• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01 00:59
RubenSaurus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:48:
Je bedoelt een controller gok ik, en nee ik ben van 87 ;)
Op mijn controller zitten namelijk 2 joysticks ;)
Haha nee nee in die tijd heette dat gewoon joystick.. maar goed controller/joystick, je snapt wat ik bedoel 😄

Ohh jee ik ben echt oud.. je hebt helemaal gelijk.. 😂

[ Voor 8% gewijzigd door jgsr op 11-10-2020 11:52 ]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
@Amaze86 😱 wel erg veel geld.
@RubenSaurus nu is hij bijna even duur als die van de PS5, denk dat ik eerst de reviews ga afwachten en dan ga kijken wat ik doe. 👍

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:21
jgsr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Haha nee nee in die tijd heette dat gewoon joystick.. maar goed controller/joystick, je snapt wat ik bedoel 😄

Ohh jee ik ben echt oud.. je hebt helemaal gelijk.. 😂
Joystick, dat woord heb ik niet meer gebruikt sinds de commodore 64 aan de kant geschoven werd :o

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Dat is een thumbstick.

Dit is een joystick:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mBJ0l26nP90/550x572.jpg

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Mwah... een echte 'joystick' zal ik hier maar niet posten dan :+

• Kalder
RubenSaurus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:57:
Mwah... een echte 'joystick' zal ik hier maar niet posten dan :+
Nee hou die maar in je broek :+

Een joystick =

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEWEh2ew88FX-q661w0UMVoS52A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NrYa8WlU6uvypZj0ZgYu1qd.jpg?f=fotoalbum_large

Wat jullie bedoelen is een thumbstick

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 11-10-2020 12:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

cold_as_ijs schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Joystick, dat woord heb ik niet meer gebruikt sinds de commodore 64 aan de kant geschoven werd :o
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/gPDEaNSZcjSpqctJwNU3bV6ymtQQAP6ywvbcFM5s5Nn8TJ9pE51bKHk0YNdZvGwOU_W231J7RoZfK7i7ULzEtpWYT8EZOyHF0rjKmDPFS9SbzgvqWAhY9j_bf8EVvHFzDmao5wiJHjDIybIjuCesbMpbXS5Hu7UeB-Y
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:00:

Wat jullie bedoelen is een thumbstick
Ga er anders serieus op in ;)

Daarom tussen haakjes en was het wat Ruben bedoelde met zn grapje 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 11-10-2020 12:01 ]

• Kalder
poor Leno schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

Was alleen maar om verwarring te voorkomen :P

poor Leno schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

Ja niets “ga er anders serieus op in”. Als de ene de andere terecht wijst via een grapje moet het wel kloppen natuurlijk :P

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ShaYan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Ik gebruik mijn Bose QC35 II met mijn controller, er moet dan wel een koptelefoon rond mijn nek hangen met een mic anders kan ik niet praten. Hoe heb jij dit probleem opgelost?
Niet online spelen. Ik deal tijdens mijn werk al met genoeg irritante mensen. Die kan ik tijdens het gamen missen als kiespijn. :p
bram1984 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Niet online spelen. Ik deal tijdens mijn werk al met genoeg irritante mensen. Die kan ik tijdens het gamen missen als kiespijn. :p
Sommige spelen met vrienden hé :P

Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Ja niets “ga er anders serieus op in”. Als de ene de andere terecht wijst via een grapje moet het wel kloppen natuurlijk :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYNd6CbB1G4Jx9Bd8BBANn-J8Kc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/inWab13DLhi3dxPbXuIzFkJL.png?f=user_large

• DoubleDutch
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Niet iedereen heeft vrienden. ;(

• DoubleDutch
Wil niet weer een tv discussie starten, maar even een video waar alles netjes word uitgelegd.

https://youtu.be/DM49oDe0iEA

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor de mensen die op zoek zijn naar een nieuwe oled tv
https://nl.pepper.com/aan...k&utm_campaign=2020-10-11

Voor 1349 euro. Mooie prijs vind ik!

Hetzelfde paneel als de CX, maar dan in een strakker design! De prijs is na de cashback van 200 euro.

Een opsomming van de belangrijkste nieuwe functies t.o.v. de C9 Series:

- Support voor 4K@120Hz Black Frame Insertion (motion blur)
- Verbeterde processor (Gen 3) - ik verwacht dat hier de verschillen klein in zullen zijn.
- De mogelijkheid om 4K@120Hz te vertonen zonder HDMI 2.1 devices (via 4:2:0), vergelijkbaar met de Q90R.
- AMD FreeSync
Sowieso nog niets van dat kopen, totdat Black Friday is geweest :)
DoubleDutch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Niet iedereen heeft vrienden. ;(
Moet zeggen dat ook niet veel van mijn vrienden echt gamen maar dat geeft niet, we hebben een clubje nu en dat is altijd wel gezellig.

Mocht je echt niemand kennen dan zijn er op tweakers wel topics voor mensen die in een soort gelijk bootje zitten. Kan ook gezellig zijn.

• RubenSaurus
Als je geen vrienden hebt om mee te spelen kun je altijd nog met van die lui als @OzzieMann optrekken :+

• DoubleDutch
Zou sowieso wachten met het kopen van een tv tot volgend jaar de nieuwe modellen uit komen, dan gaan de modellen van dit jaar weer flink dalen in prijs. 😋
DoubleDutch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:12:
Zou sowieso wachten met het kopen van een tv tot volgend jaar de nieuwe modellen uit komen, dan gaan de modellen van dit jaar weer flink dalen in prijs. 😋
Dan blijf je bezig, in 2022 is alles weer goedkoper, enz

• jgsr
poor Leno schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:10:
Sowieso nog niets van dat kopen, totdat Black Friday is geweest :)
Zo niet teveel verwachten van Black friday... hier in nederland snappen we het concept niet. Slappe prijsakties hier kan je amper aanbiedingen noemen.

• DoubleDutch
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Moet zeggen dat ook niet veel van mijn vrienden echt gamen maar dat geeft niet, we hebben een clubje nu en dat is altijd wel gezellig.

Mocht je echt niemand kennen dan zijn er op tweakers wel topics voor mensen die in een soort gelijk bootje zitten. Kan ook gezellig zijn.
Had eigenlijk (game)vrienden moet neer zetten, zo klinkt het wel heel erg zielig. 😂

• RubenSaurus
jgsr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Zo niet teveel verwachten van Black friday... hier in nederland snappen we het concept niet. Slappe prijsakties hier kan je amper aanbiedingen noemen.
Heb mijn LG C8 Oled anders met 750 euro korting op de kop weten te tikken via het Oled Prijzen Topic hier op Black Friday toen ;)

• DoubleDutch
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Dan blijf je bezig, in 2022 is alles weer goedkoper, enz
Het fiscale jaar is bijna voorbij, zal zeker de twee maanden wachten.
[...]

Er zitten vaak wel leuke knallers tussen, vooral op dat gebied.

En of je nou iets langer wacht, boeit ook niet echt..

Maar t hoeft niet he ;)
DoubleDutch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Het fiscale jaar is bijna voorbij, zal zeker de twee maanden wachten.
Ja scheelt vast iets maar dat was mijn punt niet. Er komt altijd wat beters en iets als een tv wordt ook altijd wel goedkoper. Dan blijf je eeuwig wachten.

Kan mij voorstellen dat iemand bij zijn next gen console een nieuwe tv koopt en dan niet wacht op die korting maar juist gelijk wil genieten.

Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Kan mij voorstellen dat iemand bij zijn next gen console een nieuwe tv koopt en dan niet wacht op die korting maar juist gelijk wil genieten.
Precies, maar op een Black Friday wachten kan wel eens de moeite zijn iig :)

• jgsr
RubenSaurus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Heb mijn LG C8 Oled anders met 750 euro korting op de kop weten te tikken via het Oled Prijzen Topic hier op Black Friday toen ;)
Als dat vorig jaar was heb je een oud model gekocht, dan snap ik die korting wel. Dat black friday hier in NL kwam, volgens mij 5 jaar geleden , alleen dat eerste jaar heb ik leuke aanbiedingen gezien, voornamelijk telecom gericht. Zal de prijs topics hier wel in de gaten houden tzt.. ben benieuwd.
poor Leno schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Precies, maar op een Black Friday wachten kan wel eens de moeite zijn iig :)
Ja en die topics in de tv hoek in de gaten houden. Best prima deals afgelopen jaar.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DoubleDutch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:19:
Mag ik vragen wat jullie voor de headset hebben betaald?

Dit lijkt mij ook en erg mooie game.
https://youtu.be/I0aw9e1fyRc
Sennheiser Game One was 199€
Astro A50 was 350€

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Mwah, ik heb in 2017 tijdens Black Friday de PS4 voor 199 i.p.v. 299 kunnen kopen. 33% korting op een console is een prima aanbieding

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Bas170 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Mwah, ik heb in 2017 tijdens Black Friday de PS4 voor 199 i.p.v. 299 kunnen kopen. 33% korting op een console is een prima aanbieding
Maar toen was de console al 5 jaar oud 😊

• RubenSaurus
jgsr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Als dat vorig jaar was heb je een oud model gekocht, dan snap ik die korting wel. Dat black friday hier in NL kwam, volgens mij 5 jaar geleden , alleen dat eerste jaar heb ik leuke aanbiedingen gezien, voornamelijk telecom gericht. Zal de prijs topics hier wel in de gaten houden tzt.. ben benieuwd.
Jij schat mij echt niet hoog in he _O- natuurlijk was dat niet vorig jaar, jij denkt dat ik ouwe meuk ga kopen terwijl ik hier elke dag op Tweakers rondhang? :+

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:51

OzzieMann

PSN: OzzieMann

RubenSaurus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:11:
Als je geen vrienden hebt om mee te spelen kun je altijd nog met van die lui als @OzzieMann optrekken :+
You called?

https://untappd.com/user/OzzBier

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Maar toen was de console al 5 jaar oud 😊
4 jaar :>

De prijs is sindsdien jarenlang niet meer zo laag geweest, dus prima deal. Op nieuwe consoles zullen ze het wel niet doen, maar dit was mazzel

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• jgsr
RubenSaurus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Jij schat mij echt niet hoog in he _O- natuurlijk was dat niet vorig jaar, jij denkt dat ik ouwe meuk ga kopen terwijl ik hier elke dag op Tweakers rondhang? :+
Je krijgt van mij +1 😬

• bram1984
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Die kunnen ook zeer irritant zijn tijdens co-op. Nee, ik ben geen online gamer. Ik speel 95% singleplayer en voor de rest af en toe wat couch co-op (Minecraft Dungeons/Mario Karty/Mario Party.

En over die DAC. Sony heeft bevestigd dat er 3D audio via de controller loopt. Laten we hopen dat dit goed geregeld is.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Van het PS5 event vorige week in Japan hebben ze laadtijden vergeleken in DMC5 SE tussen de PS5 en PS4.

Op de PS5 is het tussen de 3-4 seconden, op de PS4 tussen de 22-24 seconden, afhankelijk van het level. Da's best rap. Ik denk dat veel games een 'press X to start' prompt gaan toevoegen want je hebt dadelijk niet eens genoeg tijd om je neus te snuiten of je glas cola te pakken om een slok te nemen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9ZWZN810AvOdmDqvGQ5_5HU6rk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/0UdIQ3VVotlhRNY6nWt5fzs7.gif?f=fotoalbum_large

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
bram1984 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Die kunnen ook zeer irritant zijn tijdens co-op. Nee, ik ben geen online gamer. Ik speel 95% singleplayer en voor de rest af en toe wat couch co-op (Minecraft Dungeons/Mario Karty/Mario Party.

En over die DAC. Sony heeft bevestigd dat er 3D audio via de controller loopt. Laten we hopen dat dit goed geregeld is.
3D audio kan ook met een ruk dac natuurlijk. Die in de Bose is best aardig, dus het kan wel fatsoenlijke kwaliteit in een kleine ruimte.
bram1984 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:33:
Ja vandaar dat ik zei:
De hoop van vele is dus dat ze dat in de DualSense1 hebben aangepakt omdat ze nu zo inzetten op audio via de koptelefoon
Want een goeie dac is daarin zeker belangrijk.

• bram1984
kazuka schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:40:
Van het PS5 event vorige week in Japan hebben ze laadtijden vergeleken in DMC5 SE tussen de PS5 en PS4.

Op de PS5 is het tussen de 3-4 seconden, op de PS4 tussen de 22-24 seconden, afhankelijk van het level. Da's best rap. Ik denk dat veel games een 'press X to start' prompt gaan toevoegen want je hebt dadelijk niet eens genoeg tijd om je neus te snuiten of je glas cola te pakken om een slok te nemen :+

[Afbeelding]
Dat lijkt er meer op. :9~
kazuka schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:40:

[Afbeelding]
Best cool. Wel een oudere game natuurlijk maar wel een lekker verschil.

Ben benieuwd wat dat betekend voor games die wel het maximale halen uit de nieuwe kracht van de consoles (dus ook meer in te laden hebben enz).

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:31

Oxigeon

En zo is dat!

Nu heeft iemand het hier over een press X to start.
Waarom als ik een game opstart moet ik dat altijd indrukken.

Ik denk altijd. Start die game op. Verbind met de servers of whatever ze doen en ga meteen naar het menu.

Nee ik start het spel op. Je kijkt naar wat propaganda van de ontwikkelaar en kom terug van het naar de plee gaan en een biertje pakke. Mag dan op X drukken en kan weer even wachten tot ik bij het menu ben

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Oxigeon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:10:

Ik denk altijd. Start die game op. Verbind met de servers of whatever ze doen en ga meteen naar het menu.

Nee ik start het spel op. Je kijkt naar wat propaganda van de ontwikkelaar en kom terug van het naar de plee gaan en een biertje pakke. Mag dan op X drukken en kan weer even wachten tot ik bij het menu ben
Ja, dat is vooral bij COD vervelend heb ik ervaren. Maar we kunnen er vanuit gaan dat bij de PS5 de laadtijden dusdanig kort zijn dat we ons hier niet meer aan kunnen ergeren.
Ik hoop echter dat het connecten met servers straks niet een enorm vervelende bottleneck wordt

• Kalder
yorroy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Ja, dat is vooral bij COD vervelend heb ik ervaren. Maar we kunnen er vanuit gaan dat bij de PS5 de laadtijden dusdanig kort zijn dat we ons hier niet meer aan kunnen ergeren.
Ik hoop echter dat het connecten met servers straks niet een enorm vervelende bottleneck wordt
Het gekke is dat ik me er pas aan begon te ergeren toen ik hoorde dat er een supersnelle SSD in de PS5 zou zitten waardoor laadschermen tot het verleden zouden behoren. Daarvoor vond ik die laadtijden normaal, had je bij zo'n beetje ieder spel, hoewel de AC games (en RDR2 bv) wel erg lang duurden om vanaf het beginscherm van je PS4 tot wanneer je echt kunt spelen te komen. Daar kon ik me soms wel eens aan storen als ik geen zin had om koffie te zetten in de tussentijd.

• bram1984
Nog een DMC5 load. Drie seconden schoon aan de haak. Dit belooft wat.

Edit: op 26:38.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 11-10-2020 15:31 ]

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12-2025
Oxigeon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:10:

Volgens mij wordt de press X gebruikt om te bepalen welke controller gebruikt wordt.

This is absolutely ridiculous

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:31

Oxigeon

En zo is dat!

Ridicuul schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Volgens mij wordt de press X gebruikt om te bepalen welke controller gebruikt wordt.
Dat zou misschien inderdaad kunnen. Of ze willen de servers niet overbelasten met personen die wel in de game zitten maar niet spelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Kalder
Ridicuul schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Dat is meestal alleen het geval bij bepaalde multiplayer games en dan vooral local (couch) multiplayer games.
De meeste singleplayer games ga je niet kunnen spelen met een andere controller als waarmee je hem hebt opgestart (tenzij je de ene controller uitschakelt en je met een andere controller op hetzelfde account inlogt), die controller is al verbonden aan een account op de PS dus de PS weet toch al precies wie P1 en P2 is.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 11-10-2020 16:31 ]

• Erapaz
Maar hoe lang gaat de SSD het volhouden? Het ding zit vastgesoldeerd, als die de geest geeft wordt dat een dure reparatie, net als bij de eerst Tesla’s.

• bram1984
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Maar hoe lang gaat de SSD het volhouden? Het ding zit vastgesoldeerd, als die de geest geeft wordt dat een dure reparatie, net als bij de eerst Tesla’s.
Zo'n 171 jaar als ik deze tweet mag geloven.

[Twitter: https://twitter.com/salt1estgaming/status/1315006661363286016?s=21]

• cold_as_ijs
[...]

Daarnaast lijdt een SSD voornamelijk door schrijf acties en niet door lees acties. Los van wat savegames en de games die je installeert doe je nou niet bepaald veel schrijfacties op een SSD

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SSD wordt toch uitgedrukt in TBW (terabytes written)? En niet in leeftijd?

• Erapaz
bram1984 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:35:
[...]

Zo'n 171 jaar als ik deze tweet mag geloven.

[Twitter]
In dat geval ben ik gerustgesteld.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Vermoed dat er een stuk minder write cycles zullen zijn op de ssd dan in de tesla het geval was.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Lijkt me toch wel dat onderstaand scenario mogelijk moet zijn in de toekomst.
We can see a simple scenario where Sony can avoid rendering the console useless should the internal SSD inevitably fail. If users are allowed the option to install the OS on the aforementioned secondary M.2 PCIe 4.0 slot, then the rest of the system would be salvaged. This will hopefully be a feature for those unlucky users stuck with malfunctioning internal SSD modules.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
Je console is al lang verkocht of je bent over naar nog eens de next gen voor je SSD failed, ik heb al bijna 6 jaar dezelfde Evo 850 in mijn PC en is nog steeds in Good health volgens de samsung app.
De PC staat elke dag minstens 5u aan en de schijf heeft 39.7TB written.

Kan natuurlijk altijd de geest geven omdat die gewoon random stuk gaat maarja dat heb je dan weer met alles wel.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Katmi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:20:
Je console is al lang verkocht of je bent over naar nog eens de next gen voor je SSD failed, ik heb al bijna 6 jaar dezelfde Evo 850 in mijn PC en is nog steeds in Good health volgens de samsung app.

Kan natuurlijk altijd de geest geven omdat die gewoon random stuk gaat maarja dat heb je dan weer met alles wel.
Ik denk dat het voor de gemiddelde tweaker hier een gek idee is dat als je storage de geest geeft je het niet kunt vervangen 😊

• Kalder
Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat het voor de gemiddelde tweaker hier een gek idee is dat als je storage de geest geeft je het niet kunt vervangen 😊
Beetje soldeer skills en de pro tweaker fixt hem zelf ;) dan heb ik het alleen niet over mijzelf :9

• Erapaz
Katmi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:20:

Nog nooit in het retro console topic geweest? Je wilt gewoon dat die dingen 30+ jaar meegaan. Dat wordt steeds minder haalbaar met al die online afhankelijkheden, en met dit soort grappen wordt het er ook niet beter op natuurlijk.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

Nog nooit in het retro console topic geweest? Je wilt gewoon dat die dingen 30+ jaar meegaan. Dat wordt steeds minder haalbaar met al die online afhankelijkheden, en met dit soort grappen wordt het er ook niet beter op natuurlijk.
Volgens mij slijten ssd vooral door schrijven en niet zozeer lezen. Dus hopelijk werkt het lange tijd.

Ten slotte, het groepje in het retro-console topic is natuurlijk echt super klein.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

De ssd kan uiteraard kapot. Maar dan geldt ook voor een bepaald onderdeel in je 30 jaar oude NES.

Retro gaat sowieso een probleem worden ben ik bang, hoe wil je namelijk over 20 jaar The Last of Us nog even een keer weer spelen met je PS5 Digital Edition. Ik ben ben bang dat de digitale stores niet voor altijd online blijven.

Nog een generatie verder en we hebben wellicht helemaal geen disks meer.

Persoonlijk vind ik dat wel jammer. Zelf sluit ik zo heel af en toe nog eens lekker de SNES, GameCube of Xbox 360 aan.

Is er overigens al ergens een overzicht van welke games je de save games vanaf de PS4 kan meenemen?

[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 11-10-2020 20:23 ]

• bram1984
@yorroy Zorgen dat die game gewoon geïnstalleerd staat in dat geval. Je weet tegenwoordig ruim van tevoren dat ze de servers platgooien.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Met de intrede van de x64 architectuur op de ps4 is het natuurlijk ook een stuk beter in leven te houden.

De games die nu niet werken op de PS5 ligt volgens mij meer aan de developer van die game zelf.

• Erapaz
yorroy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

De ssd kan uiteraard kapot. Maar dan geldt ook voor een bepaald onderdeel in je 30 jaar oude NES.

Retro gaat sowieso een probleem worden ben ik bang, hoe wil je namelijk over 20 jaar The Last of Us nog even een keer weer spelen met je PS5 Digital Edition. Ik ben ben bang dat de digitale stores niet voor altijd online blijven.

Nog een generatie verder en we hebben wellicht helemaal geen disks meer.

Persoonlijk vind ik dat wel jammer. Zelf sluit ik zo heel af en toe nog eens lekker de SNES, GameCube of Xbox 360 aan.

Is er overigens al ergens een overzicht van welke games je de save games vanaf de PS4 kan meenemen?
Daarom heb ik de disk versie besteld. Ben 100% tegen digital only, als ik iets koop is het van mij.
Zie bijvoorbeeld Telltale die alle Monkey Islands uit de appstore haalt, dat vind ik echt not done.

• bram1984
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Daarom heb ik de disk versie besteld. Ben 100% tegen digital only, als ik iets koop is het van mij.
Zie bijvoorbeeld Telltale die alle Monkey Islands uit de appstore haalt, dat vind ik echt not done.
Ik heb gewoon het liefst beide opties. :)

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Haha, "The first of us" en "Fursona 5" 😃

PSN: Zwartkijker

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Zwartkijker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Haha, "The first of us" en "Fursona 5" 😃
  • Call of Booty
  • Cyberfunk
  • Left4Bread
  • Hotline New Zealand
  • Legend of Zebra
  • Hat-Man
  • Hat-Life 3
  • Tony Croc's Pro Gator 2
;)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

yorroy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:20:
[...]
Ik weet ook niet hoe goed een 1.0 versie van disk speelbaar is zonder patches.

Originele Watchdogs iig niet :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

SkyStreaker

Move on up!

Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Er zijn wel oplossingen voor zoals een proxy (of wel/niet in combi met een DNS) lokaal op te zetten en daar je PS4 naar te verbinden, iets in die richting. Zo hebben sommige mensen met een bestaande licentie voor "P.T." weer terug kunnen installeren. IIRC staat er een tutorial ergens op GBA-Temp.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Je vergat nog Fortnight ;)
En Paper Please, maar die referentie heb ik niet door.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-01 23:38
Ik heb een tijd terug contact opgenomen met de support afdeling van Steelseries, over de werking van mijn headset in samenwerking met de PS5. (Steelseries Arctis Pro Wireless, virtual 7.1 dmv optical out).

Kreeg toen helaas het antwoord dat die enkel zou werken met de optical output van een TV of in geval van een monitor met een aparte HDMI-Optical out extractor. Zelf speel ik op een monitor dus dit betekende voor mij dat ik opzoek moest naar een dergelijke extractor...

Nu kreeg ik echter een nieuw bericht van Steelseries dat ze via een firmware update de PS5 3D Audio gaan ondersteunen via USB. Goed nieuws voor iedereen met een Steelseries headset en misschien een sprankje hoop voor allen die ook een headset hebben die gebruik maakt van optical out.

[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 11-10-2020 23:19 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Chaoss schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:35:
[...]

Inmiddels al 5,6 miljoen views in 1,5 dag :P
En ondertussen zit de teardown video op 7,5 miljoen views. Iedereen wil blijkbaar zien wat er achter het deign zit :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder
Racing-Paradise schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:16:
Ik heb een tijd terug contact opgenomen met de support afdeling van Steelseries, over de werking van mijn headset in samenwerking met de PS5. (Steelseries Arctis Pro Wireless, virtual 7.1 dmv optical out).

Kreeg toen helaas het antwoord dat die enkel zou werken met de optical output van een TV of in geval van een monitor met een aparte HDMI-Optical out extractor. Zelf speel ik op een monitor dus dit betekende voor mij dat ik opzoek moest naar een dergelijke extractor...

Nu kreeg ik echter een nieuw bericht van Steelseries dat ze via een firmware update de PS5 3D Audio gaan ondersteunen via USB. Goed nieuws voor iedereen met een Steelseries headset en misschien een sprankje hoop voor allen die ook een headset hebben die gebruik maakt van optical out.
Is het niet zo dat alle USB headsets standaard al ondersteund worden? Dus als je een headset hebt met een usb dongle steek je die dongle in je PS4 en zou het moeten werken, USB Audio is volgens mij behoorlijk gestandaardiseerd, mijn headset (wel van PS dan) heeft ook zo'n USB dongle namelijk, ik kan me eigenlijk alleen herinneren dat bluetooth headsets niet met de PS4 werkten, ook niet met een usb bluetooth dongle. Dus als je zo'n proprietary USB stick hebt die bij je headset hoort zou het toch moeten werken lijkt me?
Dus Wireless USB headsets zouden moeten werken (denk ik, correct me if I'm wrong) maar Wireless Bluetooth Headsets niet

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

Edd

Chaoss schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:41:
[...]

En ondertussen zit de teardown video op 7,5 miljoen views. Iedereen wil blijkbaar zien wat er achter het deign zit :P
Hoeveel daarvan zouden van @bram1984 zijn? Want ik vermoed dat hij deze video dag en nacht op repeat heeft staan :+

-

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-01 23:38
Kalder schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:56:
[...]

Is het niet zo dat alle USB headsets standaard al ondersteund worden? Dus als je een headset hebt met een usb dongle steek je die dongle in je PS4 en zou het moeten werken, USB Audio is volgens mij behoorlijk gestandaardiseerd, mijn headset (wel van PS dan) heeft ook zo'n USB dongle namelijk, ik kan me eigenlijk alleen herinneren dat bluetooth headsets niet met de PS4 werkten, ook niet met een usb bluetooth dongle. Dus als je zo'n proprietary USB stick hebt die bij je headset hoort zou het toch moeten werken lijkt me?
Dus Wireless USB headsets zouden moeten werken (denk ik, correct me if I'm wrong) maar Wireless Bluetooth Headsets niet
USB Headsets worden voor zover ik weet idd allemaal ondersteund, vuistregel is zolang het op de ps4 werkt dat het dan ook op de PS5 werkt.

Alleen werkt mijn Steelseries Arctis Pro op de PS4 niet zonder de optical out.

• bram1984
Edd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:09:
[...]

Hoeveel daarvan zouden van @bram1984 zijn? Want ik vermoed dat hij deze video dag en nacht op repeat heeft staan :+
Een keer helemaal en een keer er doorheen geskipped. Valt mee dus.

En dat kan sneller. :p

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/ThoroughGleamingAuk-size_restricted.gif

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bas170 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Dat artikel is zo te zien weer verwijderd
@wilmundo inmiddels is het artikel wel online:
reviews: Vijftig NVMe-ssd's - Groter, sneller, goedkoper

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Kalder schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:56:
[...]

Ik gebruik de Genki Bluetooth adapter zowel op mijn Nintendo Switch en PS4. Met deze USB-C adapter (en meegeleverde verloopje naar USB-A) kan ik alsnog mijn AirPods en Steelseries Arctis 3 Bluetooth gebruiken op deze apparaten.
Zowel de Switch als de PS4 herkennen USB-audio en de Genki zorgt vervolgens voor de Bluetooth-verbinding. Ik verwacht dat dit ook zo zal werken op de PS5.

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Sackboy ps5 trailer.

YouTube: Sackboy: A Big Adventure - Story Trailer | PS5

[ Voor 39% gewijzigd door Theo27 op 12-10-2020 08:47 ]

Scrooge NL

• bram1984
Ooof de eerste Dirt 5 next gen beelden zien er niet best uit. Helaas nog geen PS5 footage. Ben benieuwd of het daarop ook zo ruw is. Resolution mode is dynamisch (1440p - 2160p) met gemiddeld 40fps en dips tot 30fps en pop-in.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:11
Waarom krijgt de controller geen back buttons? Heb dit jaar een nieuwe controler moeten aanschaffen die dat wel heeft en kan niet meer zonder.

• bram1984
De DWVR (VR shooter die bij de 10 niet BC PS4 games zit) dev is bezig met een patch om de game alsnog op PS5 draaibaar te maken.

https://www.pushsquare.co...wards_compatible_with_ps5
Chelseamarre123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:06:
Waarom krijgt de controller geen back buttons? Heb dit jaar een nieuwe controler moeten aanschaffen die dat wel heeft en kan niet meer zonder.
Omdat backbuttons niche zijn en de mainstream helemaal niet zit te wachten op iets dergelijks. Al helemaal niet als het ze geforceerd wordt opgelegd.

Ik gebruik ze ook en had het ook graag gezien, maar het had niet logisch geweest. Ik heb er in het verleden voor gepleit, maar die gaan gewoon weer middels een attachment of luxere controller komen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chelseamarre123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:06:
Welke heb je gekocht? Want voor de Scuf geldt dat je ze gewoon kunt blijven gebruiken. Voor games die echt gebruik maken van de nieuwe Dualsense features zul je gewoon die controller moeten pakken natuurlijk.

Ik denk alleen dat je een CoD gamer bent en daarom de backbuttons nodig hebt en daar kun je een third party controller prima voor gebruiken. Ik verwacht niet dat als je een molotov op je bakkes krijgt je het via de controller uit kunt blazen.

• bram1984
Kenny_026 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Welke heb je gekocht? Want voor de Scuf geldt dat je ze gewoon kunt blijven gebruiken. Voor games die echt gebruik maken van de nieuwe Dualsense features zul je gewoon die controller moeten pakken natuurlijk.

Ik denk alleen dat je een CoD gamer bent en daarom de backbuttons nodig hebt en daar kun je een third party controller prima voor gebruiken. Ik verwacht niet dat als je een molotov op je bakkes krijgt je het via de controller uit kunt blazen.
Dat zal alleen werken met PS4 BC games dan. Voor PS5 games moet je echt een DualSense hebben.

• Chelseamarre123
Kenny_026 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb een nacon revolution unlimited pro.
Maar wou uiteraard de nieuwe controller een kans geven, misschien dat ze nog zo'n opzetstukje later verkopen.

• bram1984
Chelseamarre123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb een nacon revolution unlimited pro.
Maar wou uiteraard de nieuwe controller een kans geven, misschien dat ze nog zo'n opzetstukje later verkopen.
Duur geintje zo in het releasejaar van de PS5 als je nog niet zeker weet of deze werkt. :o

• Chelseamarre123
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Duur geintje zo in het releasejaar van de PS5 als je nog niet zeker weet of deze werkt. :o
Haha best duur ja. Maar controller was stuk dus ik moest wat. 😅

• bram1984
Ik heb deze gisteren al gepost vanwege de laadtijd in DMC, maar dit is blijkbaar een hele nieuwe video met nieuwe footage. Van o.a. Godfall en DMC5.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Racing-Paradise schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:16:

Steelseries heeft bevestigd een firmware update uit te brengen om via hun wireless station de PS5 als setting te ondersteunen. Ik weet niet of dit betekent dat dit ook 3D audio meteen ondersteund. Of dat 3D audio vanuit de PS5 op alle USB koptelefoons werkt automagisch.
En ik weet ook niet of die update van steelseries alleen de Pro serie betreft, of ook de Siberie serie. Dat wireless station is hetzelfde, dus ik zou zeggen van wel.

• Caayn
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Steelseries heeft bevestigd een firmware update uit te brengen om via hun wireless station de PS5 als setting te ondersteunen. Ik weet niet of dit betekent dat dit ook 3D audio meteen ondersteund. Of dat 3D audio vanuit de PS5 op alle USB koptelefoons werkt automagisch.
En ik weet ook niet of die update van steelseries alleen de Pro serie betreft, of ook de Siberie serie. Dat wireless station is hetzelfde, dus ik zou zeggen van wel.
3D audio werkt op alles wat stereo ondersteund ;)

• cold_as_ijs
Implementatie van 3D audio op stereo koptelefoon is juist “vrij simpel”. Natuurlijk doet die tempest engine iets speciaals, maar het output apparaat, mits stereo maakt dan niks uit.

Lastiger wordt als ze gebruik gaan maken van de tv speakers of 5.1-7.1 sets.
Vraag me ook af of ze hiervoor een kalibratie moeten doen via de DS microfoon en dan lijkt het me nog lastig om het goed te krijgen zeker als je ver van je scherm zit. Vermoed dat je voorlopig 3D audio moet uitzetten

• bram1984
cold_as_ijs schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:50:
Implementatie van 3D audio op stereo koptelefoon is juist “vrij simpel”. Natuurlijk doet die tempest engine iets speciaals, maar het output apparaat, mits stereo maakt dan niks uit.

Lastiger wordt als ze gebruik gaan maken van de tv speakers of 5.1-7.1 sets.
Vraag me ook af of ze hiervoor een kalibratie moeten doen via de DS microfoon en dan lijkt het me nog lastig om het goed te krijgen zeker als je ver van je scherm zit. Vermoed dat je voorlopig 3D audio moet uitzetten
Waarschijnlijk kan je straks, net als nu in veel titels, in het menu van de game kiezen tussen 3D audio (headset) en 2.1, 5.1, TV speakers etc.
Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
3D audio werkt op alles wat stereo ondersteund ;)
Maar tóch is het anders (althans, was..) Als ik bijvoorbeeld Battlefield op 3D audio heb staan, en headset op stereo stand of met virtual surround, dan klinkt het beiden slechter dan als ik bij een vriend van mij luister die een 3D Sony Platinum headset heeft.. (Ik heb de Gold 2)

Nu is de kans wel veel groter dat met Tempest dit helemaal opnieuw is aangepakt en wél goed is, maar anders ga ik toch voor de nieuwe 3D headset.. (Waarvan de 99,- me best meevalt in vergelijking met de Platinum :) )

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
cold_as_ijs schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:50:
Lastiger wordt als ze gebruik gaan maken van de tv speakers of 5.1-7.1 sets. ... Vermoed dat je voorlopig 3D audio moet uitzetten
Ze hebben al aangekondigd dat bij launch 3D nog niet gaat werken voor gewone speakers, enkel voor headsets. Met echte speakers lijkt het me ook ontzettend moeilijk om dit goed te krijgen, omdat je enorm afhankelijk bent van de geometrie van de kamer. Als je kamer klinkt als een kerker, wordt het wel heel lastig om je de illusie te geven dat je in space vertoeft.
poor Leno schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:55:
[...]
Als ik bijvoorbeeld Battlefield op 3D audio heb staan, en headset op stereo stand of met virtual surround, dan klinkt het beiden slechter dan als ik bij een vriend van mij luister die een 3D Sony Platinum headset heeft.. (Ik heb de Gold 2)
Volgens mij komt dat omdat de encoding van 5.1 kanalen naar stereo gebeurt door de headset zelf (of eigenlijk die dongle) en niet door de PS4. Dus goed mogelijk dat de Gold minder/slechtere processing heeft dan de Platinum set. Bij de PS5 is het wél de console zelf die de encoding doet, en dus maakt de headset een pak minder uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 12-10-2020 11:02 ]

• Kalder
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:53:
Ooof de eerste Dirt 5 next gen beelden zien er niet best uit. Helaas nog geen PS5 footage. Ben benieuwd of het daarop ook zo ruw is. Resolution mode is dynamisch (1440p - 2160p) met gemiddeld 40fps en dips tot 30fps en pop-in.
Ik kan je aanraden om niet de 1080p video van Dirt 5 van IGN te bekijken maar beter de 4K video van gamespot, daar ziet het er een stuk beter uit met veel minder YT compressie.

Pagina: 1 ... 210 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden