• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
koenvd90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Eens! een van de beste games ooit gemaakt. Weet nog dat ik als jong ventje (zonder hulp van het internet) moeite had om verder te komen in het spel. Door vol te blijven houden en proberen, is het met toch gelukt om de game uit te spelen.

Zou super zijn als er een remake zou komen
Hoop ook dat de geruchten waar zijn *O*

Verwijderd

:9~

Ik koop een nieuwe console om de verbeterde graphics. Ik vind het geweldig wat Sony kan doen met de tflops.

Ze hebben ook gehamerd op time to triangle zodat ze nog meer eruit kunnen persen d:)b en dat is te zien oOo

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn referentiekader is de PS4. Toen hadden we alleen Killzone met echte next gen graphics als launch exclusive. Toen verveelde ik me op het begin nog wel eens. Maar als ik nu kijk waar ik uit kan kiezen, dan stemt dat mij zelf zeer tevreden. Ik zit, met de tijd die ik heb om te spelen, tot eind 2021 gebakken met alleen al de Sony exclusives, laat staan de multiplats die er nog bij komen.

@cold_as_ijs En daarom kan je dus ook gewoon lekker de graphics mode kiezen. Die draait op 30fps met raytracing en daarin zal de motion blur gewoon aanwezig zijn en alle zaken hieronder:
The remaster for the PS5 is no simple up-res, as many of the game’s art assets have been completely updated to take advantage of the PS5 console’s horsepower. You’ll see better-looking characters with improved skin, eyes, hair, and facial animation (including our new, next-generation Peter Parker). You’ll also see ray-traced reflections and ambient shadows, improved lighting, more pedestrians and vehicles stretching further into the distance, and the same optional performance mode offered on Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, allowing you to finally play the game at a targeted 60fps frame rate. We’ll be supporting near-instant loading, 3D audio, and the DualSense controller’s haptic feedback. Lastly we’re adding three amazing new Spider-Man suits, new photo mode features, and even new trophies for those of you looking to Platinum the game all over again.
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Uhm, nee, als ik meer dan 30fps wilde dan moest ik maar op een pc gaan spelen (zoek naar terug in het topic).

En die vooruitgang is grotendeels te danken aan de snelheid van het systeem, dan dat het echt nextgen vooruitgang is. Gaan een hoop mensen van een koude kermis thuiskomen.
Hmm, toch lastig blijkbaar. Vooruit. Ik heb gezegd dat er nog gewoon 30fps games gaan verschijnen de volgende generatie, als reactie op wat boe-geroep van mensen die 30fps last gen vinden en dat soort vreemde uitspraken. Het is niet zo dat alleen de framerate mee schaalt met de nieuwe hardware, maar sommigen lijken dat niet te begrijpen. Als je alles op 60fps of hoger wilt, is de PC je enige optie. Ik kan prima uit de voeten met 30fps en verwacht dat we later in de generatie alleen nog maar meer 30fps only titels gaan krijgen. Maar 60fps is altijd beter ja, tenzij het zaken als shimmering (Rise of the Tomb Raider) veroorzaakt. Dan kies ik graag voor 30. Miles Morales kan ik zomaar eens op 30fps gaan spelen als de grafische toevoegingen de moeite waard zijn. Maar de remaster heb ik al uitgespeeld, dus die ga ik sowieso op 60 doen. Zo duidelijker?
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Maar als je dan iemand wilt verbeteren, doe het dan ook goed. Die schil is niet aangepast, die schil is opnieuw gemaakt vanaf de ground met nieuwe assets, effecten enz. door Bluepoint, op een compleet nieuwe engine waardoor de game nu wel technisch gezien goed presteert. From soft is heel goed in art, omgevingen en gameplay maar minder in een technisch goede game afleveren (kijk maar naar DS1, BB).
Het is verder ook niet alsof Bluepoint buiten de techniek niks veranderd heeft aan Demon's Souls. Ze hebben nieuwe wapens, items, modes toegevoegd.

Ga je trouwens Demon's Souls kopen? Kan me herinneren dat je had aangegeven (verspreid over meerdere weken, meerdere malen) dat je die day-1 zou kopen als er een PS5 remake zou komen.
Ja, dacht ook dat hij een Souls-like adept was. Dan ben je bij PS toch aan het beste adres met titels als Bloodborne en zo dadelijk Demon's Souls. Daarover gesproken: zou die Bloodborne remaster nog gaan gebeuren. Daar betaal ik met alle liefde voor. Dat zou dan naast de EU en de US versie mij 3e keer Bloodborne aanschaffen zijn. :9~

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:34

justifire

Shut up and squat !!

Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Maar als je dan iemand wilt verbeteren, doe het dan ook goed. Die schil is niet aangepast, die schil is opnieuw gemaakt vanaf de ground met nieuwe assets, effecten enz. door Bluepoint, op een compleet nieuwe engine waardoor de game nu wel technisch gezien goed presteert. From soft is heel goed in art, omgevingen en gameplay maar minder in een technisch goede game afleveren (kijk maar naar DS1, BB).
Het is verder ook niet alsof Bluepoint buiten de techniek niks veranderd heeft aan Demon's Souls. Ze hebben nieuwe wapens, items, modes toegevoegd.

Ga je trouwens Demon's Souls kopen? Kan me herinneren dat je had aangegeven (verspreid over meerdere weken, meerdere malen) dat je die day-1 zou kopen als er een PS5 remake zou komen.
Blijft een schil, hoe je er ook naar kijkt.
Day-1 nog wel ? Haha, heb je daar toevallig een linkje van ?
Heb het origineel gespeeld en kan je alvast verklappen dat het een geweldig avontuur is !
Vind de nieuwe beelden er geweldig uitzien, maar voor mij vooralsnog geen reden om een PS5 te gaan halen.
Nu heb ik een maatje die een PS5 en DS in de pre-order heeft staan (ook zo'n souls-gekkie :P ) dus als ik daar op visite ben zullen er ongetwijfeld een paar bosses sneuvelen in mijn handen ! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• bram1984
justifire schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Day-1 nog wel ? Haha, heb je daar teovallig een linkje van ?
Heb het origineel gespeeld en kan je alvast verklappen dat het een geweldig avontuur is !
Vind de nieuwe beelden er geweldig uitzien, maar voor mij vooralsnog geen reden om een PS5 te gaan halen.
Nu heb ik een maatje die een PS5 en DS in de pre-order heeft staan (ook zo'n souls-gekkie :P ) dus als ik daar op visite ben zullen er ongetwijfeld een paar bosses sneuvelen in mijn handen ! :9
Nee, een remaster is een schil: pak de bestaande game en plak er wat nieuwe textures op, modelletjes aanpassen, hier en daar wat betere belichting en hogere fps.

Dit is een complete remake. De base game als voorbeeld en op basis daarvan vanaf de grond af een compleet nieuwe game gebouwd in een nieuwe engine. Het is vanuit de kern een compleet nieuwe build en niet alleen een nieuwe schil.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:00

Superkiwi

Hoi doei

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:53:
[...]
blijft een terugkomende discussie en dito demo, maar met speakers creëer je volgens mij nooit een dergelijk scenario zoals dit met een koptelefoon op.
Is het ook niet afhankelijk van welke game je speelt?
Als ik kijk naar bv Project Cars of de War Tapes audio setting in Battlefield dan komt het geluid via mijn Harman Kardon vele malen intenser over dan wanneer ik mijn (Gold) headset op heb. Zou het te maken kunnen hebben met de bass? Bij de games die ik noem leunt de audio daar best wel zwaar op.

Het voorbeeld wat je gaf met de tondeuze waarbij er geluid van boven of beneden komt, dat ga je inderdaad niet voor elkaar krijgen met een surround set.
Daarom denk ik niet dat je zo hard kunt stellen dat het geluid per definitie beter is met een headset.
Om on-topic te blijven: ik ben wel heel benieuwd naar de 3D headset straks! Ik speel nu (tijdelijk gedwongen) FF VII op de pc monitor met het geluid over de headset en het klinkt best wel behoorlijk prima.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Waar zijn de auto's in de PS5 versie? En waarom is alles grijs i.p.v. geel? Dan ziet het er meteen anders uit. Wel veel minder motion blur en meer scherpte in de PS5 versie, dat is wel positief.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Nee, een remaster is een schil: pak de bestaande game en plak er wat nieuwe textures op, modelletjes aanpassen, hier en daar wat betere belichting en hogere fps.

Dit is een complete remake. De base game als voorbeeld en op basis daarvan vanaf de grond af een compleet nieuwe game gebouwd in een nieuwe engine. Het is vanuit de kern een compleet nieuwe build en niet alleen een nieuwe schil.
Hoop dat ze dan net zo'n sterk verhaal, intrigerend universum, uitdagende bosses en uitmuntende gameplay hebben verzonnen / gebouwd als de originele FROM game die had ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Erapaz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Waar zijn de auto's in de PS5 versie? En waarom is alles grijs i.p.v. geel? Dan ziet het er meteen anders uit. Wel veel minder motion blur en meer scherpte in de PS5 versie, dat is wel positief.
Zijn beelden van een iets oudere build de huidige buildziet er nog beter uit, Twitter bron staat een paar pagina nas terug

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
PS1 heb ik destijds over geslagen, had een snes en een sega mega drive 2.

Als ik een remake van de PS2 mocht kiezen zou ik voor Onimusha 1-2-3 gaan, geweldige herinnering aan de games.

En voor de PS3 natuurlijk Killzone 2 met multiplayer en BFBC2 met multiplayer. 🤤

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13
Spiderman tussen die 2 auto's ziet er wel gestoord uit. Het is maar wat andere belichting en reflecties, maar geeft hier wel echt een tof plaatje.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik keek eerst naar het rechtergedeelte van het plaatje linksonder te kijken en dacht "hey waarom is het rechter plaatje omgedraaid?"

D`oh!

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
dvdkiwi schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Is het ook niet afhankelijk van welke game je speelt?
Als ik kijk naar bv Project Cars of de War Tapes audio setting in Battlefield dan komt het geluid via mijn Harman Kardon vele malen intenser over dan wanneer ik mijn (Gold) headset op heb. Zou het te maken kunnen hebben met de bass? Bij de games die ik noem leunt de audio daar best wel zwaar op.

Het voorbeeld wat je gaf met de tondeuze waarbij er geluid van boven of beneden komt, dat ga je inderdaad niet voor elkaar krijgen met een surround set.
Daarom denk ik niet dat je zo hard kunt stellen dat het geluid per definitie beter is met een headset.
Om on-topic te blijven: ik ben wel heel benieuwd naar de 3D headset straks! Ik speel nu (tijdelijk gedwongen) FF VII op de pc monitor met het geluid over de headset en het klinkt best wel behoorlijk prima.
Nu moet ik zeggen dat ik ook niet echt onder de indruk was van de Gold. Die heb ik na twee dagen weer terug gestuurd. @Kalder gaf gisteren ook al aan dat de surround op die headset niet indrukwekkend is.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat een racegame met bulderende auto's vet klinkt over een dikke speakerset. Het zijn meer de games die heel erg leunen op positioning die veel baat hebben bij een headset.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
Call of Duty Blacks Op Cold War is nu voor Select leden voor €67,50 te reserveren bij bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...FAWA.1_36.37.ProductTitle

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:20
justifire schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Day-1 nog wel ? Haha, heb je daar toevallig een linkje van ?
U vraagt, wij draaien:
justifire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:45:
[...]

Remaster van Demon Souls ?! :o oOo *O*
Waar kan ik preorderen ? :9~ _/-\o_ :9
Ok misschien niet letterlijk, maar hier vroeg je zelfs waar je kan preorderen. Zo heb je dit nog een aantal keren herhaald.

• bram1984
Poulske schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:42:
Call of Duty Blacks Op Cold War is nu voor Select leden voor €67,50 te reserveren bij bol.com

• Poulske
Ja precies, die zag ik ook net, vandaar dat ik naar de pre order ging kijken. :+

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:00
Maar klopt die reflectie van Spiderman eigenlijk wel op dat glas?
Hij zit op 1 ruit, maar je ziet de complete reflectie op meerdere ramen...

• bram1984
tiswat schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Op de PS5 versie bedoel je? Ja, het licht weerkaatst vanuit hem op alle ramen toch? Dat dit afscheiding ertussen zit, betekent niet meteen dat de reflectie er niet meer is.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

U vraagt, wij draaien:

[...]

Ok misschien niet letterlijk, maar hier vroeg je zelfs waar je kan preorderen. Zo heb je dit nog een aantal keren herhaald.
The hype was real !! oOo *O* oOo

• timetje100
  • Laatst online: 28-11-2025
Poulske schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:42:

Is het zo dat als ik de fysieke ps4 versie van cold war koop voor ps5, ik met een vergoeding de ps5 versie kan krijgen zodra die verkrijgbaar is?

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 15:43
timetje100 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Is het zo dat als ik de fysieke ps4 versie van cold war koop voor ps5, ik met een vergoeding de ps5 versie kan krijgen zodra die verkrijgbaar is?
Ja dat kan al is niet bekend hoeveel dit gaat kosten. Gezien digitaal de cross-gen bundel volgens mij maar €5 duurder is dan de PS4 versie alleen zal het dus denk ik zonder die bundel max €10 kosten

https://support.activisio...ops-cold-war-editions-faq

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

60fps is het alleen al waard wat mij betreft. En als je de lijst ziet van wat ze allemaal nog meer hebben verbeterd. Ik weet niet wat je nog meer zou willen?
Graphisch zie je het verschil zo goed als niet, 60 fps is wel lekker inderdaad maar om hiervoor geen gratis upgrade of een optie voor 10 euro desnoods voor puur ps4 versie upgrade te geven is ronduit belachelijk.

Playstation 5

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
[...]

Hehe, ja ik zat zelf ook even te kijken. Zo'n ding waar je in het dagelijks leven niet in zoveel detail bij stil staat dat je dan toch raar gaat kijken bij zo'n screenshot.

Deze adresseert niet helemaal wat jij noemt, maar laat zien dat de hand (perspectief) wel klopt.

• Hulleman
[...]

Twijfel daar ook over. Nu lijkt het alsof hij recht voor een spiegel staat, terwijl je verwacht dat de weerspiegeling vanaf zijn hand en voet naar de rest van het lichaam geleidelijk onder een andere hoek wordt weergegeven.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Stylze schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Graphisch zie je het verschil zo goed als niet, 60 fps is wel lekker inderdaad maar om hiervoor geen gratis upgrade of een optie voor 10 euro desnoods voor puur ps4 versie upgrade te geven is ronduit belachelijk.
Wat begrijp je nou precies niet? :)

Ze laten hier de performance mode zien. Dat is op wat lichte verbeteringen na gewoon de PS4 versie die op 60fps draait. Er is ook nog een 4K/30 graphics mode, met nieuwe art assets, nieuwe character models met "improved skin, eyes, hair en facial animation", ray traced reflecties, ambient shadows, verbeterde belichting, meer voetgangers en verkeer, betere draw distance, instant loading, 3D audio en DualSense support. Dit is hier al meerdere malen benoemd (vandaag nog).

En die € 5,- extra bovenop de € 10,- die je noemt die de Ultimate Edition extra kost, die doet het 'm echt voor jou? Is dat de dealbreaker? Dan zou ik gewoon rustig op een tweedehandsje wachten.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpUk3cDWLnrUEL6oJs3ayacY3ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKO6xJLrJ99cTO62VDVvaXHh.jpg?f=fotoalbum_large
Hulleman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Twijfel daar ook over. Nu lijkt het alsof hij recht voor een spiegel staat, terwijl je verwacht dat de weerspiegeling vanaf zijn hand en voet naar de rest van het lichaam geleidelijk onder een andere hoek wordt weergegeven.
Zoek eens wat afbeeldingen van een glazenwasser op. Dat is denk ik de beste vergelijking die je kunt maken met de afbeeldingen van Spiderman.

[ Voor 24% gewijzigd door Ridicuul op 01-10-2020 10:14 ]

This is absolutely ridiculous

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Spiderman zelf is een screen space reflection als goed is. De omgeving is wel raytracing. Als je inzoomt zie je dat de handen en voeten ook niet goed zitten met de reflectie. Is om gpu kracht te besparen. Las het ergens bij die df tweets. Ben zelf ook niet weggeblazen van de ps5 verbetering. Maar heb gekeken op mn oneplus 7t niet 4k scherm. En heb nog geen 4k tv dus kan er niet echt over meepraten.
Plus dit is wat je krijgt met technieken als raytracing, dit is gewoon heel zwaar. En brengt niet altijd de meeste verandering mee. Ja bij stilstaande beelden. Ben zeer benieuwd wat dit in de toekomst brengt als ze nu al alleen in 30fps modus raytracing hebben, gelukkig hebben ze bij sony niet een blindstaar op 4k native.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Wat begrijp je nou precies niet? :)

Ze laten hier de performance mode zien. Dat is op wat lichte verbeteringen na gewoon de PS4 versie die op 60fps draait. Er is ook nog een 4K/30 graphics mode, met nieuwe art assets, nieuwe character models met "improved skin, eyes, hair en facial animation", ray traced reflecties, ambient shadows, verbeterde belichting, meer voetgangers en verkeer, betere draw distance, instant loading, 3D audio en DualSense support. Dit is hier al meerdere malen benoemd (vandaag nog).

En die € 5,- extra bovenop de € 10,- die je noemt die de Ultimate Edition extra kost, die doet het 'm echt voor jou? Is dat de dealbreaker? Dan zou ik gewoon rustig op een tweedehandsje wachten.
Video = performance mode
Afbeelding = Graphics mode

• Hulleman
Ridicuul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:12:
[Afbeelding]

[...]

Zoek eens wat afbeeldingen van een glazenwasser op. Dat is denk ik de beste vergelijking die je kunt maken met de afbeeldingen van Spiderman.
Ha mooie vergelijking! Lijkt het dus te kloppen :)

• bram1984
v8power67 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:15:
Spiderman zelf is een screen space reflection als goed is. De omgeving is wel raytracing. Als je inzoomt zie je dat de handen en voeten ook niet goed zitten met de reflectie. Is om gpu kracht te besparen. Las het ergens bij die df tweets. Ben zelf ook niet weggeblazen van de ps5 verbetering. Maar heb gekeken op mn oneplus 7t niet 4k scherm. En heb nog geen 4k tv dus kan er niet echt over meepraten.
Plus dit is wat je krijgt met technieken als raytracing, dit is gewoon heel zwaar. En brengt niet altijd de meeste verandering mee. Ja bij stilstaande beelden. Ben zeer benieuwd wat dit in de toekomst brengt als ze nu al alleen in 30fps modus raytracing hebben, gelukkig hebben ze bij sony niet een blindstaar op 4k native.
We hebben de remaster gameplay ook nog niet gezien in de graphics mode (nogmaals), dus maakt weinig uit waar je die op kijkt. Daarom ziet de Miles Morales demo er ook een stuk beter uit.

• Hulleman
v8power67 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:15:
Spiderman zelf is een screen space reflection als goed is. De omgeving is wel raytracing.
Gebeurd in de meeste games. Zolang ssr een redelijk getrouwe reflectie geeft is het zonde van de resources om daar RT voor te gebruiken.

• Poulske
timetje100 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Nee, de PS5 zit niet inbegrepen. Die kun je wel met een upgrade kopen maar de prijs is niet bekend.

Omdat het topic nogal ontspoord is zijn posts die of flamen, of verder flamen kunnen uitlokken aangepast of verwijderd.
dvdkiwi schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:23:
[...]
de War Tapes audio setting in Battlefield dan komt het geluid via mijn Harman Kardon vele malen intenser over dan wanneer ik mijn (Gold) headset op heb.
De Wartapes van BF is idd juist bedoeld om alles 'plat te maken', zodat alles goed te horen is, met de meeste systemen.. de diepte en dynamiek ben je met die setting kwijt :)
Als je 'beter' (relatief) geluid wil, moet je een andere setting gebruiken.. Wartapes is inderdaad niet optimaal voor headsets.

[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:27 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Raytraced reflections in objecten gebruiken ook een andere resolutie dan waar de game zelf in gerenderd is. Vaak is dit een 1080p reflectie of ietsjes hoger.

Speel BF5 maar eens op de PC met RT en kijk in een spiegel, raam oid en je ziet dat het totaal niet hetzelfde eruit ziet. In BF5 is de RT resolutie zelfs velen malen lager.

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Dat klopt niet waarschijnlijk niet helemaal. De performance mode maakt ook gewoon gebruik van de nieuwe modellen, instant loading etc. Natuurlijk wel met aangepaste instellingen (minder detail, wat lagere resolutie, waarschijnlijk geen raytracing) om 60fps te kunnen halen.

• Segafreak83
Hulleman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Gebeurd in de meeste games. Zolang ssr een redelijk getrouwe reflectie geeft is het zonde van de resources om daar RT voor te gebruiken.
Dan zet ik het liever uit (hopelijk is dat mogelijk), dan dat ik tegen een halve implementatie aan zit te kijken..

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik vind de remaster er best netjes uitzien. Ze hebben het toch best grondig aangepakt met belichting, details, modellen etc. En zoals @bram1984 ook aankaart, hij draait ook nog eens op 60fps ipv 30fps. In plaats van dat de helft van het beeld nu ''verscholen'' is in een soort van schaduw zie je nu veel meer detail.

De ''nieuwe'' Peter valt wel weer vies tegen, ik hoop dat dit een early build dingetje is en niet in de final product zo blijft. Hij lijkt net een brugklasser nu, bijna 10 jaar jonger en juist het model van Peter lijkt nu veel minder detail te hebben.

Edit:
Zou ik 15 euro extra betalen hiervoor, terwijl ik alles op de PS4 al bezit? Nee dat niet, maar voor degenen die het origineel niet hebben is de Ultimate Edition het absoluut waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Dalim op 01-10-2020 11:02 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Dan zet ik het liever uit (hopelijk is dat mogelijk), dan dat ik tegen een halve implementatie aan zit te kijken..
Ja die halve implementaties zijn het ergst.
Omdat het topic nogal ontspoord is zijn posts die of flamen, of verder flamen kunnen uitlokken aangepast of verwijderd.

[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:27 ]

• Hulleman
[...]

Zal wel niet mogelijk zijn verwacht ik, omdat RT in "graphics mode" ingebakken zal zitten. Noem het halve implementatie, maar in pc land gebeurt dit ook. RT kost te veel resources. Waarom dan niet slim met resources om springen en op onderdelen SSR, cube maps gebruiken en waar het echt moet RT. Het verschil zie je toch niet tijdens het gamen. Ontwikkelaars zoeken altijd naar nieuwe technieken om performance op te krikken wat zo weinig mogelijk ten koste gaan van beeldkwaliteit. Ik juich dat alleen maar toe. Native 4K is nergens voor nodig, kijkende naar DLSS 2.0. Dat is gewoon een hele knappe upscaling techniek en scheelt gewoon resources. VRS ook meteen doorvoeren. Hoge resolutie waar nodig en halve resolutie of lager waar de focus van het oog niet op ligt.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45

Nou ja... ongeveer 6X sneller dan de orginele PS4 ;) maar dan nog, ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Als ze nu al moeite hebben met 4K 60fps met de nieuwe snufjes vind ik het toch wel wat tegenvallen. Nu geef ik niet zo heel veel om graphics en kijk ik veel meer uit naar de exclusives maar had wel wat meer verwacht eigenlijk.

Edit: Gaat nu gelukkig om een remaster en niet om een game die helemaal voor PS5 hardware is gemaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:29 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SD5k

>4&X

Excuses, maar als je zoiets zegt snap je echt niet waar je het over hebt. Sony levert de hardware en tools, ontwikkelaars moeten zelf keuzes maken waar ze prioriteit aan geven. Er komen echt wel games aan die er prachtig uitzien en op 60fps draaien, maar er zullen vast ook games komen die er nog mooier uit zien en dan op 30fps draaien, dat bepaalt de ontwikkelaar zelf.

[ Voor 31% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:29 ]

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01 13:43
Sluw schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Nou ja... ongeveer 6X sneller dan de orginele PS4 ;) maar dan nog, ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Als ze nu al moeite hebben met 4K 60fps met de nieuwe snufjes vind ik het toch wel wat tegenvallen. Nu geef ik niet zo heel veel om graphics en kijk ik veel meer uit naar de exclusives maar had wel wat meer verwacht eigenlijk.

Edit: Gaat nu gelukkig om een remaster en niet om een game die helemaal voor PS5 hardware is gemaakt.
Nieuwe technieken zoals raytracing zijn ook nog niet volwassen, op dit moment worden er nog allerlei trucjes gebruikt om de techniek schaalbaar te maken voor games. Vergeet niet dat raytracing maar een manier van belichten is, het aantal rays zal gedurende de hardware beter wordt meer worden en daardoor wordt de belichting ook nauwkeuriger. Men moet een keuze maken tussen nauwkeurigheid en snelheid. En elke game of engine gebruikt zijn/haar eigen manier op het beter te schalen.

De komende consoles zullen waarschijnlijk niet zo'n grote impact hebben als de meeste mensen verwachten. Vooral de launch games niet. Ontwikkelaars zullen nog moeten leren waar en hoe ze precies de games kunnen optimaliseren. Ontwikkelaars die PS5 only games ontwikkelen, zullen dit sneller leren dan games die multi patform zijn. Ook gebruiken ontwikkelaars vaak nog engines die ontwikkelt zijn op een oud platform, men zal deze wel updaten. Maar wanneer de nieuwe ontwikkelde engines beschikbaar zijn dan verwacht ik de grootste veranderingen.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Even wat anders ;)

Ik heb net de sackboy video nog even gekeken (https://blog.playstation....-adventure-coming-to-ps5/ en er werd daar gezegd dat ze de controls ook onder handen hebben genomen. En dat vind ik wel fijn om te horen. Heb me wel vermaakt met little big planet, maar de controls waren toch wat te floaty/'rag doll-achtig' voor me. Ben nu in ieder geval lichtelijk geïnteresseerd.

• bram1984
Nieuwe CP2077 trailer.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:02

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Jeetje, na al die negatieve reacties van die paar mensen ben ik er wel klaar mee hoor. Laat maar die PS5, totaal niet de verbetering die sommige er van verwachten. Voor mij nu de reden om al mijn 20 pre-orders meteen te annuleren. #ikdoenietmeermee #bedanktaandiepaarmensen
#natuurlijkbeniksarcastischikhebmaar15preorders

https://untappd.com/user/OzzBier

• Dalim
OzzieMann schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:17:
Jeetje, na al die negatieve reacties van die paar mensen ben ik er wel klaar mee hoor. Laat maar die PS5, totaal niet de verbetering die sommige er van verwachten. Voor mij nu de reden om al mijn 20 pre-orders meteen te annuleren. #ikdoenietmeermee #bedanktaandiepaarmensen
#natuurlijkbeniksarcastischikhebmaar15preorders
Geef je een minuut voor het annuleren even een seintje? Dan ga ik alvast klaar staan :+

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Lol, een aantal mensen snel op de pik getrapt. Je mag best kritisch zijn toch bij een nieuwe console?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dalim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:52:

Edit:
Zou ik 15 euro extra betalen hiervoor, terwijl ik alles op de PS4 al bezit? Nee dat niet, maar voor degenen die het origineel niet hebben is de Ultimate Edition het absoluut waard.
Cool. Heb er zin in, heb geen PS4 dus is allemaal nieuw voor me. Zal dan eerst de remaster moeten spelen denk ik?

• Carn82
Andyk125 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Nieuwe technieken zoals raytracing zijn ook nog niet volwassen, op dit moment worden er nog allerlei trucjes gebruikt om de techniek schaalbaar te maken voor games. Vergeet niet dat raytracing maar een manier van belichten is, het aantal rays zal gedurende de hardware beter wordt meer worden en daardoor wordt de belichting ook nauwkeuriger. Men moet een keuze maken tussen nauwkeurigheid en snelheid. En elke game of engine gebruikt zijn/haar eigen manier op het beter te schalen.

De komende consoles zullen waarschijnlijk niet zo'n grote impact hebben als de meeste mensen verwachten. Vooral de launch games niet. Ontwikkelaars zullen nog moeten leren waar en hoe ze precies de games kunnen optimaliseren. Ontwikkelaars die PS5 only games ontwikkelen, zullen dit sneller leren dan games die multi patform zijn. Ook gebruiken ontwikkelaars vaak nog engines die ontwikkelt zijn op een oud platform, men zal deze wel updaten. Maar wanneer de nieuwe ontwikkelde engines beschikbaar zijn dan verwacht ik de grootste veranderingen.
Precies. Veel nieuwe features zullen sowieso in het begin van zo'n nieuwe cyclus zelden goed benut worden. Denk ook aan de SSD; complete engines en pipelines zullen omgebouwd moeten worden om hier echt het onderste uit de kan te gaan halen (dus niet alleen 'wat sneller laden'). Dat gaat allemaal niet over een nacht ijs. Om inderdaad nog maar te zwijgen over de keuzes die developers zelf gaan maken.

En zoals je zegt, raytracing is op de huidige hardware (a 499,-) meer een 'toffe feature' dan dat het een of andere gamechanger is; complexe AAA-games die volledige pathtracing gebruiken zullen we zeer waarschijnlijk niet gaan zien de komende generatie. Maar ik wil de hardware ook niet te kort doen; als je ziet wat men uit de huidige console hardware weet te persen maak ik me weinig zorgen; we zullen heus wel erg indrukwekkende games gaan zien :).

• Trishul
Grappig om te zien zeg, die 'zorgen' om de PS5. Ondertussen is de PS5 de enige console die op launch drie (!) grafische next-gen showcases heeft: Miles Morales, Demon's Souls en Godfall.
Dit komt dan naast de rest van de propositie, zoals QoL verbeteringen, snellere UI, 3000+ games speelbaar op launch in PS4, PS4pro of boosted mode, enz. Jim Ryan heeft al bevestigd dat 99% van de PS4 games werken op de PS5.

• Carn82
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Cool. Heb er zin in, heb geen PS4 dus is allemaal nieuw voor me. Zal dan eerst de remaster moeten spelen denk ik?
niets moet maar 'chronologisch' wel het juiste startpunt :)

• Dalim
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ja, maar let wel op dat de remaster los niet verkrijgbaar is. Het zit bij de Ultimate Edition van de Miles Morales (PS5) spel. Bij de Ultimate Edition krijg je dus de originele Spider-Man met alle DLC's erbij, remastered.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:27:
Grappig om te zien zeg, die 'zorgen' om de PS5. Ondertussen is de PS5 de enige console die op launch drie (!) grafische next-gen showcases heeft: Miles Morales, Demon's Souls en Godfall.
Dit komt dan naast de rest van de propositie, zoals QoL verbeteringen, snellere UI, 3000+ games speelbaar op launch in PS4, PS4pro of boosted mode, enz. Jim Ryan heeft al bevestigd dat 99% van de PS4 games werken op de PS5.
En niet te vergeten Ratchet & Clank ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dalim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Ja, maar let wel op dat de remaster los niet verkrijgbaar is. Het zit bij de Ultimate Edition van de Miles Morales (PS5) spel. Bij de Ultimate Edition krijg je dus de originele Spider-Man met alle DLC's erbij, remastered.
Ja die heb ik in pre-order staan nu :)

Verwijderd

[...]

Ehhh, hybrid rendering wordt de komende jaren nog toegepast. Hybride tussen Rasterization en raytracing dat is waar de hele tech op leunt....

Want een aantal dingen kan je gewoon beter doen met Rasterization

Heeft verder niks te maken met halve implementaties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2020 11:30 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:17:
[...]

Nee ik denk dat Sony vanaf nu tot de release niets meer zal mededelen, geen previews, geen user experiences. Als je nu nog niet besloten had om een PS5 te halen ga je hem toch niet met launch kunnen krijgen, dus waarom zouden ze nog wat aankondigen? [/sarcasme]
Je kunt dan wel sarcastisch doen, maar laten we even de feiten op een rijtje zetten:
- Na het hele 'we geloven in generaties' pleidooi van Sony moesten we via een blog erachter komen dat Spiderman: MM en Horizon ook op de PS4 uitkomen. Kortom, we moesten via een blog erachter komen dat Sony óók inzet op cross-gen games.
- Beperkte informatie over backward compatibility: wat doet een PS4 spel als je deze op PS5 speelt?
- Nog geen informatie over de console features. Wat kan deze console op OS niveau wat de PS4 niet kan?
- Spiderman: Remastered - je betaalt 20 euro meer voor deze 'next gen' versie voor zeer beperkte 'upgrades'.

En bovenal, het dialoog wat we hier voeren is vooral 'Sony zal wel', 'het is aannemelijk', 'doen ze vast wel'. Het zou op zijn minst helpen als Sony communiceert wanneer deze informatie gedeeld wordt.

Als je het houdt bij deze topic, dan is het aanloop naar release ronduit slecht in het kader van informatievoorziening.

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 15:49 ]

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Wat denk ik belangrijk is om mee te wegen in het vergelijken van de PS4 en PS5 is het feit dat we afgelopen generatie een mid gen upgrade hebben gehad in de vorm van de PS4 pro. Daardoor lijkt de sprong misschien minder groot, maar een eerlijke vergelijking zou zijn launch PS4 en launch PS5. Dan ga je dus van native 1080p 30 fps met een trage HDD naar native 4k met ray tracing op minimaal 30 fps en een razendsnelle SSD.. En daarbij hebben we op PS5 in verhouding al veel meer games op 60 fps gezien. En ook maken we een flinke sprong op CPU gebied, waarvan de potentie in remasters en in oudere engines natuurlijk nog helemaal niet benut worden.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
SD5k schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Excuses, maar als je zoiets zegt snap je echt niet waar je het over hebt. Sony levert de hardware en tools, ontwikkelaars moeten zelf keuzes maken waar ze prioriteit aan geven. Er komen echt wel games aan die er prachtig uitzien en op 60fps draaien, maar er zullen vast ook games komen die er nog mooier uit zien en dan op 30fps draaien, dat bepaalt de ontwikkelaar zelf.
Maar dan kan het toch wel tegenvallen hoe Spiderman uitpakt, ook omdat ze geld voor de patch/update vragen. Tuurlijk zullen er betere implementaties en voorbeelden komen. Zeker als er compleet nieuwe games gemaakt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 01-10-2020 11:38 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31
BM schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:20:
[...]

Ik zal vast wel een zeikerd zijn, maar help me ff. Character ziet er goed uit, maar waar kijk ik verder naar waar ik door weggeblazen moet worden? Achtergrond is te fuzzy om wat zinnigs over te zeggen, en reflectie, tja, niet bepaald de 1e game die die heeft, maar ik heb het idee dat we nu "RT" een dingetje is we elke reflectie helemaal halleluja (moeten) vinden.

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er echt goed uit, en de gameplay demo van paar weken terug was (qua gfx) beter dan ik had verwacht, maar ik krijg een beetje het idee dat elke scene met een reflectie en meer dan 2 particle effects tegenwoordig als het 8e wereldwonder gezien word, terwijl dat voorheen natuurlijk ook allemaal kon (met andere technieken misschien, maar toch).

Edit: het is wel de 1e game die links de bomen in herfstmodes heeft, en ze in de reflectie al in wintermodes heeft staan
Er zijn wat dingen om op te letten in de spidey comparison plaatjes:
1. De huid, de huid op de PS4 is te donker eigenlijk, je kunt op de ps5 goed zien dat ze beter gebruik maken van sub-surface scattering. Licht houd niet op bij de huid, het gaat erdoor.
2. De Bril -> Reflections van de lichten
3. De ogen -> reflectie van lichtbron in retina van de ogen.
4. Het haar -> Echt haar glanst een beetje in het licht. Je kunt zeker in de trailer goed zien dat dit op de PS5 afhankelijk is van de lichtbron en op de PS4 pro niet.

Je kunt het mooier vinden of niet, maar qua skin/reflection simulatie is het wel een stuk realistischer dan het origineel op de PS4

Computer says no

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:14
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:45:
Is dit al gepost? GT7 info.

https://www.playstation.com/en-us/games/gran-turismo-7/

Stunning visuals: Marvel at rendering quality through ray tracing, with support for 4K, HDR, and a targetd 60 FPS frame rate.*

Fast loading: Go to race events quickly, gather in lobbies and receive friend invites extremely quickly with an ultra-high speed SSD. Select from a huge variety of cars with no load times.

Adaptive triggers: Feel the contrast in brake pedal weight at different sensitivity ranges, the vibrations from the ABS and variation in throttle pedal weight on different types of cars. Haptic feedback: Experience the feeling of tire contact with the road, and subtle bumps on the road surface.

Tempest 3D AudioTech: Sense the position of other cars and drivers around you through sound. Hear clear 3D Audio positioning and spatial expression of depth and height in replays.
Toevallig werd ik net ook getriggerd door een notificatie hiervan.
Zou het dan toch gebeuren?
Je weet het met PD maar nooit, die zijn meester in het verschuiven van release dates.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
We kunnen ook proberen om elkaars mening te accepteren ipv elkaar aan te vliegen. Maakt het topic er niet leuker op, toch? Niet eens met iemand? Reageer met argumenten of laat het gewoon gaan joh. Mensen mogen volgens mij best commentaar leveren. Mensen mogen ook enorm dol zijn op de verbeteringen.

• bram1984
schumi2004 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Toevallig werd ik net ook getriggerd door een notificatie hiervan.
Zou het dan toch gebeuren?
Je weet het met PD maar nooit, die zijn meester in het verschuiven van release dates.
Neuh volgend jaar ergens denk ik. Q2/Q3 is mijn gok met R&C in Q1 en Horizon Forbidden West in Q4. Je moet de boel ook een beetje uitsmeren natuurlijk. Oh en dan God of War nog, pff. Stel die maar uit naar 2022 dan. :P

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Kalder schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Ja schandalig, zou het niet pikken als ik jouw was en maar geen PS5 preorderen want Spiderman en Horizon zijn de enige spellen ervoor en zien er hetzelfde uit op de PS4.
Als dit je reactie is, dan snap je niet waar het om gaat. Het gaat erom dat Sony gecommuniceerd heeft in generaties te geloven, als sneer naar Microsoft die wél aangegeven heeft dat in de eerste jaar/ twee jaren vooral cross-gen games uit zullen komen en communiceerde dat zij de featureset van next-gen maximaal willen benutten. Dat was voor hun argument waarom de Dualshock 4 niet ondersteund wordt op de PS5.
- Het feit dat Spiderman: MM en Horizon niet alleen op de PS5 uit komen, maar ook op de PS4 is ontdekt via een blog post. Een blog! Ze doen hierin niks anders dan Microsoft, terwijl ze wel een sneer uitdelen naar Microsoft. Ze zijn gewoon niet eerlijk.
- Ten tweede. Als er cross-gen games uit zullen komen voor zowel PS4 en PS5, waarom wordt de DualShock 4 dan niet ondersteund op de PS5? Wederom een BS verhaal. Waarom zou ik met een Dualshock 4 horizon wel op de PS4 kunnen spelen maar niet op de PS5?
Beperkt? Ik heb vernomen dat 99% van de PS4 games zal werken. Is voor mij genoeg informatie.
Wat is werken? In welke modus zullen ze draaien? Als ik een PS4 spel speel op de PS5, wat doet het dan voor de prestaties? Voor de laadtijden?
Nee de console zal wel geen nieuwe features hebben, we krijgen gewoon een veredelde PS4 Pro V2
Weet jij meer over nieuwe features dan?
Sony heeft 2 weken geleden nog een uitbebreide showcase gehad, sorry dat het bij Sony meer draait om de games dan om de UI.
Ah de games showcase waarin ze nog vol hielden dat Spiderman MM en Horizon PS5 exclusives waren, en dit in een blog na de showcase is ontkracht. De showcase waarin ze meerdere games als exclusive hebben betiteld terwijl dit tijdelijke exclusives zijn... die showcase ja

Als ik zo moet beoordelen wat voor jou de drempel is om PS5 te kopen, dan is die laag. Jij bent 0 kritisch en vindt alles prima.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-10-2020 11:51 ]

• Segafreak83
Kalder schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Als MS nou wat next gen games draaiende op een Series X zou laten zien, konden wij Sony fans ook hun graphics afzeiken op iedere misplaatste pixel.
Sony heeft anders ook nog niets laten zien op een PS5. Als je in die tekst trapt bij die trailer: "recorded on a PS5" dan ben je zeker de trailer van Watchdogs vergeten.. Was een flinke "downgrade" toen de game uit kwam..

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01 13:43
Carn82 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
En zoals je zegt, raytracing is op de huidige hardware (a 499,-) meer een 'toffe feature' dan dat het een of andere gamechanger is; complexe AAA-games die volledige pathtracing gebruiken zullen we zeer waarschijnlijk niet gaan zien de komende generatie. Maar ik wil de hardware ook niet te kort doen; als je ziet wat men uit de huidige console hardware weet te persen maak ik me weinig zorgen; we zullen heus wel erg indrukwekkende games gaan zien :).
Maar voor de prijs van €499,- kan men ook niet verwachten dat de hardware uiteindelijk resultaten bereiken die een €3000,- desktop PC op dit moment nog niet eens kan behalen. Men moet ook realistisch blijven. Het is al knap om voor dat geld een console te kunnen aanbieden die 4k games kan draaien.

Iets wat ik wel mis bij de nieuwe generatie consoles zijn de indrukwekkende en baanbrekende games. Elke generatie was er wel een game die er uit sprong, waarbij men dacht wat zou het geweldig zijn als games er echt zo uit zien. Meestal kon men het niet helemaal waarmaken, maar men zat er toch dicht bij. Het ontwikkelen van games duurt tegenwoordig net zo lang, soms zelf langer als het ontwikkelen van een nieuwe console dat dit wel echt iets is wat ik mis bij de nieuwe generatie consoles. Al ziet de Ratchet & Clank Rift Apart er wel geweldig uit.

Vooral de demo van de nieuwe Unreal Engine 5 op de PS5 liet toch duidelijk zien dat we ons echt geen zorgen hoeven te gaan maken dat games er slecht uit zullen zien op een console. Als ze de kwaliteit en grafische pracht van die demo kunnen evenaren in een complete game dan is dat wat mij betreft meer dan genoeg.

• Kalder
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Sony heeft anders ook nog niets laten zien op een PS5. Als je in die tekst trapt bij die trailer: "recorded on a PS5" dan ben je zeker de trailer van Watchdogs vergeten.. Was een flinke "downgrade" toen de game uit kwam..
WatchDogs is natuurlijk een Ubisoft game, die hebben een handje van downgraden.
Er zijn ook genoeg gevallen te noemen waar geen downgrades maar juist upgrades te zien waren, vooral met de eerste beelden van R&C en die laatste trailer zie je toch een zeer zekere upgrade.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 01-10-2020 11:53 ]

• Trishul
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Eerlijk is eerlijk; in de laatste games showcase lieten ze zelfs netjes weten dat FF16 op PC gecaptured was, dus ik vind best dat we Sony hierbij voordeel van de twijfel mogen geven. Ze hebben verder ook niet gelogen over gameplay beelden, kijk maar naar de uitgebreide gameplay video van DS. Dus ik geloof PS wel.

Sony is geen Ubisoft. Sony is niet de Sony van 2005. Simpel.
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Eerlijk is eerlijk; in de laatste games showcase lieten ze zelfs netjes weten dat FF16 op PC gecaptured was, dus ik vind best dat we Sony hierbij voordeel van de twijfel mogen geven. Ze hebben verder ook niet gelogen over gameplay beelden, kijk maar naar de uitgebreide gameplay video van DS. Dus ik geloof PS wel.

Sony is geen Ubisoft. Sony is niet de Sony van 2005. Simpel.
En daarbij, omdat een spel gedowngraded is, betekent het niet automatisch dat het origineel niet op de console gecaptured was.. maar dat het het uiteindelijk kennelijk niet lekker liep op de console op die manier.

• Kalder
Raem schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Het schijnt dat er een DualSense bij de PS5 wordt geleverd. Super handig!
Ja plus PS4 games kun je prima op de PS5 spelen met een DualShock 4. Dus ook als je Horizon 2 op de PS4 koopt en niet de upgrade naar PS5 doet, zou je die ook moeten kunnen spelen met de DualShock, alleen de PS5 versie niet.

• Kalder

Trailers niet geloven :F Er valt weinig te geloven aan trailers, je kunt misschien geloven dat het er niet zo uit komt te zien, maar waarom kijk je uberhaupt naar die trailers dan als je ze toch niet gelooft?

[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 16:10 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Ik ga met jou geen gesprek meer aan, heeft totaal geen zin.

Zie liever eerst dingen in het echt / persoonlijk, dan dat ik trailers geloof.
Ik zie het ook liever persoonlijk dus daar zijn we het over eens. Maar je vind het dus wel prima om het in het negatieve te trekken zonder dat je het gezien hebt?

Verwijderd

Uncharted 4 was/is een downgrade, dus ook Sony/ND is geen uitzondering.
Men is enthousiast maar tegelijk ook sceptisch, het is wel begrijpelijk en niets mis daarmee IMHO.

• Segafreak83
Kenny_026 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Ik zie het ook liever persoonlijk dus daar zijn we het over eens. Maar je vind het dus wel prima om het in het negatieve te trekken zonder dat je het gezien hebt?
Temper liever de verwachting, dat de kans op teleurstelling kleiner is.

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 16:10 ]

Verwijderd

Ik vind het echt top dat Sony ons lekker maakt met beelden van games die eraan komen, ziet er gewoon allemaal top uit.

Kijk ook erg uit naar de controller recent al wat extra info over vrijgekomen hoe dat moet gaan voelen van brake pressure tot alternative fire modes goed dat Sony ook inzet op next gen controller ontwikkelingen

Laat dit getroll, ZEKER gezien de afgelopen 12 uur, nou eens alsjeblieft achterwege.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 01-10-2020 19:25 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31
Voor iedereen die struikelt over "halfbakke" RT implementaties.

Zelfs de komende generatie heeft bij lange na niet genoeg power om "True Real Time RT" te ondersteunen, zowel de PC, Xbox als Playstation kunnen dat simpelweg nog niet.
Iedere vorm van Raytracing is op de komende generatie een minimale/selectieve vorm van RT. De ene developer gebruikt het voor shadows, de ander voor reflecties, weer een ander voor geluid. Dan nog zelfs wanneer ze het implementeren dan zijn het vaak simulaties met enkele tot tientallen "Rays", nog lang niet de honderduizenden tot miljoenen die nodig zijn als je van RT based rendering wilt spreken zoals men in Hollywood doet met grote rendering farms.

Ook in de komende generatie is het dus nodig om her en der consessies te doen. Maargoed het is in ieder geval iets en het zal de komende jaren zeker niet perfect zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 01-10-2020 17:05 ]

Computer says no

Verwijderd

Meekoh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:06:
En voor iedereen die aan het struikelen is over "halfbakke" RT implementaties.

Zelfs de komende generatie heeft bij lange na niet genoeg power om "True Real Time RT" te ondersteunen, zowel de PC, Xbox als Playstation kunnen dat gewoon simpelweg nog niet.
Precies dit, waarschijnlijk de generatie na PS5/XSX nog steeds niet.
Ik had liever gezien dat men op 4K/60 ging focussen dan een beetje "bling" dat zware performance hit met zich mee brengt (zowel PlayStation als Xbox).

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Meekoh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:06:
En voor iedereen die aan het struikelen is over "halfbakke" RT implementaties.

Zelfs de komende generatie heeft bij lange na niet genoeg power om "True Real Time RT" te ondersteunen, zowel de PC, Xbox als Playstation kunnen dat gewoon simpelweg nog niet.
Iedere vorm van Raytracing is op de komende generatie een minimale/selectieve vorm van RT. De ene developer gebruikt het voor shadows, de ander voor reflecties, weer een ander voor geluid. Dan nog zelfs wanneer ze het implementeren dan zijn het vaak simulaties met enkele tot tientallen "Rays", nog lang niet de honderduizenden tot miljoenen die nodig zijn als je van RT based rendering wilt spreken zoals men in Hollywood doet met grote rendering farms.

Ook in de komende generatie is het dus nodig om her en der consessies te doen
Ja dat is helemaal waar. Maar ik game inmiddels al een jaar of 30 en ik heb nog nooit een generatie meegemaakt waarbij een developer geen concessies heeft hoeven doen. Gaat ook nooit gebeuren lijkt me.

Ik wordt gewoon enthousiast van het materiaal wat we te zien krijgen omdat ik weet dat next gen voor de deur staat. Als ik daarna een grafisch fantastische game download uit de store die eerst door gebrekkige snelheid van psn 13 uur bodig heeft om te downloaden, me er drie keer met een blue screen uit gooit en waarvan de gameplay zuigt, dan ga ik wel klagen wat er mis is met next gen. Laten we tot die tijd gewoon rustig afwachten en genieten wat er mogelijk komen gaat. Dit maken we eens per decennia mee, laten we er dan gewoon van genieten ipv van deze azijnzeikerij.

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 16:13 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Admin Softe Goederen
Modbreak:volgens mij word het tijd om ff af te gaan koelen. Deze gaat ff dicht, ik ga na de lunch wel puinruimen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Volgens Sony heeft Spider-Man Remastered op de PlayStation 5 vrijwel geen laadtijden
*O*
Ben echt benieuwd naar de de snelste SSD die ooit in een console is gestopt. Ik denk dat mensen dit echt gaat verrassen :)
Raar idee dat zelfs de meeste PC SSD's langzamer zijn.

Ik gok op hier een daar een stransitie schermpje of animatie van hoogstens 3 seconden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2020 18:31 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:12
Krijg het niet echt warm van al die next-gen beelden,ook niet gek hè. Als je ziet hoe de sony exclusieves op ps4 uitzien.

*knip* maak dan een TR aan

[ Voor 62% gewijzigd door Geronimous op 01-10-2020 19:11 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Dankjewel :)

Maar Kenny boven je heeft er al op geantwoord.

Daarnaast zijn ze, gedurfd, afgestapt van de oude vertrouwde vorm. En ik denk dat ze dat alleen zouden doen als ze 101% zeker zijn van hun zaak.

Het is natuurlijk geen textures op de triggers, maarja het is een begin :)

• Kalder
@bovenstaande, en natuurlijk de 50% extra accucapaciteit niet vergeten

[ Voor 178% gewijzigd door Kalder op 01-10-2020 18:07 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Apple TV app + Homekit support naar de PS5
Update: 9to5Mac has learned that Apple is also working with Sony to bring the Apple TV app to PlayStation consoles. Our anonymous source also believes HomeKit support could arrive at some point but that feature may not launch at the same time as the Apple TV app.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Recon24 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:07:
Apple TV app + Homekit support naar de PS5

[...]
Ik ben geen Homekit, of tegenhanger, gebruiker maar wat zou Homekit integratie mogelijk maken? Automatisch dicht doen van gordijnen? Verlichting in de juiste stand? Zoiets zou wel gaaf zijn.

• Trishul
sorted.bits schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Hier ben ik dus ook benieuwd naar, naar de verschillen tussen de Pro edities Spiderman en de PS5, even los van de laadtijden natuurlijk.

Daarnaast zijn er natuurlijk wel meer 'next-gen' games beschikbaar, want er staan voor een groot aantal games al next-gen patches klaar. Ok, dat zijn geen nieuwe games, maar het grafische geweld heb ik wel zin in bij veel games.
Same here. Wat we zullen gaan zien is dat de games met dynamische aspecten (zoals framerate en resolutie) voor de ps4pro modus, op launch een hogere framerate en resolutie op de PS5 zullen vasthouden. Zoals een GoW die stabiel 60fps draait. Dit staat dan nog los van PS5 patches, want bv. zo'n GoW of GoT zou met een relatief simpele patch 4k60 moeten draaien op PS5, gezien het grote raw performance verschil met de ps4pro.
Caayn schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Ik ben geen Homekit, of tegenhanger, gebruiker maar wat zou Homekit integratie mogelijk maken? Automatisch omlaag dicht doen van gordijnen? Verlichting in de juiste stand? Zoiets zou wel gaaf zijn.
Inderdaad, dat je hele huis in game-modus gaat als je de PS daar opdracht toe geeft :*)

• Kalder
poor Leno schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Inderdaad, dat je hele huis in game-modus gaat als je de PS daar opdracht toe geeft :*)
Wanneer komt Dolby RGB? :9~

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 17:44
sorted.bits schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Hier ben ik dus ook benieuwd naar, naar de verschillen tussen de Pro edities Spiderman en de PS5, even los van de laadtijden natuurlijk.

Daarnaast zijn er natuurlijk wel meer 'next-gen' games beschikbaar, want er staan voor een groot aantal games al next-gen patches klaar. Ok, dat zijn geen nieuwe games, maar het grafische geweld heb ik wel zin in bij veel games.
Blijft een beetje de vraag hoe next gen het gaat zijn met de patches. Even los van de 2 generatie games (AC, CP2077), zullen een deel van de games nog niet op een engine draaien die geschikt is voor ps5. Dus RT toevoegingen. Vermoed dat de meeste verbeteringen zijn zoals bij MS. Dus wel 4K met max frames 30-60 fps..
Zie niet in waarom de gamestudios enorm veel moeite gaan steken in oude games om de boel eens goed op te frissen. Het zal niet snel tot nieuwe sales leiden aangezien waarschijnlijk al veel mensen de ps4 versie hebben liggen. Alhoewel remasters zijn daarentegen wel hip, dus misschien zien we wel veel PS5 remasters :D

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48
Ik heb het over de nieuwe Miles Morales. Dit geloof ik wel en vind ik leuk, maar niet 'raytracing' genoeg 😃.

Ik wil eigenlijk gewoon DF een Pro en een PS5 exact dezelfde game laten analyseren en de verschillen laten zien. Ja, ik ben een nerd.
cold_as_ijs schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Blijft een beetje de vraag hoe next gen het gaat zijn met de patches. Even los van de 2 generatie games (AC, CP2077), zullen een deel van de games nog niet op een engine draaien die geschikt is voor ps5. Dus RT toevoegingen. Vermoed dat de meeste verbeteringen zijn zoals bij MS. Dus wel 4K met max frames 30-60 fps..
Zie niet in waarom de gamestudios enorm veel moeite gaan steken in oude games om de boel eens goed op te frissen. Het zal niet snel tot nieuwe sales leiden aangezien waarschijnlijk al veel mensen de ps4 versie hebben liggen. Alhoewel remasters zijn daarentegen wel hip, dus misschien zien we wel veel PS5 remasters :D
Inderdaad, maar games die bijvoorbeeld op de PC al Raytracing ondersteunen, zou het daadwerkelijk veel werk zijn om dat voor nieuwere games op de PS5 en de XSX er in te patchen?

[ Voor 48% gewijzigd door sorted.bits op 01-10-2020 18:37 ]

• Kalder
sorted.bits schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:35:
[...]

Ik heb het over de nieuwe Miles Morales. Dit geloof ik wel en vind ik leuk, maar niet 'raytracing' genoeg 😃.

Ik wil eigenlijk gewoon DF een Pro en een PS5 exact dezelfde game laten analyseren en de verschillen laten zien. Ja, ik ben een nerd.
Ah ja daar is nog geen vergelijking van aangezien we hem nog niet op de PS4 gezien hebben.
Vond wel deze, een vergelijking tussen Spider-man op de PS4 (2018) en Miles Morales op de PS5:
[YouTube: Marvel's Spider Man: Miles Morales vs Original | 4K Gameplay Gpaphics Comparison | PS4 vs PS5]

• Trishul
Caayn schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Ik ben geen Homekit, of tegenhanger, gebruiker maar wat zou Homekit integratie mogelijk maken? Automatisch dicht doen van gordijnen? Verlichting in de juiste stand? Zoiets zou wel gaaf zijn.
Hm interessant. Misschien dat met homekit integratie, je via je devices in het Apple ecosysteem (iPhone/iPad/Mac/Apple watch etc) je PS5 opdrachten kunt geven of er commando's naar kunt sturen via Siri. Misschien heeft de PS5 ook wel Siri in de Apple App, dat werkt via de PS camera of de dualsense microfoon...

Overigens, als er dan al een Apple tv app en homekit integratie komt op de PS5, dan is Airplay 2 compatibiliteit ook geen gekke gedachte meer. Op de Sony tv's zit het al.

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 17:44
sorted.bits schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:35:
[...]

[...]

Inderdaad, maar games die bijvoorbeeld op de PC al Raytracing ondersteunen, zou het daadwerkelijk veel werk zijn om dat voor nieuwere games op de PS5 en de XSX er in te patchen?
Denk dat het sterk aan de enigne implementatie ligt of het makkelijk is. RT op de PC is natuurlijk via Nvidia en DX gebeurd. Sony zal zijn eigen framework hebben.
De development units zijn nu al een jaar of wat uit? Zo zal het framework wel bekend zijn en al in verschillende nieuwe engines geimplenteerd zijn.
Nu zal het heel erg aan de engine liggen hoe makkelijk het is aan te passen. Sommige kan het relatief makkelijk aan te passen zijn in een bepaalde game engine maar dan moet er ook nog goed getest worden..... Zal natuurlijk allen gebeuren met games waar ze verwachten nog veel te verkopen om het ontwikkel werk te financieren. De rest zal wel de framecap aanpassen ofzo. Hoop dat met name de games van afgelopen jaar ons kunnen gaan verrassen (TLOU2, GoT). Maar ik zal er niet minder om slapen als het niet gebeurd. Ga sowieso wel van die games genieten :)

Verwacht overigens dat voor de XBOX hier het meeste moeite in wordt gestoken, MS zal daar wel wat geld tegenaan gooien aangezien ze verder niet echt first party/console exclusives nieuwe games hebben op dit moment om mensen naar de console te trekken

PS mijn kennis van consoles SW is niet heel groot, maar dit lijkt mij een beetje hoe het in elkaar zit op basis van mijn 101 SW kennis :D

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Chappeau mannen, in zo'n korte tijd alweer een slotje

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
En weer open na opschoning.

Het lijkt me ten overvloede maar:
-Geen versus discussie
-Niet op de man.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 01-10-2020 19:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
En weer een launch titel erbij. Op de PS4 had ik geen fuck te doen. Op de PS5 moet ik kiezen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Net maar even besloten welke spellen en accessoires.
Het is geworden een extra PS5 controller, Demon's Souls (heb ik op de PS3, maar daar de savegame kwijt geraakt. Wil voor de PS5 maar eens opnieuw beginnen. Daarnaast Sackboy. Leuk wellicht voor ons en onze dochter van 6,5 dan bijna 7.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jeetje, wat is hier gebeurd vandaag :D Ben ook even buiten de deur geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXGTu9pZke0tgzwZI0TcY2h9KZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QypVzRPVHaVlsoKizUpN8ttt.gif?f=user_large
Arunia schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:33:
Net maar even besloten welke spellen en accessoires.
Het is geworden een extra PS5 controller, Demon's Souls (heb ik op de PS3, maar daar de savegame kwijt geraakt. Wil voor de PS5 maar eens opnieuw beginnen. Daarnaast Sackboy. Leuk wellicht voor ons en onze dochter van 6,5 dan bijna 7.
Vergeet het voorgeïnstalleerde Astro's Playroom niet. Lijkt me ook leuk voor de jongere spelertjes!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@kazuka dat dachten we inderdaad ook al. Maar konden het niet meer vinden.

We hebben net little big planet 1 even opgestart. Wel grappig weer.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:12
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:31:
En weer een launch titel erbij. Op de PS4 had ik geen fuck te doen. Op de PS5 moet ik kiezen.

[Twitter]
ja klopt he, had alleen killzone. En rest alleen maar upgrades van ps3 (fifa,cod,bf) blijf het jammer vinden dat GT7 niet meteen op de release komt dan was het helemaal super.

Denken jullie dat last of us 2 met een ps5 upgrade komt, moet die nog spelen :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Pagina: 1 ... 193 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden