• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
DoubleDutch schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:07:
Zal Sony nog met bundels komen,vind het vreemd dat ze dit niet meteen hebben gedaan.
Of komt dat omdat ze eigenlijk niet echt een exclusives game hebben met launch van de PS5.
Ik heb hier een PS4 doos staan met de Killzone shadow fall die ik dag 1 heb gekregen.
Killzone had ik inderdaad ook in een launchbundel, dat was destijds een verplichting als je op tijd een PS4 wilde hebben.
Het is een handige manier om zo'n spel aan de man te brengen en de console voor net wat meer te verkopen, maar dat is nu niet aan de orde.

Ze raken de consoles nu toch wel kwijt. Ik denk dat bundels pas volgend jaar komen voor wie nog niet over is over te halen.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
D. Ninjai schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:17:
[...]

Hey ja, die editie is inmiddels verschenen bij bol. Nice, gelijk in de winkelmand gegooid oOo
Ook meteen besteld en normale editie geannuleerd. Zin in. :Y

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:22:
Ultimate edition is toch beide versies bij elkaar? Dus spiderman remaster + miles morales?

Check, gevinden UE is idd beide versies, Miles Morales is er ook als fysieke versie.
Ah das apart, want las net dit:

https://www.dualshockers....al-release-save-transfer/

Of betreft dat enkel de remastered version. Edit ja dus. Excuus.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2020 22:00 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
Ik denk dat ik gewoon alle cutscenes ga bekijken van Spider Man op youtube en dan de normale versie koop van Miles Morales. Wil best de remaster spelen maar zoveel tijd heb ik niet (moet ook nog FIFA 21 spelen) en dan ook nog wat PC spellen die me roepen. Wel jammer dat mijn vakantie net voor de launch is anders had ik zeker de remaster gespeeld.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik denk dat ik de reviews even af wacht voor ik een launch-game ga bestellen.
Miles Morales staat bovenaan. Denk dat ik gewoon de normale verise koop, tenzij reviewers wild enthousiast zijn over de remaster.
Rond die tijd komt Cyberpunk ook uit, ik weet ik nog niet wat ik daarvan moet verwachten. Wat ik gezien heb zag er tof uit, maar sommige dingen zijn nog een beetje vaag. Wel jammer dat de echte PS5 patch pas volgend jaar komt.
Overige games spreken mij minder aan. Of Gran Turismo 7 moet uit komen, maar dat verwacht ik niet.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 15:25
bram1984 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:44:
[...]

Ook meteen besteld en normale editie geannuleerd. Zin in. :Y
eerst last of us 2 op ps5 dan spidey :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
laugh schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:51:
Ik lees afscheidsberichten van de PS4. Waarschijnlijk ben ik de enige hier die de hele family (PS1, PS2, PS3, PS4) niet weg doet :). Mijn favoriet van deze lijst is nog steeds de PS2. Denk ook niet dat dit voor mij gaat veranderen nadat ik de PS5 erbij krijg. Kan niet wachten om de PS5 hierbij te zetten!
Nee hoor, ik doe mijn consoles en games ook niet weg. Ooit wel eens gedaan maar achteraf alleen maar spijt van gehad, rip PSP. Van de PS familie heb ik hier staan:

- PS1 (incl. originele pre-dualshock controller)
- PS2
- PS2 slim (zwart)
- PS3 60GB launch model (werkend :))
- PS3 Fat (white, import uit Azië)
- PS3 superslim (zwart)
- PS4 (zwart)
- PS4 Pro (zwart)
- PS Vita 1000 (2x zwart)
- PS classic

• Twixie
  • Laatst online: 23:17
TheDukemaster schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:43:
Ik heb bijvoorbeeld op zowel de PS3 als de PS4 hetzelfde account als primair staan. Zou dat met PS4 en PS5 hetzelfde zijn, en kun je dan in theorie op beide tegelijk dezelfde game spelen?
Ik hoop toch van wel ja, net zoals met PS3 en PS4. Anders zou ik not amused zijn als blijkt dat alleen ikzelf de PS+ games nog op de PS4 zou kunnen spelen omdat we een PS5 in huis haalden. Kan Sony echt niet maken, alhoewel de BC wel de deur openzet naar misbruik...

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Rowwan schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:17:
[...]

Enne? Heb je hem al binnen? :). Ben wel hier benieuwd wat je gaat krijgen.
Nee haha, er staat bij PostNL dat de zending wordt verwacht maar nog niet binnen is. Ik gok dat er dus een T&T code aangemaakt is, maar er nog niks is om te verzenden :')

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
laugh schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:51:
Ik lees afscheidsberichten van de PS4. Waarschijnlijk ben ik de enige hier die de hele family (PS1, PS2, PS3, PS4) niet weg doet :). Mijn favoriet van deze lijst is nog steeds de PS2. Denk ook niet dat dit voor mij gaat veranderen nadat ik de PS5 erbij krijg. Kan niet wachten om de PS5 hierbij te zetten!
Ik ook niet hoor. Heb hier thuis de originele Xbox, een witte 360, een 360 Slim en 2 PS3's staan. Weliswaar opgeborgen in de kast maar toch. Mijn PS4 en later de One X gaan ook de deur niet uit.

• bram1984

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dat wordt dus AC: Valhalla 9 dagen laten liggen en direct op de ps5 spelen oOo

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 13:35
Mangafan2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:19:
Ik denk dat ik gewoon alle cutscenes ga bekijken van Spider Man op youtube en dan de normale versie koop van Miles Morales. Wil best de remaster spelen maar zoveel tijd heb ik niet (moet ook nog FIFA 21 spelen) en dan ook nog wat PC spellen die me roepen. Wel jammer dat mijn vakantie net voor de launch is anders had ik zeker de remaster gespeeld.
Weet niet of je hiermee bedoeld dat je het origineel niet hebt gespeeld. Maar als je niet voor alle collectibles gaat kun je de game wel tot het eind brengen in een uur of 15 volgens mij. Voor de platinum wordt uitgegaan van 25-30 uur. Ik denk dat ik m met liefde nog een 3e keer ga doorlopen. Vond het echt een hele vette game.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Kun je eigenlijk al ergens spellen digitaal pre-orderen of kun je dat echt pas doen als de console hebt?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2025
Jesp_J schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:41:
[...]

Ja game pass is zeker een goeie deal (op dit moment). Het is trouwens wel 13 euro per maand als je ook online wil en dan kom je dus op iets minder dan 6 maanden uit. En die 75 euro voor Spiderman zal vanaf dag 1 ook goedkoper te krijgen zijn. Voor 65 euro gok ik zo en dan zit je dus op 5 maanden. Maar dan nog blijft game pass een goeie deal.

Sony heeft zelf al aangegeven niet zoiets te gaan aanbieden voor hun first party. Wat ik wel begrijp want wat Microsoft nu heeft kan gewoon niet kosten dekkend zijn. Of de prijs per maand gaat straks omhoog of ze gaan allemaal slimme in game verkoop trucjes toepassen.
Dat gebeurt nu toch al? Gears 5 is volgeladen met microstransacties. Een live service game als Halo Infinite lijkt me dat ook zeer waarschijnlijk.
De Forza games natuurlijk ook, maar zo een beetje elke moderne race game heeft dat. Inclusief GT Sport.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:53
Sony heeft verder nog niks gezegd over hun Playstation plus abo, alleen dat er een rits PS4 spellen gratis te downloaden word, denken jullie dat Sony nog met wat nieuws komt?

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:03

OzzieMann

PSN: OzzieMann

DoubleDutch schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:13:
Sony heeft verder nog niks gezegd over hun Playstation plus abo, alleen dat er een rits PS4 spellen gratis te downloaden word, denken jullie dat Sony nog met wat nieuws komt?
Ik heb het gevoel dat er nog wel wat op stapel staat. We hebben ook nog niets gehoord mbt PSnow op de next gen. Ik denk dat er nog wel ergens iets van een konijn uit een hoge hoed gehaald gaat worden.

https://untappd.com/user/OzzBier

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:37
OzzieMann schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:19:
[...]

Ik heb het gevoel dat er nog wel wat op stapel staat. We hebben ook nog niets gehoord mbt PSnow op de next gen. Ik denk dat er nog wel ergens iets van een konijn uit een hoge hoed gehaald gaat worden.
1 gratis game naar keuze zou mooi zijn... :P

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:13:
Ik denk dat ze wel moeten. Het nieuws rond Bethesda en de Gamepass heeft wel wat wind uit de zeilen gehaald bij Sony.

• DoubleDutch
Ja dat gevoel heb ik ook, hopelijk gaan ze stunten met de prijzen van de ps+abbo.
Is de multiplayer gedeelte bij Microsoft nu gratis?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Van Sony zou ik voorlopig niet zoiets verwachten:
nieuws: Sony-topman: abonnementsdienst voor nieuwe games is financieel niet l...'

Die 18 games die je op de PS5 met Plus krijgt was een kleine counter op de de gamepass, maar wel voordat ze Bethesda overnamen.
En dan gaat het nog altijd om oude games.

Een model om nieuwe games in een abonnementsvorm te spelen is er niet.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

RMX

dutchgio schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:24:
Van Sony zou ik voorlopig niet zoiets verwachten:
nieuws: Sony-topman: abonnementsdienst voor nieuwe games is financieel niet l...'

Die 18 games die je op de PS5 met Plus krijgt was een kleine counter op de de gamepass, maar wel voordat ze Bethesda overnamen.
En dan gaat het nog altijd om oude games.

Maar wel interessant voor mensen die van Xbox/PC afkomen en deze games nooit gespeeld hebben.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:24:
Ja dat gevoel heb ik ook, hopelijk gaan ze stunten met de prijzen van de ps+abbo.
Is de multiplayer gedeelte bij Microsoft nu gratis?
Nee, online is niet gratis

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
De ontwikkelingen van gisteren maken wat los ;)
In ieder geval goed voor de concurrentie. Sony heeft natuurlijk ook al dingen zoals remote play, playstation plus en playstation now. Af en toe lijkt het alsof mensen dat vergeten. Microsoft zet nu wel een stuk harder en voller in op deze diensten, dus het wordt interessant om te zien of Sony daardoor misschien ook de noodzaak gaat voelen om daar meer mee te doen.

Ik ben het verder volledig met Donstil eens:
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:20:
[...]

Ja voor jou en voor mij wel maar of dat voor de massa ook zo is?

Ik betwijfel het, Netflix laat zien dat kwantiteit over kwaliteit uitstekend werkt en ik kan mij voorstellen dat dit voor games ook prima kan gelden. Zeker als er over een paar jaar weer een generatie gamers bijkomt die helemaal opgegroeid zijn in de subscriptions.

Niet iedereen hoeft elk moment dat ze gamen kwaliteit als tlou2 te hebben, zie de verkopen van COD, FIFA en de Ubisoft games elk jaar.

Kwaliteit zoals dat van de Sony studio’s en kwantiteit kunnen prima naast elkaar bestaan.

• bram1984
yinx84 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:23:
[...]

Ik denk dat ze wel moeten. Het nieuws rond Bethesda en de Gamepass heeft wel wat wind uit de zeilen gehaald bij Sony.
Wellicht een klein beetje, maar niets noemenswaardigs denk ik. De mensen die dit nieuws oppikken (wij) en er actief over praten/speculeren zijn nog steeds in de grote minderheid en zolang er geen details bekend zijn over welke games naar welke platformen komen, kan je er vrij weinig mee (behalve aannemen dat ze in GP komen). Voor de PS-only gebruiker verandert er op korte termijn vooralsnog niks in ieder geval.

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11-2025
Is er ook al iets bekend hoe het gaat met de Trophys van de PS4 games die ik een PS5 speel, en met name de PS+ starterskit met 18 games? Fallout 4 heb ik op PS4 bijna platinum, maar heb de game al lange tijd geleden verkocht. Kan ik dadelijk gewoon verder gaan met de bestaande Trophies?

Ik vermoed zelf van niet, ik heb Uncharted 1 ook voor de PS4 (gratis destijds :*) ) maar daar start je echt opnieuw.

• Flghter1982
  • Laatst online: 22-01 16:45
ik ben vooralsnog blij met de ps5 als keuze. xbox trekt me gewoon totaal niet. waarom zou ik Xbox nemen als ik dat ook allemaal op de PC kan spelen?

ik ben ook zwaar voor quality over quantity. je koopt ook geen goedkoop bed om hem elke 2 jaar te vervangen. dan doe je het in 1x goed en slaap je lekker voor 10+ jaar. :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

BM

Admin Softe Goederen
Modbreak:Mag ik iedereen wijzen op het feit dat Gamepass tot op heden niet beschikbaar is op de Playstation, en daarmee hier dus offtopic is. Mocht je het daar wel over willen hebben kan dat in [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Raem
  • Laatst online: 23:03
Chic de Friemel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:48:
Is er ook al iets bekend hoe het gaat met de Trophys van de PS4 games die ik een PS5 speel, en met name de PS+ starterskit met 18 games? Fallout 4 heb ik op PS4 bijna platinum, maar heb de game al lange tijd geleden verkocht. Kan ik dadelijk gewoon verder gaan met de bestaande Trophies?

Ik vermoed zelf van niet, ik heb Uncharted 1 ook voor de PS4 (gratis destijds :*) ) maar daar start je echt opnieuw.
Die PS+ games draaien denk ik gewoon in BC mode, dan zouden savegames vanaf de PS4 als het goed is gewoon moeten werken.

https://www.denofgeek.com/games/ps5-tranfers-ps4-saves/

https://psnprofiles.com/RaemNL

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Je trophies zijn gekoppeld aan je PSN-account. Dat is 1 account. Je savegame is een ander verhaal, die staat fysiek op je PS4. Als je dan digitaal verder speelt (in plaats van vanaf disc) kun je waarschijnlijk wel gewoon verder waar je was gebleven. Je hebt het in je vraag óók nog over de PS5, dan wordt het wéér anders: daar staat dan normaalgesproken die (PS4) savegame niet op. Die kun je wellicht wel (bv. via de cloud van PSN) overzetten, maar of hij compatible is zal per spel afhankelijk zijn. Verder: als je hetzelfde spel op de PS5 koopt verwacht ik wél weer een nieuwe trophy-list. Ik heb ook sommige games op de PS3 en PS4 gespeeld en dat zijn aparte trophy-lijsten.

Kortom: lang antwoord op een wat onduidelijke vraag... :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Dalim

Uncharted 1-3 waren alleen niet backwards compatible. Dat waren gewoon volledig nieuwe versies dan de PS3 versies. Het is nog even afwachten hoe een BC game als Fallout 4 gaat werken.

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 24-01 15:49
Dalim schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:00:
[...]

Uncharted 1-3 waren alleen niet backwards compatible. Dat waren gewoon volledig nieuwe versies dan de PS3 versies. Het is nog even afwachten hoe een BC game als Fallout 4 gaat werken.
Trophies weet ik niet hoe dat werkt, maar er was al een bericht dat je savegame van spiderman niet overgenomen kon worden van de ps4 naar de ps5. Reden was dat dit een "andere" game was.
In dat geval gaat het natuurlijk om een ps5 versie van de game en dus niet om de ps4 versie wat je in ps+ hebt zitten.

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
yinx84 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:23:
[...]

Feit is wel dat het -relatief makkelijk- is om via PS Plus / Now op te schalen ivm Gamepass.
dutchgio schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:24:
Och, totdat er noodzaak is om nieuwe games wel direct (of iig snel) uit te brengen :o

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dus volgens deze tweet zal AC Valhalla sneller laden dankzij de SSD in de PS5. Wat een onthulling, dit zag ik écht niet aankomen.

March of the Eagles

• Carn82

Als de games uit de Collection gelijk zijn aan de eerder verschenen games dan zou er geen probleem moeten zijn. Het wordt wel een ander verhaal als het om verschillende releases gaat. Denk bijvoorbeeld aan Witcher 3 Game of the Year Edition; deze is niet compatible met de 'reguliere' versie qua trophies & savegames.
De Spider-Man Remaster is ook al aangehaald; dit is echt een andere versie dan de PS4 variant.

Als je de reguliere variant speelt via Backwards Compatability op de PS5 is er geen reden waarom trophies/savegames niet zouden werken.

• bram1984
cold_as_ijs schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:22:
[...]

Trophies weet ik niet hoe dat werkt, maar er was al een bericht dat je savegame van spiderman niet overgenomen kon worden van de ps4 naar de ps5. Reden was dat dit een "andere" game was.
In dat geval gaat het natuurlijk om een ps5 versie van de game en dus niet om de ps4 versie wat je in ps+ hebt zitten.
Dit. Spider-Man Remastered is een hele nieuwe SKU met waarschijnlijk eigen trophies en dus een game die alleen op de PS5 werkt. Jammer dat ze voor die route gekozen hebben, maar veel kan je er niet aan doen.
XWB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:25:
[...]

Dus volgens deze tweet zal AC Valhalla sneller laden dankzij de SSD in de PS5. Wat een onthulling, dit zag ik écht niet aankomen.
Nee, er staat eigenlijk niks over laden in, maar daar kun je vanuit gaan. Waar zie je dat staan?

Blijkbaar is de traversal sneller vanwege de asset streaming. Dat heeft dus direct invloed op de gameplay. Je paard kan denk ik sneller en die vogel waarschijnlijk ook. Best cool. Hopelijk komen dit soort dingen ook naar Horizon.
AC Valhalla will deliver faster & smoother world traversal via the SSD, immersive Audio thanks to the Tempest engine all delivered in 4K/60”

• Dalim
cold_as_ijs schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:22:
[...]

Edit: Zie dat @bram1984 en @Carn82 het ook al uitgelegd hadden

Trophies werken in principe hetzelfde als savegames, namelijk op basis van SKU's.
Om je even een concreet voorbeeld te geven op 1 console: Witcher 3 standaard editie is een andere SKU dan Witcher 3 GOTY. Wat betekent dat de saves EN de thropies op dezelfde console niet overdraagbaar zijn.

Wat je eerder over Spiderman hebt gehoord gaat dus over de Miles Morales Ultimate Edition versie Spiderman die daar bij komt. Wat een andere SKU is dan de PS4 Spiderman, omdat een native port is. Geen backwards compatible game.

In het geval van Fallout 4 als onderdeel van de PS Plus Collection, geldt dat dit nog steeds dezelfde SKU is als de PS4 versie. In theorie zouden saves en thropies dus overdraagbaar moeten zijn. Maar dat is dus nog even afwachten voor bevestiging.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:28:
[...]

Nee, er staat eigenlijk niks over laden in, maar daar kun je vanuit gaan. Waar zie je dat staan?

Blijkbaar is de traversal sneller vanwege de asset streaming. Dat heeft dus direct invloed op de gameplay. Je paard kan denk ik sneller en die vogel waarschijnlijk ook. Best cool. Hopelijk komen dit soort dingen ook naar Horizon.

[...]
Tja, dat alles "faster & smoother" werkt op nieuwe hardware is wel zo logisch. Dat soort open deur tweets hebben weinig toegevoegde waarde.

March of the Eagles

[...]

[...]
Wat alleen kan doordat de nieuwe consoles sneller kunnen (in)laden :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Dit. Spider-Man Remastered is een hele nieuwe SKU met waarschijnlijk eigen trophies en dus een game die alleen op de PS5 werkt. Jammer dat ze voor die route gekozen hebben, maar veel kan je er niet aan doen.
Wel lekker voor je trophy count, die platinum was redelijk makkelijk te halen :D

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• bram1984
XWB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:34:
[...]

Tja, dat alles "faster & smoother" werkt op nieuwe hardware is wel zo logisch. Dat soort open deur tweets hebben weinig toegevoegde waarde.
Nee, het is niet logisch dat je in een cross gen titel op een next gen console snellere traversal hebt. Of heb je meer voorbeelden?
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:35:
[...]

Wat alleen kan doordat de nieuwe consoles sneller kunnen (in)laden :)
Uiteraard, maar ik maak niet uit zijn post op dat hij dat specifiek bedoelt. Snellere traversal ligt namelijk niet echt voor de hand. Ik denk dat 99% van de cross gen games gewoon dezelfde traversal snelheden hebben ten opzichte van hun last gen broertje.
Bas170 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:42:
[...]

Wel lekker voor je trophy count, die platinum was redelijk makkelijk te halen :D
Ja ik heb 'm ook Platinum, maar zal me verder een worst wezen. Had 'm graag gewoon op NG+ gestart met alle upgrades.
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:44:
Uiteraard, maar ik maak niet uit zijn post op dat hij dat specifiek bedoelt. Snellere traversal ligt namelijk niet echt voor de hand. Ik denk dat 99% van de cross gen games gewoon dezelfde traversal snelheden hebben ten opzichte van hun last gen broertje.
99% is wel een heel hoog percentage natuurlijk maar I k had het persoonlijk wel verwacht van bepaalde games, zoals bijvoorbeeld Valhalla.

Bas170 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:42:
[...]

Haha die was super easy idd :)

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik las elders dat mensen die de PS5 bij Amazon hadden besteld een mail hebben ontvangen dat ze geen day 1 levering kunnen garanderen? Nu heb ik bij Amazon NL besteld, en kreeg bij het bestelproces al te zien dat hij pas 3 dagen later zou aankomen, maar ik heb geen aparte mail ontvangen. Anderen wel?

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 13:35
Alwayshappyz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:48:
Ik las elders dat mensen die de PS5 bij Amazon hadden besteld een mail hebben ontvangen dat ze geen day 1 levering kunnen garanderen? Nu heb ik bij Amazon NL besteld, en kreeg bij het bestelproces al te zien dat hij pas 3 dagen later zou aankomen, maar ik heb geen aparte mail ontvangen. Anderen wel?
Was in de US volgens mij

Playstation 5

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:01
UK ook dacht ik.

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:47:
[...]

99% is wel een heel hoog percentage natuurlijk maar I k had het persoonlijk wel verwacht van bepaalde games, zoals bijvoorbeeld Valhalla.
Als ik het van 1 game juist niet verwacht had, is het wel Valhalla.

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:44:
[...]

Nee, het is niet logisch dat je in een cross gen titel op een next gen console snellere traversal hebt. Of heb je meer voorbeelden?
Zo gek is het toch niet nu de game minder lang bezig is om de nieuwe assets te laden :?

snellere IO -> data staat sneller in het geheugen -> kortere animatie nodig om het laden tijdens een traversel te verbergen.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 22-09-2020 11:13 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22
Tja zo'n uitspraak als 'faster and smoother' zegt inderdaad maar weinig. Ik maak daar totaal niet uit op dat ze aanpassingen aan de gameplay bedoelen. Voor mij betekent dit gewoon dat de laadtijden korter zijn.

Het is Ubisoft, verwacht geen wonderen

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Caayn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:11:
[...]
Zo gek is het toch niet nu de game minder lang bezig is om de nieuwe assets te laden :?

snellere IO -> data staat sneller in het geheugen -> kortere animatie nodig om het laden tijdens een traversel te verbergen.
Ik denk dat hij doelt op het specifiek aanpassen van de mechanics in de game voor de PS5 om zaken als traversal sneller te maken, buiten het standaard sneller laden vanwege de betere specs. Dus dingen als die vogel die sneller kan, of fast-travel die daadwerkelijk fast is zonder laadschermen, gewoon een fade out and in.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
Ben wel benieuwd zullen de main stream games beter performen dan op de ps5? O.A een Cyberpunk hogere framerates etc. Is daar iets bekend over?

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Caayn
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat hij doelt op het specifiek aanpassen van de mechanics in de game voor de PS5 om zaken als traversal sneller te maken, buiten het standaard sneller laden vanwege de betere specs. Dus dingen als die vogel die sneller kan, of fast-travel die daadwerkelijk fast is zonder laadschermen, gewoon een fade out and in.
Ah, sorry. Ik las het voornamlijk als "fast-travel".

• Dalim
Caayn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:19:
[...]
Ah, sorry. Ik las het voornamlijk als "fast-travel".
Zou me ook niks verbazen als het enkel om fast-travel gaat ;)

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:14:
Tja zo'n uitspraak als 'faster and smoother' zegt inderdaad maar weinig. Ik maak daar totaal niet uit op dat ze aanpassingen aan de gameplay bedoelen. Voor mij betekent dit gewoon dat de laadtijden korter zijn.

Het is Ubisoft, verwacht geen wonderen
Faster traversal. Letterlijk dat.

• Carn82
laurens700 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:18:
Ben wel benieuwd zullen de main stream games beter performen dan op de ps5? O.A een Cyberpunk hogere framerates etc. Is daar iets bekend over?
Ligt compleet aan de uitgever/developer. Zo heeft CDPR aangekondigd dat er voor Cyberpunk een 'next-gen' patch zal zijn, en dat men later nog met echt een grote next-gen update zal komen (gratis gelukkig). Hoe dat allemaal in de praktijk gaat uitpakken is nog even aanzien.

• Anton.net
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:29:
[...]
Faster traversal. Letterlijk dat.
Ja? Voor mij betekent dat dat de laadtijden korter zijn, waardoor je sneller kan 'traversalen'
Neem al dat hype geneuzel niet te letterlijk. Is ondertussen wel gebleken dat het een hoop onzin is

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:38:
[...]

Ja? Voor mij betekent dat dat de laadtijden korter zijn, waardoor je sneller kan 'traversalen'
Neem al dat hype geneuzel niet te letterlijk. Is ondertussen wel gebleken dat het een hoop onzin is
Traversal is in gaming jargon letterlijk het "door de wereld bewegen". Ergo: "Spider-Man is qua sidequests niet heel bijzonder qua game, maar de traversal maakt het ontzettend leuk om te spelen".

Maar goed, dan is jouw definitie dus anders.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
Wie van jullie heeft de charging dock voor de PS4 gehad of nog in bezit?

Ik heb er twee gekocht. Eentje aan het begin van het PS4-tijdperk en eentje begin 2019. Beiden zijn ze kapot gegaan, helaas. In mijn ogen is dit te wijten aan een slecht design. Die metalen/koperen (of wat voor materiaal het ook is) connectoren die contact maken met de connectoren van de DS4 zijn zo fragiel dat ze stuk voor stuk zijn verbogen. Eenmaal gebogen hoef je maar net één keer je controller niet loodrecht in de aansluiting te steken of je breekt dat hele plaatje af. Zie afbeelding hieronder waar de linker connector is afgebroken op mij eerste dock.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwPB-L2lsM4-9B8D2cIMDlkgAqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHkWuFL2vSzi7X8xTTRI2BBW.jpg?f=fotoalbum_large

Toch is zo'n charging dock wel erg handig, dus heb ik de Dualsense variant maar weer aangeschaft in de hoop dat Sony nu met een beter ontwerp op de proppen komt. Nu ik de beschikbare beelden eens goed bekeken heb, lijkt dit wel het geval te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eO397HlQ19DNrBVwrMoVkHqGKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/285XjpaZn18036H7VDrmKNVy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cpq74FfGa2qjYXl40UCYukfrrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1Er6Vl2MndnGGmx9ubsj0gf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me alleen af of ze nu weer met een mechanisme werken waarbij dat plastic rond de connectoren van het charging dock wordt ingedrukt, zodat de connectoren vrij komen, of dat de connectoren van zowel de DualSense als het charging dock vlak zijn met de behuizingen, zodat ze met elkaar in contact komen zonder dat er een mechanisme nodig is. Anders vrees ik dat de vier pinnen/plaatjes toch weer makkelijk gaan buigen als je de controller er niet kaarsrecht opzet.

This is absolutely ridiculous

• Anton.net
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:43:
[...]
Traversal is in gaming jargon letterlijk het "door de wereld bewegen". Ergo: "Spider-Man is qua sidequests niet heel bijzonder qua game, maar de traversal maakt het ontzettend leuk om te spelen".

Je van de eene kant van de map naar de andere kant verplaatsen via fast travel is ook gewoon traversal. Normaal zit daar een laadscherm tussen, en dat is nu waarschijnlijk weg.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Thalaron schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:34:
Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik nu voor de X-Box Series X of PS5 ga...
  • Pro's voor mijzelf richting het kamp van MS zijn voornamelijk; Scorn (ik kan iig. niets vinden dat deze game naar PS5 komt). Dan moet ik Horizon wellicht missen maar Scorn trekt mij toch wel meer aan
  • Ik verwacht dat de XSX stiller zal zijn dan de PS5, maar dat is uiteraard nog maar een gok...
  • Hoewel de nieuwe functies van de nieuwe controller bij Sony mij zeer aanspreken, aan de andere kant vond ik de PS2 en PS3 controller nooit fijn... en heb ik hier nog een zo goed als nieuwe Elite Controller (V1) die ik kan gebruiken op de XSX...
  • Ik twijfel of GamePass voor mij nu wel/geen toegevoegde waarde heeft...
Hoe verwachten jullie dat de laadtijden zullen zijn in vergelijking met PS5 (i.v.m. het tragere geheugen)? Of zal dit in de praktijk denken jullie wel meevallen?

Ook heb ik in het verleden een X-Box Live Gold abbo genoten. Dit was nog met de X360 overigens... De generatie van X-Box One/PS4 overgeslagen -> Game PC met GTX 1080. Gaat het trucje met Game Pass Ultimate dan nog werken middels hetzelfde account of moet ik dan een nieuwe aanmaken?

Ik wil hoe dan ook een nieuwe console, al was het maar omdat ik toch een UHD BD-speler wil.
Qua ssd weet ik alleen het volgende, sony heeft daadwerkelijk sub 1 seconde laadtijden laten zien. In spiderman in 2019, en recent de demon souls demo. Doe daarbij de rachet and clack beelden met de snelle wereld swaps, en ook de verhalen (even de site vergeten was grote site met een heel verhaal) dat kena in cold boot binnen 2 sec in de game zit van uit home scherm.
Dan denk ik wel dat de ps5 daar een voordeel in gaat hebben.

( Even gereageerd in ps5 topic ivm geen VS discussies.)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ridicuul schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:47:
Ik vraag me alleen af of ze nu weer met een mechanisme werken waarbij dat plastic rond de connectoren van het charging dock wordt ingedrukt, zodat de connectoren vrij komen, of dat de connectoren van zowel de DualSense als het charging dock vlak zijn met de behuizingen, zodat ze met elkaar in contact komen zonder dat er een mechanisme nodig is. Anders vrees ik dat de vier pinnen/plaatjes toch weer makkelijk gaan buigen als je de controller er niet kaarsrecht opzet.
Het ziet er een beetje uit als de aansluitingen die je op smartwatches ziet. Die zijn magnetisch, dus deze wellicht ook?

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:47:
[...]

Je van de eene kant van de map naar de andere kant verplaatsen via fast travel is ook gewoon traversal. Normaal zit daar een laadscherm tussen, en dat is nu waarschijnlijk weg.
Als er staat dat een game faster and smoother world traversal heeft, dan ga ik ik er vanuit dat daarmee niet fast travel laadtijden bedoeld worden. Verder prima, andere interpretatie blijkbaar.

Ik heb er twee gekocht. Eentje aan het begin van het PS4-tijdperk en eentje begin 2019. Beiden zijn ze kapot gegaan, helaas. In mijn ogen is dit te wijten aan een slecht design. Die metalen/koperen (of wat voor materiaal het ook is) connectoren die contact maken met de connectoren van de DS4 zijn zo fragiel dat ze stuk voor stuk zijn verbogen. Eenmaal gebogen hoef je maar net één keer je controller niet loodrecht in de aansluiting te steken of je breekt dat hele plaatje af. Zie afbeelding hieronder waar de linker connector is afgebroken op mij eerste dock.
[Afbeelding]

Toch is zo'n charging dock wel erg handig, dus heb ik de Dualsense variant maar weer aangeschaft in de hoop dat Sony nu met een beter ontwerp op de proppen komt. Nu ik de beschikbare beelden eens goed bekeken heb, lijkt dit wel het geval te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ik, geen problemen mee. Die voor de DualSense haal ik wel tegen de tijd dat ik meerdere controllers heb,

• bram1984
Niet teveel installeren meteen dus. :P

https://www.pushsquare.co...ealed_and_theyre_enormous
Demon’s Souls, for example, will eat up 66GB of the next-gen system’s storage space; Marvel’s Spider-Man: Miles Morales will gobble up 50GB, and if you plump up for the Ultimate Edition – which includes Marvel’s Spider-Man: Remastered as well – you’ll lose an eye-watering 105GB. That’s already an eighth of the device’s available 825GB.

It’s worth noting that textures will be more detailed on the PS5, so developers may well be saving space compared to PS4 titles, but using it up with higher quality assets. In the case of Marvel’s Spider-Man: Remastered, for example, the original game with all of its DLC installed takes up approximately 75GB on the PS4, compared to roughly 55GB in its revamped form.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Anton.net schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:47:
[...]

Nee dat is het niet.

Als we het even platslaan en puur kijken naar wat er in het woordenboek staat dan is "Traversal":
the act or an instance of traversing
https://www.merriam-webster.com/dictionary/traversal

Traversing:
1a: to go or travel across or over
b: to move or pass along or through
\\ light rays traversing a crystal
https://www.merriam-webster.com/dictionary/traversing

Het gaat niet om instant ergens anders zijn a.k.a. fast travel. Het gaat met name over de reis zelf hoe beweeg je door de wereld. En in bijv. het Spiderman voorbeeld, hoe snel (km/u) kan Spidey door de straten slingeren/traversing. Dit werd op de huidige generatie beperkt door hoe snel data van de HDD kon ingelezen worden.

edit: Fast Travel is meer het woord "teleportation" op van toepassing.
in fiction : instantaneous travel between two locations without crossing the intervening space
https://www.merriam-webster.com/dictionary/teleportation

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 22-09-2020 12:04 ]

Computer says no

• Anton.net
Meekoh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:02:
[...]
Het gaat niet om instant ergens anders zijn a.k.a. fast travel. Het gaat met name over de reis zelf hoe beweeg je door de wereld. En in bijv. het Spiderman voorbeeld, hoe snel (km/u) kan Spidey door de straten slingeren/traversing. Dit werd op de huidige generatie beperkt door hoe snel data van de HDD kon ingelezen worden.
Dat maak jij er vooral van en kan ik niet opmaken uit de definitie die jij post. Je leest gewoon wat je wil lezen. Fast travel is een manier om je te verplaatsen, dus dat valt gewoon onder the act or an instance of traversing.
Maar goed, we zullen binnenkort wel zien.

Sony heeft deze feature een hele tijd geleden al getoond met dat Spiderman voorbeeld. Ik had gehoopt dat Miles Morales dit zou doen, maar vooralsnog hebben we dat niet gezien. (dus ga ik ervan uit dat het er niet in zit)
En dan moet ik van Ubisoft verwachten dat zij dat wel al kunnen?

Komt misschien over alsof ik wat pessimistisch doe, maar dat is niet waar. Ik ben gewoon realistisch. Het is allemaal marketing praat. Daar heb ik geen definities uit woordenboeken voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 22-09-2020 12:13 ]

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebruik mijne zeker al 3 jaar misschien wel 4?! Ik herken die problemen niet, maar ben er ook voorzichtig mee en game misschien niet zoveel als jou.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:04

M0nkeymen

Monkeystyle!

Mijn eerste ging ook kapot bij de aansluiting(2013 - +/-2017), maar dit komt waarschijnlijk door lompigheid van mijn zoon, de 2de doet het nog steeds. Heb hem voor de ps5 ook gepreorderd. Het ziet er inderdaad wat steviger uit.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 15:11
Hier ook geen problemen met het charging dock. Bevalt erg goed en daarom ook gelijk mee besteld bij de PS5!

Wat betreft die extra controller, ik zou het iedereen wel aanraden. Je wilt hem (uiteindelijk) toch en juist in het begin kan die extra controller extra waarde hebben, als je wilt gamen en vriend(en) langs komen en zij hebben mis gegrepen bij de pre-orders..

• Dalim
Meekoh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:02:
[...]

Nee dat is het niet.

Als we het even platslaan en puur kijken naar wat er in het woordenboek staat dan is "Traversal":

[...]

https://www.merriam-webster.com/dictionary/traversal

Traversing:

[...]

https://www.merriam-webster.com/dictionary/traversing

edit: Fast Travel is meer het woord "teleportation" op van toepassing.

[...]

https://www.merriam-webster.com/dictionary/teleportation
Allemaal leuk een aardig die definities en je hebt absoluut gelijk, maar gaan we nu echt doen alsof een uitgever als Ubisoft het zo nauw neemt met definities in hun marketing? Wat Ubisoft betreft kan het prima beperkt zijn tot fast-travel. Zullen we over 2 maanden achter komen.
Meekoh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:16:
[...]

Dat is niet wat ik ervan maak, dat is letterlijk wat het woord traversing betekend volgens het engelse woordenboek ;).

Maargoed he de Dikke van Dale vertwouwen we dan ook maar niet meer?
De Dikke Van Dale vertrouwen we best, maar het is niet Van Dale die de statement heeft gemaakt. Bedrijven verdraaien betekenissen met grote regelmaat in hun marketingpraat. Jij mag Ubisoft blindelings vertrouwen met je woordenboek als bron, maar ik hoop dat je snapt waarom anderen dat niet zullen doen.

Kennen jullie deze gouwe ouwe van EA nog?:
''They're not 'Lootboxes', they're '$urpri$e Mechanic$$$''
8)7 8)7 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Dalim op 22-09-2020 12:24 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Anton.net schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:08:
[...]

Dat maak jij er vooral van en kan ik niet opmaken uit de definitie die jij post. Je leest gewoon wat je wil lezen. Fast travel is een manier om je te verplaatsen, dus dat valt gewoon onder the act or an instance of traversing.
Maar goed, we zullen binnenkort wel zien.

Sony heeft deze feature een hele tijd geleden al getoond met dat Spiderman voorbeeld. Ik had gehoopt dat Miles Morales dit zou doen, maar vooralsnog hebben we dat niet gezien. (dus ga ik ervan uit dat het er niet in zit)
En dan moet ik van Ubisoft verwachten dat zij dat wel al kunnen?

Komt misschien over alsof ik wat pessimistisch doe, maar dat is niet waar. Ik ben gewoon realistisch. Het is allemaal marketing praat. Daar heb ik geen definities uit woordenboeken voor nodig.
Dat is niet wat ik ervan maak, dat is letterlijk wat het woord traversing betekend volgens het engelse woordenboek ;).

Maargoed he de Dikke van Dale vertwouwen we dan ook maar niet meer?

Computer says no

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:57
Ik heb de PS5 al in huis...dat kunnen jullie nu ook :P Laat de foto's maar komen:

Even op je smartphone naar https://sketchfab.com/3d-...b23a441ca93f44a8b06ec937b en dan op het AR logotje klikken. Schijnt TTS te zijn.

Niet normaal groot naast de Switch haha.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb er nog steeds een, ooit gekocht bij release in 2013 denk ik. Ding werkt nog prima na al die jaren.

Ik heb de PS5 versie ook al in pre-order staan. Onmisbaar voor mij, omdat ik niet wil prutsen met USB kabels. De PS4 DS controller laad ook niet altijd op met iedere USB lader. Zou kunnen dat het met USB-C en de nieuwere USB-PD standaarden beter gaat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
M0nkeymen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:15:
[...]

Mijn eerste ging ook kapot bij de aansluiting(2013 - +/-2017), maar dit komt waarschijnlijk door lompigheid van mijn zoon, de 2de doet het nog steeds. Heb hem voor de ps5 ook gepreorderd. Het ziet er inderdaad wat steviger uit.
Ik vermoed dat de defecten ook enigszins te wijten zijn aan onhandig gebruik door anderen hier in huis :/

Altijd zo lastig om te beoordelen of het aan de productkwaliteit of aan het gebruik ervan ligt. Gelukkig houd ik de PS5 helemaal voor mezelf, dus niemand die ik het dan nog kan verwijten als er iets stuk gaat.
Bas170 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:53:
[...]

Het ziet er een beetje uit als de aansluitingen die je op smartwatches ziet. Die zijn magnetisch, dus deze wellicht ook?
Daar lijkt het wel een beetje op ja. Ik hoop inderdaad dat het zoiets wordt. Kan volgens mij weinig misgaan dan.
loekf2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb er nog steeds een, ooit gekocht bij release in 2013 denk ik. Ding werkt nog prima na al die jaren.

Ik heb de PS5 versie ook al in pre-order staan. Onmisbaar voor mij, omdat ik niet wil prutsen met USB kabels. De PS4 DS controller laad ook niet altijd op met iedere USB lader. Zou kunnen dat het met USB-C en de nieuwere USB-PD standaarden beter gaat.
Mee eens, die kabeltjes zijn een verschrikking. Was dan ook erg gelukkig met mijn charging docks toen ze het nog deden. Ik twijfelde dan ook geen moment om het charging dock voor de DualSense te halen. Ziet er ook zoveel strakker uit dan losse micro-usb kabels die nu uit mijn tv-meubel steken...

[ Voor 27% gewijzigd door Ridicuul op 22-09-2020 12:37 ]

This is absolutely ridiculous

Ik las dat van de week ook al ergens maar vond dat toch wel een tegenvaller. Hopen maar dat het komt omdat games nu nog niet echt voor de Next-gen ontwikkeld worden.

• loekf2
Gusev schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:32:
Ik heb de PS5 al in huis...dat kunnen jullie nu ook :P Laat de foto's maar komen:

Even op je smartphone naar https://sketchfab.com/3d-...b23a441ca93f44a8b06ec937b en dan op het AR logotje klikken. Schijnt TTS te zijn.

Zou wel leuk zijn om te zien waar die puck (de "base") vast zit op die witte plaat als je hem horizontaal neer zet. Nog niet gezien in Sony foto's. Die puck heb je in de beide gevallen nodig. Moet dus aan een kant een gat in zitten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Doet hier niet echt veel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XE160EYlBXVqqH3tyJ8jcm9gY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SMRJu3KauQeUBajgt1Q0OhC.jpg?f=fotoalbum_large

• loekf2
BTW.. vind het zelf geld uit m'n zak kloppperij (waarom niet gratis voor mensen die de PS4 versie al hebben):

https://www.bol.com/nl/p/...s5/9300000010482334/?s2a=

Ultimate edition heeft de remastered PS5 versie van de originele game. De standaard versie heeft alleen Spider-Man: Miles Morales.

Scheelt dus 59.99 vs 74.99 euro.

Tot voor gisteren was de ultimate edition niet te vinden bij webshops.

loekf2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:39:
BTW.. vind het zelf geld uit m'n zak kloppperij (waarom niet gratis voor mensen die de PS4 versie al hebben):

Ultimate edition heeft de remastered PS5 versie van de originele game. De standaard versie heeft alleen Spider-Man: Miles Morales.

Ben benieuwd wat dat betekend voor de patch van TLOU2 en GoT.

Kunnen we die nog verwachten en/of wil Sony daar ook geld voor zien.

• loekf2
Verhoudingen kloppen echt niet!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:57
Vreemd, bij mij doet ie het wel... Heb voor de zekerheid de link nogmaals gekopieerd.

• loekf2
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:41:
[...]

Ben benieuwd wat dat betekend voor de patch van TLOU2 en GoT.

Kunnen we die nog verwachten en/of wil Sony daar ook geld voor zien.
Ik dacht dat TLOU2 voorlopig alleen in backwards compatibility mode draait. Dus geen verbeteringen, anders dan dat de frame rate stabieler is. Hoewel, ik tot nu toe de indruk heb dat ie gewoon strak in 30 fps speelt.

• loekf2
Ik zoek trouwens nog een externe HDD of SDD voor de PS4 games. Heeft het zin om daar een 1000 MB/s of 2000 MB/s 1TB SSD voor te kopen of is dat onzin ?

Verwijderd

Word hier ook nog gepost als er weer ps5 verkocht worden online of in de winkel?:)

• loekf2
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:54:
Word hier ook nog gepost als er weer ps5 verkocht worden online of in de winkel?:)
Ik speel even een mod, daar hebben we [PS5] Pre-order, levertijden en prijzen topic toch voor ?

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Tering, dat ding valt meer op dan m'n tv als ik hem er naast plaats :o

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de dual charge block van Sony. Werkt prima. Opzetten en afhalen gaat heel soepel, hoef je geen force voor te gebruiken.

Ben ondertussen wel erg gehecht aan de back button attachement. Hoop dat Sony ook met zoiets komt voor de DS5

GamiQ, de game notes app met game maps!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23-01 12:36

Zorg dan ook dat je alles perfect doet in plaats van dat het nog niet eens mogelijk is om je voortgang van de PS4 mee te nemen.

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:35:
[...]

Ik las dat van de week ook al ergens maar vond dat toch wel een tegenvaller. Hopen maar dat het komt omdat games nu nog niet echt voor de Next-gen ontwikkeld worden.
Wat? Spider-Man Remastered + DLC is dus 20GB kleiner dan de PS4 versie. Scheelt flink, ondanks 4K assets. En DS is wel gewoon voor next-gen ontwikkeld.

• Anton.net
Bas170 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:58:
[...]
Tering, dat ding valt meer op dan m'n tv als ik hem er naast plaats :o
TV gewoon wegdoen en dit in de plaats zetten. Kan perfect dienen als white screen voor een beamer :+

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Anton.net schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:03:
[...]

TV gewoon wegdoen en dit in de plaats zetten. Kan perfect dienen als white screen voor een beamer :+
Nee dankje, dan valt ie helemaal op, zo tegen een rode wand 8)7
Blauwe lampjes er op en ik heb de Nederlandse vlag

• DoubleDutch
loekf2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:36:
[...]

Zou wel leuk zijn om te zien waar die puck (de "base") vast zit op die witte plaat als je hem horizontaal neer zet. Nog niet gezien in Sony foto's. Die puck heb je in de beide gevallen nodig. Moet dus aan een kant een gat in zitten.
Of een zware magneet? 🤔

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01 19:12

Halfkakkende

Vandring

Ik ben voornemens nog een tweede controller te bestellen, maar als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed en wilde direct de Charging Station erbij bestellen.

Deze is in ieder geval (nog?) niet beschikbaar, maar ik heb het vorige model Charging Station ook staan. Zit er nou daadwerkelijk een wezenlijk verschil tussen beide (bijv aansluiting, breedte, hoogte, whatever) of is het enkel het kleurtje? Iemand daar ooit al eens iets van gelezen?

MUZIEK!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 15:11

Thanks, zocht er al eerder naar, kon toen de ultimate nog niet vinden. Heb Spider-man gezien, maar zelf nog niet gespeeld. In mijn geval is het dus goedkoper deze te kopen dan (de oude + normale editie)
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:03:
[...]

Wat? Spider-Man Remastered + DLC is dus 20GB kleiner dan de PS4 versie. Scheelt flink, ondanks 4K assets. En DS is wel gewoon voor next-gen ontwikkeld.
Aah ok, ik heb de game niet meer geïnstalleerd staan dus moest even van Google uitgaan. Daar zeiden ze 50 GB “with patches and stuff

Dan is 105 voor MM ultimate wel wat stevig als je in het achterhoofd houd dat games kleiner worden. Tenzij Mm veel groter is dan we nu denken natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 22-09-2020 13:36 ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:35
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:43:
[...]

Dat is het ook gewoon en heeft Sony ook gedemonstreerd. Sneller door de wereld bewegen. Weet niet meer welke game maar er was er een waar bv vliegen niet in zat omdat het teveel data streaming was.
Het lijkt me wel tof in bv een Skyrim (oh ooh Bethesda) geen laadscherm maar met een effect met een noodgang erheen knallen.
Snellere fast travel (aka laadschermen is wel gegeven dat dit veel en veel korter zal zijn.

Wel iets wat alle plezier weghaalde in veel open world games/rpg's. Richting het eind vd game veel lopende zaken oplossen en afmaken, van laadscherm naar laadscherm naar laadscherm naar.. etc etc blegh!
Ghost of tsushima was wat dat betreft een verademing, geen idee hoe ze dat klaar hebben gespeeld

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 22-09-2020 13:49 ]

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01 19:12

Halfkakkende

Vandring

Halfkakkende schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:27:
Ik ben voornemens nog een tweede controller te bestellen, maar als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed en wilde direct de Charging Station erbij bestellen.

Deze is in ieder geval (nog?) niet beschikbaar, maar ik heb het vorige model Charging Station ook staan. Zit er nou daadwerkelijk een wezenlijk verschil tussen beide (bijv aansluiting, breedte, hoogte, whatever) of is het enkel het kleurtje? Iemand daar ooit al eens iets van gelezen?
Ik had er gister al een tijdje naar gezocht, maar ineens toch gevonden. Dus, om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: de connector is totaal anders, dus oude charging station werkt niet voor de DualSense controller:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2020/08/WCCFdualsensecontroller4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/pP7J_kOHGT1hwoPHATjdrbKriAU=/0x0:1280x720/1400x1050/filters:focal(538x258:742x462):format(jpeg)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/12120789/ps4-dualshock-4-bottom-close-up_1280.0.jpg

MUZIEK!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:34:
[...]

Aah ok, ik heb de game niet meer geïnstalleerd staan dus moest even van Google uitgaan. Daar zeiden ze 50 GB “with patches and stuff

Dan is 105 voor MM ultimate wel wat stevig als je in het achterhoofd houd dat games kleiner worden. Tenzij Mm veel groter is dan we nu denken natuurlijk.
Mwah 2 open wereld games + 3 flinke DLC chunks. Dan valt 105GB best wel mee, als je nagaat dat dus alleen Spider-Man al 75GB is op de PS4. En dan valt het nog af te wachten of we inderdaad ook vlak voor de installatie kunnen aangeven dat we niet alle talen en audiomixen nodig hebben. Scheelt ook weer.
Racing-Paradise schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:35:
Tot de Ps5's in het magazijn van Bol.com staan is het voor Bol.com dus ook maar afwachten hoeveel Sony er daadwerkelijk gaat leveren. Als Sony zijn beloftes niet nakomt hebben alle retailers een probleem en kunnen die automatisch ook hun beloftes niet nakomen.

Coolblue en andere retailers wachten niet voor niks tot ze precies weten wat ze binnen krijgen.

Geduld mensen, niemand kan op dit moment zekerheid bieden, alleen dat ze ontzettend hun best gaan doen om de beloftes na te komen.
Zo kan je alles wel kapot redeneren natuurlijk. In principe heeft Bol van Sony gehoord hoeveel units ze exact krijgen. Daarom wisten ze ook precies wanneer ze door de pre-orders heen waren. Ik denk dat zij een hogere status hebben dan bijvoorbeeld Coolblue. Ik zou me met een Bol pre-order het minst zorgen maken.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 14:44
Als je de game prijzen voor de disc versie van Call of Duty Black Ops Cold War bekijkt komt het op het volgende neer:

Ps4 en Xbox One: 59,99
Ps5 en Series X: 69,99

Dus een tientje lager dan de eerder aangekondigde 80 euro.

https://www.intertoys.nl/...iDPi1CWNOoTX%252B9xo%253D

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 15:43
Even voor de zekerheid...Als ik Assassins Creed Valhalla (disc versie) voor de PS4 koop en deze dan op 19 november in mijn PS5 stop dan download hij gratis de PS5 versie van het spel die ook op deze dag uitkomt?

En is er al iets bekend of je save games ook mee kunt nemen van PS4 naar PS5 van crossplatform games?
Jesp_J schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:50:
Als je de game prijzen voor de disc versie van Call of Duty Black Ops Cold War bekijkt komt het op het volgende neer:

Ps4 en Xbox One: 59,99
Ps5 en Series X: 69,99

Dus een tientje lager dan de eerder aangekondigde 80 euro.

https://www.intertoys.nl/...iDPi1CWNOoTX%252B9xo%253D
Digitaal waarschijnlijk €80. In de winkel zijn de prijzen deze generatie over het algemeen ook €10 goedkoper dan de adviesprijs (69,99) dus is opzich te verwachten dat dit bij de PS5 ook zo is en de prijzen dus €80 (digitaal) en €70 (fysiek) zullen zijn

[ Voor 59% gewijzigd door Tim01 op 22-09-2020 15:53 ]

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Tim01 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:50:
Even voor de zekerheid...Als ik Assassins Creed Valhalla (disc versie) voor de PS4 koop en deze dan op 19 november in mijn PS5 stop dan download hij gratis de PS5 versie van het spel die ook op deze dag uitkomt?

En is er al iets bekend of je save games ook mee kunt nemen van PS4 naar PS5 van crossplatform games?

[...]

Digitaal waarschijnlijk €80. In de winkel zijn de prijzen deze generatie over het algemeen ook €10 goedkoper dan de adviesprijs (69,99) dus is opzich te verwachten dat dit bij de PS5 ook zo is en de prijzen dus €80 (digitaal) en €70 (fysiek) zullen zijn
Dan koop je toch beter de goedkopere versie van AC voor de ps4, als je toch zogezegd een gratis upgrade krijgt? Zal wel niet gratis zijn denk ik
Pagina: 1 ... 180 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden