• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
ZeroY85 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Jawel hoor, 120 Hz is de native output mode op PS5 als je display dat aan kan. Oa Black Ops Cold War draait in die modus en zo zijn er nog wel meer games. Dat jij het niet gelooft betekent niet dat het er niet is. Of het de moeite waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.
ik geloof idd niet dat je daar veel verschil in ziet als je een 4k 60hz met 120hz 1440p tv hebt of een full hdmi 2.1 120hz native, nee klopt.

absoluut niet, niet de moeite om de tv ( op dit moment ) voor te upgraden.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01 22:22

Oxigeon

En zo is dat!

Ik wil even melden dat de mensen die denken dat ze AC Valhalla willen halen tijdens de release misschien beter via de UbiStore kunnen kopen. Hier heb ik zelf de ps5 disc versie besteld voor €56.00. Kanttekening is wel dat je die 100 ubicoins kost. Echter krijg je er hier wel alweer 56 van terug

Dan heb je in elk geval al weer 14 euro verdiend op die 100 euro wat de console extra kost

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 07-10-2020 13:01 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Oxigeon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:01:
Ik wil even melden dat de mensen die denken dat ze AC Valhalla willen halen tijdens de release misschien beter via de UbiStore kunnen kopen. Hier heb ik zelf de ps5 disc versie besteld voor €56.00. Kanttekening is wel dat je die 100 ubicoins kost. Echter krijg je er hier wel alweer 56 van terug

Dan heb je in elk geval al weer 14 euro verdiend op die 100 euro wat de console extra kost
Als je de PS4 versie koopt via YGZ.nl kom je ook op 57 euro en krijg je de gratis update naar de PS5.
Waarom zou je de PS5 versie kopen eigenlijk? Is er een daadwerkelijk verschil? Is deze makkelijker door te verkopen o.i.d.?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kreeg vanochtend nieuwe PSN gebruikersvoorwaarden in mijn inbox i.v.m. de aanstaande release van de PS5. Een regel viel mij daarin op:
Aanpassingen die ons recht om abonnementsprijzen te wijzigen, beperken tot bepaalde omstandigheden en bij een kennisgevingstermijn van minimaal 60 dagen.
Wat mij doet vermoeden dat er een prijswijziging voor PS+ aanstaande is, of nieuwe abonnementsvormen.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 17:43
kazuka schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:13:
Ik kreeg vanochtend nieuwe PSN gebruikersvoorwaarden in mijn inbox i.v.m. de aanstaande release van de PS5. Een regel viel mij daarin op:

[...]

Wat mij doet vermoeden dat er een prijswijziging voor PS+ aanstaande is, of nieuwe abonnementsvormen.
Ik heb die mail niet gehad, maar heb wel dit in de voorwaarden staan die ik eind 2019 had ontvangen:
21.10. De prijs van je abonnement wordt niet verhoogd, tenzij we je vooraf per e-mail hiervan op de hoogte stellen.
21.10.1. Je kunt annuleren voordat de prijsverhoging van kracht wordt.
Heeft ongeveer dezelfde strekking als wat er in jou mail staat. Dit is gewoon om zich juridisch in te dekken.

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11-2025
kaanmijo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:47:
Is iemand toevallig de SE van Sackboy al tegengekomen in een Nederlandse webshop? Die PS Blog site linked naar hun eigen shop, maar die levert alleen in Amerika :(
https://www.gamemania.nl/...%3A%3A%3A%3A%3A1602069758

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Qua releasegames is dit het enige wat mij echt interesseert:

https://www.gtplanet.net/gran-turismo-7-release-date-hint/

Ik heb nog steeds een hele goeie hoop dat dit een release game word. Juist omdat men hem bij de eerste PS5 presentatie al zo uitgebreid lieten zien, en toen eigenlijk alleen games hebben laten zien die release of vlak na release zouden uitkomen!

• Poulske
  • Nu online
Raikkonen_WC schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:25:

Ik heb nog steeds een hele goeie hoop dat dit een release game word. Juist omdat men hem bij de eerste PS5 presentatie al zo uitgebreid lieten zien, en toen eigenlijk alleen games hebben laten zien die release of vlak na release zouden uitkomen!
Als het een release game was hadden ze dit allang aangekondigd.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:22

Ik denk dat als dit een releasegame zou zijn ze dat al lang confirmed zouden hebben ipv alleen met Spiderman aankomen.

Wellicht eerste helft van 2021.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:55
kazuka schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:13:

[...]

Klopt, 'krijgen' voortaan 5 games bij ps plus, naar keuze :9 :+

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• BigF25
Cgi (geen gameplay, ingame graphics) analyseren.. waar is dat goed voor :?

[ Voor 4% gewijzigd door BigF25 op 07-10-2020 13:45 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb nog steeds een hele goeie hoop dat dit een release game word.
Is het je eerste GT game? Want in dat geval is het wel handig om te weten dat Polyphony haar games altijd nog een aantal keer uitstelt nadat ze een releasedatum bekend hebben gemaakt. En sinds we nog geen releasedatum hebben zou ik rekening houden met Q3 of zelfs Q4 volgend jaar.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik ben benieuwd vanaf wanneer de pre-orders in de PSN store voor de PS5 voor ons open gaan. Wil ondertussen wel iets aanschaffen :)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16
BigF25 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Dit was geen CGI, dit was onderdeel van de eerste PS5 Showcase, daar werd duidelijk aan het begin vermeld:
All Game Footage you are about to see from this point forward in the show has been captured from Playstation 5 systems.
Ik verwacht dus dat dit gewoon door de game engine gerendered is.
Zie ook de reactie van DF:
YouTube: Horizon Forbidden West PS5 Trailer Analysis: The Decima Engine Evolves!

Computer says no

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:19
Exxus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:54:
Ik ben benieuwd vanaf wanneer de pre-orders in de PSN store voor de PS5 voor ons open gaan. Wil ondertussen wel iets aanschaffen :)
Je kan toch gewoon op de dag van lancering een ps5 game kopen ik de psn store. Ze raken niet op?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 04:05
Meekoh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Dit was geen CGI, dit was onderdeel van de eerste PS5 Showcase, daar werd duidelijk aan het begin vermeld:

[...]

YouTube: Horizon Forbidden West PS5 Trailer Analysis: The Decima Engine Evolves!
Kun je nagaan hoe goed die game eruit gaat zien, als engine rendered beelden verward worden met CGI. :D

This is absolutely ridiculous

• giantgiantus
Wat een monsterlijk lelijk ding. Bah. Blijft jammer. Opzich gaat hij in een kastje, maar kan altijd wel gelukkig worden van mooie nieuwe spullen.

• BigF25
Meekoh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

[...]

Sorry maar captured is nog altijd geen gameplay, je ziet vrij goed dat het gerendered is. Wacht nog wel ff op echte gameplay

• Exxus
  • Laatst online: 24-10-2025
giantgiantus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Je kan toch gewoon op de dag van lancering een ps5 game kopen ik de psn store. Ze raken niet op?
Helemaal mee eens hoor. Puur even qua gevoel haha. Wil gewoon iets hebben :) Enorm kinderachtig, dat besef ik ook wel :)

• ShaYan
  • Laatst online: 10-03-2021

Woopsie, was al te laat 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ShaYan op 07-10-2020 14:07 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10

kaanmijo

Picobello B.V.

• Caayn
  • Niet online
Daar is ie dan _/-\o_

Koeling ziet er mooi uit, maar niet bijzonder buiten dat er standaard liquid metal gebruikt tussen de SoC en het koelblok. Mooi dikke centrifugal fan :Y . En de kappen kunnen er dus eenvoudig van af. Wifi 6/Bluetooth 5.1 is ook mooi meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 07-10-2020 14:08 ]

• Meekoh

Computer says no

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 08:09

HollovVpo1nt

I like gadgets

Die kappen! Dat brengt mij terug naar de Xbox 360 faceplate dagen. Ik hoop dat er ook custom kappen op de markt komen! :D

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 07-10-2020 14:10 ]

Verwijderd

• Kyhfin
Poeh, ik hoop dat hij plat mét stand 10.4 cm is anders past hij niet in mijn tv meubel. Die heeft een sleuf van rond de 10.5 cm. Of ik moet hem zonder die stand ertussen schuiven of ik moet hem toch prontifocaal naast de TV zetten in de woonkamer. Mijn vriendin zegt dat het dan maar even moet gelukkig, maar als ze hem daadwerkelijk ziet komt ze daar nog van terug denk ik.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38
giantgiantus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Wat een monsterlijk lelijk ding. Bah. Blijft jammer. Opzich gaat hij in een kastje, maar kan altijd wel gelukkig worden van mooie nieuwe spullen.
Inderdaad, ook hier gaat die gelukkig een grote kast in. Krijg ik tenminste geen vragen waarom ik zo'n grote gaming router op de kast heb staan :+
Meekoh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Is die man nou zo klein of is dat ding echt huge?
Dat idee had ik ook al, ze hadden voor het contrast beter een grote vent ernaast kunnen zetten :*)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
BigF25 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Kan het betreffende filmpje nu even niet kijken, maar als het prerendered-CGI is dan zou het behoorlijk slordig zijn; je ziet veel kenmerkende artifacts die eigen zijn aan realtime graphics. Of het allemaal 'gameplay' is niet natuurlijk (we kijken hier duidelijk naar een verzameling cutscenes en gunstige shots), maar alles wat je ziet ligt wat mij betreft gewoon in het verlengde van HZD (kleine opmerking: heb de trailer al een tijdje niet gezien; dus mogelijk is mijn eigen herinnering wat rooskleurig :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Carn82 op 07-10-2020 14:14 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Die fan en heatsink zijn wel echt gigantisch :o
Ook fijn om te zien dat er inderdaad een aparte bay is voor SSD uitbreiding.
En inderdaad eenvoudig te verwijderen (en dus vervangen ;)) kappen, nice.

