• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik gebruikte rest-mode vaak tussen sessies gedurende de dag.
(even gaan eten, of een break, of even een boodschap down.)
aan het einde van de dag ging hij gewoon uit.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Erapaz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:57:
[...]

Om de een of andere reden gebruikte ik dat met de PS4 niet, toch het idee dat ik dan een Computer weken lang ongebruikt stand-by had, terwijl de switch meer een tablet is met always on.
Gebruik het al 7 jaar sinds dag 1. Heerlijk al die updates die automatisch binnengehaald worden, controller kunnen opladen, aankopen kunnen pushen en meteen verder kunnen gaan waar je bent gestopt.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
M a r c o schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:05:
ik gebruikte rest-mode vaak tussen sessies gedurende de dag.
(even gaan eten, of een break, of even een boodschap down.)
aan het einde van de dag ging hij gewoon uit.
Bij mij eindigde even rusten vaak in een aantal weken/maanden niet gamen. De switch games kunnen de kids meekijken, dus dan kan ik vaker even een uurtje doen.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:32
Nieuwe Astrobot screenshots :)

https://www.pushsquare.co...are_gorgeous_and_adorable

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tM7omlC5IVlZbUhO0TOZbLsD4b4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ENm9CCsJWQq0Kjv36FYyQm5l.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Gusev op 30-09-2020 19:29 ]

B-Bandit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:40:
Als PlayStation fan van het eerste uur vind ik het jammer dat het erop lijkt dat de PS5 niks gaat doen met hoogtekanalen (bv Dolby atmos).

[Twitter]
Het feit dat ze het zo sterk promoten voor de XSX en je van Sony alleen iets over 3d-audio hoort sterkt mij in dit vermoeden. Zeer jammer voor mensen die hebben geïnvesteerd in een Atmos setup (zoals ik :+ ).

Dat wordt wellicht een XSX erbij 8)7
Huh wat, 'alleen iets over 3D' :? Heb je helemaal niets mee gekregen van wat de PS5 gaat doen met audio?

Dat gaat nog verder dan Atmos..
https://www.whathifi.com/...t-is-it-how-do-you-get-it

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-01 01:20

lorenzopot

fenomenaal

Carn82 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:39:
[...]

En een 'normale' (cutscene) trailer:

[YouTube: Marvel's Spider-Man Remastered | PS5]

Ik weet niet of ik blij ben met de nieuwe look van Peter :/
Ik vind Peter er persoonlijk veel beter uit zien, wel ook meer zoals Tom Holland inderdaad

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33
poor Leno schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:26:
[...]

Huh wat, 'alleen iets over 3D' :? Heb je helemaal niets mee gekregen van wat de PS5 gaat doen met audio?

Dat gaat nog verder dan Atmos..
https://www.whathifi.com/...t-is-it-how-do-you-get-it
Ik heb alles gelezen wat er over de Tempest engine is geschreven en gezegd. En het artikel waar jij naar verwijst soms het mooi op met het volgende:
If you can indeed enjoy PS5 3D audio by simply plugging a pair of standard wired headphones into the DualSense controller, it will be great from the perspective of making it available to all. But telling someone with a full Dolby Atmos speaker system costing thousands that they need to use headphones to get the best sound is going to be rather galling, even if it's just for the short term.

And will PS5 3D audio really be compatible with lots of standard home cinema products in the future? That certainly sounds like a huge undertaking to us - it's not as if Sony's 360 Reality Audio format for music has gone far and wide in terms of devices.
Het komt erop neer dat ik thuis 9 speakers heb staan en hangen en 1 subwoofer, 10 kanalen in totaal. Maar straks geen gebruik kan maken van die meerwaarde doordat Sony ervoor heeft gekozen de 3d-Audio (bij launch) te focussen op headsets. Hoe dat in de toekomst eruit gaat zien is onduidelijk. Maar er zijn niet veel mogelijkheden. Als ik de PS5 rechtstreeks aansluit op mijn Denon x3700h (nieuwste generatie met HDMI 2.1) moet er of een Atmos of een DTS:X bitstream uit die PS5 komen voor de hoogte kanalen. Regulier PCM geluid gaat maar tot 7.1. Of Sony moet een nieuw formaat ontwikkelen en alle receiverbouwers zo ver krijgen dat ze die gaan ondersteunen. Afwachten dus maar.

[ Voor 22% gewijzigd door B-Bandit op 30-09-2020 19:35 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Carn82 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:51:
[...]

https://blog.playstation....-man-remastered-detailed/

[...]

Tja, ik lig er verder niet wakker van maar ik vraag me dan af of het niet gewoon een geld-kwestie was. Mogelijk dat Bubniak zei "nieuwe versie? dan wil ik weer centen vangen!" oid :P

Edit: even de gemaakte keuzes qua model daargelaten; toch wel een stuk netter:

[Afbeelding]

Nog wat meer vergelijkingen: [Twitter]
Schrok eerst wel want ineens compleet anders. Maar na even aan wennen is het wel beter. Oogt nu meer als een 23 jarige. Ergens een combi tussen tom holland, andrew garfield en jesse eisenberg :+
Maar gameplay ziet er zeer smooth uit. Alleen waar ik al voor vreesde word wel beetje waar, raytracing is super gaaf maar in snelle beelden amper te zien. Maar erdoor is de game niet heel anders dan ps4 versie op de 60fps na. Gaaf voor de screenshots maar ook erg zwaar.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
B-Bandit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:33:
[...]

En het artikel waar jij naar verwijst soms het mooi op met het volgende:

[...]
Inderdaad. Ik ben zelf erg wel benieuwd naar de resultaten met Tempest (ik speel overigens gewoon met een stereo-setup) maar het feit dat Sony gekozen heeft voor een eigen oplossing is simpelweg 'vervelend' als je juist apparatuur in huis hebt die gebruik maakt van een wereldwijd geaccepteerde standaard.

Verwijderd

[...]

Ik heb alles gelezen wat er over de Tempest engine is geschreven en gezegd. En het artikel waar jij naar verwijst soms het mooi op met het volgende:

[...]

Het komt erop neer dat ik thuis 9 speakers heb staan en hangen en 1 subwoofer, 10 kanalen in totaal. Maar straks geen gebruik kan maken van die meerwaarde doordat Sony ervoor heeft gekozen de 3d-Audio (bij launch) te focussen op headsets. Hoe dat in de toekomst eruit gaat zien is onduidelijk. Maar er zijn niet veel mogelijkheden. Als ik de PS5 rechtstreeks aansluit op mijn Denon x3700h (nieuwste generatie met HDMI 2.1) moet er of een Atmos of een DTS:X bitstream uit die PS5 komen voor de hoogte kanalen. Regulier PCM geluid gaat maar tot 7.1. Of Sony moet een nieuw formaat ontwikkelen en alle receiverbouwers zo ver krijgen dat ze die gaan ondersteunen. Afwachten dus maar.
Tja dat is gewoon zo, elke kamer is anders en elke Dolby setup ook, of zit je in een perfecte gesloten vierkante kamer met geluidsisolatie ?

Met koptelefoon haal je al veel variabelen weg en met die Tempest audio selecteer je een profiel wat bij de shape van je gehoor/hoofd past.
[...]

[...]

Ik verwacht idd een DTSx als er geen DA wordt ondersteund.

Ik denk ook niet dat het heel lang gaat duren voordat alles werkt op andere systemen behalve headsets.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:06
ik snap het helemaal , dat als je de mogelijkheid hebt tot Atmos je die wil gebruiken....

Echter denk ik dat van de gamers er maar een heel klein percentage is wat echt zijn boxen heeft ophangen in de woonkamer in Atmos styl.

• Erapaz
[...]

[...]

Ja, de audio beleving is nu eenmaal beter met een headset, dan kan je wel 11 speakers gekocht hebben, maar meer is niet altijd beter. Daarnaast zal het overgrote deel van de mensen die een console koopt geen 10+ speakers hebben.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:00

Superkiwi

Hoi doei

Erapaz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:42:
[...]
Ja, de audio beleving is nu eenmaal beter met een headset.
Dan heb jij zeker niet heel goede audio thuis staan ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Erapaz
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:46:
[...]

Gewoon stereo met B&W 6 serie zuilen aan een Marantz versterker. Heb veel setups geprobeerd en zelfs nog overwogen plafond speaker in te laten frezen, maar het is veel gedoe voor weinig extra.
Met een stereo headset kun je nu eenmaal perfect het geluid plaatsen, onafhankelijk van iemand zijn setup thuis. De kans op succes is daarmee veel groter met een mainstream product als een game console.

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Volgens mij nog niet gedeeld:

https://www.playstation.com/en-us/ps5/games/ (Met voor sommige pre-order mogelijkheid)

https://www.playstation.com/nl-nl/ps5/games/ (Helaas nog zonder pre-order mogelijkheid)

[ Voor 3% gewijzigd door GK87 op 30-09-2020 19:53 . Reden: Nevermind, wel al gedeeld zo te zien ]

• bram1984
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:46:
[...]

En @B-Bandit: blijft een terugkomende discussie en dito demo, maar met speakers creëer je volgens mij nooit een dergelijk scenario zoals dit met een koptelefoon op. Zo'n zak die over je hoofd getrokken wordt of een tondeuse die met zoveel nauwkeurigheid achter je hoofd langs gaat. En hoe simuleren speakers audio die zich onder je bevindt? Kan dat? Serieuze vraag dit.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33
Erapaz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:42:
[...]

Ja, de audio beleving is nu eenmaal beter met een headset, dan kan je wel 11 speakers gekocht hebben, maar meer is niet altijd beter. Daarnaast zal het overgrote deel van de mensen die een console koopt geen 10+ speakers hebben.
Eens, daarom begrijp ik ook dat ze zich in eerste instantie focussen op de headset. Het is echter zonde als ze daarbij de mensen met wel een dergelijke setup links laten liggen.

Het had en kan naar mijn idee vrij simpel door de Tempest engine zijn output te laten encoden in DTS:X of Atmos....maar ja dat kost inderdaad licenties. Het feit dat ze er niks over melden en er op internet behoorlijk over gespeculeerd wordt, doet mij vermoeden dat het er niet of niet in de gewenste vorm komt. Anderzijds, Sony is wel kampioen zwijgen en niet reageren op geruchten.

@bram1984 Eens hoor. Maar zoals ik al aangaf, het een sluit het ander niet uit. Vind het super vet dat Sony dit heeft bedacht en eigenlijk toegankelijk maakt voor iedereen. Maar zou echt zonde zijn als ze niet verder gaan dan dat. Ik vind gamen met een headset ook gaaf, maar op sommige dagen is gamen met volume op max ook vet 8)

[ Voor 15% gewijzigd door B-Bandit op 30-09-2020 19:55 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Erapaz
B-Bandit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:53:
[...]

Eens, daarom begrijp ik ook dat ze zich in eerste instantie focussen op de headset. Het is echter zonde als ze daarbij de mensen met wel een dergelijke setup links laten liggen.

Het had en kan naar mijn idee vrij simpel door de Tempest engine zijn output te laten encoden in DTS:X of Atmos....maar ja dat kost inderdaad licenties. Het feit dat ze er niks over melden en er op internet behoorlijk over gespeculeerd wordt, doet mij vermoeden dat het er niet of niet in de gewenste vorm komt. Anderzijds, Sony is wel kampioen zwijgen en niet reageren op geruchten.

@bram1984 Eens hoor. Maar zoals ik al aangaf, het een sluit het ander niet uit. Vind het super vet dat Sony dit heeft bedacht en eigenlijk toegankelijk maakt voor iedereen. Maar zou echt zonde zijn als ze niet verder gaan dan dat. Ik vind gamen met een headset ook gaaf, maar op sommige dagen is gamen met volume op max ook vet 8)
Het is ook een beetje de trend. Mensen kopen goedkope soundbars, luisteren naar Spotify en kopen Sonos. Als je echt investeert in geluid met goede spullen wordt het al gauw niche.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

v8power67 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:35:
[...]

Schrok eerst wel want ineens compleet anders. Maar na even aan wennen is het wel beter. Oogt nu meer als een 23 jarige. Ergens een combi tussen tom holland, andrew garfield en jesse eisenberg :+
Maar gameplay ziet er zeer smooth uit. Alleen waar ik al voor vreesde word wel beetje waar, raytracing is super gaaf maar in snelle beelden amper te zien. Maar erdoor is de game niet heel anders dan ps4 versie op de 60fps na. Gaaf voor de screenshots maar ook erg zwaar.
Is wel even wennen ja. Detail is inderdaad een stuk hoger maar vraag me af waarom ze deze radicale wijziging hebben doorgevoerd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze al bezig zijn met Spider-Man 2 en dit de nieuwe mo-cap acteur is die Insomniac gestrikt heeft. Voor consistentie tussen de 2 games zou dat dan een logische verklaring zijn. De voice actor is nog wel steeds dezelfde persoon gelukkig, die vond ik er goed bij passen.

• bram1984
kazuka schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:03:
[...]

Is wel even wennen ja. Detail is inderdaad een stuk hoger maar vraag me af waarom ze deze radicale wijziging hebben doorgevoerd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze al bezig zijn met Spider-Man 2 en dit de nieuwe mo-cap acteur is die Insomniac gestrikt heeft. Voor consistentie tussen de 2 games zou dat dan een logische verklaring zijn. De voice actor is nog wel steeds dezelfde persoon gelukkig, die vond ik er goed bij passen.
Ze leggen het uit in de blog post. :+

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:07:
[...]

Ze leggen het uit in de blog post. :+
Oh ja, de blog lezen help best wel zie ik nu 8)7

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:53:
[...]

En @B-Bandit: blijft een terugkomende discussie en dito demo, maar met speakers creëer je volgens mij nooit een dergelijk scenario zoals dit met een koptelefoon op. Zo'n zak die over je hoofd getrokken wordt of een tondeuse die met zoveel nauwkeurigheid achter je hoofd langs gaat. En hoe simuleren speakers audio die zich onder je bevindt? Kan dat? Serieuze vraag dit.

[YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)]
Wow, als de 3D audio van de PS5 in de buurt komt van dit dan wordt het echt vet.

• v8power67

v8power67

Las dat maneater ook geen ps4 naar ps5 savedata transfer heeft. En geloof nog een paar andere games. Hoop niet dat dit een sony probleem is. Miles morales doet wel een ps4 naar ps5 savegame transfer, alleen de remaster van 2018 spiderman weer niet. Beetje rommelig zo.

Edit owh ja yakuza heeft ook geen ps4 naar ps5 save game transfer.

Maneater info :

https://www.pushsquare.co..._transfer_from_ps4_to_ps5

[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 30-09-2020 20:20 ]

• bram1984
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:14:
[...]

Wow, als de 3D audio van de PS5 in de buurt komt van dit dan wordt het echt vet.
Dit filmpje is 13 jaar geleden geüpload, dus daar mag je gerust vanuit gaan.
v8power67 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:15:
[Twitter]
Las dat maneater ook geen ps4 naar ps5 savedata transfer heeft. En geloof nog een paar andere games. Hoop niet dat dit een sony probleem is. Miles morales doet wel een ps4 naar ps5 savegame transfer, alleen de remaster van 2018 spiderman weer niet. Beetje rommelig zo.

Edit owh ja yakuza heeft ook geen ps4 naar ps5 save game transfer.

[Twitter]
Geen idee wat de reden is. Het boeit me ook verder vrij weinig eigenlijk. Jammer van Spider-Man, maar dat is gewoon een nieuwe SKU met nieuwe trophies. Dus verklaarbaar.

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:20:
[...]

Dit filmpje is 13 jaar geleden geüpload, dus daar mag je gerust vanuit gaan.

[...]

Geen idee wat de reden is. Het boeit me ook verder vrij weinig eigenlijk. Jammer van Spider-Man, maar dat is gewoon een nieuwe SKU met nieuwe trophies. Dus verklaarbaar.
Van spiderman 2018 snap ik het enigszins wel. Maar die andere games werken op xbox wel qua savegame maar ps niet. Voor mij persoonlijk niet meteen een probleem, maar wil graag verder met tlou2 zodra de ps5 patch er is. Zou erg balen zijn als ik opnieuw moet beginnen. Hoop komende weken meer duidelijkheid hierover.

• bram1984

• bram1984
v8power67 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:23:
[...]

Van spiderman 2018 snap ik het enigszins wel. Maar die andere games werken op xbox wel qua savegame maar ps niet. Voor mij persoonlijk niet meteen een probleem, maar wil graag verder met tlou2 zodra de ps5 patch er is. Zou erg balen zijn als ik opnieuw moet beginnen. Hoop komende weken meer duidelijkheid hierover.
Geen idee verder. Miles Morales laat zien dat het gewoon kan, dus er zal wel een verklaring voor zijn. Anyway, de cross gen titels die ik ga spelen op beide zijn op minder dan een hand te tellen, dus prima.

Verwijderd

Geweldig, Sony brengt echt hun A game en next gen graphics. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 01-10-2020 07:14 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 17:19
[...]

[...]

Exact....dat is een van de grote redenen waarom ik naast de PS5 een series X neer zet. Speel de multiplatform games met Atmos wel op de Series X. Vind het nog steeds een achterlijke keuze om geen Atmos te ondersteunen. Doe dan 3d audio voor headsets en Atmos voor home cinema.

Maar misschien, heel misschien is de 3d sound met een headset wel zo geniaal dat ik voortaan met een koptelefoon op de bank zit. (Wordt het alleen niet gezelliger van.)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd

tja, who to blame , Sony of de devs ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FcMufpfa-uPlL6ZaFTN-4MZhYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LQIg9XhtmEcfRzaGylqkzqLG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCytRcKplA0jTxd5dlClp81W7pA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vb2Y6aeGnpKXouKwcn4ihmLV.png?f=user_large

• Erapaz
v8power67 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:23:
[...]

Ja, de savegames van PS4 games met PS5 updates beginnen echt wel een dingetje te worden. Het lijkt me heel vreemd dat het op Xbox wel makkelijk kan en op PS5 dus niet. Dan moet er echt een probleem zijn specifiek op de PS5, want je zou zeggen dat een gameontwikkelaar gewoon weet hoe ze hun eigen savegame data moeten lezen en migreren.

Verder lees ik dat PS4 games vanaf halverwege dit jaar forward compatible moeten zijn, bedoelt men hier iets anders mee dan dat de PS5 backwards compatible is? Zouden deze games dan toch in PS5 modus draaien?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
zwembroek schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:36:
[...]

Exact....dat is een van de grote redenen waarom ik naast de PS5 een series X neer zet. Speel de multiplatform games met Atmos wel op de Series X. Vind het nog steeds een achterlijke keuze om geen Atmos te ondersteunen. Doe dan 3d audio voor headsets en Atmos voor home cinema.

Maar misschien, heel misschien is de 3d sound met een headset wel zo geniaal dat ik voortaan met een koptelefoon op de bank zit. (Wordt het alleen niet gezelliger van.)
Wat ik al eerder postte, dan moeten de games ook Atmos ondersteunen he? Je krijgt dit niet even native voorgeschoteld namelijk net als Dolby Vision. "Support" betekend niet dat iedere game er gebruik van maakt. Het hangt af wat de developer doet en of die een licentie wilt nemen op DV of Atmos. Sinds Atmos al een paar jaar mogelijk is op de pc voor gaming, maken er maar een handjevol games hier gebruik van.

Zo had BF1 op de PC Dolby Atmos support maar BF5 weer niet :N. Dat is de reden waarom Sony zich focust op 3D audio zonder licentie.

Spatial audio voor iedereen en dat is ook een "selling point".

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Ben ik de enige die de PS4 versie er beter vindt uit zien? Vooral de details, schaduwen etc.

YouTube: Marvel's Spider-Man Comparison: PS4 2018 vs. PS5 Remaster 2020

• bram1984
lorenzopot schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:13:
Ben ik de enige die de PS4 versie er beter vindt uit zien? Vooral de details, schaduwen etc.

In dit voorbeeld is de remaster op een aantal punten inderdaad te donker. Ik zit nu op mobiel, maar IRL zal het er ongetwijfeld beter uitzien. Nu moet ik zeggen dat de cutscènes in deze game op de PS4 al echt van uitzonderlijke kwaliteit zijn vergelijken met ander games. Het is geen ND, maar wel veel beter dan het gros van alle games. Ik ben nu vooral benieuwd naar gameplay in de graphics mode met ray tracing.

Verwijderd

Het gaat om meerdere spellen en alleen op PS5, dus het lijkt mij duidelijk - niet de dev's.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljJQVBsaokavySTJD-GcvkAWRrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lvv1VNo4caXNJLHUDaCr3EOB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXCS3yUf_R7guwMFc9smYgmcWUY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jmv8RwFyZM0YntpNRKuAJ7gl.jpg?f=fotoalbum_tile

PS5 ziet er scherper uit en helderder naar mijn mening

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:28:
[...]

Het gaat om meerdere spellen en alleen op PS5, dus het lijkt mij duidelijk - niet de dev's.
ja maar er zijn ook games waarbij het wel mogelijk is dus =waar zit het verschil in ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:32:
[...]

ja maar er zijn ook games waarbij het wel mogelijk is dus =waar zit het verschil in ?
Alleen Spider-Men toch? Althans dat is wat ik op Twitter zag.
Over overige games is nog niets bekend, tenminste ik heb niets over gelezen alleen Yakuza, Dirt, Spider-Men (nu niet meer) en een andere spel.

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:35:
[...]

Over overige games is nog niets bekend, tenminste ik heb niets over gelezen alleen Yakuza, Dirt, Spider-Men (nu niet meer) en een andere spel.
Avengers ook als het goed is.

Spider-Men is overigens meervoud. :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:35:
[...]

Borderlands 3 ook

• Erapaz
@bram1984 Het zijn er ook 2 toch? Peter en Miles? Dus spider men lijkt me correct :)

• Carn82

De belichting lijkt wat anders en door de hogere kwaliteit modellen / textures / details heeft het echt een wat andere "look" gekregen. Het origineel had ook een licht 'wazig' of 'zacht' beeld door de gekozen AA-oplossing; dat mis je nu ook. Ik merk dat het vooral even wennen is.

Iets anders, nog een statement van Insomniac mbt de 'nieuwe' Peter:

• bram1984
Erapaz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:43:
@bram1984 Het zijn er ook 2 toch? Peter en Miles? Dus spider men lijkt me correct :)
Nee want alleen Miles doet cross save. ;)

De ray tracing is inmiddels beter dan op de screenshots. :9~

Ben echt benieuwd hoeveel dit nu daadwerkelijk gaat toevoegen. Sommigen beschouwen het als de heilige graal, maar ga ik dit doorhebben als ik vol gas door NY slinger. Beide modes maar even testen.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUSlK6QE6eNjtKgLjpXfmZvM7KI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iPgUFzWuUEomzhcuucZUbonS.png?f=fotoalbum_large

Ik vind hier de PS4 versie er beter uit zien, maarja. Zoals de midden rimpel bij zijn lip, glans onder zijn onderlip, etc. Misschien een kwestie van smaak!

[ Voor 7% gewijzigd door lorenzopot op 30-09-2020 21:53 ]

Verwijderd

lorenzopot schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:52:
[Afbeelding]

Ik vind hier de PS4 versie er beter uit zien, maarja. Zoals de midden rimpel bij zijn lip, glans onder zijn onderlip, etc. Misschien een kwestie van smaak!
Ander model dus tja dan kan je moeilijk vergelijken.

• Carn82
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:47:
[...]

Nee want alleen Miles doet cross save. ;)

De ray tracing is inmiddels beter dan de screenshots. :9~

[Twitter]

Ben echt benieuwd hoeveel dit nu daadwerkelijk gaat toevoegen. Sommigen beschouwen het als de heilige graal, maar ga ik dit doorhebben als ik vol gas door NY slinger. Beide modes maar even testen.
Ray-tracing in de huidige vorm (mbt de mogelijkheden op betaalbare consumenten-hardware) is een leuke stap in de juiste richting; het kan nu ingezet worden voor realistische reflecties, betere global illumination en nog wat zaken; maar dat zijn nog steeds maar kleine onderdelen van de gehele visuele rendering; het gros zal nog via rasterization gebeuren. Het zal nog redelijk wat jaren duren voordat we complexe AAA-games kunnen spelen die bijvoorbeeld dit niveau halen (overigens weet ik niet of deze volledig geraytraced is, maar goed)

Verwijderd

Ik hecht niet te veel waarde aan de graphics van de eerste generatie games voor een nieuwe console. Ik denk dat een Red Dead Redemption 2 en The Last of Us 2 op een PS4 Pro mooier zijn dan een gemiddelde PS5 launchwindow game.

Maar waar met eerdergenoemde games echt alles uit zo’n PS4 Pro werd geperst heeft een PS5 straks nog extra ruimte over. Heb de PS5 desondanks gewoon gepreorderd (want technerd), maar ik verwacht het echte vuurwerk pas in het midden en einde van de generatie.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:14:
[...]

Is wel een voorbeeld van 13 jaar geleden, maar toch mooi om naar te luisteren.
Maar vergelijkbaar met Dolby Atmos.
Zou het erg vet vinden als je dit met de nieuwe 3D headset van Sony te horen krijgt. 🤤

https://youtu.be/91BUM3WhCfo

• bram1984
DoubleDutch schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:05:
[...]

Is wel een voorbeeld van 13 jaar geleden, maar toch mooi om naar te luisteren.
Maar vergelijkbaar met Dolby Atmos.
Zou het erg vet vinden als je dit met de nieuwe 3D headset van Sony te horen krijgt. 🤤

https://youtu.be/91BUM3WhCfo
Dit moet je in principe met iedere stereo headset gaan horen straks, als de game goede 3D ondersteuning biedt.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:11:
[...]

Dit moet je in principe met iedere stereo headset gaan horen straks, als de game goede 3D ondersteuning biedt.
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook, in game. 😋

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-01 21:06

Het is ook wel opmerkelijk hoe men zo storm loopt voor de PS5 en grootmoeder zouden inruilen voor een launch exemplaar. Vroeger waren nieuwe consoles echt een hele nieuwe ervaring, dan snap ik het ongeduld wel om dat als eersten te ervaren.

Maar wat brengt een PS5 je nu tov de PS4?
Oké als je veel gamed dan ook kwestie van waarom niet in mooiere graphics. Ik snap de aankoop ook wel, maar niet de heisa om 'm eerste dag te hebben ipv drie maanden later. Je mist nog niet veel heb ik het idee. Zal even duren tot de games komen die echt volledige potentieel mooi benutten. Nu zijn het wat polish ups.

Ik zie liever een nieuwe, sterk verbeterde, Playstation VR die icm een PS5 echt nieuwe belevenis geeft. Dan stap ik ook wel over.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Hertog_Martin schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:23:
[...]

Het is ook wel opmerkelijk hoe men zo storm loopt voor de PS5 en grootmoeder zouden inruilen voor een launch exemplaar. Vroeger waren nieuwe consoles echt een hele nieuwe ervaring, dan snap ik het ongeduld wel om dat als eersten te ervaren.

Oké als je veel gamed dan ook kwestie van waarom niet in mooiere graphics. Ik snap de aankoop ook wel, maar niet de heisa om 'm eerste dag te hebben ipv drie maanden later. Je mist nog niet veel heb ik het idee. Zal even duren tot de games komen die echt volledige potentieel mooi benutten. Nu zijn het wat polish ups.

Ik zie liever een nieuwe, sterk verbeterde, Playstation VR die icm een PS5 echt nieuwe belevenis geeft. Dan stap ik ook wel over.
Laat me nou eens op de hypetrain zitten, verder denk ik dat de PS5 VR leuk kan gaan maken, ze kunnen sowieso de PS4 versies upgraden, of devs dat doen is aan hun maar zou het wel tof vinden als ze het wel doen. En de PSVR2 komt later ook vanzelf wel.
Verder is het met name de GFX én de QoL verbeteringen zoals snelle laadtijden, en waarom ik er vroeg bij wil zijn is omdat ik anders uren op youtube naar PS5 streamers ga zitten kijken

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025

Jij, en de 5000 dislikes :P

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:44

Martinspire

Awesomeness

lorenzopot schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:52:
[Afbeelding]

Ik vind hem bij de PS4 wat meer emotie hebben. Grotere ogen en die bolling rond zijn ogen maakt hem wat sympathieker imo. Maar goed, bewegend beeld is wellicht wat beter. Maar bij de PS4 versie had ik altijd wel een idee wat ie dacht en hoe ie zich voelde. Ik zie bij de PS5 toch vooral een kille blik.

Zo'n blik werkte bij Ghost of Tsushima wel een stuk beter. Ben benieuwd wat Sucker Punch voor de PS5 gaat maken. Ik hoop eigenlijk dat het niet een GOT2 wordt, maar eenzelfde setup voor een ander tijdperk en andere locatie. Beetje als een wat serieuzere Assassins Creed zonder aliens en plotholes die opgelost worden door superieure technologie. Ghost of <zoek maar wat uit>.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Erapaz
[...]

De mijne is 99% voor de pats. Lekker meehypen, unbox foto’s op insta en vervolgens inderdaad voor PS4 games gebruiken.

• bram1984
[...]

Alleen de QoL verbeteringen zijn het voor mij al waard. En als je Demon's Souls en R&C "polish ups" vindt dan weet ik niet wat ik je moet vertellen. Oh en ik ben zeer benieuwd naar de controller.

• bram1984
Zo is het verschil wel weer duidelijk.

Bizarre studio, als je erover nadenkt: Miles Morales en de remaster op launch en daarnaast ook nog met R&C bezig die tijdens de launch window uit moet komen. Hoe dan? 🧐

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GMnBppY/485-A2-D11-3599-4-C3-A-A0-DE-6-B48346-FF8-EC.jpg

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35

BM

Admin Softe Goederen
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:35:
[...]

Geweldig, Sony brengt echt hun A game en next gen graphics. _/-\o_
Ik zal vast wel een zeikerd zijn, maar help me ff. Character ziet er goed uit, maar waar kijk ik verder naar waar ik door weggeblazen moet worden? Achtergrond is te fuzzy om wat zinnigs over te zeggen, en reflectie, tja, niet bepaald de 1e game die die heeft, maar ik heb het idee dat we nu "RT" een dingetje is we elke reflectie helemaal halleluja (moeten) vinden.

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er echt goed uit, en de gameplay demo van paar weken terug was (qua gfx) beter dan ik had verwacht, maar ik krijg een beetje het idee dat elke scene met een reflectie en meer dan 2 particle effects tegenwoordig als het 8e wereldwonder gezien word, terwijl dat voorheen natuurlijk ook allemaal kon (met andere technieken misschien, maar toch).

Edit: het is wel de 1e game die links de bomen in herfstmodes heeft, en ze in de reflectie al in wintermodes heeft staan

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 01-10-2020 07:34 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Wat een onzin. Je zit hier in een topic vol met playstation liefhebbers. De meesten zijn early adopter en willen day one die console hebben. Daar zit passie en emotie achter en het is echt nutteloos om dat weg te relatieveren maar toch ook absoluut niet moeilijk om te begrijpen?

Ik hoef zelf niet day one de nieuwe iphone te hebben waarvan de verbeteringen voor de gemiddelde gebruiker niet eens merkbaar zijn. Maar ik snap ze wel. Wat ik compleet onnozel zou vinden is als ik dan in een topic waar de liefhebbers zich verzamelen zou gaan roepen, Is die nieuwe lens nu echt waar jullie die telefoon voor moeten hebben???

• bram1984
BM schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:20:
[...]

Ik zal vast wel een zeikerd zijn, maar help me ff. Character ziet er goed uit, maar waar kijk ik verder naar waar ik door weggeblazen moet worden? Achtergrond is te fuzzy om wat zinnigs over te zeggen, en reflectie, tja, niet bepaald de 1e game die die heeft, maar ik heb het idee dat we nu "RT" een dingetje is we elke reflectie helemaal halleluja (moeten) vinden.

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er echt goed uit, en de gameplay demo van paar weken terug was (qua gfx) beter dan ik had verwacht, maar ik krijg een beetje het idee dat elke scene met een reflectie en meer dan 2 particle effects tegenwoordig als het 8e wereldwonder gezien word, terwijl dat voorheen natuurlijk ook allemaal kon (met andere technieken misschien, maar toch).
Wat John al aangeeft: Sony "over delivered" op dit vlak.

En het waren niet de mensen hier die RT zo ophemelden toch. Mooi om te zien dat de techniek zich op PS5 in ieder geval goed laat zien in de launch exclusives en niet achteraf via een patch. 👍🏼

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01 23:14

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:51

Playstation 5

• bram1984
Stylze schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:35:
[...]

Is het in ieder geval zeker niet waard om de game opnieuw voor te gaan kopen.
60fps is het alleen al waard wat mij betreft. En als je de lijst ziet van wat ze allemaal nog meer hebben verbeterd. Ik weet niet wat je nog meer zou willen?

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Maar van welke ps1 game zouden jullie graag een complete ps5/next gen upgrade willen zien? Er vanuit gaande dan metal gear solid en silent hill daadwerkelijk al in ontwikkeling zijn.

Ik zelf zou graag een Mortal Kombat trilogy remake zien in 2D met photosprites

En twisted metal 2

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• bram1984
Dutchzilla schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:04:
Maar van welke ps1 game zouden jullie graag een complete ps5/next gen upgrade willen zien? Er vanuit gaande dan metal gear solid en silent hill daadwerkelijk al in ontwikkeling zijn.

En twisted metal 2
Daar heb ik persoonlijk echt geen interesse in. Zou het mooi vinden als de PS4 first party titels op z'n minst een boost krijgen, maar voor de rest wil ik mijn PS4 backlog leeg maken en vooral nieuwe games spelen. Daar koop ik toch een next gen console voor.

En twisted metal 2
Overboard! :D

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:14

En twisted metal 2
Geen PS1 maar SSX zou ik wel weer terug willen zien :P

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

En twisted metal 2
Niet PS1 maar ik kan niet wachten op mass effect legendary.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13
hmm... ik zie echt geen verschil...... de PS4 versie ziet er denk ik zelfs beter uit :') ik heb de game bij lange na niet uitgespeeld, omdat ik het wel beu was om achter duiven aan te vliegen, altijd dezelfde 5 schurken bij een winkeldiefstal in elkaar te batsen en de luchtverontreiniging tegen te gaan. Mij iets te veel "friendly neighbour spiderman". De set pieces vanuit de main story waren wel heel cool. Ik trek deze game voor PS5 incl MM wel een keer van marktplaats af. Op 60fps speelt deze game natuurlijk wel een stuk beter

Edit: de nieuwe look van Peter vind ik echt een stuk beter. De look uit het origineel vond ik een vreemde design keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 01-10-2020 08:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

[...]

Edit: het is wel de 1e game die links de bomen in herfstmodes heeft, en ze in de reflectie al in wintermodes heeft staan
"Begrijp me niet verkeerd, het ziet er echt goed uit"

Maar wat is nu je punt ?

Sony laat gewoon zien dat ze weten hoe zehardware moeten benutten, net zoals op de ps4 met games als tflou2 en GoT en GOW d:)b

als je zelf alle 'sneren' rapporteerd, mag je ze zelf ook achterwege laten

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 01-10-2020 08:34 ]

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Maar wat is nu je punt ?
Dat ik me serieus afvraag wat er zo ontzettend 'OMG-WOW-AGame aan is. Het ziet er goed uit, maar dit is imho verre van een revolutie. Ja, het ziet er goed uit, maar er word soms gedaan alsof deze generatie de 1e is waarin we uberhaupt reflecties zien, zo ontzettend word het voor mijn gevoel allemaal gehyped.

Hoe langer ik naar die screenshots kijk hoe raarder ik ze ook begin te vinden. Er is een heleboel wat niet klopt aan (met name) dat 1e screenshot.
spijkerhoofd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:30:
Is het gek dat ik vannacht gedroomd heb dat ik de PS5 had ontvangen had van de pakketbezorger, bezig was met uitpakken en hem in mijn handen had? Hebben daar meer mensen last van dit soort nerdrotische dromen?

#durftevragen :+
Er voor uit komen is stap 1 :+

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 01-10-2020 08:32 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Maar wat is nu je punt ?

Sony laat gewoon zien dat ze weten hoe ze tflops moeten benutten, net zoals op de ps4 met games als tflou2 en GoT en GOW d:)b

Omdat het topic nogal ontspoord is zijn posts die of flamen, of verder flamen kunnen uitlokken aangepast of verwijderd.

[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:12 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:16
Is het gek dat ik vannacht gedroomd heb dat ik de PS5 had ontvangen had van de pakketbezorger, bezig was met uitpakken en hem in mijn handen had? Hebben daar meer mensen last van dit soort nerdrotische dromen?

• Caayn
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:30:

Zolang het geen natte droom was :+

Verwijderd

BM schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Dat ik me serieus afvraag wat er zo ontzettend 'OMG-WOW-AGame aan is. Het ziet er goed uit, maar dit is imho verre van een revolutie. Ja, het ziet er goed uit, maar er word soms gedaan alsof deze generatie de 1e is waarin we uberhaupt reflecties zien, zo ontzettend word het voor mijn gevoel allemaal gehyped.

Hoe langer ik naar die screenshots kijk hoe raarder ik ze ook begin te vinden. Er is een heleboel wat niet klopt aan (met name) dat 1e screenshot.
Tja als linneman van DF onder in de indruk is, iemand die dagelijks graphics analyseerd dan zegt dat toch wel iets.

Prima jou mening is anders. Ik vind het er next gen uitzien _/-\o_ evenals de de rest van de ingame screenshots die Sony laat zien.

Verwijderd

Omdat het topic nogal ontspoord is zijn posts die of flamen, of verder flamen kunnen uitlokken aangepast of verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:13 ]

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Tja als linneman van DF onder in de indruk is, iemand die dagelijks graphics analyseerd dan zegt dat toch we iets.

Prima jou mening is anders. Ik vind het er next gen uitzien _/-\o_ evenals de de rest van de ingang screenshots die Sony laat zien.

Overigens ook een beetje mijn 'angst' voor deze generatie, dat we (zeker) de 1e tijd heel veel games gaan zien die 'ineens' overal reflecties op hebben 'omdat' het kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:14 ]

Xbox

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:34

justifire

Shut up and squat !!

BM schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Overigens ook een beetje mijn 'angst' voor deze generatie, dat we (zeker) de 1e tijd heel veel games gaan zien die 'ineens' overal reflecties op hebben 'omdat' het kan.
Zoals bij de huidige generatie bedoel je ?
Particles everywhere !

[ Voor 23% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:15 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

[...]

Dus je vind het er wel next gen uitzien ?

Nu begrijp ik je commentaar even niet meer.

Ik ben gewoon blij om Next Gen Graphics oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:15 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Tja als linneman van DF onder in de indruk is, iemand die dagelijks graphics analyseerd dan zegt dat toch we iets.

Prima jou mening is anders. Ik vind het er next gen uitzien _/-\o_ evenals de de rest van de ingame screenshots die Sony laat zien.
DF, die gasten kan ik echt niet meer serieus nemen, maar iedereen en zijn moeder vind ze fantastisch.

Met een vergrootglas gaan "pixel" loeren, wat nooit iemand gaat doen.

• Segafreak83
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

60fps is het alleen al waard wat mij betreft.
30fps was én is toch genoeg voor jou?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:09

En twisted metal 2
Suikoden, Alundra, Legend of Dragoon, Dino Crisis, Parasite Eve en Chrono Trigger (snes game, maar is ook op de ps1 uitgekomen, dus ik vind dat het telt :P)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:10
I.p.v. te kijken naar Spiderman zou je ook kunnen kijken naar Demon's Souls. Die is gemaakt door een kleine studio (bluepoint) bestaande uit iets van 50 man. En het bijzondere is, straks op launch waarschijnlijk de mooiste game. Goede showcase van next-gen niet alleen op het gebied van absurde fidelity, maar ook laadtijden van maar 1 seconden.

• Segafreak83
[...]
Onder andere dit dus, we hebben verder weinig verbeteringen, dus gaan we maar spelen met verlichting..

Voordat we "echte" vooruitgang gaan zien zijn we minstens 1 a 2 jaar verder.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
[...]

"waar ik door weggeblazen moet worden?"
Je hoeft helemaal niet weggeblazen te worden :)

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een launch game te hebben (meerdere zelfs), die in ieder geval hun best doen om wat next gen mogelijkheden te benutten. De eerste games verbleken vaak in vergelijking met wat er later uitkomt, maar dat neemt niet weg dat ik wel meer plezier van een nieuwe console heb als een game net wat meer weet te brengen dan een upscaled PS4 game op 60FPS.

Als er dan nieuwe technieken zoals raytracing worden getoond, of super lage laadtijden, dan word ik daar wel enthousiast van. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand anders dat minder heeft, want de games die we tot nu toe zien zijn inderdaad meer van hetzelfde, maar dan iets mooier.

Verder ben ik bang dat je ook slachtoffer bent van internet retoriek en hyve mind:
'Ze zeggen allemaal dit', 'Iedereen vindt dat', 'We moeten zus'. Het lijkt alsof nuance niet meer bestaat, en iedereen in 'kamp a' of 'kamp b' moeten zitten met 1 uniforme mening.
Ik denk dat de antwoorden die je zoekt, of de discussie die je wil voeren, veel zinvoller gaat zijn als je op specifieke personen reageert en op specifieke punten van hen ingaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:16 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:34

justifire

Shut up and squat !!

Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:49:
I.p.v. te kijken naar Spiderman zou je ook kunnen kijken naar Demon's Souls. Die is gemaakt door een kleine studio (bluepoint) bestaande uit iets van 50 man. En het bijzondere is, straks op launch waarschijnlijk de mooiste game. Goede showcase van next-gen niet alleen op het gebied van absurde fidelity, maar ook laadtijden van maar 1 seconden.
Kleine correctie.
De schil is aangepast door Bluepoint.
De game is gemaakt door FROM Software.
Ere wie ere toekomt ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En twisted metal 2
Jumping Flash! Heel benieuwd hoe zoiets er op de PS5 uit zou kunnen zien. Ook een goede kandidaat voor een potentiële nieuwe PSVR headset trouwens.

Maar een full on remake van Metal Gear Solid 1 (de enige MGS in de reeks die ik nooit gespeeld heb) zou ik heel tof vinden.

De terugkeer van Warhawk zou ook niet verkeerd zijn trouwens. Genoeg interessante IP's uit het PS1 tijdperk om in te investeren, de vraag is of Sony dat ook vindt. Had het idee dat Shawn Layden daar wel wat meer interesse in had dus het is de vraag of Hulst en/of Yoshida dat ook nog steeds vinden. Ik hoop het!

• bram1984
Hulleman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

hmm... ik zie echt geen verschil...... de PS4 versie ziet er denk ik zelfs beter uit :') ik heb de game bij lange na niet uitgespeeld, omdat ik het wel beu was om achter duiven aan te vliegen, altijd dezelfde 5 schurken bij een winkeldiefstal in elkaar te batsen en de luchtverontreiniging tegen te gaan. Mij iets te veel "friendly neighbour spiderman". De set pieces vanuit de main story waren wel heel cool. Ik trek deze game voor PS5 incl MM wel een keer van marktplaats af. Op 60fps speelt deze game natuurlijk wel een stuk beter

Edit: de nieuwe look van Peter vind ik echt een stuk beter. De look uit het origineel vond ik een vreemde design keuze.
In dit geval is het ook puur 60fps. De game zelf ziet er hetzelfde uit. Ze moeten ook even de graphics mode laten zien. Daarin zitten alle verbeteringen die ze hebben gemaakt op grafisch vlak.
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Onder andere dit dus, we hebben verder weinig verbeteringen, dus gaan we maar spelen met verlichting..

Ik heb die echte vooruitgang al bij een aantal titels gezien hoor. De IQ van Demon's Souls met het instant laden naar een ander gebied, het portal jumpen in Ratchet, performance modes in heel veel games, ray tracing. En dat is nog maar het begin. Als je dat niet boeiend vindt, gewoon lekker 2 jaar wachten, ook prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 01-10-2020 14:18 ]

• Segafreak83
nioz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

"waar ik door weggeblazen moet worden?"
Je hoeft helemaal niet weggeblazen te worden :)

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een launch game te hebben (meerdere zelfs), die in ieder geval hun best doen om wat next gen mogelijkheden te benutten. De eerste games verbleken vaak in vergelijking met wat er later uitkomt, maar dat neemt niet weg dat ik wel meer plezier van een nieuwe console heb als een game net wat meer weet te brengen dan een upscaled PS4 game op 60FPS.

Als er dan nieuwe technieken zoals raytracing worden getoond, of super lage laadtijden, dan word ik daar wel enthousiast van. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand anders dat minder heeft, want de games die we tot nu toe zien zijn inderdaad meer van hetzelfde, maar dan iets mooier.

Verder ben ik bang dat je ook slachtoffer bent van internet retoriek en hyve mind:
'Ze zeggen allemaal dit', 'Iedereen vindt dat', 'We moeten zus'. Het lijkt alsof nuance niet meer bestaat, en iedereen in 'kamp a' of 'kamp b' moeten zitten met 1 uniforme mening.
Ik denk dat de antwoorden die je zoekt, of de discussie die je wil voeren, veel zinvoller gaat zijn als je op specifieke personen reageert en op specifieke punten van hen ingaat.
Sommige mensen zijn heel snel tevreden blijkbaar, anderen zijn een stuk meer kritisch en slikken niet alles wat ze voorgeschoteld krijgen als zoete koek.

Voorbeeld, zie het frontpage stuk over de laad snelheden van oude games op een Series X.

Ja, sommige games laden sneller. Maar als je al een huidige SSD gewend bent, die qua tijden al in het midden zit tussen de langzaamste en de snelste dan valt de vooruitgang op snelheid best wel mee.

Iemand die nog op de oude HDD zit en niet beter weet, zal de sprong veel groter vinden. Het is maar net welk referentiekader je hebt.

• cold_as_ijs
  • Nu online
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Dat is toch wat we op zo wat ieder RT demo te zien krijgen (tenminste die ik heb gezien). Ieder water partij verandert in een spiegel....

Ik ben het er mee eens dat spiderman niet ineens wow kan noemen, het zijn geen revolutionaire verbeteringen. Maar deels komt het denk ik om dat spiderman gewoon heel goed gemaakt was als je het mij vraagt. Ondanks de 30 fps wisten ze dit zo te verbergen met goede inzet van bewegingsonscherpte etc.. Het had daardoor wel een bepaalde feel die nu weg is.
Nu op 60fps is die bewegingsonscherpte weg en begint het een beetje op iedere andere open wereld game te lijken en misschien dat daardoor je niet de wow krijgt die je had gehoopt?

Moet toegeven, ik vond de graphics op de ps4 al prima (ja ja 64kb is enough), dit is ook niet de reden voor mij om hem te kopen. Snellere laadtijden en beter geluid en daardoor betere immersie. Dat gekoppeld aan goede story driven SP games en ik kan er weer een tijd tegenaan. Ben sowieso al niet van plan een 4K scherm te gaan kopen op korte termijn en zal voorlopig gewoon op mijn 1440p monitor spelen dus ik boet al in op kwaliteit. Voorlopig ga ik trouwens mijn backlog eens eerst wegwerken (GoW, GoT, TLOU2, Days Gone en dan nog een rits minder grote toppers)

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Sommige mensen zijn heel snel tevreden blijkbaar, anderen zijn een stuk meer kritisch en slikken niet alles wat ze voorgeschoteld krijgen als zoete koek.

Voorbeeld, zie het frontpage stuk over de laad snelheden van oude games op een Series X.

Ja, sommige games laden sneller. Maar als je al een huidige SSD gewend bent, die qua tijden al in het midden zit tussen de langzaamste en de snelste dan valt de vooruitgang op snelheid best wel mee.

Iemand die nog op de oude HDD zit en niet beter weet, zal de sprong veel groter vinden. Het is maar net welk referentiekader je hebt.
Kijk, dat is echt helemaal 100% prima.

Maar ik vind het een beetje vermoeiend worden als er posts gemaakt worden met referenties naar de 'hyve mind'. Om het een beetje te chargeren: "Iedereen roept maar dat de PS5 het beste op aarde is, maar ik vind het wel meevallen hoor". Check de posts maar en kijk hoeveel mensen er refereren naar 'ze', 'we' et cetera in plaats van een specifiek persoon te adresseren.

Ook jouw post hier hangt op de 'sommige mensen zijn heel tevreden', 'anderen zijn een stuk kritischer'.

Over wie hebben we het hier dan? Vind je mij snel tevreden? en ben jij een stuk kritischer?
Kijk, als je dat schrijft, dan kunnen we een (inhoudelijke) discussie voeren, of in ieder geval een gesprek waarbij we elkaar misschien wat beter leren begrijpen. Super interessant :)
Maar 'sommige mensen' en 'anderen..' ? Over wie heb je het dan?

• Segafreak83
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Lees eens wat minder selectief en meer begrijpend. Dan had je deze vraag ook niet hoeven stellen.
[...]
Ik heb die echte vooruitgang al bij een aantal titels gezien hoor. De IQ van Demon's Souls met het instant laden naar een ander gebied, het portal jumpen in Ratchet, performance modes in heel veel games, ray tracing. En dat is nog maar het begin. Als je dat niet boeiend vindt, gewoon lekker 2 jaar wachten, ook prima.
Uhm, nee, als ik meer dan 30fps wilde dan moest ik maar op een pc gaan spelen (zoek naar terug in het topic).

En die vooruitgang is grotendeels te danken aan de snelheid van het systeem, dan dat het echt nextgen vooruitgang is. Gaan een hoop mensen van een koude kermis thuiskomen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SD5k

>4&X

kazuka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Jumping Flash! Heel benieuwd hoe zoiets er op de PS5 uit zou kunnen zien. Ook een goede kandidaat voor een potentiële nieuwe PSVR headset trouwens.

[YouTube: Jumping Flash! Game Sample - Playstation]

Maar een full on remake van Metal Gear Solid 1 (de enige MGS in de reeks die ik nooit gespeeld heb) zou ik heel tof vinden.

De terugkeer van Warhawk zou ook niet verkeerd zijn trouwens. Genoeg interessante IP's uit het PS1 tijdperk om in te investeren, de vraag is of Sony dat ook vindt. Had het idee dat Shawn Layden daar wel wat meer interesse in had dus het is de vraag of Hulst en/of Yoshida dat ook nog steeds vinden. Ik hoop het!
MGS1 heeft al een remake gekregen in de vorm van Metal Gear Solid: The Twin Snakes voor de Gamecube in 2004. Opvallend genoeg is die game daarna nooit opnieuw uitgebracht voor nieuwere consoles.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:10
justifire schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Kleine correctie.
De schil is aangepast door Bluepoint.
De game is gemaakt door FROM Software.
Ere wie ere toekomt ;)
Maar als je dan iemand wilt verbeteren, doe het dan ook goed. Die schil is niet aangepast, die schil is opnieuw gemaakt vanaf de ground met nieuwe assets, effecten enz. door Bluepoint, op een compleet nieuwe engine waardoor de game nu wel technisch gezien goed presteert. From soft is heel goed in art, omgevingen en gameplay maar minder in een technisch goede game afleveren (kijk maar naar DS1, BB).
Het is verder ook niet alsof Bluepoint buiten de techniek niks veranderd heeft aan Demon's Souls. Ze hebben nieuwe wapens, items, modes toegevoegd.

Ga je trouwens Demon's Souls kopen? Kan me herinneren dat je had aangegeven (verspreid over meerdere weken, meerdere malen) dat je die day-1 zou kopen als er een PS5 remake zou komen.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8zusrialtcq51.jpg

PS5 vs PS4

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01 10:20
kazuka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

de beste metal gear imo. wel 10x uitgespeeld op de ps1 omdat ie gewoon zo goed is :)

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
De taxi mocht niet meer meedoen in de PS5 versie haha

• Segafreak83
nioz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Kijk, dat is echt helemaal 100% prima.

Maar ik vind het een beetje vermoeiend worden als er posts gemaakt worden met referenties naar de 'hyve mind'. Om het een beetje te chargeren: "Iedereen roept maar dat de PS5 het beste op aarde is, maar ik vind het wel meevallen hoor". Check de posts maar en kijk hoeveel mensen er refereren naar 'ze', 'we' et cetera in plaats van een specifiek persoon te adresseren.

Ook jouw post hier hangt op de 'sommige mensen zijn heel tevreden', 'anderen zijn een stuk kritischer'.

Over wie hebben we het hier dan? Vind je mij snel tevreden? en ben jij een stuk kritischer?
Kijk, als je dat schrijft, dan kunnen we een (inhoudelijke) discussie voeren, of in ieder geval een gesprek waarbij we elkaar misschien wat beter leren begrijpen. Super interessant :)
Maar 'sommige mensen' en 'anderen..' ? Over wie heb je het dan?
Net zo als dat ik en anderen het ook vermoeiend vinden dat mensen helemaal hyped zijn om iets dat ze nog niet met eigen ogen gezien hebben en dat tot op den tand moeten verdedigen.

En ik ga geen mensen bij naam noemen, want dat mag (zie topic warning) en wil ik ook niet.

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
Flghter1982 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

de beste metal gear imo. wel 10x uitgespeeld op de ps1 omdat ie gewoon zo goed is :)
Eens! een van de beste games ooit gemaakt. Weet nog dat ik als jong ventje (zonder hulp van het internet) moeite had om verder te komen in het spel. Door vol te blijven houden en proberen, is het met toch gelukt om de game uit te spelen.

Zou super zijn als er een remake zou komen
Pagina: 1 ... 192 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden