• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
ariekanari schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:19:
[...]

8K is gewoon een loze belofte voor alle next-gen consoles. Een Pong-kloon of Tetris wil vast wel lukken. Zwaardere games (over een paar jaar) zullen het al moeilijk genoeg krijgen om full/real 4K@120fps stabiel te laten draaien.
Een filmpje van Gran Turismo die draait op 8k schept natuurlijk wel verwachting. Als ik zie hoe lastig de overgang full-hd naar 4k was, is gevoelsmatig de 8k nog ver weg. Bovendien heb ik met het formaat van mijn huidige tv weinig aan 8k :)

Stadia / PSN : whenheco

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:26:
[...]

Hier ook, word de enige game die ik op release ga halen, tegen de tijd dat ik er klaar mee ben zit er genoeg op marktplaats om te spelen. 😋
Zelfde hier, hooguit wat demos downloaden als die er zijn om de kracht even in werking te zien, maar Cyberpunk met geen/snelle laadtijden en raytracing op4K30 is all I need.

Daarna kijk ik wel welke game ik zin in heb. Maar heb ook nog een aantal PS4 games op mijn lijstje staan om te spelen. Er is gewoon meer dan ik tijd heb. Kan zo maar zijn dat ik wat grote titels uit het najaar ga skippen. Ik denk dan aan Watchdogs Legion ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:30
@-SaveMe- Ray tracing gaat er op dag 1 waarschijnlijk niet inzetten. De ps5 versie komt volgend jaar (als die überhaupt ray tracing krijgt)

[ Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 19-09-2020 13:53 ]

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hier is hij dan. Een echte weergave van de PlayStation 5 in plaats van het bekijken van renders:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiQ2KyNXsAAIP3i?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiQ2K-tWoAANb2U?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiQ2LOsXcAE6xcF?format=jpg&name=900x900

En de standaard zit in de doos.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiQ1jRzXkAgK9zn?format=jpg&name=small

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:06:
Hier is hij dan. Een echte weergave van de PlayStation 5 in plaats van het bekijken van renders:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uit welke science fiction movie komt dit spaceship?

March of the Eagles

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah in die tweede afbeelding (eerste afbeelding maar dan de tweede foto) duidelijk te zien hoe de base gemonteerd word onder de PS5 in horizontale stand. Met klipjes dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 19-09-2020 14:13 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kalder
XWB schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:13:
[...]

Uit welke science fiction movie komt dit spaceship?
Dubai from space.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:35

Nogne

>.<

Zo te zien ondersteund de PS5 dus wel Dolby (als ik het goed zie is dat het Dolby teken naast het DTS logo).

PS/XBL: Nogne

• Kalder
Nogne schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:15:
Zo te zien ondersteund de PS5 dus wel Dolby (als ik het goed zie is dat het Dolby teken naast het DTS logo).
PS4 heeft ook altijd al dolby gehad dus vind dat niets raars. Zegt natuurlijk ook niets over of het Dolby Atmos ook ondersteund. Kan net zo goed gewoon Dolby Digital zijn

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Mooi gejat van Bram's post :P.

(dacht overigens dat jij een Xbox man was, want je deed nogal snerend over de PS5 pre-order posts :P).

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 23:59
Liggend toch minder fraai...

Untappd: Kapitein_Merijn

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
Ze hebben wel hun best gedaan om hem zo lelijk mogelijk te maken, pfff.

Playstation 5

• Twixie
  • Nu online
Nogne schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:15:
Ik denk eerder dat het is dat de games zelf geen Dolby encoden, maar dus gewoon ergens een proprietary model. Uiteraard moet die Tempest Engine nog wel kunnen transcoden naar Dolby, want anders blijven bezitters van een surround systeem in de kou, wat ze echt wel niet kunnen maken.
En sowieso zit er een UHD-BD drive in, dus moeten ze sowieso BD audio-formaten supporteren.

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-12-2025
Deusesque schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:05:
[...]

Bij mij is het door MM nu ook afgeschreven (stond eerst ook op gereserveerd). Het zou mooi zijn als dit betekent dat ze onze orders aan PS5 inventaris hebben gematcht en hem echt krijgen, zo zou je de bovenstaande tekst (verkeerd) kunnen interpreteren. Ik denk echter niet dat het zekerheid biedt. Had je toevallig al gebeld?
Onderstaande is het antwoord van mediamarkt (na 24 uur)

In de drukte van de pre-orders, is er een foutje ontstaan bij de aanbetaling informatie voor online pre-orders. Voor online pre-orders, geld dat het direct betaald moet worden.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:18:
[...]

Mooi gejat van Bram's post :P.

(dacht overigens dat jij een Xbox man was, want je deed nogal snerend over de PS5 pre-order posts :P).
Wie is Bram? En niks gejat. Staat gewoon op het internet. Net zoals jouw "Bram," het ook gewoon van Twitter heeft. Dacht, nog niet geplaatst in dit topic en vele zouden het toch wel willen zien. Tevens heb je trouwens niet goed gekeken. Altijd al aangegeven dat ik beide zou pre-ordenen. En vandaag de PS5 kunnen kopen. Dinsdag de Xbox Series X. :). Anders had ik ook niet het pre-order topic van de PS5 geopend ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Koning-Admiraal op 19-09-2020 14:29 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Stylze schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:19:
Ze hebben wel hun best gedaan om hem zo lelijk mogelijk te maken, pfff.
Gelukkig is dat maar een mening, ik vind het een van de mooiste consoles ooit gemaakt :P
En ja, ik heb er een stuk of 12 staan hier :P

[ Voor 7% gewijzigd door RubenSaurus op 19-09-2020 14:28 ]

• Stylze
  • Laatst online: 07:21
RubenSaurus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:28:
[...]

Gelukkig is dat maar een mening, ik vind het een van de mooiste consoles ooit gemaakt :P
En ja, ik heb er een stuk of 12 staan hier :P
Misschien dat als ik hem uiteindelijk hier thuis heb staan dat het meevalt hoor maar is idd wel mijn mening tot dusver :+ Niet dat het me veel uitmaakt ik kan hem prima wegwerken in een meubel maar haal hem zeker niet voor de looks

Playstation 5

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Klopt, daar heb ik het ook vandaan. Stond ook in mijn edit aangegeven dat het van Twitter kwam ;). Hele post van Bram niet eens gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Koning-Admiraal op 19-09-2020 14:32 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:57
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind het eigenlijk maar een lelijk ding 😂

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

k1978 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:30:
[...]

Haha het heeft wel wat.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:36
Persoonlijk vind ik het de mooiste console van alle playstations.
De PS4 pro staat op nummer 2 en de gewone PS4 op 3.
Misschien is het ook gewoon omdat de PS5 mooi past in mijn interieur.
Het wit gaat zeer goed samen met mijn zwarte muren en naast de witte kasten.

• k1978
Ik vind de eerste versie van de Ps3 wel wat hebben. Dat hoogglans zwart en dat mooie ps logo erin. Die koste toen ook geloof ik 600 euro.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind juist de pro en slim nu verreweg de mooiste.

• Nogne

Nogne

>.<

Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:20:
[...]

Ik denk eerder dat het is dat de games zelf geen Dolby encoden, maar dus gewoon ergens een proprietary model. Uiteraard moet die Tempest Engine nog wel kunnen transcoden naar Dolby, want anders blijven bezitters van een surround systeem in de kou, wat ze echt wel niet kunnen maken.
En sowieso zit er een UHD-BD drive in, dus moeten ze sowieso BD audio-formaten supporteren.
Zeker, maar juist omdat ik een surround systeem heb vond ik het wel fijn om te zien dat het Dolby logo er op staat. En ik verwacht wel dat Sony de Tempest Engine zo inzet dat mensen met een surround set er ook wat aan hebben. Zou toch echt niet meer terug willen naar een headset.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Maatje van mij heeft met de klantenservice van wehkamp gesproken. Schijnt dat ze netjes op groen licht van sony gewacht hebben en het aantal verkocht hebben wat ze toegewezen hebben gekregen. Garantie dat hij de 19e voor de deur staat als je daar besteld hebt.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:20:
[...]

Of ze bieden gewoon losse pcm streams aan.

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
Kenny_026 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:05:
Maatje van mij heeft met de klantenservice van wehkamp gesproken. Schijnt dat ze netjes op groen licht van sony gewacht hebben en het aantal verkocht hebben wat ze toegewezen hebben gekregen. Garantie dat hij de 19e voor de deur staat als je daar besteld hebt.
Bedankt voor je reactie, hier zat ik op te wachten

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
Als je de Playstation 5 binnen hebt en alle spellen download die je er gratis bij krijgt uit de PS+ collection (+- 40GB per spel) zit je opslag al vol :P

Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
Infamous Second Son
Monster Hunter World
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet and Clank
Resident Evil 7: Biohazard
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-01 08:55
G4mert schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:35:
Als je de Playstation 5 binnen hebt en alle spellen download die je er gratis bij krijgt uit de PS+ collection (+- 40GB per spel) zit je opslag al vol :P

Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
Infamous Second Son
Monster Hunter World
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet and Clank
Resident Evil 7: Biohazard
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn
Gelukkig kan je deze allemaal op externe hdd spelen. Dat is gewoon echt nodig. Mijn ps4 509 gb hdd heb ik meteen gewisseld voor een 2tb hdd. Maar dat is nu helaas niet mogelijk

• k1978
Kunnen jullie dit even in het Pre-order, levertijden en prijzen topic houden aub..... zucht 😉😉😉

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:22
Kenny_026 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:05:
Huh wehkamp? Een vriendin van mij (werkt daar) was gisteren nog met de actie bezig, maar stond nog niet eens online? Heb ik wat gemist?

• koenvd90
038Zwolle schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:43:
[...]

Huh wehkamp? Een vriendin van mij (werkt daar) was gisteren nog met de actie bezig, maar stond nog niet eens online? Heb ik wat gemist?
Vanmorgen om 9u stond hij online. Heeft er ongeveer 10 minuten op gestaan

• k1978
koenvd90 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:44:
[...]

Vanmorgen om 9u stond hij online. Heeft er ongeveer 10 minuten op gestaan
Niet 20 min 😄

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:22
Ok, dat was dus mijn laatste hoop..😭

• koenvd90
038Zwolle schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:46:
Ok, dat was dus mijn laatste hoop..😭
18 november heb je nog kans bij Bcc en coolblue

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
k1978 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:30:
[...]

Als het plat ligt lijkt het net op een geland UFO.
Deze console is echt gemaakt om de staan.

Mooi vind ik ‘m ook niet. Maar het gaat mij om de games.

[ Voor 15% gewijzigd door MoldyInko op 19-09-2020 15:50 . Reden: Link werkt niet? ]

• k1978
MoldyInko schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:49:
[...]

Als het plat ligt lijkt het net op een geland UFO.
Deze console is echt gemaakt om de staan.

Mooi vind ik ‘m ook niet. Maar het gaat mij om de games.
Mee eens hoor. Hier staat of ligt die ook de 19de 😄👍

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-01 08:55
Begrijp ik nu goed dat naast de usb c poort een usb 2 poort zit en alleen aan de achterkant usb 3 poorten zitten?

• Twixie
  • Nu online
G4mert schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:35:
Ik vraag me overigens af hoe die op je account gezet gaan worden.
Volgens mij zijn er geen PS5 specifieke versies van die games, dus het zullen m.i. de PS4 versies zijn. Maar het is alleen voor wie een PS5 koopt... Vraag is dan of je ze ook op PS4 zult kunnen spelen, maar hoe zorgen ze er dan voor dat je ze niet houdt op het moment dat je je PS5 terug verkoopt...?
Nu ja, we zullen wel zien, maar ben wel benieuwd, want zou wel leuk zijn als ze ook op PS4 speelbaar zijn, gezien ik daar wél voldoende storage heb (1TB SSD + 4TB ext. HDD) en de PS4 naar de home cinema verhuist.

• Nogne

Nogne

>.<

Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:33:
[...]

Ik vraag me overigens af hoe die op je account gezet gaan worden.
Volgens mij zijn er geen PS5 specifieke versies van die games, dus het zullen m.i. de PS4 versies zijn. Maar het is alleen voor wie een PS5 koopt... Vraag is dan of je ze ook op PS4 zult kunnen spelen, maar hoe zorgen ze er dan voor dat je ze niet houdt op het moment dat je je PS5 terug verkoopt...?
Nu ja, we zullen wel zien, maar ben wel benieuwd, want zou wel leuk zijn als ze ook op PS4 speelbaar zijn, gezien ik daar wél voldoende storage heb (1TB SSD + 4TB ext. HDD) en de PS4 naar de home cinema verhuist.
Zo ver ik begrijp kan je die collectie spelen als je PS+ hebt en een PS5. Dus je kan ze niet downloaden/spelen op je PS4.

• Twixie
  • Nu online
Nogne schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:38:
[...]
Zo ver ik begrijp kan je die collectie spelen als je PS+ hebt en een PS5. Dus je kan ze niet downloaden/spelen op je PS4.
Ben echt wel benieuwd hoe ze dat gaan doen qua digtale licensing, want dat is wel al vaker een soep geweest bij Sony. Zie het nog gebeuren dat ineens je al bestaande PS4 licenses niet gaan werken op een PS4 op het moment dat je een PS5 hebt :P.

• Nogne

Nogne

>.<

Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:40:
[...]

Ben echt wel benieuwd hoe ze dat gaan doen qua digtale licensing, want dat is wel al vaker een soep geweest bij Sony. Zie het nog gebeuren dat ineens je al bestaande PS4 licenses niet gaan werken op een PS4 op het moment dat je een PS5 hebt :P.
Denk dat het een aparte sectie in de Store word onder PS+. Die zie je dus alleen op de PS5 en je schaft niks aan.

• Raem
  • Laatst online: 12:38
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:40:
[...]

Zoiets zie ik ook nog wel gebeuren inderdaad hehe. Met een melding van "Alleen beschikbaar voor PS5" als je de PS4 versie wilt kopen. :P
Net zoals je soms geen games meer kan kopen als je die al eens via Plus gedownload hebt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
JETT: The Far Shore uitgesteld naar 2021: http://www.superbrothershq.com/thelatest/

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:discussie over pre orders en bestellingen graag in het correcte topic:[PS5] Pre order, levertijden en prijzen topic!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• RubenSaurus
Chaoss schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:23:
[modbreak]discussie over pre orders en bestellongen graag in het correcte topic:[PS5] Pre order, levertijden en prijzen topic![/modbreak]
Wacht ff, kun je longen tegenwoordig bestellen? Bij welke webshop is dat? :+

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

RubenSaurus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:50:
[...]

Wacht ff, kun je longen tegenwoordig bestellen? Bij welke webshop is dat? :+
https://longshop.cz/ :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Jasglaz
  • Laatst online: 26-12-2025
Is er al wat bekend of de ps5 1440p support?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 23:40
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om met de PS5 die een PS4 spel draait te multiplayeren met iemand die hetzelfde spel op een PS4 draait?

Ik speel op het moment veel co-op met een vriend van me (op dit moment Far Cry 5, maar zou kunnen dat we half november daarmee klaar zijn) maar gezien de schaarste betwijfel ik of we beiden een 5 op release kunnen bemachtigen.en ik vraag me dus af als 1 van ons over zou stappen of je dan nog wel samen kunt spelen?

En hoe zou het met savegames zijn? Kun je een savegame overzetten van de 4 naar de 5?

• Raem
  • Laatst online: 12:38
LordLynx schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:22:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om met de PS5 die een PS4 spel draait te multiplayeren met iemand die hetzelfde spel op een PS4 draait?

Ik speel op het moment veel co-op met een vriend van me (op dit moment Far Cry 5, maar zou kunnen dat we half november daarmee klaar zijn) maar gezien de schaarste betwijfel ik of we beiden een 5 op release kunnen bemachtigen.en ik vraag me dus af als 1 van ons over zou stappen of je dan nog wel samen kunt spelen?

En hoe zou het met savegames zijn? Kun je een savegame overzetten van de 4 naar de 5?
Ja, kan allebei. (y)

https://www.pushsquare.co...mpatibility_sony_confirms

https://psnprofiles.com/RaemNL

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 08:42
Heel chill dit. Vroeg het mij namelijk ook af _/-\o_

CardMapr.nl

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:31

Oxigeon

En zo is dat!

LordLynx schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:22:

Ik ga er van uit dat je dan de ps4 versie bedoeld. Ik denk dat als je de ps5 versie hebt het niet mogelijk is

Ivm latency of hertz of hoe ze het noemen heb je dan toch wel een compleet dik voordeel. Tenzij je uiteraard de ps4 versie draait

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 13:41
Oxigeon schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:30:
[...]

Ik ga er van uit dat je dan de ps4 versie bedoeld. Ik denk dat als je de ps5 versie hebt het niet mogelijk is

Ivm latency of hertz of hoe ze het noemen heb je dan toch wel een compleet dik voordeel. Tenzij je uiteraard de ps4 versie draait
Crossgen is wél mogelijk.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik ben wel heel benieuwd of je nu meerdere Playstations kunt registreren op jou account. Nu moet je voor elke Playstation een eigen Primary account aanmaken met daaraan evt de noodzakelijke PSN Plus. Dat betekend bij 3 playstation’s 3 abonnementen..... zou fijn zijn als ze dit gaan aanpassen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Een bevestiging van wat we al een aantal keer eerder hoorden dit jaar maar volgens Digital Foundry heeft Sony hun PS5 SDK blijkbaar heel erg goed voor elkaar:

Wellicht dat dit ook helpt ontwikkeltijd terug te dringen, ondanks de pandemie / WFH situatie waar we nog altijd in zitten. Echter lijken me dingen als motion capture nog wel altijd een uitdaging. Benieuwd hoe ze dat aanpakken voor games die nog in een vroeg stadium van ontwikkeling zitten.

• RubenSaurus
Raikkonen_WC schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:24:
Ik ben wel heel benieuwd of je nu meerdere Playstations kunt registreren op jou account. Nu moet je voor elke Playstation een eigen Primary account aanmaken met daaraan evt de noodzakelijke PSN Plus. Dat betekend bij 3 playstation’s 3 abonnementen..... zou fijn zijn als ze dit gaan aanpassen.
Heb hier 1x PS+ voor 2 consoles, dus ik gok dat je iets niet helemaal goed gelezen hebt :P

• Kalder
Je hoeft in principe helemaal geen primaire PS te hebben, als je een PS als primair activeert betekend dat dat andere accounts op die PS jou spellen kunnen spelen.
Op al je andere Playstations hoef je alleen maar ingelogd te zijn om je games te spelen of te downloaden. Alleen kunnen andere daar dan weer niet jou games spelen zonder op jou account in te loggen.
Is lastig als je met meer dan 1 vriend wil gamesharen, maar voor persoonlijk gebruik geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 19-09-2020 20:33 ]

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
Dat betekend bij 3 playstation’s 3 abonnementen..... zou fijn zijn als ze dit gaan aanpassen.
Nee hoor, ik gameshare PS Plus al jaren met mijn broertje en kan op die manier 'gratis' online. Stel je hebt account X met Playstation X, die wel PS Plus heeft. En je hebt account Y met Playstation Y die geen PS Plus heeft. Dan hoef je alleen account X primair in te stellen op Playstation Y. Een niet-primair ingesteld account met PS Plus kan altijd online.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:31

Oxigeon

En zo is dat!

ZXRY schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:33:
[...]

Nee hoor, ik gameshare PS Plus al jaren met mijn broertje en kan op die manier 'gratis' online. Stel je hebt account X met Playstation X, die wel PS Plus heeft. En je hebt account Y met Playstation Y die geen PS Plus heeft. Dan hoef je alleen account X primair in te stellen op Playstation Y. Een niet-primair ingesteld account met PS Plus kan altijd online.
Hier gingen ze met de ps5 toch iets aan doen? Of heb ik dit mis

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• RubenSaurus
Oxigeon schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:48:
[...]

Hier gingen ze met de ps5 toch iets aan doen? Of heb ik dit mis
Voor zover ik weet is er nog helemaal niets gezegd over gamesharing enzo. Dat is namelijk informatie die ik graag zou willen hebben ;)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:23
Weet niet of het al ter sprake was gekomen maar ik ben benieuwd hoe Sony bundels in de markt gaat zetten met digitale future in het achterhoofd?
Daar we straks toch volledig digitaal zullen gaan vraag ik me af of bundels dus met download codes only verkocht zullen worden of dat ze en download en fysieke bundels op de markt gaan zetten.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kazuka schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:24:
Een bevestiging van wat we al een aantal keer eerder hoorden dit jaar maar volgens Digital Foundry heeft Sony hun PS5 SDK blijkbaar heel erg goed voor elkaar:

[Twitter]

Wellicht dat dit ook helpt ontwikkeltijd terug te dringen, ondanks de pandemie / WFH situatie waar we nog altijd in zitten. Echter lijken me dingen als motion capture nog wel altijd een uitdaging. Benieuwd hoe ze dat aanpakken voor games die nog in een vroeg stadium van ontwikkeling zitten.
Altijd fijn om te horen. d:)b

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
schumi2004 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:53:
Weet niet of het al ter sprake was gekomen maar ik ben benieuwd hoe Sony bundels in de markt gaat zetten met digitale future in het achterhoofd?
Daar we straks toch volledig digitaal zullen gaan vraag ik me af of bundels dus met download codes only verkocht zullen worden of dat ze en download en fysieke bundels op de markt gaan zetten.
Game op een usb-c stick :D Lekker modern!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:38
schumi2004 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:53:
Misschien wel pre installed op de ssd die word gekoppeld aan je account als je de PS5 voor het eerst instelt.

• Twixie
  • Nu online
RubenSaurus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:51:
[...]
Voor zover ik weet is er nog helemaal niets gezegd over gamesharing enzo. Dat is namelijk informatie die ik graag zou willen hebben ;)
Game-sharing is dan ook geen feature, maar een loophole in het systeem dat toelaat dat meerdere accounts op 1 systeem (voornamelijk in gezinnen) allemaal van 1 aankoop/abonnement gebruik kunnen maken.

• bram1984
DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:04:
[...]

Misschien wel pre installed op de ssd die word gekoppeld aan je account als je de PS5 voor het eerst instelt.
Lijkt me strek. Er rollen er gewoon zoveel mogelijk van dezelfde band af en ze doen er waarschijnlijk een code bij. Bij Miles Morales zit ook een code voor de PS4 game.

• RubenSaurus
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:13:
[...]

Game-sharing is dan ook geen feature, maar een loophole in het systeem dat toelaat dat meerdere accounts op 1 systeem (voornamelijk in gezinnen) allemaal van 1 aankoop/abonnement gebruik kunnen maken.
Vind het geen loophole, ze waren er nogal trots op bij de launch van de PS4 :P

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 15:27
FF een kopie

https://twitter.com/PlayS.../1307364082341740544?s=20\

Komen meer PS5 pre-orders aan de komende dagen als het goed is (hopelijk NL ook gezien de "kleine" afzetmarkt)

Hoop dat de mensen hier die er nog geen één hebben staan nog een eerlijke kans krijgen :D

Als zij dit kunnen waarmaken is het beter dan als bij de PS4

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:13:
[...]

Een loop hole gaat wel erg ver, als Sony het daadwerkelijk zag als loop hole was het natuurlijk allang 'gefixt'.

• Twixie
  • Nu online
ZXRY schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:00:
[...]
Een loop hole gaat wel erg ver, als Sony het daadwerkelijk zag als loop hole was het natuurlijk allang 'gefixt'.
Niet echt, omdat ze dan ook legitiem gebruik bestraffen, wat op heel wat verzet zou botsen. Vergelijk het een beetje met account sharing bij Netflix...

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 20:12
Disker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:46:
FF een kopie

Komen meer PS5 pre-orders aan de komende dagen als het goed is (hopelijk NL ook gezien de "kleine" afzetmarkt)

Hoop dat de mensen hier die er nog geen één hebben staan nog een eerlijke kans krijgen :D

Zou ook wel logisch zijn. Als ze op volle kracht produceren moet je toch met enige regelmaat weer een batch krijgen ipv dat je enkele maanden zou moeten wachten. Het is te hopen, al is het maar om de mensen met meerdere bestellingen als winstobject in de wielen te rijden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Mangafan2
  • Laatst online: 04-03-2025
Jasglaz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:21:
Wat ik heb gelezen is dat het geen 1440p support, alleen 1080p en 4k.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kleine kans. Met de PS3 ondersteunde Sony eerst vijf home consoles. Maar hier werd flink misbruik van gemaakt en dit is daarom uiteindelijk terug geschroefd naar de vorm waar vele nu misbruik van maken met twee consoles.

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
Disker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:46:
FF een kopie

Hoop enorm dat er ook een batch naar nederland komt. Helaas kwam ik er niet tussen bij de intertoys sale.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:53

SD5k

>4&X

Jasglaz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:21:
Heeft je monitor HDMI 2.0? Dan accepteert hij waarschijnlijk gewoon 4K input.

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2025
Playstation Nederland heeft deze Tweet ook gepost. Ga er vanuit dat Nederland ook een extra batch krijgt. :)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:38
Ik kan helaas geen 48” lg op mijn bureau kwijt de Max zal ongeveer 40” zijn, weten jullie een goed alternatief?

De vrouw zou niet blij zijn als ik steeds de tv in beslag moet nemen in de woonkamer.

Of kan ik gewoon mijn 1440p monitor blijven gebruiken voor de ps5.

Bekijk ASUS TUF VG27AQ - QHD IPS Gaming Monitor - 27 inch - 144-165hz op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 40% gewijzigd door Technofreakz op 20-09-2020 08:58 ]

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:26
Technofreakz schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:53:

De vrouw zou niet blij zijn als ik steeds de tv in beslag moet nemen in de woonkamer.
Ik denk dat de vrouw ook niet zo blij is als ze ontdekt hoe afstandelijk je haar bespreekt op internet :)

Zonder dollen, wij hebben onlangs een 70 inch C9 aangeschaft. Met de PS4 merk je al het verschil tov vorige tv. En daaronder komen de PS4 en XSX te staan, mijn vrouw gamet enthousiast mee en onze kinderen ook. Kan niet wachten tot heide consoles bezorgd worden.

Echter vraag ik me wel af hoe ik het beste met mijn audio apparatuur kan werken. PS5 -> Receiver -> TV, beiden met hdmi, of PS5 -> tv -> met hdmi en optische kabel. De C9 bevat namelijk slechts 1 hdmi ingang die niet precies achter het frame van de muurbeugel komt...

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 15:49
Agaron schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:38:
Playstation Nederland heeft deze Tweet ook gepost. Ga er vanuit dat Nederland ook een extra batch krijgt. :)
Zou het misschien een marketing truuk kunnen zijn?
Creeer schaarste, consumenten krijgen last van FOMO en met name de twijfelaars worden nu over de streep getrokken. Dan zorg je in de 2e ronde dat er meer beschikbaar zijn om toch iedereen te bedienen. En dit alles doe je voordat de xbox überhaupt beschikbaar is voor pre order....

[ Voor 25% gewijzigd door cold_as_ijs op 20-09-2020 09:07 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 20:12
cold_as_ijs schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:05:
[...]

Creeer schaarste, consumenten krijgen last van FOMO en met name de twijfelaars worden nu over de streep getrokken. Dan zorg je in de 2e ronde dat er meer beschikbaar zijn om toch iedereen te bedienen. En dit alles doe je voordat de xbox überhaupt beschikbaar is voor pre order....
Of er is nu meer overzicht van de voorraad zodat ze weten hoeveel er verdeeld kan worden. De productie gaat ook gewoon door dus er blijven continu weer batches komen. Zal niet wekelijks zijn maar minimaal eens per maand komen er weer een boel beschikbaar. Er moet zoveel mogelijk verkocht worden voor de feestdagen zodat de mensen met kerst de games kunnen kopen. Ze gaan echt geen voorraad opbouwen om alles dan ineens de deur uit te doen. Want twijfelaars jaag je dan naar de buurman als daar wel voldoende voorraad is.

quote]GuitarHero87 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:02:
[...]

Echter vraag ik me wel af hoe ik het beste met mijn audio apparatuur kan werken. PS5 -> Receiver -> TV, beiden met hdmi, of PS5 -> tv -> met hdmi en optische kabel. De C9 bevat namelijk slechts 1 hdmi ingang die niet precies achter het frame van de muurbeugel komt...
[/quote]

Kan de PS5 niet op de receiver en dan de receiver op de tv aansluiten? Bij mij gaan alle consoles naar de 4K receiver en de receiver is aangesloten op de tv. Kan ook niet anders want Sony had in al zijn wijsheid besloten slechts twee van de vier HDMI uitgangen op mijn OLED van 4K te voorzien en daarvan er ook nog een voor de ARC te reserveren zodat ik effectief slechts een HDMI uitgang met 4K heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Lekker Ventje op 20-09-2020 09:23 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• bram1984
cold_as_ijs schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:05:
[...]

Nee. Je wilt zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk in je ecosysteem trekken zo voor de feestdagen.

• Technofreakz
Orangelights23 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat de vrouw ook niet zo blij is als ze ontdekt hoe afstandelijk je haar bespreekt op internet :)

Zonder dollen, wij hebben onlangs een 70 inch C9 aangeschaft. Met de PS4 merk je al het verschil tov vorige tv. En daaronder komen de PS4 en XSX te staan, mijn vrouw gamet enthousiast mee en onze kinderen ook. Kan niet wachten tot heide consoles bezorgd worden.

Mijn geweldig lieve vrouw is helaas geen gamer, dus die vlieger gaat niet op.

Kan jou reciever 4K 120 aan?

• Mangafan2
Technofreakz schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:53:
Ik kan helaas geen 48” lg op mijn bureau kwijt de Max zal ongeveer 40” zijn, weten jullie een goed alternatief?

Of kan ik gewoon mijn 1440p monitor blijven gebruiken voor de ps5.

Bekijk ASUS TUF VG27AQ - QHD IPS Gaming Monitor - 27 inch - 144-165hz op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Wat ik er van heb begrepen is dat het automatisch naar 1080p gaat, 1440p wordt niet herkend door de next gen consoles. Dus alle 1440p beeldschermen gaan dan 1080p uitzenden.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Mangafan2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:45:
[...]

Wat ik er van heb begrepen is dat het automatisch naar 1080p gaat, 1440p wordt niet herkend door de next gen consoles. Dus alle 1440p beeldschermen gaan dan 1080p uitzenden.
Hoe zou het dan gaan bij bijvoorbeeld de UE5 techdemo? Die draaide op 1440p, zou dit dan betekenen dat dit daadwerkelijk 1080p wordt? En vanaf daar weer upscalen naar 4K

• Technofreakz
Mangafan2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:22:
[...]

Wat ik heb gelezen is dat het geen 1440p support, alleen 1080p en 4k.
Daar was ik al bang voor, en daarom wou ik de 48” lg cx series maar dat gaat niet passen. Helaas is er geen 40”

Dus ik zal toch echt een andere optie moeten vinden.

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zit met een zelfde dilemma, nog niets gehoord over 1440p ondersteuning vanuit Sony. Dat zou de keuze voor een 1440p 144hz scherm makkelijk maken. Voor nu wacht ik op de 2.1 monitors, maar heb dan weer geen zin om te wachten tot januari...

• schumi2004
Is deze afbeelding al voorbijgekomen?
Geeft een beetje de grote weer van de PS5, mis alleen de hoogte nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dky7FXvF9MO2Zt0FEr2VBPdaXkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gbhL95HZVJuVfpDwTZMnz46.jpg?f=fotoalbum_large

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:36
schumi2004 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:56:
Geeft een beetje de grote weer van de PS5, mis alleen de hoogte nog.

[Afbeelding]
Ja, dit is al voorbijgekomen. Als je even terugbladert zou je foto’s zien waar ook de grote gekend is. Tweakers heeft er ook een nieuws artikel over gebracht.
nieuws: Foto's uit NCC-keuring tonen formaat van PlayStation 5

[ Voor 12% gewijzigd door AppleFan2007 op 20-09-2020 10:39 ]

• Twixie
  • Nu online
schumi2004 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:56:
Nog maar 3 keer :P. 2x hier in het forum, en ondertussen ook al op de Frontpage : nieuws: Foto's uit NCC-keuring tonen formaat van PlayStation 5 :P

• schumi2004
Ow excuses, ik had nog terug gebladerd (mobiel) maar niet gezien.

• Mangafan2
Technofreakz schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:53:
[...]

Daar was ik al bang voor, en daarom wou ik de 48” lg cx series maar dat gaat niet passen. Helaas is er geen 40”

Ook niet met een mount of TV standaard? Ik heb een LG C9 55 inch gekocht, en een mooie TV standaard er bij. Nu kan ik mijn TV rollen naar waar ik maar wil. Kost wel wat extra's maar daarmee was mijn ruimte probleem gelijk opgelost. Tegelijkertijd heeft een een glazen plank waar de PS5 mooi op kan staan.

https://www.tvvloerstanda...xYQGpMmGoRKxoCL6gQAvD_BwE

Ik weet niet meer of ik het hier had gekocht, maar blijf de prijzen vergelijken, want de ene winkel is zeker goedkoper dan de ander!

• Mangafan2
Steven030 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:48:
[...]

Hoe zou het dan gaan bij bijvoorbeeld de UE5 techdemo? Die draaide op 1440p, zou dit dan betekenen dat dit daadwerkelijk 1080p wordt? En vanaf daar weer upscalen naar 4K
Ja een tech demo is niet representatief. Ik heb ook geen inzicht verder hoe en wat helaas.
Het is natuurlijk geen ramp als je een tijdje speelt op 1080p, dan kan je wachten totdat er een mooie aanbieding komt voor een 4K scherm met HDMI 2.1.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Technofreakz schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:53:
[...]

Indien je niet per se oled moet hebben, een aantal merken (ik geloof Asus en Acer) brengen binnen nu en een jaar meerdere 32" 4K monitoren met HDMI 2.1 uit. Ze richten zich hiermee op de next-gen consoles en in mindere mate de nieuwe videokaarten.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Als ik heel eerlijk ben vind ik de PS5 helemaal niet extreem groot zoals sommige stellen.

• Nogne

Nogne

>.<

spijkerhoofd schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:05:
[...]

Als ik heel eerlijk ben vind ik de PS5 helemaal niet extreem groot zoals sommige stellen.
Ik vind hem groot en niet zo heel mooi. Maar koop hem toch :p

Al moet ik zeggen dat die houder onder de PS5 als die horizontaal ligt er wel heel goedkoop uit ziet (zoals het plaatje hierboven die Bram deelt).

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Heel eerlijk: Als je zo de line up ziet en van deze hoek de nieuwe console bekijkt, dan is het best een afzichtelijk ding, :o Het past totaal niet bij de rest.

De design keuze zal ik nooit snappen. Maar qua grootte valt mij nog mee.

[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 20-09-2020 12:10 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Nogne schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:08:
[...]

Ik vind hem groot en niet zo heel mooi. Maar koop hem toch :p

Al moet ik zeggen dat die houder onder de PS5 als die horizontaal ligt er wel heel goedkoop uit ziet (zoals het plaatje hierboven die Bram deelt).
Ik denk dat het een smaakdingetje is want ik vind hem wel mooi. Erg futuristisch, en doet mij denken aan een stormtrooper.

Ik moet alleen mijn vriendin overtuigen om het in het zicht te plaatsen :+

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:38
Vond mijn eerste PS3 al enorm groot laat staan nu de PS5. 😳
Maar zou wel te goede van de koeling zijn.
Pagina: 1 ... 175 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden