• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Ik stel mijn upgrade van een 65c6 naar een 77GX nog even uit. De nieuwe Nvidia kaarten brengen problemen aan het licht bij de C9 en CX/GX. The two main problems being reported appear to be as follows. First, users of both the LG OLED 9 and X series are reporting a complete loss of picture (a black screen) when attempting to apply Nvidia’s G-Sync variable refresh rate technology at 120Hz frame rates. This occurs regardless of which bit depth or resolution you choose. The second issue seems to be restricted to X series models, and finds the TVs reducing signals output in RGB/120Hz/4:4:4 to 4:2:2 chroma subsampling. This happens irrespective of whether you have G-Sync active or not, or which output resolution you have selected. And it results in notable image degradation - as shown in the examples I was kindly allowed to reproduce here by Twitter user Sixi82.

There’s evidence to suggest that the blacking out screen problem with G-Sync at 120Hz may not be limited to LG’s HDMI 2.1-equipped OLED TVs, and so could be an issue with the new Nvidia cards. Ik wacht nog even rustig af

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:16
Heeft LG oled hier alleen last van of de Samsung qled ook?

Want dan zou ik eerder voor de q90t gaan.

https://tweakers.net/pric...q90t-zwart/specificaties/

• zwembroek
DoubleDutch schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:06:
Heeft LG oled hier alleen last van of de Samsung qled ook?

Want dan zou ik eerder voor de q90t gaan.

https://tweakers.net/pric...q90t-zwart/specificaties/
Mijn advies zou zijn wacht de testen met de Series X en de PS5 af voordat je een nieuwe tv met hdmi 2.1 koopt.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wow. Ok wel ietsje groter dan de PS3 die nu in mn tvkast ligt :o
Denk dat het nog wel past, ga wel even bedenken hoe ik de airflow op orde krijg met een fan onderin de kast.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 19:17
Ik snap dat velen niet willen wachten maar je zou ook de tv-modellen van 2021 kunnen afwachten (eerste kwartaal 2021). Wellicht dat dan de belangrijkste HDMI 2.1-kenmerken dan wel goed/beter werken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 15:49
Leuk maar wie heeft er tegenwoordig nog een 30 inch tv?
Neemt niet weg dat het een grote console is

• DoubleDutch
Was meer voor de mensen die nu wat willen kopen, ik wacht nog even af met het kopen van een tv. 👍

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik heb een LG C8, maar die ga ik niet vervangen omdat het HDMI 2.0 heeft. Zodra er een revisie komt, die krachtiger zal zijn en hopelijk wel kan omgaan met 4K en 120fps, dan pas ga ik het vervangen. Voor nu ben ik nog tevreden met deze OLED.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:27
cold_as_ijs schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:13:
[...]

Leuk maar wie heeft er tegenwoordig nog een 30 inch tv?
Neemt niet weg dat het een grote console is
<--

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
Ergens wel komisch dat Playstation fans bij de onthulling van de Series X die console belachelijk maakten omdat hij zo groot zou zijn. Maar nu blijkt de PS5 echt een bakbeest te zijn t.o.v. eerstgenoemde console.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Heb het liefst dat ze hem nog dubbel zo groot maken, als dat de koeling allemaal ten goede komt :P

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:08

H.Boss

Hugo Boss

Zou mooi zijn als je se ps5 middels een vesa mount vast kan maken aan je tv haha. Als je hem niet hebt opgehangen ofcourse.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

ZXRY schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:31:
[...]
Ergens wel komisch dat Playstation fans bij de onthulling van de Series X die console belachelijk maakten omdat hij zo groot zou zijn. Maar nu blijkt de PS5 echt een bakbeest te zijn t.o.v. eerstgenoemde console.
Die 'van ons' is tenminste nog een fraai design dingetje ipv een saaie vierkante toren :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 10:08
fraai design zullen we maar in het midden laten :P

Voor mij is het ofwel een router of wel een mossel die open gaat, afhankelijk in welke orientatie dat hij staat.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Haha _O-
Ik vind 'm wel mooi.
Ben alleen bang dat ie niet op het tv meubel past...

[ Voor 124% gewijzigd door Superkiwi op 20-09-2020 22:38 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 12:36
Wat een bakbeest. Ik snap ook echt helemaal niks van dat ontwerp, want bij welk interieur past dat ding?

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
NotSoSteady schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:18:
[...]

Wat een bakbeest. Ik snap ook echt helemaal niks van dat ontwerp, want bij welk interieur past dat ding?
Omg,

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
[...]

Bij die van mij, achter in de hoek op de game kamer :+
[...]

Een Japanse :P

Maar zonder gekheid, aan het begin vond ik hem Super lelijk. Toen wende ik eraan maar ik zag net op gamer die echte foto's en ben nu weer terug bij Super lelijk :P

Edit: En dan dat voetje ook, dat bewijst toch alleen maar dat het design zelf al niet functioneel is. Man man man ik heb bol pre-orders maar daar kan ik nog steeds niet bij hoor 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 20-09-2020 22:51 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

TheDukemaster schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:31:
Het scheelt qua uiterlijk ook wel of je de digital edition pakt of het model met disk drive. De console is duidelijk met de digital edition in het achterhoofd ontworpen:

[Afbeelding]
Ja dat idee heb ik ook wel, als DE is het ontwerp kloppender (lees: Minder lelijk)

Maar ik ga me daarom niet in die Sony store laten truken :P !

