My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja las ik ook. Toch wel de tofste villain tot nu toe.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:12:
Vaas schijnt weer terug te komen toch? Dat gerucht ving ik ergens op.
Dat was de fijnste naar mijn mening (Deel 3). Daar zou ik ook wel een Next-Gen versie van willen zien.
Dat zou wel heel lame zijn ipv iets nieuws te verzinnenbram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Ja las ik ook. Toch wel de tofste villain tot nu toe.

*mompelt iets over Palpatine, maar dat is persoonlijk
Totaal geen moeite mee. Een toffe villain is een toffe villain. Kan me de rest niet eens meer herinneren, maar Vaas wel.poor Leno schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:00:
[...]
Dat zou wel heel lame zijn ipv iets nieuws te verzinnen
*mompelt iets over Palpatine, maar dat is pesoonlijk
Normaal zou ik zeggen ja, mee eens, maar gezien mijn gezondheid er voor aan het zorgen is dat mijn levensduur nogal beperkt is zou ik het toch wel graag liever volgend jaar willen zien als je 't niet erg vindRossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:36:
[...]
Ik vind het juist top dat het zo lang zal duren.
Grappige is dat MS zelf recent nog gezegd heeft dat Sony niet hun grootste concurrent is maar dat het Google en Amazon isI ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:43:
Vind ook de titel erg goed bedacht; Sony wint met dammen, maar Microsoft is aan het schaken
Overigens denk ik eerder dat Sony Go aan het spelen is
Verwijderd
Sterkte ermee.
Ik zit helemaal niet zo te wachten op een nieuwe console. Ik speel dan ook nog graag en recentelijk NES en SNES spellen uit op de Nintendo Switch. Mooiere graphics boeien mij dan ook niet zo.
Nou prima toch, koop je hem niet.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:32:
Ik zit helemaal niet zo te wachten op een nieuwe console. Ik speel dan ook nog graag en recentelijk NES en SNES spellen uit op de Nintendo Switch. Mooiere graphics boeien mij dan ook niet zo.
Ik zit ook niet te wachten op de nieuwe Volkswagen Golf, dus ja dan ga ik ook niet naar de dealer om te kijken
Gedurfd? Ik denk dat Microsoft de keuze niet heeft om, net als Sony nu, stil en afwachtend te zijn. Microsoft heeft namelijk in tegenstelling tot Sony nog wel aardig wat te bewijzen/goed te maken richting hun userbase, en daar zijn ze op de manier aardig mee op weg als je het mij vraagtTom schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:46:
Ik snap die column ook niet helemaal. Het is gedurfd van Microsoft (zeker in hun positie) om als eerste met de details te komen: uiterlijk, specs, features van het platform en wat teasers qua games. Sony heeft tot dusver alleen de specs en controller laten zien. Op basis waarvan trekt die persoon conclusies? Beide consoles worden vooralsnog eind dit jaar gereleased en zijn al jaren in ontwikkeling. Het is dus wachten tot Sony met meer details komt, pas dan kun je (voorzichtig) oordelen. Dat mensen het liever vandaag dan morgen weten is begrijpelijk, maar ik zie geen reden om zenuwachtig te worden.
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Dat klopt, maar bij de huidige generatie viel hun introductie bij veel gamers in het verkeerde keelgat (o.a. always on voice control). Dat hebben ze in de maanden daarna wel rechtgezet, maar het blijft knullig.I ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:48:
[...]
Gedurfd? Ik denk dat Microsoft de keuze niet heeft om, net als Sony nu, stil en afwachtend te zijn. Microsoft heeft namelijk in tegenstelling tot Sony nog wel aardig wat te bewijzen/goed te maken richting hun userbase, en daar zijn ze op de manier aardig mee op weg als je het mij vraagt
Als je de tweede bent kun je daar wel gebruik van maken, je hoort aan de reacties op je concurrent wat wel of niet in de smaak valt. Wat niet in de smaak valt kun je misschien last-minute nog schrappen of minder tijd aan besteden. Staat tegenover dat als iets wel in de smaak valt en jij hebt het ook, je minder indruk maakt omdat je concurrent er eerder mee was (ook al had je het beide al jaren in ontwikkeling).
Tijdje terug kwam ik een interessante quote tegen. Was iets in de aard van: 'Xbox is voornamelijk bezig met het innoveren van de gaming business en markt, PS is bezig met het innoveren van gaming als 'art' en beleving'.
Zaken als Game Pass of Smart Delivery zijn 'handig', maar ik word daar er ook niet hyped over ofzo. Dan heb ik meer interesse in bijvoorbeeld de nieuwe features van DualSense of de nieuwe exclusives die de lat weer hoger gaan leggen.
Verwijderd
*kuch* PlayStation VR *kuch*Anton.net schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:25:
De uitspraak dat Xbox innoveert en PS stilstaat kan je ook wel relativeren vind ik.
Tijdje terug kwam ik een interessante quote tegen. Was iets in de aard van: 'Xbox is voornamelijk bezig met het innoveren van de gaming business en markt, PS is bezig met het innoveren van gaming als 'art' en beleving'.
Zaken als Game Pass of Smart Delivery zijn 'handig', maar ik word daar er ook niet hyped over ofzo. Dan heb ik meer interesse in bijvoorbeeld de nieuwe features van DualSense of de nieuwe exclusives die de lat weer hoger gaan leggen.

Smart Delivery is verder natuurlijk ook gewoon gebakken lucht en heeft werkelijk niks met de hardware te maken. Het is nog altijd aan de uitgever of zij een patch willen uit rollen voor een next gen versie. En meer is het ook niet: een patch. Als je een game voor de PS4 of X1 koopt en je doet die vervolgens in je Pro of One X, dan pakt 'ie ook gewoon automatisch de enhanced versie. Meer is het niet. Het is waarschijnlijk ook meer gekut voor een uitgever om een separate current gen SKU uit te brengen die op beide generaties werkt + een next gen SKU die alleen op de next gen werkt. Moet je je voorstellen wat een hoop gezeik dat gaat geven voor retailers, laat staan voor Sony en MS die klanten moeten gaan uitleggen dat ze de verkeerde digitale versie hebben aangeschaft voor hun last gen console.Anton.net schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:25:
De uitspraak dat Xbox innoveert en PS stilstaat kan je ook wel relativeren vind ik.
Verwijderd
De snellere laadtijden van de PS5 zijn wel interessant en de rest van de verbeteringen natuurlijk.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:46:
[...]
Nou prima toch, koop je hem niet.
Ik zit ook niet te wachten op de nieuwe Volkswagen Golf, dus ja dan ga ik ook niet naar de dealer om te kijken
*Kuch* GTA Vbram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:16:
@Donstil Ja precies, maar sommige mensen realiseren zich dat volgens mij nog niet helemaal. Die denken dat het een of andere exclusieve feature is die in de hardware gebakken zit, lijkt wel. Waarom heeft het überhaupt een naam? Beide zijn gewoon backwards compatible. Het zou echt krankzinnig zijn als je straks 2x dezelfde game moet kopen.
Ja had t net gezien ja..I ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:16:
[...]
Hahaha dacht je serieus dat je voor ong 12 euro per maand alle games die uitkomen direct kon spelen op release? Was dat maar zo
Vind het al heel wat dat je uberhaupt wel alle first party games direct krijgen op release.
Maarja, ik speel eigenlijk alleen maar 3rd. Ik denk dat zoiets voor mij duurder zou uitpakken (ook op de PS)
Mja.. bij huidige spellen die een patch krijgen ja. Maar de nieuwe spellen zullen waarschijnlijk weer evenredig meegroeien met het potentieel, dat de laadtijden van de eigen PS5 games weer gewoon "lang" zullen zijn..Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:17:
[...]
De snellere laadtijden van de PS5 zijn wel interessant en de rest van de verbeteringen natuurlijk.
[ Voor 31% gewijzigd door poor Leno op 11-05-2020 16:23 ]
Ja dat is toch precies wat ik uitleg. Het feit dat er toen geen BC was, was het perfecte excuus voor uitgevers om remasters uit te brengen. Kijk naar The Last of Us en Uncharted 1-2-3 als andere voorbeelden. Dat excuus is nu weg. Je kan straks met BC moeilijk een patch tegen gaan houden tot mensen betalen. Dat zou van de zotte zijn. Tenzij de uitgever dus anders beslist. Ik geloof dat bijvoorbeeld EA al niet mee wil gaan met Smart Delivery.
@poor Leno Nee man. De PS4 HDD doet volgens mij 100MB/s. De SSD doet iets van 9GB/s compressed en 22GB/s theoretisch. In theorie kun je op de PS5 shit binnen 1 seconden laden, daar waar het op de PS4 minuten duurt. Ik verwacht niet snel of helemaal geen games die lange laadtijden gaan krijgen. Niet langer dan 5 seconden hooguit althans. Vergeet niet dat deze snelheid zelfs niet eens in standaard PC's aanwezig is.
[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 11-05-2020 16:32 ]
Oh ik dacht dat die knakker dat zei van wel, tijdens de XB 'presentatie' van Madden NFLbram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:26:
[...]
Ik geloof dat bijvoorbeeld EA al niet mee wil gaan met Smart Delivery.
Misschien ben ik in de war met een andere uitgever dan. Punt is in ieder geval dat het aan de uitgever ligt. Het is dus niet zo zeer een "feature".poor Leno schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Oh ik dacht dat die knakker dat zei van wel, tijdens de XB 'presentatie' van Madden NFL
EA gaat 'mee' maar het is timed, weet er het fijne niet van uit mijn hoofd maar je moest Madden en/of XSX voor bepaalde datum kopen en dan omwisselen of iets in die richting.poor Leno schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Oh ik dacht dat die knakker dat zei van wel, tijdens de XB 'presentatie' van Madden NFL
Juist 😊I ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:33:
[...]
EA gaat 'mee' maar het is timed, weet er het fijne niet van uit mijn hoofd van maar je moest Madden en of XSX voor bepaalde datum kopen en dan omwisselen of iets in die richting.
[ Voor 85% gewijzigd door Kenny_026 op 11-05-2020 16:34 ]
Wat @I ColoSsuZz I zegt idd (en ik hierboven al ergens) EA doet deels mee.poor Leno schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Koop je dit jaar Madden en een XSX (niet samen) dan mag je "smart delivery" updaten. Daarna willen ze gewoon weer pegels van je zien.
Ja bijvoorbeeld maar zo heb ik met de overstap van PS3 naar PS4 wel meer games opnieuw gekocht
(en sommige geupgrade bij GameMania).
Kijk bijvoorbeeld ook naar TLOU, die kwam later opgepoetst uit voor de PS4 en daar moest ja bijna de volle mep voor betalen.
Dubbel kopen was altijd wel zo natuurlijk, Microsoft wil dat nu doorbreken met Smart Delivery en dat is wel een mooi streven. Dus niet de BC game spelen op je nieuwe hardware maar ook daadwerkelijk de "next-gen" uitvoering van die zelfde game.bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:16:
@Donstil Ja precies, maar sommige mensen realiseren zich dat volgens mij nog niet helemaal. Die denken dat het een of andere exclusieve feature is die in de hardware gebakken zit, lijkt wel. Waarom heeft het überhaupt een naam? Beide zijn gewoon backwards compatible. Het zou echt krankzinnig zijn als je straks 2x dezelfde game moet kopen.
Helaas doen de eerste developers al niet mee, dus of het een succes gaat worden voor de overgangsperiode valt nog te bezien. De functie is er in ieder geval en dat is fijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 11-05-2020 16:39 ]
Goddammit, zou ook eens niet he. Gotta make them sweet monnies, am I right EA?I ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:33:
[...]
EA gaat 'mee' maar het is timed, weet er het fijne niet van uit mijn hoofd maar je moest Madden en/of XSX voor bepaalde datum kopen en dan omwisselen of iets in die richting.
:fill(white):strip_exif()/f/image/HNDDB52wIWZjre9Zi7nVENhq.png?f=user_large)
Ja idealiter krijgt het geen naam en werkt het gewoon met alle games maar in die wereld leven we nou een maal niet. Dus moet het een naam krijgen om duidelijk te maken welke games de functie wel ondersteund en welke niet.bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:40:
@Donstil Het punt dat ik probeer te maken is meer dat het eigenlijk helemaal geen functie is. Mensen denken dit omdat er een fancy marketing termpje aan gehangen is. Het is gewoon het downloaden van een patch. Het gebeurt nu al op de X1. Pleur je oude Gears 360 titel erin en je ontvangt een res bump.
Als het beestje geen naam zou krijgen moet je elke game erin stoppen en dan "maar zien of het werkt".
Het heeft nu ook geen naam.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:45:
[...]
Ja idealiter krijgt het geen naam en werkt het gewoon met alle games maar in die wereld leven we nou een maal niet. Dus moet het een naam krijgen om duidelijk te maken dat die game de functie wel ondersteund.
Als het beestje geen naam zou krijgen moet je elke game erin stoppen en dan "maar zien of het werkt".
Op de doosjes staat gewoon Pro/One X enhanced. Op de PC heeft het ook geen naam. Daar moet je game ook op trage oudere systemen werken (indien de specs volstaan), naast hele nieuwe snelle systemen.
Zijn er games die je in je PS3 kunt stoppen en waarmee je dan de PS4 game gedownload krijgt? Want dat zou hetzelfde zijn inderdaad (en dat wist ik dan niet)bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:47:
[...]
Het heeft nu ook geen naam.
Op de doosjes staat gewoon Pro/One X enhanced. Op de PC heeft het ook geen naam. Daar moet je game ook op trage oudere systemen werken (indien de specs volstaan), naast hele nieuwe snelle systemen.
One X Enhanced hoeft niet hetzelfde te zijn. Pc markt staat er verder ook los van.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 11-05-2020 16:52 ]
Nee. Er is geen enkele PS3 game die op de PS4 werkt, want de PS4 is niet backwards compatible. Precies weer mijn punt. Er zijn echter wel 360 games die op hogere resolutie draaien op de One, zoals in mijn voorbeeld hierboven. Wel gek, want de One heeft helemaal geen "Smart Delivery".Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:51:
[...]
Zijn er games die je in je PS3 kunt stoppen en waarmee je dan de PS4 game gedownload krijgt? Want dat zou hetzelfde zijn inderdaad (en dat wist ik dan niet)
One X Enhanced hoeft niet hetzelfde te zijn. Pc markt staat er verder ook los van.
Marketing at it's finest.
Maar als het wel zou kunnen zouden laadtijden bij PS4 games dan ook tot de verleden tijd behoren? Ik zie het al voor me dat ik Battlefield opstart, als eerste in de map zit en alle flags al gecaptured heb voordat de rest komt aankakken
Volgens mij denk jij te moeilijk na Brambram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Nee. Er is geen enkele PS3 game die op de PS4 werkt, want de PS4 is niet backwards compatible. Precies weer mijn punt. Er zijn echter wel 360 games die op hogere resolutie draaien op de One, zoals in mijn voorbeeld hierboven. Wel gek, want de One heeft helemaal geen "Smart Delivery".
BC: Compatible met de vorige gen games, eventueel met wat extra's die door het systeem worden geïnjecteerd (zoals een hogere resolutie)
"Smart delivery": De daadwerkelijke next-gen versie van een game krijgen, met nieuwe settings die niet realistisch via BC mogelijk zijn.. Dus in het voorbeeld van Donstil zou je de PS4 versie van een PS3 krijgen wanneer je de PS3 disc er in stopt. Meer dan enkel een BC versie met mogelijk wat extra resolutie.
Smart delivery is voor de consument niks meer dan een naam voor het "upgraden" van je current-gen versie naar de next-gen versie.
Edit:
Bijvoorbeeld: Tijdens de overgang van PS3 naar PS4 kon je voor sommige games een upgrade kopen. Zo kon je voor Black Flag de PS4 versie voor $10,- kopen als je de PS3 had aangeschaft, geloof dat je zelfs de PS3 disc in de PS4 moest stoppen ter verificatie (maar dat weet ik niet meer zeker). De PS4 versie had genoeg verschillen die met BC niet mogelijk waren geweest indien de PS4 PS3 games ondersteunde. Games die onderdeel zijn van het smart delivery programma/feature/naam bieden die upgrade dus gratis aan.
Edit 2:
De blog van Sony destijds: How to Upgrade Select PS3 Games to Their PS4 Versions
Smart delivery is voor de consument vergelijkbaar alleen heeft het nu een naampje gekregen ter herkenbaarheid en kost het niks.To play the PS4 version of the game when it becomes available, you’ll need to insert the original PS3 disc in your PS4 to activate and play the PS4 version, so hang onto that PS3 disc!
[ Voor 32% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 17:08 ]
Dat eerste zeg ik niet. Ik zeg wel:bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Nee. Er is geen enkele PS3 game die op de PS4 werkt, want de PS4 is niet backwards compatible. Precies weer mijn punt. Er zijn echter wel 360 games die op hogere resolutie draaien op de One, zoals in mijn voorbeeld hierboven. Wel gek, want de One heeft helemaal geen "Smart Delivery".
Zijn er games die je in je PS3 kunt stoppen en waarmee je dan de PS4 game gedownload krijgt? want dat lijkt Smart Delivery te worden. Het is geen Backward compatibility want het is forward. Misschien dat forward compatibility een duidelijke naam geweest dat zou kunnen.
Naar mijn idee ben je een beetje aan het zeuren om het zeuren nu, het is voor gamers gewoon een interessante feature.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 11-05-2020 17:03 ]
Ik laat mij in mijn gaminggedrag toch vooral leiden door kwaliteit in plaats van kwantiteit. Ik wil best betalen voor indrukwekkende games hoor.I ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:51:
[...]
Gamepass is natuurlijk wel meer dan handig. Alle first party games die uitkomen, komen 'gratis' uit op release dag in gamepass. 'Scheelt' je toch weer 50-60 euro per game
Zoals ik zei: game pass is handig ja, maar daar word ik niet hyped van en daarmee ga je me ook niet naar een bepaald platform lokken. Dat doe je met indrukwekkende games
Jou of mij misschien niet. Maar er groeien nu mensen op waar dat heel anders vóór gaat zijn, die worden nu ouder met Netflix, Spotify, abonnement op de Bios.Anton.net schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Ik laat mij in mijn gaminggedrag toch vooral leiden door kwaliteit in plaats van kwantiteit. Ik wil best betalen voor indrukwekkende games hoor.
Zoals ik zei: game pass is handig ja, maar daar word ik niet hyped van en daarmee ga je me ook niet naar een bepaald platform lokken. Dat doe je met indrukwekkende games
Die kennen straks niet meer de waarde van een enkele film, serie of muziek album zoals wij (of sommige van ons hier) dat kennen.
Dat het die kant ook opgaat met games lijkt mij geen verkeerde aanname.
Dus je moet niet met de pakken neer gaan zitten?D. Ninjai schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:23:
[...]
Gaaf! Houd vol en race naar chapter 3, dan wordt het echt leuk en gevarieerd. Wees niet bang dat je dingen mist of dingen niet meer kunt doen want dat is niet het geval. Tot nu ook de mooiste game die ik heb gezien qua landschappen en personages.
Batman én Robin?bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:06:
Geoff Keighley is een game reveal aan het teasen voor morgen, gelieerd aan Summer Game Fest. Het is niet Batman in ieder geval, zegt hij.
Nee jij eerder, denk ik.Caayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:00:
[...]
Volgens mij denk jij te moeilijk na Bram
BC: Compatible met de vorige gen games, eventueel met wat extra's die door het systeem worden geïnjecteerd (zoals een hogere resolutie)
"Smart delivery": De daadwerkelijke next-gen versie van een game krijgen, met nieuwe settings die niet realistisch via BC mogelijk zijn.. Dus in het voorbeeld van Donstil zou je de PS4 versie van een PS3 krijgen wanneer je de PS3 disc er in stopt. Meer dan enkel een BC versie met mogelijk wat extra resolutie.
Smart delivery is voor de consument niks meer dan een naam voor het "upgraden" van je current-gen versie naar de next-gen versie.
Edit:
Bijvoorbeeld: Tijdens de overgang van PS3 naar PS4 kon je voor sommige games een upgrade kopen. Zo kon je voor Black Flag de PS4 versie voor $10,- kopen als je de PS3 had aangeschaft, geloof dat je zelfs de PS3 disc in de PS4 moest stoppen ter verificatie (maar dat weet ik niet meer zeker). De PS4 versie had genoeg verschillen die met BC niet mogelijk waren geweest indien de PS4 PS3 games ondersteunde. Games die onderdeel zijn van het smart delivery programma/feature/naam bieden die upgrade dus gratis aan.
Want wanneer is iets een next gen versie en wanneer is iets een versie met wat extra's zoals een hogere resolutie? Black Flag had gewoon de next gen versie kunnen downloaden zodra je de PS3 versie in je PS4 stopte. De enige reden dat dit niet mogelijk is, is omdat de PS4 niet BC is.
Zeuren is zeker niet mijn bedoeling, maar ik zie gewoon een feature die ik geen feature vind om redenen die ik al gegeven heb, omdat ik er vanuit ga dat dit gewoon standaard zo werkt. Op alle next gen consoles. Het is inderdaad meer forward ja, goed punt. Mogelijk gemaakt door backward.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Dat eerste zeg ik niet. Ik zeg wel:
Zijn er games die je in je PS3 kunt stoppen en waarmee je dan de PS4 game gedownload krijgt? want dat lijkt Smart Delivery te worden. Het is geen Backward compatibility want het is forward. Misschien dat forward compatibility een duidelijke naam geweest dat zou kunnen.
Naar mijn idee ben je een beetje aan het zeuren om het zeuren nu, het is voor gamers gewoon een interessante feature.
Maar we weten dus van alle eerdere console generatie vernieuwingen dat dit niet zo is. Of het in ieder geval niet iets is waar je “vanuit” kunt gaan.bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:11:
Zeuren is zeker niet mijn bedoeling, maar ik zie gewoon een feature die ik geen feature vind om redenen die ik al gegeven heb, omdat ik er vanuit ga dat dit gewoon standaard zo werkt. Op alle next gen consoles. Het is inderdaad meer forward ja, goed punt. Mogelijk gemaakt door backward.
Vandaar verduidelijking via een naam.
We gaan zien of Sony ook aanhaakt op deze trend en developers mee krijgt. Ik hoop van wel
Verbeterde texture, shaders, verhoogde alpha effects, etc. Allemaal dingen die niet mogelijk zijn met BC, allemaal zaken die Black flag bijvoorbeeld had op de PS4 ten opzichte van de PS3.bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:11:
[...]
Nee jij eerder, denk ik.
Want wanneer is iets een next gen versie en wanneer is iets een versie met wat extra's zoals een hogere resolutie? Black Flag had gewoon de next gen versie kunnen downloaden zodra je de PS3 versie in je PS4 stopte. De enige reden dat dit niet mogelijk is, is omdat de PS4 niet BC is.
Was de PS4 BC geweest met de PS3 had je hoogstens een resolutie verhoging gekregen en een wat stabielere framerate.
Een next-gen versie is niet hetzelfde als een BC versie. Een PS4 game in boost mode vind jij toch ook iets anders dan een PS4 game met een PS4 Pro patch?
[ Voor 29% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 17:27 ]
Zeker gezien ik weer in bezit ben van een aardige PC en ik voor maar 3,- per maand diezelfde 'Xbox' games kan gaan spelen! Lekker hoor!I ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:51:
[...]
Gamepass is natuurlijk wel meer dan handig. Alle first party games die uitkomen, komen 'gratis' uit op release dag in gamepass. 'Scheelt' je toch weer 50-60 euro per game
Voor mij is de vraag XSX of PS5 zo onzinnig als wat daardoor.
En voordat iemand bijdehand zegt dat het MS niet uitmaakt en dat ze toch wel geld van mij krijgen blabla, ik denk toch echt dat MS liever ziet dat ik 4-600 euro uitgeef aan een XSX, een Live Gold abo neem, en alle games in hun digitale store eventjes koop ipv. die 3,- per maand die ze nu van mij vangen...
Goed, nu moet ik zeggen dat als GP er niet zou zijn er hele grote kans is dat ik alsnog geen XSX zou kopen dus het is 3,- extra die ze dan nu wel extra ontvangen (ik was er heilig van overtuigd dat ik zeker wel een X1 zou kopen aan het begin van deze gen voor de exclusives, maar die vielen mij in aantallen en kwaliteit, voor mijn smaak, ietwat tegen en toen kwam ineens PSVR uit, blabla, kortom nooit van gekomen, nu met GP op PC en alle Xbox games op PC gelijk uit gebeurd het zeer zeker niet!)
Mooi tochAenea schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:58:
[...]
Zeker gezien ik weer in bezit ben van een aardige PC en ik voor maar 3,- per maand diezelfde 'Xbox' games kan gaan spelen! Lekker hoor!
Voor mij is de vraag XSX of PS5 zo onzinnig als wat daardoor.
En voordat iemand bijdehand zegt dat het MS niet uitmaakt en dat ze toch wel geld van mij krijgen blabla, ik denk toch echt dat MS liever ziet dat ik 4-600 euro uitgeef aan een XSX, een Live Gold abo neem, en alle games in hun digitale store eventjes koop ipv. die 3,- per maand die ze nu van mij vangen...
Goed, nu moet ik zeggen dat als GP er niet zou zijn er hele grote kans is dat ik alsnog geen XSX zou kopen dus het is 3,- extra die ze dan nu wel extra ontvangen (ik was er heilig van overtuigd dat ik zeker wel een X1 zou kopen aan het begin van deze gen voor de exclusives, maar die vielen mij in aantallen en kwaliteit, voor mijn smaak, ietwat tegen en toen kwam ineens PSVR uit, blabla, kortom nooit van gekomen, nu met GP op PC en alle Xbox games op PC gelijk uit gebeurd het zeer zeker niet!)
Anderen spelen weer op pc en kijken helemaal niet om naar consoles, snap het punt dus ook niet echt ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Blij dat Microsoft mn gebeden al gehoord heeft. Ik loop dit al twee jaar te prediken hier.
[ Voor 41% gewijzigd door Kenny_026 op 11-05-2020 18:08 ]
Verwijderd
Definieer next-gen smart delivery. Voor een indie studio is dit misschien een upgrade van resolutie en wat texturen. Voor een 1st party dev misschien wel een complete graphics overhaul.Caayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:16:
[...]
Verbeterde texture, shaders, verhoogde alpha effects, etc. Allemaal dingen die niet mogelijk zijn met BC, allemaal zaken die Black flag bijvoorbeeld had op de PS4 ten opzichte van de PS3.
Was de PS4 BC geweest met de PS3 had je hoogstens een resolutie verhoging gekregen en een wat stabielere framerate.
Een next-gen versie is niet hetzelfde als een BC versie. Een PS4 game in boost mode vind jij toch ook iets anders dan een PS4 game met een PS4 Pro patch?
Ik zou geen wonderen verwachten van dit naampje. Eens met Bram.
Waarom? Op een pc werken ze al jaren met schaalbaarheid.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:12:
[...]
Definieer next-gen smart delivery. Voor een indie studio is dit misschien een upgrade van resolutie en wat texturen. Voor een 1st party dev misschien wel een complete graphics overhaul.
Als ik een i5 met een geforce 1080 heb en ik koop Cyberpunk dan kan ik die op minderhoge resolutie en minder toeters en bellen spelen dan op nieuwere hardware.
Dan koop ik een i7 met een geforce 2080 en dan installeer ik gewoon mn game op die pc. Vervolgens kan ik alles open schroeven.
Microsoft hangt er nu weer een stoere term aan vast maar wezelijk maakt het volgens mij helemaal niet zo veel uit mbt development. Dat is het voordeel wat beide consoles nu met de x64 architectuur hebben.
Je zou van een game ten alle tijden alleen een licentie moeten hoeven kopen. Waar je het op installeert zou geen zak uit moeten maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 11-05-2020 18:30 ]
Verwijderd
100% met je eens. Maw: marketing, geen nieuwe speciale functie in tegenstelling tot wat anderen hier beweren.Kenny_026 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:29:
[...]
Waarom? Op een pc werken ze al jaren met schaalbaarheid.
Als ik een i5 met een geforce 1080 heb en ik koop Cyberpunk dan kan ik die op minderhoge resolutie en minder toeters en bellen spelen dan op nieuwere hardware.
Dan koop ik een i7 met een geforce 2080 en dan installeer ik gewoon mn game op die pc. Vervolgens kan ik alles open schroeven.
Microsoft hangt er nu weer een stoere term aan vast maar wezelijk maakt het volgens mij helemaal niet zo veel uit mbt development. Dat is het voordeel wat beide consoles nu met de x64 architectuur hebben.
Je zou van een game ten alle tijden alleen een licentie moeten hoeven kopen. Waar je het op installeert zou geen zak uit moeten maken.
Voor een game als CP2077 ligt dat anders, omdat de PS5 en XSX de PC versie vooral zullen volgen.
Met TLOU2 gaat het me trouwens toch helaas niet lukken om te wachten op de PS5. Heb de leaks vooralsnog kunnen vermijden en heb echt zin in volgende maand. Wachten met CP2070 en Valhalla gaat me ook al niet lukken mezelf kennende... Toch, om nou een gegeven paard in de bek te kijken
[ Voor 21% gewijzigd door Steven030 op 11-05-2020 19:04 ]
Ja inderdaad. Ik denk dat het lijstje ook makkelijk te maken is van games die hierbij zullen baten. Het gaat voornamelijk om de multiplatform titels die inderdaad net als Cyberpunk op de pc verschijnen.Recon24 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:47:
Smart delivery geeft je geen garantie dat elke game die op current-gen uitkomt, er op next-gen opeens "super duper awesome graphics" heeft. Dat bepaald een developer uiteindelijk zelf wat hij wilt aanpassen voor next-gen. Voor de meeste current-gen titels verwacht ik niet een totale overhaul, maar gewoon hogere res textures, hogere fps, hogere res algemeen.
Voor een game als CP2077 ligt dat anders, omdat de PS5 en XSX de PC versie vooral zullen volgen.
Waar ik overigens ook flink wat van verwacht zijn games die sowieso cross gen gaan met een langere roadmap. Denk aan een Rainbow Six Siege en Call of Duty.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg enkel dat het simpelweg een naampje is om het voor ons/consumenten duidelijk te maken of je een gratis upgrade krijgt naar de next-gen versie. Hoe die versie verschilt met de huidige zal per titel verschillen. Zie het als een naam voor een upgrade programma.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:12:
[...]
Definieer next-gen smart delivery. Voor een indie studio is dit misschien een upgrade van resolutie en wat texturen. Voor een 1st party dev misschien wel een complete graphics overhaul.
Het enige wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken is het bovenstaande en dat een BC versie niet gelijk is aan een next-gen versie.
Edit:
Maar goed. Ik denk dat ik een paar dagen pauze neem van dit topic.
[ Voor 16% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 19:52 . Reden: Onnodig einde van de post weg gehaald. ]
Dat het afgekraakt wordt mis ik een beetje eerlijk gezegd. Maar het is gewoon een mooie feature waarvan we hopen dat Sony het ook in een bepaalde vorm gaat gieten.uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:57:
Volgens mij klopt de titel van dit topic niet? Want het gaat nu al een pagina lang over gamepass en smart delivery. Of heb ik een presentatie van Sony gemist? Smart delivery en Gamepass zijn gewoon features/services/whatever die gamers en hun portemonnee centraal stellen. Omarm dat in plaats van het af te kraken.
Waar zie je mensen afkraken? Volgens mij noemen we voor beide console deze functie nu gewoon even "smart delivery" omdat we niet weten hoe we het anders zou noemen op de PS5. Tot we daar een naam voor hebben, is het gewoon even duidelijk waar het over gaat.uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:57:
Volgens mij klopt de titel van dit topic niet? Want het gaat nu al een pagina lang over gamepass en smart delivery. Of heb ik een presentatie van Sony gemist? Smart delivery en Gamepass zijn gewoon features/services/whatever die gamers en hun portemonnee centraal stellen. Omarm dat in plaats van het af te kraken.
Niemand kraakt hier af.
*snip* niet zo op de man
[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 12-05-2020 15:26 ]
Nou, dat willen ze je doen denken en daar slagen ze blijkbaar met vlag en wimpel in. Zoals ik en anderen al hebben aangegeven: de uitgever bepaalt gewoon zelf of ze een gratis patch uitrollen of een separate next gen versie maken en niet MS of Sony. Het is marketing die mensen laat geloven dat het een bijzondere feature is die platform exclusief is en een initiatief dat vanuit de console bouwer komt, terwijl het gewoon niets meer dan een patch downloaden is. Anders gezegd: zonder "Smart Delivery" (of hoe Sony het straks gaat noemen, als ze dat al gaan doen) kan Activision ook gewoon zeggen 'jongens, koop de PS4/X1 versie van Call of Duty en zodra je deze in je next gen console steekt, downloadt je console automatisch de next gen patch'.Steven030 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:52:
Volgens mij halen een hoop mensen hier BC en Smart Delivery door elkaar. Ik denk dat je het recht wel moet verdienen om de badge Smart Delivery van MS te krijgen, en die krijg je alleen bij updates die normaal een aparte Remastered titel zouden rechtvaardigen, maar dan gratis en in de overgangsperiode. En ook alleen relevant in de overgangsperiode trouwens, zoals Black Flag en GTA V voorheen. En straks Valhalla, CP2070 en games als FIFA en Sony zal vast volgen met de TLOU2 en GoT.
Met TLOU2 gaat het me trouwens toch helaas niet lukken om te wachten op de PS5. Heb de leaks vooralsnog kunnen vermijden en heb echt zin in volgende maand
Hoe dan ook mooi dat het zo geregeld gaat zijn straks.
[ Voor 84% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-05-2020 19:04 ]
Save the Date! Join us July 12 for Ubisoft Forward, a fully digital showcase with exclusive game news, reveals and more 🎉 Stay tuned... #UbiForward pic.twitter.com/JLYEyF1YnL
— Ubisoft (@Ubisoft) 11 mei 2020
Welk naampje het ook mag hebben, hopelijk geen GTA V debacle van de PS3 naar PS4.bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:03:
[...]
Nou, dat willen ze je doen denken en daar slagen ze blijkbaar met vlag en wimpel in. Zoals ik en anderen al hebben aangegeven: de uitgever bepaalt gewoon zelf of ze een gratis patch uitrollen of een separate next gen versie maken en niet MS of Sony. Het is marketing die mensen laat geloven dat het een bijzondere feature is die platform exclusief is en een initiatief dat vanuit de console bouwer komt, terwijl het gewoon niets meer dan een patch downloaden is. Anders gezegd: zonder "Smart Delivery" (of hoe Sony het straks gaat noemen, als ze dat al gaan doen) kan Activision ook gewoon zeggen 'jongens, koop de PS4/X1 versie van Call of Duty en zodra je deze in je next gen console steekt, downloadt je console automatisch de next gen patch'.
Gewoon kopen op de huidige generatie en "gratis" upgrade naar de PS5, heerlijk!
Verwijderd
Ze zeggen al game news ipv gameplaybram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:09:
Ubisoft houdt 12 juli overigens een event met game reveals en nieuws. Benieuwd welke reveals ze gaan doen.[Twitter]
Enige titel waar ik benieuwd naar ben is Beyond Good and Evil 2. De scope en art direction vallen bij mij goed in smaak.

Ik hoop op een next gen Far Cry in 2021.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:31:
[...]
Ze zeggen al game news ipv gameplay
Enige titel waar ik benieuwd naar ben is Beyond Good and Evil 2. De scope en art direction vallen bij mij goed in smaak.
Interessante video over ray tracing in de game Ghostrunner (Steam). Bizar hoeveel impact dit maakt. En ik zie het persoonlijk eigenlijk ook niet als de game op volle snelheid bezig is. Ik ben heel benieuwd of we dit straks uit kunnen schakelen om zo de performance te verbeteren.
[ Voor 29% gewijzigd door Kenny_026 op 11-05-2020 19:44 ]
Exact dit.bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:03:
[...]
Nou, dat willen ze je doen denken en daar slagen ze blijkbaar met vlag en wimpel in. Zoals ik en anderen al hebben aangegeven: de uitgever bepaalt gewoon zelf of ze een gratis patch uitrollen of een separate next gen versie maken en niet MS of Sony. Het is marketing die mensen laat geloven dat het een bijzondere feature is die platform exclusief is en een initiatief dat vanuit de console bouwer komt, terwijl het gewoon niets meer dan een patch downloaden is. Anders gezegd: zonder "Smart Delivery" (of hoe Sony het straks gaat noemen, als ze dat al gaan doen) kan Activision ook gewoon zeggen 'jongens, koop de PS4/X1 versie van Call of Duty en zodra je deze in je next gen console steekt, downloadt je console automatisch de next gen patch'.
Het is ook vrij logisch dat Microsoft hiermee komt, want die betrekken de pc ook bij hun platform. En pc's hebben uiteenlopende specs. Het generatie-denken gaat er zo een beetje vanaf, je koopt (zoals iemand eerder al zei) een licentie op een game, ongeacht waarop je het gaat spelen. Bij Office is dat ook het geval, dat kun je tegenwoordig ook op zowel Mac als Windows draaien. En je Xbox is dan niets meer dan een pc met bekende specs, die iets beter getest zijn door de makers van games.
Ik verwacht dat Sony ook met zoiets zal komen. Al ligt het bij hun iets anders, daar is nog wat meer sprake van verschillende generaties en zijn dit soort dingen alleen relevant tijdens zo'n overgangsfase. Hun belang zal er meer in liggen om zo snel mogelijk mensen naar de nieuwe generatie te krijgen. Hoe groter de doelgroep, hoe interessanter voor ontwikkelaars.
Ondanks dat het een marketingterm is, is het gelukkig in het voordeel van de consument
Die abonnementsdiensten ben ik wel iets sceptischer over. Het is de toekomst, maar of het in het voordeel is van de consument weet ik niet. Die Game Pass lijkt nu een goede deal, maar het is duidelijk dat ze er marktaandeel mee willen pakken. Als er straks geen goede alternatieven meer zijn om games aan te schaffen (zie streamingdiensten) dan ben je overgeleverd aan ze.
#SilentHill soft reboot will be a linear non-open world game and is targeted for 2021 release (May change depending on the virus of course) according to insider KatharsisT. #SilentHillReboot pic.twitter.com/q6zAGed4qz
— Josh Gaming 🎮 (@JoshGamnChannel) 10 mei 2020
Benieuwd hoe dat gedaan wordt dan indien het waar blijkt te zijn. Zou Konami het zelf doen, of hebben ze de rechten verkocht aan Sony (en laten ze m maken door de 1st party studio die Siren maakte, met aan het roer Kojima??)
Ik reageerde op iemand en beaamde dat het handig is inderdaad.justifire schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:03:
[...]
Mooi toch![]()
Anderen spelen weer op pc en kijken helemaal niet om naar consoles, snap het punt dus ook niet echt ?
Snap jouw reactie niet zo heel goed?
Dit is de thread op Era:Trishul schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:12:
[...]
Benieuwd hoe dat gedaan wordt dan indien het waar blijkt te zijn. Zou Konami het zelf doen, of hebben ze de rechten verkocht aan Sony (en laten ze m maken door de 1st party studio die Siren maakte, met aan het roer Kojima??)
https://www.resetera.com/...check-threadmarks.174815/
https://www.resetera.com/...ad-probably-4k-30.202830/
Haha opvallend...bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:12:
In het andere topic wordt het opvallend genoeg niet gepost (en ik ga het er niet posten, want dan ben ik weer degene die alleen maar negatief nieuws brengt), maar Ubisoft heeft blijkbaar gezegd dat AC Valhalla "minimaal" op 30fps draait op de Series X. Hopelijk kunnen we die "minimaal" ruim interpreteren en komt er ook een 60 fps mode in een of andere vorm, anders belooft het niet veel goeds. Ook niet voor PS5 met mindere GPU.
https://www.resetera.com/...ad-probably-4k-30.202830/
edit @hieronder... Dan heb je zeker een ghost die voor je post om 5, 7, 8, en 9 uur.
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-05-2020 22:50 ]
Ik zag het vanmiddag al langskomen. Los daarvan: eten gemaakt, gegeten, kids naar bed gebracht, gesport, gedouched. Ik was rond kwart voor 10 weer echt online.uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:31:
[...]
Haha opvallend...Niet iedereen zit de hele avond te surfen op resetera... Maar ik de zal boodschapper wel zijn
[ Voor 131% gewijzigd door Donstil op 11-05-2020 23:04 ]
Hoewel het wel leuk zou zijn als je kan kiezen tussen 4k30 en 3k60 bv. Met 4k60 zul je anders weer krijgen dat games er over pakweg 2 jaar dan vergelijkbaar uitzien als de 4k low settings op pc (zie RDR2). Is ook niet gek, want tegen die tijd zijn er al krachtigere midrange videokaarten voor pc. Heb liever dat ze al die kracht dan stoppen in GPU compute voor next-gen effecten zoals te zien is in GoT (check die tech-analysis, interessant).
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat 30fps zou blijven bestaan, maar toch is het in dit geval wel gek. Een cross gen titel. We hebben nu ook 30fps games met grote open werelden en die draaien op hardware met 1TF en een HDD. RDR2 draait op 6TF zelfs native 4K @30fps. Games als Spider-Man en HZD maken gebruiken van hele slimme reconstructie/checkerboarding technieken waarbij 99% van de spelers het verschil met native niet ziet tijdens het spelen. Dan is het raar dat de nieuwe AC ook op 30fps draait terwijl deze 12TF en een snelle SSD tot zijn beschikking heeft. Misschien dat ze alles op ray tracing gooien? Daarom interessant om te zien of er verschillende modes komen.Trishul schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:48:
Verbaasd me niks, 30fps wordt gewoon weer de standaard op de nieuwe consoles. 60fps als standaard was voor het laatst bij de Dreamcast en het begin tijdperk van de PS2. Die laatste heeft nog steeds de meeste 60fps games van alle consoles geloof ik (de PS2 had een zeer hoge fillrate capaciteit). Met de komst van de Xbox in 2001 veranderde de standaard langzaam naar 30fps.
Hoewel het wel leuk zou zijn als je kan kiezen tussen 4k30 en 3k60 bv. Met 4k60 zul je anders weer krijgen dat games er over pakweg 2 jaar dan vergelijkbaar uitzien als de 4k low settings op pc (zie RDR2). Is ook niet gek, want tegen die tijd zijn er al krachtigere midrange videokaarten voor pc. Heb liever dat ze al die kracht dan stoppen in GPU compute voor next-gen effecten zoals te zien is in GoT (check die tech-analysis, interessant).
Ik heb gisteren trouwens weer een soort van next gen momentje gehad met die The Walking Dead game in VR. Man wat is dat bizar vet. RE7 is tot nu toe de vetste ervaring deze generatie qua gameplay immersion, maar dit gaat daar mogelijk nog even overheen. De tracking is ook ongelooflijk goed. Blij dat de PS5 de PSVR ondersteunt en daarbij vooral benieuwd of VR titels ook een res/fps bump gaan krijgen. Dat zou bijzonder fijn zijn. Ik had al genoeg te doen op launch, maar dan helemaal.
Laten we in ieder geval hopen dat de term checkerboarding met de volgende generatie tot het verleden hoort.bram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:50:
[...]
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat 30fps zou blijven bestaan, maar toch is het in dit geval wel gek. Een cross gen titel. We hebben nu ook 30fps games met grote open werelden en die draaien op hardware met 1TF en een HDD. RDR2 draait op 6TF zelfs native 4K @30fps. Games als Spider-Man en HZD maken gebruiken van hele slimme reconstructie/checkerboarding technieken waarbij 99% van de spelers het verschil met native niet ziet tijdens het spelen. Dan is het raar dat de nieuwe AC ook op 30fps draait terwijl deze 12TF en een snelle SSD tot zijn beschikking heeft. Misschien dat ze alles op ray tracing gooien? Daarom interessant om te zien of er verschillende modes komen.
Ik heb gisteren trouwens weer een soort van next gen momentje gehad met die The Walking Dead game in VR. Man wat is dat bizar vet. RE7 is tot nu toe de vetste ervaring deze generatie qua gameplay immersion, maar dit gaat daar mogelijk nog even overheen. De tracking is ook ongelooflijk goed. Blij dat de PS5 de PSVR ondersteunt en daarbij vooral benieuwd of VR titels ook een res/fps bump gaan krijgen. Dat zou bijzonder fijn zijn. Ik had al genoeg te doen op launch, maar dan helemaal.
Misleiding en blurred pixels

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Upcoming @summergamefest events:
— Summer Game Fest (@summergamefest) 12 mei 2020
- Tuesday, Noon ET / 9 am PT / 5 pm BST: Game Reveal
- Wednesday, 11 am ET / 8 am PT / 4 pm BST: Showcase + Interview
Watch at https://t.co/gO9QVWnsZd pic.twitter.com/1bdpFTLqN9
Dat AC Valhalla alsnog gewoon op 30 fps zal draaien... ;-)bram1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:09:
Ubisoft houdt 12 juli overigens een event met game reveals en nieuws. Benieuwd welke reveals ze gaan doen.[Twitter]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 12-05-2020 15:41 ]
Bij multiplayers zoals Battlefield liever niet. Ik heb natuurlijk wel liever meer eyecandy, maar ik wil natuurlijk geen nadeel oplopen tegenover mn tegenstanders.
Ik gok eerder op een Mafia 2 remastered of Mafia 4 gezien alle tweets van die game (na 2 jaar stilte) de laatste tijd. Lijkt mij niet dat ze een PS4-exclusive op zo'n event gaan tonen als ik heel eerlijk benbram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:13:
Vandaag 18 uur dus een game reveal en morgen krijgen we ook iets Summer Games Fest gerelateerd. Ik zeg Ghost of Tsushima.
[[embed="https://twitter.com/summergamefest/status/1260011075338035201?s=20"]Twitter[/URL]]
Family.
— Mafia: Trilogy (@mafiagame) 10 mei 2020
Power.
— Mafia: Trilogy (@mafiagame) 11 mei 2020
[ Voor 21% gewijzigd door kaanmijo op 12-05-2020 09:15 ]
Sony reportedly want to create Bloodborne-like Castlevania game
https://www.altchar.com/g...levania-game-aldjB3E94Msa
Dat Sony een aantal IP's wilt overnemen van Konami, begint steeds aannemelijker te worden.bram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17:
YES PLEASE
Nicee, maar liefste toch gewoon een volwaardig vervolg op Bloodbornebram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17:
YES PLEASE
Zou Bloodborne 2 geen launch game kunnen zijn? One can dreamI ColoSsuZz I schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:20:
[...]
Nicee, maar liefste toch gewoon een volwaardig vervolg op Bloodborne![]()
Een Bloodborne 2 PS5 launch bundlekwdtje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Zou Bloodborne 2 geen launch game kunnen zijn? One can dream
Zeker, maar als dat niet kan, dan maar een game in dezelfde setting die net zo werkt.I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:20:
[...]
Nicee, maar liefste toch gewoon een volwaardig vervolg op Bloodborne![]()
Dit idd, doe mij maar Eye candy op 30 fps t.o.v. minder candy en 60 (of hoger).poor Leno schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:00:
Achja, ik zal altijd pracht & praal over FPS kiezen bij Single player (open world) games, zoals AC, Uncharted, GTA enzo, als het moet.. Persoonlijk (<- !) vind ik het gewoon veel filmischer
Ik game al jaren op 30 fps en vind het dikke prima.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik kies áltijd voor performance en dus FPS.poor Leno schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:00:
Achja, ik zal altijd pracht & praal over FPS kiezen bij Single player (open world) games, zoals AC, Uncharted, GTA enzo, als het moet.. Persoonlijk (<- !) vind ik het gewoon veel filmischer
Bij multiplayers zoals Battlefield liever niet. Ik heb natuurlijk wel liever meer eyecandy, maar ik wil natuurlijk geen nadeel oplopen tegenover mn tegenstanders.
Als next gen games opties krijgen voor 4K/30 en 1440p/1800p/CB of een andere reconstructie techniek @ 60fps, dan ga ik blind voor die laatste.
Ik heb totaal geen probleem met 30fps, maar dit vind ik het gewoon niet waard.
@NotSoSteady Hopelijk heb je een flinke GPU, want ik las dat zelfs Odyssey al moeite heeft met 60fps op een 2080.
Ik heb een 2080 Ti en zelfs voor die kaart moet je inderdaad instellingen terugschroeven om 60 fps te halen.bram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:30:
@poor Leno @Donstil Die eyecandy kan je ook halen met reconstruction en dynamische resoluties waarbij het verschil amper zichtbaar is.
Als next gen games opties krijgen voor 4K/30 en 1440p/1800p/CB of een andere reconstructie techniek @ 60fps, dan ga ik blind voor die laatste.
@NotSoSteady Hopelijk heb je een flinke GPU, want ik las dat zelfs Odyssey al moeite heeft met 60fps op een 2080.
Precies, dus garantie dat Valhalla 60 gaat halen op je PC heb je geenszins, tenzij je dus alles terug gaat schroeven, maar dan ziet het er misschien wel weer hetzelfde of mooier uit op de consoles op 30fps.NotSoSteady schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:35:
[...]
Ik heb een 2080 Ti en zelfs voor die kaart moet je inderdaad instellingen terugschroeven om 60 fps te halen.
[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 12-05-2020 10:46 ]
Toch blijf ik dat raar vinden. Alsof alle instellingen op 'ultra' een must zijn. Ik vind dat zo arbitrair. Je kunt iedere game wel zo 'demanding' maken dat je met een monster PC alsnog vast zit aan 30 fps. Maar wat is nou werkelijk het 'nut' van die maximale setting?bram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:46:
[...]
Precies, dus garantie dat Valhalla 60 gaat halen op je PC heb je geenszins, tenzij je dus alles terug gaat schroeven, maar dan ziet het er misschien wel weer hetzelfde of mooier uit op de consoles op 30fps.
Naja, het zal vast per persoon verschillen, maar ik denk dat Valhalla veel meer 'next-gen' zal voelen als je het op 60 fps speelt met settings op 'high', dan op 30 fps met settings op 'ultra'.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik wil wel liever native, mijn tv is wat groter dan gemiddeld en daar valt het verschil tussen native 4k en een lagere resolutie wel op namelijk.bram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:30:
@poor Leno @Donstil Die eyecandy kan je ook halen met reconstruction en dynamische resoluties waarbij het verschil amper zichtbaar is.
Overigens wel eens Odyssey op 4k ultra gezien en dat zag er fantastisch uit, ik weet het niet meer precies maar ik dacht dat het ergens rond 50/45 fps schommelde ofz een prima marge boven de 30 in ieder geval.
Ben het wel met je eens. 4K/60FPS zou wel een immense boost zijn en ik verwacht/hoop dat dit door de jaren ook moet gaan lukken. Optimalisaties en de slimme trucjes die ze hebben, moeten het toch mogelijk kunnen maken. Ik zou het een enorme domper vinden hoor, als ze met 30FPS laggy shit aan komenRossi46 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:57:
[...]
Toch blijf ik dat raar vinden. Alsof alle instellingen op 'ultra' een must zijn. Ik vind dat zo arbitrair. Je kunt iedere game wel zo 'demanding' maken dat je met een monster PC alsnog vast zit aan 30 fps. Maar wat is nou werkelijk het 'nut' van die maximale setting?
Naja, het zal vast per persoon verschillen, maar ik denk dat Valhalla veel meer 'next-gen' zal voelen als je het op 60 fps speelt met settings op 'high', dan op 30 fps met settings op 'ultra'.
Maar goed, dan baseer ik me op dit spelletje. En hoe goed zijn ze daar bij Ubisoft? Eerst de rest nog even aankijken, dan kunnen we er hard over oordelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 12-05-2020 11:36 ]
Ik ga mee dat met shooters en race games 60fps (of hoger) eigenlijk een must is en ik kan niet wachten om Destiny 2 op de PS5 met 60fps te spelen ook al speelt het nu al erg fijn. Spellen als HzD, The Last of Us en Uncharted etc vind ik prima op 30fps te spelen. Het filmische gevoel vind ik een valide argument.
Eén ding is zeker, zonder VRR is een locked fps een must! Liever 30fps locked dan een schommeling tussen 40 en 60fps zonder VRR met alle stutter van dien. Ik hoop dat games voor de komende generatie niet alleen maar van VRR afhankelijk zullen zijn aangezien nog lang niet iedereen een TV met VRR ondersteuning heeft. Mijn LG 65B6 en Sony 75 XF9005 zijn in ieder geval nog niet aan vervanging toe!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
There is a big difference in feel of the gameplay when input & response happen only 24 times per second vs. 60 times per second, especially for fast-paced games such as first person shooters.
Network buffers and input buffers are filled on separate threads, which means new state from the game server, or button presses from your gamepad, must wait until the next iteration in the game engine's "update loop". This wait can be as long as 42 ms for 24 updates per second, while only 16 ms for 60 updates per second. That's a 26 ms difference or roughly 25% of the "lag" we experience on a 150 ms server connection vs. a 50 ms server connection.
Cameras in the real-world have what's called a shutter, which is open for a continuous range of time, determined by the "shutter angle" or "shutter speed". For instance a moving picture captured at 24 frames per second might have the shutter open for 0.02083 seconds per frame (1/48 of a second, or 180° shutter angle). This continuous interval of time captures and blends all motion happening therein, leading to what we see as motion blur.
Games on the other hand, render only an instantaneous moment of time. There is no equivalent interval where motion is recorded and blended, and instead you create what is essentially a crystal clear sample of the world at a particular instant -- something that is not possible in the real world. Because no motion is recorded in the rendered frame, movement on-screen can look jerky unless the frame rate is increased to compensate (by capturing more inbetween motion). By increasing frame rate you essentially converge on real life "frame rates", leaving us with the biological motion blur we get from our eyes (which are like shutters that are always open).
Though modern games feature "motion blur" now, this only captures motion blur under certain assumptions, and does not (yet) fully recreate the motion blur we see in film or in high-quality CGI renderings.
Ja en voor jullie een 244fps optie op 572x384 pixels en oldskool 4:3 verhouding, want een mening respecteren is oh zo lastigNotSoSteady schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:45:
Misschien kunnen ze voor jullie nog een 24fps-optie toevoegen voor dat echte 'filmische' gevoel.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 12-05-2020 12:04 ]
Je bent toch op zoek naar dat 'filmische' effect, waarom wil je dan niet in 24 frames per seconde spelen? Dat is toch niet zo'n gekke vraag.Major_ton schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:01:
[...]
Ja en voor jullie een 244fps optie op 572x384 pixels en oldskool 4:3 verhouding, want een mening respecteren is oh zo lastig
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 12-05-2020 12:13 ]
Ik heb The Hobbit toen in HFR gekeken. Nooit meer.Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:02:
Team #FilmsIn24p hier!

Dit topic is gesloten.
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden