• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:21
poor Leno schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Maar tóch is het anders (althans, was..) Als ik bijvoorbeeld Battlefield op 3D audio heb staan, op stereo stand of met virtual surround, dan klinkt het beiden slechter dan als ik bij een vriend van mij luister die een 3D Sony Platinum headset heeft.. (Ik heb de Gold 2)

Nu is de kans wel veel groter dat met Tempest dit helemaal opnieuw is aangepakt en wél goed is, maar anders ga ik toch voor de nieuwe 3D headset.. (Waarvan de 99,- me best meevalt in vergelijking met de Platinum :) )
Kom dit op reddit tegen
https://www.reddit.com/r/..._audio_for_official_sony/
Conclusie is dat de ps4 geen hw ondersteuning heeft voor 3d audio. Dit zit wel in de platinum headset ingebakken en bv ook psvr. Dus kan wel kloppen dat het niet werkt op je gold.

Ik speel trouwens nu bioshock 1, als er 1 game brakke audio implementatie heeft is het die wel. Is natuurlijk een oude game, maar zelden zo slecht meegemaakt. Je hoort mensen naast je terwijl ze 3 kamers verder zitten. Net of muren niet bestaan voor geluid
Twixie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Volgens mij komt dat omdat de encoding van 5.1 kanalen naar stereo gebeurt door de headset zelf (of eigenlijk die dongle) en niet door de PS4. Dus goed mogelijk dat de Gold minder/slechtere processing heeft dan de Platinum set.
Ja zou goed kunnen, geen idee.. Ik ga iig wachten op grondige reviews en evt zelf testen voordat ik tot een aankoop overga :)

En wat ik heb begrepen is dat die nieuwe headset (en misschien de oudere gold/platinum) de enige is die de Tempest tech/ stereo 3D blabla draadloos gaat ondersteunen..

Dat is voor mij toch wel doorslaggevend, want ik heb echt een hekel om bedraad ergens aan vast te zitten, dan wel met een controller, dan wel met een headset.. :X

Na 5 min:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/k06v7.jpg

_O-

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:19
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:53:
Ooof de eerste Dirt 5 next gen beelden zien er niet best uit. Helaas nog geen PS5 footage. Ben benieuwd of het daarop ook zo ruw is. Resolution mode is dynamisch (1440p - 2160p) met gemiddeld 40fps en dips tot 30fps en pop-in.
Dit wisten we bijna een maand geleden toch ook al?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04-2025
Jumpman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

[...]

ik zou zodra de ps5 in huis is nooit meer een game aanschaffen die niet 60fps ondersteund. al zou het downscaled 1440p zijn. zodra 60fps geen optie is komt het hier niet meer binnen :)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[...]

[...]

Nee er is duidelijk verschil tussen de SX en SS, je moet de 4K video van gamespot maar bekijken daar ziet het er beter uit dan op die IGN video van 1080p
Zal jullie die paar kliks besparen:

[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 12-10-2020 11:15 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
poor Leno schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
En wat ik heb begrepen is dat die nieuwe headset (en misschien de oudere gold/platinum) de enige is die de Tempest tech/ stereo 3D blabla draadloos gaat ondersteunen..
De Gold en Platinum gaan gewoon werken met de USB dongle die ze nu al hebben.
Volgens mij is het overigens een alles of niets. Namelijk ofwel werkt een headset helemaal niet draadloos met de PS5 (cfr vele Bluetooth headsets op de PS4), ofwel werkt hij wel en dan maakt het niet uit of het stereo of virtuele 3D (via Tempest) is.
Mogelijk werken gewone Bluetooth audio-profielen niet deftig omwille van audio-compressie die toegepast wordt ? Ik kan me immers wel inbeelden dat compressie de psycho-akoestische truukjes van virtuele 3D in de war kunnen brengen. Anderzijds is audio op YouTube volgens mij ook altijd (lossy) compressed, en toch heb je daar bvb die 3D Barber Shop demo die vrij goed werkt.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
Verwachten we deze week nog nieuwe aankondigingen? Toch officieel nog een maandje voor de release (in de USA etc.) .. en het is nog best stil.

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Ja zou goed kunnen, geen idee.. Ik ga iig wachten op grondige reviews en evt zelf testen voordat ik tot een aankoop overga :)

Dat is voor mij toch wel doorslaggevend, want ik heb echt een hekel om bedraad ergens aan vast te zitten, dan wel met een controller, dan wel met een headset.. :X

Na 5 min:

[Afbeelding]

_O-
Sony heeft al bevestigd dat alle headsets gewoon 3D audio ondersteunen, ongeacht of ze met USB (dongle) of 3.5mm aangesloten zijn ;)

3D audio blijft effectief intern op de PS5 en zal als twee kanaals (ie: stereo) audio verstuurd worden naar de headset. Meer kanalen heeft ook geen zin omdat je maarr twee drivers hebt in een headset.
Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Sony heeft al bevestigd dat alle headets gewoon 3D audio ondersteunen, ongeacht of ze met USB of 3.5mm aangesloten zijn ;)

3D audio blijft effectief intern op de PS5 en zal als twee kanaals (ie: stereo) audio verstuurd worden naar de headset. Meer kanalen heeft ook geen zin omdat je meer twee drivers hebt in een headset.
Maar ook draadloos? Want anders heeft t ook geen nut om een nieuwe headset uit te brengen die specifiek 3D audio heeft :?

Ben benieuwd of het echt een verschil is tussen een stereo headset die t signaal doorkrijgt, of een 'echte' 3D headset die het signaal beter verwerkt..

• Twixie
Ofwel is er iets mis met mijn PC/YouTube, ofwel is die video belachelijk gecomprimeerd, waardoor je de beelden totaal niet kunt beoordelen. Kijk bvb naar die Split Time op 1:43.

• Twixie
poor Leno schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Ben benieuwd of het echt een verschil is tussen een stereo headset die t signaal doorkrijgt, of een 'echte' 3D headset die het signaal beter verwerkt..
Volgens mij kan de processing in een headset nooit de processing in de console zelf overtreffen. De console heeft gewoon een pak meer processing power om die encoding te doen. Trouwens, hoe ik het begrepen had, worden games geprogrammeerd naar een 3D audio model, en niet naar bvb DTS of Dolby Atmos. Dus het heeft dan ook weinig zin om een 5.1 signaal naar een headset te sturen. Kan je beter zelf (i.e. de Tempest engine) gewoon direct de stereo encoding doen en dat stereo-signaal naar de headset sturen, zelfs al is het een headset die 5.1 kan recoden.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

[...]

Dat was Series S.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:12
[...]

Maar ook draadloos? Want anders heeft t ook geen nut om een nieuwe headset uit te brengen die specifiek 3D audio heeft :?

Die 3D-headsets hebben vaak erbarmelijk geluid is mijn ervaring. Ze proberen wat surround gevoel over te brengen maar ik vind dat vaak heel slecht klinken. Games geoptimaliseerd voor Sony 3D platinum headset was erg overtuigend. Verder was die 3D-platinum headset belabberd qua geluid.

Heb de PS5 headset maar gekocht, maar verwacht er heel weinig van moet ik zeggen.

• bram1984
[...]

Die van Sony wel. Bluetooth headsets kan je bekabeld aan je controller hangen.

• Twixie
cold_as_ijs schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Conclusie is dat de ps4 geen hw ondersteuning heeft voor 3d audio. Dit zit wel in de platinum headset ingebakken en bv ook psvr. Dus kan wel kloppen dat het niet werkt op je gold.
De Gold is evenzeer een 7.1 virtual surround headset. Maar zoals je zelf aanhaalt en ik hierboven al zei: de conversie van 5.1/7.1 naar een stereo-signaal gebeurt door de headset (of dongle) zelf en daar kan dus ook behoorlijk wat verschil in zitten. De Platinum zal gewoon een veel betere processor hebben om die conversie te doen.

PS: De PSVR illustreert overigens het principe van de Tempest engine, want je kan in een PSVR eender welke stereo headset pluggen. En de bijgeleverde headset is gewoon een spotgoedkoop set oortjes. Natuurlijk zit je bij PSVR ook nog met het feit dat het geluidsveld de bewegingen van je hoofd volgen, wat natuurlijk nog veel meer bijdraagt aan localisatie van geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 12-10-2020 11:35 ]

Nouja, ik zal t allemaal wel zien (of horen) .. ik wacht iig op reviews en wat meer duidelijkheid :)

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023
Twixie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Ofwel is er iets mis met mijn PC/YouTube, ofwel is die video belachelijk gecomprimeerd, waardoor je de beelden totaal niet kunt beoordelen. Kijk bvb naar die Split Time op 1:43.
Daar had ik totaal geen last van bij het bekijken van die video op m'n 1440p monitor.
Krijg je hetzelfde resultaat als je hem via de YT app op een 4K TV kijkt of desnoods via de YT app van de PS4?

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 12-10-2020 11:41 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Twixie
Kalder schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Daar had ik totaal geen last van bij het bekijken van die video op m'n 1440p monitor.
Ik heb welliswaar maar een 1200p monitor, maar dat zou geen verschil mogen maken. Net eens op de iPad gekeken en ook daar is er enorm veel compressie.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is vast al voorbij gekomen, deze topics gaan zo snel... maar toch mooi om te zien dat maar een handjevol PS4 games niet backwards compatibel is! Het kan zijn dat oude games 30fps blijven, een boel nieuwere games kunnen (zonder extra patches) 60fps lopen. EN natuurlijke snellere laadtijden.

Deze doen het niet, de rest dus wel.
  • Afro Samurai 2: Revenge of Kuma Volume One (Versus Evil)
  • DWVR (Mad Triangles) (PlayStation VR title)
  • Hitman Go: Definitive Edition (Square Enix)
  • Joe’s Diner (United Independent Entertainment)
  • Just Deal With It! (Super Punk Creative)
  • TT Isle of Man: Ride on the Edge 2 (Nacon)
  • Robinson: The Journey (Crytek) (PlayStation VR title)
  • Shadow Complex Remastered (Epic Games)
  • Shadwen (Frozenbyte)
  • We Sing (THQ Nordic)
Edit: haha zie dat het al 3 dagen oud nieuws is ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 12-10-2020 13:28 ]

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:44
Kalder schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Nee er is duidelijk verschil tussen de SX en SS, je moet de 4K video van gamespot maar bekijken daar ziet het er beter uit dan op die IGN video van 1080p
Zal jullie die paar kliks besparen:
[YouTube: Dirt 5 Xbox Series X 4K Gameplay - Ice Drifting And Rally Racing]
Vind het niet heel fantastisch. Wil niet kritisch overkomen, maar om maar een voorbeeld te noemen: Driveclub was altijd zo ondergewaardeerd en zag er fantastisch uit bij release van de PS4. Dat is de racegame die ik het meest heb gespeeld op de vorige/huidige generatie.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Gusev schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Vind het niet heel fantastisch. Wil niet kritisch overkomen, maar om maar een voorbeeld te noemen: Driveclub was altijd zo ondergewaardeerd en zag er fantastisch uit bij release van de PS4. Dat is de racegame die ik het meest heb gespeeld op de vorige/huidige generatie.
Je mag best kritisch over komen. De eerste Dirt 5 beelden/geruchten vind ik ronduit belachelijk. Native 4K en dan niet eens 60fps halen :') De game ziet er heel wat minder goed uit dan GT Sport en de afgelopen Forza games en die draaiden op 1800p/native 4K @ 60fps Op de Pro en One X.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Sluw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:27:
Het is vast al voorbij gekomen, deze topics gaan zo snel... maar toch mooi om te zien dat maar een handjevol PS4 games niet backwards compatibel is! Het kan zijn dat oude games 30fps blijven, een boel nieuwere games kunnen (zonder extra patches) 60fps lopen. EN natuurlijke snellere laadtijden.

Deze doen het niet, de rest dus wel.
  • Afro Samurai 2: Revenge of Kuma Volume One (Versus Evil)
  • DWVR (Mad Triangles) (PlayStation VR title)
  • Hitman Go: Definitive Edition (Square Enix)
  • Joe’s Diner (United Independent Entertainment)
  • Just Deal With It! (Super Punk Creative)
  • TT Isle of Man: Ride on the Edge 2 (Nacon)
  • Robinson: The Journey (Crytek) (PlayStation VR title)
  • Shadow Complex Remastered (Epic Games)
  • Shadwen (Frozenbyte)
  • We Sing (THQ Nordic)
Edit: haha zie dat het al 3 dagen oud nieuws is ;(
Waarvan de DWVR dev al met een patch bezig is. Wellicht volgen er meer. Toch een aardige score, 9 games die niet werken na al die bezorgdheid. O+
Gusev schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Dit inderdaad. Zowel DriveClub op de standaard PS4 als Forza (Horizon) op de Standaard Xbox One zien er beter uit dan dit. Dirt 5 is echt een aanfluiting. 120fps @ 1080p is prima, maar van de res mode mag je toch wel verwachten dat een arcade racer op een locked 60fps draait. De vraag is nu dus of de dev onkundig is geweest of dat ze bijvoorbeeld problemen met de SDK/hardware hebben.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 19:23

TDB

Hoop dat SingStar het ook blijft doen eerlijk gezegd.

PSN: TDBtje

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:05:
Dit inderdaad. Zowel DriveClub op de standaard PS4 als Forza (Horizon) op de Standaard Xbox One zien er beter uit dan dit. Dirt 5 is echt een aanfluiting. 120fps @ 1080p is prima, maar van de res mode mag je toch wel verwachten dat een arcade racer op een locked 60fps draait. De vraag is nu dus of de dev onkundig is geweest of dat ze bijvoorbeeld problemen met de SDK/hardware hebben.
Onkunde zal het niet zijn, aangezien Dirt 5 door grotendeels dezelfde mensen wordt gemaakt als DriveClub.
Personeel van Evolution Studios (DriveClub) werken nu voor CodeMasters Cheshire (Dirt 5). Zal eerder aan de middelen liggen denk ik (budget, engine, tijd etc.)

• Sluw
TDB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:09:
Nou, dat is toch bevestigd met het lijstje paar posts terug 8)

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-01 16:36
TDB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:09:
Dat hoop ik ook, heb aardig wat nummers gekocht en blijft op avondjes met vrienden nog steeds erg leuk.
Sluw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Nou, dat is toch bevestigd met het lijstje paar posts terug 8)
Dat is We Sing, een ander zing spel.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
bambam1979 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Dat hoop ik ook, heb aardig wat nummers gekocht en blijft op avondjes met vrienden nog steeds erg leuk.

[...]

Ik denk dat @Sluw bedoelt dat het (indirect) bevestigd is dat SingStar werkt, omdat het dus niet in het lijstje games staat wat niet werken.

Daarnaast is SingStar een Sony game, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

• Sluw
bambam1979 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

[...]

Sony zegt dat alle PS4 games gewoon werken behalve dat lijstje van 10 games (waarvan de meeste totaal onbekend en oud).

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10
Digital Foundry is het toch niet echt eens met de bevindingen van Dirt 5 hier in het topic:)
Is weliswaar op de concurrent uitgetest maar dat zal weinig verschil maken, ze zijn toch echt wel onder de indruk.

Lijkt me toch wel een toffe game voor de eerste maanden van de next gen

[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 12-10-2020 16:00 ]

Playstation 5

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
Stylze schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:59:
Digital Foundry is het toch niet echt eens met de bevindingen van Dirt 5 hier in het topic:)
Is weliswaar op de concurrent uitgetest maar dat zal weinig verschil maken, ze zijn toch echt wel onder de indruk.
Dat is hun goed recht.

Wellicht dat het "gevoel" tijdens het spelen een deel goed maakt, maar op basis van de beelden die ik zelf gezien heb vind ik het zwaar teleurstellend.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:41
https://youtu.be/WzgYbldHwFM

Godfall gameplay, incl. een bossfight. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen, ook een next-gen showcase.

• bambam1979
Dalim schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat @Sluw bedoelt dat het (indirect) bevestigd is dat SingStar werkt, omdat het dus niet in het lijstje games staat wat niet werken.

Daarnaast is SingStar een Sony game, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
Sluw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Sony zegt dat alle PS4 games gewoon werken behalve dat lijstje van 10 games (waarvan de meeste totaal onbekend en oud).
Zo had ik hem inderdaad niet opgevat :+

Al is het nog steeds een vraagteken, omdat Sony onlangs de stekker uit SingStar heeft getrokken.

• Sluw
bambam1979 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

[...]

Zo had ik hem inderdaad niet opgevat :+

Al is het nog steeds een vraagteken, omdat Sony onlangs de stekker uit SingStar heeft getrokken.
Meestal betekent dat gewoon dat de online services stoppen, je kunt 'm vast nog spelen alleen geen nieuwe liedjes kopen en wie weet wat er online nog meer meer kan bij Sing Star. Voor de zekerheid de game even backuppen op een externe schijf.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Trishul schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:28:

Godfall gameplay, incl. een bossfight. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen, ook een next-gen showcase.
Zit nu te kijken, ziet er netjes uit alleen op 10:55 zie je een soort ding hangen in de lucht achter de character en de textures lod verandering erop is niet wat ik had verwacht te gaan zien next gen. Zeker ivm de ssd.. hoop dat dit is omdat oudere build is.

Edit: als ik verder kijk lijkt de frame rate ook niet echt stabiel soms dus denk idd early build.

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 12-10-2020 17:01 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Hier is trouwens een leuk stuk over waarom PS3 niet snel geëmuleerd zal worden op de PS5. Wat mij trouwens verbaasde is dat de SPU's in de CELL schijnbaar in bepaalde aspecten nog kunnen matchen met huidige technieken.

YouTube: Why is the Sony PlayStation PS3 so hard to emulate ? | MVG

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• bram1984

Ik hoor niemand over het geluid. Volgens mij klinkt dit heel sappig. :9~

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ziet er lekker uit zeg. Ga mijn TV toch maar eens vervangen. een 5 jaar oude Full-HD Sony Bravia LCD tv gaat dit nooit zo mooi kunnen weergeven. En dan moet ik mijn 15 jaar oude simpele 5.1 Panasonic ook maar eens vervangen. Lijkt die PS5 toch best nog goedkoop :X

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:41
majoh schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
Ziet er lekker uit zeg. Ga mijn TV toch maar eens vervangen. een 5 jaar oude Full-HD Sony Bravia LCD tv gaat dit nooit zo mooi kunnen weergeven. En dan moet ik mijn 15 jaar oude simpele 5.1 Panasonic ook maar eens vervangen. Lijkt die PS5 toch best nog goedkoop :X
Voor de PS5 heb ik mijn 11,5 jaar oude 40" Sony LCD ook maar vervangen door een LG CX. Qua formaat maar naar een 48" gegaan, maar dat is het max voor mijn Amsterdamse woning. Maar wow, wat een scherm! :D

PSN: Redrafted

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Xerox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Voor de PS5 heb ik mijn 11,5 jaar oude 40" Sony LCD ook maar vervangen door een LG CX. Qua formaat maar naar een 48" gegaan, maar dat is het max voor mijn Amsterdamse woning. Maar wow, wat een scherm! :D
Die staat ook op mijn shortlist, de 48 of de 55... Mooi spul :)

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:06
SkyStreaker schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:03:
Hier is trouwens een leuk stuk over waarom PS3 niet snel geëmuleerd zal worden op de PS5. Wat mij trouwens verbaasde is dat de SPU's in de CELL schijnbaar in bepaalde aspecten nog kunnen matchen met huidige technieken.

YouTube: Why is the Sony PlayStation PS3 so hard to emulate ? | MVG
Cell was moeilijk, maar wel een monster cpu. Staat me bij dat Sony eigenlijk van plan was 2 Cell's te gebruiken maar door haast met de concurrent en "snel" een gpu in drukte. Het verschil met de slome ps4 was enorm. En alsnog zulke beelden uit een ps4 geperst. Zoo benieuwd naar wat de ps5 gaat uitspugen over paar jaartjes.

• Hulleman
Stylze schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:59:
Digital Foundry is het toch niet echt eens met de bevindingen van dit topic. ze zijn toch best wel onder de indruk
#hoedan.....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
Xerox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Deze staat ook boven aan mijn lijstje (55") maar dan wel pas als die onder de €1000 zakt. 😋

• Hulleman
*knip* geen V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 12-10-2020 22:56 ]

Verwijderd

Hier ook eerder dit jaar een Panasonic 40” full-hd tv uit 2015 geuprade naar een C9 55” met het oog op de next-gen. Verwacht niet dat de C9 tijdens de levensduur van de PS5 moet upgraden.

Afgelopen generatie moest dit eigenlijk wel. Die full-hd tv voldeed prima voor de base machines, maar niet voor de enhanced.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-01 19:46
Aangezien ik altijd aan mijn bureau game en 1440p waarschijnlijk niet ondersteund gaat worden door de PS5 (valt te verwachten) ben ik aan het kijken naar een 4K/60 scherm met minimaal hdmi 2.0, puur voor gamen op console. Mijn huidige 1440p/165hz monitor (gebruik voor game pc via displayport) heeft maar hdmi 1.4, dus hogere frames zijn sowieso al niet mogelijk met 1.4.

Is een 'standaard' 4K monitor van ca. 300 euro een optie voor PS5 gebruik? Ik heb op dit moment een PS4 Pro die natuurlijk ook al niet tot zijn recht komt op mijn 1440p monitor omdat hij dan op 1080p gaat draaien. Is een standaard 4K/60hz/4-5ms/HDR10/IPS voldoende voor console gaming denken jullie? Neem aan dat de PS5 geen voordelen gaat hebben met Freesync, Gsync of dat soort dingen?

• bambam1979
Sluw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Meestal betekent dat gewoon dat de online services stoppen, je kunt 'm vast nog spelen alleen geen nieuwe liedjes kopen en wie weet wat er online nog meer meer kan bij Sing Star. Voor de zekerheid de game even backuppen op een externe schijf.
Ik hoop dat je gelijk hebt, zou mooi zijn :)

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
@Alexknl Gaat opzich prima op een monitor. Probleem is alleen dat er amper monitoren zijn met degelijke HDR.
Ik heb naast mijn PC een LG27UL650 staan. Die voldoet eigenlijk volledig aan de specs die jij omschrijft, zeer goede monitor zo rond de 350.
Heb er mijn PS4 Pro ook een tijdje op gebruikt. Speelt heel lekker eigenlijk en ziet er ook goed uit, enkel van de HDR moet je niks verwachten. Het is een HDR400 paneel, wat opzich al redelijk is voor een monitor, maar het SDR beeld ziet er gewoon beter uit dan met HDR aan.
Vraag is natuurlijk of je HDR echt nodig hebt op een monitor. Je zit vrij dicht bij een monitor, dus dan wil je geen 600nits in je ogen hebben branden..

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Anton.net schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:30:
@Alexknl Gaat opzich prima op een monitor. Probleem is alleen dat er amper monitoren zijn met degelijke HDR.
Ik heb naast mijn PC een LG27UL650 staan. Die voldoet eigenlijk volledig aan de specs die jij omschrijft, zeer goede monitor zo rond de 350.
Heb er mijn PS4 Pro ook een tijdje op gebruikt. Speelt heel lekker eigenlijk en ziet er ook goed uit, enkel van de HDR moet je niks verwachten. Het is een HDR400 paneel, wat opzich al redelijk is voor een monitor, maar het SDR beeld ziet er gewoon beter uit dan met HDR aan.
Vraag is natuurlijk of je HDR echt nodig hebt op een monitor. Je zit vrij dicht bij een monitor, dus dan wil je geen 600nits in je ogen hebben branden..
Ik heb HDR op mijn monitor, maar heb het uit staan. Ik vind het beeld niet mooi. Op mijn TV staat het wel aan.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Gewoon lekker houden joh. Die gaat het nog prima doen met de PS5. Ik houd mij B7 voorlopig ook. Ik verwacht niks van 120fps en alleen VRR vind ik het vooralsnog niet waard.
Eens, ik heb een 55E7 en die hoeft voorlopig echt nog niet de deur uit <3

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nu een ks8000 die inmiddels 4 jaar oud is. Zat er ook aan te denken om hem te vervangen voor een q95t maar als ik zie dat de games ook next gen voorlopig moeite hebben met 120fps wacht ik ook nog.

• Deleon78
  • Laatst online: 14:08
Mutatie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Cell was moeilijk, maar wel een monster cpu. Staat me bij dat Sony eigenlijk van plan was 2 Cell's te gebruiken maar door haast met de concurrent en "snel" een gpu in drukte. Het verschil met de slome ps4 was enorm. En alsnog zulke beelden uit een ps4 geperst. Zoo benieuwd naar wat de ps5 gaat uitspugen over paar jaartjes.
Nu ze op x86 zitten, zou ik niet meer rekenen op de verbeteringen zoals je bij een dedicated / specialized platform die ziet :(

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Deleon78 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Nu ze op x86 zitten, zou ik niet meer rekenen op de verbeteringen zoals je bij een dedicated / specialized platform die ziet :(
Waarom denk je dat?

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-01 19:46
Anton.net schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:30:
Zat zelf te kijken naar deze, wel leuke prijs (279);
pricewatch: Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Ohja die optical aansluiting voor audio is wel een gemis.
Als 2.0 audio extractor neem ik denk ik de DeLOCK 63276.

• Deleon78
Omdat men bv cell nog moest leren. X86 is niet nieuw meer te noemen. Dasr zijn de trucs wel zo'n beetje uit de hoge hoed denk ik.
Tis maar een mening, weet er verder weinig van, kan het mis hebben ;)

Verwijderd

Kenny_026 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:57:
Ik heb nu een ks8000 die inmiddels 4 jaar oud is. Zat er ook aan te denken om hem te vervangen voor een q95t maar als ik zie dat de games ook next gen voorlopig moeite hebben met 120fps wacht ik ook nog.
Ik denk 120fps interessant kan zijn bij lekkere snappy indie titels. Denk aan 2d platformers, een low poly shooter of juist pixelachtige games. Juist zulke titels zijn interessant op 120fps.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-01 17:31
Deleon78 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

Omdat men bv cell nog moest leren. X86 is niet nieuw meer te noemen. Dasr zijn de trucs wel zo'n beetje uit de hoge hoed denk ik.
Tis maar een mening, weet er verder weinig van, kan het mis hebben ;)
De PS4 is toch ook gewoon x86 en daar zie je ook dat games die de afgelopen tijd uit zijn gekomen nog mooier en gelikter zijn dan de games die bij release uitkwamen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Deleon78
Ozzie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

De PS4 is toch ook gewoon x86 en daar zie je ook dat games die de afgelopen tijd uit zijn gekomen nog mooier en gelikter zijn dan de games die bij release uitkwamen.
Klopt, maar dat voor mn gevoel mee met de ontwikkelingen op x86, waar Cell een steilere curve had.
In bet begin is er nog veel te halen, naar mate de tijd verstrijkt steeds minder.

Ofzo ;)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:39
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 12-10-2020 21:23 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Hele discussies over TV's en monitoren horen niet in dit topic

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Gewoon lekker houden joh. Die gaat het nog prima doen met de PS5. Ik houd mij B7 voorlopig ook. Ik verwacht niks van 120fps en alleen VRR vind ik het vooralsnog niet waard.
Die gaat ook echt niet weg hoor :) die 120fps is leuk en aardig, maar dat gaat nooit op native 4K gehaald worden. Dirt 5 is daar al een goed voorbeeld van.

• Caayn
  • Niet online
Deleon78 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Klopt, maar dat voor mn gevoel mee met de ontwikkelingen op x86, waar Cell een steilere curve had.
In bet begin is er nog veel te halen, naar mate de tijd verstrijkt steeds minder.

Ofzo ;)
Een stijle learning curve, zoals Cell had, zorgt meer voor slechtere ports, met name in het begin.

De groeie en verbeteringen lijken groter doordat het start punt ook lager is omdat het vrij lastig is om fatsoenlijke performance uit de vreemde hardware te krijgen door een gebrek aan kennis en tooling.

Verbeteringen in render technieken en/of nieuwe technieken zorgen uiteindelijk voor de grootste stap in fidelity, soms is daar nieuwe hardware voor nodig (Ray Tracing) en soms niet (checkerboard, PBR, etc.).

Ook de komende generatie zullen er genoeg nieuwe technieken bedacht en toegepast worden die een sprong in grafische fidelity zullen geven. Zelfs met "maar" x86 CPUs.

Een console is meer dan enkel de CPU ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 12-10-2020 21:15 ]

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12-2025

lorenzopot

fenomenaal

Wat een stilte zeg... Wehkamp zijn fuck ups zorgde in ieder geval voor een adrenaline rush :+

• bram1984
lorenzopot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:39:
Wat een stilte zeg... Wehkamp zijn fuck ups zorgde in ieder geval voor een adrenaline rush :+
Iets met een storm. ;)

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12-2025

lorenzopot

fenomenaal

Helaas denk ik dat deze stilte nog gaat blijven tot ongeveer 18 november. Misschien een amerikaanse drop met Prime day, maar verder verwacht ik weinig :X

• Rck010

• bram1984
lorenzopot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Helaas denk ik dat deze stilte nog gaat blijven tot ongeveer 18 november. Misschien een amerikaanse drop met Prime day, maar verder verwacht ik weinig :X
Nee hoor. Oktober heeft tot nu toe redelijk wat info opgeleverd. Ik verwacht binnen 2 weken de UI reveal. Wellicht deze week al. Ik denk dat ze nu iedere week met iets komen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10
Ziet er Fake uit, comments eronder zeggen ook allemaal concept etc.

Playstation 5

• Rck010
Ah.. Kwam 'm tegen, ook niet echt verder gekeken ofzo. Verwacht niet dat die UI nog heel lang op zich laat wachten.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
lorenzopot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

De teardown is net geweest, wat verwacht je dan, elke dag een video van Sony?

Ik verwacht nog wel een officiële video met de UI reveal en de nieuw UX features waar Sony eerder over sprak.

Intussen is er nieuws via de Playstation blog naar buiten gekomen over compatible randapparatuur, backwards compatibility etc. Er zijn regelmatig beelden van next gen games naar buiten gekomen, wat wil je dan nog meer?

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 12-10-2020 22:09 ]

• bram1984
Ik verwacht een hoop van die UI. Ze zijn daar zo geheimzinnig over.

• giantgiantus
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:15:
Ik hoop ook echt dat de shop het weer goed gaat doen op m’n iPhone. Dat voelt nu toch wel zo ouderwets.

• bram1984
giantgiantus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:19:
[...]

Ik hoop ook echt dat de shop het weer goed gaat doen op m’n iPhone. Dat voelt nu toch wel zo ouderwets.
Die mag wel op de schop ja. Hoewel ik vrijwel alles via mijn mobiel of laptop koop, eigenlijk.

• giantgiantus
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Die mag wel op de schop ja. Hoewel ik vrijwel alles via mijn mobiel of laptop koop, eigenlijk.
Ja maar juist op de iPhone werkt het dramatisch.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:15:
Ik niet, kleine evolutie, niets bijzonders...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Chaoss schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

De teardown is net geweest, wat verwacht je dan, elke dag een video van Sony?

Ik verwacht nog wel een officiële video met de UI reveal en de nieuw UX features waar Sony eerder over sprak.

Intussen is er nieuws via de Playstation blog naar buiten gekomen over compatible randapparatuur, backwards compatibility etc. Er zijn regelmatig beelden van next gen games naar buiten gekomen, wat wil je dan nog meer?
100 events and shows :)

Maar zonder gekheid, hoe ze anders al die evenementen gevuld zouden hebben weet ik niet maar ik vind het nu wel prima zo. Misschien nog die UI idd of wat gameplay en dan maar gewoon uitkomen met dat ding.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Geronimous schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Ik niet, kleine evolutie, niets bijzonders...
Dit idd, huidige UX met een verflaagje zodat het weer aan de 2020 design standaarden voldoet.
En dat vind ik persoonlijk prima, op wat “bloatware” na is het voor mij prima zo, doet precies wat het moet doen.

giantgiantus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Ja de store is niet native maar een mobile website in een wrapper. Dat kan zeker beter maar of daar de prioriteit ligt, zeer waarschijnlijk niet.

Daarom de disc versie genomen, kom zo min mogelijk in die store.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Op mijn Sony telefoon werkt de store best redelijk, toeval? :P ongeveer net zo goed als op de PS4 zelf. Overigens geen bewuste keuze die Sony telefoon, op mijn werk krijgt iedereen een Sony :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 12-10-2020 22:57 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-01 15:07

ScreamGT

joejoe

Roep nou niet te hard dat je benieuwd bent naar de interface :+ Het gaat namelijk alleen maar om de games!1!!

Maar inderdaad, nog anderhalve maand en niks gezien. Shame!

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
De interface op de telefoon wordt snel beter is een compleet nieuwe in de maak. gaat life ten tijden van de ps5 release. De interface voor ps5 ben ik wel benieuwd naar, al vind ik de ps4 interface prima.
zolang het maar niet lijkt op de xbox interface, want ik kan daar niet aan wennen. van het weekend een gevecht mee gehad :P

denk dat je ui van de ps5 gewoon een modernere ps4 interface betreft

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• bram1984
giantgiantus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Nergens last van hoor. Ik gebruik de PS app.

NXG is de UI aan het teasen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:34:
[...]

Nergens last van hoor. Ik gebruik de PS app.

NXG is de UI aan het teasen.

[Twitter]
Burger King ook, er lijkt een PS5 in die zak te zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Bas170 op 13-10-2020 06:38 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Op het eind: 10/15 oftewel 15 oktober.

Donderdag UI onthulling of een Burger King winactie?

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:38:
[...]

[Twitter]
Weer een plek om te pre-orderen :D

een whopper, een PS5 DE en en een grote sinas graag.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

ArthurMorgan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:45:
[...]

Weer een plek om te pre-orderen :D

een whopper, een PS5 DE en en een grote sinas graag.
Burger King kennende lekt de sinas en heb je een natte, naar uien stinkende PS5 :+

• bram1984
Ja kan ook gewoon niks zijn natuurlijk. :p

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:47:
Ja kan ook gewoon niks zijn natuurlijk. :p
Ik denk een winactie, want het PlayStation account gaat op dit moment geen loze dingen tweeten denk ik. En Burger King bij een UI reveal betrekken zou raar zijn imho

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23

Oxigeon

En zo is dat!

Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:49:
[...]

Ik denk een winactie, want het PlayStation account gaat op dit moment geen loze dingen tweeten denk ik. En Burger King bij een UI reveal betrekken zou raar zijn imho
Maar een winactie bij burger King met het sluiten van de horeca aanstaande lijkt me ook niet echt handig

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oxigeon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:10:
[...]

Maar een winactie bij burger King met het sluiten van de horeca aanstaande lijkt me ook niet echt handig
Het is een actie die of in de VS of wereldwijd is he. Het is niet het Nederlandse burgerking account

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23

Oxigeon

En zo is dat!

ArthurMorgan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Het is een actie die of in de VS of wereldwijd is he. Het is niet het Nederlandse burgerking account
Klopt. Maar over de gehele wereld behalve usa gaan restaurant etc dicht. Tenzij een drive open blijft. Wat ik wil zeggen is....

Een code in een zak chips is meer waard denk ik. Maar hier zal evengoed over nagedacht zijn door Sony

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kan het niet een geintje vanuit de gedachte Whopping news zijn? En dan “U & I” is ook wel heel bewust gekozen.

• bram1984
Hehehe 8)

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Omdat sommige games klote zijn qua savepoints :P

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 01-01 09:21
Bas170 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:38:
[...]

[Twitter]
Gewoon reclame voor de nieuwe wopper
Deze is blue-ray laser grilled 8)

• Raem
  • Laatst online: 14:02
Maar wát zit er in het kleine zakje?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:06:
Maar wát zit er in het kleine zakje?
De hoeveelheid opslagruimte

• Zwartkijker
  • Laatst online: 31-12-2025
Wel grappig dat blauw nu het lievelingskleur is van the king. Lang geleden was het nog groen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/1*UBKr9mMPsrs7mbM8v__GIw.jpeg

PSN: Zwartkijker

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:19

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 211 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden