• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Flghter1982 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Is dat bevestigd te werken? Gewoon usb schijf en dan als install path opgeving?
Volgens mij zei Cerny dat in "The road to PS5", dat je PS4 games wel van een normale SSD kan afspelen.

Maar dat de PS5 games of intern of op een compatibel ultra high speed SSD moeten staan (de specifieke merken / modellen moeten ze nog bekend maken).

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
SpeedyNick schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:34:
https://www.xgn.nl/nieuws...ar-664gb-bruikbare-ruimte
Mag toch hopen dat dit fake is 😷
Gezien de installatiegrootte van sommige games kan dat anders nog wel eens interessant worden..
Natuurlijk zit er wel een vorm van data deduplicatie op, maar of dat extreem veel ruimtebesparing op zal leveren?
Over 45 dagen weten we het!🤘😄
Goed kijken op de foto,daar staat een PC cursor,dus denk fake ja.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Nog meer bevestigingspunten te zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.4gamer.net/games/990/G999027/20201002016/TN/004.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 05-10-2020 23:19 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-01 23:12
yorroy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:16:
Conclusie:

Achterkant:
- 2x usb 3.2 type A
- RJ-45
- Kensington slot
- HDMI 2.1
- power

Voorkant:
- 1x usb 3.2 type C
- 1x usb 3.2 type A

Aan de ene kant dus jammer dat er geen extra USB-C bij zit aan de achterkant, voor het aansluiten van een extra snelle SSD voor de PS4 games.
Ik had begrepen dat de usb a poort aan de voorkant usb 2.0 was

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
DoubleDutch schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Goed kijken op de foto,daar staat een PC cursor,dus denk fake ja.
Het is volgens mij een monitor waarop een foto wordt afgebeeld, dus een cursor is niet direct vreemd. Ik denk dat het ook vrij reëel is. De ssd van de PS5 heeft 825 GB opslagruimte, wat zich vertaalt naar 768 GB bruikbare ruimte en het OS van de PS4 Pro is volgens mij al bijna 100GB. Dat komt goed overeen of het nou wel of niet fake is.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 06-10-2020 00:07 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Cloud_VII schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:24:
[...]

Ik had begrepen dat de usb a poort aan de voorkant usb 2.0 was
Lijkt me sterk. Ze zullen alle 3 wel USB 3.1 gen 2 poorten zijn (10Gbit/s).

USB 4.0 zou nog mooier zijn (20/40Gbit/s).

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-01 23:12
Recon24 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:34:
[...]

Lijkt me sterk. Ze zullen alle 3 wel USB 3.1 gen 2 poorten zijn (10Gbit/s).

USB 4.0 zou nog mooier zijn (20/40Gbit/s).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbLxYWMdNbEwOkxodxo0AvCFivE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTZ5Cg61eNJEmfK0qNb9vv50.jpg?f=fotoalbum_large

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ook wel logisch, de poort vaan het laden van je controller(s) hoeft geen hi-speed te zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:49:
Ook wel logisch, de poort vaan het laden van je controller(s) hoeft geen hi-speed te zijn.
Ik ben wel benieuwd of die C poort je controller ook sneller oplaadt. Lekker kwartiertje eraan hangen en een volle DualSense. :9~

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:29
Daar hoort dan deze accessoire bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql1wzWDin4JgIXMcJuISVZQcWAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DghAGD7XQajzPhWla2687xo4.jpg?f=user_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ben blijkbaar een van de weinige mensen die gamen met een kabel aan de controller ook geen probleem vind. Idem voor mijn headset die is ook bedraad :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Daar hoort dan deze accessoire bij:

[Afbeelding]
Childhood memories :D

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
NotSoSteady schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:00:
[...]

Het is volgens mij een monitor waarop een foto wordt afgebeeld, dus een cursor is niet direct vreemd. Ik denk dat het ook vrij reëel is. De ssd van de PS5 heeft 825 GB opslagruimte, wat zich vertaalt naar 768 GB bruikbare ruimte en het OS van de PS4 Pro is volgens mij al bijna 100GB. Dat komt goed overeen of het nou wel of niet fake is.
Inderdaad en daarnaast schijnt er ook ruimte gereserveerd te worden als buffer/data swapping en andere systeemtaken. Wel een beetje zuur dat er dan met de volledige ruimte geadverteerd wordt maar dat doet (helaas) iedereen.

• Raem
Het is eigenlijk een vlindersleutel voor het ontluchten van de verwarming. :P Of was je daar als kind veel mee bezig? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 06-10-2020 08:57 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:53:
Ik ben blijkbaar een van de weinige mensen die gamen met een kabel aan de controller ook geen probleem vind. Idem voor mijn headset die is ook bedraad :P
Ja leuk, dan kan ik mijn vrouw iedere keer onderuit zien gaan.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:53
Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:53:
Denk dat het sterk afhangt van hoe ver je van de console af zit. De mijne staat tegenwoordig naast mijn monitor, dus een kabel gebruiken is dan geen ramp alhoewel mijn oplaadstation echt super relaxed is. Maar als je een 75 inch tv hebt zul je denk ik eerder een metertje of 4 van je scherm zitten. Dan is het niet echt relaxed om dan ineens een metertje voor het scherm te zitten. En USB kabels van 5 meter of langer zijn wat moelijker aan te komen.

Verder werkt een bekabelde headset wat mij betreft helemaal prima, sterker nog ik heb er ANC opzitten maar heb die nooit aan omdat ik dan iedere keer de accu moet opladen wat ik natuurlijk altijd vergeet na een game sessie. Dus heb de ANC al heel lang uit staan :D

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Het is eigenlijk een vlindersleutel voor het ontluchten van de verwarming. :P
Misschien was @Chaoss als kind wel onderhoudsmonteur :9

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TIn3fHs7RkcfO-NlQ_Fj38WT0w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P7ro75eg5XoZ7Z4qm7gp4WCK.png?f=user_large

Kunt ook nog een spider-man versie bestellen.
Was als geintje, maar is daadwerkelijk niet te bestellen.
https://nl.letsgodigital....aystation-5-ps5-spiderman

[ Voor 9% gewijzigd door Kyhfin op 06-10-2020 09:09 ]

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Kyhfin schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:08:
[Afbeelding]

Wow, dat is wel vet _/-\o_

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

The renders are for illustrative purposes only. This product is not for sale, it´s a concept of a PS5 Limited Edition console. So far Sony only introduced a white/black version of the PlayStation 5.
;)

edit:
Ah, ik zie dat je dat zelf ook al gezien had

[ Voor 4% gewijzigd door Bas170 op 06-10-2020 09:15 ]

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

Kijk deze versie zet ik nou met veel plezier duidelijk in het zicht op mijn TV meubel. Wow, ik betaal zo 50 euro extra hiervoor.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Kijk deze versie zet ik nou met veel plezier duidelijk in het zicht op mijn TV meubel. Wow, ik betaal zo 50 euro extra hiervoor.
Ik weet het niet, ik denk dat die metallic spin op de sidepanel veel licht gaat reflecteren. Kan mooi zijn, kan irritant zijn.

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04-2025
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

ik denk dat als er inderdaad een soort van coverplate flippo rage gaat komen er best wel oren naar zal zijn om wat vette covers in huis te halen :)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 13:24
Chaoss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:49:
Eens, maar ik begrijp niet waarom het niet gewoon een 3.2 port is. Kost dat dan zoveel meer? Nu moet je, mocht je een externe HDD o.i.d gaan aansluiten, rekening houden met welke port het is.

Had toch liever alle porten 3.2 gezien.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Klinkt als een downgrade tegenover de PS4 en Pro. Die hadden beiden 3.1 Gen1 poorten, en geen enkel USB 2.0.

Rare keuze als je mij vraagt. Overigens zie ik die gegevens nergens officieel bij Sony voorbij komen?

• Kyhfin
Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

ik denk dat als er inderdaad een soort van coverplate flippo rage gaat komen er best wel oren naar zal zijn om wat vette covers in huis te halen :)
Haha net als met de Nokia 3310 vroeger. Zou wel tof zijn als er van je favoriete game een cover komt die je er dan op kan zetten. Mijne komt echter in de woonkamer, dus ben zelf eigenlijk wel van zo onopvallend mogelijk. Mijn PC is ook helemaal zwart. Gelukkig mag het nog in de woonkamer staan van mijn vriendin haha.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 15:01
Chaoss schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:33:
Dat openschroeven laat je ook liever over aan een club die daar ook daadwerkelijk wat zinnigs over te zeggen heeft. Eigenlijk zou tweakers gewoon een teardown moeten doen :P

Desalnietemin leuk voor PU dat ze de PS5 mogen proberen.
Dat is in ieder geval meer dan die XSX Mockup die ze hebben gekregen :P
Dat ding was alleen een plastic omhulsel zonder aansluitingen.

Computer says no

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
[Afbeelding]

Mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar volledig zwart _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://nl.letsgodigital.org/uploads/2020/04/sony-ps5-black-edition-playstation-dualsense-controller.jpg

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 04:05
Recon24 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Klinkt als een downgrade tegenover de PS4 en Pro. Die hadden beiden 3.1 Gen1 poorten, en geen enkel USB 2.0.

Rare keuze als je mij vraagt. Overigens zie ik die gegevens nergens officieel bij Sony voorbij komen?
Hmm, technisch gezien is het misschien downgrade (al durf ik dat te betwisten, PS4 had 2x 3.1 en Pro heeft 3x 3.1, PS5 krijgt 3x 3.1 + 1x 2.0), maar ik denk dat dit praktisch reuze meevalt. Je hebt achter twee snelle poorten die je gebruikt voor het aansluiten van een externe SSD/HDD en de poort voorin wordt uitsluitend gebruikt voor het opladen van de controller en het aansluiten van een racestuurtje of iets dergelijks. Nu zullen er vast gebruikersscenario's denkbaar zijn waar een 3.1 poort aan de voorkant ook fijn had geweest, maar die zullen eerder uitzondering dan regel zijn. Bovendien heb je altijd de USB-C connectie nog.

Zie bron:
https://blog.playstation....ra-hd-blu-ray-disc-drive/

This is absolutely ridiculous

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Het is eigenlijk een vlindersleutel voor het ontluchten van de verwarming. :P Of was je daar als kind veel mee bezig? :P
offtopic:
Oja :p ik was even in de war met een. Speelgoed sleutel, volgens mij had ik van lego een opwind sleutel bij een auto oid.

• bram1984
Voorproefjes van GoT en TLoU2 op PS5 @ 4K60.

Over GoT gesproken. Er komt een dikke update aan met o.a. NG+ en een hele nieuwe gratis multiplayer modus. Die gaan we mooi verder spelen op PS5 dus. Toevallig gisteren de story uitgespeeld en alle gebieden bevrijd.

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
cold_as_ijs schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Denk dat het sterk afhangt van hoe ver je van de console af zit. De mijne staat tegenwoordig naast mijn monitor, dus een kabel gebruiken is dan geen ramp alhoewel mijn oplaadstation echt super relaxed is. Maar als je een 75 inch tv hebt zul je denk ik eerder een metertje of 4 van je scherm zitten. Dan is het niet echt relaxed om dan ineens een metertje voor het scherm te zitten. En USB kabels van 5 meter of langer zijn wat moelijker aan te komen.

Verder werkt een bekabelde headset wat mij betreft helemaal prima, sterker nog ik heb er ANC opzitten maar heb die nooit aan omdat ik dan iedere keer de accu moet opladen wat ik natuurlijk altijd vergeet na een game sessie. Dus heb de ANC al heel lang uit staan :D
Hier heb ik een Anker USB pot voor 4 kabels langs bank liggen, waardoor ik hem niet aan de playstation hoef te hangen. Langere USB C kabels zijn daarbij nog redelijk betaalbaar dus zou geen probleem moeten zijn.

Ik zie in de post trouwens dat alle porten aan de voorkant zouden moeten zitten maar kom dan niet verder dan 2 (USB-A en USB-C) of begrijp ik het verkeerd?

Weet iemand trouwens waarom bij de Pulse 3D wederom voor On-Ear ipv Over-Ear is gekozen? Dit heb ik op mijn huidige headset van playstation (schuif je als het ware achter je oor) en vind dat zelf erg prettig werken.

Verwijderd

IJS-T schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Hier heb ik een Anker USB pot voor 4 kabels langs bank liggen, waardoor ik hem niet aan de playstation hoef te hangen. Langere USB C kabels zijn daarbij nog redelijk betaalbaar dus zou geen probleem moeten zijn.

Ik zie in de post trouwens dat alle porten aan de voorkant zouden moeten zitten maar kom dan niet verder dan 2 (USB-A en USB-C) of begrijp ik het verkeerd?

Weet iemand trouwens waarom bij de Pulse 3D wederom voor On-Ear ipv Over-Ear is gekozen? Dit heb ik op mijn huidige headset van playstation (schuif je als het ware achter je oor) en vind dat zelf erg prettig werken.
Volgens mij is het nog niet zeker of het on-ear is ipv over-ear. Als het on-ear is annuleer ik mijn bestelling. ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2020 10:12 ]

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:59:
Voorproefjes van GoT en TLoU2 op PS5 @ 4K60.

Over GoT gesproken. Er komt een dikke update aan met o.a. NG+ en een hele nieuwe gratis multiplayer modus. Die gaan we mooi verder spelen op PS5 dus. Toevallig gisteren de story uitgespeeld en alle gebieden bevrijd.
Ik was nog niet helemaal wakker en dacht dat ik een Game of Thrones game aankondiging had gemist :o

Ik hoop dat Ghost of Tsushima daadwerkelijk een soort PS5 upgrade krijgt. Dan kan dit wel de eerste game worden die ik ga spelen op de PS5.

Stadia / PSN : whenheco

• bram1984
madcon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Ik was nog niet helemaal wakker en dacht dat ik een Game of Thrones game aankondiging had gemist :o

Ik hoop dat Ghost of Tsushima daadwerkelijk een soort PS5 upgrade krijgt. Dan kan dit wel de eerste game worden die ik ga spelen op de PS5.
Kan me niet voorstellen dat ze die alleen in legacy gaan laten draaien. Die game is grafisch nu al een pareltje op de PS4, op wat schoonheidsfoutjes na. Laadtijden zijn nu al slechts enkele seconden, dus als Sony slim is, pushen ze deze en ook TLoU2 flink op de next gen. Dit zijn wat mij betreft meteen system sellers.
[Afbeelding]

Die is idd wel dik :D

Als die panelen idd echt zo makkelijk vervangbaar zijn zal er wel een flinke markt met 3D geprinte panelen komen :)

En waarschijnlijk dan ook met dat soort 3D motieven :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Poeh dat is vet zeg! Ik zeg altijd dat ik 30fps dikke prima vind, maar als je bij GoT die intro op 60fps ziet als jin uit het bos loop met zijn paard. Ziet er meteen lekker next-gen uit! Al die bewegende flora ziet er echt heel tof uit op 60fps.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Flghter1982
bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Kan me niet voorstellen dat ze die alleen in legacy gaan laten draaien. Die game is grafisch nu al een pareltje op de PS4, op wat schoonheidsfoutjes na. Laadtijden zijn nu al slechts enkele seconden, dus als Sony slim is, pushen ze deze en ook TLoU2 flink op de next gen. Dit zijn wat mij betreft meteen system sellers.
ik heb bewust gewacht met TLOU2 zodat mijn 1e ervaring op de ps5 is met deze game.

TLOU1 is in mijn ogen top 3 best games EVER voor de ps4.

wel moeilijk om alles te ontlopen kwam gameplay etc. but so far so good :)

• Sluw
[...]

Balen ik dacht dat de echte TLoU2 PS5 patch was aangekondigd maar dit is gewoon een geupscaled filmpje van bestaand materiaal met ai frame interpolation voor 60fps. Zou wel benieuwd zijn naar wat materiaal van geüpgrade PS4 games.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:49
Ik wacht ook met GoT tot de PS5 er is. Die anderhalve maand kan ik nog wel uitzingen.

• IJS-T
Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

ik heb bewust gewacht met TLOU2 zodat mijn 1e ervaring op de ps5 is met deze game.

En dan te bedenken dat ik TLOU1 Remastered straks op de PS5 pas voor het eerst ga spelen 8)7

• Hulleman
[...]

TLOU2 schreeuwt om een ray-tracing modus. Die game kent nagenoeg geen kunstlicht. Alle belichting wordt nagenoeg door de zon/vuur verzorgt. Enorm toffe indirecte belichting overal, heel knap gedaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

TLOU2 schreeuwt om een ray-tracing modus. Die game kent nagenoeg geen kunstlicht. Alle belichting wordt nagenoeg door de zon/vuur verzorgt. Enorm toffe indirecte belichting overal, heel knap gedaan.
De screen space reflections in die game zijn sowieso al ontzettend goed gedaan. Het lijkt al alsof er ray tracing in zit.

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11-2025
Heeft iemand enig idee wat de output zal gaan zijn van de PS5? Heb nog niks hierover gevonden (kan zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien).

Dan bedoel ik voornamelijk welke beeldverhouding: 16:9 of 21:9 of zelf 32:9. Ik verwacht sowieso de 16:9 maar zal er support zijn voor wide screens?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• bram1984
Flghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Ik vind deel 2 persoonlijk nog echt vele malen beter. Ik ben 10 minuten aan een tweede playthrough op NG+ begonnen met die slowmotion modus aan, maar daar ga ik lekker mee wachten op PS5.

• Ridicuul
IJS-T schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Jij begrijpt het verkeerd :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqFdIRLHCOeFtVHNWvvPC-dfVK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/08j9qUPGMh76PqMn69O6dPgm.jpg?f=user_large

• Kyhfin
Kopen jullie (of hebben jullie) die games voor de PS4? Ik heb namelijk geen PS4 gehad. Ik zag Horizon Forbidden Dawn ook al goedkoop voor de PS4.

Ik verwacht echter dat er wellicht wel PS5 versies uitkomen en dan heb ik anders misschien net een PS4 versie gekocht. Net als dat ze ook al met een Remaster komen van Spider-man verwacht ik dat ook nog wel voor andere games en daarom wacht ik zelf nog even. Of is dit onnodig?

• IJS-T
Bedankt. Artikel van Eurogamer is dan wel wat slecht geformuleerd, of eigenlijk gewoon fout, gegeven dat die zegt dat "they're located at the front".

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 14:01

JSchut

.....

Kyhfin schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:27:
Kopen jullie (of hebben jullie) die games voor de PS4? Ik heb namelijk geen PS4 gehad. Ik zag Horizon Forbidden Dawn ook al goedkoop voor de PS4.

Ik verwacht echter dat er wellicht wel PS5 versies uitkomen en dan heb ik anders misschien net een PS4 versie gekocht. Net als dat ze ook al met een Remaster komen van Spider-man verwacht ik dat ook nog wel voor andere games en daarom wacht ik zelf nog even. Of is dit onnodig?
Spiderman komt idd een remaster uit met eigen trophy list. Horizon zie ik geen remaster voor komen. Deel 2 komt volgend jaar uit.

Ik speel Horizon nu op de old PS4 en dat speelt prima!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30

Verschilt per game, voor sommige PS4 games komen er gratis of betaalde upgrades (Cyberpunk). Voor andere een losse PS5 versie (Spider-Man). Verder kun je bij bepaalde games de PS4 save game wel meenemen en bij andere niet.

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Ik vind deel 2 persoonlijk nog echt vele malen beter. Ik ben 10 minuten aan een tweede playthrough op NG+ begonnen met die slowmotion modus aan, maar daar ga ik lekker mee wachten op PS5.
Dat gevoel begint me nu ook te bekruipen. TLOU 1 is van het beste wat ik ooit heb gespeeld. Tof verhaal, fantastische interactie tussen Joel en Elly, zoals alleen ND dat kan (in de uncharted reeks ook zo goed gedaan). Deel 2 is veel duisterder en je bent verhalend al wat gewend na TLOU 1. Ik had de game uitgespeeld en vond deel 1 beter, maar deel 2 moet even bezinken. Deel 2 acht ik achteraf de betere game denk ik. De connectie tussen jou en de characters is extreem goed gedaan. Ook de onderlinge interactie tussen maincharacters is weer van een enorm hoog niveau.

Wat de game echt naar een achterlijk hoog niveau tilt zijn de animaties van alle characters in het spel, de kleine details, het realisme in de wereld en legio mogelijkheden in een vrij lineaire game. De animaties en kleine details zijn wellicht nog hoger dan Rockstar heeft laten zien in RDR2.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 14:22
IJS-T schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

En dan te bedenken dat ik TLOU1 Remastered straks op de PS5 pas voor het eerst ga spelen 8)7
TLOU is vele malen beter als TLOU2 als ik de User Reviews op Metacritcis mag geloven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Flghter1982
Hulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Dat gevoel begint me nu ook te bekruipen. TLOU 1 is van het beste wat ik ooit heb gespeeld. Tof verhaal, fantastische interactie tussen Joel en Elly, zoals alleen ND dat kan (in de uncharted reeks ook zo goed gedaan). Deel 2 is veel duisterder en je bent verhalend al wat gewend na TLOU 1. Ik had de game uitgespeeld en vond deel 1 beter, maar deel 2 moet even bezinken. Deel 2 acht ik achteraf de betere game denk ik. De connectie tussen jou en de characters is extreem goed gedaan. Ook de onderlinge interactie tussen maincharacters is weer van een enorm hoog niveau.

Wat de game echt naar een achterlijk hoog niveau tilt zijn de animaties van alle characters in het spel, de kleine details, het realisme in de wereld en legio mogelijkheden in een vrij lineaire game. De animaties en kleine details zijn wellicht nog hoger dan Rockstar heeft laten zien in RDR2.
van deel 1 moest ik na de 1e 15 minuten al een traantje wegpinken. een game die je zo snel er in zuigt verhaal technisch kan ook gewoon alleen maar door NaughtyDog :) top company.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

TLOU is vele malen beter als TLOU2 als ik de User Reviews op Metacritcis mag geloven.
Don't. Die zijn heel veel op politieke standpunten gebaseerd, ga ze maar lezen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Jumpman
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Don't. Die zijn heel veel op politieke standpunten gebaseerd, ga ze maar lezen.
Bewust nog niet inhoudelijk gelezen. Ik moet beide games nog uitspelen. :)

• Hulleman
[...]

Tja... dat vind ik niet. Deel 1 was nieuw en verhalend echt meeslepend. Deel 2 wist je een beetje wat je te wachten stond en speelt op hele andere emoties in.
spoiler:
ND heeft heel veel heel tere zieltjes in de proloog van de game helemaal kapot gesloopt. En dan moesten ze nog 30 - 40 uur gamen :D
Fantastisch gedurfde zet. Veel gamers hadden daar niet 7 jaar op gewacht , konden hier niet mee omgaan en gingen de game massaal met een 0 of 1 beoordelen. Lekkere zet van ND als je het mij vraagt.
spoiler:
Ik had het nog wel kunnen waarderen als je met Abby uitendelijk Elly had vermoord. Dat zou pas echt mindblowing zijn geweest

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 06-10-2020 11:02 ]

• bram1984
[...]

Lol. Als je iets niet moet geloven zijn het user reviews op MC. Dat geldt voor iedere game daar.

Part 2 is wat mij betreft een ware game-mijlpaal op het gebied van verhaalvertelling met een ontzettend gedurfde invalshoek. Het liet mij dingen voelen die ik nog nooit heb gevoeld tijdens het gamen en zelfs niet tijdens het kijken van een film. Ik heb verder geen seconde moeite gehad met de keuzes die ND gemaakt heeft. _/-\o_

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Lol. Als je iets niet moet geloven zijn het user reviews op MC. Dat geldt voor iedere game daar.

Part 2 is wat mij betreft een ware game-mijlpaal op het gebied van verhaalvertelling met een ontzettend gedurfde invalshoek.

Ik heb verder geen seconde moeite gehad met de keuzes die ND gemaakt heeft. _/-\o_
Same here. Critici die wat objectiever naar de game kunnen kijken beoordelen de game niet voor niets met een 9,3.

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 15:09
Waar ik vooral moeite mee had bij TLOU2 is
spoiler:
dat je vooral bij het 2e gedeelte met abby vaak dezelfde plekken bezocht, was op een gegeven moment wel echt klaar met het aquarium en ook mij leek het tof als ze ellie dood lieten gaan. Daarnaast vond ik dat ze op het eind het verhaal te veel aan het rekken waren.

Vond het voor de rest een erg toffe game,

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01 23:43
bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Part 2 is wat mij betreft een ware game-mijlpaal op het gebied van verhaalvertelling met een ontzettend gedurfde invalshoek. Het liet mij dingen voelen die ik nog nooit heb gevoeld tijdens het gamen en zelfs niet tijdens het kijken van een film. Ik heb verder geen seconde moeite gehad met de keuzes die ND gemaakt heeft. _/-\o_
Die mening deel ik toch echt niet. TLOU is één van de beste games die ik gespeeld heb. Keek daarom ook enorm uit naar deel 2, zelfs vrij voor genomen van werk. Maar wat een deceptie. Grafisch, audiotechnisch en wat gameplay betreft is er weinig tot niks op aan te merken, een waar meesterwerk. Maar het verhaal, en dat is echt subjectief, vond ik gewoon slecht en bovenal niet leuk om te spelen. Enkele hedendaagse discussies die in het verhaal verwerkt zijn vond ik ook overbodig en geven geen meerwaarde aan het verhaal. Het voelde alsof ND ons geforceerd een mening wilde opleggen. Dit gaf een zeer bittere nasmaak aan de game en wat dat betreft ben ik er dan ook helemaal klaar mee.

Maar zoals ik al zei, over het verhaal en enkele keuzes valt niet te discusseren, want dat is puur subjectief. Iedereen denkt er anders over en ervaart het anders.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Als het goed is trouwens komen een paar grote toppers van de ps4 naar de ps5 met ps plus gratis!

Nu is nog de vraag, ga ik bloodborne weer in 4k 30fps spelen. Of worden games opnieuw geoptimized? hoe werkt dat precies...

Iemand een idee?

• bram1984
bambam1979 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Die mening deel ik toch echt niet. TLOU is één van de beste games die ik gespeeld heb. Keek daarom ook enorm uit naar deel 2, zelfs vrij voor genomen van werk. Maar wat een deceptie. Grafisch, audiotechnisch en wat gameplay betreft is er weinig tot niks op aan te merken, een waar meesterwerk. Maar het verhaal, en dat is echt subjectief, vond ik gewoon slecht en bovenal niet leuk om te spelen. Enkele hedendaagse discussies die in het verhaal verwerkt zijn vond ik ook overbodig en geven geen meerwaarde aan het verhaal. Het voelde alsof ND ons geforceerd een mening wilde opleggen. Dit gaf een zeer bittere nasmaak aan de game en wat dat betreft ben ik er dan ook helemaal klaar mee.

Maar zoals ik al zei, over het verhaal en enkele keuzes valt niet te discusseren, want dat is puur subjectief. Iedereen denkt er anders over en ervaart het anders.
Prima toch, ik vind het verhaal fantastisch. Ik had dit nooit verwacht.
pokle312 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:34:
Als het goed is trouwens komen een paar grote toppers van de ps4 naar de ps5 met ps plus gratis!

Nu is nog de vraag, ga ik bloodborne weer in 4k 30fps spelen. Of worden games opnieuw geoptimized? hoe werkt dat precies...

Iemand een idee?
Dat verschilt per game/developer denk ik. Bloodborne heeft volgens mij een vrij moeilijke engine.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 16:32

Iemand een idee?
Die zijn dan in de BC mode, dus als het ware zoals op de Ps4 Pro, waarschijnlijk met kortere laadtijden maar niet speciaal gepipmt voor PS5. Wel een coole instant library 😃

PSN: Zwartkijker

• Tim01
  • Laatst online: 15-01 15:43

Zou sowieso even wachten met kopen van Horizon. Als je een PS5 koopt en een abonnement op PS+ neemt krijg je heel veel PS4 spellen er gratis bij. Oa. Horzion maar ook bijv God of War

https://www.eurogamer.nl/...ollection-games-opgelijst

edit//zie nu pas dat Horizon er toch niet bij zit :O

[ Voor 3% gewijzigd door Tim01 op 06-10-2020 11:43 ]

• bram1984
Zwartkijker schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Die zijn dan in de BC mode, dus als het ware zoals op de Ps4 Pro, waarschijnlijk met kortere laadtijden maar niet speciaal gepipmt voor PS5. Wel een coole instant library 😃
Dat weten we nog niet, want daar is nog niet echt duidelijkheid over. Het enige wat gezegd is, is dat sommige titels in boost mode zullen draaien met een hogere resolutie en meer fps.

• pokle312
  • Niet online
Zwartkijker schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Kwa fps nog vooruitgangen of mag ik dat niet verwachten?

Kan me herinneren dat xbox 360 games op de xbox one x met soms wel een verschil van 30fps hadden.

• Kyhfin
Tim01 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Zou sowieso even wachten met kopen van Horizon. Als je een PS5 koopt en een abonnement op PS+ neemt krijg je heel veel PS4 spellen er gratis bij. Oa. Horzion maar ook bijv God of War

https://www.eurogamer.nl/...ollection-games-opgelijst

edit//zie nu pas dat Horizon er toch niet bij zit :O
Volgens mij staat hij wel op PS Now dus zou nog eventueel via daar kunnen doen. Als je dan een paar toffe games hebt dan haal je dat er ook wel uit.

-Edit-
Zo'n game zou ik misschien wel zelf willen bezitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Kyhfin op 06-10-2020 11:53 ]

• Hulleman
pokle312 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Kwa fps nog vooruitgangen of mag ik dat niet verwachten?

Kan me herinneren dat xbox 360 games op de xbox one x met soms wel een verschil van 30fps hadden.
Ligt er aan hoe de legacy game draait. Als daar een 30fps cap op zit niet, als daar een unlocked framerate op zit (vaak 60fps cap) dan zal de game op de next-gen console nagenoeg steady 60fps draaien, waar de huidige gen dat meestal niet haalt.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:38

Iemand een idee?
Was het maar 4K..1080p ja :P

• pokle312
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Was het maar 4K..1080p ja :P
Dit meen je niet lmao, ik lees nu ook pas dat het gewoon 1080p was inderdaad 7(8)7

Wat een draak van een game was het eigenlijk 25fps en dan ook nog eens full hd.
Maar oh zo goed!

• Ridicuul
Prima, ben ik daar de avond van 19 november zoet mee. Dan vrijdag beginnen aan Spiderman. Gaan jullie de remaster aanschaffen? En speel je deze dan eerst en daarna Miles Morales, of andersom?

• bram1984
Ridicuul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:08:
[...]

Prima, ben ik daar de avond van 19 november zoet mee. Dan vrijdag beginnen aan Spiderman. Gaan jullie de remaster aanschaffen? En speel je deze dan eerst en daarna Miles Morales, of andersom?
Ja ik heb de Ultimate Edition besteld. Ik heb de PS4 versie hier, maar die ga ik verkopen. Die heb ik al uitgespeeld + alle DLC, dus ik ga beginnen met Miles.

Edit: En na een week of 2/3 verwacht ik de eerste exemplaren van Demon's Souls op Marktplaats van mensen die zich een beetje vergist hebben, dus dan pik ik die voor 4 tientjes op. :P

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 06-10-2020 12:14 ]

• Kyhfin
[...]

Ik ben exact hetzelfde van plan. Ultimate edition al besteld en ik begin daarna met de Remaster eerst, omdat die ook chronologisch uit kwam. Ik heb overigens nooit de PS4 versie gespeeld.

• bram1984
pokle312 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Dit meen je niet lmao, ik lees nu ook pas dat het gewoon 1080p was inderdaad 7(8)7

Wat een draak van een game was het eigenlijk 25fps en dan ook nog eens full hd.
Maar oh zo goed!
Ja de Pro was nog niet uit toen die uitkwam en er is ook nooit een Pro patch gekomen. Ik heb 'm overigens 4 of 5 keer uitgespeeld en eigenlijk nooit problemen gehad met de performance. Gelukkig.

• DoubleDutch
Even een vraagje tussendoor, wil nog wachten met het aanschaffen van een tv, maar wil voor de kids(en mijzelf) op de game kamer een budget scherm halen 4K 60Hz 28"- 43", wat is wijsheid een TV of een PC scherm halen?

• Jumpman
DoubleDutch schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:24:
Even een vraagje tussendoor, wil nog wachten met het aanschaffen van een tv, maar wil voor de kids(en mijzelf) op de game kamer een budget scherm halen 4K 60Hz 28"- 43", wat is wijsheid een TV of een PC scherm halen?
TV's met een goed OLED of bij goedkoper VA paneel met 4K HDR 120Hz zijn goedkoper dan de monitoren. Een monitor heeft vaak als voordeel dat ze een lagere latency hebben.

Kijk eens op rtings.com (wel even de US productnummers converteren naar de EU en kijken of het paneel hetzelfde is :)).

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 16:32
bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:43:
[...]

Dat weten we nog niet, want daar is nog niet echt duidelijkheid over. Het enige wat gezegd is, is dat sommige titels in boost mode zullen draaien met een hogere resolutie en meer fps.
OK, dus met boost mode is her dan wat meer als de ps4 boost mode dan?
We (ikzelf niet 😫) zullen het zien als het zo ver is zeker, tenzij Sony nog met verdere info komt.
Tot die tijd kunnen we inderdaad enkel speculeren/fantaseren 😉

PSN: Zwartkijker

• wilmundo
  • Niet online
Iemand informatie over hoe lang de PlayStation Plus Collection aangeboden zal worden? Deze komt beschikbaar in november. Niet iedereen zal echter een PS5 kunnen oppikken in november.

Vooruit denkend: zou het mogelijk zijn om met actieve PS+ in te loggen bij een vriend/familielid (die de PS5 in november ontvangt) om de collectie te 'redeemen' en af te wachten totdat de eigen PS5 geleverd wordt?

Flickr

• NotSoSteady
  • Nu online
[...]

De remaster mogen ze lekker houden. Ik had deze er anders wel bijgedaan vanwege de dlc (nog niet gespeeld), maar blijkbaar is het voor Sony te moeilijk om een savegamesysteem te maken dat ook compatibel is. ;w Vind de remaster er toch al bijzonder karig uitzien in vergelijking met de PS4-versie.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 06-10-2020 13:10 ]

• Raem
wilmundo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:57:
Iemand informatie over hoe lang de PlayStation Plus Collection aangeboden zal worden? Deze komt beschikbaar in november. Niet iedereen zal echter een PS5 kunnen oppikken in november.

Vooruit denkend: zou het mogelijk zijn om met actieve PS+ in te loggen bij een vriend/familielid (die de PS5 in november ontvangt) om de collectie te 'redeemen' en af te wachten totdat de eigen PS5 geleverd wordt?
Nog niet bekend. Ik denk zelf dat het een aparte dienst wordt zoals PS Now die je alleen vanaf je PS5 kan openen. Vanaf daar kun je de games dan downloaden. Op die manier hoef je de games dus niet te claimen en zal het inderdaad niet werken om met jouw account op een andere PS5 in te loggen.
Ik zie trouwens verder geen reden waarom ze het beperkt beschikbaar zouden stellen.

• pokle312
  • Niet online
Ps5 pre-order topic weggehaald? of kijk ik nou verkeerd 🤭

• Ridicuul
NotSoSteady schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

De remaster mogen ze lekker houden. Ik had deze er anders wel bijgedaan vanwege de dlc (nog niet gespeeld), maar blijkbaar is het voor Sony te moeilijk om een savegamesysteem te maken dat ook compatibel is. ;w Vind de remaster er toch al bijzonder karig uitzien in vergelijking met de PS4-versie.
Dat systeem is er wel. PS4 savegames kunnen worden meegenomen naar de PS5, alleen niet bij alle games. De vraag is alleen of dat ligt aan Sony of aan de developers. In de zomer werd door Sony heel stellig beweerd dat het wel zou kunnen. Misschien zitten er haken en ogen aan die developers afschrikken... Ik weet het niet.

https://www.tomsguide.com/news/ps4-save-data-ps5

Maar ik snap je punt wel om niet voor de remaster te gaan.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 05:39
pokle312 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:18:
Ps5 pre-order topic weggehaald? of kijk ik nou verkeerd 🤭
Op slot voor opruim werkzaamheden 👍

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Iets anders,

Is er al een compatability-list voor de nvme-ssd gesignaleerd? Ik zie wat wat geruchten over spec-eisen, maar een officiele lijst kan ik nog niet vinden.

Ik heb namelijk nog een WD RED SA500 M.2 2280 2TB liggen en het zou natuurlijk top zijn, als ik die zomaar in de PS5 kan schuiven...🙏🏻😇

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:53
boefje79 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:22:
Iets anders,

Is er al een compatability-list voor de nvme-ssd gesignaleerd? Ik zie wat wat geruchten over spec-eisen, maar een officiele lijst kan ik nog niet vinden.

Ik heb namelijk nog een WD RED SA500 M.2 2280 2TB liggen en het zou natuurlijk top zijn, als ik die zomaar in de PS5 kan schuiven...🙏🏻😇
Die kan je plaatsen maar zal niet geschikt zijn voor ps5 games. Je moet verwachten dat de SSD minimaal 5.5 GB/s haalt voor lezen. Die van jou zit een factor 10 lager. Weet overigens niet of je een te trage SSD kan gebruiken intern voor de ps4 games.

• DoubleDutch
Jumpman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

TV's met een goed OLED of bij goedkoper VA paneel met 4K HDR 120Hz zijn goedkoper dan de monitoren. Een monitor heeft vaak als voordeel dat ze een lagere latency hebben.

Kijk eens op rtings.com (wel even de US productnummers converteren naar de EU en kijken of het paneel hetzelfde is :)).
Dankje wel zal daar even gaan kijken.
De lagere latency is just een must, 60Hz is voldoende en 4K is hier nog niet aanwezig dus dat word zoiezo een vooruitgang.
Denk dat het gewoon een 4K tv word.

• Sluw
Iets anders,

Je kunt deze als externe storage benaderen maar je kunt er geen spellen van spelen of iets dergelijks. Die drive haalt iets van 550 mb/s en de PS5 5,5 gbp/s. Tien keer zo snel dus. Daarvoor is PCIe 4 nodig wat een veel hogere bandwijdte heeft dan huidige ssd's.

• Meekoh
  • Laatst online: 15-01 15:01
Iets anders,

officiele lijst is nog niet beschikbaar, maar het zal voornamelijk van 2 dingen afhangen:
1. Throughput GB/s
2. Grootte van de heatsink op de SSD

Computer says no

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:55
Sony maakt functies kruisje en rondje op de DualSense wereldwijd gelijk

https://www.psx-sense.nl/...lsense-wereldwijd-gelijk/

[ Voor 26% gewijzigd door Amaze86 op 06-10-2020 13:52 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Amaze86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:51:

Nu Nintendo nog.

• Raem

[...]voor Japanners en Aziaten[...] 8)7

• bram1984

Terecht. Gekke Japanners. :P

Sprinten in Bloodborne is ook rondje. 8)7

Zonder gekheid: natuurlijk maar net wat je gewend bent, maar ik moet altijd wel even omschakelen als ik de Switch pak.

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

Link werkt hier op het werk niet maar ik neem aan dat je ze zelf kan mappen wat ze gaan doen?

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
YouTube: When she surprise you with a PS5

😂😂😂😂😂 als je verrast wordt met PlayStation 5

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat is netjes! Toen ze het eerder over een "multi-hour experience" hadden dacht ik zelf aan rond de 2 uurtjes. Alles daarboven zou mooi meegenomen zijn.

Benieuwd of de game trophies heeft, ik meen dat dit bij Playroom op de PS4 niet het geval was toch?

Het is een ideale game om mee te beginnen terwijl in de achtergrond Demon's Souls, Miles Morales en Godfall downloaden. (Ja, ik ben voor de PS5DE gegaan :P ).

[ Voor 13% gewijzigd door kazuka op 06-10-2020 14:38 ]

• Raem
mooste schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Link werkt hier op het werk niet maar ik neem aan dat je ze zelf kan mappen wat ze gaan doen?
Gaat erom dat in Azië de X en O een andere functie hebben dan in het Westen. X is cancel en O bevestigen, dat is bij ons andersom. Ze veranderen dat nu in Azië waardoor het overal gelijk is. Buttons mappen kan nog steeds inderdaad.

• Raem
kazuka schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Dat is netjes! Toen ze het eerder over een "multi-hour experience" hadden dacht ik zelf aan rond de 2 uurtjes. Alles daarboven zou mooi meegenomen zijn.

Benieuwd of de game trophies heeft, ik meen dat dit bij Playroom op de PS4 niet het geval was toch?

Het is een ideale game om mee te beginnen terwijl in de achtergrond Demon's Souls, Miles Morales en Godfall downloaden. (Ja, ik ben voor de PS5DE gegaan :P ).
Trophies is toch voor alle games verplicht? Kan dan niet zo zijn dat ze het in een eigen game eruit laten. :P
Playroom had volgens mij wel trophies, net als die introductiegame op de Vita.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Trophies is toch voor alle games verplicht? Kan dan niet zo zijn dat ze het in een eigen game eruit laten. :P
Playroom had volgens mij wel trophies, net als die introductiegame op de Vita.
Zou kunnen hoor. Heb destijds Playroom vrijwel niet aangeraakt omdat de focus op de PS Camera lag, die ik niet had. Het kwam op mij meer over als een tech demo en deze nieuwe Astro versie op de PS5 lijkt meer op een volwaardige game.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe blog over de Tempest audio engine en welke hardware compatible is: https://blog.playstation....sound-coming-after-launch

En Sony's kleinste studio PixelOpus (de makers van Concrete Genie) gaat ook groeien t.b.v. hun nieuwe PS5 project:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRANQGboX-vO_TZTBl8eh8pqXns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bVKcBGa2jAZyYc6WljwaCvy3.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 201 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden