bram1984 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Lol. Als je iets niet moet geloven zijn het user reviews op MC. Dat geldt voor iedere game daar.
Part 2 is wat mij betreft een ware game-mijlpaal op het gebied van verhaalvertelling met een ontzettend gedurfde invalshoek. Het liet mij dingen voelen die ik nog nooit heb gevoeld tijdens het gamen en zelfs niet tijdens het kijken van een film. Ik heb verder geen seconde moeite gehad met de keuzes die ND gemaakt heeft.

Die mening deel ik toch echt niet. TLOU is één van de beste games die ik gespeeld heb. Keek daarom ook enorm uit naar deel 2, zelfs vrij voor genomen van werk. Maar wat een deceptie. Grafisch, audiotechnisch en wat gameplay betreft is er weinig tot niks op aan te merken, een waar meesterwerk. Maar het verhaal, en dat is echt subjectief, vond ik gewoon slecht en bovenal niet leuk om te spelen. Enkele hedendaagse discussies die in het verhaal verwerkt zijn vond ik ook overbodig en geven geen meerwaarde aan het verhaal. Het voelde alsof ND ons geforceerd een mening wilde opleggen. Dit gaf een zeer bittere nasmaak aan de game en wat dat betreft ben ik er dan ook helemaal klaar mee.
Maar zoals ik al zei, over het verhaal en enkele keuzes valt niet te discusseren, want dat is puur subjectief. Iedereen denkt er anders over en ervaart het anders.