beetje zinloos discussie dit zeg. Een onbekende YT die al dan niet een PS5 in het bezit heeft. Kunnen we niet gewoon over zinnige dingen praten.
Als je de zinnige dingen laat staan blijven er hoogstens 25 pagina's van dit topic over...cold_as_ijs schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:03:
beetje zinloos discussie dit zeg. Een onbekende YT die al dan niet een PS5 in het bezit heeft. Kunnen we niet gewoon over zinnige dingen praten.
https://blog.playstation....-ps5-and-ps4-november-12/
Bugsnax is ook een launch game.
En daar hoort deze natuurlijk bij
[ Voor 32% gewijzigd door Raem op 08-10-2020 16:11 ]
Zul je zien dat het perongeluk een ongekende hit wordt
Misschien is het wel een groen scherm en heeft die een foto gemaakt/fotoshop. 🤡
Waarom zou hij dat doen? Nu krijgt hij meer views dan dat hij ooit gehad heeft misschien.Kenny_026 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Hij zit in de reacties ook wel heel erg te teasen en te knipogen. Als dat ding er niet had gestaan dan lach je er toch om en zeg je dat het wat anders is?
Bugsnax gaat een ps plus worden.Raem schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:10:
https://blog.playstation....-ps5-and-ps4-november-12/
[YouTube: Kero Kero Bonito - It's Bugsnax!]
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Nog een nieuwe drive om in de gaten te houden: WD Black SN850
De heatsink is redelijk klein, die zal ook wel passen
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Ach alles heeft een doelgroep, misschien niet voor 'ons' hier, wij spelen liever de high-end, volwassen, gruwelijke PS exclusive shit. Maar mijn vrouw gaf aan dat ze bugsnax er leuk uit vindt zien, ik weet vrij zeker dat mijn kinderen het ook leuk vinden.poor Leno schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:15:
Zul je zien dat het perongeluk een ongekende hit wordt
Edit IGN heeft nu ook een preview online staan:
https://www.ign.com/artic...p-meets-mystery-adventure
Lijkt toch geen gekke game.
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2020 17:42 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ho ho beide Knacks uitgespeeld hier.Chaoss schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Ach alles heeft een doelgroep, misschien niet voor 'ons' hier, wij spelen liever de high-end, volwassen, gruwelijke PS exclusive shit. Maar mijn vrouw gaf aan dat ze bugsnax er leuk uit vindt zien, ik weet vrij zeker dat mijn kinderen het ook leuk vinden.
Daar is het een kroegtopic voor toch?Devilish schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Als je de zinnige dingen laat staan blijven er hoogstens 25 pagina's van dit topic over...![]()
Ik hoop dat sony snel met een lijstje komt. Dan kan ik het allemaal compleet maken in november. Anders moet ik in februari nog eens 500€ verklaren naar de vrouw.Anton.net schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:13:
Nog een nieuwe drive om in de gaten te houden: WD Black SN850
[Afbeelding]
Gewoon zeggen dat t voor een callgirl was. Dan is ze superboos en verdrietig en ruzie etc.Kenny_026 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Anders moet ik in februari nog eens 500€ verklaren naar de vrouw.
Vervolgens zeg je dat t een grapje was en het voor extra geheugen was om meer films en series op te zetten voor jullie samen. (En natuurlijk heb je iets leuks en kleins en cute als verrassing gekocht omdat zij de leukste is)
Dan is ze meteen opgelucht en blij en verrast en ben jij de beste.
Profit
Dit heb je vaker gedaan,heb medelijden met je vriendin.poor Leno schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
Gewoon zeggen dat t voor een callgirl was. Dan is ze superboos en verdrietig en ruzie etc.
Vervolgens zeg je dat t een grapje was en het voor extra geheugen was om meer films en series op te zetten voor jullie samen. (En natuurlijk heb je iets leuks en kleins en cute als verrassing gekocht omdat zij de leukste is)
Dan is ze meteen opgelucht en blij en verrast en ben jij de beste.
Profit
Altijd iets erger maken en overdrijven en drama (eigen tactieken tegen ze gebruiken) dan een 180 maken, zodat t allemaal super meevalt en juist superleuk lijkt.DoubleDutch schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:22:
[...]
Dit heb je vaker gedaan,heb medelijden met je vriendin.
Smoke & mirrors & decoys
Ik zie nu veel discussie over extra SSD. De PS5 krijgt 825GB met een OS waardoor er dus ongeveer 600-700GB overblijft, klopt dat?
Dan heb je dus nog ruimte voor 2-7 games afhankelijk van de grootte?
Bottom line, niet heel veel nee. Als je kleine indie games speelt is het 2-100 natuurlijk. Maar dit is idd het grootste minpunt als je het mij vraagt.crimby schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:35:
Ik zie nu veel discussie over extra SSD. De PS5 krijgt 825GB met een OS waardoor er dus ongeveer 600-700GB overblijft, klopt dat?
Een ge-3D-print PS5 model. Zie deze video : YouTube: Så stor blir Playstation 5 i verklighetenbram1984 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:18:
Maar weer terug on-topic. Wat is dat op 04:11 achter hem?
- Chaoss
- Nu online
Tja elk voordeel heeft zijn nadeel. SSD storage is supervet in een console en echt wel de next big thing. Maar SSD storage is duur, vooral als je de chips gebruikt die in de PS5 zitten. Als Sony de PS5 voorzien had van 2Tb dan zou je alleen aan SSD kosten al op 500 euro zitten.Kenny_026 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:52:
[...]
Bottom line, niet heel veel nee. Als je kleine indie games speelt is het 2-100 natuurlijk. Maar dit is idd het grootste minpunt als je het mij vraagt.
Ik kan leven met deze oplossing, de console is nu nog betaalbaar en ik red me er eerst wel mee. In de loop van volgend jaar koop ik een NVME drive van 1Tb voor 180 euro en daar kan ik prima mee leven.
Oh het is inderdaad absoluut te verdedigen daar verder niet van 😊Chaoss schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:09:
[...]
Tja elk voordeel heeft zijn nadeel. SSD storage is supervet in een console en echt wel de next big thing. Maar SSD storage is duur, vooral als je de chips gebruikt die in de PS5 zitten. Als Sony de PS5 voorzien had van 2Tb dan zou je alleen aan SSD kosten al op 500 euro zitten.
Ik kan leven met deze oplossing, de console is nu nog betaalbaar en ik red me er eerst wel mee. In de loop van volgend jaar koop ik een NVME drive van 1Tb voor 180 euro en daar kan ik prima mee leven.
Ik heb nog een kleinere versie gevonden bij mijn schoonmoeder op de wcBas170 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:37:
[Afbeelding]
Zeg, ik weet niet waar jullie over klagen iedere keer.
De PS5 is helemaal niet groot
Ga jij in november je tv aansluiten op een setje panelen?Starscreamer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Ik heb nog een kleinere versie gevonden bij mijn schoonmoeder op de wc[Afbeelding]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Zeker waar! Al is het af en toe wat lastiger bepaalde info terug te vinden als je geen bookmark hebt geplaatst maar dat neem ik wel voor lief.
Nahja.. 2 is wel erg pessimistischcrimby schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:35:
(... en zullen natuurlijk altijd extreme uitzonderingen zijn zoals momenteel een COD Warzone)
Zijn er ook mensen waarbij de Trophy’s nog niet zijn omgezet en die nog wel op de PS4 hebben ingelogd vandaag? Mijn Trophy’s zijn nog niet omgezet maar ik heb ook geen PS meer totdat de 5 er is. Inloggen met de PS app helpt niet heb ik het idee.
En niet te vergeten dat je natuurlijk nooit 7 games tegelijk kunt spelen,misschien dat je vaak wisselt tussen games maar geen 7 denk ik dan(spreek voor mijzelf)
Heb met de PS4 Killzone Shadow Fall multiplayer als enige game de eerste 2 jaar gespeeld en daarna Battlefield 4 een hele tijd.
Kreeg pas problemen toen ik er een 265Gb ssd in deed met daarop Battlefield 4 met alle updates en extra Mp mappen en mijn zoontje Fortnite dat ik na elke update van fortnite Battlefield 4 eraf moest gooien.
Reken er maar op dat als Dice met een nieuwe Battlefield 6 komt en straks al de dlc's je de helft van je ssd vol hebt.
Heb met de PS4 Killzone Shadow Fall multiplayer als enige game de eerste 2 jaar gespeeld en daarna Battlefield 4 een hele tijd.
Kreeg pas problemen toen ik er een 265Gb ssd in deed met daarop Battlefield 4 met alle updates en extra Mp mappen en mijn zoontje Fortnite dat ik na elke update van fortnite Battlefield 4 eraf moest gooien.
Reken er maar op dat als Dice met een nieuwe Battlefield 6 komt en straks al de dlc's je de helft van je ssd vol hebt.
Als DICE fatsoenlijke devs heeft niet hoor
want door de snelle ssd heb je minder duplicate assets nodig en dus kan de game veel kleiner worden.
Maar de resolutie zal bij sommige games wel hoger worden, 4K of zelfs 8K in plaats van 1080.RubenSaurus schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:35:
Als DICE fatsoenlijke devs heeft niet hoorwant door de snelle ssd heb je minder duplicate assets nodig en dus kan de game veel kleiner worden.
Daardoor worden de games dus ook groter.
Dice, pleaseRubenSaurus schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:35:
Als DICE fatsoenlijke devs heeft niet hoor
Welnee.. Dlc's? Waarom? De 'Live service' werkte zooooo goed, dat gaan we opnieuw doen met 6!DoubleDutch schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:21:
en straks al de dlc's
[ Voor 40% gewijzigd door poor Leno op 08-10-2020 20:55 ]
Minibeetje offtopic.. maar zodra ik die "da-da-da-dadamm.. da-da-da-dadammmm.. diediedieew diewdiewdiewwwww" hoor van T2..
Haartjes overeind
Haha ja goeie intro's heeft NXG altijd.poor Leno schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Minibeetje offtopic.. maar zodra ik die "da-da-da-dadamm.. da-da-da-dadammmm.. diediedieew diewdiewdiewwwww" hoor van T2..
Haartjes overeind![]()
[YouTube: Terminator 2 Theme]
Sowieso nog steeds de beste actie film aller tijdenpoor Leno schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Haartjes overeind![]()
[YouTube: Terminator 2 Theme]
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
- Chaoss
- Nu online
Klinkt goed allemaal, tzou wel een goeie set zijn als de PSVR2 draadloos wordt!
- Chaoss
- Nu online
Klinkt idd als flinke bullshit, ik kan geen reden bedenken waarom Sony zou stoppen met de verkoop van themes en avatars of zou stoppen met een whitelist. Dat zijn zaken waar geld mee verdiend wordt, waarom zou een bedrijf daar mee stoppen
Ze stoppen met de verkoop via een webbrowser op een desktop of mobiel apparaat maar kan nog wel via de console (PS3 of PS4) aangeschaft en gedownload worden.Chaoss schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:48:
Klinkt idd als flinke bullshit, ik kan geen reden bedenken waarom Sony zou stoppen met de verkoop van themes en avatars of zou stoppen met een whitelist. Dat zijn zaken waar geld mee verdiend wordt, waarom zou een bedrijf daar mee stoppen
Het aantal verkoopkanalen of ingangen wordt teruggebracht van 2-3 naar 1 (een console) en heeft o.a. als voordeel dat een consument alleen die producten te zien krijgt die daadwerkelijk geschikt zijn voor zijn/haar oude PS3 en/of PS4 console. Minder vergisaankopen.
En het zal voor Sony goedkoper zijn dit te onderhouden.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik geloof het eigenlijk wel. Het viel mij pas geleden al op dat PS5 only games buiten de standaard store pre-ordered moesten worden. Ik denk dat Sony veel legacy content en verouderde systemen wilt afstoten en met een modernere PS Store en PSN voor PS4 en PS5 verder wil gaan. Past ook in mooi in het straatje van Jim Ryan's uitspraak "we believe in generations". Dat hoeft niet enkel op games gericht te zijn natuurlijk.
Dus ze lanceren een "brand-new" store voor web en mobiel, om vervolgens alleen maar beperkingen ervan te benoemen? Wat is daar zo "brand new" aan? Klinkt niet erg geloofwaardig.
[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 08-10-2020 22:38 ]
Ik geloof het ook wel, klinkt heel logisch allemaal. Hopelijk kun je in de app nog wel PS4 / PS5 games pushen naar je consoles.kazuka schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:30:
Ik geloof het eigenlijk wel. Het viel mij pas geleden al op dat PS5 only games buiten de standaard store pre-ordered moesten worden. Ik denk dat Sony veel legacy content en verouderde systemen wilt afstoten en met een modernere PS Store en PSN voor PS4 en PS5 verder wil gaan. Past ook in mooi in het straatje van Jim Ryan's uitspraak "we believe in generations". Dat hoeft niet enkel op games gericht te zijn natuurlijk.
MK11 Ultimate naar de PS5. Gek genoeg kijk ik hier nu het meest naar uit...
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik geloof bovenstaand verhaal ook wel. Waarom moet ik nog ps3 stuff zien op mijn ps4.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nieuwe PCIe 4.0 SSDs van Western Digital:
https://shop.westerndigit...me-ssd#WDS500G1X0E-00AFY0
Iets sneller dan die Samsungs. Hopelijk gaat Sony snel bekend maken wat werkt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik wissel zelf niet zoveel / vaak van spellen dus zal voor mij wss voldoende zijn. Maar die tweede drive ziet ie dan als externe ssd of “breidt ie de eerste uit” en wordt het automatisch verdeeld?Chaoss schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:09:
[...]
Tja elk voordeel heeft zijn nadeel. SSD storage is supervet in een console en echt wel de next big thing. Maar SSD storage is duur, vooral als je de chips gebruikt die in de PS5 zitten. Als Sony de PS5 voorzien had van 2Tb dan zou je alleen aan SSD kosten al op 500 euro zitten.
Ze hebben al uitgedokterd hoe het nieuwe trophy progressie systeem werkt:
Sony hasn't released the new trophy level formula or officially announced the new trophy point values, so I thought I'd start a thread with this information. None of this is official -- it's all reverse-engineered by looking at people's profiles.
New trophy point values:
Bronze: 15
Silver: 30
Gold: 90
Platinum: 300
The only difference above is that platinum trophies are now worth more (300 points instead of 180). The values of bronze, silver, and gold trophies did not change.
New trophy level calculation:
Once again, the trophy level calculation is not a smooth curve, but rather has cut-offs. Here is how it works:
Levels 1 - 99: 60 points (4 bronzes) per level up
Levels 100 - 199: 90 points (6 bronzes) per level up
Levels 200 - 299: 450 points (30 bronzes) per level up
Levels 300 - 399: 900 points (60 bronzes) per level up
Levels 400 - 499: 1350 points (90 bronzes) per level up
Levels 500 - 599: 1800 points (120 bronzes) per level up
Levels 600 - 699: 2250 points (150 bronzes) per level up
Levels 700 - 799: 2700 points (180 bronzes) per level up
Levels 800 - 899: 3150 points (210 bronzes) per level up
Levels 900 - 999: 3600 points (240 bronzes) per level up
Platinuming a single game gets you to level 23 now. It takes a total of 1631340 points to reach level 999, which equals roughly 1200 full games platinumed
- Chaoss
- Nu online
Inmiddels al 5,6 miljoen vieuws in 1,5 dag
Interessant die SN850. Op Anandtech staat een slide van WD waar duidelijk de PS5 met een sterretje staat aangegeven, lijkt er dus op dat we de eerste compatibel SSD zien op dit moment. 7GB/s read lijkt snel genoeg voor de PS5, dat is een beetje het performance niveau waaraan een nvme SSD uitbreiding moet voldoen volgens Cerny. Dat zou ook betekenen dat we aan het eind van het jaar 4 compatibel SSD's hebben (Samsung, Adata, Sabrent en dus WD).loekf2 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:05:
Nieuwe PCIe 4.0 SSDs van Western Digital:
Link naar Anandtech artikel:
https://www.anandtech.com...ssds-and-thunderbolt-dock
Waarom denken jullie dat de geplaatste NVME ssd net zo snel moet zijn?
Ik kan me best voorstellen dat de game die je speelt altijd op de interne soldered ssd geïnstalleerd moet zijn. Zo kan Sony altijd 100% performance garanderen en weten game devs wat ze kunnen verwachten. Immers anders moet je haast doen wat Microsoft doet met branded ssds.
Speel je een game een tijdje niet? Dan gaat hij naar de zelfgeplaatste ssd. Wil je weer spelen? Dan verplaatst de hele zooi weer naar de interne ssd. Ja, dat zijn laadtijden, maar 100gb op snelle ssds is nog geen 3 minuten.
Het verklaart ook die gekke 825gb, terwijl memory chips niet in zo'n package verkrijgbaar zijn.
Ik kan me best voorstellen dat de game die je speelt altijd op de interne soldered ssd geïnstalleerd moet zijn. Zo kan Sony altijd 100% performance garanderen en weten game devs wat ze kunnen verwachten. Immers anders moet je haast doen wat Microsoft doet met branded ssds.
Speel je een game een tijdje niet? Dan gaat hij naar de zelfgeplaatste ssd. Wil je weer spelen? Dan verplaatst de hele zooi weer naar de interne ssd. Ja, dat zijn laadtijden, maar 100gb op snelle ssds is nog geen 3 minuten.
Het verklaart ook die gekke 825gb, terwijl memory chips niet in zo'n package verkrijgbaar zijn.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Omdat Cerny dat letterlijk zegt in 'The road to PS5'Richh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:04:
This is absolutely ridiculous
Daarom worden de SSD's ook door Sony gecontroleerd, zodat ze altijd '100% performance' kunnen garanderen.Richh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:04:
Hmmz, nog maar eens terug kijken danRidicuul schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:10:
[...]
Omdat Cerny dat letterlijk zegt in 'The road to PS5'
Ik ben enorm benieuwd wat er gebeurd als je een niet-gecontroleerde ssd plaatst. En als Sony op modelnummers checkt: wat er gebeurt als iemand die aanpast/kraaktNotSoSteady schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:16:
[...]
Daarom worden de SSD's ook door Sony gecontroleerd, zodat ze altijd '100% performance' kunnen garanderen.
[ Voor 48% gewijzigd door Richh op 09-10-2020 01:24 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wat en hoe of waarom kraken/aanpassen?Richh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:23:
[...]
Hmmz, nog maar eens terug kijken dan
[...]
Ik ben enorm benieuwd wat er gebeurd als je een niet-gecontroleerde ssd plaatst. En als Sony op modelnummers checkt: wat er gebeurt als iemand die aanpast/kraakt
Volgens mij heeft het alleen met snelheid en afmetingen te maken.
Mogelijk wat meer pop-in, slow/down of een stutter maar in eerste instantie vooral iets langere laadschermen. Het hoppen tussen werelden zoals getoond in de Ratchet&Clank beelden zal bijvoorbeeld iets langer duren met een tragere ssd.Richh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:23:
[...]
Ik ben enorm benieuwd wat er gebeurd als je een niet-gecontroleerde ssd plaatst. En als Sony op modelnummers checkt: wat er gebeurt als iemand die aanpast/kraakt
Het zal interessant zijn om te zien hoe laag je kan gaan als je het voor elkaar krijgt om de controle voor de gek te houden.
[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 09-10-2020 08:24 ]
Ik heb geen idee hoe het werkt. Maar zou de PS niet een soort speedcheck kunnen doen als je een nieuwe schijf plaatst om te kijken of die compatibel is?Richh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:23:
Goed nieuws en sneller dan ik dacht. Vooralsnog lijkt 1TB SN850 in verhouding het meest interessant te zijn. Maar hoe meer spelers dit gaan aanbieden, hoe beter de prijzen voor ons als consument zullen zijn. Dus ik wacht nog even tot volgend jaar ergens.Trishul schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:52:
[...]
Interessant die SN850. Op Anandtech staat een slide van WD waar duidelijk de PS5 met een sterretje staat aangegeven, lijkt er dus op dat we de eerste compatibel SSD zien op dit moment. 7GB/s read lijkt snel genoeg voor de PS5, dat is een beetje het performance niveau waaraan een nvme SSD uitbreiding moet voldoen volgens Cerny. Dat zou ook betekenen dat we aan het eind van het jaar 4 compatibel SSD's hebben (Samsung, Adata, Sabrent en dus WD).
Link naar Anandtech artikel:
https://www.anandtech.com...ssds-and-thunderbolt-dock
Puur gezien de prijs heb je gelijk. De prijs zal op korte termijn niet veel dalen, daar gaan nog een paar jaar overeen voordat je 2TB voor 200 euro kan krijgen verwacht ik.bram1984 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Goed nieuws en sneller dan ik dacht. Vooralsnog lijkt 1TB SN850 in verhouding het meest interessant te zijn. Maar hoe meer spelers dit gaan aanbieden, hoe beter de prijzen voor ons als consument zullen zijn. Dus ik wacht nog even tot volgend jaar ergens.
Denk zelf dat voor mij 1 TB voldoende gaat zijn samen met een externe HDD van 2TB voor de PS4 spellen kan ik meer dan genoeg games opslaan. Sterker misschien kan ik met 512 GB eigenlijk ook wel uit de voeten. Met mijn luie data management heb ik nu 1,5 TB op mijn PS4 staan.
Voor mij ook denk ik. Ik heb nu ook 80% van 2TB vol op de PS4, maar series de helft kan ik in principe wel weggooien inmiddels. Het is enerzijds fijn om erop te hebben, maar als het echt moet, kan ik wel schuiven. Maar meer is vanzelfsprekend altijd beter. Iets om je minder druk om te maken.cold_as_ijs schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Puur gezien de prijs heb je gelijk. De prijs zal op korte termijn niet veel dalen, daar gaan nog een paar jaar overeen voordat je 2TB voor 200 euro kan krijgen verwacht ik.
Denk zelf dat voor mij 1 TB voldoende gaat zijn samen met een externe HDD van 2TB voor de PS4 spellen kan ik meer dan genoeg games opslaan. Sterker misschien kan ik met 512 GB eigenlijk ook wel uit de voeten. Met mijn luie data management heb ik nu 1,5 TB op mijn PS4 staan.
Als je veel clips op slaat dan zal dat met 4k recording ook nog wel extra hard gaan gok ik zo.bram1984 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Voor mij ook denk ik. Ik heb nu ook 80% van 2TB vol op de PS4, maar series de helft kan ik in principe wel weggooien inmiddels. Het is enerzijds fijn om erop te hebben, maar als het echt moet, kan ik wel schuiven. Maar meer is vanzelfsprekend altijd beter. Iets om je minder druk om te maken.
Ja daar doe ik weinig mee eigenlijk.Kenny_026 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Als je veel clips op slaat dan zal dat met 4k recording ook nog wel extra hard gaan gok ik zo.
Het is boeiend om na te gaan hoe snel (of hoe traag) een SSD moet zijn om eenzelfde ervaring als de interne SSD te krijgen. Mooi item voor digital foundry. Zal in loop der tijd ook nog wel veranderen. De eerste games zullen mogelijk de volledige doorvoersnelheid van de I/O van de PS5 niet nodig hebben, waardoor je met een tragere SSD af kunt.Caayn schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Mogelijk wat meer pop-in, slow/down of een stutter maar in eerste instantie vooral iets langere laadschermen. Het hoppen tussen werelden zoals getoond in de Ratchet&Clank beelden zal bijvoorbeeld iets langer duren met een tragere ssd.
Het zal interessant zijn om te zien hoe laag je kan gaan als je het voor elkaar krijgt om de controle voor de gek te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2020 11:30 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Gewoon een denkpiste: als die 825GB voor nu echt wat te weinig zou zijn, is het misschien interessant om voorlopig een goedkopere 500GB stick te nemen. Dan heb je het beschikbaar geheugen al bijna verdubbeld...
Dan kan je misschien weer 2 jaar verder. Tegen dan dalen de prijzen en kun je goedkoper een groter exemplaar kopen (2/4TB).
Met een 1TB drive ga je het waarschijnlijk ook geen 7 jaar redden denk ik..
Ik ga het even bezien allemaal. denk dat het voorlopig wel moet lukken met die ingebouwde 825GB.
Dan kan je misschien weer 2 jaar verder. Tegen dan dalen de prijzen en kun je goedkoper een groter exemplaar kopen (2/4TB).
Ik ga het even bezien allemaal. denk dat het voorlopig wel moet lukken met die ingebouwde 825GB.
Alles valt of staat met hoe nodig die interne doorvoersnelheid van de PS5 is voor de performance van een game of je een dergelijk stickje kunt gebruiken om games vanaf te spelen. Voor first party games is wellicht meer doorvoersnelheid nodig dan voor multiplatform. Star Citizen is een game die bijvoorbeeld een SSD nodig heeft om een goede performance te leveren. Of het dan uitmaakt of je een externe SSD neemt of een interne nvme weet ik dan weer niet.Anton.net schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
Gewoon een denkpiste: als die 825GB voor nu echt wat te weinig zou zijn, is het misschien interessant om voorlopig een goedkopere 500GB stick te nemen.
Ik heb een 1TB pro en dat is echt meer dan zat. Had em laatst per ongeluk een keer vol, omdat er allemaal games opstonden (o.a. warzone) die ik niet speel. Ik kan wel uit met tussen de 1-3 geïnstalleerde games. Speel vrij weinig games naast elkaar eigenlijk. Ben niet zo'n online gamer en single player games speel ik één voor één. Ik heb niet zoveel ruimte nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2020 11:38 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb op dit moment dit op de PS4 aangesloten:Anton.net schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
Gewoon een denkpiste: als die 825GB voor nu echt wat te weinig zou zijn, is het misschien interessant om voorlopig een goedkopere 500GB stick te nemen. Dan heb je het beschikbaar geheugen al bijna verdubbeld...
pricewatch: Seagate Game Drive voor PS4 2TB
Denk dat ik die uiteindelijk leeghaal en op de PS5 aansluit.
Mooi klein formaat, dus valt ook niet zo op naast de PS5
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ik denk eigenlijk dat de PS5 bij de initialisatie van de nvme SSD de SSD classificeert. Geschikt voor PS5 games of niet. Dat is prima door het besturingssysteem te regelen. En zou ook handig zijn omdat je dan een goedkope nvme 1TB SSD van €110 die 2,5GB/s doet als snelle cold storage kunt gebruiken voor je PS5 gamedata of PS4 games.
Een stick? Een usb-stick bedoel je?Anton.net schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
Is een optie mits het dus mogelijk is van usb stick naar interne ssd te verplaatsen voor ps5 spellen(en weer terug). Puur voor ps4 spellen kan ook uiteraard.Anton.net schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
Alleen 500GB is netto 465GiB. En de 825GB is 768GiB en dar is voor OS enz. Dus als de rumour klopt is het 664GiB wat overblijft en een 500GB stickje blijft ong 465GiB van over dus heb je 1.1GiB daadwerkelijke opslag.
( Word btw serieus tijd dat ze de echte waardes eens gaan vermelden dus GiB ipv GB.) En dan is het nog de vraag of ze nu via usb volle snelheid pakken, of dat net als.met de ps4 en pro amper de snelheid gehaald word. Mag aannemen met de nieuwe hardware van wel maar eerst zien.
Denk als bevestigd is dat ze dit ondersteunen en ik ruimte gebrek heb gewoon een snelle sata ssd haal en een usb 3.0 naar sata kabel en dan op die manier goedkoop uitbreid. En zodra er betaalbare m.2 1tb zijn dan ga ik daar wel naar kijken. Ga nu geen 220 euro of meer betalen voor 1tb..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hoe zit het dan met cloud saving? Ik heb geen PS4 gehad, maar bij Steam verwijder ik gewoon een game. Mocht ik hem later weer spelen, installeer ik hem weer en ik kan vanuit de cloud save games gewoon weer verder waar ik was. Ik weet dat ik destijds bij mijn PS3 redelijk wat save game files had die ruimte in beslag begonnen te nemen.
Met ps plus heb je 10GB aan cloud opslag. En als je de ps4 in rest modus zette dan deed hij ( was wel losse optie geloof ik die aanmoet) zelf je saves backuppen.Kyhfin schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:13:
Hoe zit het dan met cloud saving? Ik heb geen PS4 gehad, maar bij Steam verwijder ik gewoon een game. Mocht ik hem later weer spelen, installeer ik hem weer en ik kan vanuit de cloud save games gewoon weer verder waar ik was. Ik weet dat ik destijds bij mijn PS3 redelijk wat save game files had die ruimte in beslag begonnen te nemen.
Als je de game verwijderd altijd eerst even je savegame backuppen. En zodra je de game weer download of installeert dan even de save uit cloud laden.
Als je PS+ hebt kun je je saves in de cloud zetten, maar ook je save games op de console blijven staan als je ze niet handmatig verwijderd dacht ik.Kyhfin schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:13:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik pak de SSD uit mijn PS4 Pro, die stop ik in een USB3 case en sluit ik extern aan op de PS5 voor de PS4 games, kan ik voorlopig vooruit.v8power67 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Is een optie mits het dus mogelijk is van usb stick naar interne ssd te verplaatsen voor ps5 spellen(en weer terug). Puur voor ps4 spellen kan ook uiteraard.
Alleen 500GB is netto 465GiB. En de 825GB is 768GiB en dar is voor OS enz. Dus als de rumour klopt is het 664GiB wat overblijft en een 500GB stickje blijft ong 465GiB van over dus heb je 1.1GiB daadwerkelijke opslag.
( Word btw serieus tijd dat ze de echte waardes eens gaan vermelden dus GiB ipv GB.) En dan is het nog de vraag of ze nu via usb volle snelheid pakken, of dat net als.met de ps4 en pro amper de snelheid gehaald word. Mag aannemen met de nieuwe hardware van wel maar eerst zien.
Denk als bevestigd is dat ze dit ondersteunen en ik ruimte gebrek heb gewoon een snelle sata ssd haal en een usb 3.0 naar sata kabel en dan op die manier goedkoop uitbreid. En zodra er betaalbare m.2 1tb zijn dan ga ik daar wel naar kijken. Ga nu geen 220 euro of meer betalen voor 1tb..
En in de toekomst kijk ik wel verder tzt.
Ja goede optie idd. Hoop serieus dat de usb nu maximale snelheid kan halen die mogelijk is met de aansluiting. Zou veel schelen. Dan zijn er ineens veel leuke betaalbare opties mogelijk( voor ps4 games dan, voor ps5 heb je gewoon een m.2 nodig).Segafreak83 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:17:
[...]
Ik pak de SSD uit mijn PS4 Pro, die stop ik in een USB3 case en sluit ik extern aan op de PS5 voor de PS4 games, kan ik voorlopig vooruit.
En in de toekomst kijk ik wel verder tzt.
Mm, dat klinkt nog niet zo gebruiksvriendelijk als bij Steam. Wellicht verbetert Sony dit nog voor de toekomst. Daarnaast moet ik me maar leren aan te wennen save games dan te back-uppen voor games die ik wellicht ooit weer speel.v8power67 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
Met ps plus heb je 10GB aan cloud opslag. En als je de ps4 in rest modus zette dan deed hij ( was wel losse optie geloof ik die aanmoet) zelf je saves backuppen.
Als je de game verwijderd altijd eerst even je savegame backuppen. En zodra je de game weer download of installeert dan even de save uit cloud laden.
Nee, een NVMe drive/stick/card whatever. Het is een dun plaatje dat je in het M.2 slot steekt. Een stick dus
Klopt dit wel? Hieronder wordt gesproken over 100GB.v8power67 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
Met ps plus heb je 10GB aan cloud opslag. En als je de ps4 in rest modus zette dan deed hij ( was wel losse optie geloof ik die aanmoet) zelf je saves backuppen.
https://www.playstation.c...storage-on-playstation-4/
Volgens mij klopt dit niet helemaal, als je een game verwijdert blijft de save game voor zover ik weet gewoon op je PS4 staan.v8power67 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
Wat jij zegt klopt. Ik verwijder en herinstalleer games regelmatig en savegames blijven altijd op de console staan. Kan na het herinstalleren direct verder waar ik gebleven was. Savegames staan los van de game zelf.SD5k schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:30:
[...]
Volgens mij klopt dit niet helemaal, als je een game verwijdert blijft de save game voor zover ik weet gewoon op je PS4 staan.
En dit inderdaad. Je kan zonder problemen games verwijderen en de saves blijven gewoon staan. Kijk maar eens in je online opslag. Daar staan saves bij van games die je waarschijnlijk al lang niet meer op je console hebt staan.SD5k schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:30:
[...]
Volgens mij klopt dit niet helemaal, als je een game verwijdert blijft de save game voor zover ik weet gewoon op je PS4 staan.
Ik weet wat het is, maar heb nog nooit iemand dit een stick zien noemen vandaar mijn vraag.Anton.net schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Nee, een NVMe drive/stick/card whatever. Het is een dun plaatje dat je in het M.2 slot steekt. Een stick dus
Geen zorgen. De playstation regelt de back ups, dat hoef je niet zelf te doen. Heb je PS Plus? Dan worden je savegames ook in de cloud opgeslagen (tot 100 GB en alleen automatisch als je PS4 als primair systeem is geactiveerd). Zie reacties van o.a. Bram hierboven.Kyhfin schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:24:
[...]
Mm, dat klinkt nog niet zo gebruiksvriendelijk als bij Steam. Wellicht verbetert Sony dit nog voor de toekomst. Daarnaast moet ik me maar leren aan te wennen save games dan te back-uppen voor games die ik wellicht ooit weer speel.
[ Voor 5% gewijzigd door Ridicuul op 09-10-2020 12:58 ]
Bijzonder bericht, https://www.theverge.com/...web-redesign-october-2020. Blijkbaar gaat Sony stoppen met het aanschaffen van games via de web store.
Toch benieuwd welke strategie Sony aan het volgen is. Microsoft zoekt als maar meer toenadering naar gamers door goede backwards comp, next gen upgrades, duidelijke informatie over extra storage etc. Waar Sony voor mijn gevoel steeds verder afdrijft. Een maand van te voren een keer een hardware teardown, lang niet alle details bekend over backwards comp. en niemand die een idee heeft hoe het met next gen upgrades zit.
Toch benieuwd welke strategie Sony aan het volgen is. Microsoft zoekt als maar meer toenadering naar gamers door goede backwards comp, next gen upgrades, duidelijke informatie over extra storage etc. Waar Sony voor mijn gevoel steeds verder afdrijft. Een maand van te voren een keer een hardware teardown, lang niet alle details bekend over backwards comp. en niemand die een idee heeft hoe het met next gen upgrades zit.
Altijd leuk die savegames van een game van een paar patches terug. Dan installeer je de game opnieuw en ga je verder, dan kom je er achter dat je vier trophies niet kan halen, omdat je in een oude versie begonnen bent. Daarom maar helemaal opnieuw begonnen met Rise Of The Tomb Raider vorige week, las het toevallig.
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 09-10-2020 12:41 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Behalve als je game-shared, dan moet je handmatig uploaden.Ridicuul schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Geen zorgen. De playstation regelt de back ups, dat hoef je niet zelf te doen. Heb je PS Plus? Dan worden je savegames ook in de cloud opgeslagen (tot 100 GB). Zie reacties van o.a. Bram hierboven.
Deze strategie snap ik ook niet echt. De apps kunnen / konden wel een overhaul gebruiken, dat dan weer wel.Ronwiel schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:39:
Bijzonder bericht, https://www.theverge.com/...web-redesign-october-2020. Blijkbaar gaat Sony stoppen met het aanschaffen van games via de web store.
Dat artikel is zo te zien weer verwijderdwilmundo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:
Misschien een nuttige aanvulling op de ssd discussie. Dit artikel is zojuist verschenen: https://tweakers.net/revi...er-sneller-goedkoper.html
Over cloud saves gesproken. Het zou fijn zijn als Sony die functionaliteit een flinke upgrade geeft.
Wensenlijstje voor op de PS5:
- Snellere/verbeterde synchronisatie
- Volledig automatische synchronisatie ipv enkel automatisch upload op je home console. Nu moet je bijvoorbeeld nog steeds handmatig acties uitvoeren indien je op een niet home console speelt. Bijvoorbeeld op een tweede console, bij een vriend(in), etc.
- Maak ze gratis. Sony is samen met Nintendo de enige die geld vraagt voor deze feature, granted je kan je saves (in ieder geval op de PS4) nog back-uppen naar USB storage.
Wensenlijstje voor op de PS5:
- Snellere/verbeterde synchronisatie
- Volledig automatische synchronisatie ipv enkel automatisch upload op je home console. Nu moet je bijvoorbeeld nog steeds handmatig acties uitvoeren indien je op een niet home console speelt. Bijvoorbeeld op een tweede console, bij een vriend(in), etc.
- Maak ze gratis. Sony is samen met Nintendo de enige die geld vraagt voor deze feature, granted je kan je saves (in ieder geval op de PS4) nog back-uppen naar USB storage.
Hier hebben we het een paar dagen geleden ook over gehad. Je kunt games die cross gen zijn gewoon nvanaf een PS5 kopen maar dus niet de oude titels die specifiek voor PS4 zijn. Die moet je echt via een PS4 kopen.Ronwiel schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:39:
Door een prijsindexatie gaan PS5 games van 69.99 naar 79.99. Het is gek als je dan gewoon een PS4 game kunt kopen voor 69.99 waarna je gewoon een gratis upgrade naar PS5 kunt doen.
Tenminste, dat is hoe ik het lees.
Als je het zo brengt komt het wel misleidend over. Ze stoppen alleen via de website met de verkoop van games bedoeld voor de PS3, Vita en PSP.Ronwiel schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:39:
Deze games zijn wel nog steeds via de betreffende apparaten te koop. Op zich zou ik hier wel vrede mee kunnen hebben als de stores op die apparaten goed zouden werken maar dat is jammer genoeg niet het geval. Voor de mensen die dus nog op die apparaten spelen is dit een groot gemis.
Overigens zou er vervolgens wel een redesign komen met volgens geruchten ook een verbeterde wishlist functionaliteit en de mogelijkheid om games te giften. Laten we hopen dat deze geruchten dan tenminste wel kloppen, vooral nu er een console komt die geen discs meer ondersteund.
Bedankt voor de reacties op cloud saving. Zo te horen zal het voor mij prima gaan. Ik heb PS+ geactiveerd.
Had via de store wel Horizon Zero Dawn gehaald. PS4 game zoals iedereen weet. Maar heb geen PS4, bestelde 'm via de store paar weken terug. Die zou ik wel gewoon kunnen spelen/laden op een mogelijke PS5 in de toekomst? Gezien er geen PS5 versie van is. Volgens mij bedoel je het puur voor games als AC Valhalla bv, dat je op de PS5 niet de PS4 versie kan halen, etc? Om het even zeker te wetenKenny_026 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Hier hebben we het een paar dagen geleden ook over gehad. Je kunt games die cross gen zijn gewoon nvanaf een PS5 kopen maar dus niet de oude titels die specifiek voor PS4 zijn. Die moet je echt via een PS4 kopen.
Door een prijsindexatie gaan PS5 games van 69.99 naar 79.99. Het is gek als je dan gewoon een PS4 game kunt kopen voor 69.99 waarna je gewoon een gratis upgrade naar PS5 kunt doen.
Tenminste, dat is hoe ik het lees.
Ja, het lijkt me eerder andersom dan wat hij zegt. Games specifiek voor PS4 kan je wel kopen, maar games voor beide kan je enkel de PS5 versie kopen.Alwayshappyz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:02:
[...]
Had via de store wel Horizon Zero Dawn gehaald. PS4 game zoals iedereen weet. Maar heb geen PS4, bestelde 'm via de store paar weken terug. Die zou ik wel gewoon kunnen spelen/laden op een mogelijke PS5 in de toekomst? Gezien er geen PS5 versie van is. Volgens mij bedoel je het puur voor games als AC Valhalla bv, dat je op de PS5 niet de PS4 versie kan halen, etc? Om het even zeker te weten
Ik heb ook al 2x de vraag gesteld waarom bij Valhalla bijv. een PS4 en PS5 fysieke versie komt terwijl je die gratis kan upgraden. Dan koop je toch de goedkopere PS4 variant? Ik ben er dus een beetje huiverig voor dat er nog meer verschil tussen zit, want anders is die PS5 versie niet eens nodig. Of wellicht alleen voor mensen die 'het niet door hebben' en gewoon een PS5 versie kopen, maar dat lijkt me niet een reden.
Het zou ook kunnen zijn dat je de PS4 versie eerst de disc op een PS4 met account A moet activeren en dan op de PS5 met hetzelfde account de PS5 versie kunt activeren.Kyhfin schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Ja, het lijkt me eerder andersom dan wat hij zegt. Games specifiek voor PS4 kan je wel kopen, maar games voor beide kan je enkel de PS5 versie kopen.
Ik heb ook al 2x de vraag gesteld waarom bij Valhalla bijv. een PS4 en PS5 fysieke versie komt terwijl je die gratis kan upgraden. Dan koop je toch de goedkopere PS4 variant? Ik ben er dus een beetje huiverig voor dat er nog meer verschil tussen zit, want anders is die PS5 versie niet eens nodig. Of wellicht alleen voor mensen die 'het niet door hebben' en gewoon een PS5 versie kopen, maar dat lijkt me niet een reden.
(speculatie mijnerzijds)
Nee ik denk dat je nu gewoon PS4 games kunt kopen en die straks kunt upgraden of via BC op de PS5 kunt spelen.Kyhfin schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Ja, het lijkt me eerder andersom dan wat hij zegt. Games specifiek voor PS4 kan je wel kopen, maar games voor beide kan je enkel de PS5 versie kopen.
Maar als je straks met je PS5 de store in gaat zul je alleen PS5 games kunnen kopen.
Maar ja dat zou dan toch ook weer jammer zijn als je wat oude ps4 games wilt spelen kopen.Kenny_026 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Nee ik denk dat je nu gewoon PS4 games kunt kopen en die straks kunt upgraden of via BC op de PS5 kunt spelen.
Maar als je straks met je PS5 de store in gaat zul je alleen PS5 games kunnen kopen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/l95TTLymlUvJAnP3Uwexv4hx.jpg?f=fotoalbum_large)