[ Voor 22% gewijzigd door nioz op 07-10-2020 14:15 ]

• Ridicuul
Eindelijk!

Goed om te zien hoe de PS5 is opgebouwd.
-Makkelijk te verwijderen kappen
-Stand is voorzien van schroef voor verticale positie en beschikt over een draaimechanisme om te veranderen van verticaal naar horizontaal
- NVMe slot is ook eenvoudig te bereiken en geschikt voor verschillende lengtes
- 120 mm fan
- Een dust catcher die uitgezogen kan worden via twee gaten na het verwijderen van de kappen
- Liquid metal voor betere temperaturen
- Big ass heatsink

[ Voor 4% gewijzigd door Ridicuul op 07-10-2020 14:36 ]

• Raikkonen_WC
Mick3112 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat als dit een releasegame zou zijn ze dat al lang confirmed zouden hebben ipv alleen met Spiderman aankomen.

Wellicht eerste helft van 2021.
Dat denk ik dus niet. Ze zijn zo druk bezig met hypen, en hebben echt nog wel zaken nodig voor de komende 1,5 maand. Een game als GT7, levert 2-3 weken voor de release natuurlijk zoveel PR met zich mee..... Die wereld is groot, vooral als je ziet dat ze met GT Sport al verbonden waren aan de FIA, Online competities etc....

Ik blijf hopen :D

• jongf7
  • Laatst online: 25-12-2025
Haha, ineens uit het niets is er dan een teardown, verstond er niets van, maar leuk om te zien.

Ziet er praktisch uit allemaal.

• Meekoh
Ik vind het best slim van ze dat ze eraan hebben gedacht om iets qua storage voor die schroef in te bouwen in de voet. Iederaan gaat anders die schroef kwijt raken natuurlijk...
En die cooling...Huge fan en praktisch dat hele apparaat is van binnen 1 grote heatsink, op de voeding en de BR drive na.

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 07-10-2020 14:18 ]

Computer says no

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Laat maar komen die PS5!

• Caayn
  • Niet online
Ridicuul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:14:
Eindelijk!

-Stand is voorzien van schroef voor verticale positie en beschikt over een draaimechanisme om te veranderen van verticaal naar horizontaal
- 120 mm fan
- Twee stofopvangers die uitgezogen kunnen worden na het verwijderen van de kappen
- Big ass heatsink
Waar zie jij de stoffilters? De fan guards die erop zitten houden geen stof tegen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Liquid metal is wel cool ( :P ), dat brengt de temperatuur stukken naar beneden vergeleken met traditionele koelpasta. Ben wel benieuwd naar de levensduur en of de koelprestaties op den duur afnemen. In de PC wereld zie je dat na 1-2 jaar ook wel eens. Maar de knappe koppen bij Sony zullen er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben.

Een 120x45mm fan is trouwens ook wel flink, evenals die heatsink. Goeiendag wat een blok! Een standaard 120mm PC fan is 25mm dik.

Over die airflow hebben ze goed nagedacht, ik denk dat dit een heel stil apparaat gaat zijn en ook blijven na langere tijd.

• nioz
Meekoh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:17:
Ik vind het best slim van ze dat ze eraan hebben gedacht om iets qua storage voor die schroef in te bouwen in de voet.
En die cooling...Huge fan en praktisch dat hele apparaat is van binnen 1 grote heatsink, op de voeding en de BR drive na.
Ja, dat soort details zoals de afdek dopje en gat voor het schroefje vind ik ook wel mooi. Ook dat ze twee gaten hebben gemaakt zodat je stof eruit kan zuigen geeft wel aan dat ze die kritiek wel echt hebben meegenomen bij het design van de PS5. Ik heb mijn PS4 in al die jaren maar 1 keer open hoeven maken om het stof eruit te halen, maar toch fijn dat het nu eenvoudiger kan.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

jongf7 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:17:
Haha, ineens uit het niets is er dan een teardown, verstond er niets van, maar leuk om te zien.

Tip: druk op de Closed Caption knop in Youtube ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Basekid
  • Laatst online: 14-01 12:42
[...]

Ja

• nioz
Caayn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Waar zie jij de stoffilters? De fan guards die erop zitten houden geen stof tegen.
na 2:30 wijst hij twee gaten aan die bedoeld zijn om stof eruit te kunnen zuigen dat daar verzameld wordt.. blijkbaar :)

• Poulske
  • Nu online

Je weet dat er gewoon Engelse ondertiteling beschikbaar is op YouTube?

• Raikkonen_WC
Als je ziet hoe makkelijk die kappen eraf te halen zijn, kun je wel zeker zijn dat ze losse zijkanten qua kleuren en limited editions gaan verkopen. Zoals met de voet ook te zien is, ze hebben echt over kleine details nagedacht! Gaaf man!!!!

• Ridicuul
Caayn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Je ziet het filter zelf niet, hij wijst twee gaten aan waar je de stof kunt uitzuigen.
Engelse vertaling van wat hij zegt:
The dust collected in the dust catcher can be vacuumed out through these two holes
Wel een disclaimer aan het einde van de video:
The dust catcher does not guarantee the hardware clogging from dust.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

aan de onderkant op cc klikken en je krijgt een engelstalige ondertiteling.

/edit, i am a bit late :X :D

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2020 14:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Mick3112
  • Laatst online: 09:22
Raikkonen_WC schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Dat denk ik dus niet. Ze zijn zo druk bezig met hypen, en hebben echt nog wel zaken nodig voor de komende 1,5 maand. Een game als GT7, levert 2-3 weken voor de release natuurlijk zoveel PR met zich mee..... Die wereld is groot, vooral als je ziet dat ze met GT Sport al verbonden waren aan de FIA, Online competities etc....

Ik blijf hopen :D
Druk bezig met hypen? Sony krijgt overal juist kritiek omdat ze te weinig laten te horen volgens de fans.

ze beginnen nu iets los te komen met kleine beetjes informatie.

GT7 is een system seller. Als dat dat op release zou uitkomen hadden ze dat al lang verkondigd vermoed ik.

Dromen mag altijd he. :D

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-01 22:03
Sow dat is een flinke heatsink vergeleken met dat kleine ding van de PS4 Pro. Nice dat ze gedacht hebben aan die gaten voor het stofvrij maken. En daarbij de ventilator die er makkelijk uit gehaald kan worden.

• Caayn
  • Niet online
nioz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

na 2:30 wijst hij twee gaten aan die bedoeld zijn om stof eruit te kunnen zuigen dat daar verzameld wordt.. blijkbaar :)
Nu je het zegt, was mij de eerste keer niet opgevallen.

Vreemde plek, jammer dat hij het niet in meer detail laat zien. Gezien de lucht ook op andere plekken naar binnen wordt gezogen voelt het zo op het eerste gezicht nutteloos aan. Zou mij niet verbazen als het gewoon twee lucht gaten zijn die boven de heatsink zitten waardoor je de stofzuiger effectief op de heatsink zet.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 07-10-2020 14:28 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:35
De Slim en de Pro hebben ook kappen die er makkelijk af kunnen he, maar zijn niet apart te koop.
Ze hebben even losse kappen verkocht voor de OG ps4, maar dat was totaal geen succes.
Het feit dat de kappen nu weer los kunnen betekent nog niet dat je ze apart kan kopen.

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Kyhfin schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:13:
Poeh, ik hoop dat hij plat mét stand 10.4 cm is anders past hij niet in mijn tv meubel. Die heeft een sleuf van rond de 10.5 cm. Of ik moet hem zonder die stand ertussen schuiven of ik moet hem toch prontifocaal naast de TV zetten in de woonkamer. Mijn vriendin zegt dat het dan maar even moet gelukkig, maar als ze hem daadwerkelijk ziet komt ze daar nog van terug denk ik.
ja ik zit hier ook naar te kijken, ik zit alleen met de koeling dan... je moet hem volgens mij open laten staan met ruimte eromheen.

• Ridicuul
Caayn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Nu je het zegt, was mij de eerste keer niet opgevallen.

Vreemde plek, jammer dat hij het niet in meer detail laat zien. Gezien de lucht ook op andere plekken naar binnen wordt gezogen voelt het zo op het eerste gezicht nutteloos aan.
Maar die gaten die daar zitten zijn niet de dust intakes. De stof komt binnen via de vents aan de bovenzijde van de console. Waarschijnlijk wordt de stof dan opgevangen door een filter of some sorts en die is weer bereikbaar via die twee gaten aan de binnenkant van de kappen. Dat is in ieder geval hoe ik denk dat het werkt/in elkaar steekt.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
Raikkonen_WC schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Als je ziet hoe makkelijk die kappen eraf te halen zijn, kun je wel zeker zijn dat ze losse zijkanten qua kleuren en limited editions gaan verkopen. Zoals met de voet ook te zien is, ze hebben echt over kleine details nagedacht! Gaaf man!!!!
Doen ze wel slim. Witte ps5 verkopen en dan extra kappen in het zwart verkopen. Veel willen de ps5 in het zwart hebben. Dus zwarte kappen en straks een zwarte ps5 controller erbij = dik cashen voor Sony.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29

BM

Admin Softe Goederen
[...]

Een beetje van beiden denk ik :)

Mooi stukje techniek hoor. Lijkt slim in elkaar te zitten. Wat ik me wel afvroeg, en uit de video niet helemaal kon halen. Heeft de PS5 nu 3 slots voor SSD uitbreiding, of leek dat maar zo? Zag 3 'dingetjes' zitten aan de zijkant.

* BM niet zo op de hoogte van formaat van ssd's tegenwoordig :X

Volgens keer eerst ff googlen. Als ik het formaat zie is het er 1, wat ook eigenlijk wel logisch is.

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 07-10-2020 14:33 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39
Ridicuul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:14:
Eindelijk!

- 120 mm fan
- Een stoffilter die uitgezogen kan worden via twee gaten na het verwijderen van de kappen
- Big ass heatsink
M.2. slot? is dat een gekoelde slot?

• wilmundo
  • Niet online
Ik zou ook graag zien dat GT7 een release game is. Echter, de ervaring leert dat GT structureel vertraagd is. Waarom zouden ze andere games wel en GT7 niet meenemen in de overzichten van release games? Ik ben het eens met iemand die aangaf dat het niet raar zou zijn als de game alsnog in Q3 of Q4 van 2021 kan uitkomen. Yamauchi is een perfectionist. Die gaat z'n naam niet te grabbel gooien met een game die nog niet verkocht mag worden als 'af'.

Flickr

• Kyhfin
shakespeare schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

ja ik zit hier ook naar te kijken, ik zit alleen met de koeling dan... je moet hem volgens mij open laten staan met ruimte eromheen.
Ja, dat denk ik ook. Ik heb nog eens goed nagemeten nu ik de afmetingen officiëel zie en mijn televisiemeubel heeft een 'gleuf' van 10.3 mm. Dat gaat dus sowieso niet passen.

Hij komt dus wel naast mijn TV te staan. Mijn vriendin zei dat moet dan maar totdat we verhuizen en als visite komt haal ik hem wel even weg haha. In toekomst halen we dan wel een TV meubel waar ik hem weg kan werken, maar zien we dan wel weer haha.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik krijg zojuist een mailtje over gewijzigde voorwaarden van PlayStation, waar het volgende in staat:
21.4.1. Om toegang te krijgen tot online multiplayer moet jij (of een ander account dat jouw PS4 heeft aangewezen als de 'primaire console' of, als je een PS5 hebt, de instelling 'Offline & Homeshare' op je PS5 hebt ingeschakeld) een actief PlayStation Plus-abonnement hebben.
Lijkt er op dat het makkelijker wordt om games binnen je huishouden te delen?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Ridicuul
BM schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Een beetje van beiden denk ik :)

Mooi stukje techniek hoor. Lijkt slim in elkaar te zitten. Wat ik me wel afvroeg, en uit de video niet helemaal kon halen. Heeft de PS5 nu 3 slots voor SSD uitbreiding, of leek dat maar zo? Zag 3 'dingetjes' zitten aan de zijkant.

* BM niet zo op de hoogte van formaat van ssd's tegenwoordig :X
Ik weet niet wat die drie dingen zijn, maar dat zijn niet de slots. De SSD wordt over de lengte van dat groene vlak bevestigd. Je ziet daar vier gaten met getallen erbij (80, 60, 42 en 30). Hier kun je met een schroefje een SSD van verschillende lengtes vastmaken.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik weet niet of er veel mensen zijn die het gebruiken maar de PS5 heeft itt de PS4 dus geen optical out poort.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
Kyhfin schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Ja, dat denk ik ook. Ik heb nog eens goed nagemeten nu ik de afmetingen officiëel zie en mijn televisiemeubel heeft een 'gleuf' van 10.3 mm. Dat gaat dus sowieso niet passen.

Hij komt dus wel naast mijn TV te staan. Mijn vriendin zei dat moet dan maar totdat we verhuizen en als visite komt haal ik hem wel even weg haha. In toekomst halen we dan wel een TV meubel waar ik hem weg kan werken, maar zien we dan wel weer haha.
Dat ding moet in volle glorie gezien worden. Kan je laten zien dat jij een ps5 hebt. Misschien die Ikea blokkast met een deurtje erin :P

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Caayn
  • Niet online
Ridicuul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Maar die gaten die daar zitten zijn niet de dust intakes. De stof komt binnen via de vents aan de bovenzijde van de console. Waarschijnlijk wordt de stof dan opgevangen door een filter of some sorts en die is weer bereikbaar via die twee gaten aan de binnenkant van de kappen. Dat is in ieder geval hoe ik denk dat het werkt/in elkaar steekt.
Ik zeg ook niet dat het dust intakes zijn ;) Ik zie nergens in de video iets van een stoffilter zitten. Op het moment dat hij de heatsink uit de console haalt kun je (mogelijk) de andere kant van de betreffende gaten zien en daar zit niks tussen/voor.

Lucht wordt de console in geblazen door de fan, waar geen filter voor zit, dan zit het stof al in de console. Als je wilt voorkomen dat er stof de console in gaat moet je een filter hebben wat voor de intake (ie: de fan) zit. Met dat in gedachten plus het gebrek aan zichtbaar materiaal in de video, verwacht ik dat het gaten zijn voor de gebruiker om stof er uit te kunnen zuigen (of blazen met een pomp) zonder de gehele console te moeten openen.

Ik vind het een mooi idee :Y maar ik ben gewoon benieuwd hoe het precies in elkaar zit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 07-10-2020 14:36 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Indrukwekkend zeg!

De stand is slim ontworpen. En dat de zijpanelen op termijn vervangbaar zijn met een andere kleur ligt voor de hand. Ook erg blij met de koeling oplossing en gebruik van liquid metal.

Ik vind hem er steeds mooier uitzien. Hyped!

• Ridicuul
Psyonara schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

M.2. slot? is dat een gekoelde slot?
Nee, er zit alleen een heel dun metalen plaatje die dat compartiment afsluit. Maar dat compartiment is vrij diep, dus een SSD met heatsink zal waarschijnlijk wel passen. Cerny had het hier ook over in 'Road to PS5'. Het is nog niet duidelijk hoe dik die heatsink maximaal mag zijn.

• Ridicuul
Caayn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Ik zeg ook niet dat het dust intakes zijn ;) Ik zie nergens in de video iets van een stoffilter zitten. Op het moment dat hij de heatsink uit de console haalt kun je (mogelijk) de andere kant van de betreffende gaten zien en daar zit niks tussen/voor.

Lucht wordt de console in geblazen door de fan, waar geen filter voor zit, dan zit het stof al in de console. Als je wilt voorkomen dat er stof de console in gaat moet je een filter hebben wat voor de intake (ie: de fan) zit. Met dat in gedachten plus het gebrek aan zichtbaar materiaal in de video, verwacht ik dat het gaten zijn voor de gebruiker om stof er uit te kunnen zuigen (of blazen met een pomp) zonder de gehele console te moeten openen.

Ik vind het een mooi idee :Y maar ik ben gewoon benieuwd hoe het precies in elkaar zit :)
Wat jij zegt klopt ook. Daarom noemde ik het ook een stofopvanger, geen stoffilter. Jij noemde het een filter in je eerste reactie op mijn post. Ik heb het nu aangepast naar dust catcher. Wat het dan precies is.. Ja, daar ben ik ook benieuwd naar.

• Anton.net
De belangrijkste vraag nu: is dat een Delta of Nidec fan? :+

• nioz
Bas170 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:33:
Ik krijg zojuist een mailtje over gewijzigde voorwaarden van PlayStation, waar het volgende in staat:
[...]
Lijkt er op dat het makkelijker wordt om games binnen je huishouden te delen?
Ik heb vooral het idee dat het marketing is en dat ze de benaming voor de functionaliteit wat wijzigen.

Op de PS4 kan je nu ook 1 console als 'primaire console' instellen. Daarop zijn al jouw spellen toegankelijk (en PS Plus), ook voor andere accounts. En jij kan met jouw account als je ingelogd bent op elke PS4 jouw spellen spelen.

Zoals ik het lees gaan ze dat nu op de PS5 'Offline & Homeshare' noemen, maar blijft het verder hetzelfde. Door het nu 'Homeshare' te noemen kunnen ze het denk ik ook duidelijker opnemen in hun marketing.

Ik denk niet dat ze het veel verder gaan uitbreiden dan het huidige systeem, omdat je op dezelfde manier ook je (download) spellen kan delen met een vriend of kennis. Nu kan dat met twee systemen, maar als dat met meer kan.... denk niet dat ze dat willen.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39
@Ridicuul

Mag dan ook wel als Linus hoor hoe warm en of mogelijk heet worden Gen 4 PCI E SSD's worden.
Of Gen 3 mag voor dat slot ook gewoon. (Gezien Gen 4 best nog prijzig is)
De soc is voorzien van liquid metal-koelpasta.

Dat is wel heel tof, dat geeft aan dat ze wel echt duidelijk naar het fiasco van de Pro hebben gekeken.
Ik heb nu Liquid Metal in mijn Pro en sinds de plaatsing daarvan is hij pas eindelijk stil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUH63J0EpVoNDOSwH5yRf-VqJJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qwyo44h1ZlnQnUs2kUcIveI1.png?f=user_large

Whow hij is zo wel echt gigantisch naast dit mannetje overigens :)

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 07-10-2020 14:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 14-01 17:43
Na dit filmpje vraag ik me af of het niet heel simpel is om de DE te upgraden naar disk variant. Lijkt mij een kwestie van een disk drive en de witte buitenkap en zwarte binnenkap vervangen.
Zal niet lang duren voordat iemand dit gaat testen neem ik aan :D

• Ridicuul
Psyonara schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:46:
@Ridicuul

Mag dan ook wel als Linus hoor hoe warm en of mogelijk heet worden Gen 4 PCI E SSD's worden.
Of Gen 3 mag voor dat slot ook gewoon. (Gezien Gen 4 best nog prijzig is)
Het is niet bekend of Gen 3 mag en als het al mag, kun je er geen PS5 games opzetten. PS5 games zijn namelijk berekend op een snelheid van 5,5 GB/s en Gen 3 gaat tot maximaal 3,5 GB/s. De PCI-E 4 SSD's die nu op de vrije markt beschikbaar zijn, halen die 5,5GB/s niet. De 970 Pro van Samsung lijkt de snelheid wel aan te kunnen. Sony komt nog met een lijst van compatible SSD's.

[ Voor 5% gewijzigd door Ridicuul op 07-10-2020 14:56 ]

• NotSoSteady
  • Laatst online: 02:51
Ziet er van de binnenkant in ieder geval prima uit. Nu nog wachten op zwarte panelen en daarna kan ik het ontwerp enigszins verdragen.

• Raikkonen_WC
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:54:
Na dit filmpje vraag ik me af of het niet heel simpel is om de DE te upgraden naar disk variant. Lijkt mij een kwestie van een disk drive en de witte buitenkap en zwarte binnenkap vervangen.
Kost je een kap en een speler dadelijk meer dan 100 euro... weg voordeel :P

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53

SkyStreaker

Move on up!

Oh, die teardown - de fanboy in mij hield het even niet helemaal droog in de ogen, ik ben ZO blij :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Whow die panelen kunnen er wel echt makkelijk af zeg.
Die zijn hier op day 1 dus mooi zwart :)

#BlijMee

• NotSoSteady
  • Laatst online: 02:51
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:54:
Vaak zijn die drives gekoppeld aan een moederbord, dus daar ga je sowieso niet veel aan hebben mocht je er al een kunnen aansluiten.

Verwijderd

Hadden ze alleen niet een knappe microfoon kunnen regelen? Voor de rest verassende keuzes, met name die fan en liquid metal.

• Ridicuul
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:56:

#BlijMee
Ik wacht nog even af of Sony kappen in andere kleuren beschikbaar maakt en hoeveel dit dan moet gaan kosten. Als dat tegen blijkt te vallen ga ik net als jij zelf aan de slag :9

• Geronimous
  • Laatst online: 09:37
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:56:

#BlijMee
Doe het dan wel met plastidip, dan is het reversible 8) Al voorzie ik wel gepriegel met de binnenkanten en de texture die daar op zit. :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

dvdkiwi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:33:
Ik weet niet of er veel mensen zijn die het gebruiken maar de PS5 heeft itt de PS4 dus geen optical out poort.
Is al heel lang bekend. Pre-historisch stukje techniek, waardoor Sony er verstandig aan heeft gedaan om hier op te besparen. HDMI naar optische omvormer ertussen en het probleem is gefixt natuurlijk.

Als je receiver geen HDMI in heeft, dan is ie echt aan vervanging toe. Mist ie ook 4K en HDR en allerlei andere handige streaming snufjes. Ook meteen een mooie middelvinger naar fabrikanten als Sonos die nog steeds audioapparaten verkopen met alleen maar optical in 8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:26
Top dat Sony naar de kritiek op de PS4 (Pro) heeft geluisterd en dit terug te zien is. Wat een unit van een heatsink 😂
Ook veel kleine punten waarin je terug ziet dat ze er goed over nagedacht hebben👍

Goed, de console zelf is nog steeds niet moeders mooiste, maar dat ben ik ook niet. We passen dus wel bij elkaar 😎😂

Nog 43 dagen geduld hebben eerst!
Geronimous schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Doe het dan wel met plastidip, dan is het reversible 8) Al voorzie ik wel gepriegel met de binnenkanten en de texture die daar op zit. :P
Ridicuul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Ik wacht nog even af of Sony kappen in andere kleuren beschikbaar maakt en hoeveel dit dan moet gaan kosten. Als dat tegen blijkt te vallen ga ik net als jij zelf aan de slag :9
Mijn vrouw en mijn schoonouders hebben een autoschadeherstelbedrijf en dus ook spuitcabines etc.
Dus daar gaan die kappen op day-1 even heen, BMW Carbon schwarz erop en klaar is Donstil.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 07-10-2020 15:00 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Niet dat ik het zelf mis hoor, hier gaat alles via HDMI ;)
Het viel me gewoon op nu ik mijn PS4 Pro de laatste tijd weer eens wat vaker van achter heb gezien.

• Ridicuul
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

[...]

Mijn vrouw en mijn schoonouders hebben een autoschadeherstelbedrijf en dus ook spuitcabines etc.
Dus daar gaan die kappen op day-1 even heen, BMW Carbon schwarz erop en klaar is Donstil.
Het kan soms zo makkelijk zijn :P . Dan hoef je in ieder geval niet te vrezen dat het er niet goed uit komt te zien. Dat is dus wel hetgeen waar ik mee zit. Het klinkt allemaal niet erg moeilijk, maar als ik het toch weet te verprutsen is het ook zo zonde. Misschien gaat dat wit zelfs wel wennen na een tijdje. Ik geef het een kans O-)

• Anton.net
PS Blog: Upcoming Trophy levelling changes detailed
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50431685671_f65786458b_h.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anton.net op 07-10-2020 15:07 ]

Verwijderd

Ridicuul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Ik wacht nog even af of Sony kappen in andere kleuren beschikbaar maakt en hoeveel dit dan moet gaan kosten.
Anders is ColorWare een optie: https://www.colorware.com/categories.aspx?category=19

Hun retro PS4 Pro zag er anders wel velen malen beter IMO dan de anniversary PS4.
https://www.colorware.com...ation-4-pro-retro.aspx?c=

• wilmundo
  • Niet online
[...]

[...]

Ik vind Carbon Schwarz al erg fraai op een BMW, ja zelfs de i3s, laat staan op een PS5. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat als je dit gaat doen. Zou je dit willen delen tzt?

Flickr

wilmundo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Ik vind Carbon Schwarz al erg fraai op een BMW, ja zelfs de i3s, laat staan op een PS5. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat als je dit gaat doen. Zou je dit willen delen tzt?
Zeker!

Verwijderd

[...]

[...]

Haha dat is nice. Ik houd hem zelf lekker wit. Heb ook een witte iPhone, vind het wel een “high-tech”-look.

Maar mochten er limited edition kappen komen dan sluit ik niet uit dat ik die haal. Had ook van die custom faceplates op de Xbox 360. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFNg4JGCeQkiAGws_HpIvynXDSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4m7gDzCfvV7DcK7gfug94H5u.jpg?f=fotoalbum_large

• giantgiantus
[...]

[...]

Wellicht slim om een weekje te wachten? Dan weet je of er geen kinderziektes in jouw model zitten?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die hele teardown kan me gestolen worden. Dit is waar het uiteindelijk om draait natuurlijk!

giantgiantus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Wellicht slim om een weekje te wachten? Dan weet je of er geen kinderziektes in jouw model zitten?
Eigenlijk wel maar of dat ook gaat gebeuren, ik denk het niet :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Holy crap wat een big boy is de ps5 ! Maar wat een slimme engineering zit erin. Die stofzuig gaten vind ik echt briliant! Die zijkappen die eraf komen is netjes gedaan. En ja niks op aan te merken. Ssd slot ziet er goed uit met volle formaat ondersteuning. Benieuwd wat de ssd eisen gaan zijn. Moet zeggen de koeling is ook echt robuust en niet zoals iemand van een ander kamp claimde met kleine fan. Gewoon 120mm bij 45mm dik. Echt massive en blijkbaar ook heel stil en heel erg over nagedacht. Ja de ps5 is massive maar i like it.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ain't she a beauty. :9~ O+

Tof design hoor. Het begint al meteen met de base. Compartimentje voor schroefdopje en schroef zelfs, slag draaien om 'm liggend te maken. Kappen zeer makkelijk te verwijderen. Liquid Metal. Big ass heatsink met vapor chamber performance. SSD uitbreidbaar en vervangen is dus niet nodig, nice!

Volgende week UI?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ben er ook even niet hoor, meteen een dikke teardown 😋.

Ziet er goed uit, kappen zijn makkelijk eraf te halen. Hele fan kan eruit, maakt schoonmaken een stuk makkelijker, mocht dat nodig zijn.

Dikke vette heatsink en liquid metal 🎉👍.

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
Helaas dus nog steeds geen progressie systeem?
Zo jammer. Bij XBOX kan je volgens mij wel zien hoeveel je nog moet doen om bepaalde achievements te halen.

• Anton.net
dvdkiwi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Die hele teardown kan me gestolen worden. Dit is waar het uiteindelijk om draait natuurlijk!
Ja haha. Vind het wel goed dat ze de progressie van het trophy systeem aanpassen.
Tegenwoordig is het super makkelijk om op level 12 te geraken, vanaf dan schaalt het niet meer en heb je gewoon enorm veel punten nodig om nog te levellen.
En nu krijgt je level dus ook nog een eigen rank, van bronze tot platinum.

Dit systeem treedt morgen al in werking! *O*

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die heatsink is echt huge, en die fan die van 2 kanten aanzuigt. Plus dempers op de bluray drive. Dat gaat helemaal goedkomen met "lawaai" zo te zien.
Alleen nog even zien hoe ik ventilatie in mn tv kast ga maken. Heb een zwevend meubel, wil alleen aan de onderkant van het meubel een gat maken eigenlijk..
Pagina: 1 ... 203 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden