• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:49
Amaze86 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

ja klopt he, had alleen killzone. En rest alleen maar upgrades van ps3 (fifa,cod,bf) blijf het jammer vinden dat GT7 niet meteen op de release komt dan was het helemaal super.

Denken jullie dat last of us 2 met een ps5 upgrade komt, moet die nog spelen :)
Vrijwel zeker, want Factions 2 moet ook nog uitkomen. Neil Druckmann heeft op outbreak day nog eens bevestigd dat ze ermee bezig zijn. En ze willen Factions 2 (de multiplayer dus) uitbrengen op PS4 en PS5. Net als bij TLOU remastered op PS4 zal die dan waarschijnlijk op dubbele framerate draaien t.o.v. de generatie ervoor. Er zijn ook geruchten dat ze met een TLOU2 battle royale komen die ook op pc moet uitkomen.

Een PS5 upgrade voor TLOU2 is een zekerheid inmiddels.
kazuka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:44:
Jeetje, wat is hier gebeurd vandaag :D Ben ook even buiten de deur geweest.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/BitesizedThoseBlackfly-size_restricted.gif

[ Voor 14% gewijzigd door poor Leno op 01-10-2020 20:12 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
kazuka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Vergeet het voorgeïnstalleerde Astro's Playroom niet. Lijkt me ook leuk voor de jongere spelertjes!
Ik ga als ik de PlayStation heb eerst een paar games downloaden en ondertussen even Astro’s Playroom spelen. Lijkt me tof om de controller gewoon te geraken.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Vrijwel zeker, want Factions 2 moet ook nog uitkomen. Neil Druckmann heeft op outbreak day nog eens bevestigd dat ze ermee bezig zijn. En ze willen Factions 2 (de multiplayer dus) uitbrengen op PS4 en PS5. Net als bij TLOU remastered op PS4 zal die dan waarschijnlijk op dubbele framerate draaien t.o.v. de generatie ervoor. Er zijn ook geruchten dat ze met een TLOU2 battle royale komen die ook op pc moet uitkomen.

Een PS5 upgrade voor TLOU2 is een zekerheid inmiddels.
Ik hoop dat de PS5 upgrade voor deze game wel gratis is. Zo niet, dan pik ik 'm over een paar maanden tweedehands op. Genoeg uitgegeven aan TLoU. Heb alle versies digitaal.

Verwijderd

Er is iets verschrikkelijks aan de hand...

De Doritos site ligt op z´n gat door de populariteit van de PS5 actie....

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 20:42
iemand al enig idee wanneer we de tear down krijgen van de ps5 en wat meer achter de technieken ? Extra uitleg over controller , VR 2 toekomst plannen en impact van de ps5 op de oude vr ?

laat eens zien hoe je geheugen uitbreid, waar dat verstopt zit etc... kortom unleash the beast

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:30:

damm ik was alweer vergeten dat ik die code nog niet heb ingevuld :o thanks voor de reminder

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Trek dan nog maar een zak open :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:27

Wilde net mijn code gaan invoeren ;w

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:41
Maximaal 5 inzendingen per persoon per dag gedurende elke Actieperiode. Eén gespecificeerd aankoopbewijs per inzending. Op elk gespecificeerd aankoopbewijs moeten de datum en het tijdstip van aankoop staan vermeld, en deze moeten eerder zijn dan de datum en het tijdstip van deelname.
Jullie hebben toch wel het bonnetje bewaard he? B)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Jullie hebben toch wel het bonnetje bewaard he? B)
Oh wow dat zou echt super naadje zijn zeg :o

De PS5 winnen, en m niet mogen hebben omdat er geen geldig bonnetje aanwezig is :X :'(

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:33
poor Leno schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

De PS5 winnen, en m niet mogen hebben omdat er geen geldig bonnetje aanwezig is :X :'(
Geen coronakilos hier maar van de doritos wel, en dan ook nog nooit een code in de zak gehad..
#keepgrowing

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
sten123 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Geen coronakilos hier maar van de doritos wel, en dan ook nog nooit een code in de zak gehad..
#keepgrowing
Elke zak met die speciale print heeft de code, hij is alleen erg lastig te vinden. Dus dan gok ik dat je er al een paar weggegooid hebt :P

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:33
RubenSaurus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Elke zak met die speciale print heeft de code, hij is alleen erg lastig te vinden. Dus dan gok ik dat je er al een paar weggegooid hebt :P
Ohoh special print 8)7

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Verwijderd

poor Leno schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

als je wint en ze vragen om een bon dan ga je dan nog even snel naar de winkel voor een nieuwe zak en gebruik je die bon.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

als je wint en ze vragen om een bon dan ga je dan nog even snel naar de winkel voor een nieuwe zak en gebruik je die bon.
Dan is de datum op de bon nadat jij de code hebt ingevoerd dus is hij niet geldig. Zul je gaan moeten zoeken naar een oud bonnetje waar doritos op staat.

edit: Maar mag het hier weer inhoudelijk over de PS5 gaan? We hebben nu 2 topics waar het gaat over Doritos, volgens mij hoort de Doritos actie meer in het pre-order topic thuis :P

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 01-10-2020 22:00 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• RubenSaurus
Je gelooft toch zeker niet dat ze een boodschappenbon vragen? de helft van de mensen neemt niet eens een bonnetje bij de supermarkt :P

Als het goed is is de code genoeg, en anders liggen de zakken nog hier :P

Wel een beetje pauper dat die site er nog steeds uit ligt, deed het prima gisteren en vandaag ineens niks meer.

[ Voor 21% gewijzigd door RubenSaurus op 01-10-2020 22:02 ]

RubenSaurus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:01:
Je gelooft toch zeker niet dat ze een boodschappenbon vragen? de helft van de mensen neemt niet eens een bonnetje bij de supermarkt :P
Nouja, dat zal zijn om te voorkomen dat sommige werknemers oid. per ongeluk even een doos kwijt zijn :X

• Kalder
RubenSaurus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:01:

Als het goed is is de code genoeg, en anders liggen de zakken nog hier :P

Wel een beetje pauper dat die site er nog steeds uit ligt, deed het prima gisteren en vandaag ineens niks meer.
Ik heb er zelf geen onderzoek naar gedaan, maar misschien moet je ff de kleine lettertjes lezen van deze actie, wat de exacte voorwaarden zijn e.d.

Aaa! :X zit ik weer mee te lullen over doritos in het verkeerde topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 01-10-2020 22:06 ]

• RubenSaurus
Ik hoef helemaal geen kleine letters te lezen, want ik heb geen enkel bonnetje :P
Je kunt nu sowieso niks lezen want de site is down :P

[ Voor 25% gewijzigd door RubenSaurus op 01-10-2020 22:06 ]

• Kalder
RubenSaurus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:06:
Ik hoef helemaal geen kleine letters te lezen, want ik heb geen enkel bonnetje :P
Heb je wel wat gewonnen dan?

• RubenSaurus
Kalder schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Heb je wel wat gewonnen dan?
geen idee, want de site is down :P

• Kalder
RubenSaurus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

geen idee, want de site is down :P
Dacht dat je dat gelijk zou kunnen zien ofzo door als je alle PS knopjes symbolen kon vinden ofzo

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:35

SkyStreaker

Move on up!

Wat is er trouwens bekend over BT compatibiliteit en generieke BT Headsets? Ik heb een in-ear en over-ear van Sony en zelfs die waren niet compatibel met de PS4.

Hoop dat dát nu wel anders is, behoorlijk gemis geweest. Even los van via de DS4.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 01-10-2020 23:25 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• bram1984
SkyStreaker schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:24:
Wat is er trouwens bekend over BT compatibiliteit en generieke BT Headsets? Ik heb een in-ear en over-ear van Sony en zelfs die waren niet compatibel met de PS4.

Hoop dat dát nu wel anders is, behoorlijk gemis geweest. Even los van via de DS4.
Niks maar ga er maar vanuit dat ze niet gaan werken.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Voor de mensen die een toezegging hebben op hun reservering: Gaan jullie ook vrij nemen?

Ik heb nog zat vrije dagen dus ik ben het wel van plan, gewoon omdat het kan. De release is op een donderdag en ik twijfel of de donderdag of de vrijdag vrij zal nemen. Ik heb een reservering bij een fysieke Mediamarkt als ik die 's ochtends om 9 uur gelijk op kan halen is't dikke prima. Als ze hun voorraad pas middags 15 uur binnen krijgen is het een beetje zonde. :P

Volgende maand mensen *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2020 08:00 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
Chaoss schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:59:
Voor de mensen die een toezegging hebben op hun reservering: Gaan jullie ook vrij nemen?

Ik heb nog zat vrije dagen dus ik ben het wel van plan, gewoon omdat het kan. De release is op een donderdag en ik twijfel of de donderdag of de vrijdag vrij zal nemen. Ik heb een reservering bij een fysieke Mediamarkt als ik die 's ochtends om 9 uur gelijk op kan halen is't dikke prima. Als ze hun voorraad pas middags 15 uur binnen krijgen is het een beetje zonde. :P

Als ik eerlijk ben zou ik denk ik geen vrij nemen bij een fysieke reservering bij de mediamarkt. Ten eerste kan ik me goed voorstellen dat ook in Nederland winkels weer dicht moeten. Ten tweede lijkt het alsof MM veeeeeel te veel reserveringen heeft aangenomen. Veel mensen zullen achter het net vissen.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:05

Neen ik ga geen extra vrij nemen omdat:

1. De bezorger meestal pas in de middag komt.
2. game met updatedownload moeten worden geïnstalleerd, Vooral de downloads kan uren duren, en dan heb ik de Disk variant
3. vrijdag om 11 uur standaard het weekend ingaat en daarna het weekend kan gamen.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025

Ik haal hem naar mijn werk op. Uurtje of 19:00 s’avonds: ik heb een digital edition. Maar een vriend van mij wil zijn disk ruilen voor de mijne. Ik betaal 100 euro bij aan hem. 🙂 alleen die komt uit Engeland.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:34

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mwoah, ik denk niet dat ik de donderdag al vrij neem. Ik heb zomaar het gevoel dat mijn pakketje van Bol of Amazon niet in de ochtend al vroeg op mijn stoepje ligt. Dus lekker donderdag avond beetje installeren en vrijdag vroeg beginnen met spelen met mijn nieuwste gadget.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30

Heb er over nagedacht, maar de release is op vrijdag toch? De postbode komt hier meestal pas einde dag, dus ik zorg wel dat ik de uren ruim gemaakt heb zodat ik iets eerder kan stoppen, daarna wordt het een lange nacht gok ik :)

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:12

Jazeker, het moment dat ik de pre order van bol.com bevestigd kreeg heb ik verlof voor 19 en 20 november aangevraagd.

Nu hopen dat de PostNL niet pas om 16:00 komt....

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
giantgiantus schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:02:
[...]

Als ik eerlijk ben zou ik denk ik geen vrij nemen bij een fysieke reservering bij de mediamarkt. Ten eerste kan ik me goed voorstellen dat ook in Nederland winkels weer dicht moeten. Ten tweede lijkt het alsof MM veeeeeel te veel reserveringen heeft aangenomen. Veel mensen zullen achter het net vissen.
De winkels in Nederland zijn nooit dicht geweest, en ik zit bij de eerste paar reserveringen. Ik heb recent per mail de bevestiging gehad dat ik er 1 op releasedag ga krijgen, de Mediamarkt heeft een toezegging van Sony gehad qua aantallen en ik vermoed dat ze die inmiddels verdeeld hebben onder de fillialen. Dus ik acht de kans vrij groot.

Bij een bestelling via bol.com of MM online zou ik juist niet vrij nemen, omdat je dan helemaal geen invloed hebt wanneer je dat ding in huis hebt. Bij de PS4 stond ik ook om 9:30 in de Gamemania, om 5 minuten later met de doos onder de arm naar buiten te lopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2020 08:15 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
Chaoss schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

De winkels in Nederland zijn nooit dicht geweest, en ik was bij de eerste paar reserveringen. Ik heb recent per mail de bevestiging gehad dat ik er 1 op release dag ga krijgen, ik Mediamarkt heeft een toezegging van Sony gehad qua aantallen en ik vermoed dat ze die inmiddels verdeeld hebben onder de filliale. Dus ik acht de kans vrij groot.

Bij een bestelling via bol.com of MM online zou ik juist niet vrij nemen, omdat je dan helemaal geen invloed hebt wanneer je dat ding in huis hebt. Vij de PS4 stond ik ook om 9:30 in de Gamemania, om 5 minuten latenr met de doos onder de arm naar buiten te lopen.
Dan zit je goed inderdaad.

Nu werk ik maar 4 dagen per week en ben dus altijd de vrijdag vrij (🥳) maar die donderdag ga ik er niet bij nemen. Zitten we toch in een tweede lockdown/thuis werken :)

PostNL is hier overigens elke dag tussen 08:00 en 10:00, dus dat komt bij zulke releases goed uit en hoef ik dus niet helemaal naar winkels om mijn orders in ontvangst te nemen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 02-10-2020 08:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
Ben donderdag altijd een 1/2 dag vrij, laat de PS5 maar komen. 🥳

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDutch op 02-10-2020 08:20 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Mocht de PS5 bij mij inderdaad op de 19de komen (vast al op tijd te zien via tracking) dan ga ik die dag thuis werken (mocht dat kunnen) en de 20ste zit ik er ook aan te denken vrij te nemen. Mijn vriendin heeft op het moment wel haar baan opgezegd, dus als zij ook thuis is die dag dan wellicht niet.

Verwijderd

Denk dat ik donderdag en vrijdag vrij neem. Ik zie mezelf donderdag al thuis komen en het pakketje is niet bij de buren bezorgd maar meegenomen naar een verzamelpunt... Dat zou ik zuur vinden.

Liever de hele/halve dag gespannen wachten, dan er s'avonds niet mee aan de slag kunnen :+

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier komt de post altijd pas aan het eind van de middag helaas, maar goed, ik zit dan toch al die dag CyberPunk te spelen, de PS5 uitpakken komt later wel :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DoubleDutch
Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:19:
Denk dat ik donderdag en vrijdag vrij neem. Ik zie mezelf donderdag al thuis komen en het pakketje is niet bij de buren bezorgd maar meegenomen naar een verzamelpunt... Dat zou ik zuur vinden.

Liever de hele/halve dag gespannen wachten, dan er s'avonds niet mee aan de slag kunnen :+
Heb de beide buren gezegd dat ik donderdag de 19de grote doos met kaplaarzen verwacht in de ochtend, anders ben ik bang dat die doos verdwijnt. 😂

Verwijderd

Ik zorg dat ik donderdag en vrijdag thuis ben. Heb nooit een console op releasedatum ontvangen, wel altijd kort daarna.

Horrorscenario: een DOA exemplaar ontvangen en maanden moeten wachten op een vervangend exemplaar. >:)

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:36
DoubleDutch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

Heb de beide buren gezegd dat ik donderdag de 19de grote doos met kaplaarzen verwacht in de ochtend, anders ben ik bang dat die doos verdwijnt. 😂
Dat moeten dan wel heel bijzondere kaplaarzen zijn, zeker in een witte buitenkant

Ik werk die dagen wel thuis. Postnl is meestal tussen 14:00--18:00. Die andere bezorgdiensten is het random. Aangezien die van mij van amazon.de komt verwacht ik eigenlijk dat DHL hem misschien wel verstuurd. Ik zluit hem in ieder geval wel meteen aan, zet de download voor de PS plus aan en ga gewoon even verder met werken.

• DoubleDutch
cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Dat moeten dan wel heel bijzondere kaplaarzen zijn, zeker in een witte buitenkant

Ik werk die dagen wel thuis. Postnl is meestal tussen 14:00--18:00. Die andere bezorgdiensten is het random. Aangezien die van mij van amazon.de komt verwacht ik eigenlijk dat DHL hem misschien wel verstuurd. Ik zluit hem in ieder geval wel meteen aan, zet de download voor de PS plus aan en ga gewoon even verder met werken.
Nu je het zegt, kaplaarzen in een bol.com doos is niet echt geloofwaardig. 🤔

• cold_as_ijs
DoubleDutch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Nu je het zegt, kaplaarzen in een bol.com doos is niet echt geloofwaardig. 🤔
die hebben ze gewoon, maar niet in het wit :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtMgXd1KMuzgQiv-NqYuA6VQPfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PDfRCGR4ISKdQq8b0Ivb5lJ4.png?f=fotoalbum_large

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

die hebben ze gewoon, maar niet in het wit :D
[Afbeelding]
Deze heb ik al voor bij ons op de boerderij O-)

ontopic ... de 19e moet ik nog thuiswerken als ITér dus laat BOL pakketje maar komen _/-\o_

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Bij mij levert PostNL ook altijd pas rond 18u... Misschien is het verstandiger om de PS5 te laten leveren in een krantenwinkeltje/ Albert Heijn.. of is dat niet verstandig? :p

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Erapaz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:04:
[...]

Heb er over nagedacht, maar de release is op vrijdag toch? De postbode komt hier meestal pas einde dag, dus ik zorg wel dat ik de uren ruim gemaakt heb zodat ik iets eerder kan stoppen, daarna wordt het een lange nacht gok ik :)
Blijkbaar dagje vergist, release is op donderdag. In dat geval misschien vrijdag toch wel vrij nemen.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

JSchut

.....

Ik ben de donderdag en vrijdag vrij. Heb zat andere dingen thuis te doen dus al zou de postbode pas laat komen dan vermaak ik me wel tot die tijd.

Vrijdag ben ik thuis met mijn zoontje van 3 dus echt Demon's Souls spelen zal het niet worden overdag ;) Maar goed alles installeren qua hardware en software zal ook wel genoeg tijd kosten gok ik.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• bram1984

Donderdag weet ik niet of ik vrij neem. Ik werk wel thuis, dus hopelijk is het een rustig dagje. Indien Media Markt goed gaat, ga ik hem daar 's ochtends ophalen. Vrijdag neem ik wel vrij en ga ik proberen te regelen dat de kiddo's bij mijn ouders slapen. Vrouw is een weekendje retreaten, dus kom maar door. 8)

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 14:44
bram1984 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Donderdag weet ik niet of ik vrij neem. Ik werk wel thuis, dus hopelijk is het een rustig dagje. Indien Media Markt goed gaat, ga ik hem daar 's ochtends ophalen. Vrijdag neem ik wel vrij en ga ik proberen te regelen dat de kiddo's bij mijn ouders slapen. Vrouw is een weekendje retreaten, dus kom maar door. 8)
Klinkt als een goed plan. Ik heb elke vrijdag vrij maar heb dan wel 2 kinderen de hele dag thuis dus ik denk dat het pas vrijdagavond wordt dat ik goed op de ps5 kan gamen. Of mss even met mijn zoontje samen astrobot spelen dat spel is wel geschikt voor 3 jarige ;). Krijg ik iig al het gevoel van de nieuwe dualsense :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
20 november is mn, eens in de 2 weken, vrije vrijdag. Komt goed uit dus :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Ik heb anderhalve week gepakt. Kinderen zijn naar school en opvang dus het hele huis leeg 😊

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 17:19

Ik zit nog middenin een grote verbouwing en als het meezit kan de PS5 pas begin december uit de doos....idem voor de Series X. Dus dat wordt elke dag even naar de dozen staren... :P

Maar dat wachten en geduld ben ik gewend. Ik heb de PS3 destijds ook vanaf de release een week in de doos gehouden omdat mijn nieuw bestelde Full HD tv pas een week later ofzo werd geleverd. En ik wilde mijn ervaring niet verpesten om hem op mijn oude tv aan te sluiten.. :9

[ Voor 15% gewijzigd door zwembroek op 02-10-2020 09:15 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
zwembroek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

Ik zit nog middenin een grote verbouwing en als het meezit kan de PS5 pas begin december uit de doos....idem voor de Series X. Dus dat wordt elke dag even naar de dozen staren... :P
Eigenlijk gewoon een vorm van SM :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• zwembroek
Hulleman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Eigenlijk gewoon een vorm van SM :P
Hahaha inderdaad.... _O-

• Starscreamer
zwembroek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

Maar dat wachten en geduld ben ik gewend. Ik heb de PS3 destijds ook vanaf de release een week in de doos gehouden omdat mijn nieuw bestelde Full HD tv pas een week later ofzo werd geleverd. En ik wilde mijn ervaring niet verpesten om hem op mijn oude tv aan te sluiten.. :9
Had je ze toch beter later kunnen kopen :9
Misschien komt er nog een leuke aanbieding O-)

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:55
Hulleman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:01:
20 november is mn, eens in de 2 weken, vrije vrijdag. Komt goed uit dus :)
Zo'n vrijdag heb ik ook, de week ervoor en erna :)
Dus ook maar vrije dag aangevraagd, anders proberen te ruilen met de week erna :P

• zwembroek
Starscreamer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Had je ze toch beter later kunnen kopen :9
Misschien komt er nog een leuke aanbieding O-)
Nahh....ik heb al genoeg verbouwingsstress. Voelt goed dat ik die twee consoles gewoon op dag 1 in huis heb....gemoedsrust is ook veel waard.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 14:44
Mooi om te lezen dat er hier veel mensen met kinderen op het forum zijn die nog gewoon doorgaan met gamen. Kunnen de jongeren ook zien dat dit niet (hoeft) op te houden als je kinderen krijgt.

Heb sowieso het idee dat het 30+ gehalte op het forum hier heel hoog is. Vraag me af waar de "jongeren" dan praten over de PS5 of hun informatie vandaan halen?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:54

Ik heb toevallig gister het akkoord gekregen op mijn verlof aanvraag. Vrij van 17 t/m 29 november, dat wordt een heerlijke 1.5 week met cyberpunk en demons souls aan de slag. 8)

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2025
Jesp_J schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:32:
Mooi om te lezen dat er hier veel mensen met kinderen op het forum zijn die nog gewoon doorgaan met gamen. Kunnen de jongeren ook zien dat dit niet (hoeft) op te houden als je kinderen krijgt.

Heb sowieso het idee dat het 30+ gehalte op het forum hier heel hoog is. Vraag me af waar de "jongeren" dan praten over de PS5 of hun informatie vandaan halen?
Ik ben 23:) dus een van de jongeren die wel het ps5 nieuws hier volgt.
Voor de rest denk ik "google is your best friend"
Of reddit.

[ Voor 5% gewijzigd door timetje100 op 02-10-2020 09:35 ]

• Starscreamer

Gamen of tv kijken wat is het verschil O-)
Hier 37 (nog) geen kinderen maar blijkbaar wel een hippe oom 8)

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik neem donderdag ook geen vrij, ook hier komt PostNL meestal vrij laat langs. Op vrijdag ben ik altijd vrij, maar dan is de kleine ook thuis dus van gamen zal niet veel terecht komen vrees ik. Wel nog vrij veel vakantiedagen over, misschien neem ik wel heel de maand december vrij *O* (niet alleen om te gamen natuurlijk ;) ).

• bram1984
Ik weet niet of dit nieuws is (en of het überhaupt klopt) bovenop hetgeen al bekend is m.b.t. cross-save/cross-gen, maar het lijkt er dus op dat Maneater, net als de Spidey remaster, een nieuwe trophy list heeft en dat dit de reden is voor het feit dat saves niet meegaan. Dan praat je dus over verschillende SKU's.

Dan rest de vraag waarom nieuwe trophies voor bijvoorbeeld Maneater?

https://www.psu.com/news/...-from-their-ps4-versions/

• elsympatico
  • Laatst online: 31-08-2025
35j game nog alle dagen , heb wel geen kinderen lol ach ben zelf nog 1 als er nieuwe bestelling of console uitkomt lol

• zwembroek

Ik was ook wel aangenaam verrast. Ben zelf 41 en heb twee dochters van 8. Ze gamen op de Switch en de PS4 pro. Vooral Fortnite....

• cold_as_ijs
Ben ook in de 30 en heb 2 zonen (4 en 1.5). Nog te jong om echt te gamen, alhoewel ik samen met de oudste lego jurassic park heb gespeeld. Het was vooral papa die speelde aangezien dat spel nog wat te ingewikkeld is. Hij zat laatst ook nog mee te kijken toen ik even Dying light op had staan. Hij vond het zelf niet eens eng, Papa met momenten wel overigens :D. Heb hem toen maar naar beneden gedirigeerd voordat hij er straks echt nachtmerries van kreeg:D

[ Voor 5% gewijzigd door cold_as_ijs op 02-10-2020 09:50 ]

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-01 19:51
Jonkies hier joh ;-) Ben 40+, en heb gewoon een PS5 in pre-order staan hoor.

En ben geen uitzondering op ons oude l*llen forum: oldskoolnl.nl waar we zelfs members hebben die 60+ zijn... ;-)

• cold_as_ijs
Ooh ja ik game overigens best veel, vooral omdat er op televisie tegenwoordig weinig soeps meer is te zien. Veel van diezelfde commerciele meuk

• zwembroek
mikkelnl schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:51:

En ben geen uitzondering op ons oude l*llen forum: oldskoolnl.nl waar we zelfs members hebben die 60+ zijn... ;-)
Ik zal me even aanmelden :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:39

Superkiwi

Hoi doei

Amaze86 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:39:
Krijg het niet echt warm van al die next-gen beelden,ook niet gek hè. Als je ziet hoe de sony exclusieves op ps4 uitzien.
Ik denk dat i.t.t. vorige generatie-overgangen de grafische vooruitgang steeds kleiner wordt en meer en meer plaats maakt voor (flinke) stappen op performance gebied (lees: kortere laadtijden, grotere draw distances, hogere fps etc).
De vergelijkingsvideo van Spiderman PS4 vs PS5 laat dat ook mooi zien; het optische verschil is lang niet zo groot als tijdens de overgang van PS2 > PS3 en PS3 > PS4. (in mijn optiek dan)

Nu ik de Demon Souls gameplay trailer wat vaker heb gezien baal ik wel dat ik er niet ergens een pre-order uit heb gegooid :P
Gelukkig heb ik op de PS4 ook nog wel een en ander te doen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Starscreamer
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat i.t.t. vorige generatie-overgangen de grafische vooruitgang steeds kleiner wordt en meer en meer plaats maakt voor (flinke) stappen op performance gebied (lees: kortere laadtijden, grotere draw distances, hogere fps etc).
De vergelijkingsvideo van Spiderman PS4 vs PS5 laat dat ook mooi zien; het optische verschil is lang niet zo groot als tijdens de overgang van PS2 > PS3 en PS3 > PS4. (in mijn optiek dan)

Nu ik de Demon Souls gameplay trailer wat vaker heb gezien baal ik wel dat ik er niet ergens een pre-order uit heb gegooid :P
Gelukkig heb ik op de PS4 ook nog wel een en ander te doen.
Moet je nagaan het verschil tussen mijn NES, SNES en N64 :9

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 07:29
Vind van de nieuwe games die op de PS5 uitkomen. Demon souls de enige die me een next-gen gevoel geeft.
Hoop dat dit ook daadwerkelijk is de 19de.

• Starscreamer
k1978 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:04:
Vind van de nieuwe games die op de PS5 uitkomen. Demon souls de enige die me een next-gen gevoel geeft.
Hoop dat dit ook daadwerkelijk is de 19de.
Enige nex-gen vind ik de 4K uhd speler O-)

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 07:29
Starscreamer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Enige nex-gen vind ik de 4K uhd speler O-)
Maar daar heb je geen PS5 voor nodig. En is er ook al lang.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-01 19:14
Realistisch gezien ga je wel minder tijd krjigen, zeker gedurende de eerste 5 levensjaren van je kinderen. Daarna begint echter hun eigen interesse te komen voor games, en kun je gaan beginnen co-oppen :). Zelf Platinum gehaald op LEGO Movie Videogame met mijn zoontje toen hij 6 was :). Tegenwoordig moet ik van hem vaak meedoen in een potje Fortnite of Rocket League :).
Ik hoop overigens dat ik niet de enige 50-plusser (net) ben, hier :P.

• Caayn
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Diminishing returns is a bitch.

• DoubleDutch
39 hier, zoontje van 8 en dochter van 11, spelen op de PC, PS4 en N3DS.
PS4 net verkocht, maar fortnite staat hier het vaakst op bij de Kids, speel vaak genoeg op mijn pc tegen de kinderen fortnite, hun op de PS4.
Maar is denk ik toch de leeftijd, maar moet het vaak ontgelden, de reactie van de jongste met de controller is niet normaal. 😳

• Starscreamer
k1978 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Maar daar heb je geen PS5 voor nodig. En is er ook al lang.
Dat klopt maar Sony staat bekend om een goede speler ;)
Blu ray PS4 was goed genoeg en geen reden om NOG een extra kastje te kopen. O-)
Naast dat ik hem (andere 4k speler dan PS5) zelf niet wil zou ik het ook niet bij de vrouw voor elkaar krijgen :X

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Ik ben 40 en heb 2 dochters van 8 en 5. Ik heb nog wel redelijk de tijd om te gamen. Het is meer dat ik savonds geen energie meer heb :P incl gezindsverplichtingen zijn mijn werkdagen eigenlijk van 7:00 tot 20:00-20:30 en dan heb ik soms echt zoiets van laat me maar even hersenloos netflixxen :P

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:18
Twixie schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Realistisch gezien ga je wel minder tijd krjigen, zeker gedurende de eerste 5 levensjaren van je kinderen. Daarna begint echter hun eigen interesse te komen voor games, en kun je gaan beginnen co-oppen :). Zelf Platinum gehaald op LEGO Movie Videogame met mijn zoontje toen hij 6 was :). Tegenwoordig moet ik van hem vaak meedoen in een potje Fortnite of Rocket League :).
Ik hoop overigens dat ik niet de enige 50-plusser (net) ben, hier :P.
Nope, don't worry. April 1970 en boy's van 5 en bijna 8. :*)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:05
31 hier zonder kinderen maar wel samenwonend. Ik merk dat sinds ik samenwoon er veel minder gegamed wordt. Dat heeft te maken met dat het parlement bepaalde tv series wilt kijken. Gelukkig kan ik maandag en donderdag gamen omdat ze dan weg is. Vaak kan ik in het weekend gamen en speel ik lange games als GTA RDR achtige games. Lekker relaxt op de bank soms zelfs nog in pyjama. Sinds Corona hebben wij pyjama zondagen omdat we de deur niet uit hoeven.

• zwembroek
Chaoss schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Ik ben 40 en heb 2 dochters van 8 en 5. Ik heb nog wel redelijk de tijd om te gamen. Het is meer dat ik savonds geen energie meer heb :P incl gezindsverplichtingen zijn mijn werkdagen eigenlijk van 7:00 tot 20:00-20:30 en dan heb ik soms echt zoiets van laat me maar even hersenloos nerflixxen :P
Herkenbaar....

• zwembroek

• Caayn
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:03:
31 hier zonder kinderen maar wel samenwonend. Ik merk dat sinds ik samenwoon er veel minder gegamed wordt. Dat heeft te maken met dat het parlement bepaalde tv series wilt kijken. Gelukkig kan ik maandag en donderdag gamen omdat ze dan weg is. Vaak kan ik in het weekend gamen en speel ik lange games als GTA RDR achtige games. Lekker relaxt op de bank soms zelfs nog in pyjama. Sinds Corona hebben wij pyjama zondagen omdat we de deur niet uit hoeven.
Voor dergelijk situaties is remote play een zegen. Pak een telefoon (of een PS Vita) en spel daar verder. Werkt prima zolang je geen snelle games speelt :Y

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Tweede TV kopen of het parlement achter de iPad stoppen :p?

• cold_as_ijs
Ik heb gewoon een 32 inch monitor gekocht voor de PC. Dat werkt prima
Verder af en toe remote play op de ipad zodat ik ook niet weken afgezonderd op mijn kamertje zit. Nadeel is dat het voor snelle games niet voor snelle games idd. Een shootout in RDR2 leid gegarandeerd tot de dood. In RDR2 deed ik het meestal tijdens het verzamelen van de collectibles.

• bram1984
En die series kan ze niet lekker op de iPad kijken?

• Martijn1990
  • Laatst online: 15:34
Hier 30 en samenwonend (nog zonder kids), maar gamen doe ik lekker alleen in de home theatre op 100" en met Dolby Atmos :D PS5 is gereserveerd bij Bol en ga waarschijnlijk eerst Cyberpunk 2077 (PS4 versie) erop spelen. Kom nu van een day 1 PS4, dus ga sowieso profiteren van de PRO/boost mode 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 02-10-2020 11:46 ]

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
Martijn1990 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:45:
Hier 30 en samenwonend (nog zonder kids), maar gamen doe ik lekker alleen in de home theatre op 100" en met Dolby Atmos :D PS5 is gereserveerd bij Bol en ga waarschijnlijk eerst Cyberpunk 2077 (PS4 versie) erop spelen. Kom nu van een day 1 PS4, dus ga sowieso profiteren van de PRO/boost mode 8)
[offtopic] Bij Bol zijn nu ook 4K Blu-rays in de aanbieding. misschien ook leuk om eens te proberen bij de PS5 [/off-topic]

• Martijn1990
  • Laatst online: 15:34
mooste schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

[offtopic] Bij Bol zijn nu ook 4K Blu-rays in de aanbieding. misschien ook leuk om eens te proberen bij de PS5 [/off-topic]
Thanks, zal eens kijken! Maar moet zeggen dat ik nu wel een UHD speler heb, maar ik net zo graag naar een normale BD kijk en die zijn toch een stuk goedkoper nog.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:58
mikkelnl schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:51:

Meld jij ook aan ruim. Over de 40, maar gamen blijft leuk. Ps5 in de pre order. Zoon krijgt de ps4 pro. PS4 slim in de verkoop.. Gamen kent geen leeftijd

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

:(

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjTfaYAWoAAeG71?format=jpg&name=small

[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 02-10-2020 12:40 ]

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Reactievermogen wel :D

• bikabob
  • Laatst online: 09-02-2021
Sovereign schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

VR! Had ik al gezegd VR? (en vind de exclusives op de XBOX niet denderend).
Ah ja VR gemist, dat is inderdaad wel vet!

• cold_as_ijs
10TF is met de boost, die kan constant gehaald worden mits de CPU niet op volle bak hoeft te draaien. Blijft natuurlijk de vraag hoe vaak dat gaat gebeuren. Daarnaast is misschien de vergelijking tussen PS4 pro en de One X wel de beste. One X is porcentueel veel krachtiger tov ps4 pro dan de series X krachtiger is dan de ps5. Daar zie je nauwelijks verschil in de games die op beide platformen uitkomen. Het verschil zit dus uiteindelijk gewoon in de marge. Dus daar hoef je het niet voor te doen.

Verder zorgt een snellere SSD ervoor dat je later je bepaalde assets later in je geheugen kan laden. Dus je hoeft minder zaken in te laden waar je potentieel naar toe zou kunnen gaan. Nu iedere keer dat je naar een andere ruimte gaat moet je dus alles van een huis bv in je geheugen inladen. Als je dan de WC binnenloopt haalt hij dus de gegevens direct uit het geheugen. Met sneller SSD kan hij bv alleen de woonkamer inladen, de WC wordt dan ingeladen als je bv daar in de buurt komt. Zelfde geld dan ook voor de hele bovenverdieping en dergelijke. Die ruimte die je overhoudt kan je gebruiken om meer gedetailleerde zaken in te laden. Dus je ontlast het geheugen voor een deel met je SSD.

Dit is even mijn simplistische voorstelling hoe het zou moeten werken .

Verder is de keuze bij mij voor de PS5 simpelweg dat ik al PS4 en fan ben van de exclusives. XBOX exclusives trekken mij niet op een enkele game na, verder is er op korte termijn ook geen zicht dat ze het beter gaan doen. Game pass klinkt vind ik leuk op papier, maar in de realiteit blinkt die vooral uit in kwantiteit niet in kwaliteit. Als microsoft betere games levert koop ik misschien wel een xbox erbij of speel ze op de PC :D

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2020 14:23 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Als een game engine geen gebruik kan maken om wat voor reden dan ook, dan draait niet iedere game op volledige beschikbaar aantal TF. Een indie game hoeft geen gebruik te maken van de volledige beschikbare CU's van 36 of 52.

1850 of 2.3Ghz is de clock frequentie, maar wilt niet zeggen dat ze dan ook gebruik maken van alle CU's.
Nearly everyone seems to accept an imaginary fantasy as an established fact. XSX's GPU isn't 18% 'more powerful', it has the potential to push 18% more Vector ALU operations per second. This doesn't mean 18% more 'performance', far from it. PS5's GPU has 20% higher rasterization, 20% higher pixel fill rate, 20% higher cache bandwidth, more L1 and L2 cache available per CU and 20% faster ACES. Additionally PS5's GPU has advanced hardware features such as fully programmable Geometry Engine and Cache Scrubbers and these aren't there to just sound pretty. PS5's SSD is only 115% faster if we really want to pretend that the IO complex with all its hardware blocks (Coherency Engine, Coprocessors, Decompression Engine, SRAM, DMA Engine, all designed to remove every single bottleneck of the data throughput) doesn't exist and XSX's magical software solution is its equal. Based on these facts, i personally cannot say for sure which system will (slightly) outperform the other in real world gaming scenarios. I'll wait for the comparison videos for my judgement.
uitleg over variable clocks
t’s tied to power usage, not temperature. It’s designed so that for the most part the clocks stay at their highest frequencies, regardless of whether the console is in a TV cabinet or somewhere cold.
It’s designed to be deterministic. The purpose is to reduce clocks when they don’t need to be so high to help with power usage and keeping the fans quiet. If a GPU is expected to deliver a frame every 16.6ms (60 FPS) and it’s done its work already in 8ms, then there’s no point it sitting there idle at 2.23Ghz sucking power and generating heat. If it could intelligently drop the clocks so that it finishes its frame just before the 16.6ms you get the same 60 FPS game, the same graphical detail, but with much less fan noise.
The PS5 devkits allow developers to intentionally select different power profiles so that they can test and profile performance.

tl;dr The variable frequency system as described by Cerny means every PS5 will play exactly the same way regardless of temperatures (to the extent a PS4 does) or whatever is happening in the game at any given moment. They all behave identically, and outside of the kind of burn-tests that would overheat and crash a PS4, the PS5 clocks stay at the “boost” frequencies. If a developer wants to do something that does exceed the power budget, they can know precisely how it will react.

PS5 has a massive focus on efficiency

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2020 14:24 ]

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Tja, dat geldt ook voor Apple en voor Amazon en Google. Dat er veel kapitaal beschikbaar is geen direct verband voor succes. En Nintendo is volgens mij juist wat kleiner en draait ook al decennia prima. Ik maak me er zelf niet heel druk om.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2020 14:26 ]

• Superkiwi
  • Laatst online: 14:39

Superkiwi

Hoi doei

bikabob schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:22:
Waarom kiezen jullie ps5 boven de xbox?
Het is sinds de PS2 mijn vaste gaming platform, vooral omdat het aanbod in games die ik interessant vind er het grootst is. Deze generatie heb ik er wel een Xbox One S naast gehad, enkel voor Forza Horizon en Forza 6. Als ik mijn stuur en playseat niet zou willen upgraden was de kans groot dat ze de komende generatie weer naast elkaar zouden staan.
Playstation exclusives zijn voor mij de voornaamste reden.
God of War, Killzone, Gran Turismo, Horizon, Bloodborne, Demon Souls, Uncharted, Ghost of Tsushima...
En dan schijnen games als The Last of Us, Detroit en Spiderman ook nog eens heel goed te zijn.
De Xbox eclusives (Gears of War en Halo als bekendsten) hebben mij nooit zo getrokken, behalve Forza (Horizon). Neemt niet weg dat ik ooit eens een Gears of War zou willen spelen.
De overname van Bethesda kan me ook niet over de streep trekken daar ik niet zo heel veel heb met de Bethesda games.
Het uiterlijk van een console is voor mij geen reden om een console wel of niet te kopen. Ik vind beide nieuwe consoles (strak vs design) mooi.
+36 maanden gamepass truuk (komen hier alleen oude games op?)
Hier heeft MS wel een sterke troef in handen. Nu speel ik zelf niet zo heel veel games en heb zoals ik zei niet heel erg veel interesse in MS exclusives dus ook dit is voor mij geen doorslaggevende factor.
Het lijkt wel hele goede bang for buck te zijn.
+Power (meer power lijkt me belangrijker dan snelle ssd)
Was de huidige generatie Xbox ook niet krachtiger dan de PS4? Misschien dat de Xbox iets beter zal presteren maar het is natuurlijk niet zo dat de PS5 lelijke dingen op het scherm gaat toveren ;)

Als laatste wil ik de UI en de controller toch een aanhalen. De Windows10 achtige omgeving van de Xbox One beviel mij niet echt, de UI van de PS4 vind ik veel fijner en overzichtelijker. Dit zou echter geen dealbreaker zijn; op een console zit je 99,9% van de tijd in een game en niet in de UI.
Ook ligt de Dualshock mij lekkerder in de hand dan de (dikkere) Xbox controller met zijn asymmetrisch geplaatste thumbsticks. Ik kon er niet echt aan wennen. Daarnaast heb ik me altijd afgevraagd waarom de Xbox controller niet gewoon een accu heeft ingebouwd. Nu ben je verplicht om een play&charge kit te kopen, of om de zoveel tijd nieuwe batterijen. Maar dat laatste staat natuurlijk los van de hele discussie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 02-10-2020 13:34 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:38
harley2009 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Meld jij ook aan ruim. Over de 40, maar gamen blijft leuk. Ps5 in de pre order. Zoon krijgt de ps4 pro. PS4 slim in de verkoop.. Gamen kent geen leeftijd
Exact dit, 41 hier en 'wat ouder zijn', geeft over het algemeen ook wat financiele ruimte om niet na te hoeven denken over een preorder. Hier gaat de One X en PS4 Pro lekker naar de kinderen (ja helaas hebben die nog 'maar' een 47" 1080p TV) en pap upgrade zijn console naar de laatste generatie.

Grote voordeel is, dat zijn 'mijn' consoles en we hebben nooit geen gedoe over wie wanneer iets kan spelen.
Pagina: 1 ... 194 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden