I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Tja, kijk naar de Series X. Daar blijft 800GB over van de 1TB op papier. Ik zie niet waarom dat bij de PS5 anders zou zijn.Erapaz schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:01:
[...]
175 GB voor een console OS is echt veel en veel te veel. 20 zou ruim voldoende moeten zijn.
Op mijn Pro hier is er zelfs maar 861.4GB beschikbaar geheugen.ArthurMorgan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:05:
[...]
op de ps4is het al iets meer dan 90 GB, dus die 20 gaat het sowieso niet worden.
[ Voor 29% gewijzigd door Anton.net op 28-09-2020 18:10 ]
Ben wel serieus benieuwd waarom dan, het kunnen alleen maar assets zijn, want bytecode neemt echt niet veel ruimte in. Heb je een idee of er ergens een OS tear down is gedaan?ArthurMorgan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:05:
[...]
op de Pro is het al iets meer dan 90 GB, dus die 20 gaat het sowieso niet worden.
Kan ik niet vinden, was trouwens de PS4, van de pro weet ik het niet precies.Erapaz schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:07:
[...]
Ben wel serieus benieuwd waarom dan, het kunnen alleen maar assets zijn, want bytecode neemt echt niet veel ruimte in. Heb je een idee of er ergens een OS tear down is gedaan?
overigens als je meer info over het OS zelf wil: Wikipedia: PlayStation 4 system software
[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-09-2020 18:09 ]
Misschien ook een swapfile voor quick resume?kazuka schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:14:
Het OS reserveert denk ik ook behoorlijk wat ruimte voor zaken als game patching, screen recording and game suspension. Het OS zelf zal behoorlijk lean zijn gok ik aangezien het een afgeleide is van FreeBSD.
Voor mij zeer zeker wel, mijn pro staat altijd op stand-by en ik vind het bij een enkele game fantastisch.cold_as_ijs schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:58:
[/quote]
Quick Resume feels like a game-changer. You can jump between games in about 10 seconds and Mike had four different games running at once. Games resume in the exact state you left them in, no reloading saves or returning to menu screens required.
[quote]
Voor mij is dit echt geen game changer (of was dit gewoon een pun?). Ik speel altijd maar 1 game tegelijk, de momenten dat ik meerdere games speel in 1 sessie zijn op 1 hand te tellen. En dan nog speel ik eerst de een en dan de ander. Daarna gaat de PS uit. Het switchen tussen 5 games, klinkt leuk maar hoe zinnig is deze functie werkelijk?
Nu ben ik natuurlijk niet tegen de functie an sich maar dit zou bij mij dan weer niet zo hoog op de wishlist staan. Zou liever zien dat ze het koud starten van games versnellen (PS menu naar game).
Als ik die game op stand-by kan houden als ik even mee doe met een multiplayer potje dan is dat voor mij zeker “game changing”. Een van de functies waar ik enorm naar uitkijk voor de komende generatie.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Valt wel mee nu toch. De prijs en release duurde natuurlijk erg lang maar heb niet het idee nu iets te missen.Gusev schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:22:
Ik ben redelijk geduldig, maar het begint nu een beetje irritant te worden dat er geen info komt. Hoe zitten jullie erin? Ik ben heel erg benieuwd naar de user experience van het menu en de Create button opties.
edit: Ow, en... de PS store performance hehe
UI ben ik wel benieuwd naar maar kan ook op release.
Klopt, dat zit er bij de Series X ook in verwerkt (voor het maximum aantal games), vandaar dat er zoveel verloren gaat.Erapaz schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:17:
[...]
Misschien ook een swapfile voor quick resume?
Oftewel Warzone en Valhalla en mijn PS5 is straks al bijna vol
Schiet maar snel op met die snelle en gecertificeerde ssdtjes
Kan wel gokken wat het wordt, precies wat we nu hebben met een kleine refresh omhebt naar 2020 design te tillen.Gusev schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:38:
@bram1984 Ik hoop maar dat Sony zelf met een UI reveal komt etc voordat ik het via een of andere druktemaker op YouTube moet vernemen hehe.
@Donstil Ging mij juist om de UI vandaar ;-) Ik hecht daar veel waarde aan.
Dat vind ik persoonlijk prima overigens, er schort hier en daar wel wat aan het menu maar over het algemeen werkt het wel fijn naar mijn mening.
Eens, maar ik geloof dat er in het begin van de generatie er redelijk wat gereserveerd was in het begin, en bij latere updates werd dat minder. hopen dat dat weer zo isErapaz schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:01:
[...]
175 GB voor een console OS is echt veel en veel te veel. 20 zou ruim voldoende moeten zijn.
Yup, ik gok zelf op 700GB. De rest is mooi meegenomen.Anton.net schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:52:
825GB is zonder OS. Met zal het eerder 650-700GB zijn denk ik.
Een snelle ssd is hardware. Quick resume is een feature. Lijkt me dus wel, lijkt mij iets te makkelijk.bram1984 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:44:
[...]
Ik weet niet wat dit met de resolutie van Demon's Souls te maken heeft (de quote die je gebruikt), maar het zou mij zeer verbazen als zoiets er niet in zit. De SSD is 125% sneller. Lijkt me wel dus, al is het later via een update. Echter las ik dat Kena over een cold boot 2 seconden doet, dus dat is ook prima.
[...]
Zal vergelijkbaar zijn, maar niet zo groot. PS5 heeft geen IO architectuur die zwaar leunt op software (XVA) waardoor uiteindelijk minder GB's gereserveerd hoeven te worden.Anton.net schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:05:
[...]
Tja, kijk naar de Series X. Daar blijft 800GB over van de 1TB op papier. Ik zie niet waarom dat bij de PS5 anders zou zijn.
[...]
Op mijn Pro hier is er zelfs maar 861.4GB beschikbaar geheugen.
Zal mij benieuwen. DF dude zei volgens mij dat het met quick resume te maken heeft.Trishul schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:40:
[...]
Zal vergelijkbaar zijn, maar niet zo groot. PS5 heeft geen IO architectuur die zwaar leunt op software (XVA) waardoor uiteindelijk minder GB's gereserveerd hoeven te worden.
Off-topic maar Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition is nu uit voor €22,50Jumpman schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:59:
Deze mooie Single Player games wil ik nog doen:
*mooie games*
Shadow Of The Tomb Raider
*nog meer mooie games*
Zie budgetgaming
Denk dat ik 'm zelf ook nog even meepak. Of niet
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 29-09-2020 06:40 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat een tegenvaller was dat voor mij. Niet eens uitgespeeld na smal spleetje nummer 100 (en nee).dvdkiwi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:27:
[...]
Off-topic maar Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition is nu uit voor €22,50
Zie budgetgaming
Denk dat ik 'm zelf ook nog even meepak.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MfDKoHTMxxl1PtPKZ3hgxJzF.jpg?f=user_large)
Ik zag dit op andere foto's (ergens eind juli?) ook op de console en camera zitten alleen niet zo duidelijk.
Ik vind het wel wat hebben.
source: https://twitter.com/PS5only/status/1310570615976402950
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 29-09-2020 08:41 ]
Had het inderdaad al eens voorbij zien komen, maar nog niet zo duidelijk nee. Leuk detail.schumi2004 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:39:
Heb 10 pagina's terug gescrolled (en gezocht) maar niet gevonden, een close up van de texture op de DualSense:
[Afbeelding]
Ik zag dit op andere foto's (ergens eind juli?) ook op de console en camera zitten alleen niet zo duidelijk.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:59
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Yep, zit als het goed is op alle accessoires. En op de kappen ook volgens mij..? Of die misschien, ik weet het even niet meer.schumi2004 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:39:
Heb 10 pagina's terug gescrolled (en gezocht) maar niet gevonden, een close up van de texture op de DualSense:
[Afbeelding]
Verwijderd
Inderdaad! Had ook niet verwacht dat ze dit konden maken.Chaoss schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:47:
Haha geweldig, had het destijds wel gezien maar ik dacht dat het een soort van easteregg in de trailer/render was. Epic dat het er echt op zit.
Op de kappen ook (binnenkant meen ik), zal kijken of ik foto kan vinden.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:57:
[...]
Yep, zit als het goed is op alle accessoires. En op de kappen ook volgens mij..? Of die misschien, ik weet het even niet meer.
/edit:
Camera al wel gevonden
https://twitter.com/ps5on...82631980627177472?lang=en
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 29-09-2020 09:10 ]
Nog wat foto's.
https://www.videogameschr...iously-unseen-detail/amp/
[ Voor 39% gewijzigd door DoubleDutch op 29-09-2020 09:19 ]
Jammer dat de iconische kleuren zijn verdwenen op de actietoetsen. Had erg goed gestaan op die witte controller.DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:14:
Ziet er ind leuk uit, maar blijft ook makkelijk vuiligheid achter zitten en het schoonmaken word ook een kriem. 😬
Nog wat foto's.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 29-09-2020 09:25 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja had het ook mooier gevonden met de iconische kleuren.Hulleman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:25:
[...]
Jammer dat de iconische kleuren zijn verdwenen op de actietoetsen. Had erg goed gestaan op die witte controller.
Goed idee voor speciale collectors editions? ;PDoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:52:
[...]
Ja had het ook mooier gevonden met de iconische kleuren.![]()
[Afbeelding]
Dan maar gekleurde knopjes kopen op ebay.DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:52:
[...]
Ja had het ook mooier gevonden met de iconische kleuren.![]()
[Afbeelding]
Dit is natuurlijk ook nog mogelijk, ze hebben wel een doorzichtige kleur. 🤔cold_as_ijs schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
zullen er misschien ledjes in de knoppen?
Dat zou echt vet zijn, RGB leds voor die 4 actieknoppen met de juiste kleur...cold_as_ijs schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
zullen er misschien ledjes in de knoppen?
I'm playing Bugsnax this week.
— Greg Miller (@GameOverGreggy) 28 september 2020
I wanted you to know.
First Impressions soon. pic.twitter.com/m9gWhny1xL
Waarom heeft MS het beter voor elkaar? Ik heb nog steeds geen next gen game zien draaien op een series X, alleen X One games. En vermoedelijk zullen de eerste ervaringen met de PS5 vanaf volgende week op internet verschijnen, althans dat hoorde ik ergens.shoombak schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:35:
Wanneer komt Sony een met wat teasers/nieuws van de console zelf, MS heeft het tot op nu beter voor elkaar.
Zodra we met zn allen stoppen er over te zeuren #nooitdus#ooit#soon?#wedontknowshoombak schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:35:
Wanneer komt Sony een met wat teasers/nieuws van de console zelf, MS heeft het tot op nu beter voor elkaar.
Of wordt dit puur marketingtechnisch gedaan. Een echt vieze controller wil je niet en dus koop je een nieuwe.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat idee heb ik ook dat er makkelijk vuiligheid achter blijft hangen, we gaan het wel zien.DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:14:
Ziet er ind leuk uit, maar blijft ook makkelijk vuiligheid achter zitten en het schoonmaken word ook een kriem. 😬
Nog wat foto's.
Blijft de controller ook Corona-vrij!BigF25 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:43:
Ach, gewoon met handschoentjes gamen, ook leuk
Ik moest die game even opzoeken, nog nooit van gehoord namelijk, maar het ziet er niet uit alsof de PS4 en PS5 versies veel van elkaar zullen verschillen.
Verwijderd
Volgens mij bedoeld hij/zij dat Microsoft beter en/of meer transparant zijn met hun boodschap, feitelijk is dat correct. Met betrekking tot next-gen games doet PlayStation het weer beter (subjectief) IMHO als je naar de laatste conference hebt gekeken.
Maar dan het volgende, voor degene die enthousiast waren/zijn over backwards compatibility.
Kwam dit net tegen, blijkbaar is dit de 3e game waar je game-save file van de PS4 niet kan transfereren op PS5. https://twitter.com/RGGSt.../1310643993689100288?s=20
Microsoft is inderdaad wat prettiger naar de fans toe als het gaat om nieuwtjes. Maar dat is ook logisch.shoombak schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:35:
Als sony in de maand oktober met veel videos komt vergeet je dat ook weer snel.
Ik zou zelf zeggen dat ze tot nu toe meer informatie over de console naar buiten hebben gebracht, maar beter of meer transparant..... don't know. Twee of drie maanden geleden zaten een hoop mensen op Microsoft te zeuren en hadden ze 'deze generatie alweer vergooid' (Xbox 20/20 anyone? en meer vage communicatie), nu doen ze ineens alles weer goed.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:57:
[...]
Volgens mij bedoeld hij/zij dat Microsoft beter en/of meer transparant zijn met hun boodschap, feitelijk is dat correct.
Als Sony straks weer wat info deelt hoor je niemand meer
Mensen worden een beetje zenuwachtig geloof ik nu Microsoft het momentum even heeft.
Dit gaat niet over backwards compatibility.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:57:
[...]
Maar dan het volgende, voor degene die enthousiast waren/zijn over backwards compatibility.
Kwam dit net tegen, blijkbaar is dit de 3e game waar je game-save file van de PS4 niet kan transfereren op PS5. https://twitter.com/RGGSt.../1310643993689100288?s=20
Dit gaat over het upgraden van je PS4 versie van de game naar de PS5 versie van de game. Dat is iets anders dan je PS4 game in backwards compatibility mode spelen op de PS5.
PS5 reveal gemist? Daar kwam deze langs. Ik heb zelf ook nul interesse in de game, maar de PS5 versie zou betekenen dat bekende lui uit de industrie een unit hebben staan. Daar ging het mij meer om.SD5k schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ik moest die game even opzoeken, nog nooit van gehoord namelijk, maar het ziet er niet uit alsof de PS4 en PS5 versies veel van elkaar zullen verschillen.
Ik heb nu een reminder aanstaan bij Bol, daar heb ik vooralsnog het meeste vertrouwen in.
.
Verwijderd
Dat klopt inderdaad, ik heb het slecht verwoord.nioz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:17:
[...]
Dit gaat niet over backwards compatibility.
Die notificaties ontvang je 9 van de 10 keer te laat. Ze worden bovendien ook niet allemaal tegelijkertijd verstuurd.MichaelCorleone schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:20:
Hoe zijn diegene die geen pre-order hebben weten te bemachtigen voorbereid?
Ik heb nu een reminder aanstaan bij Bol, daar heb ik vooralsnog het meeste vertrouwen in.
https://mobile.twitter.co...10694741365993480/photo/1
Frankrijk:
https://twitter.com/FIXCOLIN/status/1310867090300194816?s=20
Ben benieuwd naar de verkopen einde van het jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 29-09-2020 11:34 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zag 'm ook langskomen, maar het aantal stemmers is wel heel laag, dus veel kan je er niet mee. Het wordt meer interessant als er tienduizenden of meer participanten aan meedoen.Amaze86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:32:
Sony doet het nog steeds goed in Amerika
Frankrijk:
Waarom deze titel en niet Demon Souls of Miles Morales? Deze game boeit me eerlijk gezegd niet want grafisch gezien is deze game meer PS3 niveau. Hopelijk gaat hij ook heel goed naar de console kijken en die in beeld brengen en leren we daar nog wat nieuws van.
Ik heb op het moment een pre order staan. Mocht ik er geen hebben zou ik een Chrome extensie gebruiken wat hier al meermaals besproken is.MichaelCorleone schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:20:
Via Bol reminder is altijd te laat (vrijwel altijd). Coolblue of BCC is je grootste vriend denk ik. Of wachten tot de console uit is en mensen dubbele consoles gaan terugsturen naar bol in combinatie met bovengenoemde extensie.
Precies hetzelfde als tijdens de launch van de PS4; rustig wachtend tot de bekende (web)shops ze weer op voorraad hebbenMichaelCorleone schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:20:
Ik heb geen haast met de aanschaf.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Aan het wachten op de 1e revisie, dan zijn alle RROD en BLOD issues gefixt als het goed isMichaelCorleone schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:20:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geen idee. Misschien bewaren ze al het lekkers voor het laatst.Jesp_J schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:02:
[...]
Waarom deze titel en niet Demon Souls of Miles Morales? Deze game boeit me eerlijk gezegd niet want grafisch gezien is deze game meer PS3 niveau. Hopelijk gaat hij ook heel goed naar de console kijken en die in beeld brengen en leren we daar nog wat nieuws van.
Hopelijk wel, en anders hebben we natuurlijk gewoon recht op een vervangende PS5. In het ergste geval moet je dan een paar weken wachten, maar voor mij geen reden om mijn pre-order te annuleren.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:16:
[...]
Aan het wachten op de 1e revisie, dan zijn alle RROD en BLOD issues gefixt als het goed is
Verwijderd
https://twitter.com/China.../1310825359328210946?s=20
Bejing Real Estate Manager 1Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:07:
Misschien morgen PS5 games van Chinese makelaardij.
https://twitter.com/China.../1310825359328210946?s=20
sorry
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 29-09-2020 13:45 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zou ook zo een eindbaas in Control kunnen zijn.
De PS4 heeft helemaal geen noemenswaardige issues gehad bij launch.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:16:
[...]
Aan het wachten op de 1e revisie, dan zijn alle RROD en BLOD issues gefixt als het goed is
Nee behalve de koeling was er weinig mis met de PS4 inderdaad, koeling begon na 2 jaar wel echt te blazen als een gek, daarom ook verkocht en PS4 pro gekocht, maar die doet dat nu ook trouwens, misschien nog eens kijken of ik de koelpasta kan vervangen, echter functioneert hij nog prima, behalve dat het soms een straalmotor is.Kenny_026 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:40:
[...]
De PS4 heeft helemaal geen noemenswaardige issues gehad bij launch.
[ Voor 25% gewijzigd door Kalder op 29-09-2020 14:44 ]
Ja ik heb een maand of wat geleden thermal strips op het geheugen en arctic silver op de cpu geplaatst. Beetje stof verwijderen en het ding is fluister stil.Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:42:
[...]
Nee behalve de koeling was er weinig mis met de PS4 inderdaad, koeling begon na 2 jaar wel echt te blazen als een gek, daarom ook verkocht en PS4 pro gekocht, maar die doet dat nu ook trouwens, misschien nog eens kijken of ik de koelpasta kan vervangen, echter functioneert hij nog prima, behalve dat het soms een straalmotor is.
Mensen die geen launchmodel kopen rechtvaardigen dat vaak door wat problemen met launchmodellen erbij te pakken die je altijd wel kunt vinden. Deze generatie zul je ook clickbait storingen gaan vinden waar je dan dergelijke argumenten uit kunt halen.
Het enige noemenswaardige probleem was met de controllers waar her rubber van los liet bij een groot aantal gamers. Zelfs al had ik dat van tevoren geweten had ik alsnog gewoon de launchversie gekocht.
Beetje offtopic, maar ik heb hier nog een day 1 PS4 waar ik de laatste tijd weer veel TLoU2 op speel en hij is nagenoeg fluisterstil en blaast nooit. Zal wel geluk hebbenKalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:42:
[...]
Nee behalve de koeling was er weinig mis met de PS4 inderdaad, koeling begon na 2 jaar wel echt te blazen als een gek, daarom ook verkocht en PS4 pro gekocht, maar die doet dat nu ook trouwens, misschien nog eens kijken of ik de koelpasta kan vervangen, echter functioneert hij nog prima, behalve dat het soms een straalmotor is.
Uiteindelijk zal dat gelden voor alle games die een PS5 versie krijgen en dus niet gebruik maken van de PS4/PRO/BOOST compatibiliteit modus.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:57:
[...]
Lijkt mij dus logisch.
PSN-id: Chrasher
Is dat logisch? Als je dus Cyperpunk op release komt voor de PS4, deze gaat spelen op je PS5, dan kun je als de PS5 patch volgend jaar uitkomt overnieuw beginnen?Chrasher schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:25:
[...]
Uiteindelijk zal dat gelden voor alle games die een PS5 versie krijgen en dus niet gebruik maken van de PS4/PRO/BOOST compatibiliteit modus.
Lijkt mij dus logisch.
Vermoedelijk met die patch wel ja. Zonder de patch kan je hem ook spelen op de PS5 (als PS4 versie). Ik ga er dan ook vanuit dat deze patch niet direct uit komt, maar wel even gaat duren.Erapaz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:26:
[...]
Is dat logisch? Als je dus Cyperpunk op release komt voor de PS4, deze gaat spelen op je PS5, dan kun je als de PS5 patch volgend jaar uitkomt overnieuw beginnen?
Correctie: Als het echt alleen een patch is dan twijfel ik eigenlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Chrasher op 29-09-2020 15:33 ]
PSN-id: Chrasher
[ Voor 25% gewijzigd door Kalder op 29-09-2020 15:42 ]
Moet je nog wel ff geduld hebben voordat zo'n revisie op de markt is.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:16:
[...]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hier toevallig dezelfde situatie. Het was echt een straaljager en ik heb al zeker 3x de thermal paste vervangen. Vorige maand echter, i.v.m. het straks doorschuiven van de PS4 naar mijn neefje, voor de 4e keer de thermal paste vervangen én de thermal strips. Sindsdien ook fluisterstil, volgens mij maakten die thermal strips echt het verschil.Kenny_026 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:54:
[...]
Ja ik heb een maand of wat geleden thermal strips op het geheugen en arctic silver op de cpu geplaatst. Beetje stof verwijderen en het ding is fluister stil.
CP is een korter dan TW3, heeft CDPR reeds bevestigd.Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:40:
Ze hebben voor CP2077 volgens mij al gezegd dat de PS4 versie op de PS5 beter zal draaien, en al verbeteringen met zich mee brengt, dat is voor mij al voldoende, als het spel net zo lang duurt als the witcher 3, ben ik er wanneer die patch er is hopelijk nog niet klaar mee. Maar ik zal bovendien waarschijnlijk meer AC Valhalla spelen in het begin, ga denk ik misschien wel even het begin van CP2077 spelen, maar ga pas verder als ik geen zin meer heb in Valhalla.
https://www.pushsquare.co...s_complained_about_length
Maar echt? Een gebooste last gen versie vind je voldoende? Deze game kan qua multiplatform cross-gen games dé showcase voor de nieuwe generatie worden (het eerste jaar althans) en dan ga je niet even wachten op de echte next gen versie? Ik denk dat we meer verbeteringen gaan zien dan alleen resolutie, framerate en ray tracing. Ik denk dat er ook meer NPC's rond zullen lopen vanwege de extra CPU kracht. En aanzienlijk minder pop-in als je rijdt + betere draw distances.
Dit is wel een dingetje, want veel mensen gaan ervan uit dat ze nu al kunnen beginnen met PS4 games die later een PS5 patch krijgen. Ik zelf ga met de PS4 disc van TLOU2 aan de slag, beetje zonde als ik dan mijn progress kwijt ben als die gepatched wordt of dat ik dan gedwongen wordt om de non-patched versie te spelen.Chrasher schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:32:
[...]
Vermoedelijk met die patch wel ja. Zonder de patch kan je hem ook spelen op de PS5 (als PS4 versie). Ik ga er dan ook vanuit dat deze patch niet direct uit komt, maar wel even gaat duren.![]()
Correctie: Als het echt alleen een patch is dan twijfel ik eigenlijk.
Maar het kan heel goed dat dit spel voor spel bepaald wordt.
Verwijderd
niet verrassend toch ?Amaze86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:32:
Sony doet het nog steeds goed in Amerika
Frankrijk:
Dat zeggen ook alleen mensen die er niet een hebben kunnen bemachtigen.Orangelights23 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
[...]
Hopelijk wel, en anders hebben we natuurlijk gewoon recht op een vervangende PS5. In het ergste geval moet je dan een paar weken wachten, maar voor mij geen reden om mijn pre-order te annuleren.
Verwacht dat het er op de PS4 pro ook mooi uit kan zien, en ja ik ga niet nog een half jaar/jaar wachten op een gfx update, heb nog geen slecht ogende beelden van de game gezien, dus denk niet dat ik me zal storen aan mindere gfx en wat npcs minder op straat.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:47:
[...]
CP is een korter dan TW3, heeft CDPR reeds bevestigd.
Maar echt? Een gebooste last gen versie vind je voldoende? Deze game kan qua multiplatform cross-gen games dé showcase voor de nieuwe generatie worden (het eerste jaar althans) en dan ga je niet even wachten op de echte next gen versie? Ik denk dat we meer verbeteringen gaan zien dan alleen resolutie, framerate en ray tracing. Ik denk dat er ook meer NPC's rond zullen lopen vanwege de extra CPU kracht. En aanzienlijk minder pop-in als je rijdt + betere draw distances.
Ik verwacht wel dat de game makkelijk te draaien zal zijn met die mindere settings dus ik denk dat 4K 60Hz makkelijk haalbaar zal zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 29-09-2020 16:20 ]
Dat komt omdat alles tot nu toe op dikke pc's wordt getoond. Zelf weten natuurlijk, maar ik verwacht dat de legacy versie zwaar gemankeerd is.Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:18:
[...]
Verwacht dat het er op de PS4 pro ook mooi uit kan zien, en ja ik ga niet nog een half jaar/jaar wachten op een gfx update, heb nog geen slecht ogende beelden van de game gezien, dus denk niet dat ik me zal storen aan mindere gfx en wat npcs minder op straat.
Ik verwacht wel dat de game makkelijk te draaien zal zijn met die mindere settings dus ik denk dat 4K 60Hz makkelijk haalbaar zal zijn.
Omdat sommigen het verhaal te lang vonden is dit bij CP ingekort? Laat ze de rest dan lekker met uitbreidingen uitgeven. De mensen die het verhaal te lang vinden laten die uitbreidingen gewoon liggenbram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:47:
[...]
CP is een korter dan TW3, heeft CDPR reeds bevestigd.
wat je nu zegt is. breng een spel uit.. en als je wilt weten hoe het afloopt moet je een uitbreiding kopen.Exxus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:38:
[...]
Omdat sommigen het verhaal te lang vonden is dit bij CP ingekort? Laat ze de rest dan lekker met uitbreidingen uitgeven. De mensen die het verhaal te lang vinden laten die uitbreidingen gewoon liggen
please no
Als dat ervoor zorgt dat ik langer kan spelen? Daarnaast kan een verhaal afgelopen zijn maar er gewoon een nieuwe quest aan worden toegevoegd. Nee, zeuren om de lengte, koop dan gewoon een ander spelFlghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:40:
[...]
wat je nu zegt is. breng een spel uit.. en als je wilt weten hoe het afloopt moet je een uitbreiding kopen.
please no
Als het er echt uit ziet als GTA 5 op de PS3, dan kan ik altijd nog kiezen om te wachten, maar ik ga niet uit van het ergste.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:35:
[...]
Dat komt omdat alles tot nu toe op dikke pc's wordt getoond. Zelf weten natuurlijk, maar ik verwacht dat de legacy versie zwaar gemankeerd is.
maar zoals je het opschreef kwam het over als. hier heb je een niet af spel. wil je hem volledig mag je nog een keer geld neertellen. er moet wel een einde aan een spel zitten en sure, daarna mogen ze verder uitbreiden met extra verhaal lijnen.Exxus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:55:
[...]
Als dat ervoor zorgt dat ik langer kan spelen? Daarnaast kan een verhaal afgelopen zijn maar er gewoon een nieuwe quest aan worden toegevoegd. Nee, zeuren om de lengte, koop dan gewoon een ander spel
Naja, ik gaf een reactie op een link, het is maar hoe je het opvat. Hoe dan ook, volgens mij staan we er hetzelfde inFlghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:59:
[...]
maar zoals je het opschreef kwam het over als. hier heb je een niet af spel. wil je hem volledig mag je nog een keer geld neertellen. er moet wel een einde aan een spel zitten en sure, daarna mogen ze verder uitbreiden met extra verhaal lijnen.
Spoiler: hij is vrij positief over wat ie ziet
Laat me raden: "Look at this!" "Look at that!"
https://blog.playstation....n-allstars-coming-to-ps5/
Jaaalorenzopot schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:45:
Als ik Cyberpunk 2077 op disk voor de PS4 koop, is deze dan ook speelbaar voor de PS5? Ik weet dat dat sowieso voor de digital versie geldt, maar ook voor de disk versie?
[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 29-09-2020 17:50 ]
We gaan het zien, ik ga er vanuit dat de game gewoon prima draait op PS4 en dus nog beter op de PS5. Dit is een grotere stap dan van PS4 naar PS4 Pro tenslotte. Daarnaast, en dat lijk je wellicht te vergeten, komt ie ook gewoon op PC uit. Dus waar ie achter gehouden wordt door de huidige generatie, zal er voor PC ook wel al rekening gehouden worden met hogere resoluties, meer framerates en meer detail. Dus daarmee krijg je al wel een redelijke boost.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:47:
[...]
En tenslotte nog: wat ga je verder nog doen dan? Ik heb de overige launchgames dezelfde maand al wel klaar denk ik, dus dan verveel ik me en ga ik lekker Cyberpunk doen. Kan het straks mooier? Sure, maar dat boeit me vrij weinig. Dat had ik met veel PS3 naar PS4 remastered titels ook niet. En deze stap is in vergelijking niet zo heel veel anders omdat het verschil in polygonen e.d. gewoon een stuk minder is.
Dus tenzij je met een 60 inch tv zit en je gaat daar 30 centimeter vandaan zitten, zou ik gewoon Cyberpunk nu al gaan spelen als de reviews er goed genoeg voor zijn. Het kan altijd beter, maar waar wil je dan op gaan wachten? Zo blijf je bezig.
Niet echt rationeel, gezien de launch PS4 zowat geen defecten kende:YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:16:
[...]
https://www.mcvuk.com/bus...-estimate-to-less-than-1/
Destruction Derby meets Fortnite style?kazuka schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:40:
Eindelijk een info dump over Destruction All Stars. Ben erg benieuwd naar deze game omdat het van het voormalige Bizarre Creations is (Project Gotham Racing en Blur):
https://blog.playstation....n-allstars-coming-to-ps5/
It should be illegal for a game to look this good. My pals @bluepointgames out there making playable CGI 😄#DemonsSouls pic.twitter.com/ZEouzgRkgL
— Shinobi602 (@shinobi602) 29 september 2020
Als je het rubber op de controllers niet meerekent klopt het.lDDQD schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:56:
[...]
Niet echt rationeel, gezien de launch PS4 zowat geen defecten kende:
https://www.mcvuk.com/bus...-estimate-to-less-than-1/
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden