• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
In een iets duidelijker overzicht.
De Japanse hands-on Youtube previews/reviews van morgen:

Astro's Playroom Demo Duration: 24:14
Astro's Playroom Demo, Godfall Duration: 11:19
Astro's Playroom Demo Duration: 11:53
Astro's Playroom Demo, Devil May Cry, Bulan WonderWorld Duration: 35:15
Astro's Playroom Demo, Devil May Cry 5 Duration: 13:58
Astro's Playroom Demo Duration: 24:19
Astro's Playroom Demo Duration: 11:51

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Silverdax schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

Maar juist bij multiplatform zoals je zelf aangeeft, waarom zouden ontwikkelaars dan wel in die paar procent extra performance op de XSX investeren? Dat is namelijk nu ook al het geval, de Xbox is krachtiger, maar verschil is geen enkele game merkbaar waar te nemen.
Deze discussie mag misschien niet, maar ik wil toch even opmerken dat ik duidelijk verschil zie tussen de Pro en de X die ik hier allebei heb staan. Ik heb niet eens zo’n oog voor detail maar ik vind het heel goed merkbaar bij spellen die ik op allebei speel, zoals Modern Warfare. 1st party Sony titels daarentegen zijn de mooiste games na RDR2 imo.

Anyway, nog maar 47 dagen mensen! Can’t wait *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 03-10-2020 21:19 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Al die zogenaamde UI beelden van afgelopen dagen en bootup zien er nogal fake uit.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Recon24 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:13:
Al die zogenaamde UI beelden van afgelopen dagen en bootup zien er nogal fake uit.
Ja was een muis pointer op te zien. Zie post hierboven ergens.

Verwacht trouwens weinig van die zooi morgen. Die gasten zijn ergens uitgenodigd. Dus alles is gecontroleerd. Zou me niks verbazen als we geen UI gaan zien.

• Rck010
Pro model is ook al geleaked :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dh054ZS295UnVRMPleHs0CG0r7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wRUkrBQFqWLPuyZNHeTQLyso.jpg?f=user_large

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:24
oke te simpel maar te grappig

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:09
haha

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Verschil tussen ps4 pro en x1x was op papier velen malen groter dan verschil op papier tussen ps5 en xsx. Daarbij als df nu al extreem moeite heeft om te zien dat demon souls 1440p was. En nxgamer native 4k met taa ziet in de beelden van spiderman remaster terwijl insomniac zelf gezegd heeft is met temporal injection behaald dus niet native. Dan denk ik dat de verschillen door slimme technieken echt ervoor gaan zorgen dat het met blote oog niet gezien kan worden. Daarbij heeft de ps5 dus mogelijk weer andere voordelen door de hoge clockspeed en ssd. Dus laten we gewoon even wachten tot ze er zijn voordat we al conclusies gaan trekken toch. Beide worden gewoon monsterlijk, en beide hebben hun eigen focus dus eigen voordelen. Wij als gamers winnen alleen maar.

[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 03-10-2020 23:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Ja was een muis pointer op te zien. Zie post hierboven ergens.

Verwacht trouwens weinig van die zooi morgen. Die gasten zijn ergens uitgenodigd. Dus alles is gecontroleerd. Zou me niks verbazen als we geen UI gaan zien.
Hè, hadden we iets om enthousiast over te zijn, is het weer gecontroleerd.. -O-.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
Segafreak83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:04:
[...]

Hè, hadden we iets om enthousiast over te zijn, is het weer gecontroleerd.. -O-.
Heb hier een filmpje van de UI, voor €50 plaats ik hem hier. 🤡

• DoubleDutch
Zullen we het niet over de ps vs xbox hebben, straks gaat de boel hier veer op slot tot morgen vroeg en ik vind het wel gezellig om het vanavond/nacht nog over de PS5 te hebben. 😋

• Recon24
*knip* vs discussie

---------------------

Iets anders en heeft misschien niet direct iets met de PS5 te maken, maar wel een goede push voor Sony's eigen spatial 3D audio tech:
3D-audio lijkt op het moment de grootste ontwikkeling te zijn in de audio-sector. Zo wordt Dolby Atmos steeds vaker gebruikt in diensten en producten, Avid ondersteunt het nu bijvoorbeeld voor zijn AvidPlay-dienst. Warner heeft een klassieke muziekcollectie die gebruikmaakt van dezelfde ruimtelijke techniek, en ook Sony timmert met zijn 360Reality Audio-standaard aan de weg. Amazon heeft aangekondigd samen met platenlabels Universal en Warner duizenden nummers opnieuw te gaan masteren voor Dolby's Atmos en Sony's 360RA.

Amazon heeft een jaar geleden zijn Amazon Music-dienst een verbeterde versie gegeven genaamd Music HD, waarmee muziek met een kwaliteit van 24-bit kon en een sample rate tussen de 44,1 kHz en 192 kHz kon worden beluisterd. Dit wordt uitgebreid met de driedimensionale technieken onder hetzelfde abonnement. Nummers van onder andere Eagles, Marvin Gaye, Nirvana, Tom Petty, Diana Ross, Linkin Park, J. Cole, Waylon Jennings, Ramones, 2 Chainz, Lady Gaga, The Notorious B.I.G., Ariana Grande, Selena Gomez worden opnieuw gemasterd voor Amazons hoogste audiokwaliteit genaamd Ultra HD.

Volgens de retailgigant worden de werken van onder andere Eagles, Elton John, Linkin Park, Tom Petty, Ariana Grande, Jon Pardi, Shawn Mendes, Lady Gaga, Lil Tecca, Selena Gomez en Post Malone ook geschikt gemaakt voor Dolby Atmos en Sony 360RA.

Amazon Music HD wordt momenteel 90 dagen gratis aangeboden. Daarna kost het voor Amazon Prime-leden 13 euro per maand en 15 euro voor non-Prime-leden. Een jaarabonnement op Amazon Music Unlimited HD kost 129 euro, een gezinsabonnement kost je 199 euro per jaar.

[ Voor 86% gewijzigd door Chaoss op 04-10-2020 01:19 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Al die foefjes die developers verzinnen om (op welk platform dan ook) een top beleving te geven zijn al bewonderenswaardig..

Gisteren was ik op een (jammer genoeg zeer klein) kinderfeestje en daar zaten vier kids uren samen plezier te maken voor de tv met een Nintendo Switch.. En wij (de papa’s) hadden het in de tussentijd over de ‘next gen’ en zaten ondertussen te genieten van de lol die de kids hadden... Uiteindelijk draait het gewoon om de fun met leuke peoples en voor ons mag dat het liefste in de best mogelijke kwaliteit..

Ik ga dat ervaren met een Series X, anderen met een PS5, een Switch nog een jaartje met de huidige generatie consoles of komen niet verder dan een smartphone app 8)

Ik blijf de komende jaren die DF video’s ook met smart bekijken maar respect voor die developers die games met alle opties die ze hebben ons dat ‘next gen gevoel’ kunnen geven (wat dat dan ook mag betekenen).

• DoubleDutch
Mijn zoontje van 8 speelde Fortnite op de PS4, maar nu hij verkocht is zit hij vak op mijn pc fortnite te spelen, ik liet hem natuurlijk vol trots zien dat hij nu alles op Epic en met 500 FPS (op een 60 Hz scherm) kon spelen, hij zag geen verschil en vond het veel leuker om met zijn vriendjes te spelen. 😳😂

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDutch op 04-10-2020 00:49 ]

• bram1984
Ik weet niet of dit al bekend is, maar DMC5 heeft blijkbaar 3 graphics modes:

- 4K/60fps with no Ray Tracing
- 4K/30fps with Ray Tracing
- 1080p/60fps with Ray Tracing

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:19:

Dat klinkt echt heel fijn. Zo wordt eigenlijk elke gamer op zijn eigen manier bedient. Ik ga dan voor 4k zonder ray tracing :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53

Typisch wel een game waar het fijn is om die optie te hebben.

De single player campaign is echt over the top, knotsgekke Japanse awesomeness. Je eerste playthrough kun je het best op 4K/30fps met RT spelen om van het verhaal te genieten. De gameplay gaat echter zeer diep en de game spoort je aan om zo lang mogelijke en stylish combo's te maken... tegen het einde van je eerste run heb je er wel feeling voor en vaak wil je dan meerdere play throughs om je combo's te verfijnen. Op dit punt is zo'n performance mode perfect.

Vind het spel wel een aanrader! Heb echt uren in de practice mode doorgebracht om combo's in elkaar te knutselen (zoals deze :Dhttps://youtu.be/JhdBIZd-HyA)

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 04-10-2020 07:44 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:22

Oxigeon

En zo is dat!

Moet me toch eens gaan inlezen over Ray tracing. Hoor er de laatste tijd veel over maar geen idee wat ze exact bedoelen haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 11:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oxigeon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:25:
Moet me toch eens gaan inlezen over Ray tracing. Hoor er de laatste tijd veel over maar geen idee wat ze exact bedoelen haha
De analyse van spiderman door Digital Foundry die hier recent gepost is is wel interresant: Kalder in "[PS5] Het aanloop naar release topic"

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 04-10-2020 08:35 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ArthurMorgan
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

De analyse van spiderman door Digital Foundry die hier recent gepost is is wel interresant: Kalder in "[PS5] Het aanloop naar release topic"
Die is wel behoorlijk technisch. Maar het leuke ervan is vooral dat je zicht krijgt op hoe devs er gebruik van maken en met welke keuzes ze te maken krijgen.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
Oxigeon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:25:
https://m.facebook.com/profile.php?id=100001434147880

Stadia / PSN : whenheco

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02
Heb zelf de PS4 pro al een tijdje en als ik het zo dan beschouw lijkt het erop dat de stap van PS4 pro naar PS5 vooral betekent:

Performance mode: van 1080P/60fps -> 4K/60fps
Graphics mode: van 4K/30fps -> 4K/30fps + ray tracing

En voor beide geldt uiteraard dat er een stap vooruit wordt gemaakt in algehele graphics kwaliteit, geluidskwaliteit en natuurlijk de laadtijd!

Conclusie is dat Ray Tracing gewoon echt veel vraagt van de PS5. Maar dat wisten we al. De grootste winst zit hem naar mijn idee dan in de performance mode. Die gebruik ik nu ook al voornamelijk op de PS4 pro want ik vind het verschil tussen 1080p en 4k niet zo groot op tv, terwijl je wél HDR hebt op 1080p in de performance mode.

Kortom, DMC op 1080p/60fps, HDR en ray tracing is voor mij de perfecte combinatie _/-\o_

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ArthurMorgan
  • Niet online
B-Bandit schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:09:
Heb zelf de PS4 pro al een tijdje en als ik het zo dan beschouw lijkt het erop dat de stap van PS4 pro naar PS5 vooral betekent:

Performance mode: van 1080P/60fps -> 4K/60fps
Graphics mode: van 4K/30fps -> 4K/30fps + ray tracing

En voor beide geldt uiteraard dat er een stap vooruit wordt gemaakt in algehele graphics kwaliteit, geluidskwaliteit en natuurlijk de laadtijd!

Conclusie is dat Ray Tracing gewoon echt veel vraagt van de PS5. Maar dat wisten we al. De grootste winst zit hem naar mijn idee dan in de performance mode. Die gebruik ik nu ook al voornamelijk op de PS4 pro want ik vind het verschil tussen 1080p en 4k niet zo groot op tv, terwijl je wél HDR hebt op 1080p in de performance mode.

Kortom, DMC op 1080p/60fps, HDR en ray tracing is voor mij de perfecte combinatie _/-\o_
Vergeet niet dat door de processor er ook ingame allerlei verbeteringen plaats vinden. De wereld kan gedetaileerder worden, meer variatie, groter etc etc.

De Processor en de SSD zijn (imho) een grotere impact dan de RT. RT is absoluut een vooruitgang en maakt het echt mooier. de SSD en de processor maken echter de games zelf beter.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-01 17:53
Ik zal vooral met de nieuwe generatie heel blij zijn dat alles vloeiend gaat lopen en alles super snel gaat laden. Ik wordt gek van haperingen in het spel. Ik ben nu Star Wars Jedi Fallen order aan het spelen op pc met ssd. Maar er zijn super vaak lags en haperingen wanneer een volgend gebied (maar wel dezelfde wereld) moet geladen worden.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

En de controller is ook weer beter/leuker geworden met haptic feedback en immersive triggers.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Geen 120fps mode :?

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-01 20:00
De 120fps is voor games als Minecraft weggelegd. Je mag al blij zijn als straks de meeste games 4k/60 fps aan gaan bieden.

Overigens vind ik 30 fps al prima als ik daarbij dan 4k en raytracing krijg, ik zie het verschil namelijk niet tussen 30 en 60 fps.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:15
Lekker Ventje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

De 120fps is voor games als Minecraft weggelegd. Je mag al blij zijn als straks de meeste games 4k/60 fps aan gaan bieden.

Overigens vind ik 30 fps al prima als ik daarbij dan 4k en raytracing krijg, ik zie het verschil namelijk niet tussen 30 en 60 fps.
Die 120fps kan nog zeer lang duren bij games.

Persoonlijk zie ik wel een groot verschil tussen 30 en 60fps. 30fps vind ik niet erg zolang ze alleen in games blijven waar je niet grote gevechten moet doen tegen andere echte mensen. In een game zoals Fortnite vind ik dat 60fps standaard moet zijn.

• Rck010
[...]

Door een beperking aan je zicht? (No offense, serieuze vraag).
Kan me anders gewoon niet voorstellIen hoe iemand het verschil niet kan waarnemen.

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
[...]

Huh, verschil tussen 30 en 60 FPS niet merken is zo wat onmogelijk.
Weet je zeker dat je niet 4K en RT door elkaar haalt? :o

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Vergeet niet dat door de processor er ook ingame allerlei verbeteringen plaats vinden. De wereld kan gedetaileerder worden, meer variatie, groter etc etc.

De Processor en de SSD zijn (imho) een grotere impact dan de RT. RT is absoluut een vooruitgang en maakt het echt mooier. de SSD en de processor maken echter de games zelf beter.
Exact, de R&C gameplay liet dit goed zien daar gebeurd ontzettend veel op het scherm qua actie en particles. En daarnaast het hoppen tussen diverse dimensies/werelden zonder laadtijden.

• DoubleDutch
Ik zie geen eens K4 120fps gebeuren deze generatie.(misschien met wat simpele games)
Ben wel benieuwd waar Dice mee komt met hun nieuwe Battlefield, ben al blij als de multiplayer
4K 60fps draait met 120 man tegelijk. 🤤

• Recon24
[...]

120fps is voor snelle games, zoals race games. DMC zou hier iets mee kunnen omdat het om snelle actie gaat, maar ik denk dat 60fps zat is.

Minecraft is niet perse een snelle game.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Kom op, er zijn al diverse 120fps games aangekondigd. Ik zie het verschil in framerate wel. Daarnaast vraag ik het omdat 120fps genoemd wordt op de product pagina van Capcom zelf
Enable High Framerate Mode and catch every last movement--up to a smoking 120FPS!
https://www.devilmaycry.com/5se/us/#

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-01 22:08
Begin steeds meer het gevoel te krijgen dat 1440p weer lekker overgeslagen gaat worden

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:07
Jawel, 120fps mode zit er ook in

https://blog.playstation....s-way-onto-playstation-5/
PS5 also gives console players the ability to play their games at frame rates up to 120fps (with a compatible display, of course), which is enabled in DMC5SE when players turn on High Framerate Mode.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 04-10-2020 10:16 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Alexknl schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:08:
Begin steeds meer het gevoel te krijgen dat 1440p weer lekker overgeslagen gaat worden
Mjah... 1440p is dan ook, voor een console, een vreemde eend in de bijt.

Ikzelf heb een 1440p 144Hz monitor... maar ook ik zal de console niet aan mijn monitor hangen maar aan mijn projector. Gezien de grote meerderheid de console aan een TV zal hangen lijkt het mij logisch dat de aandacht gaat naar 1080p of 4K. Ik heb in ieder geval geen enkele 1440p TV voorbij zien komen.

Maar wellicht is die optie er gewoon maar spreekt met er niet over om verwarring bij de gemiddelde consument te voorkomen?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
AppleFan2007 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Die 120fps kan nog zeer lang duren bij games.

Persoonlijk zie ik wel een groot verschil tussen 30 en 60fps. 30fps vind ik niet erg zolang ze alleen in games blijven waar je niet grote gevechten moet doen tegen andere echte mensen. In een game zoals Fortnite vind ik dat 60fps standaard moet zijn.
Rainbow Six gaat direct 4k 120fps doen.

• bram1984
@Caayn Ah dan klopt die info blijkbaar niet. Zag het op Twitter langskomen.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Caayn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Kom op, er zijn al diverse 120fps games aangekondigd. Ik zie het verschil in framerate wel. Daarnaast vraag ik het omdat 120fps genoemd wordt op de product pagina van Capcom zelf

[...]

Kan niet wachten om op m'n 50hz 4k tv 120fps te spelen

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Rck010 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Door een beperking aan je zicht? (No offense, serieuze vraag).
Kan me anders gewoon niet voorstellIen hoe iemand het verschil niet kan waarnemen.
Hoeft niks met zicht te maken te hebben. Sommigen letten er gewoon minder op of zijn er minder gevoelig voor. Als ik 30 FPS en 60 FPS naast elkaar zie zie ik wel een klein verschil, maar als die directe vergelijking er niet is dan heb ik ook echt geen idee of ik 30 of 60 FPS gebruik. Terwijl ik wel meteen het verschil zie tussen een 1080/1440 upscale en 4k. Iedereen ziet andere dingen.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

In een iets duidelijker overzicht.
De Japanse hands-on Youtube previews/reviews van morgen:

Astro's Playroom Demo Duration: 24:14
Astro's Playroom Demo, Godfall Duration: 11:19
Astro's Playroom Demo Duration: 11:53
Astro's Playroom Demo, Devil May Cry, Bulan WonderWorld Duration: 35:15
Astro's Playroom Demo, Devil May Cry 5 Duration: 13:58
Astro's Playroom Demo Duration: 24:19
Astro's Playroom Demo Duration: 11:51
Zojuist even aangezet maar kan er echt niet naar blijven kijken. Wacht wel op andere previews :+

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-01 20:00
Caayn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

[...]

Klopt. Maar verwacht geen 4K dan en het hangt van het type game af. Lijkt me sterk dat je straks Horizon in 4k 120 fps gaat spelen op de komende generatie.

Ik zie het verschil niet tussen 30 fps en 60 fps. Net zo als dat ik die verkoper niet snapte die zichzelf destijds stond te bevochtigen omdat die nieuwe tv ipv 50Hz nu 100 Hz had en het er zoveel beter uitzag volgens hem.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het wel zien maar ik niet, net zoals er mensen zijn die wel al die verschillende smaken in een slok speciaalbier of wijn kunnen proeven en anderen niet. Ik loop al ruim 40 jaar met een bril rond, zal er wellicht mee te maken hebben maar ik ken ook mensen zonder lenzen of bril die het verschil niet zien. Voordeel is dat ik dan zonder problemen voor alle toeters en bellen aan kan kiezen :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• bram1984
Astro heb ik wel gezien. Kom maar door met Godfall en DMC.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Erik-1980 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Zojuist even aangezet maar kan er echt niet naar blijven kijken.
Paar maanden geleden zien we een ontzettend mooie tech demo en nu kiezen ze ervoor om Astro te laten zien, op een stream van 1080p.....
Godfall nu, ik blijf wel even kijken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Rck010
Erik-1980 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Zojuist even aangezet maar kan er echt niet naar blijven kijken. Wacht wel op andere previews :+
Geluid uitzetten en puur even naar de beelden kijken.
Met geluid is alsof ik naar m’n 9-jarige nichtje zit te luisteren die zojuist een tray Red Bull naar achter heeft geslagen.

Godfall ziet er visueel goed uit, maar ik vind de gameplay maar clunky ogen.

• Segafreak83
Het begin was hoopvol, toen hij de PS5 liet zien. Daarna weer het traditionele knip-en-plak werk..

*Zucht

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Rck010 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Zeker als je het naast DMC laat zien.

• bram1984
Okay bereid je maar voor op geen UI vandaag.

Zag net wel een filmpje van de laadtijden na doodgaan. Astro is praktisch instant. GodFall een paar seconden.

Verder las ik dat een van die dudes heeft gezegd dat hij de fan niet heeft gehoord, maar misschien is Astro ook niet een hele goede test. :p

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
Enig idee wanneer de Amerikanen de consoles krijgen om te testen?

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Rck010
yinx84 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Zeker als je het naast DMC laat zien.
DMC vond ik visueel weer iets wat tegenvallen.
Maar vlotte gameplay/goede besturing maakt dat meer dan goed.
Ik had sowieso geen al te hoge pet op van Godfall, wat ik tot nu toe gezien had.

• Segafreak83
laurens700 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:16:
Enig idee wanneer de Amerikanen de consoles krijgen om te testen?
12 november?

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Rck010 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Geluid uitzetten en puur even naar de beelden kijken.
Met geluid is alsof ik naar m’n 9-jarige nichtje zit te luisteren die zojuist een tray Red Bull naar achter heeft geslagen.

Vind de gameplay ook maar super clunky uit zien. Een spel dat'k wss beu gespeeld ben na 2 uurkes |:(

• bram1984
Hier wat laadtijd voorbeelden.

• Recon24
In Godfall heb ik wel veel zin. Het is ook gewoon een game die het leukst is in co-op namelijk, net zoals Destiny.

• bram1984
Oeh alleen die eerste load in GF duurt een seconde of 4, rest binnen 2 seconden. Lekker. :*)

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• pokle312
  • Niet online
ShaYan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Vind de gameplay ook maar super clunky uit zien. Een spel dat'k wss beu gespeeld ben na 2 uurkes |:(
Dit denk ik ook, ik hoop het niet uiteraard.
Hoop dat de meerderheid van de games gewoon goed zijn, meer gameplezier voor ons :)

• bram1984
So no fan noise, console was cold to the touch after 80m of playing.

They had Godfall and Astrobot to play, adaptive triggers, new vibration were ready to notice and overall controller felt good.

• DoubleDutch
Heb juist helemaal niks met Godfall, ziet er niet bijzonder uit of zo, gewoon overdreven veel pracht en praal verlichting, Killzone Shadow Fall vind ik er beter uit zien.

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Paar maanden geleden zien we een ontzettend mooie tech demo en nu kiezen ze ervoor om Astro te laten zien, op een stream van 1080p.....
Godfall nu, ik blijf wel even kijken ;)
Ik heb het al gezien, net ff door de YT kanalen doorgespit maar raakte geirriteerd.
De intro/countdown op elk kanaal is hetzelfde en ze mochten de console zelf niet aanraken, de opname(s) is op Sony HQ in Tokyo gebeurd. Ik begrijp Sony's strategie echt niet m.b.t. PS5, is er wel één? Dit trend niet eens op Twitter Japan.

Het was al te verwachten dat Godfall 1st gen troep is, Playroom ziet er fun uit. DMC ziet er ook goed uit.

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Ik heb het al gezien, net ff door de YT kanalen doorgespit maar raakte geirriteerd.
De intro/countdown op elk kanaal is hetzelfde en ze mochten de console zelf niet aanraken, de opname(s) is op Sony HQ in Tokyo gebeurd. Ik begrijp Sony's strategie echt niet m.b.t. PS5, is er wel één? Dit trend niet eens op Twitter Japan.

Het was al te verwachten dat Godfall 1st gen troep is, Playroom ziet er fun uit. DMC ziet er ook goed uit.
Zal godfall wel eens proberen als hij als gratis plus game uitkomt ;) Zal er alleszins geen 70-80 euro aan uitgeven

• Segafreak83
ShaYan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Zal godfall wel eens proberen als hij als gratis plus game uitkomt ;) Zal er alleszins geen 70-80 euro aan uitgeven
Precies, zag er heel beroerd uit mbt beweging.

Leuke plus game, verder voorlopig laten liggen.

• DoubleDutch
Waar komt deze info vandaan?
Zou natuurlijk mooi zijn mocht dit waar is. 🤤

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Had geen grote verwachtingen (helemaal omdat het vandaag zondag is) en vroeg me eigenlijk alleen af of ze de UI zouden laten zien.
Het mag duidelijk wezen dat deze YouTubers uitgenodigd zijn door Sony en niet een eigen PS5 toegestuurd hebben gekregen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:31
Klik voor grotere versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ki25riOGGjg1RigdBVxFzfkjWfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRsa72H0gUUclCjvUMpeqcO0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEkchNajBaxor9XmoKRyFGNmJ8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM2TH3u5CQawV2HmOYBRU2Gl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gbioz0Ch1uyak0fjATsuD7URadQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsutUkRJHfh5jT8lUZDA4lxw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5JVhcr-M0mVLQgSTKbmcayXq4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3L65dtFxyUKzjjnNGb7Db2tp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEbJ7iTECvXeS2tyPBGTrNFW4Yk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMtjFzEcyD5LO1UF38SArVKr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIzSRoe9GDdqPggWueEva-qGB18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQ4TzN2dUmswFRiHavnsjeUC.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier nog meer foto's

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik vind 'm heel mooi! :*)
De controller ook trouwens.

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 04-10-2020 11:40 ]

Mm blaast mij niet weg. Playroom is allemaal binnen dezelfde wereld, dat gaat in dit soort kleine platformers altijd wel snel.

In de Aziatische video verder boven zie je een beter effect. Daar gaan ze van de ene wereld naar de andere in Playroom en zie je wel een laadscherm vermomd als portal. Duurt een seconden of 3, meer dan prima dus.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rck010
Ik vind 'm erg cheap en tacky uitzien....
Van mij hadden ze de robuuste look van de huidige Playstations mogen behouden.

Edit: Die scratch prone pianolak.... Nee, het design vind ik niks.. Maar goed, heb 't ding om te gamen. Komt niet naast me in bed te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 04-10-2020 11:44 ]

• Kalder
Rck010 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Ik vind 'm erg cheap en tacky uitzien....
Van mij hadden ze de robuuste look van de huidige Playstations mogen behouden.
De krassen zijn er ook al zichtbaar op, maar ik denk dat er nog zo'n plastic beschermfolie overheen zit.

Wel tof eindelijk echte foto’s.
Maar wat blijft het een lelijk ding zeg.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
dvdkiwi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:40:
Ik vind 'm heel mooi! :*)
De controller ook trouwens.
Idem! Voor het eerst dat een console er irl beter uit ziet dan de renders.

Die laadtijden kijk ik echt naar uit, controller overigens ook.

• Segafreak83
Donstil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Wel tof eindelijk echte foto’s.
Maar wat blijft het een lelijk ding zeg.
Eindelijk foto's, maar wat een lelijk ding. En dan ook nog lekkere krasbare (piano)lak..

• bram1984
DoubleDutch schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Waar komt deze info vandaan?
Zou natuurlijk mooi zijn mocht dit waar zijn. 🤤
Era en previews. Hier even dedicated thread over de cooling/fan noise.

Ik vind 'm qua design ook best mooi zo, eigenlijk. Vooral vanaf de zijkant. Gewoon een strak dingetje.

https://www.resetera.com/...g-to-the-previews.300206/

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 04-10-2020 11:48 ]

• Kalder
Segafreak83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Eindelijk foto's, maar wat een lelijk ding. En dan ook nog lekkere krasbare (piano)lak..
Wat ik al zei waarschijnlijk zit er nog zo'n plastic folie omheen, dat plastic krast veel eerder dan het spul wat eronder zit vermoed ik.

[...]

Ja dat glimmend zwarte plastic krast snel idd.

Alleen de mijne staat toch zijn hele leven op dezelfde plek dus daar ben ik niet zo bang voor.

Verwacht wel dat hij enorm opknapt als mijn witte panelen zwart zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Je moet hem ook niet schoonmaken met een schuursponsje :N

Je kunt op dat zwarte niets neerleggen oid, dus het zal wel meevallen. Mijn glossy ps3 was na 5 jaar ook nog krasvrij.

[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 04-10-2020 11:51 ]

• pokle312
  • Niet online
[...]

Ook geen fan van het design. In de trailer vond ik hem er super slick uit zien.
Ziet er ook ongelijk uit vooral die disc versie, lijkt een beetje op een zwangere digital edition.

Gelukkig kijk ik voornamelijk naar m'n scherm en niet naar de console zelf :+

• bram1984
Het was daar ca. 30 graden binnen btw. :)
Kalder schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Wat ik al zei waarschijnlijk zit er nog zo'n plastic folie omheen, dat plastic krast veel eerder dan het spul wat eronder zit vermoed ik.
Waarom is dat waarschijnlijk?

• Segafreak83
Kalder schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Dat verwacht ik niet. Het is echt het meest goedkope plastic wat er is. En de historie wijst uit dat de PS3 & PS4 (losse kap), ook onwijs snel onder zaten / zitten met krassen.

• Rck010
Donstil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Ja dat glimmend zwarte plastic krast snel idd.

Alleen de mijne staat toch zijn hele leven op dezelfde plek dus daar ben ik niet zo bang voor.

Verwacht wel dat hij enorm opknapt als mijn witte panelen zwart zijn.
3x in het donker een kabel insteken, en die voorkant zit vol met krasjes.

Pianolak is en blijft gewoon ruk, ziet er vaak leuk uit als het uit de folie komt, maar gaat vanaf dat moment alleen maar bergafwaarts.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
En dan ook nog lekkere krasbare (piano)lak..
Ik weet niet hoe jullie met je spullen omgaan maar mijn tv, console en audio apparatuur gaan in/op het tv meubel en worden vervolgens niet of nauwelijks meer aangeraakt en dan zeker niet met iets wat krassen kan veroorzaken ;)

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:20
Wat een geweldig mooi apparaat !!!!!!! ME LIKE!!!

• Kalder
Donstil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Waarom is dat waarschijnlijk?
Sony kennende doen ze overal wat krasgevoelig is plastic folie omheen. In ieder geval bij hun TV's.

• Segafreak83
dvdkiwi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet hoe jullie met je spullen omgaan maar mijn tv, console en audio apparatuur gaan in/op het tv meubel en worden vervolgens niet of nauwelijks meer aangeraakt en dan zeker niet met iets wat krassen kan veroorzaken ;)
Probeer maar eens een kabel in te pluggen of je apparaat eens mee te nemen.

Ook al ga je er nog zo zorgvuldig mee om, kras is zo gemaakt.
Kalder schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Sony kennende doen ze overal wat krasgevoelig is plastic folie omheen. In ieder geval bij hun TV's.
Zie dat hier niet. Op de foto’s had dat anders wel duidelijk geweest.

Zou daar niet vanuit gaan.

Rck010 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Pianolak is en blijft gewoon ruk, ziet er vaak leuk uit als het uit de folie komt, maar gaat vanaf dat moment alleen maar bergafwaarts.
Ik prik er 1x een kabel in. Die blijft dan zijn hele leven hangen 8)7 . Zo ook op mijn pro nu. Zit altijd een kabel in.

Maar idd. Voorzichtig inpluggen in het donker.

• Segafreak83
Rck010 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Ik laat de folie (waar dat mogelijk is), waarschijnlijk gewoon zitten en sluit 1 kabel aan, die er niet meer uit gaat.

• Recon24
Both 4Gamer and Dengeki are reporting that the console was very silent when they tried it during the PS5 preview event.
They say that the room they were in was around 30 degrees celcius (86ºF), and they could barely hear the fan while playing Godfall.
The air flow from the console was warm, but not hot.
Dengeki didn't notice any fan sound when playing Astro's Playroom and Godfall.

"When we were wrapping up the gameplay we thought - huh, was the fan even spinning?"
Dengeki Online said no noticeable fan noise after 80 minutes of gameplay
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9QfOACW.png

[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 04-10-2020 11:56 ]

• Rck010
dvdkiwi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Is jouw TV, console en audio apparatuur allemaal in gloss pianolak dan?

Ik ga erg zorgvuldig om met m'n spullen, maar m'n oude PS3 kreeg al krasjes als ik ernaar keek. Het middenconsole in m'n Tesla (wie verzint het) krijgt microkrasjes bij het afvegen met een microvezel doek. M'n AppleTV had krassen door het inpluggen van kabels...

Leuk als het uit de doos komt, maar ruk om fatsoenlijk te onderhouden..

• Kalder
Donstil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Ik prik er 1x een kabel in. Die blijft dan zijn hele leven hangen 8)7 . Zo ook op mijn pro nu. Zit altijd een kabel in.

Maar idd. Voorzichtig inpluggen in het donker.
Denk dat hij het oplaad snoertje voor de controller bedoeld, die zal ik er ook wel vaker dan eens in doen, maar over het algemeen zal ik behalve om een disc te wisselen niet veel aan m'n PS5 komen, misschien moet ik toch maar zo'n oplaadstation voor de controllers kopen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Testla dan noem je ook een merk, dat merk heeft nog slechtere afwerking dan een Dacia :P

Mijn ps3 had nergens last van, ding was als nieuw enige wat je er mee hoeft te doen is af en toe afstoffen met een droge, zachte doek en daar maak je echt geen krassen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 04-10-2020 12:01 ]

• Segafreak83
Klinkt goed, maar ik heb mijn stress test al klaar staan straks. Potje voetbal waarbij mijn PS4 Pro volledig in overdrive gaat >:).

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Segafreak83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Probeer maar eens een kabel in te pluggen of je apparaat eens mee te nemen.
Ik heb al vele jaren ervaring met het in- en uitpluggen van kabels, dat gaat me op zich wel goed af ;)

Meenemen is een ander ding ja. Ook ik neem de PS wel eens ergens mee naartoe, dan gaat ie of in een zachte handdoek of in de originele doos, ingepakt in de originele beschermingsfolie. Beetje zuinig ermee omgaan en je gaat geen krasjes krijgen ;)

• DoubleDutch
Had het zwarte gedeelte liever in het mat zwart gezien. 🧐
Kalder schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Denk dat hij het oplaad snoertje voor de controller bedoeld, die zal ik er ook wel vaker dan eens in doen, maar over het algemeen zal ik behalve om een disc te wisselen niet veel aan m'n PS5 komen, misschien moet ik toch maar zo'n oplaadstation voor de controllers kopen.
Ja die bedoel ik ook, die hangt er bij mij altijd in.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Segafreak83 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Klinkt goed, maar ik heb mijn stress test al klaar staan straks. Potje voetbal waarbij mijn PS4 Pro volledig in overdrive gaat >:).
Een map of menu open zetten in een game dan gaat mijn Pro altijd helemaal los :P (gek genoeg)

Pagina: 1 ... 197 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden