• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Maichel schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
Voor welke launchgame gaan jullie? Voor mezelf is er niet echt één waarvan ik denk wow. Ik denk zelf dat ik voor GT7 ga, dat was vroeger ook tof. En in de tussentijd kan ik me vermaken met (de gratis PS5 update) van FIFA.

Voor welke gaan jullie?
Demon Souls. Maar het kan ook zijn dat ik wat "oudere" spellen eerst ga spelen. Zo heb ik nog steeds HZD in mijn library staan zonder ooit maar opgestart te hebben, wil ik de laatste achievements van TLOU2 en Death Stranding halen en is het echte wachten op de 2021 PS5 patch voor Cyberpunk.
Ik merk dat ik GOT nog niet eens hem genoemd. Denk dat ik die ergens van marktplaats aftrek tegen die tijd.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 15:49
Ik heb nog een serie PS4 games die ik eerst ga spelen (waaronder days gone en god of war). Deze liggen nog ongebruikt in de kast. Nu deze ook bij de PS plus zitten bij de PS5 gaan ze misschien wel in de verkoop. Ik moet ook nog een paar andere games spelen, zoals TLOU 2 en ghost of tsushima.

Ratchet & Clank lijkt me wel gaaf, HZD2 wordt een instabuy en ook spiderman miles morales. Maar waarschijnlijk ga ik er geen enkele op launch day kopen.
Voor welke launchgame gaan jullie? Voor mezelf is er niet echt één waarvan ik denk wow. Ik denk zelf dat ik voor GT7 ga, dat was vroeger ook tof. En in de tussentijd kan ik me vermaken met (de gratis PS5 update) van FIFA.

Voor welke gaan jullie?
Assassins Creed vikings

Geen van de Sony launch window titels spreekt mij persoonlijk echt aan met de uitzondering van Spider-Man misschien. Alleen ik kan wel wachten tot die in ps+ komt.

Verder verwacht ik dan ook wel een grote update voor Warzone. Dus dat als multi-player game.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kw_nl schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:20:
[...]

Is HDR aan 4K gelinkt vraag ik me nu af.
Een 1080p met HDR vinden is lastig.

• bram1984
Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:31:
[...]

Assassins Creed vikings

Geen van de Sony launch window titels spreekt mij persoonlijk echt aan met de uitzondering van Spider-Man misschien. Alleen ik kan wel wachten tot die in ps+ komt.

Verder verwacht ik dan ook wel een grote update voor Warzone. Dus dat als multi-player game.
Kan je denk ik lang wachten. Spider-Man PS4 verkoopt 3 jaar later nog steeds als een malle. Die gaan ze niet zo snel in Plus doen. Hooguit PS Now.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:23
[...]

Niet direct, het heeft er meer mee te maken dat alleen premium tv's vaak true HDR krijgen en premium tv's zijn vaak 4K. :+

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)

Voor welke gaan jullie?
Miles Morales en Demon's Souls zijn zekerheidjes maar ik wil erg graag meer weten over Destruction All Stars.

De track record van Lucid Games bestaat voornamelijk uit iOS/Android games maar ze zijn de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid en hebben nu een groot deel van het voormalige Bizarre Creations in dienst, bekend van de games Project Gotham Racing en Blur. Dat maakt de titel meteen al een stuk interessanter, plus het feit dat het geen cross-gen game is.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:53

Voor welke gaan jullie?
Op zeker Demon Souls. Heel veel zin in.

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-01 13:11

Voor welke gaan jullie?
Miles Morales, maar dan wel een paar maanden wachten. Zelfde geldt voor AC Valhalla en Sackboy. Eerst nog even veel PS4 games inhalen, te beginnen met Red Dead Redemption 2. Ik kijk er al jaren naar uit om die game te spelen. Afgelopen Black Friday erg getwijfeld over een PS4 Pro, maar besloot om een jaar te wachten tot de PS5.

[ Voor 8% gewijzigd door X-GeaR op 21-09-2020 11:40 ]

bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:35:
[...]

Kan je denk ik lang wachten. Spider-Man PS4 verkoopt 3 jaar later nog steeds als een malle. Die gaan ze niet zo snel in Plus doen. Hooguit PS Now.
Ik heb dan ook absoluut geen haast :)
Maar PsNow is ook prima, neem ik dat een maandje.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
Ben benieuwd of we deze week nou eindelijk is de nieuwe UI te zien gaan krijgen en wat meer filmpjes van nieuwe features van de PS 5, eigenlijk bizar hoe weinig we nog weten daarvan 2 maanden voor release.

Playstation 5

Verwijderd

Voor welke gaan jullie?
AC: Valhalla en Spiderman Miles Morales. Maar waarschijnlijk eerst TloU 2, want die heb ik nog niet gespeeld. 8)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Voor welke gaan jullie?
Ik kan het niet op iets concreets baseren, maar GT7 gaat volgens mij nog wel even uren. Hun trackrecord is op dat vlak bizar slecht (of juist goed, het is maar hoe je het bekijkt) en ze hebben tot dusver eigenlijk amper wat laten zien van GT7.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
[...]

Technologisch niet, maar praktisch wel. Goede HDR TV zijn vaak duurder (ivm piek helderheid wat het moet kunnen produceren) en dat zullen dan meestal 4k tv's zijn.
4k is langer gemeengoed dan HDR dat is, wat betekent dat (bijna) alle goede HDR tv's 4k zullen zijn.

• bram1984

Voor welke gaan jullie?
Astro's Playroom. :+

Vooralsnog alleen Spider-Man. Maar ik wil ook heel graag Demon's Souls en Godfall doen, maar dat is gewoon teveel voor alleen de launch. Ik heb ook nog een flinke PS4 backlog. Er staat bijvoorbeeld ook nog een tweede playthrough van TLoU2 op het programma die ik voor PS5 bewaar.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Qua launch, ik vind Godfall er supervet uitzien, vooral de gameplay. Het feit dat een loot based slasher is vind ik erg jammer. Totaal geen zin/tijd in die carrot-on-a-stick waarbij je moet grinden voor betere loot, zodat ik nóg betere loot kan scoren. Had liever een epische single player ervaring gezien.

Ik heb TLOU2 nog tegoed, die ga ik straks in de donkere dagen met de 3D Pulse headset op spelen :9 Hoop stiekem nog op wat extra boost-features of een 3D audio patch.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik laat het afhangen van wanneer Ratchet & Clank: Rift Apart uitkomt. Spider-Man ziet er weer tof uit maar heb nog een backlog op de PS4 die ik weg wil werken dus heeft allemaal geen haast. En ik wil ook mijn huidige LCD-tv vervangen door een OLED maar ik wacht af tot begin 2021 zodra er nieuwe modellen zijn en reviews verschijnen i.c.m. de PS5.
Ik hoop trouwens wel dat die “game” verwijderd kan worden. Dat lijkt me iets wat ik een of zelfs geen keer probeer maar alleen maar ruimte inneemt.

• bram1984
yinx84 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:47:
Qua launch, ik vind Godfall er supervet uitzien, vooral de gameplay. Het feit dat een loot based slasher is vind ik erg jammer. Totaal geen zin/tijd in die carrot-on-a-stick waarbij je moet grinden voor betere loot, zodat ik nóg betere loot kan scoren. Had liever een epische single player ervaring gezien.

Ik heb TLOU2 nog tegoed, die ga ik straks in de donkere dagen met de 3D Pulse headset op spelen :9 Hoop stiekem nog op wat extra boost-features of een 3D audio patch.
Ik denk dat een dergelijke game juist als singleplayer ervaring weinig kans van slagen heeft tenzij er een studio van het kaliber Santa Monica/Naughty Dog achter zit die ook van het verhaal nog iets kan maken. Juist door die loot blijf deze game interessant, denk ik.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 20:22
Sackboy en Destruction All Star wil ik ook sowieso gaan spelen! Maar pff, die prijzen.
70 en 80 euro voor een platformer of B tier arena multiplayer. Das echt een hoop geld.

Ik begrijp prima dat de ECHTE dikke games 80 euro waard zijn. Maar om nu voor iedere drol 70 of 80 te betalen, dat gaat me toch iets te ver 8)7

• bram1984
Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:51:
[...]

Ik hoop trouwens wel dat die “game” verwijderd kan worden. Dat lijkt me iets wat ik een of zelfs geen keer probeer maar alleen maar ruimte inneemt.
Vast wel. En dan als gratis download beschikbaar in de Store. Ik ga die juist als eerste proberen. Schijnt een leuke showcase te zijn voor de DualSense en de VR versie is echt een topgame.

• Stylze
Ja ik wil eerst ook wel is meer zie van Destruction all start, ziet er wel grappig uit maar idd de volle pond daarvoor betalen.. dan moet er wel veel content in gaan zitten

Playstation 5

• cold_as_ijs
Misschien een domme vraag, maar wat voor voordeel bied die nieuw pulse 3d headset eigenlijk?
Ik speel normaal geen multiplayer, dus de microfoon functie boeit me niets en verder heb ik al noise canceling headphones die ik eigenlijk gewoon altijd wired gebruik op mijn ps4 met ANC uit. Gaat deze beter geluid geven als mijn Sony CH700N?

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 17:41
Spider-man, vooral na de laatste trailer:

Dat stukje over de kerstmarkt, ziet er echt heel goed uit.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 15:48
Ik ben benieuwd wanneer Sony eindelijk iets meer bekend gaat maken van Gran Turismo 7. Met wat we hebben mogen zien lijkt de game toch ver af. Met GT Sport hebben ze de afgelopen jaren een geweldige speeltuin gehad om dingen te testen en te ontwikkelen, waardoor het toch echt een Release game zou moeten kunnen zijn....

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 09:18
Raikkonen_WC schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:
Ik ben benieuwd wanneer Sony eindelijk iets meer bekend gaat maken van Gran Turismo 7. Met wat we hebben mogen zien lijkt de game toch ver af. Met GT Sport hebben ze de afgelopen jaren een geweldige speeltuin gehad om dingen te testen en te ontwikkelen, waardoor het toch echt een Release game zou moeten kunnen zijn....
Geheel mee eens! Dit is voor mij (voorlopig) ook de enige reden om een PS5 te gaan kopen. Tot die tijd hou ik mijn geld lekker in de knip en spaar ik gelijk door voor een goede race-setup.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Raikkonen_WC schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:
Polyphony Digital staat er algemeen bekend om voor het constant uitstellen van hun nieuwe GT games, dus verwacht maar niet snel na de PS5 release :)

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 16:45
cold_as_ijs schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:00:
Misschien een domme vraag, maar wat voor voordeel bied die nieuw pulse 3d headset eigenlijk?
Ik speel normaal geen multiplayer, dus de microfoon functie boeit me niets en verder heb ik al noise canceling headphones die ik eigenlijk gewoon altijd wired gebruik op mijn ps4 met ANC uit. Gaat deze beter geluid geven als mijn Sony CH700N?
het verschil tussen de Pulse 3D en een normale. (eventueel) 5.1 / 7.1 headset die geluid weergeeft in (links/rechts/Voor/achter) surround. De 3D audio ook Boven en Onder toevoegd voor een nog nauwkeurige geluidsweergave.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10
Flghter1982 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:16:
[...]

het verschil tussen de Pulse 3D en een normale. (eventueel) 5.1 / 7.1 headset die geluid weergeeft in (links/rechts/Voor/achter) surround. De 3D audio ook Boven en Onder toevoegd voor een nog nauwkeurige geluidsweergave.
Volgens mij klopt dat niet en is de Pulse 3D 'gewoon' een stereo headset. De 3d engine van de ps5 simuleert alles dermate dat je aan stereo koptelefoon genoeg hebt voor een 3d ervaring.
In die zin is de Pulse 3D dan ook niet anders dan andere stereo headsets.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
De Pulse is een draadloze stereo headset. Alle headsets krijgen 3D audio via de PS5 zelf.
Alleen nu zonder kabels.

• Flghter1982
  • Laatst online: 22-01 16:45
Kashika schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:22:
De Pulse is een draadloze stereo headset. Alle headsets krijgen 3D audio via de PS5 zelf.
Alleen nu zonder kabels.
dan ben ik misinformed of mislead door de description bij de Pulse3D headset en heb ik hem voor niet besteld.

kon ik net zo goed mijn logitech G935 blijven gebruiken :) oh well. scheelt weer wisselen.

• D. Ninjai
Was Hellblade Senua ook niet met 3D-geluid? Dat heb ik gespeeld met de Sony WH-1000XM3 en dat was heel goed uitgewerkt. Erg creepy dat je het van alle kanten kan horen. Dus je hoeft niet perse zo'n Pulse headset voor aan te schaffen.

Jammer dat het vervolg exclusief is voor de Xbox.

[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 21-09-2020 12:28 ]

• Kashika
Flghter1982 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:24:
[...]

dan ben ik misinformed of mislead door de description bij de Pulse3D headset en heb ik hem voor niet besteld.

kon ik net zo goed mijn logitech G935 blijven gebruiken :) oh well. scheelt weer wisselen.
Nee hoor. Het is wel degelijk onduidelijk.
Echte surround headsets kun je vrijwel niet op een console krijgen. Het is altijd virtueel. Niet dat het veel uitmaakt.
Wat uitmaakt is de kwaliteit van je koptelefoon.

3D audio is een andere ontwikkeling dan virtueel surround. Gemarket als een upgrade, maar dat is niet helemaal waar.
De PS5 heeft een dedicated chip voor 3D audio. De Pulse is waarschijnlijk nagenoeg identiek aan de vorige generatie Gold en Platinum headsets qua werking. Dezelfde zwarte USB stick zit er ook bij.
Dan is alleen de kwaliteit van de koptelefoon zelf anders. 3D wordt namelijk doorgegeven door de PS5.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kashika schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:22:
Alleen nu zonder kabels.
Kan ik mooi mijn Gold headset nog blijven gebruiken :).

• cold_as_ijs
Flghter1982 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:24:
[...]

Je hebt daarentegen wel een koptelefoon die matched met je console heb je een excuus om het ding vol in het zicht te plaatsen >:)

• Kashika
Segafreak83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:38:
[...]

Kan ik mooi mijn Gold headset nog blijven gebruiken :).
Waarschijnlijk wel. Het is onduidelijk wat de verschillen zijn. De Pulse zal naar verwachting een betere headset zijn dan de Gold. Maar ja, hoe groot is het verschil?

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23-01 12:36
Ik ben de dongle van de vorige PlayStation-headset kwijtgeraakt, dus ook maar de Pulse besteld. Wel jammer overigens dat je nog steeds een dongle moet gebruiken. Je zou toch denken dat ze die technologie ook moeten kunnen inbouwen.

• yinx84
Mooie bijkomstigheid is ook dat je hem gewoon voor PC kunt gebruiken. Ik denk dat het ook interessant is voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een noise cancelling gaming headset.

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11-2025

Voor welke gaan jullie?
Ik heb een Bol.com pre-order kunnen bemachtigen, maar ik eigenlijk spreekt geen enkele launchgame mij aan. Spider Man op PS4 heb ik na 5 uurtjes aan de kant gelegd en voor Demon's Souls vind ik mijzelf niet hardcore genoeg :+ . En om nou een launchgame te halen omdat het 'hoort'...

Ik ga eerst TLOU2 inhalen en daarna even kijken welke PS4 games een upgrade gaan krijgen, daarbij hoop ik op Days Gone en God of War, die games beleef ik graag nog een tweede keer!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2025
Chic de Friemel schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:13:
[...]

Ik heb een Bol.com pre-order kunnen bemachtigen, maar ik eigenlijk spreekt geen enkele launchgame mij aan. Spider Man op PS4 heb ik na 5 uurtjes aan de kant gelegd en voor Demon's Souls vind ik mijzelf niet hardcore genoeg :+ . En om nou een launchgame te halen omdat het 'hoort'...

Ik ga eerst TLOU2 inhalen en daarna even kijken welke PS4 games een upgrade gaan krijgen, daarbij hoop ik op Days Gone en God of War, die games beleef ik graag nog een tweede keer!
Bij mij dus ook:P Ik moet hebben van de nieuwe call of duty en cyberpunk 2077.

• bram1984
yinx84 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:12:
Mooie bijkomstigheid is ook dat je hem gewoon voor PC kunt gebruiken. Ik denk dat het ook interessant is voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een noise cancelling gaming headset.
De Pulse is niet noise cancelling hoor. Ja de mics misschien, maar de headset zelf niet.

Ik heb 'm ook besteld, maar als het geen verbetering is ten opzichte van mijn Platinum (ik denk het eerlijk gezegd niet, gezien de relatief lage prijs), dan annuleer ik 'm. Ik heb ook een Bose QC35 II en die heeft wel echte ANC. Als die ook 3D audio doet via de jack op de controller, dan wordt dat mijn gaming headset.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 11:14
Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar Godfall, maar ik pre order nog niets, eerst de reviews afwachten.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
NotSoSteady schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
Ik ben de dongle van de vorige PlayStation-headset kwijtgeraakt, dus ook maar de Pulse besteld. Wel jammer overigens dat je nog steeds een dongle moet gebruiken. Je zou toch denken dat ze die technologie ook moeten kunnen inbouwen.
Is de dongle niet alleen nodig voor gebruik met PC?

• yinx84
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:19:
[...]

De Pulse is niet noise cancelling hoor. Ja de mics misschien, maar de headset zelf niet.

Ik heb 'm ook besteld, maar als het geen verbetering is ten opzichte van mijn Platinum (ik denk het eerlijk gezegd niet, gezien de relatief lage prijs), dan annuleer ik 'm. Ik heb ook een Bose QC35 II en die heeft wel echte ANC. Als die ook 3D audio doet via de jack op de controller, dan wordt dat mijn gaming headset.
Ah, I stand corrected. De mics noemen ze noise-cancelling inderdaad.

• Anton.net
Ik had de headset ook gekocht bij Bol voor 51 euro met achteraf betalen.
Bol verzekerde me dat het in orde zou komen, en anders zou het 'in mijn voordeel kunnen uitdraaien'. :+
Ben eens benieuwd

Maar van de headset zelf verwacht ik idd dat het een Gold is in een nieuw jasje.

• NotSoSteady
TheDukemaster schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:22:
[...]

Is de dongle niet alleen nodig voor gebruik met PC?
Helaas niet.
Game tot wel 12 uur draadloos dankzij de ingebouwde oplaadbare batterij. Met de meegeleverde adapter kun je hem aansluiten op je PS5- of PS4™-console, maar ook op compatibele Windows- en macOS®-computers.

• Exxus
Kan iemand mij vertellen waarom de eigen draadloze headsets van Sony wel werken maar jullie een reguliere bluetooth afraden?

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
NotSoSteady schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
Heb ik weer ten alle tijden een usb slot in gebruik :-( en aan de voorkant zit er maar één van usb A type, neem aan dat ze voor de controller een usb c naar usb c kabeltje gaan meeleveren?
Had de pulse headset al besteld, maar dacht dat die zonder dongle was dit keer :-( zonde, gemiste kans.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 21-09-2020 13:40 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
Kalder schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:39:
[...]
neem aan dat ze voor de controller een usb c naar usb c kabeltje gaan meeleveren?
Nee, volgens die keuringsfoto's is het een A naar C. Verbaasde mij ook wel

• bram1984
Exxus schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:32:
Kan iemand mij vertellen waarom de eigen draadloze headsets van Sony wel werken maar jullie een reguliere bluetooth afraden?
Omdat de draadloze headsets van Sony via RF werken en Bluetooth te traag is.

• jongf7
Exxus schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:32:
Bluetooth heeft niet genoeg bandbreedte voor hoge kwaliteit audio in- en uit op een lage latency.
De draadloze game headsets werken via een dongle en volgens mij een eigen WiFi netwerkje ofzo, geen bluetooth.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-01 08:55
Ik had voor PS3 de CECHYA-0076 headset. Die werkte niet op PS4. Voor het beetje online dat ik speel gebruikte ik de bijgeleverde oortjes die je in DS4 stopt. Kan het zijn dat de CECHYA-0076 voor PS3 nu wel op PS5 werkt? Is toch gewoon bluetooth eigenlijk?

• bram1984
Op de site van Astro:
The A10 and A40 headsets can receive PS5 3D Audio via the PS5 controller.
https://blog.astrogaming....ystation-5-compatibility/

Het lijkt er dus inderdaad op dat de controller gewoon het volwaardige signaal doorstuurt. Dat is top nieuws. Dat wordt gamen met noise cancellation aan. :9~

• Exxus
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:57:
Op de site van Astro:

[...]

Het lijkt er dus inderdaad op dat de controller gewoon het volwaardige signaal doorstuurt. Dat is top nieuws. Dat wordt gamen met noise cancellation aan. :9~
Dan heb ik direct mijn antwoord. Nog een "oude" QC35. Die dan gewoon met kabel naar de controller toe ipv oplissingen bedenken om dit via BT/RF te koppelen :)

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:53
Enige wat ik op het moment mis met de release van de PS5 is een mooie Multiplayer shooter ala Battlefield of Killzone. 😓

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:47
Ik heb zelf de Pulse Elite Headset

Is eigenlijk nog een headset van late ps3 tijdperk, had rumble aan de oren enzo. Wel speciaal. Zo'n 160 euro voor betaald toen.
Werkte nog perfect met de Ps4 want je moest dan ook op de Ps4 een companion app downloaden voor game profielen zoals TLOU.

Hopelijk werkt deze ook op de ps5. Nadeel is wel dat deze nog een oude USB poort heeft (mini USB, niet micro of C) en batterij begint te verslijten

[ Voor 4% gewijzigd door Cowboy_Henk op 21-09-2020 15:41 ]

• KLesschaeve
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Iemand een ideetje of deze mogelijk zou zijn op de PS5?
pricewatch: Sennheiser RS 175 (Zwart)

Heb ik momenteel en super tevreden van, ik zou enkel in de toekomst een headset willen die zowel op men PC als PS5 kan, maar niet Noicecancelling is.

Vrouwtje wordt nogal gek als ze moet brullen tot ik reageer.

Tips welkom!

• TheDukemaster
Nou dat gaat hard dan: 1 poort voor de headset, 1 voor de externe HDD voor PS4 games en 1 voor de Thrusmaster T-150(tenminste ik ga er vanuit dat deze ondersteund wordt).

Benieuwd hoe ik dat moet gaan doen wanneer Sony met een nieuwe VR headset komt. 8)7

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Hoi Mensen, kunnen jullie mij misschien helpen in een keuze maken (ps5 digital vs disc).

Ik was in eerste instantie van plan om de digital versie te kopen, echter vind ik de game prijzen absurt (80e). 70e had ik nog prima gevonden.

Nu heb ik op een website meermaals voor de switch digitaal spellen gekocht en je krijgt dan een redeem code, werkt allemaal prima. De games zijn vaak ook goedkoper. Werkt zoiets ook voor de PSN store? Ik heb namelijk een keer op die manier een game voor de ps4 willen aanschaffen en op de website stond dat ik een account kocht met de game erop. Zodoende moet je wisselen tussen accounts en dat wil ik niet. Er werden echter ook ps4 digital games aangeboden waarbij je niet een account aankoopt maar echt de game. Kan dit? Iemand ervaringen ermee? Of toch maar gewoon de disc versie kopen? Ik koop niet heel veel games, maar wel altijd op day one.

• bram1984
KLesschaeve schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:07:
Iemand een ideetje of deze mogelijk zou zijn op de PS5?
pricewatch: Sennheiser RS 175 (Zwart)

Heb ik momenteel en super tevreden van, ik zou enkel in de toekomst een headset willen die zowel op men PC als PS5 kan, maar niet Noicecancelling is.

Vrouwtje wordt nogal gek als ze moet brullen tot ik reageer.

Tips welkom!
Als er een jack poort op de headset zit, wel. Anders moet je het station aan je controller hangen, lijkt me niet heel handig.

• NotSoSteady
Mike.Litoris schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:11:
Hoi Mensen, kunnen jullie mij misschien helpen in een keuze maken (ps5 digital vs disc).

Ik was in eerste instantie van plan om de digital versie te kopen, echter vind ik de game prijzen absurt (80e). 70e had ik nog prima gevonden.

Nu heb ik op een website meermaals voor de switch digitaal spellen gekocht en je krijgt dan een redeem code, werkt allemaal prima. De games zijn vaak ook goedkoper. Werkt zoiets ook voor de PSN store? Ik heb namelijk een keer op die manier een game voor de ps4 willen aanschaffen en op de website stond dat ik een account kocht met de game erop. Zodoende moet je wisselen tussen accounts en dat wil ik niet. Er werden echter ook ps4 digital games aangeboden waarbij je niet een account aankoopt maar echt de game. Kan dit? Iemand ervaringen ermee? Of toch maar gewoon de disc versie kopen? Ik koop niet heel veel games, maar wel altijd op day one.
Die zijn er wel, maar het aanbod is veel kleiner. Sony verkoopt zelf volgens mij helemaal geen losse keys. Je kan vaak wel profiteren van korting op een voucher. Nu heb je bijvoorbeeld €50 PSN-tegoed voor €40,99.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mike.Litoris schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:11:

Als je voornamelijk day one doet lijkt me de disc versie het beste.
Bijna alle games zijn op releasedag digitaal rond de 15 euro duurder dan op disc voor de PS4.

(+ je kan ze nog evt doorverkopen, waardoor je vele malen goedkoper uit bent met een disc versie.)

Game keys verkopen is een tijd geleden stop gezet door Sony, dus denk niet dat dat terug gaat komen:
Sony has confirmed that it will indeed prevent retailers like GameStop from selling digital download codes for PlayStation 4 games starting April 1st, 2019.
https://www.theverge.com/...-download-codes-retailers

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:01:
Enige wat ik op het moment mis met de release van de PS5 is een mooie Multiplayer shooter ala Battlefield of Killzone. 😓
Al porten ze de pc versie van BF3 even snel over zou ik al blij worden :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Poulske
Battlefield 1 zit in die PS Plus Collection. :)

• Rico0
  • Laatst online: 09-02-2022
Call of Duty Cold war komt 13 november ook uit.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:53
@Poulske BF1 was niet mijn ding.
@Rico0 COD nooit echt mijn ding geweest.

Hoop op een nieuwe BFBC3 of er remaster van BF3.

• Stylze
Poulske schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:30:
[...]

Battlefield 1 zit in die PS Plus Collection. :)
Die collectie is wel echt een leuk cadeautje waardoor je sowieso genoeg te spelen hebt bij release, zit denk ik voor bijna iedereen wel een game bij die ze nog niet gespeeld hebben.
De games krijgen volgens mij geen upgrade trouwens he?

Ben ook zeer benieuwd hoe het met GTA 5 gaat zijn, denk niet dat we een gratis next gen upgrade krijgen maar een volledig nieuwe copy aanschaffen voor alleen grafische update gaan denk ik weinig mensen kopen.
Ze zullen we een upgrade voor huidige eigenaren van GTA 5 gaan aanbieden voor 15/20 e ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Stylze op 21-09-2020 14:45 ]

Playstation 5

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:12
Destiny 2 voor de PS5 komt ook uit in november, multiplayer is natuurlijk anders dan CoD en BF, maar heeft toch een grote multiplayer component.

• Poulske
Stylze schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:38:
[...]

Die collectie is wel echt een leuk cadeautje waardoor je sowieso genoeg te spelen hebt bij release, zit denk ik voor bijna iedereen wel een game bij die ze nog niet gespeeld hebben.
De games krijgen volgens mij geen upgrade trouwens he? e
Niet dat ik weet, maar daar zitten inderdaad een paar spellen in waar ik naar uit kijk.
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:57:
Op de site van Astro:

[...]

Of dit betekend “beter dit dan niets”.

Ik moet nog maar zien dat er nu ineens een goeie DAC in de DualSense zit eigenlijk.

Edit:
The ASTRO HDMI Adapter will be available via ASTRO websites and retailers globally in October for $39.99. It enables game sound + voice chat mixing and features lagless 4K HDMI video passthrough while adding a TOSLINK optical jack. Current registered owners of ASTRO products will be able to submit their serial number and email address to receive a $15 discount on purchase on ASTROGaming.com. More details to follow on this program.
Doet vermoeden dat je daar beter voor kunt gaan dan 3,5mm uit controller.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 21-09-2020 14:57 ]

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
Trishul schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:38:
Destiny 2 voor de PS5 komt ook uit in november, multiplayer is natuurlijk anders dan CoD en BF, maar heeft toch een grote multiplayer component.
Volgens mij zitten er ook weer een paar free to play fps bij net als bij de PS4. Ik weet niet of die al bij de launch beschikbaar zijn.

Stadia / PSN : whenheco

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Xbox heeft Bethesda gekocht...

https://twitter.com/XboxP3/status/1308028751796551680

[ Voor 48% gewijzigd door Zhero10 op 21-09-2020 15:09 ]

• Anton.net
Holy shit, MS koopt even Bethesda en alle studios die daaronder vallen op.
Is me nog niet duidelijk of ze echt exclusive gaan en van het ps platform verdwijnen nu, anders koop ik ook een xbox

• bram1984
Das wel een flinke acquisitie zeg. Inderdaad benieuwd of ze de Minecraft strategie hanteren of gewoon alles exclusief maken. Hebben ze er met TES, Doom en Fallout een aantal flinke franchises bij. Zoiets kunnen ze goed gebruiken.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Anton.net schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:09:
Is me nog niet duidelijk of ze echt exclusive gaan en van het ps platform verdwijnen nu, anders koop ik ook een xbox
Dat zal toch zeker niet? Fallout, DOOM, Dishonored, Skyrim, Wolfenstein, The Elder Scrolls.....
Niet dat ik er één van ga missen, maar toch. Wellicht dat ze Xbox users early access geven?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Damn, als die exclusive gaan worden, dan moet ik weer aan de xbox ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
Ach ja, Sony heeft Naughty Dogs.

En binnenkort komt Knack 3. Dus niet iets om je zorgen over te maken. :)

• TheDukemaster
Dat is zeker groot nieuws. Zal ook geen toeval zijn dat dit nu naar buitenkomt, eendag voor de Xbox Series X en S preorders online gaan. Dat zouden zomaar een paar exclusives kunnen worden die we niet of veel later pas op de PS5 krijgen.

• D. Ninjai
Wow damn... wat een move. Hoop echt niet dat TES 6 exclusief voor Xbox en PC wordt. Vrees er wel voor.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
D. Ninjai schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:14:
Wow damn... wat een move. Hoop echt niet dat TES 6 exclusief voor Xbox en PC wordt. Vrees er wel voor.
Ben benieuwd of Sony hier iets tegenover gaat zetten. Op Wolfenstein na maakt het mij niet zoveel uit.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• G_Dragon
  • Laatst online: 03:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een move..

Ik hoop voor de Playstation gamers dat het niet exclusive gaat worden!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
Ik heb sowieso al het idee dat Microsoft deze gen ongenadig veel geld in Xbox gaat pompen om aan market share te winnen. Ook al met Game Pass, wat al een geweldige deal was, door daar ook nog eens gratis EA Play bij te geven. Dit zal zeker niet de enige studio zijn denk ik die wordt opgekocht.
Sefaex schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:14:
Ach ja, Sony heeft Naughty Dogs.

En binnenkort komt Knack 3. Dus niet iets om je zorgen over te maken. :)
Hahah Knack, NeverForget.

• Chic de Friemel
  • Laatst online: 19-11-2025
D. Ninjai schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:14:
Wow damn... wat een move. Hoop echt niet dat TES 6 Skyrim exclusief voor Xbox en PC wordt. Vrees er wel voor.
:+

• bram1984
ZXRY schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:18:
[...]

Ik heb sowieso al het idee dat Microsoft deze gen ongenadig veel geld in Xbox gaat pompen om aan market share te winnen. Ook al met Game Pass, wat al een geweldige deal was, door daar ook nog eens gratis EA Play bij te geven. Dit zal zeker niet de enige studio zijn denk ik die wordt opgekocht.
Niet helemaal gratis, want volgens mij zijn de abo's juist weer duurder geworden.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 17:46

• zwembroek
Als Microsoft ook Warner Brothers games overneemt is het voor mij schaakmat. Moet ik toch aan twee consoles. Weet alleen niet waar ik twee van die opzichtige dingen moet laten.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:20:
[...]

Niet helemaal gratis, want volgens mij zijn de abo's juist weer duurder geworden.
Voor EA Play zijn de kosten niet omhooggegaan. Sowieso is game pass al een koopje, je kan namelijk buitenlandse (en voordeligere) codes gebruiken aangezien er geen region lock zit op codes. Dit i.t.t. Playstation.

https://www.pu.nl/artikel...game-pass-ultimate-en-pc/

[ Voor 10% gewijzigd door ZXRY op 21-09-2020 15:24 ]

• yinx84
Mooi hoor, maar volgens mij staat MS nog met een paar punten achter. Wel goed om wat te zien dat ze wat gewicht in de schaal leggen vs Playstation Studios :P

• bram1984
zwembroek schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:21:
Als Microsoft ook Warner Brothers games overneemt is het voor mij schaakmat. Moet ik toch aan twee consoles. Weet alleen niet waar ik twee van die opzichtige dingen moet laten.
Die staan niet meer te koop.

https://www.gamesindustry...ion-is-no-longer-for-sale

Verwijderd

H.Boss schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:12:
[...]

Hierbij even snel een google hit..

https://www.apparata.nl/n...chillen-zijn-immens-35229

Edit: verschil tussen de PS5 van 399 en 499 is dat de PS5 van 499 een bluray speler heeft. De 399 is volledig digitaal en daar kun je geen fysieke disc in kwijt.

Mocht je daarna nog vragen hebben hoor ik dat wel!
Oh dat is helder en duidelijk, dank u. Maar wat is het voordeel van het afspelen van blu ray? Heb je dan meer mogelijkheden of maakt dat geen verschil.
d:)b

• zwembroek
Oké apart...nou dat scheelt weer. Waar Mortal Kombat heen gaat ga ik ook heen. :P

• jongf7
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:28:
[...]

Oh dat is helder en duidelijk, dank u. Maar wat is het voordeel van het afspelen van blu ray? Heb je dan meer mogelijkheden of maakt dat geen verschil.
Spellen bij mediamarkt en marktplaats (onder andere) kunnen kopen en niet afhankelijk zijn van de prijzen in de online store.

En films afspelen :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Gelukkig blijft de PS4 variant wel werken, maar een opgepoetste versie voor de PS5 kan je vergeten. :o

Het kan ook net als Minecraft beschikbaar blijven op alle platformen, maar dit is wel een dusdanige grote deal dat het de console verkopen kan helpen natuurlijk als het games zijn die niet op het andere platform verschijnen.
Games die ze juist zo hard nodig hebben.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 20:29

H.Boss

Hugo Boss

[...]

Het is meer dat je dan fysieke games kunt kopen, vaak zijn deze wat goedkoper te vinden na een tijdje en kun je ze ook tweedehands kopen. Daarnaast kun je natuurlijk ook films op Bluray disc afspelen.

Als je alleen de Digitale versie(399) van de PS5 hebt, dan ben je gebonden aan de Playstation Store om spellen te kopen en die zijn vaak duur(der). En kun je niet tweedehands krijgen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Verwijderd

jongf7 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:30:
[...]

Spellen bij mediamarkt en marktplaats (onder andere) kunnen kopen en niet afhankelijk zijn van de prijzen in de online store.

En films afspelen :)
Oké bedankt, dan ben ik al leek ook even op.hoogte. bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

Verwijderd

H.Boss schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:31:
[...]

Het is meer dat je dan fysieke games kunt kopen, vaak zijn deze wat goedkoper te vinden na een tijdje en kun je ze ook tweedehands kopen. Daarnaast kun je natuurlijk ook films op Bluray disc afspelen.

Als je alleen de Digitale versie(399) van de PS5 hebt, dan ben je gebonden aan de Playstation Store om spellen te kopen en die zijn vaak duur(der). En kun je niet tweedehands krijgen.
Helemaal helder nu. Bedankt.

• cold_as_ijs
[...]

Je kan games op disc kopen. Voordeel zit hem erin dat je dan games 2e hands kan kopen en nadat je klaar bent ook weer kan verkopen. Daarnaast zakken de games op disk vaak eerder in prijs.

Op de goedkopere versie kan je alleen games in de PS store kopen en deze kan je dan weer niet echt verkopen (je kan hooguit je account verkopen).

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32
Kan me niet voorstellen dat doom, Wolvenstein of anderen naar ps blijven komen. Misschien een paar die echt al bijna klaar zijn. Daarna is het klaar lijkt me.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 19:17
Maak je niet zo druk. Ik ben er van overtuigd dat Microsoft de games ook gewoon naar de concurrende platformen (w.o. PS5; waarom zou je ±100 consoles links laten liggen?).
Bij Microsoft XBOX-divisie staat de gamer centraal… ook op een concurrent platform.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Pagina: 1 ... 178 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden