeft een 120x45mm fan. Dat ding verplaatst veel meer lucht en de sound signature zal daardoor ook anders zijn bij een hogere rpm. Ik vermoed minder dat jankende geluid dat we nu kennen bij de PS4 en ook typisch is bij laptop fans maar meer een lagere toon die ook minder storend is. Daarnaast is de heat dissipation sowieso stukken hoger bij de PS5 door de liquid metal en veel meer air ventilation t.o.v. de smalle strips in de PS4. Sinds ik zelf liquid metal op m'n PS4 Pro heb aangebracht een jaar geleden is het aangenaam stil geworden in de huiskamerRidicuul schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:56:
[...]
Wat je zegt blijft ook van toepassing. Het is geen guess work wat de worst case scenario van de PS5 gaat zijn, wat bij de PS4 wel het geval was en wat de problemen met de fan noise veroorzaakte. Maar er zijn veel meer scenario's dan alleen de worst case. Dus is het alleen maar logisch dat je het systeem wilt optimaliseren voor specifieke scenario's (games). Dat is wat ze dus kunnen doen door gegevens te verzamelen van real life situaties en de fan curve daar op aan te passen per game.
Hoe het allemaal precies gaat uitpakken. Daar ben ik ook benieuwd naar. De herrie van de PS4 is wat mij betreft het grootste minpunt van de hele console, dus ik snap je heel goed. Maar met alles wat er in het afgelopen half jaar gezegd is over de koeling van de PS5 mag dat echt geen probleem gaan vormen. Dat zou een enorme fail zijn.
Crunchtime is echt een dingetje binnen de software industrie waar we vanaf moeten. Eigenlijk zou het een reden moeten zijn om de game niet te kopen. Een soort Max Havelaar keurmerk voor games zou kunnen helpen. Het is namelijk nooit de schuld van de ontwikkelaars/designers/QA’ers (ken jij ontwikkelaars die niet willen werken? De mensen die ik ken zijn altijd meer dan gemiddeld gemotiveerd). Het is gewoon uitbuiting wat in Nederland zelfs niet eens zou mogen op de schaal waarop het gebeurt.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Ten tweede leidt structureel overwerken niet tot een beter product. Het is zelfs de vraag of het netto tijd oplevert. Je bent veel productiever met 5 uur per dag dan met 16 uur.
Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven waar iedereen er zo over denkt, helaas kom ik het toch nog wel vaak tegen in mijn werk. Het zetten van een deadline, te laat beginnen en vervolgens verwachten dat het ontwikkelteam dit wel compenseert. Ik vind het dan ook erg jammer dat sommige ontwikkelaars er toch in mee gaan. Eigenlijk zouden we dit allemaal niet moeten doen, en inderdaad ontslag nemen of om 5 uur naar huis gaan.
Je kan het toch ook andersom bekijken, mocht de jet engine er op launch zijn schroeven ze gewoon de fan een beetje terug.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:59:
Niet persé.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:59:
Ik zou juist eerder verbaast zijn als de fan speed/curve van de huidige generatie consoles ook niet gewoon via updates aangepast kan worden.
Het velen crunchen is voor mij de aanleiding geweest om na ruim 6 jaar van baan te wisselen. Ik werk nu bij de rijksoverheid en daar is crunchen een vies woord. Ben zo blij met die beslissing want er is veel minder werkdruk terwijl er voor mijn gevoel net zoveel word gedaan in een sprint, maar dan met wat meer mensen.Erapaz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 06:56:
[...]
Crunchtime is echt een dingetje binnen de software industrie waar we vanaf moeten. Eigenlijk zou het een reden moeten zijn om de game niet te kopen. Een soort Max Havelaar keurmerk voor games zou kunnen helpen. Het is namelijk nooit de schuld van de ontwikkelaars/designers/QA’ers (ken jij ontwikkelaars die niet willen werken? De mensen die ik ken zijn altijd meer dan gemiddeld gemotiveerd). Het is gewoon uitbuiting wat in Nederland zelfs niet eens zou mogen op de schaal waarop het gebeurt.
Ten tweede leidt structureel overwerken niet tot een beter product. Het is zelfs de vraag of het netto tijd oplevert. Je bent veel productiever met 5 uur per dag dan met 16 uur.
Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven waar iedereen er zo over denkt, helaas kom ik het toch nog wel vaak tegen in mijn werk. Het zetten van een deadline, te laat beginnen en vervolgens verwachten dat het ontwikkelteam dit wel compenseert. Ik vind het dan ook erg jammer dat sommige ontwikkelaars er toch in mee gaan. Eigenlijk zouden we dit allemaal niet moeten doen, en inderdaad ontslag nemen of om 5 uur naar huis gaan.
Nadeel van de rijksoverheid is dat werken ook een vies woord is. Samen met Agile. Verder wil iedereen altijd ergens een mening over hebben en neemt niemand vervolgens verantwoordelijkheid. Maar verder lijkt me dat heerlijk als je ermee om kan gaan, lekker rustig iddspijkerhoofd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Het velen crunchen is voor mij de aanleiding geweest om na ruim 6 jaar van baan te wisselen. Ik werk nu bij de rijksoverheid en daar is crunchen een vies woord. Ben zo blij met die beslissing want er is veel minder werkdruk terwijl er voor mijn gevoel net zoveel word gedaan in een sprint, maar dan met wat meer mensen.
Dat zijn ouderwetse vooroordelen. Wij werken volledig scrum/agile terwijl de rest van het bedrijf, dus de niet IT kant, Lean werken. Daarbij werken wij weldegelijk hard, alleen werken wij zelden over.Erapaz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:09:
[...]
Nadeel van de rijksoverheid is dat werken ook een vies woord is. Samen met Agile. Verder wil iedereen altijd ergens een mening over hebben en neemt niemand vervolgens verantwoordelijkheid. Maar verder lijkt me dat heerlijk als je ermee om kan gaan, lekker rustig idd
Met een lepel stroop bereik je meer dan een emmer zeik.Segafreak83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:15:
[...]
Oja, totaal vergeten, kritisch zijn mag hier niet, alleen maar ja-knikken en vertrouwen hebben .
Weet je nou nog niet hoe fanboy forums werken? (ik ook niet hoor)
Straks alle data overzetten van mijn PS4Pro naar PS5 is het handigst/snelst via LAN toch? (heb een Plus abo)
PSN: TDBtje
Je kan toch het beste al je saves en dergelijke uploaden naar de cloud (inbegrepen bij PSplus).TDB schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:39:
Straks alle data overzetten van mijn PS4Pro naar PS5 is het handigst/snelst via LAN toch? (heb een Plus abo)
Of mis je dan data? Ik heb gisteren mijn PS4 verkocht en het wel op die manier gedaan.
Kan dat dan? Ik download gewoon alleen de savegames vanuit PS Plus van games waarvan ik zeker weet dat ik ze nog ga speen op de PS5.TDB schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:39:
Ik meen ergens gelezen dat je de savegames van PS4 naar PS5 alleen van PS4 naar PS5 kan overzetten via LAN en dat het via de cloud juist niet lukt.
USB of via PS Plus cloud zijn de 2 opties.Poulske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:06:
Ik meen ergens gelezen dat je de savegames van PS4 naar PS5 alleen van PS4 naar PS5 kan overzetten via LAN en dat het via de cloud juist niet lukt.
If you've already stored PS4 games and game data in the external USB storage device connected to your PS4, you can bring them over to PS5 with that external USB storage device. And if you are a PS Plus member, you can also sync PS4 game saves on PS5 through cloud storage.
PSN
Bedoel je nou savegames of echt gamedata? Die eerste kunnen prima via cloudsaves/USB media/wifi. Die laatste (dus bv een Destiny 2 die 110GB groot is) kan idd niet via de cloud. Dat wordt downloaden of overzetten via USB media. WiFi zou ik niet eens proberen als het om zoveel data gaat.Poulske schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:06:
De PS5 en XSX versie zullen erg gaaf worden. Ben echt benieuwd naar de current-gen versie. Wordt volgens mij echt zo'n CoD black-ops PS3 versie ivm de PS4 versie toentertijd.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:45:
[...]
Vooral leuk als je een rtx3080 hebtik ben echt heel benieuwd naar de console versie. Dat ze daar nog niets van hebben laten zien zegt wel genoeg denk ik.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Aah kijk eens aan, beter. Scheelt flink wat gehannes.YakuzA schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
USB of via PS Plus cloud zijn de 2 opties.
[...]
Ik hoop dat ze een maandje ofzo na de release, wanneer ze genoeg current-gen versies hebben verscheept, al uitsluitsel kunnen geven wanneer de we PS5 en XSX versie kunnen verwachtenHulleman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
De PS5 en XSX versie zullen erg gaaf worden. Ben echt benieuwd naar de current-gen versie. Wordt volgens mij echt zo'n CoD black-ops PS3 versie ivm de PS4 versie toentertijd.
Het moment van release snap ik ook niet. Wel dat ze het nog op de huidige generatie uitbrengen (want meer verkopen) maar zorg dan dat die PS5 patch ook klaar staat. Iedereen met een nieuwe generatie console wil wachten, maar leest straks al wel reviews en is (bij goede recensies) enthousiast. De vraag is of dat enthousiasme er nog is over een paar maanden als ze die patch uitbrengen.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:30:
Idem, ik was eerst suoer hyped een cyberpunk rpg van CDPR dar moest wel goed worden en de eerste beelden zagen er fantastisch uit. Toen bleek dat de game ook voor current gen uit kwam was ik daar al munder enthousuast over. Ik ga er vanuit dat alle beelden die we tot nu toe hebben gezien van high end PC's zijn. Ik ben heel erg benieuwd hoe de game er op de PS4 pro uitziet maar dat moet bijna wel tegenvallen. Ik hoop dat die PS5 upgeade snel komt
Ik vind het ook raar dat die patch er niet gelijk al kan zijn. Men wist dat de game rond de nieuwe consoles uit zou komen, dan lijkt het mij dat je alles al maakt met die nieuwe generatie in het achterhoofd en de boel voor current-gen omlaag schroeft.
Dat valt reuze mee hoor, Jason Schreier kijkt met een Amerikaanse bril naar een Poolse ontwikkelaar. Dat kan helemaal niet want de Poolse arbeidswetgeving bied ontzettend veel bescherming voor de werknemers. Zo kan je maar maximaal 8 uur per week overwerken (dus 48 totaal), krijg je voor elk uur overwerk betaald, en heb je een maximaal van 150 uur per jaar dat je kan overwerken. Dat hele verhaal van Jason dat ze al 2 jaar aan het crunchen zijn is dus dikke bullshit. Want dat crunchen moet in verschillende teams gebeuren ivm de beschermingen voor de werknemers dat de Poolse wetgeving biedt. Een simpele rekensom (150/8) laat zien dat elke werknemer maar maximaal 18,75 weken van 48 uur kan draaien in een heel jaar.Brogala schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:16:
Of Jason snapt niet dat Europa geen Amerika is, waar oneindig 80 uur per week crunch en niet betaald krijgen voor je overuren normaal is, of Jason is een dikke vette leugenaar en een outrage merchant fur die kliks.
Edit: Overigens was ik ook vergeten erbij te vermelden dat die werknemers voor de overuren een dikke opslag krijgen. Dus voor sommigen is echt lekker verdienen, naast het harde werken. In Amerika mogen ze blij zijn als ze een gratis lunch krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dalim op 19-10-2020 10:48 ]
Ik wel, aangezien dit het kerstseizoen is en de game nu verschijnt in de periode van zowel de PS5 als Xbox Series X. Er zijn zat mensen die de game gewoon gaan spelen op de PS5 en Xbox Series X en niet de next-gen patch afwachten. Volgens mij heeft CD Projekt RED ook al aangegeven dat er een kleine update voor de nieuwe consoles verschijnt op de releasedatum.Tom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Het moment van release snap ik ook niet. Wel dat ze het nog op de huidige generatie uitbrengen (want meer verkopen) maar zorg dan dat die PS5 patch ook klaar staat. Iedereen met een nieuwe generatie console wil wachten, maar leest straks al wel reviews en is (bij goede recensies) enthousiast. De vraag is of dat enthousiasme er nog is over een paar maanden als ze die patch uitbrengen.
Ik vind het ook raar dat die patch er niet gelijk al kan zijn. Men wist dat de game rond de nieuwe consoles uit zou komen, dan lijkt het mij dat je alles al maakt met die nieuwe generatie in het achterhoofd en de boel voor current-gen omlaag schroeft.
Cyberpunk 2077 ga ik lekker spelen op de pc, die RTX-trailer zag er echt geweldig uit.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 19-10-2020 10:59 ]
Goede punten. Ik vind die Schreier sowieso al geruime tijd enge trekjes vertonen. Hij denkt volgens mij het geweten te zijn van de gamingindustrie.Dalim schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Dat valt reuze mee hoor, Jason Schreier kijkt met een Amerikaanse bril naar een Poolse ontwikkelaar. Dat kan helemaal niet want de Poolse arbeidswetgeving bied ontzettend veel bescherming voor de werknemers. Zo kan je maar maximaal 8 uur per week overwerken (dus 48 totaal), krijg je voor elk uur overwerk betaald, en heb je een maximaal van 150 uur per jaar dat je kan overwerken. Dat hele verhaal van Jason dat ze al 2 jaar aan het crunchen zijn is dus dikke bullshit. Want dat crunchen moet in verschillende teams gebeuren ivm de beschermingen voor de werknemers dat de Poolse wetgeving biedt. Een simpele rekensom (150/8) laat zien dat elke werknemer maar maximaal 18,75 weken van 48 uur kan draaien in een heel jaar.
Of Jason snapt niet dat Europa geen Amerika is, waar oneindig 80 uur per week crunch en niet betaald krijgen voor je overuren normaal is, of Jason is een dikke vette leugenaar en een outrage merchant fur die kliks.
Edit: Overigens was ik ook vergeten erbij te vermelden dat die werknemers voor de overuren een dikke opslag krijgen. Dus voor sommigen is echt lekker verdienen, naast het harde werken. In Amerika mogen ze blij zijn als ze een gratis lunch krijgen.
Wordt wel erg panisch gedaan over de werktijden in de gaming industrie. Ik heb 10 jaar in de externe accountancy gewerkt en daar moest je pas uren draaien. 60-80 urige werkweken in busy season (die tegenwoordig rustig een half jaar duurt) met binnen een paar maanden 200+ overuren draaien was geen uitzondering. Die uren werden uiteraard gecompenseerd voor wat jij wilde (uren, geld, compensatie eigen bijdrage lease auto). Je weet waar je voor kiest als je binnen een bepaalde branche wil werken.Brogala schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:16:
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 19-10-2020 10:58 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik ga hem zelf gewoon op de PS5 spelen in BC mode (heb geen game PC). Voor zover ik weet is het spel wat gameplay betreft gewoon identiek aan de PC versie en een latere 'echte' PS5 versie. Dat ik dan raytracing mis, of andere spannende effecten vind ik niet zo erg. Ik profiteer nog steeds van snellere laadtijden, en mogelijk ook gewoon een betere (stabiele) frame rate en 4k resolutie (spel komt ten slotte ook uit voor de PS4 Pro en Xbox one X). Dus ik zit deze herfst/winter lekker binnen cyberpunk te spelenTom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Het moment van release snap ik ook niet. Wel dat ze het nog op de huidige generatie uitbrengen (want meer verkopen) maar zorg dan dat die PS5 patch ook klaar staat. Iedereen met een nieuwe generatie console wil wachten, maar leest straks al wel reviews en is (bij goede recensies) enthousiast. De vraag is of dat enthousiasme er nog is over een paar maanden als ze die patch uitbrengen.
- Chaoss
Ze hadden eerst een andere planning, volgens mij was de originele release datum voor Cyberpunk al in April? Als dat was gelukt dan hadden ze nu al wel een PS5 patch klaar gehad.Tom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Door uitstel valt de release van de game nu bijna gelijk met de release van de next gen consoles en loopt dr planning scheef.
- Chaoss
Maar die klene patch gaat niet gebruikt maken van de volle next gen kracht en nieuwe features zoals raytracing.NotSoSteady schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
Volgens mij heeft CD Projekt RED ook al aangegeven dat er een kleine update voor de nieuwe consoles verschijnt op de releasedatum.
Die patch zal wat dingen gladstrijken, wellicht integratie met de PS5 ui. En veel meer dan een hogere framerate ten opzichte van de PS4 verwacht ik niet.,
Ik ben benieuwd hoeveel fouten en bugs erin zitten want een half jaar minder ontwikkelen gaat de kwaliteit van de software niet ten goede komen lijkt mij.Chaoss schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Ze hadden eerst een andere planning, volgens mij was de originele release datum voor Cyberpunk al in April? Als dat was gelukt dan hadden ze nu al wel een PS5 patch klaar gehad.
Door uitstel valt de release van de game nu bijna gelijk met de release van de next gen consoles en loopt dr planning scheef.
April 2020, niet 2021. Dus ze hebben er een half jaar meer ontwikkeltijd in gestoken.spijkerhoofd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ik ben benieuwd hoeveel fouten en bugs erin zitten want een half jaar minder ontwikkelen gaat de kwaliteit van de software niet ten goede komen lijkt mij.
Ze hebben de game met een half jaar uitgesteld... Hij zou oorspronkelijk afgelopen april uit zijn gekomen.spijkerhoofd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ik ben benieuwd hoeveel fouten en bugs erin zitten want een half jaar minder ontwikkelen gaat de kwaliteit van de software niet ten goede komen lijkt mij.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nee, daarom zeg ik ook kleine update. Van raytracing verwacht ik overigens toch niet veel op de PS5 en Series X.Chaoss schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Maar die klene patch gaat niet gebruikt maken van de volle next gen kracht en nieuwe features zoals raytracing.
Die patch zal wat dingen gladstrijken, wellicht integratie met de PS5 ui. En veel meer dan een hogere framerate ten opzichte van de PS4 verwacht ik niet.,
- Chaoss
Ziet er in Spiderman MM anders goed uit.NotSoSteady schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Nee, daarom zeg ik ook kleine update. Van raytracing verwacht ik overigens toch niet veel op de PS5 en Series X.
Begrijp me niet verkeerd, crunch is absoluut een issue in de gamingindustrie dus het is goed dat Jason Schreier dat aankaart. Maar het is vooral een probleem in Amerika (BioWare, Rockstar, Naughty Dog, noem ze maar op), waar werknemers al amper rechten hebben en flink uitgebuit worden. Dat is hier in Europa veel minder, en daarbij heeft met name Polen hele goede arbeidswetgeving. En die belangrijke context laat Jason Schreier weg uit het hele verhaal. En dat doet hij vaker. Hij pusht liever zijn eigen verhaal dan het werkelijke verhaal.NotSoSteady schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:55:
[...]
Goede punten. Ik vind die Schreier sowieso al geruime tijd enge trekjes vertonen. Hij denkt volgens mij het geweten te zijn van de gamingindustrie.
Staat toch dat ze sinds mei 2019 moesten crunchen:
https://gamer.nl/artikele...k-2077-begon-pas-in-2019/
16 uur op een dag en ook nog in het weekend werken sinds 2019 (sommige afdelingen sinds 2018). Tja, het zal wel aan mij liggen, maar wie slikt zoiets.spijkerhoofd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:17:
Ja en alles wat op internet staat is waar.spijkerhoofd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:17:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Hopelijk krijgen games de optie om raytracing uit of aan te zetten, zonder dat je dan meteen alle settings omlaag moet schroeven met een "performance mode". Ray tracing is leuk, maar kost mij veel te veel performance voor wat het oplevert. Ik speel denk ik liever op 60fps met SSR dan 30fps met raytracing. Raytracing is dan leuk voor de fotomodusNotSoSteady schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Nee, daarom zeg ik ook kleine update. Van raytracing verwacht ik overigens toch niet veel op de PS5 en Series X.
Aangezien raytracing vanuit de hardware gesupport wordt, zal het veel minder performance kosten dan wat je gewend bent met de software raytracing die je nu overal vind.Hulleman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Hopelijk krijgen games de optie om raytracing uit of aan te zetten, zonder dat je dan meteen alle settings omlaag moet schroeven met een "performance mode". Ray tracing is leuk, maar kost mij veel te veel performance voor wat het oplevert. Ik speel denk ik liever op 60fps met SSR dan 30fps met raytracing. Raytracing is dan leuk voor de fotomodus
Zodra de consoles uit zijn kun je daar pas echt iets over zeggen.
PSN
Waar vind jij "overal" softwarematige raytracing? Crysis remastered is de enige game die softwarematige raytracing kent op de onex en ps4pro. En dat gaat alleen maar om een aantal reflecties. Op de PC gaat het in games toch altijd om hardwarematige raytracing?YakuzA schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Aangezien raytracing vanuit de hardware gesupport wordt, zal het veel minder performance kosten dan wat je gewend bent met de software raytracing die je nu overal vind.
Zodra de consoles uit zijn kun je daar pas echt iets over zeggen.
Hardwarematige raytracing kost heel erg veel resources. Zelfs Quake II RTX krijgt op 4K een Geforce 3090 op de knieën. Gaat wel om de zware path traced raytracing, maar toch.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 19-10-2020 11:43 ]
Nog een precies een maand tot launch! 
Ik ben gelukkig nog een maandje zoet met F1 2020 en God of War NG+.
Morgen is eigenlijk echt precies 1 maand, oktober loopt tot 31Ridicuul schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:57:
Nog een precies een maand tot launch!
Windows rekenmachine vindt het 1 maands0kkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Morgen is eigenlijk echt precies 1 maand, oktober loopt tot 31
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Het is uiteraard 1 maand. Van 3 februari naar 3 maart is ook één maand en niet van 3 februari naar 5 maart in niet-schrikkeljaren en 4 maart in schrikkeljaren. Een maand staat niet vast op 30 dagen waardoor het nu nog plus 1 dag is.
Ik ben nog Desperados 3 aan het doen op de PC. Ik merk nu pas eigenlijk hoe lang de laadtijden wel niet zijn en ben heel benieuwd hoeveel sneller dat allemaal is op de PS5. Ook bij AC Origins en Odyssey als ik fast travel moet ik echt lang wachten.
Ook ben ik benieuwd hoe de overgang naar de PS-controller weer is. Ik speel na de PS2 en PS3 met Xbox controllers op de PC en voor mij is die setup logischer, omdat ik altijd met thumb-stick speel en dan is het voor mijn situatie 'meer' symmetrisch om thumbstick uiterst links en buttons uiterst rechts te hebben. Ik bedoel dit niet als flaming o.i.d., maar gewoon mijn ervaringen. En ach, het went vast heel snel weer, want op de PS3 ook nooit last van gehad. Ik weet wel dat ik bij de Xbox in begin lastiger vond om bij de L1 en R1 te komen.
Ik ben nog Desperados 3 aan het doen op de PC. Ik merk nu pas eigenlijk hoe lang de laadtijden wel niet zijn en ben heel benieuwd hoeveel sneller dat allemaal is op de PS5. Ook bij AC Origins en Odyssey als ik fast travel moet ik echt lang wachten.
Ook ben ik benieuwd hoe de overgang naar de PS-controller weer is. Ik speel na de PS2 en PS3 met Xbox controllers op de PC en voor mij is die setup logischer, omdat ik altijd met thumb-stick speel en dan is het voor mijn situatie 'meer' symmetrisch om thumbstick uiterst links en buttons uiterst rechts te hebben. Ik bedoel dit niet als flaming o.i.d., maar gewoon mijn ervaringen. En ach, het went vast heel snel weer, want op de PS3 ook nooit last van gehad. Ik weet wel dat ik bij de Xbox in begin lastiger vond om bij de L1 en R1 te komen.
Je weet dat niet alle maanden 30 dagen zijn toch? Lijkt me wel aangezien je zelf al zegt dat oktober tot de 31e gaat.s0kkie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Morgen is eigenlijk echt precies 1 maand, oktober loopt tot 31
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
No worries, persoonlijke voorkeuren mag je hebbenKyhfin schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:21:
Ik speel meer op mijn PS4 dan de Xbox one, en merk dat ik daar nog steeds wat moeite heb met de triggers. Ik ben daardoor ook wel benieuwd of dat ligt aan hoe ik de controller vasthou. Ik heb bij de Xbox controller altijd iets meer het gevoel dat hij gemaakt is om mijn wijsvingers op de bumpers te hebben, en mijn middelvingers op de triggers. Maar ik heb over het algemeen alleen mijn wijsvingers op de bumpers ( of Dual Shock L1/R1) en gebruik die ook om de triggers (L2/R2) te bedienen.
Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar de Xbox controller voelt alsof hij iets meer gemaakt is om 'volledig vast te houden', terwijl de Dual Shock 4 iets meer 'in mijn handen ligt'.. Ik ben benieuwd hoe dat met de nieuwe Dual Sense zal zijn, aangezien die er ook weer iets dikker uitziet.
Ik speel al sinds dag 1 op de Sony consoles, maar op de PC gebruik ik steevast de Xbox360 controller. Ergens heb ik wel hoop dat ik bedraad (of niet) de PS5-controller nu ook gewoon rechtstreeks op de PC kan gebruiken, zonder gebruik van 3e partij oplossingen.Kyhfin schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:21:
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
- Chaoss
Ja realiseerde ik me ook net, nog 1 maand..! het aftellen mag beginnen!
Waar blijft die countdown dan?Chaoss schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Ja realiseerde ik me ook net, nog 1 maand..! het aftellen mag beginnen!
[Afbeelding]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Het aftellen is zeker begonnen 
Net toch maar een week vrij genomen : ma 23 t/m vrij 27 nov.
Ik woon nu bijna een half jaar in een huis dat we aan het renoveren zijn en ik heb nog wel wat klusjes liggen. Dat kan ik dan mooi combineren met Miles Morales en Cyberpunk
Ik woon nu bijna een half jaar in een huis dat we aan het renoveren zijn en ik heb nog wel wat klusjes liggen. Dat kan ik dan mooi combineren met Miles Morales en Cyberpunk
Ik heb zo een vermoeden dat die klusjes nog wel wat langer blijven liggennioz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:57:
Het aftellen is zeker begonnen
Jij wint nog net vriend!Twixie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:29:
"Downloaden" is overigens een dropdown, waar nu enkel "PS4" staat. Bijna zeker dat als je zowel een PS4 als PS5 hebt, je dus zal kunnen kiezen naar welke console je de download stuurt.
Vraag me af of iemand nog een grotere library heeft...![]()
Moet wel toegeven dat 95% daarvan gewoon gratis meuk is: PS+ games, apps, F2P...
[Afbeelding]
PSN: Aramius1810
- Chaoss
ok ok fixed it
Ja, ik heb hetzelfde met die bumpers. Ook weet ik nu na bijna 5 jaar op de pc gamen nog steeds direct waar driehoekje etc zit dus ook dat komt goed haha. Misschien nog wel beter dan de buttons bij xbox. Ik kan wel zeggen dat die maand van mij heel snel mag gaan hahanioz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
No worries, persoonlijke voorkeuren mag je hebben
Ik speel meer op mijn PS4 dan de Xbox one, en merk dat ik daar nog steeds wat moeite heb met de triggers. Ik ben daardoor ook wel benieuwd of dat ligt aan hoe ik de controller vasthou. Ik heb bij de Xbox controller altijd iets meer het gevoel dat hij gemaakt is om mijn wijsvingers op de bumpers te hebben, en mijn middelvingers op de triggers. Maar ik heb over het algemeen alleen mijn wijsvingers op de bumpers ( of Dual Shock L1/R1) en gebruik die ook om de triggers (L2/R2) te bedienen.
Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar de Xbox controller voelt alsof hij iets meer gemaakt is om 'volledig vast te houden', terwijl de Dual Shock 4 iets meer 'in mijn handen ligt'.. Ik ben benieuwd hoe dat met de nieuwe Dual Sense zal zijn, aangezien die er ook weer iets dikker uitziet.
Hebben jullie je pre order ook uitgebreid met accessoires?
Ik heb m’n pre order bij Bol, maar wil eigenlijk wel meteen 4 controllers en een camera (voor de kids).
Waar is het het verstandigst om die te bestellen in de hoop dat deze op launch day arriveren?
Ik heb m’n pre order bij Bol, maar wil eigenlijk wel meteen 4 controllers en een camera (voor de kids).
Waar is het het verstandigst om die te bestellen in de hoop dat deze op launch day arriveren?
Ik heb een extra controller en charging dock bij Bol.com besteld. Zowel controllers als de camera zijn daar nog beschikbaar, dus ik zou gewoon daar bestellen als ik jou was.Cai schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:11:
Charging Dock is een goede. Ik neem haast aan dat het ps4 Dock niet compatibel is...?Ridicuul schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Ik heb een extra controller en charging dock bij Bol.com besteld. Zowel controllers als de camera zijn daar nog beschikbaar, dus ik zou gewoon daar bestellen als ik jou was.
Hier nog niets extra besteld, omdat ik er ook van uit ga dat die toch net iets gemakkelijker gaan te verkrijgen zijn en ik eerst wil weten wat ik echt nodig heb. Bvb die camera, daar is toch nog totaal geen use case voor op dit moment ?Cai schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:11:
Ben wel benieuwd of Astro's Playroom local multi-player gaat hebben die DualSense vereist, want dan gaan er hier enkele kinderen rap zagen (zeuren in het Nederlands
Dat klopt.Cai schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Charging Dock is een goede. Ik neem haast aan dat het ps4 Dock niet compatibel is...?
Dat dansspel volgens mij. (Nogmaals: voor de kids)Twixie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]
Hier nog niets extra besteld, omdat ik er ook van uit ga dat die toch net iets gemakkelijker gaan te verkrijgen zijn en ik eerst wil weten wat ik echt nodig heb. Bvb die camera, daar is toch nog totaal geen use case voor op dit moment ?
Ben wel benieuwd of Astro's Playroom local multi-player gaat hebben die DualSense vereist, want dan gaan er hier enkele kinderen rap zagen (zeuren in het Nederlands) om een 2de of 3de DS.
De countdown timer werkte net wel, maar nu is deze vervangen met de header van Tweakers.net. Of ben ik de enige die dat ziet?
Voor streamers dacht ikTwixie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]
Bvb die camera, daar is toch nog totaal geen use case voor op dit moment ?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden