• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Burger King heeft die video overigens ook met hun eigen account op de PS5 subreddit gepost, dus sowieso is het echt PS5 related. Klinkt ook alsof ze de boot sound revealed hebben in die video :o :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Op 9 oktober al getweet door Sucker Punch. PSX sense is er weer lekker snel bij zoals gewoonlijk. :P
nioz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:57:
Burger King heeft die video overigens ook met hun eigen account op de PS5 subreddit gepost, dus sowieso is het echt PS5 related. Klinkt ook alsof ze de boot sound revealed hebben in die video :o :)
Mooi dat het piepje in ieder geval blijft. :D

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:46
nioz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:57:
Klinkt ook alsof ze de boot sound revealed hebben in die video :o :)
Was in de PS5 reveal presentatie ook al te horen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
DMC5 laadtijd PS5 vs. PC met NVME 4.0 drive.

https://twitter.com/Eagle.../1315914731417333760?s=20

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nette prestatie op de PS5, zeker voor een game/versie die nog niet af is :) Maar het is geen gelijke vergelijking.

DMC5:SE vs DMC5. Welke "NVME 4.0 drive" is gebruikt?

Edit: Even scrollend door de twitter feed van de user lijkt hij mij een persoon waar ik ver weg van wil blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 13-10-2020 10:34 ]

• bram1984
Caayn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Nette prestatie op de PS5, zeker voor een game die nog niet af is :) Maar het is geen gelijke vergelijking.

Dat staat er helaas niet, maar het is ongeveer 2 seconden op de PS5. Mij hoor je niet klagen.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
[...]
Nette prestatie op de PS5, zeker voor een game/versie die nog niet af is :) Maar het is geen gelijke vergelijking.

Edit: Even scrollend door de twitter feed van de user lijkt hij mij een persoon waar ik ver weg van wil blijven.
Ja, geen gelijke vergelijking tussen PC en PS5 dus zoals je zegt, maar dan ook nog hashtag Xbox erbij zetten.

• bram1984
Kyhfin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Ja, geen gelijke vergelijking tussen PC en PS5 dus zoals je zegt, maar dan ook nog hashtag Xbox erbij zetten.
Ik denk dat het punt meer is dat PC's qua laden altijd veel sneller waren dan consoles. Op dat gebied viel nog een hoop te winnen en daar wordt nu een flinke inhaalslag mee gemaakt.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik lees op XGN.nl dat Sony PS4 naar PS5 savetransfers heeft bevestigd. Goed nieuws!

Ik lees ook het volgende:
Sony wist naast het goede nieuws rondom de save-transfers ook te melden dat PS Plus-leden en PlayStation 5-bezitters hun digitale bibliotheek gesynchroniseerd kan worden. Hierdoor kunnen games van de ene console naar de andere console overgezet worden zodra het PlayStation account tussen de PS4 en PS5 gesynchroniseerd is.
Ik heb mijn PS4 al verpatst en alle savegames en data die ik wou bewaren naar de cloud gepompt om die vervolgens op mijn PS5 te downloaden. Wat betekent die dikgedrukte tekst nu precies? Kan ik op mijn PS5 mijn PS4 clouddata gewoon downloaden en gebruiken, of moet ik beide hiervoor consoles tegelijkertijd synchen met mijn PSN? Lijkt me niet waarvoor een cloud nu bedoelt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 13-10-2020 10:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Raem
Hulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:56:
Ik lees op XGN.nl dat Sony PS4 naar PS5 savetransfers heeft bevestigd. Goed nieuws!

[...]

Ik heb mijn PS4 al verpatst en alle savegames en data die ik wou bewaren naar de cloud gepompt om die vervolgens op mijn PS5 te downloaden. Wat betekent die dikgedrukte tekst nu precies? Kan ik op mijn PS5 mijn PS4 clouddata gewoon downloaden en gebruiken, of moet ik beide hiervoor consoles tegelijkertijd synchen met mijn PSN? Lijkt me niet waarvoor een cloud nu bedoelt is.
Kan gewoon via de cloud zolang je een Plus abonnement hebt.
And if you are a PS Plus member, you can also sync PS4 game saves on PS5 through cloud storage.
https://blog.playstation....r-top-questions-answered/

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01-2025

[...]

Volgens mij is het juist nog.niet bevestigd dat we onze ps4 savegames in de cloud kunnen downloaden op de ps5.

Edit: toch wel zie ik nu

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
[...]

Ja inderdaad... kunnen we hier stoppen met die vage consolewarrior gastjes met 0 volgers te retweaken?
En de 2 seconde DMC laadtijd was inderdaad al eerder voorbij gekomen, vet snel natuurlijk maar dat er ''virtually no loading times'' zouden zijn wisten we al. Ik wil meer gameplay of ander UX voorbeelden zien van wat je met een retesnelle SSD kan doen 8)
xavier! schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Volgens mij is het juist nog.niet bevestigd dat we onze ps4 savegames in de cloud kunnen downloaden op de ps5.
@Hulleman en @Raem hebben beide een link bijgevoegd. Als je één van die links nou eens opent zie je dat het dus wel bevestigd is. Je zag het dus al
Het geldt dus voor PS4 games die je in BC mode op de PS5 speelt. Niet voor PS4 games waar je een PS5 upgrade van krijgt (op koopt). Dat verschilt namelijk weer per game of het wel of niet kan.

• Hulleman
Ah mooi. Zou dus gewoon moeten werken voor de games (GoT, TLOU2 en GoW) die ik via BC nog wil spelen op PS5 en al savegames op de PS4 van heb.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Raem
Dalim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:03:
[...]
Niet voor PS4 games waar je een PS5 upgrade van krijgt (op koopt). Dat verschilt namelijk weer per game of het wel of niet kan.
Die vind ik overigens nog steeds vreemd. Sony geeft aan dat het een keuze is van de ontwikkelaar. Maar waarom zou bijvoorbeeld Codemasters het voor Dirt 5 niet ondersteunen van PS4 naar PS5, maar wel voor de Xbox?
Het is dus wel mogelijk, maar schijnbaar kiezen ze er bewust voor om het niet te doen.

• Dalim
Raem schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Die vind ik overigens nog steeds vreemd. Sony geeft aan dat het een keuze is van de ontwikkelaar. Maar waarom zou bijvoorbeeld Codemasters het voor Dirt 5 niet ondersteunen van PS4 naar PS5, maar wel voor de Xbox?
Het is dus wel mogelijk, maar schijnbaar kiezen ze er bewust voor om het niet te doen.
Microsoft heeft er waarschijnlijk een systeem voor opgezet waar het aan de dev kant geen extra moeite kost.
En Sony laat het aan de devs over. Zo heb je aan de Xbox kant bijvoorbeeld ook geen zichtbaar (bijv. hoesjes) onderscheid tussen een One X/S versie of een Series X/S versie. Terwijl je bij Playstation dit wel hebt.

Edit: Nog een concreet voorbeeld(wel een aanname): Als je een PS5 versie Dirt 5 koopt zal je het waarschijnlijk niet op de PS4 kunnen spelen. Bij Xbox kan je het waarschijnlijk op beide platforms spelen.
Wat de PS5 versie grappig genoeg inferieur maakt aan de PS4 versie (tenminste als je een gratis upgrade krijgt). Omdat je de PS4 versie wel op beide platforms kan spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dalim op 13-10-2020 11:21 ]

• bram1984
[...]

Daar wordt nog vrij weinig over losgelaten. Sony heeft wel gezegd dat het kan en dat het de keuze van developer is. Maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat dit soort features door MS of Sony "gemoneyhat" worden.
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat het punt meer is dat PC's qua laden altijd veel sneller waren dan consoles. Op dat gebied viel nog een hoop te winnen en daar wordt nu een flinke inhaalslag mee gemaakt.
Game doet me precies niets maar laadtijd hier is wel lekker inderdaad.
Toch zit de PC er wel vlak achter, zeker als je nagaat dat daar geen optimalisatie gedaan is, we niet weten welke SSD het is, enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 01-01 09:21
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Daar wordt nog vrij weinig over losgelaten. Sony heeft wel gezegd dat het kan en dat het de keuze van developer is. Maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat dit soort features door MS of Sony "gemoneyhat" worden.
Ik vermoed dat MS in ieder geval de ontwikkelaars financieel tegemoet is gekomen om ze over te halen alle games BC te maken en de savegames zo overgezet kunnen worden. *snip* versus

Verder kan ik me voorstellen dat het voor XBOX ook iets makkelijker is om saves compatible te maken tussen releases omdat de games vaak ook op de PC werken en de Xbox eigenlijk gewoon een windows pc is. Hierdoor heb je al te maken met meerdere settings en ook met name hoe gevuld de wereld is.
Voor PS hebben ze mogelijk een aangepaste engine (meer geoptimaliseerd voor een bepaalde setting) waardoor het savegame verhaal wat lastiger wordt. En als Sony daarbij niet eens wil betalen dan is het voor sommige ontwikkelaars ook niet de moeite >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 13-10-2020 23:50 ]

[...]

Ja dat is wel vreemd idd, Codemasters wil het dus duidelijk wel ondersteunen.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Donstil schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Ja dat is wel vreemd idd, Codemasters wil het dus duidelijk wel ondersteunen.
Nouja, blijkbaar zijn ze niet zulke code masters als ze het op de PS5 niet ondersteunen

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Caayn
  • Niet online
Er is een verschil hoe PS en Xbox intern met games omgaan. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillende trophylists en saves files voor verschillende regios op PS waar je dat een stuk minder tot vrijwel niet ziet op Xbox. Final Fantasy XV is daar een mooie voorbeeld van. Op PS zijn er al vijf verschillende versies voor diverse regios, met elk een eigen trophy lijst, dlc en save file, waar dit op Xbox gewoon één versie is die allemaal één achievement lijst, dlc en dezelfde save files delen. Ook zie je verschil in hoe beide systemen met cloud-saves omgaan. (dit is een voorbeeld en geldt uiteraard lang niet voor alle situaties)

Ik geloof dan ook niet dat er geld heen en weer geschoven wordt om developers over te halen om cross-save te ondersteunen of te "moneyhatten". Ik vermoed eerder dat het bij Xbox in de basis automatisch afgehandeld wordt door het OS/XBL waar het bij PS vermoedelijk handmatig werk vereist vanuit de developer om het werkend te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 13-10-2020 11:47 ]

Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Nouja, blijkbaar zijn ze niet zulke code masters als ze het op de PS5 niet ondersteunen
Hehe :+

• Dalim
Mij lijkt het allemaal niet zo ingewikkeld als we kijken naar wat er over de platformhouders gecommuniceerd is.
Sony hebben we net besproken, daar is het aan de ontwikkelaar of ze het wel of niet mogelijk maken.

Microsoft had het volgende gecommuniceerd over ''smart delivery'': it will ensure that you always play the best version of the games you own for your console, across generations. This technology is available for all developers, and all Xbox Game Studios titles that are Optimized for Xbox Series X.

Microsoft stelt dus dat ze er een systeem voor op hebben gezet en dit beschikbaar stellen aan alle ontwikkelaars.

Laten we dan specifiek Dirt 5 erbij pakken, waarom op xbox wel savegame transfer en op Playstation niet?
Simpel: Op xbox is er geen verschil tussen current gen of next gen en op Playstation wel. Als ik bijvoorbeeld Dirt 5 zou willen kopen op Bol.com krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBI_InrA3RP6titzwgbsqaiJDtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BAkwSYufn4V6qHvQ9na7Pdmh.png?f=fotoalbum_large

Ik kan een aparte versie voor de PS4 of PS5 kopen (waarbij de PS5 versie waarschijnlijk helemaal niet werkt op de PS4) en bij Xbox is er maar 1 versie die op alle current en next gen consoles werkt. Onderhuids is het gewoon anders ingeregeld tussen Playstation en Xbox. Bij Playstation kost het ontwikkelaars blijkbaar extra moeite en bij Xbox niet.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Ben aan het kijken voor een race stuur voor mijn zoontje,moet ik er van uit gaan als ik er één koop die werkt op de PS4 dat deze ook gaat werken op de PS5?

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12-2025
DoubleDutch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:13:
Ben aan het kijken voor een race stuur voor mijn zoontje,moet ik er van uit gaan als ik er één koop die werkt op de PS4 dat deze ook gaat werken op de PS5?
Ja, die gaan ook op de PS5 werken.

This is absolutely ridiculous

• bram1984
@Dalim Blijft apart als je erover nadenkt en dat het bij sommigen wel werkt en sommigen niet. Je zou denken gooi die enhanced patch erover en speel de game gewoon verder met dezelfde save op een steviger systeem.

Los daarvan: ik ga hier persoonlijk vrijwel geen last van hebben. Ik had graag mijn PS4 save van Spider-Man meegenomen, maar ik vind het absoluut niet erg om die nog een keertje op 60fps door te spelen als ik wat minder te doen heb. Verder wil ik de games van Naughty Dog graag nog eens spelen en ook Bloodborne, maar daar verwacht ik niet van dat je save niet meegaat.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Oxigeon

En zo is dat!

[...]

Ik heb ergens gelezen dat je die games dmv wifi kan overzetten van de ps4 naar de ps5. Zit op mijn werk en kan helaas geen bron vinden nu.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
Oxigeon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat je die games dmv wifi kan overzetten van de ps4 naar de ps5. Zit op mijn werk en kan helaas geen bron vinden nu.
Hmm, dat was van de PS4 en de PS4 Pro ook. Maar wil je dat wel? Opnieuw downloaden is misschien sneller.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

mooste schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Hmm, dat was van de PS4 en de PS4 Pro ook. Maar wil je dat wel? Opnieuw downloaden is misschien sneller.
* Bas170 kijkt naar wifi snelheid

* Bas170 kijkt naar PSN snelheid

Doe mij de wifi optie maar :Y

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• mooste
Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

* Bas170 kijkt naar wifi snelheid

* Bas170 kijkt naar PSN snelheid

Doe mij de wifi optie maar :Y
Mijn PSN snelheid is eigenlijk niet zo slecht om eerlijk te zijn... En als ik de hele wifi bandbreedte inneem krijg ik gedonder... :-(

• bram1984
mooste schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

En ook al is het langzamer, ik doe het gewoon op die manier. Ik ga toch eerst Astro en Spider-Man spelen, waarvan die laatste op disc is. Voor de rest pak ik even mijn library erbij en download ik de essentials (Bloodborne, The Last of Us 2, Minecraft + Dungeons voor de kids, Spelunky 1/2 voor de kids en verder nog wat backlog en VR dingetjes). Dan zit die wel vol denk ik. :P

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

mooste schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Mijn PSN snelheid is eigenlijk niet zo slecht om eerlijk te zijn... En als ik de hele wifi bandbreedte inneem krijg ik gedonder... :-(
Het is een stuk langzamer dan mijn netwerk aan kan iig.

Nu is het wel al een stuk beter dan de PS3 servers, toevallig dit weekend een PS3 spel van 35gb gedownload.
Dat duurde ongeveer 4-5 uur :') en dan nog 3 uur installatietijd.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik kreeg net deze gesponsorde aanbieding op Facebook te zien.
Dat is me toch flinke korting, goeie aanbieding..... :+Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cly_bGGXd6QZfBQT9nFke-qBG2k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hss8fA5z3Upw8j9hDp6GyHKy.png?f=user_large

• mooste
Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Het is een stuk langzamer dan mijn netwerk aan kan iig.

Nu is het wel al een stuk beter dan de PS3 servers, toevallig dit weekend een PS3 spel van 35gb gedownload.
Dat duurde ongeveer 4-5 uur :') en dan nog 3 uur installatietijd.
Ja kom op. Nu noem je de PS3 :')

Trouwens, dat syncen neemt je hele machine in. Terwijl opnieuw downloaden van PSN in de achtergrond kan. Kan ik Cyberpunk spelen terwijl mijn PS4 backlog games naar binnen worden getrokken.

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Is er iemand hier die al iets mee heeft gekregen over cross-gen gameplay? Ik speel momenteel veel Warzone. Deze komt beschikbaar direct bij release voor PS5. Ik zou dan wel graag blijven spelen met mensen op Playstation platform, maar niet cross-platform.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

mooste schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Ja kom op. Nu noem je de PS3 :')
Ik vind het gewoon mooi hoe brak dat ding naar de huidige maatstaven is.
Gisteren crashte hij zelfs tijdens het laden van de trophylist (wat ook een traag drama is) _O-

• Twixie
  • Laatst online: 28-12-2025
Oxigeon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Ik zie niet in hoe dat @Hulleman helpt, want hij schreef net dat hij zijn PS4 niet meer heeft ;). Sowieso ging het over de savegames, niet de games zelf.

Al ga ik er wel van uit dat je zowel games als save games gaat kunnen copiëren van een PS4 naar een PS5, zowel over Wifi als over LAN.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
IJS-T schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:39:
Is er iemand hier die al iets mee heeft gekregen over cross-gen gameplay? Ik speel momenteel veel Warzone. Deze komt beschikbaar direct bij release voor PS5. Ik zou dan wel graag blijven spelen met mensen op Playstation platform, maar niet cross-platform.
Vooralsnog blijft Warzone een ps4 game lijkt me, dat zal qua matchmaking hetzelfde blijven

• Dalim
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:15:
@Dalim Blijft apart als je erover nadenkt en dat het bij sommigen wel werkt en sommigen niet. Je zou denken gooi die enhanced patch erover en speel de game gewoon verder met dezelfde save op een steviger systeem.
Het is blijkbaar niet zo moeilijk dat niemand het kan, want er zijn genoeg die het wel fixen. Maar blijkbaar ook niet zo makkelijk dat iedereen het doet. Verder weet ik er niks van, heb ook geen kaas gegeten van game development :P
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:15:

Los daarvan: ik ga hier persoonlijk vrijwel geen last van hebben. Ik had graag mijn PS4 save van Spider-Man meegenomen, maar ik vind het absoluut niet erg om die nog een keertje op 60fps door te spelen als ik wat minder te doen heb. Verder wil ik de games van Naughty Dog graag nog eens spelen en ook Bloodborne, maar daar verwacht ik niet van dat je save niet meegaat.
Ja precies, ik ga er zelf waarschijnlijk ook geen last van hebben. Hopelijk wordt het met The Witcher 3 wel mogelijk gemaakt, maar anders speel ik het gewoon in BC mode. Verwacht toch geen wonderen van die PS5 patch. En zo zit ik er eigenlijk met de meeste games in die eventueel een PS5 patch zouden krijgen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Wat een rare teaser, het blauwe licht, het PS5 opstart geluidje, dit moet wel PS5 gerelateerd zijn en de UI is dan het meest logische maar wat de Burger King daar mee te maken heeft :P
Kenny_026 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:32:
En dan “U & I” is ook wel heel bewust gekozen.
welke U & I ? ik vat hem ff niet :P edit: oh in de retweet van Michael Myers ken die man verder niet maar dat is niet meer dan een retweet toch? dacht ff dat die U & I in de Burger King teaser zat.

[ Voor 53% gewijzigd door Chaoss op 13-10-2020 13:13 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Dalim
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

En ook al is het langzamer, ik doe het gewoon op die manier. Ik ga toch eerst Astro en Spider-Man spelen, waarvan die laatste op disc is. Voor de rest pak ik even mijn library erbij en download ik de essentials (Bloodborne, The Last of Us 2, Minecraft + Dungeons voor de kids, Spelunky 1/2 voor de kids en verder nog wat backlog en VR dingetjes). Dan zit die wel vol denk ik. :P
Jouw opmerking heeft mij trouwens wel aan het denken gezet... Ghost of Tsushima is in BC boostmode in 60 fps te spelen. Datzelfde zal vast voor TLOU2 gelden. Maar werkt boostmode enkel van de interne SSD of ook vanaf een externe drive? En is daar verschil in tussen een SSD en een HDD? Is daar iets over bekend?

• bram1984
Dalim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Het is blijkbaar niet zo moeilijk dat niemand het kan, want er zijn genoeg die het wel fixen. Maar blijkbaar ook niet zo makkelijk dat iedereen het doet. Verder weet ik er niks van, heb ook geen kaas gegeten van game development :P

[...]

Ja precies, ik ga er zelf waarschijnlijk ook geen last van hebben. Hopelijk wordt het met The Witcher 3 wel mogelijk gemaakt, maar anders speel ik het gewoon in BC mode. Verwacht toch geen wonderen van die PS5 patch. En zo zit ik er eigenlijk met de meeste games in die eventueel een PS5 patch zouden krijgen.
Oh ik verwacht van TW3 juist wel het een en ander. Ik ga er vanuit dat die game op 4K60 gaat lopen. Dat vind ik al een flinke verbetering. Je merkt ook aan veel dingen dat dit spel echt tegen de limieten van de current gen aan loopt. En dan hoop ik stiekem nog op zaken als ray traced reflecties en schaduwen, maar alleen 4K60 zou al erg mooi zijn.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:06
(jarig!)
Ridicuul schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Ja, die gaan ook op de PS5 werken.
Heb je hier een bron van toevallig?

Edit: laat maar, moet zelf ook eens Google'n :X

https://topgear.nl/autoni...uurtjes-werken-op-de-ps5/

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn1990 op 13-10-2020 13:11 ]

• bram1984
Dalim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Jouw opmerking heeft mij trouwens wel aan het denken gezet... Ghost of Tsushima is in BC boostmode in 60 fps te spelen. Datzelfde zal vast voor TLOU2 gelden. Maar werkt boostmode enkel van de interne SSD of ook vanaf een externe drive? En is daar verschil in tussen een SSD en een HDD? Is daar iets over bekend?
Dat is een goeie vraag. Het is even afwachten hoe het werkt en hoe PS4 games zich gedragen op de interesse SSD ten opzichte van een externe. Ik weet niet in hoeverre de SSD snelheid invloed heeft op de framerate. Volgens mij ligt die taak meer bij de GPU/CPU.

• Dalim
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Oh ik verwacht van TW3 juist wel het een en ander. Ik ga er vanuit dat die game op 4K60 gaat lopen. Dat vind ik al een flinke verbetering. Je merkt ook aan veel dingen dat dit spel echt tegen de limieten van de current gen aan loopt. En dan hoop ik stiekem nog op zaken als ray traced reflecties en schaduwen, maar alleen 4K60 zou al erg mooi zijn.
Oh ja die 60fps verwacht ik ook wel, maar dan met name door Boost Mode net als bijvoorbeeld GoT.
Alleen verwacht ik grafisch geen gigantische upgrade, waardoor je het gewoon in BC (hopelijk Boost Mode) kan spelen.
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is een goeie vraag. Het is even afwachten hoe het werkt en hoe PS4 games zich gedragen op de interesse SSD ten opzichte van een externe. Ik weet niet in hoeverre de SSD snelheid invloed heeft op de framerate. Volgens mij ligt die taak meer bij de GPU/CPU.
Dat zou ik ook denken, maar stel dat Boost Mode alleen wordt ondersteund via de interne drive om allerlei compatibiliteitsproblemen te voorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Dalim op 13-10-2020 13:13 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Chaoss schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
Wat een rare teaser, het blauwe licht, het PS5 opstart geluidje, dit moet wel PS5 gerelateerd zijn en de UI is dan het meest logische maar wat de Burger King daar mee te maken heeft :P
Burger King verkoopt hamburgers, wat zit er op de meeste hamburgers?

spoiler:
Ui

• cold_as_ijs
Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

spoiler:
Ui
_O-

• Caayn
  • Niet online
Dalim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat PS4 games in boost mode enkel zullen draaien vanaf de interne SSD*. PS4 games in boost mode op de PS5 zijn in principe gewoon BC games. Ze zullen profijt hebben van de extra SSD snelheid voor het laden en texture pop-in zal hoogstwaarschijnlijk een stuk minder aanwezig zijn (voor de games die daar last van hebben) en laden vanaf een simpele HDD zal ongetwijfeld ook sneller gaan dankzij de Zen2 cores.

Ik verwacht zelf dat alleen games met een dedicated PS5 patch of versie vanaf de interne SSD* moeten werken.

*Of een goedgekeurde NVME drive

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 13-10-2020 13:23 ]

• Raem
[...]

spoiler:
Ui
Vlees?

• bram1984
[...]

spoiler:
Ui
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/5VKbvrjxpVJCM/giphy.gif

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Niet op de vega burgers :P

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik geloof echt niet dat een commercieel bedrijf als Burger King de UI release op zich zou/mag nemen. Nee, reclame is echt puur voor hun eigen gewin en zal dus niets anders zijn dan een win-actie.

• Kyhfin
Burger King heeft niets met UI te maken (behalve als ze er reclame in stoppen, maar kan ik me niet voorstellen dat ze dat gaan promoten).

Misschien zijn de Playstation-covers van hetzelfde soort plastic als de broodjes

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kyhfin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:34:
Burger King heeft niets met UI te maken (behalve als ze er reclame in stoppen, maar kan ik me niet voorstellen dat ze dat gaan promoten).

Misschien zijn de Playstation-covers van hetzelfde soort plastic als de broodjes
Dan hoef je niet bang te zijn voor stootschade d:)b

• Hulleman
[...]

spoiler:
Ui
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFX7iARdthUJ7i9p5TatkUU-kz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lpMvAMSjhHHlGypiBmBue8GN.gif?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 13-10-2020 13:41 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
Ik vind het gewoon mooi hoe brak dat ding naar de huidige maatstaven is.
Gisteren crashte hij zelfs tijdens het laden van de trophylist (wat ook een traag drama is) _O-
Sinds met COVID bijna iedereen ‘thuis werkt’ is de PSN speed idd stuk slechter geworden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• cold_as_ijs
Ik vermoed dat het gewoon een promotie stunt waar je een PS5 kan winnen ofzo a la doritos. Zou het wel helemaal een grap vinden als blijkt dat het geluidje dat je hoort helemaal niet de startup tune blijkt te zijn :D

Ach ja donderdag weten we meer

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Exxus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:30:
Ik geloof echt niet dat een commercieel bedrijf als Burger King de UI release op zich zou/mag nemen. Nee, reclame is echt puur voor hun eigen gewin en zal dus niets anders zijn dan een win-actie.
Lol neem je het nou serieus? Een ui in het Engels is een onion en heeft niets met User Interface te maken lol, Burger King is natuurlijk een Amerikaans bedrijf dus die grap werkt alleen in Nederlands sprekende landen of andere landen waar ze ui zeggen (ken ik niet maar toch).
Wel mooi gevonden @Bas170 _/-\o_

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• FMS
  • Niet online

FMS

Was deze voorbij gekomen?

"Modder Lance McDonald plans to release a Bloodborne patch that makes the game run at 60 frames per second - but will give Sony a chance to make it happen on PlayStation 5 first.

In a video showcasing From Software's wonderful action game running at 60fps on a PlayStation 4 Pro, the celebrated modder said he'll let Sony go first "out of respect for PlayStation".

"I'll be releasing this patch publicly once the PlayStation 5 has released and Sony have made it clear whether or not Bloodborne will be enhanced on that system in any way," McDonald said.

"Out of respect for PlayStation, I want them to have the first chance to put 60fps Bloodborne into the hands of players."

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04-2025
FMS schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:

"Modder Lance McDonald plans to release a Bloodborne patch that makes the game run at 60 frames per second - but will give Sony a chance to make it happen on PlayStation 5 first.

In a video showcasing From Software's wonderful action game running at 60fps on a PlayStation 4 Pro, the celebrated modder said he'll let Sony go first "out of respect for PlayStation".

"I'll be releasing this patch publicly once the PlayStation 5 has released and Sony have made it clear whether or not Bloodborne will be enhanced on that system in any way," McDonald said.

"Out of respect for PlayStation, I want them to have the first chance to put 60fps Bloodborne into the hands of players."
moet je wel een dev kit of modded playstation hebben. anders kan je dat niet installeren dacht ik.

• Dalim
FMS schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:

Eerst Burger King die de PS5 UI op hun burgers doet, en nu McDonald's die een Bloodborne mod uitbrengt... Het moet niet gekker worden met die fastfood ketens :+

KFC next???

• Exxus
  • Laatst online: 24-10-2025
Kalder schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Lol neem je het nou serieus? Een ui in het Engels is een onion en heeft niets met User Interface te maken lol, Burger King is natuurlijk een Amerikaans bedrijf dus die grap werkt alleen in Nederlands sprekende landen of andere landen waar ze ui zeggen (ken ik niet maar toch).
Wel mooi gevonden @Bas170 _/-\o_
Iets met even niet verder nadenken haha. Ik heb mijn dag wel :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Flghter1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

moet je wel een dev kit of modded playstation hebben. anders kan je dat niet installeren dacht ik.
Klopt. En dat zullen er niet veel zijn. Ik vind het wel tof dat hij op deze manier aandacht vraagt aan Sony.

@Dalim lal :P

• bram1984
Het zou wel echt glorieus zijn. Mijn GOAT. Krijg meteen zin om weer te spelen als ik dit filmpje zie.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01 18:41
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:02:
Het zou wel echt glorieus zijn. Mijn GOAT. Krijg meteen zin om weer te spelen als ik dit filmpje zie.

[YouTube: Bloodborne 60fps Patch Showcase - Framerate Unlock Hack - Real Gameplay on PlayStation 4 Pro]
wannen lelijk ps3 spel :+
#Blasphemy? :P

• bram1984
BigF25 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

wannen lelijk ps3 spel :+
#Blasphemy? :P
Ja 1080p hè. Als ze 'm dan ook nog eens op 4K krijgen (met RT?), dan ga ik streaken.

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nf9cnCaS6q_kNHh8_iyRN4tFZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5GNVdQEYckXNDoapV3z1ituy.jpg?f=user_large

De actie van Burger King is al gelekt.

• cold_as_ijs
Raem schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:12:
[Afbeelding]

Dat moet dan wel een hele grote burger worden >:)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik vraag me toch af of de airflow wel gaat werken zo :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• FMS
  • Niet online

FMS

bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Ja 1080p hè. Als ze 'm dan ook nog eens op 4K krijgen (met RT?), dan ga ik streaken.
Ziet er soms 720p uit. Slechte AA en AF. En crappy frame pacing.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[Afbeelding]

Met ui?

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Dalim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Eerst Burger King die de PS5 UI op hun burgers doet, en nu McDonald's die een Bloodborne mod uitbrengt... Het moet niet gekker worden met die fastfood ketens :+

KFC next???
Ook KFC had een antwoord op de PS5 hype. 😋

https://twitter.com/kfcga.../1271487675929890816?s=20

• Kyhfin
[Afbeelding]

Gerucht gaat dat je hem ook verticaal kan bestellen

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04-2025
Kyhfin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Gerucht gaat dat je hem ook verticaal kan bestellen
schijnt ook hele goede cooling te hebben. meestal zijn die dingen al lauw voordat ze je bek in gaan :P

• Zvennn
  • Laatst online: 23-11-2025
Flghter1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

schijnt ook hele goede cooling te hebben. meestal zijn die dingen al lauw voordat ze je bek in gaan :P
Maar wel een stille burger

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:02:

[YouTube: Bloodborne 60fps Patch Showcase - Framerate Unlock Hack - Real Gameplay on PlayStation 4 Pro]
Heb bloodbourne gespeeld toen ie gratis was bij PSplus. Vond het grafisch echt niet om te gluren. Aliased as fuck en een framepacing van een blind paard met 3 benen. Dit filmpje is grafisch zowaar nog lelijker. Zal wel dezelfde hack zijn als met het item van digital foundry, maar daar kregen ze Bloodborne op een ps4pro zelfs niet steady 60fps op 720p.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 13-10-2020 16:20 ]

• Caayn
  • Niet online
Bloodborne maakt gebruik van een dikke laag chromatic aberration ( :r ) wat de image quality niet helpt.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De game heeft zoveel potentie.

Ik ken genoeg mensen die zouden betalen voor een upgrade versie.
Raar dat de studio die game zo gigantisch verwaarloosd.
Had ook gehoord dat bloodborne rampzalig in mekaar is gezet performance betreft.

• bram1984
pokle312 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:31:

Had ook gehoord dat bloodborne rampzalig in mekaar is gezet performance betreft.
Ja hoor. Zou er blind 8 tientjes voor neertellen. :Y

• pokle312
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Als ik 4k 60fps+alle dlc ervoor zou krijgen zou ik dit ook zeker doen.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-01 13:07
Over Fromsoftware gesproken, gaan we ooit nog wat horen over Elden Ring?

• pokle312
  • Niet online
Ambition88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:40:
Verwacht iemand uberhaupt iets van die game?

Letterlijk niks gezien van die game naast een trailer met vreemd geluid.

• bram1984
pokle312 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Als ik 4k 60fps+alle dlc ervoor zou krijgen zou ik dit ook zeker doen.
Ja soort ultimate edition met Old Hunters erbij. Take my money.

• Raem
Ambition88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:40:
Ze wachten nog tot George R.R.Martin klaar is met schrijven.

• cold_as_ijs
Raem schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Die is waarschijnlijk dood voordat hij klaar is met schrijven :s

Zou wel jammer zijn als we er nooit achter komen hoe GoT werkelijk eindigt

• pokle312
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Als die maar halverwege niet stopt en het aan D&D(dom en dommer)door geeft

• bram1984
cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Die is waarschijnlijk dood voordat hij klaar is met schrijven :s

Zou wel jammer zijn als we er nooit achter komen hoe GoT werkelijk eindigt
Lord Sakai verslaat Khotun Khan en ze leven nog lang en gelukkig. 8)

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
pokle312 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:31:

FromSoft heeft er niet zoveel over te zeggen volgens mij, gezien Sony de eigenaar is van de Bloodborne IP. Neemt niet weg dat ik heeeeel blij zou worden van een upgrade versie. Bloodborne is mijn favoriete spel ooit.

• cold_as_ijs
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Jaa zeg, GoT is nu helemaal verpest nu ik het einde ken :( ;(
Wat een drama zeg....
Heeft dan weinig zin meer om dit spel op 60 FPS te gaan spelen >:)

• Hulleman
Wat is iedereen toch lyrisch over bloodbourne. Toch nog maar een keer een kans geven als er een opgepoetste PS5 versie komt.

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Lees ik hier het plot van GoT? Ik moet de game nog uitspelen.

• pokle312
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:06:
Wat is iedereen toch lyrisch over bloodbourne. Toch nog maar een keer een kans geven als er een opgepoetste PS5 versie komt.
Niet te snel opgeven, vooral blijven proberen totdat je snapt hoe het spel werkt.
Je gaat vaak dood, zeg het alvast, niks raars aan.

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06-2025
https://nl.pepper.com/aan...tb-bol-select-deal-164207

Zal dit wat zijn om de schijfruimte wat te verbreden?

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Zal alleen werken voor PS4 games neem ik aan áls uberhaupt, maar je kunt er wat ik begreep wel spellen op kopieeren alleen als je die dan wil spelen moet je ze weer op de SSD van de PS5 zetten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31
Volgens mij heeft FROM gewoon niet veel zin om nog moeite te steken in Bloodborne zolang het een Playstation exclusive is. Ze hebben ook niet eens de moeite gedaan om een PS4 Pro patch te maken.

Maar nu zou er toch iemand bezig zijn met een remaster die zowel naar PS5 als PC komt. Ik denk dat ze de aankondiging nog wat uitstellen, omdat Bloodborne en de Demon's Souls remake volledig dezelfde doelgroep hebben.

Via Amazon Prime nu ook een gewone externe HDD voor 33 euro (1TB) en 48 euro (2TB)
Misschien interessant als je heel goedkope storage voor je PS5 zoekt (of PS4)...

[ Voor 36% gewijzigd door Anton.net op 13-10-2020 17:33 ]

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Ik denk niet dat je blind heel veel van de performance upgrade mee zult krijgen eigenlijk.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Anton.net schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:30:
Volgens mij heeft FROM gewoon niet veel zin om nog moeite te steken in Bloodborne zolang het een Playstation exclusive is. Ze hebben ook niet eens de moeite gedaan om een PS4 Pro patch te maken.

Maar nu zou er toch iemand bezig zijn met een remaster die zowel naar PS5 als PC komt. Ik denk dat ze de aankondiging nog wat uitstellen, omdat Bloodborne en de Demon's Souls remake volledig dezelfde doelgroep hebben.
From heeft er niets over te zeggen, het eigendom van de IP is Sony, Sony besluit inzake sequels, remakes, remasters etc. From kan van alles willen of niet willen, Sony bepaalt helaas hierin. De Demon Souls remake is volledig door Bluepoint gedaan, daar heeft From geen werk aan gehad.

Ik zie liever dat From Elden Ring afmaakt en dat ze Bloodborne via een andere party wat laten oppoetsen qua Framerate vooral.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31
@Vildhjarta Weet ik wel hoor.
Maar denk jij dan niet dat Sony wel vragende partij was om ten minste een ps4 pro patch te maken?
Of een sequel? Daar zouden ze voor smeken bij FROM, gezien het succes. Die zijn er (tot nu toe) nooit gekomen...
Sony kan willen wat ze maar willen, maar ze moeten iemand hebben die het voor ze kan maken. Denk eerder dat het voorlopig FROM is die 'neen' zegt.
Misschien dat Bluepoint die Bloodborne remaster overneemt ja, dat weten we niet.

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:06:
Laten we eerst eens beginnen met het goed te schrijven. :p

Ja en voor de rest: game druipt van de sfeer en mysterie en heeft voor mij qua gameplay veel andere games verpest. Ik was er destijds echt zwaar verslaafd aan. Het gevoel van beter worden blijft voor mij tot op heden ongeëvenaard. Dat aangevuld met vette lore en de meest gefreakte enemy designs. Ik vind het pure kunst.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
En net als met kunst de één vindt het prachtig en de ander vindt het bagger :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 212 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden