• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Ik hoop eigenlijk dat de geruchten van de Tomb raider collectie waar zijn en er ook een Ps5 versie komt. Laatste 2 delen moet ik nog spelen en van de originele serie zou ik graag deel 2 nog eens verspelen. Heb hem op de PSP geprobeerd maar anno nu vind ik hem echt onspeelbaar qua controls, hoe ik daar als kind ooit helemaal doorheen ben gekomen is me een raadsel:
https://gamerant.com/tomb-raider-collection-rumor/

Zou mooi zijn om de gezamenlijk Ps en TR historie te vieren met alle games in 1 release.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
JackAvery schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:22:
Ik denk niet dat het al gepost is, maar de minimale installatiegrootte van Demos Souls en Spider-Man zijn bekend:
  • Demon Souls: 66 GB minimum
  • Miles Morales + Spider-Man: 105 GB minimum
  • Miles Morales: 50 GB minimum
FYI, Spider-Man op PS4 was +- 45-47 GB
Lijkt er dus op dat game sizes ongeveer gelijk blijven? duplicate assets zijn weg maar de assets zelf zijn van hogere kwaliteit dus dat heft elkaar weer op. De Spider-Man remaster heeft ook alle DLC dus dan valt het me zelfs nog behoorlijk mee.

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 19-09-2020 08:44 ]

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 16:45
Granaatappel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:07:
Misschien iets heel doms maar ben momenteel op vakantie en niet super goed verdiept in de PS5 maar een vriend kwam met het verhaal; dat je een account van iemand als primair account kan instellen en als je dat contra doet kan je alles van elkaar downloaden en spelen? Zou mij een beetje te mooi om waar te zijn als dat zo is.

Jullie weten vast het antwoord hierop.
ik doe hetzelfde met mijn broertje. en ga dit ook met de ps5 doen.

iedereen zegt. Digital versie is ripoff want games veel te duur blabla.

ik zeg. 1 account US 1 account EU. doe het account sharing truukje. koop de games in de US store waar ze $69.95 zijn. is op het moment 59 euro. en je kan nieuwe games spelen op 2 systemen tegelijk. uiteraard split je de kosten door 2 dus je bent nog geen 30 euro p.p kwijt aan een launch title die in NL 80 euro gaat kosten. zo ben ik goedkoper uit dan elke aanbieding ooit en dat op day 1 :)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Grappig hoe je hier gelyncht kon worden als je over meerdere preorders sprak maar iedereen nu in paniek overal aan het bestellen is om er maar eentje te hebben straks.

Of zijn we principieel en plaatsen we bij 1 winkel een bestelling en zien we het wel?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:22:
Ik denk niet dat het al gepost is, maar de minimale installatiegrootte van Demos Souls en Spider-Man zijn bekend:
  • Demon Souls: 66 GB minimum
  • Miles Morales + Spider-Man: 105 GB minimum
  • Miles Morales: 50 GB minimum
FYI, Spider-Man op PS4 was +- 45-47 GB
Spiderman PS5 is dus grofweg 20% groter dan zijn PS4 tegenhanger. Tot zover "deduplicatie zorgt voor kleinere games" al had ik al verwacht dat de winst grotendeels teneit gedaan zou worden door grotere assets.

Wel vraag ik mij af in hoeverre devs de moeite nemen/tijd hebben om deduplicatie toe te passen bij cross-gen games.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:30
Probeer de pre-order praat in het pre-order topic te houden d:)b

Mee eens, maar maak er liever gewoon een topic report voor aan ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 19-09-2020 12:57 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Caayn schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:40:
[...]
Spiderman PS5 is dus grofweg 20% groter dan zijn PS4 tegenhanger. Tot zover "deduplicatie zorgt voor kleinere games" al had ik al verwacht dat de winst grotendeels teneit gedaan zou worden door grotere assets.

Wel vraag ik mij af in hoeverre devs de moeite nemen/tijd hebben om deduplicatie toe te passen bij cross-gen games.
Je vergeet wel dat Spider-Man op de PS4 met alle DLC ongeveer 64GB is. Dus dan zouden ze er op de PS5 alsnog 9GB vanaf gesnoept hebben, inclusief de verbeteringen die de remaster met zich meebrengt.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vrouw is vanaf de 20e een weekend weg, hoor ik net. Eens even kijken of de kids bij mijn ouders willen logeren dat weekend. oOo

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35
Wellicht stomme vraag, maar heeft iemand de Spider-Man ultimate edition al gekocht?

• bram1984
giantgiantus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:02:
Wellicht stomme vraag, maar heeft iemand de Spider-Man ultimate edition al gekocht?
Is nog niet echt te koop in NL volgens mij.

• giantgiantus
Heb net de trailer teruggekeken en Spider-Man vind ik er toch wel echt heel goed uitzien. Toch wel zin in.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
bram1984 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:07:
[...]

Is nog niet echt te koop in NL volgens mij.
Vandaar dat ik hem nergens kon vinden. Lijkt me de beste koop voor iemand die beide versies nog niet gespeeld heeft en geen ps4 heeft momenteel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
Kanonnen zeg. De eerste dag dat we onze dochter beloofd hebben dat ze d'r ipad mocht in de ochtend. Gewoon niet gekeken. En uiteraard gemist haha.

• Anton.net
@bram1984 Wat is dat uitsteeksel rechts? :P

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-01 08:55
Fijn dat er een dunne stroomkabel in gaat. Scheelt weer kabel management 😂

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
[...]

Bij Spider-man zou duplicatie ~10 GB aan invloed hebben volgens een presentatie op GDC in 2019
(bron)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EZp-FBLWsAEOaj3?format=jpg&name=medium

DLC beïnvloedt ook de filesize natuurlijk. Apart zijn de drie Spider-man DLC's 3.25, 2.68 en 1.89 GB groot. Ik weet niet of er betere textures gebruikt worden voor de PS5 versie van Spider-Man, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat men bij cross-gen games niet te veel tijd gaat steken in optimalisatie zoals deduplicatie. Die games aanpassen kost ook geld.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

justifire

Shut up and squat !!

[...]

Dat riep ik een half jaar geleden al, devs worden lui van al die snelheid.
Dit bewijst het meteen alweer :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Cloud_VII schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:14:
[...]

Fijn dat er een dunne stroomkabel in gaat. Scheelt weer kabel management 😂
Ik gebruik een mooie cablebox. Bluelounge.
Heb ‘m al in het wit als er een externe voeding er aan hangt.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BBBZMPYjRpWW/1200x989.jpg

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:06
Nice, heb ik helemaal gelijk met mijn voorspelling tijd terug dat het 1 universele voet is, die ergens een uitsteeksel naar achter zou hebben om hem aan de achterkant vast te maken (aangezien er in liggende stand op de witte zijplaat helemaal geen bevestigingspunten zijn)... :)
Dat klikt aan de achterkant in de console zelf (i.e. zwart stuk). Je kon dit ook al in de Showcase zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9znImg6zE6SqPVcOxah_o0B7PHM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9Ss0x9W8zISpHhnqYqsHUEKA.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 19-09-2020 10:19 ]

Verwijderd

GoEV6 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:03:
[...]

Zit de juiste HDMI kabel in de doos? Zal toch wel..
Geen idee, ik verwacht van wel.

• MoldyInko
bram1984 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:58:
Vrouw is vanaf de 20e een weekend weg, hoor ik net. Eens even kijken of de kids bij mijn ouders willen logeren dat weekend. oOo
Strategisch plannen...haha. :+

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-01 08:55
MoldyInko schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:17:
[...]

Ik gebruik een mooie cablebox. Bluelounge.
Heb ‘m al in het wit als er een externe voeding er aan hangt.

[Afbeelding]
Ik heb een deurtje ervoor gelukkig 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsVJVpu3Ek4pihG4kw8R5gEt1R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vifO1yjGKn0lZFrmdR2kXcTB.jpg?f=fotoalbum_large

• bram1984
justifire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:16:
[...]

Dat riep ik een half jaar geleden al, devs worden lui van al die snelheid.
Dit bewijst het meteen alweer :)
Inderdaad. Die luie donders bij Insomniac. Extra karig dat ze tijdens de launch (window) slechts met Ratchet & Clank, Miles Morales en Spider-Man Remastered komen aankakken. Hoe durven ze.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:21:
[...]

Inderdaad. Die luie donders bij Insomniac. Extra karig dat ze tijdens de launch (window) slechts met Ratchet & Clank, Miles Morales en Spider-Man Remastered komen aankakken. Hoe durven ze.
Kwantiteit > kwaliteit schijnbaar.
Hup optimaliseren die bende ! >:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Uuff dat ding ziet er NIET uit in de horizontale positie. Je ziet dat de PS5 echt is ontworpen om verticaal te staan.

• Anton.net
@Twixie Scherp!
Maar op die foto van Bram staat die haak toch 90% gedraaid? Wellicht kan je het onderste deel van de stand (inclusief haak) 90 graden draaien, voor verticale en horizontale stand?

[ Voor 11% gewijzigd door Anton.net op 19-09-2020 16:37 ]

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:29

H.Boss

Hugo Boss

Hoe breed is die eigenlijk als ie verticaal staat? Dus niet de diepte.

Want zo zou die bij mij naast de tv komen te staan en kan ik niet echt zien op die foto’s.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• bram1984
ReyNL schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:24:
[...]

Uuff dat ding ziet er NIET uit in de horizontale positie. Je ziet dat de PS5 echt is ontworpen om verticaal te staan.
Haha ja hij is graflelijk liggend. Maar goed, ik zet hem overeind en hij staat achter de tv.

• Twixie
Anton.net schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:24:
@Twixie Scherp!
Maar op die foto van Bram staat die haak toch 90% gedraaid? Wellicht kan je die onderste plate met de haak 90% draaien, voor verticale en horizontale stand?
Klopt, je ziet het ook aan zijn 2de foto. Aan de onderkant zie je toch iets as-achtig in het midden, en lijkt er dus inderdaad wel op dat het ook draaibaar is. Dat had ik dan weer niet voorspeld, want voor mij leek het erop dat je in dezelfde positie van de voet, hem zowel recht als plat kon bevestigen (en dus in beide gevallen dat uitsteeksel op dezelfde plek). Ik leidde dit af uit het feit dat je de golvingen, die nodig zijn in platte positie, kon herkennen in de voet wanneer hij vertikaal staat.

Sowieso lijkt het wel vernuftig ontworpen en alvast een pluspunt dat we geen afzonderlijke voet moeten kopen voor vertikaal. Want als ik die eerste foto's zie, vind ik hem toch ook echt wel afschuwelijk in platte positie. Met die verwijdende platen, klopt het plaatje totaal niet als je hem plat legt.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 19-09-2020 10:31 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:23:
[...]

Kwantiteit > kwaliteit schijnbaar.
Hup optimaliseren die bende ! >:)
Het is allemaal weer gebaseerd op niets. Spiderman met uitbreidingen is 71.15GB en gaat nu 55 worden?

[ Voor 39% gewijzigd door Kenny_026 op 19-09-2020 10:50 ]

• Anton.net
Niet slecht bedoeld maar ik vind het serieus 1 van de lelijkste consoles die ik ooit heb gezien :+

Bij mij komt ie open op de tv kast. Durf hem echt niet verticaal te zetten, ooit gaat iemand daar eens tegenlopen...

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:46
Liggend ziet de disc versie er wel een stuk beter uit dan de digital imo

• Twixie
Alexknl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:37:
Liggend ziet de disc versie er wel een stuk beter uit dan de digital imo
Ik zou eerder zeggen dat de disc versie liggend er beter uitziet dan staand, gewoon door die assymetrie. Ben wel voor de disk-versie gegaan, maar ik vind eigenlijk enkel de DE in vertikale positie mooi.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-01 23:57
Gelukkig kan ik hem gewoon in de kast zetten achter een schuifdeur zetten, foeilelijk.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-01 15:41
Kenny_026 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:32:
[...]

Zwijgen kan soms ook een optie zijn. Er was kritiek op het idee dat alleen ultimate kopers de opgepoetste ps4 versie zouden krijgen en wat doen ze? Juist, alle eigenaren van de ps4 krijgen gratis de opgepoetste versie. Dus wat zeg je nu eigenlijk?

Het is allemaal weer gebaseerd op niets. Spiderman met uitbreidingen is 71.15GB en gaat nu 55 worden?
Linkje dat PS4 spider-man eigenaren de remaster krijgen? Heb ik nog niet gezien namelijk. Lijkt echt een betaalde upgrade te zijn. Ofwel de Miles Morales Ultimate editie of op Twitter hadden ze het over een losse upgrade waar later meer info over komt.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Anton.net schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:33:
Niet slecht bedoeld maar ik vind het serieus 1 van de lelijkste consoles die ik ooit heb gezien :+

Bij mij komt ie open op de tv kast. Durf hem echt niet verticaal te zetten, ooit gaat iemand daar eens tegenlopen...
Beetje dubbelzijdige tape eronder. :P Heb zelf nog plakkers liggen waar je iets met een gewicht tot 2 kg aan de muur kunt hangen, dan blijft die welnovereind staan hoor.
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:38:
[...]

Ik zou eerder zeggen dat de disc versie liggend er beter uitziet dan staand, gewoon door die assymetrie. Ben wel voor de disk-versie gegaan, maar ik vind eigenlijk enkel de DE in vertikale positie mooi.
Lol, precies dit! :D _O-

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:46
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:38:
[...]

Klopt inderdaad, gelukkig kan ik mijn PS5 tegen een witte muur aanzetten aan de rechter zijkant. Dan valt die disc drive ook al een stuk minder op aangezien die iets naar achteren gebogen is.

• MoldyInko
Ik kan het hele verhaal van een staande vagina eigenlijk niet meer ontzien.
En in een liggende positie. Idk... lepeltje lepeltje? :+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SgtCaffran schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:38:
[...]

Linkje dat PS4 spider-man eigenaren de remaster krijgen? Heb ik nog niet gezien namelijk. Lijkt echt een betaalde upgrade te zijn. Ofwel de Miles Morales Ultimate editie of op Twitter hadden ze het over een losse upgrade waar later meer info over komt.
[Twitter: https://twitter.com/insomaniacgames/status/1306992413811052545?s=21]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik vraag me af hoe de Base stand gaat werken als je de PS5 verticaal wil hebben, ik zie op de achterkant geen punten waar je hem aan vast zou kunnen zetten, zouden er dan magneetjes in zitten ofzo?

Dit is de disc versie met de achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pQMmoyh8DnQ9e7EEs2vkiSyAAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CRlyV6LLoWqWWUUgyz3lB7Zg.png?f=user_large

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 20:12
Je weet dat het een parodie account is van Insomaniac?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
You got rickrolled :P

Kijk eens goed naar de Twitter handle.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50

Edd

Ik zou nog eens heel goed naar het Twitter-handle kijken.. Er staat een a teveel ;)

-

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Edd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:46:
[...]

Ik zou nog eens heel goed naar het Twitter-handle kijken.. Er staat een a teveel ;)
7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Ik ga terug naar bed

• Mesque
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Mesque op 19-09-2020 10:55 ]

• Twixie
Kalder schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:44:
Ik vraag me af hoe de Base stand gaat werken als je de PS5 verticaal wil hebben, ik zie op de achterkant geen punten waar je hem aan vast zou kunnen zetten, zouden er dan magneetjes in zitten ofzo?
Kijk eens naar de twitter-foto's die @bram1984 gepost heeft.
Onderaan is de console breder aan de achterkant dan aan de voorkant. Dat wil zeggen dat je hem in de voet van achter naar de voor schuift tot hij in de voet klemt. Op de moment kun je de lipjes aan de achterkant in het rooster langs achter klikken. Daardoor kan de console nu ook niet meer naar achteren, en zit hij dus helemaal vast op de voet, althans qua voor/achter beweging.
EDIT: nog eens gekeken, en ik denk dat die 2 lipjes achteraan ook effectief in de achterkant zullen klikken en vastzitten. Idem voor de horizontale stand, waar hij dan ergens hoger (bekeken in vertikale stand) zal inklikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 19-09-2020 10:55 ]

• bram1984
Mesque schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:52:
[...]

Fake account, dat kun je zelf toch ook even dubbelcheck voordat je het deelt.
Viel mij ook niet meteen op hoor. Zag wel meer fake accounts afgelopen dagen. Hoop onzekere mensen.

• Twixie
Het is overigens ook wel enorm lelijk hoe in horizontale stand, die productsticker aan de linkerkant zit. In vertikale stand zit die aan de onderkant en zie je die niet, maar horizontaal is het echt geen zicht. Ding is dus echt gewoon wel gedesigned om vertikaal te zetten (in tegenstelling tot de vorige consoles). Dit je overigens ook aan het PS-logo... Waar is de tijd dat je het logo nog een kwartslag kon draaien :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 19-09-2020 11:00 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:57
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:53:
[...]

Kijk eens naar de twitter-foto's die @bram1984 gepost heeft.
Onderaan is de console breder aan de achterkant dan aan de voorkant. Dat wil zeggen dat je hem in de voet van achter naar de voor schuift tot hij in de voet klemt. Op de moment kun je de lipjes aan de achterkant in het rooster langs achter klikken. Daardoor kan de console nu ook niet meer naar achteren, en zit hij dus helemaal vast op de voet, althans qua voor/achter beweging.
EDIT: nog eens gekeken, en ik denk dat die 2 lipjes achteraan ook effectief in de achterkant zullen klikken en vastzitten. Idem voor de horizontale stand, waar hij dan ergens hoger (bekeken in vertikale stand) zal inklikken.
Niet dat je de ps5 heel vaak zult wisselen van positie, maar die 2 haakjes lijken me een kwetsbaar onderdeel van de voet. Ik hoop voor een hoop mensen dat die voet los verkocht gaat worden :+

• Mesque
Is Miles Morales ultimate edition al ergens te reserveren? Ik kan hem nergens vinden.

• Twixie
lolgast schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:00:
[...]
Niet dat je de ps5 heel vaak zult wisselen van positie, maar die 2 haakjes lijken me een kwetsbaar onderdeel van de voet. Ik hoop voor een hoop mensen dat die voet los verkocht gaat worden :+
Inderdaad, of wat ik me ook afvroeg : hoeveel gaat de onderste witte plaat bekrast worden wanneer je hem in horizontale positie gebruikt.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mesque schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:01:
Is Miles Morales ultimate edition al ergens te reserveren? Ik kan hem nergens vinden.
Jazeker, bij Insomaniac games!

• giantgiantus
Mesque schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:01:
Nedgame heeft hem.

• Mesque
Thanks, heb je een linkje? Ik kan alleen deze vinden en dat is geen ultimate geloof ik? https://www.nedgame.nl/pl...miles-morales/3221947056/

• giantgiantus

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:36
Is er iets gezegd dat Gran Turismo is uitgesteld tot 2021? Op bol.com zie ik dat je GT7 kan reserveren voor 31-12-2021. Van die 31-12 ga ik ervan uit dat het gewoon een random datum is, maar had verwacht dat er 2020 zou bijstaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8zGPcYF5NgBlkFaAZHtjTJVjBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7HHEpI0usi86aALIjp6abwP.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Laatst online: 12:38
AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:18:
Is er iets gezegd dat Gran Turismo is uitgesteld tot 2021? Op bol.com zie ik dat je GT7 kan reserveren voor 31-12-2021. Van die 31-12 ga ik ervan uit dat het gewoon een random datum is, maar had verwacht dat er 2020 zou bijstaan.[Afbeelding]
Bol.com heeft alle placeholders op 2021 staan. Maar is er voor GT7 gezegd dat die in 2020 zou komen dan?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• sverzijl
  • Laatst online: 13:03
Raem schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:22:
[...]

Bol.com heeft alle placeholders op 2021 staan. Maar is er voor GT7 gezegd dat die in 2020 zou komen dan?
Nee, hier is nog niets over gezegd. Ga er maar niet vanuit dat GT7 nog in 2020 beschikbaar zal zijn.

• AppleFan2007
Raem schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:22:
[...]

Voor zover ik weet is er niets gezegd over 2020, ik dacht/hoopte altijd dat het in 2020 zou uitkomen.
Daarmee dat ik me afvroeg of het werkelijk in 2021 zou uitkomen.
Maar goed om te weten dat het gewoon een random datum is.
sverzijl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:23:
[...]

Nee, hier is nog niets over gezegd. Ga er maar niet vanuit dat GT7 nog in 2020 beschikbaar zal zijn.
ik vrees ervoor dat het eerder 2021 zal zijn. Maar laten we hopen op het beste.🤞

• AppleFan2007
Dubbele opmerking gepost.

[ Voor 92% gewijzigd door AppleFan2007 op 19-09-2020 11:28 ]

• sverzijl
AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:27:
[...]

Inderdaad, ik vrees ervoor dat het ook eerder 2021 zal zijn. Maar laten we hopen op het beste.🤞
Is mijn voornaamste reden voor PS5 nu ik weet dat m'n Fanatec spul ook zal werken op PS5, maar zal me ook wel wat vermaken met wat andere titels dan GT7.

• Raem
  • Laatst online: 12:38
AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:27:
[...]

Voor zover ik weet is er niets gezegd over 2020, ik dacht/hoopte altijd dat het in 2020 zou uitkomen.
Daarmee dat ik me afvroeg of het werkelijk in 2021 zou uitkomen.
Maar goed om te weten dat het gewoon een random datum is.
In dat geval is die dus ook niet uitgesteld. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• AppleFan2007
sverzijl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:29:
[...]

Is mijn voornaamste reden voor PS5 nu ik weet dat m'n Fanatec spul ook zal werken op PS5, maar zal me ook wel wat vermaken met wat andere titels dan GT7.
Bij mij is GT7 ook de voornaamste reden voor de PS5, maar gaandeweg zijn er meer titels waarvan ik denk dat ik ze mij zullen interesseren.
Ik denk bijvoorbeeld aan watchdogs legioen en TLOU2 wil ik ook wel nog spelen.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:38
Iemand enig idee waarom de playstation 5 koptelefoon van €99 naar €52 is gezakt?

• AppleFan2007
DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:43:
Iemand enig idee waarom de playstation 5 koptelefoon van €99 naar €52 is gezakt?
Huh, waar?? Direct kopen zou ik zeggen.

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-01 19:42
DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:43:
Verkoper heeft geen recensies en levert al in september? Ik zou er voorzichtig mee zijn.

• DoubleDutch
Is op Bol.com maar word geleverd door Ben Products, is dit betrouwbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0gvwk4C9CuKyIdmz5-g7HjFKEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XESttSSnEyMnPluLLr0YGroP.jpg?f=fotoalbum_large

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Lekker laten liggen zou ik zeggen ;)

• Twixie
De kans dat je die voor die prijs krijgt, lijkt me 0.0. Maar ja, het is op bol.com dus wel enige bescherming, maar ik gok dus gewoon op in het beste geval vanzelf je geld terug.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 15:25
Als je gezeik wilt dan kopen he.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 14:44
Op 1 foto lijkt die wel 50cm lang. Hoop niet dat dat waar is. De afmeting op de Sony site (39cm) is zonder de uitstekende vinnen en als de console ook nog een beetje "scheef" is kan dit ook zorgen voor wat extra lengte.

• DoubleDutch
Ondanks dat het op bol.com staat voelt het niet goed voor dat geld, 1/2 goedkoper. 🤔

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:57
Je kunt kiezen voor achteraf betalen. Dat is wel bijzonder als ze makkelijk willen verdienen. Want dan verdienen ze niets :/

• sverzijl
DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:47:
Is op Bol.com maar word geleverd door Ben Products, is dit betrouwbaar.

[Afbeelding]
Zal wel de zoveelste Ali Express reseller zijn op bol.com :) Koopt een headset op Ali voor 10 euro en verkoopt deze voor 52 euro en ook nog eens als zijnde de Pulse 3D en eerder leverbaar dan Sony zelf ze levert.
DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:52:
Ondanks dat het op bol.com staat voelt het niet goed voor dat geld, 1/2 goedkoper. 🤔
Zegt tegenwoordig niets meer met al die zolderkamer-resellers.

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 19-09-2020 12:00 ]

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
lolgast schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:54:
Je kunt kiezen voor achteraf betalen. Dat is wel bijzonder als ze makkelijk willen verdienen. Want dan verdienen ze niets :/
Ik heb 'm besteld met achteraf betalen.

Weet wel 100% zeker dat het fout of nep is, maar mijn nieuwsgierigheid wint.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• DoubleDutch
alionfire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:01:
[...]

Ik ook, heb hem besteld met achteraf betalen, is intussen weer gezakt met €1. 😂
Zie wel of die komt.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50
De stand inbegrepen in de box btw? Zal wel niet..

• Anton.net
BigF25 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:
Zit erbij ja

• DoubleDutch
Zo te zien wel.

PS5 box contents and model numbers revealed by Hong Kong distributor

PlayStation 5 Console/PlayStation 5 Digital Edition Console.
Wireless controller.
825GB SSD.
Base.
HDMI cable.
AC power cord.
USB cable.
Instruction manual.

• Twixie
Huh? Waarom zou dat niet ? Want zowel plat als vertikaal is een stand onontbeerlijk, dus ja, die zit gewoon mee in de doos.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:22:
[...]

Huh? Waarom zou dat niet ? Want zowel plat als vertikaal is een stand onontbeerlijk, dus ja, die zit gewoon mee in de doos.
Bij de vroegere consoles vrijwel altijd een separate accessoire geweest vandaar

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-01 20:03

OzzieMann

PSN: OzzieMann

DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:03:
[...]

Ik ook, heb hem besteld met achteraf betalen, is intussen weer gezakt met €1. 😂
Zie wel of die komt.
Kan jouw resultaat niet eens reproduceren. Had het voor de gein ook wel willen proberen.

https://untappd.com/user/OzzBier

• alionfire
alionfire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:01:
[...]

Krijg net een mail dat 'ie meegegeven is aan de bezorgdienst. Ben benieuwd wat voor gedrocht binnenkomt :')

• Twixie
BigF25 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:29:
[...]

Bij de vroegere consoles vrijwel altijd een separate accessoire geweest vandaar
Laat de 'vrijwel' maar weg :), maar die consoles konden gewoon plat gelegd worden zonder dat een base nodig was, wat nu niet meer het geval is.

• DoubleDutch
OzzieMann schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:34:
[...]

Kan jouw resultaat niet eens reproduceren. Had het voor de gein ook wel willen proberen.
Staat nu ind op uitverkocht. 🤔

• sverzijl
alionfire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:38:
[...]

Krijg net een mail dat 'ie meegegeven is aan de bezorgdienst. Ben benieuwd wat voor gedrocht binnenkomt :')
Haha ben ook heel benieuwd wat het Ali express part number zal zijn:)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:52
Ongetwijfeld al tig keer besproken hier, maar jeetje wat ziet die Demon's Souls er toch ongelooflijk goed uit zeg. Ik zat nog eens die gameplay te bekijken, en blijkbaar draait dat ook nog eens op 60fps met die graphics. Die density, detail, soepelheid, belichting, effecten, dit is een echte next-gen showcase launch game. Hoe zal die nieuwe GoW er dan wel niet uitzien...

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:50
Nog een vraagje voor de experts over grootte van games. Zou het zo kunnen zijn dat aangezien de PS5 *ooit* 8K gaat ondersteunen in games (ahem) dat devs daar nu al rekening mee (moeten) houden door bijv menu assets etc al in 8K op de schijf/download te zetten? Ik werd echt niet goed van de download/uitpak/installeer tijden van de huidige generatie. Uiteraard kan je download en installatie in slaapmodus doen etc etc maar dan nog.

• alionfire
Trishul schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:57:
Ongetwijfeld al tig keer besproken hier, maar jeetje wat ziet die Demon's Souls er toch ongelooflijk goed uit zeg. Ik zat nog eens die gameplay te bekijken, en blijkbaar draait dat ook nog eens op 60fps met die graphics. Die density, detail, soepelheid, belichting, effecten, dit is een echte next-gen showcase launch game. Hoe zal die nieuwe GoW er dan wel niet uitzien...
Yup, native 4K. Geanalyseerd door Digital Foundry: YouTube: Demon's Souls Remake: PS5 vs PS3 Tech Breakdown - A Remake Worth Wai...

Zeker een prachtig spel, heb alleen nooit dit soort games gespeeld dus ben benieuwd :P

• DoubleDutch
sverzijl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:52:
[...]

Haha ben ook heel benieuwd wat het Ali express part number zal zijn:)
Hier is hij ook onderweg. 😂

• Anton.net
alionfire schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:00:
[...]
Yup, native 4K. Geanalyseerd door Digital Foundry: YouTube: Demon's Souls Remake: PS5 vs PS3 Tech Breakdown - A Remake Worth Wai...

Zeker een prachtig spel, heb alleen nooit dit soort games gespeeld dus ben benieuwd :P
Maar die footage is wel 30fps. Je gaat waarschijnlijk moeten kiezen tussen native 4K of 60fps.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Granaatappel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:07:
Misschien iets heel doms maar ben momenteel op vakantie en niet super goed verdiept in de PS5 maar een vriend kwam met het verhaal; dat je een account van iemand als primair account kan instellen en als je dat contra doet kan je alles van elkaar downloaden en spelen? Zou mij een beetje te mooi om waar te zijn als dat zo is.

Jullie weten vast het antwoord hierop.
Op de PS4 werkt dat nu inderdaad zo. Uiteraard weet niemand hier met zekerheid te zeggen dat dit ook op de exact dezelfde manier gaat werken op de PS5. Deze mogelijkheid is gemaakt voor families die meer dan 1 console thuis hebben staan ze zullen zeker iets soortgelijks in de PS5 hebben maar kan op een andere manier zijn natuurlijk...

• alionfire
Anton.net schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:04:
[...]

Maar die footage is wel 30fps. Je gaat waarschijnlijk moeten kiezen tussen native 4K of 60fps.
De video op YouTube is 4K@60FPS, dus dat zet wel te denken: YouTube: Demon's Souls - Gameplay Trailer | PS5

Ik verwacht dat er een performance mode komt. Lager fps en mooiere graphics en vice versa.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 15:25
Hoelang is die hdmi kabel eigenlijk...moet nieuwe bestellen als die korter is dan 1.50m

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 19:17
Gusev schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:58:
Zou het zo kunnen zijn dat aangezien de PS5 *ooit* 8K gaat ondersteunen in games (ahem) dat devs daar nu al rekening mee (moeten) houden door bijv menu assets etc al in 8K op de schijf/download te zetten?
8K is gewoon een loze belofte voor alle next-gen consoles. Een Pong-kloon of Tetris wil vast wel lukken. Zwaardere games (over een paar jaar) zullen het al moeilijk genoeg krijgen om full/real 4K@120fps stabiel te laten draaien.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ps5 op launch, Cyberpunk er in en de rest van de winter zit ik gebakken _/-\o_ :9~

GamiQ, de game notes app met game maps!

• DoubleDutch
-SaveMe- schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:24:
Ps5 op launch, Cyberpunk er in en de rest van de winter zit ik gebakken _/-\o_ :9~
Hier ook, word de enige game die ik op release ga halen, tegen de tijd dat ik er klaar mee ben zit er genoeg op marktplaats om te spelen. 😋
Pagina: 1 ... 174 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden