• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:53:
[...]

Er word gesproken dat de PS5 passief gekoeld word. 😲
Is het toevallig Dirtydutchman die die info gelekt heeft?

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:36
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:21:
[...]

Is het toevallig Dirtydutchman die die info gelekt heeft?
Het is DirtyDutchman die toevallig ergens heeft gelezen dat Sony er een patent op heeft aangevraagd. 😉

https://www.google.com/am...cooling-liquid-metal/amp/

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:53:
[...]

Er word gesproken dat de PS5 passief gekoeld word. 😲
Leuk gerucht maar totaal niet realistisch met het huidige design. Ook Sony moet zich aan de natuurwetten houden.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:36
Passief gekoeld met als add-on een vrieskist?

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
NotSoSteady schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:23:
Passief gekoeld met als add-on een vrieskist?
Gegeven de grootte van de console is de vrieskist ingebouwd al denk ik.

Maar wat meer info, tear down, iets zou fijn zijn inmiddels ja.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aantal nieuwe gameplay beelden ook zo te zien. Heb VII nooit gespeeld maar blijkbaar is het wel dezelfde protagonist en een direct vervolg van zijn verhaal. Misschien dan toch maar eens doorspelen voordat VIII uitkomt.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kazuka schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 05:40:
Aantal nieuwe gameplay beelden ook zo te zien. Heb VII nooit gespeeld maar blijkbaar is het wel dezelfde protagonist en een direct vervolg van zijn verhaal. Misschien dan toch maar eens doorspelen voordat VIII uitkomt.

[YouTube: Resident Evil Village: Developer Insights – Welcome to the Village | PS5]
Wel in VR graag.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Alwayshappyz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:03:
[...]

Sowieso gaat het voor mij erg wennen zijn, helemaal gewend aan de controllers van de Xbox (en die lijkt best wel op de Pro controller van de Switch). Die van PS zijn wel echt even wat anders.
Aan de PS4 controller was ik zo gewend, wat ik vervelender vind is dat Nintendo een andere indeling van de knoppen er op na houdt. Bevestigen is bijvoorbeeld A welke rechts zitten, op Xbox en PlayStation zijn dit allebei de onderste knop. In Zelda is springen zelfs de bovenste, die controls moet ik echt elke keer weer aan wennen als ik switch tussen de Switch en PS4/Xbox.

Alsof je een auto moet rijden met het gas in het midden. Ze mogen best wat standaardiseren tussen consoles.

[ Voor 7% gewijzigd door Erapaz op 26-09-2020 07:46 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Waarschijnlijk is dit al tig keer gevraagd, maar 745 pagina's is veel om door te gaan en met de zoekfunctie word ik zelf ook niet wijzer.

Ik heb geen PS4, dus ik wil ook nog graag een paar leuke PS4 games gaan spelen. Echter, zoals bij Red Dead Redemption 2 verwacht ik een PS5 update en Rockstar kennende moet je daar een aparte PS5 versie voor kopen. Hiervoor wacht ik dus even of er een PS5 versie komt.

https://www.xgn.nl/nieuws...ier-kun-je-ze-pre-orderen
Hier staan echter PS4 games waar een gratis update voor komt naar de PS5.
Hier staat bijv. Far Cry 6 tussen (ik ben niet van plan die te kopen), maar hier komt mijn hoofdvraag:
Waarom zijn sommige games beschikbaar in PS4 en PS5 en zit er een prijsverschil tussen?
Ik dacht als er een gratis update is vanaf de PS4 versie, dan is het weer niet logisch dat die PS5 versie 5 euro duurder is, dus wat is exact het verschil tussen deze twee?

Ik twijfel nu een beetje om PS4 games te gaan kopen als er wellicht dus in de toekomst wel een aparte versie uitkomt voor de PS5 (Red Dead Redemption 2) denk ik dan aan en veel games komt wellicht helemaal geen PS5 update en kan ik al direct kopen (zoals wellicht Kingdom Hearts 3).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Kyhfin ander hoesje, en mogelijk kun je straks de PS5 versie op de PS6 spelen terwijl dat met de PS4 versie dan niet kan?
Ik zou even afwachten tot er meer duidelijk is..
Mbt RDR2 zit ik in hetzelfde schuitje trouwens :)

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33
Denk dat het voor de makers aantrekkelijk is om by launch nog enigszins normaal te verkopen. Als er xx maanden later een (betaalde) PS5 update komt, zullen veel mensen wachten die een PS5 willen aanschaffen.

Zelf heb ik er niet zoveel aan omdat ik nieuwe games meestal snel uitspeel en dan doorverkoop. Op het moment dat de PS5 update beschikbaar is, heb ik het spel al niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Rowwan op 26-09-2020 08:40 ]

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 11:21
Ik weet niet of mijn hart dat aan kan, maar er is maar een manier om daar achter te komen >:)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:36

Superkiwi

Hoi doei

cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:57:
[...]

Ik weet niet of mijn hart dat aan kan, maar er is maar een manier om daar achter te komen >:)
Als dat niet zo is dan wel graag je nickname aanpassen :+
Ik heb ooit de demo van RE7 gespeeld en het is behoorlijk creepy, in VR moet dat helemaal goed zijn voor enkele hartverzakkingen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Caayn
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:45:
[...]

Aan de PS4 controller was ik zo gewend, wat ik vervelender vind is dat Nintendo een andere indeling van de knoppen er op na houdt. Bevestigen is bijvoorbeeld A welke rechts zitten, op Xbox en PlayStation zijn dit allebei de onderste knop. In Zelda is springen zelfs de bovenste, die controls moet ik echt elke keer weer aan wennen als ik switch tussen de Switch en PS4/Xbox.

Alsof je een auto moet rijden met het gas in het midden. Ze mogen best wat standaardiseren tussen consoles.
Om het leuker te maken is de werking van X en O omgedraaid op Japanse PlayStation consoles ;)

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-01 15:41
@Kyhfin dat verschil tussen PS4 en PS5 games komt waarschijnlijk omdat ze met de overgang naar PS5 de games duurder willen maken. De prijzen zijn een hele tijd vrij constant geweest. Ze willen denk ik niet de PS4 games duurder maken omdat die al een hele generatie achter de rug heeft.

Overigens, kijk eens naar de PS Plus deal icm PS5, dan krijg je gratis 18 (!) topgames van de PS4 die je op je nieuwe console kan spelen!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik heb dat probleem met de switch controller ook, onlogische indeling, vogens mij heeft de xbox dezelfde indeling. Maar ik ben blijkbaar erg gewend aan de PS controllqrer niet alleen de ABXY indeling is onlogisch maar die. A-symetrische sticks zijn ook echt een drama.

Opzich vind ik het ook jammer dat de knopjes op de nieuwe Dualsense geen kleurtjes meer hebben op een of andere manier hoort het erbij :P en het is ook gemakkelijker voor de herkenning.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Chaoss schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:55:
Ik heb dat probleem met de switch controller ook, onlogische indeling, vogens mij heeft de xbox dezelfde indeling. Maar ik ben blijkbaar erg gewend aan de PS controllqrer niet alleen de ABXY indeling is onlogisch maar die. A-symetrische sticks zijn ook echt een drama.

Opzich vind ik het ook jammer dat de knopjes op de nieuwe Dualsense geen kleurtjes meer hebben op een of andere manier hoort het erbij :P en het is ook gemakkelijker voor de herkenning.
Ik vind die asymmetrische sticks ook erg onlogisch, je handen zijn toch ook symmetrisch als het goed is? Toch zweren velen die het gewend zijn bij asymmetrische sticks, vraag maar een willekeurige xbox fan wat hij prefereert. Ben blij dat de layout niet veranderd is bij de DualSense maar inderdaad jammer dat de iconische kleurtjes van de knopjes niet gebruikt worden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Vraagje kan je de ps5 eigenlijk ook horizontaal plaatsen of alleen rechtop zoals op alle foto’s te zien is?

• Kalder
elaho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:17:
Vraagje kan je de ps5 eigenlijk ook horizontaal plaatsen of alleen rechtop zoals op alle foto’s te zien is?
Als je alle foto's gezien had, zou je het weten, of je zoekt even op afbeeldingen bij google met de zoekterm PS5 dan vind je het antwoord ook ongetwijfeld.

• elaho
Kalder schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:18:
[...]

Als je alle foto's gezien had, zou je het weten, of je zoekt even op afbeeldingen bij google met de zoekterm PS5 dan vind je het antwoord ook ongetwijfeld.
Dat had ik nog niet gedaan😂 ;)

• Caayn
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:55:

Xbox en Playstation gebruiken dezelfde volgorde voor de knoppen, enkel de benaming/symbolen zijn anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIFWLhMioLGVqXwtmsGOdGPFalQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oxIx05v25uOAh4BfVqi1oig6.png?f=fotoalbum_large
(Linksboven: Switch Pro, Rechtsboven: WiiU Pro, Linkersonder: XB1, Rechtsonder: DS4)

Asymmetrische vs symmetrisch is net wat je fijn vind. Het argument "mijn handen zijn ook niet asymmetrisch" wat je vaak te horen krijgt vind ik een slecht argument omdat je daarmee totaal niet kijkt naar hoe je handen werkelijk liggen bij diverse games. Bijvoorbeeld bij shooters heb jij je handen doorgaans op beide sticks, bij een platformers/adventures heb jij je handen vaak op de linker stick en de ander op de facebuttons.

Voor mij is mijn rust positie van mijn duimen bovenin de controller, de WiiU Pro controller is ideaal voor mijn handen omdat mijn duimen in rust zijn wanneer ik beide sticks bedien. Bij de DS4 zijn mijn duimen dat niet omdat de sticks voor mij te laag zitten. De XB1 en Switch Pro controller is voor mij een mooie tussenweg, maar mijn ideale controller qua layout is een XB1 elite controller met beide sticks bovenin. Dan zijn mijn duimen altijd in rust, ongeacht het genre/spel, en bedien ik de facebuttons met de flippers/peddles op de achterzijde.

Uiteindelijk kan ik prima met alle controllers over weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 26-09-2020 10:25 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Edit: nvm, verkeerde topic!

Ik denk dat ik de PS5 toch een kans ga geven rechtop op mijn tv-meubel naast de tv in plaats van horizontaal erin. Mocht ik het toch te lelijk vinden dat wit, dan verdwijnt ie alsnog erin

[ Voor 182% gewijzigd door Steven030 op 26-09-2020 10:25 ]

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 09:46
Kalder schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:04:
[...]

Ik vind die asymmetrische sticks ook erg onlogisch, je handen zijn toch ook symmetrisch als het goed is? Toch zweren velen die het gewend zijn bij asymmetrische sticks, vraag maar een willekeurige xbox fan wat hij prefereert. Ben blij dat de layout niet veranderd is bij de DualSense maar inderdaad jammer dat de iconische kleurtjes van de knopjes niet gebruikt worden.
Het heeft met balans te maken, met diagonaal geplaatste sticks gaat de 'druk' die je op de controller plaatst tijdens het gamen zich centraler bevinden, wat het, in principe, beter doet aanvoelen. De meerwaarde verschilt ook wel van persoon tot persoon en wat je uiteindelijk gewend bent.

• Dontknow_id
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
Iemand die al iets weet hoe trophy's zullen werken?

Ik hoop dat ze er ook een tracker insteken, zoals dat bij Xbox al is.

• Kalder
Caayn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:21:
[...]
Xbox en Playstation gebruiken dezelfde volgorde voor de knoppen, enkel de benaming/symbolen zijn anders.

[Afbeelding]
(Linksboven: Switch Pro, Rechtsboven: WiiU Pro, Linkersonder: XB1, Rechtsonder: DS4)

Asymmetrische vs symmetrisch is net wat je fijn vind. Het argument "mijn handen zijn ook niet asymmetrisch" wat je vaak te horen krijgt vind ik een slecht argument omdat je daarmee totaal niet kijkt naar hoe je handen werkelijk liggen bij diverse games. Bijvoorbeeld bij shooters heb jij je handen doorgaans op beide sticks, bij een platformers/adventures heb jij je handen vaak op de linker stick en de ander op de facebuttons.

Voor mij is mijn rust positie van mijn duimen bovenin de controller, de WiiU Pro controller is ideaal voor mijn handen omdat mijn duimen in rust zijn wanneer ik beide sticks bedien. Bij de DS4 zijn mijn duimen dat niet omdat de sticks voor mij te laag zitten. De XB1 en Switch Pro controller is voor mij een mooie tussenweg, maar mijn ideale controller qua layout is een XB1 elite controller met beide sticks bovenin. Dan zijn mijn duimen altijd in rust, ongeacht het genre/spel, en bedien ik de facebuttons met de flippers/peddles op de achterzijde.

Uiteindelijk kan ik prima met alle controllers over weg :)
Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent, ik kan ook met andere controllers overweg ookal is het altijd even kort wennen aan andere posities, maar vind de PS4 controller tot nu toe de fijnste controller die ik ooit gehad heb.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
Dontknow_id schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:

Nog niet bekend, maar ik hoop ook op een tracker. Een officiële Sony leaderboard zou ook leuk zijn en misschien de mogelijkheid om custom leaderboards te maken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kalder
Dontknow_id schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:

Hoop ook dat ze er trophy trackers in zetten, maar daar is nog niets officieels over gezegd volgens mij.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
M0nkeymen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:56:
Zag deze gameplay voorbij komen van Black Myth: Wukong

website: http://heishenhua.com/
Kwam deze toevallig vandaag pas tegen op Youtube, als een Dark Souls fan kan ik dit soort dingen alleen maar toejuichen en dan te bedenken dat ze dit bestempelen als Pre Alpha.

Ik heb beta's gezien die er slechter uit zien ;)

Het lijkt erop dat je een gedaante kan overnemen zodra je die hebt verslagen, dat zorgt denk wel voor unieke gameplay.

Ik zag verder niks over deze game in het topic, dus hij is denk een beetje ondergesneeuwd vanwege de vele berichten. Ik ben in ieder geval enthousiast!

Verwijderd

Greatsword schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:27:
[...]

Kwam deze toevallig vandaag pas tegen op Youtube, als een Dark Souls fan kan ik dit soort dingen alleen maar toejuichen en dan te bedenken dat ze dit bestempelen als Pre Alpha.

Het lijkt erop dat je een gedaante kan overnemen zodra je die hebt verslagen, dat zorgt denk wel voor unieke gameplay.

Ik zag verder niks over deze game in het topic, dus hij is denk een beetje ondergesneeuwd vanwege de vele berichten. Ik ben in ieder geval enthousiast!

[YouTube: Black Myth: Wukong - Official 13 Minutes Gameplay Trailer]
Als je in dit topic zoekt op Wukong krijg je genoeg hits hoor ;) En eens toffe game. Van ex tencent medewerkers dacht ik.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 12:38
Travis Scott heeft een DualSense te pakken, onduidelijk of hij de PS5 zelf ook heeft. :P (Zie z'n instragram, zal wel een reclamestunt zijn via Sony Music).

De Series X is al aangekomen bij veel grote media outlets, dus dat zal met de PS5 binnenkort ook wel gebeuren. Begin oktober zijn er toch ook die Japanse previews dacht ik.
elaho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:17:
Ja met dat vreselijke voetje :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

justifire

Shut up and squat !!

Greatsword schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:27:
[...]

[YouTube: Black Myth: Wukong - Official 13 Minutes Gameplay Trailer]
Star Wars Jedi : Fallen Order meets Sekiro ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anton.net schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:56:
Travis Scott heeft een DualSense te pakken, onduidelijk of hij de PS5 zelf ook heeft. :P (Zie z'n instragram, zal wel een reclamestunt zijn via Sony Music).

De Series X is al aangekomen bij veel grote media outlets, dus dat zal met de PS5 binnenkort ook wel gebeuren. Begin oktober zijn er toch ook die Japanse previews dacht ik.
Ik gok alleen de controller. Anders hadden we de console wel gezien of iets op het scherm.

Previews volgende week geloof ik.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:20
Is er iets gekend over remote play op playstation 5? zou dit nog steeds kunnen vie je smartphone?
Hoop deze keer ook een app op Apple TV en andere smart tv's.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Protip: In de instellingen van de Switch kun je de button mapping aanpassen :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Die van Nintendo is nog steeds afgeleid van de Wii controller.
En die was compleet anders qua lay-out.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Erapaz
YakuzA schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:28:
[...]

Die van Nintendo is nog steeds afgeleid van de Wii controller.
En die was compleet anders qua lay-out.
Ja en die weer van de SNES en daarvoor de NES. De classic controller speelt ook prima voor emulators op de WII, maar het is gewoon fijn dat XBox en PS4 grofweg dezelfde controls hebben.

• Erapaz
Is er eigenlijk al wat bekend over het terugzetten van een PS4 backup? Ik mag hopen dat je in ieder geval je save games via een USB disk/stick naar de PS5 kn kopiëren?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
https://www.pushsquare.co...bout_its_next-gen_console

Pushsquare slaat de spijker op z'n kop hier. Vind het ook angstvallig stil bij Sony. Waarom? Waarom profiteren ze niet van de Showcase momentum/hype en laten ze de communicatie praktisch stil vallen?

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Ik heb er ook niet echt een positief gevoel bij maar moet wel zeggen dat ik het wel logisch vind dat hardwarematige en/of GUI presentaties niet in dezelfde week als de showcase plaatsvinden. Dit willen ze natuurlijk over meerdere weken uitsmeren.
Ik hoop in ieder geval dat er geen hardwarematige addertjes onder het gras verborgen liggen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Erapaz
yinx84 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:56:

Pushsquare slaat de spijker op z'n kop hier. Vind het ook angstvallig stil bij Sony. Waarom? Waarom profiteren ze niet van de Showcase momentum/hype en laten ze de communicatie praktisch stil vallen?
Die punten die ze noemen vind ik eigenlijk allemaal niet zo interessant. De preorder is binnen en ik wil gewoon 1 PS5 waardige game halen. De rest komt allemaal wel. De consoles zijn voorlopig uitverkocht, dus meer hype is niet nodig.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:41
Om heel eerlijk te zijn vind ik het wel prima zo. Ik ben erg benieuwd naar alles wat de PS5 te bieden heeft, maar het is ook wel leuk om dingen zelf te kunnen ontdekken. Ik heb er vertrouwen in dat alles goed werkt, de vraag is alleen hoe het werkt. Als ik dat pas kan zien als de PS5 hier onder de tv staat, dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik zou een teardown wel erg interessant vinden. Ben namelijk niet van plan om mijn PS5 direct uit elkaar te halen.

This is absolutely ridiculous

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:20

Misschien vallen de ps5 preorders tegen :p

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Amaze86 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:02:
[...]

Misschien vallen de ps5 preorders tegen :p
Ja want alles is uitverkocht....

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Waarom kun je eigenlijk nog geen preorders voor PS5 spellen in de PS Store plaatsen? Of kijk ik ergens overheen? Halen we er winst uit bij de release? Vast niet door al het internetverkeer naar Sony die dag. Geeft het een goed gevoel alvast iets gekocht te hebben? Jazeker! O-)

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Omdat Sony blijkbaar zo is.. Snap het zelf ook niet, je zet een dijk van een apparaat neer, maar er iets over vertellen ho maar..

Vind het wel jammer, mis echt het enthousiasme van Sony zelf. -O-

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarom nu nog verder hypen als er toch geen voorraad meer is het komende halfjaar..

• D-Ed
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:45:
Waarom nu nog verder hypen als er toch geen voorraad meer is het komende halfjaar..
Mensen vragen niet om hype maar gewoon om informatie...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
Ben eigenlijk nog op zoek naar die ene must have game voor de PS5 bij de launch. Ratchet of GT7 zou mooi zijn geweest maar helaas zal dat dus 2021 worden.

Denk dat die van mij misschien zelfs gewoon in de doos blijft staan tot een van die twee games uitkomen :D

Aan de andere kant kan ik me nog vermaken met de oude spellen die je cadeau krijgt. Bijna allemaal heb ik die nog in de seal hier liggen en nooit gespeeld :x

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Erapaz
D-Ed schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:58:
[...]

Mensen vragen niet om hype maar gewoon om informatie...
Wat voor info heb je nodig dan? Je hebt hem al besteld of niet, keuze heb je dus niet meer. Liever lekker veel games laten zien zoals tot nu toe gedaan is. UI/mediaspelers/hardware boeiuh, het gaat uiteindelijk om de games.

• elaho
Welke games voor ps5 hebben jullie al gereserveerd? Ik zelf heb godfall gereserveerd die lijkt me super gaaf. 😃

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Phusebox schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:59:Denk dat die van mij misschien zelfs gewoon in de doos blijft staan tot een van die twee games uitkomen :D
Ha. Grapjas.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Erapaz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:02:
[...]

Wat voor info heb je nodig dan? Je hebt hem al besteld of niet, keuze heb je dus niet meer. Liever lekker veel games laten zien zoals tot nu toe gedaan is. UI/mediaspelers/hardware boeiuh, het gaat uiteindelijk om de games.
Precies. En ik laat me wel verrassen de 19e, beter dan dat alles door vloggers al uitgekauwd is.
Nouja, de 19e, de 12e natuurlijk, dan heeft de halve wereld hem al..

• D-Ed
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:02:
[...]

Voor jou misschien, anderen willen wellicht meer diepgaande info..

Maakt ie net zoveel lawaai als de PS4?
Hoe ziet ie er nu echt uit in een normale setting?
Hoe werkt de uitbreiding qua opslag?
etc. etc. Gewoon, wat hands on ervaringen of een video met de daadwerkelijke hardware..

• Phusebox
elaho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:04:
Welke games voor ps5 hebben jullie al gereserveerd? Ik zelf heb godfall gereserveerd die lijkt me super gaaf. 😃
Helemaal niks dus nog. Ook geen accessoires.

Heb nog ijdele hoop op een shock announcement.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:18
Zijn er al data bekend voor reviews van zowel ps5 als xbox series x? Of allemaal nda tot na lancering?

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-01 22:04
Naast de geluidsproductie ben ik voornamelijk geïnteresseerd in game sharing. Wordt dit nog steeds toegestaan? Zal Sony hier iets over los laten of is het een kwestie van afwachten tot gebruikers dit vanaf 12 november gaan testen....

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
In de afgelopen dagen zowel een Playstation 5 Digital Edition als een Xbox Series X pre-ordered.

Ik heb een 65" OLED C9 aan de muur hangen en alle kabels in de muur weggewerkt. Ik heb weinig zin om de kabels te gaan vervangen, altijd een gedoe..

Ik heb bij het installeren van de tv wel rekening gehouden met de kabels en gekozen voor HDMI 2.1 kabels:

https://www.amazon.de/-/e...kage_o2_img?ie=UTF8&psc=1

Toch twijfel ik nog, zijn deze kabels in orde? Of moet ik toch bijgeleverde kabels gebruiken?

• Erapaz
Rck010 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:55:
In de afgelopen dagen zowel een Playstation 5 Digital Edition als een Xbox Series X pre-ordered.

Ik heb een 65" OLED C9 aan de muur hangen en alle kabels in de muur weggewerkt. Ik heb weinig zin om de kabels te gaan vervangen, altijd een gedoe..

Ik heb bij het installeren van de tv wel rekening gehouden met de kabels en gekozen voor HDMI 2.1 kabels:

Toch twijfel ik nog, zijn deze kabels in orde? Of moet ik toch bijgeleverde kabels gebruiken?
Ik heb een vergelijkbare situatie (kabels weggewerkt) en kabel schijnt helemaal niet zo spannend te zijn. HDMI 2.1 slaat op de apparaten, niet op de kabels per se. Er bestaan we verschillen, voornamelijk de maximale doorvoersnelheid, maar zeer waarschijnlijk zijn de meeste kabels prima, zeker als die van jou 2.1 als versie aanduiding hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 26-09-2020 21:08 ]

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33
Nog niks, ik twijfel nog tussen cyberpunk of watchdogs (allebei ps4 versie), of miles morales. De rest van de ps5 launch zijn echt niet mijn type spellen.

• Phusebox
Erapaz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie (kabels weggewerkt) en kabel schijnt helemaal niet zo spannend te zijn. HDMI 2.1 slaat op de apparaten, niet op de kabels per se. Er bestaan we verschillen, voornamelijk de maximale doorvoersnelheid, maar zeer waarschijnlijk zijn de meeste kabels prima, zeker als die van jou 2.1 als versie aanduiding hebben.
De meeste kabels prima is onzin. Want 4k@60 Hz met HDR is al een uitdaging voor veel kabels, laat staan 120 Hz.

Ik heb genoeg kabels getest die het niet trokken, zeker bij meer dan 2 meter lengte.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025

Integendeel, de stilte zorgt juist voor veel hype in mijn ogen.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Erapaz
Phusebox schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:23:
[...]

De meeste kabels prima is onzin. Want 4k@60 Hz met HDR is al een uitdaging voor veel kabels, laat staan 120 Hz.

Ik heb genoeg kabels getest die het niet trokken, zeker bij meer dan 2 meter lengte.
For the most part, an HDMI cable is just and HDMI cable.

Don’t be fooled by marketing that calls one an “HDMI 2.0 cable” and the other an “HDMI 4K cable”. The version numbers ONLY refer to the connection of the peripheral.
Bron: https://gigabytekingdom.com/hdmi-1-0-vs-2-0/

• Phusebox
Leuk en aardig toen er nog geen 4k@120Hz doorheen ging met HDR. Ook 4:4:4 doorvoer kost extra bandbreedte.

Dus als je tv het aankan loont het zich wel om te kijken naar fatsoenlijke kabels, en nee die hoeven geen 100 euro te kosten maar een HDMI 1.4 kabel ga je het niet mee redden.

• Erapaz
@Phusebox Maar @Rck010 heeft al 2.1 kabels liggen.

• Phusebox
Daar ging het niet om. Ik wilde aangeven dat niet vrijwel elke HDMI kabel prima is.

Maar goed ik neem aan dat er een goede kabel bij de PS5 zit. Dus voor de meeste mensen geen issue.

• Caayn
  • Niet online
Nee.

Versienummer slaat inderdaad alleen op de bron en output, niet op de kabel zelf. De HDMI organisatie staat het ook niet toe om een kabel te adverteren met een specifieke HDMI versie. Wel zit er wel degelijk verschil in kabels. Een kabel die voor 18Gbps (max HDMI 2.0) gemaakt is gaat geen 40~48Gbps (HDMI 2.1) doen.

Voor kabels hanteert de HDMI organisatie een andere benaming omdat niet iedere HDMI versie de bandbreedte ophoogt. Daar komt het fabeltje ook vandaan dat de kabel niet uitmaakt omdat je soms een kabel kon hergebruiken incombinatie met een hogere HDMI versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 26-09-2020 22:06 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Vandaag is het outbreak of wel tegenwoordig the last of us day, maar helaas niks bekend gemaakt over eventuele ps5 upgrades van tlou2. Het is weer vanouds stil rond ps5 enz. Helaas, hopelijk komende week meer info. Met die handson van youtubers, ui laten zien. Cold boot van systeem en van een game enz. Laat gelijk 1tje dat ding uitmekaar trekken en we hebben een teardown. Dan info over bc met ps4, 99% is bc, maar wil weten welke games in die native ps5 modus draaien met verbeteringen.
Het is nog maar paar weken dus effe weer wat info drops zou fijn zijn.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook nog niks in de pre order qua games. Maar voor de tijd dat de ps5 uit komt denk ik wel dat ik Valhalla bestel. Deze haal ik niet in de winkel maar gewoon ergens via een webshop omdat die daar veel goedkoper zal zijn.

Ik zie er nu al tegenop om de day one patch te downloaden. Mijn gevoel zegt nu al dat 1GB downloaden ongeveer 8 uur gaat duren.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• elaho
Geinige game die staat voorgeïnstalleerd op je ps5. Astro’s playroom.

YouTube: Astro's Playroom - Announcement Trailer | PS5

• yinx84
yinx84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:45:
[...]

Morgen is er vanuit Naughty Dog een TLOU stream event. Verwacht dat daar een gratis upgrade aangekondigd gaat worden. Zo niet, dan vind ik ook dat Sony wel een beetje de bal aan het laten vallen is ten opzichte van de concurrent.
Ik quote mezelf even, maar inderdaad helaas geen PS5 upgrade nieuws -O-

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

PS5 vs Xbox Series X vs Xbox Series S:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pxCxYMqv/Screenshot-20200926-221058.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QsGVnDQW/Screenshot-20200926-220945.jpg

En hier de PS5 vs PS4 vs PS3 vs PS2 VS PSOne:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/817sxPXL/Screenshot-20200926-221032.jpg

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

JSchut

.....

Hier Demon’s souls en Valhalla in de pre-order. Ben ik wel even zoet mee.

Moet ook God of war nog spelen dus kan wel even overbruggen :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-01 01:20

lorenzopot

fenomenaal

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:19:
PS5 vs Xbox Series X vs Xbox Series S:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En hier de PS5 vs PS4 vs PS3 vs PS2 VS PSOne:

[Afbeelding]
Ik heb het formaat van de PS5 toch onderschat. Wanne joekel :')

• elaho
Ik vind het design van de PlayStation 5 toch wel wat mooier dan de Xbox series x. Das gewoon een zwart blok. 😂

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

elaho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:31:
Ik vind het design van de PlayStation 5 toch wel wat mooier dan de Xbox series x. Das gewoon een zwart blok. 😂
Eens, xsx is zakelijker. Ps5 is echt japans. Vind zelf de ps5 digital mooiste, hellemaal in het zwart. Maar helaas alleen wit leverbaar. Denk dat ik ook snel set extra zijkappen ga kopen(ervan uitgaande dat deze loskunnen) en dan zwart maken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
lorenzopot schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:22:
[...]

Ik heb het formaat van de PS5 toch onderschat. Wanne joekel :')
Wel een grotere kans dat ze de koeling e.d. goed geregeld hebben :P

Vind ze allemaal niet heel mooi, maar de PS5 vind ik wel wat stijlvoller dan de X. De Series S is het mooist, mja, ben niet verbaasd dat apparaten wat lomper/groter worden als we steeds betere graphics en specs willen :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:20
@Rck010 https://www.ruconnected.nl

super goede kabels,bestel ze altijd daar.Zijn wel prijzig

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 11:21
elaho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:08:
Geinige game die staat voorgeïnstalleerd op je ps5. Astro’s playroom.

YouTube: Astro's Playroom - Announcement Trailer | PS5
Astrobot is echt een topgame hoor. Een van de betere VR games in PSVR. Het is de mario van Sony, maar misschien komt het ook omdat ze VR zo goed inzetten, je bent als speler zelf ook onderdeel van het spel.

Ben dus wel geïnteresseerd, hoop dat het in de buurt komt van astrobot

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Geen. Waarschijnlijk ga ik nog voor Demon's Souls; en Cyberpunk. Dan ben ik wel ff zoet denk ik.

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-01 19:31
cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:05:
[...]

Astrobot is echt een topgame hoor. Een van de betere VR games in PSVR. Het is de mario van Sony, maar misschien komt het ook omdat ze VR zo goed inzetten, je bent als speler zelf ook onderdeel van het spel.

Ben dus wel geïnteresseerd, hoop dat het in de buurt komt van astrobot
Heb je voor Astro VR nodig dan ? Is volgens mij nergens gezegd.

• alionfire
Sefaex schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:40:
[...]

Heb je voor Astro VR nodig dan ? Is volgens mij nergens gezegd.
Nee, dat heb je niet nodig, maar het was een bekend spel op PS VR.

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01 18:35
Spiderman Miles Morales
AC: Valhalla
Cyberpunk op PS4, maar hopen dat het meteen speelbaar is op de PS5

ik ben even zoet vanaf november.... :+

klikkerdeklik :+

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Rck010 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:55:

Heeft je TV dan ook op 2 aansluitingen een goede snelheid / specificatie? Er zijn nog wel eens fabrikanten die dan lekker 1 poort op HDMI 2 of 2.1 zetten en dan de rest lekker 1.4 of minder. Dat had ik met een andere monitor dus ook en dan moet je dus kiezen welke je op 4k zet of hdr heeft, etc. Het wordt wel minder een probleem, maar wel iets om even naar te kijken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01-2025
Martinspire schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:22:
[...]

Heeft je TV dan ook op 2 aansluitingen een goede snelheid / specificatie? Er zijn nog wel eens fabrikanten die dan lekker 1 poort op HDMI 2 of 2.1 zetten en dan de rest lekker 1.4 of minder. Dat had ik met een andere monitor dus ook en dan moet je dus kiezen welke je op 4k zet of hdr heeft, etc. Het wordt wel minder een probleem, maar wel iets om even naar te kijken.
Op de c9 zijn het allemaal 2.1 poorten. Kabels zijn overigens ook helemaal goed 👍🏼

• alionfire
xavier! schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:27:
[...]

Op de c9 zijn het allemaal 2.1 poorten. Kabels zijn overigens ook helemaal goed 👍🏼
Prachtige TV, met geweldige specs. Ik heb 'm zelf ook, en zal de PS5 daar ook op aansluiten (zonder kabels weg te werken). Ik wacht nog op de nieuwe generatie monitors zodat ik de PS5 naar boven kan verhuizen.

• yinx84
xavier! schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:27:
[...]

Was het al bekend of we een 2.1 kabel erbij krijgen? Zo niet, maakt het nog uit of je een merkloze kabel koop of een duurdere van bijvoorbeeld Belkin?

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01-2025
yinx84 schreef op zondag 27 september 2020 @ 07:09:
[...]

Was het al bekend of we een 2.1 kabel erbij krijgen? Zo niet, maakt het nog uit of je een merkloze kabel koop of een duurdere van bijvoorbeeld Belkin?
Het is volgens mij niet officieel bekend gemaakt, maar ik ga er wel vanuit dat die erbij zit. Anders zijn er genoeg goedkope opties op het internet te vinden.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45

Interessant, weet iemand wat een dergelijke
"provisional rating" kan zeggen over hoever de game al af is? Worden dergelijke ratings gegeven als een product in de eindfase is of hoeft dat niet persé zo te zijn omdat het " provisional"is?

[ Voor 8% gewijzigd door Kraziey op 27-09-2020 09:47 ]

• yinx84
https://www.reddit.com/gallery/j06al7

Is deze al voorbij gekomen? De unit zonder sidepanels...

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:35
yinx84 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:28:

Now we’re talking. Prachtig zonder die side panels haha.

Vind m wel cool zo, als t ongeveer zo in t echt is :D

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 27-09-2020 10:34 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Zo is ie niet in het echt want de vorm is al anders dan bij de afbeelding in de TS :P

• Kalder
RubenSaurus schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:46:
Zo is ie niet in het echt want de vorm is al anders dan bij de afbeelding in de TS :P
Inderdaad, het is gewoon weer zo'n fan design, nu gebaseerd op het echte design maar dan kleiner, rechter, en zonder zijpanelen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:08

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:53:
[...]

Een tweaker koopt een pc, geen console.
Een tweaker laat zich informeren en koopt hardware en gaat dat tweaken (oftewel tweaking) naar zijn of haar behoeftes en/of ideeën, ook dat kan je weer in een heel breed perspectief doortrekken.

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 27-09-2020 12:15 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:36

Superkiwi

Hoi doei

Daarnaast is niet iedereen die op Tweakers zit per definitie een tweaker ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

"Tweak or tweaker may refer to: Tweak, a slang name for methamphetamine.
Tweaker, or alternate spelling tweeker, an individual addicted to methamphetamine."

Wikipedia: Tweaker

>:) :>

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik heb de ps5 versie van AC valhalla in de preorder. Die game krijgt n gratis ps5 upgrade. Dan kan ik toch beter de goedkopere ps4 versie halen?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:15

Strak apparaatje zo

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Hulleman schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:19:
Ik heb de ps5 versie van AC valhalla in de preorder. Die game krijgt n gratis ps5 upgrade. Dan kan ik toch beter de goedkopere ps4 versie halen?
Uhm... ja..

Echter gok ik dat de game in een ps5 doosje net iets meer opbrengt op marktplaats. Ik weet niet hoe de upgrades gaan lopen. Doen ze er een code bij? Of kun je hem gewoon downloaden?

Ik ga hem in elk geval als ps5 variant kopen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 187 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden