• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
Nice, maar Cyberpunk ga ik lekker op de pc spelen. Die game zag er zo vet uit in combinatie met de 3090. Must-have.

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:36:
[...]

Bij een tv van 300? Of wat bedoel je?
Dat ga je zeker niet krijgen bij een tv van 300 euro. Maar dat zijn specs die je wel minimaal wilt hebben.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 12:57
😄👍

[ Voor 100% gewijzigd door k1978 op 18-09-2020 20:22 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
MoldyInko schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:07:
Ik snap niet zo goed de methodiek achter de upgrade patches?

Als ik een Playstation 5 koop dan moet het toch geen probleem zijn om Playstation 4 games te spelen? Ik heb namelijk veel in te halen. En hier wil ik ook mee beginnen zonder gelijk steeds 79,99 per game af te moeten tikken.

Or am i missing something...
Dat is het ook niet, maar je wilt dan
een game die gebruik maakt van de nieuwe hardware, niet een ps4 game. Daar heb je geen nieuwe console voor nodig.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:21:
[...]

Dat ga je zeker niet krijgen bij een tv van 300 euro. Maar dat zijn specs die je wel minimaal wilt hebben.
Nou nou minimaal.

Als je budget €300,- is of iets meer dan kan je prima uit de voeten met minder dan HDMI 2,1 - 120 Hz en 1000 Nits natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Denken jullie dat de XBox-X beter verkrijgbaar zal zijn dan de PS 5? Ik ben niet echt een hardcore gamer en qua grafische pracht ontloopt het elkaar niet zo veel op een 4K OLED paneel lijkt me (Ori vond ik best aardig, tijdje gespeeld op PC).

Wel benieuwd welke console stiller is. Mn huidige PS4 Pro vind ik te luidruchtig en ik begrijp dat van de huidige generatie de X box stiller is.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Het schijnt ook dat Sony veel geld heeft uitgeven aan de koeling van de PS5 ;)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:27:
Denken jullie dat de XBox-X beter verkrijgbaar zal zijn dan de PS 5? Ik ben niet echt een hardcore gamer en qua grafische pracht ontloopt het elkaar niet zo veel op een 4K OLED paneel lijkt me (Ori vond ik best aardig, tijdje gespeeld op PC).

Wel benieuwd welke console stiller is. Mn huidige PS4 Pro vind ik te luidruchtig en ik begrijp dat van de huidige generatie de X box stiller is.
Ik denk het niet. Ook voor de Xbox geld dat er meer gegadigden zijn dan exemplaren. Maar een poging wagen kan geen kwaad. :Y

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

justifire

Shut up and squat !!

RubenSaurus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:29:
80 mm blijft 80 mm ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Eigenlijk moet je dus geduldig zijn en de reviews afwachten ;)

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 14:56

De onverwacht hoge geluidsontwikkeling bij zeer CPU/GPU-intensieve games was de hoofdreden voor PS5-ontwerper Mark Cerny om de CPU in de PS5 dusdanig te maken dat dit niet meer kon voorkomen. Hij geeft zelfs toe dat ze bij de PS4 hier gefaald hebben en dat dit ontwerp dat probleem oplost.

YouTube: The Road to PS5

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:21:
[...]

Duhhh, hier de C9 staan. Dus dat komt goed.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ding is zo groot kan gewoon passief gekoelt worden :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Als ze hun patent echt hebben gebruikt dan ga je hem denk ik minder horen.

The newest PS5 patent shows that the new consoles will not rely on fans for its cooldown system, which tends to get loud when the system has been in use for some time and interrupt an immersive gameplay experience. With this patent, it appears that liquid metal will be used to cool down the next gen console.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Zeker weten, maar kijk vooral naar welke exclusives je interessant vindt (ook van de huidige generatie). En wat je vrienden hebben als je online gaat.

• DoubleDutch
Als je eigenlijk na gaat zijn er heel veel mensen (waaronder ik) die gewoon even €399+ €499+ neer hebben getikt voor een preorder van een apparaat zonder te weten hoe die er in het echt uit ziet kwa grote, hoeveel lawaai die maakt, hoe de controller in de hand ligt,hoe de headset zit en of het geluid wel goed is, wat de afstandsbediening doet. 🤔

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

justifire

Shut up and squat !!

DoubleDutch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:07:
[...]

Als ze hun patent echt hebben gebruikt dan ga je hem denk ik minder horen.

The newest PS5 patent shows that the new consoles will not rely on fans for its cooldown system, which tends to get loud when the system has been in use for some time and interrupt an immersive gameplay experience. With this patent, it appears that liquid metal will be used to cool down the next gen console.
Ik ben benieuwd.
Zonder luchtstroom lijkt het mij lastig koelen, dus zullen ze toch één of meer ventilatoren moeten plaatsen.
Maar misschien is de PS5 wel volledig passief gekoeld, een tear-down zou toch wel leuk zijn :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• bram1984
Zo Cyberpunk is wel opgeknapt zeg. Ze zullen wel een bak RTX3090's hebben ontvangen daar. Melee combat lijkt ook verbeterd. Ben benieuwd hoe de PS5 versie er volgend jaar uitziet.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

DoubleDutch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:19:
Als je eigenlijk na gaat zijn er heel veel mensen (waaronder ik) die gewoon even €399+ €499+ neer hebben getikt voor een preorder van een apparaat zonder te weten hoe die er in het echt uit ziet kwa grote, hoeveel lawaai die maakt, hoe de controller in de hand ligt,hoe de headset zit en of het geluid wel goed is, wat de afstandsbediening doet. 🤔
Ik heb er niet eens over nagedacht. Moest het gewoon hebben.
De kracht van (gecreëerde?) schaarste.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

OzzieMann schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:33:
[...]

Ik heb er niet eens over nagedacht. Moest het gewoon hebben.
De kracht van (gecreëerde?) schaarste.
Eerder de kracht van groepsdruk :P

-

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hahaha. Tsja we zijn allemaal gek gemaakt door de hype. En ook door de strategie dat er grote tekorten zijn ;). En wij als gekken allemaal go, go go! en huppa besteld 8)7

In 1 minuut, heel snel next, next, next drukken en bestelling plaatsen, afrekenen, en pre-ordered.

Ik denk dat het niet komt doordat we overtuigd zijn door de presentaties. We hebben gewoon vertrouwen dat de PS5 goed uit gaat pakken, en zeker na ervaring van de vorige generaties. En tsja, op het moment dat voorraad zo beperkt is, dan willen we zeker niet wachten tot volgend jaar. Vervolgens gaan we dan als gekken F5-en op een website, en zo snel mogelijk 399-499 in 1 minuut uitgeven, zonder het apparaat maar ooit gezien te hebben in het echt _O-

Stel nou dat er genoeg voorraad is vanaf 19 november. Dan denk ik dat iedereen een compleet andere houding aanneemt. Dan hebben we zoiets van, we kijken wel op 19 november hoe het is. Misschien eerst reviews lezen? In de winkel rustig bekijken etc.

Dat is voor Sony zeker geen handige strategie, en krijg je dus deze pre-order madness _O-.

En dan zie je ineens Tweakers van, GO GO GO! En 50 berichten van besteld. Ja dan ga jij dus de bestelling plaatsen :+

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 18-09-2020 21:36 ]

• bram1984
Zit voor mij niet veel tussen wat ik nog niet gespeeld heb, maar voor nieuwkomers is dit wel een banger incentive hoor, als je PS Plus neemt. En dit dan ook nog eens bovenop die dikke lijst met launch exclusives. Als je dit naast de PS4 launch legt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RPWTLB6/7735-FD50-120-C-49-AC-A4-C0-0-E0-E02-A948-FA.jpg

• OzzieMann

OzzieMann

Edd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:35:
[...]

Eerder de kracht van groepsdruk :P
Ja kan ook.
Bij mij werd me laatst medegedeeld dat de ps4pro wel erg hard blaast en of ik daar niet wat aan kon doen. Dus daar ben ik braaf meteen mee aan de slag gegaan door een ps5 te bestellen.
Die nieuwe bank komt volgend jaar wel een keer.

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
OzzieMann schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:44:
[...]

Ja kan ook.
Bij mij werd me laatst medegedeeld dat de ps4pro wel erg hard blaast en of ik daar niet wat aan kon doen. Dus daar ben ik braaf meteen mee aan de slag gegaan door een ps5 te bestellen.
Die nieuwe bank komt volgend jaar wel een keer.
Game je nu op bierkratjes Ozzie? :D

Nederlandse PS5 clan / 30+

• OzzieMann

OzzieMann

The Outlaw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:45:
[...]

Game je nu op bierkratjes Ozzie? :D
Nee in Japanse houding. Goed voor de doorbloeding.

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
OzzieMann schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:46:
[...]

Nee in Japanse houding. Goed voor de doorbloeding.
Ik zie het zo voor me, ik verdenk je ervan dat je er al zo bijzat bij de potjes Rocket League :+

Nederlandse PS5 clan / 30+

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:41:
Zit voor mij niet veel tussen wat ik nog niet gespeeld heb, maar voor nieuwkomers is dit wel een banger incentive hoor, als je PS Plus neemt. En dit dan ook nog eens bovenop die dikke lijst met launch exclusives. Als je dit naast de PS4 launch legt.

[Afbeelding]
Ik daar in tegen heb uit dat lijstje maar één spel van gespeeld. Word dus een lekkere launch voor mij!

• DoubleDutch
Hahaha ben dus gelukkig niet de enige gekke die dacht go go go, ben in de afgelopen dagen na de preorder vaak als gek bestempeld om even €499+ te hebben betaald voor iets wat eigenlijk nog lucht is. 🤣
Maar het geeft ook wel stiekem en fijn gevoel dat ik bij de gelukkige zit die het is gelukt om even een preorder te plaatsen bij Bol binnen de 20 min. 🥳

Misschien krijgen we wel zoiets opgestuurd.
https://youtu.be/RpFTzQMyqOg

[ Voor 10% gewijzigd door DoubleDutch op 18-09-2020 21:58 ]

• laugh
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:49:
Hahaha ben dus gelukkig niet de enige gekke die dacht go go go, ben in de afgelopen dagen na de preorder vaak als gek bestempeld om even €499+ te hebben betaald voor iets wat eigenlijk nog lucht is. 🤣
Maar het geeft ook wel stiekem en fijn gevoel dat ik bij de gelukkige zit die het is gelukt om even een preorder te plaatsen bij Bol binnen de 20 min. 🥳
Ik ook hier van "jullie zijn allemaal gek". Maarja weet je in deze tijd hebben we dan ook weer iets om erop te verheugen. Sombere tijden. Ik moet ook continu thuis zitten. En dan heb je dan toch wel een leuk gevoel dat je je pre-order hebt, en over maanden een nieuwe spelcomputer in handen hebt om mee te spelen :9

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-01 13:11

[Afbeelding]
Indrukwekkende lijst. Wat ik mij afvraag over PS Plus: als je extra korting krijgt op games door PS Plus, dan blijven ze wel in je bezit als PS Plus-abbo afloopt?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
X-GeaR schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:03:
[...]

Indrukwekkende lijst. Wat ik mij afvraag over PS Plus: als je extra korting krijgt op games door PS Plus, dan blijven ze wel in je bezit als PS Plus-abbo afloopt?
Gratis games niet maar wat je gekocht hebt heb je nou eenmaal gekocht.

• DoubleDutch
De PS5 is trouwens voor de verjaardag van mijn zoontje.
Denk dat ik er mij meer op verheug dan hij.🤫

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

[Afbeelding]
Voor mij Bloodborne, Days Gone, Fallout 4 en Persona 5. Vooral die laatste ben ik heel benieuwd naar. Die zou ik nooit zo kopen.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online

[Afbeelding]
Als je hier nog niks van gespeeld hebt dan hoef je minimaal een jaar geen andere games te kopen. Damn dat is wel een indrukwekkende lijst zeg! Jammer dat ik het meeste al gespeeld heb :+

• spijkerhoofd
laugh schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:36:
[...]

Hahaha. Tsja we zijn allemaal gek gemaakt door de hype. En ook door de strategie dat er grote tekorten zijn ;). En wij als gekken allemaal go, go go! en huppa besteld 8)7
Ik denk dat de Corona hier debet aan is. De meeste mensen hebben extra kunnen sparen dit jaar wegens een gebrek aan horeca en uitjes begin dit jaar, en extra kunnen sparen wegens gebrek aan vakantie. Dus voor veel mensen is next gen console misschien wel het hoogtepunt van het jaar en worden ze gek gemaakt en gehyped door gebrek aan actie dit jaar.

In dit opzicht kon de consoles niet met een beter tijdstip komen zegmaar. :+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maar wat me opvalt is dat het hier erg stil blijft rondom Hogwards. Damn wat zag dat er tof uit zeg. Ben wel hyped op basis van de trailer.

• spijkerhoofd
DoubleDutch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:07:
De PS5 is trouwens voor de verjaardag van mijn zoontje.
Denk dat ik er mij meer op verheug dan hij.🤫
Als het een cadeautje is dan weet hij niet dat hij die krijgt :+

• DoubleDutch
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:12:
[...]

Als het een cadeautje is dan weet hij niet dat hij die krijgt :+
Dat weet hij ook nog niet. 🤫
Wel met hem er over gehad, maar de PS4 is nog steeds prima.

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleDutch op 18-09-2020 22:17 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kenny_026 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:11:
Maar wat me opvalt is dat het hier erg stil blijft rondom Hogwards.
Beter zoeken joh :+

[PS5] Het pre-release kroeg topic

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Maar wat me opvalt is dat het hier erg stil blijft rondom Hogwards. Damn wat zag dat er tof uit zeg. Ben wel hyped op basis van de trailer.
Echt vet ja, dochters net boek 1 voorgelezen. Ik hoop dat de game geschikt is voor ze om ieder geval mee te kijken.

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
Kenny_026 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:09:
[...]

Voor mij Bloodborne, Days Gone, Fallout 4 en Persona 5. Vooral die laatste ben ik heel benieuwd naar. Die zou ik nooit zo kopen.
Je moet echt Persona 5 spelen. Het is een kunstwerk qua graphics maar helemaal qua stijl, de unieke sfeer druipt van het scherm. Echt een unieke game waarvan je zeker weet dat je zou balen als je het niet gespeeld zou hebben, eenmaal uitgespeeld.
En neem gewoon even de tijd, geef niet gelijk op als het even tegen zit, je gaat echt op een avontuur.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:31
Ja ik vond het stiekem ook best vet.. is dat een launch titel? Zal wel niet..

psn: HertogJack

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-01 11:30
Uit dat lijstje heb ik er 13 van de 18 uitgespeeld. :+
De rest heb ik ook allemaal kort gespeeld, enkel Mortal Kombat X niet.
Denk dat de helft ongeveer ook al in ps+ zelf heeft gezeten.

Maar idd, is meer gericht op nieuwkomers

• Edd
  • Nu online

Edd

HertogJack schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:20:
[...]

Ja ik vond het stiekem ook best vet.. is dat een launch titel? Zal wel niet..
Uit de faq van Hogwarts Legacy
Q: When does Hogwarts Legacy release?
A: Hogwarts Legacy will release in 2021.

Het was dan ook een eerste trailer.

-

• spijkerhoofd
Erapaz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:18:
[...]

Echt vet ja, dochters net boek 1 voorgelezen. Ik hoop dat de game geschikt is voor ze om ieder geval mee te kijken.
Ik weet niet hoe oud je dochters zijn, maar de trailer zag er uit als de laatste films. Niet voor hele jonge kinderen dus...

• DoubleDutch
Trailer zag er ind erg mooi uit.
Maar weet niet wat ik van het spel moet vinden, moet echt eerst wat gameplay zien.

https://youtu.be/rQfRGDivqVU

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Sony doet wel heel geheimzinnig over de UI.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:32:
Vind het ook wel leuk om zelf te ontdekken straks eigenlijk. Maar dan zou ik weg moeten blijven bij dit soort fora haha

• DoubleDutch
Had begrepen dat ze binnenkort iets meer over de UI gaan laten zien.

Hier krijg ik een beetje een Battlefield gevoel bij. 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3o2lHj05rhYBF91LGBsaDjKLW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6pp1NcJQNWj6qHObtgSgOvxY.png?f=fotoalbum_large

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ben bang dat ie met maar 10TF erg traag en stroperig gaat aanvoelen

• DoubleDutch
Kenny_026 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:49:
[...]

Weet nog dat je de overstap maakte van de PS3 naar de PS4 dat je dacht wat een verademing hoe snel alles is, snelle UI laden van de games.
Na een paar jaar dacht ik wat is alles toch verschrikkelijk traag op de PS4, tijdje geleden even de PS3 van mijn neefje opgestart en dan zie je pas hoe veel beter de PS4 is, dit verwacht ik van de PS5 ook zeker helemaal met de nieuwe ssd,verwacht echt een WAUW effect. 🤤

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
[...]

Achja ze hebben games te laten zien dan kan de GUI wel wachten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:58:
[...]

Achja ze hebben games te laten zien dan kan de GUI wel wachten.
Gek genoeg kijk ik altijd uit naar die dingen. Voor de graphics geloof ik het altijd wel met games.

Ik hoop op wat meer flexibiliteit en customization options in het menu.

Als ze voice goed voor elkaar krijgen via de controller zou dat ook een dikke plus zijn.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:57:
[...]

Weet nog dat je de overstap maakte van de PS3 naar de PS4 dat je dacht wat een verademing hoe snel alles is, snelle UI laden van de games.
Na een paar jaar dacht ik wat is alles toch verschrikkelijk traag op de PS4, tijdje geleden even de PS3 van mijn neefje opgestart en dan zie je pas hoe veel beter de PS4 is, dit verwacht ik van de PS5 ook zeker helemaal met de nieuwe ssd,verwacht echt een WAUW effect. 🤤
Heb het menu van de PS4 echt nooit snel gevonden...

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 14:56
[...]

Zou je een PC met een moderne octacore 3.5 Ghz AMD processor, een 10TF RDNA 2-videokaart, 16 GB GDR6 RAM plus een PCIE 4.0 SSD traag noemen? Nee, zo'n ding is bloedje snel. En een console met die specs die niet de ballast van een volledig OS hoeft te torsen, is nog sneller.

Voor 500 euro heb je echt een bloedsnelle console naar huidige maatstaven.

• DoubleDutch
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:04:
[...]

Heb het menu van de PS4 echt nooit snel gevonden...
Wel als je de overstap maakte van de PS3 naar de PS4, daarna voelde het inderdaad gewoon weer als poep.
Denk echt dat het met de PS5 en de snelle ssd verleden tijd is.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 10:10
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:27:
[...]

300 euro voor een 4k scherm. Ik weet niet of je daar heel blij van wordt met gamen...
4k kwaliteit is 4k kwaliteit lijkt mij?

nothing stops this train

Verwijderd

Kol Nedra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:29:
[...]

Het aantal pixels zegt niet zoveel over de kwaliteit van het scherm ;)

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 01:13
[...]

Ik ook, vooral door de variable clockspeed. Het is dus MAX 10,2 TF als de CPU het toelaat. We zullen in november achterkomen of zowel de CPU als de GPU tegelijkertijd op hun max kan draaien.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tja, andere mensen tikken doodleuk 1k tot 1k2 af voor een Samsung Galaxy Note of Apple iPhone 11 Max. Sony heeft een aanvaardbare track record opgebouwd he met de PS1/PS2/PS3/PS4 al was de vita een flop. Dus je kunt al aardig een inschatting maken zonder controller vast te hebben gehad dat ie de Sony studio games prima gaat kunnen draaien. Is de enige vraag: speel je die games liever of ben je meer van multiplatform?

Ik heb 500 afgetikt voor degene met discversie omdat ik weet dat ik met al mijn consoles jaren doe. Die gaan langer hier in huis mee dan mijn smartphone die na 2.5 jaar het veld mag ruimen.

[Afbeelding]
Van die lijst is Detroit voor mij de enige die ik zo ga uitproberen. Rest van de lijst die mij interesse heeft heb ik al gespeeld of in bezit.

[ Voor 20% gewijzigd door Joosie200 op 19-09-2020 00:08 ]

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
On_E schreef op donderdag 17 september 2020 @ 06:42:
Op Hogwarts Legacy na een tegenvallende presentatie. Nog altijd nul redenen om in november een nextgen console te halen voor mij.
Vind je? Iedereen creeert hype rondom die game, maar ik vond de art style en graphics eigenlijk best tegenvallen. Er voelde iets off, net als die Marvel game :o

Maar ik geef al te vroeg kritiek, dat weet ik.

• Edd
  • Nu online

Edd

Timovdr schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:15:
Ik typte net voor de zoveelste keer pre order ps5 Nederland en krijg nu deze site bij de resultaten te zien: https://www.homediscount.nl/product/sony-playstation-5/
Ik zie geen reviews van deze site, wel een van een site die homediscounter heet. Lijkt me niet betrouwbaar dit.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Als ik het domein even snel door whois haal is deze aangemaakt op 10 September 2020..

-

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 14:44
DoubleDutch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:49:

Misschien krijgen we wel zoiets opgestuurd.
https://youtu.be/RpFTzQMyqOg
En je loopt zelfs nul risico want je kan hem altijd nog binnen 30 dagen terugsturen.

En wat heeft het voor nut om reviews af te wachten als je toch al weet dat je de nieuwe PlayStation wil hebben. Het is niet zo dat ze volgend jaar alweer een nieuw model gaan uitbrengen. En goedkoper zullen ze de komende 12 maanden ook niet worden.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
Weinig mensen enthousiast over Final Fantasy XVI zo te horen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst er ook niet warm van werd. Grafisch lijkt het niet bijzonder, iig niet of nauwelijks mooier dan FF XV. Gameplay zag er wel vet uit en toch krijg ik nu ook een beter gevoel, een soort FF XII sfeertje? De soundtrack klonk ook niet slecht, dus ben misschien toch een beetje bij gedraaid.

Al zal die sowieso pas in 2021/2022 uitkomen (lijkt me nog optimistisch met Square Enix) :).

• DoubleDutch
Jesp_J schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:21:
[...]

En je loopt zelfs nul risico want je kan hem altijd nog binnen 30 dagen terugsturen.

En wat heeft het voor nut om reviews af te wachten als je toch al weet dat je de nieuwe PlayStation wil hebben. Het is niet zo dat ze volgend jaar alweer een nieuw model gaan uitbrengen. En goedkoper zullen ze de komende 12 maanden ook niet worden.
Is ook zo, plus je kunt hem voor het dubbele op MP verkopen.

• Edd
  • Nu online

Edd

DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:25:
[...]

Is ook zo, plus je kunt hem voor het dubbele op MP verkopen.
Had je beter in een RTX 3080 kunnen investeren ;)

-

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Jesp_J schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:21:
[...]

Vergeet niet dat de release in de V.S. een week eerder is. Dus tegen de tijd dat de PS5's hier verstuurd worden zijn er allang reviews binnen. Dus als er iets mis mee is kun je altijd nog annuleren.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Pff ik ben wel jaloers op jullie dat jullie in november al van de PS5 kunnen genieten!

• Erapaz
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:24:
[...]

Ik weet niet hoe oud je dochters zijn, maar de trailer zag er uit als de laatste films. Niet voor hele jonge kinderen dus...
Behalve de skeletten viel het mee, ze zijn 7 en 10. De latere films zijn we spannender dan de eerste 3 geloof ik?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit jaar is niet december een dure maand maar september. PS5 en rtx 3080 preorders tikt lekker aan. Maargoed daarvoor doe ik dan de PS4 pro weg en gtx 1080 ti, dus uiteindelijk valt de bijbetaling mee. Nog genoeg games om te spelen. In de tussentijd maar op de Nintendo Switch want ook de xbox one x kan eruit.

En toch doe ik zo de PS5 weg mochten ze voor black friday dit jaar een limited black friday edition komen die toch wel mooi gewoon zwart is :P Bedoel ze kwamen ook met een 500 million versie, PS1 birthday editie en tig game versies op de PS4. Dus kom op Sony, ik zat los van de God of War teaser nog te wachten op: PS5 will be available in different colors yadiya. :(

Verwijderd

Kol Nedra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:29:
[...]

Nou nee, er zit enorm verschil tussen beeldschermen. Helemaal als je 4k wilt gamen i.c.m. De ps5 dan wil je wel minimale specs. Om een beetje van hdr te kunnen genieten moet je minimaal wel 900 nits hebben. Daarnaast is response tijd erg belangrijk als je er goed op wilt gamen. Ps5 ondersteunt ook HDMI 2.1, dus dan wil je ook die voordelen hebben. Zodat je de fps kan matchen op je scherm. De ps5 kan max 120fps aan, dus je wilt ook een scherm en aansluiting hebben die dit aan kan. Daarnaast vind ik zwart waarde ook erg belangrijk, dus het type scherm is dan goed om naar te kijken. Een scherm die een zo groot mogelijk contrast aan kan. OLED is hier vaak het beste in. Maar goed, denk dat je genoeg eigen onderzoek kan doen. Maar nee, een 4k scherm is niet zomaar een 4k scherm.

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-01 12:56
Ik had toch eerlijk gezegd wel Gran Turismo 7 verwacht als lauch title.

Dat zou voor mij de reden zijn om de PS5 gelijk te halen. Maar aangezien bijna alle games nu ook uitkomen op de PS4. Ga ik het rustig afwachten.

• JDeraGear
  • Laatst online: 21-09-2025

JDeraGear

Mighty Pirate!

[Afbeelding]
Vraagje hierover: ik heb sinds de PS2 geen playstation meer gehad, alleen maar PC gespeeld.
Games als:
God of War 2018,
Final Fantasy,
Persona,
Uncharted en Ratchet & Clank,

Zijn deze een beetje te spelen /volgen van qua verhaal als je de voorgangers nooit hebt gespeeld? Zijn er games bij die niet te snappen of volgen zijn zonder de voorgaande versies? Ik vind het wel belangrijk het verhaal goed te kunnen volgen.
Dit lijkt me dalijk een mooie start library voor november 🙂

• Mangafan2
JDeraGear schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:03:
[...]

Vraagje hierover: ik heb sinds de PS2 geen playstation meer gehad, alleen maar PC gespeeld.
Games als:
God of War 2018,
Final Fantasy,
Persona,

Zijn deze een beetje te spelen /volgen van qua verhaal als je de voorgangers nooit hebt gespeeld? Zijn er games bij die niet te snappen of volgen zijn zonder de voorgaande versies? Ik vind het wel belangrijk het verhaal goed te kunnen volgen.
Ik kan voor Persona 5 spreken. Je hoeft geen eerdere Persona spellen gespeeld te hebben. Het is een uniek verhaal met een uniek systeem.
Bekijk gerust wat reviews op youtube. Het is een van de beste spellen gemaakt van deze eeuw.

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:58:
[...]

Nou nee, er zit enorm verschil tussen beeldschermen. Helemaal als je 4k wilt gamen i.c.m. De ps5 dan wil je wel minimale specs. Om een beetje van hdr te kunnen genieten moet je minimaal wel 900 nits hebben. Daarnaast is response tijd erg belangrijk als je er goed op wilt gamen. Ps5 ondersteunt ook HDMI 2.1, dus dan wil je ook die voordelen hebben. Zodat je de fps kan matchen op je scherm. De ps5 kan max 120fps aan, dus je wilt ook een scherm en aansluiting hebben die dit aan kan. Daarnaast vind ik zwart waarde ook erg belangrijk, dus het type scherm is dan goed om naar te kijken. Een scherm die een zo groot mogelijk contrast aan kan. OLED is hier vaak het beste in. Maar goed, denk dat je genoeg eigen onderzoek kan doen. Maar nee, een 4k scherm is niet zomaar een 4k scherm.
Maakt het soort HDMI kabel nog uit voor 4k@120Hz?

• Mangafan2
JDeraGear schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:09:
[...]

jazeker. Het moet een HDMI 2.1 port zijn en een HDMI 2.1 kabel.

• laugh
  • Niet online
[...]

Games als:
God of War 2018,
Final Fantasy,
Persona,

Final Fantasy XV kan je spelen zonder de vorige delen te spelen. Persoonlijk vond ik deze eigenlijk het minste deel helaas van alle delen die ik gespeeld heb...

Uncharted 4, hele goede game. Maar je moet echt de trilogy eerst spelen voordat je Uncharted 4 speelt voor de beste ervaring. Het verhaal kan je wel volgen zonder de vorige delen te spelen maar dan snap je gewoon heel veel references niet naar vorige delen. En ook de vorige avonturen, betreft de characters. Heel erg zonde als je dat niet zou doen ;)

Verwijderd

JDeraGear schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:09:
[...]

Jazeker, het gaat vooral om de bandbreedte wat de kabel kan doorgeven. Een hdmi 2.0 kabel kan tot 18Gbs doorgeven. Een hdmi 2.1 kan tot 48Gbs doorgeven. Dus je moet wel echt een hdmi 2.1 kabel hebben om gebruik te maken van de 2.1 specifieke technieken.

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Mangafan2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:13:
[...]

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:20:
[...]

Jazeker, het gaat vooral om de bandbreedte wat de kabel kan doorgeven. Een hdmi 2.0 kabel kan tot 18Gbs doorgeven. Een hdmi 2.1 kan tot 48Gbs doorgeven. Dus je moet wel echt een hdmi 2.1 kabel hebben om gebruikt te maken van de 2.1 specifieke technieken.
Oké duidelijk, dankjulliewel :)

Verwijderd

[...]

Games als:
God of War 2018,
Final Fantasy,
Persona,

God of war kan je direct spelen. Dit is namelijk een reboot. Ratchet and clank is een remake van het eerste deel, dus die kan je ook prima denken. Final fantasy is bij elk deel een ander verhaal. Dus ook die kan je direct spelen. Persona heb ik geen ervaring mee.

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:23:
[...]

God of war kan je direct spelen. Dit is namelijk een reboot. Ratchet and clank is een remake van het eerste deel, dus die kan je ook prima denken. Final fantasy is bij elk deel een ander verhaal. Dus ook die kan je direct spelen. Persona heb ik geen ervaring mee.
Fijn om te weten, GOW 1 en 2 heb ik vroeger stuk gespeeld op de PS2, dus deze wordt een mooie brug naar de nieuwe van volgend jaar. :*)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ymmv schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:07:
[...]

Zou je een PC met een moderne octacore 3.5 Ghz AMD processor, een 10TF RDNA 2-videokaart, 16 GB GDR6 RAM plus een PCIE 4.0 SSD traag noemen? Nee, zo'n ding is bloedje snel. En een console met die specs die niet de ballast van een volledig OS hoeft te torsen, is nog sneller.

Voor 500 euro heb je echt een bloedsnelle console naar huidige maatstaven.
Ik was sarcastisch 😊

Veel mensen die nu last van een trage UI hebben op de PS4 hebben dat door de HDD. Met een SSD erin heb je daar heel geen last meer van.

• bram1984
RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:51:
[...]

Ik ook, vooral door de variable clockspeed. Het is dus MAX 10,2 TF als de CPU het toelaat. We zullen in november achterkomen of zowel de CPU als de GPU tegelijkertijd op hun max kan draaien.
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/9eLbjOcGOpmY8/giphy.gif?cid=82a1493btkijumj1g3sy5mtop254ioqtjfn9v36af63crzi5&rid=giphy.gif

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:20:
[...]

Jazeker, het gaat vooral om de bandbreedte wat de kabel kan doorgeven. Een hdmi 2.0 kabel kan tot 18Gbs doorgeven. Een hdmi 2.1 kan tot 48Gbs doorgeven. Dus je moet wel echt een hdmi 2.1 kabel hebben om gebruik te maken van de 2.1 specifieke technieken.
Zit de juiste HDMI kabel in de doos? Zal toch wel..

• Timmet
  • Laatst online: 23-01 19:58
Joosie200 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:49:En toch doe ik zo de PS5 weg mochten ze voor black friday dit jaar een limited black friday edition komen die toch wel mooi gewoon zwart is :P Bedoel ze kwamen ook met een 500 million versie, PS1 birthday editie en tig game versies op de PS4. Dus kom op Sony, ik zat los van de God of War teaser nog te wachten op: PS5 will be available in different colors yadiya. :(
Dat zal eerder volgend jaar, dan dit jaar worden. Als je de geruchten hoort dat de volgende batch PS5’s pas eind dit jaar of begin volgend jaar beschikbaar komen ;)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
GoEV6 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:03:
[...]

Zit de juiste HDMI kabel in de doos? Zal toch wel..
Ik zal effe kijken zo, heb er hier eentje staan.

Edit: ja zit er in

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 19-09-2020 07:09 ]

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Kenny_026 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:08:
[...]

Ik zal effe kijken zo, heb er hier eentje staan.
Haha over 2 maanden weet ik het ook zeker :9

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
GoEV6 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:10:
[...]

Haha over 2 maanden weet ik het ook zeker :9
Nee maar daar mag je natuurlijk vanuit gaan. Als heb ik zat dozen van monitoren e.d. open getrokken de afgelopen jaren waarbij ik dacht “gvd hoe duur is zo’n fucking kabeltje nou????”

Maar ze kosten een tientje volgens mij dus daar kom je ook wel overheen in het meest onwaarschijnlijke geval 😊

• ArthurMorgan
  • Niet online
Weet je hoeveel negatieve reacties ze krijgen als ze er geen goede kabel bijleveren? Nee die gaat er absoluut bij in zitten, do not worry :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:16:
Weet je hoeveel negatieve reacties ze krijgen als ze er geen goede kabel bijleveren? Nee die gaat er absoluut bij in zitten, do not worry :)
Begin dit jaar had ik het nog. Ik rijd helemaal happy naar huis met een nieuwe graphics card en twee 4k schermen en dan kun je een uur later weer terug naar de winkel voor 2 DP kabels.

• DoubleDutch
Zal wat zijn als het een HDMI 2.0 kabel bij zit. 😂

PS5 box contents and model numbers revealed by Hong Kong distributor

PlayStation 5 Console/PlayStation 5 Digital Edition Console.
Wireless controller.
825GB SSD.
Base.
HDMI cable.
AC power cord.
USB cable.
Instruction manual.

• Metian
  • Laatst online: 22-01 13:25

Metian

Snert is vies

Kenny_026 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:18:
[...]

Begin dit jaar had ik het nog. Ik rijd helemaal happy naar huis met een nieuwe graphics card en twee 4k schermen en dan kun je een uur later weer terug naar de winkel voor 2 DP kabels.
Scheelt, die fout maak je ook maar 1 keer 😂 herkenbaar iets.

Maar dat terzijde, ik zou er wel vanuit gaan dat het een Hdmi 2.1 kabel is. Hoewel die nou ook niet zo heel duur zijn om aan te schaffen.

Rupsen, Rapsen.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Ik wil GoW 2018 (voor de 100e keer) en TLOU2 (heb ik nog tegoed) graag spelen op de PS5 en hoop dat ze extra tweaks krijgen met die 'boost' mode. Aangezien het twee high profile games zijn zie ik dat nog wel gebeuren.

Aangezien ik TLOU2 nog niet heb ben ik de sales in de gaten aan het houden. En dan maar hopen dat ze geen 'enhanced edition' rond de launch uit de hoge hoed toveren.

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 19-09-2020 08:06 ]

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10-2025
Misschien iets heel doms maar ben momenteel op vakantie en niet super goed verdiept in de PS5 maar een vriend kwam met het verhaal; dat je een account van iemand als primair account kan instellen en als je dat contra doet kan je alles van elkaar downloaden en spelen? Zou mij een beetje te mooi om waar te zijn als dat zo is.

Jullie weten vast het antwoord hierop.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Granaatappel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:07:
Misschien iets heel doms maar ben momenteel op vakantie en niet super goed verdiept in de PS5 maar een vriend kwam met het verhaal; dat je een account van iemand als primair account kan instellen en als je dat contra doet kan je alles van elkaar downloaden en spelen? Zou mij een beetje te mooi om waar te zijn als dat zo is.

Jullie weten vast het antwoord hierop.
Google maar effe op gamesharing. In het kort, 2 ps4’s, jouw primaire bij hem thuis instellen en die van hem bij jou. Omdat je main ps4 bij elkaar thuis staat maar je wel inlogt met je eigen account kun je op beide consoles spelen. Bij ons in de vriendengroep doen we het al jaren.

• JackAvery
  • Laatst online: 23:20
Ik denk niet dat het al gepost is, maar de minimale installatiegrootte van Demos Souls en Spider-Man zijn bekend:
  • Demon Souls: 66 GB minimum
  • Miles Morales + Spider-Man: 105 GB minimum
  • Miles Morales: 50 GB minimum
FYI, Spider-Man op PS4 was +- 45-47 GB

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-01 08:54
ion schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:40:
Pff ik ben wel jaloers op jullie dat jullie in november al van de PS5 kunnen genieten!
Dat is altijd nog maar afwachten. heb hem bij bol besteld en uiteraard betaald. Bij bol zeggen ze dat degene die hebben besteld er altijd een krijgen op launchday.. Maar ik geloof het pas als deze hier thuis staat..

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-01 08:54
Mangafan2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:13:
[...]

die2.1 hdmi kabel zal toch wel bij de ps5 erbij zitten ??

• Erapaz
yinx84 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:04:
Ik wil GoW 2018 (voor de 100e keer) en TLOU2 (heb ik nog tegoed) graag spelen op de PS5 en hoop dat ze extra tweaks krijgen met die 'boost' mode. Aangezien het twee high profile games zijn zie ik dat nog wel gebeuren.

Aangezien ik TLOU2 nog niet heb ben ik de sales in de gaten aan het houden. En dan maar hopen dat ze geen 'enhanced edition' rond de launch uit de hoge hoed toveren.
Same, ik houd marktplaats in de gaten. Als er een enhanced edition komt verwacht ik ook een upgrade, desnoods betaald.
Pagina: 1 ... 173 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden