• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:23:
[...]

Die QC35 kan ik echt de hele dag op hebben tijdens werken.
Eén van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb. Ik kan hem ook zeker aanrader als je een bril draagt.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik denk dat ik mijn pre order ps5 misschien wel ga annuleren. Om 2 redenen de 1e is dat ik het aanbod van games wat uitkomt op de ps5 voor mij wat tegenvalt. Ik vind Harry Potter en Lego games wel leuk maar de rest niet zo. (Ben vrouw) dus eigenlijk zit er voor mij niet zoveel bij.
De 2e reden is dat ik mijn PlayStation 4 pro pas 3/4 maanden heb en ik het eigenlijk niet over m’n hart kan verkrijgen om deze nu alweer met veel verlies moet verkopen. Ding doet het harstikke goed en heb er super leuke games bij die ik nog moet spelen. Misschien is het voor mij beter om jaar te wachten. Wat is jullie mening? Dank jullie wel.☺️

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
elaho schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:32:
Ik denk dat ik mijn pre order ps5 misschien wel ga annuleren. Om 2 redenen de 1e is dat ik het aanbod van games wat uitkomt op de ps5 voor mij wat tegenvalt. Ik vind Harry Potter en Lego games wel leuk maar de rest niet zo. (Ben vrouw) dus eigenlijk zit er voor mij niet zoveel bij.
De 2e reden is dat ik mijn PlayStation 4 pro pas 3/4 maanden heb en ik het eigenlijk niet over m’n hart kan verkrijgen om deze nu alweer met veel verlies moet verkopen. Ding doet het harstikke goed en heb er super leuke games bij die ik nog moet spelen. Misschien is het voor mij beter om jaar te wachten. Wat is jullie mening? Dank jullie wel.☺️
In plaats van je order te annuleren, kun je er ook een mede-tweaker mee blij maken ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• elaho
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:33:
[...]

In plaats van je order te annuleren, kun je er ook een mede-tweaker mee blij maken ;)
Als ik nu bij Duitse Amazon annuleer heb ik binnen 5 dagen gewoon mijn geld retour ik denk dat ik dat het prettigst vind. ;)

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Het is, en blijft, natuurlijk een heel persoonlijk besluit, maar mijn mening:
als het financieel geen probleem is, zou ik de PS5 houden.

Argumenten voor:
Hoe langer je de PS4 Pro hebt (en houdt) hoe minder hij waard zal worden, dus houden is niet per se beter.
PS4 games kan je via backwards compatibility op de PS5 spelen, in ieder geval sommige games ook met betere frame rate en snellere laadtijden.
Naast PS4 games kan je ook PS5 games spelen die je interesseren.

Argumenten tegen:
Misschien is er volgend jaar wel een mooie aanbieding (spel of controller extra erbij), of een andere kleur beschikbaar.
Als er nu nog niets is dat je per se wil spelen, dan mis je voorlopig ook niets :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zou hem direct omwisselen, als is het maar zodat je al je PS4 games in boost mode kunt spelen met hopelijk hier en daar een mooie next gen upgrade. Daarbij vermoed ik dat de PS5 stiller is en ik denk dat je de QoL verbeteringen van de snelle SSD ook niet moet onderschatten. Kijk naar de Series X previews. Vrijwel iedere journalist bejubelt o.a. de laadtijden en zegt nooit meer terug te willen naar Xbox One/PS4.

• elaho
Godfall leek me wel een mooie game. En idd ik kan de ps4 games ook op de ps5 spelen, bedankt! Ik zal er nog eens goed over gaan nadenken.

• bram1984
elaho schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:34:
[...]

Als ik nu bij Duitse Amazon annuleer heb ik binnen 5 dagen gewoon mijn geld retour ik denk dat ik dat het prettigst vind. ;)
Of gewoon proberen en als het niet bevalt met dikke winst verkopen. Mensen gaan over elkaar heen vallen als je 'm na een maand op Marktplaats zet.

• elaho
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:42:
[...]

Of gewoon proberen en als het niet bevalt met dikke winst verkopen. Mensen gaan over elkaar heen vallen als je 'm na een maand op Marktplaats zet.
Hahaha ik vind dat ik het niet kan maken om met winst te verkopen. Met de argumenten van nioz en Bram1984 ga ik er nog eens goed over nadenken, thanks guys. :)

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:42:
[...]

Inderdaad, je kunt er waarschijnlijk makkelijk 550 voor krijgen en 600 gaat ook misschien nog wel makkelijk.
Als ik niet al een pre-order had was ik op launch dag ook op marktplaats gaan kijken.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
Voor mij ook de reden om niet meteen te pre-orderen. Eerst maar eens kijken wat er uit gaat komen, ik mis eigenlijk nog iets om naar uit te kijken bij de PS5. Zou leuk zijn om m'n ps4 games met betere performance te spelen maar is dat het dan voor nu? Daarnaast vind ik nu de strijd tussen Xbox en PS een stuk spannender dan voorheen en zie zelf nog geen winnaar, het moet blijken wat er uit de beloftes gaat komen.

Edit: ik kijk wel uit naar een nieuwe God Of War en Naughty Dog game maar dat kan echt nog jaaaren duren.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 30-09-2020 10:47 ]

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:03
@elaho Je moet jezelf afvragen wat je lange termijn plan is. Je wilt sowieso overstappen op de PS5 anders had je hem niet gepre-ordered neem ik aan. Wat denk je nog te kunnen vangen als je hem zeg eens over een half jaar verkoopt of over een jaar? De prijzen zullen steeds verder dalen. Accepteer je je verlies dan wel?

Je kunt de meeste PS4 games gewoon op de PS5 spelen, een beperkte hoeveelheid zal niet werken (1% had ik ergens gelezen). Waarschijnlijk halen al deze games wel de target framerate, is een aanname gebasseerd op wat de series X doet.

Ik kan niet voor jou beslissen, zul je toch echt zelf moeten doen. Maar je maakt hoe dan ook geen verkeerde beslissing. Ik zou persoonlijk gewoon de PS5 houden en de PS4 nu in de verkoop doen, het geld verlies je toch wel alleen nu zal dat verlies kleiner zijn.

• elaho
@cold_as_ijs bedankt voor je meedenken. Idd de ps4 wordt steeds minder waard. Ik wil graag voor de toekomst ook weer mooie grafische games spelen zoals Detroit become human. Nu Godfall gereserveerd lijkt me mooie game en niet te gewelddadig en scary. Ik heb trouwens een 4K televisie. 😃

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
elaho schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:49:
@cold_as_ijs bedankt voor je meedenken. Idd de ps4 wordt steeds minder waard. Ik wil graag voor de toekomst ook weer mooie grafische games spelen zoals Detroit become human. Nu Godfall gereserveerd lijkt me mooie game en niet te gewelddadig en scary. Ik heb trouwens een 4K televisie. 😃
Als ik het zo hoor weet je volgens mij al wat je gaat doen ;)

Alle argumenten zijn al eerder genoemd. Succes met afwegen (als dat uberhaubt nog nodig is nu)

• bram1984
elaho schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:45:
[...]

Hahaha ik vind dat ik het niet kan maken om met winst te verkopen. Met de argumenten van nioz en Bram1984 ga ik er nog eens goed over nadenken, thanks guys. :)
Ja wat moet je dan? Als iemand 600 biedt zeggen dat je dat te veel vindt?

• elaho
Exxus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:52:
[...]

Als ik het zo hoor weet je volgens mij al wat je gaat doen ;)

Alle argumenten zijn al eerder genoemd. Succes met afwegen (als dat uberhaubt nog nodig is nu)
Ik neig nu idd veel meer naar de PlayStation 5 na jullie goede argumenten. Nog klein beetje nadenken :P

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Met AR even gekeken hoe de PS5 in mijn kast valt, maar ik kan em niet eens rechtop in de kast kwijt. Wat een absurd groot ding.

• Kalder
shoombak schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:55:
Met AR even gekeken hoe de PS5 in mijn kast valt, maar ik kan em niet eens rechtop in de kast kwijt. Wat een absurd groot ding.
Hoe die AR app moet weten hoe groot jou meubels en andere dingen precies zijn om de PS5 op het juiste formaat te projecteren is mij een raadsel... Je kunt ervan uitgaan dat de grootte van zo'n AR app niet representatief is, bij de een word hij een stuk groter, bij de ander een stuk kleiner, je kunt zelfs door te pinchen en te zoomen de grootte van de PS5 aanpassen in die AR app.

• bram1984
Ik denk de meeste mensen 'm niet rechtop in een kast kwijt kunnen. Hooguit plat liggend.

• cold_as_ijs
Heb je ook gemeten met een rolmaat/liniaal?
Heb zelf ook even met de AR gespeeld, hij was of veel te groot of weer veel te klein. De maten zijn 390mm x 104mm x 260mm

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zou willen dat die AR app er ook met een liggende PS5 komt. Rechtop past ie zoals Bram al aangeeft eigenlijk nergens in.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Als je de PS4 pro nu verkoopt krijg je er waarschijnlijk zo'n 250 euro voor, volgende jaar de helft? Dus als je sowieso wilt overstappen zou ik dat nu doen, zeker omdat je gewoon door kunt spelen op de PS5 en dus niet investeert in een nieuw platform. Bij de vorige generatieswitch keek ik daar anders tegenaan, ik had nog een Xbox 360 en heb die ook gehouden naast de PS4, want andere games, ander ecosysteem. Op de PS5 ga je gewoon door, vandaar dat ik mijn PS4 vorige maand heb verkocht toen ik er nog een halve PS5 voor kon krijgen. Afschrijving in 6 jaar van 150 euro, dat is 2 euro per maand. Sparen voor de PS5 vanaf het moment dat ik de PS4 kocht is 3,5 euro per maand. Dat is 1 bakkie koffie :)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:17
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:57:
[...]
Hoe die AR app moet weten hoe groot jou meubels en andere dingen precies zijn om de PS5 op het juiste formaat te projecteren is mij een raadsel...
Je hebt duidelijk nog nooit AR gebruikt dan... ARkit op IOS heeft bvb ook standaard een meet-app, en die is toch echt wel vrij nauwkeurig.

• Kalder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi3R57PybhxqwWHlDLVqea-znkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z32m8UtnXMuc2rnsdSKH5mr.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij gaat hij prima passen.

• Kalder
Twixie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:02:
[...]

Je hebt duidelijk nog nooit AR gebruikt dan... ARkit op IOS heeft bvb ook standaard een meet-app, en die is toch echt wel vrij nauwkeurig.
Ja maar dat soort functionaliteit zit niet in iedere AR app, en dus ook niet in deze web AR app, je zult er zelf een meetlint bij moeten houden om de dimensies correct te krijgen.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:59
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:23:
[...]

Daarom, Bose QC35 II / 700 of die nieuwe van Sony is ook vet.

Die QC35 kan ik echt de hele dag op hebben tijdens werken.
Maar gaat de 3D audio dan ook werken?
Ik heb zelf een Sony WH-H910N (het iets goedkopere broertje van de WH-1000XM3) en ben wel benieuwd of deze dan net zo goed werkt als de Sony Pulse 3D.
Is hier al iets over bekend gemaakt? Ik kan er vooralsnog weinig over vinden

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

yorroy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf een Sony WH-H910N (het iets goedkopere broertje van de WH-1000XM3) en ben wel benieuwd of deze dan net zo goed werkt als de Sony Pulse 3D.
Die headset doet toch niks met de oriëntatie van je hoofd? Dus als je opzijk kijkt hoor je het geluid dat van voren hoort te komen nog steeds in beide oren ipv enkel opzij?
In dat geval maakt de headset niet uit.
Voor non-VR/AR is dat ook zinloos. Leuk dat je een vijand rechts hoort dat je dan je hoofd kan draaien het met beide oren te horen, maar dan is je blik afgewend van het scherm waar de actie plaatsvindt.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-09-2020 11:16 ]

• Kalder
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:15:
[...]

Die headset doet toch niks met de oriëntatie van je hoofd? Dus als je opzijk kijkt hoor je het geluid dat van voren hoort te komen nog steeds in beide oren ipv enkel opzij?
Voor non-VR/AR is dat ook zinloos. Leuk dat je een vijand rechts hoort dat je dan je hoofd kan draaien het met beide oren te horen, maar dan is je blik afgewend van het scherm waar de actie plaatsvindt.. :)
In VR zou dat wel het geval kunnen zijn, want dan houd de PS bij in welke positie je hoofd staat, verder zou je dat probleem ook kunnen verhelpen met een 5.1 of 7.1 set, dan blijft geluid dat van rechts komt ook uit de rechter speakers komen, ongeacht welke kant je op kijkt (behalve dan weer in VR, waar het gewoon beter is om een headset op te hebben).

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 30-09-2020 11:23 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
[...]

Ja, zolang je maar een goede koptelefoon gebruikt met 3.5mm jack aansluiting. Een goede muziek headphone zal ook werken. Die Pulse 3D heeft wel als voordeel dat die ook een microfoon heeft voor voicechat die werkt op de PS5. Maar die plug je dan ook niet in de controller, maar werkt met een USB dongle net zoals de PS4 wireless headsets. 3D audio werkt gewoon met alles wat je als audio weergever gebruikt op PS5.

Sony wireless headsets zoals die van jou, de XM2/3/4 werken met bluetooth, helaas lijkt het erop dat bluetooth headsets niet ondersteund worden op PS5. Je kan ze wel gebruiken met kabel.
Anders zou de Pulse 3D namelijk wel werken zonder dongle.
PS3 blijft dus helaas de enige console met bluetooth headset ondersteuning.

• Trishul
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Trishul op 30-09-2020 11:29 ]

• cold_as_ijs
[...]

Waarom zou de Pulse 3D beter werken? Dit is gewoon een stereo headset met ANC.
Het hele 3D audio wordt door de PS5 zelf gegenereerd.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01 10:20
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:27:
[...]

Waarom zou de Pulse 3D beter werken? Dit is gewoon een stereo headset met ANC.
Het hele 3D audio wordt door de PS5 zelf gegenereerd.
ik heb gewoon een 2.1 headset. en als er dan op me geschoten wordt in een fps dan ga ik heel hard alle kanten op schudden met m'n hoofd. dan vliegen de kogels je om de oren van alle kanten kan ik je vertellen! :9

• Caayn
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:15:
[...]

Ook voor VR/AR is dat niet van toepassing omdat je oren in die scenario's altijd dezelfde oriëntatie hebben ten opzichte van het scherm ;)

• cold_as_ijs
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:29:
[...]

ik heb gewoon een 2.1 headset. en als er dan op me geschoten wordt in een fps dan ga ik heel hard alle kanten op schudden met m'n hoofd. dan vliegen de kogels je om de oren van alle kanten kan ik je vertellen! :9
Geloof ik meteen haha
Maar wat betreft de 3D pulse headset van Sony krijg ik het idee dat een deel van de kopers denkt dat dit een speciale headset is (en dat voor maar 100E 8)7 ) Terwijl het een gewoon een stereo headset is, niks meer. Wat het woordje 3D in de naam wel niet allemaal doet :D

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Caayn schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:31:
[...]
Ook voor VR/AR is dat niet van toepassing omdat je oren in die scenario's altijd dezelfde oriëntatie hebben ten opzichte van het scherm ;)
Ah yes, denkfoutje :)

• Kalder
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:32:
[...]

Geloof ik meteen haha
Maar wat betreft de 3D pulse headset van Sony krijg ik het idee dat een deel van de kopers denkt dat dit een speciale headset is (en dat voor maar 100E 8)7 ) Terwijl het een gewoon een stereo headset is, niks meer. Wat het woordje 3D in de naam wel niet allemaal doet :D
Mijn Sony Gold headset heeft virtual 7.1 surround, maar het is niets meer dan een gimmick en het klinkt een stuk slechter dan wanneer je het uit hebt staan (IMO). Het is ook totaal niet vergelijkbaar met mijn 5.1 surround set waarbij ik veel beter kan horen waar geluid vandaan komt.
Hoop dat de Pulse headset gewoon beter klinkt door niet dat soort gimmicks te introduceren zoals 7.1 virtual surround, voor een stereo headset is 100 euro misschien duur, maar daarom hoop ik ook dat er gewoon beter geluid uit komt, en die eerste PlayStation Gold headset is echt pruts, hele matige geluidskwaliteit, moet makkelijk beter kunnen helemaal als ze gimmicks als 7.1 virtual surround achterwege laten.

• Twixie
  • Laatst online: 00:17
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:38:
[...]
Mijn Sony Gold headset heeft virtual 7.1 surround, maar het is niets meer dan een gimmick en het klinkt een stuk slechter dan wanneer je het uit hebt staan (IMO). Het is ook totaal niet vergelijkbaar met mijn 5.1 surround set waarbij ik veel beter kan horen waar geluid vandaan komt.
Hoop dat de Pulse headset gewoon beter klinkt door niet dat soort gimmicks te introduceren zoals 7.1 virtual surround, voor een stereo headset is 100 euro misschien duur, maar daarom hoop ik ook dat er gewoon beter geluid uit komt, en die eerste PlayStation Gold headset is echt pruts, hele matige geluidskwaliteit, moet makkelijk beter kunnen helemaal als ze gimmicks als 7.1 virtual surround achterwege laten.
Alles staat of valt met de psycho-akoestiek die bekomen wordt, en dat is afhankelijk van 3 factoren:
a) de technologie: hoe snel en hoe goed zijn de algoritmen. Hierbij zou ik toch verwachten dat de Tempest Engine overtuigender resultaten kan neerzetten dan dat USB stickje van je Gold headset.
b) je eigen lichaam/oren
c) de fysieke eigenschappen van de stereo headset.

Vooral b kan er voor zorgen dat het nog altijd blijft tegenvallen. Cerny had dan wel een mooi verhaaltje over verschillende profielen met meest voorkomende HRTF (head-related transfer function) en zo, maar ik wil het nog allemaal wel zien in de praktijk.

Trouwens, doordat het de PS5 is die de virtual surround/3D genereert, gaat een Gold Headset dus ook gewoon even goed werken. Ik verwacht niet dat het met die Pulse 3D beter gaat zijn, of het moet zijn dat ze valsspelen en met opzet die Pulse 3D nog betere profielen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 30-09-2020 12:30 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Twixie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:45:
[...]

Alles staat of valt met de psycho-akoestiek die bekomen wordt, en dat is afhankelijk van 3 factoren:
a) de technologie: hoe snel en hoe goed zijn de algoritmen. Hierbij zou ik toch verwachten dat de Tempest Engine overtuigender resultaten kan heerzetten dan dat USB stickje van je Gold headset.
b) je eigen lichaam/oren
c) de fysieke eigenschappen van de stereo headset.

Vooral b kan er voor zorgen dat het nog altijd blijft tegenvallen. Cerny had dan wel een mooi verhaaltje over verschillende profielen met meest voorkomende HRTF (head-related transfer function) en zo, maar ik wil het nog allemaal wel zien in de praktijk.

Trouwens, doordat het de PS5 is die de virtual surround/3D genereert, gaat een Gold Headset dus ook gewoon even goed werken. Ik verwacht niet dat het met die Pulse 3D beter gaat zijn, of het moet zijn dat ze valsspelen en met opzet die Pulse 3D nog betere profielen geven.
Sony heeft aangegeven dat de huidige headsets ook blijven werken. Dus ik verwacht weinig tot geen verschil tussen de Gold en Pulse 3D headset, buiten het feit dat de profielen van de Gold headset niet meegaan naar de PS5.

Voorlopig kan ik nog vooruit met de Gold headset :).

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:59
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:32:
[...]

Geloof ik meteen haha
Dan heb ik het ook gewoon niet goed begrepen. Ik dacht gelezen te hebben dat met deze headset geluid te onderscheiden is van onder, boven, voor, achter, links en rechts.
Maar 3D audio is kennelijk wat anders

• nioz
yorroy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:59:
[...]

Dan heb ik het ook gewoon niet goed begrepen. Ik dacht gelezen te hebben dat met deze headset geluid te onderscheiden is van onder, boven, voor, achter, links en rechts.
Maar 3D audio is kennelijk wat anders
Soort van. Kort samengevat: 3D audio zorgt er inderdaad voor dat je beter richting etc kan onderscheiden, en als bonus kan dat gewoon met stereo headphones* :)

*Je moet het als versimpelde versie zo zien: je hebt twee oren en daarmee hoor je ook prima waar geluid vandaan komt, dus dat kan met een stereo headset op die twee oren ook prima.

In real life werkt dat o.a. door hoe je bijvoorbeeld bij geluid vanaf rechts zelfs met je linker oor nog wat geluid opvangt. De verschillen in die geluiden weet je brein te vertalen naar een gevoel van richting en plaats. 3D audio (en 'Tempest engine') is de marketing term van Sony voor software die geluiden zo weet te simuleren in games en verspreiden voor die twee stereo kanalen, zoals dat ook in het echt ongeveer zou gebeuren en binnenkomen in je twee oren.

[ Voor 39% gewijzigd door nioz op 30-09-2020 12:14 ]

Verwijderd

Ik game graag in stijl. Ook al heb ik meerdere headsets :+
Matched gewoon zo lekker bij de PS5, VR en overige accessoires...

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:45

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik hoop dat Sony oktober goed benut om meer informatie te geven over de featureset van PS5 en haar accessoires (controller). Ze hebben nog een maand, maar ik vind de radiostilte tot nu toe ronduit belachelijk.

• Kalder
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:13:
Ik hoop dat Sony oktober goed benut om meer informatie te geven over de featureset van PS5 en haar accessoires (controller). Ze hebben nog een maand, maar ik vind de radiostilte tot nu toe ronduit belachelijk.
Nee ik denk dat Sony vanaf nu tot de release niets meer zal mededelen, geen previews, geen user experiences. Als je nu nog niet besloten had om een PS5 te halen ga je hem toch niet met launch kunnen krijgen, dus waarom zouden ze nog wat aankondigen? [/sarcasme]

• bram1984
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:38:
[...]

Apart. Ik heb de Platinum en ik hoor echt duidelijk verschil als ik VRS uitzet. Dan krijg ik gewoon stereo geluid. VRS aan geeft me gewoon een goede surround ervaring (beter dan mijn 5.1 speaker setup). Ghost of Tsushima geeft zelfs al 3D audio (hoewel niet te vergelijken met de Tempest Engine, verwacht ik). Dus daarin hoor ik echt ook hoogteverschil.

• nioz
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:11:
Ik game graag in stijl. Ook al heb ik meerdere headsets :+
Matched gewoon zo lekker bij de PS5, VR en overige accessoires...
Ik vind hem er ook wel nice uitzien, en ook fijn om een dedicated headset voor de PS te hebben. Maar ik heb er toch voor gekozen om even te wachten, even afwachten hoe de geluidskwaliteit is.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Volgens mij gaat Sony binnenkort sowieso nog de UI laten zien, mooi moment om ook de controller te tentoonstellen

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
https://youtu.be/GmPWHCcZVNQ

Begin wel steeds meer zin te krijgen om Vikings te spelen op de PS5. 🤤
Heb net alle 6 seizoenen gezien op Netflix/ziggo, weet iemand of de verhaallijn ongeveer hetzelfde gaat zijn?

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:18:
[...]

Apart. Ik heb de Platinum en ik hoor echt duidelijk verschil als ik VRS uitzet. Dan krijg ik gewoon stereo geluid. VRS aan geeft me gewoon een goede surround ervaring (beter dan mijn 5.1 speaker setup). Ghost of Tsushima geeft zelfs al 3D audio (hoewel niet te vergelijken met de Tempest Engine, verwacht ik). Dus daarin hoor ik echt ook hoogteverschil.
Denk dat de Platinum headset daar al een stuk beter in is, is ook een stukje duurder dan de oude gold headset (die was destijds iets van €70 of €80) Ik vind het persoonlijk een slechte headset, vooral wat betreft geluidskwaliteit en dan vooral de diepere bas geluiden, bijna geen bas bij die headset.
Ik heb het over deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.gooplaystation4.nl/images/thumbnails/285/285/detailed/19/ps4-wireless-headset-2.0.jpg

Verwijderd

alionfire schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:26:
[...]

Volgens mij gaat Sony binnenkort sowieso nog de UI laten zien, mooi moment om ook de controller te tentoonstellen
Dat hoop ik wel, het blijft wel erg stil moet ik zeggen. Bij de concurrent is alles bekend en ik moet eerlijk zeggen die hebben het goed voor elkaar, super snelle UI, hoge framerates bij oudere games etc.

Ik ben heel benieuwd wanneer iemand een ps5 in handen gaat krijgen. Ben vooral benieuwd naar de UI, hoe snel die is en welke nieuwe features er in zitten. De UI van de ps4 wordt op een gegeven moment gewoon traag.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:43:
[...]

Dat hoop ik wel, het blijft wel erg stil moet ik zeggen. Bij de concurrent is alles bekend en ik moet eerlijk zeggen die hebben het goed voor elkaar, super snelle UI, hoge framerates bij oudere games etc.

Ik ben heel benieuwd wanneer iemand een ps5 in handen gaat krijgen. Ben vooral benieuwd naar de UI, hoe snel die is en welke nieuwe features er in zitten. De UI van de ps4 wordt op een gegeven moment gewoon traag.
We hebben alleen nog niet veel gameplay beelden van de concurrent gezien in next gen games. Hooguit Halo, maar iedereen weet wat voor fiasco dat was. Verder tonen ze alleen maar current gen games die iets sneller draaien/sneller laden.
Overigens iedere UI is in het begin vaak snel. In de loop der jaren wordt steeds meer meuk toegevoegd en aan het eind van de console leeftijd is de UI weer sloom :P
Ikzelf ben in ieder geval nog niet "blown away" door de concurrent. Laat eerst maar eens wat games zien.

Computer says no

• Kalder
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:43:
[...]

Ik verwacht dat begin volgende week de eerste gebruikers ervaringen online komen, Sony zou bepaalde "influencers" (YouTubers) al een PS5 opgestuurd hebben. Misschien dat we deze week nog even snel de UI geïntroduceerd gaan zien worden voordat de YouTubers het online gooien.

• Kalder
Meekoh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:49:
[...]

We hebben alleen nog niet veel gameplay beelden van de concurrent gezien in next gen games. Hooguit Halo, maar iedereen weet wat voor fiasco dat was. Verder tonen ze alleen maar current gen games die iets sneller draaien/sneller laden.
Overigens iedere UI is in het begin vaak snel. In de loop der jaren wordt steeds meer meuk toegevoegd en aan het eind van de console leeftijd is de UI weer sloom :P
Ikzelf ben in ieder geval nog niet "blown away" door de concurrent. Laat eerst maar eens wat games zien.
Mijn PC heeft al een jaar of 3 / 4 een SSD, en hij voelt nog net zo snel aan als wanneer ik voor het eerst die SSD erin zette. Hopelijk gaat de SSD van de PS5 al die slome UI problemen oplossen

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:54:
[...]
Mijn PC heeft al een jaar of 3 / 4 een SSD, en hij voelt nog net zo snel aan als wanneer ik voor het eerst die SSD erin zette. Hopelijk gaat de SSD van de PS5 al die slome UI problemen oplossen
Ik doel daarbij op de afgelopen Console generaties ;)
Maargoed als we het over de PC hebben, ik vind de UI van windows nog steeds traag in sommige gevallen zelfs met SSD.

Computer says no

• Kalder
Meekoh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:05:
[...]

Ik doel daarbij op de afgelopen Console generaties ;)
Maargoed als we het over de PC hebben, ik vind de UI van windows nog steeds traag in sommige gevallen zelfs met SSD.
Ik bedoel dat systemen met HDD's vaak veel slomer worden naar verloop van tijd, systemen met een SSD veel minder volgens mij. Ik maak me er niet druk om overigens, vind de UI van de PS4 nog snel genoeg gaan, ja soms moet je 10 seconden wachten voordat de store opent. Alleen wanneer ik een spel op de achtergrond speel merk ik dat de UI wat vertraging oploopt maar niet veel.
Maar ik denk echt dat slome UI iets uit het verleden gaat worden, de SSD is niet voor niets 100 keer sneller dan de HDD in de PS4.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Hulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:28:
[...]

Eerst eens lekker in de instellingen van de PS5 struinen :) ben ik al wel ff zoet mee. (luiheidsmode on) Krijgt de PS5 ook Dolby Vision ondertsteuning trouwens?
Zoals Dolby het heeft aangekondigd, is Microsoft de eerste die "ja" zegt tegen DV op de consoles. Maar als het de richting opgaat zoals Dolby Atmos support nu voor games is, dan gaan we in eerste instantie niet veel ontwikkelaars het zien gebruiken omdat ze een licentie moeten kopen. Dolby zegt met een aantal dev te werken, dus die krijgen vast korting omdat Dolby wilt laten zien waartoe DV in staat is in showcase games. HDR10 implementatie zal gewoon de norm blijven.

Persoonlijk is het wel gebruiksvriendelijker om DV te gebruiken, omdat het dynamisch metadata is en per frame, waardoor elke scene zijn eigen HDR weergave heeft. Bij HDR10 is dit statisch en kunnen bepaalde scenes bv overbelicht zijn tegenover de ander. Nadeel van DV is licentiekosten vandaar dat ik niet direct veel games verwacht met DV net als Atmos support er ook al jaren is, maar nauwelijks games daarvan gebruik maken. Enige game die ik veel speel op de PC met Atmos support over headset is Warzone (icm een Astro A50 Gen4).

Wat mij betreft zeg ik volmondig JA!! tegen Dolby Vision support voor games, alleen al omdat je niks hoeft te veranderen aan je instellingen ingame. Ik heb zelf een LG OLED CX 4K/120hz tv en ik kan niet wachten om de PS5 daarop aan te sluiten.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:50:
[...]

Ik verwacht dat begin volgende week de eerste gebruikers ervaringen online komen, Sony zou bepaalde "influencers" (YouTubers) al een PS5 opgestuurd hebben. Misschien dat we deze week nog even snel de UI geïntroduceerd gaan zien worden voordat de YouTubers het online gooien.
Ja aangezien nvme pcie4.0 ook nog eens 14 keer zo snel is op papier tov die ssd die je hebt mag je uitgaan van wel 😊

Er is echt geen enkel argument te bedenken nu dat de UI van de PS5 traag zal zijn.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
Had wel begrepen dat de PS5 een upgrade kreeg om de SSD nog sneller te maken, maar nu lees ik dus ook dat de grootte van een game op de ssd word gehalveerd, dit is natuurlijk mooi nieuws!

https://www.apparata.nl/n...n-5-ssd-efficienter-41797

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 17:13
Ik wil gewoon dat mijn Sony WH-1000XM2 fatsoenlijk draadloos kan werken met de PS5 incl mic.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Zhero10
  • Laatst online: 08-08-2023
Nog 50 dagen *O* . Vanaf morgen kunnen we ook zeggen: volgende maand! Dan kan het aftellen echt beginnen :P .

• Kalder
Zhero10 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:28:
Nog 50 dagen *O* . Vanaf morgen kunnen we ook zeggen: volgende maand! Dan kan het aftellen echt beginnen :P .
Ja zet die timer tot 19 november maar aan moderators :P

• Siebelouis
  • Laatst online: 19-06-2022
Hey guys,

Ik ga mijn PS4 inleveren, aangezien ik een PS5 heb gepre-ordered.

En nu wil ik mijn saves in de cloud opslaan, en daarvoor heb ik playstation plus nodig. Kan ik ook een US kaart kopen, of moet ik een Nederlandse kaart kopen?

• bram1984
Hulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:49:
[...]

Ik wil gewoon dat mijn Sony WH-1000XM2 fatsoenlijk draadloos kan werken met de PS5 incl mic.
Ga daar maar niet vanuit. Bluetooth heeft teveel latency. Als je draadloos wilt, dan zal je een gaming headset moeten kopen.

• Basekid
  • Laatst online: 22:09
Siebelouis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:40:
Hey guys,

En nu wil ik mijn saves in de cloud opslaan, en daarvoor heb ik playstation plus nodig. Kan ik ook een US kaart kopen, of moet ik een Nederlandse kaart kopen?
Je kan je saves ook op een USB stick opslaan. Stukje goedkoper :)

• nioz
DoubleDutch schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:46:
Had wel begrepen dat de PS5 een upgrade kreeg om de SSD nog sneller te maken, maar nu lees ik dus ook dat de grootte van een game op de ssd word gehalveerd, dit is natuurlijk mooi nieuws!

https://www.apparata.nl/n...n-5-ssd-efficienter-41797
Het is niet zozeer de PS5 die een upgrade krijgt, maar een nieuw algoritme voor compressie dat gereleased is (Oodle) en dat is van de makers van Kraken, waar de PS5 een hardware decoder voor heeft. Oodle en Kraken zijn op elk platform te gebruiken.

Bonuspunten voor de PS5 zijn vooral dat Sony een licentie heeft aangeschaft voor elke PS5 dev. Dus elke PS5 game kan er zonder extra kosten gebruik van maken. En dan natuurlijk de net ook al genoemde hardware decoder waardoor Kraken+PS5 een perfect combinatie is.

Bij warframe verwachtten ze de game op PC 37% kleiner te kunnen maken. Dat is wel netjes inderdaad.
https://tweakers.net/nieu...t-15gb-te-verkleinen.html

• bram1984
Hey guys,

Volgens mij niet. Als ik iets in de US store wil kopen, moet ik ook een US PSN code van de US Amazone site kopen. Maar waarom niet gewoon op USB zetten inderdaad?

• Hulleman
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:41:
[...]

Ga daar maar niet vanuit. Bluetooth heeft teveel latency. Als je draadloos wilt, dan zal je een gaming headset moeten kopen.
Maak het gewoon mogelijk en dan bepaal ik wel of ik teveel latency ervaar. Ik ervaar ook geen inputlag op mijn tv, terwijl dat waarschijnlijk meetbaar heel behoorlijk is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Siebelouis
  • Laatst online: 19-06-2022
Basekid schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:42:
[...]

Je kan je saves ook op een USB stick opslaan. Stukje goedkoper :)
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:43:
[...]

Volgens mij niet. Als ik iets in de US store wil kopen, moet ik ook een US PSN code van de US Amazone site kopen. Maar waarom niet gewoon op USB zetten inderdaad?
Super bedankt!

Aangezien je met playstation plus ook toegang krijgt tot de exclusives etc. lijkt me dat een goede investering

• bram1984
Siebelouis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:53:
[...]

[...]

Super bedankt!

Aangezien je met playstation plus ook toegang krijgt tot de exclusives etc. lijkt me dat een goede investering
Ja ik weet niet hoeveel games je uit die PS4 collection hebt gespeeld, maar dat kan zeer interessant zijn.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Hey guys,

Nee, je account en tegoed moeten uit dezelfde regio komen.

Je kan overigens inderdaad tijdelijk ook de savegames op USB opslaan.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Kalder
Vraag me af hoeveel PS5s zij hebben, en als je wint of je hem ook krijgt op release en niet pas in 2021.
Denk dat de kans nog kleiner is dan de kans om de Staatsloterij te winnen

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Zag in de comments op Pushsquare dat dit de prizepool is:

Prize pools:
180 x PlayStation®5 console
181 x PlayStation®4 console
180 x DualSense™ wireless controller
1889 x Destruction AllStars digital PlayStation®game
901 x 12-month PlayStation™ Now subscription
628 x 12-month PlayStation®Plus subscription

181 mensen gaan flink teleurgesteld zijn gok ik :P

• cold_as_ijs
yinx84 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:59:
[...]

Prize pools:

Want?
Je krijgt een gratis ps4, ik zou er meteen voor tekenen.

Verwacht dat er een paar miljoen mensen nog meer teleurgesteld zullen zijn.

• Raem
  • Nu online
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:58:
[...]

Vraag me af hoeveel PS5s zij hebben, en als je wint of je hem ook krijgt op release en niet pas in 2021.
Denk dat de kans nog kleiner is dan de kans om de Staatsloterij te winnen
Je kunt t/m december 2020 meedoen, dus ik denk pas in 2021. Tenzij ze gefaseerd winnaars bekend maken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kalder
[...]

Prize pools:

Ik zou niet teleurgesteld zijn als ik een PS4 zou winnen, wel direct verkopen want heb er al een.
Ik zou alleen teleurgesteld zijn als ik 500 euro's aan Doritos zou kopen om te winnen en dan uiteindelijk toch niets winnen. Maar dat doe ik toch niet, laat me niet verleiden door winacties aangezien ik toch nooit wat win, tenzij het aantal deelnemers vergelijkbaar is met een potje bingo in het bejaardentehuis.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 30-09-2020 16:04 ]

• bram1984
Begint vandaag toch, geloof ik? Alles wijst er dus gewoon op dat de planning van Sony al die tijd dus op oktober gericht is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jMrmJWt/Schermafbeelding-2020-09-30-om-15-56-22.png
Kenny_026 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:17:
[...]

Ja aangezien nvme pcie4.0 ook nog eens 14 keer zo snel is op papier tov die ssd die je hebt mag je uitgaan van wel 😊

Er is echt geen enkel argument te bedenken nu dat de UI van de PS5 traag zal zijn.
Niet alleen de UI, maar ook gewoon alles eromheen. Het laden van games, fast travel. Als je in Ghost of Tsushima je outfit verandert (of Destiny 2 is een ander voorbeeld), dan krijg je een model van Jin te zien met de nieuwe outfit, dat duurt vaak ook een seconden of 5 voordat deze zichtbaar is. Dat soort dingen gaan straks allemaal instant in beeld komen. Ik denk dat veel mensen uiteindelijk achterover gaan slaan als ze doorhebben hoeveel fijner alles straks gaat werken. Een filmpje trimmen zal bijvoorbeeld ook veel sneller kunnen straks. Over Ghost of Tsushima gesproken, dat zijn wel echt al bijna next gen laadtijden. Dit gaat mij een hoop schermtijd op mijn telefoon schelen straks, dus mogelijk ben ik hier wat minder actief. Even op Tweakers kijken tijdens een laadscherm zit er wat minder vaak/lang in. :P

Gek om te zeggen, maar ik ben bijna enthousiaster over de QoL verbeteringen die we zullen krijgen dan over de next gen graphics. O-)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Prize pools:

Het zullen er minder dan 181 zijn. Zoals praktisch elke sweepstake zal er aan elke prijs een code verbonden zijn. 99% van de codes wordt niet ingewisseld.

• Hulleman
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:07:
Als je in Ghost of Tsushima je outfit verandert (of Destiny 2 is een ander voorbeeld), dan krijg je een model van Jin te zien met de nieuwe outfit, dat duurt vaak ook een seconden of 5 voordat deze zichtbaar is.

Over Ghost of Tsushima gesproken, dat zijn wel echt al bijna next gen laadtijden. Dit gaat mij een hoop schermtijd op mijn telefoon schelen straks, dus mogelijk ben ik hier wat minder actief. Even op Tweakers kijken tijdens een laadscherm zit er wat minder vaak/lang in. :P
Bij mij komt de nieuwe outfit van Jin vaak niet eens meer in beeld... echt dramatisch. Laadtijden van GoT zijn nog goed te doen als je dit vergelijkt met AC Odyssey 8)7 Van PS opstarten totdat je met die game aan de slag kunt duurt rustig 6 minuten.

Heerlijk als dat straks voorbij is!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-01 16:00

Superkiwi

Hoi doei

Hulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:40:
[...]
Van PS opstarten totdat je met die game aan de slag kunt duurt rustig 6 minuten.
Lekker toch? Game laden, ondertussen een drankje inschenken, zakje kroepoek uit de kast halen, pre-game plasje doen en als je weer gaat zitten is de game geladen. Straks heb ik daar geen tijd meer voor.
Hopelijk komt er een optie om laadtijden aan of uit te vinken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• bram1984

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SdJjbcv/Ej-LDL6-GXs-Akj-Ihl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2kLQgSb/Ej-LDM06-Ws-AAss-b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RbcGSyD/Ej-LDMiy-X0-AEomc-B.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5ngpRjr/Ej-LDMNu-Wk-AUfl-Z9.jpg

• bram1984
dvdkiwi schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:33:
[...]

Lekker toch? Game laden, ondertussen een drankje inschenken, zakje kroepoek uit de kast halen, pre-game plasje doen en als je weer gaat zitten is de game geladen. Straks heb ik daar geen tijd meer voor.
Hopelijk komt er een optie om laadtijden aan of uit te vinken.
Ja of in ieder geval een "Press X to continue" ingebouwd. Start je Demon's Souls op, kom je terug, ben je alweer dood.

• Erapaz
Met de switch in stand-by is het heerlijk, je drukt op de controller en de switch en tv gaan automatisch aan en je bent meteen in je game.

• bram1984
Erapaz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:38:
Met de switch in stand-by is het heerlijk, je drukt op de controller en de switch en tv gaan automatisch aan en je bent meteen in je game.
Dat is ook met de PS4 in rest mode.

• Trishul
Die Returnal ziet er steeds meer fascinerend uit. Blijkbaar veranderd de gamewereld dus ook continu. Ben extra benieuwd naar deze game aangezien het van Housemarque is.

• bram1984
Is dit al gepost? GT7 info.

https://www.playstation.com/en-us/games/gran-turismo-7/

Stunning visuals: Marvel at rendering quality through ray tracing, with support for 4K, HDR, and a targetd 60 FPS frame rate.*

Fast loading: Go to race events quickly, gather in lobbies and receive friend invites extremely quickly with an ultra-high speed SSD. Select from a huge variety of cars with no load times.

Adaptive triggers: Feel the contrast in brake pedal weight at different sensitivity ranges, the vibrations from the ABS and variation in throttle pedal weight on different types of cars. Haptic feedback: Experience the feeling of tire contact with the road, and subtle bumps on the road surface.

Tempest 3D AudioTech: Sense the position of other cars and drivers around you through sound. Hear clear 3D Audio positioning and spatial expression of depth and height in replays.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-01 19:12
Die Returnal spreekt me steeds meer en meer aan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Trishul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:44:
[...]

Die Returnal ziet er steeds meer fascinerend uit. Blijkbaar veranderd de gamewereld dus ook continu. Ben extra benieuwd naar deze game aangezien het van Housemarque is.
Ja en wetende dat het van Housemarque (typisch een studio die Sony moet overnemen, samen met Bluepoint) af komt, denk ik dat het erg vet wordt. Het is een roguelike, dus ik denk dat het vaak doodgaan, beter worden/je karakter verbeteren en weer opnieuw proberen is.

• bram1984
Returnal info komt trouwens hier vandaan, zie ik nu. Klinkt lekker hoor. :9~ _/-\o_

https://www.playstation.com/en-us/games/returnal/

Fast loading: Jump through portals between worlds with the PS5™ system’s ultra-high speed SSD. Get back into the action with near-instant load speeds that won’t leave you waiting to restart after you die.

Adaptive triggers: Switch instinctively between firing modes by using a single adaptive trigger – go straight from aiming down sights to your gun’s alternative fire.

Haptic feedback: Sense in-game actions big and small – while exploring fragments of Selene’s memories, or when firing visceral alien weapons.

Tempest 3D AudioTech: Hear the action from every direction in 3D Audio – bullets flying past you, enemies circling overhead, or unseen foes creeping up behind you.

• bram1984
Dit dan: Adaptive triggers: Switch instinctively between firing modes by using a single adaptive trigger – go straight from aiming down sights to your gun’s alternative fire.

Zoals ik het lees, kan je dus de linker trigger helemaal indrukken voor aim down sight en tot de helft voor alternative fire.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 12:38
60fps gameplay:

• bram1984
Damn Peter ziet er wel compleet anders uit. Maar lekker smooth hoor!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
En een 'normale' (cutscene) trailer:

Ik weet niet of ik blij ben met de nieuwe look van Peter :/

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
Als PlayStation fan van het eerste uur vind ik het jammer dat het erop lijkt dat de PS5 niks gaat doen met hoogtekanalen (bv Dolby atmos).

Het feit dat ze het zo sterk promoten voor de XSX en je van Sony alleen iets over 3d-audio hoort sterkt mij in dit vermoeden. Zeer jammer voor mensen die hebben geïnvesteerd in een Atmos setup (zoals ik :+ ).

Dat wordt wellicht een XSX erbij 8)7

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:39
B-Bandit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:40:
Als PlayStation fan van het eerste uur vind ik het jammer dat het erop lijkt dat de PS5 niks gaat doen met hoogtekanalen (bv Dolby atmos).

[Twitter]
Het feit dat ze het zo sterk promoten voor de XSX en je van Sony alleen iets over 3d-audio hoort sterkt mij in dit vermoeden. Zeer jammer voor mensen die hebben geïnvesteerd in een Atmos setup (zoals ik :+ ).

Dat wordt wellicht een XSX erbij 8)7
Hoe ziet je setup er uit dan? Hele kamer vol speakers? Een soundbar met atmos is natuurlijk niks in vergelijking met een echt atmos in de bios;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 30-09-2020 18:49 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38
Carn82 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:39:
[...]

En een 'normale' (cutscene) trailer:

[YouTube: Marvel's Spider-Man Remastered | PS5]

Ik weet niet of ik blij ben met de nieuwe look van Peter :/
Goh? Ik wist niet dat ze de model van Peter gingen veranderen?
Ziet er meer generiek uit maar heeft wel wat weg van Tom Holland.

En over die Doritos zakken, ik heb dus 3 zakken die meedoen aan de wedstrijd. Ik heb er nu eentje open gesneden maar ik zie nergens een code? Ook niet in die plaknaad? :|

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Cowboy_Henk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:47:
[...]

En over die Doritos zakken, ik heb dus 3 zakken die meedoen aan de wedstrijd. Ik heb er nu eentje open gesneden maar ik zie nergens een code? Ook niet in die plaknaad? :|
is heel slecht zichtbaar, even tegen het licht houden helpt een beetje maar dan nog is het erg lastig te lezen.

Verwijderd

[...]

Bij mij zat ie halverwege op de plaknaad. Open knippen die zak! :P

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
[...]

https://blog.playstation....-man-remastered-detailed/
This does bring us to one of the bigger changes. In order to bring the best performances to players with our next-generation Marvel’s Spider-Man games, we have recast the face of Peter Parker. We loved working with John Bubniak on the original game; however, to get a better match to Peter Parker/Spider-Man actor Yuri Lowenthal’s facial capture, we have cast Ben Jordan to be the face model for Peter Parker on the PS5 console. He looks incredible in-game, and Yuri’s moving performances take on a new life.
Tja, ik lig er verder niet wakker van maar ik vraag me dan af of het niet gewoon een geld-kwestie was. Mogelijk dat Bubniak zei "nieuwe versie? dan wil ik weer centen vangen!" oid :P

Edit: even de gemaakte keuzes qua model daargelaten; toch wel een stuk netter:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BHc6fwv.png

Nog wat meer vergelijkingen:

[ Voor 9% gewijzigd door Carn82 op 30-09-2020 19:15 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
baronruud schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:47:
[...]

Hoe ziet je setup er uit dan? Hele kamer vol speakers? Een soundbar met atmos is natuurlijk niks in vergelijking met een echt atmos in de bios;)
Jep, bij onze nieuwbouw heb ik 4 gaten laten opnemen voor 4 plafondspeakers en daarnaast reguliere setup voor in totaal een 5.1.4 setup. Voor films al geweldig, maar had gehoopt met nextgen gaming daar ook mooi gebruik van te kunnen maken.

Overigens koste elk gat + speaker net zo veel als een PS5, maar dat terzijde :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Erapaz
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:38:
[...]

Dat is ook met de PS4 in rest mode.
Om de een of andere reden gebruikte ik dat met de PS4 niet, toch het idee dat ik dan een Computer weken lang ongebruikt stand-by had, terwijl de switch meer een tablet is met always on.
Pagina: 1 ... 191 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden