Het is sinds de PS2 mijn vaste gaming platform, vooral omdat het aanbod in games die ik interessant vind er het grootst is. Deze generatie heb ik er wel een Xbox One S naast gehad, enkel voor Forza Horizon en Forza 6. Als ik mijn stuur en playseat niet zou willen upgraden was de kans groot dat ze de komende generatie weer naast elkaar zouden staan.
Playstation exclusives zijn voor mij de voornaamste reden.
God of War, Killzone, Gran Turismo, Horizon, Bloodborne, Demon Souls, Uncharted, Ghost of Tsushima...
En dan schijnen games als The Last of Us, Detroit en Spiderman ook nog eens heel goed te zijn.
De Xbox eclusives (Gears of War en Halo als bekendsten) hebben mij nooit zo getrokken, behalve Forza (Horizon). Neemt niet weg dat ik ooit eens een Gears of War zou willen spelen.
De overname van Bethesda kan me ook niet over de streep trekken daar ik niet zo heel veel heb met de Bethesda games.
Het uiterlijk van een console is voor mij geen reden om een console wel of niet te kopen. Ik vind beide nieuwe consoles (strak vs design) mooi.
Hier heeft MS wel een sterke troef in handen. Nu speel ik zelf niet zo heel veel games en heb zoals ik zei niet heel erg veel interesse in MS exclusives dus ook dit is voor mij geen doorslaggevende factor.
Het lijkt wel hele goede bang for buck te zijn.
Was de huidige generatie Xbox ook niet krachtiger dan de PS4? Misschien dat de Xbox iets beter zal presteren maar het is natuurlijk niet zo dat de PS5 lelijke dingen op het scherm gaat toveren
Als laatste wil ik de UI en de controller toch een aanhalen. De Windows10 achtige omgeving van de Xbox One beviel mij niet echt, de UI van de PS4 vind ik veel fijner en overzichtelijker. Dit zou echter geen dealbreaker zijn; op een console zit je 99,9% van de tijd in een game en niet in de UI.
Ook ligt de Dualshock mij lekkerder in de hand dan de (dikkere) Xbox controller met zijn asymmetrisch geplaatste thumbsticks. Ik kon er niet echt aan wennen. Daarnaast heb ik me altijd afgevraagd waarom de Xbox controller niet gewoon een accu heeft ingebouwd. Nu ben je verplicht om een play&charge kit te kopen, of om de zoveel tijd nieuwe batterijen. Maar dat laatste staat natuurlijk los van de hele discussie
[
Voor 6% gewijzigd door
Superkiwi op 02-10-2020 13:34
]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"