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:38:
[...]

Een Japanse :P

Maar zonder gekheid, aan het begin vond ik hem Super lelijk. Toen wende ik eraan maar ik zag net op gamer die echte foto's en ben nu weer terug bij Super lelijk :P

Edit: En dan dat voetje ook, dat bewijst toch alleen maar dat het design zelf al niet functioneel is. Man man man ik heb bol pre-orders maar daar kan ik nog steeds niet bij hoor 8)7
Vind het zelf ook een lelijk gedrocht, wat echt niet functioneel is, mbt airflow totaal onlogisch.

Net alsof ze een zo lelijk mogelijk apparaat moesten maken.

Trek gewoon de kappen eraf en speel wel zonder ;).

Ben benieuwd wat ze straks gaan onthullen mbt de koeling van het apparaat. Met 360 watt moet de warmte ergens heen..
Het formaat, de sleuven op de achterkant en het fiasco met de Pro geven mij wel goeie hoop dat ze er dit keer iets langer over nagedacht hebben.

Nu alleen maar hopen dat het sturen van Sony richting spelen met een koptelefoon niet nog een tweede reden heeft naast 3D audio :P

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

En dan blijkt het ding bij intensieve taken nog steeds het geluid te leveren van een straaljager. Dat zou wel erg zijn :D.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Meh. Ik denk dat ie bij mij sowieso op staande positie zal zijn. Als je kijkt naar die foto dan zie je gewoon dat met die disc drive het er beetje scheef uit ziet. Beetje alsof je met een deuk zit. En dan die random golf zodra je meer naar rechts gaat bevalt me ook niet |:(

• ZXRY
Donstil schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:38:
[...]
Dat is precies wat ik ook heb. Uiteindelijk ga ik weer beide consoles halen (weet nog niet of het de Series S of X wordt) maar ik vind de designs van Microsoft toch wat beter geslaagd. Maar ook saaier, dat wel. Al is dat uiteraard niet per definitie slecht.

• ZXRY
Koning-Admiraal schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:28:
En dan blijkt het ding bij intensieve taken nog steeds het geluid te leveren van een straaljager. Dat zou wel erg zijn :D.
Haha dat zal hopelijk niet gebeuren. Voor mij is het ook nog altijd geluid > design wat Playstation betreft. Het is ongekend wat een herrie mijn OG PS4 maakt. En ik ken mensen met Slims en daar is het ook niet beter bij. Ik heb veel liever een fluisterstille console zoals Microsoft vaak wel kan leveren dan een prachtig, maar veel te klein design.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
ZXRY schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:25:
[...]

Haha dat zal hopelijk niet gebeuren. Voor mij is het ook nog altijd geluid > design wat Playstation betreft. Het is ongekend wat een herrie mijn OG PS4 maakt. En ik ken mensen met Slims en daar is het ook niet beter bij. Ik heb veel liever een fluisterstille console zoals Microsoft vaak wel kan leveren dan een prachtig, maar veel te klein design.
Ik heb de eerste Pro en het fan geluid valt reuze mee, alleen tijdens de hittegolf van Augustus had ie het erg zwaar met een kamer temperatuur van bijna 30 graden.

Heeft er iemand trouwens Spiderman voor PS5 met een remaster van de PS4 versie gezien online ? Geen enkele webshop heeft hem. Sony mag ook wel eens uitleggen waarom mensen die de bestaande versie hebben geen recht op een gratis upgrade hebben.

Alle webshops verkopen alleen de standard versie, misschien alleen digitaal via de PS store ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 12:36
loekf2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:57:
[...]

Ik heb de eerste Pro en het fan geluid valt reuze mee, alleen tijdens de hittegolf van Augustus had ie het erg zwaar met een kamer temperatuur van bijna 30 graden.

Heeft er iemand trouwens Spiderman voor PS5 met een remaster van de PS4 versie gezien online ? Geen enkele webshop heeft hem. Sony mag ook wel eens uitleggen waarom mensen die de bestaande versie hebben geen recht op een gratis upgrade hebben.

Alle webshops verkopen alleen de standard versie, misschien alleen digitaal via de PS store ?
https://www.nedgame.nl/pl...timate-edition/1664174151

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
Vraag me of de schaal klopt. De PS5 zou (liggend) 10.4 cm zijn zonder die base, dus standaard. Afgaande op de foto’ is die toch wel 2 cm hoog. Echter kan je dat ding weglaten of krijgt ie dan problemen met koeling ? Dus dat er lucht van onder naar boven gaat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ZXRY
[...]

Het lijkt eerder regel dan uitzondering te zijn dat de PS4 consoles blazen. Niet voor niets is het hele 'PS4 jet engine' fenomeen zo populair. Ook gezien het aantal hits dat Google geeft op de zoekterm. Met stof lijkt het weinig te maken te hebben gezien dit het probleem maar deels verhelpt.

[ Voor 12% gewijzigd door ZXRY op 21-09-2020 01:12 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
[...]

Mijn Pro stijgt helaas wel op. Miles Morales ben ik ook benieuwd naar. Heb zelf geen ervaringen met Nedgame, maar Bol.com zal ook wel binnenkort komen

• shoombak
  • Niet online
ZXRY schreef op maandag 21 september 2020 @ 01:10:
[...]

Het lijkt eerder regel dan uitzondering te zijn dat de PS4 consoles blazen. Niet voor niets is het hele 'PS4 jet engine' fenomeen zo populair. Ook gezien het aantal hits dat Google geeft op de zoekterm. Met stof lijkt het weinig te maken te hebben gezien dit het probleem maar deels verhelpt.
Ik begrijp er niets van dat de PS5 blind gekocht wordt na het debacle van de PS4 koeling.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
shoombak schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:31:
[...]

Ik begrijp er niets van dat de PS5 blind gekocht wordt na het debacle van de PS4 koeling.
Ik begrijp er niets van dat mensen maar blijven twijfelen aan de koelcapaciteiten van de PS5. Ja, de PS4 was niet sterk op dit gebied, maar dit is erkend en Sony heeft aangegeven dat ze hier een oplossing voor hebben gevonden. Zij weten ook wel dat ze een enorme flater zouden slaan als het nu weer mis zou gaan. No way dat ze dat laten gebeuren.

This is absolutely ridiculous

• Caayn
  • Niet online
[...]

Het zal ditmaal vast goed komen dankzij het grote formaat van de console, de geclaimde investering in de koeling plus de variabele clocksnelheden. Mocht de PS5 ondank dat alsnog moeite hebben om binnen een normaal geluidsniveau te koelen dan is er iets goed mis.

Een launch console zal altijd een sprong in het diepe blijven en latere iteraties zullen mogelijk betere eigenschappen hebben. Maar die kunnen ook minder zijn, kijk bijvoorbeeld naar de launch PS3 en de latere iteraties van de PS3 fat die beduidend minder features hadden vanwege kostenbesparing. Of het originele PS4 model waarbij één van de latere iteraties ineens druk knoppen had in plaats van aanraak gevoelige knoppen. (koeling even daar gelaten)

[ Voor 32% gewijzigd door Caayn op 21-09-2020 07:56 ]

• DeBaroN
  • Laatst online: 07:10
[...]

Hier staat de launch PS4 nog gewoon lekker te blazen in het kastje. Met de koptelefoon op hoor ik hem niet. Waarom zou ik geen PS5 kopen?

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10-2025
baronruud schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:01:
[...]

Hier staat de launch PS4 nog gewoon lekker te blazen in het kastje. Met de koptelefoon op hoor ik hem niet. Waarom zou ik geen PS5 kopen?
Los van de koptelefoon op, dat ding wordt bloedheet en in de zomer ervaar ik dat niet als prettig. In de winter heb ik een extra kacheltje.

• DoubleDutch
Waarschijnlijk ben ik dan een van de weinige die een goed werkende (dag 1) PS4 heeft die niet horbaar is,ook met warme dagen nergens last van.

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-01 20:30

itsoutthere

The Truth

DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:17:
Waarschijnlijk ben ik dan een van de weinige die een goed werkende (dag 1) PS4 heeft die niet horbaar is,ook met warme dagen nergens last van.
Dit is inderdaad ook erg afhankelijk waar je je console plaatst. In of op een kast met ruimte eromheen of ingebouwd, het kan erg veel schelen qua blazen.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:28
Donstil schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:07:
Het formaat, de sleuven op de achterkant en het fiasco met de Pro geven mij wel goeie hoop dat ze er dit keer iets langer over nagedacht hebben.

Nu alleen maar hopen dat het sturen van Sony richting spelen met een koptelefoon niet nog een tweede reden heeft naast 3D audio :P
Hier een muisstille PlayStation 4 Pro (Nidec fan), maar in het eerste jaar zitten luidruchtige batchen (Delta fan).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 09:21
Huishoudelijke mededeling:

Aangezien er met het Pre-order topic nu 3 PS5 topics waren en het 'Aanloop naar release' topic bijna niet werd gebruikt, is deze laatste nu samengevoegd met het 'pre-release kroeg topic', en heeft daarmee een kleine naamswijziging gekregen. Ter info om verwarring te voorkomen.

Rond de release van de PS5 zullen we afscheid nemen van dit topic, om met een vers nieuw Algemene Ervaringen topic verder te gaan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Verwijderd

Erapaz schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:46:
[...]
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zonder consequentie alles kan roepen. Men mag op je reageren en het met je oneens zijn.
Klopt ;)

• DoubleDutch
Zag gisteren hier voorbij komen dat de LG led tv's last hebben van het vrr gedeelte, iemand enig idee of dit ook voor deze tv geld?

https://tweakers.net/pric...66na-zwart/specificaties/

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:59:
Zag gisteren hier voorbij komen dat de LG led tv's last hebben van het vrr gedeelte, iemand enig idee of dit ook voor deze tv geld?

Het begint nu wel heel erg off-topic te gaan, er zijn toch zat TV draadjes?

• Segafreak83
Ridicuul schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:42:
[...]

Ik begrijp er niets van dat mensen maar blijven twijfelen aan de koelcapaciteiten van de PS5. Ja, de PS4 was niet sterk op dit gebied, maar dit is erkend en Sony heeft aangegeven dat ze hier een oplossing voor hebben gevonden. Zij weten ook wel dat ze een enorme flater zouden slaan als het nu weer mis zou gaan. No way dat ze dat laten gebeuren.
Wacht maar tot je het zelf ervaart met een PS4 Pro, dan praat je echt wel anders. Echt niet normaal hoe dat ding tekeer gaat op sommige momenten (en ja, dat ligt ook aan de unlocked frame rates in sommige menu's van spellen, waardoor de fan naar maximaal gaat).

Misschien als tip voor mensen waar de Pro tekeer gaat, draai hem om, zodat de warmte de kamer in blaast ipv tegen de muur of in de kast ;).

In de winter gebruik ik de PS4 Pro als extra kachel, ga hem straks nog missen :$.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 21:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

Segafreak83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:03:
[...]

Wacht maar tot je het zelf ervaart met een PS4 Pro, dan praat je echt wel anders. Echt niet normaal hoe dat ding tekeer gaat op sommige momenten (en ja, dat ligt ook aan de unlocked frame rates in sommige menu's van spellen, waardoor de fan naar maximaal gaat).

Misschien als tip voor mensen waar de Pro tekeer gaat, draai hem om, zodat de warmte de kamer in blaast ipv tegen de muur of in de kast ;).

In de winter gebruik ik de PS4 Pro als extra kachel, ga hem straks nog missen :$.
Sinds ik mijn launch pro heb ingeruild voor het nieuwe model pro is die muisstil. Ik verwacht ook wel dat ze voor de ps5 het wel doorhebben.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
[...]

Daar hoef ik niet op te wachten. Mijn PS4 'drone' Pro is al vaker opgestegen dan de gemiddelde KLM-piloot in zijn leven doet. Heb de koelpasta al meerdere malen vervangen en ook een jaarlijkse schoonmaakbeurt is noodzakelijk.

Juist omdat de PS4 Pro zo slecht was wat betreft geluidsontwikkeling, verwacht ik dat de PS5 hier een stuk beter op zal scoren. Garanties heb ik niet, maar ik ben een optimist.

This is absolutely ridiculous

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

[...]

Maar serieus..dit is wel waar. .ik heb een Launch PRO en man mijn stofzuiger is er niks bij. Ik MOET soms een koptelefoon op om ook maar iets van het geluid te horen van de game die ik speel.

Overigens komt mijn PS4 pro binnenkort te koop.. Muisstil, als nieuw, prachtig apparaat :-)

• Segafreak83
Ridicuul schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:06:
[...]

Daar hoef ik niet op te wachten. Mijn PS4 'drone' Pro is al vaker opgestegen dan de gemiddelde KLM-piloot in zijn leven doet. Heb de koelpasta al meerdere malen vervangen en ook een jaarlijkse schoonmaakbeurt is noodzakelijk.

Juist omdat de PS4 Pro zo slecht was wat betreft geluidsontwikkeling, verwacht ik dat de PS5 hier een stuk beter op zal scoren. Garanties heb ik niet, maar ik ben een optimist.
Sorry, maar ik ben toch echt van eerst zien, dan geloven. Hopelijk is het inderdaad opgelost met de PS5.

Voordeel is wel, die is zo groot, past niet eens in een kast ;).

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
Alcmaria schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:10:
[...]

Overigens komt mijn PS4 pro binnenkort te koop.. Muisstil, als nieuw, prachtig apparaat :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wieyuc6bHFdEIyJvJdC-6ol4WY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7KdBsa24FNiqOjBQeVPoTnFh.jpg?f=user_large

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:31

Volgens mij voornamelijk OLED's

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025

Nouja geen last, eerder de "kleinere" NANO schermen. Alleen de grotere versies ondersteunen het als ik het mij goed herinner. Je kan beter voor een C9/B9 gaan. Maarja die zijn gelijk een stuk duurder.

• FrankoNL
Mangafan2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:17:
[...]

Nouja geen last, eerder de "kleinere" NANO schermen. Alleen de grotere versies ondersteunen het als ik het mij goed herinner. Je kan beter voor een C9/B9 gaan. Maarja die zijn gelijk een stuk duurder.
OLED's zijn juist de tv's die problemen geven met VRR

https://www.forbes.com/si...a-quick-fix/#c78eaf113af4

• Mangafan2
Ik las het net, maar los van dat ondersteunt de NANO 55 geen VRR dacht ik, alleen de duurdere en grotere modellen hadden het als ik het mij goed herinner.

• FrankoNL
Mangafan2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:21:
[...]

Ik las het net, maar los van dat ondersteunt de NANO 55 geen VRR dacht ik, alleen de duurdere en grotere modellen hadden het als ik het mij goed herinner.
Oh dat zou kunnen. Naar mijn weten ondersteunen alle LG's met hdmi 2.1 in principe VRR. :)

Maar goed, weer ontopic!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo verzot is op dat VRR
Het is een techniek die screen tearing tegen gaat, een probleem dat ik nooit op een console heb ervaren. :S

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Kalder schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:36:
Het is een techniek die screen tearing tegen gaat, een probleem dat ik nooit op een console heb ervaren. :S
Logisch. Meeste games zijn behoorlijk beperkt wat betreft framerate op console. Is meer om flexibiliteit voor performance te hebben.
Ik herinner me dat op de 360/ps3 RE5 echt bizarre screen tearing had.

• FrankoNL
Niet alleen dat, het voorkomt ook stuttering als de framerate bijvoorbeeld op 43 frames draait, ipv 60. Daar hebben de huidige consoles met "unlocked framerate" nog wel eens last van.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Ook stutter volgens mij? Dus ipv dat je TV van je ~50FPS game 60FPS (60 of 120hz) probeert te maken (dus een klein deel van de frames wordt dan dubbel gedisplayed == stutter), toont de TV dan alles met 50FPS (50 of 100hz).

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Precies dit. Zoiets als onderstaande ben ik nog nooit tegengekomen.

Edit: of het valt me gewoon niet op. :P

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 21-09-2020 09:45 ]

• FrankoNL
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:44:
[...]

[YouTube: NVIDIA G-Sync Technology]
Dat zou kunnen natuurlijk.

Vsync aanzetten helpt met de tearing, maar veroorzaakt dan weer stuttering.

Gsync / Freesync pakt beide problemen aan. Dus en geen tearing, en geen stuttering.

• bram1984
FrankoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:49:
[...]

Dat zou kunnen natuurlijk.

Vsync aanzetten helpt met de tearing, maar veroorzaakt dan weer stuttering.

Gsync / Freesync pakt beide problemen aan. Dus en geen tearing, en geen stuttering.
Ik snap wat het doet, maar ik ben het zonder VRR nog nooit zo tegengekomen, is meer mijn punt.

• Kashika
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:56:
[...]

Ik snap wat het doet, maar ik ben het zonder VRR nog nooit zo tegengekomen, is meer mijn punt.
Dat is logisch toch. We hebben tot op heden ook niet veel opties gehad om performance opties te kiezen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 21:13

BM

Admin Softe Goederen
Is het niet meer dat ontwikkelaars nu de mogelijkheid krijgen om de 'harde' 30/60 fps lock wat los te laten, zonder dat dat irritant word voor de gamer?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Kashika
BM schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:00:
Is het niet meer dat ontwikkelaars nu de mogelijkheid krijgen om de 'harde' 30/60 fps lock wat los te laten, zonder dat dat irritant word voor de gamer?
Precies. Daarom is de opmerking "ik heb er nooit eerder last van gehad" ook niet heel relevant.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik wilde zeggen, we dwalen gigantisch af.. .. Totdat er een moderator reageerde :-)

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Alcmaria schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:05:
[...]

Ik wilde zeggen, we dwalen gigantisch af.. .. Totdat er een moderator reageerde :-)
Mwoah, tis 1 van de nieuwe features van de nieuwe consoles, dus wat mij betreft is dit gewoon on-topic hoor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
Of is er nu genoeg power/overhead om de meeste games wel goed te locken? Ik bedoel om nu 95% van alle spelers met stutter en screen tearing op te zadelen, dat lijkt me ook weer niet handig.
Alcmaria schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:05:
[...]

Hoezo dwalen we af? Dit is PS5/next gen related.

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier... en heb geen verstand van elektronica, zou iemand mij heel simpel het verschil tussen PS 4 en PS5 kunnen uitleggen voor mijn 11 jarige zoon. En het verschil tussen de gradaties hierin. 500gb 1 terras en de pro... en tussen PS5 van 399 en 499... alvast vriendelijk bedankt

• DoubleDutch
Mangafan2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:17:
[...]

Dit model ondersteunt het juist, maar de problemen waren juist met de C9/B9.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:07:
[...]

Of is er nu genoeg power/overhead om de meeste games wel goed te locken? Ik bedoel om nu 95% van alle spelers met stutter en screen tearing op te zadelen, dat lijkt me ook weer niet handig.
Ik doe even een aanname dat ontwikkelaars kunnen detecteren of een systeem wel of geen VRR ondersteunen. Dan zouden ze voor de mensen die het niet ondersteunen kunnen locken op 30fps, en voor degene die het wel ondersteunen de fps vrij kunnen laten zodat deze tussen de 30 en 60 stuitert.

Maar dat is hardop denkend van mijn kant, weet ook niet helemaal hoe het werkt. Maar beide fabrikanten zullen het niet ondersteunen als het niet gebruikt zal gaan werken :)

Xbox

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:08

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:08:
Hallo, ik ben nieuw hier... en heb geen verstand van elektronica, zou iemand mij heel simpel het verschil tussen PS 4 en PS5 kunnen uitleggen voor mijn 11 jarige zoon. En het verschil tussen de gradaties hierin. 500gb 1 terras en de pro... en tussen PS5 van 399 en 499... alvast vriendelijk bedankt
Hierbij even snel een google hit..

https://www.apparata.nl/n...chillen-zijn-immens-35229

Edit: verschil tussen de PS5 van 399 en 499 is dat de PS5 van 499 een bluray speler heeft. De 399 is volledig digitaal en daar kun je geen fysieke disc in kwijt.

Mocht je daarna nog vragen hebben hoor ik dat wel!

[ Voor 12% gewijzigd door H.Boss op 21-09-2020 10:17 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Jumpman schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:30:
[...]

Hier een muisstille PlayStation 4 Pro (Nidec fan), maar in het eerste jaar zitten luidruchtige batchen (Delta fan).
Ik had een launch ps4 pro > luidruchtig ding > drie keer kapot en uiteindelijk een nieuwe gekregen van Bol. Die tweede was een jaartje beter maar werd ook al snel ook erg luidruchtig. Nu met liquid metal ertussen gelukkig wel muisstil.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-09-2020 10:22 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:13
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:44:
[...]

[YouTube: NVIDIA G-Sync Technology]
Ik denk eigenlijk dat het wel aanwezig is maar dat ik er niet zo mee bezig bent. Als ik met een vergrootglas ga kijken zie je ook van alles. Maar meestal speel ik games om gewoon plezier te hebben en dan valt dit allemaal niet op. Ik zit voordat het opvalt al lang in een zweefduik met Batman.

Verder denk ik ook wel eens dat er 2 soorten gamers zijn. De ene groep vindt vooral de techniek geweldig en gaat een RTX 2080 ti vervangen voor een RTX 3080 omdat die net wat sneller is zonder dat je het echt kan zien als je gewoon relaxed aan het gamen bent. Deze groep haalt volgens mij ook veel plezier uit dat technische element. Ook is er een groep die gewoon leuk wil gamen en dan is zelfs een PS4 al meer dan genoeg. Dat oude beestje kan al makkelijk een geloofwaardige wereld tevoorschijn toveren.

De PS5 is voor mij vooral een koop om laadtijden Ed te verminderen, de grafische kracht maakt me minder en minder uit.

[ Voor 34% gewijzigd door giantgiantus op 21-09-2020 10:22 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

giantgiantus schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:16:
[...]
Ik denk eigenlijk dat het wel aanwezig is maar dat je er niet zo mee bezig bent.
Mij vallen dat soort dingen ook nooit zo op tijdens het gamen. Pas als ik met iemand meekijk vallen de oneffenheden op, omdat ik dan naar heel andere dingen kijk ipv geconcentreerd bezig te zijn.
Tot nu toe nog nooit iets gezien waar ik me aan stoorde trouwens (en nee @bram1984, zelfs de pop-up in AC Unity niet :P).

• Caayn
  • Niet online
Niet zo gek lang geleden was screen-tearing dood normaal op consoles, PS3/360 generatie bijv. Gelukkig is het al een minder groot probleem op de XB1/PS4 o.a. dankzij de stabielere framerate. Maar het bestaat nog steeds.

Prijs jezelf gelukkig dat het je niet opvalt tijdens het gamen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 21-09-2020 10:23 ]

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 15:15

henri8096

BIM is not a software!

Het belangrijkste verschil tussen de PS4 en de PS5 voor de komende tijd:
Op dit moment komen veel spellen nog voor beide consoles uit,
maar ga er maar van uit dat over pakweg 2 jaar niet veel developers meer zullen zijn die nog PS4 games uit brengen.
Kortom de PS4 gaat langzaam uitgefaseerd worden.

Verder, de PS4: pro vs slim: kortgezegd het verschil is dat de pro 4K gaming ondersteund. of dat de extra kracht die de pro heeft ingezet kan worden om het er grafisch wat mooier uit te laten zien.
Ook voor de PS4: 500Gb vs 1Tb : heel simpel, hoe groter hoe meer spellen je kunt installeren.

De PS5: 399 euro versie kun je allen maar digitale games kopen. (heeft dus geen blu-ray drive) oftewel die je in de playstation store kan kopen. Dat wil dus zeggen dat deze games geen schijf meer hebt die je kan doorverkopen.
de 499 euro versie, deze heeft wel een blu-ray drive en kun je dus fysieke schijven voor kopen waar de spellen op staan. Ook kan je hier blu-ray films op afspelen.

Heb zo min mogelijk technische termen proberen te gebruiken, hopenlijk is dit een beetje duidelijk.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Caayn
  • Niet online
BM schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:10:
[...]

Ik doe even een aanname dat ontwikkelaars kunnen detecteren of een systeem wel of geen VRR ondersteunen. Dan zouden ze voor de mensen die het niet ondersteunen kunnen locken op 30fps, en voor degene die het wel ondersteunen de fps vrij kunnen laten zodat deze tussen de 30 en 60 stuitert.

Maar dat is hardop denkend van mijn kant, weet ook niet helemaal hoe het werkt. Maar beide fabrikanten zullen het niet ondersteunen als het niet gebruikt zal gaan werken :)
Het is bij mijn weten niet iets wat developers expliciet moeten ondersteunen. Het enige wat ze eventueel moeten doen is een optie bieden om de framerate cap uit te zetten en vsync goed te zetten.

Edit:
Persoonlijk heb ik liever dat developers een optie bieden in plaats van dat zij zelf de game rendering automatisch aanpassen op basis van mijn system settings. Met opties kan ik per game aangeven wat ik wil en hoef ik niet steeds mijn system settings aan te passen afhankelijk van de game die ik speel.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 21-09-2020 10:30 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 19:17
Mangafan2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:21:
[...]

Deze tv (lg-55nano866na )ondersteunt wel HDR-gaming en FreeSync (VRR). Of het goed werkt? Geen idee.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• bram1984
Ik denk dat even Googlen sneller was geweest dan deze post maken.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:23
Wat is de vraag achter de vraag?
Overweeg je een PS4 of een PS5 te kopen voor je 11 jarige zoon en zoek je hier het antwoord op die keuze?

• FrankoNL
Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:14:
[...]

Ik had een launch ps4 pro > luidruchtig ding > drie keer kapot en uiteindelijk een nieuwe gekregen van Bol. Die tweede was een jaartje beter maar werd ook al snel ook erg luidruchtig. Nu met liquid metal ertussen gelukkig wel muisstil.
Laten we hopen dat het hier nu klaar mee is. Moet kunnen met het formaat van de ps5.

• Mangafan2
DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:09:
[...]

Dit model ondersteunt het juist, maar de problemen waren juist met de C9/B9.
Klopt ik heb het artikel daarna gelezen. Maar ik vermoed dat hier nog wel een update voor komt aangezien het next gen geweld straks gaat los barsten.

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 23:37
Ik neem aan dat de meeste van jullie of een 4K tv hebben of er een gaan kopen voor de PS5. Ik heb besloten dit vooralsnog niet te doen omdat mijn huidige 1080p tv nog vrij recent is.

Welke dingen zal ik missen als ik niet upgrade naar een 4K tv? Is de verwachting dat 1080p met hogere framerate zal draaien dan in 4K?

• bram1984
MyNameIs schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:06:
Ik neem aan dat de meeste van jullie of een 4K tv hebben of er een gaan kopen voor de PS5. Ik heb besloten dit vooralsnog niet te doen omdat mijn huidige 1080p tv nog vrij recent is.

Welke dingen zal ik missen als ik niet upgrade naar een 4K tv? Is de verwachting dat 1080p met hogere framerate zal draaien dan in 4K?
Je gaat naar mijn mening vooral HDR missen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21

Zal er gewoon wat minder mooi uitzien, verder geen ray tracing enzo ,maarja je hebt gewoon alle andere voordelen van de next gen console zoals laadtijden die er bijna niet meer zijn etc

Playstation 5

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-01 18:39
Resolutie en HDR.
VRR en HDR 10+ als je het zou vergelijken met een HDMI 2.1 tv.

Antwoord op je laatste vraag; nee, gaat niet gebeuren.

• zwembroek
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:12:
[...]

Dat zou ik ook net zeggen. HDR brengt de graphics naar een next level. Mits je een goede HDR tv hebt. Kijk dus verder dan het label op de doos. Ik wil niemand een richting in duwen, maar Ik zou sparen voor een OLED.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 16:16
Voor welke launchgame gaan jullie? Voor mezelf is er niet echt één waarvan ik denk wow. Ik denk zelf dat ik voor GT7 ga, dat was vroeger ook tof. En in de tussentijd kan ik me vermaken met (de gratis PS5 update) van FIFA.

Voor welke gaan jullie?

PSN: Maichel

• zwembroek
Maichel schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
Voor welke launchgame gaan jullie? Voor mezelf is er niet echt één waarvan ik denk wow. Ik denk zelf dat ik voor GT7 ga, dat was vroeger ook tof. En in de tussentijd kan ik me vermaken met (de gratis PS5 update) van FIFA.

Voor welke gaan jullie?
Demon Souls

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:40
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:12:
[...]

Is HDR aan 4K gelinkt vraag ik me nu af.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025

Voor welke gaan jullie?
Godfall ziet er interessant uit. Ratchet and Clank komt ook nog dit jaar aan volgens mij? Die game is één van de games die me toch naar een PS5 toe trekt. AC: Valhalla komt er ook, maar weet nog niet of ik die op de Xbox One X of PS5 haal. PS5 levert betere prestaties, maar ik ben bij eerdere AC games de Xbox controls gewend :D Horizon Zero Dawn heb ik ook nog niet gespeeld (dit word onze eerste PS console), dus die zal ik ook wel aanschaffen. Best een aanzienlijke kans dat ik Godfall e.d. nog even uitstel, gezien ik me alleen al met Horizon Zero Dawn lang kan vermaken. Naast een Xbox backlog en een nieuwe World of Warcraft expansion op de PC :+

• schumi2004

Voor welke gaan jullie?
GT7, zodra daar die uit is komt er links of rechts om een PS5.
Mocht ik nu een PS5 kunnen bemachtigen dan is dat meegenomen maar voor nu wacht ik even het nieuws rondom GT7 af.
Dit nieuws is overigens bar weinig geworden na die announcement trailer van paar maanden terug.
YouTube: Gran Turismo 7 - Announcement Trailer | PS5

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 21-09-2020 11:32 . Reden: Typo ]

• timetje100
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb eigenlijk een PS5 besteld maar begin nu eigenlijk wel te twijfelen...
Reden van twijfel: Ik heb afgelopen maanden bijna niet gegamed, omdat er simpelweg voor mij weinig leuke games beschikbaar zijn.

Games die ik wel wil gaan spelen is de nieuwe call of duty en cyberpunk 2077 + farcry 6 in 2021.
Maar heb nu nog een ps4 pro staan....

Dus ik twijfel om de ps4 pro te houden of niet.

• schumi2004
timetje100 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:22:
Ik heb eigenlijk een PS5 besteld maar begin nu eigenlijk wel te twijfelen...
Reden van twijfel: Ik heb afgelopen maanden bijna niet gegamed, omdat er simpelweg voor mij weinig leuke games beschikbaar zijn.

Games die ik wel wil gaan spelen is de nieuwe call of duty en cyberpunk 2077 + farcry 6 in 2021.
Maar heb nu nog een ps4 pro staan....

Dus ik twijfel om de ps4 pro te houden of niet.
Of je verkoopt gewoon je PS4 ;)

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:23

Voor welke gaan jullie?
Ik haal Demon Souls op release en waarschijnlijk godfall, wacht daar nog heel even mee tot er wat meer bekend is over de depth en lengte van dat spel. Sowieso haal ik ook meteen psplus en aangezien je dan toegang krijgt tot een aantal toppers, wilde Ratchet and clank and detroid become human altijd al speelde dus. :)

De nieuwe spiderman twijfel ik nog over, ondanks dat ik mij met de vorige heb vermaakt, is het wel meer van hetzelfde. Ik meende mij te herinneren dat dit spel ook 2x zo kort is als de originele spiderman en daardoor scheper geprijsd zou zijn, maar ik zie gewoon 59.99 voor de standaard versie staan? dat vind ik wel erg prijzig voor een main story van 12 uurtjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 21-09-2020 11:29 ]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:03

Voor welke gaan jullie?
Spider-Man: Miles Morales, Sackboy en Watch Dogs: Legion.
GT7 is geen launch titel.

Overigens zal ik nog genieten van een aantal PS4-games in Pro mode. Ik heb de eerste model PS4 en heb niet geupgraded naar de PS4 Pro dus een aantal games (RDR2, Kingdom Hearts, GoW, HZD) zullen ongetwijfeld beter spelen op de PS5 dan op de eerste PS4.

• X-GeaR
  • Laatst online: 22-01 13:11
Stylze schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:13:
[...]

Zal er gewoon wat minder mooi uitzien, verder geen ray tracing enzo ,maarja je hebt gewoon alle andere voordelen van de next gen console zoals laadtijden die er bijna niet meer zijn etc
Hoezo geen ray tracing?
Volgens mij maakt het geen verschil of je de PS5 straks speelt op een 4K tv of 1080p tv, enkel dan de resolutie (dus iets minder scherp). Maar scherpte hangt ook weer af van grootte scherm. Ik heb een 43 inch Qled-tv 4k, maar daar zie ik geen verschil met 4K of 1080p (in tegenstelling tot mijn 65 inch scherm).

• Maichel
  • Laatst online: 20-01 16:16
schumi2004 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:21:
[...]

GT7, zodra daar die uit is komt er links of rechts om een PS5.
Mocht ik nu een PS5 kunnen bemachtigen dan is dat meegenomen maar voor nu wacht ik even het nieuws rondom GT7 af.
Dit nieuws is overigens bar weinig geworden na dat die announcement trailer van paar maanden terug.
YouTube: Gran Turismo 7 - Announcement Trailer | PS5
Hmmm ik dacht dat GT7 een launch spel was ook, maar niet inderdaad. Dan heb ik geen idee welke ik wel wil, geen enkel spel van het event vorige week vond ik super tof ofzo.

PSN: Maichel

FrankoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:51:
[...]

Laten we hopen dat het hier nu klaar mee is. Moet kunnen met het formaat van de ps5.
Idd! Ik heb gezien het formaat en de koelsleuvel achterop ook goeie hoop :)

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-01 09:26
Hi all, wat is jullie kijk op de ingebouwde mic? Ik zie dat bij de meegeleverde accessoires geen aparte mic zal zitten, zoals dit bij de PS4 het geval was. Velen zullen dus communiceren via de ingebouwde mic.

Zelf ben ik bang dat ik nu nog meer achtergrond geluiden ga horen en wat helemaal jammer zal zijn, dat de stemmen nu uit de speakers komen. Ik ben zelf van plan gewoon een oortje te halen, maar toch een gemiste kans dacht ik zo.

Wat misschien wel een plus is voor home cinema gebruikers, zou een calibratie tool zijn voor de PS5 3D audio. Het kalibreren van de afstand en hier vervolgens een goed profiel van maken voor een 3D profielweergave.
Pagina: 1 ... 177 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden