• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Chaoss schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:42:
En net als met kunst de één vindt het prachtig en de ander vindt het bagger :P
En dat is prima. :)

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Chaoss schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:42:
En net als met kunst de één vindt het prachtig en de ander vindt het bagger :P
Klopt. Ik ben niet zo van de donkere games met monsters met name in de middeleeuwen. Ik heb Valhalla wel besteld en daar zat ik ook over te twijfelen, maar ik vond AC Origins en Odyssey heel goed en deze game lijkt me niet per se heel erg donker & monster-achtig.

Daarom wacht ik ook nog op gameplay beelden van de PS5. Er is wel gameplay van Godfall en Devil May Cry, maar die spreken mij niet zo aan. Hopelijk binnenkort wat extra gameplay van Valhalla & Spider-man Miles Morales.

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01-2025
https://www.ign.com/artic...xpected-place-burger-king

Toch een kleine tease.

[ Voor 12% gewijzigd door xavier! op 13-10-2020 19:00 ]

• bram1984
Vanochtend reeds besproken. Hopelijk inderdaad de UI reveal donderdag.

• bram1984
Kyhfin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Klopt. Ik ben niet zo van de donkere games met monsters met name in de middeleeuwen. Ik heb Valhalla wel besteld en daar zat ik ook over te twijfelen, maar ik vond AC Origins en Odyssey heel goed en deze game lijkt me niet per se heel erg donker & monster-achtig.

Daarom wacht ik ook nog op gameplay beelden van de PS5. Er is wel gameplay van Godfall en Devil May Cry, maar die spreken mij niet zo aan. Hopelijk binnenkort wat extra gameplay van Valhalla & Spider-man Miles Morales.
Ik houd doorgaans ook niet van dat soort games, kan je nagaan. :p

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik vond de UI op de ps4 echt super lelijk en fel.
Grotere fan van de ps3 UI, mooi transparant en een lichte achtergrond.
Hopelijk gaan ze weer de kant van de ps3 op!

• Kyhfin
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:03:
[...]

Ik houd doorgaans ook niet van dat soort games, kan je nagaan. :p
Ik heb al een hele lijst aan games die ik wil gaan spelen 30+, maar als het goed is krijg ik deze gratis bij PS plus, dus wie weet ;)

• bram1984
pokle312 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:23:
Ik vond de UI op de ps4 echt super lelijk en vel.
Grotere fan van de ps3 UI, mooi transparant en een lichte achtergrond.
Hopelijk gaan ze weer de kant van de ps3 op!
Je bedoelt fel? Verander gewoon het thema?

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31
DMC5 heb ik laatst toevallig nog uitgespeeld. Ziet er op de ps4 pro al heel goed uit imo! Heel goede game :*)

Bloodborne vind ik ook een heel goede game, maar vind hem persoonlijk toch een heel klein tikkeltje overrated. BB wordt altijd gezien als het 'summum' van gaming. Over Sekiro en Dark Souls wordt in vergelijking veel minder gesproken, terwijl die games echt weinig tot niet moeten onderdoen.
Maarja, BB is een 'Playstation exclusive' he, dus dan heb je al een stapje voor bij veel gamers :P

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:43:
DMC5 heb ik laatst toevallig nog uitgespeeld. Ziet er op de ps4 pro al heel goed uit imo! Heel goede game :*)

Bloodborne vind ik ook een heel goede game, maar vind hem persoonlijk toch een heel klein tikkeltje overrated. BB wordt altijd gezien als het 'summum' van gaming. Over Sekiro en Dark Souls wordt in vergelijking veel minder gesproken, terwijl die games echt weinig tot niet moeten onderdoen.
Maarja, BB is een 'Playstation exclusive' he, dus dan heb je al een stapje voor bij veel gamers :P
Mwah Bloodborne is wel bovengemiddeld/anders qua setting, lore en enemy design. En dan de transformerende wapens, het terug krijgen van health als je snel terug aanvalt, de snelheid. Dat zijn juist die dingen die de fans zo tof vinden. Ik vind die game niet per definitie beter omdat het een exclusive is. Sekiro is ook goed, maar ik vind daar persoonlijk de balans zoek. Veel te veel (mini) herhalende bosses, overal save points en gewoon weinig origineel enemy design. Dark Souls an sich is dan weer iets minder origineel omdat er al meerdere delen van zijn verschenen. Bloodborne is gewoon uniek. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
Kan bloosborn even in een apart topic .....we dwalen af....

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Anton.net schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:46:
@Vildhjarta Weet ik wel hoor.
Maar denk jij dan niet dat Sony wel vragende partij was om ten minste een ps4 pro patch te maken?
Of een sequel? Daar zouden ze voor smeken bij FROM, gezien het succes. Die zijn er (tot nu toe) nooit gekomen...
Sony kan willen wat ze maar willen, maar ze moeten iemand hebben die het voor ze kan maken. Denk eerder dat het voorlopig FROM is die 'neen' zegt.
Misschien dat Bluepoint die Bloodborne remaster overneemt ja, dat weten we niet.
Ik denk dat From vooral bezig is met nieuwe games, wat ik zo gelezen heb is dat Hidetaki Myazaki het liefst werkt aan nieuwe dingen zoals nu Elden Ring. Ik gok dat dat een patch voor een 5 jaar oude game voor Sony minder prioriteit zal hebben, en dat ze eerder een BB2 zouden willen dan een remaster. Ik zou met alle opties blij zij zodra ik een ps5 heb als ik ooit een preorder weet te scoren 😜

[ Voor 2% gewijzigd door Vildhjarta op 13-10-2020 21:13 . Reden: Sorry nu weer on topic ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Meer details over Miles Morales uit de Game Informer van deze maand. Zal het tussen spoilers zetten voor degene die er helemaal blanco in willen stappen maar het lijkt erop dat het qua lengte en content in elk geval wel goed zit :)

spoiler:
-True sequel that likely sets the stage for what comes next, a bit shorter than the first game. Not considering it a side story
- Peter isn't gone, but is in the shadows playing the role of a mentor, he communicates with Miles, example they gave was a text, they also interact physically in the story
- Peter's story will also move forward in this game
- Will have new and familiar characters
- Set 1 year after the first game Miles is 17 years old
- Saw the opening sequence running on PS5, calling it as action packed as they come and has a familiar villain (Rhino) that helps set the stage on how Miles becomes a different Spider-Man
- They describe this whole sequence and set piece moments as larger and crazier than the first game
- Saying what Insomniac learned in the first game allowed Insomniac to add crazier action, and set pieces in the sequel and it's really apparent in what they witnessed
-Takedowns can be performed from ceilings/walls now; go invisible to go back into stealth
-DualSense: Feel rumble when shooting webs, triggers then tighten as Miles reaches the end of eachswing
-Photo Mode: Can now customize lighting, new selfie poses, stickers, frames etc

Other Details:

-Talk about how detailed Harlem is, making you want to stop the character and just look around to soak it all in
- Although Harlem is the same size, they have increased the detail in the area and made it more lively, brought in consultants to make sure Harlem was brought to life. Treated Harlem like a character itself
-Swinging motion is not as good as Peter's, his body kind of jolts about as he's swinging through the air, with less control of his arms and legs. Describe him as a bit of a "helicopter" in his movements
- Other villains will be in the game besides Tinkerer and the one mentioned above in the opening sequence, but not as many as Peter faced.
- No more police scanner concept, it is replaced by something Ganke invented that helps all the neighborhoods connect and inform Miles of activities and crimes currently taking place. They call it the Friendly Neighborhood Spider App. Bring up the app whenever you want by swiping left on touchpad and the game slows down to allow you to choose crimes or activities by pressing L1 and R1

En wat korte nieuwe beelden:

[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 13-10-2020 21:49 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Damn dat slingeren.. Lekker hoor, de stad ziet er echt een stuk sfeervoller uit dan in de vorige spiderman.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Visueel schitterend maar geen ray tracing op 60fps :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd3vF5P5VMsAdAz1Yb59OV66TnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2D3ZV8qSDY9qWxFo6nNzA6Mm.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• Kyhfin
Theo27 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:39:

[Afbeelding]
Waarschijnlijk te maken met hoeveel ms dat kost om te genereren. Digital foundry had een interessante analyse daarop.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ziet er tof uit, denk dat dat m'n launch-game gaat worden :D

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ook wel grappig: fast travel kent geen laadtijden op de PS5 maar je kunt de fast travel transitions wel aanzetten in de opties :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Jb9PDSiiST12jtBXnl4LLka7mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8vBsdZvkrfmrpCq6FgdajUL.jpg?f=fotoalbum_large

• bram1984
Very nice! Hehe laden is zo snel dat je het dus kunt vertragen. :+

• bram1984
Dit is wel echt fucking bruut.

DualSense: Feel rumble when shooting webs, triggers then tighten as Miles reaches the end of eachswing

Eigenlijk samen met de laadtijden het ding waar ik het meest hyped voor ben, buiten nieuw gamedesign om.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

[Afbeelding]
Denk dat in een snelle game als dit ik liever 60fps speel. Tja geen raytracing met dit caliber graphics op 60fps vind ik niet raar. Vraag me af of we überhaupt AAA games met idem graphics met 60fps en raytracing gaan zien. Misschien zoals dmc5 op 1080p ofzo. Maar niet om en nabij 4k. Daar hebben dikke pc gpu's nog moeite mee.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik ga MM dan toch op 30 fps met ray tracing spelen dan. Heb ook weinig last gehad van 30 fps bij het origineel

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40

[Afbeelding]
4k/60 fps en ray tracing voor console pas op ps6.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04-2025
Amaze86 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

tegen die tijd mag ik toch hopen dat de console standaard minimaal 4k 144fps is.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Amaze86 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

Of de PS5 Pro ;)

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40
oh yeah die komt er zeker, denk na jaartje of 3.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik ga beide modes even proberen, Miles Morales lijkt me juist een goede showcase om de verschillen tussen Ray tracing en 60fps uit te proberen.

En blijkbaar gaat het inderdaad om een winactie bij de burger king. Eigenlijk ook het meest voor de hand ljggend.

[Twitter: https://twitter.com/Wario64/status/1316093207243964416?s=19]

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 14-10-2020 01:19 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:13:
Ik ga beide modes even proberen, Miles Morales lijkt me juist een goede showcase om de verschillen tussen Ray tracing en 60fps uit te proberen.

En blijkbaar gaat het inderdaad om een winactie bij de burger king. Eigenlijk ook het meest voor de hand ljggend.

[Twitter]
Ik ga ook beide proberen, maar ik neig toch wel naar die 60fps modus met SSR. Ik vraag me af hoeveel je gaat meekrijgen van RT als je vol gas door de stad slingert.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Dalim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Jouw opmerking heeft mij trouwens wel aan het denken gezet... Ghost of Tsushima is in BC boostmode in 60 fps te spelen. Datzelfde zal vast voor TLOU2 gelden. Maar werkt boostmode enkel van de interne SSD of ook vanaf een externe drive? En is daar verschil in tussen een SSD en een HDD? Is daar iets over bekend?
GoT is eerder een BC game die herkent dat ie op de PS5 draait en zal geen gebruik maken van de SSD snelheid, althans, het is er niet specifiek voor gemaakt of voor aangepast (zal DOOR SSD wel sneller leden maar heeft 'm niet nodig) dus ga er vanuit dat die (en TLOU2) wel gewoon vanaf een externe hdd kunnen werken.

Spiderman bv hebben ze wel veel tijd gestoken in de PS5 versie en is echt een PS5 game en zal de SSD wel nodig hebben.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Het liefst zou ik een modus zien die naar RT switcht bij cutscenes en weer terug naar 60fps bij gameplay.
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:14:

DualSense: Feel rumble when shooting webs, triggers then tighten as Miles reaches the end of eachswing

Eigenlijk samen met de laadtijden het ding waar ik het meest hyped voor ben, buiten nieuw gamedesign om.
Ik denk dat ik het met elk spel na 2 min al uitzet :X

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op https://library.playstation.com zie je nu de nieuwe game library website met je aankopen, zoals aangekondigd is alle pre-PS4 content niet meer zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9FuJ9opD4-cLt9VWmYZZVLrj88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TtnmIsDuUmEa9Nz5jsVIunYO.png?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:30
yinx84 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:11:
Het liefst zou ik een modus zien die naar RT switcht bij cutscenes en weer terug naar 60fps bij gameplay.
In cutscenes zou het niet zo'n probleem moeten zijn toch? Lijkt mij dat raytracing pas heel zwaar wordt op het moment dat de speler de controle heeft over de camera en het dynamisch wordt. Of werkt het niet zo?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Wanneer gaat Sony digitale pre-orders van games eigenlijk openzetten voor de PS5? Beetje raar dat je nog niks kan bestellen toch?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Kyhfin
Phusebox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:14:
Wanneer gaat Sony digitale pre-orders van games eigenlijk openzetten voor de PS5? Beetje raar dat je nog niks kan bestellen toch?
Wat heb je aan een digitale pre-order dan?

-Edit-
Ik lees het hieronder al. Bepaalde bonussen blijkbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Kyhfin op 14-10-2020 08:16 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Phusebox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:14:
Idd, vooral aangezien er wel al pre-order bonussen zijn |:(

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Kyhfin schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:15:
[...]

Wat heb je aan een digitale pre-order dan?

-Edit-
Ik lees het hieronder al. Bepaalde bonussen blijkbaar.
En gemoedsrust ;)

Denk dat ik alleen Spider-Man koop en voor de rest ga wachten op Ratchet & Clank en GT7.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
Ik heb een derde wereldprobleem. Heb nu zelf de Philips 55oled803 aan de muur hangen. Zeer mooi beeld, waar ik tevreden over ben. Echter ervaar ik met competitief gamen wel dat ik achter blijf en dit komt naar mij idee door de input lag van de tv (game mode - 39ms).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een LG cx of een LG gx. Zal ik dit gaan merken in online performance denken jullie? Of maakt het verschil in input lag (+-25ms) niet echt verschil?

Ook twijfel ik nog tussen de 55' en de 65'. de kijkafstand is ongeveer 380 cm.

Iemand ervaring hier mee?

• bram1984
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:19:
Ik heb een derde wereldprobleem. Heb nu zelf de Philips 55oled803 aan de muur hangen. Zeer mooi beeld, waar ik tevreden over ben. Echter ervaar ik met competitief gamen wel dat ik achter blijf en dit komt naar mij idee door de input lag van de tv (game mode - 39ms).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een LG cx of een LG gx. Zal ik dit gaan merken in online performance denken jullie? Of maakt het verschil in input lag (+-25ms) niet echt verschil?

Ja dit ga je merken en 65 inch.

Succes!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:19:

Zelf heb ik de GX 65 inch, super aankoop ;) Zou nooit meer terug willen naar 55 inch of een lcd scherm. Momenteel ervaar ik wel geen wereld van verschil bij het gamen, zal wel komen bij de PS5 _/-\o_

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
ShaYan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Zelf heb ik de GX 65 inch, super aankoop ;) Zou nooit meer terug willen naar 55 inch of een lcd scherm. Momenteel ervaar ik wel geen wereld van verschil bij het gamen, zal wel komen bij de PS5 _/-\o_
Hoe ver zit je van de tv?

• bram1984
Miles Morales footage (boss fight). Uiteraard niet bekijken als je er blind in wilt gaan.
https://twitter.com/ogwb_/status/1316150936985726977?s=21

• ShaYan
2m80 als ik game, 3m als ik gewoon tv kijk. Ik kan niet languit in de zetel liggen terwijl ik game haha 8)7

• DoubleDutch
ShaYan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

2m80 als ik game, 3m als ik gewoon tv kijk. Ik kan niet languit in de zetel liggen terwijl ik game haha 8)7
Zitten hier op 2.5 maar ben bang dat 65" net te groot is.

• Raem
DoubleDutch schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Ik zit ook op 2.5m en vond 55" al te groot. :P Niet alleen qua kijkafstand overigens, maar ook gewoon te groot voor ons interieur.

[ Voor 15% gewijzigd door Raem op 14-10-2020 08:41 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit op 1m80 tot 2m10 en zou graag overstappen van 55 naar 65 ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
Wij zitten op 5,5 meter van een 55" en dat vind ik prima maat. Maar als ik ga gamen zet ik een stoel midden voor de tv op 2,5 meter :-)

• Flghter1982
DoubleDutch schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

hier wen je ontzettend snel aan.

mijn volgende tv wordt denk ik al minimaal 75" en ik zit er 3m vanaf.

• koenvd90
Voor mij is de grootste horde, wanneer ik zoiets aanschaf, de vrouw met de broek aan. Is het er nooit mee eens en zegt altijd : 'de oude doet het toch nog?'.

Misschien als ik de nieuwe nimbus 1700 voor haar aanschaf, dat ze dan wel overstag gaat.

• ShaYan
Flghter1982 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

hier wen je ontzettend snel aan.

mijn volgende tv wordt denk ik al minimaal 75" en ik zit er 3m vanaf.
Same here haha, als de OLED's op die grootte wat betaalbaar worden binnen een paar jaar _/-\o_ _/-\o_

• DoubleDutch
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:08:
Voor mij is de grootste horde, wanneer ik zoiets aanschaf, de vrouw met de broek aan. Is het er nooit mee eens en zegt altijd : 'de oude doet het toch nog?'.

Misschien als ik de nieuwe nimbus 1700 voor haar aanschaf, dat ze dan wel overstag gaat.
Gelukkig hier net andersom, als ik bij de 50-55" aan het kijken ben staat vrouwlief bij de grotere modellen te kijken. 😂

• koenvd90
DoubleDutch schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Gelukkig hier net andersom, als ik bij de 50-55" aan het kijken ben staat vrouwlief bij de grotere modellen te kijken. 😂
Ik ben jaloers! Waar heb je haar gekocht?

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
kazuka schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:02:
Op https://library.playstation.com zie je nu de nieuwe game library website met je aankopen, zoals aangekondigd is alle pre-PS4 content niet meer zichtbaar:

[Afbeelding]
Ik zie er inderdaad geen ps3 spellen tussen staan maar ik vraag me af of het überhaupt mogelijk was om ps3 games digitaal te kopen in het ps3 tijdperk. Ik kan het me niet herinneren maar ik kocht toen ook sowieso nog alles op disc. Zijn er mensen die nu games gewoon kwijt zijn?

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Jesp_J schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Zijn er mensen die nu games gewoon kwijt zijn?
Die kun je vanaf de console alsnog installeren, ze worden alleen niet meer op de webpagina's getoond.

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• DoubleDutch
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Ik ben jaloers! Waar heb je haar gekocht?
Hahahaha toevallig 20 jaar geleden tegen haar aan gelopen. 😋

• koenvd90
DoubleDutch schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Hahahaha toevallig 20 jaar geleden tegen haar aan gelopen. 😋
Heel zuinig op zijn haha

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006

OzzieMann

PSN: OzzieMann

koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:08:

Haha, dat zegt mijn vrouw ook altijd.
Maar ik heb zo het gevoel dat ergens volgende maand de 48 inch televisie in de slaapkamer kapot zal gaan, dan moet de 55 inch van beneden maar naar boven. En ja, uiteraard ga ik voor beneden niet achteruit qua techniek en formaat! 65 inch Oled here I come!

https://untappd.com/user/OzzBier

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11
Amateurs :+
110" is klaar voor de PS5! (op deurtje schilderen na, waarschijnlijk nog tapijtje, contactdoosjes in grijs)

Oh ja, Mancave is ook approved door mijn lieve vrouw O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr1Ua99dEj8aB9sBOt5B-NFAGi8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0VUc0Jamr2Ga4da4gvmCQKq.jpg?f=fotoalbum_medium

Join het GoT Pulse-Team!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:50
OzzieMann schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Maar ik heb zo het gevoel dat ergens volgende maand de 48 inch televisie in de slaapkamer kapot zal gaan,
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vanhelden.nl/files/Producten/003000-003999/003127/Productfotos/003127-032999999-2D090-RGT-PRO01-FAL.tif/1383569841/size_510x510.jpg :9

• Flghter1982
[...]

Maar ik heb zo het gevoel dat ergens volgende maand de 48 inch televisie in de slaapkamer kapot zal gaan, dan moet de 55 inch van beneden maar naar boven. En ja, uiteraard ga ik voor beneden niet achteruit qua techniek en formaat! 65 inch Oled here I come!
tip: koop zo'n tv niet in de winkel maar browse even naar het oled prijs discussie forum. ik had destijds een LGOLED65B6V voor 2600 euro kunnen kopen terwijl de winkelprijs hier toen nog op 4500 euro lag. (uit belgie).

kwestie van de juiste winkels mailen en vragen om een scherpe offerte.

destijds voor de gein een keer bij de plasmadiscounter binnen gelopen en de prijs waar ik hem voor had lag zelfs onder hun inkoopsprijs. 8)7

• Flghter1982
Denman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:30:
110" is klaar voor de PS5! (op deurtje schilderen na, waarschijnlijk nog tapijtje, contactdoosjes in grijs)

[Afbeelding]
waar zijn de LED pijltjes die naar de exit wijzen? gemiste kans :P

• Denman
Flghter1982 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

waar zijn de LED pijltjes die naar de exit wijzen? gemiste kans :P
:D

Looproutes schijnen ook verplicht te zijn met Corona, maar ik heb maar 1 deur :+

Join het GoT Pulse-Team!

• koenvd90
[...]

Haha, jij bent net zo als ik merk ik al wel

• koenvd90
Flghter1982 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

tip: koop zo'n tv niet in de winkel maar browse even naar het oled prijs discussie forum. ik had destijds een LGOLED65B6V voor 2600 euro kunnen kopen terwijl de winkelprijs hier toen nog op 4500 euro lag. (uit belgie).

kwestie van de juiste winkels mailen en vragen om een scherpe offerte.

destijds voor de gein een keer bij de plasmadiscounter binnen gelopen en de prijs waar ik hem voor had lag zelfs onder hun inkoopsprijs. 8)7
Netjes! Had je een goede deal te pakken

• Flghter1982
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Haha, jij bent net zo als ik merk ik al wel
ja kan het beste een kortsluiting creeren dat zodra de spanning erop gaat hij de geest geeft.

dan laat je je vrouw hem aanzetten zodat het niet opvalt dat jij hem bewust gesloopt hebt. dat moet je ook weer wat extra speling geven voor dat maatje groter ;P

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[Afbeelding]
Krijg je daar een gratis zonnebril bij?

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-12-2025

[Afbeelding]
Wauw je hebt zelfs een bierkoelkast links _/-\o_

• Flghter1982
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Netjes! Had je een goede deal te pakken
er waren toen bij de oled introductie heel veel van dit soort mogelijkheden omdat bepaalde winkels massale partijen insloegen waardoor de prijs per unit (inkoop) veel lager uitviel. dan pakte ze nog 200+- euro marge op een tv maar dan gingen ze per 100+ de deur uit. tel uit je winst.

er zit gewoon ontzettend veel marge in een winkel op televisies. soms wel 1000-1500 euro of meer!

• Zwartkijker

[Afbeelding]
Ow man, en mijn vrouw zegt al dat de woonkamer enkel door mij gebruikt wordt.
We zijn over gegaan van 32 naar 50 plasma, de plasma staat nu op de slaapkamer.
Toen we de plasma hadden zei ze dat die eigenlijk wel nog een maatje groter mocht. En enkele jaren later was het zo ver. 65 LG OLED, laatste model met 3D.
Nog steeds puur genieten. 😃
En de 3D is adembenemend, passieve 3D op een 4K scherm is per ook een full HD beeld. Echt indrukwekkend, mits je het juiste materiaal bekijkt 😉. Oh, en gamen is ook super!

PSN: Zwartkijker

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31
Dat vind ik het enige jammere aan een nieuwe console, eigenlijk wil je er ook een nieuwe TV bij maar dat word het meteen zo'n dure grap. Ik heb nu een 55" LCD maar onze woonkamer is behoorlijk breed dus we zitten op 4.5m afstand van de TV. Voor veel games is dat eigenlijk te ver omdat je niet goed kan zien wat er nou aan teksten e.d. op het scherm staat.

Maar als ik een 65" wil dan wil ik ook meteen een OLED en dan ben ik meteen weer 2000+ euro verder. Dus denk dat ik het maar bij mijn 55" hou en op een stoeltje dichterbij ga zitten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• shakespeare
  • Laatst online: 02-08-2025
ik heb even goed zitten te kijken, 4k op 60 fps wordt de target komende periode. het overstappen naar hdmi 2.1 heeft dus nog weinig effect op dit moment. ik heb een qled uit eind 2018 voor 2500 gehaald 2 jaar terug, deze laat ik dus voorlopig staan.

Pas als hdmi 2.1 volledig standaard is koop ik een nieuwe tv, de performance gain is op dit moment te weinig om over te stappen. kleurbereik, hdr etc.. alleen 120hz. ik vraag me af hoeveel games dit supporten.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 17:03
shakespeare schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:49:
ik heb even goed zitten te kijken, 4k op 60 fps wordt de target komende periode. het overstappen naar hdmi 2.1 heeft dus nog weinig effect op dit moment. ik heb een qled uit eind 2018 voor 2500 gehaald 2 jaar terug, deze laat ik dus voorlopig staan.

Pas als hdmi 2.1 volledig standaard is koop ik een nieuwe tv, de performance gain is op dit moment te weinig om over te stappen. kleurbereik, hdr etc.. alleen 120hz. ik vraag me af hoeveel games dit supporten.
Nagenoeg niks. Voor dat handjevol games wacht ik nog wel even voordat televisies weer een grotere stap vooruit zetten, want die oled-panelen van LG zijn eigenlijk al jaren hetzelfde gebleven.

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
shakespeare schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:49:

HDMI 2.1 heeft zeker wel waarde buiten 120 fps om.
Technieken als ALLM en VRR zijn top voor de nieuwe generatie consoles.

In het geval van LG OLED, wordt een range van 40-120 ondersteunt.
Ik verwacht ook deze generatie dat echt niet alle games eenvoudig een steady 60 fps gaan halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rck010 op 14-10-2020 09:54 ]

• jongf7

[Afbeelding]
Nice!

Mijn zolder ziet er ongeveer het zelfde uit :-)

Bijkomend voordeel is dat de ps5 er dan helemaal niet zo groot uit ziet.

Welke beamer heb je ?

[ Voor 5% gewijzigd door jongf7 op 14-10-2020 09:54 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kunnen alle tv vragen weer naar het eigen topic? Dank U :).

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
Segafreak83 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
Kunnen alle tv vragen weer naar het eigen topic? Dank U :).
Ja graag, ik begin ook alle OLED, HDMI 2.1 en inch discussies moe te worden.

• Denman
jongf7 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Nice!

Mijn zolder ziet er ongeveer het zelfde uit :-)

Bijkomend voordeel is dat de ps5 er dan helemaal niet zo groot uit ziet.

Welke beamer heb je ?
Epson EH-TW7100

Ik wilde (uiteraard) een beamer met een lage inputlag voor de games. Ik merk 0 verschil met mijn OLED beneden, ook in online shooters. Gebruik 'm voor games, maar kijk ook graag films en daar presteert deze wat mij betreft ook meer dan prima!

Join het GoT Pulse-Team!

• shakespeare
Rck010 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

HDMI 2.1 heeft zeker wel waarde buiten 120 fps om.
Technieken als ALLM en VRR zijn top voor de nieuwe generatie consoles.

In het geval van LG OLED, wordt een range van 40-120 ondersteunt.
Ik verwacht ook deze generatie dat echt niet alle games eenvoudig een steady 60 fps gaan halen.
ALLM VRR? het zal wel, ik weet zeker dat je geen verschil ziet.

• Rck010
shakespeare schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

ALLM VRR? het zal wel, ik weet zeker dat je geen verschil ziet.
Prima onderbouwd.

Jij hebt nooit een game gespeeld, waarbij de frames droppen van laten we zeggen 60, naar 40?
Ik neem dat je dan ook merkt dat het beeld "stottert" en niet lekker loopt?

Nou, precies daarvoor zijn technieken als VRR.

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11-2025
Poulske schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Ja graag, ik begin ook alle OLED, HDMI 2.1 en inch discussies moe te worden.
QFT!

• shakespeare
Rck010 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Prima onderbouwd.

Jij hebt nooit een game gespeeld, waarbij de frames droppen van laten we zeggen 60, naar 40?

wat? haha... ik speel al 30 jaar, ik denk dat jij nog geboren moest worden.

Gewoon frame drops, wat bedoel je ? ik zeg dat bijna geen 1 game op 120hz 4k gaat draaien eerst komende periode op ps5. dus die hdmi 2.1 is nog niet nodig.

Je kan met allerlei technieken aan komen zetten, ik weet precies wat dat is.

ALLM: Auto Low Latency Mode : absoluut niet nodig , je kan je game op manual game mode zetten is precies hetzelfde. bullshit dus geen voordeel

VRR: geen idee of wat dat echt gaan zien als de games op 60hz draaien 4k/60fps.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik speel nog pas 25 jaar maar ben oprecht enthousiast over VRR. :P

• Dalim
  • Laatst online: 04-07-2025
Rck010 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Prima onderbouwd.

Jij hebt ook niet onderbouwd waarom HDMI 2.1 het waard is om een 2 jaar oude TV van 2500 euro voor te vervangen. Is ook logisch dat je dat niet gedaan hebt, want het is het ABSOLUUT NIET waard!
En dat was nou juist wel de persoon waar je op reageerde, die gelukkig zelf al tot de juiste conclusie was gekomen.

Het enige wat je misloopt met HDMI 2.1 is VRR (ALLM is leuk, maar kan je ook gewoon handmatig selecteren als het echt moet. Je mist er geen speciale modus mee of zo).
Naast VRR mis je verder niks. 120 fps kan ook met HDMI 2.0 op lagere resoluties en er zullen geen AAA games zijn die 120 fps op 4k doen. Je hebt geen 8k content, zeker geen games. eARC is leuk, maar niet noodzakelijk. Zeker niet met games.

Laat je niet leiden door al die leuke marketingtermen, maar probeer te begrijpen wat het in de praktijk nou echt inhoudt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dalim op 14-10-2020 10:25 ]

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik kijk juist wel heel erg uit naar vrr. Ik vind de framerate niet super belangrijk, als hij maar stabiel is. Framedrops omdat er net 1ms langer over wordt gedaan zijn als ik het goed begrijp verleden tijd, want dat frame komt dan gewoon 1ms later op je beeld toch?

Dan is 56fps opeens ook gewoon prima.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
Dalim schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Jij hebt ook niet onderbouwd waarom HDMI 2.1 het waard is om een 2 jaar oude TV van 2500 euro voor te vervangen. Is ook logisch dat je dat niet gedaan hebt, want het is het ABSOLUUT NIET waard!
Dat is het inderdaad niet waard. Native 4K met 120fps gaat werkelijkwaar geen enkele grote game doen. 120fps zal op 1080p met geluk op 1440p draaien. Let wel, als er geupscaled wordt naar 4K, dan gaat de Ps5 alsnog een 4K 120hz signaal versturen, ook al is het beeld native 1080/1440p. Kom je mogelijk alsnog in de knel met de HDMI 2.0 bandbreedte.

Overigens, 4K, 120fps zonder HDR met 4:2:0 chroma subsampling past in de bandbreedte van HDMI 2.0.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rck010
Prima jongens, voor jullie is het 't niet waard. Voor een ander wel (subjectief?!).

VRR is in mijn eigen ogen wel degelijk interessant, en voor mij een reden om te upgraden.
Een range van 30 - 120 frames per seconde (afhankelijk van TV) zonder happeringen/tearing etc... is best wel een big deal. Als jullie denken dat de nieuwe consoles alles steady 60 fps draaien, dan wordt je nog teleurgesteld.

Maar prima joh...

• Flghter1982
is VRR voor televisies wat G-sync is voor monitoren?

• Rck010
Flghter1982 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:29:
Dezelfde/vergelijkbare techniek als Freesync en G-sync, ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 14-10-2020 10:32 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
Flghter1982 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:29:
Ja er gebeurt hetzelfde, de refreshrate van je scherm past zich aan de refreshrate van de output aan. Of het technisch anders werkt weet ik niet

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 14-10-2020 10:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
Rck010 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:28:
Prima jongens, voor jullie is het 't niet waard. Voor een ander wel (subjectief?!).

VRR is in mijn eigen ogen wel degelijk interessant, en voor mij een reden om te upgraden.
Een range van 30 - 120 frames per seconde (afhankelijk van TV) zonder happeringen/tearing etc... is best wel een big deal. Als jullie denken dat de nieuwe consoles alles steady 60 fps draaien, dan wordt je nog teleurgesteld.

Maar prima joh...
Ik ben het eens met deze man.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
offtopic:
Je moet je niet zo blind kijken op 4K@120Hz, dat is vooral interessant als limiet van de spec. HDMI 2.1 heeft al meerwaarde bij veel lagere resoluties, hoeveel meerwaarde zal per persoon verschillen.

Games, met name op consoles, worden steeds vaker in resoluties tussen 1080p en 4K in gerenderd of gebruik gemaakt van bijv. chekerboard rendering, temporal injection, etc.. Het is dan fijn dat die games in 4K@120hz geoutput (is dat een woord :?) worden en niet eerst gedownscaled of geupscaled wordt naar 1080p/1440p waarna de TV het weer mag upscalen naar 4K.

Neem nu de 120fps mode van Dirt5 als voorbeeld. Deze draait bij de concurrent op de variable resolutie tussen 1080p en 1440p. Neem nu deze mode en bekijk de verschillen tussen HDMI2.0 en HDMI2.1:

HDMI 2.0: Interne render 1080p~1440p -> upscale naar 1440p (of downscale naar 1080p) -> verstuur naar TV -> TV upscaled naar 4K* -> display
HDMI 2.1: Interne render 1080p~1440p -> upscale naar 4K -> verstuur naar TV -> display

Met HDMI 2.0 wordt het beeld twee keer door een upscale pass gehaald wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Of jij dit merkt verschilt uiteraard per persoon en dus ook hoeveel waarde diegene hier aan hecht.

*Anders krijg je grote zwarte balken, wij gebruiken immers fixed resolutie panelen.

• Flghter1982
ok duidelijk. laten we het nu weer over de ps5 hebben voordat er een modbreak komt ;)

• Ozzie
  • Laatst online: 17:31
Ik kijk vooral uit naar de dualsense en dan voornamelijk de adaptive triggers. Dat lijkt me echt fijn spelen. Ik hoop dat dat echt toevoegt wat uit de previews blijkt. De haptic feedback lijkt me ook wel leuk, maar moet nog zien hoeveel dat echt veranderd tov de huidige rumble features.

Maar als je straks echt zwaardere trigger krijgt bij zwaardere wapens, of ander gevoel bij andere auto's dan is dat denk wel een echt pluspunt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• shakespeare
Dalim schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

En dat was nou juist wel de persoon waar je op reageerde, die gelukkig zelf al tot de juiste conclusie was gekomen.

Het enige wat je misloopt met HDMI 2.1 is VRR (ALLM is leuk, maar kan je ook gewoon handmatig selecteren als het echt moet. Je mist er geen speciale modus mee of zo).
Naast VRR mis je verder niks. 120 fps kan ook met HDMI 2.0 op lagere resoluties en er zullen geen AAA games zijn die 120 fps op 4k doen. Je hebt geen 8k content, zeker geen games. eARC is leuk, maar niet noodzakelijk. Zeker niet met games.

Laat je niet leiden door al die leuke marketingtermen, maar probeer te begrijpen wat het in de praktijk nou echt inhoudt.
precies, marketingtermen trap er niet in. ik heb reviews gekeken van de samsung q90r en mijn model van 2018. heb ze beiden vergeleken ( mijn ouders hebben de nieuwste ) en echt waar je ziet gewoon geen verschil. zero.

90% van de gebruikers hebben gewoon een standaard 4k model tv of nog niet eens. de consoleboeren en gamefabrikanten weten dit, ik denk dat de games geoptimaliseerd worden voor de meest gangbare groep.

4k/60 fps wordt de graadmeter. en dat snap ik, is ook terecht op dit moment.

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ9KQ39oUdbtLpU2-cWcgQSrbCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsvAxQ5zmWXjC8IYxArNtTxn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2dV9EsMbpGYV7iuz_HETCKFD9E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f2vC4HB7GQ8I4Skjxq9WgpAz.png?f=user_large

Genoeg te doen vanaf de 19e.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

De typo's in die lijst ;(

• Rck010
Marketingtermen, wat een bullshit....

Sorry hoor, maar als je Freesync en G-sync (en VVR, want dezelfde techniek) slechts "leuke marketingtermen" noemt, dan kan ik beter stoppen met de hele discussie....

Edit: Ventileer je mening eens tegen een serieuze PC gamer, dan wordt je falikant uitgelachen als je variable refresh rates slechts "marketingtermen" vindt.

Maar goed, laat het maar gaan.. Ik zal ontopic blijven..

[ Voor 42% gewijzigd door Rck010 op 14-10-2020 10:52 ]

• Raem
Haha inderdaad. Detroit: being human. :P

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Haha inderdaad. Detroid: being human. :P
  • Batman: Arkham Knights (heeft de Arkham Knight ineens een broertje?)
  • Bloodbourne
  • Ratched Clank (dit doet nog het meeste zeer)

[ Voor 6% gewijzigd door Bas170 op 14-10-2020 10:51 ]

Pagina: 1 ... 213 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden