Raem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Ja klopt, maar beide titels worden daarna nergens afgesloten, dus die draaien beide in de achtergrond zodat je er direct weer mee verder kan. Ook wanneer op het einde de PS5 in restmode wordt gezet komt er geen melding dat één of meerdere games worden afgesloten. Dan zou je verwachten dat je na een boot vanuit de restmode dus ook weer direct verder kan men één van de twee games.
Al is DA een mulitplayer sessie, dus die zal wel een error geven dan. :P
Ja ik hoop dat je gelijk hebt idd, lijkt me super handig.
Alleen het dan niet demonstreren of zelfs benoemen is wel wat vreemd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:26
Ziet er goed uit, nice.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ja ik hoop dat je gelijk hebt idd, lijkt me super handig.
Alleen het dan niet demonstreren of zelfs benoemen is wel wat vreemd.
Misschien gaan ze daar in de volgende video op verder, waar ze hem weer uit rest modus halen, en die 2 games bv opstarten na elkaar, en daarna de rest van de features laten zien.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02 18:40

ScreamGT

joejoe

Toffe UI! Vernieuwend, overzichtelijk en fijne kleuren/stijl!

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Ja sinds vandaag is het inderdaad officieel. Mooi! Bedankt voor je reactie hierover.
Recon24 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Misschien gaan ze daar in de volgende video op verder, waar ze hem weer uit rest modus halen, en die 2 games bv opstarten na elkaar, en daarna de rest van de features laten zien.
Ja dat zou wel cool zijn, ik kijk er naar uit in ieder geval.

Ik vind dat dus best wel cool als “game erbij”.
Zo heb ik ook best wat plezier gehad aan Citties Skyline op ps4. Ging voor mij prima met controller.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Individual trophy tracking. Heb zelf niet heel veel met trophys maar misschien dat dit me wel motiveert om wat meer moeite te doen ze te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjQFJkf9UWIfclOHL0iVwB4oXTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yWlyWbx6Enk8X4Nc1gQorHfb.png?f=fotoalbum_large

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-01 18:34
Ridicuul schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Excuses als ik je verkeerd begrijp, maar welke media doel je op?

[Afbeelding]
Vanaf 09:00 in de video wordt de game hub getoond door naar beneden te scrollen, maar dan krijg je dus gelijk al videoclips, verhalen over de game etc. Daarna gaan ze naar links en dan kom je op explore, wederom weer allemaal media. Zoals ik al zei het zal allemaal aan te passen zijn, maar zoals het nu is ingedeeld kan ik er moeilijk over oordelen. Mij teveel onnodige features in ieder geval.
Meekoh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Wat ze met Media bedoelen zijn zaken als Netflix, Videoland, Youtube, Crunchyroll etc.
Die zitten in een eigen menu
Net even een stukje terug gekeken, en er wordt inderdaad gesproken over een apart menu voor de media apps, niet alle media. Dus dat had ik verkeerd begrepen. Zal in ieder geval een menu worden waar ik weinig gebruik van ga maken. :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En een Digital Foundry video over de UI:

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
Het viel me trouwens in de UI reveal op dat de on-screen controller buttons ook witte icoontjes hebben, dus geen kleurtjes meer...

Edit:
Er werd trouwens ook gezegd dat gameplay screenshots én video in 4K opgenomen worden. Geen idee hoe veel FPS en/of incl. HDR is en er zal best een max zitten aan het opnemen, maar dit maakt het wel moeilijk voor capture cards zoals Elgato. Of zie ik dat verkeerd? Heb het echt over het opnemen niet zo zeer streamen.

[ Voor 62% gewijzigd door Gusev op 15-10-2020 18:20 ]

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Het ziet er wel oké uit de nieuwe UI.

[ Voor 64% gewijzigd door Koning-Admiraal op 15-10-2020 18:24 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
UI ziet er lekker strak uit. Reageert ook super snel. Sneller dan wat ik nu op de PS4 Pro heb iig.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-02 13:38
Mij boeiende het eigenlijk helemaal niet hoe de UI eruit kwam te zien, vind het veel belangrijker dat die snel en vloeiend werd en dat de playstation store nu geen losse app is en nu een onderdeel van de OS is, wel erg benieuwd hoe de playstation store gaat werken kwa snelheid.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Leuke nieuwe features, maar qua design vind ik het allemaal maar te druk. Maar ja, zo lang kijk je niet naar de UI :P

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben sowieso blij dat ze echt voor de nieuwe ervaring gegaan zijn. Op de één of andere manier zoek ik dat altijd bij een nieuw “device”. Eigenlijk is een nieuwe iphone altijd een beetje een teleurstelling.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
kazuka schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:22:
Individual trophy tracking. Heb zelf niet heel veel met trophys maar misschien dat dit me wel motiveert om wat meer moeite te doen ze te halen.

[Afbeelding]
K’ weet niet. Bij Steam vond ik ze ook altijd niet zo boeiend.
De eerste trofee is leuk maar na tien trofeeën is de lol er wel af.

Pak het dan op een andere manier aan en speel dan bijvoorbeeld cosmetische items vrij die je bij je volgende journey kan gebruiken. Iets wat een troffee behalen leuk maakt dan alleen maar een simpele notificatie. :)

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:59
Ik kan wel huilen 😢

Wat heb ik er zin in 😄👍

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het lijkt erop dat de PS5 digital pre-orders ook live zijn voor NL. Ik kan Demon's Souls en Destruction Allstars nu kopen. Nog niet via de Nederlandse url maar als ik de Engelse pak kan ik hem gewoon in het Nederlands in mijn mandje gooien.

Wel mooi dat ik hem 5 november al kan downloaden :+

https://www.playstation.com/en-gb/games/demons-souls/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTauB4ba7wFKIcpaFKSALcpc0Kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q8QK6AQfcLCn1BS8KGiwPfsa.png?f=user_large

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
kazuka schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:40:
Het lijkt erop dat de PS5 digital pre-orders ook live zijn voor NL. Ik kan Demon's Souls en Destruction Allstars nu kopen. Nog niet via de Nederlandse url maar als ik de Engelse pak kan ik hem gewoon in het Nederlands in mijn mandje gooien.

[Afbeelding]
80 euro... :'(

• Amaze86
You can suspend multiple games on PS5 if you want to. this was in the video for a reason;)

https://twitter.com/Tidux/status/1316782261811974147?s=20

[ Voor 131% gewijzigd door Amaze86 op 15-10-2020 20:34 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Gusev
Leuk detail, de screenshots gemaakt tijdens de UI reveal hadden de timestamp 28 september :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 15-10-2020 20:34 ]

• Amaze86
PS5's User Interface Runs in Native 4K with HDR

Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/818044ea345bf367249b026e5ba2a5c32269ce2fc814947c03ca2450cd4d5e62.gif

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
Heb een beetje gemixte gevoelens bij de UI reveal.

Ik kan de looks op zich wel waarderen. Het ziet er allemaal strak uit. de kleuren ogen goed en e.e.a. ziet er meer "geïntegreerd" uit.

Het gemixte gevoel is een beetje het mogelijke kwijt raken van de simpliciteit en functionaliteit. Het oogt allemaal een tikkeltje 'druk'. Ik vergelijk het dan puur even met de huidige UI. Die vind ik vrij simpel maar op zich effectief. Grote tegels, niet al teveel tekst overal, dat soort dingen.

Ik hoop niet dat Sony zichzelf voorbij gaat op het gebied van de simpliciteit die er nu is.
Misschien had ik ook wel het meest gehoopt dat ze gewoon door zouden bouwen op de huidige UI maar dan met allerlei quality of life features die ze bijv. wel proberen te bereiken met al die integratie functies die ze hier laten zien. Bijv. het makkelijke aanmaken van parties, PIP scherm delen en het snelle opstarten van verschillende games.

Erg benieuwd naar de praktijk straks nonetheless :).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
We hebben nu 2 weken achter elkaar een video gehad, wat denken we, volgende week donderdag weer een video? In deze UI reveal werdt in ieder geval genoemd dat er later nog meer getoond wordt. Wellicht vanaf nu wekelijks een video van Sony?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 15:48
Was nog even op bol.com aan het kijken en viel me op dat meerdere games, en de controller voor 12-11 gepland staan... Beetje vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Kg_WLOxlA4BK9l7RcHKZ7B5aKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fr419iMjHV03QUzQ4M2SIqzr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_yI5EdZEfp3tCfEatOxOcoFDAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/neM6NATiThJpbapO0osXuP96.png?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Silverdax schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:49:
Het gemixte gevoel is een beetje het mogelijke kwijt raken van de simpliciteit en functionaliteit. Het oogt allemaal een tikkeltje 'druk'. Ik vergelijk het dan puur even met de huidige UI. Die vind ik vrij simpel maar op zich effectief. Grote tegels, niet al teveel tekst overal, dat soort dingen.
Ik denk zelf dat het nu zo voelt omdat er in 1x veel nieuwe informatie is getoond. In de basis komt het namelijk heel veel overeen met de huidige PS4 interface.
Home met tegels van je recent gespeelde games/activiteiten. Een tik naar beneden geeft meer informatie, socials etc. Menu is van boven verplaatst naar beneden. Komt allemaal nog overeen met de PS4. Wat daar dan aan toegvoegd is zijn die Cards.

Verder zijn er wel een hoop nieuwe dingen aan toegevoegd, maar ik denk dat het nog steeds het simpel te gebruiken systeem blijft zoals het nu is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-01 20:30

itsoutthere

The Truth

Misschien ook nog interessant:

Ik doe regelmatig remote play (PS4 staat op zolder en dan even gamen in de woonkamer) op een Windows pc.

Vandaag moest de app geüpdatet worden en er zit nu een PS5 en PS4 optie/mogelijkheid bij. Ook de instellingen voor de PS5 zijn zichtbaar. Remote play kan bij de PS5 tot 1080p mèt HDR (mits de juiste instellingen in Windows en HEVC codec in Windows aanwezig zijn).

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

• Metian
  • Laatst online: 15-02 16:23

Metian

Snert is vies

Kadardar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:24:
UI ziet er lekker strak uit. Reageert ook super snel. Sneller dan wat ik nu op de PS4 Pro heb iig.
Dat is ook niet zo moeilijk met die trage UI van de PS4. 😂

Rupsen, Rapsen.

Poulske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:57:
Was nog even op bol.com aan het kijken en viel me op dat meerdere games, en de controller voor 12-11 gepland staan... Beetje vreemd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tsja dat is de eerste release he..

Maar weet je wat pas erg is? Als je dat spel dus al bestelt, en m op de 12e krijgt... En dan vervolgens er mee in huis moet zitten tot de 19e >:)

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-02 09:51
Metian schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Dat is ook niet zo moeilijk met die trage UI van de PS4. 😂
Misschien ligt het aan mij, maar bij mij gaat hij redelijk vlot. Alleen wat vertraging bij de social dingen(streams) en de store. Maar dat lijken meer bandwidth problemen dan een GUI die traag is

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 06:02

CerandoX.nl

Vides

cold_as_ijs schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar bij mij gaat hij redelijk vlot. Alleen wat vertraging bij de social dingen(streams) en de store. Maar dat lijken meer bandwidth problemen dan een GUI die traag is
Het is persoonlijk of iemand de UI redelijk vlot vindt of niet, want dat ligt aan je geduld, maar de PS4 (Pro) UI is op sommige gebieden niet snel en soms gewoon langzaam.

Vaak als ik een applicatie wil sluiten en “close application” click duurt het ook erg lang voordat de knop tevoorschijn komt waarmee ik daadwerkelijk de applicatie sluit. Er zijn tal van voorbeelden hiervan waarbij de UI er lang over doet om iets te tonen en dan heb ik het over UI elementen die niets met internet doen.

Daarnaast laden inderdaad afbeeldingen soms erg langzaam en dat ligt niet aan mijn bandwidth thuis, maar ligt aan hoe langzaam Sony’s servers zijn en dat geldt soms ook voor downloads.

Misschien ga jij dit merken als je een PS5 hebt en het verschil opmerkt met de PS4. 😉

[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 15-10-2020 22:03 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
CerandoX.nl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Het is persoonlijk of iemand de UI redelijk vlot vindt of niet, want dat ligt aan je geduld, maar de PS4 (Pro) UI is op sommige gebieden niet snel en soms gewoon langzaam.

Vaak als ik een applicatie wil sluiten en “close application” click duurt het ook erg lang voordat de knop tevoorschijn komt waarmee ik daadwerkelijk de applicatie sluit. Er zijn tal van voorbeelden hiervan waarbij de UI er lang over doet om iets te tonen en dan heb ik het over UI elementen die niets met internet doen.

Daarnaast laden inderdaad afbeeldingen soms erg langzaam en dat ligt niet aan mijn bandwidth thuis, maar ligt aan hoe langzaam Sony’s servers zijn en dat geldt soms ook voor downloads.

Misschien ga jij dit merken als je een PS5 hebt en het verschil opmerkt met de PS4. 😉
De HDD is gewoon traag en dat valt steeds meer op. Ik heb er al een flinke poos een SSD in en het ding is retesnel.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

poor Leno schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Tsja dat is de eerste release he..

Maar weet je wat pas erg is? Als je dat spel dus al bestelt, en m op de 12e krijgt... En dan vervolgens er mee in huis moet zitten tot de 19e >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_nGrCj8ZU38L_z_5MO77ggo2DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfJrytWAcsIdSC2C53FGF38h.jpg?f=fotoalbum_large

;w

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Recon24
[...]

De servers zijn niet langzaam, het is een combinatie van hoe de netwerk interface in de PS4/Pro is ingesteld namelijk.

Ik heb al jaren een andere DNS in mijn router en de download snelheden zijn daarom nooit laag geweest. Server zelfs zijn namelijk ook nooit het probleem geweest.

• Ryatzu
  • Laatst online: 16-02 13:30

Tweets embedden ziet er een stuk netter uit dan huge ass smartphone screenshots...

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 16-10-2020 00:34 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 21:26
Chaoss schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:51:
We hebben nu 2 donderdagen achter elkaar een video gehad, wat denken we, volgende week donderdag weer een video? In deze UI reveal werdt in ieder geval genoemd dat er later nog meer getoond wordt. Wellicht vanaf nu wekelijks een video van Sony.
Bedoel je de tear down? Want die was op woensdag toch...

• dramajob
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Is dit de juiste plek voor de volgende vraag; ik heb de PS4 AC Valhalla gepre-ordert, dan kan ik toch beter de PS5 versie nemen als ik hem alleen op de PS5 ga spelen?

Als ik Ubisoft vraag of ze mijn bestelling kunnen aanpassen naar de PS5 versie krijg ik een dom antwoord terug van ze dat ik de PS4 versie op de PS5 kan gebruiken... dat snap ik ook nog wel. Maar ik ga hem niet op de PS4 spelen.

• Recon24
Net nog eens terug gekeken, en je ziet dat "Switcher" de optie is om tussen games te switchen die naar de achtergrond zijn gezet.

Met andere woorden, dit zou de "quick resume" button kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITPc35Mysq2NOC829aGJcFJ1Ii0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iOO2H2Fpu7LBG0MAtEQ2eEaq.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Recon24 op 15-10-2020 22:49 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

dramajob schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:41:
Is dit de juiste plek voor de volgende vraag; ik heb de PS4 AC Valhalla gepre-ordert, dan kan ik toch beter de PS5 versie nemen als ik hem alleen op de PS5 ga spelen?

Als ik Ubisoft vraag of ze mijn bestelling kunnen aanpassen naar de PS5 versie krijg ik een dom antwoord terug van ze dat ik de PS4 versie op de PS5 kan gebruiken... dat snap ik ook nog wel. Maar ik ga hem niet op de PS4 spelen.
De upgrade van PS4 naar PS5 voor Valhalla is gratis, dus is er in principe geen reden om specifiek de PS5-versie te kopen. Tenzij je het PS5-doosje wilt uiteraard.

-

• cold_as_ijs
[...]

Scheelt denk ik vooral aan de functies die je werkelijk gebruikt. Ik gebruik nooit close application bv. Ik speel zelden meer dan 1 spel namelijk. Standaard gebruik voor mij is Playstation aan, spel starten en spelen, daarna ps uit (niet slapen). Soms even naar de ps store voor mijn ps plus games (en ja die is traag). Dat is het wel zo’n beetje 8)

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-02 15:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlrOh9WsREo_cBqcdr_01QH5e9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erTBSm2SUW0CGL169PyDWpRm.jpg?f=fotoalbum_large

Interessante gedachte, een keiharde hint naar een nieuwe Killzone??

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Maar dan zou Guerillia games bezig zijn met 2 titels maar dat kan ik me niet voorstellen zo groot is die studio toch ook weer niet? Lijkt me dat ze atm alle capacitiet inzetten voor Horizon.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
poor Leno schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:25:
Nou, die 'must see' balk zooi onderin hoef ik echt niet -O-

Gewoon de tiles met de games en apps die ik heb en klaar. Vind nu al die zooi met 'wat je vrienden doen' en 'welke trophies ze behaald hebben' etc etc, al uitermate irritant.

Hopelijk kun je dat allemaal uitzetten, maar t zal wel niet :/

/grumpy old man rant
Hier ook hoor, al die extra zooi erbij, weg ermee. Neemt alleen maar nutteloze ruimte in. Heb je weer op 3 a 4 plekken media staan, hopelijk is het nodige aan te passen.

En ik vind het ook wel jammer dat ze nu iets nieuws gemaakt hebben, ook al lijkt veel hetzelfde.

Vind het juist fijn als alles herkenbaar en duidelijk is, zoals bij Apple bijvoorbeeld (qua UI), op hier en daar wat kleine wijzigingen na.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Chaoss schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:19:
Maar dan zou Guerillia games bezig zijn met 2 titels maar dat kan ik me niet voorstellen zo groot is die studio toch ook weer niet? Lijkt me dat ze atm alle capacitiet inzetten voor Horizon.
Er wordt gezegd dat ze 2 teams hebben. Dus het zou kunnen. Wel een flinterdun geruchtje hoor :D
270+ employees volgens wikipedia.

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 15-10-2020 23:27 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Oh das wel meer dan ik dacht ik meende iets van 130 :P Dat team zal ook wel flink gegroeid zijn de laatste jaren.

• Sanderman1991
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Chaoss schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:19:
Ze hebben de studio uitgebreid en zijn met twee games bezig op het moment. Ze zijn ook verhuisd naar een nieuw pand. Of de tweede game Killzone is zal de toekomst moeten uitwijzen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Guerilla is flink gegroeid de laatste 2 jaren en zijn daarom ook naar een nieuw en groter pand in Amsterdam verhuisd. Ze zitten intussen al boven de 400 medewerkers. Een van de lead developers van Rainbow Six Siege is naar Guerilla gegaan en het vermoeden is dat ze aan een multiplayer only titel werken.
As of June 2018, Guerrilla employs 250 people in its Amsterdam offices; it planned to move into a new building on Nieuwezijds Voorburgwal in early 2019 and expand to at least 400 employees in this new location.[20] This target number was reached by November 2019.[21] Also in November 2019, Hulst was appointed the head of Worldwide Studios and Angie Smets, Jan-Bart van Beek and Michiel van der Leeuw became joint studio heads in his place

[ Voor 43% gewijzigd door kazuka op 15-10-2020 23:39 ]

• dramajob
Edd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

De upgrade van PS4 naar PS5 voor Valhalla is gratis, dus is er in principe geen reden om specifiek de PS5-versie te kopen. Tenzij je het PS5-doosje wilt uiteraard.
Zou de laad snelheid van een PS5 disc niet sneller zijn dan dat je een PS4 disc op een PS5 draait? Dat was mijn gedachte althans.

• dramajob
Poulske schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de Playstation site staat dat de controller per 12 november te koop is.

https://www.playstation.c...ense-wireless-controller/

[ Voor 5% gewijzigd door dramajob op 15-10-2020 23:43 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

dramajob schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:42:
[...]

Zou de laad snelheid van een PS5 disc niet sneller zijn dan dat je een PS4 disc op een PS5 draait? Dat was mijn gedachte althans.
Zal geen verschil zijn. Sowieso wordt in beide gevallen het spel geïnstalleerd op de HDD (PS4) of SSD (PS5). De disc is alleen ter verificatie dat jij het spel in je bezit hebt. In geval van de PS5-versie zal je die alleen wel op de interne SSD moeten zetten.

Zie ook: https://support.ubisoft.com/nl-NL/faqs/55850

@Chaoss Men kan natuurlijk ook al met de nieuwe Killzone beginnen, terwijl een groot deal van het team nog bezig is met de ontwikkeling van Horizon.
Dit was bij de ontwikkeling van Zero Dawn ook het geval. Diegene die de grote lijnen uitzetten qua ontwikkeling waren al bezig met Zero Dawn, terwijl de rest van het team nog in de afrondende fase was van Killzone.

Op zich is het wel interessant om een videoverslag van de ontwikkeling van Horizon Zero Dawn te bekijken.

-

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-02 19:38
Edd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:58:
@Chaoss Men kan natuurlijk ook al met de nieuwe Killzone beginnen, terwijl een groot deal van het team nog bezig is met de ontwikkeling van Horizon.
Dit was bij de ontwikkeling van New Dawn ook het geval. Diegene die de grote lijnen uitzetten qua ontwikkeling waren al bezig met New Dawn, terwijl de rest van het team nog in de afrondende fase was van Killzone.

Op zich is het wel interessant om een videoverslag van de ontwikkeling van Horizon New Dawn te bekijken.
Horizon Zero Dawn* :P

This is absolutely ridiculous

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 19:47

SkyStreaker

Move on up!

Wat denk je dat mijn Sega Megadrive spellen vroeger kostten? 😆

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-02 21:54
kazuka schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:40:

[Afbeelding]
Gelukt, de digitale demon’s souls besteld.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:14
SkyStreaker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 05:49:
[...]

Die vielen nog mee met 129 tot 179 gulden.
N64 zaten exemplaren bij van boven de 200 gulden, tot 269 zelfs meen ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Timmet
  • Laatst online: 16-02 16:28
Rck010 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:11:
[Afbeelding]

Interessante gedachte, een keiharde hint naar een nieuwe Killzone??
Iets verder in de video zie je dat zijn vriend een icoon heeft van Sly Cooper. Wellicht dat dat ook een hint is. Zou vet zijn als daar ooit een remaster voor de PS5 voor komt. Sucker Punch is nu immers klaar met GoT ;)

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:49
Edd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

Overzetten van savegames is niet bevestigd van PS4 naar PS5...... kan een reden zijn om alleen op de PS5 te gaan spelen.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 19:47

SkyStreaker

Move on up!

Phusebox schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:16:
[...]

Die vielen nog mee met 129 tot 179 gulden.
N64 zaten exemplaren bij van boven de 200 gulden, tot 269 zelfs meen ik.
Klopt, maar je weet exact wat ik bedoel met mijn reactie. ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Wat is dit nu weer, ik kan de PS5 edities van Spider-Man niet bestellen op https://www.playstation.c...er-man-miles-morales/#sku

De knop voor de PS5 is niet zichtbaar 8)7

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Goedemorgen!

Voor mij gaat de ps5 ook de eerste keer een stuurtje betekenen. Nu ben ik een casual gamer en noob op gebied van racegames, ik las al dat ik dan bv beter voor dirt 5 ipv wrc 9 kan gaan.

Nu zoek ik voor de afwisseling nog een racegame. De remastered nfs lijkt mij wel leuk, maar ik kan niet vinden of daar ook een geoptimaliseerde versie voor de ps5 voor komt.

Hebben jullie suggesties om naast een rallygame nog een andere racer te spelen op de ps5? 😇

• Flghter1982
  • Laatst online: 22-01 16:45
boefje79 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:32:
Goedemorgen!

Voor mij gaat de ps5 ook de eerste keer een stuurtje betekenen. Nu ben ik een casual gamer en noob op gebied van racegames, ik las al dat ik dan bv beter voor dirt 5 ipv wrc 9 kan gaan.

Nu zoek ik voor de afwisseling nog een racegame. De remastered nfs lijkt mij wel leuk, maar ik kan niet vinden of daar ook een geoptimaliseerde versie voor de ps5 voor komt.

Hebben jullie suggesties om naast een rallygame nog een andere racer te spelen op de ps5? 😇
de nieuwe gran turismo 7 ziet er goed uit. wellicht is dat een optie!

• boefje79
Dat is snel, ja die ziet er prachtig uit, maar duurt nog even voordat die uitkomt, dus in de tussentijd...🤔

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Goedemorgen!

Destruction AllStars misschien?

• Flghter1982
Bas170 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Destruction AllStars misschien?
lijkt me geen optie. dit is een fast paced kill other players game waar je zoals het er naar uitziet switched van voertuig en on foot.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Flghter1982 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

lijkt me geen optie. dit is een fast paced kill other players game waar je zoals het er naar uitziet switched van voertuig en on foot.
Aha, ik had hem in mijn hoofd gecategoriseerd als racespel, maar kills maken met een racestuur is best een uitdaging.

[ Voor 9% gewijzigd door Bas170 op 16-10-2020 08:48 ]

• Flghter1982
voor iedereen die nu nog zoiets heeft van.. fuck 4-5 weken duurt LANGGGG.

kijk even aflevering season 10 episode 12 van southpark :P

is toch echt genieten zo'n zelfreflectie :D

• Gusev
Goedemorgen!

Moet het ook echt een PS5 game zijn? Anders zou ik DriveClub (PS4) op marktplaats op de kop tikken voor een eurootje of 4 a 5 :) .

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:29
Gusev schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Moet het ook echt een PS5 game zijn? Anders zou ik DriveClub (PS4) op marktplaats op de kop tikken voor een eurootje of 4 a 5 :) .
Is het online gedeelte van driveclub niet gestopt? Wat ik er een erg leuk onderdeel van vond.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Goedemorgen!

NFS is wel heel erg casual, volgens mij zijn die nog beter met controller te spelen dan met stuur.
Driveclub blijft een hele goeie game, GT Sport zolang GT7 er nog niet is, en Formule 1 2020 is leuk om met stuur te spelen. :)

• Gusev
Tricto schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Is het online gedeelte van driveclub niet gestopt? Wat ik er een erg leuk onderdeel van vond.
Ja klopt, had ik er even bij moeten zeggen. Maar dan nog is de single player top.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:29
Gusev schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Ja klopt, had ik er even bij moeten zeggen. Maar dan nog is de single player top.
Dat zeker inderdaad. Had m gekocht bij launch maar wil m nog steeds wel eens opstarten.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
SkyStreaker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 05:49:
[...]

Haha dat wist ik niet, die had ik ook alleen was ik toen zo jong dat mijn ouders de spellen voor mij kochten. Vandaar dat ik weinig spellen had. :D

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Goedemorgen!

F1?

Edit: zie nu dat @dutchgio hem ook al benoemd maar de F1 reeks vind ik persoonlijk één van de betere. Nu is dat compleet anders dan een touring cars of rally natuurlijk maar ik hou er zelf van om iedere ronde een honderdste van mn tijd af te schroeven en tijdens de race ruzie met vrienden te maken 😊

[ Voor 20% gewijzigd door Kenny_026 op 16-10-2020 09:05 ]

• Gusev
Nieuwe Spider-Man Miles Morales gameplay footage:

• cold_as_ijs
Flghter1982 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:
voor iedereen die nu nog zoiets heeft van.. fuck 4-5 weken duurt LANGGGG.

kijk even aflevering season 10 episode 12 van southpark :P

is toch echt genieten zo'n zelfreflectie :D
Is niet echt een oplossing, dan moet ik nog 4-5 weken wachten -20 min :X

En zelfreflectie wordt zwaar overschat >:)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54

JSchut

.....

Ik wil ook graag een stuurtje. Maar heb niet zo'n zin om daar 400 euro voor uit te geven. Ik race niet zo heel veel dus is mij niet zoveel geld waard. Maar wil wel een beetje kwaliteit. Wat zijn goede stuurtjes voor de ps4/5 die er een beetje tussen zitten?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Pro-tip, ter voorbereiding op de PS5 release:

Met de laatste 8.00 system update voor PS4 kun je nu voor 2FA een Authenticator app gebruiken i.p.v. een sms code:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOR47PWAwEzIcMy-e6wIIY1N_Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UHkGKhoG5PYZMuzzethkxc7.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt elke willekeurige 3rd party app gebruiken (b.v. Authy, Microsoft of Google Authenticator). Geen gehannes meer met sms-codes die soms pas minuten later arriveren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKNVZ0hOsdh75lwnG23r0LmrLv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Dgjg2dwEaZUqDoUL1UhipJe.jpg?f=user_large

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
JSchut schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:07:
Ik wil ook graag een stuurtje. Maar heb niet zo'n zin om daar 400 euro voor uit te geven. Ik race niet zo heel veel dus is mij niet zoveel geld waard. Maar wil wel een beetje kwaliteit. Wat zijn goede stuurtjes voor de ps4/5 die er een beetje tussen zitten?
Trustmaster icm playseat is echt prima prijs kwaliteit.

Maar kijk effe op marktplaats 😉

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:33

Superkiwi

Hoi doei

JSchut schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:07:
Ik wil ook graag een stuurtje. Maar heb niet zo'n zin om daar 400 euro voor uit te geven. Ik race niet zo heel veel dus is mij niet zoveel geld waard. Maar wil wel een beetje kwaliteit.
Kwaliteit kost nu eenmaal geld, daar ontkom je niet aan.
De Thrustmaster T300 (ca €300) en Logitech G29 (ca €250) zijn goede stuurtjes om mee te beginnen.
Als je goedkoper gaat let er dan wel op dat het stuur force feedback heeft, dit wil bij de goedkopere stuurtjes nog wel eens ontbreken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Kwaliteit kost nu eenmaal geld, daar ontkom je niet aan.
De Thrustmaster T300 (ca €300) en Logitech G29 (ca €250) zijn goede stuurtje om mee te beginnen.
Als je goedkoper gaat let er dan wel op dat het stuur force feedback heeft, dit wil bij de goedkopere stuurtjes nog wel eens ontbreken.
Ben ik mij van bewust hoor. Als het mij echt bevalt en ik het veel meer ga doen dan wil ik daar wel meer aan uitgeven.
€250 is wel meer in de range dan €400 :) Ik ga ze even bekijken thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 16-10-2020 09:17 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Goedemorgen!

Need for speed games zijn ontworpen voor controller, je kon die laatste NFS wel met stuur spelen (heb ik gedaan met G29) maar dat rijd echt voor geen meter.
GT Sport is leuk met stuur, zo ook Dirt Rally 2.0, of Project Cars 2, of Asseto Corsa Competizione, er komen voor de PS5 alleen geen race games uit als launch game (m.u.v. Dirt 5) , GT7 zal wel uitkomen ergens in 2021 vermoed ik.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Ik zit eigenlijk op de PSVR 2.0 te wachten om pas te beginnen aan de komende racegames :)

Hopelijk is de tech dan op dermate niveau, dat het dan ook zeker de moeite waard is.

En dan ga ik ook gelijk full retard met een echt fatsoenlijk stuur en race rig/stoel enzo :7 >:)

• Kalder
poor Leno schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:30:
Ik zit eigenlijk op de PSVR 2.0 te wachten om pas te beginnen aan de komende racegames :)

Hopelijk is de tech dan op dermate niveau, dat het ook zeker de moeite waard is.

En dan ga ik ook gelijk full retard met een echt fatsoenlijk stuur en race rig/stoel enzo :7 >:)
Heb Driveclub VR gespeeld met PSVR, was echt de vetste game die ik destijds op de PSVR had, ook grijs gespeeld in de tijd dat ik m'n PSVR had, maar ik vond de PSVR beeldkwaliteit i.c.m. een OG PS4 nogal slecht dus heb de PSVR na een paar maanden weer verkocht. Maar racen in VR is echt :9~ :9~ :9~
Misschien als de PSVR in december weer in de aanbieding is dat ik toch weer de PSVR ga halen, heb in de tussentijd een PS4 Pro, en straks ook een PS5 om de beeldkwaliteit te verbeteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 16-10-2020 09:33 ]

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-02 19:38
PS4 UI video na 6 jaar: 238k views
PS5 UI video na 18 uur: 6,1 miljoen views

Je kan zeggen wat je wilt, maar je kan niet ontkennen dat de PS5 enorm leeft onder een grote groep mensen. De livestreams werden massaal bekeken, de teardown overtrof die van de PS4 ook ruimschoots. Ieder stukje informatie wordt met veel enthousiasme onthaald, niet alleen door de tech/game freaks.

This is absolutely ridiculous

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 11:56

Oxigeon

En zo is dat!

Ridicuul schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:32:
PS4 UI video na 6 jaar: 238k views
PS5 UI video na 18 uur: 6,1 miljoen views

Je kan zeggen wat je wilt, maar je kan niet ontkennen dat de PS5 enorm leeft onder een grote groep mensen. De livestreams werden massaal bekeken, de teardown overtrof die van de PS4 ook ruimschoots. Ieder stukje informatie wordt met veel enthousiasme onthaald, niet alleen door de tech/game freaks.
Werd youtube/twitch zoveel jaar geleden ook al zoveel bekeken? De meeste jongeren hebben geen abbo op netflix maar op yt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 00:00
Timmet schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:51:
[...]

Iets verder in de video zie je dat zijn vriend een icoon heeft van Sly Cooper. Wellicht dat dat ook een hint is. Zou vet zijn als daar ooit een remaster voor de PS5 voor komt. Sucker Punch is nu immers klaar met GoT ;)
Asjemenou, wat is de PS4 periode snel voorbij gevolgen. Ik meende de Sly Cooper collectie op de PS4 te hebben en ging net kijken maar zie dat dat alweer op de ps3 was, welk alweer een remaster was van de PS2 versie! Nooit meer gespeeld uiteindelijk en zie ik ook niet meer gebeuren helaas. Dan moet ik mijn stophappende ps3 weer gaan aansluiten. Wat dat betreft is BC voor minimaal 1 generatie wel echt wenselijk.

Man wat voel ik me nu oud :z

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:48
Ik denk dat ik mijn Cyberpunk pre-order maar ga annuleren in het voordeel van Demon's Souls. Voordat de "echte" PS5 patch uit is zitten we in 2021 en verwacht aan Demon's Souls een erg mooie leuke en frustrerende game te hebben de komende tijd.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 00:00
Waar ik nou naar benieuwd ben...zijn de saves van PS4 games continu uitwisselbaar? Ik wil straks mijn "oude" ps4 pro op zolder knallen en de PS5 beneden. Maar als ik dan beneden bijvoorbeeld Ghost of Tsushima speel (PS4 versie), zou ik dan boven verder kunnen spelen? Beetje a la steam die continu je save games in de cloud upload. Dat zou natuurlijk wel heel vet zijn.

Gaat uiteraard alleen op voor PS4 games die je op je PS5 kunt spelen en niet andersom, maar zou toch mooi meegenomen zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Timmet
  • Laatst online: 16-02 16:28
B-Bandit schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Asjemenou, wat is de PS4 periode snel voorbij gevolgen. Ik meende de Sly Cooper collectie op de PS4 te hebben en ging net kijken maar zie dat dat alweer op de ps3 was, welk alweer een remaster was van de PS2 versie! Nooit meer gespeeld uiteindelijk en zie ik ook niet meer gebeuren helaas. Dan moet ik mijn stophappende ps3 weer gaan aansluiten. Wat dat betreft is BC voor minimaal 1 generatie wel echt wenselijk.

Man wat voel ik me nu oud :z
Echt hè. Het stond me bij dat je een Sly Cooper nog kon spelen via PlayStation Now. Op de site staat dat er nog 1 speelbaar als PS3 versie, Sly Cooper: Thieves in Time. Hopelijk komt de collectie ook nog ergens beschikbaar. Nu toch allerlei studios bezig zijn met remasters, mogen ze deze ook meteen meepakken. Vroeger met heel veel plezier gespeeld, stijltje was erg tof!

https://www.playstation.c...w-games/#all-ps-now-games

• boefje79
Thanks voor de racegame-tips!

Driveclub heb ik al in de bibliotheek, dus dat is alvast binnen 😉, F1 ook een leuke idd en goed om te weten dat NFS niet voor stuurtjes ontwikkeld is, goed om te weten!

• nioz
poor Leno schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:30:

Hopelijk is de tech dan op dermate niveau, dat het dan ook zeker de moeite waard is.

De Quest 2 biedt voor 350euro mooie specs, dus ik denk (en hoop) dat we volgend jaar PSVR 2 hebben met gelijksoortige specs.
Kalder schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Misschien als de PSVR in december weer in de aanbieding is dat ik toch weer de PSVR ga halen, heb in de tussentijd een PS4 Pro, en straks ook een PS5 om de beeldkwaliteit te verbeteren.
De PS5 zal niet echt een verbetering worden voor de PSVR 1 op dat vlak ben ik bang.. Het gaat om de refreshrate, lag en de resolutie en grootte/kijkhoek die omhoog zullen moeten -O-

De refreshrate zal heeel misschien omhoog kunnen gaan (maar ook dat betwijfel ik).. de rest zijn gewoon de hardware limitaties..

(En ik erger me mateloos aan 'zwarte randjes' die ik om mn ogen heen zie.. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik naar schermpjes zit te kijken :X )

Hopelijk zit de eye-tracking tech er in, dat je dus echt ergens naartoe kan kijken zonder gelijk je hele hoofd te bewegen en dat ie daar dan ook op scherp stelt/renderd :*)

https://www.foundry.com/insights/vr-ar-mr/eye-tracking-in-vr
nioz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

De Quest 2 biedt voor 350euro mooie specs, dus ik denk (en hoop) dat we volgend jaar PSVR 2 hebben met gelijksoortige specs.
Euh.. dat vond ik dus juist nog steeds allemaal net niet..

Voor mijn 'eisen', zal het toch wel iets beter dan dat moeten worden.. En anders wacht ik wel op de PSVR 3.0 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door poor Leno op 16-10-2020 09:55 ]

• Kalder
poor Leno schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

De PS5 zal niet echt een verbetering worden voor de PSVR 1 op dat vlak ben ik bang.. Het gaat om de refreshrate, lag en de resolutie en grootte/kijkhoek die omhoog zullen moeten -O-

De refreshrate zal heeel misschien omhoog kunnen gaan (maar ook dat betwijfel ik).. de rest zijn gewoon de hardware limitaties..

(En ik erger me mateloos aan 'zwarte randjes' die ik om mn ogen heen zie.. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik naar schermpjes zit te kijken :X )

Hopelijk zit de eye-tracking tech er in, dat je dus echt ergens naartoe kan kijken zonder gelijk je hele hoofd te bewegen en dat ie daar dan ook op scherp stelt/renderd :*)

https://www.foundry.com/insights/vr-ar-mr/eye-tracking-in-vr

[...]

Voor mijn 'eisen', zal het toch wel iets beter dan dat moeten worden.. En anders wacht ik wel op de PSVR 3.0 ;)
Ik vond de resolutie van de PSVR hoewel wel laag, niet heel erg storend, wat mij vooral opviel is dat games op de OG PS4 nogal slechte AA had en er weinig detail in de wereld zat vergeleken met non-VR. Ik denk dat een hoop PS4 VR games er wel beter uit kunnen zien op de PS5 met wat kleine tweaks door de devs.
Maar hoe dan ook €400 vond ik een beetje teveel voor de beeldkwaliteit die ik toen kreeg (met de OG PS4), maar de PSVR is al vaker flink in de aanbieding geweest voor +/- €200, voor dat bedrag neem ik de PS3,5 graphics voor lief natuurlijk :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

:P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kalder
Slechts 2 rage quits over 21.325 deaths? Damn die heeft geduld.

2 rage quits maar? :>

• nioz
poor Leno schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Ah interessant, ik volg VR echt van veraf. Ik heb wel interesse, maar de resolutie van PSVR leek me echt te laag. Nu is die van de Quest 2 een stuk hoger en hij heeft inside-out tracking.. ik dacht dat dit wel nice was om te hebben? Maar zoals ik al zei, ik volg het maar half :)

Wat voor dingen zou jij verder graag zien?

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 18:58
Er niet bij vermelden hoeveel nieuwe controllers je moet aanschaffen? :9

Stadia / PSN : whenheco

• Flghter1982
Exxus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:39:
Ik denk dat ik mijn Cyberpunk pre-order maar ga annuleren in het voordeel van Demon's Souls. Voordat de "echte" PS5 patch uit is zitten we in 2021 en verwacht aan Demon's Souls een erg mooie leuke en frustrerende game te hebben de komende tijd.
heb deze maar voor de pc pre-ordered. heb ik een excuus voor de 3080 die in bestelling staat.

ook kon ik hem voor 35 euro op de kop tikken dus goeie deal :P
nioz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Ah interessant, ik volg VR echt van veraf. Ik heb wel interesse, maar de resolutie van PSVR leek me echt te laag. Nu is die van de Quest 2 een stuk hoger en hij heeft inside-out tracking.. ik dacht dat dit wel nice was om te hebben? Maar zoals ik al zei, ik volg het maar half :)

Wat voor dingen zou jij verder graag zien?
Ja dat 'inside out' tracking is al heel goed idd, en wat we hebben begrepen is de PSVR 2.0 dat ook waarschijnlijk :)

Verder zou ik graag veel hogere resolutie zien en lage 'pixel pitch' (grootte/afstand t.o.v. elkaar, zeg maar)

Geen 'regenboog effect' als ik met mn ogen knipper en met mn ogen beweeg tegelijk.. Ben ik nogal 'gevoelig' voor

Eye tracking, zodat je om je heen kunt kijken zonder je hele hoofd te bewegen.. en daardoor hoeft enkel het stuk waar je naar kijkt gerenderd te worden.. Dat maakt het mogelijk hogere resolutie schermen te nemen, en minder hardware belasting omdat niet alles gerenderd hoeft te worden. (Zie eerder linkje in mn post)

Hogere refresh rate.. miniminiminimaal 90 Hz vast per oog. Liefst 120.

Enorm grote kijkhoek/ schermen die je hele gezichtsveld bedekken.. Zoals ik al eerder zei, ik wil geen zwarte randjes zien om mn ogen heen :/
Pagina: 1 ... 217 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden