• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
mobygo76 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:36:
Kan me niet voorstellen dat doom, Wolvenstein of anderen naar ps blijven komen. Misschien een paar die echt al bijna klaar zijn. Daarna is het klaar lijkt me.
Dat is nog niet helemaal duidelijk (of ik lees ergens overheen). Volgens mij zeggen ze nergens expliciet dat die franchises voortaan geheel exclusief naar Xbox/Windows komen. Als dat het geval zou zijn, lijkt me dat wel iets wat je zou roepen bij zo’n acquisitie 1 dag voor de pre-orders live gaan. Dat is natuurlijk meteen een enorme USP voor alle Doom/Wolfenstein/Elder Scrolls/Fallout fans.

Het is verder ook wel een hoop geld wat je dan misloopt met dit soort gevestigde franchises. Een potentiële markt van meer dan 100 miljoen spelers.

Ben benieuwd in ieder geval.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Zie het wel gebeuren dat ze Starfield exclusive maken. De rest gewoon op alle andere platforms (incl. Nintendo).

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
ariekanari schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:40:
Maak je niet zo druk. Ik ben er van overtuigd dat Microsoft de games ook gewoon naar de concurrende platformen (w.o. PS5; waarom zou je ±100 consoles links laten liggen?).
Bij Microsoft XBOX-divisie staat de gamer centraal… ook op een concurrent platform.
Het zal denk ik een timed exclusive worden en uiteindelijk zullen de games ook naar andere platforms brengen lijkt mij. Ze betalen niet voor niets 7,5 miljard.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 19:17
Je kunt ook geld verdienen op andermans platform. Zoals al eerder is gezegd: het maakt Microsoft niet uit waar op welk platform je speelt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• bram1984
Lijkt inderdaad alsof Todd Howard hier wat twijfel wegneemt. Eigenlijk is het dus goed nieuws als je geen Xbox en PC hebt, als je die buggy mess titels van Bethesda soms ziet. Met de backing van MS erachter en de tools en resources die ze hebben, hebben al die devs veel meer mogelijkheden om de boel flink te polishen. :)
Like our original partnership, this one is about more than one system or one screen. We share a deep belief in the fundamental power of games, in their ability to connect, empower, and bring joy. And a belief we should bring that to everyone - regardless of who you are, where you live, or what you play on. Regardless of the screen size, the controller, or your ability to even use one.
https://bethesda.net/en/a...cial&utm_source=Community

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 12:36
Wel een zieke overname zeg.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
De investering is wel met een klap minder waard als je de toekomstige omzet op playstation niet meer binnen haalt. Zie dat maar in te halen met verkoop van meer Xboxen. Timed exclusive lijkt me dan nog wel logisch. Alleen Doom en Quake zal ik wel missen mochten ze echt niet meer op de PS5 gaan uitbrengen.

Stadia / PSN : whenheco

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22
Maar alle Bethesda games komen nu op launch dag naar Game Pass, dat is sowieso al huge.

Wordt misschien toch maar tijd dat ik eens overstap naar de PC, en playstation houd voor de exclusives. Je kan er bijna niet meer langs kijken. EA Play zit nu ook in Game Pass.. hmmm...

@bram1984 Bethesda is niet enkel een buggy mess hoor. De ID Tech engine bijvoorbeeld is 1 van de beste in de business

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23-01 12:36
Anton.net schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:46:
Maar alle Bethesda games komen nu op launch dag naar Game Pass, dat is sowieso al huge.

Wordt misschien toch maar tijd dat ik eens overstap naar de PC, en playstation houd voor de exclusives. Je kan er bijna niet meer langs kijken. EA Play zit nu ook in Game Pass.. hmmm...

@bram1984 Bethesda is niet enkel een buggy mess hoor. De ID Tech engine bijvoorbeeld is 1 van de beste in de business
Ja, dat was ik nog vergeten. Komt goed uit, want net een Game Pass Ultimate-abonnement voor de komende 36 maanden genomen. Totale kosten 90 euro. :+

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:44:
Lijkt inderdaad alsof Todd Howard hier wat twijfel wegneemt. Eigenlijk is het dus goed nieuws als je geen Xbox en PC hebt, als je die buggy mess titels van Bethesda soms ziet. Met de backing van MS erachter en de tools en resources die ze hebben, hebben al die devs veel meer mogelijkheden om de boel flink te polishen. :)

[...]

Denk ook dat je gelijk hebt. Games komen alleen direct in de game pass. En exclusieve deals met Sony zullen niet meer gemaakt worden. Maar enkel en alleen met Xbox. Ook prima. Blijf het een vette move vinden.

https://bethesda.net/en/a...cial&utm_source=Community

• bram1984

"Soms" is dan ook de magic word in mijn zinnetje. ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ha, die van mij is net al bezorgd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVfJiBLz_yVvtoUwbFvsJYkr5_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NONFoyGzwwaUEONKXt8dkKUn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfhYm2d8n2dRq1TZCtlLJrd-hfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgowY4i3kVWZFkmwtWLrE8ZU.jpg?f=fotoalbum_large

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)

Jup, dat is de strategie die ik ook al hanteer de afgelopen jaren. Mooi compact SFF PC kastje naast m'n tv-meubel en een GamePass for PC abonnement. De PS5 blijft m'n primaire console voor Sony's 1st party output maar ik heb ook erg genoten van games als Ori, Halo MCC en Gears op de PC. Die nieuwe Xbox app werkt best aardig en de DualShock 4 is ook plug and play op PC tegenwoordig. Best of both worlds naar mijn mening.

• bram1984
Valt nog mee. Lijkt groter op al het promotiemateriaal.
Hahaha dat design hé. Je zou bijna denken dat ze het expres gedaan hebben voor dit soort memes.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Ik heb bewust de game pc weg gedaan. Het geklooi met hardware, settings en crashes begon me de neus uit te hangen. Daarnaast ook te weinig tijd door twee kleine kinderen... :+
Ik zou wel oor hebben naar iets vergelijkbaars als xCloud en Stadia. :)

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:18:
[...]

Valt nog mee. Lijkt groter op al het promotiemateriaal.
Formaat is ideaal, paar kussens erop en je hebt een verwarmd bankstel.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eindelijk zie ik het, Het is stiekem eigenlijk ook gewoon een zonnebank. Dat je ondanks dat gamen toch een mooi bruin kleurtje krijgt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

RMX

yinx84 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:23:
Mooi hoor, maar volgens mij staat MS nog met een paar punten achter. Wel goed om wat te zien dat ze wat gewicht in de schaal leggen vs Playstation Studios :P
Exact. Ze zullen het nodig hebben!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Goede timing om het Bethesda nieuws bekend te maken. Nu moet ik serieus gaan nadenken of ik liever TES of God of War speel :o
Elder Scrolls is toch de serie die ik het meest gemist heb de afgelopen generatie. Of ik moet in den treure Skyrim gaan spelen :P

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 10:08
Al kopen ze nog zulk een 6 studio’s het PS4 landschap in EU ga je toch niet meer veranderen want die mensen willen een uncharted like game of een Spider-Man of een God of war en de rest is bijzaak.

Nuja wel leuk voor mij als Xbox game pass user als ze er nog een paar zouden kopen :P

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-01 21:50
t mac schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:49:
Goede timing om het Bethesda nieuws bekend te maken. Nu moet ik serieus gaan nadenken of ik liever TES of God of War speel :o
Elder Scrolls is toch de serie die ik het meest gemist heb de afgelopen generatie. Of ik moet in den treure Skyrim gaan spelen :P
\
Moet nog maar zien of ze Elder Scrolls XBOX exclusive gaan maken.. ik hoop het iig niet :X

psn: HertogJack

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 23:38
Volgens mij komen de Bethesda games alsnog op Playstation en Switch. 100+ miljoen eigenaars kan je niet permitteren om te mislopen. Ik verwacht dan wel set Xbox eigenaars een streepjes voor hebben door die games dan eerder te hebben en met exclusieve content enzo.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
HertogJack schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:50:
[...]

\
Moet nog maar zien of ze Elder Scrolls XBOX exclusive gaan maken.. ik hoop het iig niet :X
Ik ook niet, toch wel Bethesda fan ook al hebben ze de laatste jaren niet echt iets indrukwekkends gedaan (en wel verpest, zie Elder Scrolls blades en Fallout 76). Todd zegt hier:
Like our original partnership, this one is about more than one system or one screen. We share a deep belief in the fundamental power of games, in their ability to connect, empower, and bring joy. And a belief we should bring that to everyone - regardless of who you are, where you live, or what you play on. Regardless of the screen size, the controller, or your ability to even use one.
Zou dat betekenen dat ze ook op andere platforms blijven uitbrengen of dat ze alles gaan streamen 8) Wie weet. Maar ik kijk wel uit naar Starfield en ES VI.

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Ik ben bang dat je het op alle apparaten kan spelen, mits het Xbox pass ondersteunt.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 14:12
Goh, Bugthesda overgenomen door Microsoft, die zag ik niet aankomen.
Misschien hebben ze nu eindelijk genoeg geld om die engine die met spuug en touwtjes aan elkaar hangt te vervangen :+
De tijd zal leren wat voor gevolgen dit heeft, maar van (timed) exclusives zou ik niet heel raar opkijken.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
Katmi schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:50:
Al kopen ze nog zulk een 6 studio’s het PS4 landschap in EU ga je toch niet meer veranderen want die mensen willen een uncharted like game of een Spider-Man of een God of war en de rest is bijzaak.

Nuja wel leuk voor mij als Xbox game pass user als ze er nog een paar zouden kopen :P
Dus Europa wil geen TESVI of Fallout 5?
Denk dat die twee nog steeds van een iets andere orde zijn dan God of War. Ook al gaat mijn persoonlijke voorkeur wel naar GoW uit 8)

• Ronwiel
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:47:
[...]

Ja, dat was ik nog vergeten. Komt goed uit, want net een Game Pass Ultimate-abonnement voor de komende 36 maanden genomen. Totale kosten 90 euro. :+
Is die mogelijkheid er nog? Care to clarify?

• Anton.net

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Dit is echt een briljante overname. Veel mensen die door de preorder chaos buiten de boot zijn gevallen.... de twijfelaars twijfelen niet meer zo hard na over wat ze morgen moeten doen. Dat het in de praktijk niet veel gaat uitmaken de komende generatie denken ze niet over na hoor.
Cowboy_Henk schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:54:
Volgens mij komen de Bethesda games alsnog op Playstation en Switch. 100+ miljoen eigenaars kan je niet permitteren om te mislopen. Ik verwacht dan wel set Xbox eigenaars een streepjes voor hebben door die games dan eerder te hebben en met exclusieve content enzo.
Ik help het je hopen.

Er zijn wel wat games multiplatform zoals bijvoorbeeld Ori en Cuphead alleen daarvan is de eerste weer niet op PlayStation (wel switch) en de tweede kwam pas jaren later.

• bram1984
Ronwiel schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:14:
[...]

Is die mogelijkheid er nog? Care to clarify?
Vraag het in het GP topic?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:32:
[...]

Ik help het je hopen.

Er zijn wel wat games multiplatform zoals bijvoorbeeld Ori en Cuphead alleen daarvan is de eerste weer niet op PlayStation (wel switch) en de tweede kwam pas jaren later.
Ja en dan ook nog dit bericht:
Vrees het ergste

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 20:20
//off topic//

Het is inderdaad een briljante overname en timing om het bekend te maken. Maar toch zal ik niet overstappen op het ecosysteem van MS omdat Game Pass te mooi is om waar te zijn. Ze zullen ergens op moeten inleveren. Games van mindere kwaliteit/duur of de prijs later omhoog gooien. Of de spellen volgooien met micro transacties.

Game Pass zoals het nu is is een mooi product maar op lange termijn vertrouw ik het niet.
Ja idd. Voor mij persoonlijk niet zo heel erg zie ik nu achteraf, aankondiging is huge maar als ik dan vervolgens opzoek wat ze maken heb ik op Fallout 4 na niets gespeeld en Fallout 4 heb ik op de helft weg gelegd.

Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:39:
[...]

Ja idd. Voor mij persoonlijk niet zo heel erg zie ik nu achteraf, aankondiging is huge maar als ik dan vervolgens opzoek wat ze maken heb ik op Fallout 4 na niets gespeeld en Fallout 4 heb ik op de helft weg gelegd.
Ik speel eigenlijk nooit Bethesda games, maar ik was nogal meh over hun Wolfensteins.. Ik heb altijd de hoop gehad voor een nieuwe originele RTCW MP reboot.. Maar die is er nooit gekomen. Altijd die gekke futuristische fictie Wolfs.. Single players.

Maar als ze daar plots wel mee komen en Xb exclusive wordt, dan komt hier ook zo'n zwarte doos hoor O-)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33

Martinspire

Awesomeness

madcon schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:45:
De investering is wel met een klap minder waard als je de toekomstige omzet op playstation niet meer binnen haalt. Zie dat maar in te halen met verkoop van meer Xboxen. Timed exclusive lijkt me dan nog wel logisch. Alleen Doom en Quake zal ik wel missen mochten ze echt niet meer op de PS5 gaan uitbrengen.
Het lijkt mij dat games die nu al in ontwikkeling zijn en waar dus ook investeerders voor zijn benaderd, gewoon gaan uitgeven op de platformen die zijn afgesproken. Het lijkt me ook niet logisch om bepaalde franchises buiten Sony om te laten, dat lijkt me niet verstandig. Ik verwacht meer timed exclusive voor bepaalde games of bepaalde features xbox only dan helemaal niet op Playstation. Wel verwacht ik 1 of 2 nieuwe IPs die ook alleen op Xbox en Pc te spelen zijn, maar dat lijkt me wel logisch.

Verder is de ID Engine natuurlijk ook erg interessant. Ik voorzie dat deze wat grotere rol gaat krijgen binnen Microsoft en wellicht de kant op van Unreal om ook meer 3rd party eraan te krijgen. Als je ziet wat Epic daar tegenwoordig mee binnen haalt, dan is dat gewoon erg interessant voor MS.

In ieder geval maakt het de nieuwe generatie wel weer interessant en ligt de bal weer bij Sony.

Ik verwacht wel dat alles wat momenteel excusief is van Bethesda, gewisseld gaat worden naar Timed Exclusive. Dus dat ie wel gewoon eerst op Playstation uitkomt, maar dat er over een jaar of wat ook gewoon een Xbox versie komt. Maar voor de PS5 release maakt dat dus verder weinig uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 21-09-2020 17:48 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Volgens Imran Khan heeft Sony blijkbaar geprobeerd Starfield als timed exclusive voor de PS5 te krijgen. Denk dat die vraagprijs nu behoorlijk gestegen is :+

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
mavi schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:38:
//off topic//

Het is inderdaad een briljante overname en timing om het bekend te maken. Maar toch zal ik niet overstappen op het ecosysteem van MS omdat Game Pass te mooi is om waar te zijn. Ze zullen ergens op moeten inleveren. Games van mindere kwaliteit/duur of de prijs later omhoog gooien. Of de spellen volgooien met micro transacties.

Game Pass zoals het nu is is een mooi product maar op lange termijn vertrouw ik het niet.
:'(

• mobygo76
  • Laatst online: 23:32
Ach ja. Tis nooit goed. Ik vind het een puike zet. Ben net een groot beteshda speler. Maar heb veel bewondering voor wat ze maken. Ik kijk uit Alle nieuwe games die de komende jaren uitgaan komen op de xbsx

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nog wat nieuwtjes van bandaag, excuus als het al voorbij is gekomen, dit topic is wat lastig te volgen:

-Geselecteerd aantal PS4- en PS VR-games draaien op de PS5 met een betere framerate. Betekend dus iig dat de PSVR werkt met de PS5, was geloof ik nog niet officieel bevestigd.

-Observer: System Redux is een launchgame voor de PlayStation 5

-Afbeeldingen van de accesoire verpakkingen:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
@Chaoss Jawel hoor. Volgens mij zelfs al tijdens een van die Wired interviews. De reden dat ik mijn PSVR nog even vasthoudt. Ben benieuwd of PS5 only VR titels er ook aanzienlijk beter uit gaan zien.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:53
Ik heb vandaag afscheid genomen van mijn PS4 die mij van af dag één trouw is gebleven, nu deed die het nog en straks staan ze natuurlijk bij bosjes op MP.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:35:
Ik heb vandaag afscheid genomen van mijn PS4 die mij van af dag één trouw is gebleven, nu deed die het nog en straks staan ze natuurlijk bij bosjes op MP.
Tjah ik kan de mujne nog niet missen, dan straks maar wat minder euros in het handje maar ik ga niet 2 maanden niet gamen. En voor hetzelfde gaat een release PS5 niet lukken en zit ik tot februari zonder Playstation :+

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:42:
[...]

Tjah ik kan de mujne nog niet missen, dan straks maar wat minder euros in het handje maar ik ga niet 2 maanden niet gamen. En voor hetzelfde gaat een release PS5 niet lukken en zit ik tot februari zonder Playstation :+
Same here, ga m'n PS4 pas weg doen zodra ik de PS5 in huis heb.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• DoubleDutch
Heb nog een game PC dus vermaak mij nog wel tot 19 Nov, alleen mijn zoontje moet even oefenen met muis en toetsenbord. 😅

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Maichel schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
Voor welke launchgame gaan jullie?
Ik ga beginnen met Spiderman MM. Verder heb ik TLOU2 en Ghost of Tsushima bewust laten liggen in de hoop dat ze snel een PS5 upgrade krijgen.

Verder is het wat afwachten wat ik met Cyberpunk doe, eigenlijk wil ik die ook op de PS5 spelen met een uograde patch. Maat ik been dan CDPR een keer heeft aangegeven dat het. Wel even duurt voordat die patch er is.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Een weekje of misschien twee kan ik nog wel zonder, maar ga het niet nu al weg doen. Dan maar wat minder verkoopwaarde. ;)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:38
DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:46:
Heb nog een game PC dus vermaak mij nog wel tot 19 Nov, alleen mijn zoontje moet even oefenen met muis en toetsenbord. 😅
Een controller werkt ook prima op de pc 😇

Verwijderd

Ik heb de vorige generatie bijna overgeslagen... Welke PS4 game moet ik spelen straks? Heb nu deze op mijn lijst:

-Red Dead Redemption 2
-God of War
-tlou2 (1 al gespeeld)
-Witcher 3
-Horizon zero dawn
-Spider man
-Batman arkham knight
-Ghost of tsushima

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
mavi schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:38:
//off topic//

Waarom zou je dan wel een Playstation kopen? Wat als Sony opeens PS Plus 150 euro per jaar gaat maken? Het is een beetje doemdenken namelijk.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:48:
[...]

Ik ga beginnen met Spiderman MM. Verder heb ik TLOU2 en Ghost of Tsushima bewust laten liggen in de hoop dat ze snel een PS5 upgrade krijgen.

Verder is het wat afwachten wat ik met Cyberpunk doe, eigenlijk wil ik die ook op de PS5 spelen met een uograde patch. Maat ik been dan CDPR een keer heeft aangegeven dat het. Wel even duurt voordat die patch er is.
Ik ga Cyberpunk direct halen, lang genoeg gewacht :). Ik verwacht hem op de PS5 in ieder geval met een soepele frame rate en lage laadtijden te kunnen spelen. Ik denk niet dat de game verder gaat veranderen op wat extra eye candy na. En als dat echt significant is, dan doe ik tegen die tijd wel een tweede play through.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:56:
Ik heb de vorige generatie bijna overgeslagen... Welke PS4 game moet ik spelen straks? Heb nu deze op mijn lijst:

-Red Dead Redemption 2
-God of War
-tlou2 (1 al gespeeld)
-Witcher 3
-Horizon zero dawn
-Spider man
-Batman arkham knight
-Ghost of tsushima
Allemaal :+
Het is goed lijstje, ik zou voor de games gaan die je zelf interessant vind.
Kalder schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:46:
[...]

Same here, ga m'n PS4 pas weg doen zodra ik de PS5 in huis heb.
Hier ook. Die €15,- die het meer op zou kunnen leveren ga ik geen 2 maanden voor tobben.

• DoubleDutch
Technofreakz schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:55:
[...]

Een controller werkt ook prima op de pc 😇
Ja weet ik maar die zaten bij de prijs met het verkopen. 😋

Verwijderd

*knip* laten we er geen wedstrijd van maken...

[ Voor 72% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 19:10 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

-Red Dead Redemption 2
-God of War
-tlou2 (1 al gespeeld)
-Witcher 3
-Horizon zero dawn
-Spider man
-Batman arkham knight
-Ghost of tsushima
God of war, geweldige ervaring O+
Daarna Horizon

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:14

justifire

Shut up and squat !!

*knip* niet meteen happen, das net zo ergerlijk

[ Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 19:11 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Bas170 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:04:
[...]

God of war, geweldige ervaring O+
Daarna Horizon
Was ook blij toen ik GoW op het lijstje van de ps+ collection zag staan... :-)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:03
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 19:11 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• colorsone
  • Laatst online: 08-01 08:53
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:28:
Nog wat nieuwtjes van bandaag, excuus als het al voorbij is gekomen, dit topic is wat lastig te volgen:

-Geselecteerd aantal PS4- en PS VR-games draaien op de PS5 met een betere framerate. Betekend dus iig dat de PSVR werkt met de PS5, was geloof ik nog niet officieel bevestigd.

-Observer: System Redux is een launchgame voor de PlayStation 5

-Afbeeldingen van de accesoire verpakkingen:
[Twitter]
Die verpakkingen lijken wel erg gephotoshopt, de doos staat schuin maar de accessoire staat er recht op geplakt..

• bram1984
*knip* LAAT DIT NU EENS...

@nioz Ik denk echt dat je daar spijt van gaat krijgen hoor. Je speelt volgens mij letterlijk de last gen versie in legacy mode. Dus gewoon de PS4 Pro versie. Ik verwacht een hogere resolutie met eventueel een performance mode, ray tracing, veel betere draw distance met betere LOD en minder pop-in en hopelijk meer verkeer en NPC's.

Je Spider-Man PS4 save gaat trouwens niet mee naar de PS5 versie. Beetje verwacht al, maar toch jammer. Had graag NG+ willen starten.

https://www.pushsquare.co..._over_to_the_ps5_remaster

[ Voor 13% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 19:22 ]

Verwijderd

Als pc gamer met een PlayStation erbij worden het leuke jaren. Hopelijk komt AMD ook in pc land met wat leuks :).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2020 19:15 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:13:
Als pc gamer met een PlayStation erbij worden het leuke jaren.
Moet je wel tijd hebben ik kom eigenlijk al niet door de Playstation exclusives en de interresante third party games heen. Ik speel af en toe nog een Switch game en dan houd het wel op.

Verwijderd

colorsone schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:10:
[...]

Die verpakkingen lijken wel erg gephotoshopt, de doos staat schuin maar de accessoire staat er recht op geplakt..
Ze zijn ook gephotoshopt, maar twijfel er niet aan dat dit de officiële beelden zijn. Ze gaan natuurlijk niet de echte bedrukte verpakking fotograferen om te gebruiken als promo materiaal, dat ziet er veel minder mooi uit.

• colorsone
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:20:
[...]

Ze zijn ook gephotoshopt, maar twijfel er niet aan dat dit de officiële beelden zijn. Ze gaan natuurlijk niet de echte bedrukte verpakking fotograferen om te gebruiken als promo materiaal, dat ziet er veel minder mooi uit.
Nee maar Sony zou een 3D render maken en niet de buurjongen iets laten photoshoppen :-)

Verwijderd

colorsone schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:23:
[...]

Nee maar Sony zou een 3D render maken en niet de buurjongen iets laten photoshoppen :-)
True. Ben het verder met je eens dat dit ondermaatse beelden zijn. Ze hadden minstens het product goed kunnen distorten zodat het perspectief zou kloppen.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:29
Maichel schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
Voor welke launchgame gaan jullie?
Eigenlijk alleen COD:ColdWar en AC:Valhalla. Jep, multiplats, en dat terwijl ik ook een gamepc heb staan. Maar goed, console is gewoon relaxed en COD blijft toch echt een console game imo :) Heb ook nog genoeg PS4 titels in te halen waar ik de upgraded versie van ga spelen. Ik houd wel een oogje op Spiderman en de nieuwe Ratchet&Clank later dit jaar.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik lees afscheidsberichten van de PS4. Waarschijnlijk ben ik de enige hier die de hele family (PS1, PS2, PS3, PS4) niet weg doet :). Mijn favoriet van deze lijst is nog steeds de PS2. Denk ook niet dat dit voor mij gaat veranderen nadat ik de PS5 erbij krijg. Kan niet wachten om de PS5 hierbij te zetten!

-Red Dead Redemption 2
-God of War
-tlou2 (1 al gespeeld)
-Witcher 3
-Horizon zero dawn
-Spider man
-Batman arkham knight
-Ghost of tsushima
Sowieso RDR2 <3

• Technofreakz
Nou zit ik te kijken voor een vervanger voor mijn 1440p scherm. en kwam dit tegen https://evedevices.com/pages/full-specs

opzich lijkt het mij een zeer mooie deal, maar hun schijnen ook niet heel betrouwbaar te zijn.

Zouden jullie de gok wagen om een pre oder te plaatsen voor 100 knaken?

• Anton.net
@Technofreakz Ik kwam ook eens uit op die panelen, maar hoorde idd dat het niet te vertrouwen was...
Op papier ziet het er wel heel interessant uit.

Als je iets zoekt voor PS5 moet je sowieso 4K nemen, geen 1440P

• Technofreakz
Anton.net schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:06:
@Technofreakz Ik kwam ook eens uit op die panelen, maar hoorde idd dat het niet te vertrouwen was...
Op papier ziet het er wel heel interessant uit.

Als je iets zoekt voor PS5 moet je sowieso 4K nemen, geen 1440P
Ik zou dan uiteraard voor de 4k versie gaan.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46

-Red Dead Redemption 2
-God of War
-tlou2 (1 al gespeeld)
-Witcher 3
-Horizon zero dawn
-Spider man
-Batman arkham knight
-Ghost of tsushima
Ik mis hier Bloodborne en Ratchet and Clank :)

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:29
Sony laat a.u.b. iets los over 1440p support :'(

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:19
alionfire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:38:
[...]

Krijg net een mail dat 'ie meegegeven is aan de bezorgdienst. Ben benieuwd wat voor gedrocht binnenkomt :')
Enne? Heb je hem al binnen? :). Ben wel hier benieuwd wat je gaat krijgen.

• DoubleDutch
Rowwan schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:17:
[...]

Enne? Heb je hem al binnen? :). Ben wel hier benieuwd wat je gaat krijgen.
Bij mij is de datum aangepast naar 28 September. 🤔
Zal wat zijn als ik er gewoon echt een krijg. 🤡

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOxP_yjw9Wrr89wttGptg2CKowY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YcgPTFj84Ftl9WSgIWGsd9N.jpg?f=fotoalbum_large

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik krijg vanmiddag bericht van Nedgame.

"Beste klant,

Gefeliciteerd!

Je ontvangt dit bericht, omdat je een pre-order geplaatst hebt voor de nieuwe Playstation 5. Hierbij bevestigen wij dat jouw pre-order DAY ONE beschikbaar is op 19-11-2020!"

Kids helemaal blij. En ik stiekem ook. 😄😜

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 15:49
Gefeliciteerd man, wanneer had je hem daar besteld?

• Rowwan
Ik zit ook bij de eerste lichting van Nedgame, besteld op 7-dec

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Damn wat ziet Spiderman er nice uit:

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 21-09-2020 20:36 ]

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50
cold_as_ijs schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:31:
Gefeliciteerd man, wanneer had je hem daar besteld?
Dank je. 👍
Ik had hem kerstavond besteld. Je kent dat wel, biertje (te veel) op en dan besteld dat wat makkelijker. 😇

• colorsone
Rowwan schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:33:
Ik zit ook bij de eerste lichting van Nedgame, besteld op 7-dec
7 December vorig jaar?

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee joh hij is een tijdreiziger, komt uit de toekomst ;)

• bram1984
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:34:
[Twitter]
Heb dit stukje op YT geprobeerd te pauzeren om wat van de stad zelf te zien, maar motion blur. ¯\_(ツ)_/¯

• Rowwan
Inderdaad vorig jaar...
In 2018 kon je nog niet preorderen, en 7-dec-2020 moet nog komen :)

• colorsone
Rowwan schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:58:
[...]

Inderdaad vorig jaar...
In 2018 kon je nog niet preorderen, en 7-dec-2020 moet nog komen :)
Joh, wist niet dat die toen al te preorderen was, zou wel gek zijn als je dan niet bij de day one zou zitten! Ik kan in elk geval niet meer wachten tot 19 November!

• DoubleDutch
Zal Sony nog met bundels komen,vind het vreemd dat ze dit niet meteen hebben gedaan.
Of komt dat omdat ze eigenlijk niet echt een exclusives game hebben met launch van de PS5.
Ik heb hier een PS4 doos staan met de Killzone shadow fall die ik dag 1 heb gekregen.

• Raem
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:34:
[Twitter]
Ik heb echt zin in deze game. Heb de Ultimate editie besteld. Voor die €15 extra wil ik de base game nog wel een keer doorlopen op de PS5 hardware. :*)

• Anton.net
@DoubleDutch Denk het niet, ze willen het gewoon simpel houden door Corona

• Raem
DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:07:
Zal Sony nog met bundels komen,vind het vreemd dat ze dit niet meteen hebben gedaan.
Of komt dat omdat ze eigenlijk niet echt een exclusives game hebben met launch van de PS5.
Ik heb hier een PS4 doos staan met de Killzone shadow fall die ik dag 1 heb gekregen.
Nee, was al een uitdagende launch dus daarom hebben ze ervoor gekozen geen bundels oid bij release uit te brengen. Alhoewel dat hetzelfde interview was waarin ze zeiden dat we goed geinformeerd zouden worden over pre-orders, dus wie weet. :+

• Flghter1982
  • Laatst online: 22-01 16:45
Anton.net schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:09:
@DoubleDutch Denk het niet, ze willen het gewoon simpel houden door Corona
ik kan ook niet wachten op de launch van de ps5. ik heb zelf al een bevestigde MM pre-order voor levering op launchday en sta nog op nummer 2 bij de locale intertoys om er 1tje voor mijn broertje binnen te slepen dus dat moet goed komen.

nu maar hopen dat ze een boel COop VIDeo Games uitbrengen. Godfall is een goed begin in ieder geval ;)

• DoubleDutch
Wel jammer op zich,maar ze zullen er vast wel komen later,heb ik nu alleen niks meer aan.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:57
Raem schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:09:
[...]

Ik heb echt zin in deze game. Heb de Ultimate editie besteld. Voor die €15 extra wil ik de base game nog wel een keer doorlopen op de PS5 hardware. :*)
Hey ja, die editie is inmiddels verschenen bij bol. Nice, gelijk in de winkelmand gegooid oOo

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ga ivm tijd gebrek de originele Spiderman niet nog een keer spelen, komt Miles Moralis eigenlijk als fysieke game uit?

• bram1984
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:19:
Ik ga ivm tijd gebrek de originele Spiderman niet nog een keer spelen, komt Miles Moralis eigenlijk als fysieke game uit?
Letterlijk de post boven je toch? Of je kijkt ff bij Bol. :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ultimate edition is toch beide versies bij elkaar? Dus spiderman remaster + miles morales?

Check, gevinden UE is idd beide versies, Miles Morales is er ook als fysieke versie.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 21-09-2020 21:25 ]

• Florissant
  • Laatst online: 18-01 13:34
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:22:
Ultimate edition is toch beide versies bij elkaar? Dus spiderman remaster + miles morales?

Check, gevinden UE is idd beide versies, Miles Morales is er ook als fysieke versie.
Correct

• Twixie
  • Laatst online: 23:17
laugh schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:51:
Waarschijnlijk ben ik de enige hier die de hele family (PS1, PS2, PS3, PS4) niet weg doet :).
Idem hier, al zit de 1 gewoon in de doos wegens te weinig aansluitingen op mijn receiver. De PS4 verhuist van woonkamer (65” 4K HDR) naar onze home cinema (42” HD-Ready plasma) waar hij een zestal andere aangesloten consoles vervoegt. Voordeel is dat we dan zowel beneden als boven PS4 games kunnen spelen én we gelijk ook Disney+ kunnen kijken daar. Enkel zal zich daar dan wel een vervanging voor die bijna 15j oude plasma opdringen.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Ik lees veel over game sharing met meerdere accounts, maar hoe zit dit nu eigenlijk met apparaten van verschillende generaties. Ik heb bijvoorbeeld op zowel de PS3 als de PS4 hetzelfde account als primair staan. Zou dat met PS4 en PS5 hetzelfde zijn, en kun je dan in theorie op beide tegelijk dezelfde game spelen?

Zou wel ideaal voor online co-op games namelijk.
Pagina: 1 ... 179 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden