Ai, dat is jammer! En die zullen een stuk duirder in prijs zijn, of is dat extra slot uberhaupt niet bedoeld voor extra main en puur voor massa? 🤔Sluw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
Je kunt deze als externe storage benaderen maar je kunt er geen spellen van spelen of iets dergelijks. Die drive haalt iets van 550 mb/s en de PS5 5,5 gbp/s. Tien keer zo snel dus. Daarvoor is PCIe 4 nodig wat een veel hogere bandwijdte heeft dan huidige ssd's.
Verwijderd
Mooi, 3D audio werkt dus zoals verwacht met mijn huidige Platinum headset en ook via de jack op de controller. Kan ik mooi mijn Bose met ANC eraan hangen zodat ik niks meer van buitenaf hoor. Denk dat ik de Pulse 3D maar annuleer dan.
ik heb hem ook besteld maar ik hou hem nog even aan.Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:19:
Mooi, 3D audio werkt dus zoals verwacht met mijn huidige Platinum headset en ook via de jack op de controller. Kan ik mooi mijn Bose met ANC eraan hangen zodat ik niks meer van buitenaf hoor. Denk dat ik de Pulse 3D maar annuleer dan.
ik zag dat ie naast 3d audio ook girlfriend noise canceling had. als ie lekker zit en niet op de oorschelp drukt hou ik hem er gewoon bij voor het gemak.
Verwijderd
Dat gaat over de microfoons. De headset zelf doet vanzelfsprekend geen ANC voor dat geld. Daar hoor je alles gewoon dwars doorheen net als de Platinum van destijds € 179,-.Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
ik heb hem ook besteld maar ik hou hem nog even aan.
ik zag dat ie naast 3d audio ook girlfriend noise canceling had. als ie lekker zit en niet op de oorschelp drukt hou ik hem er gewoon bij voor het gemak.
Wel duurder ja, als je een beetje googled kun je de eerste paar vinden die rond de €200 voor 1 TB zijn. Ik begreep dat die wel als main storage gebruikt kunnen worden maar er is ook nog een boel onduidelijk. Die je nu hebt gaat niet werken, we moeten sowieso nog even afwachten welke lijst Sony zelf naar buiten gaat brengen.boefje79 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
Ai, dat is jammer! En die zullen een stuk duirder in prijs zijn, of is dat extra slot uberhaupt niet bedoeld voor extra main en puur voor massa? 🤔
Kakelt de vrouw bij jou zo erg danFlghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
ik heb hem ook besteld maar ik hou hem nog even aan.
ah jammer. dan moet ik toch terugvallen op 3th party oplossingen voor de noise cancelationVerwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:23:
[...]
Dat gaat over de microfoons. De headset zelf doet vanzelfsprekend geen ANC voor dat geld. Daar hoor je alles gewoon dwars doorheen net als de Platinum van destijds € 179,-.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjpNkVbBd4DLwqavpDR06tB8.jpg?f=user_large)
Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
ah jammer. dan moet ik toch terugvallen op 3th party oplossingen voor de noise cancelation
[Afbeelding]
daarom bestaan er bloemenStarscreamer schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
![]()
![]()
en erna klagen dat je er niet meer bovenop mag
Bij mijn vriendin helpt een uitbreiding van de Sims 4 (PC versie) erg goed
Of heb laatst schilderspulletjes gekocht voor haar
hier is het bloemen,, of een nieuwe playlist VR beat saber songs invoeren. dan is ze ook wel even zoet en happyStarscreamer schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Bij mijn vriendin helpt een uitbreiding van de Sims 4 (PC versie) erg goed![]()
Of heb laatst schilderspulletjes gekocht voor haar
wablief? VR beat saber songs nooit van gehoord. Ik geef mijn vrouw wat extra huishoudklusjes kan ze haar tijd daarmee verdrijven. Nog een nieuwe mop gekocht ondanks dat onze robotstofzuiger ook kan moppen.Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
hier is het bloemen,, of een nieuwe playlist VR beat saber songs invoeren. dan is ze ook wel even zoet en happy
[ Voor 21% gewijzigd door laurens700 op 06-10-2020 15:44 ]
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
laurens700 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
wablief? VR beat saber songs nooit van gehoord. Ik geef mijn vrouw wat extra huishoudklusjes kan ze haar tijd daarmee verdrijven. Nog een nieuwe mop gekocht ondanks dat onze robotstofzuiger ook kan moppen.
Als dat je geboortejaar is in je naam, dan ben je veel ouder dan mij. Toch voel ik mij ineens 80.Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
hier is het bloemen,, of een nieuwe playlist VR beat saber songs invoeren. dan is ze ook wel even zoet en happy
Waar hebben we het hier over?
edit: je hebt al gereageerd nu zie ik.
[ Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 06-10-2020 15:45 ]
Ik las net dit artikel over het ontwerp van de Xbox Series X en S. Het bovenstaande stukje viel me echter op. Het weglaten van de disc drive zorgt ervoor dat de chip niet zo heet wordt.Thinking of Xbox Series S as all-digital from the get-go, the team prioritized making this the smallest Xbox ever. They started with no disc drive → chip doesn’t get as hot → use a smaller fan → almost 60% smaller than Xbox Series X.
Is het een algemeen gegeven dat een disc-drive voor een hetere chip zorgt? Betekent dit dan ook dat de PS5 DE minder heet zal worden dan de Disc versie? Of valt dit niet met elkaar te vergelijken/weinig over te zeggen tot we meer weten over de internals van de PS5?
This is absolutely ridiculous
Helaas weer een game die dus geen cross save heeft tussen ps4 en ps5.... Planet coaster :
https://forums.frontier.c...r-console-edition.555873/
Save games
We're also happy to share more information on how save games will work for both platforms! For those playing on Xbox, all progress can be carried over from current to next-gen. While save data is not transferable between PlayStation 4 and PlayStation 5, PlayStation players will be able to bring their creations with them by uploading them to the Frontier Workshop and then downloading them again in their next-gen park. We’ll be discussing more about the Frontier Workshop in the next few weeks.
Save games
We're also happy to share more information on how save games will work for both platforms! For those playing on Xbox, all progress can be carried over from current to next-gen. While save data is not transferable between PlayStation 4 and PlayStation 5, PlayStation players will be able to bring their creations with them by uploading them to the Frontier Workshop and then downloading them again in their next-gen park. We’ll be discussing more about the Frontier Workshop in the next few weeks.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zijn die pijlen bedoeld om een causaal verband aan te geven?Ridicuul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
Ik las net dit artikel over het ontwerp van de Xbox Series X en S. Het bovenstaande stukje viel me echter op. Het weglaten van de disc drive zorgt ervoor dat de chip niet zo heet wordt.
Is het een algemeen gegeven dat een disc-drive voor een hetere chip zorgt? Betekent dit dan ook dat de PS5 DE minder heet zal worden dan de Disc versie? Of valt dit niet met elkaar te vergelijken/weinig over te zeggen tot we meer weten over de internals van de PS5?
Ik interpreteer het meer als een beschrijving van hoe ze bij een kleiner design zijn uitgekomen: 'Disc drive removed AND chip doesn't get as hot'
De GPU is ten slotte minder krachtig en zal minder hitte genereren.
Allemaal redenen dat ze hem kleiner konden maken.
Dus ik verwacht geen verschil tussen de PS5's.
Sony wilt ook surround sound via de tv speakers gaan creëren.
bron: https://www.psu.com/news/...d-implementation-for-ps5/
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Verwijderd
Ja dat is wat Cerny al zei tijdens de deep dive in maart. Is natuurlijk niet te vergelijken met een surround set of headset.laurens700 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:00:
Sony wilt ook surround sound via de tv speakers gaan creëren.
Ja, dat vroeg ik me dus af toen ik het las. Is dat een algemeen bekend gevolg van een disc drive?nioz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Zijn die pijlen bedoeld om een causaal verband aan te geven?
Ik interpreteer het meer als een beschrijving van hoe ze bij een kleiner design zijn uitgekomen: 'Disc drive removed AND chip doesn't get as hot'
De GPU is ten slotte minder krachtig en zal minder hitte genereren.
Allemaal redenen dat ze hem kleiner konden maken.
Dus ik verwacht geen verschil tussen de PS5's.
De andere punten lijken wel een verband aan te geven, maar het is inderdaad op verschillende manieren te interpreteren.
Ja zou me ook niets verbazen dat het alleen mogelijk is op een Sony tv.Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Ja dat is wat Cerny al zei tijdens de deep dive in maart. Is natuurlijk niet te vergelijken met een surround set of headset.
Het is juist de bedoeling dat dit voor alle tv's gaat werken, net zoals het voor alle headsets werkt. Ben wel heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat klinken.laurens700 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Ja zou me ook niets verbazen dat het alleen mogelijk is op een Sony tv.
Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen dat het een significant verschil maakt, met name omdat alle games toch op de SSD geïnstalleerd zullen worden (je disc drive is te langzaam om direct vanaf te laden). Dus onder het gamen wordt je drive in principe niet gebruikt.Ridicuul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Ja, dat vroeg ik me dus af toen ik het las. Is dat een algemeen bekend gevolg van een disc drive?
De andere punten lijken wel een verband aan te geven, maar het is inderdaad op verschillende manieren te interpreteren.
Verwijderd
Dat zou mij echt bijzonder veel verbazen eerlijk gezegd.laurens700 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Ja zou me ook niets verbazen dat het alleen mogelijk is op een Sony tv.
Is er toevallig al bekend gemaakt of de PS5 Dolby Vision + Atmos gaan ondersteunen in de UHD speler?
Interessant, maar ik kan geen lijst van compatible headsets vinden, of kijk ik niet goed?kazuka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:00:
Nieuwe blog over de Tempest audio engine en welke hardware compatible is: https://blog.playstation....sound-coming-after-launch
En Sony's kleinste studio PixelOpus (de makers van Concrete Genie) gaat ook groeien t.b.v. hun nieuwe PS5 project:
[Afbeelding]
Mijn Surface Headphone matcht namelijk best wel met die dual sense 😇
Verwijderd
Nee.Alwayshappyz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:19:
Is er toevallig al bekend gemaakt of de PS5 Dolby Vision + Atmos gaan ondersteunen in de UHD speler?
Kunnen we niet een FAQ maken?
Ik ben totaal niet van deze games / uitgever. Maar ziet er wel goed uitkazuka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:20:
PS5 gameplay van NBA 2K21:
[YouTube: NBA 2K21: Next-Gen Gameplay Reveal]
Ziet er heel goed uit, maar is dit gameplay?kazuka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:20:
Dat ziet er super realistisch uit! Net of je naar live TV kijkt. Alleen zie ik wat slow down, maar dat verbetert nog wel.kazuka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:20:
De Series S is vergelijkbaar met een PS4 of One X qua power.Ridicuul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
Ik las net dit artikel over het ontwerp van de Xbox Series X en S. Het bovenstaande stukje viel me echter op. Het weglaten van de disc drive zorgt ervoor dat de chip niet zo heet wordt.
Dat zal enorm veel meer uitmaken dan de mini chip voor de cd-drive die niet gebruikt wordt, omdat alles al op HD is geinstalleerd en niks van de cd/dvd/bd wordt gelezen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die van NBK2K21is toch niet zo heel veel beter dan de huidige game?
Ziet er niet slecht uit, maar als ik dan kijk naar die poppetjes die rondlopen enzo heb ik niet meteen iets van wow wat mooi.
Ziet er niet slecht uit, maar als ik dan kijk naar die poppetjes die rondlopen enzo heb ik niet meteen iets van wow wat mooi.
Je begint toch wel af te vragen wat er aan de hand is nu er meerdere developers zijn die geen cross-save ondersteunen tussen de PS4 en PS5.v8power67 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:57:
Helaas weer een game die dus geen cross save heeft tussen ps4 en ps5.... Planet coaster :
Save games
Iedere koptelefoon die via USB (console) of 3.5mm (controller) aangesloten kan worden is compatibleboefje79 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Interessant, maar ik kan geen lijst van compatible headsets vinden, of kijk ik niet goed?
Mijn Surface Headphone matcht namelijk best wel met die dual sense 😇
Ja, gekke is ik zie slow down bij alle filmpjes op YouTube. Ook die 60 fps filmpjes van The Last of Us 2 en Ghost of Tsushima hierboven zien er bij mij alles behalve soepel uit. Wellicht ligt dat aan de codec of zo, want op mijn PC speelt hij prima 4K videos af met TrueHD + Atmos geluid e.d. en lijkt me niet dat het aan mijn pc ligt dan. Gameplay ziet er daardoor soms hakkelig uit, maar dat is dan niet helemaal eerlijk. Ligt dat aan een setting bij mij?Cowboy_Henk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:25:
[...]
Dat ziet er super realistisch uit! Net of je naar live TV kijkt. Alleen zie ik wat slow down, maar dat verbetert nog wel.
De Series S loopt qua power echt rondjes om de Pro en One X. De GPU heeft op papier net zoveel tflops als de pro (iets minder), maar is wel van een veel efficiëntere en 7 jaar nieuwere generatie. 1tflop series S is veel sneller dan 1 tflop pro/one x (geldt voor de ps5 en series x natuurlijk ook). Wellicht dat de GPU wel net zo krachtig is als de One X, maar heeft allemaal nieuwe snufjes waardoor de performance beter kan zijn. De CPU is wel 7 à 8x zo snel als in de pro en One X en de Series S heeft een SSD.YakuzA schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
De Series S is vergelijkbaar met een PS4 of One X qua power.
Dat zal enorm veel meer uitmaken dan de mini chip voor de cd-drive die niet gebruikt wordt, omdat alles al op HD is geinstalleerd en niks van de cd/dvd/bd wordt gelezen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik zat wat filmpjes te kijken voor de interface van de PS5. Maar hebben ze nu hetzelfde achtergrond muziekje genomen als bij de PS4
Vind ik toch wel een beetje suf... Nieuwe console, nieuwe interface, nieuw geluiden toch?
Vind ik toch wel een beetje suf... Nieuwe console, nieuwe interface, nieuw geluiden toch?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Waar vind je nieuwe beelden van de interface dan?kw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:41:
Ik zat wat filmpjes te kijken voor de interface van de PS5. Maar hebben ze nu hetzelfde achtergrond muziekje genomen als bij de PS4![]()
Bedoel je de beelden waar je toevallig ook een muis pointer in beeld ziet?kw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:41:
Ik zat wat filmpjes te kijken voor de interface van de PS5. Maar hebben ze nu hetzelfde achtergrond muziekje genomen als bij de PS4![]()
De authenticiteit wordt daarvan sterk in twijfel getrokken
Deze bijvoorbeeld:swoutr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:44:
[...]
Waar vind je nieuwe beelden van de interface dan?
maar ik begrijp dat het ook fake kan zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door kw_nl op 06-10-2020 16:51 ]
Die is super fake. Sony heeft de UI nog niet laten zien.kw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Deze bijvoorbeeld:
[YouTube: Meet PS5 Interface]
Ziet er wel gelikt uit, ook met dat Sony logo links boven inkw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Deze bijvoorbeeld:
Vanuit Sony nog niks officieels gezien, dus zal wel fake zijn.
Achtergrond muziek gaat hier sowieso meteen uit, irritant altijd.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Dat is gewoon een concept van een hobbyist.kw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Deze bijvoorbeeld:
Haha, oké, ik dacht dat het vast wel van een developer zou zijn gelekt.
Maar het is officeel nog niet bekend dus
Ben blij dat je het even voor ons vertaalde, anders had ik de grap gemist...elaho schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:34:
als je verrast wordt met PlayStation 5
Yep gewoon concept van YouTuber.
Deze vind ik ook wel leuk
Verwijderd
Klopt, YT staat er vol mee. Net als het design van de console zelf.kw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:02:
Haha, oké, ik dacht dat het vast wel van een developer zou zijn gelekt.
Behalve die zeer 'harde' geluidjes die je ook al bij de PS3 en PS4 hebt. Alsof ze geen deftige audio designer hebben.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:04:
Ze hebben hiervoor de audio designer van Gran Turismo ingehuurd zo te horen.Twixie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:06:
[...]
Behalve die zeer 'harde' geluidjes die je ook al bij de PS3 en PS4 hebt. Alsof ze geen deftige audio designer hebben.
Ach normaal gezien kan je UI geluiden uitzetten zoals op de Ps4 of je zou custom ui geluiden kunnen downloaden.
Maar dat houdt ook geen steek want de controller is zelf ook USB-C, en ik ga er dan ook wel van uit dat ze een USB-C naar USB-C kabel gaan bijleveren en niet USB-A naar USB-C.Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:49:
Ook wel logisch, de poort vaan het laden van je controller(s) hoeft geen hi-speed te zijn.
Ik dacht overigens: nice, extra poort tov de PS4 Pro, maar vergat ook even dat er geen dedicated camera-poort meer op zit, dus verlies je dan weer een USB-poort daarmee. Mijn PS5 gaat dus direct weer volgeplugd zitten
[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 06-10-2020 17:15 ]
Verwijderd
Dat NBA ziet er toch wel aardig uit vind ik. Publiek alleen beetje nep. Dat horen gewoon allemaal lege stoeltjes te zijn.
Inderdaad grote WTF. En gegarandeerd is het weer iets ongelooflijk basic waarbij een Save alleen gekoppeld kan worden aan een specifieke game-identifier en PS4 en PS5 versies een verschillende game-identifier hebben. Als ik sommige bizarre dingen zie op bvb PS4, mag ik als IT'er wellicht blij zijn dat ik niet weet hoe sommige data-modellen ineen zitten (simpel voorbeeld: DLC die gewoon bij de verkeerde games getoond wordt op je PS4).Caayn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Je begint toch wel af te vragen wat er aan de hand is nu er meerdere developers zijn die geen cross-save ondersteunen tussen de PS4 en PS5.
Ik mag overigens wel hopen dat een PS4 in BC-mode op PS5 wél gewoon bestaande save games kan lezen, anders ga ik wel pissed zijn. Heb me hier immers al voorgenome dat ik PS4 games op de PS5 ga spelen en nog altijd de PS4, die dan boven staat, als backup kan gebruiken voor als de TV in de woonkamer niet vrij is. Als ik eenzelfde save game voor eenzelfde spel niet zowel op PS4 als PS5 kan gebruiken, valt dat helemaal in het water.
https://www.androidcentra...a-it-doesnt-own-trademark
Wie ging hier ook alweer de PS5 tm 10 trademarks registreren?
Wie ging hier ook alweer de PS5 tm 10 trademarks registreren?
Op Tweakers was er een nieuwsbericht, waarbij er foto's van een (mogelijke) keuring zichtbaar waren. Onderstaande foto wijst erop dat je een USB-A naar USB-C kabel geleverd voor de controller.Twixie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
Maar dat houdt ook geen steek want de controller is zelf ook USB-C, en ik ga er dan ook wel van uit dat ze een USB-C naar USB-C kabel gaan bijleveren en niet USB-A naar USB-C.
Ik dacht overigens: nice, extra poort tov de PS4 Pro, maar vergat ook even dat er geen dedicated camera-poort meer op zit, dus verlies je dan weer een USB-poort daarmee. Mijn PS5 gaat dus direct weer volgeplugd zitten.
Zou ook niet weten waarom het een C-C kabel moet zijn voor alleen laden.
[ Voor 5% gewijzigd door Xerox op 06-10-2020 18:07 ]
PSN: Redrafted
https://www.tomsguide.com...is-the-one-we-really-want

Zou deze graag zien zeg damn wat dik!!!

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 06-10-2020 18:37 ]
ik hoop dat dit fake is. wat een spuuglelijk interface O_okw_nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Deze bijvoorbeeld:
Jeetje. Een lelijk design van de console met een lelijk plaatje erop. Ik snapte vroeger ook al niet waarom bv gamelaptops er zo uitzagen. Maar er lijkt dus echt een markt voor te zijn.....v8power67 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:36:
https://www.tomsguide.com...is-the-one-we-really-want
[Afbeelding]
Tja iets met smaak hegiantgiantus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:07:
[...]
Jeetje. Een lelijk design van de console met een lelijk plaatje erop. Ik snapte vroeger ook al niet waarom bv gamelaptops er zo uitzagen. Maar er lijkt dus echt een markt voor te zijn.....
Verwijderd
Geen Plus nodig voor GodFall dus.
Correct, you do not need PS Plus to play solo.
— Godfall (@PlayGodfall) 6 oktober 2020
Dit is gelukkig een concept die iemand zelf in elkaar heeft gezet. Er is nog niets officieels geshowed op misschien een klein stukje van het start-up scherm na.Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
ik hoop dat dit fake is. wat een spuuglelijk interface O_o
Er zijn vorige week wel wat beelden op het internet opgedoken die mogelijk echt kunnen zijn.
https://www.reddit.com/r/...s5_ui_startup_leak_video/
https://imgur.com/gallery/JdBgvLL
Daar komt ook het gerucht vandaan dat de PS5 664 GB beschikbaar zou hebben.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 12:15
@Terminator.T2 Dat zijn waarschijnlijk fake beelden, vziw gaat de PS5 geen muiscursor krijgen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Jup net zoals altijd met alle bestaande PS Plus dingen.
Snap niet waarom er meteen cohorten aan mensen in een gezamenlijke kramp schieten van een paar scheten op Twitter of roddelwebsites.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij is het allemaal echt.
Die foto's van de UI (en die video) komen van dezelfde bron die ook foto's van de ps5 zelf postte. Onder andere die foto van de kap waarbij de ps5 op de achtergrond lijkt te liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XvaWClVREafRHYQN9ZNZG3G3.png?f=user_large)
Dat betekent wel nog niet dat die 'geleakte' UI het finale design is. Denk dat het vroege test build is die niet echt representatief is voor de finale versie.
Die foto's van de UI (en die video) komen van dezelfde bron die ook foto's van de ps5 zelf postte. Onder andere die foto van de kap waarbij de ps5 op de achtergrond lijkt te liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XvaWClVREafRHYQN9ZNZG3G3.png?f=user_large)
Dat betekent wel nog niet dat die 'geleakte' UI het finale design is. Denk dat het vroege test build is die niet echt representatief is voor de finale versie.
Dat zou inderdaad goed kunnen, er zijn genoeg redenen om sceptisch te zijn. Het sluit alleen wel aan met de "UI" beelden van de originele showcase en de huidige interface van de PS4. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze dat als basis voor een fake hebben gebruikt.
Hopelijk hoeven we niet al te lang meer te wachten totdat we echt zeker weten hoe de UI eruit ziet.
Hopelijk hoeven we niet al te lang meer te wachten totdat we echt zeker weten hoe de UI eruit ziet.
Verwijderd
Nou ja de verwarring kwam van de PS site zelf. Maar inderdaad zoals ik al zei: wacht nou maar even op reactie van de devs. Tranquilo.YakuzA schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Jup net zoals altijd met alle bestaande PS Plus dingen.
Snap niet waarom er meteen cohorten aan mensen in een gezamenlijke kramp schieten van een paar scheten op Twitter of roddelwebsites.
- Chaoss
PlayStation expects #PS5 to sell over 7M units by March 2021 - even more than the #PS4 sold during its launch 👀🔥https://t.co/FWMNceBRzM
— Hunter 🎮 (@NextGenPlayer) 6 oktober 2020
Dan heeft Sony de producte aardig op orde en moeten er vrij veel units bij de release beschikbaar zijn ander gaat 7 miljoen units niet lukken in 4 maand tijd.
Gingen ze niet 10 miljoen units produceren in 2020?Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:15:
[Embed]
Dan heeft Sony de producte aardig op orde en moeten er vrij veel units bij de release beschikbaar zijn ander gaat 7 miljoen units niet lukken in 4 maand tijd.
Wat maken we ons dan zorgen over een pre order die dan hoogstwaarschijnlijk toch geleverd wordt 19 november?
Verwijderd
Het idee eerst was 15 miljoen volgens mij. Dat is geloof ik bijgesteld naar 11. In beide gevallen meer dan PS4. Ik ga er niet raar van opkijken als PS5 uiteindelijk ook in totaal meer dan PS4 gaat doen.AppleFan2007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Gingen ze niet 10 miljoen units produceren in 2020?
Wat maken we ons dan zorgen over een pre order die dan hoogstwaarschijnlijk toch geleverd wordt 19 november?
- Chaoss
10 miljoen dit jaar is onhaalbaar... dat ging over het huidge fiscale jaar wat loopt tot 1 april 2021 En dan zit 1 van de berichten er toch naast.. 7 miljoen voor 1 maart is een vreemd verschil met 10 miljoen oo 1 april.
Maar idd in beide gevallen flink meer dan de PS4 die zat na 8 maand op 10-11 miljoen units
Maar idd in beide gevallen flink meer dan de PS4 die zat na 8 maand op 10-11 miljoen units
Die 7 miljoen gaat over sell, die 10-11 over produce. Dus dat zou prima kunnen.Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:33:
10 miljoen dit jaar is onhaalbaar... dat ging over het huidge fiscale jaar wat loopt tot 1 april 202. En dan zit 1 van de berichten er toch naast.. 7 miljoen voor 1 maart is een vreemd verschil met 10 miljoen oo 1 april.
Maar idd in beide gevallen flink meer dan de PS4 die zat na 8 maand op 10-11 miljoen
Mijn Galaxy S10 kwam anders ook met een C-C inclusief C-adapter voor in het stopcontact.Xerox schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:07:
Zou ook niet weten waarom het een C-C kabel moet zijn voor alleen opladen.
Misschien dat ze nu de USB-C poort vrij willen houden voor een snelle externe USB-C SSD schijf.Ridicuul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Mijn Galaxy S10 kwam anders ook met een C-C inclusief C-adapter voor in het stopcontact.
PSN: Redrafted
Hoezo? Een snelle USB C SSD werkt ook op een snelle USB A poort. Is alleen een kwestie van het juiste kabeltje hebben.Xerox schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:52:
[...]
Misschien dat ze nu de USB-C poort vrij willen houden voor een snelle externe USB-C SSD schijf.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dat, en ik zou het vervelend vinden om een kabel uit de voorkant van de console te laten hangen. Probeer juist een schone opstelling te creëeren. Alleen wanneer ik ga racen of over moet schakelen van de PS4 gebruik ik de voorste poorten op de Pro.Kalder schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:13:
[...]
Hoezo? Een snelle USB C SSD werkt ook op een snelle USB A poort. Is alleen een kwestie van het juiste kabeltje hebben.
Nee het was 5-6 miljoen en is verhoogd naar c.a 10 miljoen.Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
Het idee eerst was 15 miljoen volgens mij. Dat is geloof ik bijgesteld naar 11. In beide gevallen meer dan PS4. Ik ga er niet raar van opkijken als PS5 uiteindelijk ook in totaal meer dan PS4 gaat doen.
Maar dat is productie/shipped, niet perse “in de winkel”
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 06-10-2020 22:26 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ooh zeker. Alleen als ik bij de eerste 100 zit vind ik het ook prima. Dan kunnen die andere 9.999.900 mij eigenlijk gestolen wordenVerwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:30:
Dan was dat het. Nog steeds lekkere aantallen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Is het eigenlijk al bekend of de PS5 controller werkt op een PS4? Andersom kan ik wel vinden....
Verwijderd
Geen idee eigenlijk. De haptics en adaptive triggers doen in ieder geval niks dan. Waarom zou je niet gewoon de DS4 gebruiken?LordLynx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:33:
Is het eigenlijk al bekend of de PS5 controller werkt op een PS4? Andersom kan ik wel vinden....
Deze SATA M.2 kan je wel in een case van AliExpress van 8 euro stoppen en gebruiken als externe opslag voor PS4 gamesboefje79 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:22:
Iets anders,
Is er al een compatability-list voor de nvme-ssd gesignaleerd? Ik zie wat wat geruchten over spec-eisen, maar een officiele lijst kan ik nog niet vinden.
Ik heb namelijk nog een WD RED SA500 M.2 2280 2TB liggen en het zou natuurlijk top zijn, als ik die zomaar in de PS5 kan schuiven...🙏🏻😇
PSU is ervan overtuigd dat het niet kan. De reden die ze opgeven is echter niet heel sterk...LordLynx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:33:
Pushsquare meldt het volgende:No, you cannot use the PS5 DualSense controller with the PS4.
This is because the controller would need to be paired up with the PS4 via a USB-C connection port. The PS4 sadly doesn’t have a USB-C connection port, whereas the PS5 does.
Nog even wachten op een mededeling van Sony dus...Sony's yet to confirm whether you can use a PS5 controller on PS4
Eh.. Een C naar A kabel? Die gewoon bij de Ps5 zit?
zojuist opgezocht wat mijn huidige tv aankan. LG OLED65B6V en daar staat dat de tv max 2.0a hdmi aansluiting heeft maar wel 100hz. betekend dit dan dat als ik een 2.1 hdmi kabel aansluit ik daarmee wel voordeel haal t.o.v. een 2.0 kabel en mischien max de 100fps kan aantikken met supported games?
Ik heb nog weleens dat ik mijn controller meeneem naar vrienden om te multiplayeren (bijvoorbeeld overcooked 2 met z'n vieren terwijl zij maar 2 controllers hebben), en ik heb als ik de PS5 heb geen DS4 controller meer want die gaan samen met mijn pro in de verkoop.Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:41:
[...]
Geen idee eigenlijk. De haptics en adaptive triggers doen in ieder geval niks dan. Waarom zou je niet gewoon de DS4 gebruiken?
Verwijderd
Nee.Flghter1982 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:18:
zojuist opgezocht wat mijn huidige tv aankan. LG OLED65B6V en daar staat dat de tv max 2.0a hdmi aansluiting heeft maar wel 100hz. betekend dit dan dat als ik een 2.1 hdmi kabel aansluit ik daarmee wel voordeel haal t.o.v. een 2.0 kabel en mischien max de 100fps kan aantikken met supported games?
Aha. Dan is het even afwachten. Ik weet wel dat de DS4 op de PS3 werkt. Dus er is hoop.LordLynx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Ik heb nog weleens dat ik mijn controller meeneem naar vrienden om te multiplayeren (bijvoorbeeld overcooked 2 met z'n vieren terwijl zij maar 2 controllers hebben), en ik heb als ik de PS5 heb geen DS4 controller meer want die gaan samen met mijn pro in de verkoop.
Nee, de B6 heeft wel een 120hz paneel maar ondersteund geen 120hz input vanaf een externe bron.Flghter1982 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:18:
Daarnaast is de connectie beperkt tot de zwakste schakel. Bijvoorbeeld: Als jij een HDMI 2.1 kabel gebruikt op een HDMI 2.0 poort dan is verbinding beperkt tot maximaal de HDMI 2.0 spec.
Daarnaast bestaat er niet zoiets als een HDMI 2.1 kabel, de specificatie zit op de aansluitingen en niet op de kabels. Je kan HDMI 1 kabels hebben die perfect op HDMI2.1 werken.
Het is natuurlijk wel zo dat je mag verwachten dat een 2.1 kabel ook goed werkt op 2.1 maar het is niet zo dat je per definitie een 2.1 kabel nodig hebt om 2.1 werkend te krijgen.
Het is natuurlijk wel zo dat je mag verwachten dat een 2.1 kabel ook goed werkt op 2.1 maar het is niet zo dat je per definitie een 2.1 kabel nodig hebt om 2.1 werkend te krijgen.
Je moet gewoon een ultra high speed HDMI kabel hebben, deze kunnen de 48 Gbit/sec bandbreedte aan. Die bestaan nog niet bijster lang dus dat het ook werkt met een wat oudere kabel zou ik echt niet op rekenen.cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:35:
Daarnaast bestaat er niet zoiets als een HDMI 2.1 kabel, de specificatie zit op de aansluitingen en niet op de kabels. Je kan HDMI 1 kabels hebben die perfect op HDMI2.1 werken.
Dit viel me al op toen ik aan het shoppen was voor een kabel. Het zijn 'ultra high speed' kabels, niet HDMI 2.1 kabels. Gewoon kijken naar de bandbreedte.cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:35:
Ja en nee. HDMI kabels volgen hun eigen benaming omdat niet iedere HDMI versie de bandbreedte en gebruikte data rate verhoogt en daardoor niet persé nieuwe kabels vereist.cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:35:
"HDMI 1" kabels zijn gemaakt voor ~5Gb/s waar "HDMI 2.1" (oftewel Ultra high speed) kabels gemaakt zijn voor 48Gb/s.
Playstation Frankrijk vermelde een tijd geleden dat dit kon, maar is er vrij snel weer afgehaald. Nog even afwachten dus.LordLynx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:33:
https://wccftech.com/ps5-dualshock-5-controller-ps4/
120hz wordt nog niet gebruikt volgens mij door ps5? ik vraag me af hoeveel meter kabel er meegeleverd wordt. ik wil hem zoveel openlaten staan die ps5 voordat hij weer gaat opstijgen.
ik heb een q7fn uit 2019. ik ga nu nog niet upgraden naar hmdi 2.1 native. games in 4k op 120hz geloof ik nog niet direct op de ps5.
ik heb een q7fn uit 2019. ik ga nu nog niet upgraden naar hmdi 2.1 native. games in 4k op 120hz geloof ik nog niet direct op de ps5.
Jawel hoor, 120 Hz is de native output mode op PS5 als je display dat aan kan. Oa Black Ops Cold War draait in die modus en zo zijn er nog wel meer games. Dat jij het niet gelooft betekent niet dat het er niet is. Of het de moeite waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.shakespeare schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:52:
120hz wordt nog niet gebruikt volgens mij door ps5? ik vraag me af hoeveel meter kabel er meegeleverd wordt. ik wil hem zoveel openlaten staan die ps5 voordat hij weer gaat opstijgen.
Uiteindelijk is het de weerstand, shielding en twisting van de kabel die bepalen hoeveel erdoor kan of anders gezegd hoeveel er door kan zonder storing. Toen de HDMI 1 kabels werden ontwikkeld konden ze moeilijk kabels op hogere snelheden testen de HDMI technology nog niet was. Nu zullen er in die tijd ook veel inferieure kabels zijn gemaakt. Maar een goed ontworpen HDMI 1 kabel zou goed op HDMI2.1 kunnen werken (ik zeg bewust zou kunnen). Dus laat je vooral niet te gek maken door de verschillende specificaties.Caayn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Ja en nee. HDMI kabels volgen hun eigen benaming omdat niet iedere HDMI versie de bandbreedte en gebruikte data rate verhoogt en daardoor niet persé nieuwe kabels vereist.
"HDMI 1" kabels zijn gemaakt voor ~5Gb/s waar "HDMI 2.1" (oftewel Ultra high speed) kabels gemaakt zijn voor 48Gb/s.
Verder wordt er gewoon een HDMI kabel bij de PS5 geleverd. Je kan er vanuit gaan dat die gewoon geschikt is.
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Uiteindelijk is het de weerstand, shielding en twisting van de kabel die bepalen hoeveel erdoor kan of anders gezegd hoeveel er door kan zonder storing. Toen de HDMI 1 kabels werden ontwikkeld konden ze moeilijk kabels op hogere snelheden testen de HDMI technology nog niet was. Nu zullen er in die tijd ook veel inferieure kabels zijn gemaakt. Maar een goed ontworpen HDMI 1 kabel zou goed op HDMI2.1 kunnen werken (ik zeg bewust zou kunnen). Dus laat je vooral niet te gek maken door de verschillende specificaties.
offtopic:
Een goed ontworpen HDMI 1 kabel gaat geen 48Gb/s leveren. De stap tussen HDMI2.0 en 2.1 is de grootste stap in bandbreedte tot nu toe.
HDMI kabels kon je in het verleden vaak hergebruiken vanwege een paar redenen:
1) Niet iedere HDMI versie verhoogde de bandbreedte
2) Iedere degelijke kabel kan vaak wel iets meer leveren dan waarvoor hij getest is maar niet 2.6x zoveel. Dan gooi je als fabrikant gewoon geld weg en hoe langer de kabel hoe lastiger het is om het signaal zuiver te houden en dus de bandbreedte hoog te houden.
3) 720p~1080p is lang de norm geweest en daar hadden de eerste HDMI kabels voldoende bandbreedte voor waardoor je al snel de illusie krijgt dat de kabel niet uitmaakt. Met de stap naar 4K@60Hz was het de eerste keer dat je echt niet meer uit kon met de eerste kabels en je moest upgraden naar premium high speed kabels of je had geluk met een overijverige high speed kabel op korte afstand.
Een goed ontworpen HDMI 1 kabel gaat geen 48Gb/s leveren. De stap tussen HDMI2.0 en 2.1 is de grootste stap in bandbreedte tot nu toe.
HDMI kabels kon je in het verleden vaak hergebruiken vanwege een paar redenen:
1) Niet iedere HDMI versie verhoogde de bandbreedte
2) Iedere degelijke kabel kan vaak wel iets meer leveren dan waarvoor hij getest is maar niet 2.6x zoveel. Dan gooi je als fabrikant gewoon geld weg en hoe langer de kabel hoe lastiger het is om het signaal zuiver te houden en dus de bandbreedte hoog te houden.
3) 720p~1080p is lang de norm geweest en daar hadden de eerste HDMI kabels voldoende bandbreedte voor waardoor je al snel de illusie krijgt dat de kabel niet uitmaakt. Met de stap naar 4K@60Hz was het de eerste keer dat je echt niet meer uit kon met de eerste kabels en je moest upgraden naar premium high speed kabels of je had geluk met een overijverige high speed kabel op korte afstand.
Verder wordt er gewoon een HDMI kabel bij de PS5 geleverd. Je kan er vanuit gaan dat die gewoon geschikt is.
offtopic:
Dat ontken ik ook niet
Dat ontken ik ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 07-10-2020 11:38 . Reden: Reactie offtopic gemaakt, deze discussie hoort hier niet echt thuis denk ik. ]
Mijn beamer hangt een kleine 10 meter van waar de ps5 komt te staan met de kabel in het plafond weg gewerkt. Dan kom je niet weg met een kabel van een paar euro van ali expres. De kabel die ik nu heb was duurder dan de pulse headset en extra controller bij elkaar
Dirt 5 en de nieuwe call of duty zijn 120fps confirmed voor PS5 en XSX. Dirt 5 zal native 4K mss nog wel eens lukken. Racegames zijn doorgaans minder veeleisend als shooters.shakespeare schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:52:
120hz wordt nog niet gebruikt volgens mij door ps5?
Vraag van mij kant: maakt het overigens voor de bandbreedte nog uit of er native 4K materiaal wordt uitgestuurd of geupscaled 4K vanaf bijv 1440p resolutie? In beide gevallen wordt een 4K signaal uitgestuurd.
[ Voor 60% gewijzigd door Hulleman op 07-10-2020 11:57 ]
Hulleman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Dirt 5 en de nieuwe call of duty zijn 120fps confirmed voor PS5 en XSX. Dirt 5 zal native 4K mss nog wel eens lukken. Racegames zijn doorgaans minder veeleisend als shooters.
Vraag van mij kant: maakt het overigens voor de bandbreedte nog uit of er native 4K materiaal wordt uitgestuurd of geupscaled 4K vanaf bijv 1440p resolutie? In beide gevallen wordt een 4K signaal uitgestuurd.
offtopic:
Upscaled 4K of native 4K gebruiken evenveel bandbreedte op de kabel. Je zegt het zelf al, in beide gevallen wordt een 4K signaal verstuurd
Upscaled 4K of native 4K gebruiken evenveel bandbreedte op de kabel. Je zegt het zelf al, in beide gevallen wordt een 4K signaal verstuurd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden