LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Er is nog geen Miles footage op PS4 getoond, voor zover ik weet. Waarschijnlijk schiet hij gewoon die buis in en komt er een laadscherm.nioz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:09:
[...]
10-20 seconden kijken hoe Miles zich door een buis perst: de nieuwe 'loading squeeze'
https://www.reddit.com/r/..._the_best_squeezing_ever/
Maar ik neem aan dat het gewoon hetzelfde blijft als in de (PS4) video die jij eerder gelinkt hebt?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 02:02
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Excuse,zie al dat de vid gepost was.
[ Voor 32% gewijzigd door Amaze86 op 15-10-2020 14:03 . Reden: youtube vid :) ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Omdat je het linkje met het knopje "video toevoegen" moet doenAmaze86 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:06:
Planet coaster PS5, op een of andere manier lukt het me niet als ik een youtube video wil plaatsen.Wat doe ik verkeerd...
YouTube: Planet coaster console edition pre order trailer ps4 ps5 xbox series...
Komop, nog een keertje proberen!
Ik werd net gebeld vanaf een crank prank time phone door iemand die zei dat hij mij was uit 2546, hij zegt dat ik mezelf niet moet invriezen maar ik kan gewoon niet wachten, ik doe het toch.Hulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Dit soort momenten moet ik altijd aan de southpark aflevering denken dat Cartman zich in laat vriezen om de tijd sneller te laten gaan tot de wii release
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Zeker! Ik! De releasedag blijft echter onbevestigdTheo27 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:11:
Gaat er nog iemand voor planet coaster op de ps5. Ziet er nice uit. Volgens mij ook een launchgame.
Daar kun je een leuke "two-sentence horror story" van maken:Kalder schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Ik werd net gebeld vanaf een crank prank time phone door iemand die zei dat hij mij was uit 2546, hij zegt dat ik mezelf niet moet invriezen maar ik kan gewoon niet wachten, ik doe het toch.
They celebrated the first successful cryogenic freezing.
He had no way of letting them know he was still conscious...
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
[ Voor 80% gewijzigd door DoubleDutch op 15-10-2020 13:46 ]
Gewoon tussen "[video]" en "[/video]" plaatsen, of "[embed]" gebruiken.DoubleDutch schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:46:
Krijg het ook niet voor elkaar om een video te plaatsen. 🤔
Tenzij de uploader het embedden van de video heeft geblokkeerd.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
[ Voor 63% gewijzigd door DoubleDutch op 15-10-2020 13:59 ]
Minus de aanhalingstekensDoubleDutch schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:54:
"[[URL="\"https://youtu.be/wYSp-k36JP8\""]Video[/URL]]"
Thx gelukt. 👍Bas170 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Minus de aanhalingstekensdie waren om te voorkomen dat ze actief werden
2 seconden? Volgens mij was het nauwelijks 1 hele secondenioz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
[Afbeelding]
https://j.gifs.com/k8m5xv.gif
Ik zag deze net langskomen (gifje uit die video), nice inderdaad
2 seconden een buis in beeld is wel even wat anders dan die laadschermen tussendoor.
Ik was bij die video te hard op die kat aan het focussen om door te hebben dat de laadschermen ineens ontbraken. Ik ben wel benieuwd of ze ook nog wat improvements naar de PS4 versie weten te downporten, of dat het echt allemaal SSD winst is.
Nu lees ik online dat dit soort transities wel eens de nieuwe 'squeeze-through-a-narrow-opening` animaties kunnen zijn om laadschermen te verbergen en dat ze nu vanaf nu door het leven gaan als Asset-Holes
En, als Daniel Ahmad deze keer niet sarcastisch is kunnen we vandaag nog meer PS5 nieuws verwachten.
Yes, soon means today.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 15 oktober 2020
I also said consoles (plural) so there will be in depth stuff from both Xbox and PlayStation today. https://t.co/8F4MKyJWfc
[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 15-10-2020 14:11 ]
haha, asset-holes, bekt lekker
Even serieus ingaan op je niet 100% serieuze correctie
Ik denk dat het laden stiekem al begint zodra de animatie van de web sling shot start (ze weten ten slotte vanaf dat moment waar je heen vliegt), dus misschien zijn het zelfs wel 3 seconden
Edit: nog even 100% wetenschappelijk verantwoord hardop meegeteld met de gif, en het lijkt er toch op dat het max 2 sec is
[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 15-10-2020 14:12 ]
19 November: https://www.pushsquare.co...s_a_ride_to_ps5_at_launchRomeoOscarBravo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Zeker! Ik! De releasedag blijft echter onbevestigd
[ Voor 19% gewijzigd door Erapaz op 15-10-2020 14:58 ]
UI reveal:
Surprise! Watch a tour of PS5's next-generation user experience in a special episode of State of Play, presented in 4K: https://t.co/f5wf5S0bsh pic.twitter.com/OZUYW267PN
— PlayStation (@PlayStation) 15 oktober 2020
https://blog.playstation....neration-user-experience/
[ Voor 43% gewijzigd door Bas170 op 15-10-2020 15:12 ]
En de progressie in Trophies is nu ook duidelijk te zien
[ Voor 31% gewijzigd door Zhero10 op 15-10-2020 15:14 ]
PSP 1.0, PS3 1.5, PS4 2.0, PS5 3.0
Ziet er op het eerste oog mooi uit
PS:
Game Hulp mooie feature maar het zit achter PS+, wtf
En volgens mij klopt dus ook wat al een tijdje geleden gepost is: je kunt vanuit je home menu gewoon een potje multiplayer starten zonder eerst het spel op te starten.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Alleen vraag ik me af hoeveel je zo'n PIP nu echt gaat gebruiken, maar goed dat is iets persoonlijks.
En de Store is dus geen aparte app meer maar onderdeel van het OS. Benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.
Overigens lijkt de UI flink op de schop te zijn gegaan! Had ook meer een kleine evolutie van het PS4 OS verwacht maar ze hebben flink geïnvesteerd zo te zien
/f/image/HQvxizf31jlw6ztZVfTId2xj.png?f=fotoalbum_large)
Sony slaat sinds de PS3 bij elk apparaat wat ze uitbrengen de plank volledig mis qua UI imho
Overigens: waarom staat op die screenshot hierboven in hemelsnaam de prijs van die game, terwijl we net hebben gezien dat hij de game gewoon heeft?
[ Voor 12% gewijzigd door kaanmijo op 15-10-2020 15:38 ]
Je kunt bij de PS4 ook je fonts en icons groter en kleiner maken dus ik kan me niet voorstellen dat dat nu ook niet kan.kaanmijo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:36:
Sorry hoor, maar ik vind dit dus echt he-le-maal niks. Je hebt zo gigantisch veel ruimte op een TV scherm, en dit gebruikt echt maar 20% daarvan. Ik vind die icoontjes echt veel te klein ook, 'tis net een soort grote iPhone.
[Afbeelding]
Sony slaat sinds de PS3 bij elk apparaat wat ze uitbrengen de plank volledig mis qua UI imho
Puur smaak, ik vind die kleine iconen juist fijn. Voelt clean en minimalistisch aan.kaanmijo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:36:
Sorry hoor, maar ik vind dit dus echt he-le-maal niks. Je hebt zo gigantisch veel ruimte op een TV scherm, en dit gebruikt echt maar 20% daarvan. Ik vind die icoontjes echt veel te klein ook, 'tis net een soort grote iPhone.
[Afbeelding]
Overigens: waarom staat op die screenshot hierboven in hemelsnaam de prijs van die game, terwijl we net hebben gezien dat hij de game gewoon heeft?
Ik heb juist een hekel aan een gigantisch druk scherm.
Verwijderd
It's all about the benjamins, een beetje te gierig IMO.Caayn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:14:
Game Hulp mooie feature maar het zit achter PS+, wtf
Verwijderd
Mischien snap ik je niet maar één van de eerste dingen die hij zegt is dat het helemaal opnieuw van ground up is opgebouwd...Segafreak83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:38:
Moet er behoorlijk aan wennen. En het lijkt erop dat de nieuwe versie 8.0 op de PS4 doorontwikkeld is op de PS5, zonde..
Ik vind dit zelf juist gigantisch druk ogen met die achtergronden. Had er voor gekozen om een solid achtergrond te doen, dan had ik er geen problemen mee gehad.Rck010 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:40:
[...]
Puur smaak, ik vind die kleine iconen juist fijn. Voelt clean en minimalistisch aan.
Vind er nog steeds veel te veel "rommel" opstaan.Rck010 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:40:
[...]
Puur smaak, ik vind die kleine iconen juist fijn. Voelt clean en minimalistisch aan.
Wat mis ik de oude tijd van simpel en clean, maar nee, moet allemaal weer gevuld worden.
kaanmijo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Ik vind die zelf juist gigantisch druk ogen met die achtergronden. Had er voor gekozen om een solid achtergrond te doen, dan had ik er geen problemen mee gehad.
Hmm, snap wat jullie bedoelen. Maar vind dit wel meevallen eigenlijk.Segafreak83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
Vind er nog steeds veel te veel "rommel" opstaan.
Wat mis ik de oude tijd van simpel en clean, maar nee, moet allemaal weer gevuld worden.
Evolutie van wat er was, met wat handige nieuwe dingen. Ook een beetje wat ik verwacht had.
Hopelijk gaat de PiP functie ook werken met Youtube.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 02:02
Ik ben er blij mee, ben benieuwd naar de rest van de video's
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Is niet erg, ze hebben gisteren een update uitgebracht op de PS4 (versie 8.0), daar hebben ze parties en berichten bij elkaar gegooid, daar zie je in deze interface dingen van terug. (bericht / screenshot sturen naar je party), zou best kunnen dat ze eerst die functie gemaakt hebben en deze backwards compatible op de PS4 hebben uitgebracht om mensen eraan te laten wennen.Kenny_026 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Mischien snap ik je niet maar één van de eerste dingen die hij zegt is dat het helemaal opnieuw van ground up is opgebouwd...
Maar tot nu toe klaagt bijna iedereen erover, je moet nu eerst een message groep aanmelden aanmaken en pas van daaruit kun je party joinen.
Ja ik zag in de whatsapp groep al klachten voorbij komen. Zal eens kijken vanavondSegafreak83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
Is niet erg, ze hebben gisteren een update uitgebracht op de PS4 (versie 8.0), daar hebben ze parties en berichten bij elkaar gegooid, daar zie je in deze interface dingen van terug. (bericht / screenshot sturen naar je party), zou best kunnen dat ze eerst die functie gemaakt hebben en deze backwards compatible op de PS4 hebben uitgebracht om mensen eraan te laten wennen.
Maar tot nu toe klaagt bijna iedereen erover, je moet nu eerst een message groep aanmelden aanmaken en pas van daaruit kun je party joinen.
https://www.eurogamer.net...at-the-ps5-user-interface
Verwijderd
Dit! Even een walkthrough doen!Raem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:45:
Ziet er goed uit! De activity cards ogen wel wat groot en lomp, ik hou er juist wel van als het subtieler is zoals op je homescreen. Verder een hoop functies waar ik als singleplayer gamer geen gebruik ga maken.
Hopelijk gaat de PiP functie ook werken met Youtube.
Straks met Demon's Souls PiP met een mede tweaker het spel doorlopen?
Laten we hopen dat er een hoop aan te passen is, zodat je het naar eigen smaak kunt invullen.
Ik vind het al irritant als ik ineens een extra tile in mijn PS4 menu zie, die er tussen gepropt is door Sony om reclame te promotenRck010 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
[...]
Hmm, snap wat jullie bedoelen. Maar vind dit wel meevallen eigenlijk.
Verwijderd
Er was een Russische leak maar men geloofde het niet.kazuka schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:49:
Mooi artikel van Eurogamer, zij hebben de UI blijkbaar al eerder kunnen bekijken:
https://www.eurogamer.net...at-the-ps5-user-interface
https://www.reddit.com/r/...s5_ui_startup_leak_video/
Die was dus inderdaad true, net als die andere kleine dingen.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Er was een Russische leak maar men geloofde het niet.
https://www.reddit.com/r/...s5_ui_startup_leak_video/
Verwijderd
Ja blijkbaar, ik vraag me wie die studio nou is want ik ken niet zoveel RU studios eerlijk gezegd.Segafreak83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:02:
[...]
Die was dus inderdaad true, net als die andere kleine dingen.
Alleen A4 games (Ukraine/Malta) komt dichtbij, voor de rest zou ik het niet weten TBH.
We've had hints of sorts about the look and feel of the system UI in prior Sony online events, with a smart menu system rendered in glittering bronze - and we can now confirm that the whole presentation renders at a native 4K and even supports native HDR out of the box. We also get our first look at the home page, where games and media apps each get their own portion of the UI. There's a focus on instant access to everything you need - delivered thanks to the new, faster Zen 2 CPU cores and the ultra-fast SSD solution, supplemented by a caching system to reduce potential network lag. On top of that, certain apps like the PlayStation Store are now fully integrated into the system, meaning no delay when you access them.
I was concerned that such a rich level of functionality may well be taking system resources away from the game developer, whether that's in terms of CPU time, GPU or memory. Sony isn't giving away any numbers on what the system allocation is, and neither is it confirming how much useable space is available on the SSD. However, the aim is to deliver the new features with the same kind of system allocation developers currently work with on current-gen platforms.
We'll need to confirm this when we see the actual video (as opposed to a somewhat choppy low resolution version beamed over Microsoft Teams!) but it looks like the load process from button press to the arrival of the "Sony Interactive Entertainment Presents" splash screen is a process that lasts around just eight seconds. It's also refreshing to see that there are no protracted logo screens, we're straight into the action (Sony has confirmed that we're seeing a cold boot of the game here, not any kind of system resume function).
kazuka schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:06:"and we can now confirm that the whole presentation renders at a native 4K and even supports native HDR out of the box"
"whether that's in terms of CPU time, GPU or memory. Sony isn't giving away any numbers on what the system allocation is, and neither is it confirming how much useable space is available on the SSD"
Huzzah!On top of that, certain apps like the PlayStation Store are now fully integrated into the system, meaning no delay when you access them.
PS3 en PS4 hadden ook niet veel zwart in de UI tochRaem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:54:
Gelukkig weinig wit. Had met de nieuwe huisstijl verwacht dat dit ook in de UI terug zou komen.
Waar ik alleen wel vurig op had gehoopt en wat dus wederom niet zo blijkt te zijn, is het gemak waarmee je captured screenshots en video's kunt uploaden/delen met apparaten in je huis. Het gaat wederom óf naar andere party members, óf naar externe diensten zoals Twitter (en waarschijnlijk Youtube, etc). Ik wil gewoon graag kunnen aangeven "Gooi het maar op deze share", zodat ik het er daarna met m'n telefoon of pc vanaf kan trekken en kan editen.
PS5 PSN: UnrealKazu
PS4 is veel blauw. Dus veel wit voor PS5 kon maar zo.s0kkie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
PS3 en PS4 hadden ook niet veel zwart in de UI toch
[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 15-10-2020 16:22 ]
Hij doelt denk ik het mooie wit van de PS5 console zelf.s0kkie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
PS3 en PS4 hadden ook niet veel zwart in de UI toch
Ja, dat zou fijn zijn inderdaad. Ik wil af en toe wel eens screenshots delen met niet PS-vrienden. En nu doe ik dat heel omslachtig via de Messages, waarmee ik hem vervolgens via de Messages app naar m'n telefoon haal om dan via bv Whatsapp door te kunnen sturen. Dat moet vast makkelijker kunnen.Kazu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:20:
Er zitten zeker een aantal goede verbeteringen in! Met name de Game Help is idd een goeie feature voor mensen zoals ik die nog wel eens voor platinum gaan en dan (zoals gezegd) inderdaad de laatste ravens in GoW proberen te vinden.
Waar ik alleen wel vurig op had gehoopt en wat dus wederom niet zo blijkt te zijn, is het gemak waarmee je captured screenshots en video's kunt uploaden/delen met apparaten in je huis. Het gaat wederom óf naar andere party members, óf naar externe diensten zoals Twitter (en waarschijnlijk Youtube, etc). Ik wil gewoon graag kunnen aangeven "Gooi het maar op deze share", zodat ik het er daarna met m'n telefoon of pc vanaf kan trekken en kan editen.
Gewoon de tiles met de games en apps die ik heb en klaar. Vind nu al die zooi met 'wat je vrienden doen' en 'welke trophies ze behaald hebben' etc etc, al uitermate irritant.
Hopelijk kun je dat allemaal uitzetten, maar t zal wel niet
/grumpy old man rant
Excuses als ik je verkeerd begrijp, maar welke media doel je op?TheDukemaster schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:51:
Weet nog niet wat ik van het menu moet vinden. Er wordt in de video gezegd dat game en media hun eigen scherm hebben, maar vervolgens wordt je in het game menu overal met media gebombardeerd. Zal vast wennen maar het oogt allemaal wat rommelig en onoverzichtelijk. Hetzelfde geld voor de store, ik hoef geen gepersonaliseerd aanbod.
Laten we hopen dat er een hoop aan te passen is, zodat je het naar eigen smaak kunt invullen.
This is absolutely ridiculous
Wel een hoop clutter in de interface, 8 tegels in “control center” voor een enkele game, social media meuk enz
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
https://pbs.twimg.com/med...L2m?format=jpg&name=large
[ Voor 21% gewijzigd door Ryatzu op 15-10-2020 16:31 ]
Wat ze met Media bedoelen zijn zaken als Netflix, Videoland, Youtube, Crunchyroll etc.TheDukemaster schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:51:
Weet nog niet wat ik van het menu moet vinden. Er wordt in de video gezegd dat game en media hun eigen scherm hebben, maar vervolgens wordt je in het game menu overal met media gebombardeerd. Zal vast wennen maar het oogt allemaal wat rommelig en onoverzichtelijk. Hetzelfde geld voor de store, ik hoef geen gepersonaliseerd aanbod.
Die zitten in een eigen menu
Computer says no
Ik vind het best een strakke UI, meer een evolutie dan een revolutie en dat is prima. Ik vind vooral snelheid belangrijk, dus als dat zo snel blijft als in dat filmpje vind ik het goed.poor Leno schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:25:
Nou, die 'must see' balk zooi onderin hoef ik echt niet
Gewoon de tiles met de games en apps die ik heb en klaar. Vind nu al die zooi met 'wat je vrienden doen' en 'welke trophies ze behaald hebben' etc etc, al uitermate irritant.
/grumpy old man rant
Met betrekking tot die "Must See" ben ik ook een beetje huiverig. Dat is typisch zo'n balk die ze vol kunnen plempen met reclames en deals. In dat geval hoop ik ook vurig dat ik 'm uit kan zetten.
Dat zegt hij toch ook gewoon aan het begin van de video? PS5 wordt vanuit restmode opgestart en hij gaat direct verder met Sackboy.
De PS4 kan games ook suspenden. Duurt alleen wat langer voor je weer aan de slag kunt, nadat het systeem weer ontwaakt.
Net heel verrassend toch?
Wat ik wel in deze demo mis, werkt het met meerdere games, en ja hoeveel dan.
Ook voor meerdere games?Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Net heel verrassend toch?
Wat ik wel in deze demo mis, werkt het met meerdere games, en ja hoeveel dan.
[ Voor 39% gewijzigd door Ryatzu op 15-10-2020 16:30 ]
Nee maar dat zie je toch ook niet in die screenshot? Ik heb de video (nog) niet gezien, als daar meerdere games suspenden aan bod is gekomen dan negeer mijn comment maar.
Vanwege meervoud "games"?
Dan zou het vreemd zijn dat het expliciet vermeld staat bij stand-by. Je kan niet meerdere games tegelijkertijd actief hebben in het ram geheugen daar is het ram simpelweg te klein voor en dat zou, imo, een enorme verspilling van ram zijn. QR schrijft de games weg naar SSD zodat ze bewaard blijven ook als je de console van het stroom af haalt en je meerdere game states tegelijkertijd kan bewaren.
"Games" in deze zin kan ook prima slaan op elke game uit jouw collectie.
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 15-10-2020 16:42 ]
Bedoel je de 'must see' in dit scherm? Want dat is de Store, daar zullen wel nieuwe releases, aanbiedingen etc komen.poor Leno schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:25:
/grumpy old man rant
Hoe kan dat nou? Je hebt niet eens vrienden....poor Leno schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:25:
/grumpy old man rant
Mee eens, het ziet eruit alsof het bij de PS5 wederom niet gaat lukken om even snel iets te delen via Whatsapp bijvoorbeeld. Ik vind het vreemd dat hij de volgende bewoording gebruikt:Kazu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:20:
Dat kunnen we op de PS4 ook. Waarom benadrukt hij dat dit op de PS5 kan, alsof het iets nieuws is? Ik ben benieuwd welke externe services ondersteund gaan worden. Misschien ligt daar nog een verrassing voor ons.On Playstation 5 I have the option to share videos and images to supported external services or I can send them directly to one of my parties. Remember parties are bigger than just voice chats now.
We weten niet wat het verschil is in opstarttijd uit rest mode is van de PS4 en de PS5, want dat hebben we niet gezien, maar die zal wel een stuk sneller zijn en dat is dan het enige verschil in tijdwinst. Want met de PS4 zit je nu net zo snel in een game uit de rest mode. Het opstarten zal het verschil gaan maken.Ridicuul schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
De PS4 kan games ook suspenden. Duurt alleen wat langer voor je weer aan de slag kunt, nadat het systeem weer ontwaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door CerandoX.nl op 15-10-2020 16:40 ]
Nou niet voor meerdere games en daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
Alleen “games” in deze zin hoeft dat helaas niet te bevestigen.
Maar ze beginnen met die Control Center waar gewoon alles door elkaar lijkt te staan (resume points, screenshots, parties, etc...). En News als eerste item ? Als ik snel naar een game wil na Rest Mode, is News toch echt het laatste dat me interesseert. Bovendien zie je meerdere cards met levels... Zijn dat dan afzonderlijke game saves ? Mocht toch ook wel gekaderd worden.
Uit de demo leken ze ook te impliceren dat uit Rest je vanzelf in Control Center komt, terwijl uit Power Off je in het Home Screen komt. Lijkt me toch ook niet echt interessant om dat onderscheid te maken, maar misschien/hopelijk is het gewoon zoals vandaag: Rest Mode is gewoon een soort Standby en bij resume kom je exact terug waar je wou zijn.
Ook grappig dat ze bij die Party Join in Destruction AllStars je hen ziet fast fwd'en doorheen heel de splash screen, start menus etc... om dan te zeggen dat je ahw direct in de game duikt. Nou, dat was toch echt niet wat ik in die Fast Fwd te zien kreeg. Was er sowieso geen sprake van een feature waarbij je ook daadwerkelijk rechtstreeks in een party play kon joinen zonder heel die standaard flow van game opstarten vanaf scratch, etc .... ?
En dat Home Screen lijkt dus gewoon weer die horizontale bar te hebben waarin ze gewoon heel specifieke items zoals Store, PS+, etc... gewoon knal tussen je library gooien, net zoals de PS4.
[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 15-10-2020 16:43 ]
Bij de PS4 staat er:Caayn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:33:
[...]
Vanwege meervoud "games"?
Dan zou het vreemd zijn dat het expliciet vermeld staat bij stand-by. Je kan niet meerdere games tegelijkertijd actief hebben in het ram geheugen daar is het ram simpelweg te klein voor en dat zou, imo, een enorme verspilling van ram zijn. QR schrijft de games weg naar SSD zodat ze bewaard blijven ook als je de console van het stroom af haalt en je meerdere game states tegelijkertijd kan bewaren.
Nu benoemen ze inderdaad games. Maar uit deze beelden kunnen we helaas niet concluderen wat wel of niet mogelijk wordt.[...] Keep applications suspended [...]
In de video gaat hij van Sackboy naar Destruction Allstars. Daarna weer een beetje door het menu, store etc. om op het eind weer naar restmode te gaan. Nergens komt er een melding (voor zowel Sackboy als DA) dat de games worden afgesloten. Dat zou er wellicht op wijzen dat het met meerdere games tegelijk kan.Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:41:
[...]
Nou niet voor meerdere games en daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
Alleen “games” in deze zin hoeft dat helaas niet te bevestigen.
Video gezien idd maar Destruction Allstars kwam niet uit quick resume, die werd gewoon opgestart.Raem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:42:
[...]
In de video gaat hij van Sackboy naar Destruction Allstars. Daarna weer een beetje door het menu, store etc. om op het eind weer naar restmode te gaan. Nergens komt er een melding (voor zowel Sackboy als DA) dat de games worden afgesloten. Dat zou er wellicht op wijzen dat het met meerdere games tegelijk kan.
Als je dan meerdere games ondersteund had dit een mooie demo geweest.
Ben benieuwd. Hoef er persoonlijk geen 10 in quick resume hoor maar MP naast SP game zou wel fijn zijn.
Of desnoods alleen je SP game als je even een multiplayer game gaat doen.
Ik denk dat je dit weer zelf in kunt stellen, net als bij de PS4. De Cards worden niet dynamisch weergegeven, is mijn vermoeden. Wanneer hij naar die screenshot zoekt zegt hij ook:Twixie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:41:
Ik vind die nieuwe UI echt wel een rommeltje eerlijk gezegd. Al kan het natuurlijk ook gewoon aan de demo liggen.
Maar ze beginnen met die Control Center waar gewoon alles door elkaar lijkt te staan (resume points, screenshots, parties, etc...). En News als eerste item ? Als ik snel naar een game wil na Rest Mode, is News toch echt het laatste dat me interesseert. Bovendien zie je meerdere cards met levels... Zijn dat dan afzonderlijke game saves ? Mocht toch ook wel gekaderd worden.
Uit de demo leken ze ook te impliceren dat uit Rest je vanzelf in Control Center komt, terwijl uit Power Off je in het Home Screen komt. Lijkt me toch ook niet echt interessant om dat onderscheid te maken, maar misschien/hopelijk is het gewoon zoals vandaag: Rest Mode is gewoon een soort Standby en bij resume kom je exact terug waar je wou zijn.
Dat wekt bij mij de suggestie dat die Card altijd aanwezig is, zeker omdat deze helemaal aan het einde van het control center staat, wat erg onlogisch zou zijn, aangezien hij de screenshot net gemaakt had en in de tussentijd niets meer had gedaan.We can find recently captured media in this handy card in control center.
Hij komt direct in het menu. Klikt op multiplayer en staat vervolgens te wachten op mensen die joinen in zijn sessie, hij selecteert een karakter en wacht op de countdown timer rechtsonderin. Hij had binnen 2 seconden in de game kunnen zitten, maar online ben je nou eenmaal afhankelijk van het vinden van andere spelers.Ook grappig dat ze bij die Party Join in Destruction AllStars je hen ziet fast fwd'en doorheen heel de splash screen, start menus etc... om dan te zeggen dat je ahw direct in de game duikt. Nou, dat was toch echt niet wat ik in die Fast Fwd te zien kreeg. Was er sowieso geen sprake van een feature waarbij je ook daadwerkelijk rechtstreeks in een party play kon joinen zonder heel die standaard flow van game opstarten vanaf scratch, etc .... ?
[ Voor 29% gewijzigd door Ridicuul op 15-10-2020 16:51 ]
raaaaaaaaaa verwissel nou een keer die symbolen van shutdown en restmode SonyNotSoSteady schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:48:
Hier wordt er overigens gesproken over games, dus lijkt me wel dat je meerdere games actief kan houden.
[Afbeelding]
Ja klopt, maar beide titels worden daarna nergens afgesloten, dus die draaien beide in de achtergrond zodat je er direct weer mee verder kan. Ook wanneer op het einde de PS5 in restmode wordt gezet komt er geen melding dat één of meerdere games worden afgesloten. Dan zou je verwachten dat je na een boot vanuit de restmode dus ook weer direct verder kan men één van de twee games.Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Video gezien idd maar Destruction Allstars kwam niet uit quick resume, die werd gewoon opgestart.
Als je dan meerdere games ondersteund had dit een mooie demo geweest.
Ben benieuwd. Hoef er persoonlijk geen 10 in quick resume hoor maar MP naast SP game zou wel fijn zijn.
Of desnoods alleen je SP game als je even een multiplayer game gaat doen.
Al is DA een mulitplayer sessie, dus die zal wel een error geven dan.
Dammit. Ok, ik geef t toe.Kenny_026 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:35:
[...]
Hoe kan dat nou? Je hebt niet eens vrienden....
Ik heb meerdere accounts aangemaakt en die toegevoegd, zodat t nog wat lijkt.
En dan doe ik net alsof ik teleurgesteld ben; "oh ze zijn offline.. he wat jammer
Soms doe ik de tweede PS aan, zodat t lijkt alsof iemand online is, maar die is dan te druk bezig met andere dingen
Dat was zou fijn aan de PS3. Daar staat je eigen account ook in je vriendenlijst. Heb je in ieder geval altijd 1 vriend.poor Leno schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
Dammit. Ok, ik geef t toe.
Ik heb meerdere accounts aangemaakt en die toegevoegd, zodat t nog wat lijkt.
En dan doe ik net alsof ik teleurgesteld ben; "oh ze zijn offline.. he wat jammer"
Soms doe ik de tweede PS aan, zodat t lijkt alsof iemand online is, maar die is dan te druk bezig met andere dingen
Sony's menu systems have always been polished, beautiful pieces of work, but for the next generation, this is married with a truly impressive range of in-game functions. There are some impressive new improvements to existing options but also things we have never seen before in a console.
We've had hints of sorts about the look and feel of the system UI in prior Sony online events, with a smart menu system rendered in glittering bronze - and we can now confirm that the whole presentation renders at a native 4K and even supports native HDR out of the box.
There's a focus on instant access to everything you need - delivered thanks to the new, faster Zen 2 CPU cores and the ultra-fast SSD solution, supplemented by a caching system to reduce potential network lag. On top of that, certain apps like the PlayStation Store are now fully integrated into the system, meaning no delay when you access them.
Ja alleen games kan hier ook verwijzen naar “all games on the console”, hoeft niet perse meervoud van de feature te betekenen.NotSoSteady schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:48:
Hier wordt er overigens gesproken over games, dus lijkt me wel dat je meerdere games actief kan houden.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
/f/image/MaB93FWj60fuBWn30dS3ZbC0.png?f=fotoalbum_large)