madcon schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:45:
De investering is wel met een klap minder waard als je de toekomstige omzet op playstation niet meer binnen haalt. Zie dat maar in te halen met verkoop van meer Xboxen. Timed exclusive lijkt me dan nog wel logisch. Alleen Doom en Quake zal ik wel missen mochten ze echt niet meer op de PS5 gaan uitbrengen.
Het lijkt mij dat games die nu al in ontwikkeling zijn en waar dus ook investeerders voor zijn benaderd, gewoon gaan uitgeven op de platformen die zijn afgesproken. Het lijkt me ook niet logisch om bepaalde franchises buiten Sony om te laten, dat lijkt me niet verstandig. Ik verwacht meer timed exclusive voor bepaalde games of bepaalde features xbox only dan helemaal niet op Playstation. Wel verwacht ik 1 of 2 nieuwe IPs die ook alleen op Xbox en Pc te spelen zijn, maar dat lijkt me wel logisch.
Verder is de ID Engine natuurlijk ook erg interessant. Ik voorzie dat deze wat grotere rol gaat krijgen binnen Microsoft en wellicht de kant op van Unreal om ook meer 3rd party eraan te krijgen. Als je ziet wat Epic daar tegenwoordig mee binnen haalt, dan is dat gewoon erg interessant voor MS.
In ieder geval maakt het de nieuwe generatie wel weer interessant en ligt de bal weer bij Sony.
Ik verwacht wel dat alles wat momenteel excusief is van Bethesda, gewisseld gaat worden naar Timed Exclusive. Dus dat ie wel gewoon eerst op Playstation uitkomt, maar dat er over een jaar of wat ook gewoon een Xbox versie komt. Maar voor de PS5 release maakt dat dus verder weinig uit.
[
Voor 16% gewijzigd door
Martinspire op 21-09-2020 17:48
]