Oh een potmeter i.p.v. een drukgevoelig knopje om te meten hoever je je trigger indrukt, interessant.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Waar kijk ik nu precies naar? Qua onderdelen?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verwijderd
ADAPTIVE TRIGGERBas170 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Waar kijk ik nu precies naar? Qua onderdelen?
No shit, Sherlock.
Maar wat zijn dat voor dingen op de printplaat(?) ?
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verwijderd
TRANSISTORSBas170 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
No shit, Sherlock.
Maar wat zijn dat voor dingen op de printplaat(?) ?
Nee joh, is toch een wireless controller..RubenSaurus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:59:
Ik zie ook nog wat kabeltjes lopen enzo, die zijn vast ook belangrijk
Transistor is heulemaal niet beschikbaar voor de PS5
Backwards compatibleBas170 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:09:
[...]
Transistor is heulemaal niet beschikbaar voor de PS5
Ja idd. Ik zag dat natuurlijk ook gelijk met mijn geoefende ogen.Kalder schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Oh een potmeter i.p.v. een drukgevoelig knopje om te meten hoever je je trigger indrukt, interessant.
Maar je was me nét voor. Verdorie.
Ja en volgens mij is dat grote zwarte ding bovenaan, de trigger knop. Maar pin me er niet op vast..RubenSaurus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:59:
Ik zie ook nog wat kabeltjes lopen enzo, die zijn vast ook belangrijk
[ Voor 29% gewijzigd door poor Leno op 17-10-2020 17:56 ]
Als ik de tekening van het patent op de adaptive triggers erbij pak, lijkt dat het motortje te zijn die de adaptive triggers de weerstand bied.AppleFan2007 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:08:
Volgens mij de L2 of R2 knop dat je rechts boven ziet, en als ik me niet vergis zie je linksonder de trilmotor, maar ik ben het niet zeker.
Edit:
Alleen lijkt het motortje nu aan de andere kant van het tandwieltje te zijn geplaatst.

Edit 2: In deze tekening zit zo te zien ook nog het drukgevoelige knopje (22) ipv de potmeter, dus het zal wel aangepast zijn in de tussentijd.
[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 17-10-2020 18:36 ]
Zoontjes en Call of Duty??? Mijn neefje van 13 mag dit zelfs nietRidicuul schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Gratis upgrades zijn natuurlijk hartstikke vet en fijn. Maar er zijn altijd scenario's denkbaar waarin upgraden niet wenselijk is.
Wij maken met vier personen gebruik van twee PS4's. 1 PS4 gaat de deur uit als mijn PS5 er is. Nu vind ik het prima als mijn zoontjes de PS5 gebruiken om met hun PS4 controller hun PS4 games vanaf een externe SSD te spelen. Maar ik heb liever niet dat ze 2 Call of Duty games en FIFA 21 op de interne SSD installeren.
Dus in dit geval zou ik de games liever op de externe SSD laten staan en vanaf daar de PS4-versie spelen op de PS5. Maar als de PS5 deze games automatisch upgrade naar de PS5-versie, dan moeten ze dus op de interne SSD geïnstalleerd worden om te kunnen spelen. Voor zover ik weet is het nog niet bekend hoe dat upgraden precies werkt, maar ik hoop wel dat ze de keuze bij de speler laten.
Tsja, zeg dat maar eens tegen de massa's ouders die hun ±10 jarigen (bijv) gewoon onbeperkt en zonder toezicht GTA enzo laten spelen..Starscreamer schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:19:
[...]
Zoontjes en Call of Duty??? Mijn neefje van 13 mag dit zelfs nietis niet voor niks 18+
Of dit terecht is of niet, laat ik in het midden.
Maar de leeftijdslabels die op games en films e.d. zitten, zijn kennelijk nutteloos.
Look at this extra detail provided by Tripolygon in the following image. Before loading a game (1:38 of the video, when it's resuming Sackboy from the Rest Mode) that icon shows like 3 similar icons one behind the other, suggesting it allows to switch between at least 3 games (or maybe apps?). Maybe it only allows to switch between a game and a secondary app like in PS4, or are they going to allow you to switch between multiple games?
https://www.amazon.de/-/en/dp/B089ZKD5RL
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het feit dat die button Switcher werd genoemd in de UX demo lijkt me ook wel een bevestiging dat het is om snel tussen games te kunnen switchen. Echter het idee van die cards en meteen naar een bepaald punt in een game te kunnen gaan vanuit een cold boot vind ik nog interessanter. Dat zou betekenen dat je games niet eens als een save state op de ssd hoeft weg te schrijven, de games laden sowieso toch al binnen 5 tot 10 seconden.
Ben benieuwd wat we er de komende weken nog meer te zien van krijgen. Plus hopelijk nog een stevige gameplay demo van Destruction AllStars want dat is de enige andere launchgame die nog wat meer uitleg vraagt.
Miles Morales footage ontwijk ik nu want daar laten ze nu ineens wel heel veel van zien, iets teveel naar mijn mening
Horizon Forbidden West en Returnal staan daar ook op 12 november, dus dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.Amaze86 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:59:
Gran Turismo 7 releaas op 12 November 2020, wat is amazon.de aan het doen? fake of is het waar....
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:40
Ik lees net dat Sony de release datum voor de accesoires heeft aangepast naar 30 oktober, ook een aantal amerikaans retailers hebben de datum aangepast. Ik zag ook al wat foto's van controllers in distibutie centra voorbij komen.
Ben benieuwd of de accesoires hier ook eerder uit gaan komen of dat het alleen voor de usa geldt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 80% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2020 09:00 ]
Wat is dit dan weer voor kansloze opmerking? Hij heeft toch gewoon gelijk?
[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2020 09:01 ]
Ik deel deze mening van chaos ook hoor. Mag toch gewoon.... Een nieuwe UI voelt gewoon verfrissend. Sony heeft duidelijk gebruik gemaakt van de nieuwe beschikbare resources en er een mooi nieuw maar toch vertrouwd uiterlijk en ervaring van weten te maken. Draagt voor mij ook bij aan het gevoel van een nieuwe console.
[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2020 09:03 ]
Je vraagt je af waarom Sony zoiets doet... is dit puur om in te schatten hoe hard de producten gaan lopen?Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:55:
Ik ben sowieso wel blij dat het PS5 OS een flinke upgrade krijgt, het voelt nu als een doorontwikkeling. Als je een nieuwe console koopt, vervolgens aansluit en het ziet er allemaal hetzelfe uit dan zou dat toch wel wat teleurstellend zijn.
Ik lees net dat Sony de release datum voor de accesoires heeft aangepast naar 30 oktober, ook een aantal amerikaans retailers hebben de datum aangepast. Ik zag ook al wat foto's van controllers in distibutie centra voorbij komen.
Ben benieuwd of de accesoires hier ook eerder uit gaan komen of dat het alleen voor de usa geldt.
Voor ons is het natuurlijk mooi als we die dingen een week of 3 eerder al in onze hand kunnen hebben maar eigenlijk heb je er nog geen bal aan haha.
Ik vermoed dat de winkels hier de producten nog niet op voorraad hebben op die datum. Accesoires misschien wel maar de playstation 5 zelf zeker niet.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
- Chaoss
Misschien is het logistiek handiger, nu alvast de randapparatuur distribueren zodat er later voldoende capaciteit is voor de consoles?
Zal het is in de gaten houden aankomende tijd.
[ Voor 25% gewijzigd door Kenny_026 op 18-10-2020 09:20 ]
- Chaoss
Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:28:
Afaik had Sony aangegeven dat de Dualsense niet werkt met de PS4. Dus je kunt hem alleen maar vasthouden
Ach, age ratings slaan helemaal nergens op. Ouders kunnen dat veel beter inschatten. De originele Lion King is 6+, maar echt niet dat ik mijn kinderen daar naar laat kijken. Mijn vrouw heeft nog steeds een jeugdtrauma van de stampede scene. Zelda BOTW is dan weer 10+, maar die spelen ze gewoon wel (7 en 10).poor Leno schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Tsja, zeg dat maar eens tegen de massa's ouders die hun ±10 jarigen (bijv) gewoon onbeperkt en zonder toezicht GTA enzo laten spelen..
Of dit terecht is of niet, laat ik in het midden.
Maar de leeftijdslabels die op games en films e.d. zitten, zijn kennelijk nutteloos.
Het ligt ook volledig aan het kind inderdaad. Als mn broertje vroeger kickboxer keek dan sloeg hij daarna de tuin kort en klein terwijl ik boven super chill nazis aan het kapot schieten was in wolfenstein.Erapaz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:38:
[...]
Ach, age ratings slaan helemaal nergens op. Ouders kunnen dat veel beter inschatten. De originele Lion King is 6+, maar echt niet dat ik mijn kinderen daar naar laat kijken. Mijn vrouw heeft nog steeds een jeugdtrauma van de stampede scene. Zelda BOTW is dan weer 10+, maar die spelen ze gewoon wel (7 en 10).
Maar de leeftijden zijn ook een advieswijzer voor ouders en een richtlijn voor verkopers zodat kinderen niet zomaar met Debby does Dallas de winkel uit lopen.
Hoe is de platinum daarvan?Kenny_026 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
zodat kinderen niet zomaar met Debby does Dallas de winkel uit lopen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
.We've had a couple of questions about our #Playlink games on PS5 via backwards compatibility and we can confirm they are indeed playable 😃 pic.twitter.com/AccNyNkYc3
— PlayStation Studios XDEV (@Sony_XDEV) 17 oktober 2020
Voor mij is dit goed nieuws gezien ik vier PlayLink games heb (That’s You, Knowledge is Power, Hidden Agenda en Singstar Celebration) die ik dus kan blijven spelen op de PS5.
De vraag is natuurlijk of je broertje dit alleen doet na kickboxer of misschien ook na zoiets onschuldigs als lego Ninjago of de power rangers.Kenny_026 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Het ligt ook volledig aan het kind inderdaad. Als mn broertje vroeger kickboxer keek dan sloeg hij daarna de tuin kort en klein terwijl ik boven super chill nazis aan het kapot schieten was in wolfenstein.
Maar de leeftijden zijn ook een advieswijzer voor ouders en een richtlijn voor verkopers zodat kinderen niet zomaar met Debby does Dallas de winkel uit lopen.
Als ik kijk naar al mijn PS titels dan zijn er maar 2 die geschikt zouden zijn voor kinderen onder de 10. Zoiets als uncharted is ook gewoon 16+, als ik het dan vergelijk met de tv dan heeft de A-team dan een vuistje met let op met kinderen onder de 6 jaar. En bij de a-team wordt toch beduidend meer geschoten. Dus ja, ik staar er me er niet te blind op.
Vasthouden? Er zijn verschillende manieren om de werking te testen of zelfs te gebruiken. PC games, Remote play pc/laptop, Apple TV/IOS, Android. Sowieso zal hij als normale controller werken op de pc.Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:28:
Afaik had Sony aangegeven dat de Dualsense niet werkt met de PS4. Dus je kunt hem alleen maar vasthouden
Kijk, daarom hebben we jou hier 😊Recon24 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:31:
[...]
Vasthouden? Er zijn verschillende manieren om de werking te testen of zelfs te gebruiken. PC games, Remote play pc/laptop, Apple TV/IOS, Android. Sowieso zal hij als normale controller werken op de pc.
- Chaoss
Zijn er al Windows drivers die de haptic feedback aansturen? Als je hem gewoon als controller gebruikt is het minder interessantRecon24 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:31:
[...]
Vasthouden? Er zijn verschillende manieren om de werking te testen of zelfs te gebruiken. PC games, Remote play pc/laptop, Apple TV/IOS, Android. Sowieso zal hij als normale controller werken op de pc.
Het zou dan wel leuk zijn als je de controller volledig kunt testen op een PC, maar ik was niet van plan voorlopig een extra controller te kopen.
:strip_exif()/f/image/xn9yuQ4f2xo1kArSsbayKwwf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn we dan nu van het gezeik af?
Btw, de combinatie is beter dan elk individueel
[ Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 18-10-2020 10:48 ]
Zou best kunnen. Op 12 november komt de PS5 in een aantal landen al uit en er gaan al lange tijd geruchten dat GT7 een launch titel zal zijn.Amaze86 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:59:
Gran Turismo 7 releaas op 12 November 2020, wat is amazon.de aan het doen? fake of is het waar....
https://www.gtplanet.net/...aystation-5-launch-title/ Is van april 2019.
Playstation Magazine hintte er een tijdje terug ook op. En wat ik ergens gelezen heb is dat met GT Sport de basis was gelegd voor toekomstige GT games. Achteraf gezien is GT Sport wellicht een soort uitgebreide GT Prologue geweest.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dan zullen een hoop mensen teleurgesteld en blij tegelijk zijn.Lekker Ventje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Zou best kunnen. Op 12 november komt de PS5 in een aantal landen al uit en er gaan al lange tijd geruchten dat GT7 een launch titel zal zijn.
https://www.gtplanet.net/...aystation-5-launch-title/ Is van april 2019.
Playstation Magazine hintte er een tijdje terug ook op. En wat ik ergens gelezen heb is dat met GT Sport de basis was gelegd voor toekomstige GT games. Achteraf gezien is GT Sport wellicht een soort uitgebreide GT Prologue geweest.
Blij dat ze de game direct kunnen spelen.
En teleurgesteld omdat ze de ps niet hebben gepreorderd omdat de game toch geen launch game was hahahah
Edit:
Zou voor mij meteen met valhalla een day 1 buy zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 18-10-2020 11:10 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
GT7 is voor mij de reden om toch nu al een PS5 te bestellen ipv te wachten tot ook HZD uit is. Hopelijk heb ik 'm in december.Oxigeon schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Dan zullen een hoop mensen teleurgesteld en blij tegelijk zijn.
Blij dat ze de game direct kunnen spelen.
En teleurgesteld omdat ze de ps niet hebben gepreorderd omdat de game toch geen launch game was hahahah
Edit:
Zou voor mij meteen met valhalla een day 1 buy zijn
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hopelijk wel ergens vroeg in 2021 maar verwacht zelfs dat niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Stylze op 18-10-2020 11:27 ]
Playstation 5
Ik ben wel verbaasd dat dit effectief met een motortje en tandwielen e.d. zou zijn. Dat lijkt me toch echt wel fragiel en gaat ook een vrij beperkte levensduur hebben, zou ik denken.Kalder schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:26:
[...]
Als ik de tekening van het patent op de adaptive triggers erbij pak, lijkt dat het motortje te zijn die de adaptive triggers de weerstand bied.
Ik had eerder iets verwachte met een electromagneet en een stangetje rechtstreeks naar de triggerknop.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Op de website is het nu namelijk mogelijk om je complete library van PS4 en PS5 games in te zien. Dat betekent - op chronologische volgorde - welke games je allemaal hebt gekocht, welke titels je hebt gespeeld, wat je allemaal hebt gedownload, de games die je hebt vrijgespeeld met PlayStation Plus en ook de titels die je via PlayStation Now hebt uitgeprobeerd. Op die manier kan je ook kijken of je ooit een keer een game hebt gekocht via de PlayStation Store, maar vervolgens compleet bent vergeten.
Ik zou het niet fake noemen, in de zin dat dit echt wel een pagina is op Amazon.Amaze86 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:59:
Maar het is wel opvallend dat die pagina op geen enkele manier te vinden is via normaal browsen op de Amazon website (of ik heb het in elk geval niet gevonden). Dat doet eerder vermoeden dat het gewoon een placeholder is. Anderzijds: ik kan hem wel in mijn shopping cart zetten, wat dan wel weer onwaarschijnlijk is als het enkel een placeholder zou zijn. Bovendien ziet dit er ook echte box-art uit, terwijl die volgens mij ook nog totaal niet aangekondigd/gerevealed was. (EDIT: als ik eens snel google zou de box-art wel al officieel gereveald zijn of toch niet, want die box art zou voor het eerst gespot zijn op Amazon Australia).
Maar ik kan me in elk geval ook niet inbeelden dat ze een launch-release van een klepper als GT7 gewoon zouden achterwege houden. Of misschien is hun redenering dat ze sowieso de consoles niet snel genoeg gaan kunnen aanleveren en dat een GT7 dit alleen maar zou verergeren, maar anderzijds zou ik ook niet bepaald blij zijn als ik een GT-fan was (en zo zijn er genoeg) die nog niets gepre-orderd heeft, omdat ervan uit gegaan is dat GT7 pas ten vroegste in 2021 zou releasen.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 18-10-2020 11:36 ]
- Chaoss
Lijkt mij inderdaad ook. Als het een launch titel was dan had men dit al lang aan de grote klok gehangen. GT7 is een systen seller, niet dat het uutmaakt voor de pre-orders, maar het zou de hype wel doen toenemen.Stylze schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:26:
GT 7 gaat echt niet met launch komen dan was dit allang bekend geweest..
Hopelijk wel ergens vroeg in 2021 maar verwacht zelfs dat niet.
Of Playstation komt deze week met een klapper en GT 7 wordt tijdens een state of play aangekondigd als launch titel, maar ik denk het niet
You don't sayv8power67 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:28:
Ben zelf echt die hard gt fan
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ben heel benieuwd! Ik wacht er nog wel even mee totdat er meer duidelijkheid is wat er allemaal wel en niet kan met headsets mbt het hele audio gebeuren.. maar ik wil m ook graag hebben.baronruud schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:13:
Mijn Bol bestelling voor de Pulse headset geeft nog aan, wordt geleverd op 19-11.
Zal het is in de gaten houden aankomende tijd.
We zien uw uitgebreide review graag tegemoet
(Hopelijk is het materiaal van de oorschelpen nu wel van echt leder, maar ik verwacht t niet
Ha echt wel een cool dingKenny_026 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:47:
[Afbeelding]
Zijn we dan nu van het gezeik af?
Btw, de combinatie is beter dan elk individueel
same..Erapaz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:38:
[...]
Mijn vrouw heeft nog steeds een jeugdtrauma van de stampede scene.
[ Voor 11% gewijzigd door poor Leno op 18-10-2020 12:15 ]
Bij mij staat er dat ik die games kan downloaden terwijl ze al gedownload zijn op de PS4.DoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:29:
https://library.playstation.com/recently-purchased
Op de website is het nu namelijk mogelijk om je complete library van PS4 en PS5 games in te zien. Dat betekent - op chronologische volgorde - welke games je allemaal hebt gekocht, welke titels je hebt gespeeld, wat je allemaal hebt gedownload, de games die je hebt vrijgespeeld met PlayStation Plus en ook de titels die je via PlayStation Now hebt uitgeprobeerd. Op die manier kan je ook kijken of je ooit een keer een game hebt gekocht via de PlayStation Store, maar vervolgens compleet bent vergeten.
Is dit nog een fout is de site of wat bedoelen ze hiermee.
Ik veronderstel niet dat je die games kan downloaden op je computer.
Dat komt omdat dat systeem soms nogal pauper isAppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Bij mij staat er dat ik die games kan downloaden terwijl ze al gedownload zijn op de PS4.
Bij mij staat gewoon gekocht. 🤔AppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Bij mij staat er dat ik die games kan downloaden terwijl ze al gedownload zijn op de PS4.
Bij mij staat er niks. 🤔AppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
bij staat bovenin ook gekocht maar ik bedoel naast de games.
Of staat daar naast ook gekocht?
[Afbeelding]
Die knop DOWNLOADEN staat er altijd, ook in de normale store. Betekend gewoon dat je hem al hebt gekocht en dat je hem dus eventueel kunt downloaden naar je device mocht het nodig zijnAppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
bij staat bovenin ook gekocht maar ik bedoel naast de games.
Of staat daar naast ook gekocht?
[Afbeelding]
lijkt er op dat jij nog een oudere versie hebt.
Wel een beetje een raar systeem dan, zeker als je maar 1 playstation hebt en dus de game dan zou dubbel downloaden.RubenSaurus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Die knop DOWNLOADEN staat er altijd, ook in de normale store. Betekend gewoon dat je hem al hebt gekocht en dat je hem dus eventueel kunt downloaden naar je device mocht het nodig zijn
Dat zou het hem zijn, heb de PS4 verkocht en natuurlijk geen update gedaan, of is dat het hem niet?AppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:36:
[...]
lijkt er op dat jij nog een oudere versie hebt.
Je download hem niet dubbel als hij erop staat, dan doet ie gewoon niksAppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Wel een beetje een raar systeem dan, zeker als je maar 1 playstation hebt en dus de game dan zou dubbel downloaden.
Werkt al jaren zo in de PlayStation storeAppleFan2007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Wel een beetje een raar systeem dan, zeker als je maar 1 playstation hebt en dus de game dan zou dubbel downloaden.
Als je geen PS4 hebt dan kan je natuurlijk niets downloaden op je PS4. het zal dus hoogstwaarschijnlijk daaraan liggen.DoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Dat zou het hem zijn, heb de PS4 verkocht en natuurlijk geen update gedaan, of is dat het hem niet?
Ook ging er denk ik deze week een nieuwe store online komen dacht ik dus misschien zijn ze die al aan het uitrollen.
Van mij mogen ze hem langzaam uitleveren. Hou wel van zo'n verfrissende nieuwe look.
Die zag ik ook op Reddit voorbijkomen inderdaadRecon24 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:04:
![]()
![]()
![]()
![]()
Van mij mogen ze hem langzaam uitleveren. Hou wel van zo'n verfrissende nieuwe look.
[Afbeelding]
Heb je daar bronnen van? Zeker met de nieuwe functies lijkt het me sterk dat dat out-of-the-box gaat werken op Windows, een Mac, een Apple TV, etc. Wellicht hooguit als simpele controller, maar de DS4 werkt bijvoorbeeld ook niet native met Windows. Ondersteuning op iOS / tvOS moest ook worden ingebouwd door Apple...Recon24 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:31:
[...]
Dus als het al werkt, is dat 'testen' met een korreltje zout...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Op de mobiele versie is het inderdaad anders. Rechts boven is er een keuzelijst waar je Gekocht, gespeeld, downloads, PS plus en PS now kan selecteren
PSN: Zwartkijker
Geronimous schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Heb je daar bronnen van? Zeker met de nieuwe functies lijkt het me sterk dat dat out-of-the-box gaat werken op Windows, een Mac, een Apple TV, etc. Wellicht hooguit als simpele controller, maar de DS4 werkt bijvoorbeeld ook niet native met Windows. Ondersteuning op iOS / tvOS moest ook worden ingebouwd door Apple...
Dat het out-of-the-box zal werken is gewoon een feit, dat deed de DS4 ook al. Die had ik zelf ook al weken voor lancering in huis. Ik zeg niet dat alle features werken, maar als controller zal het gewoon werken.Vasthouden? Er zijn verschillende manieren om de werking te testen of zelfs te gebruiken. PC games, Remote play pc/laptop, Apple TV/IOS, Android. Sowieso zal hij als normale controller werken op de pc.
Vraag me af of iemand nog een grotere library heeft...
Moet wel toegeven dat 95% daarvan gewoon gratis meuk is: PS+ games, apps, F2P...
Als die machine niet aan staat kan hij ook niet checken of de game er al staat. En de downloadrij zelf kan die controle weer doen als je hem aanzet en dan natuurlijk niet daadwerkelijk dubbel downloaden.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Het is heel, heel erg jammer dat ik niet meer bij een zeker bedrijf werk, want die deelden een ruimte met een ander logistiek bedrijf en daar heb ik wel eens menig leuk spul voorbij zien komen zoals onaangekondigde complete Dolby Atmos pakketten of een pallet vol PS4 Pro'sRubenSaurus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Die zag ik ook op Reddit voorbijkomen inderdaad
Dan had ik die fotootjes ook kunnen maken
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Die Downloadlijst heeft volgens mij nog nooit gecheckt of je een game al had of niet. Ik gebruik nooit mijn console om nieuwe games te downloaden, altijd de Downloadlijst, en daar heeft altijd naast elk game die knop gestaan, zelfs al staat 90% van mijn games al geïnstalleerd.psych schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:30:
Als die machine niet aan staat kan hij ook niet checken of de game er al staat.
Die nieuwe interface op library.playstation.com is volgens mij gewoon niets meer dan een nieuwe schil rond die Downloadlijst en -rij. Enige verschil met vroeger is dat het nu blijkbaar meerdere consoles supporteert. Al zou ik denken dat de oude versie je ook komt vragen naar welke PS4 je wil downloaden als je er meer dan 1 hebt (ik meende toch dat je 2 consoles kon hebben op 1 account ?).
Je kan per account maar 1 PS4 als primair instellen, dat is dan de PS4 waarop de games gedownload worden als je ze via de website download.Twixie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:45:
[...]
Die Downloadlijst heeft volgens mij nog nooit gecheckt of je een game al had of niet. Ik gebruik nooit mijn console om nieuwe games te downloaden, altijd de Downloadlijst, en daar heeft altijd naast elk game die knop gestaan, zelfs al staat 90% van mijn games al geïnstalleerd.
Die nieuwe interface op library.playstation.com is volgens mij gewoon niets meer dan een nieuwe schil rond die Downloadlijst en -rij. Enige verschil met vroeger is dat het nu blijkbaar meerdere consoles supporteert. Al zou ik denken dat de oude versie je ook komt vragen naar welke PS4 je wil downloaden als je er meer dan 1 hebt (ik meende toch dat je 2 consoles kon hebben op 1 account ?).
Je kunt meerdere PS4's hebben met hetzelfde account, maar er kan maar 1 PS4 primair zijn.
Dus ook een zwarte PS5 onderweg.
https://twitter.com/wellt...playstation-5-duikt-op%2F
''Dus ook een zwarte PS5 onderweg. '' is een aanname die je nergens op kunt baseren omdat er toevallig een zwarte controller isDoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:59:
Een zwarte controller opgedoken. 🤔🎮
[Afbeelding]
Speculaties zijn geen feiten he
Ik denk zwart geverfd.DoubleDutch schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:59:
Een zwarte controller opgedoken. 🤔🎮
[Afbeelding]
Weet ik, maar dromen mag. 🤤RubenSaurus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
''Dus ook een zwarte PS5 onderweg. '' is een aanname die je nergens op kunt baseren omdat er toevallig een zwarte controller is
Speculaties zijn geen feiten he
Ja maar je presenteert het nu alsof het een feit is
In de blog post laatst hadden ze vertelt hoe dit zal gaan. Je krijgt de vraag of je een upgrade wilt doen ja of nee. Moet ook wel aangezien er een paar uitgevers zijn die geld willen hebben voor de upgrade...Ridicuul schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Gratis upgrades zijn natuurlijk hartstikke vet en fijn. Maar er zijn altijd scenario's denkbaar waarin upgraden niet wenselijk is.
Wij maken met vier personen gebruik van twee PS4's. 1 PS4 gaat de deur uit als mijn PS5 er is. Nu vind ik het prima als mijn zoontjes de PS5 gebruiken om met hun PS4 controller hun PS4 games vanaf een externe SSD te spelen. Maar ik heb liever niet dat ze 2 Call of Duty games en FIFA 21 op de interne SSD installeren.
Dus in dit geval zou ik de games liever op de externe SSD laten staan en vanaf daar de PS4-versie spelen op de PS5. Maar als de PS5 deze games automatisch upgrade naar de PS5-versie, dan moeten ze dus op de interne SSD geïnstalleerd worden om te kunnen spelen. Voor zover ik weet is het nog niet bekend hoe dat upgraden precies werkt, maar ik hoop wel dat ze de keuze bij de speler laten.
Zover ik weet zijn tot nu toe alle games of cross-play met alle platforms of cross-play met consoles van zelfde merk.jongf7 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:04:
Ik doe een quarantaine FIFA toernooi met een groep vrienden en weet nog niet zeker of ik straks wel met mijn ps5 tegen hun PS4 kan spelend, dus laat de pro voorlopig staan.
De meeste spelen nog FIFA 20, dus die zal misschien juist wel in BC mode draaien. 21 krijgt een echte ps5 versie en kan dan niet meer tegen PS4 geloof ik.
Meen mij te herinneren dat de DS4 in het begin ook niet werkte op de PS4 maar dat men later de PS3 een firmware upgrade gaf zodat het wel kon.Kenny_026 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:19:
Zou de DualSense op de PS4 werken? Kunnen we er al tot 19 november mee spelen 😊
Dus wie weet zit er support ervoor in, in 8.00 update van de PS4, of het komt later
Ohhh! Op de pc werkt ie vast wel!Chaoss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:28:
De DS4 werkte vanaf dag één op de PS3, mits bekabeld aangesloten. Sony heeft in 2014 een update voor de PS3 uitgebracht die bluetooth ondersteuning voor de DS4 mogelijk maakte.Aenea schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Meen mij te herinneren dat de DS4 in het begin ook niet werkte op de PS4 maar dat men later de PS3 een firmware upgrade gaf zodat het wel kon.
Dus wie weet zit er support ervoor in, in 8.00 update van de PS4, of het komt later
Vergeet ook niet het ontbreken van de icoontjes op de actieknoppen. Maakt het niet echt geloofwaardigAlexknl schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Precies, goed te zien aan de slechte afwerking van de toplaag
De DS4 werkt uitstekend native onder Windows 10, zowel via Bluetooth als USB.Geronimous schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Heb je daar bronnen van? Zeker met de nieuwe functies lijkt het me sterk dat dat out-of-the-box gaat werken op Windows, een Mac, een Apple TV, etc. Wellicht hooguit als simpele controller, maar de DS4 werkt bijvoorbeeld ook niet native met Windows. Ondersteuning op iOS / tvOS moest ook worden ingebouwd door Apple...
Steam herkent ook dat het een DS4 is en last je zelfs de LED kleur aanpassen en games kunnen de DS4 ikoontjes laten zien van de knoppen.
Vind alleen het irritant dat sommige Bluetooth receivers de controller niet altijd herkent als je 'm aanzet. Windows zegt dan wel connected maar reageert nergens op. Moet dan gaan knoeien met drivers uitzetten of pc herstarten om weer werkende controller te hebben.
Dacht eerst dat het te maken had met de DS4 dus heb een Xbox controller gekocht, exact hetzelfde probleem, zucht. Vervolgens andere Bluetooth adapter en die deed helemaal niks, grrrr. Uiteindelijk de Xbox wireless adapter maar gekocht en nu werkt dat perfect. Neem dus aan dat het puur ligt aan de gebruikte Bluetooth adapter aangezien niet iedereen hier last van heeft.
Ahhhh, heerlijk toch, pc gaming! 😀
[ Voor 4% gewijzigd door Aenea op 18-10-2020 16:53 ]
Vast wel, heheTwixie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:29:
"Downloaden" is overigens een dropdown, waar nu enkel "PS4" staat. Bijna zeker dat als je zowel een PS4 als PS5 hebt, je dus zal kunnen kiezen naar welke console je de download stuurt.
Vraag me af of iemand nog een grotere library heeft...![]()
Moet wel toegeven dat 95% daarvan gewoon gratis meuk is: PS+ games, apps, F2P...
[Afbeelding]
Ahh ja klopt ja! Kan mij herinneren dat er nog een game was die ik uit wilde spelen op de PS3, maar nadat ik de DS4 in handen had gehad had ik moeite met de DS3!Caayn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:44:
[...]
De DS4 werkte vanaf dag één op de PS3, mits bekabeld aangesloten. Sony heeft in 2014 een update voor de PS3 uitgebracht die bluetooth ondersteuning voor de DS4 mogelijk maakte.
Als toevoeging hierop:Caayn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:44:
[...]
De DS4 werkte vanaf dag één op de PS3, mits bekabeld aangesloten. Sony heeft in 2014 een update voor de PS3 uitgebracht die bluetooth ondersteuning voor de DS4 mogelijk maakte.
Heb het gelijk even geprobeerd omdat mij bij stond dat het niet helemaal vlekkeloos werkt. De DS4 is maar beperkt functioneel:
- Touchpad werkt logischerwijs niet
- Share button is de select knop
- Rumble werkt niet
- PS knop werkt niet (houdt dus een DS3 bij de hand)
- Motion/sixaxis input werkt niet.
Getest met een up-to-date PS3 firmware 4.86
PS3 <> PS4 zie ik wel de toegevoegde waarde ivm geen BC van de spellen.Twixie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:03:
Ik vind die BC voor de controllers sowieso weinig boeien. Of je gaat je vorige console verkopen, en dan kun je ook maar beter de controllers verkopen. Of je houdt de vorige console, maar dan ga je toch moeten kiezen, want je gaat toch niet telkens met kabel aansluiten om hem aan de juiste console te syncen ?
Voor PS4 <> PS5 heeft het idd veel minder toegevoegde waarde.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als ik de DualSense van te voren kreeg zou ik hem ook op de PS4 proberen te gebruiken, mijn DS4 controllers zijn beide stuk, de ene mist een trilmotortje, van de ander werkt het touchpad niet meer.Twixie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:03:
Ik vind die BC voor de controllers sowieso weinig boeien. Of je gaat je vorige console verkopen, en dan kun je ook maar beter de controllers verkopen. Of je houdt de vorige console, maar dan ga je toch moeten kiezen, want je gaat toch niet telkens met kabel aansluiten om hem aan de juiste console te syncen ?
Maar zodra dan de PS5 binnen is, sluit ik de controller daarop aan en raak ik de PS4 waarschijnlijk niet eens meer aan, dus dan gebruik ik de DualSense alleen nog op m'n PS5, en bovendien ga ik m'n PS4 aan m'n ouders geven, m'n pa heeft een stijgende interesse in games
- Chaoss
Er komt vast wel een één of andere RGB mod zoals voor de DS4:laugh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:37:
Weet niet of ik de enige ben, vind alsnog wel jammer hoe de knopjes op de controller geen kleur meer hebben zoals we gewend zijn (roze, groen, rood, blauw). Ik had eigenlijk verwacht dat die knopjes een zeer kleine verlichting zouden geven zodra het geactiveerd werd. Ben ik de enige hierin, of vinden jullie de kleurloze versie wel oke?
YouTube: The Most Overkill PS4 Controller RGB Mod!
Vind het ook jammer dat de knopjes geen kleuren meer hebben, maar het heeft voor mij niet echt een meerwaarde behalve dat ik de kleurtjes bij PlayStation vind horen. Het is niet dat ik het zal missen.
En er zal na een tijdje vast wel iemand zijn die gekleurde knopjes verkoopt voor de controller net als dat er vast wel een RGB mod komt.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden

/f/image/1QylgWoXFaes4XCde1ySk8Y3.png?f=fotoalbum_large)