• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Local coop, gaaf! Inderdaad leuk om met de kids te doen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:15:
Nieuwe Sackboy trailer en blog post. Leuk voor de kids.
Niet alleen voor de kids! Ook voor bijna 40-jaar oude knarren O-)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

kaanmijo

Picobello B.V.

Wat een complete onzin dat die Deluxe alleen digitaal is en dat de Limited Edition PS4 only is. Waar gaat dit in hemelsnaam over? Wie maakt deze keuzes bij Sony?

Game ziet er verder goed uit, had graag de LE gekocht voor de 5. Helaas

[ Voor 6% gewijzigd door kaanmijo op 29-09-2020 19:42 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
kazuka schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:40:
Eindelijk een info dump over Destruction All Stars. Ben erg benieuwd naar deze game omdat het van het voormalige Bizarre Creations is (Project Gotham Racing en Blur):

https://blog.playstation....n-allstars-coming-to-ps5/
Ben er wel een beetje benieuwd naar, maar met alles wat ze tot nu toe laten zien (online multiplayer, skins, 10.000 in-game currency bij de digital deluxe edition) begrijp ik niet zo goed dat het geen free to play game is met een battle pass. Lijkt me een prima manier om ook te zorgen dat de online community tijdens de launch groot genoeg is.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:28
kaanmijo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:41:
[...]

Wat een complete onzin dat die Deluxe alleen digitaal is en dat de Limited Edition PS4 only is. Waar gaat dit in hemelsnaam over? Wie maakt deze keuzes bij Sony?

Ow nee hè, het viel me bij die Destruction Derby achtige game ook al op... Digital Deluxe Edition. Zien we hier nu de strategie van Sony voor de nieuwe generatie? Alle ballen op Digital?

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
lDDQD schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:56:
[...]
Niet echt rationeel, gezien de launch PS4 zowat geen defecten kende:
https://www.mcvuk.com/bus...-estimate-to-less-than-1/
ik zat hier op launch day aardig te balen met een BLOD op mijn PS4.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:45
ik ben totaal niet gevoelig voor die Deluxe or super whatever versies. ik koop altijd de meest kale game en die bonus coins of exclusive armor looks kunnen me gestolen worden. gear farm ik zelf wel. daar speel je echter toch ook voor? :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nioz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:41:
[...]

Ben er wel een beetje benieuwd naar, maar met alles wat ze tot nu toe laten zien (online multiplayer, skins, 10.000 in-game currency bij de digital deluxe edition) begrijp ik niet zo goed dat het geen free to play game is met een battle pass. Lijkt me een prima manier om ook te zorgen dat de online community tijdens de launch groot genoeg is.
Ja, de prijs lijkt pittig voor wat we tot nu toe gezien hebben. Kan een dealbreaker zijn. Hoe dan ook, volgens de developer is het een AAA game (voor zover je aan dat labeltje een waarde oordeel kunt hangen) en heeft het ook een singleplayer campaign. Er volgt zeer binnenkort een nieuwe gameplay trailer.

De in-game MTX is enkel voor cosmetische doeleinden. Wat voor dit type game op zich logisch lijkt, als je kijkt naar de 16 characters. Ze vinken in elk geval de diversity box af, doet me ook een beetje denken aan Overwatch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd3UwsmNuejFN2HtmfEa3ar_Yig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9Odb3U0rEud4Wc8eBIaZycq.jpg?f=fotoalbum_large

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wat is de nummer 1 game die jullie willen spelen op release?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:14

ikookhier

>hijdiehieris<

NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:51:
Cyberpunk >:)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
Edit: ander topic..

[ Voor 96% gewijzigd door Rck010 op 29-09-2020 19:56 ]

• Flghter1982
nioz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:41:
[...]

als het maar bij skins etc blijft. zodra er een pay to win element in zit en je ook voor de game moet betalen is het een no go voor mij. als het gewoon coins is voor extra skins kan ik er mee leven.

• Gusev
Sackboy :)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
AC Valhalla en CP2077

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
1. Miles Morales
2. Demon's Souls (even afwachten hoe ik die ga vinden, anders weer doorverkopen)
3. Godfall
4. Cyberpunk, afhankelijk van de reviews. Maar die haal ik pas als er een next gen versie is

• bram1984
[...]

Daarom het het denk ik ook de digital deluxe edition? Natuurlijk willen ze mensen naar digitaal pushen. Digital deluxe editions bestaan toch al langer dan vandaag? Of zit ik mis?

En als je op het doosje van die pop van de LE kijkt, zie je dat er een upgrade naar PS5 voor is.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50383508817_89807cab97_h.jpg

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Shit, ik wil dit spel zo graag spelen om de looks/sfeer, maar ik hou echt niet van zo’n heftige moeilijkheidsgraad. Voor mij Miles Morales als launchgame

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

[...]

Op het doosje van de PS4 LE staat een ding dat je hem gratis kunt upgraden naar de PS5. Dat zou dus een mogelijkheid zijn om alsnog de LE in huis te halen en op de PS5 te spelen :D

[ Voor 3% gewijzigd door kaanmijo op 29-09-2020 20:18 ]

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:15:
[...]

Daarom het het denk ik ook de digital deluxe edition? Natuurlijk willen ze mensen naar digitaal pushen. Digital deluxe editions bestaan toch al langer dan vandaag? Of zit ik mis?

En als je op het doosje van die pop van de LE kijkt, zie je dat er een upgrade naar PS5 voor is.

[Afbeelding]
Ik zag het net inderdaad! Dat zou een oplossing kunnen zijn :). Bij Assassins Creed e.d. zijn er zowel digital deluxe als fysieke deluxe editions voor zover ik weet. Vraag me alleen wel af waarom er een sterretje bij dat upgrade stickertje staat?

[ Voor 5% gewijzigd door kaanmijo op 29-09-2020 20:18 ]

Verwijderd

Steven030 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:16:
[...]

Shit, ik wil dit spel zo graag spelen om de looks/sfeer, maar ik hou echt niet van zo’n heftige moeilijkheidsgraad. Voor mij Miles Morales als launchgame
Ik kan niet spreken voor Demon Souls, maar speel nu weer Bloodborne om weer in de sferen te komen. Op een gegeven moment klikt de game en valt alles op z'n plaats. Ik vind het jammer dat deze games niet eerder op mijn radar zijn gekomen, zo zou ik graag de volledige Dark Souls trilogie een kans willen geven, maar de verouderde graphics / gameplay staan mij tegen. Tegenwoordig zijn de meeste games 'goedkope' aftreksels van elkaar bomvol microtransacties en kleurrijke personages om een grote doelgroep aan te spreken.
Kudo's voor From Software (of in dit geval Bluepoint) om zulke games te blijven ontwikkelen. _/-\o_

Geef het echt gewoon een goede kans. Ik kan me haast niet voorstellen dat het je tegen gaat vallen als de sfeer je aanstaat.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11-2025
Godfall

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:07
1. RDR2
2. AC: Origin
3. Spiderman(die kreeg ik gratis bij een controller)
4TZT zal de GTA V PS5 editie ook uit zijn
5. AC Walhalla

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Particle galore! Viel me sowieso al op bij o.a. Ratchet & Clank en Miles Morales dat ze de particle slider op 120% hebben gezet :D

[Video: https://i.imgur.com/Cjb0hoz.gifv]

[Video: https://i.imgur.com/ibywRCs.gifv]

Ziet er ontzettend goed uit en het is nog wel een launch title. Kan me niet voorstellen wat Naughty Dog en Santa Monica over 1 a 2 jaar op het scherm kunnen toveren.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
Spiderman savedate ps4->transfer naar ps5

https://mobile.twitter.co...tatus/1310984634008731649

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 12:38
@Verwijderd Beetje hetzelfde bij mij.
Net Dark Souls Remastered uitgespeeld, eerder dit jaar DS3 en Sekiro. Zit een beetje in een FROM fase nu :+
Dat Demon's Souls remake een ps5 game is, is mooi meegenomen. Maar als het een ps4 game was, zou ik ook al hyped zijn.
Ik hoor wel vaak dat Demon's Souls samen met Dark Souls 2 de slechtste zijn, dus ben benieuwd...

Ik kan je Dark Souls 3 wel aanraden. Die ziet er grafisch beter uit dan BB.Je hebt ook zo veel vrijheid qua wapens in die game, als je een leuk wapen pakt leunt de gameplay dicht tegen BB.
Persoonlijk vond ik DS3 leuker dan BB. Deze trailer blijft echt kippenvel :*)
DS3 heeft ook (net als Sekiro) een unlocked framerate, dus als het goed is zouden die op de ps5 mooi 60fps moeten halen via BC.

[ Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 29-09-2020 21:14 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:07
Ik ben overigens erg benieuwd naar de aankomende Harry Pottergame. Mijn vriendin is helemaal weg van HP maar is een ramp met gamen, dus ik denk dat ik het meewerkend voorwerp ga worden met HP :+

• bram1984
Ja dat was al bekend. Remaster doet dat echter helaas niet.

@Anton.net Echt? Ik hoor inderdaad regelmatig dat DS2 de slechtste is, maar Demon's juist een van de beste. Vooral qua leveldesign.

• Flghter1982
ik probeer ook weer even in de stemming te komen en ben van plan om bloodborne nog een run through te geven. ook al erger ik me aan de fps rate op de ps4 non pro.

maar ik moet eerst nog even de valkery queen in god of war 4 verslaan. dan ben ik voor mijn gevoel echt klaar met de game. op het moment staat het 20-0 voor haar. ze whooped me ass hard :P

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:22:
[...]

Ik kan niet spreken voor Demon Souls, maar speel nu weer Bloodborne om weer in de sferen te komen. Op een gegeven moment klikt de game en valt alles op z'n plaats. Ik vind het jammer dat deze games niet eerder op mijn radar zijn gekomen, zo zou ik graag de volledige Dark Souls trilogie een kans willen geven, maar de verouderde graphics / gameplay staan mij tegen. Tegenwoordig zijn de meeste games 'goedkope' aftreksels van elkaar bomvol microtransacties en kleurrijke personages om een grote doelgroep aan te spreken.
Kudo's voor From Software (of in dit geval Bluepoint) om zulke games te blijven ontwikkelen. _/-\o_

Geef het echt gewoon een goede kans. Ik kan me haast niet voorstellen dat het je tegen gaat vallen als de sfeer je aanstaat.
Ik zou zoals @Anton.net dan zeker Dark Souls 3 een kans geven. En ook Sekiro, beide echt zeer goede games. En qua gameplay zijn beide echt zeker niet verouderd.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
Eerste PS5 games in de Store of niet?

• Erapaz
Ik ga beginnen met TLOU 2 en als van Cyberpunk de PS5 patch er is dan haal ik die.

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:05:
Eerste PS5 games in de Store of niet?
[Twitter]
Jaaaa hier zat ik op te wachten _/-\o_ *O*

Nog niet beschikbaar in NL store helaas, nog f geduld

[ Voor 8% gewijzigd door GK87 op 29-09-2020 21:26 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:22:
[...]

Hmm je weet het mooi te brengen. Begin nu toch weer te twijfelen om het een kans te geven. Als ik er maar genoeg tijd in stop haha

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:47:
ik ben totaal niet gevoelig voor die Deluxe or super whatever versies. ik koop altijd de meest kale game en die bonus coins of exclusive armor looks kunnen me gestolen worden. gear farm ik zelf wel. daar speel je echter toch ook voor? :)
Nadeel is dat die content juist vaak exclusief is bij een Pre Order, dus in game kan je het bijvoorbeeld niet krijgen.

Mij persoonlijk boeit het ook niet en 9 van de 10 keer stelt het ingame ook allemaal niet zo heel veel voor, in het begin heb je misschien een leuke voorsprong maar mid en endgame is verwaarloosbaar.

De PS5 is preordered, maar DS haal ik op launch gewoon in de winkel.

• bram1984
GK87 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:22:
[...]

Jaaaa hier zat ik op te wachten _/-\o_ *O*

Nog niet beschikbaar in NL store helaas, nog f geduld
Zal snel volgen.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Cyberpunk, Destiny 2 (en dan eindelijk af van 30FPS), Stray. En dan koop ik waarschijnlijk CoD tweedehands ergens.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:52:
maar ik moet eerst nog even de valkery queen in god of war 4 verslaan. dan ben ik voor mijn gevoel echt klaar met de game. op het moment staat het 20-0 voor haar. ze whooped me ass hard :P
Ja die is echt niet normaal moeilijk. Zelfs op easy en met Niflheim gear op lvl 8 + shattered gauntlet of the ages hakt ze mij in de pan.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Flghter1982
Bas170 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:50:
[...]

Ja die is echt niet normaal moeilijk. Zelfs op easy en met Niflheim gear op lvl 8 + shattered gauntlet of the ages hakt ze mij in de pan.
phew. ok dus het ligt niet helemaal aan mij :P ik heb het voor vandaag even opgegeven. ik was al bang dat ik te oud aan het worden was. morgen een herkansing.

• bram1984
Ook Godfall kun je inmiddels digitaal pre-orderen.

• bram1984
Hier nog wat fraaie screenshots. Dit wordt echt een HDR spektakel.

https://twitter.com/germa.../1311033337293791233?s=21

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:04:
[...]

Ziet er echt ziek goed uit. En dat voor een launch titel.
Jaja gewoon echt next gen graphics en mooie plaatjes en geen poespas met FPS en resolutie nummertjes oOo

Godfall voelt echt als een ondergeschoven kindje maar ik zie gewoon e en vette launch titel met dikke graphics d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 22:09 ]

• bram1984
En doe eens gek, nieuwe cinematic trailer er tegenaan. We zijn nu toch bezig. We komen eindelijk op stoom, lijkt het.

• Flghter1982
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:07:
[...]

Jaja gewoon echt next gen graphics en mooie plaatjes en geen poespas met FPS en resolutie nummertjes oOo
ik hoop dat het er ook gelikt uitziet in 60fps modus. zojuist weer bloodborne opgestart maar dat draait gewoon voor geen meter op een normale ps4. haalt voor mij persoonlijk de fun uit de game met 30 of lower fps. alleen roteren van de camera wordt ik al bijna misselijk van O_o

• bram1984
Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:10:
[...]

ik hoop dat het er ook gelikt uitziet in 60fps modus. zojuist weer bloodborne opgestart maar dat draait gewoon voor geen meter op een normale ps4. haalt voor mij persoonlijk de fun uit de game met 30 of lower fps. alleen roteren van de camera wordt ik al bijna misselijk van O_o
Kijk anders de DF analyse van Digital Foundry even.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-01 15:41
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:09:
En doe eens gek, nieuwe cinematic trailer er tegenaan. We zijn nu toch bezig. We komen eindelijk op stoom, lijkt het.

[YouTube: Godfall – Cinematic intro: The Fall]
Deze game ziet er steeds beter uit! Toffe intro!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:13

ScreamGT

joejoe

Ik wil dat ding nu wel gewoon eens zien werken. Leuk die games, maar hoe werkt de console zelf? Hoe ziet de UI er uit, en wat voor een extra's hebben ze nog meer toegevoegd? Is de Playstore verbeterd, want deze was de afgelopen jaren zo enorm traag, ook downloads waren een drama.

Typical Sony, helemaal niets vrijgeven.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Flghter1982
SgtCaffran schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:16:
[...]

Deze game ziet er steeds beter uit! Toffe intro!
net alsof je optimus prime hoort praten :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ScreamGT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:16:
Ik wil dat ding nu wel gewoon eens zien werken. Leuk die games, maar hoe werkt de console zelf? Hoe ziet de UI er uit, en wat voor een extra's hebben ze nog meer toegevoegd? Is de Playstore verbeterd, want deze was de afgelopen jaren zo enorm traag, ook downloads waren een drama.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB7DaJ1Y2mJgWFntLHurSffSLFs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yG7qN1Xlf7weweNZwUapm6cm.gif?f=user_large

Ik zal het wel niet snappen, draait een console juist niet om de games? We hebben een flinke info dump van 5 games gehad vandaag.

De console zelf zal ongetwijfeld een power button hebben om hem aan te zetten en een store om games te kopen. Die zal ongetwijfeld sneller zijn met de SSD.

Verwijderd

ScreamGT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:16:

Soon (tm)

Geloof dat ze komende week los gaan

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:23
Sony is altijd laat met de fysieke details en software aspecten van PlayStations, no worries. Bij de PS4 was de teardown geloof ik pas 2/3 weken voor launch.

Demon's Souls is voor mij een nare game zeg. Als ik die beelden zo zie, wil ik die heel graag spelen, maar ik heb het gevoel dat ik heeeel vaak dat 'you died' scherm ga zien in november.. misschien dat ik even mezelf met Bloodborne moet testen.

[ Voor 44% gewijzigd door Trishul op 29-09-2020 22:35 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
kazuka schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:26:
[...]

[Afbeelding]

Ik zal het wel niet snappen, draait een console juist niet om de games? We hebben een flinke info dump van 5 games gehad vandaag.

De console zelf zal ongetwijfeld een power button hebben om hem aan te zetten en een store om games te kopen. Die zal ongetwijfeld sneller zijn met de SSD.
Op een gegeven moment is het wel klaar met de games, en wil men gewoon meer zien.

Het lijkt wel alsof ze van alles verbergen omdat het niet werkt of dat er andere problemen zijn.

Alleen sorry zeggen en daarna wèèr een tijd radiostilte, zo vermoeiend..

• bram1984
Ah ik dacht al, waar blijft 'ie. :+

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-01 12:21
Segafreak83 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:36:
[...]

Op een gegeven moment is het wel klaar met de games, en wil men gewoon meer zien.
Welke gamer is nou ooit klaar met games?
Het lijkt wel alsof ze van alles verbergen omdat het niet werkt of dat er andere problemen zijn.
Of ze spoilen gewoon niet de hele ervaring en houden zaken die van minder belang zijn op de achtergrond. Iedereen zit klaar voor een beetje nieuws vanuit Sony, waarom zouden ze gelijk hun big guns moeten showen als dat ook later kan? Die UI reveal gaat nog komen, meer info over andere zaken ook. Het is alleen niet noodzakelijk om dat nu te doen. Anders zitten we twee maanden naar dezelfde filmpjes te kijken, omdat alles al openbaar is. Je hoeft niet altijd overal iets achter te zoeken.
Was het met de 'dripfeed' nou niet juist zo dat we behoorlijk vaak wat te horen kregen van Sony? Ja, niet altijd de meest spannende zaken, maar radiostilte ook zeker niet. Zolang die games klaarstaan op launch en een aantal games kort daarna gereleased worden, dan is er niets aan de hand. De rest komt vanzelf wel.

This is absolutely ridiculous

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

kazuka schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:26:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij snap jij het inderdaad niet. De store die sneller werkt vanwege de ingebouwde SSD? Volgens mij moet die store eerst geoptimaliseerd worden, en er niet continue uit liggen. Ook moeten de download snelheden geoptimaliseerd worden, want zoals eerder vermeld is dat zo traag als dikke stront. En neen, ligt niet aan mijn verbinding.

Maakt dat ding geluid? PS4 pro lijkt op een Boeing.

Gewoon een aantal, niet al te onbelangrijke punten imo.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01 23:05
Is er voor de PlayStation 5 iets aangekondigd betreft enhanced backwords compatibility, zoals de Xbox Series X?

• bram1984
Ligt de Store er continue uit? Dan heb ik mazzel gehad denk ik.

• bram1984
Fuujii schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:56:
Is er voor de PlayStation 5 iets aangekondigd betreft enhanced backwords compatibility, zoals de Xbox Series X?
Daar is een blog post van ja. Maar da's echt al maanden geleden. Even Googlen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ScreamGT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:53:
[...]

Volgens mij snap jij het inderdaad niet. De store die sneller werkt vanwege de ingebouwde SSD? Volgens mij moet die store eerst geoptimaliseerd worden, en er niet continue uit liggen. Ook moeten de download snelheden geoptimaliseerd worden, want zoals eerder vermeld is dat zo traag als dikke stront. En neen, ligt niet aan mijn verbinding.

Als de store er continue uit ligt lijkt er toch echt iets aan de hand te zijn met je verbinding. Ik merk echt nooit dat deze eruit ligt en breng er aardig wat uurtjes in door.

Daarnaast lost een SSD heel veel op mbt de store. Sinds ik een SSD in mn PS heb zitten is hij heel snappy en hoef ik nooit te wachten op laden.

Ook sinds de SSD heb ik merkbaar snellere downloadsnelheden simpelweg door de hogere IO van de SSD.

En de boeing discussie hebben we nu wel gehad. Laten we gewoon blij zijn dat we daar vanaf zijn met de PS5...

• Ridicuul
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:56:
Ligt de Store er continue uit? Dan heb ik mazzel gehad denk ik.
Dit heb ik ook echt nog nooit meegemaakt. Wel dat het hele PSN plat lag, maar dat is ook maar zelden voorgekomen bij mij.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Ridicuul schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:59:
[...]

Dit heb ik ook echt nog nooit meegemaakt. Wel dat het hele PSN plat lag, maar dat is ook maar zelden voorgekomen bij mij.
Als het er 2 seconden uit ligt beginnen er meteen altijd een paar kleuters te huilen om gratis games. Dus zolang je dat nog niet ziet is er weinig aan de hand :+

• SgtCaffran
Wat betreft Godfall nog een interessant interview met behoorlijk diepgaande info over stats en builds :

[ Voor 26% gewijzigd door SgtCaffran op 29-09-2020 23:11 ]

Verwijderd

[...]

Op een gegeven moment is het wel klaar met de games
:? Als je klaar bent met games dan hoef je ook geen game console te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 23:09 ]

• Segafreak83
Ridicuul schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:46:
[...]

Welke gamer is nou ooit klaar met games?

[...]

Of ze spoilen gewoon niet de hele ervaring en houden zaken die van minder belang zijn op de achtergrond. Iedereen zit klaar voor een beetje nieuws vanuit Sony, waarom zouden ze gelijk hun big guns moeten showen als dat ook later kan? Die UI reveal gaat nog komen, meer info over andere zaken ook. Het is alleen niet noodzakelijk om dat nu te doen. Anders zitten we twee maanden naar dezelfde filmpjes te kijken, omdat alles al openbaar is. Je hoeft niet altijd overal iets achter te zoeken.

[...]

Was het met de 'dripfeed' nou niet juist zo dat we behoorlijk vaak wat te horen kregen van Sony? Ja, niet altijd de meest spannende zaken, maar radiostilte ook zeker niet. Zolang die games klaarstaan op launch en een aantal games kort daarna gereleased worden, dan is er niets aan de hand. De rest komt vanzelf wel.
Je kan het draaien zoals je wil, maar ze zijn al 9 maanden bezig met deze (in mijn ogen) dripfeed "onzin", al maakt het voor sommige minder uit dan voor een ander en dat mag ook. Maar de tendens is dat de meerderheid er wel klaar mee is.

• GK87
  • Niet online
Ik zit er aan te denken mijn Ziggo Complete om te zetten naar Ziggo Max in november maar twijfel of het überhaupt nut heeft voor downloaden in de PS Store ivm throttling.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ach, let it go. Sommige mensen zijn gewoon snel tevreden! :)
Gelukkig ben ik nog wel kritisch nadat ik 500,- heb neergelegd voor een console die ik nog niet werkend heb gezien! :D

• Segafreak83
GK87 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:15:
Ik zit er aan te denken mijn Ziggo Complete om te zetten naar Ziggo Max in november maar twijfel of het überhaupt nut heeft voor downloaden in de PS Store ivm throttling.
Kun je het niet eerst aankijken hoe het gaat, voor je die keuze maakt?

Verwijderd

Segafreak83 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:12:
[...]

Je kan het draaien zoals je wil, maar ze zijn al 9 maanden bezig met deze (in mijn ogen) dripfeed "onzin", al maakt het voor sommige minder uit dan voor een ander en dat mag ook. Maar de tendens is dat de meerderheid er wel klaar mee is.
Ik wist niet dat jij voor de meerderheid spreekt.
Maar dripfeed is gewoon een marketing techniek en dat zie je ook bij elke console bouwer of hardware fabrikant terug, soms bij de een wat meer dan bij de ander.

Ik doe niet aan preorders ik koop hem gewoon als ie in de winkel ligt en ik hem zelf kan pakken dus of ze nou vorige week of de week voor release alles droppen dat maakt voor mij niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 23:26 ]

• Ridicuul
Segafreak83 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:12:
[...]

Die tendens merk ik anders niet veel van. Ja, net als anderen kijk ik ook uit naar meer informatie over de PS5. Maar dat is part of the game. Het komt als het komt. De prijzen zijn bekend, de releasedate is bekend. De rest wordt benut om de hype nog verder op te bouwen.

Kijk naar MS. Die konden ook even niets goed doen na het slechte nieuws van Halo. Nu hebben ze weer enorm veel goodwill gekweekt met de overname van Bethesda, het toevoegen van EA Play en de beelden die de laatste dagen op het internet zijn opgedoken van de Series X. Als Sony zo de registers opengooit dan staat iedereen ook weer op de banken en is die zogenaamde radiostilte direct vergeten. Komen ze met wat slecht of tegenvallend nieuws, dan kunnen de hooivorken weer van stal gehaald worden...

• GK87
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:21:
[...]

Kun je het niet eerst aankijken hoe het gaat, voor je die keuze maakt?
Eens, vandaar dat ik Ziggo heb gevraagd hoe die switch werkt. Instant of na x dagen actief.

• Ridicuul
ScreamGT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:16:
Gelukkig ben ik nog wel kritisch nadat ik 500,- heb neergelegd voor een console die ik nog niet werkend heb gezien! :D
Hmm, niet helemaal eens met je argument. Je had ook gewoon kunnen wachten. Pre-orderen doe je toch alleen als je zeker weet dat je iets wilt hebben? Als je twijfels hebt over een apparaat van €500,- zou ik toch echt aanraden om de reviews af te wachten.

Kritisch zijn is prima. Maar dezelfde kritiek over en over herhalen is ook niet echt nodig. Uiteindelijk wil iedereen hier graag meer weten over de PS5. Daarom vliegen de reacties met speculaties ons ook om de oren. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dan kunnen we het maar beter zo positief mogelijk houden, toch? O-)

• GK87
  • Niet online
Assumption:

1} PS5 User Interface reveal
2} PS Store nieuwe interface
3} Content creators / influencers mogen los

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
[...]

Ben het hier niet mee eens. Het kopen van de console gaat toch juist om de games? Ik heb ook helemaal niet het idee dat zij dingen moeten verbergen. Zij houden simpelweg vast aan een bepaalde planning, er zit namelijk nog wel wat tijd tussen nu en de launch. Ze hoeven niet alle kaarten op tafel te leggen terwijl we nog geen eens in november zitten.

Op mij betreft hebben ze genoeg laten zien. Je weet de prijs, release datum, release games, looks controller/console. Hiermee kan je prima een beslissing maken of je de console wel of niet wilt aanschaffen.

Wat verwacht jij nog meer dan? De UI kom je toch wel achter op launch day. En anders van mensen vanuit Amerika die de console eerder krijgen. Lijkt me toch ook prima als je zelf ermee speelt en zelf ervaart?

Is de teardown nou zo belangrijk dan? Ze kunnen leuk praten over de verbeterde cooling etc., maar dat wisten we al. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe dit nu ineens nog een grote impact zal hebben voor ons.

Dan hebben we nog 3D audio. Daar hebben we ook al veel verhalen over gehoord. Ik denk het beste is het door het zelf te ervaren.

Kortom. Alle noodzakelijke informatie is allang gegeven vanuit Sony. Volgens mij valt er niet zoveel meer te zien, dan simpelweg te wachten op de launch. En als extra eventueel een teardown of een UI reveal. Maar als ze dat niet doen, is dat ook geen probleem. Het gaat toch vooral om de games die je kan spelen, en die heb je al gezien.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:18
Naja, ik zou het ook wel leuk vinden om te zien allemaal, maar ik ga mijn beslissing voor een preorder niet laten afhangen van of ik wel of niet de UI of een teardown heb gezien...

Je mag best kritisch zijn op de dripfeed, maar om dan ook meteen te beweren dat anderen dan maar 'snel tevreden zijn' zet makkelijk kwaad bloed. Net als dat @Segafreak83 er meteen een complot achter ziet dat er problemen zijn...

Dus let it go, inderdaad...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Gusev
Interessante details over de PS Store (als het waar blijkt) obv code analyse:
First and foremost, it looks like wishlists will finally be integrated into the console, as there’s a line of code that states: “Your wishlist isn't available on this website. You can find it on a PS5.” In addition, it looks like you’ll be able to create Parties with up to 100 people, and share music playlists with pals. There’s also reference to something called a ‘Takedown’, but we’re not sure what this entails yet.

Elsewhere, it looks like backwards compatible titles that support PS5’s boost mode feature will be marked as such, while there’ll be a warning for the one per cent of PS4 games that aren’t playable on the next-gen console. Interestingly, there’s also reference to a page on the official PlayStation website fully detailing backwards compatibility, but it’s currently offline.
https://www.pushsquare.co..._in_ps_stores_source_code

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
GK87 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:25:
[...]

Eens, vandaar dat ik Ziggo heb gevraagd hoe die switch werkt. Instant of na x dagen actief.
Je gaat die maximale snelheid toch nooit halen. Maar nog een tip als je het echt wil: je kunt binnen je complete pakket ook alleen je internet snelheid verhogen. Is goedkoper.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja die store lijkt wel een aardige verandering te ondergaan. Wat mij opviel is dat de digitale pre-order van PS5 games in de US apart loopt van de standaard store die we vandaag hebben. Kunnen de voortekenen zijn van een flinke overhaul.

We gaan het meemaken in de komende weken.

• Erapaz
500 euro op een looptijd van 7 jaar is natuurlijk sigarettengeld. Mocht het echt ruk zijn dan zit er nog een week tussen de US release en de onze waarin je eventueel de preorder kan cancellen en na levering heb je ook nog een maand om hem terug te sturen. Nul risico dus.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Ik las elders al de theorie dat Sony inderdaad de 'flood gates' open gaat zetten op 1 oktober. Indicatie is ook de timer op de Doritospagina, die over ~19 uur afloopt. Dat zou de kick-off zijn voor een grootschalige marketing campagne.

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 30-09-2020 07:41 ]

• SgtCaffran
https://blog.playstation....aystation-5-with-doritos/

Blog post over de Doritos campagne. Er is ook een soort AR quest maar de betreffende website is nog niet online: http://doritos-quest.com/playstation5

[ Voor 5% gewijzigd door SgtCaffran op 30-09-2020 08:07 ]

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
ScreamGT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:53:
[...]

Mijn download speed op de ps4 is het snelste dat ik haal over het algemeen...? Gemiddeld 35-40 mb per seconde... 8)7 8)7

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:17
GK87 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:25:
[...]

Want?
Stel je voor dat je een paar dagen mogelijk, heel misschien, wellicht niet genoeg internet snelheid zou kunnen hebben.

Verwijderd

Anton.net schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:41:
@Verwijderd Beetje hetzelfde bij mij.
Net Dark Souls Remastered uitgespeeld, eerder dit jaar DS3 en Sekiro. Zit een beetje in een FROM fase nu :+
Dat Demon's Souls remake een ps5 game is, is mooi meegenomen. Maar als het een ps4 game was, zou ik ook al hyped zijn.
Ik hoor wel vaak dat Demon's Souls samen met Dark Souls 2 de slechtste zijn, dus ben benieuwd...

Ik kan je Dark Souls 3 wel aanraden. Die ziet er grafisch beter uit dan BB.Je hebt ook zo veel vrijheid qua wapens in die game, als je een leuk wapen pakt leunt de gameplay dicht tegen BB.
Persoonlijk vond ik DS3 leuker dan BB. Deze trailer blijft echt kippenvel :*)
DS3 heeft ook (net als Sekiro) een unlocked framerate, dus als het goed is zouden die op de ps5 mooi 60fps moeten halen via BC.
Waar haal ik de tijd vandaan om al die toffe games te spelen! :o Was ik nou nog maar een tiener...

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08
Gelukkig ben ik niet zo'n OS/Store heavy user. Heb me er echt nog nooit aan gestoord. De PS3 was een grote verschrikking, maar bij de PS4 en Pro werkt de UI en Store dikke prima hier. Die hele UI boeit me ook niet. Ik start de PS5 op, klik op de game die ik wil spelen en gaan. Geen chatparty's of shite die ik tijdens t gamen moet regelen in het OS.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• GK87
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:47:
[...]

Want?
Stel je voor dat je een paar dagen mogelijk, heel misschien, wellicht niet genoeg internet snelheid zou kunnen hebben.
Digital Edition...dus bij de launch eerst 100+gig aan spellen downloaden <+:)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:17
GK87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:08:
[...]

En de rest van de wereld doet dat niet?
Meer download snelheid gaat je hierbij echt niet helpen als de andere kant hier ook niet op inspeelt.

• bram1984
GK87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:08:
[...]

Ah joh je internet connectie fiksen, de games selecteren die je wilt downloaden en in de tussentijd lekker aan de slag met Astro's Playroom om die DualSense eens even aan de tand te voelen. 8)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:16:
[...]

Ah joh je internet connectie fiksen, de games selecteren die je wilt downloaden en in de tussentijd lekker aan de slag met Astro's Playroom om die DualSense eens even aan de tand te voelen. 8)
Eerst eens lekker in de instellingen van de PS5 struinen :) ben ik al wel ff zoet mee. (luiheidsmode on) Krijgt de PS5 ook Dolby Vision ondertsteuning trouwens?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Hulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:28:
[...]

Eerst eens lekker in de instellingen van de PS5 struinen :) ben ik al wel ff zoet mee. (luiheidsmode on) Krijgt de PS5 ook Dolby Vision ondertsteuning trouwens?
Vooralsnog niks bevestigd volgens mij. Ik zag wel ergens langskomen dat het Dolby logo achterop de PS5 staat. Geen idee verder.

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:35:
[...]

Vooralsnog niks bevestigd volgens mij. Ik zag wel ergens langskomen dat het Dolby logo achterop de PS5 staat. Geen idee verder.
Dat was het Dolby Digital logo volgens mij, ik vermoed echter wel dat ze Dolby Vision ook zullen ondersteunen op de PS5. Maar pin me er niet op vast.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:16:
[...]

Sony kennende mag je die ook eerst downloaden. Hoop het natuurlijk niet wat dat zal echt een overbelasting worden dan.

De servers op launch hebben het altijd mega zwaar. Je komt nog niet ingelogd

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• bram1984
Oxigeon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:56:
[...]

Sony kennende mag je die ook eerst downloaden. Hoop het natuurlijk niet wat dat zal echt een overbelasting worden dan.

De servers op launch hebben het altijd mega zwaar. Je komt nog niet ingelogd
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PFkQ1cV/Schermafbeelding-2020-09-30-om-10-00-12.png

• Amaze86
Man man kom maar op die ps5, erg benieuwd naar de controller.

Twijfel erg welke headset ik moet gaan kopen, voorheen altijd Astro gehad paar uitschieters naar steelseries,hyperx.

Wacht eerst de reviews af van Sony 3D Pulse headset of toch voor een nieuwe Turtlebeach Stealth gen 2 gaan...ah zie het wel tot die tijd :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Amaze86 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:16:
Man man kom maar op die ps5, erg benieuwd naar de controller.

Twijfel erg welke headset ik moet gaan kopen, voorheen altijd Astro gehad paar uitschieters naar steelseries,hyperx.

Wacht eerst de reviews af van Sony 3D Pulse headset of toch voor een nieuwe Turtlebeach Stealth gen 2 gaan...ah zie het wel tot die tijd :)
Als de 3D audio werkt via de aansluiting op de controller, zou ik serieus overwegen om naar een headset met ANC te kijken (tenzij je alleen woont natuurlijk). Een gaming headset is dan niet noodzakelijk.

Ben ook wel benieuwd naar die Pulse, maar als die hetzelfde doet als mijn Platinum, dan annuleer ik mijn bestelling. Dan gaat mijn Bose lekker in de controller.

• Amaze86
Bij die platinum had ik last van me oren, doordat ze tegen de oorschelpen kwamen, kon er max 1 uurtje op gamen.

• bram1984
Amaze86 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:22:
Bij die platinum had ik last van me oren, doordat ze tegen de oorschelpen kwamen, kon er max 1 uurtje op gamen.
Daarom, Bose QC35 II / 700 of die nieuwe van Sony is ook vet.

Die QC35 kan ik echt de hele dag op hebben tijdens werken.

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:18:
[...]

Als de 3D audio werkt via de aansluiting op de controller, zou ik serieus overwegen om naar een headset met ANC te kijken (tenzij je alleen woont natuurlijk). Een gaming headset is dan niet noodzakelijk.

Ben ook wel benieuwd naar die Pulse, maar als die hetzelfde doet als mijn Platinum, dan annuleer ik mijn bestelling. Dan gaat mijn Bose lekker in de controller.
Ik heb de Pulse headset besteld, heb nog een oude Gold headset, maar die was echt maar heel matig, met matige geluidskwaliteit, hoop dat de Pulse headset het beter doet, kan het je op 20 november laten weten ;)

Pagina: 1 ... 190 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden