Dat is de steun bevestigd aan de onderkant, voor als die horizontaal ligtDoubleDutch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Is dat de steun waar die op zijn zij staat? 🤔
vraag mij af hoe makkelijk dit los te maken is, 't moet natuurlijk wel noob proof zijnDoubleDutch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Als ik naar de foto's kijk is de gedeelte van de diskdrive ook gewoon een los paneel. 🤔
[Afbeelding]
Ach ja, we weten het tussen nu en een maandje of 2
uitlokken is niet nodig
[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 03-10-2020 10:33 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Los van het feit dat dit nep kan zijn, wat vinden jullie van de UI tot zover?Anton.net schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:01:
nieuwe foto van UI (met die vreemde zwarte controller die een paar maanden geleden al voorbijkwam)
[Afbeelding]
Ik vind het een beetje ouderwets (?) ogen. Ik dacht dat Sony juist meer richting een clean design ging.
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Lijkt er op. De steun is trouwens al eens eerder voor bijgekomen. Hier kan je hem beter zien: loekf2 in "[PS5] Het aanloop naar release topic"DoubleDutch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Is dat de steun waar die op zijn zij staat? 🤔
:strip_exif()/f/image/IYvdsvRywqIV1jhesJP11uIN.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit is mogelijk een photoshop lees ik op resetera.... Lastig op moment..
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 02-10-2020 22:53 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik ruik photoshop. Kijk eens naar waar het begin van zijn duim de controller raakt (daar zit ineens een zwarte strook (alsof hij een DS4 vast heeft en de DS5 er overheen is geplakt). Plus de PS5 op de achtergrond matcht niet met de rest.v8power67 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:49:
[Afbeelding]
Aardige fake ja. Hoef je geen expert voor te zijn.v8power67 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:49:
[Afbeelding]
Die fan lijkt idd vrij klein en exact hetzelfde design als de matige koeling van de ps4 slim/Pro. Hopelijk komt het goed.
Weer zo''n kleine fan in het hoekje die enkel verluchting krijgt via de zijkanten.
Maarja zou bv kunnen dat aan de andere kant nog een fan zit..
Weer zo''n kleine fan in het hoekje die enkel verluchting krijgt via de zijkanten.
[ Voor 71% gewijzigd door Anton.net op 03-10-2020 01:45 ]
Ik ben in ieder geval fan.Anton.net schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:12:
Die fan lijkt idd vrij klein en exact hetzelfde design als de matige koeling van de ps4 slim/Pro. Hopelijk komt het goed.
Maar zou bv kunnen dat aan de andere kant nog een fan zit..
Sony heeft zelf erkend dat de PS4 koeling niet afdoende was en dat ze voor de PS5 daar veel moeite in hebben gestoken. Dus dat komt wel goed.
Ik kom ineens dit super leuke video tegen op YT over 3d audio. Lijkt op die van barbershop maar nog leuker vind ik.
Voorproefje van wat we gaan krijgen met Tempest audio? Gebruik headphones uiteraard
Voorproefje van wat we gaan krijgen met Tempest audio? Gebruik headphones uiteraard
De quote is 'under promise' heErapaz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Maar dat doen ze nu toch ook, ze beloven niks en straks staat er een dijk van een console.
De truc is juist wel toezeggingen doen, en dan uiteindelijk meer leveren. Doordat ze nu helemaal niets zeggen of beloven laten ze (naar mijn mening) ruimte voor gespeculeer waardoor wat ze straks leveren misschien niet aan de verwachtingen voldoet.
Ik begrijp hun strategie gewoon niet zo goed. Ik heb nog geen reacties van mensen gelezen die hier echt blij van worden. Ik heb mijn preorder verder staan, en die ga ik ook niet annuleren. Ik zou de aanloop naar release alleen wel wat leuker vinden als ik nu wist dat ik volgende week meer over game X te horen krijg, de week erna game Y. En vervolgens wat UI info, of een tear down. Nu is het maar afwachten en via vage twitter mensen horen dat mogelijk alleen Astro's Playroom te zien zal zijn.
Ik lig er verder absoluut niet wakker van. Nog steeds super veel zin om Miles Morales straks te spelen
[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 02-10-2020 23:37 ]
Je bent zeker niet de enige hoor, snap er ook echt geen ene moer van. 0.0 info en dan gaan een paar vage YouTubers aan de slag met Astro, wat de &%#@&.nioz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:33:
[...]
De quote is 'under promise' heNu beloven ze niets.
De truc is juist wel toezeggingen doen, en dan uiteindelijk meer leveren. Doordat ze nu helemaal niets zeggen of beloven laten ze (naar mijn mening) ruimte voor gespeculeer waardoor wat ze straks leveren misschien niet aan de verwachtingen voldoet.
Ik begrijp hun strategie gewoon niet zo goed. Ik heb nog geen reacties van mensen gelezen die hier echt blij van worden. Ik heb mijn preorder verder staan, en die ga ik ook niet annuleren. Ik zou de aanloop naar release alleen wel wat leuker vinden als ik nu wist dat ik volgende week meer over game X te horen krijg, de week erna game Y. En vervolgens wat UI info, of een tear down. Nu is het maar afwachten en via vage twitter mensen horen dat mogelijk alleen Astro's Playroom te zien zal zijn.
Ik lig er verder absoluut niet wakker van. Nog steeds super veel zin om Miles Morales straks te spelenEn ik zie het eind november anders allemaal wel, maar ik vind het wel een gemiste kans zoals ze er tot nu toe mee om gaan. Het voelt alsof het met tegenzin naar buiten komt, en ik had eigenlijk wel verwacht dat de marketing machine nu vanaf 1 oktober wel volle toeren zou draaien. Zou het wel leuk vinden als ze iets pro-actiever te werk gaan komende weken.
Maar misschien wordt oktober wel een hele fijne maand, met bakken info, of nog steeds niets en wordt het november
Dit verklaart een en ander. De PS5 was oorspronkelijk ontworpen als wolkenkrabber!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik vind zowel de console als de wolkenkrabber prachtig! Het design van de PS5 slaat bij mij in ieder geval aan. Lekker futuristisch.B-Bandit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:34:
Dit verklaart een en ander. De PS5 was oorspronkelijk ontworpen als wolkenkrabber!
[Afbeelding]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Die van jou is Photoshop (ja toch?) maar dit is echt. 😉B-Bandit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:34:
[Afbeelding]
Citic Tower in Beijing
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KqXpOY97yu27tLGTZFaXv5bQ.jpg?f=user_large)
Haha ja, niet van mezelf overigens, kwam hem net tegen in m'n Google feed. Maar hij bestaat dus echtCowboy_Henk schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:46:
[...]
Die van jou is Photoshop (ja toch?) maar dit is echt. 😉
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dit is de Xbox360...Cowboy_Henk schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:46:
[...]
Die van jou is Photoshop (ja toch?) maar dit is echt. 😉
Citic Tower in Beijing
[Afbeelding]
[Afbeelding]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Iemand heeft de 100 euro betaald. Took one for the team en kreeg alleen dit
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Was te verwachten, met een beetje ervaring met concepten kan je dit zelf maken.v8power67 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:31:
[Afbeelding]
Iemand heeft de 100 euro betaald. Took one for the team en kreeg alleen dit
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Wel een beetje dom om 100 euro te betalen.
Performance mode is dus blijkbaar native 4K/60. Ook prima. 
Zou het kunnen dat de temporal injection van insomniac gewoon echt zo goed is dat ze het gewoon niet meer kunnen onderscheiden? Als op hun eigen blog staat temporal injection geloof ik de devs eerder. Had df ook toch met demon souls, hadden erg moeite om te zien wat native resolutie was.bram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:39:
[YouTube: Spiderman: Remastered - Tech & Performance Preview | PS5 | PRO]
Dat zou helemaal goed nieuws zijn.v8power67 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:47:
[...]
Zou het kunnen dat de temporal injection van insomniac gewoon echt zo goed is dat ze het gewoon niet meer kunnen onderscheiden? Als op hun eigen blog staat temporal injection geloof ik de devs eerder. Had df ook toch met demon souls, hadden erg moeite om te zien wat native resolutie was.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 17:38
Dat is idd de beste oplossing. Niet van 4K te onderscheiden en dan nog genoeg resources overhouden voor al dat andere lekkers.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Is deze controller echt? Ding is echt spuug lelijk...
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik heb zo'n vermoeden dat er al iemand is geweest die de controller heeft ontleed en de witte delen (op de knopjes na) zwart geverfd heeft.zwembroek schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Het scheelt al dat de fan horizontaal geplaatst is, hierdoor hebben ze een grotere fan kunnen pakken ipv meerdere kleintjes achterop de console.Anton.net schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:12:
Nu maar zien wat het doet als hij tegen de buiten-behuizing aan staat te blazen.
Kom maar op met die “PS5 in action” videos
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Vind de fan eigenlijk best groot ogen, met name omdat dat hele ding zo'n 38-39cm hoog is en die fan zo'n 1/3e van het formaat is.
Persoonlijk vind ik de witte echt mooi. Koop er ook gewoon een tweede van. Mooiste PlayStation controller tot nu toe.Kalder schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat er al iemand is geweest die de controller heeft ontleed en de witte delen (op de knopjes na) zwart geverfd heeft.
Wat betreft de berichtgeving van Sony begin ik het nu ook irritant te vinden. *knip - versus* dan laat je een stel vage YouTubers een first impression doen. Kondig gewoon een teardown aan met digital foundry en laat nog wat ontwikkelaars aan het woord inclusief Epic, toon de UI en stuur dan dat apparaat rond.
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 03-10-2020 11:47 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Controller lijkt me echt, maar niet bedoeld voor productie. Dit ding ziet er eerder uit als een prototype (waar vormfactor belangrijker is dan kleurstelling) waar andere materialen worden gebruikt dan bij het eindproduct.
Mensen maken elkaar helemaal gek, dat is het probleemnioz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:33:
[...]
Doordat ze nu helemaal niets zeggen of beloven laten ze (naar mijn mening) ruimte voor gespeculeer waardoor wat ze straks leveren misschien niet aan de verwachtingen voldoet.
We hebben gezien:
- Hoe de console eruit ziet
- Prestaties van de console zijn bekend
- Hoe de controller eruit ziet en wat er nieuw aan is
- De prijs is bekend
- De releasedatum is bekend
- Er zijn tig nieuwe games getoond (trailers en gameplay).
Vervolgens lees ik hier regelmatig: "er is 0,0 info bekend". Dan denk ik: huh
Mijn 500 euro zijn al overgemaakt, net als bij vele anderen. Ik geloof niet dat er iemand z'n order gaat annuleren omdat ie de UI niet mooi vind. Of omdat ie iets van de koeling vind. Of iets anders wat men verzonnen heeft en nu moet weten "want Sony laat niks vrij". Sony heeft 95% laten zien. Dit is het.
Wat je qua games ziet is hetzelfde als bij games die gedurende een generatie worden uitgebracht. Ligt de releasedatum nog ver weg, dan blijft het bij (korte) aankondigingen/trailers. Komt het dichterbij, dan laten ze meer trailer en soms gameplay zien. Bij een Miles Morales is pas een paar minuten durende gameplay-video naar buiten gebracht. En deze week een vergelijking van de remaster. Ik vermoed dat je niet veel meer gaat zien, anders hebben reviewers (rondom releasedatum) weinig te tonen. De hoeveelheid info die ik nu over die game heb is dus hetzelfde als een willekeurig ander spel dat over twee maanden op bijvoorbeeld de PS4 zou uitkomen.
Ik vond dat je soms best valide punten hoor, maar je bent nu gewoon aan het trollen.Segafreak83 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Je bent zeker niet de enige hoor, snap er ook echt geen ene moer van. 0.0 info en dan gaan een paar vage YouTubers aan de slag met Astro, wat de &%#@&.
Maar misschien wordt oktober wel een hele fijne maand, met bakken info, of nog steeds niets en wordt het november.
*knip* versus.
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 03-10-2020 11:46 ]
*knip* jammer dat je er nog op reageert, dus ook weg. Geen 'vs' posts
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 03-10-2020 11:48 ]
Past bij de consolezwembroek schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Amaze86 op 03-10-2020 11:58 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Heel jammer dat ze spiderman zelf moeten veranderen.bram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:39:
[YouTube: Spiderman: Remastered - Tech & Performance Preview | PS5 | PRO]
Vind de orginele spiderman er tof uit zien, rond de 20 zou je zeggen.
Nu speel je als een kind van 16
Van de week Spider-Man: Far From Home gezien, nu lijkt Peter Parker tenminste op Peter Parker
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2020 12:10 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
90-100 mm was hier toch al berekend ?Kalder schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:24:
Vind de fan eigenlijk best groot ogen, met name omdat dat hele ding zo'n 38-39cm hoog is en die fan zo'n 1/3e van het formaat is.
Benieuwd op hoeveel rpm hij draait.
Naast een kleine Aziaat lijkt de PS5 inderdaad huge 
Hoop dat ze nog een "European for scale" plaatje laten zien.
Hoop dat ze nog een "European for scale" plaatje laten zien.
[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2020 12:22 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nice!Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:18:
Hij is hier al eens voorbij gekomen, maar nu in hogere kwaliteit:
[Afbeelding]
Is er ook al een filmpje? Ook al versta ik geen Japanees of welke taal het ook is, ik wil de PlayStation toch eens zien.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:18:
[Afbeelding]
Filmpjes komen naar verluid morgen pas, althans ik heb begrepen dat enkele Japanse youtubers morgen wat laten zien. Het is uiteraard nog afwachten wat we te zien krijgen..AppleFan2007 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Is er ook al een filmpje? Ook al versta ik geen Japanees of welke taal het ook is, ik wil de PlayStation toch eens zien.
Ziet echt nog te dubben hier...
Heb beide consoles pre-ordered, Spiderman MM Ultimate Edition en Demon Souls pre-ordered voor de PS5 (R&C volgt erna).
Ik denk niet dat ik kan wachten op een next-gen uitvoering van Cyberpunk 2077, dus haal ik 'm waarschijnlijk meteen met de release. Maar voor welke console? 😁 Het gaat nog wel even duren voordat we side-by-side footage gaan zien.
Wat een luxe probleem... Ik hoef in principe ook niet nu al te beslissen, maar het blijft toch zo'n "itch" waar ik al paar dagen mee rondloop 😂
Heb beide consoles pre-ordered, Spiderman MM Ultimate Edition en Demon Souls pre-ordered voor de PS5 (R&C volgt erna).
Ik denk niet dat ik kan wachten op een next-gen uitvoering van Cyberpunk 2077, dus haal ik 'm waarschijnlijk meteen met de release. Maar voor welke console? 😁 Het gaat nog wel even duren voordat we side-by-side footage gaan zien.
Wat een luxe probleem... Ik hoef in principe ook niet nu al te beslissen, maar het blijft toch zo'n "itch" waar ik al paar dagen mee rondloop 😂
ik haal die kappe er meteen af als het kanRck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:18:
[Afbeelding]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ben benieuw of dat kan.Amaze86 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
ik haal die kappe er meteen af als het kanmijne gaat in een open tv meubel, heb plek zat en ruimte voor ventilatie.
Het ziet er ook een beetje lomp uit, doet me beetje denken aan de ps3.
Lomp maar slick.
Is iemand toevallig de SE van Sackboy al tegengekomen in een Nederlandse webshop? Die PS Blog site linked naar hun eigen shop, maar die levert alleen in Amerika
Op resetera las ik 120-140mmjustifire schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
90-100 mm was hier toch al berekend ?
@pokle312 Die release ps3 vond ik echt mooi ook al was die zo lomp
Nee hoor, trollen doe ik niet aan.Raem schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Ik vond dat je soms best valide punten hoor, maar je bent nu gewoon aan het trollen.
We wachten nog steeds op fatsoenlijke info, als in:
- Teardown (ook al kwam die bij de PS4 pas later)
- UI (voor sommige niet boeiend, mij wel)
- BC (wat er wel werkt, wat mogelijk niet of met wat problemen)
- Laat het ding zien, niet alleen het beeld capturen.
- Durf een FLIR (warmtebeeld) te laten zien onder full load
- Geluidsproductie onder full load
[ Voor 1% gewijzigd door Segafreak83 op 03-10-2020 13:02 . Reden: Speciaal aangepast voor Kenny_026 ]
Wat is een full load FLIR? ...Segafreak83 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Nee hoor, trollen doe ik niet aan.
We wachten nog steeds op fatsoenlijke info, als in:
- Teardown (ook al kwam die bij de PS4 pas later)
- UI (voor sommige niet boeiend, mij wel)
- BC (wat er wel werkt, wat mogelijk niet of met wat problemen)
- Laat het ding zien, niet alleen het beeld capturen.
- Durf een FLIR te laten zien onder full load
- Geluidsproductie onder full load
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 03-10-2020 14:33 ]
Laat jij mij die berekening eens zien dan.justifire schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
90-100 mm was hier toch al berekend ?
Dat valt niet mee die is zo vol.Anton.net schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:47:
(Klik voor grotere foto)
664GB beschikbaar geheugen dus, om precies te zijn
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
664GB? Dus je kunt er alleen COD MW op zetten en dan is hij vol?Anton.net schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:47:
(Klik voor grotere foto)
664GB beschikbaar geheugen dus, om precies te zijn
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hoop dat de SSD's die erin kunnen snel komen en niet al te prijzig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 03-10-2020 13:11 ]
warmtebeeld camera met de heetste plekken , en dus ook de plekken waar het koel is kan je zien, ook erg handig in huis om warmte lekken op te sporen bv...
[ Voor 5% gewijzigd door BM op 03-10-2020 14:33 ]
Vol niet, maar wel bijna een derde. Overigens zegt dat meer over MW dan over de PS5 storage. MW is meer dan twee keer zo groot als bijvoorbeeld een TLOU2, wat al een vrij groot spel is naar PS4 begrippen. Gaat echt nergens meer over.Kalder schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
664GB? Dus je kunt er alleen COD MW op zetten en dan is hij vol?
Hoop dat de SSD's die erin kunnen snel komen en niet al te prijzig zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 03-10-2020 13:17 ]
Edit: dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door yinx84 op 03-10-2020 13:16 ]
I know, ik maakte ook alleen maar een grapjeyinx84 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:15:
[...]
Vol niet, maar wel bijna een derde. Overigens zegt dat meer over MW dan over de PS5 storage. MW is meer dan twee keer zo groot als bijvoorbeeld een TLOU2, wat al een vrij groot spel is naar PS4 begrippen. Gaat echt nergens meer over.
Ik denk dat EA en Activision eens kritisch moeten nadenken over hun updatebeleid want dit is niet meer leuk.yinx84 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:15:
[...]
Vol niet, maar wel bijna een derde. Overigens zegt dat meer over MW dan over de PS5 storage. MW is meer dan twee keer zo groot als bijvoorbeeld een TLOU2, wat al een vrij groot spel is naar PS4 begrippen. Gaat echt nergens meer over.
Yup, houdt Twitter in de gaten (#TryPS5)Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Filmpjes komen naar verluid morgen pas, althans ik heb begrepen dat enkele Japanse youtubers morgen wat laten zien. Het is uiteraard nog afwachten wat we te zien krijgen..
Kwam 'm net posten. Niet alleen Astro dus.
11.00 👍bram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:48:
Dat is morgenochtend al zeker. Top.
11 CEST (Central European Summer Time) is dezelfde tijd als hier.bram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:48:
Dat is morgenochtend al zeker. Top.
Zit nu Star Wars: Squadrons te doen in VR. Wat is dit vet zeg. Wel een beetje rough around the edges, maar ik hoop zo dat dit soort ervaringen een boost krijgen op PS5.
Ik heb de PSVR gehad maar weer verkocht omdat ik niet onder de indruk was van de GFX, nu met de PS5 word die interesse wel weer steeds groter, misschien als hij weer in de aanbieding is dat ik dan weer een PSVR haal. Had hem zelf toen hij uitkwam gekocht voor 400, en na een paar maanden verkocht voor 300, in december zijn ze al vaker in de aanbieding geweest voor +/- 200, dus dan word het wel weer leukbram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:55:
Zit nu Star Wars: Squadrons te doen in VR. Wat is dit vet zeg. Wel een beetje rough around the edges, maar ik hoop zo dat dit soort ervaringen een boost krijgen op PS5.
[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 03-10-2020 14:09 ]
Voor de PS4 gebruik ik zelf de Creative BT-W2, ik neem aan dat deze straks ook op de PS5 zal werken. De BT-W2 wordt als USB headset herkend door de PS4 en je kunt er je Bluetooth headset mee pairen. Het werkt voor mij tot nu toe prima, je moet alleen ergens op de PS4 instellen dat game audio ook via de headset verloopt.SkyStreaker schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:24:
Wat is er trouwens bekend over BT compatibiliteit en generieke BT Headsets? Ik heb een in-ear en over-ear van Sony en zelfs die waren niet compatibel met de PS4.
Hoop dat dát nu wel anders is, behoorlijk gemis geweest. Even los van via de DS4.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 03-10-2020 14:26 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Super! Dank je, ook fijn dat het APTX ondersteund.MetroidPrime schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Voor de PS4 gebruik ik zelf de Creative BT-W2, ik neem aan dat deze straks ook op de PS5 zal werken. De BT-W2 wordt als USB headset herkend door de PS4 en je kunt er je Bluetooth headset mee pairen. Het werkt voor mij tot nu toe prima, je moet alleen ergens op de PS4 instellen dat game audio ook via de headset verloopt.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Als die 600GB klopt, ben ik wel benieuwd hoe groot Astro is. Zal wel geen 100GB zijn.
Gebaseerd op de eerder geposte afbeelding verwacht ik rond de 2.38GB. Mooi klein dusbram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:40:
Als die 600GB klopt, ben ik wel benieuwd hoe groot Astro is. Zal wel geen 100GB zijn.
Hoho 664GB hebram1984 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:40:
Hier de PSVR ook recent verkocht in afwachting op de volgende generatie headset. Hoop stiekem dat Sony deze volgend jaar al uitbrengt. PS5 zal denk ik niet veel verbetering brengen op de huidige headset, resolutie blijft hetzelfde natuurlijk.Kalder schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Ik heb de PSVR gehad maar weer verkocht omdat ik niet onder de indruk was van de GFX, nu met de PS5 word die interesse wel weer steeds groter, misschien als hij weer in de aanbieding is dat ik dan weer een PSVR haal. Had hem zelf toen hij uitkwam gekocht voor 400, en na een paar maanden verkocht voor 300, in december zijn ze al vaker in de aanbieding geweest voor +/- 200, dus dan word het wel weer leuk
Is wat sony opgeeft qua opslag 825gb of 825gib. Is het gb dan is het netto dus lager. Bij 750gb is het netto 698gib. 825 GB = 768.341124058 GiB.
Dus als daarvan icm os nog 664g(i?)b overblijft, valt dat best mee toch. Is dan iets meer dan 100g(i?)b voor os. Weet alleen niet of ze het dan netto vermelden in ps4/5 menu.
Er is vast iemand veel slimmer dan mij die dit beter kan uitleggen en ook echt snapt en niet alles met een google af moet zoals ik
Dus als daarvan icm os nog 664g(i?)b overblijft, valt dat best mee toch. Is dan iets meer dan 100g(i?)b voor os. Weet alleen niet of ze het dan netto vermelden in ps4/5 menu.
Er is vast iemand veel slimmer dan mij die dit beter kan uitleggen en ook echt snapt en niet alles met een google af moet zoals ik
Benieuwd of deze ook werkt met de Sony PS3 mono headset CECHYA-0076MetroidPrime schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Voor de PS4 gebruik ik zelf de Creative BT-W2, ik neem aan dat deze straks ook op de PS5 zal werken. De BT-W2 wordt als USB headset herkend door de PS4 en je kunt er je Bluetooth headset mee pairen. Het werkt voor mij tot nu toe prima, je moet alleen ergens op de PS4 instellen dat game audio ook via de headset verloopt.
Best leerzaam eigenlijk. Wat een werk moet het zijn om dat soort dingen te optimaliseren.
Dit kende ik helemaal niet, wel handig om dan je eigen Bluetooth koptelefoon te kunnen gebruiken, de mic werkt dan ook goed?MetroidPrime schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Ik gebruik zelf sinds een maand of 2 deze voor de PS4
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TqvQVj6TLHmnILEmFzxUM8PQ.jpg?f=user_large)
Deze steek je dus bijvoorbeeld in je Bose of Sony koptelefoon om de mic te kunnen gebruiken. Het draad steek je dan in de controller. Ben blij verrast hoe de kwaliteit is van de mic, voor maar 12 euro.
Nog ff een linkje voor e geïnteresseerden:
https://a.aliexpress.com/_mNV2l5l
Fijn om hem eindelijk in het wild te zien, wat een prachtig apparaat.
Geniaal, vergeet je een cursor weg te photoshoppen
Die ronde stand blijft toch wel een lelijk ding, hadden ze nu niks beters kunnen bedenken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hopelijk kunnen we die Astro Bot verwijderen.
Ik heb eerlijk gezegd nooit de microfoon geprobeerd. Ik heb het zelf voornamelijk gebruikt om The Last of Us Part II 's avonds laat te spelen en niet de buren wakker te maken, maar toch het geluid boven het niveau van de PS4 Pro fan te kunnen horen.yorroy schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:20:
[...]
Dit kende ik helemaal niet, wel handig om dan je eigen Bluetooth koptelefoon te kunnen gebruiken, de mic werkt dan ook goed?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Probeer 2060 - 2070 Super.pokle312 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:36:
Heeft iemand een idee of de ps5 even veel grafisch kracht kan leveren als een rtx 2080 ti/rtx 3070?
YouTube #PS5 Hands-On sorted by length:https://t.co/gQ4WfIfxpO - 11:19https://t.co/KSD494e8by - 11:51https://t.co/mHRnoISlsJ - 11:53https://t.co/hJj14MtpPM - 13:58https://t.co/BUabmkeDCr - 24:14https://t.co/lbroAZnV1G - 24:19https://t.co/RYTs9dqPGU - 35:15@geoffkeighley pic.twitter.com/Mt3BxOOkWH
— GermanStrands (@GermanStrands) 3 oktober 2020
Mwah, PS5 is net iets "beter"
De 2070 Super zit op minder TFLOPS, en daarnaast weten we niet de exacte details en verdere optimalisaties van de GPU nog.
Ik zou zeggen, sterker dan een 2070 Super maar minder sterk dan bijvoorbeeld een 2080.
Even vooraf, dit is niet een VS discussie maar meer een overweging voor mensen die beide consoles halen.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:35:
Ziet echt nog te dubben hier...
Denk zelf dat de XSX voor third party games mooiere beelden aflevert. Puur doordat ie meer rauwe rekenkracht heeft. De PS5 compenseert dat voor een groot deel met de SSD. Maar juist bij multiplatform games kunnen de ontwikkelaars niet speciaal ontwikkelen voor de veel snellere SSD van de PS5. Dat zal met name bij exclusives goed tot zijn recht komen.
Bovenstaand zijn mijn persoonlijke overdenkingen. Daarnaast in navolging op de eerdere discussie over Dolby Atmos etc koop ik liever games voor de XBX die dat ondersteunt. Overigens als je voornemens bent te spelen met een headset denk ik dat je bij de PS5 de meest toegankelijke audio hebt met de Tempest engine en 3D audio!
Ga zelf nu overigens voor de PS5. Met een tweede koter in aantocht amper tijd om te gamen straks, laat staan op 2 nieuwe consoles. XBX haal ik denk ik over 2 jaar.
Maar juist bij multiplatform zoals je zelf aangeeft, waarom zouden ontwikkelaars dan wel in die paar procent extra performance op de XSX investeren? Dat is namelijk nu ook al het geval, de Xbox is krachtiger, maar verschil is geen enkele game merkbaar waar te nemen.B-Bandit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:19:
[...]
Even vooraf, dit is niet een VS discussie maar meer een overweging voor mensen die beide consoles halen.
Denk zelf dat de XSX voor third party games mooiere beelden aflevert. Puur doordat ie meer rauwe rekenkracht heeft. De PS5 compenseert dat voor een groot deel met de SSD. Maar juist bij multiplatform games kunnen de ontwikkelaars niet speciaal ontwikkelen voor de veel snellere SSD van de PS5. Dat zal met name bij exclusives goed tot zijn recht komen.
Bovenstaand zijn mijn persoonlijke overdenkingen. Daarnaast in navolging op de eerdere discussie over Dolby Atmos etc koop ik liever games voor de XBX die dat ondersteunt. Overigens als je voornemens bent te spelen met een headset denk ik dat je bij de PS5 de meest toegankelijke audio hebt met de Tempest engine en 3D audio!
Ga zelf nu overigens voor de PS5. Met een tweede koter in aantocht amper tijd om te gamen straks, laat staan op 2 nieuwe consoles. XBX haal ik denk ik over 2 jaar.
Momenteel zie je dat de dynamische resolutie bij de huidige Xbox volgens mij hoger schaalt. Heb het eerlijk gezegd niet zo gevolg bij de huidige generatie. Bij de nieuwe generatie kijk ik met name naar de XBX vanwege gamepass en de Atmos ondersteuning.Silverdax schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Maar juist bij multiplatform zoals je zelf aangeeft, waarom zouden ontwikkelaars dan wel in die paar procent extra performance op de XSX investeren? Dat is namelijk nu ook al het geval, de Xbox is krachtiger, maar verschil is geen enkele game merkbaar waar te nemen.
Maar inderdaad zal het allemaal niet zo veel uitmaken. Denk dat je meer moet kijken waar je vrienden evt online gamen en features zoals geluid wat ik aangaf.
Uiteindelijk is je laatste punt wel de doorslaggevende factor inderdaad. In zijn algemeenheid maar toevallig ook persoonlijk.B-Bandit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:26:
[...]
Momenteel zie je dat de dynamische resolutie bij de huidige Xbox volgens mij hoger schaalt. Heb het eerlijk gezegd niet zo gevolg bij de huidige generatie. Bij de nieuwe generatie kijk ik met name naar de XBX vanwege gamepass en de Atmos ondersteuning.
Maar inderdaad zal het allemaal niet zo veel uitmaken. Denk dat je meer moet kijken waar je vrienden evt online gamen en features zoals geluid wat ik aangaf.
Ik ben erg benieuwd of die Japanse streamers morgen de UI laten zien.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
/f/image/I1Z2glqKLItDE876BAjl1HPs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DKlo9OIo2rJ2xCiJfWjn7BAp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vrvnZFfTWCmJx99udZqrhgeB.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/dV0I2ziqiZ437KjJp1uI0Wes.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Qz9WsD1IKZ1FpRMEqyHXiOLK.png?f=fotoalbum_tile)